Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики розглянув проєкт Закону «Про внесення змін до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» щодо запровадження державної допомоги дитині на майбутнє» (№2801) на своєму засіданні сьогодні, 2 вересня.

Голова підкомітету у справах сім'ї та дітей Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Тетяна Рябуха, повідомила, що законопроектом пропонується внести до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» зміни, згідно з якими з 01.01.2021 запровадити новий вид державної підтримки сімей з дітьми – допомогу дитині на майбутнє. Згідно з проектом кожна така дитина з дня свого народження набуває право на зарахування з Державного бюджету України на депозитний рахунок банківської установи, самостійно обраної її батьками або іншими законними представниками, одноразової державної допомоги в розмірі 50 тисяч гривень, яка стає банківським вкладом на її ім’я до досягнення нею 18 років. Також передбачається можливість зняти ці кошти достроково.

За її словами, підкомітет дійшов висновку, що цей проєкт потребує доопрацювання, оскільки він, за попередніми підрахунками Міністерства фінансів, потребує додаткових витрат з держбюджету у розмірі 16 мільярдів гривень. Також потребує уточнення розмір пропонованої допомоги і чи буде поширюватись норма закону на дітей, народжених до його прийняття.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді за підсумками розгляду законопроєкту у першому читанні направити його на доопрацювання суб’єкту законодавчої ініціативи.

На засіданні був розглянутий проєкт Закону «Про внесення змін до Закону України «Про судовий збір» (щодо сплати судового збору при захисті прав малолітніх та неповнолітніх осіб)» (№3013).

Голова підкомітету у справах сім'ї та дітей поінформувала, що через неузгодженість норм Закону України «Про судовий збір» деякі суди приймають рішення про необхідність сплати судового збору позивачами, які діють в інтересах малолітніх та неповнолітніх осіб. Законопроєктом пропонується врегулювати ці суперечності і виключити із Закону положення, що суд може зобов’язати сплачувати судовий збір при розгляді таких справ. Також пропонується уточнити перелік документів за подання яких до суду в інтересах дітей не сплачується судовий збір.

За словами Тетяни Рябухи: «Підкомітет пропонує підтримати даний проєкт Закону, а також вважає за доцільне внести зміни до статті 5 Закону «Про судовий збір», якими передбачити, що від сплати збору звільняються всі позивачі, які звертаються до суду з будь-якими документами в інтересах дитини».

Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики підтримав пропозицію підкомітету і рекомендував головному Комітету підтримати проєкт Закону за основу і в цілому.

Члени Комітету розглянули проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки культури, туризму та креативних індустрій (№3851).

Проєктом, зокрема, пропонується: звільнити від оподаткування податком на прибуток підприємств для юридичних осіб та податком на доходи фізичних осіб для громадян доходи у вигляді цільових культурних грантів; звільнити від оподаткування податком на доходи фізичних осіб суми отриманих фізичними особами, фізичними особами – підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, культурних ґрантів; запровадити знижену ставку ПДВ у розмірі 7% для ряду суспільно важливих послуг у сфері культури; з 1 січня 2023 року до 1 січня 2025 року, звільнити від ПДВ операції з постачання послуг з демонстрування, розповсюдження та показу фільмів, які дубльовані, озвучені державною мовою на території України, за умови, що вони адаптовані для осіб з порушеннями зору та осіб з порушеннями слуху; звільнити від сплати ПДВ операції із ввезення на митну територію України товарів, що входять до складу національної кінематографічної спадщини.

Голова Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Микита Потураєв зазначив, що «законопроєкт є дуже прогресивним і його прийняття допоможе культурним індустріям в умовах пандемії та після неї, а також сприятиме детінізації креативних індустрій».

Із проханням підтримати законопроєкт звернулася до народних депутатів заступник Міністра культури та інформаційної політики України Лариса Петасюк.

Члени Комітету висловили ряд зауважень до проєкту, зокрема, щодо невизначеності поняття «культурний ґрант».

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти проєкт Закону за основу і в цілому. Водночас, головний Комітет рекомендує прийняти його у першому читанні.

Також були розглянуті та підтримані для прийняття за основу та в цілому два законопроєкти, які стосуються оподаткування культурних цінностей: проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування культурних цінностей (№ 3872) та проект Закону «Про внесення змін до статті 374 Митного кодексу України» (№ 3873).

Законопроєктами пропонується звільнити від сплати ПДВ та оподаткування митними платежами операції із ввезення на митну територію України культурних цінностей, не тільки виготовлених 50 і більше років тому (чинна редакція), а всіх, без обмеження строку їх виготовлення.

Комітет прийняв рішення звернутися до керівників депутатських груп і фракцій із проханням до 6 листопада 2020 року надати свої пропозиції до проєкту постанови про відзначення пам’ятних дат і ювілеїв у 2021 році.

Наступне засідання Комітету відбудеться у середу, 16 вересня 2020 року.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

29 березня 2024 14:58
29 березня 2024 14:25
29 березня 2024 14:09
29 березня 2024 13:07
29 березня 2024 11:03
28 березня 2024 19:30
28 березня 2024 17:40
28 березня 2024 17:28
28 березня 2024 16:54
28 березня 2024 16:37