Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков відкрив пленарне засідання.

Головуючий надав слово для виступу із заявою від двох фракцій народному депутату Тарасу Батенку.

Він нагадав, що за ініціативи Голови Верховної Ради України Дмитра Разумкова впродовж останніх кількох днів у сесійному залі тривали активні перемовини, в результаті яких стало досяжним компромісу щодо відтермінування для нашого мікробізнесу введення запровадження РРО для малого і середнього підприємництва, звільнення підприємців під час пандемії від податкового звітування. Однак, за його словами, це не допомогло. «Спочатку компромісний текст законопроекту було погоджено та в результаті провалено монобільшістю в парламенті. Вже сьогодні-завтра малий і середній бізнес країни, який вчора очікував від нас рішення щодо підтримки, може більше не повірити жодному нашому слову, жодним обіцянкам», - додав він.

Тарас Батенко наголосив: «Ми розуміємо сьогодні настрій ФОПів, які глибоко розчаровані вчорашнім рішенням парламенту, які знову можуть повернутися під стіни парламенту і фактично хочуть оголосити податковий майдан. Нам не треба ніяких майданів, які тільки поглиблюють економічну кризу в державі. Тому треба терміново відновити формат зустрічей представників мікробізнесу з керівництвом парламенту і всіх фракцій і груп і повернутися сьогодні-завтра до розгляду цього питання в сесійній залі".

"Крім цього, нам треба не допустити скасування мораторію на перевірки та податкові зміни для малого та середнього підприємництва…Ми або підтримаємо сьогодні малий і середній бізнес або станемо мовчазними свідками зникнення великої частини середнього класу у нашій країні», - заявив представник фракцій.

Після виступу головуючий згідно із заявою двох фракцій оголосив перерву у пленарному засіданні на 30 хвилин.

Після закінчення перерви головуючий надав слово для виступу народному депутату Роману Лозинському, який привернув увагу до фактів фальсифікації місцевих виборів 25 жовтня у місті Обухові та інших містах.

Він наголосив та тому, що його політична сила буде домагатися перерахунку голосів та встановлення реальних результатів виборів.

Головуючий повідомив, що під час наради з керівниками депутатських фракцій і груп досягнуто домовленості про те, щоб розпочати розгляд питань порядку денного з двох законопроектів - про внесення змін до Бюджетного кодексу України №4100 і про Державний бюджет України на 2021 рік №4000.

Головуючий поставив законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу України №4100 на голосування для прийняття за основу без обговорення.

Законопроект набрав 225 голосів.

Голова Верховної Ради після короткої наради з представниками депутатських фракцій дав доручення Комітету з питань бюджету невідкладно зібратися на засідання для розгляду законопроекту №4100 і розглянути його на позачерговому засіданні о 12-й годині.

Головуючий поставив на голосування законопроект №4100 для направлення його на доопрацювання.

262 голосами народні депутати підтримали пропозицію.

Верховна Рада 318 голосами прийняла в цілому проекту Постанови про деякі особливості проведення парламентських слухань у період дії карантину в Україні №4302.

Народні депутати 275 голосами підтримали скорочення строків подачі пропозицій і поправок та підготовки до другого читання проекту Закону про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (щодо особливостей адміністрування податків в цілях фінансування видатків, визначених пунктами 31-34 статті 14 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік") №4120.

292 голосами народні депутати підтримали пропозицію головуючого про скорочення строків підготовки до першого читання проекту Закону про відновлення дії окремих положень Закону України "Про запобігання корупції" та Кримінального кодексу України №4304 і альтернативного до нього законопроекту №4304-1.

Головуючий оголосив до розгляду проекту Закону про засади державної антикорупційної політики на 2020-2024 роки №4135.

Законопроект доповів Голова Національного агентства з питань запобігання корупції Олександр Новіков.

«Ми всі стали свідками того, що сьогодні антикорупційна система держави знаходиться в тотальній небезпеці. Від її збереження та розвитку сьогодні залежить наша репутація на міжнародній арені і, що набагато важливіше, залежить довіра громадян. У такий час антикорупційна стратегія має засвідчити: у країни є чіткий план боротьби з корупцією, є чітке розуміння того, як побудувати систему, не сумісну з практиками корупціонерів», - зазначив він.

Голова Національного агентства з питань запобігання корупції назвав принаймні три причини, чому ухвалення антикорупційної стратегії - абсолютно необхідний крок для України.

«По-перше, це "здоровий" бюджет. За нашими підрахунками, реалізація стратегії дозволить зекономити до 200 мільярдів гривень щорічно. Лише завдяки заходам впровадженим на митниці економія сягатиме щонайменше 50 мільярдів гривень щорічно. Ці кошти зараз важливі для добробуту громадян, голосуючи проект Державного бюджету на 2021 рік.

По-друге, у стратегії враховані інтереси всіх зацікавлених у боротьбі з корупцією сторін. Ми провели численні консультації з громадянами, антикорупційна стратегія пройшла процес погодження 37 органами влади, серед яких 12 міністерств. Ми обговорили та узгоджували документ з усіма зацікавленими сторонами з кінця червня до середини вересня. Саме тому антикорупційна стратегія допоможе згуртувати всі органи влади і забезпечити їхню командну роботу в боротьбі з корупцією.

По-третє, сфера на подолання корупції, в якій концентрується стратегія, визначена після дослідження думки громадян і бізнесу. Загалом це вісім ключових сфер. Серед яких: охорона здоров'я, сектор оборони і боротьба з незаконним будівництвом. Після того, як ми в НАЗК розробили антикорупційну стратегію, її було схвалено урядом та підтримано Національною радою з питань антикорупційної політики», - зазначив доповідач.

Олександр Новіков, завершуючи виступ, наголсоив: «Сьогодні антикорупційна стратегія - це шанс не втратити надію на Україну без корупції».

Голова Комітету з питань антикорупційної політики Анастасія Радіна повідомила, що Комітет розглянув законопроект №4135 і рекомендує Верховній Раді ухвалити цей законопроект за основу.

Анастасія Радіна додала: «Чому це важливо. Ми з вами дуже часто скаржимося, що у нас немає погоджених стратегічних документів, немає узгодженості в діях різних гілок влади для досягнення стратегічних цілей. Так от, Антикорупційна стратегія - це зараз наша можливість визначити: куди ми рухаємося, що ми робимо, як для досягнення загального результату злагоджено працюють всі гілки влади. Ця Стратегія дає відповідь на питання: як ми долаємо корупцію в ключових сферах».

Народні депутати взяли участь в обговоренні проекту.

320 голосами «за» законопроект за результатами голосування прийнято за основу.

Народні депутати підтримали пропозицію головуючого про скорочення строків підготовки законопроекту до другого читання.

Перший заступник Голови Верховної Ради України Руслан Стефанчук оголосив до розгляду проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення ефективної реалізації парламентського контролю №4131.

Законопроект доповів народний депутат Дмитро Разумков.

Він зазначив, що «Парламент завжди був і точкою стабільності, парламент завжди був і залишався точкою вирішення ключових питань для цієї держави, і парламент таким буде в подальшому. Парламент - це єдиний законодавчий орган в нашій державі, однак на нас з вами також покладені важливі функції, пов'язані з реалізацією контролю, контролю над різними напрямками діяльності, в першу чергу над виконавчою владою. І все це є і передбачено Конституцією і Регламентом Верховної Ради України».

«Однак дуже часто ми стикаємося з тим, що приймаючи ті чи інші іноді дуже важливі закони для цієї держави, вони не в повному обсязі реалізують увесь той потенціал, який ми закладаємо як народні депутати України».

Тому законопроект реєстраційний номер 4131 пропонує врегулювати багато питань, пов'язаних з тим, щоб і парламентські слухання були більш якісними та ефективними, і робота комітетів та їх вага в прийнятті та контролі за рішеннями як виконавчої влади, так і тими, які були прийняті Верховною Радою України, була більш потужною та ефективною. І звісно, те, що покладено на нас як на Верховну Раду України: виконувати свої функції згідно Конституції та законів України.

Я думаю, що цей законопроект важливий для того, щоб вкотре довести, що саме за нами зберігається парламентський контроль. І ми якісно його будемо виконувати», - завершив виступ Дмитро Разумков.

Голова Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України Сергій Кальченко доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу з урахуванням зауважень і пропозицій Комітету.

323 голосами «за» законопроект прийнято за основу у першому читанні.

Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення безкоштовним харчуванням дітей, один із батьків яких загинув (пропав безвісти), помер під час захисту незалежності та суверенітету України №4130 доповіла Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова.

За результатами голосування законопроект 321 голосом прийнято за основу.

Головуючий оголосив перерву та відкрив позачергове засідання.

Після закінчення перерви до розгляду оголошено проект Закону про Державний бюджет України на 2021 рік №4000.

Головуючий поінформував про спеціальну процедуру розгляду законопроекту і надав слово для виступу заступнику голови комітету з питань бюджету Олександру Трухіну.

Він повідомив, що Комітетом з питань бюджету здійснено підготовку законопроекту про Державний бюджет на 2021 рік. До розгляду у першому читанні відповідно до статті 156 Регламенту комітет ґрунтовно опрацював законопроект з урахуванням висновків Рахункової палати і Головного науково-експертного управління. Проект бюджету на 2021 рік розроблено з урахуванням урядових законопроектів №4100 - щодо змін  до Бюджетного кодексу і №4101 - щодо змін до Податкового кодексу. Ці законопроекти належить розглядати і приймати взаємоузгоджено.

«У листі-висновку комітету наведено і узагальнено аналіз положень і показників законопроекту, включаючи порівняння з поточним роком та оцінкою відповідності нормам Бюджетного кодексу та іншим нормам законодавства. При підготовці законопроекту до першого читання бюджетний комітет за участю  Міністерства фінансів і Рахункової палати опрацював пропозиції народних депутатів і комітетів, які зведені в узагальнену таблицю і мають у собі кількість правок дві тисячі 451. Деякі пропозиції не відповідають регламентним вимогам щодо дотримання їх збалансованості. Також окремі народні депутати подали лише формально збалансовані правки та пропозиції. Тому що запропоновані джерела для додаткових видатків не підтверджуються належними розрахунками і відповідно не можуть вважатися реалістичними.

Окремі пропозиції містять зміни до інших законів, хоча, відповідно до Регламенту, законопроект про Державний бюджет не може містити положень, які вносять зміни до інших законопроектів. За попередньою оцінкою, для врахування поданих пропозицій загалом потрібно було близько 1,5 трильйони гривень. За підсумками проведеної роботи комітетом підготовлено проект Постанови Верховної Ради щодо висновків та пропозицій до законопроекту та таблиця пропозицій суб'єктів законодавчої ініціативи. Комітетом пропонується врахувати повністю або частково одну тисячу 276 правок та відхилити одну тисячу 175 правок. Насамперед запропоновано підтримати пропозиції щодо уточнення або виключення окремих положень законопроекту для узгодження з нормами Бюджетного кодексу, зокрема, в частині необхідності визначення граничних обсягів державного гарантованого боргу і державних гарантій, розподілу нерозподілених видатків на державні капітальні вкладення на підставі рішення відповідної міжвідомчої комісії, а також забезпечення парламентського контролю щодо розподілу коштів за деякими бюджетними програмами. Також враховано окремі пропозиції щодо збільшення видатків державного бюджету на окремі програми та заходи у сфері медицини, освіти, науки, соціального захисту, культури та спорту, функціонування закордонних дипломатичних установ, надання державної підтримки сільгоспвиробникам, утилізацію твердого ракетного палива та реалізацію державних інвестиційних проектів та  деяких інфраструктурних проектів. При цьому пропозиції народних депутатів   щодо  передбачення окремих субвенцій місцевим бюджетам запропоновано вирішувати в межах передбаченої субвенції на здійснення заходів щодо  соціально-економічного розвитку окремих територій,  що дасть можливість  народним депутатам залучитися до визначення відповідних напрямків та цілі використання даної субвенції», - додав представник Комітету з питань бюджету. Олександр Трухін також повідомив, що джерелом покриття додаткових видатків передбачається збільшення окремих доходів та перерозподіл видатків за деякими програмами.

Водночас пропонується доручити уряду до другого читання ретельно опрацювати питання щодо: підвищення державних соціальних стандартів, насамперед прожиткового мінімуму, виходячи з фінансових можливостей держави; збільшення надходжень від приватизації державного майна з відповідним зменшенням державних запозичень і граничного обсягу державного боргу; збільшення окремих видатків за поданими пропозиціями, виходячи з  наявних фінансових ресурсів бюджету та оцінки  обґрунтованості додаткових потреб у бюджетних коштах; належного фінансового  забезпечення оплати праці педагогічних працівників; погашення заборгованості, що утворилась на оптовому ринку електроенергії, а також врегулювання розрахунків по "зеленій" енергетиці.

Крім того, у проекті постанови доручається уряду при підготовці законопроекту до другого читання додатково доопрацювати відхилені пропозиції народних депутатів та  комітетів Верховної Ради у відповідній таблиці пропозицій.

