СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

 

15 червня 2020 року, 11 година

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Добрий день, шановні колеги! Добрий день, шановні телеглядачі! Я радий всіх бачити на засіданні Погоджувальної ради Верховної Ради України. Нам передує достатньо непростий тиждень, багато питань на нього виноситься, багато питань, які потребують невідкладного розгляду: це і програма дій уряду, я трохи пізніше на цьому зупинюсь.

Також одним з важливих питань буде план законодавчих ініціатив. Ми його повинні були прийняти ще на початку нашої роботи. Однак, COVID вніс свої достатньо серйозні, і не лише в нашу роботу, зміни.

Перш за все, шановні колеги, я хотів би звернутись до вас і до вашого сумління та відповідальності. На жаль, на останніх засіданнях Верховної Ради ми всі бачили, що багато колег без масок. Масочний режим. І на жаль, це відбувається не лише у Верховній Раді, а і по всій країні. І ми бачимо достатньо серйозне зростання кількості захворілих. У нас був у суботу новий антирекорд – 753 особи захворіли в Україні. Також бачили достатньо високі показники як вчора, так і в п'ятницю, це 648 людей, сьогоднішній показник – 656 людей. І я думаю, що поки що зарано говорити про те, що ми пройшли всі випробовування, які, на жаль, перед нами поставив COVID. Тому давайте відноситись більш відповідально і по відношенню до себе, і по відношенню до своїх близьких та рідних, та колег.

Наступне питання – це питання, що відповідно до статті 19 Регламенту Верховної Ради України Верховна Рада щорічно затверджує план законопроектної роботи Верховної Ради, узгодженої Погоджувальною радою, з урахуванням узагальнень Апаратом пропозицій комітетів щодо питань, які потребують законодавчого врегулювання.

Трохи пізніше Руслан Олексійович Стефанчук більше скаже щодо цього плану законотворчої роботи. Однак, нам треба буде прийняти рішення на Погоджувальній раді і розглянути це питання, я думаю, що завтра на пленарному засіданні його затвердити.

Одразу хочу поінформувати, що те, що ми не зможемо або не встигнемо пройти за цей рік, воно автоматично перейде на наступний рік, оскільки, ну, дійсно, проблеми, які були викликані СOVID, і багато змін, які також були враховані під час обробки цього плану, вони достатньо суттєві.

Також на минулому тижні був зареєстрований, на цьому тижні буде розглядатися, це Закон про народовладдя через всеукраїнський референдум (реєстраційний номер 3612). Він був ініційований Президентом України, був визначений невідкладним. І я думаю, що у вівторок ми розглянемо скорочення строків, а пізніше, в четвер можливо, якщо все буде добре, ми зможемо його вже розглядати в першому читанні по суті.

Також є важливі законопроекти такі, як і допомога креативним індустріям (3377). Я думаю, що представники комітету про це скажуть. Також у нас будуть і кадрові питання. Одним з важливих аспектів нашої роботи це буде те, що на четвер буде виноситись доопрацьована Програма дій уряду. Вона вже надійшла до Верховної Ради України. І я думаю, що у нас буде можливість розглянути її і вже прийняти відповідне рішення.

Паралельно з цим звернулися всі або майже всі депутатські фракції та групи з наступною пропозицією, щоб і на цьому тижні ми використовували той же графік роботи, що і на минулому пленарному тижні. Тобто ми працюємо до 12-ї, з 12:30 – перерва, і до 15-ї години ми працюємо в пленарному режимі. Це вівторок і четвер. Середа – до 14-ї години. П'ятниця,

замість "Різного" запити, а далі працюємо… Тобто з 10-ї в нас "година запитань до Уряду", з 11-ї до 12-ї ми працюємо в пленарному режимі, до 12:30 –  перерва, і до 13-ї години ми працюємо як зазвичай.

Якщо не буде заперечень… (Шум у залі) Тоді, на жаль, ми не зможемо. Ми зможемо взяти 30 хвилин на "Різне", 30 хвилин на запити. Такий формат буде, думаю, що теж врахований. Я прошу Апарат опрацювати це рішення для того, щоб ми його завтра на початку нашої роботи  проголосували.

Юліє Володимирівно, зараз у всіх буде можливість виступити по цим питанням.

Звертаюся ще до представників депутатських фракцій і груп з проханням висловити свої думки щодо "години запитань до Уряду", яка відбудеться в п'ятницю. Є декілька пропозицій, наскільки я пам'ятаю, були озвучені, це або запросити представників Міністерства освіти, або запросити представників Міністерства фінансів. Освіти – щодо ЗНО, а фінансів – щодо питань використання коштів, які були виділені в рамках змін до бюджету Верховної Ради України і перераховані в ковідовський, в так званий антиковідовський фонд.

Шановні колеги, я сподіваюся, що цей тиждень буде плідним, ефективним, і Верховна Рада попрацює на користь держави.

Руслан Олексійович Стефанчук.

 

СТЕФАНЧУК О.С. Дякую, вельмишановний Дмитре Олександровичу.

Шановні присутні, так, ми починаємо черговий пленарний тиждень. І я хотів би одразу підкреслити, що одним з найважливіших законів, я думаю, які будуть розглядатися цього пленарного тижня, це якраз буде законопроект про народовладдя через всеукраїнський референдум. Президент України, от як і обіцяв, в кінці минулого тижня вніс цей законопроект до Верховної Ради. Він був зареєстрований на початку цього тижня. Йому буде наданий статус невідкладного законопроекту.

Ще раз підкреслю, що цей законопроект формувався абсолютно за новими такими  стандартами, тому що йому передувала майже річна робота робочої групи, куди долучалися не тільки всі, хто забажав, народні депутати України, але і було широке залучення громадськості, широке залучення  представників Центральної виборчої комісії. Це, в першу чергу, пов'язано з тим, що цей законопроект повинен був гармонійно увібрати в себе всі процедури, які стосувалися нового Виборчого кодексу України. Крім цього, він отримав широке громадське обговорення, оскільки був вивішений на громадське обговорення на сайті Верховної Ради України українською і англійською мовами. Ми отримали позитивні рецензії і від українських провідних інституцій, які займаються сферою народовладдя і прямої демократії, і від міжнародних інституцій.

І тому я дуже хочу закликати при розгляді цього проекту все-таки давайте більше говорити про змістовні складові ніж про якісь політичні дивіденди для окремих політичних фракцій чи груп. Тому що, мені видається, що тільки сумісною роботою ми зможемо подарувати народу України якісний законопроект і якісний механізм, який би регламентував право народу на народовладдя.

Другий блок по питаннях, якими ми також опікуємося в цей період, це підготовка законопроекту про опозицію. Знову ж таки я от хочу звернутися до деяких лідерів опозиційних фракцій. Тому що через те, що ваші члени цієї робочої групи не вносять навіть на першому  етапі якісь конструктивні рішення щодо п'яти питань, які ми поставили,  тому що без відповіді на них ми не можемо рухатися далі, тормозить цей проект. І тому складається картина, за якою опозиційні партії самі ж і блокують процес розробки Закону про опозицію. Тому я теж просив би вплинути на ваших представників в робочій групі, щоб вони більш активно брали участь у розробці цього законопроекту.

Також, як сказав Дмитро Олександрович, він вніс сьогодні на розгляд нашої Погоджувальної ради проект Постанови  Верховної  Ради про план законопроектних робіт  Верховної Ради на 2020 рік. Зрозуміло, що COVID-19 суттєво внесе зміни в виконання  цього плану. Але я попросив би все ж таки глянути, ознайомитись і внести його в зал з тим, щоб ми почали працювати врешті-решт по плану, як цього вимагає стаття 19 Прим. Регламенту Верховної Ради України. І там передбачені блокові питання, які стосуються напрацювання того законодавства, яке ще не напрацьоване в Україні, ми проаналізували Конституцію України, близько 20 законодавчих актів, які вимагаються Конституцією України, вони ще не розроблені за 28 років незалежності України. Крім цього, ціла низка кодифікацій тут передбачена. І я думаю, що ми почнемо працювати.

А в подальшому, хотів би підкреслити, що нам слід було б напрацювати все-таки механізм, який би забезпечував поетапність проходження цього плану законопроектних робіт.

Крім цього, я хотів би підкреслити, що цього тижня нарешті заплановано в залі розгляд законопроекту про розширення суб'єктів декларування. Ми з вами давно говорили про  те, такі суб'єкти, як керівники державних компаній, вони також повинні підпадати декларуванню. І я думаю, що воно буде підтримано в залі  Верховної Ради.

І ще один важливий законопроект. Він стосується питань, пов'язаних з перезапуском системи інтелектуальної власності в Україні. Я хочу підкреслити, цей законопроект одноголосно був підтриманий на Комітеті з економічної політики, і я теж попрошу підтримки його в залі.

А в цілому я бажаю нам всім плідного і успішного тижня.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Руслане Олексійовичу.

Олена Костянтинівна Кондратюк – заступник Голови Верховної Ради України.

 

КОНДРАТЮК О.К. Доброго дня, шановні колеги! Дійсно, до парламенту надійшла програма дій уряду. Я думаю, що політичну оцінку дадуть всі керівники фракцій і політичних груп в парламенті.

