Під головуванням Першого заступника Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука відбулося чергове засідання Робочої групи з розробки проектів законів із питань народовладдя, члени якої розповіли про своє бачення щодо предмету місцевого референдуму, кількості питань, суб’єктів ініціювання, видів та правових наслідків референдуму.

«Місцевий референдум це реальний механізм змусити місцеву владу прислухатися до потреб громад. Перед тим, як почати писати текст законопроекту, ми повинні чітко окреслити його концепцію. Саме тому разом із членами Робочої групи з розробки проектів законів із питань народовладдя ми намагаємось конкретно визначити предмет та види місцевого референдуму, суб’єкти, які можуть ініціювати його проведення, кількість питань та правові наслідки референдуму. Нам потрібно напрацювати такий механізм місцевих референдумів, щоб уникнути будь-яких зловживань», - зазначив Перший заступник Голови Парламенту України.

Найбільш дискусійними виявилися питання предмету проведення місцевих референдумів. Понад годину тривало обговорення питань, які можуть і не можуть бути винесені на референдум, а також їх кількості.

«Попередньо ми визначилися з формулою: один референдум – одне питання. Однак, якщо нам вдасться розробити зрозумілий і неконфліктний механізм, ми не виключаємо можливості винести на референдум більше одного питання. Але, враховуючи практику розгляду на референдумі кількох питань, проблем може виникнути більше, ніж ефекту», - наголосив Руслан Стефанчук.

Члени Робочої групи намагалися знайти компроміс щодо правових наслідків проведення місцевих референдумів, доцільності використання консультативних місцевих референдумів.

«Не викликає заперечення істинність фрази, що була свого часу висловлена видатним французьким мислителем Ж.-Ж. Руссо, про те, що половину помилок людству вдалося б уникнути, якби вони домовилися про поняття. Тож давайте почнемо з розуміння поняття «консультативний». Консультативний – не означає необов’язковий. Ми не повинні витрачати гроші на соціологічні опитування. Рішення, прийняті на місцевому референдумі, мають потребувати подальшої імплементації органами місцевої влади. Такі рішення є обов’язковими», - пояснив Перший заступник Голови Верховної Ради України.

Попередньо робоча група визначилася, що місцевий референдум можуть ініціювати на вимогу не менш як 10?% від загального числа виборців, які постійно проживають на території відповідної громади, або органи місцевого самоврядування (рада та відповідний голова).

«За результатами двогодинних обговорень ми дійшли висновку: визначитися до наступного засідання Робочої групи з предметом місцевого референдуму та питаннями, які не можуть бути винесені на місцевий референдум. Якщо вдасться розробити зрозумілий механізм розгляду на референдумі більше одного питання, ми готові його переглянути та обговорити на наступному засіданні Робочої групи. Також предметом подальших обговорень стане питання фінансування місцевих референдумів», - підсумував Руслан Стефанчук.

Джерело: Секретаріат Першого заступника Голови Верховної Ради України

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00
16 квітня 2024 13:28