СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

 (депутатських груп) у Верховній Раді України

 

31 травня 2021 року, 11 година

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Доброго ранку, шановні колеги! Будь ласка, займіть свої місця. Я радий вас всіх вітати на засіданні Погоджувальної ради. Розпочинаємо новий пленарний тиждень, він буде також насичений. Велика кількість законопроектів виноситься на розгляд парламенту з різних сфер, врегулювання різних питань. І я сподіваюся, що ми достатньо ефективно зможемо попрацювати на цьому пленарному тижні як завжди. Я думаю, що про це будуть окремо ще говорити представники фракцій, керівництво комітетів тощо.

Декілька питань, на яких хотів би я зараз зазначити вашу увагу. Перш за все, це питання про нашу міжнародну діяльність. На минулому тижні в мене було декілька зустрічей з представниками наших міжнародних партнерських і організацій, і країн. І Прем'єр-міністр Словакії був, і були представники ОБСЄ. Сьогодні – це одна з важливих організацій, яка забезпечує стримання тиші на сході нашої держави. Вона також долучена до роботи в ТКГ, і я впевнений, що ми повинні вибудовувати ефективні зносини і з пані Генеральним секретарем, саме вона була в Києві. Ми мали можливість проговорити і плани ОБСЄ щодо діяльності як безпосередньо на фронті,  так і в рамках міжнародних організацій. Сподіваємося, що всі ті аспекти, які були проговорені, найближчим часом будуть втілюватися в життя.

Важливим питанням залишається питання тарифів. І я хотів би нагадати шановним представникам уряду, пане міністр, Верховна Рада 28 січня 2021 року прийняла відповідну постанову, було багато що в ній зазначено і, я сподіваюся, що незабаром ми зможемо послухати, що саме було зроблено на доручення Верховної Ради України Кабінету Міністрів України.

Я знаю, що деякі колеги будуть пропонувати на цьому тижні в рамках "години запитань до Уряду" можливо інших міністрів, але якщо не на цьому, то на наступному тижні. Я думаю, що закінчився фактично опалювальний період і нам треба зрозуміти, як ми будемо жити, до чого готуватися людям і що було зроблено до наступного опалювального періоду, до наступного строку. І той стратегічний план, про який говорив і пан міністр, який набрав достатньо велику кількість голосів в стінах Верховної Ради, довіра була більш ніж серйозною, я сподіваюся, що він виправдає всі ті сподівання, які були йому надані і Верховною Радою, і народом України.

Також хотів би звернути увагу щодо інформації, яка з'явилася, і пропозиція Президента, на мій погляд, абсолютно слушна, пропозиція Президента, яка з'явилася на вихідних, він запропонував внести зміни до положень Закону "Про запобігання корупції" щодо помічників та радників Голови Верховної Ради України. Треба визнавати помилки і дійсно це було зроблено у 2020 році, випали і помічники, хоча я не маю помічників, і радники Голови Верховної Ради України, але також випали і багато інших категорій. Тому гарна пропозиція, він звернувся з відповідним листом до Кабінету Міністрів України, я думаю, що ми повернемо і для радників Голови Верховної Ради і до заступників, і до радників заступників, я впевнений, що ніхто не буде заперечувати, а також, якщо іти цим шляхом, я думаю, що  треба буде повернути норму закону до тої редакції, яка була в 2019 році і щодо Офісу Президента, і щодо радників Кабінету Міністрів України, щоб в повному обсязі відповідати всім тим очікуванням, які мають по відношенню до прозорості влади і наші громадяни, наші люди і наші міжнародні партнери, і ми з вами, тому що всі йшли і казали, що ми будемо максимально відверті, максимально відкриті. Я проговорю ще це питання з паном Прем'єр-міністром, тому що такі законопроекти в Кабінеті Міністрів достатньо довго готуються до розгляду. Я думаю, що ми можемо це зробити на рівні народних депутатів України. Якщо буде необхідність,  я особисто готовий також долучитися до цього законопроекту для того, щоб він швидко потрапив в зал. Я сподіваюсь, що всі його підтримують, та він швидко вступить в силу, а далі такі помилки більше робити не будемо.

Важливими аспектами є аспект нашого майбутнього. Наше майбутнє, я впевнений, для всіх нас – це наші діти, не лише наші,  чиїми батьками ми є, а діти України. Завтра в нас свято, але дуже хотілося б, щоб і ви, і я, і всі, хто працює на державних посадах, пам'ятали для кого і нащо ми працюємо, кожний на своєму місці пам'ятав, що саме діти є майбутнє нашої держави. І щодо, Олександре Михайловичу, оборони, і щодо медицини, і щодо економіки, і щодо податків, і що в останню все ж таки чергу, але і щодо податків, щодо спорту, щодо цифрової трансформації. Все ми це робимо для того, щоб завтра, через рік, через два нашим дітям було тут комфортно жити, щоб вони мали можливість розвиватися і головне – щоб вони продовжували свій життєвий і професійний шлях саме на території нашої держави, не шукали кращої долі поза її межами.

І звертаюся до керівників депутатських фракцій та груп, під час своїх виступів зазначте пропозиції щодо "години запитань до Уряду".

Олена Костянтинівна Кондратюк, заступник Голови Верховної Ради України.

 

КОНДРАТЮК О.К. Доброго дня, шановні колеги.

Повертаючись до актуальності порядку денного, який є зараз у нас на цьому тижні, я би хотіла сказати, що ми всі разом з нашими європейськими і міжнародними партнерами уважно стежимо за подіями, які є в Білорусі.

Я хочу доєднатися до зареєстрованої Постанови у Верховній Раді України ( № 5560) про Звернення до міжнародних організацій, а також до урядів, парламентів держав світу про визнання режиму Лукашенка у Республіці Білорусь таким, що становить загрозу міжнародній безпеці.

Український парламент висловлює вимоги до влади Республіки Білорусь щодо припинення незаконного переслідування опозиції, журналістів, негайного звільнення Романа Протасевича та інших політичних в'язнів. Також Верховна Рада закликає посилити тиск на Білорусь у тому числі шляхом запровадження обмежувальних заходів, тобто санкцій проти діячів режиму Олександра Лукашенка.

Безумовно, що ця постанова повинна бути розглянута якнайшвидше. Я сподіваюся, що вона буде розглянута вже Верховною Радою у вівторок і сподіваюся, що набере конституційну більшість голосів. Однак хочу звернути вашу увагу, що закликаючи міжнародні та європейські організації, уряди, парламенти держав світу застосувати санкції проти режиму Лукашенка, Україна має сама подавати приклад такої солідарності.

Тому варто звернутися нам до Президента та Ради національної безпеки України з проханням визначити перелік і терміново застосувати санкції проти конкретних осіб з оточення Лукашенка, а також чиновників, безпосередньо причетних до актів державного тероризму, які системно порушують права людини, переслідування та ув'язнення журналістів, політичних опонентів.

Другий виклик, який постає перед Україною, у зв'язку з останніми подіями в Білорусі, це звичайно, щоб не постраждали права та самі українці, які перебувають на території Білорусі. Знаємо, що є українські пацієнти, які очікують на операції в білоруських лікарнях.

Тому звертаємося до уряду, Міністерству охорони здоров'я забезпечити можливість лікування або пошукати  альтернативу для проведення операцій для кожного українця, який не зможе цього зробити в Білорусі через посилення санкцій. МЗС також ми попросили б, щоб вони надали всім громадянам України допомогу, яку вони потребують, і безпечно повернутися на територію України з Білорусі.

