У заході взяли участь народні депутати-члени Комітету, представники Міністерства оборони, Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, ДСНС України, ДК «Укроборонпром», представники виробників авіаційної техніки.

Голова підкомітету з питань оборонної промисловості та технічної модернізації Ігор Копитін, відкриваючи засідання, зазначив, що проведення круглого столу викликано тим, що члени Комітету звернули увагу на окремі недоліки та відставання у адаптації законодавства України до законодавства ЄС в авіаційній сфері, а саме у сфері підготовки льотного складу. Крім цього, досвід проведення мобілізаційних заходів в оголошений у 2014 році особливий період відкрив низку проблем та суттєвих прорахунків у питаннях створення та використання резерву зі складу авіаційного персоналу, в першу чергу - льотного складу.

І.Копилін надав слово для виступу представникам міністерств для інформування про ситуацію, яка зараз складається з підготовкою льотного складу.

Перший заступник Міністра оборони Іван Руснак доповів учасникам про реалізацію програмних документів Міністерства оборони щодо інтеграційних заходів в функціонуванні та розвитку державної авіації у відповідності Загальнодержавній програмі адаптації до законодавства Європейського Союзу та конституційного закріплення евроінтеграційного розвитку держави.

І.Руснак зазначив, що в контексті реалізації Угоди про асоціацію України і ЄС передбачається співробітництво з Євросоюзом у різних сферах, у тому числі і за напрямом «Державне регулювання в галузі державної авіації».

Перший заступник Міністра оборони поінформував про основні завдання регулювання державної авіації, до яких відноситься встановлення єдиних авіаційних норм та правил та впровадження дієвих механізмів з підтримання льотної придатності повітряних суден, схвалення організації технічного обслуговування та ремонту авіаційної техніки, проведення різнопланових перевірок і прийняття участі у розслідуванні авіаційних подій.

І.Руснак відзначив, що одним з пріоритетних завдань є підтримання льотної придатності повітряних суден. До реєстру повітряних суден сьогодні включено 1062 апарата різних типів, в основному це - літаки та вертольоти. І в основному це повітряні судна ще часів Радянського Союзу. Зараз почалася поставка нових повітряних суден іноземного виробництва. До експлуатації та підтримання їх льотної придатності необхідно застосовувати принципово нові підходи, що використовуються в Євросоюзі та НАТО, а це вимагає адаптації національного законодавства в оборонній сфері до європейських стандартів.

За словами представника Міноборони, розпочато впровадження в практику діяльності європейських військових вимог з льотної придатності. Це дозволить підвищити рівень безпеки в авіації, бути готовими до партнерських програм доозброєння нашої техніки.

І.Руснак окреслив основні проблемні питання, до яких відніс: низьку укомплектованість льотним складом, справність гарантійної авіаційної техніки, недостатню кількість сучасних тренажерних комплексів у вузах та центрах підготовки, необхідність проведення капітальних ремонтів на аеродромах державної авіації, експлуатацію застарілих засобів зв’язку на аеродромах.

Перший заступник Міністра оборони також озвучив питання, які потребують вирішення на державному рівні і звернувся до народних депутатів з проханням підтримати прийняття Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів з питань удосконалення державного регулювання у галузі державної авіації України». мова йде про необхідність внесення змін до Повітряного кодексу, до законів «Про Кабінет Міністрів», «Про оборону України». За його словами, прийняття цього закону суттєво покращить практику підготовки, застосування як льотного складу, так і державної авіації, що дозволить вирішити головне питання - створити безпечні умови підготовки і застосування державної авіації.

Про стан підготовки авіаційного персоналу (льотних спеціальностей) з загальних потреб державної авіації, проблемні питання і пропозиції щодо приведення підготовки авіаційних фахівців до стандартів НАТО та створення діючого мобілізаційного резерву фахівців льотних спеціальностей для потреб оборони країни доповів тимчасово виконуючий обов’язки заступника командувача Повітряних Сил з авіації - начальник авіації Командування Повітряних Сил Збройних Сил України генерал-майор Ігор Черепенько.

Учасники круглого столу також заслухали доповідь начальника управління координації діяльності авіації МВС Олександра Кашуби про поточну ситуацію з підготовкою льотного складу в авіації МВС і плани подальшого розвитку.

Радник підкомітету з питань оборонної промисловості та технічної модернізації Комітету з питань національної безпеки, оборони та розвідки Володимир Копитін доповів про визначення заходів зміцнення обороноздатності держави, підвищення ефективності державного регулювання підготовки авіаційного персоналу льотних спеціальностей та законодавче врегулювання шляхом внесення змін до чинних Законів України та підзаконних нормативно-правових актів».

Учасники засідання взяли участь у дискусії, під час якої наголошували на тому, що ситуація з підготовкою льотного складу є критичною.

Промовці висловлювали пропозиції щодо необхідності передбачити цільове фінансування авіаційної галузі та підготовки державної цільової програми розвитку авіаційної промисловості.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

28 березня 2024 15:56
28 березня 2024 15:26
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 13:08
28 березня 2024 09:26
27 березня 2024 15:04
27 березня 2024 12:20
27 березня 2024 10:01
27 березня 2024 09:30