Новини

26 травня 2020, 12:52

Комітет з питань правової політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо обов'язку виконавця проводити індексацію розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі

докладніше
26 травня 2020, 09:43

Огляд головних тем «Голосу України» від 26 травня

докладніше
25 травня 2020, 19:10

Апарат Верховної Ради України отримав результати функціонального аналізу

докладніше
25 травня 2020, 15:40

Сподіваємося на розширення співпраці між парламентами України та Швеції, - Дмитро Разумков

докладніше
25 травня 2020, 14:39

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендує прийняти за основу законопроект щодо перших кроків дерегуляції бізнесу шляхом страхування цивільної відповідальності

докладніше
25 травня 2020, 13:19

Комітет з питань економічного розвитку рекомендує Верховній Раді прийняти в цілому законопроект щодо детінізації ринку металургійної сировини та операцій з металобрухтом

докладніше
25 травня 2020, 11:54

Голова Верховної Ради України вніс зміни до Розпорядження «Про додаткові заходи із попередження виникнення гострої респіраторної хвороби» від 12 березня 2020 року, №151

докладніше
25 травня 2020, 10:09

У Комітеті з питань енергетики та житлово-комунальних послуг розглянули питання розробки законодавчої бази для створення мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів в Україні

докладніше
23 травня 2020, 21:45

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков висловлює співчуття у зв'язку зі смертю народного депутата України Валерія Давиденка

докладніше
22 травня 2020, 19:00

Стартувало публічне обговорення законопроекту щодо вдосконалення сфери адмінпослуг

докладніше
22 травня 2020, 16:30

Підсумки роботи Верховної Ради України за тиждень 18-22 травня

докладніше
22 травня 2020, 15:09

Комітет з питань правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти у другому читанні і в цілому законопроект щодо посилення відповідальності за невиконання законних вимог та перешкоджання діяльності народного депутата України, Рахункової палати, депутата місцевої ради

докладніше
22 травня 2020, 14:47

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков висловлює співчуття у зв’язку зі смертю Анатолія Матвієнка

докладніше
22 травня 2020, 14:39

Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки погодив пропозиції Міністерства оборони до Програми діяльності Кабінету Міністрів України із зауваженнями

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Децентралізація влади
20 березня 2020, 17:45

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Комітет з питань бюджету рекомендує ухвалити за основу та в цілому проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв’язку з проведенням адмінреформи

Комітет з питань бюджету на своєму засіданні 18 березня розглянув проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи, № 2782, поданий народними депутатами Д.Гетманцевим, О.Ковальчуком, О.Совою та А.Колісник.

Згідно з пояснювальною запискою, законопроект розроблено з метою приведення понятійного апарату Бюджетного кодексу України у відповідність до чинної системи органів державної влади, а саме змін у системі центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну митну та державну податкову політику, у зв’язку з розмежуванням функцій Державної фіскальної служби України  та створенням Державної митної служби України і Державної податкової служби України.

Законопроектом пропонується внести зміни до Кодексу, відповідно до яких слова «органи доходів і зборів» у відповідному відмінку передбачається замінити словами «податкові органи» (зміни до частин дев’ятої, десятої, одинадцятої і тринадцятої статті 17, частини другої статті 50 і частини другої статті 64 Кодексу) та «митні органи» (зміни до пункту 38 частини другої статті 29 Кодексу) у відповідному відмінку.

Законопроект є похідним від прийнятого Верховною Радою України Закону України від 14.01.2020 р. № 440-IX «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи», яким серед іншого у низці законодавчих актів України здійснено заміну терміну «органи доходів і зборів» термінами «митні органи» чи «податкові органи» залежно від контексту.

Законодавчому врегулюванню даного питання передували ряд рішень Уряду. Насамперед, йдеться про Постанову Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 р. № 1200 (із змінами) «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України», якою утворено ДПС та Держмитслужбу, реорганізувавши ДФС шляхом поділу, а також установлено, що:

– ДПС є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

– Держмислужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну митну політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування митного законодавства;

– ДПС та Держмислужба є правонаступниками майна, прав та обов’язків реорганізованої ДФС у відповідних сферах діяльності;

– ДФС продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення ДПС, Держмитслужби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов’язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об’єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України;

– підрозділи податкової міліції у складі ДФС продовжують здійснювати повноваження та виконувати функції з реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, здійснюючи оперативно-розшукову, кримінальну процесуальну та охоронну функції до завершення здійснення заходів з утворення вищезгаданого центрального органу виконавчої влади.

При цьому, положення про ДПС та про Держмитслужбу затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 р. № 227 (із змінами) «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України».

Варто звернути увагу, що у положеннях Кодексу, до яких передбачені законопроектом зміни, спочатку (у первинній редакції) застосовувалися терміни «податкові органи» («органи державної податкової служби») і «митні органи» у відповідному відмінку і числі, які були замінені терміном «органи доходів і зборів» згідно із Законом України від 16.05.2013 р. № 242-VII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв’язку із створенням органів доходів і зборів». На той час зазначене було пов’язано з утворенням Міністерства доходів і зборів України шляхом реорганізації ДПС та Держмитслужби (згідно з указами Президента України від 24.12.2012 р. № 726 «Про деякі заходи з оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» і від 18.03.2013 р. № 141 «Про Міністерство доходів і зборів України»), а пізніше утворенням ДФС, реорганізувавши таке Міністерство шляхом перетворення (згідно з постановами Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 р. № 160 «Про утворення Державної фіскальної служби» і № 236 «Про Державну фіскальну службу України»).

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку до законопроекту зазначає, що розглянувши законопроект, не заперечує щодо запропонованих змін, враховуючи, зокрема, й те, що аналогічні зміни до низки законодавчих актів вже внесено Законом України від 14.01.2020 р. № 440-IX «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи».

Міністерство фінансів України у своєму висновку до законопроекту зазначає, що реалізація законопроекту не впливає на показники бюджетів і не потребує додаткових витрат з державного бюджету, та не має зауважень щодо розгляду законопроекту.

На час розгляду законопроекту до Комітету не надійшли висновки комітетів Верховної Ради України з питань антикорупційної політики (щодо проведення антикорупційної експертизи законопроекту) і з питань інтеграції України з Європейським Союзом (щодо оцінки відповідності законопроекту міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції).

За підсумками розгляду даного питання Комітет з питань бюджету ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон.