СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

 

13 липня 2020 року

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

 

РАЗУМКОВ Д.О. Доброго ранку, шановні колеги! Доброго ранку, шановні представники засобів масової інформації, телеглядачі! Будь ласка, підготуйтесь до нашої роботи.

Я радий всіх бачити на Погоджувальній раді. У нас цей тиждень буде також насичений і напружений. Багато буде питань, пов'язаних з питаннями  бюджету (я дивлюсь, що голови комітетів саме це обговорюють) та  питання аграрної реформи. Але хотілось би розпочати з тих непростих подій, з якими зіткнулася наша держава.

Всі знають, що відбувалося в Луганській області.  Я хотів би висловити слова і підтримки, і слова співчуття всім тим, хто постраждав, постраждав від цієї негоди; висловити слова вдячності всім вогнеборцям та всім рятувальникам, які були долучені до цього процесу, і всім службам, які оперативно, не враховуючи якісь побутові речі, не шкодуючи свого навіть життя та здоров'я, доклали максимум зусиль для боротьби з цими подіями. Пожежі були достатньо серйозні. І сьогодні держава також повинна оперативно включитися до вирішення і ліквідації тих наслідків, які ми там спостерігаємо. Я впевнений, що і колеги з цим погодяться, Верховна Рада, все, що буде залежати від нас, готова буде оперативно вирішувати.

Це крайній тиждень третьої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання. Я сподіваюсь, він буде достатньо ефективним, не дивлячись на те, що буде напруженим.

У нас є деяке блокування роботи за рахунок того, що вже другий тиждень на розгляді парламенту знаходиться Закон про так звані азартні ігри, і багато законопроектів сьогодні стоять в черзі на розгляд та, я сподіваюсь, прийняття Верховною Радою України. Однак я думаю, що це не завадить нам як Верховній Раді попрацювати трохи понаднормово в режимі позачергових засідань Верховної Ради України. Перше відбудеться сьогодні о 2-й годині дня. Я впевнений, всі про це повідомлені. Багато, правда багато, важливих питань також будуть розглядатися. Деякі, мабуть, і дискусійні, але, я впевнений, кожний зможе висловити свою позицію.

На цьому позачерговому засіданні буде розглядатися і питання про призначення позачергових місцевих виборів в жовтні 2020 року, і зміни до Державного бюджету щодо виділення коштів на проведення чергових місцевих виборів, так само багато інших законопроектів.

Станом на сьогодні або вже підготовлено, або зараз буде підготовлено ще одне Розпорядження Голови Верховної Ради про скликання позачергового засідання Верховної Ради України завтра о 15-й, якщо я не помиляюсь, о 15-й годині на вимогу 158 народних депутатів України. Перелік питань також визначений і незабаром буде доведений до народних депутатів України.

Я хотів би також проінформувати, що звернулися депутатські фракції та групи з пропозицією продовжити той режим роботи, в якому ми працювали на минулому пленарному тижні, а саме: робота у вівторок та четвер до 3-ї години дня, середа - до 2-ї години, п'ятниця - до 2-ї години з урахуванням того, що питання "Різне" і зачитування запитів перенесено на кінець пленарного дня у п'ятницю. Якщо немає заперечень, я думаю, що ми зможемо продовжити у тому самому режимі.

Я думаю, що якщо ми швидко не зможемо пройти і вирішити питання позитивно або у якийсь інший спосіб з законопроектом про азартні ігри, то можливі ще позачергові засідання Верховної Ради України або, як це передбачено, на вимогу Президента, або на вимогу 150-и або більше народних депутатів України.

На цьому тижні буде визначна подія для Верховної Ради України і для історії нашої держави: це 30-річчя прийняття Декларації про державний суверенітет України. Це відбудеться 16 липня.

Нестор Іванович, ви хотіли додати щось з приводу Декларації?

 

ШУФРИЧ Н.І. Я скористаюся можливістю.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я впевнений. Дякую.

Сьогодні готуємося до проведення урочистого засідання, Апарат займається цими питаннями. У нас буде близько 150 народних депутатів першого скликання приймати участь в урочистому засіданні, і треба опрацювати і розташування в залі з урахуванням і діючих народних депутатів, і тих народних депутатів, які були безпосередньо учасниками та приймали участь у тому вирішальному, я не побоюся цього слова, одному з вирішальних засідань Верховної Ради України.

Я хотів би також, щоб під час своїх виступів шановні представники депутатських фракцій та груп зазначили тему та предмет, з якого було б варто заслухати представників Кабінету Міністрів України у п'ятницю під час "години запитань до Уряду".

Дякую.

Слово надається заступнику Голови Верховної Ради  України Руслану Олексійовичу Стефанчуку.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Справді, для того щоб не повторюватися, у нас цього тижня справді визначна подія в тисячолітній історії державотворення, тому що 30 років тому Верховна Рада тоді ще Українського РСР проголосувала Декларацію про державний суверенітет. І я думаю, що ми як нащадки цих депутатів, тим паче, що в нашому складі є два депутати, які безпосередньо брали участь у голосуванні за декларацію, маємо віддати належну шану цим людям, які справді зробили великий крок у становленні українського державотворення.

Крім цього я хотів би звернути увагу про те, що ми майже одноголосно проголосували план законопроектних ініціатив. І я вже звернувся до керівників комітетів і також зараз звертаюсь до керівників політичних фракцій і груп з тим, щоб у подальшому при формуванні нашої діяльності законопроектної ми брали до уваги і ставили у пріоритет саме ті вимоги, які передбачені планом законопроектної діяльності. Це ж я адресую і до всіх інших суб'єктів законодавчих ініціатив, які відповідно до Конституції, 93-ї статті, мають право бути суб'єктами ініціювання проектів нормативно-правових актів з тим, щоб вони брали до уваги даний план законопроектної роботи.

Крім цього ми продовжуємо плідно разом з усіма представниками робочої групи по підготовці законопроекту щодо опозиції продовжувати підготовку цього проекту. Ми вийшли на першу пропозицію щодо структури даного законопроекту. Я дуже сподіваюсь, що ті політичні фракції і групи, які делегували своїх представників, також звернуть їхню увагу на необхідність більш активного долучення до цього проекту.

Крім цього, на превеликий жаль, я також маю констатувати, що сьогодні ми переходимо з системи нормальної підготовки, нормальних пленарних засідань в систему позачергових нормальних засідань. Я просто щиро хочу звернути увагу членів Погоджувальної ради, керівників фракцій і груп з тим, що, мабуть, уже час припиняти це далеко не "fair play". Це неправильний підхід. І тому давайте все-таки завершимо цей етап і далі будемо працювати відповідно до плану нашої роботи.

І паралельно теж звертаюся і до членів комітетів, до голів комітетів, до суб'єктів законодавчих ініціатив звернути увагу на якість того матеріалу, який ви подаєте у вигляді законопроекту, тому що це ненормально, коли в законопроекті там 1 тисяча 800 правок враховані. Значить, питання, можливо, може бути і щодо якості цього законопроекту, якщо він потребує врахування стількох правок.

І тепер по плану, який у нас є. Я оптимістично сподіваюсь, що ми його виконаємо. Але все ж таки просив би (я думаю, що економічний комітет теж буде про це говорити), прийшло ще сьогодні зранку два законопроекти в їхній комітет - 2258, 2259 - за можливістю, якщо таке буде, включити їх до плану законопроектних ініціатив.

А в цілому я бажаю нам гідно провести цю неділю останню в роботі цієї сесії.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Руслан Олексійович.

До слова запрошується Кондратюк Олена Костянтинівна, заступник Голови Верховної Ради України.

 

КОНДРАТЮК О.К. Дякую.

Шановний Дмитро Олександрович, шановні колеги, я собі дозволю звернути увагу на форму і порядок денний наших засідань з огляду на розгляд проекту Закону, так званого, про азартні ігри. Як на мене, це якраз яскравий приклад, коли порушена комунікація між монобільшістю і меншістю парламенту, коли на кінець сесії ставиться абсолютно законопроект, який не підтримується монобільшістю парламенту, який не погоджений з керівниками фракцій всіх. І ми з огляду на це все бачимо, в що це перетворюється замість того, щоб ефективно потратити час і напрацювати зокрема, як на мене, дуже важливий Закон про зміни до виборчого законодавства та Виборчого кодексу, зокрема законопроект 3485.

До проведення місцевих виборів, ми всі знаємо, що залишилося зовсім мало часу, відповідно до Конституції та проекту постанови Верховної Ради вони мають відбутися 25 жовтня. Ми звичайно, я думаю, що всі проголосуємо за ці дві постанови про проведення виборів і про їх фінансування, я думаю ніхто не сумнівається, що воно  буде підтримано в залі. Проте ці дві постанови зовсім не дають жодної відповіді на питання, яке турбує всіх: за якими саме правилами будуть відбуватися і проходити вибори в органи місцевого самоврядування.

Я зараз вже не хочу говорити про те, що відповідно до європейських стандартів демократії не рекомендується змінювати виборчі правила за рік до виборів, тим більше за кілька місяців до них. Але це вже на себе бере влада і всю відповідальність вона несе за це. Проте в умовах децентралізації обрання влади на місцях законопроект 3485 має бути, як на мене, погоджений між всіма фракціями, щоб він міг пройти в парламенті і своєчасно бути проголосованим в залі. Про це говориться і в ЦВК, Центральна виборча комісія на цьому наголошує, про це ми говорили під час засідання відновленої консультативної ради з питань місцевого самоврядування при Верховній Раді України.

Зокрема, мене також турбує питання дотримання та адвокація гендерних квот для забезпечення рівних прав і можливостей чоловіків і жінок  під час виборів місцевого самоврядування. Це особливо актуально сьогодні. І до речі, я хочу нагадати, що я в регламентний комітет направила відповідний лист про абсолютно ганебну поведінку одного з депутатів монобільшості під час останнього парламентського засідання.  І хотілося б, щоб, можливо, це якраз і послужило кроком для того, щоб ми накінець-то зрозуміли про цивілізовані правила поведінки в парламенті і зокрема напрацювали вже довгоочікуваний кодекс поведінки, етики парламентаря,  про що ми неодноразово говорили з Місією Європейського парламенту у Верховній Раді України.

З огляду на це я би ще раз хотіла наголосити, що 16 липня ми відзначаємо 30-річчя парламентаризму в Україні і Урочисте засідання з нагоди прийняття Декларації про державний суверенітет. І ми маємо пам'ятати, що парламент і Верховна Рада першого скликання відіграли вирішальну роль у становленні, звичайно, державного суверенітету в Україні та проголошенні незалежності. І взагалі я би хотіла, щоб ми ще раз згадали і розуміли, що парламент в Україні завжди відігравав значну і ключову роль під час криз і під час прийняття непростих ситуацій в країні, і це один зі здобутків нашої історії, нашого парламентаризму.  І я хочу, щоб ми  розуміли всі виклики, які зараз стоять теж перед нашим парламентом, зокрема якраз відзначаючи такі дні і святкування.

Ну, і наостанок щодо "години запитань до Уряду". Я все ж таки пропоную цього тижня заслухати міністра оброни України Андрія Тарана.  Перше, що сьогодні турбує суспільство, відверто кажучи, навіть лякає, це вал інформації про накопичення країною-агресором значних військових сил на наших кордонах нібито для проведення військових навчань "Кавказ-2020". Багато ЗМІ обговорюють це питання і плани про нібито сухопутний коридор і захоплення нашого Криму, багато інформації і взагалі інформаційних викидів про наміри захопити частину Херсонщини. Я думаю, що на цих тривожних якраз інформаційних викликах, які зараз теж є, я думаю, що доречно буде заслухати міністра оброни в межах компетенції, в межах того, що він може розказати і повідомити в стінах парламенту. Це було би дуже і дуже доречного.

І думаю, що народних депутатів також цікавить і питання до міністра оборони з приводу призову абітурієнтів, тому що через перенесення строкових там іспитів, навчань до вищих учбових закладів, перенесення цього всього, то є питання до призову і до можливості дітям взяти і мати право на вищу освіту.

Дякую. Я думаю, що ми дійсно будемо мати дуже насичений тиждень. Я би хотіла, щоб ми його пройшли дуже толерантно, виважено і змістовно. Дякую дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олена Костянтинівна.

Олександр Сергійович Корнієнко, перший заступник голови фракції партії "Слуга народу".

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, колеги! Доброго дня, шановні українці! Дійсно, на цьому тижні така знакова подія: ми святкуємо 30-річчя прийняття Декларації про державний суверенітет. Її прийняла тодішня Верховна Рада України, і це такий яскравий приклад і парламентаризму, і того, що саме парламент в тяжкі часи завжди в Україні брав на себе відповідальність.

Але дуже показово і дуже цікаво, що саме під час цього урочистого тижня ми знаходимося у режимі знову-таки "поправкового" такого спаму чи "поправкового" якогось такого... Чи це виховна робота з боку опозиції, чи це конструктивна робота, ми до кінця ще не розібралися. Можливо, за цей тиждень розберемося. Але маємо те, що маємо, як кажуть, як казав класик, один із тих, хто Декларацію і приймав. Власне, ми знаходимося дійсно в режимі груп продовженого дня на цьому тижні. Тобто ми погоджуємося, наша фракція погоджується з пропозицією щодо роботи до 3-ї години, до 15-ї. Це вже звичний для нас формат роботи. І в комітеті всі підтримали відповідний законопроект, який на постійній основі реалізує цей формат роботи. І я впевнений, що ми на позачерговому засіданні сьогодні проголосуємо на цей тиждень, мабуть, цю роботу, бо процедурно все одно ж це треба нам зробити. І відповідно ми готові і сьогодні, і завтра, і в середу, і навіть в четвер, якщо буде можливість, наприклад, між або після урочистого засідання збиратися, і в п'ятницю, для того щоб вирішувати ті нагальні питання, які є.

Вони є кількох видів: це і питання економічні, бюджетні, пов'язані з енергетикою. Це, в принципі, момент реалізації так званого меморандуму з виробниками "зеленої" енергетики, без голосування за який до кінця сесії ми ще на місяць отримаємо борги і важку ситуацію в енергетиці. Це і пакет децентралізаційних законів про укрупнення районів (3650) разом зі змінами до Бюджетного кодексу, який врешті-решт владнає двовладдя на місцях і спрямує всі фінанси до об'єднаних громад.

Щодо Виборчого кодексу, взагалі виборчих правил, хочу колегами відповісти, що, в принципі, всі розуміють, за якими правилами вони будуть відбуватися, тому що наразі вони відбуваються за правилами діючої редакції Виборчого кодексу. Якщо в силу блокування роботи парламенту або інших причин ми з вами не приймемо зміни до Виборчого кодексу, але вибори сьогодні оголосимо, то вони будуть відбуватися відповідно до діючої редакції Виборчого кодексу. Це всі прекрасно розуміють.

Щодо виборчої гендерної квоти, так званої, хотів би теж колегам відповісти, що особисто я відстояв на комітеті, разом з колегами, намагання представників фракції "Батьківщина" зменшити гендерну квоту до списків до Верховної Ради України. Щодо місцевих виборів нам, на жаль, не вдалось збільшити до гарантованих 50 відсотків цю квоту, тому що комітет не підтримав. Але сподіваємося, що в залі, якщо ми до нього знову-таки дійдемо, ми спробуємо цю справедливість відновити.

 Також хотілось би пару слів сказати щодо тих законопроектів, які нас очікують на позачерговому засіданні, а саме щодо Постанови про оголошення виборів.

Дійсно, через те, що у нас змінився трошки порядок розгляду законопроектів, нам потрібно терміново зібрати комітет наш. Він вже збирається, наскільки я розумію. І якщо буде ваша ласка, пане Голово Верховної Ради, допомогти нам потім з оперативним тиражуванням уточненої постанови, щоб вона в зал вийшла уточнена. Нам треба додати туди районні ради, вибори до районних рад, тому що вони упущені в постанові. Дійсно, це колізія могла б скластися. І ми не можемо порушувати свої прямі конституційні задачі оголосити чергові вибори.

Щодо перших виборів є узгоджена позиція між Центральною виборчою комісією і Міністерством регіонального розвитку, що перші вибори Центральна виборча комісія повсюдно оголосить так само в один день із черговими нашими виборами до обласних та районних рад, та міської ради міста Києва.

Також хотілось би сказати, що ми підтримуємо пропозицію викликати міністра оборони. Це, дійсно, важлива…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Міністра оборони?

 

КОРНІЄНКО О.С. Да, міністра оборони. Це, дійсно, і важлива тема, і важливий момент. Зараз призов і так далі, і ці чутки всі, які ширяться...

Ну і наостанок. Від нашої фракції є прохання законопроект 2362 (це  щодо переходу шкіл, російськомовних шкіл на українську мову) обов'язково включити в порядок денний цього тижня. Знову-таки, ми не знаємо, чи зможемо ми працювати в штатному режимі, але є прохання. Він зараз трошки нижче посунувся, на наступний тиждень, тобто  на вересень, а у вересні вже це має відбуватися. Тобто тут є логіка чисто така: по часу встигнути це зробити. 2362 просимо посунути на цей тиждень.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Добре. 2362 врахувати. Два питання до Апарата: це 2362 врахувати, наприклад на четвер, цей законопроект в порядок денний; і  друге - оперативно підготувати тираж після того, як питання розгляне комітет щодо Постанови про оголошення виборів.

 

 ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. 3809?

 

РАЗУМКОВ Д.О.  3809, да. Дякую.

Вадим Зіновійович Рабінович, "Опозиційна платформа – За життя".

 

РАБІНОВИЧ В.З. З сумною новиною до українців звертаюсь: нас з вами 73 проценти тих, хто голосував за Зеленського, і нас обдурили. Не боюся сказати, що в числі 73 процентів є і я. Час у цьому зізнатися, відкрити очі. І про це свідчать події минулого тижня. Згадаю декілька з них.

Висловлювання пана Резнікова. Віце-прем'єр, людина, яка відповідальна за мир на Донбасі від Зеленського, заявляє, що миру не буде, Мінські угоди скасовуються, і пропонує нам почекати 25 років. Я розумію, уповноважений представник Зеленського вважає, що він сидітиме зі своїм шефом 25 років на шиї українського народу. Але хочу вас засмутити: якщо ви не хочете нести мир, то і ми, я думаю, довго носити вас не будемо.

Далі маразм міцнішає: терміново збирається оцей вищий законодавчий орган України  і заради чого? Заради ухвалення Закону  3708, без якого, як виявляється, країна жити просто не може. Нагадаю, що цим законопроектом передбачається повернення наглядовим радам та іноземним дармоїдам у цих радах мільйонних зарплат. І це за рахунок народу України. Я ще раз уважно прочитав, аби переконатися, чи не з'їхав я з глузду. Ні, дорогі українці, усе так і є. Найголовніше питання сьогодення – повернути надвисоку зарплату іноземним посіпакам і місцевим дармоїдам типа Лещенка, Найєма та інших, які присмокталися до наших державних корпорацій.

Владі наплювати на всіх. Нехай люди помирають з голоду. Ніщо немає значення, окрім інтересів иностранных дядьків, в яких кишені, схоже, схудли від грошенят і тепер потрібно терміново влізти в кишені українців і забрати звідси останнє. І якщо "слуги народу" за це проголосують, то, боюсь, вибори в країні пройдуть набагато раніше, ніж ви всі думаєте.

Схаменіться! Людям нічим годувати свої родини. Люди не розуміють, що їм чекати від завтра. А ви замість того, щоб допомагати їм вижити, як це робиться у країнах тієї ж самої Європи, в яку ви весь час нас обіцяєте привести, ви роздаєте гроші іноземцям, які входять до так названих наглядових рад. Та ви - вороги, яких українська земля ще не бачила. Ви і є той самий "коронавірус", який вбиває українців і Україну. Ви що думаєте, що завоювали країну? Ви думаєте, що і далі знущатиметеся над людьми, прикриваючись маячнею про креативні ідеї? Ви вважаєте, що шизофренію ми і далі будемо терпіти? Які підвищення зарплат іноземцям? Якщо "слуги народу" це підтримають, то вони – зрадники українського народу.

І ще трошки про психіатрію. Рік тому, день у день, Президент Зеленський повідомив, що голова стратегічної ради нашої партії Медведчук фінансується із-за кордону. Усі правоохоронні структури нашої держави рік перевіряли. Звісно, нічого не знайшли. Але рівно через рік, день у день, планети знову зійшлись і Зеленський знову талдичить теж саме. Это я про психиатрию, кому непонятно.

І ще. Всі чули нові плівки від Деркача, на яких говорилось про кричущі людські, політичні, державні злочини, що чинились і продовжують чинитись в Україні. Що робиться? Кидають в офіси гранати. Де реакція Президента? Немає. Зате є Закон про зняття обмежень з зарплат іноземцям. 47 тисяч, люди, 47 тисяч їм мало! Як заявив Саакашвілі, за півтори тисячі доларів він навіть морозива дитині не купить. Уявляєте, наскільки цинічно і нахабно вони знущаються над людьми? Мовляв, ви сидіть вдома і не гавкайте, а якщо почнете гавкати, натягнемо на вас "намордник" – маска називається.

А навіщо, дорогі друзі, боротися з коронавірусом? Адже коронавірус ви вже перемогли, 1,5 мільярда з цього фонду ви вже невідомо куди діли, чи-то на дороги, чи на сайти якісь. Президент сказав, що він переміг коронавірус разом зі Шмигалем. Зранку переміг, а ввечері перемагає він вас. Чудово! Тільки це все розхльобує український народ, якого ви грабуєте.

Зверну увагу ще на одне геніальне рішення – заборонити ввезення наукової літератури. Це дедалі більше нагадує реалізацію нацистського плану "Ост" щодо України. Нагадаю, він передбачав колонізацію українців, позбавлення їх доступу до освіти, науки і культури. Такі ж дії нинішньої влади.

Пане Разумков, ми зобов’язані створити тимчасову слідчу комісію. Нас обирав не Зеленський, а народ України. Ми зобов’язані створити комісію по плівкам Деркача…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Вадим Зіновійович, час.

 

РАБІНОВИЧ В.З. (Без мікрофону)Зачем вам министр обороны? Врача!

 

РАЗУМКОВ Д.О. Геращенко Ірина  Володимирівна, "Європейська солідарність".

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Шановні колеги, останній тиждень сесійний Верховної Ради цієї сесії, і ми вступаємо в цей тиждень в умовах глибокої політичної, економічної і гуманітарної кризи. Формується цей тиждень позачерговими сесіями, порядок денний яких визначає Банкова. Офіс Президента вже визначає порядок денний всіх інституцій у державі, у нас другий уряд Зеленського, і Зеленський уже втручається безпосередньо в роботу силових органів і спеціальних структур. Якщо олігархічні канали не помічають українського "Уотергейту", який розв'язався минулого тижня, це не означає, що його немає, коли є прямі свідчення керівництва силових структур і спеціальних органів про пряме втручання в їх роботу і вказівки Банкової, зокрема і Зеленського, щодо політичних репресій проти опозиції.

Я хочу нагадати, що система, яка створювалася задля впровадження в країні справедливості, сьогодні формується як карально-репресивна, і той фарс, який відбувся у Печерському "судилищі" минулого тижня, коли чергова справа проти лідера опозиції Петра Порошенка розвалилася, тільки свідчить про ганебність ситуації, яка відбувається в країні, коли у Зеленського немає свого порядку денного у вирішенні економічних, соціальних проблем держави, і тому залишається тільки репресія.

Тому "Європейська солідарність" вимагає створення Тимчасової слідчої комісії щодо фальсифікації справ проти лідера опозиції, п'ятого Президента України Петра Порошенка і тиск на ДБР та інші силові структури. Сьогодні, зокрема, так само відбувається судилище проти Яни Дугарь, Андрія Антоненка, Юлії Кузьменко, які вже більше 6 місяців знаходяться так само в слідчих ізоляторах. Справа розвалюється на очах, прокурори туди не з'являються, але ж Зеленський вже визнав їх винними і тому людей тримають під вартою. Ми вимагаємо, щоб все це стало предметом розслідування ТСК. І все це дійсно відбувається через те, що немає ніякого іншого порядку денного.

Минулого тижня так само весь світ присвятив свої передовиці ситуаціям в Україні. Ви знаєте, це соромно читати те, що пише, наприклад, "Washington Post", коли говорить про те, що Зеленський відверто бреше нашим міжнародним партнерам, коли однією рукою підписує меморандум з МВФ, а другою рукою порушує взяті на себе зобов'язання і політично тисне на незалежний Національний банк України.

А також у цій статті є фраза, яка є вироком нинішній владі. Вона звучить наступним чином: "Реформи в Україні померли". І от до "вбиття" економіки, до тотального безробіття додається зараз, друзі, ще і "вбивство" децентралізації. Абсолютно справедливо зазначила наша колежанка шановна пані Кондратюк, яка заявила про те, що виборчі документи, які ви вносите цього тижня на порядок денний, вони не просто суперечать ключовим принципам ОБСЄ, які забороняють змінювати правила гри виборчі за три місяці до виборів, а вони ще і вбивають децентралізацію, коли ключовий принцип децентралізації – це право громадам визначати свої території – ви прив'язуєте тепер до своїх рішень в центрі, які на Банковій формуються, задля насправді формування майбутніх фальсифікацій.

І так само зверніть увагу дійсно, що стоїть у цьому порядку денному на тиждень: лобістські закони про ігровий бізнес, тільки тому, що за цим стоїть Банкова. Скоро рентабельними в країні будуть тільки казино, ломбарди, ну, і цвинтарі,  куди ви просто ведете українців. І в цей час нічого не робиться для української економіки.

Зеленський вже якось сказав, що він за прийняття Закону про виведений капітал. Так ми зареєстрували цей законопроект. Ми вимагаємо, щоб  ви поставили його в порядок денний цієї сесії, так само, як і закон, який ми пропонуємо, який дасть реальне страхування медикам, які сьогодні насправді складають п'яту частину всіх заражених на коронавірус і не отримують цієї страховки, тому що ви їх просто ганебно надурили, коли заявили, що страховка буде прив'язана до інвалідності, знаючи, що це неможливо отримати.

І, власне, так само ми вимагаємо, щоб регламентний комітет дав оцінку депутату від монобільшості Мотовиловцю, який вже таксу встановив на своє право хапати за руку і застосовувати силу до колежанок із парламенту. Ви знаєте, я хочу сказати, що ми надто довго боролися за гендерну рівність і  рівні права чоловіків і жінок в політиці, і нікому, в тому числі монобільшості, не дамо їх принижувати.

Ми підтримуємо ініціативу запрошення міністра оборони і просимо розказати його, хто ж тепер "не дает перестать стрелять", що кожного дня російські окупаційні війська порушують режим тиші на Донбасі, продовжують гинути українські воїни...

 

РАЗУМКОВ Д.О. Юлія Володимирівна Тимошенко, фракція "Батьківщина".

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Так, дійсно, у нас велике свято – 30-річчя  нашої Декларації про державний суверенітет. Але крайній цинізм полягає в тому, що ця влада, яка повністю розтоптала державний суверенітет, права, свободу людей, народовладдя, збирається це пишно святкувати. От в цьому, чесно кажучи, цинізм вже крайньої межі.

Я хочу нагадати, що в Декларації про державний суверенітет чітко йдеться про народовладдя перш за все. А ви розпродаєте землю – стратегічну власність – і навіть мораллю торгуєте через введення і легалізацію грального бізнесу без будь-яких референдумів. Це таке політичне свинство, коли з одного боку говориться про святкування Декларації про державний суверенітет, а з іншого боку вона просто топчеться кожного дня, просто достає людей до самого серця.

Крім того в Декларації про державний суверенітет іде мова про суверенітет – це право народу управляти своїм життям, розпоряджатися своїми ресурсами, своїми всіма державними можливостями, можливостями території. А ви ж замість державного суверенітету, суверенітету українського народу ввели стовідсоткове зовнішнє управління корумповане, яке базоване на інтересах, які вкрай суперечать національним інтересам України. Ви же, по суті, служите глобальним фінансовим групам, приймаєте законопроекти, рішення уряду, рішення Президента, які чітко спрямовані на чужі інтереси ззовні, і ви святкуєте сьогодні 30-річчя про державний суверенітет України, про Декларацію, яка є святою для українського народу.

Я хочу вам сказати, що ваші злочини ще буде розбирати і історія, і прийдешні покоління, і жоден злочин ви не спрячете, не приховаєте, тому що все задокументовано. І як мінімум три фракції в парламенті жорстко голосують за здачу національних інтересів, коли б такий законопроект не поставили. І говорите про патріотизм. Я думаю, що прийшов вже час називати речі своїми іменами.

Об'їхала трошечки сільських ОТГ і подивилася за останній тиждень, як живуть люди. Так хочу сказати, що завдяки прийняттю Закону про продаж землі сільськогосподарської зараз масово почали людей зганяти з землі. Можете собі уявити, люди посіяли городи і прямо з посіяними городами у них зараз забирають землю. Це, до речі, Чернігівська область, можу сказати, Парафіївська ОТГ. Перевірте, будь ласка, тому що це вже виходить за все межі взагалі. До речі, відомо, хто це робить.

Друге. Кіровоградська область, Знам'янський район. 500 гектарів нещасних колективно обробляється землі. Зараз заблокували силові структури, сиплеться пшениця, але людей зганяють з землі і забирають врожай силові структури, обласна прокуратура і обласний прокурор. Це що таке? Це святкування 30-річчя Декларації про державний суверенітет? Ні, це ваше хамство, це ваша корупція. І тепер ви проводите ще позачергове засідання на фоні того, що відклали всі людські проблеми і розглядаєте Закон про гральний бізнес, який має на меті щорічно у людей, які будуть програвати, забирати 40 мільярдів гривень. Це, безумовно, у вас такий патріотичний вчинок в честь святкування ювілею Декларації про державний суверенітет.

А тепер, що за позачергова сесія. Ви взагалі уявляєте, що ви на позачергову сесію поставили? Ви просто собі на лобі написали, що ви корупціонери. Поставили, наприклад, Закон 3659 – надання державних гарантій приватному підприємству "Укргідроенерго". Скільки ви відкату за це взяли, ви можете мені розповісти? І з яких таких речей суперприбуткове підприємство буде зараз отримувати державні гарантії без будь-якого обмеження і без будь-якої застави, і будь-якої співгарантії цього підприємства? А підвищення знову наглядовим радам і всім чиновникам країни, включаючи і міністрів, і народних депутатів, знову заробітної плати до сотень тисяч? Це що, Декларація про державний суверенітет? Коли я подивилася, наприклад в селах і в районах повністю руйнуються лікарні, повністю руйнуються школи, а зараз ще з 490 районів будуть робити 129. Це просто кінець всій адмінструктурі. Припиніть це! Потрібні розслідування, розслідування вашої корупції і вашого нехтування суверенітетом держави.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Железняк Ярослав Іванович, фракція "Голос".

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Колеги, доброго дня! У нас закінчується друга сесія, і це чудовий привід зробити підсумок. Ми такий в фракції "Голос" зробили. Фракція "Голос" 24/7 працювала над тим, щоб у нас і бізнес, і громадяни отримали антикризовий план і зрозумілі правила гри, як працювати під час карантину. "Голос" знайшов шлях для того, щоб підвищити застарілі ліміти ФОПів, для того щоб наш малий і середній бізнес отримував більше грошей. "Голос" змусив врешті-решт уряд почати масове тестування і захистити лікарів.

І так, "Голос" боровся за законопроект про банки, тому що добробут наших громадян набагато важливіший, ніж забаганка окремого олігарха. І буде справедливо, напевно, відмінити, що в цій боротьбі ми були не одні і  багато колег з інших фракцій долучалися. А тому я хочу зробити найголовніший висновок за цей рік - те, що нарешті через рік парламент поступово стає незалежним і повністю самостійним, в першу чергу незалежним від забаганок Офісу Президента. І в цьому я вдячний кожному з вас, і буде, напевно, справедливо відмітити, пане Голово, що і в цьому є ваш великий внесок.

Але чи задоволені ми результатом? Відверто – ні. Тому що дуже багато обіцянок не виконано і дуже багато, що треба зробити в країні. І користуючись нагодою, я хоті би нагадати лише деякі обіцянки влади. Наприклад, ви обіцяли зробити справжню судову реформу, а досі існують судді Януковича, які виносять дуже позорні вироки.

Ви обіцяли припинити тиск силовиків на бізнес, але минулого тижня вся країна спостерігала чергове "маски-шоу" від поліції на виробника дитячого харчування.

Ви обіцяли,  до речі,  що поліція буде захищати, а не катувати, але за рік у нас лише міністр Аваков став з тимчасового вічним.

Ви обіцяли, що державні дачі передадуть дітям. Але ми ж не знали, що мова йшла про власних дітей і власну родину та ще й за рахунок бюджету.

Ви обіцяли рівні правила гри, але чомусь виявилось, що деякі ресторатори більш рівніші.

І ви обіцяли, що влада буде впроваджувати реформи, але поки що ми бачимо тільки їх скорочення.

Немає ані стратегії, ані плану і навіть Програми діяльності уряду. Зате ми бачимо повернення старих люстрованих облич, повний провал в економіці і бажання влади не заробляти, а друкувати гроші.

Але у мене для вас є гарна  новина: ми є конструктивною політичною силою і тому під кожну вашу обіцянку ми вже підготували і зареєстрували законопроект. І якщо наш парламент іде на перерву, то ми готові залишатися на своїх робочих місцях, працювати, обговорювати і зробити так, щоб в вересні ми почали виконувати те, що обіцяли виборцям.

Я і вся фракція "Голос" дуже хотіли б, щоб ми нарешті забули про старий принцип, коли немає такої речі, яку неможливо пообіцяти, а з вересня всі разом перейшли до нового, що немає такої обіцянки, яку неможливо виконати, особливо коли у вас в парламенті є фракція "Голос".

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Ярослав Іванович.

Бондар Віктор Васильович, депутатська група  "Партія "За майбутнє".

 

БОНДАР В.В. Дякую.

Шановний  Дмитре  Олександровичу, шановні колеги! Я хотів би сьогодні все ж таки поговорити трошки ще про економіку, економічний блок уряду і все, що відбувається у зв'язку з цим. Ми уважно дивилися  на те, що відбувалося за півроку з податками і з економікою. Тільки за червень зібрано 89 мільярдів податків. Здавалося б, можна радіти, на фоні минулого року – велике досягнення. Але насправді чистих податків зібрано 25 мільярдів. 64,5 мільярда –  це дивіденди від "Нафтогазу" і "Приватбанку", по суті гроші, які забрали з двох державних підприємств. 25 мільярдів податків - це говорить про те, що в порівнянні з минулим роком падіння економіки на сьогоднішній день відбувається на рівні 43 відсотків. Це падіння промисловості в першу чергу, це падіння харчової переробки, і так далі. 43 відсотки!

Здавалось би, які мали би бути дії уряду, як вийти з цієї ситуації? Ну,  точно не піднімати і не повертати заробітні плати наглядовій раді, точно не обдирати фермерів і не піднімати сьогодні податки на землю, як пропонує уряд, а мали би включити мізки і подумати. Що таке 64,5 мільярда, які забрали в "Приватбанку" і в "Нафтогазу" дивідендами? Якби ці кошти той самий "Нафтогаз України", цих 40 мільярдів, які перерахував в бюджет, відправив в "Приватбанк" і разом з тими вільними коштами, які забрали в "Приватбанку", 64,5 мільярда видали би під ту саму Програму Президента "5-7-9 відсотків", то, я вам можу сказати, було би профінансовано майже 26 тисяч кредитів по 2,5 мільйона гривень. Це по 100 тисяч доларів 26 тисяч кредитів. Це майже тисяча підприємств в кожній області отримала би гроші на те, щоб піднятися, купити обладнання і створити нові робочі місця. Це майже по 150 мільйонів гривень на район, і в кожному районі це було би від 10 до 50 підприємств (це хлібозаводи, молокозаводи і так далі), які мали би можливість стати на ноги, купити обладнання і створити нові додаткові робочі місця, мінімум 5-10 робочих місць. А це значить, що майже 250 тисяч робочих місць було би створено в Україні тільки за рахунок цих коштів, які уряд банально проїсть зараз, буквально за місяць.

Нам Шмигаль обіцяв 500 тисяч робочих місць. Я вам підказую, як їх зробити (половину) від цього обіцяного вашого обсягу. Що відбулося би далі? Ці гроші не були би проїдені, ці гроші були би повернуті, бо це кредитні кошти, а не подаровані. Держава би заробила. Податки би почали платити вже через 3-4 місяці, і ці кошти поверталися б в бюджет. Українська промисловість зробила би це обладнання. Те, що не могли би зробити, закупили би за кордоном. Але створювали би робочі місця. Оце реальна економіка.

Що ми насправді бачимо на звороті? Наглядовій раді є гроші, на підняття податків є ініціативи, а на отакі прості, розумні речі від уряду ми, на жаль, ініціатив не бачимо. Більше того, нам обіцяв Президент під час виборів, що буде нова країна, будемо по-новому жити і будемо по-новому розподіляти кошти.

Починаються вибори. Як ви думаєте, куди уряд забрав кошти і куди спрямовує на фінансування? Я вам дам відповідь: тільки туди, де є кандидати і де є депутати від "слуг народу". Позабирали всі кошти соціально-економічні на фінансування шкіл і так далі тільки там, де є "слуги народу". Всі інші округи, райони – кошти забрані. І це пряма вказівка уряду. Більш того, мало того, що не дають кошти, так позабирали навіть ті кошти, які були раніше виділені і вибиті на фінансування в районах.

У мене у Віньківцях були кошти заплановані і профінансовані на очисні споруди, на нову українську школу, на закінчення стадіону величезного в районному центрі. Але фінансуються тільки стадіони, які підпадають під програму президентську, що це велике будівництво. А це не велике будівництво? Там залишалось профінансувати 4 мільйони. То це на зарплату наглядової ради, іноземцям ви знаходите ці пару мільйонів в місяць, а закінчити стадіон в районному центрі нема коштів, а закінчити школу нема коштів. Так я скажу, що три об'єкта в одному районі коштують менше, ніж заробітна плата декількох членів наглядових рад в "Нафтогазі", "Укрзалізниці", банках і так далі, які ви сьогодні намагаєтесь повернути. То, може, включайте мізки? Майте совість! Почніть займатися економікою, промисловістю! Перестаньте грабувати  країну! Перестаньте викидати кошти на повітря! Я вам тільки що розказав, як можна одною дією зробити тисячу робочих місць.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Олег Іванович Кулініч, депутатська група "Довіра".

 

КУЛІНІЧ О.І. Дякую.

Доброго дня, шановні колеги! У нас залишився  останній пленарний тиждень поточної третьої сесії. І аналізуючи порядок денний на цей пленарний тиждень, навіть якщо ми врахуємо порядок денний  позачергових засідань, це зрозуміло, що дуже багато важливих законопроектів, які важливі для країни, для економіки країни, для людей, ми не зможемо розглянути. Зрозуміло, що на економіку вплинули негативні тенденції обмежувальних заходів, пов'язаних з коронавірусом. Але якщо аналізувати, природа негараздів значно глибша, а коронавірусна криза лише прискорила вплив вже існуючих негативних факторів.

Якщо ми аналізуємо основні показники соціально-економічного розвитку країни за перше півріччя, можна стверджувати, що якщо уряд не візьметься за відновлення економіки, то нас чекають дуже складні і важкі часи. Наведу деякі цифри.

За перше півріччя показник по доходам загального фонду державного бюджету виконаний лише на 92 відсотки. Загалом державний бюджет недоотримав 38 мільярдів гривень. Найбільший провал відбувся якраз у податкових органах: це митниця – 34 мільярди гривень плюс податкова – мінус 2 мільярди гривень.

Якби у червні "Нафтогаз" і "Приватбанк" не перерахували б 64 мільярди гривень, про що вже говорили колеги, реальний показник по доходам був би виконаний лише на 80 відсотків, це мінус 102 мільярди гривень до плану.

Крім того, у першому півріччі уряд зібрав 94 відсотки річного обсягу прибутку державних компаній, це практично весь річний обсяг. Тому для мене незрозуміло, як буде наповнюватися державний бюджет у другому півріччі.

Від контрабандних схем на митниці країна щомісяця втрачає до 5 мільярдів гривень. Така ж сама сума втрачається від так званих "скруток" з ПДВ. І подолання цих схем дозволило б додатково збирати до державного бюджету 100 мільярдів гривень щороку. І як не прикро, шановні колеги, протягом роботи третьої сесії фактично не було ухвалено жодного рішення для подолання негативних тенденцій в економіці країни і жодного рішення проти контрабанди і проти "скруток" з ПДВ. А такі законопроекти є в парламенті, вони зареєстровані, їх треба просто обговорювати і виносити в сесійну залу.

За оцінками різних експертів падіння промисловості у нас 12,2 відсотка. У нас скоротився експорт на 25 відсотків порівняно з минулим роком. Уже зрозуміло, що провалена урядова програма "500 робочих місць". І плюс іще люди втратили роботу в умовах "коронакризи".

Рівень життя продовжує знижуватися. Доходи населення у першому півріччі становили 874 мільярди гривень, тоді як витрати – 935 мільярдів гривень. Це звичайно, що негативна тенденція, і вона говорить про те, що 61 мільярд гривень люди витратили із власних заощаджень. Тому абсолютно ненормальна ситуація.

Борги по комунальних послугах у нас – 60 мільярдів гривень, на 3 мільярди більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Тому Кабінету Міністрів треба терміново робити висновки і разом із проектом бюджету 2021 року, який буде поданий, думати, як цю ситуацію вирівнювати, як її коригувати і подавати такий законопроект, який зможе щось робити із негативними тенденціями взагалі в країні і з економікою в цілому.

Що стосується порядку денного на цей пленарний тиждень. Вкотре наголошую на розгляді законопроекту 2825, на включенні його до порядку денного. Він напрацьований депутатами нашої групи "Довіра", який стосується підтримки аграрного сектору. Цей законопроект особливо важливий у контексті посухи на півдні країні. Якраз його прийняття дало б чіткий інструмент і механізм, як можна було б компенсувати аграріям ті збитки, які зараз несуть вони на півдні нашої країни, це Миколаївська, Одеська, Херсонська область.

Також, пане Голово, просимо включити до порядку денного законопроект 2698 (щодо будівельної продукції), який сприятиме гармонізації нашого законодавства із законодавством ЄС.

Окремо хочу звернути увагу (про що вже говорили колеги) на проект Постанови 3809 про призначення місцевих виборів, яка виноситься на позачергове засідання. Ну, абсолютно логічно, її треба було б приймати після того, як ми проголосуємо основні законопроекти, які стосуються місцевих виборів, а далі вже голосувати цю постанову. Крім того, її треба суттєво доопрацьовувати, про що вже говорили колеги. Мова йде про райони і про повноваження районних рад.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Руслан Олексійович як представник Президента України у Верховній Раді  України.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Так, я зараз виступаю як представник Президента України, для того щоб відрефлексувати на ті закиди щодо формування порядку денного і позачергової сесії.

Перше. Президент України, він не сприймає філософію "поправочного тероризму", яка, на превеликий жаль, знайшла місце у Верховній Раді, нехай навіть у новому, але у вдосконаленому вигляді. В чому суть? Я от просто коротко хочу поінформувати вельмишановний народ України про те, що після того, як у нас заплановано було питання, пов'язане із зазначеним законом і голосування за нього вже десь планувалося на вівторок чи середу, безвідповідальні політики почали включати іншу технологію: вони почали ставити не правки, які не пройшли, а правки, які враховані комітетом на їх підтвердження. Єдиним логічним обґрунтуванням цього є затягування політичними силами часу з однією метою, щоб Верховна Рада перестала виконувати ті обов'язки, які на неї покладаються.

По даному законопроекту була враховано комітетом 1 тисяча 800 поправок. І тому Президент, бачачи це, він запропонував вийти з цієї ситуації через позачергові сесії, право на ініціювання яких він має. Крім цього, формуючи порядок денний, він взяв пріоритети всіх суб'єктів законодавчої ініціативи, комітетів та інших, які звернулися з внесенням тих чи інших питань до цього порядку денного. Хочу звернути, що по жодному з тих законів, по якому Президент вніс порядок денний, він не є суб'єктом законодавчої ініціативи, він просто підтримав ту ініціативу, яка була йому передана, для того щоб розблокувати діяльність Верховної Ради України.

Крім цього підкреслю, що Президент і далі буде у такому випадку, коли деякі політичні партії будуть блокувати роботу Верховної Ради, допомагати парламенту як єдиному законодавчому органу розтрамбувати свою роботу шляхом проведення позачергових сесій, тому що Президент України Володимир Зеленський за відповідальне ставлення в політиці і в законотворенні.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Руслан Олексійович.

Хотів би ще додати, що так само правом на скликання позачергового засідання Верховної Ради України, ще раз нагадаю, скористалися і народні депутати, і саме вони звернулися на минулому тижні з проханням видати листи. Сьогодні вже зібрані підписи, і таке засідання відбудеться завтра.

Чернишов Олексій Михайлович, міністр розвитку громад та територій.

 

ЧЕРНИШОВ О.М. Шановний Дмитро Олександровичу, шановні учасники Погоджувальної ради! По-перше, хочу подякувати за можливість взяти участь у вашому засіданні і донести позицію уряду стосовно окремих питань, які є надзвичайно важливими, можна сказати, історичними і залежать від рішення парламенту саме на цьому тижні. Йдеться про наше спільне стратегічне завдання - створення ефективного місцевого самоврядування, в першу чергу в громадах, та дієвої місцевої виконавчої влади в областях та районах. Уряд спільно з профільним парламентським комітетом, народними депутатами, обласними державними адміністраціями, асоціаціями органів місцевого самоврядування, міжнародними партнерами провів велику роботу для досягнення поставленого завдання. Ідеться в першу чергу про проведення 25 жовтня місцевих виборів на новій територіальній основі.

З цією метою просимо включити до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради України 14 липня поточного року (будь ласка,  наступний слайд), перше – проект Постанови  про утворення та ліквідацію районів (№ 3650), якою пропонується найголовніше   це утворити в Автономній Республіці Крим та 24 областях 133 нових районів та ліквідувати існуючі 490 районів.

Ми розуміємо, що це не тільки важливе, але і важке, як політично, так і психологічно, рішення. Багатьом, хто звик до існуючої неефективної системи районного поділу, це рішення не подобається, вони чинять опір. Але альтернативи цьому рішенню немає. Незатвердження нових районів створить ситуацію, яка поглибить хаос в системі територіальної організації місцевої влади і змусить ЦВК автоматично оголосити чергові вибори в усі райради.

Важливо також проінформувати вас, що Рада донорів Представництва ЄС в Україні, спеціальний посланник уряду Німеччини позитивно оцінили і вітали рішення комітету про схвалення цієї постанови.

Друге. Важливе рішення, яке має прийматися фактично у пакеті з попередньою постановою, – це проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв'язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи (№ 3614). Законопроект депутатський, але уряд його підтримує. Проектом закону пропонуються зміни правових засад функціонування бюджетної системи України, яка враховує зміну територіального устрою громад та районів.

Шановний Голово, шановні народні депутати України, прошу вас підтримати включення зазначених питань до порядку денного, їх прийняття. Крім цього,  якщо підтримаєте, під час представлення у сесійній залі проекту Постанови 3650 ми пропонуємо продемонструвати коротку презентацію щодо її змісту та основних завдань, та етапів децентралізації.

Дуже дякую.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Без мікрофону) Не передбачена Регламентом презентація, але передбачене обов'язкове обговорення. В принципі, порядок денний формується не отак от – з кондачка…   

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ірина Володимирівна! Ірина Володимирівна, давайте мені про Регламент… Точно я знаю Регламент не гірше… Почекайте, будь ласка. Я бачив, як ви його… (Шум у залі)

Дивіться, виступ від представника Кабінету Міністрів. Я зараз не сказав, що хтось щось буде включати, шановні колеги!

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Це виступ замість…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Руслан Олексійович! Це виступ замість Представника Кабінету Міністрів України. Саме його час був використаний для цього виступу.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Без мікрофону)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ні, це не обговорення. Шановні колеги, ви можете запросити на фракцію будь-якого з міністрів. Я впевнений, що пан Чернишов прийде і буде доповідати, якщо буде у вас це бажання.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Без мікрофону)   

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я думаю, що Представник Кабінету Міністрів про це передасть Прем'єр-міністру, в тому числі і по виступу. (Шум у залі)

Я саме цим і займаюсь. Давайте…

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Без мікрофону)  … Ви зараз не даєте парламенту сказ0ати, що ми думаємо про це …. відбувається. Ваша задача – захищати парламент, пане Дмитро.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я знаю.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Без мікрофону) …лідерам фракцій висловитись відносно цього абсурду…   

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Шановні колеги, я пропоную тоді після завершення… Це не передбачено Регламентом, ви це знаєте. Після завершення виступів представників комітетів, якщо у вас ще залишиться бажання, добре, я дам по хвилині виступити кожному представнику депутатської фракції і групи.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Без мікрофону) Ні, так після…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дивіться, ваші виступи теж не обговорюються, шановні колеги. (Шум у залі)

Шановні колеги, шановні колеги! Шановні колеги! Поки що право законодавчої ініціативи є…

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Без мікрофону)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я думаю, що варто передати Прем'єр-міністру цю інформацію так само. Сьогодні… (Шум у залі)

Дивіться, ми зараз не приймаємо рішення і не голосуємо за будь-яку пропозицію шановного міністра. Шановні колеги!

 

ТИМОШЕНКО Ю.В.  (Без мікрофону) Вибачте, щойно …… реформу, яка повністю руйнує країну. І ми будемо мовчати?

 

РАЗУМКОВ Д.О. Юлія Володимирівна! Юлія Володимирівна, давайте мене теж не перебивати. Я вас не перебивав.

Запропонована "година запитань до Уряду" була  і від "Європейської солідарності, і від "Слуги народу" - це запросити міністра оборони і заслухати питання про стан безпекового середовища довкілля України та організацію проведення осіннього призову до Збройних Сил України. Немає заперечень?

Радіна Анастасія Олегівна.

 

ШУФРИЧ Н.І. (Без мікрофону) А міністра охорони здоров'я ми заслухаємо?

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ні, на жаль, таких пропозицій від представників депутатських фракцій і груп не надійшло, Нестор Іванович. Дякую.

Радіна Анастасія  Олегівна.

 

РАДІНА А.О. Доброго дня, шановні колеги! Перепрошую, не могла увімкнути мікрофон. Доброго дня, шановні колеги! Від імені антикорупційного комітету дуже прошу на цьому тижні розглянути і підтримати проект Постанови 3773 про обрання  представників Верховної Ради України в конкурсну комісію для обрання голови Національного агентства з розшуку і управління активами, отриманими від корупційних та інших злочинів.

Хочу проінформувати, колеги, що рішення про обрання таких кандидатів було ухвалено комітетом за результатами відкритого конкурсу. І, власне, фінальне рішення було підтримано присутніми на засіданні комітету одноголосно. Я сподіваюсь, що ми можемо мати, виходячи з цього, позитивний результат голосування в залі.

Дякую дуже, колеги.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Микита Русланович Потураєв.

 

ПОТУРАЄВ М.Р. Доброго дня, шановні колеги! Наш комітет виносить тільки ті питання, які були проголосовані на комітеті одноголосно, тобто представниками всіх фракцій і депутатських груп.

Я дуже коротко скажу, що, розуміючи всю навантаженість нашої чергової сесії, є дві пропозиції до позачергових, я на них зараз не буду зупинятися докладно. Значить, тут у нас ідеться, в переважній більшості наші пропозиції стосуються законів, які спрямовані на допомогу дітям, а також декілька постанов, які важливі для збереження нашої культури, а саме про створення музею на базі комплексу "Садиба Даховських", про збереження собору, він на жаль на окупованій тимчасово території Криму, але будівля є, її треба захищати (це Кафедральний собор святих Рівноапостольних князя Володимира та княгині Ольги), про музеї і заклади вищої освіти і ще Закон, який ми вважаємо як антиковідівський, про підтримку туристичної галузі. Ось так коротко, колеги.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Радуцький Михайло Борисович.

Наталуха Дмитро Андрійович.

 

НАТАЛУХА Д.А. Дмитро Олександрович, дякую. Шановні колеги, зауваження такі невеличкі і прохання: законопроекти 2258, 2259 комітет просив би поставити або в чергову або в позачергову сесію (нас влаштував би будь-який з цих варіантів) і законопроект 3075 (це для стимулювання спорту у процесах держзакупівлі). Теж його подавали, теж, якщо можна, передбачити або в черговій, або в позачерговій сесії від комітету.

Від себе хотів би сказати, що багато говорилося про Декларацію державного суверенітету і про річницю. І дуже знаково, шановні колеги, є те, що 16 липня, тобто на цей четвер, в порядку денному, на нашу велику радість, ми побачили проект закону 3739 про так звану локалізацію. На моє глибоке переконання, це один з критичних і, без перебільшення сказати, історичних законопроектів, який на сьогоднішній день дозволить Україні почати процес трансформації економічної моделі з сировинної на модель з доданою вартістю.

Я хотів би нагадати, що в державній Декларації про суверенітет є пункт 6, який говорить про економічну самостійність країни. І цей законопроект фактично починає втілювати нарешті в життя цей принцип. Чому тільки починає? Тому що до вашої уваги інформація про те, що у нас рівень проникнення імпорту в публічні закупівлі станом на сьогодні складає більше 50 відсотків в той час, як в ЄС, наприклад, він складає у районі 5 відсотків, і при цьому вони дозволяють собі надсилати нам якісь гнівні листи з вимогами прямими не займатися промисловістю. Вибачте, це схоже на вислів Вільяма Пітта (старшого), що колоніям Нової Англії "нельзя позволить производство даже гвоздей для подков".

Тому я дуже хотів би попросити всі фракції підтримати законопроект 3739, який збільшить надходження ВВП, збільшить робочі місця і нарешті почне відстоювати…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ще хто бажає виступити?  Костін Андрій Євгенович.

Давайте тоді Климпуш-Цинцадзе, Завітневич, потім Костін.

Іванна Орестівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги! Хотіла би звернути увагу, вчергове, знову ж таки звертаюся до Представника уряду у Верховній Раді, виноситься на порядок денний законопроект 2458, який потребує висновку Європейської комісії відповідно до Додатку 27 до Угоди про асоціацію між Україною і ЄС.

Також хотіла би звернути увагу, що в порядки денні запропоновано велику кількість законопроектів, незважаючи на всі гасла щодо європейської інтеграції, які або прямо суперечать праву Європейського Союзу, або не враховують повноцінно директиви і регламенти Європейського Союзу, що призведе відповідно до клаптикового впровадження в наше законодавство тих норм і тих механізмів, які ефективно працюють у Європейському Союзі і в результаті дадуть додаткове викривлене їхнє впровадження тут, в Україні, і дадуть додаткові аргументи тим, хто хоче втягти в російське і московське стійло Україну, говорити про те, що, мовляв, європейські норми тут не працюють.

Прямо суперечить законопроект 2464. Потребують доопрацювання: 2285-д, 3598, 3707, 2110, 2353, 3016, 3023, 3023-1, 2258, 2259, 1193, 2360 і альтернативні.

І від себе хотіла би додати, що я вважаю, що це цинізм так святкувати Декларацію про державний суверенітет, коли ви пропонуєте розглядати Закон про відміну взагалі навчання українською мовою в українських державних школах. Це те, що пропонує сьогодні монобільшість, і те, що ви, на жаль, пане спікер, підтримуєте і плануєте на четвер розгляд цього законопроекту. Мені дуже прикро.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Іванна Орестівна, жодний з представників депутатських фракцій та груп після пропозицій Корнієнка не виступив із запереченням. Якщо б воно було, то необхідно було би ставити на голосування.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. (Без мікрофону) …Давайте тоді обговоримо…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ні, шановні колеги! Почекайте! Ні! Шановні колеги! Ярослав Іванович, я… Вибачте, всі виступали, кожний зі своєю позицією.

Йдемо далі. (Шум у залі) Я не чув! Ми можемо підняти стенограму.

Завітневич Олександр Михайлович.

(Шум у залі)

 

ЗАВІТНЕВИЧ О.М. Шановні колеги, шановний пане Голово! Від комітету включений один законопроект – 2398-д, це оборонні закупівлі. Тому маю велику надію, що дійде черга і по часу ми встигнемо.

І також хочу зазначити, ми подавали ще два законопроекти до порядку денного - це проект Закону про розвідку (2412-д і 2414-д). Сьогодні зранку було вже засідання комітету, і кінцева таблиця вже є в СЕДО. Це по законопроектам.

І ще хочу, колеги, доповнити. Тут лунали з приводу призову. Так, є, я скажу, ну,  непоодинокі, але є випадки неузгодженості між воєнкоматами та деякими категоріями призовників. Хочу зазначити, що в Указі Президента, який був на початку весни, було зазначено, що категорія призовників 18-19 років не підлягає призову. Тому тут деякі  є маніпуляції. Але зараз була вже робоча група з Офісом Президента, з Міністерством оборони, і комітетом ми надали додаткові пропозиції щодо узгодження. Може, це буде указ або ще якийсь інший документ, який стосується деяких окремих категорій призовників.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Костін Андрій Євгенович.

 

КОСТІН А.Є. Шановний пане Голово, шановні колеги! Є декілька питань. Перше питання – це стосується законопроекту про внесення змін до Закону "Про судоустрій і статус суддів". Ми маємо основний невідкладний, внесений Президентом України - 3711 та два альтернативних – 3711-1 і 3711-2 В запропонованому розкладі він на четвер. Але у нас було заплановано розгляд на комітеті в середу цього законопроекту. Тому якщо буде така можливість, якщо так станеться, що Верховна Рада зможе працювати не тільки, обговорюючи правки на підтвердження Закону про гральний бізнес, то прохання поставити питання про внесення до порядку денного або у вівторок, або в середу, для того щоб ми могли обговорювати на комітеті.

Друге  питання. Якщо ви пам'ятаєте, у нас були перенесені  Постановою Верховної Ради України від 17 березня 2020 року всі парламентські слухання на четверту сесію Верховної Ради і питання дат було визначено для Погоджувальної ради депутатських фракцій. Якщо є така можливість щодо  парламентських слухань "Проблеми виконання Україною рішень Європейського суду з прав людини", зарезервувати дату 11 листопада, це середа. І, якщо буде така можливість, цю дату провести.

І як один із авторів законопроекту 3708 хотів би зазначити, що наші державні службовці, судді та правоохоронна система повинні працювати  ефективно. Вони повинні бути мотивовані. Країна вже живе у режимі повноцінної роботи, тому повернення цих заробітних плат є обов'язком держави перед тими людьми, які в цей складний час з народом були спільно, розділяли…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Ніхто не наполягає? Нестор Іванович Шуфрич.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую, шановний головуючий.

Хочу довести позицію Національної спілки журналістів України та Національної асоціації українських медіа щодо їх вимоги зняти з розгляду порядку денного Закону про медіа до того часу, поки не буде дана його експертна оцінка відповідними інституціями Євросоюзу в тому числі.

Крім того хочу довести до вашого відома позицію біля 200 видатних журналістів, які сьогодні вважають, що в тій редакції, в якій він запропонований для прийняття в першому читанні, це є закон фактично про встановлення цензури, ніж щодо захисту свободи слова. І це  звернення було підписане Сонею Кошкіною, Олесею Бацман, Павлом Єлізаровим, Олександром Іванеском, Віктором Шлінчаком, Олександром Швецем, Наталією Влащенко та багатьма іншими  видатними журналістами,  Максом Назаровим, Юлією Лимар. Я би всі свої дві хвилини використав би, щоб  перелічити ці видатні прізвища.

Безумовно, сьогодні, коли ми спостерігаємо за свавіллям Нацради, останній приклад – це фактично черговий напад на журналістський колектив "112" каналу за вислови Віктора Медведчука, хочу нагадати, що  неприпустимо вимагати відповідальність від журналістів за вислови Нестора Шуфрича, Віктора Медведчука, Вадима Рабіновича, Дмитра Разумкова, Давида Арахамії та інших гостей студії, поки нема претензій до гостей студії. А все інше я вважаю свавіллям.

Крім того, ми вимагаємо провести ротацію по квоті Верховної Ради України Нацради з питань телебачення та радіомовлення та Наглядової ради Суспільного телебачення.

Хочу довести до вашого відома, що комітетом прийнято рішення щодо рекомендацій ідентифікації журналістів під час роботи журналістів в гарячих точках...

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Денис Анатолійович Монастирський.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Доброго дня, шановні колеги! Предметом мого сьогоднішнього виступу стануть вчорашні трагічні події на Столичному шосе, коли п'яний водій на зустрічну смугу руху виїхав і допустив лобове зіткнення  з автомобілем, де на даний момент загинуло двоє дорослих і двоє дітей, за життя ще одного хлопчика зараз борються лікарі. І це питання, яке  надзвичайно є гострим в нашому суспільстві, оскільки кількість людей, які допускають сідати за кермо в стані алкогольного сп'яніння, є надзвичайно високою.

Саме тому вже давно депутатами  нашого комітету підготовлено законопроект 2695, який частково вирішує це питання. Зокрема прибирає ганебну можливість звільнення від адміністративної відповідальності по малозначності за п'янку за кермом або передачу на розгляд трудового колективу. Крім того збільшує строк притягнення до адміністративної відповідальності до року з трьох місяців, через що більшість таких протоколів і постанов, власне, закриває суд через перевищення відповідного строку. А також збільшує суттєво відповідальність і запроваджує адміністративний арешт у разі, якщо особа повторно вчиняє правопорушення у вигляді п'янки за кермом. Крім того значно підвищує і кримінальну відповідальність.

Цей законопроект не стояв в порядку денному на цей тиждень. Але я прошу і звертаюся до представників фракцій, щоб, можливо, на позачергові засідання, можливо, в середу Верховна Рада розглянула можливість і також його поставити.

Дякую вам.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитро Олександрович, шановні колеги! Дмитро Олександрович, я прошу поставити законопроект 0941 або на черговий розгляд, або на позачергову сесію. Цей законопроект вже півроку лежить у нас в Апараті, технічний, без жодного зауваження завізований юридичним управлінням, дуже чекають наші правоохоронці, щоб розблокувати судочинство по справах щодо правопорушень, вчинених на території Автономної Республіки Крим.

Також користуючись нагодою, що  у нас присутній міністр розвитку громад. Олексій Михайлович, я вас запрошую в середу на засідання нашого комітету. Ми б хотіли дізнатися, звідки з'явилась така дискримінація? Про що йдеться мова, шановні колеги? При прийнятті рішення щодо соціально-економічного розвитку громад, як приклад, в Донецькій області у нас, виявляється, є тільки два міста –  Покровськ  і Краматорськ, і все, більше міст, районів немає. Чому ви приймаєте такі рішення, нам незрозуміло. І ми хочемо в середу про це дізнатися особисто від вас.

Також я звертаюся до колег з бюджетного комітету. Чому ви затверджуєте такий розподіл фінансування по громадах, абсолютно дискримінаційний по відношенню до всіх інших громадян України?

І ще одна інформація до всіх колег. На попередньому тижні ми провели комітетські слухання щодо захисту прав національних меншин. Вкотре вам повідомляємо, що уряд, маючи пряму норму в Законі України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" прямо записано, що уряд протягом півроку повинен був розробити і подати на розгляд Верховної Ради України законопроект щодо порядку реалізації прав корінних народів, національних меншин України. Цього не було зроблено, це зараз повинні...

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Андрій Андрійович Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Добрий день, шановні колеги! Добрий день, шановний Дмитро Олександрович! Хочу вас поінформувати щодо ситуації з Постановою 3809 про оголошення виборів. При її створенні та голосуванні у комітеті ми виходили з іншої логіки розташування законопроектів у порядку денному сесії. Таким чином у постанові 3809 не враховано оголошення чергових виборів до районних рад. Тому сьогодні о 13:30 ми екстрено збираємо комітет для внесення редакційного уточнення щодо цього. Разом з цим, прошу вас, Дмитро Олександрович, Голову Верховної Ради, сприяти нам у терміновому тиражуванні уточненого тексту постанови, так як вона розглядається на позачерговому засіданні о 14:00.

Щодо оголошення виборів до сільських, селищних та міських рад,  відповідних голів. При створенні постанови ми спиралися на узгоджену позицію з урядом в особі Мінрегіону та Центральною виборчою комісією щодо того, що внаслідок проведення децентралізації відповідно до законодавства такі вибори будуть першими і оголошувати їх має саме Центральна виборча комісія. При цьому в тексті постанови є пряме доручення ЦВК зробити це у відповідності із законодавством та призначити перші вибори на один день із черговими.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Всі бажаючі виступили? Нагорняк Сергій.

 

НАГОРНЯК С.В. Доброго дня, Дмитро Олександрович! Доброго дня, шановні колеги! Минулого місяця між урядом та інвесторами в "зелену" енергетику був підписаний меморандум про співпрацю, про врегулювання кризи в "зеленій" енергетиці. На нашу думку, після того, як був прийнятий цей меморандум, був зареєстрований урядом законопроект 3658, був підтриманий Верховною Радою в першому читанні, сподіваюсь, на цьому тижні нам вдасться скоротити строки до подачі правок і внести потрібні правки для того, щоб проголосувати його в другому читанні. На думку більшості членів комітету нашого, він є надто, ну, надто таким добрим для інвесторів, тому що насправді у нас немає, у держави, такої можливості сплачувати за найдорожчими тарифами в Європі, водночас вимикати атомну найдешевшу генерацію. Станом на минулий рік держава виплатила інвесторам 26 мільярдів гривень. На цей рік передбачено 52 мільярди гривень. На наступний 65 уже, за нашими прогнозами. Для того, аби виплатити за такими тарифами такі суми, потрібно підняти тариф на передачу "Укренерго" більш ніж в чотири рази. На нашу думку, ми будемо подавати правки, якими будемо знижувати все-таки тариф. І будемо вас просити підтримати ці правки, тому що держава не в змозі виплачувати за надвисоким тарифом.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Сергій Володимирович.

Бондаренко Олег Володимирович.

 

БОНДАРЕНКО О.В. Доброго дня, шановний Дмитро Олександрович! Доброго дня, шановні колеги! Я хотів би звернути вашу увагу на те, що, на жаль, в порядку денному цього пленарного тижня немає жодного законопроекту екологічного комітету, який був підготовлений екологічним комітетом до першого або другого читання. Це є найважливішими, за нашою думкою, законопроекти, а саме. рамковий законопроект про управління відходами (2207-1-д), доопрацьований комітетом, це законопроекти про запобігання жорстокому поводженню з тваринами, а саме законопроекти 2802, 2351, це законопроект про запобігання пожежам на землях лісового та водного фонду, торфовищах та на землях інших категорій (3526) і це законопроекти, тобто постанови про невідкладні заходи, пов'язані з подоланням негативних наслідків повені та допомога постраждалим в західних областях України (реєстраційний номер 3787).

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Всі бажаючі виступили?

Дякую, шановні колеги. Засідання Погоджувальної ради оголошую закритим.

 

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку