Голова Верховної Ради України Андрій Парубій відкрив ранкове засідання.

Із заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили представники депутатських фракцій і груп.

Народні депутати продовжили розгляд правок до підготовленого до другого читання проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання  №8296.

На попередньому засіданні вони розглянули 54 правки з 138-и.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання".

Законом вдосконалено механізм забезпечення конституційного права дітей на достатній життєвий рівень та покращення матеріального забезпечення дітей у випадках, якщо батьки не дійшли згоди щодо способу утримання дітей і такий спосіб утримання дітей вирішується судом.

Законом удосконалено та узгоджено між собою положення законів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», «Про нотаріат», «Про виконавче провадження», «Про дорожній рух» з метою недопущення відчуження майна боржником, внесеним до Єдиного реєстру боржників, зокрема, за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці.

Змінами до Сімейного кодексу України встановлено, зокрема, можливість того з батьків, з ким за рішенням суду проживає дитина з інвалідністю чи тяжко хвора дитина, самостійно вирішувати питання щодо тимчасового виїзду дитини за межі України з метою її лікування, навчання, а також відпочинку за наявності заборгованості другого з батьків зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три місяці. При цьому відповідна згода другого з батьків не потребуватиметься у разі виїзду дитини за межі України разом з тим із батьків, з ким вона проживає за рішенням суду, на строк до одного місяця.

Законом посилено відповідальність за несплату аліментів та збільшено строк звернення і період за який може бути стягнуто аліменти.

Законом зменшено сукупний розмір заборгованості за несплату аліментів до трьох місяців для призначення суспільно корисних робіт. У разі вчинення повторного протягом року адміністративного правопорушення, пов’язаного з несплатою аліментів, передбачено застосування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт на строк від двохсот сорока до трьохсот шістдесяти годин.

Законом запроваджено необхідність подання заяви про відсутність заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини понад 6 місяців для осіб, які матимуть намір входити до складу Кабінету Міністрів України, займати посади державної служби категорії «А та Б», заступників міністра, а також реєструватися кандидатами у народні депутати і депутати місцевих рад.

Відповідні зміни внесено до законів України «Про Кабінет Міністрів України», «Про центральні органи виконавчої влади», «Про вибори народних депутатів України», «Про місцеві вибори»).

Закон прийнято з пропозиціями Комітету з питань економічної політики та техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №8296.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення соціального захисту осіб, які доглядають за хворими дітьми".

Законом включено до кола застрахованих осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за яких сплачується єдиний внесок, також одного з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікуна, піклувальника, які фактично здійснюють догляд за дитиною, хворою на важке перинатальне ураження нервової системи, важку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, важкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, або дитиною, яка отримала важку травму, потребує трансплантації органу, потребує паліативної допомоги.

При цьому, зазначений період догляду зараховуватиметься до страхового стажу, що дає право на пенсійне забезпечення, а також до стажу роботи, який дає право на щорічну основну відпустку.

Відповідні зміни внесено до законів України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», «Про відпустки».

Законом також внесено зміни до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», відповідно до яких запроваджується новий вид державної допомоги на дітей із вищезазначеними захворюваннями, розладами тощо, у розмірі прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, незалежно від одержання інших видів державної допомоги, передбачених цим Законом.

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.  

Проект Закону зареєстровано за №8294.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до статей 165 та 166 Податкового кодексу України".

Законом скасовано оподаткування податком на доходи фізичних осіб аліментів, що виплачуються платнику податку нерезидентом.

Законом також розширено перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки платника податків, за рахунок включення до них суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, а також суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття такої освіти членами його сім’ї першого ступеня споріднення, яка не перевищує (у розрахунку на календарний рік) 15 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року.

Відповідні зміни внесено до Податкового кодексу України.

Проект Закону зареєстровано за №8295.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення кредитування".

Закон має на меті стимулювання активного використання кредитування як фінансового інструменту та зниження вартості кредитних ресурсів для спрощення доступу суб’єктів господарювання та фізичних осіб до кредитів.

Законом:

зменшено фінансове навантаження на позичальників, що сприятиме відновленню економіки та активізації кредитуванню фізичних осіб, в першу чергу для покращення житлових умов;

усунуто схеми незаконного виведення майна з-під обтяження кредитора;

спрощується процес та зменшуються витрати боржників та кредиторів (стягувачів) при врегулюванні боргу за рахунок вдосконалення позасудових інструментів;

врегульовано прогалини щодо погашення кредитів у випадку визнання спадщини відумерлою та низку інших питань у процесі спадкування;

узгоджено норми Закону України «Про банки і банківську діяльність», а також частину підзаконних нормативних актів щодо порядку дотримання прав спадкоємців з положеннями Цивільного кодексу України.

Законом внесено зміни до Закону «Про іпотеку» що стосується переходу права власності на заставне майно. Для фізичних осіб встановлено, що після завершення позасудового врегулювання будь-які наступні вимоги іпотекодержателя щодо виконання боржником - фізичною особою основного зобов'язання є недійсними, якщо інше не визначено договором іпотеки чи договором про надання кредиту чи договором про задоволення вимог іпотекодержателя.

Для юридичних осіб після завершення позасудового врегулювання будь-які наступні вимоги іпотекодержателя щодо виконання основного зобов'язання є дійсними, якщо інше не визначено договором іпотеки чи договором про надання кредиту чи договором про задоволення вимог іпотекодержателя.

Законом внесено уточнюючі зміни до Цивільного кодексу стосовно зобов’язань поручителя, згідно з якими, у разі зміни зобов’язання без згоди поручителя, внаслідок чого збільшився обсяг відповідальності боржника, такий поручитель несе відповідальність за порушення зобов’язання боржником виключно в обсязі, що існував до такої зміни зобов’язання.

Законом встановлено, що порука припиняється повним виконанням основного зобов’язання або якщо кредитор протягом строку загальної позовної давності не пред'явить позову до поручителя.

Законом зменшено строки пред'явлення кредитором спадкодавця вимог до спадкоємців (з одного року до 6 місяців з дня одержання спадкоємцем свідоцтва про право на спадщину або з дня, коли він дізнався про прийняття спадщини або про одержання спадкоємцем свідоцтва про право на спадщину). Це виключає ситуацію, коли банк не знав і не міг знати про відкриття спадщини.

Документом уточнена норма щодо доступу банків до Державного реєстру актів цивільного стану. Зокрема, надавано такий доступ у порядку та обсязі, встановленому Міністерством юстиції, за наявності письмової згоди фізичної особи, якої стосуються відомості, зазначені в актових записах.

Законом також внесено зміни, які забезпечать банкам можливість перевірки у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян наданої потенціальними позичальниками-фізичними особами інформації, що впливає на спроможність виконання особою власних зобов'язань, а також перевірки факту смерті боржника банку для подальшої роботи із спадкоємцями.

Проект Закону зареєстровано за №6027-д.

 

За результатами голосування на повторне друге читання 232 голосами направлено проект Закону про забезпечення прозорості у видобувних галузях №6229.


Прийнято Закон "Про внесення змін до деяких законів України щодо збереження українських лісів та запобігання незаконному вивезенню необроблених лісоматеріалів".

Законом доповнено Закон України "Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів" такого змісту:

"Стаття 4. Обмеження внутрішнього споживання лісоматеріалів необроблених

Відповідно до пункту "g" статті ХХ "Загальні винятки" Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ 1947) на строк дії заборони вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту лісоматеріалів необроблених (товарна позиція 4403 згідно з УКТЗЕД), визначений статтею 21 цього Закону, встановлюється обмеження внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених у розмірі 25 мільйонів кубічних метрів на рік.

Обсяг внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених не повинен перевищувати 25 мільйонів кубічних метрів на рік незалежно від обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених у попередньому році.

Моніторинг внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених, а також контроль за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених, встановленого цією статтею, здійснюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України".

Законом також посилено адміністративну та кримінальну відповідальність за незаконну вирубку лісу та подальший його експорт поза митним контролем (контрабанду); доручено Кабінету Міністрів України розробити комплексну програму відновлення лісового фонду України та визначити першочергові обсяги робіт щодо відновлення лісів і лісорозведення, охорони лісів від пожеж, захисту від шкідників і хвороб, інших лісогосподарських заходів, а також порядку і способів їх проведення.

Відповідні зміни внесено до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу, Закону «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів».

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №5495.

 

За результатами голосування відхилено проект Закону про ринки капіталу та організовані товарні ринки №7055.

Народні депутати підтримали включення до порядку денного проекту Постанови про збереження історико-культурної спадщини на Поштовій площі у м. Києві №8541.

Не підтримано включення до порядку денного сесії проекту Закону про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо криміналізації контрабанди товарів №8543.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання діяльності Українського культурного фонду".

Законом уточнено статус Українського культурного фонду як неприбуткової організації, здатної набувати цивільні права і обов’язки відповідно до цивільного законодавства.

Законом також введено дефініцію поняття «проект»; удосконалено процедури, пов’язані з підтримкою проектів Українським культурним фондом.

Документом легітимізовано внески міжнародних та іноземних структур, як джерела формування коштів Фонду та усунуто протиріччя із Законами «Про культуру» та «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».

Законопроект зареєстровано за №8266-д.

 

Народні депутати почали розгляд питань інформаційної політики.

У першому читанні парламентарії розпочали розгляд проекту Закону про мораторій на підняття тарифів на доставку україномовних друкованих видань на території України та періодичних регіональних і місцевих видань на підконтрольній Україні території Донецької і Луганської областей №7291.

Головуючий закрив ранкове засідання.

 



 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00