СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

                                                                  

                                                                                    2 грудня 2019 року

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Доброго ранку, шановні колеги, доброго ранку, шановні представники засобів масової інформації, шановні телеглядачі! Я всіх вітаю на засіданні Погоджувальної Ради Верховної Ради України.

Перш за все, хочу висловити співчуття родині депутата Київської обласної ради Соболєва. Сталася вчора трагічна подія. Я думаю, що для будь-якої родини це найстрашніше, для будь-яких батьків це найстрашніше, що може відбутися: в родині загинула дитина, загинув хлопчик, хлопчику три з половиною роки. Я думаю, що я висловлю загальну позицію Верховної Ради: я звертаюсь до представників правоохоронних органів, щоб приклали максимум зусиль для того, щоб знайти вбивць та покарати у відповідності до чинного законодавства. А для сім'ї, я розумію, що це лише слова, вони ніколи нічого не вирішують, але я думаю, що слова співчуття – це дуже важливо сьогодні їм теж почути.

Щодо вчорашніх подій, які мали місце так само, це заява спікера Державної Думи Російської Федерації, яка пролунала у вихідні. Я думаю, що вона теж не може лишитись без реакції Верховної Ради України, нас з вами. Я хотів би зазначити, що в Україні немає ні малих, ні середніх, ні великих народів, в Україні є український народ. Да, він багатонаціональний, да, він може розмовляти різними мовами, але це єдиний народ, це єдина держава. І я хотів би всіх запевнити, що якщо хтось сподівається, що будуть відвалюватися, відходити, втрачатись ще якісь території, то це лише мрії. І ми як держава, ми як Верховна Рада будемо прикладати максимум зусиль для того, щоб об'єднувати та консолідувати суспільство навколо тих тем, які нас будуть, знову вибачте за тавтологію, об'єднувати. Але це непростий шлях. І сьогодні всі верстви населення, всі органи влади повинні концентруватися саме на цьому.

Якщо говорити про законопроекти, які будуть розглядатися на цьому тижні, я хотів би нагадати, що, на жаль, ми не встигли розглянути законопроект про ДБР в п'ятницю, позаминулу п'ятницю. Я розумію, що політичні позиції, вони важливі. Однак мені хотілось би все ж таки звернутися до всіх політичних партій та груп, представлених сьогодні в стінах парламенту, щоб не зловживати такими практиками, як перерви, як все ж таки "Різне". Я знаю, що буде лунати багато критики, але коли ми на чашу терезів викладаємо два питання – прийняття законопроекту про ДБР та питання "Різного", на яке залишається, ще раз повторюю, дуже небагато народних депутатів України, то мені здається, що тут, головне, немає навіть якоїсь дискусії.

Якщо ми говоримо після цього, що щось не виконала Верховна Рада, ну, я із колегами зі свого боку прикладав максимум зусиль. І деякі політичні фракції, які були в залі, прикладали максимум зусиль для того, щоб це зробити. На жаль, не всі політичні партії це підтримали, і ми дорозглянемо цей законопроект першим завтра, у вівторок.

Хотів би звернутись зразу до всіх народних депутатів не зловживати. Я знаю, що по-різному хтось реагує на таке формулювання. Однак добре, якщо замінимо: не зловживати, а не затягувати процес розглядання законопроектів, тому що є важливі законопроекти. Є важливі правки, я дійсно це розумію. Однак далеко не всі з них настільки важливі і настільки неоднотипні, щоб займати день, два, три на розгляд того чи іншого закону.

Я хотів би нагадати, що в нас дуже велика кількість правок (і я думаю, що голова комітету мене поправить, якщо я помиляюсь): близько 1400 правок, пов’язаних з так званими площадками, які сьогодні створюють корупційну складову, на мій погляд, це моя особиста думка, однак створюють корупційну складову та фактично їх власникам дають змогу наживатися на українських громадянах кожного дня. Є багато інших законопроектів, в які, ми вже бачимо, велика кількість правок внесена. І я сподіваюсь, що все ж таки здоровий підхід буде над політичними чварами у Верховній Раді дев'ятого скликання.

В нас, можливо, буде розглядатися на цьому тижні законопроект про Виборчий кодекс з пропозиціями Президента.

Також хотів би нагадати, що в середу в 15:30 будуть відбуватися громадські слухання щодо створення ринку сільськогосподарських земель. Руслан Олексійович буде їх проводити. Слухання будуть відбуватися з 15-ї до 18-ї години. Я всіх бажаючих запрошую, наскільки це можливо в рамках можливостей залу Верховної Ради України.

Також інші законопроекти, які сьогодні вам запропоновані до розгляду. Я впевнений, що ми їх зможемо проговорити на Погоджувальній раді.

Я більше не буду займати ваш час. Надаю слово Першому заступнику Голови Верховної Ради України Стефанчуку Руслану Олексійовичу.

Дякую.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Вельмишановний Дмитро Олександрович, шановні учасники Погоджувальної ради, шановні присутні! Я також хочу висловити сподівання, що цей тиждень, він пройде в конструктивній роботі, тому що два тижні ми не бачилися: був тиждень, який стосувався роботи в комітетах, потім був тиждень, який ми працювали на округах. І, нарешті, прийшов час попрацювати в стінах Верховної Ради у форматі пленарного  засідання. Тому, враховуючи це, проект розкладу засідань  Верховної Ради у  вас є, ви бачите, що це велика і напружена робота. Хоча вона буде вдосконалюватись, враховуючи ті пропозиції, які будуть висловлені під час Погоджувальної ради.

Особливо я як представник Президента у Верховній Раді просив би звернути увагу на необхідність розгляду і прийняття тих проектів, які визначені  Президентом як невідкладні. Зокрема мова йде про 1209, 1210 - це так звані закони про деолігархизацію, деофшоризацію, тому що це є надзвичайно важливим процесом, який ми повинні започаткувати і щоб воно отримало необхідне законодавче  врегулювання.

Це питання законопроекту 2314 - по процесуальних фільтрах, для того щоб запустити нормальну роботу Верховного Суду.

Крім цього, це  питання, які пов'язані з демонополізацією, зокрема, ринку  спирту, це  2300.

Крім цього, я хочу звернути увагу, що вже  цього тижня повертаються нам з  Конституційного Суду з  позитивними  висновками рішення, які  ми прийняли і направили до  Конституційного Суду, щодо змін до Конституції, їх теж треба буде розглянути і включити до порядку денного. Ну, вони включені до порядку денного. Але вже прийняти, для того щоб ми могли наступної  сесії вже  300 голосами затвердити їх.

Крім цього, впродовж цих двох тижнів ми плідно працювали над  трьома напрямками: це розробка законопроекту про зміни до Регламенту. Він розданий всім  політичним силам для ознайомлення. Крім  цього, це закон і підзаконні нормативно-правові акти, які ми напрацьовуємо разом з  Кабінетом Міністрів, зокрема з Міністерством юстиції. Це має стати законодавчою основою, законодавчою абеткою для подальшого нормопроектування в державі, якої  не було 28 років.

І окремо ми працюємо над блоками законів, законопроектів, перепрошую, що стосуються народовладдя. Відбулося четверте засідання  робочої групи, яка збирається з цього питання, і напрацьовуються от певні результати.

Крім цього, як вже сказав Дмитро Олександрович, 04.12 ми проведемо таку політико-правову дискусію у стінах парламенту, яка стосується  відкриття ринку сільськогосподарських земель. Тому теж ми будемо мати за результатами її можливість також врегулювати ці питання. Вислухаємо всіх, всі ці сторони, і запропонуємо ці зміни до чинного законопроекту.

Крім цього, враховуючи такий плідний графік, я думаю, що якби був Прем'єр-міністр, ми б теж з ним переговорили, але я вважаю, що подивимося як нам вдасться, але, мабуть, перед Новим роком треба більш плідно попрацювати. Ви знаєте, що у нас тільки два тижні пленарних: це 3–6 і 17–20. Тиждень 9–13 в нас запланований як комітетський. Тому я хотів би, щоб ми обговорили можливість використання цього тижня і як комітетського, і як пленарного. Але це обговоримо. Якщо таке рішення буде прийнято, то тоді сформуємо відповідне рішення комітету регламентного.

Але в цілому перед нами дуже складний і дуже продуктивний тиждень. Тому бажаю всім продуктивно пройти його.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Руслан Олексійович.

