СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України


30 листопада 2020 року, 11 година

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Доброго ранку, шановні колеги! Я дуже радий вас всіх бачити. (Оплески) Дякую.

Я дуже бажаю вам здоров'я, всім, хто нас сьогодні дивиться, щоб воно ніколи не підводило, особливо з тією, вибачте за непарламентський сленг, за вислів, заразою такою, якою є COVID. Я бажаю, щоб ми всі якомога швидше повернулися до нормального режиму роботи, до нормального існування і щоб ми могли все ж таки бачити один одного без масок. Сподіваюсь, що скоро це наступить.

Дякую, шановні колеги, ще раз і за підтримку, і за допомогу. Окремо хотілось би подякувати, Олена Костянтинівна, вам. На ваші плечі впала така важка ноша із засідань Верховної Ради України на позаминулому тижні, тому що і я, і Руслан Олексійович, на жаль, захворіли. Я впевнений, що ви впорались на 110 відсотків. І від себе особисто, і від шановних колег хотів би вам за це подякувати.

Наступне питання, яке я хотів би сьогодні обговорити, це ті виклики, які будуть стояти перед Верховною Радою на цьому тижні. Їх, на жаль або на щастя, буде багато.

Перш за все це законопроекти, якими займається і Верховна Рада України, і Офіс Президента. Я маю на увазі питання, пов'язані з виходом з конституційної кризи, з поверненням норм е-декларування до нормального стану відповідальності за недекларування або недостовірне декларування. Всі ви добре знаєте, що була створена робоча група рішенням на той момент Олени Костянтинівни Кондратюк. Вона працювала два тижні. Ми маємо законопроект, напрацьований нею. Я хотів би подякувати всім членам робочої групи, які там працюють, які долучилися і дійсно пішли на компроміси, повідкладавши свої законопроекти, законопроекти своїх фракцій та депутатських груп, для того щоб ми змогли досягнути консенсусу в стінах парламенту.

Паралельно цим процесом займався і Офіс Президента. І ви знаєте, що наприкінці минулого тижня був Володимиром Олександровичем Зеленським внесений законопроект щодо фактично відновлення у відповідності до рішення Конституційного Суду, законопроект щодо відновлення статті, якщо можна так висловитися, 366 прим. 1 (за недекларування або внесення недостовірних відомостей до електронних декларацій). Це також є однією зі складових можливості й ефективності роботи антикорупційних органів.

На вихідних проходило декілька зустрічей представників і робочої групи, вони працювали теж без вихідних, і представників Верховної Ради України, керівництва Верховної Ради України, представників Офісу Президента України, в тому числі і керівника Офісу, Прем'єр-міністра України, де ми обговорювали, як зробити так, щоб це була дійсно єдина і правильна ініціатива, яка б враховувала всі позитивні моменти, які відображені у вищезазначених законопроектах.

Сьогодні зранку також була зустріч з представниками всіх депутатських фракцій і груп, був присутній і Андрій Борисович Єрмак, і Олена Костянтинівна, онлайн були представники Верховної Ради України, Руслан Олексійович теж був, включався до цього процесу, і, звісно, Денис Анатолійович Монастирський, який очолює вищезазначену групу. Йому окрема подяка за той титанічний труд, який був визнаний всіма представниками фракцій та груп, які долучені до роботи цієї робочої групи.

Була досягнута домовленість, що сьогодні законопроект робочої групи вже відкритий для підписання. Я сподіваюся, що Денис Анатолійович включив можливість вже підписувати народним депутатам України цей законопроект. Там буде черговість підписання: спочатку підписується робоча група, після цього підписуються представники всіх фракцій та груп, і далі, за бажанням, народні депутати долучаються до підписання цього законопроекту. А далі на базі цих двох законопроектів ми будемо створювати доопрацьований законопроект, враховуючи всі позитивні аспекти, як я вже зазначив, які відображені як в одному законопроекті, президентському, так і в законопроекті, який був напрацьований робочою групою в парламенті за останні два тижні. І якщо все буде добре, якщо ми швидко зможемо досягнути консенсусу, а я сподіваюся, що на це налаштовані всі, то вже цього тижня за процедурою, яку ми називаємо "ковідною", ми зможемо це питання розглянути в стінах Верховної Ради України та швидко вийти на результат. І я дуже сподіваюся, що всі депутатські фракції та групи так само в цьому зацікавлені. Я бачу той настрій і ті компромісні позиції, які сьогодні займають всі сторони як в парламенті, так і в Офісі Президента, і сподіваюся, від всіх тих, хто буде приймати участь в цьому процесі, в подальшому спостерігати саме таке позиціонування.

Щодо законопроектів, пов'язаних з допомогою бізнесу, вони були внесені Президентом держави на минулому тижні. Це пакет з трьох законопроектів, він охоплює роботу декількох комітетів одразу. Також сьогодні зранку на зустрічі з представниками депутатських фракцій та груп ми  їх проговорили. Там є деякі аспекти, але в цілому майже всі погодились застосувати таку ж процедуру ad hoc, "ковідну" процедуру. Єдине, ми чекаємо ще на відповідь від "Опозиційної платформи – За життя". І якщо тут також буде досягнута, я нагадую, що тут для того, щоб її застосувати, потрібна підтримка всіх депутатських фракцій та груп, ми зможемо його розглядати в стінах Верховної Ради України цього тижня, всі три законопроекти цього тижня. Я не буду на них багато зупинятись, я думаю, що всі це бачили і чули у виступах і Президента, і народних депутатів України.

Щодо бюджету. Бюджет, на жаль, до нас надійшов з серйозною затримкою. Василь Іванович, я думаю, що ви про це буде говорити. Він надійшов лише в минулу п'ятницю, хоча повинен був бути у Верховній Раді України набагато раніше, фактично на тиждень раніше. Згідно діючого законодавства і здорового глузду народні депутати повинні будуть ознайомитись з цим документом, детально його вивчити, для того щоб визначитись в своїх позиціях щодо його підтримки або внесення зауважень. На цьому тижні фізично ми його розглянути не встигаємо. Згідно закону на це відводиться 10 днів. І просто зробити це швидше також не вийде, тому що це час. Це великий і важливий документ, по якому наша держава наступного року буде існувати у фінансовому плані, і на це треба виділити достатній ресурс часу. Тому ми його будемо або розглядати… Дмитро Андрійович, у вас є заперечення якісь? Ні? Дякую.

Ми його будемо розглядати або на наступному пленарному тижні, або, якщо ми будемо бачити можливість, то на наступному непленарному тижні ми зможемо його розглянути на позачерговому засіданні, якщо будемо бачити таку підтримку і можливість його прийняття в Верховній Раді України. Станом на сьогодні всі фракції взяли тайм-аут для того, щоб детально вивчити цей документ.

Наступне питання – це порядок денний нашої роботи. Він вам всім розданий. Я думаю, що також була досягнута домовленість зі всіма депутатськими фракціями та групами, що якщо ми будемо бачити необхідність, то і на наступному тижні, і прошу про це повідомити всіх народних депутатів України, можливі позачергові засідання, якщо ми будемо бачити, що це необхідно для вирішення тих чи інших важливих для держави питань. Це може бути за ініціативи як 150 народних депутатів, так і Президента України, або за рішенням Погоджувальної ради, яку ми також можемо з вами зібрати, якщо така необхідність виникне.

Я думаю, що буде ще виступати Руслан Олексійович Стефанчук, я хотів би до нього звернутися щодо Плану законодавчих ініціатив на наступний рік. Тому що рік закінчується, нам треба мати цей документ узгоджений, для того щоб розуміти, що ми плануємо робити на наступний рік, і плюс до цього повинен бути долучений профільний комітет. Поки що я цього документа ще не побачив, строки там, якщо я не помиляюся, вже або вийшли, або підійшли до кінця. І я розумію, що ми всі випали з цього процесу, але треба повертатися. Я сподіваюся, що незабаром Руслан Олексійович вже буде в строю.

Наступне питання, повертаючись до аспектів нашої роботи і виконання доручень, які отримують ті чи інші комітети. В мене двічі було доручення до Комітету з питань правової політики щодо проведення засідання комітету. На жаль, воно не відбулося. Я розумію, що там хтось хворіє, хтось не хворіє, але якщо ми за два тижні не можемо провести засідання і можемо розглянути лише тільки чотири питання, то виникає логічне запитання в мене: а що ми робимо? Я думаю, що сьогодні Верховна Рада повинна демонструвати свою ефективність. Я дуже сподіваюся, що це просто якась безалаберність, а не некомпетентність, а тим більше, що це не пов'язано з гальмуванням процесу, тому що на порядку денному стояли питання саме для допомоги робочої групи в майбутньому вийти з тієї кризової ситуації, яку ми спостерігаємо після, скажемо так, безпрецедентного рішення Конституційного Суду.

І було дане доручення, двічі, комітету зібратися і надати свої письмові пропозиції робочій групі. Цього не відбулося. Я думаю, що ми отримуємо достатньо велику заробітну плату, особливо в тих умовах, в яких працює сьогодні парламент, щоб нам вистачало часу і хисту займатися безпосередньо своєю роботою. Якщо ні, то про це варто чесно говорити і визнавати свої помилки. Якщо ми не можемо за два тижні провести відповідне засідання комітету, то в мене є питання і до очільників комітету, і в мене є питання до Апарату. Я прошу розібратися, Михайло Олексійович, щодо діяльності секретаріату, чому народні депутати не були повідомлені своєчасно, чому не була забезпечена організація і чому двічі не виконано доручення Голови з відповідним прийняттям рішень щодо колег, які були долучені до цього процесу.

Я хотів би нагадати, що у нас є свобода слова, і це велике досягнення України. Нам можуть подобатись, не подобатись ті чи інші медіаресурси, ті чи інші журналісти, але свобода слова – це те, що робить нас європейською державою. Я, на жаль, знаходячись на карантині, спостерігав, що під час роковин по Голодомору ми побачили, що хтось дозволяє собі піднімати руку на дівчину, на журналіста, і мені байдуже, який це канал, абсолютно байдуже. Коли були ситуації, пов'язані з одними каналами, я займав таку точно позицію, і сьогодні буду її займати. Не можна цього робити, інакше ми фактично руйнуємо ті досягнення, які здобувалися багато років.

Я звернувся і до правоохоронних органів розібратися в цій ситуації, паралельно я звернувся до профільних комітетів і з питань свободи слова, Нестор Іванович Шуфрич, до вас, і до профільного комітету пана Монастирського, для того щоб ми як парламент розуміли, що у нас відбувається і з порядком, і з свободою слова. Я впевнений, що всі відреагують на це доручення Голови.

Наступне питання. Юрій Юрійович Арістов, під час робочих поїздок (і на схід нашої держави) народних депутатів України багато з військовослужбовців зверталися з проханням, щоб вони отримували збільшений об'єм видання "Голос України". І це було передбачено, я хотів би вам подякувати, в тих пропозиціях, які надійшли від комітету, від Верховної Ради, вибачте, до Міністерства фінансів України. Але, на жаль, вони не були враховані. Я прошу вас подивитися більш ретельно, тому що, якщо є запит такий від наших військовослужбовців, я думаю, що варто було б його також врахувати.

У нас ще багато питань, ви всі їх бачили. Я думаю, що будете сьогодні говорити і про законопроекти, пов'язані з вакцинацією. Я знаю, що велика дискусія сьогодні є і в суспільстві, і серед народних депутатів України. Є питання, які би я хотів почути від вас, що саме варто було б обговорити на "годині запитань до Уряду", кого з урядовців варто запросити.

І ще один наприкінці важливий аспект нашої роботи на цьому тижні – це питання ФОПів, РРО. На жаль, станом на сьогодні поки що у нас немає результатів перемовин. За це відповідають як представник Офісу Президента Ковалів Юлія Ігорівна, і Давид Георгійович Арахамія, плюс домовились, що всі фракції сьогодні до кінця дня повинні надати свої пропозиції, як зробити так, щоб врегулювати ситуацію з максимально конструктивною і ефективною позицією як в парламенті, так і з урахуванням пропозицій, які ми чуємо від людей, від різних сторін. Але треба віддати належне, що хтось підтримує фіскалізацію, як, там, пан Гетманцев, хтось буде займати іншу позицію, так само і серед ФОПів хтось за це виступає, хтось виступає проти, але нам важливо, щоб ми знову не виглядали некоректно, коли виноситься той чи інший законопроект, а потім він не набирає необхідну кількість у залі. Я думаю, що в цьому зацікавлені всі сторони і в парламенті, і поза його межами.

Тому я сподіваюся, що також на цьому тижні за процедурою ad hoc або не за процедурою ad hoc, не готовий зараз казати, тут немає позиції поки що фракцій, ми зможемо це питання розглянути. Але нагадую, що нам це питання треба буде завершити до кінця цього року, так само як і повернення відповідальності за недостовірне або недекларування, тому що це поставить під загрозу діяльність, ефективну діяльність, антикорупційних органів. Тому, ще раз повторюю, я вдячний за те, що всі займають достатньо конструктивну позицію. Сподіваюсь, що цей конструктив буде збережено.

В мене по загальних питаннях все. Я хотів би вам ще раз подякувати за допомогу і за підтримку, і за роботу, кожному з вас, кожному, хто  висловлював слова вдячності і серед народних депутатів, і  багато людей про це написали мені особисто. Правда, це дуже допомагає.

Олена Костянтинівна Кондратюк.

 

КОНДРАТЮК О.К. Дякую, Дмитро Олександровичу.

Дійсно, ми всі раді бачити вас в хорошій формі і бажаємо, щоб наші сесійні тижні були дуже ефективні і плодовиті. І я думаю, що всі ми в цьому зацікавлені.

Шановні колеги, ми розпочинаємо новий сесійний тиждень для того, щоб вирішити найважливіші питання в інтересах українських громадян. І я хочу подякувати всім учасникам консультацій у Верховній Раді, керівництву фракцій і політичних груп, також колегам з уряду, з Офісу Президента, які долучилися до пошуку найефективніших рішень в цих умовах, особливо за останній тиждень, який в нас відбувся.

Саме тому я розраховую, що ми зосередимося у своїй роботі на нагальних питаннях підготовки до повернення електронного голосування, відповідальності за недостовірне декларування, дамо чіткий сигнал про підтримку нашим підприємцям і визначимося щодо бюджету, який подав у Верховну Раду уряд.

Перед початком обміну думками я би хотіла також особисто від імені Верховної Ради подякувати Прем'єр-міністру Канади, всім нашим країнам, які разом з нами висловили слова пам'яті жертвам Голодомору та визнали Голодомор геноцидом.

Водночас минулого тижня стали доступними роздуми ще одного друга українського народу, це колишнього посла Канади Романа Ващука, і я би просила або рекомендувала всім уважно прочитати їх, щоб ще раз зрозуміти, що ми, народні депутати, в стінах Верховної Ради України – найвищого представницького органу – маємо приймати рішення в інтересах українського народу, зрозумілі людям, в інтересах людей, інтересах наших громад, української економіки, незалежності і зміцнення української держави. Тому нам треба посилити наші комунікації, пояснити наш український порядок денний, адже очевидно, що антикорупційне законодавство було дискредитоване відсутністю незалежного суду, реальної судової реформи, чесної правоохоронної системи і загальним рівнем тіньової економіки.

Що стосується відновлення антикорупційного законодавства та розв'язання конституційної кризи, то ми вже всі знаємо, що до парламенту надійшов законопроект Президента України, яким пропонується поновити відповідальність за недостовірне декларування і подання декларацій невчасне. Крім цього, ще раз наголошу, що робоча група теж напрацювала своє бачення, як і обіцяла, в принципі, до 1 грудня це зробити. Тому я думаю, що це теж буде покладено на законодавчу ініціативу, і ми розраховуємо, що два законопроекти потім дійсно будуть мати продовження в доопрацьованому законопроекті в робочі групі або на базі Комітету правоохоронної діяльності. І звичайно, що ми всі прагнемо, щоб якомога швидше було вирішена ця процедура, можливо, за процедурою ad hoc, як сказав Дмитро Олександрович, щоб якнайшвидше на цьому тижні розв'язати і забути про цю проблему і електронне декларування було не зірване в 2020  році.

Очевидно, що також ми будемо говорити про розгляд проекту бюджету, Державного бюджету на 2021 рік. Він дійсно переданий вже зараз в  комітет, в роботу. Я думаю, що сьогодні вже почнуть давати політичну оцінку всі політичні фракції і політичні групи стосовно нього. Очевидно, що він буде розглядатися не раніше ніж через 10 днів. Це скоріше за все буде на позачерговому засіданні 9 грудня. Це було би найкраще, напевно, щоб мати можливість всім – і громадами, і всім решта – підготуватися і зрозуміти про реальний стан речей, який є в бюджеті України.

Також ви всі знаєте, що до парламенту надійшов пакет невідкладних законопроектів Президента, який передбачає заходи для підтримки громадян та підприємців від наслідків пандемії COVID. Ці теж законопроекти передано на опрацювання в профільні комітети. Принагідно зазначу, що народні депутати теж подали законопроекти, які містять заходи з підтримки ФОПів, малого і середнього бізнесу. І я переконана, що всі розуміють, що цього тижня ми маємо разом ухвалити пакет допомоги малому бізнесу, який так і не отримав, якщо чесно, належної підтримки під час всіх заходів, які пов'язані із локдауном і взагалі з падінням нашої економіки.

Я думаю, що українці, які мають власну справу, повинні отримати податкові канікули, виплати на догляд за дітьми, списання податкового боргу ще до запровадження локдауну, як би ми його не називали, інтелектуальним, повним, частковим і так далі, і до кожного з них мають завчасно дійти кошти з 12 мільярдів гривень, які загалом пропонується виділити для підтримки якраз бізнесу.

Ви всі знаєте, що також надійшов законопроект Президента про лібералізацію  застосування реєстраторів розрахункових операцій. Ви знаєте, що це питання дуже і дуже гостре. Ми, на жаль, не могли його вирішити на минулому сесійному…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олена Костянтинівна.  

Руслан Олексійович Стефанчук.

 

СТЕФАНЧУК Р. О. Доброго дня! Доброго дня, шановні колеги. Я, на превеликий жаль, ще не можу до вас долучитися, але надзвичайно хочу. Хочу привітати Дмитра Олександровича з одужанням. Хочу подякувати також Олені Костянтинівні за ту її самовіддану і звитяжну працю по організації роботи по парламенту.

Що стосується і порядку денного, і тих питань, про які говорив Дмитро Олександрович, а насамперед це те, що стосується Плану законопроектних ініціатив, то я хочу повідомити, що робота над цим планом попри 19-денне "випадення" мене з цього процесу не зупинялася ні на хвилину. Ми продовжували разом з колегами нашими в онлайн-режимі відточувати ті чи інші питання, які мають попасти до Плану законопроектних ініціатив на наступний рік, і в цьому була організована робота, яка стосується співпраці з Офісом Президента, з Кабінетом Міністрів щодо узгодження цих планів, для того щоб ця робота носила системний характер по впровадженню саме  державної правової політики з цього питання. Тому я щиро сподіваюся, якщо дасть можливість ближчим часом здоров'я мені вже відвідати Верховну Раду України, ми актуалізуємо ці питання і докладемо всіх зусиль, щоб найближчим часом проект Плану законопроектних робіт на  2021 рік був  внесений до парламенту України.

Крім цього, якщо дозволите, я ще декілька слів по порядку денному. Я хочу звернути увагу, що завтра ми відзначатимемо 29 річницю з моменту проведення загальнонаціонального референдуму, який був проведений на території Української тоді ще РСР щодо проголошення незалежності України. Я хочу нагадати, що на референдум було винесено лише одне питання: "Чи підтверджуєте ви Акт проголошення незалежності України, який був ухвалений Верховною Радою 24 серпня 1991 року?". І за результатом всеукраїнського референдуму громадяни України висловились на підтримку незалежності. В референдумі взяли участь 84,18 відсотка населення, з них більше 90 проголосували "за".

Тому, вельмишановні колеги, я щиро закликаю, у разі можливості, я знаю, що всі процедури вже пройдені, завтра, в цей історичний день для України, перейти до розгляду законопроекту про народовладдя через всеукраїнський референдум (номер 3612), який був внесений Президентом України Володимиром Зеленським. Я як голова робочої групи по народовладдю хочу підтвердити, що  при підготовці цього законопроекту              ми провели безліч дискусій, ми отримали позитивні висновки Венеційської комісії, ми маємо підтримку усіх національних інституцій. Єдине, що у нас є певна кількість поправок, які внесли автори законодавчої ініціативи. Я хочу сказати, що ми активно попрацювали і більше третини поправок ми врахували. Деякі не враховані, тому що вони трошки спрямовані на іншу логіку й іншу концепцію питань, пов'язаних з референдумом.

І тому я дуже прошу заради концентрації зусиль в залі, заради компромісу, заради того, щоб ми могли врешті-решт в такий символічний для нашої держави день дати можливість громадянам України отримати повноцінний законодавчий механізм реалізації права народовладдя через всеукраїнський референдум, все-таки розглянути питання включення цього питання завтра до порядку денного і його розгляду без таких великих дискусій, оскільки, ще раз підкреслюю, що ці питання вже обговорені, є всі позитивні висновки і юридичного управління, і Головного експертного управління, законопроект готовий.

Крім цього, в порядку денному передбачено законопроект 3952 щодо відкритості інформації про заробітні плати керівників державних компаній. Але я просив би, щоб за можливості ми його розглянули разом з проектом 4137, яким вводиться і обов'язок цих керівників компаній декларуватися, тому що вони повинні йти разом. І це дасть можливість відкрити нам врешті-решт доступність до такої інформації.

І останнє, що я хотів сказати, я абсолютно підтримую Дмитра Олександровича в цьому, я глибоко переконаний, що засоби масової інформації – це той рупор чи, як колись говорили, "сторожевые псы демократии", які повинні контролювати владу. І я вважаю, що тут повинен бути той лейтмотив, який, ще говорив свого часу Вольтер, що я можу не погодитися ні з одним словом, яке ви говорите, але готовий померти за ваше право це говорити. Тому я теж долучуся до того, про що говорив Дмитро Олександрович, і готовий внести необхідні запити щодо реагування на ці питання порушення журналістської діяльності.

Я ще раз бажаю всім міцного здоров'я і ще раз висловлю сподівання, що найближчим часом буду мати велику радість долучитися до нашого колективу, тому що 20 днів на самоізоляції – це складно. Я всім бажаю міцного здоров'я.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Олександр Сергійович Корнієнко, партія "Слуга народу".

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги, доброго дня, шановні українці! Дійсно, в нас дуже напружена ситуація в країні і є багато питань у Верховної Ради. Зараз, в принципі, Верховна Рада має плідно працювати, мені здається, у такому співвідношенні правильному між терміновими питаннями, які зараз стоять от на порядку денному, дуже терміново. Це в першу чергу економічні законопроекти, внесені Президентом України, які дозволять виправити хоча б частково ту ситуацію для великої кількості людей, які страждають від пандемії економічно в першу чергу. Це і повернення відповідальності за декларування, про яке вже багато говорилось. І, звичайно, досить терміновими є питання РРО, ФОПи, але, на жаль, ми не бачимо поки тут якогось консенсусу фінального. Нам над ним треба працювати, бо завтра прийдуть люди і щось треба буде їм визначене сказати, а не щось абстрактне.

Є законопроект Президента. В принципі, він, наскільки я розумію з точки зору комітету, є компромісним. Комітет може мене поправити. 4439 він називається.

Також серед термінових, але з другим ступенем пріоритетності (не треба забувати, що Конституційний Суд створив нам проблему не лише з декларуванням, а ще й з діяльністю НАБУ) є законопроект, вже внесений урядом, 4437 щодо регулювання призначення й інших питань діяльності зараз Національного антикорупційного бюро. І теж є сподівання, що ми до нього швидше перейдемо.

Також є більш системне питання, яке теж турбує Україну і турбує українців, це бюджет України. У нас є вже багато зворотного зв'язку від представників нашої фракції у різних комітетах, це і комітет освіти, і медицини і здоров'я нації, і комітет, до якого я належу, це державної влади та місцевого самоврядування. Ну, поки що це питання, чому у кінцевій версії, там, де відбувалося редагування, відредаговані саме наші статті, а не якісь інші, чому ДФРР зменшено майже вдвічі і так далі. Але ближче до прийняття бюджету все-таки хотілось би отримати відповіді, отримати відповіді щодо компенсаторів.

Так само це буде стосуватися того, що турбує теж всю країну, місцеве самоврядування, це будь-які зменшення податків на місцевому рівні, там, акциз, податок з залізничних колій і так далі. Це те, що турбує людей, це їх реально місцеві бюджети на місцях, і нам треба їм дати відповідь, якщо ми в них забираємо, як ми компенсуємо і так далі.

Також є низка законопроектів, які є нашими зобов'язаннями перед європейськими партнерами, це і законопроект про внутрішні водні шляхи, 1182, він стоїть на середу чи на четвер, я не пам'ятаю, на друге читання. Є сподівання, що нарешті ми дійдемо вже до його розгляду по суті, його приймемо. Ми давно про це говоримо. Він давно вже опрацьований непогано і узгоджений з усіма. Давайте вже його приймати.

Також на цьому тижні я думаю, що комітет до нас звернеться з певним рішенням щодо законопроекту про електронні комунікації, 3014. Він отримав вето Президента. Нам треба теж розуміти, як ми будемо з ним просуватися. Це такий законопроект, який має важливе значення для сфери комунікацій.

Також у нас є багато питань таких системних, є законопроект про Бюро економічної безпеки, є законопроект про всеукраїнський референдум, про який казав пан Руслан Стефанчук. Нам обов'язково потрібно до кінця року зрозуміти, як ми з ними просуваємося. І Бюро економічної безпеки є на цьому тижні. Я думаю, що ми зможемо його проголосувати. Є законопроект про "інвестиційних нянь", теж ми давно про нього всі говоримо.

Щодо "години запитань до Уряду". Звичайно, зараз тема номер один в країні –  це медицина, це пандемія, це можливі варіанти локдаунів. Моя особиста думка, що яким би не був локдаун – інтелектуальний, адаптивний карантин чи ще якийсь – він має в першу чергу бути спрямований на зниження темпів росту епідемії та збереження здоров'я кожного українця. Багато з нас вже на собі дізналися, що таке коронавірусне захворювання. І нікому ми такого не бажаємо, і бажаємо тільки всім здоров'я, і маємо як влада робити все, щоб це здоров'я у людей було.

Тому запрошуємо вже, на жаль, традиційно (кажу "на жаль", бо це вже така негативна традиція) запрошуємо знову пана Степанова та весь Кабінет Міністрів для відповідей на питання боротьби з епідемією та можливих варіантів локдаунів, карантинів і так далі. Я думаю, що до п'ятниці це вже все буде…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олександре Сергійовичу.

Вадим Зіновійович Рабінович. 

 

РАБІНОВИЧ В.З. Вітаю вас, шановна громада! Сьогодні я не буду чіпати розкрадений коронавірусний фонд, я навіть не підніматиму питання тотальної економічної тупості керівництва країни, в першу чергу Прем'єра Шмигаля та його уряду, яке веде нас до абсолютної катастрофи.

Впевнений, пан Разумков, у світі немає такої країни, де влада так знущається над своїм народом. У світі немає такої більше країни, де ті, хто вчора обіцяв покінчити з корупцією, обікрали країну до копійки, де за новими обличчями ховаються ті ж злодії, де всі сфери життя повернулись до договорняків, де правоохоронні органи те і роблять, що економічно знищують людей, які і без того ледь кінці з кінцями зводять. У світі більше немає такої країни, де з власним народом ведеться війна на його повне знищення. І роблять це ті, кому ми повірили, ті, хто увійшов у владу з рекордним рівнем нашої підтримки. Прикро.

Зараз хочу сказати про інше. Я звертаюсь до керівників Верховної Ради України, до депутатських груп і фракцій. Ми –  парламентсько-президентська республіка. Сьогодні на наших очах країною керують ті, хто просто не можуть цього робити через некомпетентність. Парламент не може стояти осторонь, парламент зобов'язаний в це втручатися, інакше які ж ми народні избранники? Обранці, простите, будь ласка.

Сьогодні напівбожевільні люди у владі збираються закуповувати ще неіснуючу вакцину від коронавірусу, яку навряд чи ми взагалі колись отримаємо. При цьому вони повністю ігнорують домовленості керівництва Стратегічної ради "Опозиційної платформи – За життя" з керівництвом Росії щодо першочергових поставок Україні російської вакцини "COVID-19". І вони не просто ігноруються, вони вважаються такими, що суперечать національним інтересам України. Вами вважаються. 

У мене питання до цих панів: так, може, у вас не та Україна і не ті інтереси? Ми, партія "Опозиційна платформа – За життя", вважаємо, що для порятунку життя українців необхідна вакцина будь-яка. А якщо створена вона вже в Росії і вона її дає Україні, так беріть, будь ласка. А для вас, для влади, що важливо? Життя людей зовсім не турбує?

Друзі, сьогодні Верховна Рада просто зобов'язана зробити крок назустріч народу України, України народу. Самий критичний момент – повернути управління державне в розумне русло. Де таке може бути, щоб в парламентсько-президентській республіці парламент в особі його керівника та голів фракцій просять Офіс Президента включити своїх представників до комісії, яка б контролювала рух коронавірусних грошей, а їм на це просто не відповідають ні в Офісі Президента, ні в уряді? Чтобы воровать не мешали?

Ви пропонуєте нам підтримати проект бюджету на наступний рік, основні суми якого спрямовуються на силові структури та Офіс Президента. А народ де? Народу що, вмирати з голоду? Це ви нам пропонуєте підтримати? Да ніколи цього не буде.

Я розумію, що лікуватися, як усі, і лікуватися в Феофанії – це два різних поняття. І тут би я попросив в першу чергу пана Разумкова розглянути мій законопроект, який лежить вже рік чи більше навіть, щодо передачі Феофанії дітям хоча б в розрахунок тієї недобудованої лікарні, яку десятки років будують усі влади. Віддайте вже дітям хоч щось, щоб вони лікувалися. Друзі, підтримайте мою пропозицію, і це буде справді народне рішення.

І наостанок. Фракція "Опозиційна платформа – За життя" вимагає екстрених зборів керівників парламенту, депутатських груп і фракцій для зустрічі з Президентом Зеленським. Ми вимагаємо, щоб глава держави не по телевізору, не у "відосиках", а особисто прийшов до нас і розповів, чому не виконана жодна з даних ним обіцянок і його команди і чи є реальна програма порятунку країни, чи її немає зовсім. Будь ласка, дослухайтесь до цих слів.

Дякую вам дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ірина Володимирівна Геращенко, "Європейська солідарність".

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Шановні колеги, дійсно, статистика хворих на коронавірус вражаюча. Але я переконана, що їх набагато більше. Справа в тім, що тисячі людей просто не мають можливості через дороговизну здати тести, тому що для простого вчителя чи лікаря навіть півтори тисячі гривень за тест – це непомірні кошти.

І, власне, так само шокуюча заява міністра Степанова, що вже 34 тисячі лікарів звільнилися з роботи, тому що в лікарнях немає кисню, немає захисних засобів. І передає їх, знову-таки, Фонд Порошенка, а не влада, кисень. Немає доплат, немає страхування.

І в цей час Верховна Рада ігнорує законопроект "Європейської солідарності" про обов'язкове страхування без бюрократичних припон всіх лікарів, які були інфіковані від коронавірусу.

Бюджет 2021 року – це бюджет епохи бідності. І там не передбачені ані доплати лікарям, ані доплати, обіцяні вчителям. Більше того, порушуються ті рішення, які прийняла влада Порошенка, наша команда, відносно прив'язки зарплати вчителя до мінімальної. І другий рік поспіль влада Зеленського блокує збільшення зарплат вчителям. Наступного року ми матимемо відтік дуже серйозний вчителів середніх шкіл. І про це потрібно подбати.

І найганебніша ситуація в бюджеті на наступний рік стосується армії. У нас складається відчуття, що команда Зеленського взагалі взяла такий курс на зниження боєздатності Збройних Сил України. В бюджет "репресивних" органів на наступний рік закладається 125 мільярдів гривень, 2 мільярди додають доблесній прокуратурі, Міністерству внутрішніх справ, це вже імператорство в імператорстві. В той же час бюджет Збройних Сил залишається на рівні 117 мільярдів, а це зниження майже на 1,5 відсотка від прийнятого рішення про 5 обов'язкових відсотків.

І шокуюча інформація про те, що відбувається зараз у Збройних Силах, колеги: в зиму заходять без палива, зірвана тендерна закупівля дизеля, форму вже беруть зимову зі стратегічних запасів, не використано 10 мільярдів, які мали бути на використання Збройних Сил цього року. І, власне, в цьому контексті ми вимагаємо не звітів пана Степанова, а відставки пана Степанова і відставки пана Тарана, міністрів охорони здоров'я і Збройних Сил, зі своїх посад як некомпетентних і тих, які просто працюють на ліквідацію армії і системи охорони здоров'я в Україні.

І також ми вимагаємо від вас, пане Голово, поставити нарешті в порядок денний комісію щодо "вагнерівців", тому що оці зради в найвищих ешелонах, кабінетах країни, які покриває парламент, знаєте, вони просто переходять межу здорового глузду.

Дійсно, парламент має цього тижня обов'язково прийняти рішення   героїчно створеної проблеми паном Гетманцевим щодо допомоги ФОПам. І в цьому контексті не потрібно створювати проблеми Офісом Президента, а потім їх героїчно вирішувати. Є зареєстровані (3851) законопроекти, які мають підтримку парламенту, і давайте їх приймати.

Ми хочемо так само підтримати позицію того, що робоча група парламенту, де дуже фахово працював, дійсно, і Денис Монастирський, і представник нашої фракції Сергій Алєксєєв, фаховий юрист, а не юрист з купленим дипломом, як деякі у вищих ешелонах влади, які напрацювали компромісний законопроект про відновлення кримінальної відповідальності, яка була скасована Конституційним Судом, очевидно, за згодою з Офісом Президента. І, власне, це той компромісний законопроект, який парламент готовий підтримати по процедурі ad hoc.

І останнє. Для того щоб ми підвищили професійність Конституційного Суду, ми просимо вас, пане Разумков, внести в порядок денний законопроект 4339 про обрання суддів Конституційного Суду доброчесно через таку комісію із залученням міжнародних експертів, як це працює у випадку з формуванням Антикорупційного суду. Власне, зараз, я хочу нагадати, існує в нас кілька вакансій парламентських на суддів Конституційного Суду, і давайте ми їх не обирати так, як САП (ганебно призначила монобільшість конкурсну комісію імені монобільшості, не враховуючи доброчесність людей, які туди зайшли), а дійсно сформуємо комісію із залученням експертів, юристів, міжнародних експертів, які зможуть насправді рекомендувати тих кандидатів на посади суддів Конституційного Суду, які викликатимуть безумовний авторитет в усього суспільства.

І, дійсно, хочу згадати, що ми – парламентсько-президентська республіка, ми повинні не тільки брати на себе відповідальність, а і зробити все для того, щоб Офіс Президента навчився шанувати парламент і приймати ті рішення, які…

 

РАЗУМКОВ Д.О. "Батьківщина", Соболєв Сергій Владиславович.

 

СОБОЛЄВ С.В. Дякую.

Шановні колеги, у мене таке відчуття, що нам треба три окремих дні виділяти для трьох питань, які зараз всі обговорюють. Перше і ключове питання –  це, без сумніву, рішення Конституційного Суду, як його привести у відповідність до Конституції. І в мене таке відчуття, що, знаєте, спочатку час йшов на години, потім дні, потім тижні, от зараз ми втягнулися вже в другій місяць обговорення цього питання. Є абсолютно конкретний вихід, який вже напрацьований, в тому числі робочою групою, де активну участь приймала і "Батьківщина". І ми вважаємо, треба виділяти окремий день, негайно вирішувати це питання, тому що далі зволікати з цим неможливо. Ми всі розуміємо, що ми можемо опинитися в ситуації, коли і 2020, і 2021 рік пройде без декларування, так, як тепер це сталося по факту по 2017-му, 2018-му, 2019-му, де злісні порушники закону тепер не будуть притягнуті до відповідальності.

Друге питання – це питання бюджету. От всі зараз обговорюють, охорона здоров'я, освіта як ключові питання і, без сумніву, армія. Наша пропозиція дуже чітка, ми її направили Президенту, Прем'єру і Голові парламенту, нашим всім колегам. Вона полягає в наступному: без створення потужного антикоронавірусного фонду, який ми не будемо знову закопувати в пісок або в асфальт, або у "велике будівництво", а який буде цільовим призначенням прямо визначений для переобладнання лікарень... Ви знаєте, починає замерзати зараз кисень, який подається в лікарні, в тих місцях, де зараз вже вдарили перші морози. Друге питання – це доплати лікарям і медичним молодшим працівникам.

Третє питання – це доплата тим самим, хто є зараз на передовій: вчителям і викладачам, бо ці люди так само зараз на передовій. І це дасть можливість вирішити питання, в тому числі і заробітної плати вчителів, лікарів і тих категорій, яких, на жаль, ми ображаємо вже стільки років. Я в даному випадку кажу про всі влади, які існували.

Наступне питання – це питання ФОПів. От у мене таке відчуття, що "слуги народу" захворіли вірусом "азаровщини". У нього було ключове питання – це зачистити малий і мікробізнес. От все, що ви робите зараз, ви повторюєте його героїчні вчинки. Нам треба окремий день не тільки по ФОПах, а в цілому, що ми робимо з мікро, малим бізнесом, середній бізнесом, великим бізнесом, тому що на сьогоднішній день вирішення локальних питань ні до чого не приведе.

У мене відчуття, що все закінчиться тільки відстрочкою введення в дію відповідних норм, ганебних норм, які ні в якому разі не вирішують питання боротьби з контрабандою, а вирішують одне питання – дочистити мікробізнес. З одного боку, Президент вносить 8 тисяч допомоги, списання кредитної заборгованості, а з іншого боку, нічого, давайте правду визнавати, вже півроку не робиться, хоча всі фракції про це криком кричать,  стосовно ФОПів і мікробізнесу. Крім того, що ми робимо з мікробізнесом, який зачистили в окупованих територіях? Мій законопроект, який двічі вносився (разом з Наталухою) в сесійну залу, знову стоїть через тиждень. Що робити з тими, хто там знищений і зачищений на окупованих територіях? Ми даємо відповідь на це запитання.

І окремо питання, яке стосується ТСК Крулька (це номер 4263). Він готовий для звіту, я з ним спілкувався. Він просить звіт поставити на цей тиждень. Це питання науки для всіх наступних поколінь, як розбазарювались кошти бюджету. Там ви почуєте конкретні цифри. Я не маю право це оголошувати, бо не член ТСК, але я просив би це включити.

І ще одне питання, яке виникло після рішення Президента передати 2 мільйона гектарів землі місцевим об'єднаним громадам. Поки ми проводили вибори в цій країні, поки ми формуємо нову владу, Держгеокадастр в різних областях від Закарпаття почав розбазарювати полонини до запорізьких чорноземів. Вони скористалися унікальною нормою: самих рад вже немає, а нові ще в більшості не сформовані. Вони почали виділяти ділянки в порушення закону, без погодження із старими місцевими радами, із новими, ще несформованими, об'єднаними громадами. Я звертаю увагу і Генерального прокурора, і всіх органів, перевірте діяльність Держгеокадастру в цій сфері. Так може статися, що 2 мільйонів гектарів землі не буде, нічого буде передавати об'єднаним громадам.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Сергій Владиславович.

Рахманін Сергій Іванович.

 

РАХМАНІН С.І. Дякую.

Шановні колеги, справді, часу обмаль, у нас до кінця року залишився практично місяць, а питань, які ми маємо розв'язати, дуже багато. І тому давайте просто зекономимо, заощадимо час і зробимо ті речі, які є не просто важливими, а є абсолютно очевидними.

Абсолютно очевидно, і про це говорили практично всі, хто сьогодні тут виступав, що нам вкрай важливо якомога скоріше розв'язати проблему, яка виникла після відомого рішення Конституційного Суду, тому що зволікання,  воно породжує і далі продовжує породжувати величезну кількість проблем політичних, правових, безпекових і, на жаль, фінансових.

Справді, плідно попрацювала робоча група, яка була створена на базі різних депутатських груп і фракцій, фракція "Голос" брала активну участь. Напрацьований компромісний доробок. І мені здається абсолютно очевидним, що треба відштовхуватися від цього доробку і знаходити компроміс якомога скоріше, бо якщо ми будемо зволікати ще, ця проблема просто банально вибухне.

Друге питання, яке теж стосується питання безпеки. Ще минулого тижня фракція партії "Голос" заявила про необхідність визнання незадовільною діяльність міністра оборони Тарана і поставила питання про те, щоб ця людина пішла у відставку. Це надто велика розкіш під час війни мати на такій ключовій посаді людину, яка б відверто не впоралася з покладеними на неї обов'язками. От буквально яку позицію не візьми, міністр Таран не впорався, починаючи від фактичного згортання реформ, закінчуючи незадовільним виконанням контрактів в межах державного оборонного замовлення. Куди не кинь, починаючи від закупки паливно-мастильних матеріалів, закінчуючи співпрацею з парламентом, законодавчою роботою, людина просто знаходиться не на своєму місці.

Зрозуміло, що це компетенція перш за все Президента, який є Головою Ради національної безпеки, Верховним Головнокомандувачем, і за його поданням призначається і звільняється міністр оборони. Але нагадую, що ніхто не скасовував цивільного контролю над Міністерством оборони. Більше того, звільняє і призначає, хоча і за поданням Президента, Верховна Рада. Тому я думаю, що і профільний комітет Верховної Ради, членом якого я є, і в цілому Верховна Рада знайде час і можливість надати належну оцінку діяльності цієї людини і прискорити питання, щоб ця людина пішла, займалася чимось іншим, натомість на його місце прийшла людина, яка більш адекватна викликам, які сьогодні існують в країні.

Наступне питання. Нагадаю, що днями у Верховній Раді було створено міжфракційне об'єднання "Кримська платформа", до створення якого активно долучилися і депутати нашої фракції, і ціла група людей, які виступили співзасновниками цього міжфракційного об'єднання, звертали увагу на неналежне, на жаль, виконання діяльності, яке пов'язане зі звільненням наших політичних заручників. За приблизними даними близько півтори сотні громадян України є політичними в'язнями. Це за попередньою інформацією, яку дуже важко перевірити. І, на жаль, питання їхнього звільнення, воно досі гальмується.

Безумовно, треба віддати належне всім особам і структурам, які долучені до цього процесу: і Уповноваженому з прав людини, і Службі безпеки, Офісу Президента. Але, на жаль, констатується всіма неналежна співпраця і координація діяльності. Тому ми виступаємо з ініціативою створити міжвідомчий координаційний центр, який би просто скеровував, спрямовував цю діяльність для того, щоб цей процес прискорити. Ми будемо звертатися до Верховної Ради, до цілої низки комітетів для того, щоб вони зарадили цьому.

Наступне питання – ТСК по "вагнерівцям". Я  пам'ятаю, що не менше десяти людей, які переконували нас цього не робити і пояснювали, чому ніколи навіть не зареєструємо відповідний проект постанови. Проект постанови зареєстрований, і вже зараз представники тих депутатських груп і фракцій, які висловлювали сумнів або скепсис щодо створення і необхідності діяльності цієї ТСК, вже змінили свою точку зору. Я не бачу жодної причини, жодної підстави для того, щоб питання про створення повноцінної ТСК по "вагнерівцях" не з'явилося в порядку денному Верховної Ради. Давайте вже, нарешті, поставимо крапку в цьому питанні.

І ще одне питання, в якому теж треба поставити крапку. З літа Верховна Рада ніяк не може проголосувати Постанову 3766, яка отримала згоду профільного комітету, яка стосується введення персональних санкцій щодо осіб, які входили до так званої конституційної комісії і узаконили всупереч нормам міжнародного права окупацію Криму Російською Федерацією. Я думаю, що ми можемо, маємо повне право нарешті проголосувати за це питання, яке, підкреслюю, з літа у нас ніяк не дійде до Верховної Ради, для того щоб всі, хто вчинив міжнародний злочин, а інакше це не можна назвати, отримали належну оцінку.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Доброго дня, шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги! Наша країна все більше занурюється в нервовий стан перед локдауном. Очікування часами гірші від самого стану. У нас продовжується нагнітання ситуації навколо перспектив введення цього локдауну. При цьому відповідні повідомлення часто-густо з боку уряду, з боку різних чиновників не узгоджені між собою або суперечать попереднім. І це все, звичайно, створює додатковий стан напруги в суспільстві.

Ми переконані, що перш ніж запровадити будь-яку форму локдауну – інтелектуальний, не інтелектуальний – у будь-якій формі слід вжити реальних кроків для підтримки українського бізнесу, як середнього, так і малого. І це мають бути реальні кроки, які мають бути реалізовані, прийняті українським парламентом, і дієві кошти, достатні для забезпечення добробуту громадян, які будуть позбавлені джерел доходу, і підтримки їхнього бізнесу в рамках чергового етапу локдауну.

Ми звертаємо увагу, звичайно, що проект бюджету, який буде винесений в сесійний зал, особливо після проведення важливого етапу децентралізації після місцевих виборів, це має бути проект бюджету, який збереже новостворені об'єднані територіальні громади і те, що вони очікують, і те, що вони хочуть побачити в цьому проекті бюджету. Це акциз пального, це прямий акциз пального, а не субвенція, це пайова участь у розвиток інфраструктури населених пунктів, що ми забрали були свого часу, це податок, земельний податок Укрзалізниці. І ми ці питання адресуємо сьогодні вчергове Прем'єр-міністру України, уряду в цілому, щоб, власне, ці складові наповнення місцевих бюджетів, вони залишилися, і в наступному році об'єднані громади не загнулися, а вижили в складних, набагато важчих умовах, ніж можна було очікувати економічно для них 2021 року.

Ви знаєте, на фоні наближення локдауну, коли МОЗ рапортує про готовність лікарень в плані ліжко-місць, кисню тощо, я не можу не згадати про трагедію, яка сталася днями в Жовківській районній лікарні на Львівщині, коли під час планового відключення електроенергії в реанімаційному відділені померли двоє людей – чоловік і жінка літні, які були підключені до апаратів ШВЛ. Це все, друзі, що нам треба знати про ступінь готовності нашої медицини до боротьби з коронавірусом. Був генератор у гаражі. Чому його не підключили? Відкрита кримінальна справа. Це ганьба на всю країну, це ганьба окремо взятого міністерства, яке рапортує нам кожного дня про те, що все добре, все готово, це ганьба менеджменту середньої ланки на місці. І буде найгірше, коли в цій ситуації знайдуть крайнім якогось чергового лікаря, його будуть карати за всіма статтями закону.

Тому звичайно, що ми повинні зробити висновки про стан готовності медицини в контексті цього кричущого дикого випадку, який стався у  Жовківській районній лікарні. І страшно подумати, який "інтелектуальний локдаун" чекає в цій ситуації всю країну.

За цих умов нагадуємо всім присутнім, що досі не вирішеною, друзі, залишається кризова ситуація із введенням РРО, тобто так звана тотальна фіскалізація діяльності фізичних осіб-підприємців. Влада і далі продовжує ігнорувати благання мікропідприємців не знищувати їх, адже таке недальновидне рішення у поєднанні з недолугими рішеннями уряду щодо непродуманого закриття економіки у боротьбі з поширенням коронавірусу, як це було у березні-квітні місяці, призведе до втрати джерел виживання сотень тисяч сімей в Україні. Тут не тільки саме падіння економіки і підприємництва в Україні, це  падіння всієї країни.

Тому ми, розуміючи, що завтра нас чекають ФОПи під стінами парламенту, ми вимагаємо негайного розгляду в сесійній залі низки законопроектів, які реально спрямовані на полегшення діяльності ФОПів. Цього буде досягнуто шляхом обмеження сфер використання реєстраторів розрахункових операцій, скасування корупційної схеми "кешбек", ліквідації необґрунтованих обмежень для видів діяльності, в яких відсутня необхідність застосування РРО. Це законопроекти, які вже підтримуються сьогодні різними організаціями, зокрема "Save ФОП", про які ми неодноразово наголошуємо з усіх трибун: це 3853-1, 3853-2, 3993, й  регіональна редакція законопроекту 4313, погоджена представниками всіх фракцій і груп парламенту. Більше того, на даний момент триває підписання і реєстрація ще одного об'єднавчого законопроекту, погодженого з представниками ФОПів, який в разі реєстрації ми закликаємо також включити до порядку денного Верховної Ради України.

Ми сподіваємося так само, друзі, вирішити питання конституційної кризи. Ми вважаємо, що є робочий компромісний варіант, напрацьований робочою групою, створеною Оленою Костянтинівною за дорученням Дмитра Олександровича, компроміси для всіх депутатських фракцій і груп, які можуть лягти в основу і бути прийняті в парламенті України найближчим часом.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Олег Іванович Кулініч.

 

КУЛІНІЧ О.І. Дякую.

Шановний Дмитро Олександрович, шановні колеги, доброго дня всім! На жаль, сумна статистика щоденних захворювань на COVID-19, вона вражає, вже ми маємо навіть цифри більше 16 тисяч. Ситуація на місцях дуже складна: інфекційні лікарні переповнені, ліжкового фонду явно не вистачає. І це інформація, яку ми знаємо, тому що безпосередньо спілкуємося із виборцями. Ті проблеми, які були у лікарів, вони нікуди не поділися. Це відсутність засобів захисту, це відсутність спеціальних кисневих масок для пацієнтів, є проблема із 300-відсотковою надбавкою для лікарів. Тут постійні спекуляції, тому що в законі прописано до 300 відсотків, тому постійно цим зловживають. І ці питання треба негайно вирішувати.

Немає, на наш погляд, чіткої координації між МОЗ і обласними департаментами. Я думаю, що давно вже можна було створити в кожній області, в кожному районі додаткові інфекційні відділення, тим більше є пусті приміщення, які треба обладнати всім необхідним, підключити туди кисень, і ми б не мали цього хаосу і не мали б тих проблем, які зараз є на місцях. І тут навіть мова не йде про дороговартісне якесь обладнання, про апарати ШВЛ, просто треба створити елементарні умови як для лікарів, так і для людей, і відповідним чином розрахуватися з лікарями. І мені здається, що якби така координація була з боку МОЗ, ми б багато проблем зняли на місцях.

Щодо питання сімейних лікарів. Також дуже багато задають нам і голови об'єднаних територіальних громад, і сімейні лікарі. Є певна неузгодженість якраз у коефіцієнті капітаційної ставки роботи сімейних лікарів у сільській місцевості і у містах, тому що дуже складно набрати 2 тисячі пацієнтів в сільській місцевості, там просто такої кількості немає населення. Тому обов'язково треба, щоб уряд переглянув коефіцієнт капітаційної ставки, і ми б не мали такої проблеми, яка зараз є із кількістю хворих, які повинні бути у сімейного лікаря.

Щодо питань об'єднаних територіальних громад. У нас закінчилися нещодавно місцеві вибори, і зараз якраз у громад виникає дуже багато питань, у голів ОТГ. Наприклад, от ми спілкуємося постійно із ними, їх дуже хвилюють питання: який буде статус районних лікарень, майно яких зараз перейде на баланс новоутворених районних рад, які вони будуть надавати послуги, яке там буде фінансування і що буде з госпітальними округами.  Ніхто ж нічого не розуміє. Тому обов'язково уряду треба чітко, внятно дати відповіді на ці всі питання, тому що на них поки що відповіді немає.

Ну, і дуже багато звернень є від голів ОТГ. Сьогодні від представників депутатських фракцій та груп такі також лунали застереження, що  обов'язково треба залишити акциз на паливо в об'єднаних територіальних громадах, тому що він був, він працював. До речі, ми такі правки подали до Бюджетного кодексу і сподіваємося, що колеги його підтримають, тому що цей акциз був як би бюджетоутворюючим для багатьох громад, за рахунок нього фінансувалися інфраструктурні проекти, дороги. І ми сподіваємося, що він залишиться і буде працювати в 2021  році.

Ну, і резонансне питання щодо РРО, по ФОПах. Мені здається, що в умовах пандемії, в умовах світової економічної кризи нам просто треба підтримати наш малий бізнес, треба повернутися до законопроекту 4313 (базового) і перенести цей термін на рік. І я думаю, що таке рішення, воно просто об'єднає парламент, тому що ми не можемо латати дірки в бюджеті за рахунок тиску на малий і середній бізнес. Я думаю, що нам треба шукати ці ресурси якраз за рахунок боротьби зі скрутками, яка, мені здається, неналежним чином триває. Щорічно держава втрачає до 60 мільярдів гривень, які витрачаються на неіснуюче ПДВ, і 10 відсотків в загальному обсязі виплачується якраз на неіснуюче ПДВ. Нам треба наводити лад на митниці, тому що там мільярди ми втрачаємо. І тут якраз повинна бути чітка і зрозуміла позиція профільного комітету, тут треба генерувати такі законопроекти, які якраз би виводили економіку із тіні, а не душили малий і середній бізнес.

Ми підтримуємо всі ініціативи, в тому числі і президентські, які стосуються підтримки малих підприємців. Це законопроекти, які визначені як невідкладні. А також просимо, Дмитро Олександрович, розглянути на цьому пленарному тижні 4248, це законопроект щодо перегляду термінів встановлення лічильників споживачам природного газу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Слово надається Постійному представнику Кабінету Міністрів України у Верховній Раді України Мокану Василю Івановичу.

 

МОКАН В.І. Дякую.

Шановний Дмитро Олександрович, шановні колеги, Кабінет Міністрів України підготував до другого читання і передав Верховній Раді України Державний бюджет на 2021 рік. Справді, процес дещо затягнувся, але це було зумовлено необхідністю коригувань показників доходів та видатків, а також тривалими, але конструктивними консультаціями з нашими міжнародними партнерами.

Уряд врахував більшість з наданих пропозицій депутатів у бюджетних висновках, виходив із пріоритетності і наявних можливостей бюджету і стану національної економіки. Але хочу наголосити, що по всіх правках, які турбують комітет і депутатів, Кабмін готовий до конструктивної співпраці, і головне, щоб ми в результаті вийшли на реалістичний і фаховий документ.

Серед питань, які є на цьому пленарному тижні, уряд просить підтримати ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Федеративної Республіки Німеччина про фінансове співробітництво, це реєстраційний номер 0070. Мова йде про будівництво житла для внутрішньо переміщених осіб. А також від імені Кабміну прошу включити до розкладу на цей тиждень і підтримати проект Закону номер 3039а. Він підготовлений головним комітетом до другого читання і рекомендований до прийняття в цілому. Мова йде про реалізацію Договору між Урядом України і Республікою Польща.

Окремо хочу наголосити, що Кабмін підтримує пакет внесених Президентом законопроектів, які спрямовані на підтримку громадян і бізнесу у разі посилення карантинних обмежень, сподівається на швидкий і результативний розгляд їх у сесійному залі.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Василь Іванович, у мене єдине прохання, щоб такі питання ви проговорювали і проходили через комітет, тому що коли питання виникають лише на Погоджувальній раді, потім не завжди готовий комітет до розгляду. Я не про ці зараз законопроекти, я в цілому кажу, щоб була більш тісна комунікація профільних міністерств з профільними комітетами. Тоді і нам, і вам буде легше працювати. Дякую.

Радіна Анастасія Олегівна.

 

РАДІНА А.О. Доброго дня, шановні колеги, шановний пане Голово! Я дуже вдячна керівникам фракцій за акцент на тому, що законопроект про відновлення кримінальної відповідальності за неправдиве декларування ми маємо ухвалити до кінця цього року обов'язково. Я дуже сподіваюся, що ми не опинимося у ситуації, коли ми не можемо ухвалити це важливе рішення, тому що сперечаємося про пом’якшення відповідальності.

Я дуже рада і дуже вдячна, колеги, що питання законопроекту відповідного Президента і законопроекту робочої групи обговорюються на рівні керівництва Верховної Ради, Голови Верховної Ради, голів фракцій. Це означає фактично, що відповідальність взята на найвищому політичному рівні. Безумовно, мають бути і можна тільки привітати компроміси щодо тексту.

Разом із тим, колеги, на моє переконання, є певна межа для компромісу. І я думаю, що ця межа – це необхідність запровадити ефективну санкцію за цей злочин, таку санкцію, яка працювала би на попередження злочину, яка працювала би на недопущення вчинення правопорушень. З моєї принаймні точки зору, такою санкцією могло би бути позбавлення волі за значну брехню в декларації. І я закликаю колег розглядати цей злочин, брехню в декларації, не як економічний злочин, яким він не є, а як злочин проти суспільства, як злочин, який підриває довіру людей до органів влади, що є неприпустимим.

Я також дуже сподіваюся, колеги, що ми зможемо зареєструвати законопроект про відновлення повноважень НАЗК вже в найближчі дні.

Дякую дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Анастасія Олегівна.

Одну хвилину буквально, повернуся. Я почув, в принципі, щодо "години запитань до Уряду" єдину позицію щодо міністра Степанова. Я так розумію, що інші теж не будуть заперечувати. Тому на "годину запитань до Уряду" запрошуємо міністра охорони здоров'я. Він вже повернувся до виконання своїх функціональних обов'язків. Теж йому здоров'я бажаємо.

Кравчук Євгенія Михайлівна.

 

КРАВЧУК Є.М. Доброго дня, шановні колеги! Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики подав дев'ять законопроектів до порядку денного, три потрапили до розгляду. Я б хотіла акцентувати вашу увагу на двох важливих законопроектах.

По-перше, це 3952 – законопроект, який подав Перший віце-спікер пан Руслан Стефанчук. Він стосується відкритого доступу до порядку формування та сум заробітних плат компаній, де частка держави або громади більша ніж 50 відсотків. Тобто це не буде вже закритою інформацією з обмеженим доступом, вони будуть розпорядниками, такі компанії, публічної інформації і, більше того, вони будуть зобов'язані щомісячно публікувати суми заробітних плат керівництва цих компаній. Рекомендуємо розглянути і прийняти за основу.

І другий важливий законопроект 3594, він стосується прав дітей-сиріт, які мають інвалідність, щоб вони могли проживати у прийомних сім'ях, будинках дитячого типу та дитячих будинках до 23 років, незалежно чи вони навчаються в цей час, а не, так як зараз, до 18 років лише.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Хто бажає ще виступити, просто щоб я бачив по головам комітетів?

Наталуха Дмитро Андрійович.

 

НАТАЛУХА Д.А. Дмитре Олександровичу, колеги, дякую дуже.

Хотів би сказати, що минулий тиждень, на жаль, ознаменувався теж однією трагічною подією: ми втратили Олександра Вікторовича Дегтярева. Це справді була легенда українського космосу. Ми від комітету були присутні в Дніпрі, де особисто вшанували і провели Олександра Вікторовича в останню путь, і передали співчуття від парламенту його родині і близьким. Зараз комітет напрацьовує пропозиції для вшанування пам'яті цього видатного діяча космосу від Верховної Ради.

Цього тижня стоїть законопроект 3760. Я хотів би звернути увагу всіх фракцій на нього. Це законопроект про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями. Я можу відповідально заявити, що ми доклали дуже багато зусиль для того, щоб зробити його максимально реальним і таким, який мав би ефект. Тому, в принципі, цей законопроект просив би підтримати.

Крім цього, у нас пройшов підкомітет по законопроекту 3739, це так звана локалізація. На цьому тижні ми розраховуємо провести повноцінний комітет і підготувати його до зали. Нагадаю, колеги, що за розрахунками декількох аналітичних центрів прийняття цього законопроекту зможе надати щонайменше 62,5 тисячі нових робочих місць, гіпотетично може додати плюс 3,9 відсотка до зростання ВВП та забезпечити зростання податкових надходжень до бюджету на 8,17 відсотка.

Після цього ми так само в підтримку захисту української економіки перейдемо до розгляду законопроектів стосовно захисних форм торговельного захисту від демпінгового імпорту, субсидованого імпорту. Тому запрошуємо долучатися до роботи над цими законопроектами також.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Радуцький Михайло Борисович.

 

РАДУЦЬКИЙ М.Б. Дякую.

Колеги, по-перше, я хотів би зауважити, що законопроект 4142 – це не є законопроект про обов'язкову вакцинацію. Що стосується вакцинації, там є тільки один пункт в цьому законі, який повністю перенесений з існуючих законів, які діють на сьогоднішній день в Україні. Єдине, в чому є різниця в цих двох, в законі існуючому і законопроекті,  це те, що туди в обов'язковий план вакцинації додана вакцина від пневмококу.

Що стосується законопроекту, то цей системний законопроект спрямований на відбудову і побудову в Україні системи громадського здоров'я. Пандемія дуже гарно показала, що знешкоджена  санепідслужба, яка була знешкоджена в 2015 році, і по деяких напрямках вона була правильно знешкоджена, в дозвільній системі, але в цілому сьогодні Україна залишена без епідеміологічного і санітарного захисту. Цей закон саме направлений на те, щоб відродити в Україні ці дві речі дуже необхідні.

Що стосується вакцинації, я вас дуже прошу не піддаватись на фейки, які сьогодні поширюють ті ж самі люди, які кажуть, що 5G і тестування ПЛР – це чіпізація Гейтсом або Маском, я вже не пам'ятаю ким. Ніяких нових форм по обов'язковій вакцинації в цьому законопроекті не існує.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Бабак Сергій Віталійович.

 

БАБАК С.В. Дякую, Дмитро Олександрович.

Шановні колеги, Комітет з питань освіти, науки та інновацій просить включити в порядок денний поточного пленарного тижня дві постанови, які вже включені до порядку денного четвертої сесії: 4379 і 4425. А також просить включити до порядку денного сесії і відповідно для розгляду в порядок денний на поточному пленарному тижні дві постанови: 4359 і 4424. Одна з них технічна і впорядковує надання підтримки молодим ученим, а друга – про затвердження кандидатур на здобуття щорічної премії Верховної Ради України педагогічним працівникам. І вкрай важливо ухвалити рішення про присудження премій до закінчення фінансового року, адже грошова частина премій виплачується з кошторису Верховної Ради, а по завершенню фінансового року невикористані в поточному році кошти знімаються і повертаються до бюджету. А нам потрібно відзначити педагогічних працівників в Україні.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Костін Андрій Євгенович.

 

КОСТІН А.Є. Дякую.

Шановний Дмитро Олександрович, шановні присутні, на попередній Погоджувальній раді було дійсно прийнято доручення про невідкладний розгляд законопроектів, які стосуються вдосконалення діяльності Конституційного Суду комітетом. Одночасно була створена робоча група за участю чотирьох представників комітету, одним із завдань якої також було вдосконалення діяльності Конституційного Суду України. Початок роботи робочої групи доказав її ефективність з точки зору пошуку чутливого компромісну з різних питань, в тому числі і кримінальної відповідальності, і відновлення роботи НАЗК.

Тому мною було прийнято рішення до кінця роботи робочої групи, а саме до 1 грудня, не виносити відповідні законопроекти на розгляд комітету,  для того щоб не створювати точку напруги між комітетом та робочою групою.

Відповідно хочу проінформувати, що ані Комітет з питань правоохоронної діяльності, ані Комітет з питань антикорупційної політики відповідні законопроекти не розглядали.

Хочу доповісти, що сьогодні мною скликаний комітет на середу 2 грудня, на який у порядок денний включені всі законопроекти, які стосуються вдосконалення саме законодавчого регулювання діяльності Конституційного Суду України.

Якщо Погоджувальна рада або робоча група прийме рішення щодо того, що вона не буде займатися цими видами законопроектів, то комітет неодмінно прийме, розгляне їх і видасть відповідні висновки, для того щоб вони могли бути розглянуті в залі.

У середу також відбудеться онлайн-візит Венеційської комісії, експертів Венеційської комісії, щодо звернення Президента України, яке стосується наслідків рішення Конституційного Суду України, яке ми всі обговорюємо. Це також відбудеться у четвер. Тому я думаю, що ці висновки Венеційської комісії, які будуть до 9 грудня прийняті, також будуть дуже важливими для парламенту в опрацюванні цих питань.          

Ще одне щодо порядку денного. Просив би перенести обрання суддів Конституційного Суду на четвер, для того щоб ми могли запросити…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Андрій Євгенович, я вам ще раз повторюю, давайте домовимось, щоб ваші рішення не розбігалися з дорученням керівництва парламенту – це раз.

Два. Задача стояла навпаки допомогти робочій групі, яка дійсно займається конструктивною роботою, і надати ті пропозиції, які могли б бути використані. Вам стояла задача – надіслати інформацію, позицію комітету. Я сподіваюсь, що ви все ж таки зможете це зробити. Дякую.

Галина Миколаївна Третьякова.

 

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. Дякую, шановний Дмитро Олександрович, особисто вам за те, що ми спрацювали у четвер попереднього тижня щодо внесення до Верховної Ради і надання доручення ознайомлення всіх народних депутатів, законопроектів 4429, 4430 і 4431.

Відповідно до статей 93 і 101 Регламенту Верховної Ради Комітет соціальної політики та захисту прав ветеранів здійснив попередній розгляд проекту Закону про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб'єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СOVID-19 (реєстраційний номер 4429), поданий і визначений Президентом України Володимиром Зеленським як невідкладний для позачергового розгляду Верховної Ради України, і прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України включити зазначений законопроект до порядку денного четвертої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання, а також рекомендувати скоротити наполовину строки внесення альтернативних законопроектів, а також строки надання законопроекту народним депутатам до його розгляду в першому читанні. У мене велике прохання включити цей законопроект до розгляду до порядку денного відповідно.

І хочу надати інформацію всім народним депутатам, всім головам фракцій, що законопроект достатньо амбітний і передбачає можливість виплати соціальної підтримки до нового року більше ніж 1 мільйону 200 тисячам наших громадян. Якщо буде підтримка від вас всіх, шановні народні депутати, шановні голови фракцій, шановні фракції, то ми при потужній роботі комітету, секретаріату комітету, Секретаріату Верховної Ради всі разом зможемо прийняти цей законопроект у швидкому режимі, щоб громадяни отримали допомогу до нового року.

Розраховую також на підтримку бюджетного та фінансового комітету щодо 4030 і 4031 законопроектів, що є дотичними до 4429.

Заздалегідь всім вдячна.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Данило Олександрович Гетманцев.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Шановні колеги, я вибачаюся, ви, якщо не виступаєте, маски одягайте. будь ласка, щоб потім не було... Це я з досвіду вам вже кажу.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Щодо компромісу в питанні фіскалізації, яке тут лунало неодноразово, ми безперечно підтримуємо компроміси і безперечно підтримуємо відкладення для основної маси фізичних осіб-підприємців введення реєстраторів розрахункових операцій на рік. Разом з тим, компроміс не може полягати у повному скасуванні фіскалізації, тим більше тої фіскалізації, яка була введена три роки тому і два роки тому і принесла державі неабияку користь. При досягненні компромісу від нього не повинен виграти великий бізнес, який ховається під малим бізнесом, а також контрабандисти. Повинні виграти 40 мільйонів наших співгромадян, які мають право захищати свої права як споживачі, мають право на чек. Це щодо першого питання.

Щодо порядку денного. В порядку денному на вівторок передбачено розгляд законопроекту 4065. У нас цей законопроект лише сьогодні на комітеті, ми сьогодні лише розглянемо його на комітеті, там є технічні питання щодо підготування таблиці. Я просив би перенести його на пізніший строк. Може, на цьому тижні, але не на вівторок.

І також прошу звернути увагу і прошу включити до порядку денного цього тижня найближче законопроект 3628, це відповідальність за порушення при продажі дітям електронних сигарет. Законопроект підтриманий був в комітеті майже одноголосно, і я думаю, що буде мати підтримку в залі.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Вище – це куди ви маєте на увазі? На який день пропонуєте? На завтра готові?

 

 ГЕТМАНЦЕВ Д.О. 3628 готові.

 

РАЗУМКОВ Д.О. На завтра поставте, будь ласка.

Чернєв Єгор Володимирович.

 

ЧЕРНЄВ Є.В. Шановний Дмитро Олександровичу, шановні колеги, на цьому тижні від Комітету цифрової трансформації до сесійної зали виносяться два законопроекти. Один з них – це 3014 про електронні комунікації.  Я нагадаю, що ми вже його голосували і за основу, і в цілому, але є пропозиції від Президента. Ми пропрацювали ці пропозиції в комітеті і пропонуємо також прийняти цей законопроект в залі з пропозиціями Президента. Це важливий законопроект, я нагадаю, що це євроінтеграційний законопроект. Ми про нього говорили і анонсували на саміті Україна – ЄС. І це важливий законопроект для телекомунікаційного ринку, найінноваційнішому ринку, який зараз працює за законами 2003 року ще.

Другий законопроект, який ми пропонуємо розглянути на цьому тижні в сесійній залі, це про віртуальні активи, це номер 3637, який, в принципі, унормовує віртуальні активи в правовому полі нашої держави. Вони є на сьогоднішній день, але знаходяться поза законом. Окрім цього, ми виконуємо прийняттям цього законопроекту зобов'язання перед міжнародною групою з протидії відмиванню брудних грошей, які прийняла на себе Україна. Тому прошу підтримати ці два законопроекти в залі.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Шуфрич Нестор Іванович.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую, шановний головуючий. Ще раз хочу привітати вас з поверненням під купол.

На жаль, 28 листопада сталася прикра подія – напад на журналістку "NewsOne" Віолетту Товкес. Ми отримали ваше звернення до мене і до комітету. Відповідно я вже відреагував листом-зверненням на ім'я міністра внутрішніх справ. В середу це питання буде розглянуто офіційно і на комітеті, і ми запросили представника МВС, щоб отримати інформацію щодо перебігу і стану розслідування. Безумовно, цей випадок не може бути сприйнятий суспільством, винний має бути знайдений. Ця зухвалість, з якою це було зроблено, демонстрація нехтування до діючого законодавства прав журналістів і прав громадян має отримати належну оцінку держави і зокрема органів Національної поліції.

Крім того, хочу звернутися, шановний головуючий, щоб в порядок денний були включені питання, які входять до компетенції Комітету з питань правоохоронної діяльності, а саме законопроект 4224 та законопроект, автором якого є Кожем'якін, щодо підвищення відповідальності за вчинення злочинів проти журналістів. Я вважаю, що голосування за ці законопроекти було б гідною реакцією на те, що відбулося в суботу ввечері. Абсолютно переконаний, що Верховна Рада підтримає ці ініціативи. Ще раз дякую за своєчасну реакцію.

Хочу поставити до відома, що я провів розмову  щодо оцінки ситуації з керівництвом МВС ще в суботу.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитро Олександрович, шановні присутні, громадяни України! Дмитро Олександрович, є пропозиція. До нас як Комітету з прав людини вже почали надходити численні звернення громадян України, в яких умовах буде країна перебувати, якщо Кабмін запустить повний карантин, так названий локдаун. Є пропозиція, щоб у п'ятницю Прем'єр-міністр пояснив людям, що буде відбуватися із залізничним транспортом, з громадським транспортом, в яких умовах громадяни України будуть зустрічати новорічні свята. Бо напередодні вже всі планують, але тільки чутки і нічого конкретного. Тому в п'ятницю нехай повідомить народних депутатів і всіх громадян України.

З приводу законодавства. Дмитро Олександрович, законопроект 0934, він підготовлений Головним юридичним управлінням без зауважень, це законопроект про правовий статус іноземців та осіб без громадянства (щодо приватних домашніх робітників та місцевого персоналу іноземних диппредставництв). Також законопроект 2038, я неодноразово піднімав це питання, це законопроект щодо визнання депортованими громадян України, які у 1944-1951 роках були примусово переселені з території Польської Народної Республіки. Звернення громадських організацій, української діаспори з тим, щоб ми розглянули цей законопроект. Я тричі піднімав це питання на погоджувальних радах –  жодного разу 2038 не був включений.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Андрій Андрійович Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Добрий день! Шановний пане Голово, хочу вас проінформувати, що законопроект про внесення змін до Закону України "Про державну службу" щодо зняття вікових обмежень для роботи на державній службі за реєстраційним номером 4096 Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування розгляне у середу 2 грудня на своєму засіданні. Метою даного законопроекту є забезпечення ефективного функціонування державних органів України та впровадження гнучкого підходу у врегулюванні граничного віку перебування на державній службі відповідно до практики законодавства країн-членів Європейського Союзу та Конституції України. Хочу подякувати за підтримку про включення до розкладу пленарних засідань переліку законопроектів, щодо яких комітет є головним.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Андрій Андрійович.

Нагорняк Сергій Володимирович.

 

НАГОРНЯК С.В. Доброго дня шановний спікере, шановні колеги! Хочу звернути вашу увагу на необхідність прийняття законопроекту 2458. Ми провели додаткову нараду із представниками Європейського Союзу, ОСББ, комунальними підприємствами і прийняли додаткові правки, щоб вийти на збалансовану компромісну версію. Хочу нагадати, що це законопроект про ЖКГ. До нас як до комітету звертається багато членів і комунальних підприємств, і облдержадміністрацій, Асоціації міст України з проханням якомога швидше прийняти цей законопроект у другому читанні. Прохання поставити в порядок денний у середу або в четвер.

І друге питання. Як ви знаєте, "Енергоатом" довгий час зазнавав утисків, його енергоблоки необґрунтовано зупиняли в угоду надприбуткам приватних компаній. Як наслідок це призвело до того, що колись прибуткова компанія за дев'ять місяців має збитків 5,3 мільярда гривень, а борги перед постачальниками вже більше 10 мільярдів гривень. Щоб вирішити проблеми стратегічного підприємства, ми в п'ятницю зареєстрували законопроект про надання державних гарантій для компаній "Енергоатом". І прохання, щоб включити його в порядок денний. Номер законопроекту 4438.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Сольський Микола Тарасович.

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Доброго дня шановний пане Голово, шановні колеги! Прохання перенести з п'ятниці на вівторок (друге читання) Закон 2194 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин. Цим законопроектом, зокрема, передбачається  і передача з нового року повноважень від геокадастру до місцевих громад повністю розпорядження землями.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, всі бажаючі виступили. Я ще раз всім дякую за роботу, сподіваюся, що у нас буде плідний і ефективний тиждень і ми зможемо продемонструвати, як завжди, що Верховна Рада вміє працювати.

Всім ще раз здоров'я. Дякую.

Повернутись до публікацій

Версія для друку