Співдоповідач зазначив, що Комітет з питань бюджету рекомендує Верховній Раді прийняти за основу та в цілому підготовлений комітетом проект Постанови 4000-П щодо висновків та пропозицій до законопроекту.

За його словами, з прийняттям зазначеної постанови законопроект про Державний бюджет на 2021 рік буде вважатися прийнятим у першому читанні.

Олександр Трухін також наголосив, що прийняття такого рішення по суті розблокує подальше доопрацювання проекту державного бюджету та надасть можливість уряду підготувати його до другого  читання з урахуванням бюджетних висновків Верховної Ради.

Заступник голови Комітету відповів на запитання народних депутатів.

Міністр фінансів Сергій Марченко у виступі нагадав, що Уряд подав проект державного бюджету на 2021 рік 14 вересня поточного року. Він зазначив, що у бюджеті передбачено достатньо коштів для фінансування всіх пріоритетних потреб держави. «Крім платників податків будуть використані ефективно кошти на результат, принесуть користь людям і економіці. Ми зможемо впоратись з коронакризою, забезпечити фінансову стабільність, відновити економіку та підвищити добробут громадян. Це бюджет можливостей для подальшого розвитку. Він створює основу для проведення необхідних трансформацій, що зроблять нашу країну успішною, а економіку сильною у середньостроковій перспективі», - зазначив він.

Сергій Марченко повідомив, що народними депутатами, фракціями, групами та комітетами було надано більше 2 тисяч пропозицій до проекту Державного бюджету на 2021 рік, що по суті складає орієнтовно ще один такий бюджет. У тісній співпраці Міністерства фінансів з народними депутатами та парламентськими комітетами робочою групою бюджетного комітету було напрацьовано пропозиції, що знайшли своє відображення у проекті Постанови Верховної Ради України про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2021 рік.

«Проектом постанови пропонується збільшити видатки загального фонду державного бюджету більше чим на 20 мільярдів гривень. Насамперед йдеться про додаткове фінансування розвитку територій - 4,3 мільярда гривень, інфраструктурних проектів - 7,5 мільярда гривень, культури і спорту - 3 мільярди гривень, охорони здоров'я - 2 мільярди гривень, підтримки аграріїв - 500 мільйонів гривень, соціальний захист - 200 мільйонів гривень, екологія - 90, освіта і наука, підтримка військової сфери.

З метою продовження реформування правоохоронних органів ми будемо шукати можливості для вирішення питання заробітних плат прокурорів. І до етапу другого читання також будемо шукати можливості для всіх інших правоохоронних органів», - додав урядовець і запевнив, що Мінфін ґрунтовно опрацює всі правки і пропозиції народних депутатів та намагатиметься врахувати їх, виходячи з пріоритетів видатків та можливостей дохідної частини бюджету. «Схвалення сьогодні проекту Постанови Верховної Ради про висновки та пропозиції до проекту Закону про Державний бюджет України на 21-й рік дозволить нам якісно опрацювати зазначені ініціативи, підготувати і вчасно подати до Верховної Ради проект держбюджету для другого читання», - сказав він.

Міністр висловив вдячність народним депутатам за конструктивний діалог і розуміння важливості і збалансованості бюджету. Маємо виходити з наявних можливостей і стану економіки, тому прагнемо, щоб всі видатки були підтверджені реальними доходами. «Маємо спільну мету: вийти на фінансовий документ максимальної якості. Від нас цього чекають люди, чекають наших дій і рішень, які дозволять реально відчути і забезпечити розвиток економіки нашої країни, зростання заробітних плат, підвищення добробуту», - завершив Сергій Марченко.

Міністр фінансів звернувся до народних депутатів з проханням підтримати внесений Урядом законопроект та відповів на їхні запитання.

Голова Рахункової палати Валерій Пацкан у виступі зазначив, що Рахункова палата проаналізувала проект Закону про Державний бюджет на 2021 рік і затвердила відповідні висновки та пропозиції, які надані Верховній Раді.

Валерій Пацкан зупинився на деяких з них. Він також повідомив, що Рахункова палата знайшла додаткові резерви за чотирма напрямками доходів на 20,6 млрд грн. За його словами, три з чотирьох пропозицій Рахункової палати враховані Комітетом з питань бюджету у висновках до законопроекту.

Валерій Пацкан, завершуючи виступ, наголосив, що Рахункова палата готова продовжити співпрацю з підготовки якісного кошторису на 2021 рік.

