Голова Верховної Ради України Андрій Парубій, відкривши ранкове засідання, привітав військовослужбовців з Днем Збройних Сил України.

Народні депутати оплесками також привітали військовослужбовців.

А.Парубій повідомив, що у порядку денному сьогодні стоять питання національної безпеки і оборони, соціального захисту військовослужбовців та ряд важливих ратифікацій, спрямованих на зміцнення безпеки держави.

Із заявою від двох фракцій виступив голова фракції Радикальної партії Олег Ляшко. Він привернув увагу до ситуації з подорожчанням ліків та висунув вимогу прийняти зареєстрований фракцією законопроект, спрямований на наведення порядку у сфері ціноутворення на ліки, відновлення державного контролю за цінами на ліки, скасування ПДВ на ліки, запровадження кримінальної відповідальності за продаж фальшивих ліків тощо.

Народні депутати продовжили розгляд правок до проекту Закону про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів №8450.

 231 голосом "за" законопроект прийнято у другому читанні та в цілому.


Прийнято Закон "Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів".

Законодавчим актом встановлено правові та організаційні засади надання споживачам інформації про харчові продукти з метою забезпечення високого рівня захисту здоров’я громадян та задоволення їх соціальних та економічних інтересів».

Законом визначено, зокрема: зміст основних термінів, які використовуються у цій сфері; загальні вимоги до інформації про харчові продукти; яка інформація є обов’язковою для надання, а яка надається у добровільному порядку; обов’язки операторів ринку харчових продуктів; порядок розміщення і представлення інформації про харчові продукти; особливості маркування та державного контролю тощо.

Законом до розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» внесено зміни до законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», «Про безпечність та гігієну кормів».

Додатками №№ 1-11 Закону визначено, зокрема, харчові продукти, що спричиняють алергічні реакції або непереносимість; значення та позначення інгредієнтів; референсні величини споживання тощо.

Проект Закону зареєстровано за №8450.


Народні депутати розпочали розгляд питань національної безпеки і оборони.

Вони розглянули проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо посилення соціального захисту учасників боротьби за незалежність України у XX столітті" №8519.

Законопроект 236 голосами прийнято за основу та в цілому.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо посилення соціального захисту учасників боротьби за незалежність України у XX столітті".

Законом надано статус учасника бойових дій особам, які брали участь у всіх формах збройної боротьби за незалежність України у XX столітті у складі Української повстанської армії, Української повстанської армії отамана Тараса Боровця (Бульби) «Поліська Січ», Української народної революційної армії (УНРА), збройних підрозділів Організації українських націоналістів і відповідно до Закону України «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті» визнані борцями за незалежність України у XX столітті.

Порядок надання статусу учасника бойових дій вказаним особам встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідні зміни внесено до статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», пункт 16 якого викладено у новій редакції.

Проект Закону зареєстровано за №8519.

 

У другому читанні та в цілому 244 голосами прийнято проект Закону про прилеглу зону України №8361.

 

Прийнято Закон "Про прилеглу зону України".

Законодавчий акт встановлює статус та визначає правовий режим прилеглої зони України, а також порядок реалізації Україною у цій зоні своїх прав як прибережної держави відповідно до Конвенції ООН з морського права 1982 року, інших міжнародних договорів України, загальновизнаних норм і принципів міжнародного права, Конституції та законів України.

Згідно із Законом, «прилегла зона України - це зона відкритого моря, яка прилягає до територіального моря України і зовнішня межа якого перебуває на відстані не більше двадцяти чотирьох морських миль, відлічених від вихідних ліній, від яких відміряється ширина територіального моря України».

Делімітація прилеглої зони між Україною та державами, узбережжя яких протилежні або суміжні з узбережжям України, здійснюється відповідно до міжнародних договорів України.

Законом визначено права України у прилеглій зоні.

Україна у своїй прилеглій зоні здійснює контроль, необхідний з метою:

1) запобігання порушенням митного, фіскального (податкового), імміграційного (міграційного), санітарного законодавства України у межах території України, включаючи її внутрішні води, або територіальне море;

2) притягнення до відповідальності за порушення законодавства України, зазначеного у пункті першому цієї частини, вчиненого у межах території України, включаючи її внутрішні води, або територіальне море.

2. З метою запобігання порушенням законодавства України, зазначеного у пункті 1 частини першої цієї статті, або притягнення до відповідальності за його порушення, уповноважений орган, який забезпечує недоторканність державного кордону та охорону суверенних прав України в її прилеглій та виключній (морській) економічній зонах, може здійснювати такі заходи:

1) зупинення суден;

2) огляд суден;

3) затримання чи арешт суден та/або членів їх екіпажу, за виключенням військових кораблів та інших державних суден, які використовуються з некомерційною метою.

Законом встановлена компетенція уповноваженого органу України у прилеглій зоні та визначено особливості реалізації його повноважень.

Законом встановлено, що дослідження археологічних та історичних об’єктів культурної спадщини у прилеглій зоні проводяться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Законом також внесено зміни до законів України «Про охорону культурної спадщини України», «Про Державну прикордонну службу України», «Про охорону археологічної спадщини України».

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №8361.

 

Народні депутати не підтримали пропозицію про усунення неузгодженостей в тексті прийнятого Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» №9260.

Народні депутати розглянули правки до законопроекту про протимінну діяльність в Україні №9080-1.

242 голосами законопроект прийнято у другому читанні і в цілому.

 

Прийнято Закон "Про протимінну діяльність в Україні".

Законодавчим актом визначено правові та організаційні засади здійснення протимінної діяльності в Україні та особливості державного регулювання у відповідній сфері.

Законом встановлено, що «протимінна діяльність - комплекс заходів, спрямованих на захист національних інтересів України, а також на зменшення та усунення наслідків негативного впливу вибухонебезпечних предметів на соціально-економічні умови життєдіяльності населення та довкілля».

Законом визначено правову основу, цілі та засади, національні інтереси України у сфері протимінної діяльності, її основні складові, перелік об’єктів та суб’єктів протимінної діяльності, порядок їх створення, організаційні та процедурні засади діяльності; вимоги до фахівців у сфері протимінної діяльності і розмінування та їх обов’язки; джерела фінансування протимінної діяльності; порядок обліку операторів протимінної діяльності, надання допомоги постраждалим особам (жертвам) від вибухонебезпечних предметів, визначення статусу територій для потреб протимінної діяльності; повноваження інспекції з контролю якості протимінної діяльності та секретаріату центру протимінних операцій тощо.

Законом передбачені норми, які регулюють питання демократичного цивільного контролю у сфері протимінної діяльності, національних інтересів України у сфері протимінної діяльності, засади міжнародного співробітництва і здійснення господарської діяльності у сфері протимінної діяльності, в тому числі, страхування відповідальності під час здійснення робіт з розмінування та публічних закупівель у сфері протимінної діяльності.

Законом також визначено істотні умови договору про закупівлю робіт та (або) послуг в сфері протимінної діяльності та встановлено відповідальність за порушення законодавства у сфері протимінної діяльності як суб'єктів протимінної діяльності, так і фахівців у сфері протимінної діяльності та розмінування.

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №9080-1.


Народні депутати розглянули три законопроекти про припинення дії Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією за №№0206, 0206-1, 0206-2.

Законопроекти доповіли заступник Міністра закордонних справ Сергій Кислиця, народні депутати Андрій Іллєнко та Ігор Луценко.

Голова Комітету у закордонних справах Ганна Гопко доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу та в цілому законопроект №0206.

В обговоренні законопроектів взяли участь представники депутатських фракцій.

Народні депутати підтримали пропозицію головуючого про продовження ранкового засідання до завершення розгляду цих  законопроектів.

Законопроект №0262 було прийнято в цілому 277 голосами.


Прийнято Закон "Про припинення дії Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією".

Зважаючи на збройну агресію Російської Федерації проти України, що становить істотне порушення Російською Федерацією Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією, учиненого 31 травня 1997 року в м. Києві та ратифікованого Верховною Радою України 14 січня 1998 року, яке має істотне значення для здійснення об'єкта і цілей цього Договору,

виходячи з положень статті 60 Віденської конвенції про право міжнародних договорів, статті 24 Закону України "Про міжнародні договори України" та відповідно до статті 40 Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією,

Верховна Рада України постановила

 припинити з 1 квітня 2019 року дію Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією, учиненого 31 травня 1997 року в м. Києві та ратифікованого Верховною Радою України 14 січня 1998 року.

Згідно із Законом, припинення дії Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією звільняє Україну від будь-якого зобов'язання щодо його виконання і не впливає на права, зобов'язання чи правове становище України, що виникли в результаті виконання названого Договору до припинення його дії, відповідно до статті 70 Віденської конвенції про право міжнародних договорів.

Проект Закону зареєстровано за №0206.

 

До порядку денного було включено ряд законопроектів.

Народні депутати усунули неузгодженості в тексті прийнятого Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» №9260.

Головуючий закрив ранкове засідання.

 

 


 


 








 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00