Комітет Верховної Ради з питань бюджету на своєму засіданні 13 листопада розглянув питання щодо підготовки до другого читання проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (№ 2144)
Під час засідання зазначалося, що законопроект є системно пов’язаним із законопроектом про Державний бюджет України на 2020 рік (№2000). Для забезпечення узгодженості правових норм і дотримання збалансованості бюджету такі законопроекти належить розглядати у другому читанні та приймати взаємоузгоджено.До Комітету надійшло багато пропозицій народних депутатів, які згруповані та узагальнені у відповідній порівняльній таблиці у кількості 258 пропозицій. За підсумками опрацювання пропозицій у Комітеті за участю представників Міністерства фінансів України та Рахункової палати в остаточній редакції законопроекту пропонується, зокрема:
– виключити зміни щодо зменшення обсягу державного фонду регіонального розвитку;
- не включати до Бюджетного кодексу положення щодо закріплення на постійній основі зарахування до спеціального фонду державного бюджету внесків на регулювання, які сплачуються суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, із спрямуванням таких коштів на забезпечення діяльності НКРЕКП;
- виключити запропоновані Урядом нові положення щодо залишків коштів спеціального фонду бюджету;
- удосконалити положення щодо порядку формування, визначення і уточнення програмної класифікації видатків та кредитування бюджету, що пов’язано з визначенням бюджетних програм;
- внести зміни до законів України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» і «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю» щодо здійснення видатків на виплату відповідних допомог безпосередньо з державного бюджету замість місцевих бюджетів за рахунок відповідних субвенцій з державного бюджету;
- уточнити зміни до статей 59 і 61 Кодексу щодо деяких складових звітів про виконання державного бюджету в частині доповнення річного звіту про виконання державного бюджету пояснювальною запискою, а також уточнення форми місячної та річної звітності про використання коштів державного дорожнього фонду, Державного фонду поводження з радіоактивними відходами та державного фонду розвитку водного господарства);
- виключити зміни до статті 159 Регламенту Верховної Ради щодо скасування візування Мінфіном додатків до прийнятого закону про державний бюджет;
- встановити, що у разі перевиконання надходжень до державного дорожнього фонду такі кошти розподіляються за відповідними напрямами спрямування автоматично в пропорціях, визначених частиною четвертою статті 24-2 Кодексу;
- уточнити запропоновані зміни до статей 87, 89, 90, 91 і 103-2 та розділу VI Кодексу щодо видатків державного і місцевих бюджетів на освіту, зокрема, в частині переліків закладів освіти та щодо викладу деяких положень;
– передбачити зміни до статей 87 і 89 та виключити статтю 102 Кодексу щодо здійснення безпосередньо з державного бюджету видатків на виплату державної соціальної допомоги та оплату соціальних послуг, пов’язаних з утриманням дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
– внести необхідні техніко-юридичні і редакційні правки до положень законопроекту для узгодження з іншими положеннями законопроекту та нормами Кодексу, приведення у відповідність до вимог нормопроектувальної техніки.
Комітет окремо звернув увагу, що у разі прийняття Верховною Радою законопроекту №2144 у другому читанні та в цілому як закону два урядові законопроекти за реєстр. № 2104 і № 2242 можуть вважатися по суті врахованими, а відтак втратять свою актуальність і не потребуватимуть окремого розгляду у Верховній Раді.
За підсумками розгляду даного питання Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. № 2144) прийняти у другому читанні та в цілому як закон з урахуванням внесення необхідних техніко-юридичних і редакційних правок за результатами прийняття зазначеного законопроекту.