Штрафи за перевищення швидкості в Україні тривалий час не переглядалися, тому вони не відповідають сучасним реаліям і не є ефективним стримувальним фактором для порушників. Саме тому у Верховній Раді України перебуває на розгляді законопроєкт №13314, який покликаний підвищити рівень безпеки дорожнього руху. Про це зазначив співавтор законопроєкту, народний депутат України, член фракції політичної партії «Слуга народу» Володимир Крейденко.
Документом пропонується зменшити дозволений поріг перевищення швидкості з +20 км/год до +10 км/год та встановити пропорційний розмір штрафів залежно від ступеня перевищення. Зокрема, за перевищення швидкості більш ніж на 10 км/год передбачено штраф у 340 грн, а за перевищення понад 80 км/год – 3400 грн.
Окрім цього, законопроєктом передбачено додаткову відповідальність за створення аварійних ситуацій унаслідок перевищення швидкості – аж до тимчасового позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року.
«За статистикою Патрульної поліції, 41% травмувань і смертей на дорогах відбувається саме через перевищення швидкості. Зараз ситуація на дорогах критична: ми щодня втрачаємо близько десяти людей травмованих або загиблих. Тому запропонований законопроєкт – це один із важливих кроків до підвищення безпеки на дорогах і збереження людських життів», – наголосив народний депутат України, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко.
Парламентарій підкреслив, що комплексний підхід до питання безпеки на дорогах передбачає також запровадження системи штрафних балів, яка успішно діє у країнах Європейського Союзу. Її суть полягає в тому, що за регулярні порушення правил дорожнього руху – незалежно від того, чи це перевищення швидкості, неправильне паркування або створення аварійних ситуацій – водію нараховуються бали. Накопичення певної кількості таких балів може призвести до позбавлення водійського посвідчення.
«Ми маємо створити таку систему, яка не лише карає, а й виховує відповідальну поведінку на дорогах. Упровадження штрафних балів – це крок до європейських стандартів безпеки», – підсумував Володимир Крейденко.