Насправді, я би хотіла  сьогодні загострити питання і ситуацію, яка склалася довкола проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Ми всі бачили, яку хвилю обурення в суспільстві викликало скасування за два дні до проведення пробного ЗНО. Я не дарма на минулому засіданні в п'ятницю, під час запитань до уряду, акцентувала увагу Прем'єр-міністра України на проблемі готовності до проведення ЗНО та до безпечних умов його проведення. Нас тоді всі запевняли, що все ніби добре, але виявилося, що це далеко не так. Я вкрай також стурбована  інформацією освітнього омбудсмена Сергія Горбачова про те, що в уряді розглядається можливість взагалі скасування ЗНО, повного його скасування. Для когось, можливо, це найлегший спосіб вирішення цієї проблеми, але це точно не вихід із ситуації, а втеча від відповідальності конкретних чиновників.

Нагадаю, що з 2008 року це найефективніший спосіб, який користується максимальною довірою проведенням оцінювання для вступу абітурієнтів до вишів, він успішно був започаткований урядом Тимошенко у 2008 році. Верховна Рада в межах парламентського контролю має зробити все можливе, щоб захистити інтереси абітурієнтів і не допустити скасування ЗНО. Адже мова йде не просто впевненість там у дітей, а про їхні рівні права та можливості до вступу до якісної освіти. Можливо, відміна ЗНО – це такий очевидний статус повернення до старих корупційних схем при вступі, і нарешті треба зняти реально питання штучного нагнітання конфліктів між ніби непроведенням ЗНО та керівництвом вузів.

Посиленню цього, вибачте, хаосу сприяє і невизначеність самим керівництвом Міністерства освіти – 100 днів уряд без очільника такого ключового міністерства. Монобільшість разом з Комітетом профільним з питань освіти та Прем'єр-міністром мають, в принципі, негайно і публічно запропонувати кандидатуру міністра освіти, який має, в принципі, і взяти на себе відповідальність, і персональну відповідальність за організацію та проведення ЗНО на належному рівні.

Ми, в принципі, розуміємо, що психологічний стрес учасників та їх батьків, та організаторів ЗНО є не менш ніж ризики зараження на коронавірус під час самого проведення ЗНО. І, на мою думку, слушним є пропозиції відмінити державну підсумкову атестацію для випускників, тим самим зменшити кількість людей на пунктах тестування та зменшити ризики інфікування.

Безпека та належна організація ЗНО мають бути ключовим пріоритетом для уряду. ЗНО має відбутися для 362 тисяч абітурієнтів, а кошти, витрачені на пробне ЗНО, мають бути компенсовані та повернуті. І якщо є вже питання механізму компенсації уряду, який вже проговорив ніби ці механізми, то я попрошу представника уряду, який присутній тут, проінформувати нас про це.

І натомість я вношу пропозицію запросити на "годину запитань до Уряду" в.о. міністра освіти Любомиру Мандзій для інформування про хід проведення ЗНО, і, нарешті, зняти питання щодо її проведення.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Олександр Сергійович Корнієнко, "Слуга народу".

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги! Доброго дня, шановні українці! Дійсно, у нас триває ситуація з тим, що не зменшується кількість зареєстрованих випадків щоденного захворювання на COVID. Тому ми теж звертаємося зі свого боку до всіх українців з проханням дотримуватися тих заходів адаптованого карантину так званого, не порушувати масочний режим, не порушувати режим соціальної дистанції.

Окремо звертаємося до власників закладів культури, які ми всі бачили відео на вихідних, добре подумати, чи вартує ваш миттєвий заробіток життя здоров'я сотень і тисяч молодих людей, які теж не завжди обачно відвідують подібні заходи.

Також ми пропонуємо запросити на Комітет з питань охорони здоров'я нації Міністра Степанова та Головного санітарного лікаря Ляшка, щоб не на комітеті, можливо, якщо є така можливість комітету, доповіли про актуальні всі заходи, які робляться, для того, щоб боротьба з епідемією велась у нас на тому рівні, на якому вона і була раніше, що дозволяла нам тримати динаміку в якихось таких пристойних цифрах.

Щодо виходу з карантину. У нас продовжується історія економічна, для нас важливо на цьому тижні розглянути в другому читанні законопроект 3509, який дозволить нам спрямувати на проект "Велике будівництво", на будівництво доріг певну частину фінансування, яке дозволить цьому проекту далі розвиватися, створювати робочі місця. І це те, що буде рухати економіку.

Також щойно, буквально, була новина про те, що Президент попросив визнати невідкладним проект 3377  про креативні індустрії, він у нас є на друге читання, про врятування креативних індустрій. І наш колишній колега пан Ткаченко багато цьому уваги в комітеті приділив, розробці цього законопроекту, він дійсно дуже важливий для порятунку саме тих індустрій, які найбільше постраждали –  туризм, культура, масові заходи і так далі.

Щодо запрошення на день уряду, ми підтримуємо запрошення пана Міністра фінансів пана Марченка щодо ситуації із використанням коштів, зокрема, з так званого COVID-фонду, щоб він доповів нам, як ведеться це опрацювання цих всіх проектів.

Щодо виконуючого обов'язки міністра освіти, я думаю, в робочому порядку, як і всі члени уряду, вона буде присутня на засіданні дня уряду і зможе відповісти на всі питання щодо зовнішнього незалежного оцінювання.

Також програма дій уряду на цьому тижні у нас повторно вноситься. Я думаю, що у нас ще не було часу багато в комітетах ознайомитися, але я думаю, що до четверга ми можемо всі з нею повторно ознайомитися і прийняти ті рішення, які потім будемо в залі обговорювати і голосувати.

Також хотілось би звернути увагу на два законопроекти, пов'язані з процесом децентралізації, який далі, наступні стадії якого йдуть. Нам уряд вніс Постанову про укрупнення районів так зване, вона на розгляді в комітеті, це окремий процес. Завтра, там післязавтра будуть підкомітети, це буде все публічно, максимально відкрито, з урахуванням всіх думок. Але у нас паралельно є законопроект 3614, який ми просимо включити в порядок денний, це щодо врегулювання міжбюджетних відносин між рівнем районним та рівнем громад. Це дуже важливо, він розроблений в контакті з Асоціацією міст України, і це той шлях, який нам дозволить врегулювати ці питання з укрупненням районів.

Також є законопроект 3621 щодо приведення у відповідність структури Державного реєстру виборців. Це разом з ЦВК ми теж відпрацювали для того, щоб місцеві вибори пройшли максимально у нас по технології, по закону.

І також ми підтримаємо, і будемо закликати колег підтримати в першому читанні законопроект про народовладдя, про референдум (3612). На комітеті в середу, я впевнений, у нас буде позитивний висновок, і ми очікуємо в четвер його в залі. Це виконання наших обіцянок. Це перший законопроект із великого  пакету, який, дійсно, розроблений в повному контакті із громадянським суспільством, який дасть українському народу додаткові інструменти вирішення в демократичний спосіб всіх питань.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олександре Сергійовичу.

Дійсно, 3377 стоїть на вівторок, ми планували його розглянути. Я думаю, що буде підтримка в залі.

Щодо 3614, на жаль, там по строках неможливо на цьому тижні його буде розглянути. Просто внести, да, до Апарату, врахуйте, будь ласка.

Вадим Зіновійович Рабінович.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Дорогі друзі, у мене три коротких питання. Питання перше. Президент подав Закон про народовладдя, простіше кажучи, Закон про всеукраїнський референдум. Я тисячу разів прошу вибачення, але 5 березня 2020 року був поданий до ВР і зареєстрований законопроект 3177 про всеукраїнський референдум. Остаточний термін подання альтернативного законопроекту був  25 березня. Таким чином, Президент запізнився  на 76 діб. Стаття 100 Регламенту Верховної Ради урегульовує поняття "альтернативний законопроект", тому ознайомтесь, будь ласка,  з цим законом.

Я звертаюся до керівництва Верховної Ради. Коли у нас буде головувати закон, а не дзвіночки із Адміністрації Президента? Зрозумійте мене правильно, що порушення порядку реєстрації цього законопроекту призведе до порушення розгляду. А це в свою чергу у разі прийняття цього закону призведе до визнання неконституційним цього закону. Навіщо ви це робите? Пане Разумков, цей законопроект незаконний, не ставайте, будь ласка,  співучасником беззаконня.

Крім того, я прошу розслідувати можливість здійснення незаконного тиску на співробітників Апарату Верховної Ради України, бо співробітники мають значний досвід роботи та відповідно не могли не помітити альтернативність проекту та були зобов'язані відмовити у реєстрації президентського законопроекту у відповідності до части другої статті 92 Регламенту Верховної Ради. Будь ласка, пам'ятайте це, працівники Верховної Ради.

По-друге, звертаюсь зараз до керівників усіх фракцій парламенту і груп. Нам стало абсолютно точно відомо, що Кабмін прийняв рішення, і воно узгоджено з Офісом Президента, про зрив місцевих виборів, які назначено на жовтень цього року. Розуміючи, що це буде крахом "зеленої влади", вони задумали маніпулювати цифрами коронавірусу і, таким чином, нехтуючи законами і Конституцією України, відмінити вибори і призначити проведення їх у березні 2021 року.

Я хочу попередити осіб, які збираються втілити у життя це антиконституційне рішення, і вони відповідатимуть за законом. Думайте про це. Нам відомо, що саме вони замислили і як вони збираються це здійснити.

І до представників інших партій я звертаюсь. Давайте бути пильними, аби в Україні не відбулося державного перевороту, будь ласка.

