У Верховній Раді України в рамках Міжнародного тижня законодавчої відкритості відбулася презентація Комунікаційної стратегії парламенту на 2017-2021 роки. Документ, що став результатом роботи стратегічних сесій за участю політиків, експертів, співробітників Апарату Верховної Ради та представників громадськості, підготовлено у рамках виконання Плану дій з реалізації Декларації відкритості парламенту за сприяння проекту Європейського Союзу, Верховної Ради України та ПРООН «Рада за Європу».

Участь у презентації взяли: Голова Верховної Ради України Андрій Парубій, керівник Проекту ЄС-ПРООН «Рада за Європу» Джонатан Мерфі, Перший заступник Керівника Апарату Верховної Ради України - керуючий справами Петро Боднар, народні депутати України Світлана Заліщук і Дмитро Лубінець.

Комунікаційна стратегія спрямована на підвищення рівня довіри до Верховної Ради України та сприйняття її як ефективної інституції серед громадян України, організацій громадянського суспільства, засобів масової інформації та міжнародних аудиторій.

П’ятирічна Комунікаційна стратегія Верховної Ради України доповнює План дій з реалізації відкритості парламенту і має за мету посилення інституційної спроможності Верховної Ради України, здійснення сучасного, повного та неупередженого інформування про діяльність Верховної Ради України у впровадженні демократичних перетворень та зміцнення позитивного іміджу парламенту.

Стратегія передбачає вирішення шести основних завдань: 1) поліпшення іміджу парламенту шляхом запровадження системних комунікацій за допомогою єдиного комунікаційного центру всередині парламенту, запровадження кодексу етики та правил брендингу Верховної Ради України; 2) підвищення обізнаності громадян щодо парламентських процесів; 3) забезпечення активної участі громадськості у процесі прийняття рішень та налагодження зворотного зв’язку; 4) удосконалення співпраці з парламентськими та незалежними медіа і журналістами, у тому числі міжнародними засобами масової інформації; 5) посилення присутності парламенту на міжнародному рівні; 6) оптимізація внутрішніх комунікацій та обміну інформацією всередині парламенту.

Підходи до реалізації стратегії потребуватимуть структурних змін і перерозподілу комунікаційних потоків, перегляду процедур обміну інформацією всередині парламенту, застосування новітніх технологій та способів поширення інформації, осучаснення технічного оснащення, потужного багатоступеневого навчання та консультування для працівників комунікаційних напрямів, злагодженої співпраці підрозділів Апарату Верховної Ради України, послідовної роз’яснювальної роботи з парламентаріями щодо здійснення ними зовнішніх комунікацій від імені парламенту як інституції, а також відповідних змін до нормативної бази, що регулює діяльність Апарату Верховної Ради України.

У Стратегії приділено значну увагу сучасній комунікації з громадянами, громадськими та експертними об’єднаннями, міжнародною спільнотою шляхом своєчасного донесення важливої інформації комунікаційними каналами Верховної Ради України (парламентські засоби масової інформації, веб-ресурси, сторінки в соціальних мережах, відповіді на звернення) та за допомогою вторинних каналів (незалежних засобів масової інформації, сайтів та сторінок у соціальних мережах окремих лідерів). Важливою складовою Комунікаційної стратегії є забезпечення зворотного зв’язку з громадянами, громадськими об’єднаннями, засобами масової інформації та міжнародними аудиторіями.

Як очікується, окремим компонентом у розрізі комунікації з громадськістю стануть заходи з розвитку суспільства активних та відповідальних громадян, зокрема просвітницькі заходи, кампанії та тренінги, спрямовані на ознайомлення з інструментами взаємодії з парламентом, а також заходи з контролю його роботи та формування політичної пам’яті, відповідальності виборців за обрану до парламенту політичну силу та законотворців. Реалізація стратегії сприятиме більш злагодженій роботі комунікаційних підрозділів Апарату Верховної Ради України, комітетів, парламентських фракцій та груп, служб Голови Верховної Ради України та його заступників заради повної прозорості та підзвітності всіх парламентських процесів.

Ефективність оновлених комунікаційних процесів оцінюватиметься за допомогою регулярних досліджень усіх цільових аудиторій, визначення їхніх інформаційних потреб та очікувань для подальшого покращання та визначення пріоритетів парламентських комунікацій. Виконання завдань стратегії вимагатиме тісної співпраці з міжнародними організаціями, що надають технічну допомогу Україні, зокрема Світовим банком, Програмою розвитку ООН в Україні, Європейським Союзом, USAID, Радою Європи тощо.

«Дотримання запропонованих стратегічних підходів збагатить присутність парламенту в інформаційному просторі, забезпечить стійкий зв’язок з громадськістю та засобами масової інформації, а також злагоджену комунікацію Верховної Ради України та інших державних установ на міжнародному рівні» . – зазначається в документі.

*** У процесі реформування держави після Революції Гідності 2013-2014 років особливої суспільної значущості набули питання відкритості та підзвітності Верховної Ради України. У липні 2015 року Голова Верховної Ради та Президент Європейського парламенту підписали Меморандум про спільні рамки парламентської підтримки та підвищення інституційної спроможності Верховної Ради. У лютому 2016 року Місія Європейського парламенту з оцінки потреб під головуванням Пета Кокса презентувала Доповідь та Дорожню карту щодо підвищення інституційної спроможності Верховної Ради України, а Ініціатива «Відкритий парламент» представила План дій відкритості парламенту. До цієї ініціативи увійшли народні депутати, працівники Апарату Верховної Ради, громадськість.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

28 березня 2024 15:56
28 березня 2024 15:26
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 13:08
28 березня 2024 09:26
27 березня 2024 15:04
27 березня 2024 12:20
27 березня 2024 10:01
27 березня 2024 09:30