«Мною запропонована структура законопроекту «Про державні символи України, порядок їх використання та охорони». Текст розділів, статей законопроекту сформовано на підставі положень проекту закону реєстр. № 4103-1. Законопроект наразі складається з преамбули та шести розділів: «Загальні положення», «Державний Прапор України», «Державний Герб України», «Державний Гімн України», «Правова охорона державних символів України», «Прикінцеві і перехідні положення». Запропонована структура сприяє правильному розумінню законопроекту, а відтак, і застосуванню», — зазначив Руслан Стефанчук під час засідання Робочої групи при Голові Верховної Ради України з питань підготовки закону про державні символи України, порядок їх використання та охорони.
Перший заступник Парламенту України розповів, що у першому розділі «Загальні положення» визначено види державних символів України, містяться положення щодо шанобливого ставлення до державних символів та їх публічного шанування, а також щодо національних зразків державних символів.
«Другий розділ «Державний Прапор України» містить опис Державного Прапора України; особливості та вимоги до його встановлення або підняття, особливості використання; а також положення щодо відзначення Дня Державного Прапора України. Ми не оминули й питання особливостей встановлення або підняття Державного Прапора України одночасно з іншими прапорами: із Прапором (штандартом) Президента України, прапорами іноземних держав, їх об’єднань або із прапорами міжнародних організацій», — підкреслив Перший заступник Голови Верховної Ради України.
Як зазначив політик, третій розділ «Державний Герб України» потребуватиме комплексного напрацювання після визначення основних засад використання/розміщення великого та малого Державного Герба України.
«У четвертому розділі «Державний Гімн України» містяться опис Державного Гімну України, положення щодо його еталонної музичної редакції, порядку та особливостей виконання, а також щодо використання та трансляції. Ми визначили, що Державний Гімн України з дотриманням вимог цього закону може бути використаний у музичних та інших творах мистецтва повністю або частково», — наголосив Руслан Стефанчук.
За його словами, п'ятий розділ «Правова охорона державних символів України» містить положення про правовий захист державних символів та відповідальність за порушення цього закону. Останній розділ «Прикінцеві і перехідні положення» потребує напрацювання після визначення змісту основної частини законопроекту.
До понеділка, 22 лютого, члени Робочої групи при Голові Верховної Ради України з питань підготовки закону про державні символи України, порядок їх використання та охорони мають надіслати конкретні зауваження та пропозиції до тексту законопроекту.
Джерело: Секретаріат Першого заступника Голови Верховної Ради України