Голова Верховної Ради України Андрій Парубій на початку засідання поінформував про питання, які будуть розглядатися.

Головуючий також повідомив, що 7 грудня Центральна виборча комісія зареєструвала народного депутата України, обраного на позачергових виборах народних депутатів 26 жовтня 2014 р. в загальнодержавному багатомандатному окрузі Заружко Валерію Леонідовну, включену до виборчого списку Радикальної партії.

Народні депутати приступили до розгляду питань порядку денного.

Вони розглянули кадрове питання – проект Постанови "Про відкликання Соболєва Є.В. з посади голови Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції".

За результатами голосування Постанову прийнято 256 голосами.


Прийнято Постанову "Про відкликання Соболєва Є. В. з посади голови Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції".

Верховна Рада України постановила відкликати Соболєва Єгора Вікторовича з посади голови Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції у зв’язку з незадовільною роботою на цій посаді.

Проект Постанови зареєстровано за №7368.

 Народні депутати оплесками привітали делегації Кнесету Ізраїлю.

Валерія Заружко склала присягу народного депутата перед Верховною Радою.

Парламентарії розглянули законопроекти стосовно продовження дії мораторію на продаж земель сільськогосподарського призначення.


Прийнято Закон "Про внесення змін до розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України щодо продовження заборони відчуження сільськогосподарських земель".

Законом внесено зміни до пунктів 14 та 15 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України, згідно з якими продовжено дію мораторію на купівлю-продаж та відчуження іншими способами земельних ділянок сільськогосподарського призначення та на внесення права на земельну частку (пай) до статутних капіталів господарських товариств «до набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше до 1 січня 2019 року».

За чинними нормами мораторій встановлено «до набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2018 року».

Проект Закону зареєстровано за №7350.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" щодо надання повноважень Президенту України для забезпечення сталої діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг".

Законом встановлено що «до призначення нового складу (нових членів) Регулятора відповідно до статті 8 цього Закону та у випадку неправомочності Регулятора, Президент України призначає членів Регулятора у кількості, рівній кількості вакантних посад, до моменту призначення членів Регулятора, обраних за результатами відкритого конкурсного відбору, але не більше, ніж на три місяці».

Відповідні зміни внесено до Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг».

Проект Закону зареєстровано за №7342-1.

 

Прийнято за основу проект Закону "Купуй українське, плати українцям" (про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння розвитку промислового виробництва та малого і середнього підприємництва)".

Законопроектом передбачається удосконалення процедур публічних закупівель. З цією метою пропонується:

визначити категорію товарів, робіт чи послуг (предмет неспеціалізованої закупівлі), згідно з переліком Кабінету Міністрів України, при закупівлі яких єдиним критерієм оцінки є ціна; для всіх інших товарів, робіт чи послуг - таким критерієм встановити приведену ціну - ціну, зазначену учасником у тендерній пропозиції та автоматично перераховану в електронній системі закупівель з обов’язковим урахуванням місцевої складової в предметі закупівлі, а також інших нецінових критеріїв (у разі їх встановлення замовником) за математичною формулою, встановленою законом;

визначити в загальній оцінці тендерних пропозицій питому вагу критерію місцевої складової в предметі закупівлі на рівні не нижчому 20%, питому вагу критерію ціна - не нижче 70%;

встановити, що на показник критерію місцевої складової в предметі закупівлі впливають наявність сервісних центрів для обслуговування предмета закупівлі на території України (не застосовується для закупівлі робіт чи послуг), а також коефіцієнт локалізації виробничої собівартості предмета закупівлі, до якої належать: «вартість сировини, основних матеріалів, напівфабрикатів та комплектуючих виробів, допоміжних та інших матеріалів; заробітна плата та інші виплати робітникам, зайнятим у виробництві; амортизація основних засобів; витрати на оренду земельних і майнових паїв, будинків, споруд, інших об’єктів нерухомої власності; витрати на опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення та інше утримання виробничих приміщень; фінансові витрати (відсотки за кредитами,  позиками), комісії за гарантіями, оплати за лізинговими контрактами, що входять до валових витрат за законодавством, акредитиви на страхові продукти, що законодавчо закріплені як обов'язкові види страхування, відсотки за власними облігаціями, інвестиційними сертифікатами, тощо; інші складові виробничої собівартості предмета закупівлі».

