Сьогодні, 9 липня, відбулося засідання Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики в режимі відеоконференції за участі 27 членів Комітету.

Комітет розглянув проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо звільнення від сплати судового збору у зв'язку з оскарженням постанов у справах про адміністративні правопорушення» (№3424)

Голова підкомітету з питань тарифного і нетарифного регулювання Ірина Аллахвердієва повідомила, що метою законопроекту є усунення штучних перепон для доступу до правосуддя, створених постановою Верховного Суду про розмежування двох правових категорій "державне мито" та "судовий збір" у випадках оскарження постанов про притягнення до адміністративної відповідальності.

Згідно нової правової позиції Верховного Суду, наприклад у випадку оскарження до суду постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17,00 грн, необхідно буде спочатку сплатити судовий збір в розмірі 420,40 грн, що майже в 25 разів перевищує суму самого штрафу.

Запропонованим законопроектом вносяться зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, що замінюють застарілу дефініцію "державне мито" на "судовий збір". Крім того, вносяться зміни до Закону "Про судовий збір", якими закріплюється звільнення від сплати судового збору за подання скарги або позову щодо оскарження постанови у справі про адміністративне правопорушення.

Комітет рекомендував Верховній Раді включити законопроект №3424 до порядку денного і за підсумками розгляду у першому читанні прийняти його за основу.

Члени Комітету розглянули проекти Законів «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні» (№ 3476) та «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні» (№3477).

Законопроекти представив один із авторів - народний депутат Роберт Горват, зазначивши, що проекти системно пов’язані і спрямовані на розвиток галузі електричного транспорту в Україні.

За словами народного депутата, законопроектами пропонується: звільнити від ПДВ та мита обладнання та комплектуючі для виробництва електротранспорту з 01.01.2021 року до 31.12.2028 року; звільнити від оподаткування прибуток від реалізації вироблених в Україні електромобілів, електродвигунів тощо до 31.12.2033 року; надати українцям, які купують електрокари податкову знижку з ПДФО з 01.01.2026 року 31.12.2030 року; звільнити від збору на обов’язкове державне пенсійне страхування фізичних осіб, які купують електрокари з 01.01.2026 року до 31.12.2030 року; продовжити звільнення від ПДВ електромобілів до 31.12.2025 року; встановити частку публічних закупівель електромобілів не менше 50% до 2030 року.

За словами народного депутата, планується, що пропоновані законодавчі зміни дозволять: збільшити частку екологічно транспорту в Україні до 30-35% до 2030-2033 року, стимулювати виробництво електромобілів та комплектуючих до них, стимулюватимуть попит на електротранспорт, створять сприятливі умови для притоку іноземних інвестицій, створять нові робочі місця, знизять рівень забруднення повітря та підвищать енергонезалежність України.

Заступниця Міністра фінансів України Світлана Воробей озвучила розрахункові втрати бюджету від запровадження пропонованих пільг. Водночас, за її словами, розрахувати зростання надходжень в результаті стимулювання виробництва важко, оскільки не можливо визначити обсяги його зростання.

Світлана Воробей також відзначила протиріччя, закладені в законопроекті: одночасне стимулювання ввезення електрокарів і власного виробництва.

Народні депутати висловили ряд зауважень і застережень щодо пропонованого проекту.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді включити обидва законопроекти до порядку денного сесії і прийняти за основу.

На засіданні був розглянутий Проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо заходів, спрямованих на погашення заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії» (№2389).

Народний депутат Юрій Камельчук, представляючи свій законопроект, зазначив, що спрямований на створення умов для реалізації Закону «Про заходи, спрямовані на погашення заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії» та Закону «Про ринок електричної енергії». Проект врегульовує особливості оподаткування під час операцій, пов’язаних з процедурою погашення заборгованості, яка утворилася на оптовому ринку електричної енергії.

Голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев зазначив, що даний проект іде в пакеті із законопроектом «Про заходи, спрямовані на погашення заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії» №2386, який був прийнятий Верховною Радою в цілому і зараз перебуває на підписі Президента України. «Якщо не буде цього нашого законопроекту то прийнятий Закон буде «мертвонародженим», однак, він потребує істотного доопрацювання під час підготовки до другого читання», - сказав Данило Гетманцев.

Комітет рекомендував Верховній Раді включити проект Закону №2389 в порядок денний сесії і прийняти його за основу з доопрацюванням при підготовці до другого читання з урахуванням пропозицій Комітету, зокрема, усунення логічних неузгодженостей, визначити конкретних суб’єктів процедури погашення списання заборгованості, визначити термін застосування Закону, а також дату списання заборгованості, бюджети за рахунок яких здійснюється списання і перелік податків.

Головуючий поінформував, що до нього звернулася група народних депутатів, які запропонували повернутися до розгляду законопроектів «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо детінізації виробництва сільськогосподарської продукції» (№3131) і «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо удосконалення системи оподаткування у сфері земельних відносин і сільського господарства» (№3131-1) і переглянути рішення, прийняті Комітетом 3 червня 2020 року.

Народний депутат Мар’ян Заблоцький розповів, що після ухвалення рішення щодо даних законопроектів, відбулися ряд дискусій у професійних колах і з народними депутатами у ході яких було висловлено ряд зауважень. «Є пропозиція його дещо пом’якшити», - сказав доповідач, зауваживши, що пропонується «прийняти ще більш об’єднуюче і красивіше рішення».

Мар’ян Заблоцький поінформував, що, після проведених консультацій, проектом пропонується знизити мінімальну суму податків на гектар (ПДФО, фіксований податок, податок на прибуток, податок на землю, ЄСВ) для виробників та фізичних осіб з 1400 гривень на гектар до трохи більше 1200 гривень на гектар (показник визначається як відсоток від нормативної оцінки землі). У разі, якщо така сума податків є меншою за встановлену, то різниця доплачується у місцеві бюджети.

Також проектом запроваджується перехідний період для тих, хто реєструється як сімейні ферми. Перші два роки податкове навантаження для них буде нульове із подальшим поступовим зростанням до 2025 року.

На думку Мар’яна Заблоцького: «Це вирішує одну із основних проблем законопроекту – проблему одноосібників».

Народні депутати під час обговорення зазначили, що у доопрацьованому варіанті законопроекту знято багато питань, однак, наголошували, що будуть вносити свої пропозиції під час підготовки проекту до другого читання. Також члени Комітету говорили про необхідність доопрацювання системи нормативно-грошової оцінки земель, яка є базою для оподаткування, щоб вона була більш справедливою.

Комітет прийняв рішення переглянути рішення від 3 червня 2020 року щодо законопроектів №3131 і №3131-1. Підтримати редакцію підготовленого законопроекту і доручити членам Комітету зареєструвати цей проект як проект «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо детінізації виробництва сільськогосподарської продукції». Внести на розгляд Верховної Ради підготовлений у Комітеті проект і рекомендувати Верховній Раді включити його до порядку денного та прийняти за основу.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00