Продовжуючи тему надання державної підтримки людям, які її потребують, хочу поінформувати присутніх, що на адресу керівництва Верховної Ради України надійшло колективне звернення від провідних організацій осіб з інвалідністю. Їх також дуже сильно зачепила коронакриза, і вони опинились у дуже скрутному фінансовому становищі. Цим організаціям не вистачає ресурсів для надання якісних послуг приблизно 1 мільйону громадян з інвалідністю.

Відповідно до рекомендацій ООН, подібні проблеми можна вирішити шляхом надання таким організаціям інституційної підтримки на конкурсних засадах. І в нас є відповідні законодавчі ініціативи, зокрема занепокоєна громадськість тим, що зареєстрований 4607 законопроект, який стосується внесення змін до Бюджетного кодексу, стосовно цього питання. І, на превеликий жаль, він не розглядається комітетом і не виноситься в зал, хоча всі висновки є.

Тому, користуючись нагодою, я би хотіла звернутися і до голови комітету бюджетного, і до монобільшості: прискорити цей процес розгляду, тому що більшість, наприклад, авторства у цьому законі є у "Слуг народу"  і  коли парламент має реагувати на ті чи інші проблеми так реально, які  турбують людей. Тому потім ми не можемо не дивуватися, чому багато хто говорить, що Верховна Рада відірвана від інтересів, які повинні захищати перш за все людей, які опинилися в дуже скрутному становищі.

І з вашого дозволу, пане Голово, я б хотіла все ж таки ще поінформувати керівництво фракцій і груп, керівництво комітетів про те, що ми ведемо далі підготовку до проведення святкування 25-річчя Дня Конституції України. Я б хотіла, щоб якомога більше депутатів були якраз залучені до цього свята, тому що це найбільше свято, яке стосується прав людей, залучення до промоцій цього свята, можливо, на місцях. Тому що це якраз і є важливість підняття питань прав людей і зокрема парламентаризму в Україні.

Дякую. Бажаю всім плідного тижня.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Вадим Зіновійович Рабінович. Вибачте, Корнієнко Олександр Сергійович.

 

КОРНІЄНКО О.С. Можу поступитись, звичайно. Доброго дня, шановні колеги! Доброго дня, Дмитре Олександровичу!

На цьому тижні ми пропонуємо зосередитись на роботі звичайній. Можливо, це в парламенті незвично звучить, що трохи прикрутити градус політичних заяв і політичних різних блокувань  процесів. Я не кажу, на щастя, про блокування трибуни, в цьому парламенті це рідкість, але блокування роботи правковим таким спамом і постановами про блокування законів це вже, на жаль, звичність у нас. І ми знову і знову витрачаємо години, за які нам платять платники податків, на те, щоб знімати ці блокування. Все одно ми це робимо, все одно закони підписуються, вступають в силу, як було з 2194 "земельною конституцією" так званою. Але на це втрачаємо час і ресурс нашого парламенту.

Тому на цьому тижні ми так само знову розблокуємо Закон про земельні аукціони, який є третім і важливим у завершенні земельної реформи, і з 1 липня люди зможуть користуватися повністю цією реформою. І ми покажемо, я думаю, за короткий термін ефекти від неї, які будуть в тому числі заключатися в якісному наповненні бюджетів місцевих громад, задля якої, власне, земельна децентралізація проводилася.

Також ми на цьому тижні продовжимо серйозні рухи по діджиталізації та реформі в цій сфері. І в нас є законопроект щодо оподаткування режиму "Дія Сіty" так званого, який дозволить нам дуже велику кількість ІТ-компаній в країну залучити і створити нарешті про що ми давно мріяли, щоб в Україні була така своя своєрідна європейська невелика силікована долина.

Також продовжуючи виконувати обіцянки Президента та партії "Слуга народу", ми на цьому тижні продовжимо розгляд законопроекту з пакету про податкову амністію або амністію капіталів. Нагадаємо, що з 1 вересня ця реформа має почати вже працювати. Тому тут часу небагато  лишилось і  треба дуже серйозно нам пришвидшитись в цьому напрямку.

Також на цьому тижні будемо займатись реформою прожиткового мінімуму. Це та з тих реформ, які роками в Україні замовчувались, не проговорювались, і взагалі до них руки ні у кого не доходили, а у нас нарешті дійшли.

Так само це ж можна сказати про реформу в сфері державного управління дуже серйозну. Це законопроект про адміністративні послуги так званий, який також на цьому тижні готовий до розгляду. І він дуже серйозно наблизить нас до європейських світових стандартів в наданні послуг адміністративних з боку держави, органів місцевого самоврядування, до наших громадян.

Також на цьому тижні є і реформа, наприклад, у сфері регулювання медіа та інформації – це законопроект про Національну раду з питань телебачення і радіомовлення, який теж дуже давно чекає свого часу. І реформування Антимонопольного комітету. Тобто перелік реформ дуже серйозний і дуже значний.

І тому ми наголошуємо на тому, що політичним питанням можна дати час, як це з питанням про Білорусь. Ми згодні, треба цю постанову якнайшвидше розглянути в профільному комітеті і винести в зал. Фракції будуть визначатись. Я думаю, що наша фракція великою кількістю підтримає постанову в тій чи іншій редакції. Але не треба забувати про нагальні питання.

Щодо "години запитань до Уряду". Ми хотіли б запросити Марину Володимирівну Лазебну, міністра соціальної політики. І в контексті Дня захисту дітей щоб вона прозвітувала про ті моменти, які відбуваються в цій сфері.

Так само у нас лишились незакриті питання по річниці Чорнобильської катастрофи і захисту цих категорій населення – чорнобильців. І взагалі, я думаю, є багато питань і щодо пенсійної реформи, і щодо субсидій. Такий міністр точно має частіше бути у Верховній Раді. Ми поки що, здається, Марину Володимирівну один раз тільки заслуховували.

Наприкінці хотілось би нагадати і закликати всіх колег підтримати законопроект 4651 про збільшення відповідальності за декларування. Про це всі домовлялися в кінці минулого року. Всі обіцяли, що обмеження волі – це проміжний крок. Ми все-таки рухаємось до позбавлення волі. Повернути повністю в тій редакції, яку Конституційний Суд нахабно це відмінив. Тому просимо всіх знову підтримати цей законопроект і долучаємося до ініціатив щодо покращення законодавства про декларування, про який заявив Президент на вихідних.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Олександре Сергійовичу.

Рабінович Вадим Зіновійович.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Шановні друзі, як людина, яка живе в парламентсько-президентській республіці, я хочу проаналізувати події, які відбуваються у внутрішній і зовнішній політиці нашої України. Наш МЗС активно користується тезою, що сьогодні весь світ з Україною. Це, звичайно, добре. Але є питання: як у такому випадку ми вмудрилися посваритися з усіма сусідами? Чи не здається вам, що в такій катастрофічній ситуації в економіці, в якій ми опинилися, потрібно боротися за кожну гривню для свого населення, потрібно купувати там, де дешевше, а продавати там, де дорожче, потрібно розвивати торгівлю з усіма країнами. А ми що робимо?

У мене є питання: перед тим, як посваритися з Білоруссю, хоч хтось прорахував, яким коштом обійдеться нашій економіці таке рішення? Хтось думав про те, скільки грошей це рішення витягне з кишень простих українців? Розумна влада подумала б про це в першу чергу, а ми маємо, що маємо. Ми припинили торгівлю з Росією та країнами СНД, втративши десятки мільярдів доларів, і нічим це не відшкодували. Єдине, що в нас добре виходить, – це сваритися з сусідами.

Влада розповідає про перемоги. Задушили свободу слова. Всередині країни закрили в обхід законів і здорового глузду три опозиційні канали. Влада веде війну з головою політради  ОПЗЖ Віктором Медведчуком. І що, від цього люди стали багатішими? Десятки людей названі контрабандистами. І що, у держави тепер зникла контрабанда? І всі ці неконституційні дії української влади в демократичній Європі викликають мовчання. Чи не тому наша влада вирішила, що вже перемогла.  Тоді скажіть мені: а жити людям стало легше? Чи може корупцію перемогли, контрабанди більше немає? Ні. А якщо ні, тоді поясніть, кому ви оголосили війну? Хто переміг і хто переможений?

Я спеціально подивився статистику, сподіваючись, що зростання доходів державного бюджету від надходжень з митниці буде велике. Як же я здивувався, коли побачив, що на зростання навіть натяку немає. Тоді поясніть мені, а куди поділись гроші, які ви повернули, забравши у переможених вами контрабандистів? Куди вони втекли ці гроші? Що ми маємо сьогодні? Економіка не розвивається, оголошено владою війну з коронавірусом, яка з'їла практично державний бюджет, ніхто не вів і не веде.  Кошти коронавірусного фонду або проїли, або в буквальному сенсі закатали в асфальт. А тепер міністра охорони здоров'я змінили, бо переможець. У цьому ваша перемога? Тоді хочу розчарувати - не той міністр, ніхто вже не потрібен українцям, тому що вони одужують скоріше завдяки Божому промислу і власному імунітету, а не діям влади.

Замість миру на Донбасі, який нам обіцяла ваша влада, в Слов’янську вводять тимчасову військову адміністрацію. Вдумайтесь тільки, коли обирали Президента Зеленського, все працювало нормально, а тепер виходить, що ситуація значно погіршилась або влада просто-напросто позбавляє людей права голосу. Так прямо про це і скажіть: "Позбавляємо вас права голосу". Судова система в Україні не працює, Конституція не працює, її підмінюють рішенням якогось дорадчого органу, усіма процесами керує РНБО, який не має на те ніяких повноважень. Все це означає одне, якими б благими не були думки, які благородні наміри не декларувались би, таке беззаконня веде до знищення державності. Що ви творите з країною, з її державністю, з її людьми?

Партія ОПЗЖ пропонує владі задуматись над цим і терміново, терміново, повторюю, починати наводити порядок в Україні за духом і буквою закону, і Конституції. Ми закликаємо владу почути нас і повернутися до нейтральної незалежної зовнішньої політики, почати розбудовувати, а не добивати Україну, перетворювати її в Швейцарію Східної Європи, яка на світовій арені буде не заручником, а повноправним гравцем і партнером. Це єдиний вірний шлях, який врятує нашу Україну від катастрофи.

А щодо питань до уряду. У мене одне питання до них: уйти не хотите, освободить от себя народ Украины?

Дякую дуже.  

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Петро Олексійович Порошенко.

 

ПОРОШЕНКО П.О. Шановні українці, шановний пане Голово, шановні колеги! Я зараз маю визнати, що Зеленський і компанія справжні майстри спорту тільки  не подолання коронавірусу, а погіршення рівня життя людей. Саме тому зараз опозиція і парламент заважає партії влади, бо звідси народ має почути правду. З завтрашнього дня встановлені ціни на газ для населення будуть рекордними за всю історію існування незалежної України. Тарифи з урахуванням ПДВ і транспортування будуть складати від 9 до 14 тисяч гривень за тисячу кубів. 500 доларів за тисячу кубів. Хіба зросла зарплата? Хіба зросли пенсії? А може субсидіями хтось компенсував різке погіршення рівня життя людей? Ні. Навіть сьогодні в порядку денному ми не бачимо змін до бюджету, яким передбачити кошти на збільшення виплат субсидій найменш захищеним верствам населення. Навіть постанову так званої страсної п'ятниці, коли через паперову «волокиту» в умовах COVID людей вимушують вишикуватись в чергу з довідками перед "офісами собеса". Якщо не знаєте як, подивіться на досвід 2015 року, автоматично 7 мільйонам домогосподарств були перераховані субсидії і люди отримали потужний соціальний захист. Ви ж зараз передбачили  субсидії лише для трохи більше 2 мільйонів. Скажіть, будь ласка, а 5 мільйонам українських домогосподарств що треба робити?

З 1 січня цього року ви вперше з 2017 року скасували пільговий тариф на електроенергію для населення. А як же ваші обіцянки вдвічі знизити тариф, так само як і обіцянки пересісти з кортежів, не заїжджати на державні дачі? Чому ви так швидко про це позабували?

Я твердо переконаний, що все це має бути компенсовано. Компенсовано двократне зростання цін на базові продукти споживання українців, індексація зарплат і пенсій. Із цього приводу нам треба запросити пана Прем'єр-міністра в п'ятницю для того, щоб виконувати норму закону по захисту українців. Вона передбачає у випадку різкого зростання цін індексацію зарплат і пенсій. І саме цьому, а не вашим дивним "відосікам" має бути присвячено засідання Ради національної безпеки і оборони. Ми маємо захищати Україну і українців.

А вам, вам заважає мова, бо питання самоідентифікації ви замінюєте лобізмом, лобізмом ваших телеканалів і ваших керівників. Бо Ткаченку, виявляється, дуже важко перекладати українською мовою ті серіали, якими вони намагаються обдурювати українців. Я не думаю, що зараз законопроект 5554 є тим пріоритетом, який чекає Україна. Якщо вважаєте щось поставити, моя порада, поставте Закон про колабораціонізм, який уже півроку лежить в Верховній Раді. І не на підставі сумнівних санкцій, а на підставі закону притягайте до відповідальності "п'яту колону".

І ще одна позиція. Я твердо хотів би наголосити, що речі треба називати своїми іменами. Це не нас не запросили на саміт НАТО, а це пан Зеленський не зміг добитися бути присутнім на НАТО і забезпечити міжнародну коаліцію на підтримку України і захист України через формування цієї коаліції, яку ми зробили в 2014 році. Це не хтось не дав можливості продовжити санкції проти "Північного потоку-2", а це пан Зеленський.  Фактично на сьогоднішній день ми маємо визнати, "Північний потік-2"  буде добудований у зв'язку з вашою злочинною бездіяльністю і Україна перетвориться з потужної транзитної країни на Білорусь-2, на яку ви нас прирікаєте, опинитися в енергетичному стійлі Москви і запрошення для Росії, не бути союзниками в Брюсселі, дрейф в бік Росії. Тому "Північний потік", тому НАТО і тому захист..

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Тимошенко Юлія Володимирівна.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Вітаю, шановні колеги!

В першу чергу хотіла би поінформувати все  керівництво Верховної Ради про те, що в п'ятницю на соціальному  комітеті,  де я є членом, відбувся справжній скандал. І я хотіла би, щоб ви привернули на це зараз саму предметну увагу, проштовхувався Закон на  соціальному комітеті  2683 про приватні пенсійні фонди. 

Я хочу вам сказати, що це таке, це ще одне  МММ, ще одні кредитні спілки, де без будь-яких гарантій в приватні пенсійні фонди, які незрозуміло як будуть визначатися, з пояснювальної записки до цього закону, треба ще додатковий податок на роботодавців, додатковий податок на працюючих людей, і вони створюють великий поток фінансових ресурсів, яким будуть безконтрольно по цьому закону розпоряджатися приватні пенсійні фонди.

Тепер, увага, вони говорять, ну може ми не будемо брати  податок з роботодавців і з людей працюючих, а заберемо ці гроші готівкою з бюджету чи з соціальних фондів. А тепер я  хочу, щоб ви звернули увагу  на суму цих грошей, якщо взяти приблизно ті цифри, які вони пропонують і півтора приблизно трильйони фонд заробітної плати, то ви побачите, що 60 мільярдів гривень, вони вже поклали око на такі гроші.

Ну це не все, справа в  тому, що є висновок, він  зараз у мене  в руках, висновок Комітету Верховної Ради з питань антикорупційної політики, де "Слуги народу" більшістю прийняли рішення, що це корумпований закон. Тому що, на жаль, у нас уже  є прецедент, був створений пенсійний фонд в Національному банку України приватний, 10 тисяч людей туди здали гроші, 600 мільйонів гривень зникли разом з приватним пенсійним фондом і на сьогоднішній день люди обібрані повністю.

Но далі продовжувався  цей скандал ще більш яскраво, тому що до комітету "завалив" Андрій Мотовиловець від "Слуги народу", який почав лобіювати приватні пенсійні фонди. І він насправді пояснив, що у Президента  вже  є рішення, що цей приватний пенсійний фонд мусить бути створений, що Прем'єр-міністр вже публічно оголосив, що рішення прийняте. І тепер 60 мільярдів гривень, які будуть вийняті з кишені людей, немає значення: з бюджету, із соціальних фондів, додатковими податками, насправді будуть розпоряджатися чергові шахраї і такі фінансові потоки для корупції в країні створюються по суті щодня. Тому було приємно, що навіть "Слуги народу" на цьому комітеті за цей закон не проголосували, тому що було очевидний масштаб корупції, масштаб маніпуляції і масштаб обману.

І я попереджаю, що ми будемо публічно оголошувати, що 60 мільярдів гривень живцем хочуть зняти з людей, з бюджету соціальних фондів для того, щоб задовольнити чергові потреби шахраїв. Вони не тільки той фінансовий потік створюють, ви розумієте, що зараз просто радикально піднялися тарифи на все: на тепло, на гарячу воду, на електроенергію, на все. Чому? Тому що це фінансовий потік, який мільярди уводить з країни.

І останнє, про що я хочу сказати, це земля. У п'ятницю не сесійного тижня, вірніше в суботу, зібралася величезна ініціативна група, майже 11 тисяч людей з усієї країни, які зафіксовані поіменно, які розпочали по суті старт всеукраїнського референдуму проти продажу сільськогосподарської землі будь-кому, крім держави Україна. Це масштабне дійство там, де зібралися люди, фермери, люди з профспілок, наука, з усієї країни люди, це бачили всі. І тепер завтра ми подаємо у Центральну виборчу комісію разом з цією ініціативною групою всі документи для того, щоб стартував референдум. І можу сказати, що це буде тест для Зеленського, тому що у ЦВК, в Центральній виборчій комісії, повністю його більшість, він "за" народовладдя чи він за фейки від народовладдя, він дасть людям провести референдум по землі чи вже поділено все за спиною народу.

Тому я хочу закликати всіх людей, слідкуйте за тим, що завтра буде відбуватися в ЦВК. Нам треба обов'язково провести референдум і сказати "ні". Тому що 77 відсотків людей за референдум проти продажу землі, а вони фейковою боротьбою з олігархами…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Железняк.

Юліє Володимирівно, час вичерпаний.

Железняк Ярослав Іванович.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Шановні колеги, в першу чергу ми точно повинні засудити тероризм, який робить людина, яка називає себе Президентом Білорусії. Коли у нас посеред Європи країна дуже схожа за поведінкою на Сомалі, це не може бути допустимо. Тому ми маємо реагувати, я тут повністю підтримую колег. Але давайте будемо відверті, в країні, в якій не працюють інституції,  може бути точно така ситуація. І, на жаль, до переліку таких країн може віднестись Україна, тому що у нас, на жаль, не працює судова система нормально з довірою від держави, з довірою від громадян, так як вона працює в продвинутих розвинутих країнах і Європи, і світу.

І саме тому була слушна пропозиція, давайте зосередимося на роботі. Я підтримую свого колегу пана Корнієнка, давайте зосередимося на роботі, і в першу чергу ця робота повинна бути спрямована на судову реформу. Про це наголошує наша партія "Голос", про це наголошує наша голова партії Кіра Рудик, без судової реформи всі інші зміни економічні, соціальні,  вони є тільки частковими.

Я вам скажу відверто, я на минулому тижні зустрівся більше ніж з десятьма бізнес-асоціаціями. І коли ви їх питаєте відверто, чесно, що ви хочете, щоб ми як держава зробили для того, щоб інвестиції розвивалися, для того, щоб ви створювали робочі місця, для того, щоб ми могли вам забезпечити розвиток в цій країні? Перша відповідь – це зробіть нормальну судову реформу. Тому, шановні колеги, ми маємо сконцентруватися і дуже погано, що за чотири тижні, які нам залишилися до кінця сесії, цього питання немає в порядку денному.

Тепер до виконання рішень Верховної Ради, які, на жаль, зараз демонструє уряд. Пам'ятаєте, ми з вами створювали Бюро економічної безпеки, всі разом, бюро, яке має забирати економічні функції СБУ, прокуратури, податкової міліції. Так ось, там "чорним по білому" було прописано, що воно підпорядковується уряду для того, щоб це була незалежність.

У мене питання до представників уряду: а як так сталося, що повністю ігноруючи рішення парламенту, ви підпорядкували цей орган Міністерству фінансів? Більше того, як так сталося, що орган, який ми задумали для того, щоб він ліквідував податкову міліцію, зараз виходить з заявою про те, що ДПС,  ця податкова міліція, претендує на очолювання цього органу. Ті люди, які не бачать, що у нас продаються підакцизні товари фактично на кожному кроці без будь-якої сплати податків, про заправки, які існують, чорні,  і вони зараз претендують на ці органи. Тому, шановні урядовці, я б дуже хотів би, щоб ви не спотворювали би рішення парламенту.

Тепер ідемо далі, про ринок землі. Знову ж таки без судової реформи ми можемо розповідати багато, але це велика проблема, те, що у нас можуть бути проблеми з рейдерством, з забезпеченням прав власності, з фінансовою підтримкою. Я б хотів би нагадати, що головний законопроект, де я маю честь, як і мої колеги з "Голосу", бути співавторами, про фонд підтримки аграріїв для того, щоб вони отримали кредити, досі чекає другого читання і нам надо його поставити в порядок денний і проголосувати до 1 липня.

І останнє, це щодо стосується звітування. Шановні колеги, в мене є пропозиція на п'ятницю, навіть не на п'ятницю, можемо почати у вівторок. Є стаття 228 Регламенту Верховної Ради України, називається - про звітування уряду. Шановні урядовці, згідно закону України, ви маєте прийти у Верховну Раду і відзвітувати,  що ви наробили за рік. Після цього Верховна Рада приймає рішення: чи продовжити дію уряду, чи не продовжити, чи визнати їх роботу незадовільною. Це не моя вимога, це вимога закону України. Пройшов рік як у нас працює уряд, давайте заслухаємо звіт, давайте проголосуємо за нього і зробимо свої висновки: чи виконує хоч якусь програму, яку не затвердив наш парламент двічі, уряд чи ні. І це питання, я вважаю, треба ставити в порядок денний на цьому тижні. Пропоную, якщо хочете, щоб не витрачати зайвий час,  можемо це зробити замість "години запитань до Уряду" або після в цю п'ятницю.

І останнє. Знову ж таки про виконання рішень. Шановні урядовці, є такий документ, називається Бюджетна декларація. Так ось сьогодні останній день, коли ви її маєте затвердити, а 3 червня, коли ми,  парламентарі, повинні побачити, як і за якими цифрами буде Верховна Рада затверджувати бюджет, а наші громадяни будуть жити не 1 рік, а 3 роки, тому що вперше у нас подається трирічна Бюджетна декларація. Я  дуже сподіваюсь, що ці зміни також будуть надані нам вчасно і без порушення строків. Але ще раз наголошую, в першу чергу ми повинні почати з судової реформи, заслухаємо звіт уряду і дивимося як вони хочуть далі…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Дякую, шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги.

Наша депутатська група "За майбутнє" теж за конструктивну роботу без політизації, але притому за таку роботу, такий порядок денний парламенту, який відповідатиме вимогам і запитам суспільства, ми не можемо не говорити про тотальне зубожіння громадян України, борги за комунальні послуги, які зростають ледь чи не в геометричній прогресії, заборгованість по заробітній платі теж б'є всі свої рекорди, складаючи не менше 3,5 мільярдів гривень, і парламент фактично на це слабо реагує.

Тому ми вкотре привертаємо увагу до того, що в порядку денному на цей тиждень, цього пленарного тижня, немає законопроектів,  спрямованих на зростання економіки та створення громадянам України достойних робочих місць, гарантування гідної заробітної платні та належного соціального захисту. Ми знову намагаємося закрутити гайки, не даючи громадянам можливість легально забезпечити себе і свої сім'ї. Знову в порядку денному бачимо законопроекти, до яких експерти Верховної Ради пишуть зауваження про суперечність з Конституцією України. Крім цього вчергове бачимо в порядку денному законопроекти про погіршення статусу української мови як державної. Не треба збурювати сьогодні суспільство.

Колеги, на тлі ускладнення взаємовідносин з білоруським політичним режимом і заяв щодо обмеження поставки в Україну з Мозира пального, нам треба згадати, що Україна є не тільки великою транзитною державою, принаймні поки що вона нею ще залишається, але і нафтовидобувною, з великим потенціалом нафтової  переробки. Ми самі себе можемо забезпечити пальним і зняти залежність від будь-яких диктаторських непрогнозованих режимів.

Ми також звертаємо увагу влади припинити ручне регулювання секторів економіки. Нас турбує та критична тарифна політика, яка є сьогодні в державі. І я погоджуюся з колегами, які вже говорили про те, що вже найближчим часом, вже восени,  країна зіткнеться з різким зростанням ціни на газ, на продукти харчування і пальне. Країна може цього не витримати.

Друзі, завтра 1 червня – День захисту дітей. Україні потрібні невідкладні комплексні заходи для підтримки молоді, для гарантування молодим людям професійної освіти, гідної роботи та доступного житла. І парламент теж повинен про це говорити. На жаль, парламент про це теж  мовчить.

Я хочу подякувати Голові Верховної Ради України і сесійному залу за прийняття в першому читанні законопроекту 3124 про  охорону дитинства щодо забезпечення дієвого механізму надання державної допомоги сім'ям з дітьми. Його остаточне прийняття, ми переконані, буде переконливим доказом того, що Верховна Рада, як і вся державна владна вертикаль, готова йти назустріч людям та передбачати дієву, а не лише на папері, підтримку сім'ям з дітьми.

Водночас, шановні колеги, ми вкотре висловлюємо стурбованість тим, що до цього часу не винесено в сесійний зал для розгляду та прийняття законопроект 2038 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визнання депортованими громадян України, які у 1944-1951 роках були примусово переселені з території Польської Народної Республіки. Україна повинна визнати проблеми своїх громадян, долю яких було поламано тоталітарним режимом. Їх залишилося вже зовсім мало, але дуже багато з них страждають від злочинних дій депортації до цього часу.

І абсолютний цинізм ситуації в тому, що ми наполягаємо, а він не появляється в порядку денному. Тому ми не будемо голосувати за такий порядок денний, якщо ми не побачимо цих законопроектів зокрема.

Я хочу звернути увагу також на те, на завершення, усіх присутніх, що в п'ятницю, 28 травня, Велика Палата Верховного Суду України безальтернативно заборонила реєструвати народним депутатам України провладного кандидата, якого всупереч волевиявленню виборців 87 виборчого округу "пропихають" у Верховну Раду України.

Я вважаю, що з точки зору п'ятничної нашої "години Уряду" можна рекомендувати запросити Голову СБУ пана Баканова як підзвітного парламенту і заслухати ситуацію з питань дотримання виборчих прав громадян України і не тільки. Колеги, ще не було в історії України такого, що вже більше двох місяців не можна було Центральній виборчій комісії встановити результати виборів на 30-му році незалежності України. Переконаний, що час розставить все по своїх місцях і дасть оцінку діям влади і ЦВК, яка незаконно намагається провести реєстрацію провладного кандидата до остаточного вердикту судової гілки влади в Україні.

Ми переконані, що правда переможе. Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. Дорогі українці, шановний пане Голово, шановні присутні, затримання журналіста в Білорусі стало одним з головних питань міжнародного дискурсу. Але до політичної реакції нам потрібно додати ще одне важливе – питання безпечного повернення цих українців, котрі їздили на операції, на лікування, на трансплантацію в Білорусь. Разом з тим прийшов час задуматись про майбутнє трансплантології в Україні, адже, незважаючи на певний прогрес в цьому питанні, все ж таки потреба в трансплантації в нашій країні задовольняється лише на 5 процентів. Наші лікарі можуть робити більше, вони можуть робити тисячі таких операцій щороку, але для цього держава повинна створити відповідні умови. Насамперед сформулювати нормальну базу даних, а також невідкладно переглянути фінансування та видатки на трансплантацію.

Крім цього, уряд досі не дав чіткої відповіді щодо перегляду Постанови 277, вона з 1 вересня скасовує безкоштовну доставку пенсій та соціальних допомог для більшості пенсіонерів. На фоні цього шокує і заява "Укрпошти" про припинення роботи майже 2 тисяч банківських терміналів у відділеннях "Укрпошти". Це суттєво ускладнить можливість отримувати пенсії людям, особливо людям на селі. Тому закликаємо Кабмін припинити ці непорозуміння між різними учасниками пенсійного ринку, через які виникають вагомі проблеми для наших пенсіонерів.

Наступне. З 1 липня має бути прийнята постанова уряду, яка змінить тариф на електроенергію для населення, швидше за все, на жаль, в сторону збільшення. Хочемо зауважити, що зараз не найкращий час для підняття тарифів, адже за останній рік борг населення за електроенергію збільшився на понад 12 процентів. Також проблемою є плата за приєднання до електромереж як приватних будинків домогосподарств, так і промислових об'єктів. І цю плату нам потрібно скасувати на законодавчому рівні.

Тому вимагаємо заслухати на "годині запитань до Уряду" новопризначеного міністра енергетики і звичайно голову Національної комісії з тарифів, голову  НКРЕКП. І хай вони доповідають про тарифи для населення і їх можливе збільшення, на жаль.

Нагадаю вам, що в групі "Довіра" об'єднались депутати мажоритарники, котрі цілий час є на контакті з новоствореними громадами. І ці громади зараз очікують від парламенту створення реальних умов для розвитку громад. Насамперед Верховна Рада повинна підтримати законопроект № 5289 щодо спрощення закупівель у соціальній сфері.

Також ми повинні якомога швидше завершити роботу над питанням збільшення частки зарахування від ПДФО новоствореним громадам. Цей законодавчий процес розпочався ще в березні. І тому нам до кінця цієї сесії потрібно напрацювати загальний законопроект, який би забезпечив наповнення місцевих бюджетів. Власне, цим ми можемо допомогти реально розвиватися нашим громадам.

Вирішення цього питання, я думаю, що зніме ще одну вагому проблему – це фінансування освіти в новостворених громадах. Адже в багатьох з них катастрофічно не вистачає коштів на заробітну плату нашим вчителям. З цією проблемою вже стикнулися кілька областей: Полтавська, Тернопільська, Франківська. Але найгірша ситуація є на Львівщині, де громадам не вистачає десятків мільйонів гривень на заробітну плату вчителям, таким як Золочівська, як Рава-Руська, як Новояворівська, це для їхніх бюджетів є непідйомні суми. Тому потрібно їх знайти аби не дозволити закриття шкіл на селі. Адже цей новий розрахунок освітньої субвенції на зарплату вчителям від Міносвіти це хіба вирок педагогам і вирок освіті, а не децентралізація. І якщо не змінити цей розрахунок, то на наступний рік може бути закрито багато шкіл на селах. І це не децентралізація, це жах чи знищення інтелігенції на селі.

Тому я закликаю як і профільний комітет, так і міністерство змінити цей формульний розрахунок, а також знайти відповідні кошти, аби цього року доплатити на зарплатам вчителям.

І наостанок,  прохання включити до порядку денного вже цього тижня законопроект 3034 щодо обмеження заробітних плат наших посадовців. А то вчителям не вистачає коштів, а посадовці мають захмарні, це потрібно вирівняти вже цього тижня.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Шановні колеги, згідно тих пропозицій, які прозвучали, я думаю, що на цьому тижні варто заслухати міністра Лазебну, те, що пропонував Корнієнко, а на наступному тижні запросити щодо тарифної політики. Правильно, немає заперечень? Дякую.

Будь ласка, хто бажає виступити з голів комітетів? Анастасія Олегівна Радіна.

 

РАДІНА А.О. Дякую дуже.

Доброго дня, шановний пане Голово, шановні колеги! Я хочу, користуючись нагодою, привітати той факт, що для розгляду в четвер на пленарному засіданні включений законопроект 4651 про посилення кримінальної відповідальності, посилення санкцій за злочин неправдивого декларування. Я дозволю собі нагадати, що в грудні минулого року, коли ми повертали, власне, кримінальну відповідальність за цей злочин, представники багатьох фракцій публічно говорили, що вони підтримують санкції у вигляді позбавлення волі, але так сталося, через компроміс в парламенті, змушені були проголосувати за м'якішу санкцію.

Я дуже сподіваюся, що вже в цей четвер ми зможемо дотриматися свого слова, реалізувати свій щирий намір і повернути справедливе і ефективне покарання за злочин неправдивого декларування. І попереджаючи маніпуляції, я також хочу нагадати, що злочин неправдивого декларування не є економічним злочином, це злочин проти суспільства, це злочин, який підриває довіру населення до, власне, держави, до державних інститутів, і відповідно покарання має бути відповідне – позбавлення волі.

Дякую дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Потураєв Микита Русланович.

 

ПОТУРАЄВ М.Р. Доброго дня, шановні колеги! Добрий день, пане Голово!

Я не відніму багато часу. Переконаний, що просто в матеріалах, які я отримав, якась технічна помилка. Ми неодноразово говорили про проект Постанови 5343, яку ми просили поставити на голосування саме 1 червня в День захисту дітей, оскільки вона присвячена вшануванню пам'яті дітей, які загинули внаслідок збройної агресії Російської Федерації на Донбасі. Я думаю, що це просто технічна помилка в тих матеріалах, які я отримав, бо вона там знаходиться зовсім не в той день і зовсім не в переліку тих законів, які можуть бути проголосовані на цьому тижні. Я просив би дуже все ж таки розглянути проект цієї постанови завтра прямо зранку, оскільки у нас є багато ініціатив добрих щодо дітей. Я з жалем маю констатувати, що у нас є діти, які загинули внаслідок російської агресії, і ми будемо готувати і постанову про їх соціальну підтримку, їхніх сімей, але зараз давайте хоча би вшануємо їх пам'ять в День захисту дітей, вшануємо пам'ять дітей, які загинули від рук російських окупантів.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Наталуха Дмитро Андрійович.

 

НАТАЛУХА Д.А. Дякую, шановний Дмитре Олександровичу.

Хотів від комітету подякувати за присутність законопроекту 4185 мого колеги Чернєва з приводу гарантійних зобов'язань в електронному вигляді. Справді, це той законопроект, прийняття якого розблокує і дозволить великим технологічним компаніям, інноваційним зайти на ринок України, що зробить, в принципі, Україну інвестиційно більш привабливою.

Від себе хотів би додати, що комітет, в принципі, закінчує формування таблиці до другого читання по індустріальним паркам. Це другий такий великий законопроект, який так само створить сприятливі умови для інвестування в Україну грошей для так званого промислового аутсорсу, і ми сподіваємось, що до кінця цієї сесії, в принципі, цей законопроект так само зможе пройти залу.

Дякую дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую, шановні колеги.

Я хотіла би дійсно підтримати проекти законів по ратифікації, які внесені на цей тиждень, і я сподіваюся, що таки дійдуть до них руки. Але хотіла би звернути увагу, зокрема Кабінету Міністрів України, що деякі проекти законів, які подаються на розгляд Верховної Ради, не враховують повністю директиви Європейської ради і Європейського парламенту, регламенти відповідні, на виконання і на імплементацію яких нібито вони спрямовані, зокрема йдеться про законопроекти 5161, 5125 і інші. Тому я просила би представників Кабінету Міністрів надіслати своїх представників для доопрацювання цих законопроектів і врахування тих зауважень комітету, які ми надали.

Велика кількість законопроектів, що стоять на порядку денному цього тижня, потребують доопрацювання якраз на відповідність нашим зобов'язанням по Угоді про асоціацію. Хотіла би керівників комітету звернути на них увагу, попросити звернути на них увагу:  4568, 4187, 3607, 4358, 4221, 4396, 3200, 3200-1, 4113, 5164, 2289 та інші.

Колеги, хотіла би попрости, щоб до порядку денного ми як Верховна Рада, яка мала би зайняти політичну позицію стосовно подій в Білорусі, внесли проект постанови, який підписаний більшістю представників фракції і груп № 5560 щодо визнання режиму Лукашенка у Республіці Білорусь таким, що становить загрозу міжнародній безпеці. Я сподіваюсь, що комітет профільний його розгляне, і ми зможемо  проголосувати цього тижня у Верховній Раді теж цей проект постанови.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Костін Андрій Євгенович.

 

КОСТІН А.Є.  Дякую, Дмитре Олександровичу, шановні  колеги.

Перше, технічні питання. Прошу включити до постанови про включення до порядку денного сесії два законопроекти, які комітет розглянув попереднього на своєму засіданні 19 травня 2021 року. Це законопроект 5410 Президента України невідкладний про внесення змін до статті 151 Кодексу адміністративного судочинства. А також другий - це законопроект 5370, це проект Закону про внесення змін до розділу ХІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про судоустрій і статус  суддів" також внесений Президентом України як невідкладний, який є парним із законопроектом 5369, який стосується ліквідації Окружного адміністративного суду в Києві. Ці два законопроекти мають розглядатися спільно, тому що вони також спільно визначені Президентом в поданні до законопроекту 5369 для того, щоб ми могли розглядати їх в першому читанні.

Щодо інших важливих законопроектів хочу зазначити, що законопроект 3711-д, він готовий до голосування в залі і прошу його поставити на наступний пленарний тиждень. Наразі вже є таблиця з поправками, опрацьований він Головним юридичним управління, тобто всі можуть ознайомитися з таблицею з поправками і ми можемо розглядати на наступному пленарному тижні.

 Щодо законопроекту 5068. Це законопроект, який стосується змін до Закону "Про Вищу раду правосуддя". Ми наразі завершуємо, очікуємо на останні поправки до цього законопроекту від народних депутатів України. І будемо їх розглядати, комітетом готувати до другого читання наступного комітетського тижня для того, щоб їх поставити на голосування в залі на наступному пленарному тижні, який починається з 14 червня.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Третьякова Галина Миколаївна.

 

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. Дякую, шановний головуючий.

Я також дякую фракції за те, що на цьому тижні ми будемо розглядати законопроект щодо прожиткового мінімуму 3515. У мене прохання – підтримати його.

Водночас хочу від Комітету соціальної політики та захисту прав ветеранів прокоментувати ситуацію, яка була в п'ятницю. Я думаю, що пані Юлія Тимошенко, яка пішла з засідання Погоджувальної ради, не до кінця дочиталася і подає фейкову інформацію в простір. Комітет не розглядав законопроект 2683. Він розглядав після першого повторного читання законопроекти 2683-2, 2683-3, а також розглядав доопрацьований законопроект, який не був підтриманий комітетом. Цими законами не визначається за рахунок яких коштів будуть наповнюватись накопичувальні фонди, а тим більше не визначається відсоток, який обраховувала пані Юлія, тому це не більше ніж фейк. Більше того, реформа, яка запропонована законопроектами як першим так і альтернативним, доопрацьовані, починається з 2023 року. І комітет буде розглядати постанову щодо синхронізації законопроектів, які стосуються другого рівня і мають іти раніше або поруч із законом основним щодо впровадження конструкцій другого рівня.

Також хочу зауважити почитати всім народним депутатам уважно висновок антикорупційного комітету на законопроект 2683. Він починається з того, що Україна не має достатнього економічного розвитку та стану справ із запобіганням корупції для запровадження складного недержавного інструменту з обов'язкового залучення коштів. А тому антикорупційний комітет сказав, що не закон, виявляється, корупційний, а, виявляється, наша система запобіганню корупції нездатна сьогодні обслуговувати складні системи недержавного пенсійного забезпечення. Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Гетманцев  Данило  Олександрович.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, у нас в порядку денному є деякі законопроекти, які зважаючи на кількість питань в порядку денному, навряд чи будуть розглянуті на цьому тижні. Але вони є дуже важливі, і я би просив би розглянути можливість все ж таки перенести розгляд цих питань більш раніше, тобто підняти в порядку денному.

Це законопроект 4364 про платіжні послуги. Законопроект, який фактично вводить основи для кешлес, зменшує регуляторні вимоги до розрахунків в безготівковій формі – це те, до чого ми всі прагнемо і  що хочемо впровадити.

Законопроект 4184, "податок на Google". Законопроект, який, хотілося б, щоб ми з вами прийняли,  і врешті-решт до 1 липня він  вже став законом. І люди, які надають електронні сервіси і великі транснаціональні компанії змогли підготуватися, півроку у них було, як за законом, за Податковим кодексом визначено, до сплати цього податку.

І також хочу зазначити, що комісія з грального бізнесу, вона видала лише 19 ліцензій і зібрала до бюджету 730 мільйонів гривень, не зважаючи на те, що плани їх є більш амбітними і бюджет очікує більших грошей. Це пов'язує комісія з тим, що ми до цих пір не прийняли, навіть у першому читанні, законопроект про оподаткування грального бізнесу 2317-д, який також ми просимо включити до порядку  денного цього тижня.

І ще один маленький дуже законопроект № 3601 про фінансовий лізинг, про внесення змін до Податкового кодексу в зв'язку з прийняттям Закону про фінансовий лізинг. Там нема практично поправок, він абсолютно неконфліктний, його можна за одну хвилину проголосувати. Також прошу, якщо можна, розглянути на цьому тижні. Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Чернєв Єгор  Володимирович.

 

ЧЕРНЄВ Є.В. Доброго дня, шановні колеги.

На цьому тижні  також буде розглядатися, вже пан Корнієнко про нього говорив, це законопроект, який вносить зміни до Податкового кодексу для нового правового та податкового режиму "Дія Сіtу", це про стимулювання цифрової економіки, це про стимулювання ІТ-галузі. На жаль, сьогодні цей законопроект стоїть 38-м у середу, я прошу його підняти вище, це важливо, це важливо з багатьох причин. За нашими розрахунками, саме впровадження " Дія Сіtу" надасть поштовх нашій економіці, ІТ зросте до 10 відсотків у ВВП, з 6 мільярдів до 16 мільярдів, кількість робочих місць зросте з 200 тисяч до 450 тисяч. Тому я прошу все ж таки поставити цей законопроект вище в порядку денному, щоб ми змогли проголосувати на цьому тижні і все ж таки йти покроково, рухатися до "Дія Сіtу"".

Окремо, як вже не з Комітету цифрової трансформації, а як голова делегації Парламентської асамблеї НАТО, я хотів би зазначити, тут прозвучали слова, що цей саміт НАТО буде відбуватися без України. Я нагадаю, що цей саміт НАТО, це family only, це є саміт, який відбувається кожного разу при обранні нового Президента Сполучених Штатів Америки і це не виключення сьогодні. Тобто там, на цьому саміті, будуть виключно члени Альянсу і ані Зеленський, ані уряд, ані парламент не може впливати на рішення країн-членів Альянсу і щось їм диктувати чи присутня буде Україна, чи не присутня. Але разом з тим питання України і питання Росії, як загрози євроатлантичній безпеці, воно буде там, і воно було зокрема на останній Парламентській асамблеї НАТО як одне з ключових. Тому не потрібно розганяти зраду щодо нашої неучасті чи....

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Шуфрич Нестор Іванович.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую.

Шановний головуючий, шановні колеги. 27 травня наша славнозвісна Нацрада з питань телебачення і радіомовлення прийняла рішення щодо штрафування "112" і "NewsOne", які, хочу нагадати, вже є під санкціями незаконними та неконституційними, і вже є закритими. Тобто у нас виходить "сначала расстреляли, а потом еще и повесили". А також відносно каналу "НАШ", який вже один раз закривали, а зараз набирають штрафи і попередження, щоб ще раз його закрити. Це інакше ніж переслідування свободи слова як основної засади демократії в нашій країні сприймати неможливо і ніким це за кордоном ані в ОБСЄ, ані в уповноважених органах Організації Об'єднаних Націй, ні в Європарламенті не сприймається.

За що відповідають журналісти і журналістські колективи? За нібито мову ворожнечі гостей в студії, причому до самих гостей в студії ніяких питань у правоохоронців немає. Виникає питання: чому при відсутності звинувачень щодо людей, які нібито щось сказали, мають відповідати самі журналісти? А я вважаю, що треба обмежити право Нацради карати журналістів і журналістські колективи до того, поки не буде відповідного звинувачення відносно тих, хто це говорив, і все це на фоні переслідування представників опозиції і найбільшої опозиційної сили "Опозиційного блоку - За життя!" та її лідерів.

І, шановні колеги, я тут чую багато щодо ініціативи про колабораціонізм. Будьте очень осторожны, смотрите, чтобы, в конце концов, не вышли сами на себя.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Хто ще бажає виступити?

Монастирський Денис Анатолійович.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Доброго дня, шановний головуючий, шановні члени Погоджувальної ради, шановні громадяни!

Якраз у продовження теми колабораціонізму хочу сказати, що Комітет з питань правоохоронної діяльності 10 червня планує провести "круглий стіл", де обговорити всі питання, які стосуються законопроектів, поданих ризиків, які несе цей законопроект. Тому я запрошую в першу чергу співавторів, тих, хто небайдужий до цієї теми, взяти участь і тих комітетів, які зацікавлені, взяти участь у даному "круглому столі". Це перше.

І, по-друге, також, Дмитре Олександровичу,  хочу звернутися до вас, що є внесена постанова по законопроекту 2689 по воєнним злочинам блокуючим, щоб цього тижня її також поставити, розглянути для того, щоб можна було направити на підпис Президенту.

Дякую вам.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Ткаченко Максим Миколайович.

 

ТКАЧЕНКО М.М. Доброго дня, шановний Дмитре Олександровичу! До нас як до профільного комітету, який займається питаннями реалізації прав і свобод внутрішньо переміщених осіб надходить нескінченна кількість звернень внутрішньо переміщених осіб з приводу невиплати їм пенсій за попередні періоди. Ми буквально щодня отримуємо такі звернення, проблематика яких вбачається у відсутності так званого окремого порядку для виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам за минулі періоди, необхідність прийняття якого передбачена Постановою Кабінету Міністрів України 637 "Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам" від 05.11.2014 року. Причому люди не можуть отримати гарантовані їм Конституцією України пенсійні виплати навіть у разі отримання позитивного рішення суду. Ми в рамках контрольної функції неодноразово зверталися до Кабінету Міністрів України з проханням вирішити це питання, однак отримували відповіді, які по своїй суті не вирішують проблему, нам повідомляють, що це питання врегульовується, проект акту розроблений, але потрібно погодження і таке інше.

Користуючись присутністю на Погоджувальній раді представника уряду, міністра Кабінету Міністрів, звертаю увагу, що ця норма щодо необхідності Кабінету Міністрів прийняти окремий порядок, існує вже не один рік, і ми з вами зараз говоримо про пенсіонерів, які по своїй суті є вразливою категорією населення, пенсіонери ВПО – тим більше, зволікання в такому випадку є неприпустимим. Прошу представника уряду звернути увагу Кабінету Міністрів на цю проблему аби той терміново вирішив питання виплати нарахованих внутрішньо переміщеним особам пенсій. Дуже дякую.

Ще є питання, Дмитре Олександровичу, ми дуже просимо, я як член ТСК по пожежам на Луганщині, ми підготували звіт, прошу включити на цей пленарний тиждень постанову про звіт тимчасової слідчої комісії нашої. Будемо дуже вдячні вам.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

 

ТКАЧЕНКО М.М. Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Семінський Олег Валерійович.

 

СЕМІНСЬКИЙ О.В. Шановний головуючий, шановні присутні!

Я хочу продовжити думку колеги Батенка. На фоні останніх подій, що відбуваються в Білорусі, хочу звернути увагу, що Україна в досить значних обсягах імпортує нафтопродукти з цієї країни. В цій ситуації для нас важливо мати алгоритм для вирішення проблем дефіциту нафтопродуктів, якщо з політичних причин таке виникне. Наприклад, у 2020 році на імпорт нафти та нафтопродуктів з Білорусі і Росії сумарно наша держава витратила близько 5 мільярдів доларів США і це склало понад 70 відсотків питомої ваги імпортної залежності по нафті і нафтопродуктам з вище зазначених держав за даними Державної митної служби.

Що сьогодні може запропонувати наш комітет і що є вже готовим до розгляду? Вже давно чекає свого часу розгляд законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов'язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту (№ 3356-д). Цей проект уже глибоко доопрацьований, він уже слухався в залі, але, на жаль, тоді не вистачило голосів. Зараз він значно доопрацьований, як я вже зазначив, і готовий до розгляду.

Проект цього закону спрямований на імплементацію положень 28-ї Директиви Європейського парламенту та Ради про заохочення до використання енергії, виробленої з відновлювальних джерел та виконання зобов'язань, які взяла на себе країна зі вступом до Енергетичного співтовариства. Прийняття проекту закону сприятиме виведенню на новий рівень процесів використання рідкого біопалива у транспорті.

Про що мова іде? Мова іде про додавання 5 відсотків в бензини українського біоетанолу. І цей закон призведе, безумовно, про потужний розвиток галузі в нашій державі.

Ми з року в рік б'ємо рекорди по урожайності. У нас достатньо і біомаси, і відходів, і так далі. А нові технології у виробництві біоетанолу саме це передбачають.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Бондаренко Олег Володимирович.

 

БОНДАРЕНКО О.В. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги.

По-перше, дуже хотів подякувати за пріоритизацію довкілевих питань в порядку денному цієї сесії.

З іншого боку,  хотів би попросити поставити до порядку денного законопроект 3091 про державний екологічний контроль, який напрацьований Комітетом з питань екологічної політики та природокористування до повторного першого читання, є вкрай важливим для питань захисту довкілля.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Арістов Юрій Юрійович.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановний пане Голово, шановні колеги.

Є прохання від комітету перенести розгляд законопроекту 5154, який стоїть на вівторок, на четвер, тому що він є похідним від законопроекту 5153, який є базовим і буде розглядатися в четвер. Тому прохання перенести на четвер його.

Ще прохання, сьогодні Президент подав законопроект 5589 щодо змін до Державного бюджету на 2021 рік як невідкладний для позачергового розгляду. Цей законопроект спрямований на забезпечення неонатального  скринінгу новонароджених дітей для попередження розвитку генетичних захворювань. Тому прошу передбачити у вівторок питання про включення цього законопроекту до порядку денного сесії та скорочення строків його розгляду.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Дякую, шановні колеги. Бажаю всім успішного тижня. Дякую.

 

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку