Пленарне засідання відкрив Перший заступник Голови Верховної Ради України Руслан Стефанчук.

Головуючий надав слово для виступів з оголошеннями, повідомленнями, пропозиціями представникам депутатських фракцій і груп.

Із заявою від двох фракцій виступила народний депутат Оксана Дмитрієва. У заяві йшлося про забезпечення державою доступу пацієнтів до інноваційних ліків та прийняття у другому читанні та в цілому законопроекту про внесення зміни до розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі" щодо забезпечення можливості закупівель лікарських засобів за договорами керованого доступу, №4662.

Народні депутати розпочали розгляд питань порядку денного.

Парламентарії розглянули проект Постанови про зміни до порядку денного шостої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання №5893-2.

За результатами голосування проект Постанови не прийнято («за» - 212).

Доопрацьований проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг під час дії карантину, №5454 доповіла голова підкомітету Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Лариса Білозір. Вона повідомила, що цим законопроектом пропонуються зміни до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», спрямовані на поновлення перебігу строків надання адміністративних послуг, що були призупинені на період встановлення карантину.

Лариса Білозір також доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу і в цілому.

Народні депутати 313 голосами підтримали законопроект за основу та 319 голосами - в цілому.

У другому читанні та в цілому 309 голосами прийнято проект Закону про внесення зміни до розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі" щодо забезпечення можливості закупівель лікарських засобів за договорами керованого доступу, №4662.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції трудових відносин, №5388-1 доповів народний депутат Вадим Івченко.

Метою проекту автори визначили «не загальне спрощення регулювання трудових відносин, а спрощення їх регулювання у визначених сферах: у сфері малого підприємництва та зменшення адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність без потенційного або реального звуження фундаментальних прав людини, якими є трудові та профспілкові права».

За результатами голосування за основу 244 голосами «за» прийнято проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції трудових відносин, №5388.

Із заявами від двох фракцій виступили народний депутат Інна Совсун і народний депутат Юлія Тимошенко.

До порядку денного включено зі скороченням термінів розгляду три законопроекти про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" щодо реалізації соціальних заходів та інфраструктурних проектів за №№6052, 6052-1, 6052-2.

Головуючий надав слово Міністру фінансів Сергію Марченку для представлення проекту Закону про Державний бюджет України на 2022 рік, №6000.

Урядовець зазначив, що в цьому році бюджетний процес кардинально відрізняється від попередніх бюджетів за останні 30 років. За його словами, вперше в історії незалежної України бюджет розроблявся на основі Бюджетної декларації, що була підтримана парламентом. Він базується на програмних документах уряду та враховує ключові напрямки розвитку, що визначені Президентом України та Верховною Радою України. Це дало змогу під час підготовки проекту Бюджету на 2022 рік сконцентрувати свої зусилля на пріоритетах.

«Головний фінансовий документ нашої країни є бюджетом інвестицій в людину, країну та майбутнє», - наголосив доповідач, додавши, що основу для бюджету було закладено в минулому та цьому роках. «Цей бюджет - це результат наших спільних зусиль, який ми змогли досягти, не дивлячись ні на пандемію, ні на економічну кризу минулого року», - сказав він.

Міністр фінансів, говорячи про пріоритети бюджету на наступний рік, повідомив, що «у 2022 році найважливіший пріоритет - це медики, які перебувають на передовій у боротьбі з COVID, військові, які захищають Україну, ветерани війни, яким ми безмежно вдячні за відвагу та мужність. Вперше з 2017 року ми плануємо збільшити стипендії студентам та надати рівні можливості для кожної дитини отримати якісну освіту. Також проводиться масштабна модернізація та цифровізація країни».

Сергій Марченко підкреслив, що бюджет 2022 року є реалістичним та збалансованим. Він ґрунтується на прогнозі, що передбачає подальше пожвавлення економічної динаміки через відновлення споживного та інвестиційного побуту. Зростання реального ВВП планується на рівні 3,8 відсотка. Фінансовий ресурс, на який розраховує держава в наступному році, становить 1 трильйон 466 мільярдів гривень.

За умови схвалення змін до Податкового кодексу (законопроект 5600) важливе залучення додаткового ресурсу в сумі 30 мільярдів гривень. Доходи державного бюджету зростуть на 160 мільярдів гривень, до 1 трильйона 267 мільярдів гривень. При цьому частка по розподілу доходів через ВВП зменшиться порівняно з плановими показниками 2021 року на один відсотковий пункт і складе 23,6 відсотка до ВВП. Це означає, що, не дивлячись на зростання доходів бюджету, більше коштів залишиться у бізнесу та громадян.

Понад 50 відсотків надходжень загального фонду держбюджету заплановано отримати за рахунок ПДВ, це плюс 72,5 мільярда гривень.

Міністр фінансів окремо зазначив, що надходження, які прогнозується отримати в наступному році, є реалістичними. За його словами, «припущення щодо роздутої податкової бази, які були темою для обговорення при прийнятті минулорічного бюджету, не відповідають дійсності. Підтвердженням цього є виконання бюджету за січень-серпень 2021 року. Розпис виконано на 108,9 відсотка, при цьому надходження збільшились на 19,2 відсотка порівняно з відповідним періодом минулого року».

Урядовець також поінформував про видаткову частину бюджету. Половина всіх видатків бюджету припадає на охорону здоров'я, соціальний захист та освіту, далі сектор оборони та безпеки - 21 відсоток. Капітальні видатки зростуть порівняно з плановим показником майже на 17 мільярдів гривень. Крім того, для реалізації інвестиційних проектів планується залучити кредитні кошти від міжнародних фінансових організацій та урядів іноземних держав.

На сьогодні в бюджеті враховано 25,5 мільярда гривень таких коштів за умови своєчасного виконання договорів та забезпечення вибірки ресурс може бути більше 420 мільярдів гривень.

У 2022 році безпрецедентно зростає обсяг коштів за програмою медичних гарантій на 34 мільярди гривень до 158 мільярдів гривень. На боротьбу з COVID планується спрямувати орієнтований ресурс - 22 мільярди гривень, що на 5 мільярдів гривень більше ніж цього року. Крім того, на систему громадського здоров'я та закупівлю вакцин для населення від COVID передбачено 6 мільярдів гривень.

Сергій Марченко також зазначив, що за ініціативи Президента України в 2022 році буде забезпечено підвищення заробітних плат медикам: зарплата лікаря буде більше 20 тисяч гривень, для середнього медичного персоналу - 13,5 тисячі гривень.

Вперше видатки зведеного бюджету на освіту передбачені в обсязі понад 7 відсотків ВВП у відповідності до Закону "Про освіту". З державного бюджету видатки додатково складуть 16,7 мільярда гривень. На зарплати 430 тисячам вчителів додатково планується виділити 8,4 мільярда гривень. За програмою "Нова українська школа" буде виділено 1,4 мільярда гривень. Це дасть змогу закупити сучасне обладнання та меблі для 450 тисяч учнів. З метою продовження реалізації реформи шкільного харчування та забезпечення пожежної безпеки освітнім закладам додатково передбачено 3 мільярди гривень.

Міністр фінансів далі поінформував про ресурси, закладені у проекті державного бюджету на пенсійне забезпечення і видатки на підтримку ветеранів і учасників бойових дій на сході України. За його словами, «на пенсійне забезпечення в 2022 році буде спрямовано 200,6 мільярда гривень. Ці видатки передбачають індексацію пенсій для більш ніж 9 мільйонів пенсіонерів, здійснення доплат до пенсій 411 тисячам військовослужбовцям. В наступному році продовжаться виплати доплат для 75-80-річних пенсіонерів. Додаткову надбавку отримають 2,4 мільйона осіб.

Видатки на підтримку ветеранів і учасників бойових дій на сході України та членів їх родин становитимуть 14 мільярдів гривень, що більше планового показника цього року на 6 мільярдів гривень. Зокрема, за рахунок цих коштів буде вирішено проблему забезпечення житлом ветеранів АТО зі статусом ВПО. Сто відсотків черги, а це 4 тисячі сімей, отримають квартири. Також буде надаватися соціально-педагогічна допомога та санаторне лікування для дітей війни та їх сімей. Один мільйон ветеранів отримають щорічну одноразову допомогу та пільги, встановлені законодавством».

Міністр фінансів поінформував про видатки наступного року на національну безпеку і оборону.

У проекті бюджету на 2022 рік загальний ресурс на національну безпеку та оборону становить 319,4 мільярда гривень або 5,95 відсотка валового внутрішнього продукту, що відповідає законодавчо встановленому рівню згідно з Закону України "Про національну безпеку України", це не менше 5 відсотків ВВП. У тому числі це видатки за бюджетними програмами Міністерства оборони та інших суб'єктів сектору безпеки і оборони – 263 мільярди гривень, державні гарантії - до 20 мільярдів гривень. Кошти міжнародної підтримки у рамках реалізації інвестиційних проектів та міжнародних угод від Франції, Великобританії та США - 21 мільярд гривень. Державна підтримка для забезпечення житлом військовослужбовців, поліцейських та інших пільгових категорій, які захищають незалежність України, - 15,5 мільярда гривень. Ресурс для Міністерства оборони України на 2022 рік передбачається на рівні 164,3 мільярда гривень, що становить 51,4 відсотка від сукупного оборонного бюджету. Цей показник є найвищим за останні чотири роки.

Видатки загального фонду для Міністерства оборони на 2022 рік збільшено на 13,3 мільярда гривень. Основними напрямками використання бюджетних коштів будуть грошове забезпечення та заробітна плата військовослужбовців та працівників Збройних Сил – в 71,7 мільярда гривень, плюс 11 мільярдів до 2021 року, це дозволяє повністю і своєчасно забезпечити всі необхідні виплати.

Сергій Марченко поінформував також про показники державного бюджету на охорону навколишнього природного середовища, на розвиток агропромислового комплексу, підтримку аграріїв та реалізацію земельної реформи, розвиток підприємництва та зниження бар'єрів щодо недоступності фінансових ресурсів, розвитку регіонів, на розвиток центрів надання адміністративних послуг, передбачені видатки на оновлення парку міського пасажирського транспорту, забезпечено розвиток спортивної інфраструктури, розроблення містобудівної документації, видатки на науку, фінансування культури і мистецтва.

Урядовець окремо відзначив, що в опалювальному сезоні 2021-2022 років буде забезпечено в повному обсязі фінансування пільг та субсидій на житлово-комунальні послуги для 4,6 мільйона осіб. «Ми ж у цьому році для фінансування виплат збільшимо видатки на 12 мільярдів гривень і в цілому на опалювальний сезон спрямуємо 34 мільярди гривень. Державна підтримка вугільної галузі становитиме 4,5 мільярда гривень», - сказав він.

Міністр повідомив, що у проекті державного бюджету на наступний рік вперше за 20 років будуть передбачені кошти на підготовку проведення всеукраїнського перепису населення.

Сергій Марченко, закінчуючи представлення основних напрямків спрямування бюджетних коштів в наступному році, зазначив, що є можливість значно розширити інвестиційну спрямованість бюджету, додати поштовх для розвитку стратегічним галузям економіки.

Міністр фінансів, завершуючи виступ, ще раз наголосив, що «бюджет на 2022 рік є максимально збалансованим, він враховує інтереси кожного громадянина України та країни в цілому. Будь-яка критика бюджету, на нашу думку, має супроводжуватися пропозиціями щодо альтернативних варіантів вирішення зазначених питань та відповідними джерелами покриття видатків».

Міністр фінансів відповів на запитання народних депутатів.

У пленарному засіданні оголошено перерву.

Голова Комітету з питань бюджету Юрій Арістов у співдоповіді повідомив, що у Комітеті попередньо проаналізовано законопроект , насамперед в частині його відповідності вимогам Бюджетного Кодексу.

Юрій Арістов доповів висновки та пропозиції Комітету до представленого законопроекту.

Голова Комітету запросив депутатські фракції до роботи над законопроектом для його вчасного прийняття, зазначивши, що пропозиції та пропозиції до текстових статей законопроекту, які будуть подані до Комітету, не можуть призводити до збільшення державного боргу і державних гарантій порівняно з їх граничним обсягом, передбаченим у законопроекті.

В обговоренні виступили представники депутатських фракцій і груп та народні депутати. У виступах прозвучали позиції політичних сил, які представлені у Парламенті, до законопроекту, зауваження до документу та пропозиції для їх врахування під час його доопрацювання у Комітеті з питань бюджету.

Головуючий після закінчення виступів повідомив, що законопроект прийнято до розгляду.

Заступниця Голови Верховної Ради України Олена Кондратюк оголосила про створення у Верховній Раді міжфракційного депутатського об’єднання «Енергоефективна Україна», головою якого обрано народного депутата Миколу Тищенка.

Народні депутати розглянули правки та 283 голосами "за" прийняли у другому читанні і в цілому проект Закону про внесення змін до статті 5 Закону України “Про гуманітарну допомогу”, №3527.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ефективності використання коштів соціального страхування, №2743, доповіла Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова. Вона зазначила, що законопроект спрямований на підвищення ефективності використання коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування. його метою є забезпечення належного фінансового аудиту та аудиту ефективності використання зазначених коштів Рахунковою палатою. Зокрема, метою проведення такого аудиту системи загальнообов’язкового і пенсійного страхування є встановлення фактичного стану справ та надання оцінки продуктивності, результативності і системності використання коштів, що спрямовуються на соціальне страхування громадян, розпорядниками зазначених коштів.

Комітет рекомендує прийняти законопроект №2743 за основу.

243 голосами народні депутати підтримали законопроект у першому читанні.

Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова доповіла наступний законопроект - проект Закону про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", №3115.

Метою проекту Закону є підвищення ефективності роботи Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України в частині управлінської діяльності та виконання статутних завдань.

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”  щодо роботи Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України в частині зміни складу правління Фонду, збільшивши в ньому кількість представників від держави, зміни порядку проведення засідань та  прийняття рішень правлінням Фонду, порядку обрання голови правління Фонду з метою встановлення посиленого державного контролю над діяльністю Фонду.

Альтернативний законопроект №3115-1 доповів народний депутат Валерій Гнатенко. Він зазначив, що проектом пропонується: зберегти принцип паритетності (рівноправності) формування правління Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття; визначити правомочність засідання правління Фонду, якщо на ньому присутня більшість членів від кожної сторони; надати право органу державного нагляду вимагати скликання позачергового засідання правління Фонду тощо.

Галина Третьякова доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект №3115.

229 голосами «за» за основу прийнято законопроект №315.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав працівників, №5266, доповіла заступник Міністра економіки Світлана Глущенко.

Альтернативний законопроект, №5266-1, доповів народний депутат України Володимир Мороз.

Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект №5266, а альтернативний законопроект №5266-1 - відхилити.

Народні депутати підтримали законопроект 296 голосами «за» у першому читанні.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання деяких нестандартних форм зайнятості, №5161, доповіла заступник Міністра економіки Світлана Глущенко.

Альтернативний законопроект, №5161-1, доповів народний депутат Валерій Гнатенко.

Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти за основу основний законопроект №5161.

327 голосами «за» законопроект №5161 прийнято за основу.

Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження допомоги для економічної реінтеграції трудових мігрантів, №4669, доповіла заступник Міністра економіки Світлана Глущенко.

Альтернативний законопроект, №4669-1, доповів народний депутат України Валерій Гнатенко.

Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект №4669.

За результатами голосування законопроект №4669 не набрав голосів для прийняття за основу і 330 голосами був направлений на доопрацювання.

До порядку денного включено проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України, що регулюють питання трансплантації анатомічних матеріалів людині, №5831.

Законопроект доповіла народний депутат Оксана Дмитрієва.

Метою законопроекту є забезпечення реалізації конституційного та природного права людини на життя та охорону здоров'я та покращення та збільшення ефективності Закону України «Про трансплантацію органів та інших анатомічних матеріалів людині».

Голова Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло Радуцький доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Законопроект 309 «за» голосами прийнято за основу.

Головуючий закрив пленарне засідання.

 

 

 






 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00