СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

 (депутатських груп) у Верховній Раді України


16 листопада 2020 року, 11 година


                                Веде засідання заступник Голови Верховної Ради КОНДРАТЮК О.К. 

 

 

КОНДРАТЮК О.К. Доброго дня, шановні колеги! Доброго дня, шановні представники засобів масової інформації! Сьогодні, 16 листопада, відзначається День працівників радіо, телебачення та зв'язку. Хочемо всіх привітати, побажати успіхів, нових і професійних знань, бажань на благо нашої країни.

Шановні колеги, проект порядку денного пленарного засідання на цей тиждень, який підготовлений на підставі пропозицій комітетів від депутатських фракцій і груп, вам надамо.

Зараз ми на самому початку маємо включення Голови Верховної Ради Дмитра Разумкова. Якщо можна, технічні служби, будь ласка, включіть пана Дмитра. Пане Дмитре, ми вас раді бачити.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Доброго ранку! Чути?

 

КОНДРАТЮК О.К.  Доброго ранку! Як ви себе почуваєте, розкажіть нам. Сподіваємося на близьку зустріч з вами. Бажаємо вам якнайшвидшого одужання. Слухаємо вас уважно.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую вам. Дякую вам, Олено Костянтинівно. Я радий вас бачити.

Перш за все хотів, би всім подякувати колегам і всім, хто сьогодні і за останні дні дуже мене підтримав у достатньо складну, непросту хвилину мого життя і життя моєї родини, але я впевнений, що все буде гаразд.

Я, дійсно, зараз продовжую працювати з дому, у віддаленому режимі. Але, на жаль, далеко не все можна робити в такому форматі: ні вести засідання Погоджувальної ради, ні вести засідання Верховної Ради, ні навіть голосувати, як би мені цього не хотілося. І саме тому на минулому тижні мною було видано Розпорядження Голови Верховної Ради про тимчасове покладання обов'язків на заступника Голови Верховної Ради України Олену Костянтинівну Кондратюк.

Шановні колеги, я звертаюся до вас, ви всі добре знаєте пані Кондратюк, хтось багато років, хтось трохи менше, але вона професійна, грамотна, досвідчена людина. Але сьогодні ті виклики, які перед нею повстали, будуть потребувати і вашої підтримки. І я сподіваюся, що вкотре Верховна Рада, як вже неодноразово було в історії нашої держави, зможе об'єднатися навколо вирішення глобальних питань, вирішення кризових моментів, які також сьогодні ми з вами всі відчуваємо і бачимо в країні, це ціла низка аспектів. Це і COVID, і економічна ситуація, і конституційна криза, і багато інших викликів, які повинні бути подолані, і в першу чергу при підтримці Верховної Ради України. І я впевнений, Олена Костянтинівна на 110 відсотків зможе впоратись з тими викликами, які сьогодні і перед нею повстали, і, колеги, на жаль, так само і перед вами.

Я вже сьогодні зазначив, що є декілька питань, на яких, як мені здається, Верховна Рада повинна була би сконцентрувати свою увагу під час роботи на цьому пленарному тижні. Перш за все, це COVID. Ми всі з вами бачимо, а деякі вже і відчувають на собі, що це таке і як  конче необхідно вже сьогодні знову, як ми це робили і протягом останніх місяців, і особливо навесні, об'єднатися без політики, без прапорців, без гасел навколо того, що вміє і може робити Верховна Рада, дійсно, вирішувати проблеми суспільства, в рамках своєї компетенції долучитися до цього процесу, а іноді і виправити ті помилки, які були зроблені іншими. І саме тому на розгляді парламенту є законодавчі ініціативи, які, я впевнений, так само завтра можуть бути розглянуті. Я думаю, що колеги про це також будуть сьогодні говорити.

Наступне питання – це питання, пов'язане з конституційною кризою. Ви всі добре пам'ятаєте, що законопроект 4304 був розроблений та підтриманий майже всіма політичними силами і фракціями у Верховній Раді України, і це була така  швидка консолідована реакція парламенту на те, що відбулось. Завдання його було – це саме швидко відреагувати, вивести в ситуацію статус-кво, і далі вже напрацьовувати спільну законодавчу ініціативу, яка б допомогла врегулювати і вийти з цієї кризової ситуації. І я думаю, що навіть сьогодні цей законопроект  залишається актуальним.

Але паралельно з тим сьогодні ми з вами бачимо деяке гальмування і блокування цього процесу з боку тих чи інших політичних сил, груп та інших суб'єктів. Але я впевнений, що сьогодні паралельно з цим процесом ми повинні переходити і до другого етапу: створити робочу групу, яка б  безпосередньо  вже почала напрацьовувати ті законодавчі ініціативи, які ми з вами планували. І я впевнений, що Олена Костянтинівна  зараз зможе цей  процес ефективно запустити і його модерувати при допомозі депутатського корпусу, при допомозі голів комітетів. І я думаю, що ми тут ні в якому випадку не  можемо займати позицію страуса  і робити вигляд, що якось так проблема минеться без нас. Ні, і парламент, я впевнений, буде це ефективно робити.

Паралельно з цим, я хотів би нагадати, що на розгляді в парламенті знаходиться велика кількість інших законодавчих ініціатив. Я хотів би звернутися до профільних комітетів невідкладно їх розглянути, дати їм свою оцінку. І якщо в них є, я впевнений, що в тій чи іншій частині точно є, раціональні речі, які треба буде виокремити, і далі інтегрувати вже в єдину законодавчу ініціативу, про яку я казав трохи раніше.

Ну, і звертаюсь до колег. Я думаю, що дуже важливо, щоб парламент продемонстрував консолідовану позицію. І я впевнений, що ми не зможемо отримати 100 відсотків підтримки тієї чи іншої ініціативи, але ми повинні продемонструвати і для держави, і для людей, і для суспільства, як всередині України, так і за її межами, що ми вміємо, можемо і знаємо, як добиватися результату, досягати  результату. І в парламенті ми побачимо за важливі законодавчі ініціативи щодо вирішення цього питання 226 і  більше голосів Верховної Ради України.

А наостанок я хотів би вам побажати в першу чергу здоров'я, здоров'я вам, здоров'я всім, хто нас сьогодні дивиться. А тим, хто проходять випробування COVID сьогодні, якомога швидшого одужання і повернення до нормального життя.

Я вам ще раз всім дякую і за підтримку і за допомогу, і  сподіваюся, що ви зможете реалізувати все  те, на що сподівається український народ. Дякую вам.

 

КОНДРАТЮК О.К.  Дякуємо, Дмитре Олександровичу. Ми бажаємо, звичайно, вам і нашому колезі Руслану Олексійовичу, Першому заступнику Голови Верховної Ради України, Президентові України, нашим колегам, всім тим, хто сьогодні хворіє, якнайшвидшого одужання, сил, наснаги і якнайшвидше повернутися до роботи. І звичайно, що,  я переконана, що у вкрай складній ситуації, яка склалася в країні, парламент як інституція продовжить ефективно працювати.

Ви чули, що відповідно до Розпорядження спікера парламенту Дмитра Разумкова з 12 листопада я приступила до виконання обов'язків Голови Верховної Ради України як виконуюча обов'язки. І я вас хочу запевнити, що в моїй  діяльності  не буде жодної інтриги якоїсь, я буду працювати строго у відповідності з Конституцією, Регламентом України, законів України. І моїм обов'язком з вашою допомогою буде, разом з Апаратом Верховної Ради, забезпечити стабільну, ефективну та відповідальну роботу парламенту в інтересах громадян представницьку, законодавчу і контрольну функцію, якою  володіє якраз Верховна Рада. Адже люди очікують від нас виважених і зрозумілих рішень у питаннях, що найбільше турбують наших громадян, підприємців, медиків, і питання, які є дуже і дуже нагальні для розв'язання зараз в нашій країні.

Тому я хочу звернутися до вас з пропозицією, знайти сьогодні правильні слова для підтримки усіх медиків, лікарів, поліцейських, вчителів, водіїв - всіх, хто працює і так само, як і ми, із занепокоєнням дивиться на темпи росту пандемії, інфекції, як у нас в країні, так і у світі.

Дякуючи всім працівникам і нашим військовим, ми у Верховній Раді маємо показати найвищу якість відповідальної роботи в інтересах людей. Ми маємо задати прямі, чесні запитання урядовцям, щоб зрозуміти, чи розуміють вони свою відповідальність за життя людей і який врешті-решт у них план боротьби з пандемією, і чи є він у них взагалі?

Українські підприємства і громадяни мають бути впевнені, що уряд діє в їхніх інтересах. Насамперед це нерозуміння і несприйняття так званого карантину вихідного дня, який був запроваджений урядом без консультацій з парламентом і громадянами, без якогось наукового підтвердження. Не може бути таких державних рішень, які створюють преференції одним, але знищують малий і середній бізнес. Ми, навпаки, маємо підтримувати  тих, хто працює і підприємництвом заробляє гроші, оплачує податки і забезпечує власні родини.

Саме тому я пропоную розглянути цього тижня законопроект 4313, яким ми йдемо назустріч ФОПам. Ви знаєте, що це спільний законопроект, який був відправлений на повторне перше читання. Я дуже сподіваюся, що сьогодні в комітеті він буде розглянутий, і я даю безпосередньо доручення голові комітету якнайшвидше його розглянути, і зокрема щодо перенесення обов'язкового запровадження РРО для платників податків, єдиного податку другої-четвертої групи з 1 січня 2022 року.

Ще одне питання - це фактично неготовність медичної системи до другої хвилі коронавірусу, яка йде вгору та по наростаючій. Тому я пропоную за рішенням, як ми обмінялися сьогодні на засіданні всіх керівників фракцій і політичних груп, запросити завтра голову уряду разом з усім складом Кабінету Міністрів про те, щоб ми почули його бачення виходу з карантину, чи є цей дійсно план. Особливо стосується це питань, звичайно, карантину вихідного дня. І саме основне – це який стан виконання Постанови Верховної Ради України "Про заходи протидії поширенню коронавірусу та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії". І найголовніше, чому замість виконання цієї постанови, яка дає уряду чіткий план дій і кроків, які необхідно зробити для посилення спроможності саме медичної системи протистояти COVID, Кабінет Міністрів  вдався до так званих неоднозначних рішень, які ставлять багатьох громадян у безвихідне становище.

Саме тому була сьогодні зареєстрована, теж під моїм  керівництвом і керівництвом всіх політичних фракцій і груп, спеціальна постанова, вона вже є зареєстрована, 4381 про рекомендацію скасувати карантин вихідного дня урядом.

Водночас я би хотіла також закликати керівництво міських органів влади, міст дуже відповідально ставитись до питань впровадження карантинних заходів. Сама конфронтація центру і регіонів є руйнівною, абсолютно  руйнівною для держави. Не можна робити  їх заручником виборів або персонального рейтингу. Якщо Кабінет Міністрів  прийняв таке рішення,  його треба виконувати. Я переконана, що правила карантину, як і закони, мають бути однаковими для всіх.

У зв'язку з цим я вважаю доцільним розглянути ще одну Постанову Верховної Ради України № 4320 про своєчасне інформування громадян в разі посилення протиепідемічних заходів з метою належної підготовки до такого посилення. Якщо такі заходи плануються запроваджувати, то про їх зміст суспільство має знати і бути попереджено заздалегідь, щоб люди, особливо бізнес, малий бізнес  мали можливість підготуватися.

Одночасно урядом мають бути запропоновані та забезпечені комплексні механізми для тих, кого торкається карантин. Саме такою є насправді державна політика в країнах Європейського Союзу.

Шановні колеги, ми також розуміємо, що  рішення щодо врегулювання конституційної кризи, про яку тільки що говорив і пан спікер, дуже непрості і відповідальні, вони потребують ретельної підготовки в парламенті. Парламент – це та інституція, яка має шукати і забезпечувати конституційний, правовий, законний та легітимний вихід з цієї конституційної кризи.

Саме тому я підтримую ініціативу про створення робочої групи (я сьогодні видам розпорядження відповідне), на базі Комітету з антикорупційної діяльності створити робочу групу, куди б увійшли всі представники  політичних партій і груп, які  зацікавлені нарешті у вирішенні конституційної кризи, і напрацювати  законопроекти на базі вже існуючих законопроектів або нового, які будуть торкатися двох питань - це повернення е-декларування і змін, які стосуються Конституційного Суду як такого. 

Я дуже прошу, щоб це розпорядження було підготовлено Апаратом Верховної Ради, сьогодні ми його запустимо в дію. І  я дуже очікую якнайшвидшого вирішення цього питання, напрацювання, щоб парламент якнайшвидше виніс закони вже на порядок денний.

Я знаю, що монобільшість  говорить також і про напрацювання якогось свого відповідного плану, якраз який стосується вирішення  конституційної кризи. Я би дуже теж хотіла,  щоб ви, пане Корнієнко, теж  сьогодні нам про це сказали. Дякую.

Шановні колеги, насправді я як тимчасово виконуючий обов'язки  Голови Верховної Ради, дуже сподіваюся на нашу спільну роботу, дуже сподіваюся, що ми будемо чути один одного. Звичайно, що у нас дуже непроста ситуація, яка стосується з COVID зараз і в стінах парламенту. У нас зараз 27 хворих народних депутатів, всього у нас перехворіло більше 90 депутатів. Зараз хворіють у нас   24 працівники  Апарату Верховної Ради, які реально працюють, приймають рішення.

Тому, звичайно, ми  порадилися сьогодні з керівництвом фракцій і груп, і розуміємо, що ми завтра повинні пропрацювати повний сесійний день. А я вношу пропозицію таку, щоб середа, четвер і п'ятниця були у нас роботою в комітетах Верховної Ради України.

Я дуже прошу і сподіваюся на вашу спільну роботу завтра і на цьому тижні, у нас дуже багато нагальних питань. Я би дуже просила зараз, щоб всі керівники  фракцій і груп висловилися з того актуального порядку денного, який зараз стоїть перед нами. І я дуже сподіваюся, що як монобільшість, так і опозиція, будуть дуже конструктивними в своїй роботі.

Дуже дякую. Можемо переходити тоді до виступів керівництва фракцій і груп.

Слово надається Олександру Корнієнку, фракція політичної партії "Слуга народу"

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги, доброго дня, Олено Костянтинівно. Дійсно, бажаємо, щоб наша робота була ще більш продуктивною, незважаючи на зовнішні обставини, які в нас складаються, і зважаючи на те, що, дійсно, як ми бачимо, пандемія, на жаль, збільшує кількість захворювань і по Україні, і в нас, у Верховній Раді. І хочеться побажати всім якнайшвидшого одужання, особливо з боку тих, хто вже пройшов це випробування, і колегам-депутатам, керівництву Верховної Ради, Президенту, керівництву Офісу Президента і працівникам нашого Апарату Верховної Ради, яких теж, на жаль, багато зараз із захворюваннями в лікарнях і вдома на самоізоляції.

Щодо порядку денного. Дійсно, питання, підняті віце-спікером, дуже важливі, і важливі якраз в тому форматі, в якому ми завтра плануємо працювати, це вівторок. І якщо ми з середи по п'ятницю працюємо в комітетах, то є певна пріоритетність і певний, скажімо так, час завтра до 15 години обмежений, треба встигнути такі основні засадничі речі по питаннях, які хвилюють зараз суспільство.

Щодо боротьби з пандемією, дійсно, тут два блоки, ми погоджуємося. Перше – це викликати уряд в повному складі і зробити акцент на виконання постанови, яку приймала 20 жовтня Верховна Рада щодо заходів по COVID,  там "гаряча лінія" і так далі, щоб ми розуміли, як йде просування. Майже місяць пройшов, уже якісь результати мали би бути.

Також підтримуємо внесення в порядок денний постанов: щодо інформування завчасного, 4320 так званої, щодо відкликання рішення, або там перегляд, не знаю, щодо карантину вихідного дня. Тобто ми підтримуємо, щоб вони завтра були в залі, а далі фракція буде ще сьогодні визначатися, як ми будемо по цих постановам голосувати.

Також не напряму стосується, але важливо щодо питання боротьби з COVID, це законопроекти 4119, 4120, про перезарахування боргів "Нафтогазу" в ковідний фонд та на зарплати шахтарям. Дуже важливі законопроекти, просимо додати їх в порядок денний завтра і спробувати по ним прийняти позитивне рішення. Впевнений, що воно таким буде.

Щодо питання ФОПів. Є законопроект доопрацьований 4313, який був на першому читанні відправлений на доопрацювання. Я думаю, що завтра ми можемо в першому читанні його проголосувати і до другого читання внести всі ті правки, які турбують зараз фізичних осіб-підприємців. Там їх дуже багато, вони всі вже сконцентровані, згруповані. Там є питання відміни і коригування первинної документації - те, що хвилює багатьох. Там і по штрафах більш лояльна система. Тобто я думаю, що як за основу його можна брати, далі доопрацьовувати.

Щодо порядку денного. Також дуже важливо, з точки зору строків, це законопроект 3651 про утворення районних державних адміністрацій та про передачу майна. Тому що зараз сесії районних рад почнуться вже. Їм треба з кимось починати працювати, з якимись державними адміністраціями на місцях. Вони будуть у великих районах, адміністрації - в малих. Треба це вирішити, це термінова дуже історія.

І щодо законопроектів по Конституційному Суду і так далі. Дійсно, якщо ми завтра не встигаємо до якихось з них дійти, то формат робочої групи теж можливий. Але треба розуміти, що час спливає, а вирішувати питання повернення декларування теж треба. Можливо, при підготовці, активній роботі цієї робочої групи у нас є потенціал на позачергове засідання, ініційоване, наприклад, Президентом. Ми до нього звернемося, як ми навесні це робили, щодо розгляду саме цих законопроектів. Наприклад, одне засідання тільки щодо цих законопроектів, тоді його можна швидко провести.

Підсумовуючи, також хотілось би звернутися до всіх українців з побажанням і проханнями берегти себе, притримуватись карантинних заходів, маскового режиму.

Щодо місцевої влади, дійсно, погоджуюсь, що карантин, якщо він вже введений, треба його витримувати і не ставати, так би мовити, на бік пошуку політичних дивідендів за рахунок життя людей. Це теж не дуже коректно щодо громадян, і взагалі може і негуманно навіть.

Наостанок запрошуємо всіх на другий тур виборів. Все-таки вчора явка була менша, на жаль. Давайте, 22-го ще буде, приходьте.

 

КОНДРАТЮК О.К.  Дякую, пане Олександре.

Юрій Анатолійович Бойко, фракція політичної партії "Опозиційна платформа - За життя". Будь ласка, пане Юрій.

 

БОЙКО Ю.А. Дякую.

Шановна пані віце-спікер, шановні присутні! У нас, дійсно, Верховна Рада працює в надзвичайних умовах, і повинні відповідним чином реагувати. Я вважаю, абсолютно правильне є рішення, яке прийнято сьогодні вранці, що ми завтра ефективно відпрацюємо день. І потім подамо приклад, як Верховна Рада виконує правила ізоляції, і йдемо працювати в режимі дистанційному. Це буде дуже добрий приклад, особливо на тлі тих масових порушень, які сьогодні ми бачимо, які допустив уряд при виконанні програми, яка була прийнята Верховною Радою.

Я вважаю, що уряд повністю провалив програму боротьби з епідемією. Тому що будь-яка країна стикається з труднощами, але так бездарно провести підготовчу  роботу - це треба було вміти. Починаючи з того, що навесні прийнято рішення парламентом, коли по ініціативі уряду було виділено 64 мільярди гривень на боротьбу з епідемією, і тільки п'ята частина дійшла до медиків, всі інші гроші було розтринькано. Це було таке зелене світло для безладу, який потім почався.

Парламент 20 жовтня приймає рішення, причому 308 депутатів голосують за постанову, яка практично є дорожньою картою, що треба робити для того, щоб ефективно боротись з епідемією і допомогти людям. Виявляється, що практично нічого з цього не було зроблено.

От я приведу приклад. Я приїхав минулого тижня в Куп'янськ – це районний центр на Харківщині – у районну лікарню. Приїхав в інфекційне відділення, яке має 41 койко-місце, а там знаходиться 120 хворих, тому що лікарі не можуть відмовити і приймають всіх, у кого є захворювання на COVID. Так виявилось, що, уявіть собі, держава виділяє на лікування хворого на СOVID, на весь курс лікування 6 тисяч гривень, притому, що, по інформації тих же лікарів, тільки одна доба перебування цього хворого і лікування коштує від 5 до 6 тисяч. Тобто 10-12 діб людина знаходиться в лікарні, і тільки десята частина того, що потрібно, покривається грошами, які ми з вами виділили навесні для того, щоб забезпечити цих хворих.

Не вирішене питання страхування лікарів. Всі страхові компанії відмовилися страхувати лікарів. Це питання потрібно буде вирішити найближчим часом. І завтрашній виклик Прем'єр-міністра в парламент – це закономірність. Тому що, відверто кажучи, я абсолютно впевнений, що цей уряд не впорається ані з боротьбою з епідемією, ані з тим, що ми називаємо бюджетною кризою, тому що ми з вами знаходимося на порозі бюджетної кризи і цього року, і невизначеністю з бюджетом наступного року, тому що немає чітких параметрів, що ми будемо робити в наступному році і як будемо завершувати цей рік. Цей уряд безпорадний, і він повинен бути по результатам нашого розгляду відправлений у відставку, інакше буде біда в країні ще більша, ніж зараз.

І враховуючи те, що в нас порядок денний буде насичений, скомпонований на один день, я вважаю, що ми повинні надати сигнал суспільству, що ми допомагаємо людям, а не просто виконуємо якісь політичні амбіції, які, можливо, є в якійсь фракції. Тому треба прийняти рішення і по ФОПам, по відтермінуванню роботи їх у такому вигляді, що збурило суспільство; і відмінити цей карантин вихідного дня, який придумали, не зрозуміло з яких мотивів, який у світі не має аналогів; і прийняти законопроекти, які допомагають соціально людям. Я можу сказати, що я взяв законопроекти, які вже є в порядку денному, тільки вони були на весь тиждень. І я прошу перенести їх на завтрашній день, тому що це буде добрий сигнал для людей, що ми дійсно в цих надзвичайних умовах їм допомагаємо. Це законопроект 3573 - це допомога дітям з інвалідністю, це законопроект 3613 - по погашенню заборгованості по комунальним послугам в умовах пандемії,  (пройшов комітети), це  законопроект 3072  про допомогу людям, коли вони втратили своїх близьких. Тобто це речі, які хвилюють дійсно людей, а конституційний тупик - він почекає робочої групи і вирішення питання в комплексі.

 

КОНДРАТЮК О.К.   Дякую, пане Юрію.

До слова запрошується Ірина Володимирівна Геращенко, фракція політичної партії "Європейська солідарність".

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дякую.

Шановні колеги, вибори в Молдові свідчать дуже яскраво, що ера популізму закінчується в усьому світі. І ми щиро вітаємо Майю Санду з переконливою перемогою. В Молдові порахували результати виборів за одну ніч. В Україні і досі перераховують, за "зелені" вуха тягнуть "слуг" там, де влада програла вибори. І, власне, це дуже дивно, що ера чесних виборів, схоже, у нас закінчилася за попередньої влади.

Ми вітаємо Олександра Туренка, який переміг в Українці. І закликаємо, щоб влада перестала через суди чи через перерахування спотворювати результати виборів. І так само очікуємо від влади переконливої інформації, звідки ж таки пішли кошти на псевдоопитування Зеленського.

Ну, в цей час Україною, дійсно, керує двопалатний синдикат із Феофанії і розповідає через "відосики" хворим, важкохворим на COVID, що лікуватися треба через перегляд серіалів чи прикладаючись до відремонтованого асфальту, а важкі хворі дійсно не можуть потрапити зараз ані в лікарні, або лежать там в коридорах.

Ми вимагаємо від уряду непросто звіту про те, куди були витрачені 65 мільярдів гривень, а негайного вирішення питань про реальні доплати лікарям, страхування медиків, які були інфіковані, або родинам медиків, які на жаль, померли. Ми вимагаємо від уряду все-таки широкої системи тестування, а не оцих псевдозаходів по карантину вихідного дня, і забезпечення лікарень киснем. І для цього просто потрібно ковідні кошти передати туди, де вони мають допомагати медикам. І в цьому контексті ми все-таки звертаємося до керівництва парламенту поставити в порядок денний наші законопроекти, нашої фракції: 4296, 4232, 4022, - які допомагають вирішити питання цільового використання ковідних коштів. І, звичайно, пан Шмигаль і уряд мають вже не тільки звітувати про розтринькання коштів, а і давати свідчення правоохоронним органам про "велике крадівництво". Я звертаюсь до колег, що ми вже маємо ТСК створити по шокуючим заявам пана Уманського, а це радник Єрмака, я нагадаю, який розповів про "велике крадівництво" і залучення до нього самих представників влади на безтендерних закупівлях для доріг.

Ви знаєте, наша влада створила всю інфраструктуру для е-декларування. І, власне, ми всі декларувалися 5 років, звітували перед суспільством, а влада Зеленського це знищила. І вже самі  навіть представники команди Зеленського свідчать про те, що він знав  про те рішення, яке готує Конституційний Суд, а потім  день ножками потопал, ручками похлопал - і знову все затихло. Ми категорично проти знову перекладати все на спеціальні комісії, робочі групи, які ще кілька тижнів будуть зволікати з вирішенням питання з е-декларуванням і конституційною кризою.

 Є кілька законів, які подали представники всіх фракцій. Є компромісний законопроект пана Разумкова, і ми Голову Верховної Ради в цьому питанні підтримуємо, що завтра виносимо на голосування цей законопроект і даємо суспільству сигнал, що ми готові це вирішити, а не заговорити питання.

Також ми вимагаємо поставити наш законопроект про чесний конкурс обрання суддів Конституційного Суду із залученням міжнародних експертів.

Третє важливе питання. Шановні колеги, сьогодні біля Верховної Ради і уряду дійсно протест ФОПів. Спровокований цей протест "слугами" і головою профільного комітету, який мав би насправді допомагати ФОПам. І ми вимагаємо, щоб законопроект було прийнято в редакції, яку вимагає саме малий бізнес, який сьогодні сплачує податки і чесно створює робочі місця. Бо "зелені" обіцяли боротися з олігархами, а поки що знищують ФОПи.

Четверте. Ми так само вимагаємо створення комісії по "вагнерівцям", особливо після шокуючих нових інформацій про ще одну зраду наших розвідників, наших спецпризначенців, які мали так само звільнювати заручників. І цікаво почути від "слуг", а що з комісією Байдена, яку вимагали створити? Ви ще закликаєте Байдена до ДБР приїхати і звітувати перед вами?

Хороші новини. Ви знаєте, "Європейська солідарність" цього тижня провела прекрасну абсолютно акцію на Луганщині, де більше 10 тисяч саджанців було висаджено на місцях, які постраждали від пожеж. Передаємо челендж іншим політичним силам.  Давайте не словом, а ділом допоможемо Луганщині, яка дуже серйозно постраждала  від пожеж, і вже всі про це забули, допоможемо їй через так само такі акції посадки дерев. Тому що  уряд обіцяв пожежні купити, і Президент обіцяв все зробити, але, як завжди, все закінчилося "відосиками" і всі забули про всіх на світі.

А що стосується завтрашнього виклику уряду сюди, то я думаю, що дійсно має все це закінчитися відставкою і міністра Степанова, який  зараз хворіє (бажаємо йому одужання) і всього уряду, який демонструє…

 

КОНДРАТЮК О.К.   Дякую.

До слова запрошується Юлія Володимирівна Тимошенко, фракція політичної партії  "Батьківщина". Прошу, пані Юля.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Чесно кажучи, нашу команду абсолютно зараз не хвилюють будь-які вибори, будь-які політичні піар-акції. І ми категорично проти критиканства, яке продовжується зараз в стінах парламенту, в той час коли реально епідемія набуває такого  масштабу, що вже ніхто не може категорично стояти осторонь: ні опозиція, ні влада, ні будь-хто.

Дорогі друзі, для нас секрет, що сьогодні не робляться абсолютно безкоштовні тести? Для нас секрет, що немає безкоштовних ліків  для хворих на COVID: ні ті, хто в стаціонарах лікуються, ні ті, хто лікуються вдома? Що, не секрет для нас, можливо, що лікарям ніхто нічого так, як  потрібно, не доплачує? Що лікарі, які захворіли, не застраховані, так як ми з вами прийняли рішення, 15 мінімальних прожиткових рівнів, для того, щоб захистити медика, який захворів? Ми що, не знаємо, що лікарні не забезпечені киснем, що лабораторії не виконують 100 тисяч ПЦР на добу? Ми ж все це знаємо.

Так тоді у мене питання: що зробила Верховна Рада, коли ми всі одностайно прийняли постанову, яка передбачає вирішення всіх цих питань по COVID,  і ніхто нічого не робить? Що робить Верховна Рада?  

І тоді ми пропонуємо на завтра першим питанням запросити  Прем'єр-міністра і уряд в повному складі. Всі відповідають за виконання Постанови Верховної Ради по запобіганню епідемії COVID.

Я прошу зараз Голову Верховної Ради, Олену Кондратюк, яка зараз виконує ці повноваження, попросити уряд, щоб вони підготувалися до звіту по пунктам цієї постанови, не взагалі про те, що відбулося і що доброго зроблено, а конкретний пункт постанови мусить мати конкретний звіт. І я вважаю, що якщо пункти цієї постанови не виконані, а вони не виконані, то Верховна Рада мусить давати оцінку роботі уряду, причому офіційно постановою уряду, так, як це слід.

Дорогі друзі, у нас кожен день кожні сім, десять хвилин, по підсумкам попереднього тижня, помирає людина від COVID. Ви що, не знаєте, що вже люди не можуть добитися, лікарні перевантажені, добитися, щоб лягти в лікарню? Та ми просто не маємо права нічим більше займатися, крім того, як рятувати людей від COVID.

Дорогі друзі, також у нас є два законопроекти, 4119 і 4120, які дають 8,9 мільярда гривень додатково в ковідний фонд. Це сумнівні законопроекти, там є різні підходи, але те, що 9 мільярдів приблизно для ковідного фонду є фактом, які отримує ковідний фонд, треба це робити. І там же 1,4 мільярда шахтарям, погашення заробітної плати, треба голосувати.

Я можу вам сказати також те, що стосується навколо фонду ковідного  корупції на дорогах. Я абсолютно від імені фракції наполягаю на створенні тимчасової слідчої комісії для того, щоб відслідкувати, як використовуються гроші, які забрані з ковідного фонду, на дороги. Якщо там те, що говорить екс-міністр Уманський, що там половина "відмивається" і по суті розкрадаються гроші, то це злочин такого масштабу, за який треба щоб відповідали зараз, а не після того, як закінчиться п'ятирічний термін перебування на посадах цієї влади.

Ви знаєте, що під Верховною Радою зараз стоять малі і середні підприємці, їх так банально називають "ФОПами" зараз. Дорогі друзі, це не ФОПи, це остання надія країни піднімати економіку. Це малі і середні підприємці. І тому ми вимагаємо, щоб під час COVID, коли країна ні копійки не дає допомоги малим і середнім підприємцям - ні копійки! - хоча б не чіпайте те, що вони мають. Коли трильйони роздаються в інших країнах для того, щоб підтримати під час пандемії бізнес, ми забираємо у них останнє. Я говорю про владу і говорю про закони, які прийняті щодо запровадження касових апаратів.

Ми наполягаємо негайно прийняти два законопроекти: 4313 - відстрочити введення цих норм, які заганяють малий бізнес практично вже в глухий кут; і другий законопроект, 3853-2, нашої партії, нашої фракції, яка вирішує всі проблеми малих і середніх  підприємців.

І ще раз прошу: Верховна Рада  мусить стати останнім оплотом надії, а не останнім програшем.

 

КОНДРАТЮК О.К.  Дякую, Юліє Володимирівно.

До слова запрошується Железняк Ярослав Іванович, фракція політичної партії "Голос". Будь ласка.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. "Безглуздя вихідного дня" – саме з таким гаслом пройшли наші вихідні. З подивом влада дізналася, що коронавірус не відпочиває на вихідних, що бізнес треба рятувати, а не душити, що з епідемією треба було боротися всі 8  місяців, а не коли це стало катастрофою.

А ми з вами дізналися, що найбільший інкубаційний період - 9 місяців - це у пакету допомоги уряду громадянам і бізнесу. Тому що на цих вихідних єдина підтримка для наших підприємців від влади було відео від пана Президента, де єдина підтримка двопалатна, там, правда, не зрозуміло, чи з Феофанії, чи з Сполучених Штатів. І це єдине, що було надане нашим громадянам. Наступного разу, не знаю, хоча б нехай запропонують ставити банки біля телевізора, можливо, не так допоможе бізнесу, але вся країна буде ностальгувати.

Окремо хочу зазначити, який позитивний ефект мав карантин вихідного дня на децентралізацію, скільки мерів міст, особливо там, де другий тур, вийшли і відмовились виконувати цей карантин. І нічого не було. Мер Черкас взагалі пішов далі: він, будучи хворим, пішов без маски зустрічатися з вихователями дитячих садків. І нічого не було. Далі буде боротися за крісло мера з нашим кандидатом Віктором Євпаком від "Голосу".

Я знаю точно, на кого вплинув цей карантин. На український бізнес. Його в березні уряд відправив в локдаун, а зараз відправляє в нокаут. От в цьому влада  точно   майстри спорту.

Тому, друзі, завтра ми буквально першим питанням повинні прийняти цю постанову, яка відміняє карантин вихідного дня. Це як подорожник для того, щоб вилікувати перелом кісток, непотрібний і безглуздий.

Також я дуже вдячний всім вам за те, що  ми завтра розглядаємо постанову про попередження. Це  нормально, це цивілізовано. За тиждень ми попереджаємо, якщо, не дай Боже, буде локдаун. За тиждень уряд говорить, як саме ми підтримаємо громадян і бізнес. За тиждень  уряд говорить, що ми  з вами, народні депутати, повинні прийняти для того, щоб бізнес отримав податкові знижки, а громадяни – підтримку.

Ви знаєте, на жаль, своїми чутками про відставку влада довела до того, що пан Степанов, міністр охорони здоров'я, захворів на COVID. Ми бажаємо всі йому одужання. І для того, щоб він скоріше одужав і не нервував, пропонуємо завтра зібрати позачергове засідання і проголосувати звільнення цього міністра, як неефективного і того, хто провалив підготовку країни до хвилі коронавірусу. А пану міністру бажаємо 36,6.

До речі, про  36,6, які нам бажає пан Президент. Скоро у всіх справді буде 36,6 курс гривні по відношенню до долара. Тому що, якщо ви подивитесь, яка ситуація з бюджетом, то вона катастрофічна. Для розуміння, вже  зараз  Міністерство охорони здоров'я не використало 25 мільярдів, Міністерство оборони – 15 мільярдів. Це коли в країні пандемія і коли в країні війна. Це все говорить про неефективність уряду. Тому і грошей нам не дадуть, тому що ми не боремося з корупцією.

Я не знаю, про які робочі групи може бути зараз мова від коаліції, але мені здається, що нам треба виносити, щонайменше, проект Разумкова про повернення електронних декларацій, проект представників коаліції і опозиції про зміни роботи Конституційного Суду. І не затягувати це  питання. Ми вже втратили два тижні. Голосуємо щонайменше в першому читанні, потім доопрацьовуємо на комітеті.

І останнє, шановні колеги. Ми повинні прийняти важливі зміни щодо децентралізації – 3651-д, просимо його включити в порядок денний. Ми повинні зараз прийняти необхідні зміни для того, щоб вакцина, якщо вона з'явиться від корона вірусу, в  нас з'явилася швидко, не через 3-4 місяці після бюрократії, а буквально за 5 днів. Законопроект 4314, спільний, від Комітету охорони здоров'я готується, я сподіваюсь, що він буде включений в порядок денний. І також просимо включити Постанову 4371 щодо комітетів.

Шановні колеги, давайте справді за цей вівторок зробимо максимум, що від нас залежить, для країни. Дякую.

 

КОНДРАТЮК О.К.  Дякую.

Слово надається Тарасу Івановичу Батенку, співголові депутатської групи "Партія "За майбутнє". Прошу, пане Тарасе.

 

БАТЕНКО Т.І. Доброго дня, шановні колеги, шановні друзі. В непростий період часу ми починаємо з вами роботу. Ми насамперед хочемо побажати здоров'я керівництву українського парламенту, української держави і всім українським громадянам, які сьогодні хворіють, особливо тим, які сьогодні важко хворіють.

Разом з тим, ми звертаємо увагу на те, що сьогодні ми маємо бути як ніколи консолідовані в ситуації зневіри суспільства до влади, здатність її вирішувати нагальні проблеми. Я говорю насамперед про карантин вихідного дня, який став абсурдом вихідного дня. Абсурдно ж вводити обмеження на будь-яку діяльність, але разом з тим розуміючи, що воно не буде працювати, тому що хоча б через те, що в нас вибори, другий тур, міських голів, які пройшли цієї неділі.

Ми звичайно вітаємо вибір українських громадян, ми вітаємо і наших колег, які стали мерами. Я вітаю особисто народного депутата Ігоря Колихаєва, представника депутатської групи "За майбутнє", який став міським головою Херсона, Ігоря Поліщука від "За майбутнє", який виграв у Луцьку. Але разом з тим ми розуміємо, що цей карантин вихідного дня, який сьогодні був введений в країні, він не працює, він не перериває ланцюгу COVID. В уряду немає сьогодні плану, як виходити з цієї затяжної кризи. В уряду тільки одні гіпотези, які він хоче підтвердити певними кроками, як от карантин вихідного дня.

Тому я вважаю правильним рішення парламенту завтра проголосувати проект постанови, яким рекомендувати скасувати цей абсурд, у який не вірять ні Кабмін, я маю думку, що і ні Міністерство охорони здоров'я, ні прості громадяни. Тому сьогодні невіра в заходи, які переходять в невіру до влади, це звичайно дуже загрозлива тенденція, яка відбувається в державі. Невіра у владу, яка неспроможна сьогодні захистити людей. І в цій ситуації смішно виглядають, звичайно, пропозиції представника Президента в Конституційному Суді, який озвучує необхідність посилення в Україні посади Президента України, переходу на президентську модель правління. Ну, друзі, давайте все-таки не доводити абсолютно до абсурду ситуацію, яка сьогодні є. І хай буде відповідальною кожна гілка влади за цю річ, за яку вона відповідає: парламент за свою законотворчу роботу, Президент за свою роботу, і уряд за свою роботу яку він до кінця не ефективно виконує, або взагалі неефективно виконує, з огляду на той період часу, який уряд мав після першої так званої хвилі коронавірусу, і 7 місяців, на які було неефективно потрачено підготовки до другої хвилі.

Щодо інших питань порядку денного. Ми підтримуємо законопроект 4313 стосовно ФОПів. Ми вважаємо, що ситуація загрожує тим, що ми фактично можемо в умовах пандемії, поховати малий і середній бізнес, наше мікропідприємництво. Депутатська група "За майбутнє" сьогодні реєструє поправки до цього компромісного законопроекту 4313, який сьогодні буде розглядатися профільним комітетом пана Гетманцева. Це, власне, ті поправки, які підтримує "SaveФОП", який сьогодні пікетує будівлю Верховної Ради, і профільний комітет, і Кабінет Міністрів України.

Ми просимо профільний комітет віднестись відповідально до цих пропозицій "SaveФОП" і взагалі мікропідприємництва. І ми вважаємо про те, що вони правильно відшліфовані, виважені. І вони спільно пропонують компромісний варіант законопроекту. Ми не можемо зараз приймати те, що відірване від життя ФОПів, від нашого мікропідприємництва. В іншому випадку ми просто поховаємо його. Тому тільки в такому випадку ми готові голосувати його завтра на засіданні парламенту.

Конституційний Суд. Ми підтримуємо ініціативу і спікера парламенту, і пані Олену, яка сьогодні озвучила на робочій групі перед засіданням Погоджувальної ради, про те, щоб, власне, створити робочу групу зі всіх представників депутатських фракцій і груп, в найближчий час доопрацювати ті зауваження, які є, вичесати всі пропозиції і підготувати компромісний варіант з врахуванням тих зауважень, які виніс Конституційний Суд як вищий орган, який здатен трактувати, тлумачити Конституцію України. Тому що, я вважаю, що у нас сьогодні не криза конституційна, а криза управління як така. Тому треба, власне, кризи уникати і долати кризу в управлінні.

І по завтрашньому засіданню. Я вважаю, що ми повинні почути не тільки доповідь пана Шмигаля, як ми освоїли кошти ковідного фонду, але і Міністерства охорони здоров'я, і Мінсоцполітики, тому що нас турбують ті кошти, які, власне, в народі називають оплатою "за смерть". Коли лікарі померли, а належна компенсація за смерть родині не йде через те, що обласні комісії доводять, що випадки смерті лікаря були за межами лікарні,  зараження за межами лікарні, чи, власне, був негативний тест замість позитивного тесту. Тому я вважаю…

 

КОНДРАТЮК О.К.  Дякую, пане Тарасе.

До слова запрошується Олег Іванович Кулініч, голова депутатської групи "Довіра". Будь ласка, пане Олег.

 

КУЛІНІЧ О.І. Дякую.

Доброго дня, шановна пані головуюча, шановні колеги! Хотів би розпочати також з тієї проблеми, яка, на мій погляд, зараз турбує людей найбільше, - це саме їх здоров'я. На жаль, статистика щоденного приросту пандемії коронавірусу невтішна: маємо щодня 10-12 тисяч. Є проблема величезна з тестуванням. По факту людина чекає до 10 днів, коли прийде результат тестування, а це якраз ці дні є надзвичайно критичними, особливо для людей похилого віку, для літніх людей, тому що якраз в цей період треба активно лікувати пацієнта. А враховуючи фактично, яка ситуація з тестуванням, то вона ще гірша. Тому що, дійсно, у людей величезні проблеми, вони не знають, куди звертатися, навіть сам міністр охорони здоров'я визнав, що ніякі "гарячі лінії" не працюють. І це, дійсно, величезні проблеми.

Я думаю, що за 8 місяців пандемії вже можна було давно в кожному районі створити інфекційне відділення. Ще якщо врахувати те, що більшість цих відділень в центральних районних лікарнях пустують у зв'язку з незрозумілою реформою медичною, то це давно можна було зробити: обладнати їх всім необхідним, підвести кисень, забезпечити ліками. І ми б не мали того колапсу і не мали б тієї проблеми, яку зараз маємо на місцях. На жаль, ситуація дуже важка із забезпеченням кисню.

Я от приведу приклад обласної полтавської інфекційної лікарні. Якщо до пандемії річна потреба була 700 літрів кисню, то зараз більше 2000 літрів в день. І, що саме важливе, що величезні проблеми із закупівлею, із тендерними закупівлями.

Тому ми підтримуємо пропозицію всіх депутатських фракцій та груп: обов'язково треба заслухати і уряд, і профільне Міністерство охорони здоров'я. І ми сподіваємося почути відповіді на ті питання, які зараз турбують людей. Тому що антибіотиків немає, вітамінів немає, а якщо вони є, то вони дорого вартують. І що робити людям, просто ми не знаємо, які давати їм відповіді.

Щодо карантину вихідного дня, я також підтримую моїх колег. До нас, до депутатів нашої групи, було дуже багато звернень від органів місцевого самоврядування, від мерів міст, від приватних підприємців. По-перше, є сумніви в ефективності цього рішення. По-друге, якщо такі рішення приймати, треба запроваджувати компенсатори. Тому ми готові підтримати постанову відповідну і рекомендувати уряду переглянути їхнє рішення.

Щодо порядку денного нашої роботи. Ми готові підтримати ту пропозицію, яка сьогодні була вранці на засіданні голів фракцій і груп: ми готові працювати завтра ефективно, а середа, четвер, п'ятниця будемо працювати в комітетах. Ми таку постанову готові підтримати.

Ще хотів декілька тез, що стосується функціонування органів соціального захисту населення, тому що багато звернень до депутатів нашої групи. У нас з 1 січня 2021 року в зв'язку з ліквідацією районів має запрацювати нова вертикаль надання соціальних послуг. Наприклад, на Полтавщині замість 33 управлінь буде створено 4 регіональних підрозділи. Одразу питання: як вони фізично будуть справлятися з цими завданнями? Чи будуть вони наближені до людей? А якраз функція цих підрозділів - бути наближеними до людей.

У серпні цього року була створена Національна соціальна сервісна служба України. Службу створили, а на місцях відповідальних не призначили. Виконання окремих державних соціальних програм поклали на місцеві бюджети. А там, як дуже часто, немає ні коштів ні людей, які розуміють цю проблему. І просто зараз там на місцях хаос. Тому уряду необхідно терміново напрацювати і запустити ефективну робочу модель органів соціального захисту населення.

Також важливо завтра, ми обов'язково підтримаємо, розглянути законопроект 4313, яким ми відтерміновуємо застосування РРО для малого бізнесу, тому що це  дуже важливо в умовах карантину і в умовах пандемії.

Хотів би зазначити, що законопроекти з цієї проблематики, наприклад, нашою групою були напрацьовані і до цього часу знаходяться в профільному комітеті, власне, як і законопроекти інших депутатських фракцій та груп, вже більше року. Тому, якби це було вчасно, я думаю, що ми б не мали цих проблем, які зараз є із приватними підприємцями, ми б не доводили ситуацію до податкових майданів і до цього збурення суспільства, і малого, і середнього бізнесу. Я думаю, що треба працювати із асоціаціями, із бізнесом, і тоді люди будуть нас розуміти і будуть розуміти функції Верховної Ради.

Дякую.

 

КОНДРАТЮК О.К.  Дуже дякую, пане Олег.

Шановні колеги, виходячи з того, що ми розуміємо і беремо за основу, що ми завтра працюємо в режимі сесійного засідання, потім у нас йде середа, четвер, п'ятниця - режим роботи в комітетах, я би все ж таки хотіла повернутися до пару організаційних питань, що стосується голів комітетів і керівництва фракцій.

Отже, для підготовки проекту розпорядження щодо створення робочої групи про якраз вгамування нашої конституційної кризи з депутатських  фракцій і груп, тому я попрошу депутатські фракції і групи підготувати до цього складу такі кандидатури, які повинні напрацювати три законопроекти. Це про внесення змін до Закону України "Про запобігання корупції", зміни до Кримінального кодексу України та Закону України щодо Конституційного Суду України. Тоді ця робоча група буде абсолютно комплексна, збалансована і вирішить наші основні питання, які стоять.

Наступним, що ми звертаємо увагу до голови Комітету з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування пана Радуцького, і прошу комітет підготувати до розгляду Постанову № 4320 та нову Постанову 4381, яку зараз ми говорили, і підписали всі керівники депутатських фракцій і груп.

Також ми говорили, до Комітету з фінансів, податкової та митної політики, пана Гетманцева, розглянути, швидко розглянути 4313, як ми казали, і подивитися, і відповідально поставитися до всіх законопроектів, які стосуються у нас зараз якраз вирішення питання ФОПів.

Наступне. Оскільки ми змінюємо наш режим, то я би просила все ж таки підготувати і Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради, пану Сергію Кальченку з дорученням невідкладно підготувати  та внести на розгляд Верховної Ради у вівторок проект Постанови про внесення змін до календарного плану нашої роботи на цьому тижні.

І що стосується уряду, запрошення пана Прем'єр-міністра. Я все ж таки попрошу тоді представника уряду повідомити абсолютно всі питання, які ми хочемо почути, а це три питання. Ще раз, це в нас все, що стосується грошей з ковідного  фонду, це виконання нашої постанови від 20 жовтня і це все, що стосується питань, які є про скасування карантину вихідного дня.

У мене все. Дуже дякую вам, шановні колеги, за роботу. Якщо хтось хоче ще з комітетів, я зараз дам слово, звичайно.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Не чути)

 

КОНДРАТЮК О.К.  Не чути вас.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В.  Шановна пані Олено, я хочу нагадати, що під час обговорення порядку денного все-таки кілька фракцій, зокрема "Європейська солідарність", "Голос", вимагали завтра ставити в порядок денний законопроекти, які є так само, ми розуміємо, компромісними, там стоять підписи представників всіх фракцій. Це законопроект Разумкова про відновлення е-декларування, і це так само пакет, що стосується Конституційного Суду. Ми розглядаємо питання створення робочої групи як перше - відтермінування вирішення конституційної кризи, і друге, що в монобільшості немає голосів насправді,  бажання голосувати швидко за закони про відновлення е-декларування.

Пропонуємо зараз поставити на рейтингове голосування винесення в порядок денний законів про е-декларування. Тим більше, я перепрошую, це закликав зробити Голова Верховної Ради у відеозверненні. Давайте ми почуємо Голову Верховної Ради. Хоч ми в опозиції, не голосували за Голову, але дивна виникає ситуація, що ми зараз…

 

КОНДРАТЮК О.К.  Почули вашу пропозицію. Якщо дозволите, це не дивна позиція, у нас має  бути колективна позиція. Ну, є право  керівництва будь-якої фракції  поставити на голосування те чи інше питання, і я не маю права не поставити цього питання як головуюча, я розумію, ми можемо зараз провести дійсно рейтингове голосування.

А натомість я би сказала, що оскільки я зараз маю політичну відповідальність теж, будучи виконуючою обов'язки Голови Верховної Ради, я розумію, що кожен провалений законопроект в залі завтра буде не сприяти як інтересам  держави,  так і парламенту взагалі.

Тому, якщо є питання і є пропозиція поставити на рейтингове голосування, давайте поставимо, чи є можливість завтра розглядати законопроекти, які стосуються Конституційного Суду і е-декларування.

Будь ласка, хто – за?  Три фракції – за. На жаль, рішення не прийнято на завтра.

Хто хоче з голів комітетів ще виступити? Прошу, пане Радуцький.

 

РАДУЦЬКИЙ М.Б. Пані віце-спікер, я би хотів, щоб якнайшвидше, у нас комітет на третю, а на сайті Верховної Ради нема тексту постанови про скасування карантину.

 

КОНДРАТЮК О.К.  Я вам зразу її передаю в руки, і  текст постанови вже зараз буде.

 

РАДУЦЬКИЙ М.Б. Дякую.

 

КОНДРАТЮК О.К.   Дякую.

Хто ще би хотів висловитися? Прошу, пані Радіна.

 

РАДІНА А.О. Доброго дня, шановні колеги! Ми,  безумовно, будемо виконувати доручення керівництва Верховної Ради щодо роботи  в робочій групі для, власне, повернення антикорупційного законодавства. Але між тим, колеги, я хочу вас про наступне проінформувати.

Наближується кінець 2020 року. Це означає,  що якщо до кінця 2020 року ми з вами не повернемо антикорупційне законодавство в робочому вигляді, то фактично ми лишимо безкарними сотні, а може й тисячі чиновників, які дозволили собі брехню в деклараціях, конфлікт інтересів, незаконні подарунки і так далі. Якщо ми з вами, колеги, не повернемо хоча б відповідальність за неправдиве декларування і декларування суддів, ми з вами фактично власними руками надамо індульгенції, ми будемо співучасниками цього, не побоюся  цього слова і  ми навіть можемо  з вами стати  співучасниками проблем України із безвізовим режимом.

Тому, колеги, я хочу всіх проінформувати, що ніякі додаткові 20, 39 чи 48 раундів дискусій не можуть бути нашим виправданням в очах людей у відповіді на питання, чому ми не спромоглися швидко повернути антикорупційне законодавство в робочий вигляд.

І, колеги, закликаю всі політичні фракції, всіх політичних авторів відмовитися хоча б у цьому питанні один раз від політичної дискусії, від перетягання політичної ковдри, ухвалити державницьке рішення - і швидко повернути робоче антикорупційне законодавство.

Дякую дуже.

 

КОНДРАТЮК О.К.  Дуже дякую. Всіляко вас підтримую в цьому і буду абсолютно сприяти якнайшвидшому розв'язанню цього питання.

Будь ласка, пане Наталуха.

 

НАТАЛУХА Д.А. Дякую, Олено Костянтинівно.

Колеги, є прохання, і до вас, шановна пані віце-спікер. В порядку денному стоять два законопроекти: 3176 і 3760. Ми знаходимося в контакті з оператором ГТС, є прохання доопрацювати у зв'язку з прийнятим новим законодавством і нововиявленими обставинами 3176. Тому я попросив би його зняти з розгляду завтра, ми ще комітетом над ним попрацюємо і будемо рекомендувати внести на інший сесійний день. Так само 3760, є також позиція доопрацювати зі сторонами у зв'язку з нововиявленими  обставинами, так само зняти.

Замість цього від комітету є прохання додати два законопроекти - це 2781 і 2783. Стосуються вони підприємців і бізнесу, який має стосунок до тимчасово не підконтрольних Україні територій. Якщо нашому бізнесу зараз непереливки, то бізнесу, який до сьогоднішнього дня або зареєстрований там, або досі має там свої активи, в принципі ще гірше. Тому комітет має прохання додати до порядку денного, якщо ніхто не буде заперечувати, проекти законів 2781 і 2783.

Нарешті Юлія Володимирівна підняла питання стосовно доручень уряду. Це справді було, містилося в законі 540-IX. Я нагадаю, що цей закон ми прийняли і розробили всіма фракціями разом ще в березні цього року, це другий антиковідний пакет. Відповідно я б запропонував у зв'язку з другою хвилею, попросив би фракції виділити по представнику для того, щоб ми повторно створили таку саму робочу групу і почали напрацьовувати новий антиковідний пакет для бізнесу і для підтримки підприємців.

Дякую.

 

КОНДРАТЮК О.К.  Дякую. Апарату прошу врахувати всі пропозиції, які тільки що були озвучені.

Прошу, Сергій Бабак.

 

БАБАК С.В. Дякую.

Доброго дня! Комітет з питань освіти, науки та інновацій просить включити до порядку денного технічну, але приємну постанову (реєстраційний номер 4359) про затвердження кандидатур на здобуття щорічної Премії Верховної Ради України педагогічним працівникам загальноосвітніх, професійно-технічних, дошкільних та позашкільних навчальних закладів. Це традиційна постанова, яку ми затверджуємо наприкінці року, і важливо її провести зараз, якщо можна.

Дякую.

 

КОНДРАТЮК О.К.  Дякую.

Прошу, пан Гетманцев, будь ласка.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую. Щодо інформації, яка прозвучала про перенесення введення реєстраторів розрахункових операцій для фізичних осіб-підприємців. Дійсно, на зараз в комітеті, на сьогодні в порядку денному стоїть це питання, ми його розглянемо на комітеті і прийдемо до якогось, я переконаний, консолідованого рішення.

Разом з тим, вивчаючи це питання, ми повинні з вами знати, що населення України, українці в кількості 50 та більше відсотків підтримують фіскалізацію та підтримують право на чек. Це всі наші виборці, це всі наші співгромадяни.

З іншого боку, говорячи про малих підприємців, саме про малих, не про середніх, я хочу наголосити, ми повинні говорити про те, що Інтернет-магазини, мережі аптек, мережі електроніки, мережі продажу ювелірних виробів, секонд-хенд та інші галузі, які ми вважаємо ризиковими, які повністю перебувають в тіні, вони, напевно, повинні бути фіскалізовані своєчасно, і це також треба взяти до увагу. Бо якщо ні, то ми з вами не маємо права ані морального, ані юридичного говорити про гроші, які виплачуватись повинні лікарям, освітянам, які повинні виплачуватись малозабезпеченим сім'ям за рахунок зібраних податків.

Також прошу включити до порядку денного законопроект 3039а – це законопроект, який дуже потрібен уряду, аби завершити будівництво доріг на підходах до кордону з Польщею відповідно до укладеного міжнародного договору  між урядом України та  Республікою Польща. Він сьогодні на комітеті, і сьогодні ми його до другого читання рекомендуємо.

Дякую.

 

КОНДРАТЮК О.К.  Дякую.  Апарату теж прошу врахувати. Будемо дивитися, що ми можемо встигнути завтра розглянути.

Прошу, Андрій Євгенович Костін. Будь ласка.

 

КОСТІН А.Є. Дякую.

Шановні колеги,  з урахуванням рішень Комітету з питань правової політики, які були прийняті 13 листопада на засіданні, є пропозиція включити в порядок денний сесії - скоротити наполовину строки подачі альтернативних законопроектів та підготовки до першого читання для такого блоку  законопроектів: це 4311 (це законопроект про внесення змін до статті 10 Закону України  про  Конституційний  Суд України); 4311 та два альтернативних; а також законопроект про внесення змін до Закону України  "Про Конституційний Суд України" щодо порядку розгляду справ Конституційним Судом України (реєстраційний номер 4319), авторства народного депутата  Совгирі та інших. Для того, щоб комітет вже зміг опрацьовувати це і готувати для першого читання ще на цьому комітетському тижні, якщо  Верховна Рада проголосує за зміну календарного плану.

Також прошу додати до нашої щотижневої постанови і включити в порядок денний сесії законопроекти 4292 та  4292-1. Це також законопроекти про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" щодо моніторингу способу життя суддів та з метою проведення його норм  у відповідність до рішення  Конституційного Суду. Це також такий альтернативний напрямок, який ми маємо розглядати.

Також прошу внести до порядку  денного сесії законопроект №  4229.

І також хочу проінформувати всі депутатські фракції  та групи про те, що комітет 13 листопада прийняв рішення про початок повторного  конкурсу на посаду судді Конституційного Суду України та звернувся до Апарату Верховної Ради з поданням про оприлюднення на офіційному веб-сайті інформації про початок конкурсу. За моєю інформацією, така інформація має бути оприлюднена сьогодні, тобто почнеться від сьогодні, строк у 30 днів. Тому прошу всі фракції і депутатські групи, які мають таке бажання, подавати інформацію та відповідні документи кандидатів у Конституційний Суд України.

Дякую.

 

КОНДРАТЮК О.К.   Дякую.

Сергій Віталійович Кальченко, прошу.

 

КАЛЬЧЕНКО С.В. Дякую, Олено Костянтинівно. Щодо вашого доручення Регламентному комітету внести проект Постанови про зміну календарного плану. Ми це робили завжди… Не завжди, ми це робили неодноразово за дорученням  і ще Дмитра Олександровича. Тут проблема є, що зараз цей механізм досить складно реалізувати через те, що постанови Верховної Ради після їх прийняття підписує Голова, а Голова, судячи з усього, зараз не має можливості підписати.

Тому в мене, скажімо так, для обговорення інша пропозиція. За частиною другою статті 19 Верховна Рада після скороченого обговорення може в режимі ad hoc прийняти рішення про одноразову зміну тижневого порядку роботи. Через застосування положень частини першої статті 50 і частини першої статті 54 це можливо не шляхом прийняття постанови. Це буде рішення не в порядку обговорення проекту постанови, це буде рішення, яке буде занесено до протоколу, і протокол підписує головуючий на пленарному засіданні. Якщо такий сприймається механізм…

 

КОНДРАТЮК О.К. Давайте ми порадимося ще раз з Апаратом. Сприймається як один механізм, так і другий, тому що є Розпорядження Голови Верховної Ради, що на мене покладаються обов’язки виконуючої Голови Верховної Ради. Є відповідне розпорядження від 12 листопада. Пане Папієв, на жаль, є.

Прошу, Нестор Іванович Шуфрич. Нестор Іванович, будь ласка.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую, шановна пані головуюча.  Хочу привітати всіх працівників телебачення та радіомовлення, наших журналістів – усіх, хто задіяний у медіагалузі, з Днем телебачення та радіомовлення, подякувати за ту роботу, яку вони роблять, за їх принциповість. Сподіваюсь, що ми станемо свідками багатьох журналістських розслідувань. Особливо зараз чекаємо результатів розслідувань журналістів з питань розкрадання фонду дорожнього будівництва, гроші на яке було виділено з ковідного фонду, багато інших розслідувань чекають зараз від наших журналістів. Бажаю їм сміливості, наснаги, і бажаю всім, виходячи на виконання редакційного завдання, обов'язково повертатися до своїх рідних.

Хочу подякувати реакції поліції за вчорашнє розблокування, фактично врятування групи журналістів в одному з київських ресторанів, які висвітлювали порушення карантину в одному із закладів харчування. Були заблоковані, поліція їх буквально вирвала. І порушена кримінальна справа по 171 статті "Перешкоджання журналістській діяльності".

Шановні колеги, не можу не висловити свою особисту громадську позицію як народного депутата України щодо так званого карантину вихідного дня. Вважаю, що це було абсолютно непрофесійне рішення,  це я говорю вже як міністр з питань надзвичайних ситуацій, неефективне, я би навіть сказав, злочинне. Абсолютно правильне рішення, що ми будемо рекомендувати його негайно скасувати. І уряд сьогодні має розуміти свою відповідальність за те, що відбувається в Україні, за кожного, хто зараз, у зв'язку з їх бездіяльністю, гине в нашій країні.

 

КОНДРАТЮК О.К.   Дякую.

Андрій Андрійович Клочко, будь ласка.

 

КЛОЧКО А.А. Доброго дня, шановна Олено Костянтинівно! Шановні колеги!

Я прошу завтра на розгляд парламенту поставити дуже потрібний для впровадження реформи децентралізації законопроект, яким пропонується врегулювати питання здійснення реорганізації місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в Україні у разі утворення та ліквідації районів. Це проект 3651-д про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій. Завтра буде о 9-й комітет, він буде розглянутий. Зараз завершився підкомітет. Тобто у нас все буде готово.

Дякую. Прошу всіх підтримати.

 

КОНДРАТЮК О.К.  Дякую. Апарат врахує.

Будь ласка, Микита Русланович Потураєв.

 

ПОТУРАЄВ М.Р. Шановна пані головуюча! Шановні колеги! Розуміючи складність ситуації, в якій зараз опинилася Верховна Рада, ми просили би поставити десь може в кінець, якщо ми встигнемо, законопроект 3594. Це законопроект щодо захисту прав осіб з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які мають інвалідність.

Ми його розглянули в комітеті. У нас там по ньому повний консенсус. Я переконаний, що він не займе багато часу при розгляді Верховною Радою. Буду вдячний за порозуміння. Тому що, ну, проблеми проблемами, а такі законопроекти щодо дітей варто підтримати.

Дякую.

 

КОНДРАТЮК О.К.  Дякую.

Всі висловилися, хто бажав?

Дякую дуже всім за вашу участь сьогодні в Погоджувальній раді. Бажаю всім здоров'я, натхнення і успішного завтрашнього дня. Дякую дуже.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку