Голова Верховної Ради України Андрій Парубій, коментуючи ухвалення Закону «Про національну безпеку» (Проект Закону зареєстровано за №8068),  зазначив, що це «надто великої ваги закон, щоб можна було поставити його під сумнів». «Цей закон – не тільки реформування Збройних сил України, а й приведення їх у відповідність до стандартів НАТО», - наголосив він.

В інтерв’ю українським телеканалам А.Парубій наголосив, що Верховна Рада України визначила стратегічний напрям нашої держави – вступ до НАТО, тому цей закон надзвичайно важливий для адаптації усього сектору безпеки до стандартів Північноатлантичного альянсу.

Голова Верховної Ради був переконаний, що усі проєвропейські сили Парламенту його підтримають, і для нього дуже важливо, що «за» проголосувало 248 народних депутатів.

За словами Голови Верховної Ради, цей закон необхідно було встигнути ухвалити і підписати до саміту НАТО, який пройде у Брюсселі 11-12 липня 2018 року, і на який офіційно запрошена Україна. «Сподіваюсь, що на тому саміті будуть прийняті рішення, важливі для інтеграції України в НАТО. Ми встигаємо підписати і ввести в дію цей закон», - сказав він.

А.Парубій наголосив, що під час обговорення були враховані усі пропозиції партнерів з Північноатлантичного альянсу. «Всі позиції були імплементовані в тіло закону і були підтримані більшістю голосів «за». Це надзвичайно важливо, що ми врахували рекомендації наших партнерів», - зазначив він і зауважив, що цей закон рамковий, який «дає загальний напрямок реформування нашого сектору безпеки, і це продовження обраного нами шляху».

Водночас, Голова Парламенту зауважив, що імплементуючи закон про національну безпеку, «необхідно розробити новий закон про службу безпеки, новий закон про розвідку, про прозорі закупівлі в оборонному секторі, а також створити у Верховній Раді комітет з розвідки – це пряма чітка норма, прописана в законі». «Очевидно, це має бути окремим спеціальним рішенням Верховної Ради України», - сказав він, ще раз підкресливши, що «це дуже вагомий і рішучий крок для реформування Збройних сил України і адаптації українського законодавства до стандартів НАТО

 

Довідково: Проект Закону зареєстровано за №8068. Законодавчий акт визначає основи та принципи національної безпеки і оборони, цілі та основні засади державної політики, що гарантуватимуть суспільству і кожному громадянину захист від загроз.

Законом визначаються та розмежовуються повноваження державних органів у сферах національної безпеки і оборони, створюється основа для інтеграції політики та процедур органів державної влади, інших державних органів, функції яких стосуються національної безпеки і оборони, сил безпеки і сил оборони, визначається система командування, контролю та координації операцій сил безпеки і сил оборони, запроваджується всеосяжний підхід до планування у сферах національної безпеки і оборони, забезпечуючи у такий спосіб демократичний цивільний контроль над органами та формуваннями сектору безпеки і оборони.

Закон містить п’ять розділів. У Розділі І подано визначення термінів, які використовуються у Закону.

Розділ ІІ закріплює правові засади та принципи державної політики у сфері національної безпеки і оборони, фундаментальні національні інтереси України, серед яких забезпечення державного суверенітету і територіальної цілісності, інтеграція України в європейський політичний, економічний, правовий простір, набуття членства в Європейському Союзі та в Організації Північно-Атлантичного договору.

Загрози національній безпеці України та відповідні пріоритети державної політики у сферах національної безпеки і оборони визначаються у Стратегії національної безпеки України, Стратегії воєнної безпеки України, Стратегії кібербезпеки України, інших документах з питань національної безпеки і оборони, які схвалюються Радою національної безпеки і оборони України і затверджуються указами Президента України.

Розділ ІІІ визначає засади та механізми цивільного демократичного контролю, повноваження у здійсненні такого контролю законодавчої, виконавчої й судової влади, органів місцевого самоврядування та громадянського суспільства.

Розділ IV визначає склад сектору безпеки і оборони та правовий статус основних органів, що входять до його складу, а також управління та координацію у сфері національної безпеки.

Згідно із Законом, сектор безпеки і оборони України складається з чотирьох взаємопов'язаних складових: сили безпеки; сили оборони; оборонно-промисловий комплекс; громадяни та громадські об'єднання, які добровільно беруть участь у забезпеченні національної безпеки. Функції та повноваження складових сектору безпеки і оборони визначаються законодавством України.

Розділ V регулює планування у сфері національної безпеки і оборони, визначає основні документи довгострокового планування, зокрема Стратегію національної безпеки України, Стратегію воєнної безпеки України, Стратегію громадської безпеки та цивільного захисту України, Стратегію розвитку оборонно-промислового комплексу України, Стратегію кібербезпеки України, Національну розвідувальну програму, а також порядок їх формування та реалізації у документах середньострокового та короткострокового планування.

Законом визнано такими, що втратили чинність закони "Про основи національної безпеки України", "Про демократичний цивільний контроль над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави" та "Про організацію оборонного планування".

Закон прийнято з урахуванням пропозицій Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Топ-новина”

10 серпня 2022 13:35
09 серпня 2022 16:20
08 серпня 2022 17:52
08 серпня 2022 17:49
08 серпня 2022 14:16
08 серпня 2022 14:11
08 серпня 2022 10:00
07 серпня 2022 09:54
04 серпня 2022 17:39
04 серпня 2022 17:11