Олена Костянтинівна Кондратюк, заступник Голови Верховної Ради.

 

КОНДРАТЮК О.К. Дякую, Дмитро Олександрович.

Шановні колеги, я би хотіла повернутися лише до деяких організаційних питань, які дуже є актуальні і нагальні на цьому тижні, які заплановані до розгляду.

Перш за все, це Закон 2116 – це Закон про Державне бюро розслідувань. Ви знаєте, що нам треба (я закликаю) невідкладно прийняти необхідну поправку до цього законопроекту щодо структури, яка повинна бути створена для спеціального розслідування в подальшому подій на Майдані. Ви знаєте, що активістка і адвокатка Євгенія Закревська разом з іншими учасниками Майдану і активістами оголосили голодування, щоб привернути увагу саме до цієї проблеми. Я би хотіла, щоб ми позачергово під час розгляду, відповідно до Регламенту, зразу ж поставили цю поправку на підтримку і більше не поверталися до цього.

Крім того, я би хотіла також попросити нового представника урядового в парламенті звернути увагу також і уряду, щоб після цього, як був прийнятий цей законопроект, також треба було, щоб прийняті були невідкладні всі нормативні акти, в тому числі і бюджетні, для створення такої спеціальної комісії вже в ДБР. Дякую.

Тепер що стосується питання підготовки до дійсно дуже актуальних слухань, які в нас будуть, це слухань по земельній реформі, про обіг сільськогосподарської землі. Я би хотіла теж, щоб вони пройшли в дуже об'єктивному такому руслі, тому що підготовка займе дуже багато часу. Я сподіваюся, що вони пройдуть не менш об'єктивно і гарно, як були підготовлені (зокрема хотіла би подякувати голові Комітету з природоохоронної діяльності) минулі слухання, були проведені дуже на високому рівні і враховані були би всі інтереси, всіх зацікавлених осіб, які будуть брати участь у цих парламентських слуханнях. Тому що питання, яке виноситься, воно дуже чутливе, дуже неспокійне. Я би дуже просила би, щоб ми врахували всі  можливості для компромісу в цьому питанні.

Наступне (дуже теж я би хотіла привернути увагу вас): на п'ятницю винесено у нас питання вже по Виборчому кодексу. На моє переконання, він теж дуже сирий, підготовлений він не дуже якісно, як на мене, комітетом.  Я прошу звернути увагу на два питання. Перше – це адвокація під час ґендерних квот, яка є. Вона повністю була не підтримана, хоча Президент наголошував на цьому, і не підтримані комітетом ці пропозиції, які були  президентські. І друге – це те, що вносяться зміни до медійних і, зокрема, до Закону про рекламу, про політичну рекламу. Тому я би звернула увагу теж двох комітетів –  гуманітарного і з питань свободи слова – придивитися дуже ретельно до цих правок, щоб у нас потім не було теж колізій ніяких в законодавстві і ми в екстреному режимі не поправляли цих правок. 

Ну, і надалі, я думаю, що у нас настільки великий об'єм робіт, що нам дійсно треба повернутися і подивитися, чи є актуальність до повернення до ще одного сесійного тижня або змішаного сесійного тижня.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Олена Костянтинівна.

Шановні колеги, я хотів би перед тим, як надам слово головам та співголовам депутатських фракцій і груп, нагадати, що нам треба також визначитись з "годиною запитань до Уряду", яка відбудеться в п'ятницю, 6 грудня. І, Олена Олексіївна, я хотів до вас звернутися, щоб обговорити з представниками уряду, тобто ми залишаємося в тому ж режимі роботи:  у нас   один доповідач і відповіді на запитання.

Однак для більш якісної комунікації, якщо не будуть заперечувати наші колеги, щоб були живі запитання із залу. Тому що, коли монотонно міністр доповідає з тих питань, які в письмовій формі надійшли на адресу міністерства, то це і глядачам, і народним депутатам не завжди комфортно та якісно слухати, я думаю, як і доповідачу. Тому буде наступна пропозиція: щоб вступне слово від міністра профільного, а після цього від кожної депутатської фракції і групи щоб йшли запитання. Добре?

Да, Руслан Олексійович.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Я перепрошую, я просто нагадаю ще одну річ. Я просто хочу нагадати всім, користуючись нагодою, що присутні керівники фракцій, керівники комітетів, що ми прийняли зміни до Регламенту, якими запровадили питання планування законопроектної діяльності. Я знаю, що Голова Верховної Ради вже звернувся з відповідним листом до всіх суб'єктів законодавчої ініціативи: до Президента, до Кабінету Міністрів, аналогічно до голів фракцій і керівників комітетів. Тому, будь ласка, ми з лютого будемо працювати по плану законопроектних робіт і тому будемо дуже чекати ваших пропозицій щодо складання цього плану законопроектних робіт. Вони будуть доведені у відповідній формі. Тому прохання теж не баритися, ні фракції, ні комітети, з тим, щоб ми могли нормально з лютого в новій сесії почати працювати відповідно до вимог цього закону.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Олександр Сергійович Корнієнко, фракція "Слуга народу", перший заступник голови фракції.

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, колеги! Дякую, Дмитро Олександрович. Приємно всіх бачити після такої тривалої перерви, два тижні. У нас якраз за ці два тижні багато було дискусій в суспільстві. І та дискусія щодо справ Майдану так званих, яка, на наш погляд, була викликана якраз такою неорганізованістю Верховної Ради в останній день минулого сесійного тижня, і ми взяли на себе зобов'язання цю правку реалізувати, і комітет уже її підтримав. І ми погоджуємося з пропозицією почати з цієї правки розгляд, можливо, якщо це можливо процедурно (пан Монастирський, наскільки я розумію, тут теж), щоб ми дійсно цей борг віддали людям.

Також була така цікава дискусія щодо турборежиму: чи є наш турборежим справжнім турборежимом, чи несправжнім, що, виявляється, минула Верховна Рада теж багато чого приймала. Ми вважаємо, що справа в якості, а не в кількості. І навіть ті критики нашого турборежиму відзначали, що дві третини чи, там, більше половини законів прийняті всією залою, не лише нашою фракцією, і це означає, що вони дійсно були потрібні для суспільства.

Це і антикорупційні ініціативи, які довгий час були, не вистачало політичної волі, щоб їх прийняти; і той економічний пакет, який був розпочатий, і далі ми будемо так само цим рухатися курсом. Можливо, не в такому вже інтенсивному форматі, але все одно такі важливі точки фіксувати і на них зосереджувати свою увагу як законодавців.

Якщо казати про порядок денний найближчого тижня і найближчих двох тижнів, мабуть, це дійсно Закон про Державне бюро розслідувань, який нам треба доопрацювати, законопроект. Це антиолігархічний так званий пакет (1209, 1210) про зміни в податковому законодавстві, які забезпечать більш такий сталий розвиток для бізнесу.

Якщо казати про відновлення справедливості, то це законопроект, який реально дозволить недоторканності реально знятися з депутатів, тому що з 1 січня в Конституції вона перестане діяти, а в законах вона ще діє. І є той самий закон 2237, який ми підготували кількома фракціями, він компромісний, про те, як процесуально вводити зняття недоторканності в дію. Це дуже важливо, тому що ми людям обіцяли, що не буде у нас недоторканних депутатів. Виявляється, що буде. І треба попрацювати для того, щоб узгодити різні положення різних законопроектів.

Так само продовжуються економічні реформи. Закон про лібералізацію діяльності у сфері виробництва спирту на цьому тижні у нас стоїть. Це дуже важлива реформа структурна, це одна із таких корупціогенних сфер і небезпечних навіть для життя. Ми бачимо: просто можна в Інтернеті купити будь-яку кількість будь-якого спирту зараз з будь-якого заводу. Зрозуміло, що нелегально, без сплати відповідних податків. І нам потрібно терміново цю лібералізацію проводити, для того щоб починала працювати ця галузь таким природним чином.

Щодо Виборчого кодексу. Так само нам дуже важливо подолати вето Президента. При подоланні його в комітеті враховано 90 відсотків пропозицій Президента. Щодо гендерних питань, там є ціла дискусія. Готовий, хто цікавиться, посвятити в неї. Там є певні, на жаль, моменти, які обмежать інші права виборців, якщо дати права от по цій сфері. Там так воно не вийшло. Але, наприклад, здійснена дуже серйозна робота щодо того, щоб піти від так званих псевдозакритих списків, тому що в тій редакції кодексу, яка пішла на вето до Президента, було в кожній партії 10 людей, які автоматично потрапляли до Верховної Ради. Це вже елемент закритого списку. Ми попрацювали з цим і тепер немає такої норми.

І так само дуже багато ініціатив на другому читанні, які потрібно довести вже до свого логічного завершення. Це і Закон про новий формат об'єднання територіальних громад за участю Кабінету Міністрів, це і Закон про продовження реформи державної служби (2260), про внесення змін в різні закони. І щодо "години запитань до Уряду". У нас є така пропозиція – заслухати, врешті-решт, Міністерство цифрової трансформації, тому що воно вже три місяці працює, трансформує і не...

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дайте завершити.

 

КОРНІЄНКО О.С. На жаль, не всі навіть депутати, не кажучи вже про широкі версти суспільства, розуміють, що там відбувається, що трансформується і яким чином, що за чим. Насправді, дуже серйозне питання. Всі адміністративні послуги зараз передані в це міністерство, і воно буде формувати політику держану в цьому напрямку. Ми працюємо спільно над Законом про адміністративну процедуру, це такий дуже важливий закон. Скрізь в Європі є, у нас – нема. І у нас є пропозиція заслухати віце-прем'єра з питань цифрової трансформації Михайла Федорова.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Рабінович Вадим Зіновійович, депутатська фракція "Опозиційна платформа – За життя".

 

РАБІНОВИЧ В.З. Шановні колеги, я подивився весь перелік законопроектів, які пропонуються для розгляду на цьому пленарному тижні. Я не побачив там ані миру, ані зниження тарифів, ані інших питань, які стосуються щоденного життя людей. Тому я дуже прошу вас, дуже прохаю, по-перше, включити до порядку денного законопроект 2126, проект законопроекту 2126, який вже пройшов комітети, пройшов, який дозволяє, змінивши оподаткування в межах формування ціни на природний газ, знизити тарифі вдвічі за один тиждень, вдвічі без всяких експериментів. Дайте вже реально, а не креативно допомогти нашим людям. Давайте що-небудь зробимо. Вже зроблено: комітет рекомендував вам законопроект для розгляду в пленарному читанні.

Все що завгодно є в порядку денному, а щодо цього законопроекту, який знижує тарифи, немає. Навіщо тоді ми тут знаходимось, якщо не можемо і пальцем поворухнути, як би знизити тарифи людям?

По-друге, проект законопроекту 1106-1 про списання заборгованості населенню за газ, опалення та постачання гарячої води, які сформувались до 1 січня 2019 року. Вже сьогодні криза неплатежів досягла рекордного рівня. Люди "пашуть" вдень і вночі, і їм не вистачає навіть, щоб заплатити за житло! Давайте спишемо заборгованість. Це не критична сума. Вона навіть нижча, ніж Коболєв мамі своїй перераховує.

Наступне: проект законопроекту 1123 про всеукраїнський та місцеві референдуми за народною ініціативою. Хочу нагадати, що "слуги народу" обіцяли широке народовладдя, а законопроект про референдум знову відсутній в порядку денному. Продаж землі ви вносите до зали, а референдум, який обіцяли ще до продажу, не вносите. Поэтому прошу, включите, пожалуйста, будь ласка, до порядку денного, вимагаю включити законопроект, чи скажіть чесно, що ви просто передумали радитись з народом. Таке теж буває.

Наступне питання. Я благаю та вимагаю, шановна президія, в тому числі, внесіть до порядку денного законопроект 2087 про зміни до деяких законів захисту громадян (про негативні наслідки підвищення цін і тарифів). Цей закон гарантує, що людей, які мають заборгованості по ЖКГ, не зможуть викинути на вулицю, забрати у них домівки та квартири. Цей закон має бути прийнятий. І ви не зможете пояснити людям, чому всі законопроекти, які так потрібні людям, відсутні в порядку денного, а є інші, які, може, не такі важливі, як ці.

І останнє. Ми подали законопроект 2491 про внесення змін до Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донбасу і Луганської області". Без миру не буде нічого в нашій країні. Президент їде до Парижу на зустріч у "нормандському форматі", де, сподіваюсь, буде говорити про мир. Без Закону про особливий статус Донбасу Верховна Рада, виходить так, саботує роботу Президента, тому що 31 грудня цього року старий закон завершує дію, а нового немає. Ще раз поясню: 31 грудня ви своїми руками поховаєте мир у нашій країні і ви не зможете стверджувати, що, мовляв, закону немає. Він є, ми його подали. Але замість того, щоб його вносити до зали, його поклали під чиюсь дупу.

І нарешті, ви обіцяли Закон про опозицію. Розумію, що зараз ви у більшості і вам він не потрібен. Але я вас запевняю: зовсім через короткий проміжок часу у меншості будете вже ви. Тому, не гаючи часу, вносьте Закон про опозицію до сесійної зали. Повірте мені, з такою працею він швидко буде потрібен, от як ви працюєте, Закон про опозицію дуже швидко потрібен буде вже вам. Просто, так сказать, по-русски говорю. Поэтому, пожалуйста, вносьте Закон про опозицію до зали.

Дякую вам дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Вадиме Зіновійовичу.

Геращенко Ірина Володимирівна, "Європейська солідарність".

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дякую.

Шановні колеги, в ці дні в Лондоні відбувається захід високого рівня країн НАТО, і завдяки жорсткій критиці "Європейської солідарності" Міністерство закордонних справ змінило свою позицію і міністр братиме участь в цьому засіданні. І в цьому контексті ми вимагаємо від керівництва Верховної Ради України поставити вже завтра Заяву Верховної Ради № 2327 (це апеляція до наших партнерів по НАТО) щодо надання Україні ПДЧ, тим більше ця заява була прийнята одноголосно профільним комітетом і підтримана Міністерством закордонних справ. Ви знаєте, складається враження, що наші партнери по НАТО не до кінця усвідомлюють той великий внесок, який Україна і наші воїни щодня роблять для захисту безпеки України.

Вчора загинуло ще двоє наших військових, альфівців. Я знала одного з них, його родину. Це еліта, еліта України і Європи. І європейська сторона також має знати, що Україна гідна отримати ПДЧ. Тільки нам для цього потрібно щось робити.

Так само дуже дивно виглядає, що тільки сьогодні прозвучала реакція Голови Верховної Ради України, достатньо м'яка, а реакції міністра закордонних справ України і досі немає, на хамські і агресивні випади спікера Держдуми Російської Федерації. Не бійтеся захищати Україну. Реакція на кожну агресивну заяву, яка межує насправді так само з хамством, має бути миттєвою від наших органів влади. І, власне, дуже часто складається враження, що Верховна Рада України взагалі не робить нічого в сфері зовнішньої політики. Тому ми очікуємо зміни керівника профільного комітету і просимо більшість, щоб керівник профільного комітету був компетентний, а не лише представник більшості.

Сьогодні країну і експертне середовище найбільше турбує атмосфера і той план, чи існує він взагалі, з яким Президент Зеленський поїде на "нормандський формат" в Парижі. І в цьому контексті ми звертаємося до Президента України з ініціативою зустрітися напередодні з представниками, з лідерами парламентських фракцій для того, щоб ми разом обговорили ті "червоні лінії" і ті загрози, які є неприпустимими перемежувати, в тому числі і в парламенті.

Я хочу відразу зазначити, що наша політична сила ніколи не підтримає жодного законопроекту, де буде підтверджено постійний статус особливостей місцевого самоврядування. Я хочу наголосити, що ми голосували тільки за тимчасовий статус. Ми ніколи не підтримуємо нічого, що буде працювати на федералізацію, на прямі переговори з бойовиками, для того щоб вивести Росію з-під санкцій і заморожування конфлікту. Тому дуже важливо, щоб напередодні цієї зустрічі Президент знайшов час зустрітися з лідерами парламентських фракцій, які представляють суспільство.

Так само велике занепокоєння викликає ситуація в енергосекторі. Я хочу нагадати, що команда Порошенка продемонструвала, що країна може обійтися без російського газу. І коли сьогодні є спроби затягти Україну в пастку Кремля, змішати "нормандський формат" з газовими переговорами, це є велика небезпека не тільки в енергетичній сфері України, а і велика небезпека в національній безпеці країни. Я хочу нагадати, і тут є "червоні лінії", це в першу чергу Україна повинна стояти на вимозі виплатити 3 мільярди доларів по Стокгольмському арбітражу. Так само новий позов на 12 мільярдів доларів, він не має бути відкликаний. І в жодному випадку ми не маємо відмовитись від тристороннього формату газових переговорів Україна - Європейська комісія і Росія. І не треба це змішувати з "нормандським форматом".

Ми повністю підтримуємо, що завтра має бути проголосована правка, яка збереже розслідування справ Майдану. І хочу підтримати керівництво Верховної Ради,  що це повна ваша відповідальність - організувати роботу, щоб все вчасно вдавалося: не затримувати на півгодини щодня початок роботи, не ставити з голосу постанови про футбол, яких не було в п'ятничному засіданні, для того щоб ми встигли розглянути Закон по ДБР.

Також я нагадую, що наш колега Володимир В'ятрович визнаний вже народним депутатом України обраним. І сподіваюсь, що Голова Верховної Ради завтра приведе до присяги нового депутата від "Європейської солідарності".

І турбує те, що замість будувати сильну державу, сильну із зовнішньою політикою, ми перетворюємось на поліцейську державу, де "кошмарять" активістів, волонтерів, військових, де "уклоністи" воюють з резервістами і армією, що сьогодні у нас ідуть допити жінок-військових, сьогодні у нас ідуть суди над військовими - тими, хто в критичні для країни дні не ховався в кущах, а захищав державу. І ми бачимо пряме втручання влади в роботу силових органів, що було зафіксовано і на відповідних там телефонних розмовах, які оприлюднені в засобах масової інформації…

 

РАЗУМКОВ Д.О. 10 секунд дайте завершити, будь ласка.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Ви знаєте, ми за ДБР, але незалежне від Офісу Президента. Тому просимо негайно створити ТСК, яка зможе розслідувати ці питання.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Юлія Володимирівна Тимошенко, фракція "Батьківщина".

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Вітаю всіх! Шановні друзі, вчора, 1 грудня, ми відзначили вже 28-у річницю референдуму про незалежність нашої держави. Саме на цьому референдумі майже одностайно український народ проголосував за єдину, неділиму, вільну, суверенну незалежну Україну. І в контексті цього я хочу згадати, що ми не святкували волю народу – референдум, а ми святкуємо зараз по суті влаштування Президентом, його командою такої "чорної п'ятниці" по розпродажу української землі.

Дорогі друзі, я хочу нагадати вам також в контексті річниці референдуму про незалежність України про Декларацію про державний суверенітет. Друга частина Декларації прямо говорить, я цитую: "Народ України є єдиним джерелом державної влади в республіці". І багато людей голосувало за Президента України Зеленського, тому що він сказав, що перший закон, підкреслюю, перший закон, який буде внесений до Верховної Ради, це буде закон про народовладдя. До речі, це не просто народовладдя, це порядок проведення референдуму, в тому числі всеукраїнського.

Так я хочу запитати: в турборежимі чому прийняті вже декілька сотень законів (декілька сотень законів!), включаючи грубо лобістські, де розпродається стратегічна власність, в першому читанні проголосовані закони про розпродаж сільськогосподарської землі, але весь цей час не знайшлося одного дня в парламенті проголосувати Закон про референдум?

Я хочу також нагадати, що питання землі – це не питання, яке може вирішити одноосібно Президент України або його оточення, або навіть його кишенькова більшість в парламенті. Питання землі – це не ваше право вирішувати його. Запитайте у людей в Україні. І у зв’язку з цим хочу процитувати вам ще одну дуже важливу частину, а це шоста частина, Декларації про державний суверенітет. Тут написано, що земля є власністю її народу, матеріальною основою суверенітету республіки і використовується з метою забезпечення матеріальних і духовних потреб її громадян.

Я хочу запитати у вас у всіх, хто представляє владу сьогодні, і хочу отримати відповідь на Погоджувальній раді: хто дав вам право порушувати Конституцію України, державний суверенітет України, порушувати Декларацію про державний суверенітет і за спиною народу, без волі народу  розпродавати українську землю?

Більше того, у мене сумнівів немає, що, по-перше,  Президент Зеленський, по-друге, його  оточення добре знають, що якщо би питання було поставлено на референдум, то 75 відсотків людей проголосували би проти продажу сільськогосподарської землі. Знаючи це і декларуючи в програмі Президента  народовладдя, яке ви маєте право без референдуму про продаж сільськогосподарської землі її реально продавати? Спочатку – референдум, а потім будь-які закони.    

Я хочу попередити всіх аферистів і шахраїв, які сьогодні проштовхують  питання  продажу сільськогосподарської землі без волі народу на те, що це кримінальна справа і що ви будете всі притягнуті до  кримінальної відповідальності, якщо ви без висловлення волі народу, без всеукраїнського референдуму протягнете це питання. Кожен, хто буде до  цього причетний, рано чи пізно буде відповідати по Кримінальному кодексу. 

Крім того, йде фальсифікація підготовки слухань парламентських щодо землі, створюються такі формати, де, по суті, знову свідомість людей буде промита заявами про те, що продати землю - це  наше найперше і найбільше благо. Я хочу просто трошечки вас всіх попередити про те, що якщо так будуть виглядати парламентські слухання, нічого доброго з цього не буде.

Я також хочу нагадати  вам, що наша  команда разом з іншими  депутатами  Верховної Ради подала до  Конституційного Суду подання щодо роз'яснення 13 і 14 статей  Конституції -  там, де прямо сказано, що землею розпоряджається народ, про те, щоб розтлумачити і щоб вам пояснили, що не можна голосувати в залі  Верховної Ради закони про продаж землі, якщо не  проведений всеукраїнський референдум. І тому ми  наполягаємо, перше, на тому, щоб на парламентські слухання були допущені люди, які безпосередньо мають відношення…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  10 секунд, дайте завершити, будь ласка.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. …а не кишенькові оратори, які будуть розповідати, що  продати землю – це наше благо. 

Друге. Ми вимагаємо, щоб  негайно… Буквально 30 секунд, я попросила 30 секунд.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Юлія Володимирівна…

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. 30 секунд завжди давали.

 

РАЗУМКОВ Д.О. 20 секунд добавте, будь ласка.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Да, я прошу, будь ласка.

Я вимагаю, щоб  на цьому тижні, ми зараз це обговорили, був проголосований Закон про всеукраїнський референдум.

І третє, щоб негайно був оголошений всеукраїнський референдум і у людей запитали: продавати землю чи ні. І припиніть ці афери і авантюри!

 

РАЗУМКОВ Д.О. Бондар Віктор Васильович, депутатська група "За майбутнє".

 

БОНДАР В.В. Дякую, шановний Дмитро Олександровичу.

Шановні колеги, я думаю, що найбільше людей турбують питання не ті, які сьогодні в більшістю включені в порядок денний, а людей все ж таки турбують питання, про які говорили до виборів, під час виборів і останні місяці. Більше того, ми останній день бачили одне з цих питань на обговоренні у Президента України. Вся країна побачила і обговорюється – це  питання зниження тарифів. І, на жаль, це прискорбне явище і подія, яку не слід навіть було показувати, на мій погляд, на всю країну. Абсолютний провал підготовки до цієї наради з боку Міністерства енергетики, "Нафтогазу України", Міністерства економіки.

І мали би бути вже як мінімум кадрові висновки щодо того, що абсолютно нарада була не готова. Це побачила вся країна. Немає проектів актів, як вони планували вирішити це питання, іде пусте обговорення, пустопорожнє, що давайте будемо радитися з НКРЕ, з яким мали порадитися до того і вже прийти з готовими рішеннями до Президента України, як мінімум, і підготувати до тої наради Прем'єр-міністра.

Тому ми сьогодні бачимо величезну некомпетентність профільних міністерств і "Нафтогазу" щодо цього питання, а людей воно турбує. Залишилося, по суті, 2-3 тижні роботи Верховної Ради до Нового року, щоб вчасно прийняти такі рішення, якщо вони дійсно потрібні, на рівні Верховної Ради.

Ми давно говорили, що є проект рішення, який можна прийняти Верховною Радою і скасувати тарифи як мінімум в 2 рази, переглянути і підготувати нормальну економічну почву. Подивіться, яка собівартість газу сьогодні українського, подивіться, яка собівартість і яка ціна продажу газу в Європі, і все стане ясно, якщо хочете. І нормальним економістам давно зрозуміло, що собівартість опалення має бути мінімум в 2 рази дешевше, якщо правильно порахувати.

Друге питання (блок). Це багато сьогодні бізнесу, промисловців турбує ситуація з валютним курсом. Ніхто не розуміє, звідки і як він складається. І в нас виникає питання: давайте заслухаємо в п'ятницю Міністерство фінансів, Міністерство економіки, Національний банк, що насправді відбувається з цими курсовими явищами; скільки ОВГЗ було випущено за цей рік, на яку суму, коли розрахунки по цих ОВГЗ. За нашою інформацією, все виходить на наступний рік, на середину року, а це більше 7 мільярдів доларів, попередньо те, що ми знаємо, що ОВГЗ на 200 з гаком мільярдів. Скільки зовнішніх боргів ще буде виплачуватися в наступному році? Які будуть наслідки для економіки у зв'язку з цим? Які будуть наслідки для валютного курсу? Які наслідки для промисловості і як ви плануєте виходити з цієї ситуації? Бо сьогодні вона відпущена на самотік, і ми, ніхто не розуміє, що насправді відбувається в економіці України. Давайте заслухаємо Міністерство економіки, хай пояснюють в п'ятницю, і Національний банк, і Міністерство фінансів.

Третє. Багато питань викликають обговорення земельної тематики. Вся країна сьогодні з подихом очікує зміни, які ви обіцяли внести до другого  читання. Це і питання про референдум, і поправки до закону, який був проголосований в першому читанні. Ми наполягаємо, щоб ці зміни були вчасно подані Верховною Радою, щоб за 10 днів дали можливість депутатам ознайомитися з цими поправками, які надійдуть, щоб ми реально розуміли, що насправді  влада хоче зробити з українською землею, яка буде процедура продажу, хто буде кінцевим покупцем, як взагалі влада планує виходити з цієї ситуації по земельному питанню. Я не хочу, щоб ви галопом проводили питання, потім за один-два дні комітет розгляне, депутати, ніхто не зрозуміє, про що там іде мова, і знову галопом поставиться в зал в турборежимі, і ніхто не буде знати, що голосується.

Більше того, ми наполягаємо, Дмитро Олександрович, всі правки, які надходять в парламент, мають бути вчасно згідно Регламенту роздані депутатам - за 10 днів. Комітет має це вчасно розглядати, спокійно. Потім воно має заходити в зал в спокійному режимі згідно Регламенту, а не так, як сьогодні, що, наприклад, у нас там на вівторок ставиться розгляд на комітет правок, в четвер вони вже в залі. При тому депутати не бачили, ніхто не читає, до яких законопроектів, які правки, хто подав, що там за правки,  як на них реагувати. Це і про Бюро фінансових розслідувань мова йде, це важливе, про фінмоніторинг, про інші законопроекти, які зараз розглядаються, в тому числі про законопроект про землю. 

Тому ми наполягаємо, щоб Регламент безукоризненно виконувався, щоб депутатам давали можливість вчасно ознайомлюватися з усіма поправками, з усіма рішеннями комітетів, а не галопом, в турборежимі за один день  пройшлися, ніхто нічого не зрозумів, потім у залі ставиться на голосування питання.

Тому прошу вас враховувати цю позицію і планувати засідання Верховної Ради так, щоб виконувався Регламент.

Дякуємо.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Рахманін Сергій Іванович, фракція "Голос".

 

РАХМАНІН С.І. Дякую.

Шановні колеги, перш за все хотів би від імені фракції "Голос" висловити співчуття рідним і близьким двох вояків, які втратили своє життя в зоні проведення операції Об'єднаних сил. Подібні трагедії нам постійно нагадують про те, якою важкою буде ціна завершення війни на Донбасі. І ті, хто думають, що це завершиться дуже швидко, я думаю, що дуже сильно помиляються. І те, що сталося, це зайве тому підтвердження.

Далі. Підтримую позицію багатьох моїх колег, які говорили про те, що є потреба негайно проголосувати внесення правок в Закон про Державне бюро розслідувань, яке б нарешті надало можливість не поховати остаточно справи Майдану. Нагадаю, що ще позаминулого тижня партія фракції "Голос" наполягала на проведенні позачергового засідання Верховної Ради з тим, щоб внести відповідні зміни і зняти це питання. На жаль, цього не сталося, але у нас ще є можливість зняти це питання, остаточно поставити крапку. І сподіваюсь, що ми це зробимо вже завтра. І взагалі мені здається, що є сенс, є логіка нарешті проголосувати повністю Закон про Державне бюро розслідувань і, перш за все, забезпечити існування прозорого демократичного об'єктивного конкурсу, яке б убезпечило нас від свавільного призначення на посаду керівника цього чутливого органу. Необхідний конкурс, необхідна конкурсна комісія, яка б забезпечила ретельний добір під час розгляду кандидатур на посади керівництва цього органу.

Не можу не згадати про неприємну обставину, яка відбулася на засіданні Комітету з питань здоров'я нації, коли представник фармацевтичної індустрії погрожував життю і здоров'ю представників нашої фракції Олександри Устінової, Олі Стефанишиної. Ви всі знаєте про цей прикрий випадок. Була написана відповідна заява до прокуратури. Сподіваюсь що цей правоохоронний орган проведе належне об'єктивне розслідування і буде цій обставині надано відповідну оцінку. І ми наполягаємо на тому, щоб ця особа ніколи не була допущена на засідання комітету, по-перше, а, по-друге, щоб ці обставини були предметом розгляду регламентного комітету.

Ну і нарешті, зважаючи на ту обставину, що рішення щодо законопроекту 2089, який розглядався на комітеті, ухвалювалося за несприятливих обставин, під тиском, і комітет не рекомендував розгляд цього законопроекту до першого читання, ми наполягаємо на тому, щоб найближчої середи, 4 грудня, комітет повторно розглянув цей законопроект і рекомендував його до розгляду сесії Верховної Ради в парламентському залі. Після того, підкреслюю, як комітет ще раз розгляне його на засіданні своєму. Ми пропонуємо, щоб це було 4 грудня, цієї середи.

Крім того, ми сподіваємося, що, нарешті, з'явиться в порядку денному законопроект 2336, який сприятиме, з нашої точки зору, більш демократичному, більш прозорому і більш ефективному функціонуванню фінансування політичних партій. Ми також сподіваємося, що зелене світло нарешті запалиться перед діяльністю Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування нападів на активістів і вбивства Катерини Гандзюк. Дуже-дуже багатостраждальна комісія. Вона ніяк не запрацює. Є надія, що вже сьогодні регламентний комітет розгляне всі необхідні питання і ТСК почне працювати з цього тижня.

Ну і окрім того, є пропозиція все-таки внести до порядку денного проект постанови, який би містив заяву Верховної Ради з належною оцінкою діяльності Російської Федерації, яка порушила Статут Інтерполу і зловживала своїм правом впливати на Міжнародну організацію кримінальної поліції з метою скоєння тиску на Україну в умовах збройної агресії.

Ну і, повертаючись до питання "години запитань до Уряду", мені видається корисним і необхідним заслухати керівництво Міністерства закордонних справ, тому що під час нашого сьогоднішнього обговорення на Погоджувальній раді поставала ціла низка питань, так чи інакше пов'язаних з зовнішньополітичною діяльністю. Це і питання НАТО, і питання майбутньої зустрічі в "нормандському форматі", і питання газових перемовин з Росією. Я думаю, що всі колеги з величезним задоволенням, з величезною користю послухають представника Міністерства закордонних справ.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, шановні колеги.

Було три пропозиції, я пам'ятаю, щодо "години запитань до Уряду": це Міністерство цифрової трансформації, Мінфін та МЗС. Які будуть?.. Олександр Сергійович.

 

КОРНІЄНКО О.С. Я, наскільки знаю, то пан Пристайко, він не в Україні в цей час.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Да, я теж розумію, що, скоріш за все, не буде пана Пристайка в Україні. Я думаю, що, можливо, є сенс прислухатись до пропозиції депутатської групи "За майбутнє".

 

КОРНІЄНКО О.С. Да, фінансовий можна, економічний.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  І запросити міністра фінансів.

 

КОРНІЄНКО О.С. Так фінансів чи економіки? Там всі перелічувались.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Віктор Васильович, кого ви мали на увазі – міністра фінансів чи міністра економічного розвитку?

 

БОНДАР В.В. Я думаю і того, і того, обов'язково обидвох.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ні, давайте одну особу, тому що це буде вже ми бачили що.

 

БОНДАР В.В. Ну якщо ми говоримо про економіку, про стратегію, напевно, в першу чергу це має бути міністр економіки. Питання, наскільки він зможе це сам прокоментувати. Маркарова хоча би розуміє ситуацію з боку фінансів. Дякую. Я би їх вдвох ставив співдоповідачами.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я думаю, що це буде неефективно. Це точно буде неефективно. Ми мали вже приклади, коли виступали два міністра.

 

БОНДАР В.В. Хай уряд визначить тоді, хто буде відповідати за це питання і хто буде доповідати.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Це визначає Верховна Рада. Це ми зараз визначаємо на Погоджувальній раді і запрошуємо міністра.

 

БОНДАР В.В. Хто більш компетентний там, важко сказати.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Руслан Олексійович. А, вибачте, тоді ми погоджуємося, що на "годину запитань до Уряду" запрошуємо міністра економічного розвитку Тимофія Сергійовича Милованова. Дякую.

Руслан Олексійович. Руслан Олексійович, щодо референдуму.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Шановні колеги, було декілька запитань з приводу питань, пов'язаних з народовладдям. Ще раз говорю, перше, що стосується народовладдя, то, повірте, це питання набагато більш комплексне, ніж питання референдуму, тому що ми постійно проводимо зараз робочі групи, пов'язані з напрацюванням всього масиву законодавства, пов'язаного з народовладдям. Воно включає туди, крім всеукраїнського референдуму, питання місцевого референдуму, питання народних законодавчих ініціатив, питання, які стосуються народного законодавчого вето, питання, які стосуються формування порядку дня, який формується для влади народу на різних рівнях, і ціла низка інших ініціатив. Тому не можна спрощено підходити до законопроекту про народовладдя. Це комплекс законів, який буде включати в себе близько 8 законопроектів, які зараз напрацьовуються.

Другий блок. Що стосується питання необхідності винесення на референдум питання, пов'язаного з землею, хочу сказати декілька аспектів. Перше. По-перше, в Програмі Президента України Володимира Зеленського пункт про створення прозорого ринку землі, він був зазначений як один з ключових пунктів програми. Враховуючи 73 відсотки громадян України, які взяли участь в голосуванні і підтримали Програму Володимира Зеленського, в принципі, ми можемо говорити про те, що мандат довіри на реалізацію цього пункту, безперечно, йому був наданий.

Що стосується інших питань, то і Володимир Зеленський як Президент України зазначив це, і я особисто як суб'єкт законодавчої ініціативи вніс правки до проекту Закону України про ринок землі, який стосується того, щоб, по-перше, питання передачі іноземним громадянам, іноземним юридичним особам виключно за результатами референдуму, і друге - знижена доля концентрації. Я глибоко переконаний, що ці поправки будуть підтримані, тому що вони є обґрунтованими і вони є такими, що відповідають сьогоднішнім інтересам народу України.

Що стосується проведення парламентських слухань, то я запевнюю кожного з вас, що вони не будуть ніяким "промиванням мізків", вони будуть реальною парламентською площадкою, яка дасть можливість вислухати кожного. Можна я завершу, Юлія Володимирівна? Дякую. Вони дадуть можливість вислухати кожного і всіх і прийняти рішення не з точки зору того, хто кому нав'язує інтереси, а з точки зору того, де буде перемога в інтелектуальній дискусії.

І що стосується питань, пов'язаних з передачею до Конституційного Суду. Безперечно, це право будь-якого суб'єкта - звернення до Конституційного Суду. Але я дуже б хотів, щоб Конституційний Суд, знову ж таки посилаючись до Конституційного Суду, не даючи йому ніяких нарад, все-таки комплексно розглядав питання 13 і 14 статей Конституції України, де чітко сказано, що питання, пов'язані з реалізацією громадянами прав власності на землю, регламентуються законом. Тому що те, що сьогодні ми бачимо, це жодним чином не можна вважати гарантування громадянину України права власності на землю. Це такий "междусобойчик", який створений і існує в Україні більше 20 років, який не дає можливість реального доступу громадянам до єдиного об'єкту права власності, іншого такого об'єкту немає, на який накладається мораторій. І ще раз підкреслюю, це стосується виключно громадян України і юридичних осіб, які створені за законодавством України. Тому що все, що стосується питань, пов'язаних і з іноземними громадянами, і з юридичними особами, бенефіціарами яких є іноземні громадяни, повинно бути питанням референдуму.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, ми не будемо зараз проводити тут дебати. Я думаю, що будуть слухання в середу, всі бажаючі зможуть до них долучитись. Дякую, Руслане Олексійовичу.

Шуляк Олена Олексіївна – Представник Кабінету Міністрів України у Верховній Раді України.

 

ШУЛЯК О.О. Доброго дня, шановний пане Голово, шановні учасники Погоджувальної наради! Уряд в цілому підтримує запропонований порядок денний на цей тиждень, але ми просимо включити до порядку денного законопроект за номером 2458, це проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг. На сьогодні на законодавчому рівні не передбачено можливості укладання публічних договорів та немає механізму, який застосовується при зміні цін на енергоносії.

Також ми просимо внести до порядку денного законопроект 0009 - це проект Закону про ратифікацію Угоди у формі обміну листами між Україною та Європейським Союзом про внесення змін до торговельних преференцій щодо м'яса птиці та переробленого м'яса птиці, передбачених Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Прийняття цього акту буде сприяти досягненню цілі 7.6 Програми діяльності Кабінету Міністрів України, яка була затверджена 29 вересня 2019 року і звучить як "Український експортер отримує кращі умови для роботи за рахунок зменшення бар'єрів для експорту українських товарів та послуг".

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

З голів комітетів хто бажає виступити? Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.

 

 КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дуже дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги, відразу зреагую на слова представника уряду, представниці уряду. Законопроект 0009, де наш комітет визначений головним, зможе бути розглянутий на комітеті в середу. І тоді прошу його поставити на голосування в четвер, тому що ми раніше його не зможемо розглянути. Це одне.

Інше. Цього тижня винесений на розгляд законопроект 2233, який мав бути узгоджений з європейськими нашими партнерами. Голова профільного комітету ніби проводив такі консультації, і ми зверталися з колегами до уряду з тим, щоб уряд провів відповідні консультації, і хотіли би бачити до ухвалення цього законопроекту і розгляду його в рамках, вже в залі Верховної Ради, хотіли би бачити висновок уряду і результат їхніх проведених консультацій. Можливо, треба вам, пане Голово, разом з вашим співголовою з уряду в рамках євроінтеграційної платформи урядово-парламентської провести спеціальну робочу нараду до того моменту, поки ми будемо голосувати цей законопроект в залі.

До порядку денного цього пленарного тижня також внесені два законопроекти (2078 і 2078-1), які прямо суперечать Угоді про асоціацію. Вони де-факто пропонують перетворити Україну на цвинтар використаних, вживаних машин максимум стандарту Євро-2. Я дуже сподіваюся, що колеги при ухваленні рішення щодо голосування візьмуть наш висновок до уваги.  

Також я маю прохання внести дві постанови на розгляд Верховної Ради. Одна з них – технічна, 2417, яка стосується…    

 

РАЗУМКОВ Д.О. 10 секунд дайте завершити.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. …уточнення назв міністерств і відомств для проведення Парламентської асамблеї НАТО в Україні.

І друга постанова - 2454. Прошу…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Шановні колеги, давайте дотримуватись регламенту. Я не пам'ятаю жодного випадку, щоб залишився час, завжди треба додавати.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Ви самі вирішили, щоб надавати 2 хвилини, а не 3, як було раніше.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Було 3 хвилини для голів комітетів.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Хто наступний з голів комітетів? Бабак Сергій Віталійович.

 

БАБАК С.В. Шановні колеги, доброго дня. Комітет з освіти, науки й інновацій просить включити до порядку денного сесії та розгляду на пленарному тижні з 3 по 6 грудня проект Постанови Верховної Ради України про присудження щорічної Премії Верховної Ради України педагогічним працівникам загальноосвітніх, професійно-технічних, дошкільних та позашкільних навчальних закладів (реєстраційний номер 2495).

Комітет на своєму засіданні розглянув подання органів місцевого самоврядування щодо кандидатур на здобуття щорічної Премії Верховної Ради України і рекомендує Верховній Раді підтримати проект Постанови 2495 про присудження щорічної Премії Верховної Ради України. Зазначений проект нормативного акту вкрай важливо ухвалити до початку нового фінансового року, адже грошова частина щорічної премії фінансується з кошторису парламенту, а гроші не є перехідними на 2020 фінансовий рік.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Сергій Віталійович.

Оксана Олександрівна Дмитрієва.

 

ДМИТРІЄВА О.О. Доброго дня! Комітетом з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовано та підготовлено до розгляду низку законопроектів, які спрямовані на вирішення нагальних проблем у сфері охорони здоров'я. Шановний Дмитре Олександровичу, просимо поставити їх для включення до порядку денного та розглянути по суті цього ж пленарного тижня.

Мова іде про наступні законопроекти. Номер 2428 - щодо невідкладних заходів у сфері охорони здоров'я. Цей законопроект спрямований на розблокування процесу автономізації закладів охорони здоров'я та підвищення ефективності їх роботи. Якщо цей законопроект не прийняти до кінця грудня, буде заблоковано запланований на 1 квітня 2020 року перехід лікарень на нові механізми фінансування та відповідно їх бюджетне фінансування.

Номер 2429 – це законопроект про розумну дерегуляцію, який сприятиме ліквідації цілого ряду необґрунтованих бюрократичних бар'єрів у сфері охорони здоров'я, які стримують розвиток галузі.

Також ми просимо включити до розгляду законопроект номер 2457 про повноцінний запуск системи трансплантації в Україні. Якщо його не прийняти до кінця грудня, фактично буде неможливо проводити будь-які трансплантації хворим в нашій країні. Це пов'язано із строком запуску Єдиної державної інформаційної системи трансплантації.

Наступний законопроект 2296 щодо запобігання несприятливому впливу забруднення повітряного середовища на здоров'я населення, який спрямований на захист громадського здоров'я.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Завітневич Олександр Михайлович.

 

ЗАВІТНЕВИЧ О.М. Дякую.

Комітет Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки пропонує включити до розкладу пленарних засідань Верховної Ради України в період з 3 по 6 грудня 2019 року наступні законопроекти.

На вівторок для включення до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання проект Закону про розвідку (реєстраційний номер 2412 від 11 листопада 2019 року).

Проект Закону про внесення змін  до Закону України "Про Службу зовнішньої розвідки" щодо діяльності Служби зовнішньої розвідки України (реєстраційний номер 2414 від 11 листопада 2019 року).

І проект Закону про визнання таким, що втратив чинність Закону України "Про Стройовий статут Збройних Сил України" (реєстраційний номер 2466 від 19 листопада 2019 року).

Також прошу перенести з п’ятниці на вівторок, але четвер також підійде, для розгляду у першому читанні проект Закону України про оборонні закупівлі (реєстраційні номери 2398, 2398-1 і 2398-д від 27 листопада 2019 року).

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Венедіктова Ірина Валентинівна.

 

ВЕНЕДІКТОВА І.В. Дякую, Дмитро Олександрович.

Доброго дня, колеги. Оскільки від голів комітетів ми почули, що дуже багато необхідно законів поставити на цей тиждень, я наголошую, що в нас на завтра стоїть питання про призначення члена Вищої ради правосуддя. Ми його давно відкладали і на завтра ми запросили кандидата. Якщо можна, щоб це питання не було перенесено на якийсь інший день.

Крім того, в нас на пленарний тиждень 17-20 грудня стоїть питання – проект Постанови про проведення Парламентських слухань на тему: "Проблеми виконання Україною рішень Європейського суду з прав людини". Якщо це можливо, це питання давайте перенесемо на цей тиждень, щоб ми вже могли визначитися з датою, тому що є, дійсно, дуже нагальні справи в ЄСПЛ і було б, мені здається, дуже правильно зараз вже давати правильні меседжі міжнародній спільноті, що ми цим питанням займаємося і на рівні  парламенту.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Гетманцев Данило Олександрович.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую.

Хочу відреагувати на пропозицію опозиції включити до порядку денного законопроект 2126, який стосується заходів, спрямованих на зменшення тарифів. Ми, дійсно, з радістю розглянули на комітеті цей законопроект, оскільки мали таку надію, що  наші колеги запропонували нам те рішення, яке не відоме уряду, яке, власне кажучи, як в казці, вирішить питання тарифів. Однак у законопроекті ми знайшли те, що фактично пропонується відмінити ПДВ з газу, який постачається для послуг населення, без визначення механізму звільнення від ПДВ і, що найголовніше, з дірою у бюджеті у 31 мільярд гривень. 31 мільярд гривень пропонується вийняти з кишені освітян, медиків, пенсіонерів та, власне кажучи, за рахунок цього  зменшити тарифи.

Таким чином, на нашу думку, і ми розглядали цей законопроект, і дискутували його в комітеті, на жаль, без авторів, так от, сам по собі законопроект свідчить, що, на жаль, у колег на сьогодні реальних рішень  цього питання немає. Тому комітет запропонував у своєму висновку відхилити законопроект і вже включати чи не включати його до порядку денного – це, безперечно, рішення Погоджувальної ради.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Данило Олександрович.

Нестор Іванович Шуфрич.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую, шановний головуючий. Не може не викликати занепокоєння інформація, яка зараз є в нашому суспільстві, щодо можливого обмеження принципів свободи слова та підвищення відповідальності наших  журналістів, особливо слова "приглушити свободу слова" з боку наших колег, особливо пані Василевської-Смаглюк, яка є одночасно  і  керівником слідчої комісії щодо розслідування діяльності трьох каналів. Я вважаю, що ми маємо провести за вашим головуванням нараду, обговорити ці питання та заспокоїти суспільство.

Крім того, не можу не звернути увагу на те, що вже згадана мною комісія з чотирьох засідань нормально зібралася лише раз, два рази взагалі не зібралася, а один раз – із запізненням в 20 хвилин. Останнє засідання: кворум замкнувся на мені на 29-й хвилині очікування. Я поважаю і Верховну Раду України, і себе особисто, щоб після цього продовжувати роботу.

Крім того, у мене викликають запитання ті обставини, що представники силових структур, які прийшли надавати інформацію на засіданні тимчасової слідчої комісії, потім пішли в кабінет рядового члена комісії, а не голови Комітету з питань інформаційної та гуманітарної політики, і там щось говорили не на засіданні. А рішення було, що вони нададуть відповідну інформацію на засіданні. У мене великі сумніви щодо незаангажованості та об'єктивності роботи таких слідчих комісій.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

 

ТКАЧЕНКО О.В. Право на репліку.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Право на репліку? Тоді в рамках свого виступу.

Денис Монастирський. Денис Анатолійович.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Доброго дня, шановні колеги! Хочу доповісти щодо резонансної правки до законопроекту про зміни до ДБР (2116). Комітет з питань правоохоронної діяльності був змушений у зв'язку з розривом розгляду цього питання на минулому тижні внести зміни до цієї правки, для того щоб слідчі і прокурори, які розслідують справи Майдану, змогли бути переведені до ДБР. Це перше.

І друге важливе питання, що у нас стоїть на завтра законопроект 2155  про відтермінування запровадження інституту кримінальних проступків. Він стоїть останнім. Прохання поставити його все ж таки раніше, оскільки ми його обов'язково маємо прийняти до кінця року в цілому, оскільки інакше з 1 січня запускається інститут, який абсолютно не готовий для впровадження з боку правоохоронних органів.

 Дякую вам.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ще раз, номер законопроекту.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. 2155.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитро Олександрович, шановні присутні! З 3 по 6 грудня, інформую всіх, що Комітет з питань захисту прав людини за сприяння Офісу Ради Європи в Україні, УВКБ ООН, ЮНІСЕФ, Моніторингової місії ООН з прав людини в Україні, Офісу Координатора системи ООН в України, громадських правозахисних організацій проводить "тиждень прав людини". Всіх запрошую долучитися до всіх заходів. Протягом тижня будуть  відбуватися тематичні дискусії, робочі групи, круглі столи. Вся інформація є на сайті як Верховної Ради України, так і на сайті нашого комітету.

Водночас закликаю вас, Дмитро Олександрович, тиждень захисту прав людини в українському парламенті не може відбуватися без розгляду принаймні одного чи декількох законопроектів, які напряму пов'язані з захистом прав людини. Ми цей захід анонсували ще в вересні, написали купу листів. Я особисто звернувся до вас, і є ваше доручення Апарату призначити розгляд законопроектів 2335 (це в першому читанні), 0932 і 0933 (у другому читанні), обидва ці законопроекти юридичним управлінням подані без зауважень. Ми не розуміємо, чому законопроекти не поставили на розгляд на цьому тижні. Звертаю так само вашу увагу, що жоден наш законопроект, нашого комітету, за всю діяльність дев'ятого скликання парламенту не був розглянутий в сесійній залі. Тому дуже вас прошу на цьому тижні  поставити ці три законопроект на розгляд.

Дякую. 

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Клочко Андрій Андрійович.

 

КЛОЧКО А.А. Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги! Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" щодо спрощення процедури затвердження перспективних планів формування  територій громад Автономної Республіки Крим, областей (реєстраційний номер 2189) у запропонованому розкладі засідань на цей пленарний тиждень пропонується парламенту розглянути у другому читанні в середу 4 грудня.

Звертаю вашу увагу, що саме в середу 4 грудня  цей законопроект буде розглядатися  у другому читанні на засіданні комітету. Тому пропоную внести зміни до даного розкладу засідань і передбачити розгляд законопроекту 2189 про внесення змін до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" у четвер чи п'ятницю, 5 або 6 грудня.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Кожем'якін Андрій Анатолійович.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Дякую.

Доброго дня, Дмитро Олександрович, шановні колеги. Комітет звертається з проханням включити до порядку денного цього пленарного тижня та підтримати законопроекти, з підготовки яких комітет визначився як головний.

Перший – це 0976, доопрацьований комітетом Закон України "Про державне визнання і підтримку Пласту – Національної скаутської організації України" з пропозиціями Президента України. Тобто законопроект відпрацьований, більше того, нас підтримали Міністерство фінансів, Міністерство освіти і науки і Міністерство культури, молоді і спорту. Це перше прохання.

І друге – це проект Закону 2077, перенести його з 17-20 грудня на цей тиждень. Це законопроект щодо внесення змін до Закону України "Про фізичну культуру і спорт" (щодо діяльності Спортивної студентської спілки та Української федерації учнівського спорту). Сергій Віталійович на комітеті нас підтримав з цього приводу, і в нас є підтримка. Якщо можна, підтримати учнів і студентів України. 2077.

І наостанок коротко про те, що нас об'єднує і дарує нам позитивні емоції. 6-8 грудня ми приймаємо велику делегацію Великих національних зборів Туреччини, яка приїхала до парламенту України, безпосередньо приїжджає для того, щоб зіграти з командою Верховної Ради України з футболу, "Кубок виклику", такий є у нас, в Європі. І ми запрошуємо всіх небайдужих прийняти участь 7-го о 13:00 на манежі в Конча-Заспі і підтримати депутатів Верховної Ради України. І дякую вам за підтримку, Дмитро Олександрович, в організації зустрічі.

Дякую. 7 секунд залишаю вам.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Герус Андрій Михайлович.

 

ГЕРУС А.М. Доброго дня. Є декілька важливих законопроектів, які би попросив парламент розглянути в ті сесійні тижні, які в нас залишилися.

Перше – це законопроекти про внесення змін до Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" (це № 2490 і альтернативний 2490-1). Я просив би головуючого одночасно при включенні їх до порядку денного поставити на голосування скорочення терміну внесення альтернативних законопроектів, тому що нам дуже важливо до нового року прийняти це рішення, інакше  в нас буде неправомочний регулятор НКРЕКП з 1 січня.

Також комітет розглянув законопроект про житлово-комунальні послуги 2458, який вже згадувала Олена Шуляк, і він також готовий до розгляду.

Також комітет схвалив законопроект 2386, це про погашення заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії. І також прохання включити його, щоб ми його змогли розглянути і прийняти до нового року.

І також є два законопроекти, які комітет планує розглядати в середу, і було б добре на четвер включити його на голосування щодо порядку денного. Це внесення змін до деяких законів України щодо безпеки використання ядерної енергії (2372). Ми отримали звернення послів G7 стосовно актуальності, важливості цього законопроекту, а також продовження заходів, пов'язаних з відновленням діяльності Державного акціонерного товариства "Чорноморнафтогаз" (це 2432). Також було б добре його включити до порядку денного, на голосування щодо порядку денного у четвер.

Спасибі.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Бондаренко Олег Володимирович.

 

БОНДАРЕНКО О.В. Доброго дня, шановні колеги. По-перше, я хотів би висловити свою подяку за проведення парламентських слухань. Особисту подяку хотів би висловити пані Кондратюк Олені Костянтинівні за складні умови, за проведення парламентських слухань в складних умовах блекауту.

І по-друге, я хотів би просити включити до розгляду саме на цьому тижні два законопроекти: це законопроект 0874  про озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази і 0875 про засади моніторингу звітності та верифікації викидів парникових газів (друге читання). Прийняття цих законів саме на цьому тижні дуже важливе, тому що на наступному тижні відбудеться конференція з питань клімату у Мадриді, і прийняття цих законів є можливістю показати нашій делегації на цій конференції, що у нас іде процес щодо змін у політиці стосовно клімату.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Арістов? Сольський? Олександр Владиславович Ткаченко.

 

ТКАЧЕНКО О.В. Нашим комітетом напрацьований і пропонується внести до порядку денного проект Постанови щодо відзначення пам'ятних дат і ювілеїв у 2020 році. Якщо встигнемо цієї сесії внести, будемо відзначати, буде що відзначати.

І стосовно деяких ремарок наших колег. Мені здається, що коли говорять про виховання почуття провини, це мають говорити ті, в кого такі риси і якості характеру в самих розвинуті. У кого їх немає, про це потрібно подумати, тому що Нестор Іванович сидів на засіданні вищезгаданої ТСК, наприклад, впродовж півгодини і, хоча був кворум, реєструватися не хотів. Ми, з огляду на це, будемо просити внести зміни до складу ТСК, тому що там є дві людини, які хочуть вийти, і дві людини, які хочуть зайти.

І стосовно почуття відповідальності у "слуг". Тому що таке враження складається, що у товаришів чи панів, які вже працювали в цій Раді, теж намагаються виховувати почуття відповідальності. Так от, такий факт: цим складом Верховної Ради цієї сесії ухвалено законів і постанов в півтора рази більше, ніж за весь період першої сесії восьмого скликання. Економічний ріст є, антикорупційні зміни є, поступальний рух в напрямку миру є. Турборежим, так турборежим. Давайте всі працювати і Нестор Іванович також.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Тут не було репліки, це в рамках виступу від комітету. Я думаю, що ви після Погоджувальної зможете провести більш детальні дебати та дискусію. Дякую, шановні колеги.

Наталуха Дмитро.

 

НАТАЛУХА Д.А. Дякую, я дуже швидко.

Я дуже вдячний за те, що включили проект Закону 2300 в порядок денний. Щойно закінчився комітет. Комітет рекомендував Верховній Раді розглянути у другому читанні і прийняти за основу. Тому ми сподіваємось, що вже найближчим часом ми зможемо запустити процес реформування і демонополізації спиртової галузі.

Цієї середи ми будемо розглядати проект Закону 2234 - це відповідальність за формування системи ціноутворення в будівництві автомобільних доріг загального користування. І сподіваємось, що на наступному пленарному тижні вже буде можливість також парламенту розглянути цей законопроект, що дозволить більш ефективно здійснювати ремонт автомобільних доріг.

І, нарешті, цієї середи також ми розглянемо законопроект 2172 щодо зменшення тиску на бізнес з боку органів ринкового нагляду. Критичний законопроект, також є в порядку денному. Хотів подякувати за це.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, шановні колеги! Бажаю всім плідної і ефективної роботи цього сесійного тижня.

Дякую.

Повернутись до публікацій

Версія для друку