Питання  дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб - один з ключових напрямів роботи Комітету з питань прав людини,  національних меншин і міжнаціональних  відносин.

Комітетом  опрацьовано ряд проектів законів, спрямованих на врегулювання житлових проблем внутрішньо переміщених осіб:

 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергового забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб", (№4290), "Про державне замовлення будівництва тимчасового житла для внутрішньо переміщених осіб", (№1442),  ро внесення змін до Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" щодо реалізації права внутрішньо переміщених осіб на житло", (№4021), "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реалізації права внутрішньо переміщених осіб на безоплатне тимчасове проживання)", (№5107), "Про внесення змін до Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", (№ 5454).

Для координації зусиль державних органів влади щодо напрацювання усіх підзаконних нормативно-правових актів стосовно вдосконалення законодавства України в питанні захисту прав внутрішньо переміщених осіб утворено міжвідомчу робочу групу у складі  голови Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин Григорія Немирі, заступника голови Комітету  Г. Логвинського та головний консультанта секретаріату Комітету Ю. Бузницького. До Комітету з питань бюджету спрямовано пропозиції щодо збільшення фінансування вимушених переселенців з урахуванням  не лише соціальних виплат, але й необхідності забезпечення їх житлом.

Упродовж п'ятої сесії Комітет працював над вдосконаленням законодавства з питань реабілітації жертв політичних репресій.   За результатами розгляду у першому читанні Комітетом рекомедовано прийняти за основу проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні" (щодо реабілітації дітей жертв політичних репресій)", (№ 4979), внесений народними депутатами А. Парубієм, О.Мусієм О.С. та іншими. Запропоновані зміни - важливий крок стосовно відновлення морально-політичної та соціальної справедливості по відношенню до осіб, чиї громадянські права також були порушені у результаті протиправного заслання або вислання їхніх батьків, яких згодом було реабілітовано.

Закон України  "Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні"  був прийнятий ще за часів УРСР – 17 квітня 1991 року, а  окремі його правові норми застаріли і не відповідають нинішнім суспільним відносинам, про що було акцентовано увагу ц дід час засідання "круглого столу" на тему: "Вдосконалення законодавства про реабілітацію жертв політичних репресій. Проблеми та перспективи" у травні 2016 року. За підсумками зазначеного  заходу Український інститут національної пам’яті розробив і презентував на засіданні Комітету проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні" (нова редакція). Триває  співпраця Комітету з Українським інститутом національної пам’яті над доопрацюванням зазначеного законопроекту.

Щодо законопроектів з питань свободи мирних зібрань. За ініціативи голови Комітету Г.М. Немирі проект Закону "Про гарантії свободи мирних зібрань", (№ 3587) та альтернативний до нього проект Закону "Про гарантії свободи мирних зібрань в Україні", (№ 3587-1) спрямовані до Європейської комісії за демократію через право (Венеційської комісії). Під час візиту в Україну делегації експертів Венеційської комісії відбулася зустріч у Комітеті з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, на якій було обговорено найбільш дискусійні положення зазначених законопроектів.

Стосовно опрацювання проектів  законів "Про внесення змін до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" щодо надання притулку бездомним особам", (№3833) таро внесення змін до статті 6-1 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", (№4920), метою яких є забезпечення реалізації права на отримання реєстрації місця проживання/перебування особами, які не мають житла. Законопроект №3833 було прийнято в першому читанні за основу з дорученням врахувати при підготовці до другого читання положення законопроекту №4920. На даний час ця робота триває.

На разі Комітетом опрацьовуються законопроекти щодо вдосконалення окремих положень Закону України "Про звернення громадян". Зокрема, проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" щодо строків розгляду звернень громадян", (№ 2510а), яким пропонується скоротити строки розгляду звернень до 20 днів замість місяця та встановити максимальний строк розгляду звернень замість сорока п’яти днів до тридцяти. Комітет ухвалив рішення рекомендувати за результатами розгляду у першому читанні прийняти його за основу.  Водночас триває робота над проектом Закону "Про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" (щодо посилення захисту прав учасників бойових дій та антитерористичної операції, членів сімей Героїв Небесної Сотні при розгляді звернень громадян)", (№ 4761).

Натомість практика застосування Закону України "Про звернення громадян" засвідчила, що він потребує комплексного оновлення, внесення якісних системних змін та має відповідати викликам сьогодення, у тому числі з урахуванням досвіду застосування норм щодо електронного звернення та електронної петиції. Тож Комітетом ухвалено рішення щодо створення на базі Комітету робочої групи з розробки нової редакції Закону України "Про звернення громадян", визначено керівника робочої групи та розпочато формування її персонального складу.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

24 квітня 2024 14:54
23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50