Проектом (реєстр. № 1369) пропонується в адміністративних межах міста Умань Черкаської області утворити вільну економічну зону з метою залучення додаткових інвестицій, розвитку туристичних можливостей міста.
На думку членів Комітету, законопроект суперечить Закону "Про загальні засади створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон", у тому числі і вимогам статті 5 (Порядок створення спеціальної (вільної) економічної зони).
У проекті акта виявлено такі невідповідності.
Корупціогенними факторами є неналежне визначення в статтях 4, 5 функцій, прав, обов’язків і відповідальності „органу господарського розвитку і управління СЕЗ "Умань", повноважень Уманської міської ради та її виконавчого комітету із „забезпечення необхідних умов функціонування державних органів, розташованих на території СЕЗ "Умань". Норма статті 6 чітко не визначає адміністративну процедуру і принципи формування та джерела фінансування органу господарського розвитку і управління СЕЗ "Умань".
Наслідком вказаного може бути невиправдане, надмірне розширення дискреційних повноважень і створення умов для виникнення конфлікту інтересів та можливостей для зловживання наданими повноваженнями.
Наприклад, у пункті 10 частини 3 статті 4, пункті 11 частини 2 статті 5, законопроекту, Уманська міська рада і її виконавчий комітет та орган господарського розвитку і управління СЕЗ "Умань" наділяються дискреційними повноваженнями з формулюванням – "здійснення інших повноважень…" і „виконання інших функцій та повноважень, визначених в положенні (статуті) та переданих до його компетенції іншими органами управління СЕЗ "Умань", а у нормі частини 2 статті 6 на орган СЕЗ повкладається дискреційна адміністративна процедура з видачі свідоцтва про реєстрацію, тоді як базовим Законом "Про загальні засади створення та функціонування спеціальних (вільних) економічних зон" не передбачається видача таких свідоцтв.
До законопроекту не додається рішення і належне фінансово-економічного обґрунтування (хоча б попередніх розрахунків) Черкаської облдержадміністрації, щодо доцільності створення спеціальної (вільної) економічної зони ( у тому числі і створення нових робочих місць, залучення інвестицій і надходжень до бюджетів мають бути відповідним чином обґрунтовані). Необхідність вказаних вимог пов’язана з комплексом питань державної (бюджетної, податкової тощо) підтримки діяльності відповідних суб’єктів в межах СЕЗ.
Відповідно, комітет ухвали рішення про те, що пов‘язані із зазначеним документом законопроекти (реєстр. № 1370, 1371) не відповідають вимогам антикорупційного законодавства.