Відповідні зміни пропонується внести до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких інших законів України.

Проект Закону зареєстровано за №7206.


Прийнято Закон "Про внесення зміни до розділу ІІ "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до Митного кодексу України та Закону України "Про розвиток літакобудівної промисловості» щодо надання перехідного періоду українськими авіакомпаніями на перехід з літаків закордонного виробництва на літаки вітчизняного виробника".

Законом продовжено до 1 січня 2021 року дію пункту Закону, згідно з яким у митний режим тимчасового ввезення з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами поміщуються повітряні судна, що ввозяться на митну територію України українськими авіакомпаніями за договорами оперативного лізингу, крім літаків масою порожнього обладнаного апарата понад 10000 кг, але не більше 30000 кг та максимальною пасажиромісткістю від 44 до 110 місць.

Відповідні зміни внесено до розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України та Закону України «Про розвиток літакобудівної промисловості» щодо підтримки літакобудівної галузі».

Проект Закону зареєстровано за №7280.

 

Прийнято Постанову "Про фінансове забезпечення діяльності народних депутатів України".

Постановою встановлено розмір посадових окладів народних депутатів України на рівні посадових окладів членів Кабінету Міністрів України, виходячи з розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, згідно з додатком.

У межах видатків на оплату праці, затверджених законом про Державний бюджет України на відповідний рік, за рішеннями комітетів, до предмета відання яких належать питання регламенту і бюджету, народному депутату України здійснюються Апаратом Верховної Ради України надбавки до посадового окладу в розмірі, встановленому для членів Кабінету Міністрів України.

Постановою встановлено загальний місячний фонд для оплати праці помічників-консультантів народного депутата України в розмірі 25 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня календарного року.

Постановою визнано такою, що втратила чинність Постанову Верховної Ради України від 26 липня 1994 року № 122/94-ВР «Про забезпечення діяльності народних депутатів України» (із змінами, внесеними згідно з постановами Верховної Ради України від 20 квітня 2000 року № 1679-ІІІ «Про внесення зміни до Постанови Верховної Ради України «Про забезпечення діяльності народних депутатів України» та від 22 червня 2017 року № 2111-VІІІ «Про внесення зміни до Постанови Верховної Ради України «Про забезпечення діяльності народних депутатів України»).

Проект Постанови зареєстровано за №7172.

 

Прийнято Закон "Про внесення зміни до пункту 16 розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України".

Законом виключено у абзаці другому пункту 16 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України слова і цифри «у 2016 році», що дозволить, як виняток з положень пункту 11 частини першої статті 87 цього Кодексу, здійснювати Кабінету Міністрів України у наступних бюджетних періодах визначення напрямку використання бюджетних коштів на програми підтримки телерадіокомпаній, які функціонували на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.

Проект Закону зареєстровано за №7345.

 

240 голосами направлено на доопрацювання проект Закону “Про внесення змін до деяких законів України щодо створення та ведення Кредитного реєстру Національного банку України та вдосконалення процесів управління кредитними ризиками банків”.

 

Прийнято Постанову "Про деякі питання реалізації статті 48 Закону України "Про державну службу" в Апараті Верховної Ради України".

З метою забезпечення практичної реалізації частини дев'ятої статті 48 Закону України «Про державну службу» щодо організації стажування у державних органах Верховна Рада України постановляє:

1. Апарату Верховної Ради України з метою ознайомлення з функціонуванням державної служби в Апараті Верховної Ради України громадян з числа молоді, які не перебувають на посадах державної служби (далі - стажери) розробити порядок проведення стажування.

2. Заснувати з 01 січня 2018 року 30 стипендій Верховної Ради України для стажерів, зарахованих для проходження стажування в Апараті Верховної Ради України на повний робочий день.

3. Стипендії нараховуються та виплачуються стажеру щомісячно у розмірі двох прожиткових мінімумів працездатних осіб, встановленої станом на 1 січня календарного року, в якому призначено стипендію, в межах коштів, передбачених на відповідні цілі у кошторисі Верховної Ради України, затвердженому в установленому порядку.

4.Кабінету Міністрів України щорічно під час підготовки проекту закону про Державний бюджет України передбачати бюджетні кошти, необхідні для виплати стипендій особам, які проходять стажування в Апараті Верховної Ради України.

Постанову прийнято з урахуванням пропозицій профільного Комітету.

Проект Постанови зареєстровано за №6596.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до деяких законів України щодо тимчасових дозволів на мовлення в зоні проведення антитерористичної операції та прикордонних районах України".

Законодавчим актом передбачено продовжити дію аналогового мовлення на територіях з «особливим режимом мовлення - райони України, що межують з тимчасово окупованою територією України (Автономною Республікою Крим та містом Севастополем), райони Донецької і Луганської областей, а також прикордонні райони України, на які з територій сусідніх держав засобами ефірного наземного аналогового та/або цифрового телерадіомовлення поширюються програми держави-агресора».

Законом також встановлено прискорити процедуру видачі дозволів на період проведення антитерористичної операції та на один рік після дня її завершення на здійснення «тимчасового мовлення - мовлення з використанням радіочастотного ресурсу, що здійснюється телерадіоорганізаціями на підставі наданого Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення дозволу на тимчасове мовлення».

Відповідні зміни внесено зміни до законів України «Про радіочастотний ресурс України», «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про телебачення і радіомовлення».

Проект Закону зареєстровано за №6565.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році".

Закон передбачає індексацію ставок податків, встановлених в абсолютних значеннях, а саме: збільшення ставок екологічного податку з урахуванням індексу споживчих цін на 11,2%; збільшення ставок рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин; рентної плати за спеціальне використання води та рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів з урахуванням індексу цін виробників промислової продукції збільшені на 16,8%.

Законом передбачено поступове до 2025 року підвищення специфічних ставок акцизного податку на тютюнові вироби і мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку з тютюнових виробів, а саме у 2018 році - на прогнозний індекс споживчих цін 11,2% та додатково на 16,7% (тобто, з урахуванням попередньої індексації загалом на 29,7%), а у подальші роки - на 20% до рівня, еквівалентного 90 євро за 1000 штук.

Законом також імперативну норму пункту 4 розділу ХІХ Податкового кодексу України щодо необхідності щорічного подання КМУ законопроекту про збільшення ставок, визначених в абсолютних величинах, переведено у доручення КМУ такий законопроект подавати у разі необхідності.

Закон прийнято з урахуванням техніко-юридичних правок.

Проект Закону зареєстровано за №6776-д.

 Народні депутати 273 голосами прийняли в цілому проект Закону про Державний бюджет України на 2018 рік №7000.

Прийнято Закон "Про Державний бюджет України на 2018 рік".

Законодавчим актом визначено такі загальні показники Державного бюджету на 2018 рік:

доходи Державного бюджету України у сумі 913.613.702,5 тис. гривень, у тому числі доходи загального фонду Державного бюджету України - у сумі 839.837.370,4 тис. гривень та доходи спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 73.776.332,1 тис. гривень, згідно з додатком № 1 до цього Закону;

видатки Державного бюджету України у сумі 988.634.334,5 тис. гривень, у тому числі видатки загального фонду Державного бюджету України - у сумі 906.650.267,4 тис. гривень та видатки спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 81.984.067,1 тис. гривень;

повернення кредитів до Державного бюджету України у сумі 7.332.772,3 тис. гривень, у тому числі повернення кредитів до загального фонду Державного бюджету України - у сумі 6.000.333,4 тис. гривень та повернення кредитів до спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 1.332.438,9 тис. гривень;

надання кредитів з Державного бюджету України у сумі 14.161.520,3 тис. гривень, у тому числі надання кредитів із загального фонду Державного бюджету України - у сумі 923.381,5 тис. гривень та надання кредитів із спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 13.238.138,8 тис. гривень;

граничний обсяг дефіциту Державного бюджету України у сумі 81.849.380 тис. гривень, у тому числі граничний обсяг дефіциту загального фонду Державного бюджету України - у сумі 61.735.945,1 тис. гривень та граничний обсяг дефіциту спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 20.113.434,9 тис. гривень, згідно з додатком №2 до цього Закону;

оборотний залишок бюджетних коштів у розмірі до 2 відсотків видатків загального фонду Державного бюджету України, визначених цією статтею.

Законом затверджено бюджетні призначення головним розпорядникам коштів Державного бюджету України на 2018 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами, розподіл видатків на централізовані заходи між адміністративно-територіальними одиницями, розподіл видатків на здійснення правосуддя між місцевими та апеляційними судами, вищими спеціалізованими судами, органами та установами системи правосуддя згідно з додатками №3, №4, №5 і №8 до цього Закону.

Законом затверджено на 2018 рік міжбюджетні трансферти згідно з додатками №6 і №7 до цього Закону.

Законом затверджено перелік кредитів (позик), що залучаються державою до спеціального фонду Державного бюджету України у 2018 році від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проектів згідно з додатком №9 до цього Закону.

Документом визначено на 31 грудня 2018 року граничний обсяг державного боргу в сумі 1.999.347.176,8 тис. гривень та граничний обсяг гарантованого державою боргу в сумі 747.551.011,7 тис. гривень.

Законом установлено, що у 2018 році державні гарантії в обсязі до 24.000.000 тис. гривень можуть надаватися:

1) за рішенням Кабінету Міністрів України для забезпечення часткового виконання боргових зобов’язань суб’єктів господарювання - резидентів України за кредитами (позиками), що залучаються для фінансування інвестиційних проектів, в тому числі у сфері космічної діяльності;

2) на підставі міжнародних договорів України за такими можливими напрямами: фінансування інвестиційних, інноваційних, інфраструктурних та інших проектів розвитку, які мають стратегічне значення та реалізація яких сприятиме розвитку економіки України, проектів, спрямованих на підвищення енергоефективності та зміцнення конкурентних переваг українських підприємств.

Законом установлено у 2018 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2018 року - 1700 гривень, з 1 липня - 1777 гривень, з 1 грудня - 1853 гривні, а для основних соціальних і демографічних груп населення:

дітей віком до 6 років: з 1 січня 2018 року - 1492 гривні, з 1 липня - 1559 гривень, з 1 грудня - 1626 гривень;

дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2018 року - 1860 гривень, з 1 липня - 1944 гривні, з 1 грудня - 2027 гривень;

працездатних осіб: з 1 січня 2018 року - 1762 гривні, з 1 липня - 1841 гривня, з 1 грудня - 1921 гривня;

осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2018 року - 1373 гривні, з 1 липня - 1435 гривень, з 1 грудня - 1497 гривень.

Законом установлено у 2018 році мінімальну заробітну плату:

у місячному розмірі: з 1 січня - 3723 гривні;

у погодинному розмірі: з 1 січня - 22,41 гривні.

Документом встановлено, що у 2018 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям” у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 85 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 100 відсотків відповідного прожиткового мінімуму.

Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у 2018 році не може бути більше 75 відсотків рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім’ї.

Закон прийнято з урахуванням пропозицій Комітету з питань бюджету та техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №7000.

 

259 голосами народні депутати прийняли Постанову «Про кошторис Верховної Ради України на 2018 рік» №7380.

Прийнято Постанову "Про кошторис Верховної Ради України на 2018 рік".

Постановою затверджено кошторис Верховної Ради України на 2018 рік.

Показники проекту кошторису Верховної Ради України на 2018 рік розраховані головним розпорядником бюджетних коштів - Апаратом Верховної Ради України, з врахуванням положень Бюджетного кодексу України, виходячи із показників проекту Закону України «Про Держаний бюджет України на 2018 рік» (реєстр. № 7000), з врахуванням висновків та пропозицій до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2018 рік, схвалених Постановою Верховної Ради України від 14.11.2017 № 2209-VІІІ.

Проект Постанови зареєстровано за №7380.

 

Народні депутати внесли зміни до календарного плану проведення сьомої сесії, якими передбачили пленарне засідання 8 грудня не проводити та працювати у п’ятницю у комітетах.

Головуючий закрив пленарне засідання.


Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

28 березня 2024 15:56
28 березня 2024 15:26
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 13:08
28 березня 2024 09:26
27 березня 2024 15:04
27 березня 2024 12:20
27 березня 2024 10:01
27 березня 2024 09:30