В обговоренні законопроекту взяли участь представники депутатських фракцій і груп та народні депутати.

Після закінчення виступів головуючий поставив на голосування проект Постанови «Про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2021 рік» №4000-П.

Постанову прийнято 275 голосами «за» за основу та в цілому.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо упорядкування окремих питань захисту викривачів №3450 доповіла заступник Голови Комітету з питань антикорупційної політики Галина Янченко.

Вона зазначила, що проект Закону розроблено з метою організації Єдиного порталу повідомлень викривачів та закріплення гарантії правового захисту викривачів виключно через адвокатів системи безоплатної правової допомоги. Цим проектом вносяться зміни до Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та Закону України «Про запобігання корупції».

Галина Янченко також повідомила, що Комітет рекомендує Верховній Раді України прийняти його за основу та звернулася до народних депутатів з проханням підтримати законопроект.

За результатами голосування законопроект 254 голосами прийнято за основу.

Проект Закону про внесення змін до статті 18-7 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" щодо підвищення розмірів допомоги для дітей із тяжкими хворобами №2024 доповів народний депутат Михайло Цимбалюк.

Член Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Андрій Боблях доповів рішення Комітету, який рекомендував Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Народні депутати 287 голосами «за» підтримали законопроект у першому читанні за основу.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо імплементації Конвенції Ради Європи про захист дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства (Ланцаротської Конвенції) №3055 доповів Голова Комітету з питань правоохоронної діяльності Денис Монастирський.

Він також доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Народні депутати розглянули проект Закону про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та деяких законів України щодо діяльності Верховного Суду та органів суддівського врядування №3711 та альтернативні законопроекти №3711-1 і №3711-2.

За результатами голосування законопроект №3711 239 голосами направлено на доопрацювання.

Верховна Рада 281 голосом «за» прийняла у другому читанні і в цілому проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України" та інших законів Україні щодо функціонування Державного аграрного реєстру та удосконалення державної підтримки виробників сільськогосподарської продукції №3295

За основу 292 голосами «за» прийнято проект Закону про внесення змін до статті 47-1 Закону України "Про зайнятість населення" щодо надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України для запобігання поширенню особливо небезпечних інфекційних хвороб №3010а.

Народні депутати 293 голосами прийняли за основу проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо соціальної захищеності осіб з інвалідністю №3780.

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати" №3817 доповів заступник Міністра соціальної політики Віталій Музиченко.

Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова доповіла рішення Комітету, який рекомендував Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

За результатами голосування законопроект 247 голосами «за» прийнято за основу.

Народні депутати 281 голосом «за» підтримали за основу та в цілому проект Закону про внесення зміни до статті 17 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" щодо відстрочки від призову на строкову військову службу деяких категорій громадян №3689.

Верховна Рада 281 голосом «за» прийняла за основу і в цілому проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо організації діяльності закладів професійної (професійно-технічної освіти) із специфічними умовами навчання №4139.

Народні депутати розглянули питання ратифікації.

За результатами голосування прийняті в цілому проект Законів про ратифікацію: Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Чорногорії про міжнародні автомобільні перевезення пасажирів і вантажів №0059, Протоколу між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Катар про внесення змін і доповнень до Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Катар про повітряне сполучення №0061, Угоди між Кабінетом Міністрів України і Урядом Азербайджанської Республіки про здійснення оплачуваних видів трудової діяльності членами сімей співробітників дипломатичних представництв та консульських установ №0066, Угоди про співпрацю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Суверенного Військового Ордену Госпітальєрів Святого Іоанна Єрусалимського, Родосу і Мальти №0068.

В цілому прийняті проекти Законів: про вихід із Договору про проведення узгодженої антимонопольної політики №0053, про приєднання України до Міжамериканської конвенції про взаємну допомогу в кримінальних справах та Факультативного протоколу до Міжамериканської конвенції про взаємну допомогу в кримінальних справах №0058, про ратифікацію Протоколу про внесення змін до Статуту Організації за демократію та економічний розвиток - ГУАМ №0062, про приєднання України до Конвенції про заснування Міжнародної організації законодавчої метрології №0067.

Головуючий після закінчення розгляду питань ратифікації закрив пленарне засідання.

 


 

 

 

 

 








 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

28 березня 2024 15:56
28 березня 2024 15:26
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 13:08
28 березня 2024 09:26
27 березня 2024 15:04
27 березня 2024 12:20
27 березня 2024 10:01
27 березня 2024 09:30