За це рішення проголосували 297 народних депутатів України.

Законодавчий акт (№ 1009) спрямований на удосконалення правового регулювання кримінального процесу з метою ефективного здійснення як досудового розслідування, так і для надання стороні захисту додаткових гарантій від можливих зловживань з боку суддів, слідчих та прокурорів.

Проектом пропонується внести зміни до статей 3, 36, 38, 97, 169, 170, 183, 208, 214, 219, 234, 242, 243, 244, 254, 263, 284, 294, 295-1, 303, 307, 309, 347, 349, 369, 472, 481, 482, 509, 562 Кримінального процесуального кодексу України, а також до законів України «Про статус народного депутата України» (статті 27), «Про Національне антикорупційне бюро України» (статей 5, 8, 10), «Про судову експертизу», «Про радіочастотний ресурс України» (статті 5), «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій» (набуває чинності з 01.01.2020 р.).

Законопроектом передбачено:

1) вилучення із КПК та Закону України «Про статус народного депутата України» норми, яка забороняє без згоди Верховної Ради України здійснювати обшук народного депутата України, огляд його особистих речей і багажу, транспорту, жилого чи службового приміщення, а також втручатися у таємницю листування, телефонних розмов та іншої кореспонденції (частина 3 статті 482 КПК, частина 2 статті 27 Закону України «Про статус народного депутата України» в редакції проекту);

2) надання Національному антикорупційному бюро України та Державному бюро розслідувань права самостійно здійснювати зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж у рамках проведення негласних слідчих та розшукових дій (частина 4 статті 263 КПК в редакції проекту);

3) надання слідчому судді, суду при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою права не визначати розмір застави у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого корупційного злочину (пункт 4 частини 4 статті 183 КПК в редакції проекту);

4) встановлення положення про те, що судовий розгляд починається з оголошення прокурором лише короткого викладу обвинувального акта (стаття 347 КПК в редакції проекту) тощо.

Як повідомив голова Комітету з питань правоохоронної діяльності Денис Монастирський, Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти даний проект Закону за основу і в цілому як закон з техніко-юридичними правками та з урахуванням наступних пропозицій:

1. Підпункт 26 пункту 4 розділу І викласти в такій редакції:

« статтю 481 доповнити частиною другою такого змісту:

2. Генеральний прокурор (виконувач обов’язків Генерального прокурора), його заступник, керівник регіональної прокуратури може доручити іншим прокурорам, слідчим здійснити письмове повідомлення про підозру особам, визначеним в частині першій цієї статті, у порядку, визначеному частинами першою та другою статті 278 цього Кодексу».

2. Пункт 1 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» проекту викласти в такій редакції:

«1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, окрім змін до Закону України «Про статус народного депутата» та підпункту 27 пункту 4 Розділу І Кримінального процесуального кодексу України, які набирають чинності з 1 січня 2020 року».

Представники фракцій виступили, представляючи свою позицію щодо даного законопроекту.

Верховна Рада також прийняла рішення скоротити процедуру підготовки законопроекту до другого читання на половину.


Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

18 вересня 2021 07:25
17 вересня 2021 15:07
17 вересня 2021 12:28
16 вересня 2021 18:02
16 вересня 2021 16:00
16 вересня 2021 14:33
16 вересня 2021 10:41
15 вересня 2021 18:01
15 вересня 2021 12:30
15 вересня 2021 11:53