І останнє. "Слуги народу" зареєстрували законопроект 3605, в якому передбачають покарання журналістів за публікацію фото, відео та переписок або інших фактів із життя можновладців. Швидко стали "слуги" самі знаєте ким. Я вважаю, що цей закон, який ви подали лише тому, що журналісти показали, як ваші депутати переписуються з проститутками прямо у сесійній залі, це отримало неабиякий розголос та резонанс. І тепер ви вважаєте такі дії представників ЗМІ злочинами, а не ваші. Цей законопроект сам по собі злочин.

Вважаю, що морально ви не маєте права його не те, що розглядати, навіть подавати у Верховну Раду. Прошу Верховну Раду розглянути можливість зняття цього законопроекту у порядку денному, а "слугам" подумати над своїм моральним виглядом. Краще не пишіть проституткам, і не треба буде потім затикати рота журналістам та обмежувати свободу слова в країні.

Дякую дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Вадим Зіновійович, щодо…

 

РАБІНОВИЧ В.З. Щось не так?

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А.  Повіям.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Повіям, прошу вибачення. Я вот это не часто слово применяю в жизни.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Шановні, ви добре обізнані, Андрію Анатолійовичу, в термінології добре обізнані.

Якщо ми говоримо про законопроект, дійсно, комітет буде розглядати, і в тому числі на цьому рівні можуть прийматися відповідні рішення, але треба подивитися в законопроект.

Щодо Апарату. Дійсно, тут з вами навіть сперечатися не буду. Думаю, що Апарат Верховної Ради – найбільш фаховий інституційно сталий орган з багатьох інших державних інституцій, і впевнений, що ніхто на нього тиск створювати не буде. Це раз. Два. В професійності і в знаннях, я думаю, що вони дадуть фору багатьом.

 

РАБІНОВИЧ В.З. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Якщо ми говоримо… Вадиме Зіновійовичу, я вас не перебивав, вибачте.

 

РАБІНОВИЧ В.З. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ні, ні. Я відповідаю. Ви ж до мене звернулися, я ж при всій повазі.

Щодо законопроекту про народовладдя, про який ви говорили, я дам слово в кінці представнику Президента… Вадиме Зіновійовичу!

 

РАБІНОВИЧ В.З. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Вадиме Зіновійовичу, є представник Президента, я впевнений, що він дасть свою оцінку.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Тут не до Регламенту, тут до законопроекту.

 

РАБІНОВИЧ В.З.  (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Шановні колеги. Сто відсотків.

Геращенко Ірина Володимирівна.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Шановні колеги, в ці хвилини відбувається суд по апеляції Януковича. В країну вже повернулися адвокати Януковича. Адвокати Януковича керують силовими структурами в Україні, повертається терор політичний часів Януковича, і влада все робить для того, щоб за вказівками Кремля скоро і самого Януковича сюди повернути. Влада воює з ветеранами, волонтерами і лідерами опозиції. Влада воює з опозицією.

Минулого тижня уже в таких найкращих традиціях 37-го року о 6 ранку прийшли до Омеляна, який відомий нищівною критикою влади. В ці хвилин так само відбуваються обшуки голови нашої Вінницької обласної регіональної організації "Європейської солідарності" Руслана Демчака. І, власне, Державне бюро розслідувань перетворилося на "Державне бюро репресій". І на ці репресії з бюджету України виділяється 1,5 мільярда гривень.

Чому взагалі все це відбувається – і обшуки, і незаконне спостереження над лідерами опозиції? Тому що падає рейтинг влади, в економіці піке повне, і тут потрібно все замінити шоу. Є чітка реакція вже наших міжнародних партнерів, справжніх друзів України, є чітка реакція героїв України на те, що це є вибіркове правосуддя, це є політичні репресії, і що влада просто замість того, щоб зайнятися країною і економікою, пішла не в той степ. Чим він закінчився для Януковича – Ростовом, ну, було б добре, щоб влада вивчила ці уроки. І саме цим зайнялася, тим самим, боротьбою з коронавірусом, яку вона просто провалила.

На сьогодні 5 тисяч 537 лікарів інфіковані коронавірусом. Вони не отримують ніякого страхування, тому що "слуги" просто збрехали і обманули лікарів, що будуть вони отримувати відповідні страховки. Вже правильно зазначили, що 30 мільярдів гривень, це половина з виділених на боротьбу з COVID, просто розкрадені, невідомо де вони ділися. Де 10 мільйонів тестів, про які говорила влада? І ми вважаємо, що ГПУ і ДБР мають зайнятися саме розслідуванням, де тести, розслідуванням, де маски, розслідуванням, що відбувається з захистом лікарів. Але при цьому "слуги", які самі неспроможні захистити лікарів, ще перетворюють лікарів на рабів-слуг і забороняють брати допомогу, в тому числі від Порошенка, від його фонду, як це трапилося в Волновасі. А в Хмельницькому глава облдержадміністрації зібрав з лікарень, яким ми завезли цю допомогу, папірці, що допомоги від "Європейської солідарності" не було, а була від фонду Порошенка. Друзі, вам не соромно займатися таким? Замість того, щоб зайнятися нарешті країною.

Власне, так само ми бачимо, що відбувається сьогодні в економіці. І в цьому контексті ми вимагаємо, щоб так само влада повернулась до питання виведеного капіталу. Цього тижня наша політична сила зараз зареєструє закон на виведений капітал. І ми вважаємо, що має бути комплексно вирішено питання тих "драконівських" норм Закону 1210, якими ви просто знищили малий і середній бізнес. Я не знаю, тут збираються обговорювати програму діяльності уряду, хоча всім очевидно, що цей уряд, ну, він є некомпетентним. Він може створювати тільки нові кризи. Дійсно, якщо за 100 днів навіть не спромоглися знайти міністра освіти і зараз намагаєтесь повернути корупцію у вузи, знищуючи ЗНО, то, знаєте, методами тільки прийняття програми ці питання не вирішиш.

Ми вважаємо, що цей уряд має піти у відставку в повному складі. Я нагадаю, що "Європейська солідарність" вже зібрала більше половини підписів зі 150 на відставку уряду. І ми чекаємо від наших колег по "Батьківщині", по "Голосу", по депутатським групам там само, що ви дасте ваші підписи для того, щоб другий уряд Зеленського некомпетентний, нефаховий пішов у відставку в повному складі.

Ви знаєте, минулого тижня наша країна святкувала 3 роки безвізу. Так от, ця влада зараз все робить через свою некомпетентність, щоб Україна отримала "безвиїзд". Тому що кордони не відкриваються не тальки через ситуацію з коронавірусом, а тому що немає довіри до цієї влади, в тому числі і до її  статистики.

І останнє. Шановні колеги, влада так само знищує і прозорі державні конкурси через по суті руйнацію державної служби. Ми збираємо зараз, ми отримуємо підписні листи і збираємо підписи до Конституційного Суду щодо неконституційності Закону "Про державну службу", коли некомпетентні люди тепер обирають владу за одним критерієм – щоб ти був з одного парадного з Президентом Зеленським або щоб ти там хоч 3 дні був в "95 кварталі".

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Тимошенко Юлія Володимирівна.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Шановні колеги! Немає нічого важливішого в країні насправді, ніж право людей приймати участь в управлінні державою. Це назвали народовладдям. І хочу вам сказати, що наша команда, в принципі, шокована від того законопроекту, який вніс Президент України, який ми почитали, який називається "Про народовладдя", про референдуми. На його основі практично відсторонюються люди від управління державою. Жодні громадські організації або якісь спільноти людей, або громади по цьому закону ніколи, я підкреслюю, ніколи не зможуть провести жодного референдуму. Тому що так виписаний закон, що його виконати звичайним людям неможливо. Але в той же час викликає здивування те, що наш законопроект про референдум (2182) по суті викреслений з розгляду порядку денного і незрозуміло взагалі, що таке альтернативні законопроекти, і як цей проект Президента взагалі був зареєстрований. Ми готові будемо по пунктах показувати, де Закон Президента про референдуми позбавляє людей права взагалі приймати будь-яке рішення в державі. Але це тільки частина питання про те, що відбирається суверенітет України, тобто народ не може управляти своїм життям.

Друге питання, яке я хочу поставити,  це меморандум з Міжнародним валютним фондом. Дорогі друзі, в цьому меморандумі продовжуються традиції попередньо влади і цієї про те, що всі наші державні корпорації, державні підприємства, в тому числі "Укроборонпром" передаються по суті в управління наглядовим радам, які повністю організовуються іноземними нерезидентами, тобто нерезидентами країни. Скажіть, будь ласка, хто дає право передавати управління всім нашим господарством назовні?

Друге. Тут по суті знищуються наші державні банки. Вони вже не будуть після цього державними. Тут також розпродається земля, стратегічна власність держави. Тут передається в управління іноземним комісіям формування Вищої ради правосуддя, яка формує суди. Тут чітко говориться про те, що буде продовжуватися медична реформа попередньої влади Уляни Супрун, де, в принципі, прямо написано, що люди будуть оплачувати медичні послуги на основі співфінансування. У людей немає жодної копійки грошей. Тут також говориться про оптимізацію системи охорони здоров'я, вірніше, системи освіти, це означає, що буде скорочуватися мережа шкіл. Тут говориться про зниження де-факто заробітної плати викладачам, професорам, доцентам і так далі, і багато чого іншого. Тут також оголошується автономія Національного банку від держави. У нас уже є приклад автономії Республіки Крим, і зараз ми це все маємо. Як від держави може працювати автономно Національний банк, який є конституційним органом державної влади України? І в кожному практично пункті меморандуму з Міжнародним валютним фондом здається по повній суверенітет України. І це продовження попередньої політики, яка велася 5 років. Зараз це просто пришвидшилося в турборежимі.

Дорогі друзі, якщо ми сліпі, глухі всі політики, лідери, міністри, депутати, так ви скажіть про це. Якщо ви  далі збираєтеся здавати суверенітет України, користуючись зовнішнім лобізмом фінансових великих глобальних структур, працювати на замовлення, а ми вже бачимо, що створена спеціальна більшість в парламенті, не тільки Президент і уряд, а ще і більшість у Верховній Раді працює на замовлення лобістами глобальних фінансових структур. Якщо, наприклад, ми Міжнародному валютному фонду програли війну і практично капітулюємо, так ви про це скажіть. І якщо  в України немає інтелекту складати такі документи і захищати національні права і національні інтереси України, так немає чого ці посади займати.

І тому я зараз хочу твердо сказати, що наша команда починає глибоку національну, внутрішню національну експертизу цього меморандуму по розділам. Ми будемо доводити, в тому числі і в судах, що це здача суверенітету України. І далі вісім лобістських законів на  цьому тижні ставиться на виконання цього меморандуму. Ми не дамо вам суверенітет України помножити на нуль. Ми будемо боротися проти таких речей. Управляйте країною, а не здавайте країну і її національні інтереси.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Віктор Васильович Бондар.

 

БОНДАР В.В. Дякую, шановний Дмитре Олександровичу.

Шановні колеги, абсолютно підтримаю попередній виступ Юлії Володимирівни. Я думаю, що стоїть питання розгляду програми дій уряду. А це по сутті сьогодні парламент хоче врятувати уряд, дати ще карт-бланш  попрацювати.

А давайте разом поміркуємо, що уряд корисного зробив і що уряд робить, яка програма, які дії, і що це дасть для України і для населення. Я хочу почати з маленького. Як підходить уряд по відношенню до парламенту, до країни в плані, наприклад, в розрізі соціально-економічного  розвитку? Сьогодні Прем'єр-міністр особисто займається тим, що "нарізає", на які округи яким депутатам дати  кошти на те, щоб щось побудувати в округах. Так я вам скажу ознака одна: якщо ти не "Слуга народу", то на твій округ буде нуль гривень нуль копійок. Кошти виділяються тільки на округи, де є "Слуга народу", бо вони займаються виборами. Скажіть мені, це справедливо по відношенню, я вже не говорю до депутатів, по відношенню до людей? Десятки об'єктів, які сьогодні стоять недоремонтовані, недороблені – це каналізації, водогони, дитячі садочки, школи. І Прем'єр-міністр відрізає ці кошти від округів, де депутати обрані не від "Слуги народу". Скажіть, це нормальна практика?

Дмитре Олександровичу, я звертаюсь до вас з проханням, щоб уряд надав статистику, кому, на які округа скільки коштів буде виділено за цей тиждень? Як "наріжеться" ця програма. Кожен день по графіку Прем'єр-міністр приймає особисто представників від областей і "нарізає" ці кошти. Скажіть мені, як парламент має підтримувати таку програму дій уряду і такий уряд? Це що,  правильна політика? Ні.

Подивимося на меморандум. Я неодноразово говорив про іноземців в наглядових радах, те, що тільки що говорилося. Скажіть мені, в якій країні когось з нас можуть призначити в будь-яку наглядову раду стратегічних підприємств цих країн? Кого з вас, тут сидячих, можуть призначити в наглядові ради залізниць Німеччини, Франції, в аеропорти, в нафтогазові компанії державні? А в нас це нормальна практика. І ніхто не хоче з цим боротися. Більш того, у меморандумах підписуємо, що далі будемо продовжувати цю практику. Покажіть мені ефективність цих діячів за 6 років. Та розігнати їх потрібно за те, що вони наробили за 6 років з цими стратегічними підприємствами! Повний розвал, покриття корупції, і продовжується ця епопея. Фінансові плани "Нафтогазу" України, української залізниці, інших стратегічних підприємств – середина року, вони ще не затверджені.

Немає плану закупівель підняття як інтеграції з українською промисловістю. Немає стратегічного бачення урядом, як піднімати промисловість і наповнювати бюджет через співпрацю стратегічних державних підприємств. Бо наглядові ради – іноземці, їм невигідне підняття нашої економіки. Таке враження, що те, що вони сьогодні роблять, і  та програма дій уряду – це знищення економіки, доведення до банкрутства, приватизація за копійки і вивід наших активів на іноземців просто за безцінь. То що ж це за програма, скажіть мені? Кого ми збираємося підтримувати?

Кадрові конкурси. Ви подивіться, що нароби в державних установах. Я вже п'ятий раз про це говорю. Не мучте людей, скасуйте всі ці  ваші псевдоконкурси і за місяць призначте людей. Призначте вже кого-небудь, хоча б просто, щоб там появилися люди.

У вас сьогодні немає керівників "Енергоатому" України, "Атоменергокомплекту", який займається повністю модернізацією атомної енергетики. Не відбуваються ні закупівлі, ні планові ремонти, ні поточні, ні системи безпеки, нічого. Керівництва "Енергоатому" немає взагалі вже четвертий місяць. Керівництва Міністерства енергетики немає. Немає керівництва Міністерства екології. Про що ми говоримо? Немає взагалі розуміння політики промислової в Україні. То який уряд ми маємо підтримувати, яку програму ви хочете затвердити?

Подивіться, що робиться із стратегічним підприємством, таким, як завод "Антонов" авіаційний.  Корпус, центральний будинок, вже продали. Ви продали прохідну під виглядом, що вони заборгували перед бюджетом, і в рахунок облігацій у них забирається центральна будівля. Скажіть мені, хто приїде купувати літаки з іноземних країн, якщо вони знають, що центральну будівлю вже забрали і продають?! Ви повірите в те, що  на цьому заводі щось можна купити, якщо там вже нема навіть прохідної?!

Якщо немає державної програми підтримки, ви подивіться, який бунт іде. Звертаються  робітники до…

Не можна так голосувати,  не можна так робити.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Ярослав Іванович Железняк.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Доброго дня, шановні колеги! Знаєте, поки ми тут сидимо, мої колеги з фракції "Голос" і разом з іншими народними депутатами на суді по пану Стерненку захищають права людей і захищають нас від "справедливості", в тому числі яку створює поліцейська держава. У нас склалася ситуація, коли люди в погонах, які повинні захищати громадян, навпаки, створюють для них небезпеку.

І в цьому не бачить проблеми міністр внутрішніх справ, який не знайшов слів навіть вибачитися за випадок, який стався з дівчиною у Кагарлику. У цьому не бачить проблеми Прем'єр-міністр, який вважає, що той звіт був заслуханий і задовольнив народних депутатів. І в цьому, на жаль, не бачить проблеми і коаліція, яка досі не поставила постанови, яку внесла фракція "Голос", про звільнення пана Авакова на розгляд, хоча б комітету, не дійшла за 6 днів ця постанова. Що це означає для людей? Те, що вони бояться зайти у відділок поліції. Бояться. Що це означає для нас політиків? Те, що кожне наступне свавілля буде на нашій совісті.

І саме тому сьогодні фракція "Голос" звернеться до вас, пане Голово парламенту, з вимогою  надати підписні листи для ініціювання позачергового засідання, на якому ми будемо ставити лише одне питання –  це постанова про звільнення пана Авакова. Колеги, нам потрібно буде 150 підписів і, я сподіваюся, що в цьому випадку всі фракції опозиції, в тому числі "Європейська солідарність", інші фракції, поставлять свій підпис під цією постановою. Ми будемо домагатися того, щоб це питання було винесено в зал парламенту.

Щодо програми дій уряду. Ви знаєте, це вже якесь знущання. До цього у нас був реферат школяра, зараз ми отримали курсову роботу десь студента І-ІІ курсу. Тим більше, такий вигляд, що писали всім гуртожитком: хто що знайшов, те додав у  цю програму, і вона просто протирічить і меморандумам, і планам, які нам представляють окремі міністри, і, чесно кажучи, навіть нашому плану законотворчої роботи плану парламенту.

Ми вже чуємо про цю програму, більше ніж 100 днів працює уряд. Що їм заважає зробити хоча б один пункт? Ви знаєте, у мене таке враження, що це твір на тему: "Що б ми зробили, якщо б ми хотіли працювати і у нас були гроші".

Тому шановні колеги, мені здається, що сьогодні у нас в усіх непоганий документ – це план нашої законодавчої роботи. Він значно краще написаний, ніж той твір, який нам знову надав уряд.

Я закликаю всіх, особливу опозицію, відхилити цю програму, не давати імунітет цьому уряду, вже досить цих рефератів, і приймати наш з вами план, який, я впевнений, що в незалежності від того, опозиція чи коаліція, ми реалізуємо.

Наступне. Якщо ми вже заговорили про реферати, то я не можу не торкнутися теми зовнішнього незалежного оцінювання. Правильно сказала віце-спікер, що це питання надважливе. Я не розумію, як через 12 років ми можемо взагалі обговорювати варіант скасування цього ЗНО. Пробачте, це той механізм, який був запроваджений, коли наші діти змагаються знаннями, а не зв'язками батьків або грошима. Я не розумію, як можна було говорити про те, що у нас все підготовлено для зовнішнього незалежного оцінювання, а потім в останню мить ставити це питання під сумнів. Діти готувалися, батьки готувалися. Елементарно, яка альтернатива? Вони повинні їхати в Київ, в інші міста для того, щоб здавати, ставати в черги і таке інше. Чи уряд у нас не бачить черги в нічні клуби, а при цьому хоче на вимогу деяких корупціонерів відмінити зовнішнє незалежне оцінювання.

Тому, пане Голово, ми вимагаємо, щоб на "годині запитань до Уряду" було задоволена вимога, щоб був виконуючий обов'язки міністра освіти, був Головний санітарний лікар, і я впевнений, що можна так організувати зовнішнє незалежне оцінювання, щоб це було найбезпечніше місце в цій країні, а не навпаки, як цим хочуть скористатися.

І останнє, щодо питання Закону про референдум. Пане Голово, ми вас поважаємо за те, що ви дотримуєтесь Регламенту. Цей закон був наданий тільки 10 червня. Не пройшли строки. Ми просимо не спішити з цим питання. Питання референдуму –  це гра з вогнем. Онлайн-референдум – це гра з вогнем, з закритими очима і з каністрою бензину.

Тому дуже просимо не поспішати з ним і поставити це питання…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ярославе Івановичу, щодо пропозиції по "годині запитань до Уряду", я думаю, що я в кінці ще свою позицію також озвучу. Щодо Закону про референдум, який ви щойно загадали, ми його у вівторок не розглядаємо. Ми лише скорочуємо строки, і буде вирішувати Верховна Рада – скорочувати або не скорочувати. А розглядатися він буде, так як це передбачено згідно Регламенту, менше ніж на половину строки ніхто не скоротить, 7 днів –  так, як це і передбачається. А рішення залишається завжди за Верховною Радою в рамках Регламенту Верховної Ради України.

Щодо законопроектів. Дійсно, вони всі три законопроекти не є альтернативними – ні ваш, ні "Опозиційної платформи – За життя", ні той законопроект, який був запропонований до розгляду Президентом України. Однак, для того, щоб зняти цю дискусію, я думаю, що вони повинні бути розглянуті в один день. І я думаю, що це влаштує всіх, бо це буде справедливо, це буде відповідати і Регламенту, і нормам роботи Верховної Ради України. Вибачте.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Скоротити строки – ні. Скоротити строки надання пропозицій... Шановні колеги, скоротити строки можна хоч на другий день. Розглянути не можна, розглядати будемо в четвер, це так, як і передбачено тим планом, який вам запропонований.

Дякую.

Олег Іванович Кулініч.

 

КУЛІНІЧ О.І. Дякую.

Доброго дня, шановні колеги! На минулому тижні Міжнародний валютний фонд підтвердив виділення Україні 5 мільярдів доларів фінансової допомоги, з який 2,1 вже надійшли. Зрозуміло, що цих коштів явно замало, враховуючи ситуацію, в якій знаходиться країна, враховуючи світову економічну кризу, враховуючи ситуацію з пандемією коронавірусу. Але навіть у такому об'ємі ці кошти надзвичайно важливі, тому що вони допоможуть зберегти стабільний курс в державі і підтримати економіку. В той же час людей дуже хвилює питання: які умови взяла на себе Україна для отримання цієї допомоги і як уряд буде їх виконувати. А саме, чи буде скорочення освітньої мережі, про яке вже сьогодні говорити лідери фракцій, в який спосіб? Що буде з медичною реформою? Людей дуже турбує питання тарифів на комунальні послуги, чи буде їх підняття. Чи буде переглядатися пенсійний вік, все, що зв'язано з пенсійною реформою? Всі ці питання будуть вирішуватися з урахуванням існуючих проблем. Як вони будуть вирішуватися? Зокрема, як продовжувати медичну реформу, яка була запозичена із зарубіжного досвіду і абсолютно не адаптована в нашій країні, тому що, враховуючи рівень забезпечення обладнанням, і пандемія коронавірусу це показала, в якому стані знаходяться наші лікарні, як у них з обладнанням. Що буде із станом доріг? Тому що, якщо ми говоримо про медичну реформу, відстань до  районної лікарні –  40 кілометрів, як  туди пенсіонеру добиратися? І враховуючи стан доріг, який бажає кращого, як це все буде працювати? Тому питань дуже багато, і на них повинна бути дана відповідь.

І найголовніше – це фінансова можливість тих же людей щодо медичної реформи. А простими словами: відсутність фінансова тих же ж людей. Люди повинні чітко знати, які зобов'язання взяв на себе уряд, яким чином він їх буде виконувати. Умови надання траншу  повинні бути оприлюднені Кабінетом Міністрів разом з чітким планом їх виконання, адже кредитні ресурси – це все добре, але в любому випадку їх треба завжди віддавати.

А що ми маємо на сьогодні? Промислове виробництво в Україні в квітні 2020 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року скоротилося на 16 відсотків. В умовах карантину велика кількість підприємств просто не працювало. Найбільший удар прийшовся по малому і середньому бізнесу, де чверть підприємств втратила до 40 відсотків доходів, якщо ми порівняємо з аналогічним періодом минулого року. Більше половини підприємств взагалі не  впевнені, чи зможуть  вони зберегти рівень  заробітних плат і взагалі утримати людей на своїх підприємствах.

На жаль, ми так і не побачили і не почули від уряду ефективної стратегії виходу з цієї ситуації. Навіть програма дій була відправлена Верховною Радою на доопрацювання.

З початку 2020 року недонадходження податків та зборів становлять близько 1  мільярда гривень відносно запланованих. Зрозуміло, що на це є і об'єктивні причини – світова економічна криза, пандемія коронавірусу,  але ці тенденції ще йдуть з минулого року, і ми про це неодноразово говорили. Тому у будь-якому випадку Кабмін повинен мати чіткий план дій і чіткий план виходу з економічної кризи. Тому ми б хотіли почути найближчим часом від уряду: які заходи будуть прийматися найближчим часом з цього приводу, як буде працювати економіка держави, як буде корегуватися стан справ у податковій системі?

Зрозуміло, що Міжнародний валютний фонд вимагає від нас утриматись від податкових стимулів та преференцій для бізнесу, але тут повинен бути баланс між бюджетними надходженнями та можливостями бізнесу працювати в цих умовах. Ми переконані, що збільшувати бюджетні надходження треба не за рахунок збільшення податкового навантаження, а якраз за рахунок виведення економіки країни із тіні. Тому найближчим часом хотілося б почути від уряду конкретні відповіді на ці всі питання, які дуже і дуже турбують людей.

Щодо порядку денного на цей пленарний тиждень. Вкотре хочу звернутися до вас, шановний Дмитре Олександровичу, з проханням включити до порядку денного сесії законопроекти 2645-1 та 2665 щодо застосування РРО та розгляду їх профільним комітетом. Прийняття цих законопроектів давно вимагає малий бізнес, який в умовах карантину фактично не працював і зараз перебуває на межі виживання. Тому розгляд цих законопроектів надзвичайно важливий і актуальний.

Також необхідно включити до порядку денного цієї сесії законопроект 2825, який напрацьований депутатами нашої групи "Довіра", щодо справедливої підтримки аграрного сектору державою. Дуже важливо, щоб його розглянув профільний комітет, і хай далі зал визначається, чи підтримуємо ми розвиток аграрного сектору, чи не підтримуємо.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Вищезазначені законопроекти рекомендовані комітетом до включення?

Шановні колеги, тоді по цих законопроектах: розгляньте на комітеті, прийміть рішення про включення або невключення, і лише після цього ми зможемо включити в порядок денний сесії.

Дякую.

Руслан Олексійович Стефанчук, Представник Президента України у Верховній Раді України.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Вельмишановний Дмитре Олександровичу, шановні народні депутати! Як би відповідаючи на ту дискусію, яка зав'язалась тут, щодо альтернативності законопроектів, мені прикро, що я повинен нагадувати старожилам парламенту норму Регламенту, відповідно до якої стаття 100 визначає поняття альтернативних законопроектів. Так ось там визначається дві основних ознаки. Це, перше, однакове коло питань. І друге, повторювані за сутністю положення.

Почну з того, що почав наш колега з ОПЗЖ. На превеликий жаль, немає його, мабуть, є важливіші справи. Його законопроект називається "Про всеукраїнський та місцевий референдуми за народною ініціативою". Я думаю, що він суттєво різниться від того, що подав Президент. Аналогічне питання, я не буду звертатися навіть до якості цього законопроекту, тому що і по одному, і по іншому є висновок нашого Комітету боротьби з корупцією про те, що вони місять корупційні чинники. І тому я навіть це не беру до уваги. Законопроект Президента, як я вкотре вже говорю, він стосується великого кола питань, і це перший з великого блоку  питань, пов'язаних з народовладдям. І тому якраз ці положення не підпадають під дві сукупні ознаки, передбачені статтею 100 Регламенту Верховної Ради України.

Крім цього, я хочу нагадати, що саме при шановних представниках, які сьогодні 28 років при владі, керують в тих чи інших питаннях країною, було знищено можливість народу впливати на свою долю, тому що прийнятий в 1991 році Закон про референдум, після цього був підкоригований положеннями Конституції 1996 року, потім прийнятий в 2012 році, завдяки вашим в тому числі зусиллям був успішно в 2018 році похоронений в Конституційному Суді України.

Тому я звертаюся ще раз з одним проханням: давайте відкладемо оці всі містечкові політичні распрі і займемося разом, тому що це питання всього парламенту – створити надійний механізм контролю народу за діяльністю у владі. А поки все, що я бачу, це якийсь такий незрозумілий пошук будь-яких шпаринок псевдоправових для того, щоб не допустити цього процесу. Референдум, народовладдя і інші форми прямої демократії в Україні будуть.

Дякую.

Прошу підтримати.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, щодо "години запитань до Уряду". Прозвучало декілька пропозицій. Перша пропозиція була заслухати Міністра фінансів Марченка щодо витрат, які відбуваються з фонду COVID-19. Інша пропозиція була пов'язана з ЗНО.

Щодо ЗНО. По-перше, з цього питання виступали майже всі колеги, і фракції мали позицію щодо механізму повернення коштів так званого пробного ЗНО. Це треба зробити. Сергію Віталійовичу, вам треба опрацювати це на комітеті і внести також пропозиції, і, якщо необхідно, долучити до цього процесу Верховну Раду України.

Щодо в цілому ЗНО, можливостей його проведення, його необхідності, тому що це реальний механізм, який сьогодні дає змогу дітям потрапити до вишів в не залежності від того він з маленького міста, села або з столиці нашої держави – це фактично рівні умови для всіх. Є питання до ЗНО? Є, як і до будь-якого іншого процесу. Все там ідеально? Ні. Однак скасовувати цей процес або його відтерміновувати, я думаю, що це буде великим кроком назад.

Тому давайте визначимось, кого все ж таки "на годині запитань до Уряду" ми хотіли би бачити. А до іншого можна буде задавати питання. Тому що у нас передбачено 20 хвилин на виступ, 20 хвилин на запитання та відповіді від депутатських фракцій та груп і запитання від депутатів до уряду. Можливо, ми зробимо так, що один в рамках виступу, інший в рамках запитань до уряду.

Кого, Марченка чи по ЗНО все ж таки?

 

КОНДРАТЮК О.К. ЗНО. Заспокойте людей. Люди реально, батьки і люди – всі в шоці.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Давайте тоді…

 

КОНДРАТЮК О.К. Ну, Марченка, вам гроші? Ви людей заспокойте, дітей.

(Загальна дискусія)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Олександре Сергійовичу, ваша позиція. Марченка?

Шановні колеги, почекайте.

(Загальна дискусія)

Шановні колеги, давайте один одного чути.

(Загальна дискусія)

Ну, дивіться. Дві пропозиції, я поставлю одну та іншу на голосування.

Перша пропозиція по Марченку: заслухати Міністра фінансів щодо використання фонду COVID.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Ми вважаємо, що нічого не буде страшного, якщо по 10 хвилин дати двом представникам.  10 хвилин міністру фінансів...

 

РАЗУМКОВ Д.О. Тоді давайте зробимо процедурно ad hoc. 10 хвилин – виступ одного, 10 хвилин – виступ другого. І по 20 хвилин, але, шановні колеги, але без виступів... без запитань від народних депутатів.

Ні, шановні колеги, або ми повертаємось до стандартної тоді процедури, і все.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Тоді ми залишаємо 10. Ні, так не вийде. Тому що один доповідає, а потім відповідає на питання. І другий відповідає також на питання.

Або, почекайте, або ми робимо 10 хвилин – виступ від одного, 10 хвилин – виступ від другого. Вони сідають в ложу уряду. Є 20 хвилин на виступи… на запитання від депутатських фракцій та груп. Але ви визначаєтесь, до кого ви звертаєтесь з питанням. І далі 20 хвилин ми залишаємо на запитання від народних депутатів. Така пропозиція влаштовує всіх?

Хто за вищезазначену пропозицію, прошу підтримати та проголосувати. Комітети не голосують, вибачте, шановні колеги. Фракції визначились саме за таку процедуру. 

Дякую.

 

БОНДАР В.В. Дмитре Олександровичу, єдина пропозиція, щоб Марченко підготував довідку так само по коштах соцекономічного…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ні, це різні питання. Так не буває. Можете звернутися до Кабінету Міністрів та отримати цю інформацію.

Радіна Анастасія Олегівна. Немає.

Констанкевич Ірина Мирославівна.

 

КОНСТАНКЕВИЧ І.М. Шановний пане Голово, шановні колеги! Комітет з гуманітарної та інформаційної політики хоче подякувати за те, що  законопроект  3377 про підтримку культурної індустрії,  туризму та галузь  цього сектору виноситься на розгляд на нинішньому тижні. І я прошу колег із фракцій і груп підтримати даний  законопроект, оскільки вкрай важливо, щоб галузь культури вітчизняна не була в економічному занепаді і мала б можливості відновити той свій культурний потенціал, який ми втратили за час епідемії.

Також на розгляд виноситься  законопроект  3472, це Постанова  про відзначення 150-ліття  Василя Стефаника у 2021 році. І я буду  просити, щоб  її підтримали.

Разом з тим комітет просить включити  до порядку денного і підтримати ще  Постанову "Про відзначення пам'ятних  дат і ювілеїв у  2020  році" (реєстраційний номер 3638). Комітет розглянув і схвалив.

І ще Постанови ювілейного  характеру  за номером  3447 і 3581.

А також звертаюся  до пана Голови  і до колег в  контексті  обговорення програми уряду про те, що, на жаль,  культурний  сегмент нашим урядом лишається на маргінесі. І це пов'язано із низкою питань. Ми бачимо, що   2 мільярди, які мали бути виділені, їх досі немає на культуру. Ми  бачимо, що питання  дитячих бібліотек, на  жаль, випало із Закону про бібліотеки. Я вважаю, що  дитячі бібліотеки мають бути.

І   третє. Держстандарт середньої освіти, який зараз  розробляється Міністерством освіти, на жаль, втратив такі навчальні дисципліни, як література  українська і художня. Тому  я прошу, щоб гуманітарна криза  не супроводжувала наше суспільство, ми повинні...

 

РАЗУМКОВ Д.О. Юрію  Юрійовичу, ви ж коли виступаєте, вас же  не перебивають. Шановні колеги!  Миколо Тарасовичу. Вибачте.

Дмитро Андрійович Наталуха.

 

НАТАЛУХА Д.А.  Дякую,  Дмитре Олександровичу. Шановні колеги! 

Я, по-перше, хотів подякувати за те, що  поставили  законопроекти  2831-1 і  2831-2 на вівторок. Це дуже важливі законопроекти, це перелік об'єктів державної власності, які не підлягають приватизації. Нам потрібно розблокувати для нинішнього уряду можливість подати новий перелік, тому дуже важливо, щоб всі фракції підтримали рішення комітету по цих двох законопроектах, і таким чином ми би просувалися далі вже при формуванні нового переліку.

Друге. Хотів би звернути вашу увагу на проект Закону 3297, він стоїть на вівторок так само в другому читанні. Це надзвичайно важливий законопроект, який фактично забороняє накладення будь-яких штрафних санкцій в період карантину на кредити для юридичних осіб. Чому це важливо? Тому що всі ми чудово знаємо, в якому стані знаходиться малий і середній бізнес, який постраждав якнайбільше від COVID. І ми знаємо, що на сьогоднішній день держава і Верховна Рада має зробити все від них залежне для того, щоб допомогти у цьому скрутному становищі. Цей закон частково цю проблему вирішує.

Я знаю, що є дуже активне протистояння цьому законопроекту зі сторони банківського середовища. Це зрозуміло. Але  мені незрозуміло, яке рішення пропонує банківське середовище в зв'язку з прийняттям цього законопроекту. Тому що грошей в економіці фактично немає. Станом там на березень цього року стерилізація національної валюти сягнула 200 мільярдів за фактично виведення грошової маси з реального сектору економіки. Тому питання в тому, щоб дати життя, або позбавити санкцій штрафних за сплату кредитів, є принциповим.

Тому прошу всі фракції підтримати це питання.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Радуцький Михайло Борисович.

 

РАДУЦЬКИЙ М.Б. Доброго дня, шановний пане головуючий, шановні колеги! Комітет здоров'я нації просить внести в порядок денний законопроект 3636. Це суто технічний законопроект. На жаль, пандемія коронавірусу не закінчилася, а закони, які ми разом зі всіма фракціями, яким би я ще раз хотів би подякувати за плідну співпрацю, приймали  на початку епідемії, що стосується використання ліків офф-лейбл для лікування хворих на COVID, він має термін закінчення 30 червня. Тому дуже прошу внести в  порядок денний цей законопроект. Він тільки для того, щоб подовжити дію закону, який ми приймали з вами в березні.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги, звичайно, добре, що є пропозиція затвердити план законодавчих робіт. Але попередній огляд цього плану говорить про те, що наші пропозиції далеко не всі враховані. Я би хотіла, щоб кожен комітет мав можливість опрацювати цей план, і після того ми би його ухвалювали. Це перше.

Що стосується законопроектів, які винесені на цей тиждень в порядок денний, мене дуже непокоїть те, що знову ж таки виносяться законопроекти: а) які суперечать праву Європейського Союзу згідно висновку нашого комітету, наприклад, законопроект 2284. І інші є законопроекти, які потребують узгодження з Європейською комісією, і тільки після того можуть бути винесені в зал.  Це знову не дотримується. Ви міняєте віце-прем'єрів, як рукавиці, то, може,  вже нарешті можете налагодити цей механізм співпраці з Європейською комісією.

Також велика кількість законопроектів, які виносяться, на жаль, або суперечать прямо праву Європейського Союзу, або потребують суттєвого доопрацювання для врахування директив і регламентів Європейського Союзу. Колеги, давайте визначимося, чи ми будемо нарешті виконувати Конституцію України і будемо спрямовувати свої зусилля на стратегічну ціль членства в ЄС, чи ви від цього курсу відмовляєтесь з такими пропозиціями, які є на порядку денному.

 І останнє. Нас, безумовно, сьогодні в наших взаєминах з Європейським Союзом також турбує питання відкриття кордонів для українців в Європейський Союз. Як сказала Європейська комісія, це буде можливим тільки на основі взаємності. Тому, перше, Європейський Союз буде зараз звертати увагу і оцінювати наші дії щодо тестування, щодо спостереження, щодо відстеження контактів, стримування, лікування і звітності. На жаль, мушу констатувати, що на сьогодні довіри до цих показників немає.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Завітневич Олександр.

Бабак Сергій Віталійович.

 

БАБАК С.В. Доброго дня, шановні колеги. Сьогодні неодноразово прозвучали такі слова, як ДПА і ЗНО. Я хочу прокоментувати, якщо можна.

Перше,  щодо повернення коштів за пробне зовнішнє незалежне оцінювання. Уряд вже опрацьовує питання механізму  повернення цих коштів.

Друге. Державна підсумкова атестація. Зараз готуються зміни до ковідовського Закону, які дозволять звільнити учнів 11 класу від проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Вони отримають атестати про повну загальну середню освіту до кінця червня. Це стосується лише тих дітей, які не       планують  з тих чи інших причин вступати цього року до закладів вищої освіти. І цей  крок може зменшити  навантаження на центри тестування приблизно на  30 відсотків.

Друге. Зовнішнє незалежне оцінювання. Ті діти, які планують цього року  вступати до закладів вищої освіти, обов'язково повинні проходити зовнішнє незалежне оцінювання. І ЗНО має відбутися за будь-яких умов.

Я поясню колегам в двох словах, яка фундаментальна роль зовнішнього незалежного оцінювання. Перше – це забезпечення рівного доступу до вищої освіти. Коли діти вступають в університети  завдяки знанням, а не чомусь іншому. Це тоді, коли талановиті діти  з села можуть отримати доступ до найпрестижніших закладів вищої освіти країни. Друга фундаментальна роль – це знищення корупції при вступі. Зовнішнє незалежне оцінювання повністю знищило, на 99,9 відсотка корупцію при вступі. І більше хабарів у нас при вступі немає.

Це реформа, яка має дуже високий рівень довіри в суспільстві. І довіра до ЗНО вибудовувалася роками. І суспільство, і система освіти дуже болісно сприйматимуть будь-які кроки по його скасуванню чи спрощенню. Більше того, Головний санітарний лікар створив настільки чіткий і жорсткий протокол безпеки при проведенні ЗНО, що центри проведення ЗНО будуть найбезпечнішими місцями в країні в ці дати. І нам потрібно посилювати  безпеку і контроль за проведенням, а не скасовувати одну з найуспішніших реформ. Ми ж розуміємо, що навіть…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Совгиря Ольга Володимирівна.

Кальченко Сергій Віталійович. Ні?

Третьякова Галина Миколаївна.

 

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. Шановні колеги, ми просимо від комітету  додатково включити в порядок денний законопроект 3486. Це законопроект про соціальний захист населення в період карантину, і він має здебільшого технічний характер.

І не можу не відреагувати на слова пана, який зник із засідання  Погоджувальної ради, щодо законопроекту 3605, і який перетворив на політичний фарс з повіями біль та жаль кожної людини, яка живе в Україні. Ми маємо намір йти у Європу, і у Європі матеріальна шкода, яка завдається людиною однією або будь-якою юридичною особою іншій людині, має матеріальний вираз. Саме на це і направлений цей законопроект.

Втім, я думаю, що  пану треба вчитися розрізняти свободу слова, коли обговорюється якась подія, від того, коли юридична або фізична особа має намір і замах нанести шкоду життю та здоров'ю конкретної людини. Це докорінно відрізняється від свободи слова як такої.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Гетманцев Данило Олександрович.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую.

Перш за все, хочу приєднатися до позиції, що висловлювалися в цій залі, і позиції Бабака, яка тільки пролунала щодо ЗНО. Як викладач зі стажем я розумію, що діти готувалися і діти повинні пройти випробування в тій формі, до якої вони готувалися.

Друге. У комітеті був розроблений законопроект щодо підтримки вітчизняної промисловості. Ми досить довго працювали над цим законопроектом, він передбачає декілька дуже досить ключових заходів, спрямованих на підтримку, як пільги з ПДВ для виробників обладнання, як податок на виведений капітал, як секторальні пільги. Разом з тим, і це питання дуже чуттєве у контексті програми уряду і меморандуму МВФ. Я бачу суперечності в програмі уряду і в меморандумі МВФ щодо підтримки вітчизняного товаровиробника. Той промисловий націоналізм чи економічний націоналізм, про який говорив уряд, він, на жаль, не відповідає підходам, що ми маємо у меморандумі з МВФ, починаючи від вільних економічних зон, які заперечуються меморандумом, але є у програмі уряду, і завершуючи конкретними пільгами, які уряд планує надати промисловості, але це неможливо буде зробити, якщо ми будемо дотримуватися букви меморандуму.

Тому я вважаю, що це запитання до уряду, і уряд повинен пояснити позицію в контексті і розробленого нами законопроекту, і взагалі цього підходу.

І на завершення, я хочу звернути увагу, що на сьогодні у нас, на цей тиждень передбачені дуже два важливі законопроекти.

Це дві важливі стратегічні реформи, це законопроект 2284 про ринки капіталів, які повністю відповідають законодавству Європейського Союзу, і є відповідний висновок від наших європейських партнерів, та законопроект 2582-д – це гральний бізнес, який ми врешті-решт погодили і направили до Верховної Ради.

Тому прошу колег підтримати ці дві реформи,  великі реформи.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Чернєв Єгор Володимирович.

 

ЧЕРНЄВ Є.В. Доброго дня, колеги! Також хочу погодитися з попередніми висловлюваннями щодо збереження ЗНО. Це важливо і для дітей, і для того, щоб не повернулися корупційні схеми в нашу систему освіти.

Щодо наших законопроектів. Виноситься два законопроекти, один з них 3014, який мав бути на минулому пленарному тижні, на жаль, ми не встигли, це про електронні комунікації. Це базовий законопроект для телекомринку, що регулює відносини між телекомринком та учасниками, та споживачами. Він прописаний згідно з директивами основними ЄС задля того, щоб ми все ж таки рухалися в єдиний цифровий ринок. Були зауваження в колег з деяких інших комітетів. Сьогодні вже за 40 хвилин о 13?й ми збираємо через це наш комітет, ми вносимо зміни, прибираємо звідти дві статті щодо регулятора. Я думаю, що питань немає виникати, і я прошу підтримати цей законопроект.

Другий законопроект, який вноситься,  це 2655 про хмарні обчислення. Це законопроект, що дозволить використовувати хмарні технології в державних органах, в органах державної влади. Це, в свою чергу, дозволить знизити витрати на обладнання. Тобто не потрібно буде закуповувати серверне обладнання кожному ЦОВВ  чи  місцевій владі, а використовувати все ж таки дешевші та зрозуміліші технології. І, звісно, що цей в тому числі законопроект регулює і захист інформації чутливої, і інформації, якою володіє держава.

То ж прошу  підтримати ці два законопроекти. 

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Монастирський Денис Анатолійович.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Дякую.

Шановні колеги, шановний головуючий! Від імені Комітету з питань правоохоронної діяльності звертаюсь з проханням поставити в порядок денний цього тижня пленарного, можливо, на середу законопроект 3314, це законопроект про внесення змін до законів щодо запровадження інституту кримінальних проступків. Згідно закону з 1 липня він вже має запуститися в повній мірі. І в нас фактично цей тиждень є останнім пленарним тижнем, коли ми можемо розглянути в другому читанні цей законопроект, він є технічним, передбачає там до 200 законів внесення змін, і щоб він був підписаний Президентом і набрав чинності до 1 липня цього року.

Далі, я би хотів також звернутися до представників депутатських фракцій та груп, що до 19 червня включно, тобто до цієї п'ятниці, триває час подачі представників від фракцій і груп до двох комісій: Комісія по обранню директора Державного бюро розслідувань (до цієї п'ятниці), і також до цієї п'ятниці  представники в комісію по відібранню  керівництва Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.

Крім того, хочу нагадати і наголосити, що з 11 червня набрав чинності закон України,  який вимагає, що зміни до Кримінального процесуального кодексу, Кримінального кодексу та Кодексу України про адміністративні правопорушення мають вноситися окремими законами. Вони можуть подаватися разом в одному законі, але мають подаватися окремо для того, щоб проходити через Комітет з питань правоохоронної діяльності. Прошу це також враховувати при подальшій законодавчій роботі.

Дякую вам.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Дякую.

Доброго дня, шановні колеги! Шановний Дмитре Олександровичу, звертаю вашу увагу, що декілька місяців ми взагалі в сесійній залі не розглядаємо законопроекти, пов'язані із захистом прав людини. Ми голосуємо за збільшення медичної допомоги, а є десятки тисяч людей, які цього позбавлені, це особи без громадянства.

Декілька місяців знаходиться в Апараті законопроект 2335, підготовлений до другого читання, без взагалі зауважень з боку Головного юридичного управління, і ми не можемо добитися, щоб його поставили на розгляд.

Так само від комітету просимо, щоб включили в порядок розгляду на цей тиждень 0941,  2329 і 2038.

Так само хочу повідомити всіх колег, що до комітету почали надходити колективні звернення від медичних працівників щодо скорочення та звільнення особливо з районних лікарень. Все це у нас –  ефект від другого етапу медичної реформи, яка розпочалася з 1 квітня. У нас є заява Президента про те, що потрібно зупинити. У нас є заява від профільного міністра, що потрібно зупинити. Всі кажуть, народні депутати неодноразово піднімали це питання, і нічого не робиться. Колеги, почали звільняти медиків. І це в умовах коронавірусу, який нікуди з України не дівся. Тому доступ до медичного обслуговування є  базовим правом кожної людини. Ми від комітету вимагаємо, щоб це питання було піднято в п'ятницю під час знаходження всього Кабінету Міністрів в парламенті.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Клочко Андрій Андрійович.

 

КЛОЧКО А.А. Шановний пане Голово!  Шановні колеги! У парламенті зареєстровано проект Закону про внесення змін до "Прикінцевих та перехідних положень"  Виборчого кодексу України  щодо функціонування регіональних органів адміністрування Державного реєстру виборців на період до утворення регіональних представництв ЦВК за реєстраційним номером 3621. Даний законопроект є дуже нагальним, оскільки має забезпечити належний рівень функціонування органів Державного реєстру виборців під час організації та проведення місцевих виборів  у жовтні 2020 року.

Наступне. На розгляді комітету перебуває законопроект України про  народовладдя через всеукраїнський референдум (реєстраційний номер 3612), поданий Президентом України та визначений ним як невідкладний.

На своєму засіданні 17 червня, у середу, комітет розгляне дані законопроекти та запрошує їх для розгляду парламенту в четвер.

Прошу підтримати.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Андрій Анатолійович Кожем’якін.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Доброго дня, Дмитре Олександровичу! Доброго дня, колеги! Прохання, Дмитре Олександровичу, до вас поставити для включення до порядку денного сесії та розгляду на цьому пленарному тижні, оскільки вони не включені, такі законопроекти: номера 3550, 3011 (це стосується розвитку фізичної культури і спорту). А також дуже важливі два законопроекти 3498 і 3498-1 (це законопроекти щодо меценатської діяльності у сфері спорту), дуже важливі і очікувані на сьогодні спортивною спільнотою. Це що стосується роботи комітету.

І декілька моментів пов'язаних, організаційних. Я хотів би дати пораду як досвідченим представникам політичних фракцій, які тут присутні, так і тим, хто сьогодні по першому строку, вибачте, йде. Якщо ви починаєте щось збирати, а в даному випадку у Верховній Раді збирають, як правило, підписи, то треба радитись з тими, з ким ви починаєте щось збирати. Радьтесь, проводьте консультації, щоб потім не згадувати їх всує. Бо так можна, вибачте, почати збирати підписи про відміну спеки на вулиці, потім про відміну нічних польотів кажанів – ну, все, що завгодно, а потім ходити розказувати, що хтось не підписав. Це перше.

І друге. Дмитре Олександровичу, давайте, я хотів би запитати у вас і визначитись: все ж таки ми, якщо Президента публічно штрафують разом з його помічниками за порушення маскового режиму, ми у Верховній Раді або всі в масках, або ми на демократичному карнавалі – тобто хто хоче, хто ні. Якось хотілось для себе визначитись, тому що в нас якась тут… Завжди за це відповідає старший помічник на кораблі. Може, він десь буде якось дисципліну цю спостерігати?

Руслане Олексійовичу, дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Дивіться, я думаю, що було б варто, щоб усі були в масках і під час виступу, і поза мікрофоном. Але заставити вас поважати закон – не вас особисто, я маю на увазі народних депутатів – та поважати свої колег я теж не зможу.

Якщо ми говоримо про штрафи, я пропонував, щоб перераховували кошти народні депутати, які знаходяться поза маскового режиму, в фонд COVID-19 Верховної Ради, який ми потім передамо лікарням. Якщо всі з цим погоджуються – супер. Однак потім, коли ідеш по залу і про це говориш, якось ніхто перераховувати не хоче, всі починають дуже швидко шукати маски.

Всі готові будуть жити в таких реаліях? Перший, почнемо з Геруса, наприклад. Я тільки – за. Давайте розглянемо це питання, в нас буде у вівторок час для виступу від депутатських фракцій та груп, я думаю, що було б варто про це ще раз сказати і було б непогано, щоб всі фракції до цього долучилися.

Дякую.

Герус Андрій Михайлович.

 

ГЕРУС А.М. Доброго дня. Дмитре Олександровичу, я дисциплінований, просто я чекав свою чергу, щоб виступити, то заздалегідь зняв маску.

Перш за все, я хочу підтримати позицію голови профільного освітнього комітету і позицію спікера стосовно ЗНО (зовнішнього незалежного оцінювання). Це дійсно важливо і це стосується всіх дітей і взагалі, я думаю, всіх громадян України.

Друге. В нас в парламенті зареєстрована Тимчасова слідча комісія щодо діяльності вугільних підприємств, і сьогодні є ініціатор цього проекту постанови Юрій Камельчук. Я би хотів просити, щоб ми разом знайшли можливість в якийсь з найближчих сесійних днів також додати цю постанову у голосування в сесійній залі.

Третє. Законопроект 2553 – це щодо обліку природного газу в одиницях енергії. Ми ним закінчили розгляд минулого сесійного дня, і було би логічно, щоб ми також у вівторок цей законопроект розглянули.

Наступне. Це законопроект 2386 щодо боргів на ринку електричної енергії. Комітет його розглянув, схвалив, і прохання також, щоб ми його на цьому тижні розглянули в сесійній залі. Наскільки знаю, він є в нас вже в порядку денному.

І наступне питання. Завтра буде 2 місяці як призначено тимчасово виконуючого обов'язки міністра енергетики Ольгу Анатоліївну Буславець, і це призначення анонсувалося як вихід з кризи української енергетики, але, на жаль, ми бачимо, що за 2 місяці в нас ситуація не покращилася, а ще погіршилася. Сьогодні "Енергоатом" працює на потужності лише 7 тисяч мегават, а в березні він працював на потужності більше 10 тисяч мегават. Зростають борги на ринку електричної енергії, і приріст таких боргів склав вже 13 мільярдів гривень перед виробниками з альтернативних джерел енергії. Тому у мене прохання все-таки запросити її на звіт до Верховної Ради. І взагалі нам потрібно приймати рішення по затвердженню постійного повноцінного міністра енергетики.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Маріковський Олександр Валерійович. Мікрофон.

 

МАРІКОВСЬКИЙ О.В. Вітаю, колеги! Комітет рекомендує на цей парламентський тиждень декілька важливих законопроектів щодо…

Перший –  про внесення змін до Закону "Про оцінку впливу на довкілля". Питання, яке вирішує цей законопроект, дозволяє вести господарську діяльність суб'єктам господарювання, які були обмежені через громадські слухання, через неможливість зібрати людей через карантинні обмеження. Дуже розраховує на підтримку цього законопроекту.

Також законопроект 2765 про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо охорони водних біоресурсів та середовище їх існування, що підсилює відповідальність за браконьєрство, тощо.

Також я попросив, якщо така є можливість, замінити законопроект 2360 і 2360-1 щодо правового регулювання хутрового виробництва. І замінити його на законопроект 2051-1 щодо обмеження обігу пластикових пакетів. І поясню чому. Щодо хутрового виробництва рішення комітету було відправити суб'єктам ініціативи на доопрацювання, але почалась там певна неузгодженість серед колег з представництва ЄС, що там певне рішення було не дуже узгоджено, тому нам треба з цим трошечки більше розібратися.

А законопроект 2051-1 щодо обмеження обігу пластикових пакетів, зараз суб'єкти господарювання зависли на півкроці від повного переходу на паперові та біорозкладні пакети. Тобто вони вже в супермаркетах або на ринках уже можуть фізично давати ці пакети, але через те, що ми не узгодили це, перше читання пройшли, а друге не пройшли, вони по суті не можуть перейти. Це перший крок до запобігання створення відходів.

Дуже прошу поставити це в порядок денний. 

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Арістов Юрій Юрійович. Ні?

Сольський Микола Тарасович.

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Дякую, пане Голово.

Шановні колеги, по-перше, я хотів підтримати позицію Сергія Бабака щодо зовнішнього незалежного оцінювання. Я вважаю, що прецеденти по відміні дійсно можуть спричинити тенденцію, яка буде мати погані наслідки в майбутньому.

По порядку денному. Просимо від комітету законопроект 2280, який стоїть не на цьому, а на наступному тижні, при можливості перенести на цей тиждень. Важливий законопроект, друге читання. Враховано правки, більшість правок інших фракцій, інших комітетів. Передбачає планування територій місцевими громадами, і є дуже важливий в контексті земельної, адміністративної реформи.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Який там?

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. 2280.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Шановні колеги, всі бажаючі виступили? 

Дякую вам.

Бажаю успішного дня та успішного тижня.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку