СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

 

1 жовтня 2019 року, 11 година

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

 

РАЗУМКОВ Д.О. Шановні колеги, а в нас так якось погано збираються голови комітетів.  Чи не погано? Хвилина – і починаємо.

Шановні колеги, я пропоную розпочати нашу роботу.

Ще раз добрий день! Я пропоную розпочати нашу роботу. Я всіх вітаю, сподіваюсь, що всі колеги повернулися з роботи в регіонах: і ті, хто представляє мажоритарну частину парламенту, і ті, хто пройшли по спискам партій. Я впевнений, що так само від всіх політичних сил люди і народні депутати працювали в тих чи інших областях. Сподіваюся, що ви змогли пояснити і те, що ми робимо протягом вже місяця. Я вас вітаю з першим місяцем роботи Верховної Ради дев'ятого скликання.

Я думаю, що в нас досить непоганий темп. І в підтвердження цьому я хотів би нагадати, що за минулий пленарний тиждень ми прийняли 21 закон в цілому, 7 були прийняті в першому читанні. Досвідчені депутати, можливо, мене виправлять, але такого темпу роботи Верховної Ради України, мабуть, ще не було. І я сподіваюсь, що ми будемо працювати і в подальшому достатньо швидко, але і достатньо якісно, тому що швидкість не завжди є антонімом якості.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. ( без мікрофону, не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Абсолютно вірно. Я дуже вдячний, що ви погоджуєтесь, Ірино Володимирівно.

Повертаючись до питань, які були розглянуті на позаминулому тижні і які треба буде опрацьовувати Верховній Раді України дев'ятого скликання зараз. 20-го вересня було представлено проект Державного бюджету. І я хотів би нагадати всім народним депутатам, що свої пропозиції необхідно внести до 1 жовтня. Бюджетний комітет повинен їх опрацювати до 15 жовтня, і в першому читанні законопроект про Державний бюджет на 2020 рік буде винесений, орієнтовно буде винесений для розгляду Верховної Ради України 18 жовтня 2019 року.

Я сподіваюсь, що всі народні депутати, особливо це стосується членів Комітету з питань бюджету, Юрію Юрійовичу, вас в першу чергу, якісно та плідно попрацюють над цим важливим документом, і ми отримаємо збалансований та ефективний фінансовий документ на наступний рік, який дасть змогу нашій державі розвиватися в тому напрямку, який очікуємо ми з вами, який очікує суспільство України.

29 вересня, згідно з вимогами Конституції України, Регламенту Верховної Ради та Закону України "Про Кабінет Міністрів України", уряд України вніс Програму діяльності Кабінету Міністрів України. Вона була зареєстрована, і на цьому тижні, я сподіваюсь, що 4-го жовтня, у п'ятницю, ми зможемо її розглянути на засіданні Верховної Ради України. До цього часу я прошу опрацювати це питання в комітетах. І я сподіваюсь, що ми швидко та ефективно пройдемо це питання у п'ятницю.

Наступне питання порядку денного. Всім розданий проект порядку денного на пленарний тиждень. Він ще не остаточний, оскільки вчора та сьогодні працюють комітети над тими законопроектами, які були розглянуті в першому читанні, готуються до другого читання, тими, які готуються до першого читання. Так само і до порядку денного буде пропонуватись включити законопроекти так звані перехідні та ті законопроекти, які були запропоновані різними політичними силами. Ми про це говорили на минулій Погоджувальній раді. І це були листи від "Опозиційної платформи - За життя", "Батьківщини", "Європейської солідарності", "Голосу" та інших народних депутатів, які пропонували законопроекти до розгляду та включення в порядок денний. Вони були направлені до комітетів Верховної Ради України і зараз там опрацьовуються.

Я звертаюся до голів комітетів ретельно опрацювати ці питання та включити максимально, наскільки це можливо, включити законопроекти до порядку денного сесії і, можливо, на цьому тижні теж включити в порядок денний засідань Верховної Ради України.

Наступний тиждень, з 7-го по 11-е, ми будемо працювати в комітетах, і нам важливо опрацювати ті законопроекти, які будуть готуватися до першого та другого читання. Тому нагадую всім народним депутатам, що робота в комітетах – це робота в комітетах, а не відпочинок, відпустка або відрядження в закордонний виборчий округ. Сподіваюсь на розуміння та ефективну роботу Верховної Ради України.

Ще одне питання. На минулому тижні ми підготувати проект постанови щодо створення тимчасової спеціальної комісії з питань ветеранів. І я думаю, цього тижня, мається на увазі, можливо, навіть завтра, ми зможемо розглянути його на пленарному засіданні Верховної Ради України та ухвалити відповідні рішення.

Так само хотів би звернутись до всіх народних депутатів, оскільки тут є представники всіх політичних сил, не зловживати своїми депутатськими можливостями та не блокувати роботу Верховної Ради України. На жаль, без пояснення, з приводу чого було зроблено таке рішення, деякі народні депутати заблокували підписання законопроектів, не вказавши пояснення, що саме було, на їх думку, порушено в Регламенті Верховної Ради України.

Одночасно з цим я хотів би нагадати, що дуже часто звертають увагу на виконання Регламенту. Так Регламентом передбачено, що таке звернення від народного депутата повинно надходити в дводенний термін, а не через 4 дні після прийняття закону. Тому я сподіваюсь, що ми не будемо використовувати подвійні стандарти, будемо ефективно працювати та злагоджено на перспективи нашої держави. І я прошу представників політичних фракцій передати це своїм народним депутатам.

Дуже дякую. І переходимо до виступів.

Олено Костянтинівно, будь ласка.

 

КОНДРАТЮК О.К. Дуже дякую, Дмитре Олександровичу.

Я буквально два слова. Ми якраз почали говорити з таким настроєм хорошим, на роботу настроєні, і про відповідальність, і про дисципліну народних депутатів. В той же час, я би хотіла зазначити, що неймовірна довіра, яка зараз є серед громадян України до парламенту, її треба як мінімум втримати зараз і не допустити її зниження.

Тому  одним з основних викликів, які зараз стоять перед парламентом дев'ятого скликання, - це зрозуміло, що напрацювати швидкі зміни, які би були для покращення життя людей, а в той же час впроваджувати такі зміни, які повинні пройти парламент для того, щоб дозволити сформувати міцні засади до сучасного парламентаризму як такого.

Саме про це ми говорили під час Координаційної наради програми міжнародної технічної допомоги парламенту України. І учасники цієї наради, які  представляють українське експертне середовище, міжнародні організації, програми USAID РАДА, Офіс Ради Європи в Україні, ОБСЄ, представництво Європейського Союзу в Україні, посольства різних країн говорили про готовність та зацікавленість у роботі з оновленим парламентом.

Я думаю, що ми далі повинні дійти спільно до спільної позиції по напрацюванню всіх змін, які би зміцнили нашу роботу. І я думаю, що на наступному тижні ми якраз повернемось до цього питання.

Дякую.

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Олено Костянтинівно.

Слово надається Бойку Юрію Анатолійовичу, фракція "Опозиційна платформа - За життя".

 

БОЙКО Ю.А. Дякую.

Шановний пане спікер, шановні присутні! Дмитре Олександровичу,  перш за все я хочу вам доповісти, що ваше доручення по розгляду законопроектів інших фракцій проігноровано всіма комітетами, за виключенням одного. І я хочу, щоб ви розуміли, що сьогоднішній розклад, отой, що ви бачили сьогодні, це не розклад роботи парламенту. І ми розглядаємо сьогодні не порядок денний роботи парламенту. Це можна назвати внутрішнім розподілом в партії "Слуга народу", хто за який закон буде з партії доповідати, тому що тут немає практично жодного законопроекту інших фракцій.

Тому прохання, щоб було відношення відповідне,  і на цьому тижні ми змогли розглянути пріоритетні для нашої фракції законопроекти. Хочу нагадати ці пріоритети, те, що для нас надзвичайно важливо, власне кажучи, не для нас, а для наших громадян України.

Перш за все це законопроекти, які стосуються мирного врегулювання на Сході. Якщо хтось думає, що можна буде без компромісу врегулювати такий складний конфлікт, то це помилка. Ми повинні прийняти Закон про особливий статус окремих регіонів Донбасу, зміни в Конституції для того, щоб він працював на перехідний період. Ми повинні прийняти Закон про амністії для тих, хто не вбивав. Тому що сьогодні будь-який лікар або вчитель на неконтрольованій території може бути названий пособником терористів і запроваджено до нього кримінальну відповідальність. І це принципово для того, щоб ми допомогли, парламент, я маю на увазі, повинен мати політичне обличчя і допомогти в переговорах, які ведуться зараз по мирному врегулюванню.

Друге питання – це питання проекту бюджету, який запропонований урядом. Власне кажучи, якщо б не зміна облич в уряді, то ми би мали той же самий, ми маємо той же самий бюджет, який був запропонований минулого року, практично без змін, – це така собі копія. Тобто йде продовження будівництва поліцейської держави з бідним населенням, іде збільшення фінансування силових структур і зменшення з врахуванням реальної інфляції зростання цін,  соціальних виплат.

Наша фракція надала пропозиції до другого читання. До 1 жовтня ми надали свої пропозиції до змін до бюджету. Я хочу привести тільки один приклад, який, на мій погляд, є надзвичайно важливим.

У проекті бюджету практично немає державної підтримки вугільної галузі, це надзвичайно чутливе питання, особливо з врахуванням наближення опалювального сезону. На нашій території залишилося 33 шахти, з яких 8 вже не працюють. Якщо не буде державної підтримки, то до кінця року їх залишиться 5, а це збільшить нашу енергетичну залежність і створить реальну небезпеку для нашої промисловості і всього суспільства. Крім того, ми запропонували запровадження державної підтримки в рамках 2 мільярдів гривень для того, щоб підтримати шахти. І ми також пропонуємо надати можливість відбудувати, завершити будівництво шахти "Нововолинська-10", тому що це єдина буде шахта на Волині, яка дасть робочі місця, якщо її побудувати до кінця року. Інші всі будуть зупинені, тому що у них вироблені виробничі запаси.

І третє питання, яке турбує, власне кажучи, не тільки нашу політичну силу, мабуть, всю країну, – це запровадження ринку землі в тому вигляді, в якому він пропонується. Оці 4 аркуші, які ми отримали у вигляді пропозицій або законопроекту про ринок землі, з нашої точки зору, прямий шлях до рабства. Не враховані жодні пропозиції з боку реальних аграріїв, які працюють на землі. Немає ключової відповіді, яким чином буде розпайована державна земля, яким чином люди, які мають право отримати частку землі, будуть отримувати її, а не буде вона продана на аукціоні транснаціональним корпораціям, як це задумано зараз по цьому куцому законопроекту, який ми маємо на руках.

Тому ми категорично проти запровадження таким чином надзвичайно чутливого питання без референдуму, без розгляду професійного, і наполягаємо на тому, щоб була представлена ця концепція, ми її в парламенті розглянемо.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Юрію Анатолійовичу.

Олександр Сергійович Корнієнко, фракція "Слуга народу".

 

КОРНІЄНКО О.С. Шановні колеги, шановні українці! Фракція "Слуга народу" теж була на округах, теж наші представники були на округах і теж багато там спілкувались, і дійсно ті питання болючі, які люди підіймали, депутати нашої фракції (вчора в нас було засідання фракції), безпосередньо на фракції також озвучували. Це звичайно те, що турбує людей на місцях -  це бюджет майбутній і його показники, це питання економічного зростання.

І у нас була зустріч з представниками уряду, ми задали ці питання їм, і, власне, була така презентація програми, так би мовити, для коаліції, якою є наша фракція зараз, монобільшість. І відповідно ми очікуємо, що в п'ятницю так само уряд презентує цю програму для всієї Верховної Ради і у колег буде можливість задати питання, послухати позицію уряду щодо макроекономічних показників, щодо взагалі стратегії наповнення державного бюджету і щодо того, як наша законодавча діяльність пов'язана із майбутнім наповненням цього самого державного бюджету і взагалі з економічним зростанням. Тому що програма уряду, якщо брати в порівнянні до бюджету, вона є більш спрямована на економічне зростання, ще більш. І я думаю, що ці зміни до бюджету, до проекту бюджету, правки ми обов'язково також внесемо.

Як же пов'язаний проект порядку денного із нашими цілями, зокрема економічними? В нас є низка економічних ініціатив, які ми маємо в другому читанні прийняти. Це все з пакету президентських законопроектів, зазначених як невідкладними. Це і про концесії законопроект, це і про економічних операторів. Це щодо приватизації, нам потрібно теж це  обов'язково прийняти. Це впорядкування, полегшення роботи наших шановних бухгалтерів, це єдиний рахунок для сплати єдиного соціального внеску разом з податками. Це, наприклад, і щодо космічної діяльності, теж важлива ініціатива, про такі речі теж не можна забувати.

Також є те, що дасть нам економічні ефекти не прямі, а, так би мовити, опосередковані. Це боротьба з корупцією. Тому що загальновідомо, що  збільшення доступу до можливостей в країні, воно покращує економічний клімат.  І тут у нас також є низка ініціатив, які антикорупційний комітет готовий винести  в зал, наскільки я розумію. Це і щодо цивільної конфіскації все-таки, це щодо питання так званих викривачів корупції. І це те, чого очікує громадянське суспільство в першу чергу вже тривалий час. Це відкриття можливостей до реформи Національної агенції з запобігання корупції, яка фактично свою задачу зараз не виконує. І нам потрібно її перезавантажити за участю міжнародних партнерів, для того, щоб запрацював інституційний механізм запобігання корупції, перевірка реєстрів, і так далі, щоб виводити корупціонерів, так би мовити, "на чисту воду".

Також в порядку  денному є те, про що ми багато говоримо, як фракція. І ми дуже вітаємо те, що ми рухаємося в цьому напрямку. Це реформа сама Верховної Ради. Поки що це точкові зміни. Це зміни до Регламенту, які дозволять нам краще і ефективніше працювати, і трошки швидше. Ми наполягаємо на тому, що Верховна Рада може працювати інтенсивніше.  Звичайно, термінологія "турборежим" вже має такі конотації, не завжди позитивні в суспільстві, але за цим стоїть насправді наше бажання якомога швидше ці зміни втілити, тому що люди на них реально чекають.

І хочу сказати,  що також в порядку денному  є питання, які стосуються безпеки і оборони, це теж дуже важливо. Є законопроекти, які пропонують колеги з інших фракцій. Тут би я не зосереджував увагу, що  тільки "Слуга народу". Тут кілька ініціатив від пана Кожем'якіна, і це, я думаю, є свідченням того, що і в подальшому будуть вноситися в порядок денний законопроекти від  колег з усіх фракцій.

Тому закликаємо колег по парламенту до плідної роботи, у нас три дні сесійних, але можна їх провести дуже якісно і дуже інтенсивно.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Ірина  Володимирівна Геращенко, фракція "Європейська солідарність".

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дякую.

Шановні колеги, я буду говорити і про зовнішню політику, про яку поки що всі мовчали, попри те, що Верховна Рада України, згідно Конституції, визначає зовнішню політику України.

"Європейська солідарність", так само, як і вся країна, весь світ, уважно слідкували за першим візитом Президента Зеленського на 74 сесію Генеральної Асамблеї ООН. Безумовно, ми вітаємо те, що під час виступу з цієї найвищої світової трибуни Президент Зеленський назвав Росію країною-агресором, згадав трагічну долю нашого героя Василя Сліпака, вбитого російськими найманцями. Але, на жаль, цей достойний виступ був перекреслений тим скандалом, який розгорнувся навколо телефонної розмови двох президентів двох країн, і  так само дуже чітко засвідчив, як довго можна формувати антипутінську коаліцію в світі і як кількома некомпетентними, непродуманими фразами, можна багато речей перекреслити.

"Поки у Вашингтоні сварка через Україну, Путін усміхається". Такий заголовок The Wall Street Journal, він є, мабуть, найбільш м'який, відображає ту ситуацію, яка сьогодні піднялася в міжнародних медіа відносно цього скандалу.

І насправді наша політична сила так само вважає, що сьогодні ми всі разом: і влада, і опозиція, і Офіс Президента, і Міністерство закордонних справ, і парламент - маємо докласти максимум зусиль, щоб не просто зупинити цей скандал, а й розрулити його, для того, щоб не залишалося образи у наших партнерів по Європейському Союзу, по "нормандському формату", для того, щоб владі вдалося зберегти двопартійну підтримку в Сполучених Штатах Америки, те, над чим так довго працювала наша команда. Власне, в цьому контексті, ми вважаємо, що важливо ініціювати запрошення до Верховної Ради України міністра закордонних справ Вадима Пристайка для того, щоб з перших вуст почути тактику тут, бачення не тільки виходу з цієї ситуації, а й інського формату", "нормандського формату", так само і Генерального прокурора Руслана Рябошапки. Тому що насправді в суспільстві так само виникає дуже багато запитань, що ж це за реформа відбувається в новій команді, коли ми маємо посилення таке серйозне через законодавство Офісу Генерального прокурора і сто процентів свого Генпрокурора. Це важливо розуміти.

Я вважаю, що було б непогано, щоб ми могли задати пану Рябошапці і питання відносно перехідного правосуддя, він говорив, що працює над цим. Це якраз дуже важлива тема, до якої має бути причетний парламент в контексті врегулювання війни на Донбасі, про що піднімали питання і мої колеги.

Ми так само вітаємо те, що уряд нарешті підготував програму, але ми категорично проти, шановні колеги,  відносно змішування понять презентації програми уряду і повноцінної "години запитань до Уряду". Досить презентувати картинки з розумними словами, депутати мають право насправді задати запитання під час "години запитань Уряду". І тому ми дуже просимо, щоб парламентський контроль як дієвий інструмент демократії повернувся до стін Верховної Ради і щоб ми розвели презентацію програми уряду і повноцінну "годину запитань до Уряду".

Третє. Депутати фракції нашої дійсно зареєстрували проекти постанов щодо скасування рішень Верховної Ради по законопроектам 1053-1 і 1073, тому що ухвалення цих законів відбулося з порушенням статей 117 "Строки надання проектів до другого читання" і 121 "Особливості голосування в другому читанні", коли ми отримали поправки ще "гарячими" і депутати навіть не змогли ознайомитися з тими талмудами.

Але ключове насправді. До цих законів є серйозні зауваження бізнесу, і ми вважаємо, що це хороший шанс парламенту повернутися до цих законопроектів, щоб їх "підчистити" і "відшліфувати" так, щоб вони були корисними.

"Європейська солідарність", колеги, не є Бабою Ягою, яка проти всього. Насправді я хочу сказати, що минулого тижня 20 законопроектів ми підтримали, проголосували "за", 11 утримались, і тільки 7 були проти з ідеологічних причин, чи через те, що вони несуть зло.

І тому ми дуже просимо, щоб та робота, яка сьогодні є в певних комітетах при підготовці законів до другого читання, щоб вона демонструвала правоту нашої позиції. Закони мають не як пиріжки смажитися у ФОПах, розумієте, які ви обкладаєте зараз новими драконівськими податками, а вони мають готуватися професійно.

Я, до речі, хочу подякувати антикорупційному комітету за те, що вчора шість годин обговорювався законопроект по НАЗК, але це зближує позиції і дає шанс, що  ця сесійна зала його підтримає. 

І останнє, колеги. Ви знаєте, та вакханалія, яка  сьогодні є, в тому числі навколо питань зовнішньої політики, коли Президент зустрічається з  Генсеком НАТО, а  член його  фракції говорить, що НАТО нас не чекає,  працюючи речником НАТО, та  вакханалія, яка сьогодні є  навколо армії, коли ми чуємо про  розведення  військ і виведення…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дайте 20 секунд.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. … у  Мінських угодах йде про  виведення  військ, розведення важкої техніки, а не розведення військ в зиму, в чисте поле без фортифікаційних споруд, без безпеки для нашої  армії і наших насправді  населених пунктів в цій зоні. Це все є дуже небезпечні речі. Тому  ми вважаємо, що в парламенті потрібно створити  аналог Мінської платформи, яка існувала в попередньому парламенті, де  ми могли чути би позиції влади,  зближення позицій депутатів різних фракцій навколо цього.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я би хотів звернутись до колег притримуватись регламенту та часу на виступи. Я розумію, але інші колеги не беруть 30 секунд, і думаю, що було б  коректно до всіх.

Юлія Володимирівна Тимошенко, фракція "Батьківщина".

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Доброго дня, шановні колеги! Чесно кажучи,  наша команда вважає, що немає більш важливого питання сьогодні в Україні, ніж доля сільськогосподарської землі. Ви знаєте, що ми з великим  здивуванням прочитали законопроект про продаж сільськогосподарської землі, тут на декількох аркушах, по суті, 72 відсотки території України може просто піти з молотка по цьому закону, причому без будь-яких правил, практично без обмежень. І я можу сказати, що 99 відсотків країн, які мають сільськогосподарську  землю, не поводяться так зі своїм багатством.  Навіть у тих країнах, де  є ринок, цей ринок побудований так, що  в підсумку земля потрапляє для  обробки і для того,  щоб отримувати з неї  прибуток місцевим фермерам, які є громадянами тих  країн, якби той ринок не розписувався в кожному законопроекті кожної країни.

Ну, я можу сказати, що в нашому законопроекті 72 відсотки території України, які складають сільськогосподарські землі, продається без будь-яких обмежень, без будь-яких порядків, просто як на дикому базарі.

Я вважаю, що це єдине питання, яке сьогодні треба нам на Погоджувальній раді глибоко і системно обговорити, тому що це  Погоджувальна рада, це не монологи. Нам треба тут рішення приймати, інакше її треба перейменувати і назвати не "погоджувальною", а просто трибуною, де ми всі можемо щось виплеснути, свої емоції.

Дорогі друзі, я хочу сказати, що поводитися так із сільськогосподарською землею не можна, не запитавши взагалі, що думає про це сьогодні українське суспільство. У мене зараз в руках виборча програма Володимира Зеленського, тут дуже симпатичний наш Президент, прекрасно виглядає, гарна фотокартка, але я хочу сказати, що тут написані важливі слова. Я процитую зараз. Тут написано, що "мій перший закон…" Не  мій, а діючого Президента України: "Мій перший законопроект – про народовладдя, в ньому ми разом закріпимо механізм, за яким тільки народ України буде формувати основні завдання для влади через референдуми".

Тому моє перше питання: як ми в турборежимі проскочили повз перший законопроект, який  обіцяв прийняти Президент України? І якщо він пообіцяв це зробити, а це законопроект про референдум, то в мене пряме запитання до Голови Верховної Ради: коли буде поставлений у порядок денний законопроект про референдум за народною ініціативою, саме той, який першим обіцяв прийняти Президент України?

Сьогодні в парламенті наша команда внесла законопроект про проведення всеукраїнського референдуму. Ми можемо це поставити як першочергове завдання, розглянути, і тоді нам потрібно проводити всеукраїнський референдум і питати в українського суспільства, що робити із сільськогосподарською землею.

Ми з вами, якщо підемо цим авантюрним шляхом, який зараз закладений у законопроекті про продаж сільськогосподарської землі, ми це вже ніколи з вами не поправимо. Поганий бюджет ми можемо підкоригувати, якісь помилки в податковому законодавстві ми можемо виправити. Ми можемо навіть реприватизувати ті підприємства, які, можливо, невдало були приватизовані і порушені угоди договору, які передбачені, ми все можемо повернути назад до нормального розумного рішення. Але якщо зараз буде без погодження із суспільством прийнятий Закон про продаж сільськогосподарської землі, і так, як там написано, ця земля буде продана, в тому числі приховано, через підставних осіб, представникам країни-агресора, а це 72 відсотки територій, назад ми це вже з вами не повернемо.

І тому я закликаю до трьох речей. Перше – негайно прийняти Закон про референдум, так, як це обіцяв Президент. Друге – негайно оголосити всеукраїнський референдум для того, щоб послухати думку людей: хочуть вони продавати сільськогосподарську землю або ні. Третє – нам потрібно негайно провести парламентські слухання, запросити аграріїв, запросити селян до Верховної Ради і послухати, що вони скажуть на цю тему. А вони скажуть неформальною лексикою, що вони думають про цей Закон про продаж сільськогосподарської землі.

Я прошу 30 секунд.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дайте 30 секунд.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. І я також хочу звернутися до всіх колег наших. Я прошу, зверніть на це увагу, вивчіть світовий досвід, порівняйте з тим, що нам пропонують щодо продажу сільськогосподарської землі, і переконайтесь, що те, що пропонують, це, по суті, протирічить національним інтересам України. Я хотіла би, щоб ми не просто послухали мій виступ, а обговорили це, і я прошу реакцію Голови Верховної Ради.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Юліє Володимирівно.

Так само, якщо не помиляюсь, одним із ключових принципів, який був зазначений в програмі Президента Зеленського – це народовладдя, тобто право законодавчої ініціативи для громадян цієї держави, які є єдиними носіями влади в цій державі. Ми якраз і направили з вами до Конституційного Суду саме такі пропозиції.

Щодо референдуму. Я думаю, що на це питання більш компетентно відповів би Руслан Олексійович, на жаль, його сьогодні немає, як Представник Президента України.

Якщо ми говоримо про законопроект щодо сільськогосподарської землі, то він ініційований не Президентом, а Кабінетом Міністрів України.

Я впевнений, що сьогодні поки що зарано говорити про остаточне прийняття цього документу. Спочатку ми його внесемо в порядок денний сесії, після цього у всіх політичних партій та фракцій і народних депутатів буде можливість надати свої альтернативні законопроекти. Я впевнений, що комітети ефективно попрацюють над цим законопроектом і після цього ми будемо розглядати його і в другому читанні.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. ( без мікрофону, не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Я думаю, що ми і проводимо так само зустрічі з людьми, зустрічі з представниками бізнесу, і цим достатньо комплексно займається і Кабінет Міністрів України, і представники політичних партій та фракцій, так само як і представники профільного комітету.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Можна на голосування поставити внесення до порядку денного законопроекту про референдум всеукраїнський? Я прошу  поставити на голосування. Це демократична процедура. Ми всі маємо тут право голосу. І якщо всі фракції підтримають внесення законопроекту про референдум…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Спочатку такий законопроект повинен пройти комітет. Комітет повинен дати свій висновок і після цього, звісно, але рішення приймає не Погоджувальна рада, якщо я не помиляюся, а приймається в залі Верховної Ради України. Тому ви можете надати цей законопроект до комітету. Комітет визначить можливість включення в порядок денний. Юліє Володимирівно, ну, це правила. Це правила, які прописані для всіх законопроектів, які сьогодні потрапляють до порядку денного Верховної Ради України.

Я думаю, що давайте переходити далі. Тарас Іванович Батенко.

 

БАТЕНКО Т.І. Доброго дня, шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги. Ми погоджуємося з нашими колегами про те, що сьогодні найважливіше питання порядку денного нашого суспільства і розвитку держави в цілому є питання відкриття ринку землі. Війна, земля і влада - це 3 слова, які сьогодні найбільше непокоять людей.

Ми, на жаль, не розібралися з війною, ми централізуємо владу, обмежуючи, до речі, можливості парламенту, і ми пропонуємо людям продаж землі. Люди страшенно занепокоєні.

Депутатська група "За майбутнє" складається виключно з депутатів-мажоритарників, ми постійно спілкуємося з нашими виборцями, і ми відчуваємо ту напругу, яка сьогодні є в суспільства, виходячи хоча би з елементарно соціологічних опитувань, які сьогодні є, де 70 відсотків населення України проти фактично продажу сьогодні землі.

Наша депутатська група "За майбутнє" стурбована в цілому ситуацією цією, яка складається навколо планів Кабінету Міністрів України започаткувати в Україні ринок землі сільськогосподарського призначення. Для нас очевидно, що даним законопроектом не вдасться повноцінно досягнути декларованого Прем'єр-міністром України недопущення іноземців до набуття права власності на українську землю, адже в них залишається можливість де-факто набувати таке право через компанії, які вони створять на території України. Більше того, шановні друзі, небезпеку становить і той факт, що законопроект, який запропонований Кабінетом Міністрів України, допускає такий спосіб набуття власності на землю сільськогосподарського призначення для громадян і компаній країн-агресора, що недопустимо у воюючій країні на п'ятому році війни.

Пропонований урядом механізм санкцій, очевидно, є недосконалим і створює значний корупційний елемент та передбачатиме шпарини для заволодіння українською землею представниками країни-агресора. Ми вважаємо за необхідне встановити повну заборону для такої категорії фізичних і юридичних осіб.

В нас також викликає занепокоєння пропонована урядом можливість безконтрольного знаття обмежень на зміну цільового призначення земельних ділянок сільськогосподарського призначення. Недопустима повна втрата контролю з боку держави за зміною цільового призначення сільськогосподарської землі. Ми повинні чітко визначити і погодити з суспільством, з будь-якою сім'єю, з аграрним бізнесом, малими фермерами запобіжники в законодавстві України для того, щоб відповідно ми гарантували, що земля залишиться українцям, українським громадянам.

І, очевидно, найважливіше в цьому питанні на момент відкриття ринку землі, якщо він станеться, з погодженням із суспільством, з українським народом, встановити нижню межу стартової вартості землі не на рівні нормативної грошової оцінки, а на рівні реальної ринкової вартості. Ми не можемо продавати землю за безцінь, з обов'язковим врахуванням ринкової вартості землі у країнах-сусідах, крім, звичайно, пострадянських країн. Це дозволить забезпечити продаж землі за реальну вартість. Завдяки цьому можна буде максимально наблизити вартість землі до її вартості в європейських державах та захистити інтереси власників землі. Шановні друзі, я закликаю до дискусії по цьому питанню.

Я підтримую так само ініціативу Юлії Володимирівни Тимошенко про те, що назріло питання щодо референдуму. Я думаю, що це питання, яке буде "сотрясати" суспільство, якщо ми його не винесемо на загальнонаціональний референдум.

Щодо інших питань порядку денного. Я звертаю увагу Голови Верховної Ради України про те, що попереднього пленарного тижня стояло питання, воно зараз стоїть знову, стосовно створення Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування діяльності керівництва Національного банку України та керівництва Фонду гарантування вкладів фізичних осіб в 2014-2019 роках. Як ми знаємо, в Україні перебувала місія МВФ. І серед тих питань, які зумовили те, що місія завершила свою роботу фактично ні з чим і залишила Україну, те, що стояло в порядку денному питання створення ТСК відповідної. Я вважаю це неприпустимим, що місія МВФ може диктувати парламенту в прямий чи непрямий спосіб, що виносити, що голосувати,  що не голосувати у Верховній Раді України.

І я вважаю, що питання накопичилися щодо діяльності колишнього керівництва МВФ протягом 2014–2019 років, яка призвела до штучного банкрутства комерційних банків, до привласнення активів комерційних банків,  для нанесення…

Можна 30 секунд?

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дайте завершити.

 

БАТЕНКО Т.І. …в цілому для значної девальвації національної валюти. Тому я вважаю, що таке питання – створення ТСК – треба запускати і в спокійному режимі проголосувати, і виносити на порядок денний.

І останнє питання – це Виборчий кодекс. Ми хочемо розуміти, за якими правилами ми йдемо далі, друзі. Є заветований законопроект Президента. Вноситься знову в порядок денний цього тижня. Я думаю, що його треба знову ж таки направити в комітети Верховної Ради і далі детально розглянути…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Рахманін Сергій Іванович, фракція "Голос".

 

РАХМАНІН С.І. Дякую.

Дмитре Олександровичу, ви справедливо зауважили про те, що інколи швидкість позначається на якості наших законопроектів. Власне, на цьому хотів би зупинитися. З нашої точки зору, два законопроекти, які рекомендовані до включення в порядок денний в найближчі пленарні засідання, потребують подальшої роботи над ними. І ми би (ми – це мається на увазі фракція "Голос") дружньо радили б колегам все-таки утриматись від дочасного внесення цих законопроектів у порядок денний їхнього розгляду.

Перш за все йдеться про законопроект 2143-3. Це законопроект, який регулює зміни і внесення змін у Закон про столицю. При всій моїй повазі до мого давнього товариша Олександра Ткаченка, законопроект дуже специфічний, який містить екзотичні норми і, не побоюся цього слова, системне порушення Конституції, що зазначено не тільки у висновку Головного науково-експертного управління, ще в цілій низці зауважень, які висловили Інститут держави і права, Інститут законодавства, Асоціація міст,  довгий перелік тих, хто зазначив, що він порушує і законодавство, і Конституцію. Я би все-таки запропонував, тому що, наскільки я розумію, він є флагманським для парламентської більшості, відкласти його, доопрацювати і не поспішати з його внесенням, тим більше з розглядом.

Другий законопроект – це законопроект 1008, який передбачає зміни в системі суддівського врядування. Законопроект, з нашої точки зору, "сирий", він потребує доопрацювання. Нам видається, що є і час, і можливість, і потреба відкласти його, доопрацювати в комітеті, а вже після того вносити до порядку денного сесію.

Ну і нарешті законопроект 1029. Це законопроект, який передбачає створення нових механізмів ефективного запобігання корупції, зокрема в роботі НАЗК. Законопроект непоганий, законопроект ми готові підтримувати, але, з нашої точки зору, недоречно до нього внесені новели, які стосуються зміни принципів і підходів до державного фінансування політичних партій. Нам видається, що це доречніше було б вносити в Закон про політичні партії. Ми готові долучитися до роботи над цими правками. Але нам здається, що у законопроекті 1029 пропозиції, які стосуються зміни підходів до фінансування політичних партій, варто вилучити. Якщо вони там залишаться в тому вигляді, в якому існують, ми цей законопроект підтримувати не будемо, попри те, що там справді містяться конкретні і корисні новації.

Ну, і тема, яку не можна оминути. Дякую за цікаву презентацію урядової програми, написано жваво і бадьоро, легко читається. Давно нам не пропонували таких веселих пропозицій щодо урядової програми. А якщо серйозно, то є два дуже серйозних застереження.

По-перше, програма дій уряду, при всій повазі до авторів цієї програми, вона написана так, нібито не існує взагалі такої історії, як підтримка з боку Міжнародного валютного фонду. Не зрозуміло з цієї програми: ми виходимо з того, що підтримка МВФ є чи немає? Тому що деякі базові показники будуть змінюватися в залежності від того, чи ми отримаємо транш чи не отримаємо. Якщо ми розраховуємо на підтримку, то треба було це зазначати. І тому треба було відповідати на конкретні речі, на конкретні вимоги, які висуває Міжнародний валютний фонд. А я нагадаю, що це йдеться про стабільну банківську систему, і тоді ми маємо внести ясність в питання про "ПриватБанк"; йдеться про конкурентну енергетику (наше вітання олігархам) і про конкурентне сільське господарство. І ми маємо визначитись з питаннями ринку землі. Всі ці питання є незрозумілими, і в мене таке враження, що люди, які писали програму дій уряду, вони взагалі абстрагувалися від цих питань.

І другий момент, ще більш важливий. Жодного слова про реінтеграцію Донбасу, жодного слова про деокупацію Криму і жодного слова про НАТО. То у мене таке враження, що уряд не вбачає, що за 5 років Донбас буде повернутий, що ми будемо щось робити щодо Криму, що ми будемо виконувати річні плани щодо НАТО, ми брали на себе певні зобов'язання. Жодна з цих позицій абсолютно не відображена в плані дій уряду, що викликає величезну кількість питань. І хотілося, щоб ці питання були зняті, тим більше, що є такі ще інші сигнали, достатньо тривожні, я маю на увазі і відсутність, формальну відсутність у нас Секретаря Ради Національної безпеки і оборони, наскільки я розумію, його вже немає. І друге питання – це обіцянки про те, що "формула Штайнмаєра" буде базовим підмурком для якогось законопроекту. Хотілося б почути, про який законопроект йдеться.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Сергію Івановичу.

Слово надається Верещук Ірині Андріївні, постійному Представнику Кабінету Міністрів України у Верховній Раді України.   

 

ВЕРЕЩУК І.А. Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги, запрошені, медіа, добрий день усім! Відразу відповім щодо того щодо плану уряду, чи є, чи немає закладено, власне, позиції щодо європейської та євроатлантичної інтеграції. Так само сторінки 112 та 115 вказують і  пояснюють, як Україна відповідає критеріям членства в Європейському Союзі, чи ні, Україна відповідає принципам та критеріям, необхідним для набуття членства в Організації Північноатлантичного договору. Отже, будь ласка, уважніше вивчіть, власне, програму діяльності  Кабінету Міністрів. Там все, в принципі, є.     

І колегам з "Європейської солідарності", якщо є можливість  і бажання подискутувати, а не піаритись на темі НАТО і так далі, запрошуємо вас на комітет, який, власне, відбудеться цього тижня. Ми якраз будемо дискутувати щодо шляхів і напрямків нашого євроатлантичного поступу.  І якщо ви захочете, звичайно, це зробити, то ми будемо дуже раді вас почути і побачити. А піаритись на цьому, це, в принципі, не треба робити.

Отже, щодо законопроекту, який вносить сьогодні уряд, і вдячний за включення питань до порядку денного. І просимо підтримати під час голосування наступні законопроекти.

2102 - про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з ратифікацією Угоди FATCA з Урядом США. Також ми просимо  законопроект 2103 про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з ратифікацією  Угоди FATCA. Ці зміни до Податкового кодексу стосуються, серед іншого, отримання податкової інформації контролюючими  органами  від фінансових установ.

Законопроект 2104 про внесення змін до Бюджетного кодексу України стосовно утворення Боргового  агентства для управління державним боргом.

Законопроект 2144 про внесення змін до бюджетного кодексу України. Цим законопроектом врегульовуються питання, пов'язані з підготовкою проекту Закону про Державний бюджет на 2020 рік.

Також на засіданні 29 вересня Кабінет Міністрів ухвалив ряд законопроектів, які направлені на впорядкування діяльності з видобутку бурштину, легалізацію грального бізнесу, підвищення ефективності використання коштів Державного фонду регіонального розвитку.  Відповідні законопроекти будуть внесені до парламенту найближчим часом.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дайте слово Геращенко.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дякую.

Шановні колеги, ви знаєте, мені здається, що дуже важливо для влади і для країни в цілому, щоб влада говорила в один голос, а не "разноголосица", яка сьогодні чується з Офісу і з інших структур. Я ще раз хочу наголосити, що ми вітаємо зустріч Президента Зеленського з Генсеком НАТО, але ми закликаємо його, можливо, менш досвідчених колег з фракцій не коментувати за НАТО, чекають чи не чекають там Україну. І Україна сто відсотків не бідний родич для того, щоб стояти під брюсельським дощем і очікувати, в той час коли наші військові захищають сьогодні Європу від російського агресора, коли нам скажуть "так" чи "ні". Я прошу не коментувати мої виступи. Це перша історія.

А друга, я пишаюся тим, що саме наша команда, разом з присутніми тут і "Батьківщиною", і іншими депутатами попереднього парламенту, проголосували пункт про внесення…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Євгеніє Михайлівно, ви будете виступати? Ми вже переходимо до виступів голів комітетів.

 

КРАВЧУК Є.М. Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики пропонує включити три законопроекти до пленарного засідання цього тижня, які стосуються інформаційної безпеки. Перший, і найбільш нагальний, який би ми пропонували розглянути вже завтра, в середу, це реєстраційний номер 2036, проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" щодо вдосконалення процедури звільнення та призначення членів Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення. Цей законопроект є життєво необхідний з огляду на те, що Нацрада фактично перебуває під загрозою кадрового колапсу. Три члени Нацради вичерпали термін повноваження і чинна процедура призначення може заблокувати роботу органу на два місяці.

Також два законопроекти, які ми рекомендуємо розглянути на цьому тижні і прийняти в другому читанні та в цілому, це 0896, стосується він кінокомісій. Законопроект вносить зміни до деяких законів України в зв'язку з набранням чинності Законом "Про державну підтримку кінематографії в Україні". Він усуває прогалини в законодавстві, які унеможливлюють нормальну роботу вже створених фактично кінокомісій. Цей законопроект був прийнятий в першому читанні Верховною Радою восьмого скликання.

І третій – це реєстраційний номер 2035, і він вносить зміни до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності провайдерів програмної послуги багатоканальних цифрових ефірних телемереж із загальнонаціональним покриттям.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Дмитро Андрійович Наталуха.

 

НАТАЛУХА Д.А. Шановні колеги, шановна президія, дякую. Прямо сьогодні зранку комітет вже мав засідання, вже є перші результати. Зокрема, комітетом було погоджено скасування переліку об'єктів до приватизації. Комітетом попередньо було погоджено новий законопроект про оренду майна державної і комунальної власності.

Після Погоджувальної наради комітет продовжить свою роботу і закінчить за сьогодні розгляд таких важливих законопроектів, як наприклад, 1071 по космосу, який зазначав мій шановний колега.

Я хочу зазначити, що по космосу був проведений круглий стіл вчора, на якому був присутній "Південмаш" і КБ "Южний". І станом на сьогодні космічна галузь в світі сягає 300 мільярдів доларів, з темпом зростання 15 відсотків щорічно. Один долар, вкладений в космос, це плюс-мінус 7 доларів через рік. Тому для нас принципово важливо, щоб Україна врешті повернулася до статусу космічної держави, і ми будемо намагатися робити все для цього можливе. І тому окреме прохання - законопроект по космосу спробувати поставити на завтра, 1071. Ми будемо готові і підготуємося відповідно до цього.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Дмитре Андрійовичу.

Колеги, давайте так: хто бажає виступити? Тому що у нас так буде довго.

Іванна Орестівна Климпуш-Цинцадзе.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дуже дякую. Шановний пане Дмитре! Шановні пані і панове, шановні колеги! Знаєте, проаналізувавши цей порядок денний на наступний тиждень чи на цей тиждень, я хочу все-таки долучитися до тих голосів, які не дуже задоволені тією швидкістю роботи парламенту, оскільки поспіх, як відомо, не призводить до прийняття якісного законодавства в Україні.

І, власне, хотіла би  привернути вашу увагу до кількох законопроектів, які вже були ухвалені у першому читанні, які розглядалися нашим  комітетом і які вже підготовлені до другого читання, але разом з тим до них у нас є серйозні застереження. Зокрема, йдеться про проект Закону про внесення змін  до деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування, реєстраційний номер  1008, який не просто  не відповідає праву Європейського Союзу і рекомендаціям Ради Європи, а він, власне, не враховує основні принципи незалежності судових органів, і принципи державного  управління, і такі принципи, як демократія, як верховенство  права і повага до прав людини і  основоположних свобод.

Також хотіла би звернути вашу увагу на законопроект 1046 про концесію, який, на жаль,  на висновок нашого комітету, не відповідає  Угоді про асоціацію. А також законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності (номер 1060), який також не відповідає Угоді про  асоціацію і потребує серйозного доопрацювання, зокрема, в частині регулювання космічної діяльності.

Я би попросила  все-таки,  враховуючи і наші  в тому числі  міжнародні зобов'язання, дуже  уважно і дуже ретельно ставитися до  розгляду наших пропозицій і  наших зауважень  нашого  комітету, через те, що ми спільно  з вами зацікавлені в тому, щоб результат для України був успішний.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Ірина Валентинівна Венедіктова.

 

ВЕНЕДІКТОВА І.В. Доброго дня, колеги! Я б хотіла поінформувати. В нас на завтра стоять на пленарне засідання (друге читання) законопроекти 1026 і 1056-1, де ми є головним комітетом.

Вчора відбувся  комітет, і сьогодні ми будемо  передавати юридичному  управлінню та також для редакційних правок. Тому, якщо можна, я би  попросила все ж таки трошки здвинути  розгляд цих законопроектів.

Крім того, на  3 жовтня  стоїть законопроект вже в порядку денному  1008. Це якраз це суддівський законопроект. По цьому законопроекту сьогодні буде комітет  о третій годині, там  330 правок, і я дуже переживаю, що  ми можемо не встигнути їх  розглянути. Тому також прошу  передвинути цей законопроект.

Дуже дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Кальченко Сергій Віталійович.

 

КАЛЬЧЕНКО С.В. Дякую, пане Голово!

Шановні присутні, оскільки прозвучало питання про прийняття, можливо, на наступному тижні  постанови про утворення  комісії з питань ветеранів, я хотів би нагадати, що ця ідея, вона була широко підтримана всіма ще на етапі роботи підготовчої депутатської групи, але станом на цей момент цей проект постанови внесений тільки депутатами однієї фракції, і в  запропонованому складі немає представників фракції "Слуга народу" і "Опозиційної платформи - За життя". Була інформація, що внесуть інший проект постанови на заміну, але от станом на цей момент його нема. Тому от така ситуація.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я вам доповідаю. Ситуація наступна: зараз не було Яни Зінкевич, яка була у відрядженні, саме тому вона сьогодні відкличе той законопроект, який був, і зразу ми внесемо, вибачте, не законопроект,  постанову, і зразу ми внесемо наступну постанову, яка вже була підписана, вона знаходилася в моїй приймальні, і сьогодні вона буде зареєстрована. Я сподіваюсь, що вона буде сьогодні зареєстрована,  і ми зможемо її завтра розглянути на засіданні Верховної Ради.

Да, Сергію Віталійовичу.

 

КАЛЬЧЕНКО С.В. В нас сьогодні комітет о  14 годині.

 

РАЗУМКОВ Д.О.   Я думаю, що вона потрапить до вашого комітету до 14 години, я сподіваюсь.

 

КАЛЬЧЕНКО С.В. Потрапить, о'кей! Добре, дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Яна Зінкевич вже підписала, оскільки Яна Вадимівна в нас  перший підписант, то я думаю, що до другої години вона до вас дійде. Дякую.

Галина Миколаївна Третьякова.

 

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. Дякую.

В мене розмова, ми вчора приймали багато соціальних законів, і в тому числі спілкувалися з людьми з інвалідністю, на візочках, у мене були консультації з Уповноваженим у справах людей з інвалідністю Президента паном Сушкевичем і з Яною Зінкевич. В нас є окреме прохання до Апарату Ради щодо забезпечення інклюзії, зокрема, пересування будинками державних установ та організацій людей з інвалідністю на візочках. На жаль, Верховна Рада не обладнана таким доступними речами.

Інклюзія – це і складна освіта, і включення в трудове та громадське життя людей. На жаль, досвідченість і народних депутатів, фракцій, до складу яких входять люди, які пересуваються на  візочках, не включила представників цих фракцій до Комітету соціальної політики і не дбає безпосередньо про те, щоб така інклюзія і доступність для індивідуальних потреб була у Верховній Раді. Ми – воююча країна і маємо це враховувати. Думаю, що наша обізнаність після такого переобладнання, в першу чергу Верховної Ради, буде зростати, і КМДА також зверне на це увагу.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Данило Олександрович Гетманцев.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую.

Сьогодні 1 жовтня, а це означає, що з сьогоднішнього дня, і завтра, і післязавтра, і надалі тисячі, десятки тисяч підприємців будуть сплачувати штрафи за порушення недолугої системи електронної реєстрації реалізації пального, яка була імплементована цього року до Податкового кодексу України. В законах 1053 та 1073 ми записали норму, відповідно до якої ці штрафи переносяться на два та більше місяців, а за цей час ми доопрацьовуємо цю систему, однак зазначені закони є заблокованими опозицією. Я хочу звернути увагу, до чого призводить тоді, коли ми з вами інтереси держави, інтереси бізнесу підміняємо своїми власними політичними інтересами та піаром.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Сольський Микола Тарасович. А хто буде ще виступати, якщо можна?

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Доброго дня, колеги! Доброго дня, пане Голово! Хочу почати з цього питання, яке вже обговорювалося, пов'язане із земельною реформою, і попросити наступне.

Крім цього законопроекту, який внесений Кабінетом Міністрів України, також внесено два важливих законопроекти, пов'язаних з проведенням земельної реформи. Перший законопроект – це реєстраційний номер 2178 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення. Це той, що внесений Кабінетом Міністрів України. Другий – номер 2194  про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин. Це великий законопроект, там більше 330 сторінок порівняльних таблиць. Він, на мій погляд, відповідає на багато питань, пов'язаних з земельною реформою, в тому числі ті, що звучали в залі. Тому прошу всіх зацікавлених колег, це питання важливе, ознайомлюватись з цим, тому що очевидно, що це питання буде розглядатись і над цим потрібно працювати.

Крім цього, також зареєстровано законопроект номер 2195 про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них, в тому числі і оренди через електронні торги, внесений також групою народних депутатів України. Також великий законопроект, також регулює важливі ділянки земельних відносин, на мій погляд, удосконалює їх, робить більш прозорими, більш простішими для всіх учасників ринку і громадян.

В зв'язку з цим прошу добавити в розкладі нашої роботи на  поточному пленарному тижні питання щодо включення до порядку денного сесії…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дайте 10 секунд завершити.

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. …зазначених законопроектів у четвер на ранковій сесії.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Кожем'якін Андрій Анатолійович.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Доброго дня, Дмитре Олександровичу. Доброго дня, шановні колеги. В першу чергу я хотів би подякувати фракціям нашого парламенту, в першу чергу фракції "Слуга народу", фракції "Опозиційна платформа - За життя", фракції "Батьківщина", депутатській групі "За майбутнє" і мажоритарним депутатам за те, що прийняли активну участь у проведені благодійного, першого благодійного Кубку парламенту України з футболу, і привітати команду, футбольну команду фракції "Слуга народу", яка виборола перше місце і взяла цей перехідний кубок. Дякую вам.

Також я хотів би сказати, що вчора, 30 вересня, комітет розглянув на своєму засіданні проект Закону про Державний бюджет України на 2020 рік. Одноголосно члени комітету підтримали збільшення видатків Міністерству культури, молоді і спорту. До речі, дякуючи міністру, він вже другий раз   бере участь в засіданні комітету, і в тому числі всі зацікавлені керівники федерацій приходять на комітет і працюють разом з нами.

 І ми звичайно запропонували підтримку, державну підтримку молодіжних та дитячих організацій, розвиток фізичної культури і спорту,  вищих досягнень, а також бажано було би надати можливість ще і збільшити фінансування на громадські організації, які займаються фізкультурою і спортом.

І останнє, це і головне, я вважаю, комітет теж вважає, що на пільгові, значить, кредити для молодих сімей і будівництва житла і будівель теж ми хотіли би, щоб була реакція уряду, і сподіваємося на врахування цих питань.

Дякую.

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Андрію Михайловичу, ви будете виступати? Герус Андрій Михайлович.

 

ГЕРУС А.М. Доброго дня. Дякую.

Я хотів би сьогодні сказати два слова про українську вугільну галузь, сьогодні про неї згадувалося. І буквально на днях ми отримали інформацію, що близько 1 мільярда гривень буде виділено на державні вугільні шахти ще в 2019 році. І сьогодні на "Волиньвугілля" вже пішли гроші, закуплено вугілля від "Центренерго". Таким чином, волинські шахтарі сьогодні-завтра отримають заробітну плату і буде частково погашена та заробітна плата, яка на сьогодні склалася.

Окрім того, я надіслав звернення до бюджетного комітету. Я думаю, нам потрібно підтримувати українську вугільну галузь в частині державних шахт, тому що іноді це є проблемі шахти,  і це певне соціальне навантаження на державу. Тому я сподіваюсь, що в наступному році також будуть виділені достатні кошти для того, щоб державні шахти могли розвиватися, а шахтарі вчасно отримувати заробітну плату.

Окрім того, два важливих законопроекти, які зараз ми обговорюємо, і найближчим часом вони  будуть вже в парламенті. Перше – це про НКРЕКП, про регулятор. Ми маємо до Нового року, до 1 січня, привести в порядок  згідно рішення Конституційного Суду. І друге, таке складне, але важливе обговорення, яке ми розпочали, - це стосовно "зелених" тарифів. У нас вже є, на превеликий жаль, ситуація влітку цього року, коли вони неповністю виплачувались, і маємо велике тарифне навантаження. І якщо не приймати якогось рішення, то українська економіка може не витримати такого тарифного навантаження. Тому я запрошую всіх до обговорення цього питання. Сподіваюсь, що ми вийдемо на якесь компромісне рішення.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Клочко Андрій Андрійович.

 

КЛОЧКО А.А. Добрий день, шановні колеги, шановний Голово! Інформую, що сьогодні на засіданні Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування буде розглянуто вже питання про призначення позачергових виборів українського міського голови Обухівського району Київської області в зв'язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Павла Козирєва за власним бажанням, на підставі поданої заяви про складення повноважень.

Комітет підготує всі необхідні документи на розгляд парламенту. Пропоную Погоджувальній раді депутатських фракцій та груп доповнити розклад на період пленарних засідань на 2-4 жовтня 19-го року та розглянути дане питання.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановні колеги, шановний Дмитре Олександровичу! Найбільш обговорюваний законопроект зараз в українському суспільстві – це законопроект 2178 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення, фактично про продаж української землі. Йдеться про право людей продавати, купувати, володіти землею.

Члени нашого комітету, Комітету з питань прав людини, із здивуванням не побачили, якщо це право людей, то чому Комітет з прав людини навіть немає в не головному комітеті, який буде обговорювати цей законопроект? Тому ми просимо, щоб ви дали розпорядження Апарату, щоб Комітет з прав людини був записаний як комітет не головний, в якому буде розглядатись цей законопроект. Ми вважаємо, що це абсолютно логічно.

І друге, про що хотіли попросити, коли ми міняємо календарний план без попередження. Я виступав в сесійній залі з трибуни. Не через те, що ми проти ініціативи наших колег з Комітету з Регламенту, але ви самі зазначили, що у нас є тиждень, коли ми працюємо в комітетах. Саме на цей тиждень ми заздалегідь планували круглі столи, обговорення, зустрічі з нашими міжнародними партнерами. Весь цей тиждень, з понеділка по п'ятницю, в нас був запланований саме під такі заходи. Тому з усієї поваги до всіх наших колег, будь ласка, давайте ми, якщо плануємо роботу, а ми її плануємо в себе в комітеті, то більше не виходити на такі постійні корегування календарного плану.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Денис Анатолійович Монастирський.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Доброго дня, колеги! Доброго дня, пане головуючий! Комітет з питань правоохоронної діяльності сьогодні о 16 годині розглядатиме ряд законопроектів, які пропонуватиме розглянути Верховній Раді на цьому тижні.

Конкретно по датам. На 3 жовтня буде, враховуючи роботу юридичного управління і літредакторів, можна буде винести для розгляду в сесійну залу законопроект 0889 про внесення змін до Кодексу України про адмінправопорушення щодо посилення захисту суб'єктів господарювання від неправомірних дій та бездіяльності дозвільних органів. Також на 3 жовтня буде готовий законопроект 0893 про внесення змін до статті 133 КУпАПу, а також законопроект 0977, це з пропозиціями Президента щодо внесення змін до деяких законодавчих актів щодо посилення відповідальності за злочини, вчинені стосовно малолітньої особи. Це все на 3 жовтня.

А на 4 жовтня ми би просили поставити законопроект 1009 про внесення змін (це повторне друге читання) про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення окремих положень кримінального процесуального законодавства. До нього надійшло 279 поправок. І сьогодні він буде розглянутий комітетом.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Всі бажаючі виступили? Нестор Іванович Шуфрич.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую, шановний спікер.

Шановні колеги, я не можу не звернути увагу щодо ситуації, яка сталася навколо телеканалів NewsOne та "112". Ви знаєте, що 5 вересня було прийнято рішення Нацрадою з питань телебачення та радіомовлення направити в суд подання щодо позбавлення ліцензії NewsOne, а 26 вересня було позбавлено "112" канал ліцензії, що вдвічі зменшило можливість транслювання сигналу і подання інформації цим каналом. Більше того, вчора мені стало відомо, що відбувається спроба рейдерського захоплення каналу та зміна власників на телеканалі .……

Все відбувається в кращих традиціях оточення Коломойського та часів Порошенка, на жаль. Все це відбувається на фоні обурення журналістів з приводу ставлення до них Офісу Президента і конкретно речника Президента пані Мендель. Вже є відповідна реакція Національної спілки журналістів України, яка звернулася з позицією щодо вибачень відносно журналістів, відносно яких відбулися некоректні, а можливо, і злочинні дії.

Крім того, є вже відоме звернення 34-х – це журналісти, які вимагають не тільки вибачень, а і звільнення пані Мендель, і відповідної публічної оцінки того, що відбулось, Президента Зеленського. Я повністю підтримую цю стурбованість і вважаю, що суспільство не може не реагувати на те, що відбувається зараз навколо журналістів.

Прошу також підняти питання щодо якомога швидшого розгляду пропозицій Президента щодо Закону про слідчі комісії, щоб ми мали можливість прийняти цей закон…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Шановні колеги, щодо питань зміни роботи наших пленарних засідань. Я сподіваюсь, що в подальшому ми будемо вже рухатись в тому графіку, який є. Це перше.

Друге. А в свою чергу, я також сподіваюсь, що народні депутати від різних груп та позафракційні, і партій, все ж таки будуть ходити на засідання, тому що, якщо ми подивимось на пленарні планові засідання, які були заплановані, то таке іноді враження, що круглі столи не закінчуються. Я дуже сподіваюсь, що і представників комітету, і представників вашої політичної групи, депутатської групи ми будемо більш часто бачити в залі. Я дуже буду вам за це вдячний, як і виборці.

Щодо швидкості. Я дійсно розумію, що коли ти працюєш швидко, ти можеш допускати помилки. Але я переконаний, що краще працювати та допускати помилки, ніж не робити нічого, і тоді не буде помилок. Так ми робили протягом багатьох років. Я думаю, що цей час вже закінчився.

Я всім дякую. Гарної роботи!

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку