СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

 

16 грудня 2019 року

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Доброго ранку, шановні колеги! Я радий всіх вітати. Доброго ранку, шановні представники ЗМІ! Я вас вітаю, що це останній пленарний тиждень перед новорічними святами. Сподіваюся, що він пройде продуктивно, ефективно, і ми підемо працювати і в регіони, і після цього вже увійдемо у новорічні свята з достатньо великим позитивним багажем.

Перш за все, я хотів би сказати декілька слів і подякувати представникам правоохоронних відомств за те, що, нарешті, ми почули інформацію щодо тих трагічних подій, які були пов'язані з вбивством Шеремета. Я сподіваюсь, що розслідування буде йти достатньо швидко, ефективно, неупереджено. І я хотів би закликати всіх: і представників парламенту, на щастя, я не дуже це чув від них, і представників інших відомств, які, на мій погляд, займають не завжди конструктивну позицію, говорячи про те, що, захищаючи Батьківщину, люди можуть отримувати індульгенцію за вбивства. Так у демократичній державі бути не може. Перед законом повинні бути всі рівні в незалежності від того, чи людина захищала на фронті, чи вона займалася якимись іншими справами, однак героїзм навіть при захисті Батьківщини не може давати якихось преференцій перед кримінальним законодавством. Особливо я хотів би це зазначити, якщо ми подивимось ті аудіо та відеозаписи, які були, я думаю, що в мирних містах нашої держави такі речі творитися не можуть.

Тому я сподіваюся, що слідство доопрацює. Ми побачимо не лише виконавців, а і замовників. І сподіваюсь, що ніхто не буде тиснути на представників правоохоронних органів. І ми будемо створювати, дійсно, умови, які дозволять робити так, щоб в нашій державі панував закон і незалежний суд.

Щодо інших подій. На жаль, ми бачили достатньо ганебні прояви поведінки і на засіданнях комітетів. Я маю на увазі напад на народного депутата колишніми народними депутатами. Я сподіваюсь, що також правоохоронні органи дали вже свою оцінку і доведуть це до кінця. І це не повинно бути пов'язано, чи це народний депутат,  чи не народний депутат. Ще раз повторюю, це не повинно залежати, від якої політичної сили він сьогодні працює у Верховній Раді або навіть не працює у Верховній Раді, тут так само повинен працювати закон, закон повинен бути один.

Я, змінюючи тему, хотів би звернутись до вас. Я думаю, що ви всі бачили інформаційну кампанію, яка була направлена на те, що комусь не дали договорити, комусь виключили мікрофон на минулому тижні пленарному. І я хотів би звернути увагу шановних представників ЗМІ, що нікому з народних депутатів мікрофон тоді не вимикався. На жаль, іноді в стінах парламенту є маніпуляції. І коли головуючий додає додаткові 10, 20, 30 секунд, це навіть не передбачено Регламентом.

Тоді я хотів би звернутися, і щоб просто таких більше розмов та маніпуляцій в стінах парламенту не було, я хотів би звернутись до всіх народних депутатів вкладатися в той час, який відведено Регламентом, щоб не було плюс 10 секунд, плюс 30 секунд, і після цього ніхто не розповідав близьким телевізійним каналам або іншим засобам масової інформації про те, що комусь хтось щось вимкнув. Вимикати можливо. Це дозволяє Регламент. Однак лише  у випадку, коли йде порушення цього ж Регламенту або озвучуються якісь речі, які є неприпустимими в стінах парламенту. На щастя, на минулому тижні цього не було.

Тому ще раз звертаю увагу, у всіх є таймінг, прохання вкладатися в ті строки, які відведені Регламентом Верховної Ради України.

Також хотів би зазначити, що на цьому тижні у нас будуть відбуватися парламентські слухання. Вони будуть сьогодні та будуть у середу. Тема парламентських слухань перших – це "Побудова ефективної системи охорони інтелектуальної власності в Україні". І в середу будуть парламентські слухання присвячені проблемі формування прожиткового мінімуму в Україні.

Також хотів би вам зазначити. Апарат, скажіть, будь ласка, роздані вже брошури, да? Що всім надано інформаційні брошури щодо контрольних функцій повноважень Верховної Ради України, які підготував Апарат Верховної Ради України.  Я хотів би подякувати за це колегам. У цій брошурі також надані матеріали щодо доповідей, інформації та звітів, які мають подаватися до Верховної Ради України органами та посадовими особами держави згідно чинного законодавства України. Це, я думаю, стане в нагоді та допоможе ефективно вибудувати свою роботу головам комітетів, комітетам, головам депутатських фракцій та груп.

І також хотів би нагадати, що однією, однак достатньо важливою, функцією парламенту є контролююча функція. І саме це передбачено цією брошурою.

Також хотів би нагадати, що важливо, щоб ми з вами давали оцінку тим законодавчим актам, які стали законами завдяки нам. Колись це відбувається за ініціативи народних депутатів України, іноді – за ініціативи Кабінету Міністрів України або Президента держави. Однак важливо розуміти, наскільки ефективно та якісно після цього працюють ці закони. Тому я думаю, що треба проаналізувати ті законодавчі акти, які приймаються, і дивитися на їх реальне впровадження та те, як вони впливають на зміни в суспільстві. Якщо щось  не працює, можливо, треба  виправляти ті помилки, які були створені раніше, або, давайте будемо об'єктивні, іноді з'являються і сьогодні, і свої помилки теж треба визнавати і треба виправляти.

Тому я сподіваюсь, що це допоможе нам більш ефективно вибудувати нашу роботу, так само як вибудувати роботу завдяки тому, що з нового року у нас фактично починає працювати система планування законодавчої діяльності Верховної Ради України. Ще раз хотів би звернутись і до вас, і до інших установ, які звертаються до парламенту з тими чи іншими ініціативами.

Шановні колеги, в мене, мабуть, все. Однак, хотів би зазначити, що  в п'ятницю в нас буде "година запитань до Уряду". Тому пропоную, щоб голови депутатських фракцій та груп під час своїх виступів визначились, запропонували, надали свої пропозиції щодо теми, з якою буде виступати представник уряду. Я думаю, що та схема, яка була запроваджена на минулому тижні, вона показала достатньо непогану комунікаційну ефективність. І  я думаю, що можна буде залишити той самий графік взаємодії під час  "години запитань до Уряду".

Будь ласка, Руслане Олексійовичу.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Вельмишановні колеги, шановні присутні, шановна преса, так, в нас залишився останній парламентський пленарний тиждень у цьому році. Тому теж я хотів би побажати всім нам наснаги. Думаю, треба буде працювати плідно, тому що, фактично, залишилося чотири важливих дні, в які ми зможемо прийняти необхідні для  держави рішення.

З поміж інших я ще як і Представник Президента у Верховній Раді  України хотів би звернути вашу увагу на те, що цього тижня заплановано у нас три законопроекти, по яких було накладено президентське вето. Це питання Виборчого кодексу, це питання Закону про ТСК, це питання про Пласт. І я би дуже просив належним чином, я сподіваюся, комітети правильно відпрацювали в цьому напрямку. Тому що  Президент готовий підписати всі ці законопроекти, якщо враховані  його зауваження. Тому, якщо є необхідність, можемо навіть деякі з них підняти. Там, я знаю, була ініціатива з тим, щоб Закон про Пласт підняти, тому що вони прийдуть до нас з Вифлеємським вогнем. Тому подивимося, як відпрацювали комітети. Тому я попрошу, з паном Андрієм Кожем'якіним ми ще окремо поговоримо по цьому законопроекту, наскільки він готовий врешті, тому прошу віднестися до цього з належною увагою.

Крім цього, Президент вніс зміни до Конституції України щодо децентралізації. Також Президент ініціює і дуже просить розглянути цього тижня дуже важливий для держави законопроект 2513, який стосується злодіїв в законі, тому що це явище набуло просто катастрофічних наслідків вже в Україні, тому є пропозиція розглянути і цей законопроект.

Крім цього, як вже сказано було, у нас сьогодні і в середу парламентські слухання. І просив би звернути увагу на деякі законопроекти, які визначені Президентом як невідкладні, а саме мова йде про 2237, це вже завершити питання з недоторканністю народних депутатів. Тому що з 1 січня, ви знаєте, що перестає діяти норма Конституції, але треба привести у впорядкування всі інші законопроекти, які стосуються цього.

Крім цього, це питання ратифікації з Королівством Нідерландів (це 0007), це питання двох внесень змін до Конституції України (це 1013, 1028), а також проект Президента, який внесений Президентом України і визначений як невідкладний, це зміни до Державного бюджету на 2020 рік, які стосуються питання запуску програми 579 (це полегшеного кредитування для підприємництва). Тому теж, прохання, їх долучити до порядку денного і розглянути Верховною Радою.

Дякую, Дмитре Олександровичу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякуємо, Руслане Олексійовичу.

Слово надається Корнієнку Олександру Сергійовичу, першому заступнику голови фракції "Слуга народу".

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, колеги, доброго дня, шановний пане головуючий! Дійсно, ми хочемо долучитися до пропозицій, спробувати на цьому тижні спрямувати в Конституційний Суд проект змін до Конституції 2598, це щодо реформи децентралізації. Дійсно, у нас, ви знаєте, трішки буває так, що з'являється спочатку номер на сайті, а потім текст. Я думаю, що наш Апарат поступово буде виправляти цю ситуацію. Але всі вихідні точилась, зокрема, спроба нагнати чергову зраду в соцмережах, що нібито там є особливий статус, і він там прямо в кожній статті, вдоль и поперек, і міліція, і всі страшилки, які щодо цих питань завжди виникали.

Але, як бачимо, зараз текст є, і там жодних згадувань про особливий статус не те, що Донбасу, а навіть Києва вже немає, тому що дуже збалансований законопроект. Він стосується завершення реформи децентралізації, однієї з найважливіших реформ, яка 5 років тому була розпочата, вона триває, вона десь завершена, десь не завершена, і нам треба, дійсно, зробити так, щоб у нас вся Україна була покрита громадами, це принцип повсюдності так званий. Цей принцип, а також інші принципи, вони взяті не з повітря, це Європейська хартія місцевого самоврядування, яку Україна ратифікувала, це базовий документ щодо того, як влаштовано local government, як це називається в усьому світі, як воно влаштовано в Європі. І та трирівнева система, яка закладена в проекті змін до Конституції, вона, дійсно, є наближеною до європейських зразків.

Так само ми вводимо цим законопроектом інститут префекта і префектури – це органи, які будуть слідкувати за дотриманням законності і процедур місцевої влади і виконавчих органів цієї влади і, відповідно, замінять собою застарілі конструкції, якими є місцеві державні адміністрації, які вже давно показали свою невелику ефективність на місцях.

Так само щодо порядку денного в цілому. Дійсно, дуже багато важливих законопроектів і щодо подолання вето,  це і Виборчий кодекс, до якого ми повертаємося в черговий раз. І вже та робоча група, яка працювала, зараз дійшла згоди між всіма учасниками процесу.

Це і 2237, дійсно, про недоторканність, тому що 1 січня може трапитись правова колізія, що ніби недоторканність знята, але реалізувати це неможливо. Ми сподіваємося, що народні депутати не почнуть прямо 1січня себе якось так поводити, щоб була потреба негайно реалізувати скасування недоторканності, але законодавчо врегулювати це обов'язково потрібно.

Також  важливо той пакет, який з минулого тижня залишився. Це і 2299 щодо удосконалення освітньої діяльності в вищій освіті, що він дійте все?таки до залу, і ми ці рішення  приймемо.

І наостанок хотілось би також сказати про політичні моменти. У нас вже, на жаль, ці новини нікого не дивують. Знову побили депутата "Слуга народу" вчора в Сумах Михайла Ананченка. Це не просто депутат, це один з керівників нашої партії, це представник Зе-команди в Сумській області, він давно відомий в цій області, він  вже рік цю діяльність веде.  І, власне, якісь невідомі люди в балаклавах, як пишуть, вони здійснили на нього напад.  Правоохоронні органи з'ясовують, з чим він був пов'язаний, але це вже входить в систему. І ми хочемо звернутися до правоохоронних органів із проханням ретельніше ці всі випадки  досліджувати, розслідувати і, можливо, є якийсь зв'язок між всіма цими нападами, які відбуваються і в стінах Верховної Ради, на жаль, і просто на територіях, в областях, там, де наші депутати перебувають.

Так само вкотре акцентуємо, що шириться така негативна кампанія щодо тиску на депутатів щодо земельної реформи: приносяться труни у приймальні   громадські. Я не думаю, що комусь з депутатів було б приємно в свою громадську приймальню отримати труну, вінок похоронний або там КамАЗ землі (ну, це ще, можливо, прийнятно).  І зрозуміло, що мета цієї кампанії – залякати депутатів, щоб вони там навіть не думали робити ті реформи, які ми запланували, які ми обов'язково зробимо, і які  обов'язково принесуть свій результат для українського народу найближчим часом.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олександре Сергійовичу.

Юрій Анатолійович Бойко,  "Опозиційна платформа – За життя".

 

БОЙКО Ю.А. Дякую.

Шановний пане спікере, шановні присутні! У нас минулого тижня пройшла дата – 100 днів роботи нового уряду. Дата пройшла непомітно зрозуміло чому. Тому що вихвалятися особливо  нічим.

Я взагалі вважаю, що  в своїй роботі уряд  явно  переплутав пріоритети. Замість того, щоб займатися реальним сектором економіки і допомогою підприємствам, тактично стратегії взагалі немає, бо неможливо всерйоз розглядати стратегію, яка була вперше на ХХVІ з'їзді КПРС "догоним и перегоним".

А тактично зосередились на двох речах. Перше – це випуск облігацій державного займу під 9 відсотків річних. І хочу нагадати, що в нас вартість цих облігацій явно завищена. Це фінансова кабала, і це веде до серйозних потрясінь в економіці держави. І наше питання на п'ятницю буде: хто стоїть за цією оборудкою, яким чином сталося так, що 100 днів цього уряду у нас кількість ОВДП збільшилась на 17 мільярдів у порівнянні з періодом, який вони ще не були на роботі? Хто скуповує ці облігації?

Друге тактичне питання, це питання: за будь-яку ціну отримати кредит Міжнародного валютного фонду. Ми категорично проти такого підходу, тому що вже зрозуміло, що цей кредит дають тільки в обсягах, на яких ми повинні розрахуватись. А зобов'язання держава бере на себе буквально драконівські.

І ще одна тактична дія уряду, це намагання продати все: підприємства, землю, все, що завгодно, – тільки не підтримка реального сектору економіки, як потрібно з боку уряду діяти в цих умовах економічної кризи.

Таким чином ми вважаємо, що уряд відпрацював незадовільно. І наше питання, ще раз повторюю, буде стосовно тої гігантської фінансової оборудки, яка називається неконтрольований випуск ОВДП, або кимось дуже ретельно контрольований.

Стосовно порядку денного, шановний пане спікере, у нас першим питання на вівторок є проект Постанови 2124. Я два слова скажу про те, що це таке. Це постанова, яка надає можливість, якщо парламент, сподіваюсь, його прийме, відновити соціальні виплати чорнобильцям, інвалідам війни, інвалідам праці, яких вони були позбавлені в 2014-2015 роках абсолютно незаконно попереднім складом парламенту.

І Конституційний Суд минулого літа прийняв рішення відновити ці виплати, тому що це було порушення з боку парламенту. І я сподіваюся, що це буде відновлено, проголосовано, тому що якраз 14 грудня був День ліквідатора Чорнобильської аварії. Їх залишилося 190 тисяч, третина – інваліди, і вони всі чекають відповідної підтримки від держави.

Стосовно зовнішньополітичних питань у нас є… паризькому вже комюніке, яке підписано вже діючим Президентом, є пункт стосовно формалізації і затвердження українським парламентом "формули Штайнмаєра", яка насправді є порядком проведення місцевих виборів, алгоритмом і порядком проведення місцевих виборів на неконтрольованих територіях.

Це вже підписано діючою владою, і ми внесли законопроект 2491, який формалізує, у разі прийняття парламентом, цю формулу в українському законодавстві. Причому я мав бесіду з міністром зовнішніх справ минулої п'ятниці на ефірі і спитав його, хто буде вносити формалізацію цієї формули. Він сказав, що буде або "Слуга народу", або уряд вносити цей законопроект. Ми підтримуємо, справа не в амбіціях, ми підтримуємо внесення або "Слугою народу" , або урядом цього законопроекту. Але головне, щоб він був внесений і процес йшов далі в рамках політичного врегулювання, на що ми всі сподіваємося.

І останнє питання. Коли у вас проводилася нарада стосовно порядку денного, був абсолютно політично незаангажований законопроект по матеріальній допомозі дітям, постраждалим від війни. Їх дуже багато, і вони потребують допомоги. Там немає ніяких політичних питань. Ми наполягаємо, щоб цей законопроект по матеріальній допомозі був внесений і проголосований парламентом. Це справа честі нашого парламенту – зробити таку добру річ.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Юрію Анатолійовичу.

Ірина Володимирівна Геращенко, "Європейська солідарність" – співголова фракції.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Шановні колеги, правляча партія прийшла до влади під гаслами народовладдя. Внесені зміни до Конституції Президентом, які тільки сьогодні були оприлюднені на сайті Верховної Ради України, насправді свідчить про те, що скасовується європейська модель децентралізації. І, як правильно зазначив колега з правлячої партії, там навіть Київ скасовується, тому що вводиться така система, якою Президент ставить від себе "смотрящих", яких називає модним словом "префекти", які матимуть насправді функції прокурора. Президент згідно тим змінам, які він пропонує до Конституції, може зупиняти повноваження мерів чи рад, взагалі скасовувати і ліквідовувати громади і за якимось поданням префекта може призначати державних уповноважених, хто це такі – невідомо.

Насправді, все це, ну, ви знаєте, викликає дуже великі сумніви, тому що попередня влада, яку ви так любите критикувати, вносила зміни до Конституції після засідань Конституційної ради, до якої входили не тільки експерти-конституціоналісти, але і представники всіх політичних партій, в тому числі опозиції. Сьогодні  все це народжується в надрах ОП. Абсолютно, шановні колеги, це не читається з експертами, немає ніякої Конституційної ради. І навіть сама правляча партія побачила ось ці опубліковані зміни сьогодні зранку, хоча на сайті інформація про те, що воно з'явилося, була кілька днів тому. Ви знаєте, це ніяке не народовладдя, це очевидно, що пострадянські люди намагаються повернути сюди нью-СРСР. І ми будемо дуже жорстко цьому протидіяти, інформувати, що ви просто руйнуєте сьогодні європейську децентралізацію, яку ми будували попередні роки, і це було одне із серйозних успіхів і змін країни.

Ми як опозиція можемо діяти ефективно. І ми пишаємося тим, що три політичні партії, окресливши червоні лінії, допомогли Президенту в його переговорних позиціях в Парижі, знаєте, дуже чітко заявити, в тому числі і ці червоні лінії, що федералізації не буде, і інші позиції. І головним підсумком саміту, насправді, стало домовлятися про те, щоб домовлятися і звільнити заручників. Ми очікуємо всі, звичайно, звільнення українців, які близько 5 років де хто знаходиться на окупованих територіях, але є великий борг у українського парламенту прийняти Закон про статус заручників, полонених, зниклих безвісти. Цей законопроект є перехідним з попереднього парламенту, і ми би просили до нього повернутися і його прийняти.

Так само важливим є, насправді, створення ТСК по тиску Офісу Президента на силові структури, тому що вони мають працювати незалежно, а не по дзвінку з Офісу Президента.

І взагалі останні події, з яких розпочав виступ і Голова Верховної Ради, вони свідчать про наступне. Очевидно, що участь в героїчних подіях на фронті не може бути ні для кого індульгенцією. Але так само неприпустимим є призначення винних. Ми, весь світ сьогодні дуже уважно слідкуємо за цією резонансною справою. І ми сподіваємось, що слідчі органи разом з міжнародними експертами мають знайти винних, знайти замовників, організаторів, а не їх призначити.

І, очевидно, викликає дуже багато запитань, чому в цій прес-конференції брав участь Президент України? Як це впливає насправді на незалежність слідства? Ми категорично проти того, щоб зараз під егідою розслідування так само відбувалась десакралізація і дискредитація всього ветеранського руху. І в цьому напрямку є дуже важливим, дійсно, прийняти і Закон про Пласт в контексті патріотичного виховання і негайно розробка нового, якщо ви старий блокуєте, і прийняття Закону про капеланів. Тому що все це свідчить, наскільки сьогодні на фронті потрібна така психологічна підтримка.

І нам би дуже хотілося під час "години запитань до Уряду" заслухати і міністра закордонних справ України. Якщо Президент не знаходить можливості звітувати перед парламентом, обраним народом, про міжнародні перемовини, то ми з радістю заслухаємо міністра закордонних справ і міністра ветеранів про те, якою є позиція і політика нинішньої влади відносно психологічної реабілітації і допомоги ветеранам і взагалі тим людям, які сьогодні захищають Україну.

Тому ми просимо всі ці закони, які я перерахувала, поставити на порядок денний цього тижня.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Ірино Володимирівно, якщо ми говоримо про міністра закордонних справ, яка тема? Включіть, будь ласка, мікрофон Геращенко.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Ми дуже чітко почули, що протягом чотирьох місяців Україна має підготуватися до наступного саміту в "нормандському форматі", під час якого будуть прийняті певні закони. А які закони, про це ніхто не знає.

Так само в турборежимі потім будуть подані закони про амністію, про "формулу Штайнмайєра" так звану, де буде закріплено на постійній основі…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Все, я зрозумів. Дякую.

Юлія Володимирівна Тимошенко, фракція "Батьківщина".

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Шановні колеги, та, в принципі, і всі, хто зараз нас чує і дивиться по телебаченню, Президент України Володимир Зеленський прийняв остаточне рішення продати українську сільськогосподарську землю. Продати всупереч будь-якому досвіду, який має світ, продати всупереч бажанням українського народу. Ви знаєте, що дві третини людей категорично проти цього. Але виходить, що не в інтересах людей це робиться, а на якесь замовлення, про яке ми до кінця все не знаємо. І вони навіть хочуть це зробити до нового року. Але немає значення до нового року, після нового року, важливо, що Володимир Зеленський таке рішення прийняв, незважаючи на те, що люди проти.

Як наслідок, вся країна обурена. Зараз починаються незаконні, неконституційні і нерегламентні дії в профільному комітеті аграрному Верховної Ради, де просто, ламаючи через коліно всіх, протягуються всупереч Регламенту рішення профільного аграрного комітету тільки для того, щоб догодити замовникам, глобальним спекулянтам, аферистам протягнути рішення про продаж сільськогосподарської землі. Ми заявили про те, що у голови Комітету аграрного є власний конфлікт інтересів. Він сам є співвласником корпорації, яка має більше 50 гектарів землі в управлінні. І це означає, що це протирічить законам антикорупційним, і це означає, що ця людина мусить бути замінена на посту голови аграрного комітету.

Аграрії вже зрозуміли і аграрії, і профспілки, і громадські організації, що зупиняти продаж сільськогосподарської землі треба негайно. Саме тому я повідомляю, що в Україні створений Національний штаб захисту землі, куди увійшли більшість аграрних асоціацій, фермери, сільгоспвиробники, профспілки, організації волонтерів, ветеранів, патріотичні партії і багато-багато інших людей. І за рішенням цього Національного штабу захисту рідної землі було прийнято рішення, що з сьогоднішнього дня починається законно, конституційно згідно 39 статті Конституції мирна акція протесту. Аграрії є ініціаторами, і аграрії сьогодні вже проти прийняття законів про розпродаж сільськогосподарської землі, заблокували біля 14 доріг національного значення, і вони вимагають дуже  конкретних дій від Верховної Ради.

Крім того, я повідомляю всім, що завтра зранку починається акція протесту мирна згідно 39 статті Конституції, в якій також бере участь партія "Батьківщина" разом з аграріями, профспілками, громадськими діячами, ветеранами, волонтерами. І ця акція буде тривати, поки наша Верховна Рада не зрозуміє, що або вона служить народові, або вона така не потрібна.

Що вимагають зараз аграрії? Вони вимагають наступних чотирьох чітких кроків:

Перше. Зняти з розгляду законопроекти, які відкривають розпродаж ринку землі: номери 2178-10, 2194 і 2195.

Друге. Ухвалити законопроект негайно 2182 про всеукраїнський референдум.

Третє. Негайно оголосити всеукраїнський референдум і запитати у людей, чи дають вони згоду на розпродаж сільськогосподарської землі, яка є святою власністю і яка належить всім наступним поколінням.

І останнє. Негайно, вже до кінця цього року, продовжити мораторій на продаж землі на 3 роки. Це законопроект 2109.

Я наполягаю на тому, щоб по всім цим чотирьом пунктам на прохання аграріїв зараз на Погоджувальній раді були поставлені ці питання на голосування і було прийнято публічне рішення, яке буде бачити сьогодні по телебаченню і народ України, і всі, хто будуть приймати участь в цій акції.

Вони дуже чітко вимагають дій. І вони вважають, що якщо Президент України вже вдруге в своєму інтерв'ю в одному з українських журналів повторив, що народовладдя є одним з його головних пріоритетів, то те, що сьогодні Закон про продаж землі приймається без референдуму, говорить про те, що Президент вводить в оману всю країну, він говорить неправду і він діє проти інтересів країни, проти інтересів народу.

Ми вимагаємо призупинити зараз розгляд всіх цих законопроектів…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Юліє Володимирівно, при всій повазі. Потім буде так як з колегами, які говорили, що я в когось забрав слово. Я на початку нашої наради попросив притримуватись регламенту, щоб потім ніхто не ображався, що комусь…

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Ви більше нікому часу не даєте?

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ні.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Прекрасно, тоді поставте на голосування чотири питання так…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я почув, я зараз дам виступити всім головам фракцій та співголовам і депутатських груп. Після цього поставлю це питання, вашу пропозицію, на голосування. Добре?

Дякую.

Тарас Іванович Батенко.

 

БАТЕНКО Т.І. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні друзі, шановні колеги! Ну, ми зараз починаємо ретельно вивчати, аналізувати зміни, поправки змін, до Конституції, які вніс Президент України Володимир Зеленський.

Очевидно, я думаю, що українська влада повинна враховувати той сумний сценарій голосування в першому читанні змін до Конституції, які відбулися 31 серпня 2015 року, який закінчився, ви знаєте, трагедією під стінами парламенту. Ми не можемо повторювати таких жахливих речей. Ми розуміємо, що до цієї катастрофи, яка тоді була під стінами парламенту, привели якраз зміни, які стосувалися особливого статусу Донбасу, посилання на законопроект. Зараз ми не бачимо посилання на відповідний законопроект про спецрежим для цих територій, ми взагалі не бачимо ні Криму, ні Донецька, ні Луганська, ні Києва.

Але тим не менше, ми хочемо звернути увагу, що депутатська група "За майбутнє" вважає, що в таких змінах в Конституції не може бути жодного натяку на федералізацію України. І децентралізація, яка є в основі цих змін до Конституції, має бути реальною, не спаплюженою.

Тому очевидно, що ми будемо ретельно вивчати ці зауваження, особливо щодо загрози суверенітету, визначеного, підтвердженого Конституційним Судом України, який, відповідно до змін до Конституції, дає підставу Президентові звільняти голову громади, ради громади, облради і так далі. Тому, щоб у нас не вийшла ситуація, коли в результаті ми за цією децентралізацією збудуємо президентську країну, давайте ми вже назвемо, що ми живемо тоді в президентській республіці, а не в парламентсько-президентській республіці. Це перша обставина.

Друга обставина стосовно земельної реформи. Я підтримую колег в тому плані, що ми повинні йти по повній процедурі дотримання Регламенту. Насамперед, стосується це профільного комітету Верховної Ради України, який ославився порушенням Регламенту, і депутатські фракції і групи неодноразово брали, не зловживаючи, брали перерву з цього питання. І я вважаю, що в даному випадку, ви повинні розглядати всі поправки, тому що ці поправки не є спамом законодавчої ініціативи депутатів Верховної Ради. І за логікою речей, не треба  торпедувати, ми  не працюємо по цьому закону в турборежимі, ми йдемо спокійно, розуміючи настрої суспільства, а суспільство ближче до розуміння ринку землі не стало. І ми розуміємо про те, що це останні ресурси, які є в країні,  земля і державні підприємства,  які уряд і влада хочуть остаточно продати будь-якою ціною. Ми не готові цього допустити, і ми будемо максимально наполягати на повній процедурі з врахуванням всіх верств суспільства, які зацікавлені в обговоренні цього питання.

Кажучи про конституційні зміни, очевидно, що важливо, що цього тижня стоїть Виборчий кодекс. Дякую Дмитру Олександровичу, який свого часу прийняв слушне рішення відтермінувати його розгляд і повернутися  до робочої групи, створити робочу групу. Робоча група в цілому дуже ефективно працювала, друзі. І єдине просто, що немає в світі, як ми знаємо, оптимальної виборчої системи.

Є хороші  і мажоритарні чисті, і змішані, але головна засада, яка переслідується в цьому Виборчому кодексі, це відкриті пропорційні списки, відкриті регіональні списки. Щоб вони не обернулися черговими закритими списками. І тому питання відкритості регіональних списків все-таки в нас залишається, як кажуть, відкритим в цьому  Виборчому кодексі. Ми будемо далі його вже кінцево дискутувати, можливо, ще ось сьогодні на робочій групі, в цілому є це питання вже погоджене, проговорене. І я думаю, що ми завтра можемо виносити в сесійний зал.

Єдине прохання, щоб депутатські фракції і групи мали можливість висловитися в обговоренні з цього приводу, позаяк це друге читання, з поправками  Президента, і висловити свою чітку позицію стосовно Виборчого кодексу.

Дмитре Олександровичу, нас  турбують так само інші питання стосовно безпосередньо ведення роботи Верховної Ради України. Я б казав, перше, щоб ми поправки до другого читання законопроектів бачили передчасно, тому що за 7 днів до розгляду депутатам все-таки надається порівняльна таблиця, це перше важливе. У нас 82 питання порядку денного, з них 42 нові, а 18 у другому читанні, ми знову ж таки не бачимо таблиць, і по більшості комітет не відбувся. Тому депутатська група "За майбутнє" дуже ретельно підходить до цих законопроектів, і ми не є депутатами, які плодять спами, а ми реально працюємо над кожним законопроектом.

І останнє питання, на яке б я хотів наголосити, в силу того, що у нас практично не відбулося роботи фракцій і груп в режимі роботи з виборцями, я пропоную роботу в округах зробити з 20 по 25 січня, щоб більш активно поспілкуватися з нашими виборцями, тобто замінити пленарний тиждень на роботу з виборцями.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Тарасе Івановичу.

Ярослав Іванович Железняк.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І.  Доброго дня, шановні колеги. Почну з питання миру. На жаль, у нас і цієї неділі є новини з фронту, що загинув сержант Сергій Михальчук, і, в принципі, весь тиждень у нас відбуваються повідомлення про те, що продовжуються обстріли, і констатувати про те, що у нас після переговорів, які відбулися в Парижі, настав мир, або Росія виконує свої домовленості, ми не можемо.

Тому, забігаючи наперед і в питанні децентралізації, яке, слава Богу, не включає питання Донбасу, і в інших питаннях ми закликаємо діючу коаліцію дотримуватися позиції України і не починати політичне врегулювання, поки не буде елементарно виконана вимога –  це припинення вогню. Я вважаю, і наша фракція вважає, що це, напевно, буде така державницька позиція, ми зараз не можемо, не побачивши мир на тих територіях і припинення обстрілів, починати навіть цей діалог.

Далі про дії Російської Федерації. У нас, на жаль, зараз почали використовувати дуже активно проти наших громадян інструменти Інтерполу. У нас і повідомлення було і про затримання Ігоря Мазура, і про Рефата Чубарова ось нещодавно. І є постанова від нас, від парламентарів, 2510, яка закликає Інтерпол не використовувати і не вестися на провокації Росії, але знову ж таки чомусь Комітет із закордонних справ її не підтримав, і ми зараз не маємо можливості винести в зал. Прошу пана головуючого розібратися в цій ситуації, я вважаю, що тут не може бути опозиції, коаліції, це спільне питання, яке повинні підтримувати.

Щодо справи Павла Шеремета. Ми вважаємо, що треба дати можливість розслідувати всеохоплююче, і не хочемо робити тут інсинуацій, але дуже важливо, щоб ця справа була доведена до кінця, вона була прозора і вона не розколювала країну. Тому що дуже-дуже опасна ситуація, коли ми можемо через одну справу або через звинувачення дискредитувати когорту наших захисників. Тому тут дуже важлива прозорість, підзвітність, в тому числі і до парламенту, і все ж таки справедливе розслідування.

Далі, щодо питання недоторканності. Ви знаєте, що це була позиція, яка закріплена в нашій передвиборчій програмі, ми її підтримуємо. Але тут дуже важливо, щоб і комітетом, і далі в парламенті була виконана та умова, яка в тому числі озвучувалась під стенограму, про те, що ми насправді знімаємо недоторканність народних депутатів. І внесення в Єдиний реєстр рішень було не тільки у Генпрокурора, який  є у нас призначений зараз, а ще і від НАБУ, САП і ДБР, тоді це буде справедливе зняття недоторканності, те, що ми обіцяли виборцям. І я дуже сподіваюсь, що такі зміни будуть прийняті до другого читання.

Дякуємо за те, що врахували в порядку денному на четвер, якщо не помиляюсь, законопроект, в тому числі від нашої фракції, де є голова нашої фракції першим автором, щодо прозорості діяльності і фінансування партії. Це той крок, який потрібен для того, щоб у нас насправді існувала демократія, для того, щоб партії розвивалися, для того, щоб ми бачили, в тому числі і здорову політичну конкуренцію. Сподіваємося, що цей законопроект залишиться в порядку денному і буде далі підтриманий всім парламентом.

Також просимо внести до порядку денного або в четвер, або в п'ятницю законопроект, який підпасало 70 народних депутатів від всіх фракцій і  груп цього парламенту. Це 2524 – про спрощення роботи малих підприємців, про єдиний кабінет платника податків. Цей законопроект, знаєте, у нас була   погана традиція "під ялинку" робити підприємствам непогані сюрпризи. От давайте зробимо цю традицію, зробимо дуже  приємний сюрприз,  коли ми,  навпаки, будемо покращувати роботу малих підприємців. Цей законопроект підтримується урядом, він буде розглядатися нашим комітетом, де всі члени комітету є авторами. Просимо його  розглянути хоча б, щоб ми в першому читанні подали позитивний сигнал, що ми як парламент піклуємося про наших виборців і малих підприємців.

Ми підтримуємо пропозицію пана Батенка щодо змінити календарного плану в січні, це насправді дуже трішки цинічно від нас робити тиждень роботи в виборцями на Різдво. Я думаю, що більшість мажоритарників, вони просто не будуть мати можливість нормально поспілкуватися в січні зі своїми виборцями.

І останнє. Враховуючи те, що  у нас наближаються  новорічні свята, я думаю, що це буде дуже слушна пропозиція, якщо у нас буде знову ж таки традиція принесення Вифлеємського вогню, і ми проголосуємо законопроект про Пласт (0976), який повністю готовий до розгляду.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Ярославе Івановичу.

Кулініч Олег Іванович, депутатська група "Довіра".

 

КУЛІНІЧ О.І. Дякую.

Доброго дня, шановні колеги, шановна президія. Наша депутатська група "Довіра" складається виключно з депутатів-мажоритарників. Ми постійно спілкуємося з нашими виборцями, тому озвучувати будемо якраз саме ті питання, які нам задають наші виборці. Ось основні з них, які на сьогодні стоять дуже і дуже гостро.

Це питання тарифів на житлово-комунальні послуги. Для більшості населення вони просто не підйомні. 

Дуже гостро стоїть питання медичних послуг: скорочення лікарів в районних лікарнях іде, закриваються ФАПи, закриваються цілі відділення в районних лікарнях. Люди просто у відчаї, вони не знають, де і як їм лікуватися.

Також гостро стоїть питання освіти, тому що проблема малокомплектних шкіл, їх закриття, оптимізація шкільної мережі, і, як наслідок, молоді спеціалісти дуже важко їдуть у сільську місцевість і в освіту, і в медицину. І це враховуючи те, що місцева влада готова  їм запропонувати житло.

Ну, і декілька тез стосовно резонансного питання, це проблема відкриття ринку землі. Законопроект знаходиться зараз на другому читанні в профільному комітеті. Я хочу підтримати колег, що його треба розглядати по повній процедурі, тому що питання дуже чутливе. Але, на жаль,  останього часу ми від конструктивної дискусії, яким саме  бути ринку землі в Україні, яка буде українська модель, ми підійшли до політичних гасел, і в результаті цього люди просто у відчаї, вони думають, що їх ошукають, заберуть їхню землю і заберуть її за копійки.

Тому дуже важливо зараз якраз на розгляді цього законопроекту в аграрному комітеті дати відповіді на ключові питання, які, перш за все, цікавлять як власників землі, так і орендарів цієї землі. Перше: зможуть купляти українські землі іноземні компанії? Як показують останні соціологічні дослідження, і як говорять люди, така ідея абсолютно не сприймається.

Друге – це концентрація землі. Мова йде про район, область і державу. Знову ж таки є величезні побоювання, що іноземні компанії скуплять українську землю, і вони не зможуть – наші фермери українські, агропідприємства – конкурувати з цими іноземними компаніями.

І третє достатньо важливе питання: як буде працювати механізм кредитування для наших фермерів і для наших аграрних підприємств, яка буде відсоткова ставка? Тому що на ці питання поки що немає відповіді. Як буде працювати механізм здешевлення, які відсотки візьме на себе держава? Ми бачимо, на наступний рік є 4 мільярди, на 2020 рік  на здешевлення кредитів, але було б добре, звичайно, якби ця норма була закріплена на законодавчому рівні і діяла принаймні 7-10 років. Тоді це змогло б дещо заспокоїти аграріїв, вони б розуміли, що є якась стабільність. Тому що на сьогодні у більшості аграрних підприємств є в роботі кредити, вони не знають, як їх віддавати. І тому є величезні побоювання, що, не віддавши ці кредити, вони не зможуть залучити нові на придбання української землі. Тому ці питання обов'язково треба врегульовувати.

Мораторій у свій час запроваджувався для того, щоб наші фермери, українські компанії стали на ноги і були конкурентоспроможними із великими компаніями, з іноземними компаніями. Тому якраз треба на оці ключові питання давати відповідь. І таким чином ми могли б заспокоїти людей, і була б якась стабільність.

Тому що всім відомо, що тіньовий ринок є: у нас спокійно продається довгострокова оренда, у нас спокійно продається земля для ОСГ – для ведення особистого селянського господарства – абсолютно нормально.

Тому рано чи пізно треба це врегульовувати, але основні критерії, основні меседжі – це пріоритети повинні бути для українського фермера, для

українського аграрного підприємства.

Щодо питань порядку денного цього пленарного тижня. Депутатська група "Довіра" просить включити до порядку денного пакет законопроектів, спрямованих на погашення заборгованості, що виникла на ринку електричної енергії. Це номери 2386, 2387, 2388 і 2389 та 2390. Прийняття цих законопроектів дозволить погасити борги державних підприємств в енергетичній галузі і оздоровити їх фінансовий стан. І це питання дуже важливе в контексті оплати комунальних платежів, комунальних тарифів і також важливе в плані надходжень до державного бюджету.

Крім того, наша група "Довіра" просить включити до порядку денного законопроект 2108 про заборону припинення теплопостачання закладам освіти, охорони здоров'я через заборгованість за енергоносії. Це дуже резонансне питання, тому що відключають школи, лікарні, внаслідок чого страждають наші люди і страждають громадяни.

Також просимо включити до порядку денного, пане спікере, постанову 2048 щодо призначення позачергових місцевих виборів Сєвєродонецької міської ради Луганської області.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олеже Івановичу.

Да, я пам'ятаю, Юліє Володимирівно. Тут декілька питань, які зараз буду ставити на голосування.

Перше питання, яке надійшло, пропозиція від Юлії Володимирівни Тимошенко щодо зняття з розгляду, фактично відкликання, з порядку денного сесії і розгляд питання, були названі під стенограму декілька законопроектів.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. До проведення референдуму.

 

РАЗУМКОВ Д.О. До… Ще раз, будь ласка.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Зняття з розгляду 2178-10, 2194, 2195. До проведення…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Да. До проведення референдуму.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Всеукраїнського референдуму, щоб знати волю народу…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Да, Юліє Володимирівно.

Хто з депутатських фракцій підтримує цю…

 

СТЕФАНЧУК Р.О. А можна я як представник Президента декілька слів тоді?

 

РАЗУМКОВ Д.О. Да.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Ну, тому що будь-яке питання, яке ставиться, воно повинно мати: два – за, два – проти.

Перше. Шановні колеги, в програмі Президента України Володимира Зеленського чітко був зазначений один пункт, який називається "Відкриття прозорого ринку землі". Прошу всіх зрозуміти, мова йде про ринок землі. Не про ті маніпуляції, які сьогодні нам розповідають, продаж-спродаж, –  про надання можливості і права кожному громадянину України відчути себе власником.

Друге. Право власності стосовно сільськогосподарських земель –  це взагалі унікальна історія України, тому що вже за 22 роки змінилися покоління людей, які так і не стали в Україні власниками, які не змогли реалізувати надані їм законні повноваження про володіння, користування і розпорядження своїми об'єктами власності. Це ганьба, яка підтверджена рішеннями Європейського Суду про те, що такий мораторій суттєво порушує право власності, гарантоване Конституцією України, гарантоване Протоколом першим Європейської Конвенції із захисту прав людини і основоположних свобод.

Третє.  Це про те, яким чином запроваджувався мораторій. Ми сьогодні говоримо про референдуми з приводу власності. Скажіть, будь ласка, я не говорю про референдум, хтось якесь опитування хоча би проводив, коли запроваджували ганебний мораторій? Ніяких референдумів, ніяких інших речей не було, просто було сказано, що український народ ще не настільки розумний – візьме і спродає свою землю. Ці байки ми чуємо 22 роки про те, що в нас не на часі це питання. "Не на часі" – це найстрашніші слова з української мови, яке гальмує всі реформи в державі.

Наступне. Що стосується референдумів. Президент Володимир Зеленський був і залишається поборником народовладдя в Україні, і з цим він прийшов. І саме тому сьогодні створена і активно працює група, яка напрацьовує законопроекти, які стосуються народовладдя. Це не один Закон про референдум, це комплекс законопроектів. А щодо тих законопроектів, які подані, два законопроекти про всеукраїнський референдум, я просто прошу звернути увагу, перед тим, як ставити їх на включення в порядок денний, по них усіх двох є негативний висновок Головного науково-експертного управління.

Дякую.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В.  (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Ірина Володимирівна!

 

ТИМОШЕНКО Ю.В.  (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Юлія Володимирівна! Я ставлю на голосування пропозицію Юлію Володимирівни Тимошенко…

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ірина Володимирівна! Дякую.

Ставлю на голосування пропозицію Юлії Володимирівни Тимошенко. Хто – за? Проти? Утримався? Рішення не прийнято. Дякую.

Наступне питання. Щодо заслуховування в п'ятницю під час "години запитань до…

 

ТИМОШЕНКО Ю.В.  (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Три питання, три законопроекти, які ви сказали зняти. Ні, Юліє Володимирівно, ви сказали, я ж повторив, 2178-10 – зняти…

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Внесення Закону про референдум, я назвала номер. І введення мораторію, я назвала номер. Оці…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Добре. Ставлю друге питання. Щодо внесення в порядок денний сесії двох законопроектів 2109, 2182, так?

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Про референдум всеукраїнський.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я сказав, да.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. І про мораторій.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Це було все під час вашого виступу по стенограмі.

Хто підтримує цю пропозицію Юлії Володимирівни Тимошенко? Проти? Утримався? Дві фракції і одна депутатська група – проти. Чотири – за. Рішення не прийнято.

Наступне питання порядку денного, яке обговорювалось. Це питання, яке буде обговорюватись під час… Андрій Анатолійович.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Я!

 

РАЗУМКОВ Д.О. Якщо можна.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Єдина пропозиція, яка була від… Андрію Анатолійовичу, я дуже вибачаюсь. Ірино Володимирівно…

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Це ж парламент!

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я розумію. Парламент – це ж не бардак.

Ви пропонували, лише депутатська фракція "Європейська солідарність" пропонувала заслухати міністра закордонних справ у п'ятницю. Ні, один міністр, один міністр. А?

 

ГЕРАЩЕНКО І.В.  (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. . Міністра. Ви не просили це поставити під час свого виступу на голосування, так, як це зробила Юлія Володимирівна Тимошенко. Я зараз не веду ж діалог, при всій повазі.

Немає заперечень щодо того, щоб заслухати доповідь міністра закордонних справ у п'ятницю під час "години запитань до Уряду"? Немає. Ставимо це на голосування чи консенсус? Консенсус. Дякую.

Наступне питання, яке було запропоновано Тарасом Івановичем Батенком. І я так розумію, що воно було підтримано і депутатською фракцією "Голос". І наскільки мені відомо, раніше також це питання обговорювалось в депутатській фракції "Слуга народу".

Ірино Володимирівно, я вибачаюсь, але можна я завершу. Я вас не перебивав. Ви можете з "Довірою" поспілкуватися дуже довірливо, але за межами Погоджувальної ради.

Дякую.

Якщо ви не заперечуєте, я зараз поставлю пропозицію щодо того, щоб запропонувати: перше – дати доручення розглянути це питання на регламентному комітеті. І після цього розглянути це питання щодо зміни роботи Верховної Ради України у січні 2020 року та проголосувати цю пропозицію в залі. Будемо ставити на голосування? Чи всі згодні? Всі фракції згодні та депутатські групи, тому…

Кальченко Сергій Віталійович, я прошу розглянути це питання на засіданні регламентного комітету якомога швидше, щоб завтра або післязавтра ми змогли це розглянути в залі Верховної Ради України.

 

КАЛЬЧЕНКО С.В. Дмитре Олександровичу, іще раз чітко, які дати на пленарні засідання?

 

РАЗУМКОВ Д.О. Тарасе Івановичу, це останній, да, другий тиждень?

 

БАТЕНКО Т.І. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. 21-24-е. З 20 по 25 січня 2020 року. Змінити його з пленарного на тиждень роботи в регіонах, з виборцями.

Далі. Наступне питання. Іванно Орестівно, у мене прохання. Є дві… Несторе Івановичу… Це можна врахувати як виступ вже завершили?

Ірино Володимирівно, ну, як в дитячому садочку, чесне слово.

Іванно Орестівно, у мене прохання. Надійшло дві ратифікації 0014, 0015. У мене прохання: розглянути їх. Якщо можна, зібрати сьогодні комітет або завтра, щоб ми або завтра, або в середу могли їх проголосувати. Під час виступу, якщо можна, ви дасте коментар.

Бажаючі виступити з керівництва комітетів? Шуфрич Нестор Іванович, він просив.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую, шановний головуючий.

І як громадянин, і як народний депутат, як голова Комітету з питань свободи слова, безумовно, я не можу не привітати зусилля і успіх наших правоохоронців з приводу знайдення, я сподіваюся, справжніх вбивць Павла Шеремета. Хочу вірити в те, що і вбивці Олеся Бузини, які зараз находяться на свободі, незважаючи на те, що вже є відповідна підозра, але вони навіть не за гратами, їм далеко до суду, хочеться вірити всюди теж дійдуть до суду і отримають свій законний вирок. А також ми дізнаємося, хто вбив останнього нашого журналіста, який загинув в цьому році, Вадима Комарова. І якраз парламентські слухання, які мали місце, перші парламентські слухання були в тому числі і про ці страшні випадки.

Прошу внести до порядку денного на цей тиждень проект Постанови 2541 про рекомендації парламентських слухань на тему: "Безпека діяльності журналістів в Україні: стан, проблеми та шляхи їх вирішення". Рівень проведення парламентських слухань був дуже високий. Верховна Рада в цілому отримала високу оцінку після проведення цих парламентських слухань, за що я ще раз хочу подякувати і секретаріату комітету, Апарату Верховної Ради, тим нашим партнерам, які допомогли провести ці слухання.

Вважаю, що прийняття постанови якраз буде символічним рішенням у зв'язку із знайденням вбивць Шеремета. До речі, це питання було одним із тих, яке піднімалося під час парламентських слухань.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Несторе Івановичу.

Я вибачаюсь, я пропустив, не надав слово Представнику Кабінету Міністрів України у Верховній Раді України Шуляк Олені Олексіївні.

 

ШУЛЯК О.О. Доброго дня, шановний головуючий, шановні колеги. Ми в цілому підтримуємо порядок денний. Але є декілька прохань. Наприклад, стосовно законопроекту (реєстраційний номер 2494) про внесення змін до деяких законодавчих актів України. Він стосується забезпечення соціальним захистом одиноких осіб, які досягли вже 80-річного віку, та підвищення соціальних гарантій для дітей-сиріт та дітей, які позбавлені батьківського піклування, це 43 тисячі таких дітей по Україні. І бюджетом 2020 вже передбачено з січня виплати таким дітям і таких особам. І нам дуже важливо, щоб саме цей законопроект був перенесений з січня на грудень, щоб він уже був винесений до зали і проголосований.

Наступний законопроект 2234. Це законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення відповідальності за формування систем ціноутворення в будівництві автомобільних доріг загального користування. Планується з березня масштабне будівництво доріг на території всієї України. І нам потрібно змінити, зробити певну адаптацію вітчизняної системи ціноутворення в будівництві для того, щоб підвищувався і рівень конкуренції за рахунок іноземних підрядників, зменшувалась вартість дорожніх робіт, і найголовніше – щоб вже в нових тендерах були визначені вже нові засади. Тому просимо цей законопроект також включити на грудень.

Також звертаю вашу увагу на два законопроекти – 1182-1 і 2424, про них буде говорити голова інфраструктурного комітету. Ми також з боку уряду просимо їх вставити до порядку денного.

Також звертаю увагу на два законопроекти, які дуже важливі для уряду. Це 2240 щодо регулювання питання видобутку бурштину, він стоїть в порядку денному. І законопроект 2285 про державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор. Бюджетом 2020 передбачено вже надходження саме з регулювання цих речей. І 2285, він ще не розглядався навіть на комітеті, і було б добре, якби ми пришвидшилися для того, щоб включити його найближчим часом.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

 

ПАВЛЕНКО Ю.І. При всій повазі до представника уряду, дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування, не 43 тисячі, а близько 80 тисяч.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, хто з голів комітетів бажає виступити?

Кисилевський Дмитро Давидович.

 

КИСИЛЕВСЬКИЙ Д.Д. Доброго дня, шановні колеги! Я хотів би з  такої приємної новини розпочати свій короткий виступ. Приватна компанія космічної сфери заявила про плани виготовлення космічної техніки в Україні, це компанія "Файєрфлай". Вони, зокрема, розмістили вже замовлення  на державному "Південмаші". І це стало можливим завдяки  нашому з вами законопроекту 1071 про приватний космос, який дозволив приватним компаніям займатись космічною діяльністю в Україні. Це важливий крок на шляху відродження нашої космічної галузі. І тому ми запрошуємо, звісно, всі інші приватні компанії інвестувати  в космічну діяльність в Україні. 

Також я хотів би  запропонувати від комітету включити до порядку денного цього тижня два дуже важливих законопроекти –  2234 і 2426.

2426, один і з законопроектів по виведенню економіки з тіні. Ми  вже голосували з вами за спиртову галузь. Сьогодні пані Олена згадувала про бурштин. А цей законопроект –  це ще одна дуже така тіньова галузь, це галузь металобрухту. Це приблизно 16 мільярдів гривень, в тіні які знаходяться через правові колізії, які є в законодавстві. Прийняття цього законопроекту створить передумови для виведення цієї галузі з тіні і додатково залучить біля 900  мільйонів гривень податків до бюджету. Тому по подоланню  цієї корупції, думаю, це важлива корисна справа.

Другий законопроект 2234, також має важливу антикорупційну складову, але головне, він матиме революційний вплив на  будівництво доріг   в Україні. Адже він змінює стару методику, коли підрядники підлаштовували свою звітність під якісь норми, на нову, коли держава  закуповуватиме якісні метри доріг, а не години роботи конкретного робітника.

Тому пропозиція від комітету: включити до порядку денного цього тижня 2426 по детінізації металобрухту і 2234 про будівництво автомобільних доріг.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Радуцький Михайло Борисович.

 

РАДУЦЬКИЙ М.Б. Доброго дня, шановний пане спікере, шановні колеги! Дуже наполегливо просимо на  19 грудня 2428 та 2457. Бо якщо ми в цьому році не проголосуємо в другому читанні, в нас не буде початку другого рівня реформи від 2 квітня і трансплантологію  знову не запустимо.  Тому велике прохання ці два закони все ж таки поставити на 19-е.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Іванно Орестівно, щодо ратифікації по "Миколаївводоконалу", і автомобільні дороги.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О.  Дуже дякую.

Шановний пане Голово, почну з вже традиційного питання до представника зараз і уряду, і профільного комітету. Цього тижня буде розглядатися 2490-1. В мене питання: чи цей законопроект був узгоджений з Європейською комісією щодо його сумісності з положеннями права ЄС, як цього передбачає 27 додаток Угоди про асоціацію? Без цього висновку, пропоную, не голосувати і, більше того, буду пропонувати Президентові, якщо буде проголосовано, не підписувати цей законопроект.

Поза тим, стосовно ратифікації. Безумовно, ми завтра спробуємо зранку розглянути ці законопроекти, ратифікацію, які ви пропонуєте. Разом з тим, ми також просили б тоді їх поставити на голосування в залі також завтра і перенести 0013 і 2454 теж на завтра саме з огляду на те, що велика кількість представників комітету будуть перебувати на парламентському комітеті асоціації в середу і в четвер, і ми не зможемо доповісти, жоден з нас не зможе доповісти ці законопроекти для того, щоб аргументувати це в залі.

І ще одне. 2457, ми абсолютно підтримуємо те, що його потрібно розглядати і запустити систему трансплантології. Але, разом з тим, ми дуже розраховуємо, що профільний комітет врахував всі ті зауваження і застереження, які ми надавали з точки зору відповідності директивам Європейського Союзу, зокрема, 2004/23, 2006/17, 2006/86 і 2010/45.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

0012 і…

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. 0013 і 2454 перенести на вівторок з огляду на те, що ми їх ініціювали.

 

РАЗУМКОВ Д.О. У вас ще 0012 стоїть.

Урядом України та Урядом Федеративної Республіки Німеччини. Про цей законопроект? То це 0012.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Ні, 13-й на четвер стоїть.

 

РАЗУМКОВ Д.О. І є ще 13-й. Іванно Орестівно, у вас є два законопроекти – 0012 і 0013.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. 0012 буде кому доповісти, 0013 треба перенести, як я і назвала…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Добре. Врахуйте, будь ласка.

Дякую.

Але, можливо, тоді і обидві ратифікації краще переставити теж в один день, щоб всі чотири були в один день.

Завітневич Олександр Миколайович.  

 

ЗАВІТНЕВИЧ О.М. Дякую.

Шановна президія, шановні колеги,  комітет пропонує включити до розгляду в першому читанні на середу 18 грудня проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо військових звань військовослужбовців (реєстраційний номер 2247 від 09.10.2019). Це законопроект є доповненням до проекту, реєстраційний номер 0906, до речі, підписаний Президентом 29 листопада, що стосується запровадження нових військових звань сержантського і  старшинського складу, що відповідає стандартам НАТО.

Також комітет пропонує перенести з п'ятниці на четвер 19 грудня розгляд в першому читанні наступних законопроектів: проект Закону про внесення змін до Закону України "Про соціально-правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (реєстраційний номер 2343 від 29.10.2019). Цим законопроектом передбачається врегулювання питання, пов'язаних з надання відпусток військовослужбовцям, уточнення окремих питань реалізації прав військовослужбовців на забезпечення житлом і приведення термінології до Закону України "Про соціально-правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".

Також проект Закону про визнання таким, що втратив чинність, Закону України "Про Стройовий статут Збройних Сил України" (реєстраційний номер  2466 від 19 листопада 2019 року).

Це невеликі законопроекти, тому прошу перенести на четвер. 

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Ірина Валентинівна Венедіктова.

 

ВЕНЕДІКТОВА І.В. Доброго дня, шановні колеги. На завтра стоїть законопроект  2314 про внесення змін до Господарського процесуального кодексу, Цивільного процесуального кодексу, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення перегляду судових рішень в апеляційному та касаційному порядку. Ми щодо цього законопроекту ще не провели комітет по другому читанню, тому прошу перенести розгляд цього законопроекту на пленарний тиждень 14-17 січня.

Дякую дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Третьякова Галина Миколаївна.

 

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. Шановні колеги, додатком до проекту Постанови Верховної Ради України про внесення змін до порядку денного передбачено включити до порядку денного законопроект 2406, який комітет рекомендує повернути суб'єктам права  законодавчої ініціативи без включення до порядку денного. Прошу врахувати.

Інші законопроекти, де комітет визначено відповідальним за підготовку, підготовлені  до розгляду на сесії.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Гетманцев Данило Олександрович. 

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую.

Напевно, немає такої патріотичної сили в парламенті, яка б в своїх програмних положеннях не мала припинення нелегального грального  бізнесу. Це ганебне явище в  європейській країні в ХХІ столітті, воно породжує  лудоманію – залежність гравця від гри і породжує трагедії в сім'ях, породжує корупцію, не захищає гравця від зловживань з боку  організатора нелегальних ігор, і фактично  є джерелом для збагачення декількох ділків на території нашої держави.

У нас в комітеті розглядається 8 законопроектів: це складний дуже законопроект, я маю на увазі основний кабмінівський та альтернативні. Але врешті-решт ми отримали від підкомітету з питань грального бізнесу інформацію про те,  що   законопроект готовий, і завтра ми виносимо його на комітет, і я маю надію, що ми  зможемо його рекомендувати Верховній Раді. На сьогодні законопроект 2285 стоїть на січень, я пропоную, якщо ми все ж таки  проведемо  через комітет, поставити на цей тиждень, аби ми свої обіцянки  передвиборчі в такій важливій справі почали виконувати.

І ще один законопроект, він невеликий, 2166, який передбачає усунення  дискримінації законом платників податків щодо   сплати збору на облік єдиного  внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Також ми рекомендували Верховній Раді цей законопроект, вже комітет рекомендував. Просимо поставити його  до порядку денного.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Кісєль Юрій Григорович.

 

КІСЄЛЬ Ю.Г. Дякую.

Доброго дня вам, президія! Доброго дня, шановні колеги! Комітет просить  розглянути на цьому пленарному тижні проект законів про внутрішній водний транспорт, номер 1182 (доопрацьований), внесений народними депутатами України Величковичем і Климпуш-Цинцадзе.

Також 1182-1, внесений народними депутатами Кісєльом та Тищенком, та 1182-2, внесений народними депутатами України Лабазюком і Івченком. Ці законопроекти направлені на правове врегулювання правовідносин у галузі судноплавства та внутрішніх водних шляхів та встановлення економічних та організаційних заходів діяльності внутрішнього водного транспорту.

Враховуючи, що в Україні Закон України "Про водний внутрішній транспорт" розробляється вперше, в нього імплементуються директиви і регламенти ЄС, які в Україні не застосовувались раніше, на стадії обговорення даних законопроектів виникло багато питань, які потребують більш ґрунтовного аналізу та розрахунків. Прошу розглянути.

Також комітет просить включити до порядку денного другої сесії Верховної Ради України та розглянути на цьому пленарному тижні проект Закону про внесення змін до Повітряного кодексу України щодо удосконалення механізму справляння державних зборів за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України, за номером 2424. У разі прийняття цього проекту буде належним чином на законодавчому рівні урегульовано суспільні відносини у сфері справляння державних авіаційних зборів, а також буде усунуто наявні прогалини у законодавстві, що стали причиною прийняття на…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякуємо, Юрію Григоровичу.

Монастирський Денис Анатолійович.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Доброго дня, шановний пане Голово, шановні колеги. Хочу проінформувати, що сьогодні о 15-й годині на засідання комітету будуть розглянуті 2 надважливих законопроекти, які стосуються зокрема народних депутатів. Це законопроект 2148, який ми будемо розглядати цього тижня, я сподіваюсь, щодо забезпечення особистого голосування народними депутатами України. А також законопроект 2237 щодо депутатської недоторканності, який, вже зазначали представники фракції, дуже важливо розглянути і прийняти саме цього пленарного тижня.

Крім цього, прошу внести в розклад цього тижня законопроект 2315, це невеликий законопроект, щодо виконання рішення Конституційного Суду стосовно оскарження ухвали суду про продовження строку тримання під вартою – важливий для практики законопроект.

Також хочу звернути увагу і від всіх, власне, правоохоронних органів, а також органів влади, є важливим на цьому тижні по можливості розглянути законопроект 2572, він належить до предмету відання іншого комітету, а саме Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, але є вкрай важливим для прийняття і планування наступного року, оскільки мова йде про заробітні плати слідчих, зокрема Державного бюро розслідувань та інших важливих державних органів.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, інформую вас, що на цьому тижні Комітет з питань прав людини проводить 2 заходи. Перший – 18 грудня. Ми привозимо з усієї України дітей, дякую, що Дмитро Олександрович підтримав цю ініціативу. Прошу врахувати, що на цей же день на 15-у годину у нас стоять парламентські слухання. Дякую за підтримку голові соціального комітету Галині Третьяковій, що погодилася парламентські слухання розпочати о 15:30, щоб наші діти побували в сесійній залі, проголосували за мир.

Наступний. 19 грудня, в четвер, ми проводимо захід "Щедрик під куполом Верховної Ради". Ми хочемо, щоб цей захід став початком реалізації наймасштабнішого і дуже важливого в історичному плані міжнародного культурного проекту "Через культурну дипломатію до економічної незалежності України" і щоб весь світ дізнався, що дуже великознаний різдвяний гімн Carol of the bells був написаний українським композитором Миколою Леонтовичем.

З приводу законопроектів, які стоять на цьому тижні, я прошу, Дмитре Олександровичу, 0931 зняти з розгляду цього тижня, тому що після засідання комітету до нас надійшли сотні звернень громадян, громадських організацій. Ми хочемо додатково обговорити це питання у себе в комітеті і потім виносити на голосування.

І останнє, про що хотів би сказати, користуючись нагодою, що є представник Кабміну. До мене, як до голови Комітету з питань тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей, звернулись мери міст, керівники районів з приводу програми соціально-економічного розвитку. Вони проаналізували і такий висновок, що найбільше коштів…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Дмитре Валерійовичу.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В.  (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Шановний, ми домовились в таймінгу.

Андрій Андрійович Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Добрий день, шановні колеги! Добрий день, шановний Голово! Хотів проінформувати, що пропозиція Президента до Виборчого кодексу України (реєстраційний номер 0978), запропонованого у розкладі засідань на цей пленарний, у нас планується на вівторок 17 грудня. Звертаю на те вашу увагу, що комітет по цьому питанню буде проведено о 9-ій ранку 17 грудня.

А також на цьому ж комітеті ми розглянемо законопроект 2572 про внесення змін до Розділу ІІ "Прикінцевих та перехідних положень" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади" (щодо визначення розмірів посадових окладів та інших складових оплати праці, грошового забезпечення працівників правоохоронних та інших органів державної влади).

Також пропоную внести зміни до даного розкладу засідань і передбачати розгляд законопроекту 2572 на середу-четвер, 18-19 грудня. Урядовий законопроект про Загальнодержавну цільову програму передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2020-2021 роки (реєстраційний номер 2418) комітет вже розглянув і рекомендує парламенту прийняти за основу.

Пропоную внести зміни до даного розкладу засідань і передбачити його розгляд також чи в четвер, чи в п'ятницю 20 грудня.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Андрію Андрійовичу.

Кожем'якін Андрій Анатолійович.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А.  Доброго дня, Дмитре Олександровичу! Доброго дня, колеги! Дмитре Олександровичу, одна пропозиція, якщо можна. Я минулого скликання постійно спікеру пропонував створити все ж таки додаток до статті Регламенту, яка регламентує чітко засідання Погоджувальної ради, тому що незрозуміло: то дають 30 секунд, то не дають,  то 15, то 10. Тут взагалі написано у вас, що регламент виступів голів до 60 хвилин. Ну, ми стільки не зможемо точно. Тому якось розписати нам, щоб ми розуміли, що тут. А то так, я так розумію, що можна вписати, що першим виступає постійно Шуфрич раз на місяць, ну, наприклад, так? За тим, що він дуже кудись біжить, спішить, як в тому фільмі. Це перше.

І друге. Я хотів би попросити вас, Дмитре Олександровичу, все ж таки ми дуже багато говоримо про депутатів, то торкаємо, то не торкаємо. Дуже багато реформуємо все, але дітей, молодь і студентів, учнів забуваємо. Тому прохання від комітету, від членів комітету, і, напевно, від молоді української все ж таки, дивіться, у нас у вівторок стоять для повторного розгляду з пропозиціями Президента 0978, 0979. Так давайте ще додамо 0976 щодо скаутських організацій.

Тому що ми знайшли там, Руслан Олексійович запитував, спільну мову зі всіма. Пласт – ми його національне, скажемо, значення історичне визнаємо. Так що все нормально.

І другий законопроект – це 2077, ну, з п'ятниці давайте його теж перенесемо на четвер або на вівторок. Це щодо учнівських і студентських спілок, які можуть виступати, спортивні команди, на міжнародному рівні. Це дуже важливо. Ну, трошки дітей, молодь додамо, і вони будуть нам вдячні.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Щодо Пласту, я думаю, що ви доопрацюєте, і за можливістю це буде включено в порядок денний.

Хто ще бажає виступити?

Герус Андрій Михайлович.

 

ГЕРУС А.М. Доброго дня! Дякую.

Перш за все, хочу підтримати ініціативу колег з групи "Довіра" щодо необхідності голосування проекту Закону про заходи, спрямовані на погашення заборгованості, що утворилась на оптовому ринку електричної енергії, це номер законопроекту 2386. Він дійсно дуже важливий для галузі і дуже важливий для розвитку галузі.

Також є ще три законопроекти, які я просив би розглянути можливість включити в порядок денний. Це, перше, законопроект 2372 стосовно створення, точніше, посилення статусу регулятора ядерної галузі. У нас є звернення від послів "Великої сімки" щодо важливості цього законопроекту. І це дозволило б, розблокувало б отримання "Енергоатомом" кредиту на 300 мільйонів євро на програму підвищення рівня безпеки енергоблоків атомних станцій.

Наступний дуже важливий законопроект – це що стосується державної компанії "Чорноморнафтогаз". Оскільки підприємство бере участь в судових процесах, в тому числі за позовом до Росії у зв'язку з окупацією Криму. І в зв'язку з цим є потреба, необхідність продовжити мораторій на банкрутство цієї компанії, і це було б дуже важливо з точки зору захисту інтересів державної компанії і захисту українських національних інтересів.

І ще один законопроект є – це про Державний бюджет України на 2019 рік стосовно виділення 500 мільйонів гривень українським вугільним шахтам (законопроект 2550). Міністерство енергетики його підтримує. І було б також важливо і дуже добре проголосувати його до кінця цього року.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Андрію Михайловичу.

Бондаренко Олег Володимирович.

 

БОНДАРЕНКО О.В. Доброго дня, Дмитре Олександровичу! Доброго дня, колеги! Перш за все, я хотів би ще раз привітати з Днем вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Хотів би їм подякувати за їх самовідданість, за професіоналізм та мужність. І нагадати всім, що саме з цього питання і почався поглиблений захист від радіаційної безпеки. І тому я прошу перенести розгляд питання про створення Комісії з радіаційної безпеки на найближчий час. Це перше питання.

І друге питання. Я прошу перенести на цей пленарний тиждень дуже важливе питання – розгляд законопроекту 2379, про внесення змін до Лісового кодексу з питань національної інвентаризації лісів. Це питання не лише обчислення деревини, а, перш за все, це встановлення стану і перспективи розвитку лісового господарства.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Микола Тарасович Сольський.

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Прошу розглянути можливість включення в порядок денний цього тижня, наприклад, в п'ятницю законопроекту 2178-10 при умові розгляду його на комітеті.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Всі бажаючі виступили?

Шановні колеги, я всім дякую. Бажаю плідного, ефективного тижня. І, сподіваюся, що у нас буде конструктивна робота.

Дякую.

Повернутись до публікацій

Версія для друку