СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради представників

депутатських фракцій та голів комітетів Верховної Ради України

 

18 травня 2015 року, 11 година

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України В.Б.ГРОЙСМАН

 

ГРОЙСМАН В.Б. Доброго дня, шановні колеги народні депутати, шановні голови комітетів, керівники фракцій, представники уряду! Перед тим як розпочати засідання Погоджувальні ради, сьогодні, шановні колеги, 18 травня – День пам'яті жертв депортації кримських татар, жахливої історичної події, і я пропоную вшанувати цей день хвилиною мовчання. Прошу вшанувати.

(Хвилина мовчання)

Дякую. Прошу сідати.

Шановні колеги! Декілька слів перед початком Погоджувальної ради, перед тим, як запросити до слова колег народних депутатів. Я думаю, що для всіх нас є дуже важливим підтримання дисципліни в залі, і це позиція єдина всіх керівників фракцій. І тому так, як я і обіцяв, з завтрашнього дня на сайті Верховної Ради України буде оприлюднюватись інформація щодо голосувань народних депутатів. І відповідним чином, ми зробимо таку рубрику "Топ", тобто щоб країна знала "найкращих" своїх прогульників, тих, хто не голосує, не бере участь у роботі Верховної Ради незалежно від того, є його карточка на місці чи немає. Ми будемо цю інформацію доносити до суспільства, щоби кожен відповідав за свої дії: обрався в парламент – треба працювати в комітетах, треба працювати в парламенті, треба голосувати, треба напрацьовувати рішення, і це робити професійно і постійно, а не ходити на роботу так, як заманеться. Тому ми з вами зробимо це і будемо оприлюднювати цю інформацію.

Також хотів би звернутись сьогодні до громадських організації, до засобів масової інформації, я закликаю вас розпочати кампанію "Стоп, прогульник!", так як ви робили це щодо кнопкодавів. Ми разом спільно це робили, і сьогодні можемо засвідчити, що в стінах українського парламенту таке явище як кнопкодавство мінімізовано, наскільки це є можливим. І тому сьогодні ми маємо в залі дуже багато депутатів, які приходять і працюють, але цієї кількості недостатньо для ефективної роботи парламенту. Тому закликаю всіх: давайте ми спільно будемо аналізувати інформацію, яка оприлюднена на сайті Верховної Ради, і програму "Стоп, прогульник!" будемо популяризувати, доносити до громад України, щоб кожен громадянин розумів, кого він обрав і як той депутат працює.

Шановні колеги, до фінального етапу підійшла робота по створенню Плану законодавчого забезпечення реформ. Наша спільна програма, яку ми з вами робили на підставі Коаліційної угоди, на підставі Угоди про асоціацію, інших базових програмних речей, працювали сім груп на базі профільних комітетів. І сьогодні о 14.30 наші колеги, голови цих груп, будуть презентувати вже готовність своїх розділів, того плану, яким ми продовжимо нашу роботу, оскільки до того, як був сформований цей план, вже ряд законодавчих ініціатив в законі було прийнято у різних сферах життя. Але зараз ця робота буде більш системною, більш систематизованою. Тому просив би, щоб ви знайшли можливість бути присутніми на цій презентації, далі ми ще її обговоримо, приймемо рішення і, вважаю, було б добре, якби ми ухвалили це постановою парламенту як робочий план, ні в якому разі не обмежуючи нікого в законодавчих ініціативах. А це така системна наша Дорожня карта подальших реформ.

Окремою частиною цього пакету мають стати 20-30 системних антикризових законопроектів в різних сферах життя, які ми маємо прийняти найближчим часом. І тут ми теж будемо з вами отримувати пропозиції від лідерів груп для того, щоб зрозуміти, яким чином побудувати нашу роботу щодо прийняття найважливіших проектів законів.

Порядок денний цього пленарного тижня є сформований попередньо, і сьогодні будуть ваші пропозиції. Але хочу підкреслити, що він сформований на базі пропозицій комітетів. Далі ми зараз послухаємо інформацію, пропозиції, але, як завжди, у нас є оборонні закони, у нас є закони реформи правоохоронної системи, комплексу законів, які покликані на те, щоб змінити правоохоронну систему в Україні, в органах внутрішніх справ.

Окремо хотів би зазначити, що є ще проекти законів, які регламентують нашу співпрацю зі Світовим банком, що є дуже важливо, і такі закони чекають на місцях, і, я думаю, що маємо на цьому тижні їх розглянути достатньо професійно.

Зокрема хотів би зазначити, що теж ми розіслали три законопроекти по місцевому самоврядуванню, які ми напрацьовували для розгляду, щоб вирішити певні проблеми і проблемні моменти, які є в місцевому самоврядуванні.

Окремо є Закон про муніципальну варту, праобраз муніципальної поліції, якщо хочете, але це інструмент наведення порядку в населених пунктах. Тому просив би вашої підтримки в цьому питанні.

І достатньо, я би сказав, важливий закон щодо передачі функцій послуг на місця, децентралізація – це те, що ми зробили з вами, прийняли і Президент підписав, питання містобудування, децентралізація в питаннях містобудування. Зараз те ж саме відбудеться у всіх сферах адміністративних послуг: і реєстрація підприємництва, тобто максимально все спростити, передати на місця, щоб не було ні черг, ні зловживань, щоб люди зрозуміли, що такого адміністративного тиску з боку держави немає, абсолютно всі процедури мінімалізовані, і це ми можемо зробити тільки на місцях.

Тому запрошую всіх до співпраці, дякую за вашу увагу і запрошую до слова Остапа Михайловича Семерака – "Народний фронт".

Як завжди, виступають керівники фракцій, потім представник уряду, Президента і голови комітетів будуть мати можливість виступити, але хотів би зазначити, що у нас з вами є регламент, просив би його дотримуватись, бо шаную ваш час. Дякую. Будь ласка.

 

СЕМЕРАК О.М. Добрий день, шановні колеги! Шановний Голово Верховної Ради! Почати би, напевно, позицію "Народного фронту" хотів би, відреагувавши на ті анонси, які ви зробили, стосовно "топу" рейтингу складання, яке буде здійснюватися з завтрашнього дня і Програми забезпечення реформ. Я насправді вважаю, що це є важливий момент, оскільки Верховна Рада України – це законодавчий орган, і очевидно, ми повинні продукувати закони, а не піар. І очевидно, ми повинні в рамках коаліції, в першу чергу, обговорити про організацію роботи і ті недоліки, які існують в роботі Верховної Ради, і, можливо, ті проблеми, які існують в організації роботи Верховної Ради, тому я би закликав нас зібратися в рамках коаліції, поговорити про ті європейські принципи організації роботи Верховної Ради, які нам потрібно ще зробити.

Стосовно пакету законодавчого забезпечення реформ. Очевидно, коаліція повинна голосувати за ті реформи, які передбачені в Коаліційній угоді. Я напевно прогнозую, що та програма, яка сьогодні буде анонсована, але поки що, на жаль, не обговорена в рамках коаліції, повинна була би, очевидно, зібратися і обговоритися коаліцією. Тому закликаю вчергове актуально подивитися, що Рада коаліції могла би і повинна була би обговорити ці реформи, які є першочергові, і обговорити, як ми повинні це робити.

Також на засіданні Ради коаліції, очевидно, нам треба було би в кінцевому результаті погодити питання щодо обрання третього члена до Вищої ради юстиції, і на минулому тижні нам не вдалося завершити важливий крок для очищення судової гілки влади – формування цієї Вищої раді юстиції. Я закликав би, щоб ми разом в коаліції це обговорили.

Також принагідно я хотів би звернути увагу, що перед нами стоїть і інший крок у боротьбі з корупцією, який є теж важливий – це формування Національного агентства запобігання і протидії корупції. Вчора громадськість за ініціативою уряду зібралася і визначила своїх членів до конкурсної комісії, Верховна Рада поки що цього не зробила. Я думаю, теж коаліція повинна була б про це поговорити і рухатися швидкими кроками у боротьбі з корупцією. І відповідні звернення є до Верховної Ради. Пропоную це на Раді коаліції, в тому числі, обговорити.

Наступний пункт, на який би я хотів звернути увагу, це є формування через наближаючися вибори місцевих органів самоврядування. На минулому тижні був зареєстрований один законопроект у Верховній Раді. Працює робоча група, де присутні всі фракції. І реформування місцевого самоврядування – це є теж один з пунктів Коаліційної угоди.

Хотів би просити нас пришвидшити роботу цієї робочої групи, зареєструвати законопроект, який розроблений буде в рамках цієї робочої групи, провести якісне обговорення – і швидко його розглядати у Верховній Раді України.

Наступне, на що важливо звернути і зосередити увагу. На цьому тижні буде у Ризі проходити саміт "Східного партнерства". Президент України ставив перед українською переговорною групою велике, амбітне завдання щодо отримання безвізового режиму. Сьогодні ми розуміємо, що робоча група Європейського Союзу, яка працювала в Україні, і таких груп вже було 5, прийняла висновки, що Україна зробила, що нам ще належить зробити.

Україна в багатьох пунктах досягла суттєвого результату і виконала поставлені завдання. Минулого тижня ми з вами разом прийняли Постанову Верховної Ради, яка визначає ті завдання, які нам потрібно ще визначити. Я би хотів, щоб коаліція також зосередилася на виконанні цих важливих пунктів щодо виконання безвізового режиму для поїздки за кордон українцям. І насправді це є важливий момент, оскільки наша коаліція носить назву "Європейська Україна" і Революція гідності почалася саме з європейських прагнень, які ми потребуємо для встановлення у нас в Україні.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую, Остапе Михайловичу.

Будь ласка, Олег Романович Березюк фракція "Самопоміч".

 

БЕРЕЗЮК О.Р. Вельмишановний пане Голово, вельмишановні колеги! Як би там не було, цей парламент і ця коаліція протягом останніх декількох місяців прийняли декілька важливих законодавчих актів в царині демонополізації, в царині дерегуляції і в царині децентралізації.

Але, як виявилося, що прийняття якісного законодавчого акту не веде автоматично до його виконання і, як наслідок, до покращання тих чи інших економічний і соціальних стандартів. Чому? Тому що держава як не виконувала, так і не виконує своїх виконавчих, наглядових і штрафуючих функцій. На превеликий жаль, виконавчий апарат держави цього не виконує.

Про що я говорю? Протягом двох тижнів працює комісія по перевірці якості нарахування тарифів на газ. І що ми бачимо? Ми бачимо, що виконавчі структури держави, починаючи від "Нафтогазу", закінчуючи Міністерством палива і енергетики, насправді не знають ні цифр, ні форм їхніх нарахувань. Протягом двох тижнів змінюються їхні звіти: від 2,5 мільярда до 3,5 мільярда залишку газу в сховищах; від 4,9 мільярда кубометрів газу до невідомо скільки, коли зникають або обнульовуються акти виконаних робіт. То для населення треба було 13,3 мільярда кубів газу, то вже 14,5.

Шановні колеги, кожен мільярд або півмільярда, або мільйон кубометрів газу – це ціна в тарифі. І це дуже важливо.

Ми прийняли рішення, що ми нікому не віримо в даній ситуації і тому будемо вимагати заслуховування у Верховній Раді України Прем’єр-міністра України як його команда виконує завдання Верховної Ради щодо якісного нарахування тарифу. На сьогоднішній день це велике запитання.

Звичайна жінка, хвора на рак молочної залози, на прийомі у народного депутата України у Львові. На руках онкохвора мама. Два роки тому продали двокімнатну квартиру. 40 тисяч доларів. Поклали в непоганий банк країни – "Дельтабанк". На сьогоднішній день їм віддають тільки 10 тисяч. Ці дві бідні жінки втратили 30 тисяч доларів. А в банку знаєте що кажуть? Кажуть англійською мовою: "To bet", - в поганий час віддали. Але хтось 30 тисяч доларів у них забрав?!

Чия це вина? Банкіра? Ні він звичайний жулік. Це вина людини? Ні вона повірила. Жінка, яка не розбирається в нюансах. Це вина держави, яка не виконувала і не виконує свою регуляторну і контролюючу функцію.

Тому ми хочемо звернутися до ринковиків, які дуже борються за ринок і справедливий ринок на території, в тому числі фінансової сфери. В Україні немає ринку, в Україні є вульгарний ринок, який дурить людей.

Ми просимо, щоб цього тижня обов'язково був розглянутий Закон 1558-1 "Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті". Цей закон, який викликає дискусію, завтра буде ще дискутуватися на комітеті, але він мусить бути прийнятий, тому що люди не можуть бути обдурені бездіяльністю держави в тому числі.

Зараз кажуть, що це їхня вина, бо це вони не розрахували своїх ринкових можливостей. Ні, це вина держави, яка не змогла проконтролювати вульгарний банковий ринок, в тому числі. Для того, щоб підсилити роль держави, ми мусимо підсилити роль контролюючої функції парламенту.

Шановні коаліціанти, ми з вами вже третій місяць не можемо переконати Голову Верховної Ради поставити в порядок денний і проголосувати Закон про ТСК. Це дуже важливий закон, який дозволить всім відчути свою відповідальність, включно з парламентарями.

Наступна річ. Ми мусимо прийняти цього року, цього року, я обмовився – цього тижня! – Закон "Про Рахункову палату", яка на сьогоднішній день просто є десфункціональна. Для чого ми її оплачуємо? Для чого вона нам взагалі потрібна? Це дуже важливо, щоб парламент мав можливість контролювати і перевіряти виконавчі органи влади. Крім того, ми просимо до порядку денного включити Закон 2407 про внесення змін до деяких законів України щодо покращення умов ведення бізнесу, спрощення доступу до інформації. Якщо будуть висновки комітету, Закон 2139 також щодо покращення умов ведення бізнесу в порядку доступу до інформації включити для розгляду в першому читанні. І Закон 1484 про внесення змін до деяких законів України з питань ідентифікації та реєстрації тварин. Дякую за увагу.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую, Олеже Романовичу.

Будь ласка, Юлія Володимирівна Тимошенко.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Доброго дня всім.

Дорогі друзі, я хочу повідомити вам, що закінчила роботу спеціальна парламентська група, яка включає представників всіх без виключення фракцій щодо вивчення обґрунтованості і законності встановлених тарифів на тепло, на газ, на гарячу воду, ну, на все практично. У мене в руках зараз знаходиться проект звіту робочої групи. Я хочу для вас просто процитувати слова, які підтримують члени робочої групи, представники різних фракцій.

Цитую: "Загальний висновок. Встановлені ціни тарифів на енергоносії та комунальні послуги є завищеними, необґрунтованими і потребують проведення додаткових розрахунків для їх коригування". Це по суті підтвердження того, що тарифи не є такими, які мусять бути виставлені людям.

Друге. Так само підтвердила робоча група, що обсяг споживання газу безпосередньо населенням та на виробництво теплової енергії для населення є завищеним та має бути переглянутим з урахуванням вищенаведених зауважень. Це означає, що сфальшували, завищили обсяг споживання населенням, і це вплинуло на тарифи.

Крім того, тут також сказано, що мають місце необґрунтовані виробнично-технологічні втрати. Це означає, що на виробнично-технологічні втрати списали зайвий газ. І це також вплинуло на тариф.

Якість. Просто читаю одну фразу: "Нам офіційно продають газ низької якості, за який вимагають європейську ціну". Це означає, що калорійність газу та, що люди бачать, коли включають чайничок, воду, щось варять на своїх конфорках, а воно не вариться годинами, то і робоча група якраз з’ясувала, що беруть, як за європейський газ, а калорійність суттєво занижена.

Крім того, це дуже важливо, я прошу послухати. Висновок: роздрібна ціна на природній газ у розмірі 7 188 гривень за тисячу кубічних метрів для населення за оцінкою матеріалів, наданих для робочої групи, завищена.

І тепер головне, що, це пункт 3, до речі, що є наявність профіциту ресурсу природнього газу власного державного видобутку для задоволення потреб населення, враховуючи сховища і враховуючи видобуток за цей рік. Це означає, що газу українського видобутку не просто достатньо, щоб забезпечити населення, і не треба підмішувати імпортний газ, а його навіть більше, ніж потрібно. Це теж важливий висновок.

Ну, і останні дві речі. Необхідно змінити ГОСТ щодо нормативів витрат тепла для опалення житлових приміщень, змінити підходи до ціноутворення. Робоча група встановила, що по деяким районам, областям, городам, містам, в 3 рази завищений норматив списання тепла. Так само незаконно введена рента, тобто податок 70 відсотків на газ, що на 70 відсотків робить вищим тарифи на тепло та ціну на газ для населення.

Ну, і можу сказати, тут ще багато чого є цікавого. Зараз ми внесли 2 законопроекти: по-перше, законопроект про впорядкування тарифоутворення якраз на базі всіх цих негараздів і, по-друге, це законопроект про скасування рентної плати за газ. Ми роздали всім лідерам фракцій коаліції ці законопроекти.

Я прошу, звертаюся до вас зараз, Володимире Борисовичу, після Погоджувальної ради зібрати раду коаліції, щоб ми ці законопроекти проглянули, і нам треба в вівторок з цього починати. Тарифи завищені, люди отримали платіжки вже на цьому тижні, ви знаєте, в країні шок просто, люди не можуть платити такі завищені ціни. Я ще раз підтверджую, в цих тарифах закладено фундаментально корупційна складова. Але це не все.

Я також наполягаю на тому, щоб ми негайно розглянули законопроекти про індексацію пенсій і заробітних плат та скасування на пенсії податку. Сьогодні перевиконання бюджету за 4 місяці складає 21 мільярд 100 мільйонів. За попередніми розрахунками до кінця року перевиконання бюджету буде більше, ніж на 70 мільярдів гривень. Негайно підвищувати пенсії і заробітні плати і скасовувати податок на пенсії. Законопроекти внесені. Ми просимо сьогодні після Погоджувальної ради це розглянути.

Крім того, я підтримую свого колегу стосовно ТСК. Я вважаю, що якщо на цьому тижні ТСК не буде розглянуто, це просто саботаж. Законопроект про функціонування тимчасових слідчих комісій. Тому що держава не виконує свою функцію, на жаль, і не робить контроль. Треба щоби парламент виконував свої контрольні функції.

Крім того, законопроекти по самоврядуванню ми розраховуємо, що будуть прийняті на цьому тижні, і закон 1165, який вводить право громадян приймати участь в боротьбі з корупцією.

Я просила би, щоб ми не пусті порядки денні з вами розглядали, а щоб ми дійсно працювали для людей.

Дякую за увагу.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую, Юліє Володимирівно.

Будь ласка, Віктор Бондар "Відродження".

 

БОНДАР В.В. Дякую, вельмишановний Володимире Борисовичу. Шановні колеги! Я думаю, що якщо подивитись запропонований порядок денний на цей тиждень, ми знову бачимо, що десятки нормативних актів, які по суті нічого не змінюють ні в економіці держави, ні в якихось стратегічних питаннях, вони більше носять прикладний характер, зміна до змін, знову якісь статті правляться і так далі.

Ми звертаємо увагу, що до кінця роботи цього календарного періоду залишилося 4 робочих тижня, і нам треба терміново приймати рішення, що далі буде відбуватися.

Немає децентралізації, ми так і не бачимо потужного пакету по децентралізації, щоб Рада встигла за 4 тижні проголосувати, щоб з нового року наші місцеві органи отримали зміни до Бюджетного кодексу, Податкового кодексу, які би перерозподілили фінансовий ресурс на місця і дали би нові повноваження місцевим органам влади.

Ми не бачимо змін до Конституції. Ми знаємо з вами, що треба голосувати в два-три заходи, через дві, три сесії, щоби на осінь вийти з змінами і поміняти реально, передати повноваження на місця, те про що давно говорила влада і, на жаль, на сьогоднішній день нічого не відбувається, чотири тижні залишилось.

Ми говоримо про те, що якщо є сьогодні перевиконання бюджету, профіцит, то треба переглянути його і направити на зменшення тарифів, дати людям можливість очухатись від цієї ситуації. Ми наполягаємо на тому, щоби поставити на голосування проект Постанови 2578, надати доручення Кабміну переглянути умови отримання цих кредитних коштів і умови МВФа щодо тарифів, щоб люди мали можливість відійти від ситуації, коли не знають, як заплатити за ці тарифи.

І друге, якщо є профіцит, треба переглянути, взагалі, бюджет України. Направити значну левову частку коштів на інфраструктурні проекти, що дасть і в усьому світі давало підйом економіки – це будівництво доріг, інфраструктурних об'єктів і так далі.

Крім цього, ми наполягаємо на тому, щоби все ж таки поставити на цьому тижні Закон про парламентську опозицію – це 1066-1, внести зміни відповідно до Регламенту Кабміну, щоби ті фракції, які представляють сьогодні опозиційну (в тому числі наша фракція) діяльність, мали можливість впливати на розвиток подій в парламенті. Щоби ми мали можливість формувати так само порядок денний Верховної Ради і впливати на ці процеси, а не бути в ситуації, коли крім коаліції ніхто не може поставити деякі питання на розгляд і так далі.

Ми також наполягаємо на тому, щоб заслухати на цьому тижні Міністра охорони здоров'я про бездіяльність, яка там відбувається, і взагалі поставити питання про його зняття з займаної посади, винести на Верховну Раду. Хотілося б заслухати так само колишнього представника Мін'юсту Джамбуле Бенеїдзе, який написав заяву про звільнення з Мін'юсту в зв'язку з тим, що йому не дають працювати і змінювати реєстраційну службу по прикладу Міністерства юстиції Грузії.

Так само просимо поставити на голосуванні інші – це ряд соціальноважливих законопроектів. В першу чергу, ми пропонуємо поставити на голосування законопроект 1159, про який ми вже говорили, блокували трибуну – це передача місцевим органам влади, сільським радам, районним радам право самостійно розподіляти земельні ділянки навколо сіл, визначати і вирішувати питання щодо розширення пасовищ, і так далі. Це по суті і є реальна децентралізація, про яку багато говориться, і чомусь цей законопроект блокується і знову не ставиться на голосування.

Ми так само вимагаємо поставити на голосування законопроект 2671-1 про внесення змін до Закону України "Про житлово-комунальні послуги" – це щодо спрощення порядку надання субсидій для непрацездатних громадян. Ним вирішується (це наш законопроект Олега Кулініча), вирішується питання, щоб автоматично надавати субсидії тим малозабезпеченим верствам населення, які не можуть сплачувати ці шалені тарифи. І щоб не було оцієї вакханалії, коли треба збирати купу документів, а люди не можуть ці питання вирішити і ходять просто по кругу, і реально доводимо вже ситуацію до того, що люди сьогодні на місцях просто божеволіють від того, що не можуть заплатити, і не можуть зібрати необхідні документи. Цей законопроект Олега Кулініча вирішує ці питання.

Також просимо внести до порядку денного законопроект номер 1270 щодо удосконалення механізму передачі земельних ділянок, відчужених для соціальних потреб і з мотивів суспільної необхідності. Він дозволить реалізовувати масштабні інфраструктурні проекти, вирішувати питання щодо проблем інвесторів по відношенню до земельних ділянок.

Так само просимо поставити в законопроект 1085 про внесення змін до деяких законів щодо відновлення соціальної справедливості, який передбачає скасування антисоціальних норм і проведення індексації зарплат і виплат. Ви бачите, що сьогодні інфляція реально шалена, і треба допомагати людям вирішити їхні питання. Дякую.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую, Вікторе Васильовичу.

Я хотів уточнити, ви сказали, що в децентралізації нічого в країні не зроблено чи не все зроблено?

 

БОНДАР В.В. Я говорю про те, що треба системні документи, які дали б можливість передати реально бюджетні повноваження на місця, повноваження регуляторні і левову частку бюджету, щоб залишалося на місцях, якщо бюджети місцеві формуються, мінімум 60 відсотків податків і зборів мають залишатися в місцевих громадах на рівні району, міста, області, тоді будуть реально і область, і місто планувати свої видатки і працювати.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Можна вас запитати?

 

БОНДАР В.В. Да.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Скільки сьогодні відсотків прибуткового податку з громадян залишається на рівні району і міста?

 

БОНДАР В.В. Якщо подивіться на загальні, скільки надходить.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Ні, сьогодні скільки відсотків, я тільки запитав, і все? Мені не треба сума.

 

БОНДАР В.В. Та сьогодні практично все позабирали, там сьогодні залишаються копійки. Якщо подивитися на загальне формування бюджету, то у нас левова доля – 88 відсотків іде на загальнодержавний розподіл, а на місцях залишається до 20 відсотків те, що можуть скерувати громаду.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Вікторе Васильовичу, з великою повагою, я хочу сказати, що вас чують сьогодні не тільки…

 

БОНДАР В.В. Села, селища і міста районного підпорядкування, там залишаються практично нулі.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дивіться, Вікторе Васильовичу, вас чують зараз не тільки я, не тільки колеги, а й Україна, тому я просив би більш компетентно підходити до цих питань. Мова йде не про те, що нам завершити децентралізацію потрібно ще дуже багато зробити, я тут з вами погоджуюся, але говорити, що нічого не зроблено, це неправда. Я дуже чутливий до неправди. Тому я хотів би зазначити, що з точки зору децентралізації, рівень району, міста, області кроки зроблені. Є певні речі, які потрібно зробити ще для села і селища, і це правда.

 

БОНДАР В.В. І міст районного підпорядкування.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Не всіх міст районного значення, візьміть структуру бюджетів і подивитесь.

Що стосується децентралізації в питаннях містобудування, парламент прийняв рішення, по житлово-комунальному господарству парламент прийняв рішення. Тобто є ще три законопроекти, які покращать ситуацію на більш локальному рівні, є законопроекти по адмінпослугам, які нам потрібно вирішити, муніципальна варта і так далі. Але наголошую на тому! – говорити, що нічого не зроблено – це не правильно.

 

БОНДАР В.В. Я говорю, Володимире Борисовичу, що…

 

ГРОЙСМАН В.Б. Це не те, що не правильно, ви можете говорити все, що завгодно…

 

БОНДАР В.В. …у нас залишилося кілька тижнів прийняти радикальні зміни, які б дали можливість перерозподілити потужно бюджет і залишати левову частку на місцях, а не так як сьогодні через Київ відбувається постійно перерозподіл.

Територіальні призначення всі, щоб дійсно, місцеві громади, сформувати виконкоми, щоб реально були призначення на рівні області і відбувалися через область, а не через Київ, коли навіть райони призначаються з Києва.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Вікторе Васильовичу, дякую.

Я не хочу дискутувати, я задав запитання, не отримав відповіді. Я вам хочу зараз доповісти, що на рівні району, на рівні міста вперше з 1 січня 2015 року 60 відсотків прибуткового податку громадян залишається в місцевому бюджеті, ні на делеговані повноваження, а на власні повноваження. І це означає, що реально децентралізація здорова розпочалася, треба підсилювати, є питання, є проблеми, але вона розпочалась. І, більше того, хочу вам доповісти, що за результатами першого кварталу місцеві бюджети отримали ресурсу на 35 відсотків більше, ніж будь-коли. Окрім того впроваджені нові інструменти формування місцевих бюджетів, які є достатньо прогресивними і повністю відповідають європейській практиці. Дякую за увагу.

Будь ласка, Юрій Віталійович Луценко.

 

БОНДАР В.В. Як послухати, там у нас соціалізм там почався, там все здорово тоді.

 

ГРОЙСМАН В.Б. У насні.

 

ЛУЦЕНКО Ю.В. Шановний пане Голово! Шановні колеги! На цьому тижні ми маємо зробити прорив у боротьбі з корупцією і злочинністю. І на відміну від попереднього виступаючого я бачу дуже серйозні законопроекти, які на це направлені. Для цього ми маємо, перше, проголосувати-таки за членів Вищої ради юстиції, і формула може бути одною, або голосуємо за двох, які уже узгоджені відповідними фракціями, або за трьох, якщо вся коаліція подасть свої кандидатури. Але далі саботувати це питання означає зривати очищення суддівської мафії.

Друге, ми можемо підтримати і маємо підтримати узгоджений законопроект про прокуратуру 2667П, над яким працювали всі фракції коаліції і який готовий до проходження в комітеті і винесення в зал.

Також про національну поліцію (2822), який також узгоджений з усіма, хто долучився до цієї роботи. Це були представники практично всіх фракцій.

Про Державне бюро розслідувань (2114), який завершує стратегічну архітектуру силових органів.

Підтримуємо також законопроект про приватне обвинувачення, внесений фракцією "Батьківщина", і про регуляторну гільйотину (1069), котрий має нарешті закласти механізм знищення знаменитих "кровосісів" при всіх міністерствах і відомствах нашої країни.

2591щодо прозорості видобувних галузей, який вводить порядок прозорого формування тарифів і платежів в цій галузі.

1888 щодо захисту користувачів телекомунікаційних послуг, котрий треба вносити на розгляд парламенту цього тижня.

Ще один блок законів – це закони, пов'язані із соціальним захистом. Наша фракція також стурбована тим, що невідповідним ножицями росту цін і заморожування доходів населення. Вважаємо, що в нинішній ситуації, коли бюджет отримує додаткові надходження – ми розуміємо природу цих надходжень, розуміємо динаміку цих надходжень, - коаліція має прийняти відповідальне рішення і проіндексувати мінімальні зарплати і пенсії в нашій країні. Люди, безумовно, підтримують державу у веденні війни проти агресора, вони підтримують реформи, але необхідно також по дорозі реформ годувати людей. Це дуже важливе завдання. Про те, як це зробити, безумовно, треба радитися з урядом, треба виходити на узгоджене рішення, але просто заморозити це питання, відкласти його на колись, на потім, після перемоги є неправильним.

2069 права людей з інвалідністю на безоплатний проїзд у приміському транспорті. За визнанням Прем'єр-міністра, це технічна помилка при прийнятті бюджету. На жаль, вона позбавляє відповідну категорію людей уже з 1 червня. Тому прохання на цьому тижні поставити цей закон і поправити ситуацію для дуже вразливої і соціально незахищеної категорії.

Третій блок. Ми хочемо запропонувати розглянути законопроекти 2874, 2875, пов’язані між собою, щодо співфінансування доріг державного значення. Йдеться про те, що коаліція підтримала будівництво державних доріг у Карпатському регіоні, але надходження до місцевих бюджетів понад план, пане попередній виступаючий, до місцевих бюджетів дозволяє їм взятися за співфінансування цієї програми. Тому за узгодженням з місцевими керівниками місцевих органів влади ці 2 законопроекти прохання також поставити в порядок денний.

Також 2228 має доповнити уже забитий у порядку денному 2635 щодо правил паркування транспортних засобів. Це взаємодоповнювальні закони. Прохання секретаріату також звернути на це увагу, 2228.

В цілому я хотів би підтримати Голову Верховної Ради у двох напрямках. Перше, дисципліна відвідування, ми серйозно приділяємо увагу цьому питанню. І також підтримуємо публічність прогульників щодо будь?яких фракцій, яких стосується.

Тим не менше, ми вважаємо за необхідне внести також законопроекти, які вносять персональну відповідальність депутатів за неперсональне голосування. Він є в залі, якщо не помиляюсь, це 1591. Для того, щоб ті, хто голосує неперсонально, прогулює, мали нести відповідне покарання. Але найбільше ми підтримуємо закінчення роботи Конституційної групи над змінами до Конституції, які дійсно зроблять стратегічний прорив у децентралізації державних органів. Це потрібно завершувати ще на цій сесії.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую, Юрію Віталійовичу.

Будь ласка, Юрій Анатолійович Бойко.

 

БОЙКО Ю.А. Дякую, шановний Володимире Борисовичу, шановні колеги! Ми уважно проаналізували порядок денний наступного тижня. Вважаємо, що цей порядок денний надає можливості відповісти на 3 ключові питання, 3 пріоритетних завдання, які, на наш погляд, повинні стояти перед парламентом. Перш за все, це виконання і законодавча підтримка Мінських угод, про що ми кажемо практично кожну Погоджувальну раду, і яке, на наш погляд, правляча коаліція саботує.

Більш того, ми подали 10 законопроектів, які законодавчо закріплюють виконання Мінських угод. І на минулому тижні в вашому кабінеті, Володимире Борисовичу, сказали про те, що якщо не подобаються наші закони, то давайте збиратись, нехай правляча коаліція розробляє свої закони по виконанню Мінських угод і заносить їх до сесійної зали. На жаль, нічого не діється, і ми вважаємо, що це є прямий саботаж з боку правлячої коаліції процесу завершення військового конфлікту та виконання Мінських угод.

Друге питання, яке ми вважаємо пріоритетним, і про це ми також подали відповідний законопроект, це питання продовження мораторію на продаж землі. Ми ще в грудні подали законопроект 1070/1, згідно якого пропонуємо продовжити мораторій на продаж землі до 2020 року, тому що завершується мораторій 1 січня 2016 року, враховуючи таланти нашого уряду по масовій розпродажі всього і вся, може так статись, що ми просто не встигнемо прийняти Закон про мораторій на продаж землі, і земля буде так, як всі інші підприємства, які подав уряд, пропонуватись на продаж в умовах військового конфлікту і падіння національної валюти. На наш погляд, це недопустимо, і ми вважаємо, що це питання повинно бути на розгляді усього составу парламента найближчим часом.

І третє принципове питання. Ми не голосували за бюджет і попереджали, що відсутність графи про індексацію пенсій буде проблемою для всіх пенсіонерів країни. Сьогодні ми прийшли до того, що ця проблема вже на дворі і всі обіцянки уряду, що з 1 липня будуть підвищені, проведені законодавчо індексації пенсій, вони, на жаль, залишились на папері. І замість індексації пенсій нам пропонується в порядку денному нову пенсійну систему з накопичувальних фондів і розподілення їх по приватним структурам для управління.

Ми подали альтернативний законопроект 2767 – стосовно системи державного пенсійного страхування і вважаємо, що цей законопроект відповість на питання, яким чином застрахувати пенсіонера діючого. Але питання по індексації, і я тут підтримую, практично, всіх, що потрібно розглядати найближчим часом. 1 липня вже надворі, згідно тих "успіхів", які має уряд, на мій погляд, вони його виконувати не збираються.

То моя пропозиція – внести зміни до бюджету для того, щоб як мінімум на суму і на вартість офіційної інфляції підвищити пенсіонерам, які мають пенсію 1 500 і нижче гривень.    

Дякую за увагу.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую.

Будь ласка, Олег Валерійович Ляшко.

 

ЛЯШКО О.В. Шановні колеги, шановні громадяни України! Фракцію Радикальної партії категорично не влаштовує той порядок денний, який пропонується до розгляду парламенту. Коли його проаналізувати, то відповідь одна, словами класика, "наскільки безнадійно ми всі далекі від народу". Тут немає жодної відповіді на ті проблеми, які хвилюють сьогодні українських громадян.

Я розумію, що переважна більшість народних депутатів не спілкуються з людьми, не знає, де село, де місто, де громадська приймальня, які проблеми в людей. Депутати від фракції Радикальної партії щодня спілкуються з народом, і ми знаємо, що болить людям: це питання цін, пенсій, зарплат, соціальні, тарифи тощо. От що болить людям!

І коли попередня банда Януковича довела країну до ручки, то, безумовно, завдання сьогодні українського парламенту і парламентської коаліції робити все для того, щоб захистити інтереси українських громадян.

Тому ми вважаємо, підтримую колегу Луценка, що цей тиждень має стати не лише тижнем боротьби з корупцією і, зокрема реформування правоохоронних органів, прийняття законів по прокуратурі, по судочинству, а й тиждень боротьби за соціальні права українських громадян. Я розумію, що вам це нецікаво, але послухайте, пане Бойко! Тиждень боротьби за соціальні права українських громадян.

Тому ми наполягаємо на тому, щоб завтра парламент першим законопроектом розглянув 2676 – автоматичне нарахування субсидій. Сьогодні мільйони людей не оформили свої субсидії, бо дід і баба не мають ні Інтернету, чи родичів хтось не має, і не знають, як оформлять ті субсидії. Тому субсидії мають нараховуватися автоматично за житлово-комунальні послуги для того, щоб Пенсійний фонд в соціальні відділи передавали відповідні інформації до відповідних структур, і щоб людина не переживала: отримає вона цю субсидію чи не отримає.

Так само ми наполягаємо на тому, що має бути розглянуто питання індексації зарплат, пенсій, соціальних допомог, стипендій тощо. Ми з цього приводу підписали відповідні законопроекти.

Коли хтось мені скаже, що в бюджеті немає грошей, я категорично з цим не згоден. Українська держава в цьому році 344 мільярди гривень має виплатити на погашення обслуговування зовнішніх боргів. Тому ми наполягаємо на розгляді законопроекту, який ми зареєстрували, про списання частини наших боргів, про реструктуризацію виплати боргів і зекономлені мільярди спрямувати на виплати зарплат, пенсій і на все інше, що хвилює українських громадян. Якщо у нас є 344 мільярди у цьому році, щоб заплатити за проценти за боргами, за виплату тіла тощо, то чому ми кажемо, що у нас бюджет не має?

Тому уряд, Президент і парламент мають солідарно докласти зусиль до того, щоб переконати наших міжнародних партнерів-кредиторів, що якщо вони реально хочуть допомогти Українській державі вистояти проти агресії російської, то найперше, що нам треба – це списання частини боргів.

Далі. Ми наполягаємо на прийнятті законопроектів 2576, 1877, зниження податкового тиску на фонд заробітної плати. Це те, що дасть можливість вивести з тіні зарплату, легалізувати її і, як наслідок, збільшити доходи до бюджету Пенсійного фонду.

Ми також наполягаємо на розгляді законопроектів, спрямованих на захист національної безпеки і оборони країни. Зокрема ми зареєстрували цілий ряд законопроектів про денонсацію військових угод з Росією, зокрема у сфері розвідки. Наполягаємо, щоб парламент на цьому тижні їх розглянув.

До речі, кілька днів тому російських офіцерів Головного розвідувального управління наші герої затримали в Щасті. Нікуди цих не діти – обміняти на Надію Савченко, на Сенцова, на Карпюка, на інших наших героїв, а не так, як раніше: тишком-нишком віддали, а наші герої продовжують сидіти. Публічно обміняти десь там на кордоні Белгородської і Харківської області! І Надію Савченко вернути сюди, Сенцова вернуть сюди, Карпюка вернуть сюди, усіх інших повернути сюди, а не ми затримуємо російських терористів, російських солдат, і потім, бачите, віддаємо, благодійники, передаємо їх. Чого ми їх маємо віддавати? Вони наших заручників тримають, а ми їхніх військовослужбовців віддаємо просто так. Тільки в обмін на наших заручників, яких сьогодні тримає Москва.

Так само ми наполягаємо на тому, не бачу в порядку денному питання про зняття депутатської недоторканності із Клюєва і Мельничука. Чому немає цього питання? Ждете поки вони втечуть за кордон чи ждете поки чемодани грошей принесуть за те, щоб відкликати подання? Тому негайно завтра розглядаємо питання про зняття недоторканності, нічого ховатися за недоторканністю.

Так само наполягаємо 2671 – припинення повноважень суддів Конституційного Суду, які "гвалтували" Конституцію на догоду Януковичу. Вимагаємо, щоб це питання невідкладно було розглянуто. Так само вимагаємо невідкладного розгляду питання 2678 – націоналізація майна агресора. Це ганьба, коли російський агресор продовжує заробляти в Україні, і на ці кошти, які заробляють в Україні, убивають українських громадян, убивають українських солдат.

Ну, і нарешті, Володимире Борисовичу, питання до вас окремо. Це Закон "Про позбавлення звання Януковича Президента". В лютому цей закон був прийнятий, в лютому цей закон мав бути підписаний. До сьогоднішнього дня підпису Президента немає, закон не оприлюднений. Відповідно до вимог Конституції, якщо в 15-денний термін після направлення на підпис Президенту закон не підписаний, він вважається таким, що є підписаний і має бути оприлюднений. Тому звертаюся до вас, як до Голови Верховної Ради, з вимого оприлюднити прийнятий майже конституційною більшістю Верховної Ради Закон "Про позбавлення звання Президента (зрадника України) Віктора Януковича".

Вимагаю від колег по коаліції, вимагаю від інших депутатів, зокрема злодійського блоку, цей тиждень присвятити захисту соціальних прав громадян. А інакше – немає чого робити в парламенті, якщо не вміємо захищати людей.

Дякую за увагу.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую, Олеже Валерійовичу.

Будь ласка, Віце-прем'єр-міністр В'ячеслав Кириленко від уряду, прошу.

 

КИРИЛЕНКО В.А. Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги. Спочатку декілька загальних зауважень.

Безумовно, зараз в уряді є певне перебільшення надходжень фінансових над видатками, і це перебільшення, цей профіцит з'явився тільки завдяки спільним діям коаліції і уряду щодо економії державних фінансів, щодо збільшення податкових надходжень і щодо низки рішень, скерованих на оздоровлення в економіці загалом.

Але цифри, якими подекуди маніпулюють деякі публічні промовці, не відповідають дійсності. Немає ніяких 70 мільярдів, 100 мільярдів, 125 мільярдів, є певна цифра, щодо якої може бути розмова тільки у форматі коаліція-уряд. Більше того, я хочу вам сказати, що тільки першочергові заявки силових структур, поточні і то вже суттєво зменшені після попередніх обговорень в уряді сягають 17 мільярдів гривень. Міноборони, плюс Нацгвардія, плюс прикордонники по поточних питаннях обороноздатності.

Тому уряд розуміє всі питання, пов'язані з соціальним захистом людей. І найближчим часом ми ініціюємо розмову в форматі коаліція-уряд, спільно подивимося на всі можливі ресурсі і після того, я думаю, зробимо спільну заяву або її зробить Прем'єр-міністр, або Прем'єр-міністр разом із фракціями коаліції.

З приводу повчань з боку "Опозиційного блоку", я хочу сказати, що ви повинні мати якісь елементи сумління. Вся країна і весь світ вже знає, що після вас лишилися одні кістки, ріжки і ніжки. Порожній бюджет, порожня скарбниця 0 гривень 0 копійок. Але є сотні мільярдів доларів по всьому світу арештованих рахунків, які ви вкрали, ваші діячі, ваша Партія Регіонів, яка тепер називається "Опозиційний блок", і до сих пір вся країна не може оговтатись після вашого правління. Тому ваші оці стєнанія, вони викликають, по-перше, сміх, а взагалі у простих, чесних людей просто обурення, тому що ви ще за те, що накрали не відповіли, а вже розказуєте як на всім тут жити.

Тепер з приводу законопроектів. 12 урядових законопроектів включено до порядку денного на різних стадіях – перше і друге читання, і для включення до порядку денного ми пропонуємо список із 26 законопроектів. Ми, пане Голово, передали їх всі до секретаріату, але окремо хочемо наголосити на декількох вкрай важливих, хоча вони всі важливі. 2862 щодо судового збору – це законопроект, який в умовах Світового банку стоїть, але він потрібен країні, в першу чергу. Просимо його включити до порядку денного сесії і після ухвалення рішень в комітетах ухвалити.

А також законопроекти, які опрацьовані після зауважень Науково-експертного управління: 2561 про органи внутрішніх справ.

2562 – щодо регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.

2567 – про сервісні послуги та сервісні центри Міністерства внутрішніх справ України.

І плюс 2822 – про Національну поліцію, який стоїть для включення до порядку денного.

Окремо хочу сказати, що ми просили би дуже коаліцію і взагалі парламент підтримати 2492 про Національне антикорупційне бюро України, він стоїть до включення, до порядку денного. Стоїть 2492 і 2494, вони в парі, але 2492 особливо важливий.

Крім того, ми просили би розглянути і підтримати 2654 – це зміни до Кримінального процесуального кодексу (щодо удосконалення застосування застави за вчинення корупційних злочинів). Це резонансне питання, і люди про це говорять, про цю заставу, що корупціонери її платять і потім тікають, або можуть втекти від відповідальності.

І останнє, оскільки ви дуже правильно згадали сьогодні День пам'яті жертв депортації кримськотатарського народу, сьогодні відбуваються державні заходи, і ми запрошуємо членів парламенту, народних депутатів о 16-й годині до Національної опери України, де відбудеться пам'ятний вечір-реквієм за участі лідерів країни і лідерів кримськотатарського народу.

Дякую за увагу!

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую!

Шановні колеги! Я думаю, що ні в кого немає сумніву, що питання індексації пенсій, зарплат має визначальне значення сьогодні для людей, і всі, хто сьогодні виступав, про це говорили, тому що всі розуміють важливість цього питання. Тому я зараз офіційно даю доручення Комітету з питань бюджету, Комітету з питань соціальної політики розпочати офіційні консультації з профільними міністерствами щодо можливості зазначеної індексації, напрацювати спільне рішення, проінформувати Верховну Раду, керівників фракцій і коаліції щодо реального стану справ, щодо того, коли буде розпочато процес індексації, за яких умов, скільки ресурсу на це потрібно. Тому, будь ласка, ми можемо говорити про це ще тиждень, ще два, ще три і ще місяць, я просив би професійно опрацювати це питання і дати відповідні пропозиції парламенту. Будь ласка. Дякую.

Колеги, по комітетам. У мене є величезне прохання, якщо можна, то не всі, тільки у кого є реальні пропозиції.

 

СЕМЕРАК О.М. Володимире Борисовичу, якщо дозволите, до вашої пропозиції?

 

ГРОЙСМАН В.Б. Будь ласка, Остап Семерак.

 

СЕМЕРАК О.М. Насправді сьогодні багато чи декілька членів коаліції говорили про відповідальність держави. Я вважаю, що держава і функція держави якраз самозбереження, в першу чергу, і розвиток. Тому, роблячи реформи, давайте говорити чесно і не використовувати неправдиву інформацію стосовно тарифів, стосовно відповідальності Національного банку і так далі. Тому я хотів би наполягти на цей тиждень також розглянути новий Закон про національну комісію регулювання тарифів, оскільки це є функція комісії регулювати тарифи і встановлювати. І якщо для цього парламент повинен допомогти саме цій комісії, давайте парламентом допомагати, а не повішувати це уряд, це є безвідповідально і неправдиво.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую.

Колеги, хочу зазначити, що будь-яка комісія, будь-яка, національна, державна діє в рамках чинного законодавства. От як ми з вами затвердили законодавство, отак вони будуть діяти. А нам потрібно, щоб ті, хто будуть нараховувати тарифи, робили це публічно. Хто сьогодні знає, скільки ми добуваємо газу, реально? Споживаємо скільки, і так далі? От публічність і прозорість тарифів, от що викликає сьогодні величезне занепокоєння в суспільстві. Це найголовніше питання: прозорість тарифів, і до цього потрібно дійти. Я думаю, що фахівці сьогодні в уряді і в парламенті є, які можуть запропонувати модель, при якій вони стануть відкритими і публічними.

Будь ласка, з комітетів починаємо.

Сергій Власенко, будь ласка.

 

ВЛАСЕНКО С.В. Дякую, Володимире Борисовичу.

У нас з'явилися закони, які білі, а є закони, які чорні. От, у мене є закони, які розглянуті комітетом, 1211, 1421 і 1451. Ми вже ці закони жартома називаємо "закони, які вносяться на наступний тиждень". Тобто їх уже, напевно, тижнів 10 як вносять на наступний тиждень кожен раз, незважаючи на те, що закони, які регламентують аналогічне коло питань, зокрема 1201 стоять в порядку денному засідання цієї сесії, тому від комітету просили би це зробити.

Не можу не відреагувати на репліку попереднього колеги, шановний колего, дійсно НКРЕ займається встановленням тарифів, але базові цифри йому дають або з уряду, або з державних монополій, які підконтрольні уряду. І НКРЕ – це просто калькулятор, який зводить цифри, якщо "Нафтогаз" дав цифри, то НКРЕ його звело. Тому не треба з хворої голови на здорову перекладати питання. Дякую.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Будь ласка, Ганна Гопко.

 

ГОПКО Г.М. Доброго дня, колеги! Дуже просимо законопроект номер 2765, співавторами якого є, зокрема і Оксана Сироїд, Олена Сотник і багато інших депутатів, про проект Постанови про затвердження Заяви про відступ України від зобов'язань, визначених Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, не тільки включити в порядок денний, але також на четвер розглянути його парламентом – це надзвичайно важливо.

І зняти взагалі як небезпечний законопроект з порядку денного на цьому тижні (2335), Закон "Про вищу освіту", який по суті знищує систему зовнішнього незалежного оцінювання.

І законопроект про дипломатичну службу, щоб він також залишився в порядку денному. Дякую.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую.

Шановні колеги! Хочу принагідно вас проінформувати про Закон України "Про Регламент Верховної Ради України", 73 стаття частина 10, де зазначено, що пропозиції Погоджувальної ради, на базі якої формується порядок денний і розклад на тиждень, ухвалюються такою кількістю голосів, членів Погоджувальної ради з правом ухвального голосу, яка у сумарному підрахунку голосів членів відповідних депутатських фракцій є достатньою для прийняття позитивного рішення при голосуванні питання в залі засідань. Тобто на Погоджувальній раді керівники фракцій, які висловлюють позицію свою і підтримують закон, мають мати 226 голосів, для того щоб в залі був результативний розгляд.

Але все, що ви зараз проговорюєте, ми повністю систематизуємо на відповідність Регламенту і підготовки, в тому числі комітетів і так далі. І далі ми будемо з вами консультуватись вже в такому оперативному порядку: підтримуєте чи не підтримуєте ті чи інші закони. Якщо підтримуєте, вони з'являються в порядку денному. Я вам говорю про алгоритм дій. Дякую.

Будь ласка, Сергій Пашинський.

 

ПАШИНСЬКИЙ С.В. Шановний пане Голово! Я звертаюся до вас і до колег з правоохоронного комітету. Ми прийняли рішення Закон про ВСП – військову поліцію – передати. Я дуже прошу, щоб у середу комітет його розглянув, і на четвер винесли в першому читанні.

І друге. Я хотів би звернутися, пане Голово, до вас і до всіх керівників фракцій. Я є головою Комітету по обороні і безпеці, в міру своїх сил виконую свої функції. На жаль, у п'ятницю депутатом від партії "Батьківщина" Соболєвим і депутатом від партії "Блоку Петра Порошенка" Добродомовим була розповсюджена брехлива, цинічна заява, що я як голова комітету нафтопродукти, які повинні були йти в армію, віддав комерційним структурам у вигляді жовтої рідини.

Ви знаєте, мені не хотілось би так реагувати, як Руслан Богдан…

 

ГРОЙСМАН В.Б. Вибачте, а до чого тут комітет до нафтопродуктів?

 

ПАШИНСЬКИЙ С.В. Я прошу пробачення, це заява пана Добродомова і пана Соболєва. Так от, я не хотів би реагувати, як пан Богдан реагував на героя-педофіла Омельченка, я, звичайно, буду подавати до суду. Але я звертаюся публічно до керівників цих фракцій зупинити брехню цинічну, яка в цих ситуаціях просто, вибачте мені, розхитує не тільки коаліцію, а всю нашу державу.

Зі свого боку, як депутат, як член фракції "Народного фронту", я, звичайно, буду встановлювати істину. Я звернуся до антикорупційного комітету, щоб вони в цьому розібралися. Але ще раз хочу сказати: перестаньте лити бруд, тому що цей бруд впаде на ваші голови.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую.

Будь ласка, Микола Мартиненко. Потім Григорій Немиря.

 

МАРТИНЕНКО М.В. Дякую.

Шановні колеги, є прохання по двох законопроектах. Перший – це 2336 від 05.03.2015 року. Це проект Закону про внесення змін до статті 6 Закону України "Про порядок здійснення розрахунку у галузі ПЕК". Реєстраційний номер я сказав. Це стосується розрахунків за ядерне паливо. Його треба терміново приймати. Комітет законопроект пройшов, і просимо включити до порядку денного.

Також я просив би для розгляду, для включення до порядку денного і поставити його, щоб ми розглянули його в четвер, дуже важливий законопроект 2010 (доопрацьований). Він повинен бути сьогодні-завтра зареєстрований, комітет по ньому вже рішення прийняв, там йдуть технічні правки. Це стосується альтернативної енергетики. Надзвичайно важливе питання. Чому воно важливе? Тому що від нього залежить взагалі загальний енергетичний баланс країни, там змінені певні тарифи.

Питання наступне, шановні колеги. Є дві спекулятивні речі, якими ми постійно маніпулюємо на наших засіданнях. Перше. Це що таке реформи? От я можу сказати, як комітет по енергетиці бачить свої реформи. Крім тих законів, які прийняті, ми бачимо за ціль на цій сесії прийняти ще два закони: це про НКРЕ (про Національну комісію регулювання…). І друге питання – це доповнення до законопроекту про ринок електроенергії. Все! Я хотів би, щоб ми зібрали з усіх комітетів ці питання, зробили їх основними і провели на цій сесії.

Питання друге. Дуже багато спекуляцій іде по формуванню тарифів. Шановні колеги, все дуже просто. НКРЕ приймає тарифи, міністерство затверджує їм тільки баланс і інвестиційну складову, яку НКРЕ може приймати до тарифів. Ще буквально два слова.

Тому що для цього треба зробити? Давайте зробимо парламентські слухання з цього питання, послухаємо цю процедуру, і не будемо політично спекулювати. Дякую.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую.

Григорій Немиря, будь ласка.

 

НЕМИРЯ Г.М. Шановний пане Голово, шановні колеги, Комітет Верховної Ради з прав людини вносить пропозиції про розгляд, включення на цей пленарний тиждень для розгляду в першому читанні проект закону № 2166 щодо посилення гарантій дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб.

Сьогодні, коли у нас була "хвилина мовчання", ми згадували долю кримськотатарського народу, хочу сказати, що потрібно не лише згадувати, а й, враховуючи, що у нас багато переселенців з Донбасу, з Криму включно з кримськими татарами, питання посилення гарантій прав і свобод внутрішньо переміщених осіб або переселенців є питанням національної безпеки і питанням виживання України. Саме в цьому законопроекті йдеться про пришвидшення питань щодо працевлаштування, щодо відновлення документів, щодо скасування залежності переселенців від реєстрації, поширює гарантії на осіб, які проживали без реєстрації на тимчасово окупованій території.

Хочу сказати, що цей законопроект розроблявся у співпраці з неурядовими організаціями, він підтримується платформою правозахисний порядок денний, реанімаційним пакетом реформ, міжнародними гуманітарними організаціями та нашими європейськими партнерами. Тому я наполегливо прошу включити до розгляду у першому читанні законопроект 2166.

Також в цьому ряду я звертаюся для включення до порядку денного сесії проекту 2167, який стосується компенсації вартості пошкодженого майна внутрішньо переміщених осіб.

Дякую за увагу.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую.

Будь ласка, Віктор Галасюк.

 

ГАЛАСЮК В.В. Шановний Володимире Борисовичу, шановні колеги! Комітет з питань промислової політики та підприємництва пропонує включити на цей тиждень і розглянути першочергово наступні три законопроекти у другому читанні: законопроект 1058 про державне приватне партнерство. Прийняття цього законопроекту дозволить захистити інтереси інвесторів, залучити в Україну інвестиції, необхідні для розбудови промисловості; законопроект 1069 про зміну системи регулювання економіки, чи так звана "регуляторна гільйотина", який дозволить значно зменшити бюрократію, значно зменшити корупцію в дозвільній системі держави.

Також підтримую колегу Мартиненка, необхідно розглянути законопроект 2010. Всі ці три законопроекти, вони включені до Плану законодавчого забезпечення реформ, який підготовлений на доручення Голови Верховної Ради, і визначені в складі цього документу як пріоритетні.

Також хотів би наголосити на важливості розгляду на цьому тижні пакету законопроектів 2617 та 2618 (щодо відродження деревообробної галузі України). Цей пакет законопроектів дозволить створити десятки тисяч нових робочих місць в Україні.

І останнє питання – це щодо включення до порядку денного зареєстрованого на днях законопроекту 2844 – міжфракційний законопроект щодо розвитку мережі індустріальних парків в Україні. Його прийняття дозволить також залучити інвестицію в українську промисловість, створити нові робочі місця і запустити процес відродження українського виробництва. Дякую.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую.

Будь ласка, Людмила Денісова.

 

ДЕНІСОВА Л.Л. Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги народні депутати! Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (щодо пенсійного забезпечення), 213 від 2 березня 2015 року було передбачено Кабінетом Міністрів України до 1 травня 2015 року підготувати та подати на розгляд Верховної Ради проект Закону щодо призначення цих пенсій, в тому числі спеціальних, крім військовослужбовців та науковців, на загальних підставах. А у разі неприйняття такого закону Верховною Радою до 1 червня, з 1 червня скасувати норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії призначаються за 12-ти спеціальними законами.

Дійсно, уряд вніс такий законопроект 2767, він є в порядку денному, вже поставлений на розгляд в четвер. Але комітет розглянув такий законопроект на засіданні 13 травні 2015 року та зазначив, що в такому вигляді одночасне прийняття норм щодо єдиних принципів до запровадження накопичувальної системи його приймати неможливо, враховуючи чисельні зауваження до введення другого рівня накопичувальної системи, яка просто не запрацює і не викличе довіру у звичайних громадян.

Комітет запропонував повернути такий проект до комітету на підготовку до опрацьованого проекту разом з положенням альтернативних проектів для надання його до Верховної Ради на повторне перше читання.

Також слід зауважити, що навіть прийнявши його за основу в першому читанні в четвер 21 травня, уряду потрібно буде доопрацювати, і ніяк не встигнемо, враховуючи наш календарний план, до 1 червня прийняти. Тому комітетом підготовлено проект Закону (2852) про перенесення термінів введення в дію такого закону з 1 червня до 1 грудня. І тому прошу вас поставити в порядок денний для включення в порядок денний і разом 21 травня, розглядаючи нову пенсійну реформу, прийняти за основу та в цілому цей законопроект 2852.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую.

Будь ласка, Ярослав Васильович Дубневич.

 

ДУБНЕВИЧ Я.В. Шановний Володимире Борисовичу, шановні колеги, Комітет транспорту просить включити 2 законопроекти в порядок денний на цей пленарний тиждень. Це номер 2874 та 2875, які озвучував і голова фракції "Блок Петра Порошенка" Юрій Луценко, щодо можливості співфінансування місцевими органами влади доріг державного значення.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Це правильний гарний закон. Тобто можна об’єднувати зусилля для того, щоб ремонтувати дороги державного значення. Це правильне рішення.

 

ДУБНЕВИЧ Я.В. Так. Це дасть можливість закумулювати більше коштів. І просимо його розглянути в четвер, Володимире Борисовичу. Дякую.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Це правильне рішення. Абсолютно і повністю підтримую. Я думаю, що всі підтримають такий закон. Дякую.

Будь ласка, Тарас Кутовий.

Потім – Василь Амельченко.

 

КУТОВИЙ Т.В. Шановний пане Голово, Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин просить вас включить 2 законопроекти порядку денного. Це законопроект 2655 це про карантин рослин, який ми розглядали в залі, але не змогли розглянути в силу відсутності депутатів в залі на той момент, він був перереєстрований, це щодо зменшення адміністративного навантаження. А також законопроект народного депутата Олександра Бакуменка 2585, який врегульовує ряд питань на селі з точки зору і податкового законодавства, і економічних відносин. Дякую.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую.

Будь ласка, Василь Амельченко.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, справа в тому, що в нас сьогодні запропонований порядком денним до розгляду є тільки один закон. Але, на жаль, він не пройшов у нас розгляду в комітеті. Мало того, термін дії вступає його з 1 січна 2017 року. Але враховуючи і сьогоднішні пропозиції, і дуже велику, я вам скажу, підготовку і роботу Комітету з питань бюджету щодо Закону "Про Рахункову палату".

Ми декілька разів засідали, провели комітетські слухання, величезна робота колегами і з урядом, і пані Оксана, і Іван Іванович доповідав, що всі гуртом його готували. І найбільш демократичного закону ще немає в і інших країнах. По-перше.

По-друге, це ж ми нарешті маємо його прийняти. І це серйозний дієвий механізм парламентського контролю. Тому я вважаю, що ми зобов’язані його на цьому тижні розглянути.

Наступний момент. 2874, 2875. Мова йде про що? Про те, що ви сьогодні почули, і уряд констатує, Бюджетний кодекс змінив все ж таки ситуацію в напрямку підвищення, збільшення місцевих бюджетів. І коли ми зробили виїзне засідання в Івано-Франківськ, робоча група виїжджала по дорогам, то я вам скажу, спеціально ми збирали керівників громад, і вони сказали, що якщо бюджет перевиконується наш, дайте нам можливість співфінансувати вулиці тих доріг державного значення, які проходять на нашим населеним пунктах і це буде… Бо, в першу чергу, ними користуються наші жителі.

І таким чином, я думаю, що ці три закони, ми просимо обов'язково поставити на цьому тижні.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую. Василю Васильовичу, хочу поінформувати, що насправді закон дуже якісний і підготовлений, але останнє засідання комітету було в п'ятницю, наскільки мені не зраджує пам'ять, і ми ж формуємо проект порядку денного за поданням комітетів. Тому сьогодні за результатами Погоджувальної ради він з'явиться в порядку денному.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Дякую.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Якщо найде підтримку, знову ж таки 226, ми ж про це говорили.

Будь ласка, Микола Томенко.

 

ТОМЕНКО М.В. Володимире Борисовичу, всіляко підтримую вашу ініціативу про те, що треба публічно затаврувати ганьбою прогульників. Натомість вважаю, що негативіська ідеологія послабить (лише одна) послабить авторитет парламенту, тому нам треба друкувати і відмінників парламентської діяльності, тих, хто найактивніше ходить і працює, це збалансує ситуацію…

 

ГРОЙСМАН В.Б. А там буде "Топ" найгірших і "Топ" найкращих.

 

ТОМЕНКО М.В. Найкращих.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Це правда. Буде два "Топи".

 

ТОМЕНКО М.В. І в контексті покращення роботи парламенту, просив би, у нас тут є низка законопроектів про відкритись роботи комітету, і наш законопроект до того блоку додати 1405. І, по можливості, все-таки нам повернутися до оптимізації роботи парламенту по п'ятниці. У нас є законопроект 2536, де ми, як ви знаєте, кілька ідей пропонуємо, і знову попередня п'ятниця показала, що ми поки не спроможні голосувати. На мою думку, перенесення депутатських звернень і упорядкування розгляду Години уряду дасть можливість все-таки голосувати закони, бо там є, от Палатний скаже, що там є кілька спортивних законів, які вже десятий раз в п'ятницю стоять і, звісна річ, ми ніколи на них не наберемо 226.

І остання позиція, колеги, Кубіва немає, я просив би, і з ним буду говорити, і з вами, у нас трапляється якась прикра неприємність, у нас Адміністрація Президента почала перетягувати термін розгляду законопроектів.

От по нашому комітету, я вам скажу, що у нас є зараз кілька законопроектів, термін підписання яких вийшов вже тиждень тому. Більше того, я вам скажу, якісь резонансні законопроекти от в нас 0916, 0917, вони вже надруковані в нас, і ми їх пропагуємо, вони навіть в новинах не згадуються на сайті Президента, що Президент їх підписав. Тому я думаю, що тут треба підтягти цю роботу, щоби злочинне оточення Президента не підставляло його.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую. Будь ласка, Артур Палатний.

Вибачте, Ліліє Михайлівно, я просто не побачив.

Будь ласка, Лілія Михайлівна Гриневич, потім Артур Палатний.

 

ГРИНЕВИЧ Л.М. Дякую, Володимире Борисовичу.

Шановні колеги, я хочу привернути увагу до питання дошкільної освіти.

У нас сьогодні, зараз величезні черги у великих містах на влаштування дітей у дошкільні навчальні заклади, і цю проблему треба вирішувати. З цього питання є декілька законопроектів у парламенті. Дуже прошу поставити їх у порядок денний на наступному пленарному тижні.

Зокрема, до другого читання готовий законопроект 1327, а також для розгляду у першому читанні 2276, він розглянутий вже частиною комітетів, і ми дуже просимо розглянути його також у Комітеті з питань податкової та митної політики. Будь ласка, цей законопроект є дуже актуальний і важливий для нас.

Дякую.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую, Ліліє Михайлівно.

Будь ласка, Артур Палатний, потім Олександр Третьяков і потім народний депутат Рибалка.

 

ПАЛАТНИЙ А.Л. Шановний Володимире Борисовичу! Шановні колеги!

Ми тут багато кажемо за макропроблеми, які сьогодні існують в нашій державі. І є ще дуже багато так званих мікропроблем, що стосуються фізичної культури і спорту.

Я хочу сказати, якщо можна назвати це мікро проблемами, ті проблеми, які стосуються наших дітей і сьогодні на грані того, що десятки тисяч дітей опиняться на вулиці, тому що дитячо-юнацькі спортивні школи будуть закриватися. Вже в третій чи в четвертий раз, я вдячний своєму колезі Миколі Томенку, наші 2 законопроекти, що стосуються цих проблем, 2067 і 2054 ставлять в п'ятницю. Ми дуже з вами гарно розуміємо, що в п'ятницю немає голосів. Жодного разу в п'ятницю до 14-ої години, я ще не пам'ятаю такого у цій каденції, щоб засідання Верховної Ради було до 14-ої години, щоб ми розглядали законопроекти.

Тому я дуже прошу, ці законопроекти не будуть затримувати на довгий розгляд, я дуже прошу їх поставити у вівторок і в четвер, коли є голоси, і ми їх швиденько розглянемо, і діти не опиняться на вулиці, десятки тисяч спортсменів. Дякую.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую.

Будь ласка, Олександр Третьяков, і потім Сергій Рибалка, і будемо завершувати.

 

ТРЕТЬЯКОВ О.Ю. Владимир Борисович, очень хорошая идея, вплоть до того, чтобы ставить на сайте прогульщиков. Я бы еще просил вас ставить тех, кто уходит с комитета, Согласительного совета, тех вождей, которые уходят вместе с камерами, я не хочу сказать слово "в камеру", которые уходят с камерой.

Теперь по поводу законопроектов. Комитет поддерживает то, что говорил Юрий Витальевич Луценко по поводу законопроекта 2069 о внесении змін до деяких законів України щодо прав людей з інвалідністю на безоплатний проїзд у приміському транспорті. К сожалению, этот законопроект у нас поставили со 2 по 5 июня, но срок действия льготы заканчивается 1 июня, поэтому просьба поставить на этой неделе, чтобы до окончания действия льгот успели ее продлить. Это очень важно, законопроект 2069. Спасибо.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую.

Будь ласка, Сергій Рибалка.

 

РИБАЛКА С.В. Шановний пане Голово, шановні колеги, Комітет з питань фінансової політики і банківської діяльності просить поставити на цьому тижні законопроект 1558/1 це щодо реструктуризації валютних кредитів, дуже важливий закон, його чекає багато тисяч людей і сімей. Підкомітет вже розглянув поправки, там їх було багато, близько 67 поправок, завтра він буде розглянутий на нашому комітеті, і я прошу поставити його на цьому тижні в порядок денний в середу або в четвер. Дякую.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую.

Будь ласка, Василь Амельченко.

 

АМЕЛЬЧЕНКО В.В. Шановні колеги, за рахунок фонду, часу, який зекономлений нашим регламентом, у мене є одне прохання і питання до уряду і до Міністерства фінансів: от, дивіться, ми все життя боролися і боремося із спеціальними фондами. У нас є один Закон дуже цікавий 2568, де пропонуються сервісні послуги і сервісні центри Міністерства внутрішніх справ ту плату, яку вони будуть брати, акумулювати в спецфонді. То давайте все ж таки дотримуватись нашої загальної бюджетної політики і акумулювати кошти в загальному фонді. Не треба ніяких "кишенькових" фондів нам створювати. І тому – це буде прозоре їх використання, а не якесь рішення міністерства, або міністра, або центру якогось там по наданню послуг щодо розподілу наших публічних фінансів. Дякую.

 

ГРОЙСМАН В.Б. Дякую. Шановні колеги! Декілька слів, і завершуємо. Що стосується…

 

КИРИЛЕНКО В.А. Щодо "Години запитань до Уряду".

 

ГРОЙСМАН В.Б. "Годину запитань до Уряду" ми не проговорили, ми проговоримо в робочому порядку і тоді надамо вам інформацію. Я зараз розкажу, немає членів коаліції всіх, а ми зберемося.

Шановні колеги, декілька слів. Значить, по Конституції. На минулому тижні в п'ятницю відбулося засідання Конституційної ради, Конституційної комісії, і ми фактично по децентралізації вийшли на 70 відсотків. Я зараз говорю суто про професійні речі, які відповідають Європейській хартії про місцеве самоврядування, я зараз не говорю про політичну складову, тому що політична складова: кожен з фракції, кожен з депутатів має свою думку, і вона дуже важлива, і ми будемо її обговорювати. Але завдання моє, як голови комісії, зробити все, щоби проект Конституції, який потрапить як пропозиція Президенту, яку він розгляне на внесення, використовуючи своє право, законне право, полягає в тому, щоб ці пропозиції відповідали найсучаснішим рішенням, Європейській хартії про місцеве самоврядування, отримали схвальну позицію Венеційської комісії як авторитетної організації і врегульовували позицію, враховуючи в тому числі якісний міжнародний досвід. Об'єднаний дуже якісний склад фахівців, дуже якісний склад, з якими ми сьогодні працюємо і, я вважаю, що вони надзвичайно добросовісно роблять свою роботу.

Тому ми на 70 відсотків вже підійшли до фіналізації варіанту пропозицій проекту до Конституції і будемо пропонувати, будемо ще обговорювати. Більше того, представництво в комісії є повністю всіх політичних партій.

Рухаємося далі, на цьому тижні буде ще декілька робочих груп, ми працюємо в робочому порядку і потім на пленарних засіданнях обговорюємо вже питання.

План законодавчого забезпечення реформ, хочу вас просто поінформувати, друзі, це наш спільний з вами план. Це не план Голови Верховної Ради, або віце-спікерів, комітетів – це наш спільний план. План, який базується на Коаліційній угоді, план, який базується на Угоді про асоціацію, тобто це систематизація нашої з вами роботи.

І більше того, я вдячний семи керівникам груп, які працювали абсолютно з різного представництва фракцій над цим документом. Більше того, цей документ є живим, ми його утвердимо і будемо над ним працювати, по мірі реалізації щось буде відходити, по мірі того нових завдань, щось буде додаватись – це стратегічний документ наш з вами. Щоб ніхто не говорив про те, що ми формуємо якось не так порядок денний.

Далі на базі цього документу будуть завдання перед комітетами календарні, і ми почнемо працювати, ви подивитесь, що там через 3, 4, 5 місяців вже без цього плану важко кому буде працювати з точки зору організаційності, з точки зору спільної картини.

Що ми в результаті маємо отримати, які рішення, яку систему, як вона буде працювати? Тому буду просити вашої присутності на цій презентації, звісно, ми ще обговоримо це у фракціях, потім, я думаю, що на Раді реформ маємо обговорити для того, щоб знайти спільне рішення, узагальнити, прийняти і працювати.

Все інше, ви щойно давали свої пропозиції на стенограму, Апарат Верховної Ради її розшифрує, все те, що відповідає законодавству, буде в робочому порядку обговорене з керівниками фракцій по находженню 226 і запропоновано до порядку денного, розкладу порядку денного цього пленарного тижня, шановні колеги.

Я щиро дякую всім за конструктивну роботу. До зустрічі завтра.

 

 
Повернутись до публікацій

Версія для друку