Законопроектом пропонується внести зміни до статей 8, 8-1, 11, 13, 15, 39, 41, 51 Закону "Про прокуратуру", якими визначити перелік адміністративних посад військових прокуратур, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури і порядок призначення на ці посади, а також чітко розмежувати суб'єкта призначення на адміністративні посади в регіональних та місцевих прокуратурах.
Проектом з метою оптимізації структури регіональних та місцевих прокуратур з урахуванням обсягу виконуваної роботи, обсягу мешканців регіону та інших показників пропонується внести зміни до статей 10 і 12 Закону, встановивши, що визначення кількості заступників керівника регіональної та місцевої прокуратури здійснюється залежно від об'єктивної необхідності, але не більше трьох для заступників керівника регіональної прокуратури та двох для заступників керівника місцевої прокуратури.
На перехідний період документом пропонується встановити певні особливості застосування Закону, які дали б змогу здійснювати формування професійного прокурорського корпусу. Документом передбачається, що призначення прокурорів, які на день набрання чинності Законом працюють у міських, районних, міжрайонних, районних в містах прокуратурах, до місцевих прокуратур здійснюватиметься за результатами успішного проходження тестування. Своєю чергою, добір кадрів у місцеві прокуратури осіб, які не мають досвіду роботи в органах прокуратури, відбуватиметься також за умови проходження стажування строком до року. Призначення та звільнення прокурорів, у тому числі, з адміністративних посад, здійснюватиметься без відповідних рекомендацій Ради прокурорів України чи подань Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів. Призначення керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, його першого заступника, заступника та прокурорів цієї прокуратури відбуватиметься у порядку, який діяв до набрання чинності цим Законом, для випадків призначення прокурорів з нагляду за додержанням законів під час проведення оперативно-розшукової діяльності, досудового розслідування Національним антикорупційним бюро України, окрім вимог щодо проходження навчання (підготовки). Дисциплінарне провадження щодо прокурорсько-слідчих працівників та працівників навчальних, наукових установ прокуратури протягом року здійснюватиметься за процедурами, визначеними Дисциплінарним статутом прокуратури України, що затверджений постановою Верховної Ради України.
Проектом також передбачається, що положення статті 12 та Додатку до такого Закону щодо переліку та територіальної юрисдикції місцевих прокуратур (зі змінами) набирають чинності з 15 грудня 2015 року. До створення зазначених прокуратур їх повноваження здійснюватимуть міські, районні, міжрайонні, районні в містах прокуратури, що діють на сьогодні, а за прокурорами та керівниками цих прокуратур зберігатиметься відповідний правовий статус, який вони мали до набрання чинності Законом, при реалізації функцій прокуратури.
Законопроект зареєстровано за №2667.