Погоджувальна рада

Опубліковано 12. 07. 2021

 

СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

 (депутатських груп) у Верховній Раді України


12 липня 2021 року, 11 година


Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Добрий день, шановні колеги! Радий вас бачити на Погоджувальній раді, це крайня Погоджувальна рада в цій сесії.

Достатньо напружена була сесія. Я хотів би вам всім подякувати за ту роботу, яка робилася, не дивлячись на те, що ми починали свою діяльність фактично в черговий локдаун, Верховна Рада продовжувала працювати, продовжувала працювати достатньо ефективно, не дивлячись на політичну складову. Дуже часто ми знаходили в собі сили її відкладати, приймати правильні рішення, приймати ті законопроекти та постанови, які дійсно допомагали і українському суспільству, і нашим громадянам проходити всі ті виклики, пов'язані з COVID, починаючи від змін до бюджету, закінчуючи різними соціальними законопроектами в тому числі. Я сподіваюсь, що в подальшому ми так само зможемо ефективно співпрацювати і дійсно працювати на користь нашої держави.

А цей тиждень буде насиченим, багато питань на ньому виноситься. Це і питання вето, якщо я не помиляюсь, три закони, які були прийняті Верховною Радою, повернені з вето Президента, будуть розглянуті на цьому тижні. Один з них, як і прогнозувалося, це 3711 – реформа ВККС. Були дві неузгоджені правки між собою, я знаю, що в п'ятницю комітет вже розглянув цей закон, і завтра одним з перших питань ми його зможемо розглянути в залі для того, щоб дійсно продемонструвати, що ми рухаємося у напрямку судової реформи, реально судової реформи, і це перший крок, фактично одразу буде і другий. Це законопроекти 5068, 5069. Я дуже сподіваюсь, що ми конструктивно будемо підходити до їх розгляду для того, щоб не затягувати цей процес, але дійсно зробити ці закони краще за допомогою правок та пропозицій шановних народних депутатів.

Також на цьому тижні будуть законопроекти, пов'язані із підтримкою бізнесу. Це індустріальні парки і інші законопроекти, пов'язані з підтримкою різних галузей, в яких ми точно можемо бути конкурентноздатними і на території нашої держави, і за її межами. Я думаю, що і деяким європейським країнам ми можемо дати ще фору. А плюс це стосується і електричного транспорту, про який багато ми говоримо, але не завжди робимо в повному обсязі все, що могли б робити.

Паралельно з цим я хотів би зосередити нашу увагу і на діях деяких наших колег. На жаль, на минулому тижні ми побачили черговий скандал з народним депутатом з керуванням в нетверезому стані автомобілем, в скоєнні ДТП. Ви знаєте, я ще раз повторюю, закон повинен бути один для всіх. Мені дуже шкода, що сьогодні в українському законодавстві немає норми, яка б дійсно могла очищати Верховну Раду від таких вчинків і дій таких колег. Я думаю, що нам також треба попрацювати в цьому плані і, можливо, внести відповідні зміни.

Паралельно з цим всім нагадую, що кримінальна відповідальність і рішення суду щодо кримінального вироку є підставою для того, щоб народний депутат втратив свій мандат. І це треба пам'ятати і не лише із-за мандата. Просто давайте будемо відверті, нас обирали люди, давайте так, щоб нам не соромно було їм в очі дивитись ні на округах, ні на відпочинку.

Тому ще раз звертаюсь до всіх колег, в нас наближається і робота в регіонах, і відпустки тощо, кожний хай спочатку  думає, що він робить, щоб потім не червоніла вся  Верховна Рада і в цілому влада. Тому що ми всі тут влада, ще раз вам повторюю про це. Сподіваюсь на розуміння, сподіваюсь на ефективну співпрацю і зараз, і в подальшому.

Дякую, колеги.

Руслан Олексійович Стефанчук.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Шановний Дмитре Олександровичу, шановні народні депутати, шановні присутні! Дозвольте насамперед мені привітати дружню нам Молдову з проведенням демократичних позачергових парламентських виборів. За попередніми даними, які є, наскільки ми розуміємо, проросійські сили отримують там нищівний удар. І це означає, що у Молдови все вдалося. І ми висловлюємо всю підтримку народу Молдови.

Крім цього, у Президента Майї Санду є всі перспективи сформувати в себе парламентську монобільшість. І це вже буде другий приклад на пострадянському просторі. Тому ще раз вітаю дружню нам Молдову.

Також хочу поінформувати про те, що минулого тижня разом з Президентом України, з урядовцями я мав честь брати участь у конференції, яка відбувалась у Вільнюсі і була присвячена питанням просування України на шляху реформ. У цілому повинен відмітити, що всі учасники конференції надзвичайно схвально оцінюють роботу парламенту по двох основних напрямках.

Це все-таки судова реформа. Практично всі відмітили прийняття законопроекту 3711-д. І також очікують від нас на цьому тижні прийняття наступного законопроекту, який дасть можливість налагодити роботу Вищої ради правосуддя і зробити наступні кроки на шляху найбільш важливої, як її називали на цьому форумі, матері всіх реформ – судової реформи.

Другий блок, на який звертали увагу, це питання, які стосуються антикорупційної реформи в Україні. І зокрема позитивно відмічали повернення кримінальної відповідальності за брехню в деклараціях, намагання прийняти Закон про деолігархізацію як складову великої антикорупційної політики, а  також звертали увагу на правильний напрямок щодо прийняття антикорупційної стратегії. Я сподіваюся, що ближчим часом парламент також приступить до розгляду цього надзвичайно важливого законопроекту. І тому я насамперед хочу подякувати всім нашим колегам, які брали участь в цій конференції.

І від себе хочу сказати, що, мабуть, все ж таки прийняття законів – це є важливий, але далеко не кінцевий етап трансформації країни. І тому далі буде питання в імплементації цих положень, і тому і уряд України, і, безперечно, Президент України, я думаю, повинні ми всі консолідувати цю роботу, щоб те, що ми прийняли, воно стало реальною частиною розвитку нашої держави.  Але ще більш важливе, що хотілось би підкреслити, що, мабуть, ті законодавчі акти і ті реформи, і та стратегія зміни України,  вона потрібна не стільки Європейському Союзу, не стільки НАТО, скільки в першу чергу нам самим. І тому нам самим треба вибудовувати ту логіку і стратегію трансформації України, яка приведе нашу державу до успіху.

Крім цього, як вже сказали, сьогодні крайній пленарний тиждень Верховної Ради України. Але ми свідомі того, що скоріше всього нас буде очікувати, як мінімум, ще урочисте засідання 24 серпня і, можливо, ще одна позачергова сесія, яка може бути присвячена тим чи іншим важливим для держави питанням.

І тому, оскільки ми зараз пропрацювали вже півроку, я вкотре хочу звернутися до голів комітету з проханням і нагадати, що ми вже півроку працюємо по плану законопроектних робіт 2021 року, і тому просив би вас проаналізувати, яка ситуація в комітетах, яка ситуація в роботі з Кабінетом Міністрів України, з іншими суб'єктами законодавчої ініціативи щодо піврічного виконання цього плану законодавчих робіт з тим, щоб ми могли  все-таки внести ті бачення і ті якісь речі, які б дали можливість виконати нам його до кінця року. Тому ще раз хочу подякувати всім, побажати нам всім плідного робочого тижня.

Дякую.


РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Олена Костянтинівна Кондратюк.

 

КОНДРАТЮК О.К. Доброго дня, шановні колеги!

Фактично у нас дійсно розпочинається останній тиждень пленарного засідання п'ятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання. Це час підводити попередні підсумки цієї сесії. Ребрендингом проекту  "Відкрита Рада" передбачається, що парламент буде регулярно та публічно звітувати перед громадянами про свою діяльність.

Тому я би теж попросила і хочу звернутися до керівництва всіх комітетів в рамках нової політики відкритості Верховної Ради оперативно не тільки проаналізувати, але і підготувати, і оприлюднити у відкритому доступі звіти про роботу комітетів за результатами цієї сесії. Щоб громадяни бачили, що вдалося зробити комітетам, що ні, наскільки активно та ефективно вони працювали, які з запланованих законопроектів було реалізовано, прийнято в строк, а які переносяться вже на нові сесії.

У цьому контексті я підтримаю керівництво парламенту і голову фракції "Батьківщина" Юлію  Тимошенко, які подали законодавчі ініціативи щодо необхідності подальшого вдосконалення процесу планування законопроектної роботи Верховної Ради України, а також справедливого формування порядку денного пленарних засідань за пропорційним принципом відповідно до кількості складу депутатських фракцій. Тобто за таким принципом, що враховує і реалізовує право парламентської опозиції на законотворчість. 

Ми також не можемо ігнорувати той факт, що Кабінет Міністрів України провалює план законопроектної роботи на 2021 рік за окремим напрямком, який був схвалений Постановою Верховної Ради України. Так само я би хотіла вкотре підняти питання розгляду Верховною Радою України оновленої Програми дій Кабінету Міністрів, яку було схвалено урядом 12 червня. Наскільки я ознайомилася з порядком денним цього сесійного тижня, парламент не планує розглядати його на цьому тижні. Отже це скоріше за все переноситься на осінь. При цьому попередньо не схвалена Програма дій Кабінету Міністрів за даними аналітиків виконана лише на 24 відсотки, а це означає, що уряд і далі буде працювати в режимі фактичного такого ручного режиму, фактично без жодного парламентського контролю і підзвітності перед Верховною Радою України та суспільством за виконання певних пунктів Програми дій. До чого це призводить на практиці? Це такий,  знаєте, як ніби когнітивний дисонанс. Наприклад, в оновленій програмі уряду уряд ставить собі за мету збільшення кількості зареєстрованих фермерських господарств, у тому числі сімейних фермерських господарств за рахунок залучення фінансових ресурсів.

З іншої сторони, уже в скандальному урядовому законопроекті 5600, який був проголосований в першому читанні Верховною Радою щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень, наноситься удар фактично по малому і середньому фермерському бізнесу, де суттєво збільшується податкове навантаження на селян – це зменшення з двох гектарів до півгектара порогу розміру земельної ділянки, продаж врожаю якої вже буде обкладатись податками; це  запровадження п’ятивідсоткового податкового зобов'язання для  власників землі, з якої фермер отримує доходи; це підвищення єдиного податку для аграріїв четвертої групи оподаткування, а до неї входять не лише великі агрохолдинги, але і невеликі приватні фермерські господарства, які, наприклад, займаються вирощуванням домашньої птиці. При цьому податківці наділяються правом стягування боргів платників податків без рішення суду. Таке враження, що з відкриттям  так званого ринку землі 1 липня влада не допомагає малому і середньому фермерству, а створює такі несприятливі умови, щоб люди закривали фактично свої господарства і були змушені продавати свої земельні ділянки за копійки.

До чого я це все говорю? Я говорю це до того, що хочу закликати шановних колег, тому що уряд в європейській парламентсько-президентській країні має працювати за затвердженою більшістю програмою дій. Мало того, має нести політичну відповідальність за виконання цієї програми і конкретних дій.

Тому вкотре хочу звернутися до шановних колег пам'ятати про основну функцію нашої Верховної Ради – функцію контролю за діями Кабінету Міністрів України. Тому закликаю всіх відповідально підходити до всіх питань, які будуть підняті на цьому останньому сесійному тижні, і відповідально ставитися до питань контролю.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Корнієнко Олександр Сергійович.

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги! Доброго дня пан головуючий, хто нас бачить і чує!

Дійсно, у нас останній тиждень і можна підводити підсумки і сесії в цілому. Я думаю, що ми це зробимо, і кожна політична сила зробить це неодноразово  і в сесійній залі, і зараз у виступах на Погоджувальній раді,  і потім в своїй медіакомунікації. 

Я хотів би сказати, що з точки зору монобільшості  більшість тих реформ, які ми планували завершити або просунути протягом  саме п'ятої сесії, в принципі ми досить непогано просунулись. Це в першу чергу земельна реформа і  дякуємо  всім колегам, хто підтримав нас в залі, дякуємо всім, хто голосував  за 2194 і 2195, інфраструктура для запуску земельної реформи майже повністю створена. Дійсно лишилося питання забезпечення фінансового наших фермерів, але сподіваюся на добру волю колег, які дозволять нам у вересні оперативно проголосувати цей законопроект, там теж багато правок, все що стосується  участі  в фонді гарантування відсотків та кредитів.

Просунулись ми і по судовій реформі і сподіваємося, що на цьому тижні ми закінчимо той пакет базовий, так би мовити, по реформуванню Вищої ради правосуддя, а далі цей весь процес  вже запуститься повноцінно. І звичайно нам потрібно впоратись із  тим, щоб 3711 Вища кваліфікаційна комісія все-таки була підписана і  так само були підписані і вступили в дію Вища рада правосуддя. Тому вкотре звертаємось до колег із проханням не використовувати шулерські методи типу постанов про блокування  законопроектів, які вже перетворились просто на інструмент політичного тиску, а не на інструмент регламентний, яким він має бути. Люди  не розуміють про що це, але закони затримуються на 2-4 тижні і це погано.

Також на цьому тижні починаємо, долучаємось до дуже серйозної реформи, пов'язаної з реформою корпоративного управління. І хотіли би  зняти  всі застереження колег, що законопроект з літерою "д", який  створено в комітеті, є у повній відповідності до всіх рекомендацій міжнародних партнерів і я думаю, що тут не має бути якихось інсинуацій, що це якась знову провалена корпоративна  реформа.

Також голосуємо і законопроект про збільшення і посилення ролі Антимонопольного комітету. Президент запропонував його на позачерговому засіданні. Також ми маємо завершити реформу paperless, прийнятий законопроект відповідний, який дозволить вже з Дня незалежності нам повністю запустити безчиновникове таке середовище в Україні, без чиновників, де люди відразу напряму зможуть отримувати відповідні послуги електронним шляхом.

Також хотів би підняти питання по кільком законопроектам, шановний пане Голово, які ми не бачимо в порядку денному, але хотіли би бачити. Це перш за все дві ратифікації: 0104 та 0113. 0104 – присвячено  енергоефективності і 0113 – розвиток муніципальної інфраструктури,  пов'язаної з пандемією.

Також це законопроект 5267 про виконавче провадження. Він важливий для продовження переможної історії по боротьбі в судах "Нафтогазу" з "Газпромом" і це прохання від нашої фракції. Я так розумію,  комітет також буде долучатися до цього.

І також просимо внести в порядок денний наш багатостраждальний законопроект про податки в гральному бізнесі (2713-д). Може спробуємо на цьому тижні все-таки його прийняти для того, щоб ця сфера вже повністю була впорядкована.

Також хотілось би відзначити, що стоїть в порядку денному законопроект 3508-д, який дозволить нам просунутись в питанні врегулювання наших проблем в "Теплокомуненерго", в сфері енергетичній і трохи розібратися з боргами, які накопичились за цей час.

І наостанок хотілось би побажати всім колегам, дійсно відпочиваючи,  не забувати, що ми народні депутати 24 години на добу, сім днів на тиждень і такі новини ганебні, які ми чуємо про деяких колег позафракційних, не хотілось би чути їх ні про колег зі своєї фракції, ні про колег з парламенту.

Вкотре користуючись нагодою,  закликаю Олександра Юрченка здати мандат і піти на перевибори. Якщо він так думає, що йому люди так довіряють,  це теж можна зробити.

І наостанок бажаю нашим олімпійцям перемоги, з 23 липня…

 

РАЗУМКОВ Д.О.   Дякую.

Юрій Анатолійович Бойко.

 

БОЙКО Ю.А. Дякую. Шановний пане спікер, шановні присутні! У нас завершується п'ята сесія і можна підводити підсумки роботи парламенту, але це за нас вже зробив український народ, коли по всім соціологічним опитуванням довіра до парламенту впала з 60 відсотків, коли він починав роботу, до 7 відсотків сьогодні. І це є наслідком того, що завдяки зусиллям монобільшості  парламент старанно дистанціювався від реальних проблем, які дійсно турбують людей.

Ключові проблеми, важливі для держави, такі як мир на Донбасі, зменшення комунальних тарифів, підтримка медицини –  вони залишилися за бортом. Натомість парламент займався  прийняттям законів по забаганкам зовнішніх управлінців або законів, які відверто розколюють суспільство. Я перш за все маю на увазі так званий Закон про корінні народи.

Наша "Опозиційна платформа – За життя" вимагає, щоб останній тиждень ми присвятили проблемам, які турбують людей, вирішенню їх, і парламент повернувся обличчям до людей. Перш за все це стосується прийняття постанови по зменшенню комунальних тарифів, яка вже була в парламенті і була провалена два місяці тому голосуванням завдяки позиції "Слуг народу", які не проголосували за зменшення тарифів, хоча йдучи на вибори, обіцяли це зробити. А враховуючи, що уряд анонсував чергове підвищення тарифів на опалювальний сезон, неприйняття і некоригування цих тарифів може призвести до соціальних потрясінь у суспільстві. І годі нам вже розповідати про ринок енергетики. Насправді немає ніякого ринку, коли у людей пенсія  100 доларів, а газ на зовнішніх ринках коштує 400, то це не ринок, це занурення в бідність, і треба це виправляти.

Так само ми наполягаємо, щоб була вирівняна ситуація з фінансуванням медицини, тому що тільки за півроку недофінансування навіть по скромному бюджету, який був затверджений, становить 9 мільярдів гривень. Це треба виправити, тому що ми продовжуємо  боротися з епідеміями, продовжуємо боротися за життя людей.

Я впевнений, що парламент повинен терміново втрутитися і вимагати від уряду відмінити наказ Мін'юсту стосовно можливості заморозки коштів на банківських рахунках людей або на картках людей, які мають комунальну заборгованість. В умовах, коли в країні 80 мільярдів заборгованість, всі винні всім, я впевнений, що уряд навіть не прорахував наслідки такої ініціативи.

А що може стати абсолютно зрозумілим? Або люди, у них заморозять кошти, вони не зможуть сплачувати потреби і будуть реально голодувати, або буде масове зняття коштів з рахунків людей, щоб уникнути цю процедуру. І я вважаю, що парламент не може тут стояти осторонь, відчуваючи ту проблему, яка насувається на людей.

І останнє. Законопроект 5600, про який вже тут казали. Його немає в порядку денному, але впевнений, що восени він з'явиться. І я вважаю, що це наступ на середній клас, це намагання забрати остатки коштів у людей, які  в середньому класі і не мають нічого спільного з реальною боротьбою з доходами, які анонсовані. У нас будуть правки до цього законопроекту, але ключові, я вважаю, повинні бути такі: якщо він вже називається Законом про зміну Податкового кодексу, то треба перш за все зняти ПДВ з продажу товарів першої необхідності так, як це зробили декілька країн в тій же Європі, і що дасть можливість зменшити вартість всіх продуктів і поліпшити умови життя наших людей. А друге питання, це відмінити податок на землю, яка є у власників паїв і який планується ввести.

Насправді не може так статись, що нездатність податкової адмініструвати податки і збирати податки з фермерів в цивілізованому вигляді, так як це повинно бути, не можна закривати цю проблему,  просто тупо наклавши податок на всіх, хто мають земельні паї. Це вимога всіх людей, це не політична, це економічна, життєва, називайте як хочете, вимога і парламент повинен на це відгукнутись. Інакше буде інший парламент, який вже буде більш відповідальним в цих питаннях.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Порошенко Петро Олексійович.


ПОРОШЕНКО П.О. Дякую, шановний пане Голово, шановні колеги! Перш за все я хотів би всіх привітати зі святом Петра і Павла, із закінченням посту і з надіями на зміни на краще в житті України. Ці надії нам потрібні, хоча підстав для оптимізму є небагато.

Саме сьогодні триває судилище над бойовим генералом, організатором оборони Маріуполя Ігорем Павловським. Саме за знищення російських військ і відсіч у червні і у вересні проти нього в Росії порушена кримінальна справа, що робить Павловському честь. А от спроба ув'язнити його на території України – це ганьба Зеленському, який є замовником і організатором цієї політично вмотивованої справи, як і справи багатьох інших генералів, які розсипалися: генерала Марченка, генерала Шевчука, генерала Назарова, та й не тільки генералів, Riffmaster, Сил спеціальних операцій, депутата Федини, Марусі Звіробій. Подивіться, який довгий список тих, кого "зелена" влада намагається запроторити за ґрати.

Я хочу наголосити, що це те, чим займався Янукович. Якщо хтось хоче бути схожим на Путіна або на Лукашенка, він усе ближче і ближче наближається до Януковича. А робиться це лише для того, щоб створити димову завісу і спробувати відволікти "відосиками" від власної неспроможності вирішити найгостріші соціально-економічні питання перш за все падіння рівня життя людей.

З липня на жовтень перенесли підвищення пенсій. Індексації пенсій не проводяться взагалі, тому що вони рахують, що інфляція в країні 6 відсотків. Якщо хтось із "зеленої" влади вийде до крамниці чи на ринок і побачить, що ціни на харчові продукти зросли лише на 6 відсотків, то покажіть це всьому народові. Бо здається враження, що влада і народ живуть у різних країнах, а  підвищення цін на 20, 30, 50 відсотків не компенсовано, як це вимагає закон, у  першу чергу найменш захищеним верствам населення, пенсіонерам.

Друга позиція, точно з цим зіткнетеся, це всупереч тому, що ви обіцяли вдвічі знизити тарифи, тарифи виросли вже зараз більше як на 60 відсотків. І ми, "Європейська солідарність",  вимагаємо передбачити зараз забрати гроші з кишень вашого "великого крадівництва" і передати це на збільшення субсидій. Ви на три мільйона домогосподарств скоротили тих, хто отримує субсидії, і  зараз при цих цінах ви робите їх  жебраками. Ви! І тому нам точно потрібно зараз внести зміни до бюджету, збільшити субсидіальний фонд і  забезпечити прийняття необхідних законодавчих актів.

         Днями також виповнюється річниця як зрадники в керівництві країни зірвали операцію, яка увійшла вже зараз назавжди в історію України як операція "вагнерівців". Мені точно є про що доповісти Тимчасовій слідчій комісії, я  з задоволенням поспілкуюся з членами комісії. Так, є одне "але": ТСК, яка береться за це питання, не слідча комісія всього парламенту, а лише політклуб двох фракцій - "Слуг народу" і "ОПЗЖ". Я думаю, що вам там не вистачає ще знову-таки Путіна з Лукашенко, щоб з ними обговорити позицію по злиттю цієї операції. Отже, необхідно обов'язково додати "Вагнергейт" до предмету відання чинної комісії і  поставити це на голосування і  запросити всіх, хто причетний до "зливу" цієї операції.

         Ну і дуже добре, що ми передали вітання нашим молдовським друзям в зв'язку з перемогою демократичних проєвропейських сил. Дуже бажано,  щоб влада України, ще б там людей не викрадала, а якщо викрадала, то  провели б чесне розслідування і представили це уже і власному народу, і міжнародному співтовариству. Це точно би не перешкоджало нашим молдавським партнерам по Європейській народній партії забезпечувати блискучу…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Соболєв Сергій Владиславович.

 

СОБОЛЄВ С.В. Дякую.

Шановні колеги, зараз дуже багато розмов про права опозиції,  я думаю, що сьогоднішні пропозиції по порядку денному яскраве підтвердження того, яке відношення тут до опозиції. З 29 питань, які подала фракція "Батьківщина", нагальних питань, які стосуються тарифної політики, негайного виправлення аграрної реформи так званої, яку ви запровадили, судової реформи, яку ви пробуєте запроваджувати, крім цих питань, ще цілий ряд нагальних питань, які ми запропонували в тому числі стосовно громадян і юридичних осіб на окупованій території. Це законопроект …(нерозбірливо), який вдев'яте знімається з розгляду, хоча до цього був 2329, це законопроект нашого колеги Лубінця щодо захисту фізичних осіб на окупованій території. 

У нас зараз виходить дуже цікаво: ті, хто сплачують податки окупантам, з яких потім розстрілюють наших же громадян, ті, виходить, можуть віддавати кредити, всі інші у нас банкрути, бо ми ніяк не можемо виправити ситуацію і з фізичними, і з юридичними особами.

Але це, можливо, не головне. Головне це те, що на сьогоднішній день на громадян знову ввели черговий податок п'ятивідсотковий, який вони нібито задекларують. Уявіть собі, за майно, яке вони заробляли десятиліттями, вони не можуть взяти довідки ні з ринків, ні з того, що вони працювали за кордоном і таким чином на них накладають п'ятивідсотковий податок. А якщо вони це не вкажуть, то п'ятнадцятивідсотковий податок на все це майно. Я думаю, більшого цинізму ми не чули, якщо ще й врахувати, що в цей же день на профільному комітеті запропонували втричі знизити оподаткування казино і грального бізнесу. От за рахунок чого у нас будуть збирати податки, а де їх будуть знижувати.

Окреме питання – це без сумніву питання того, що відбувається з аграрною так званою реформою. Те, що зараз твориться з рейдерством в Тернопільській, Івано-Франківській, Запорізькій і інших областях – це скоро вже треба буде писати підручник. І все це відбувається на підставі тих законопроектів, за які ви, шановні "слуги народу", і ті, хто вирішили їх підтримати, голосували.

В цій історії найстрашніше є інше, що від полонин карпатських до чорноземів Центральної, Східної, Південної України зараз постало одне питання: як будуть дочищати і зачищати індивідуальних власників на землі, фермерські господарства, яким з одного блоку нібито гарантують підтримку, а з іншого боку – обкладають черговими і черговими податками.

Саме тому фракція "Батьківщина" ініціює цілий ряд законопроектів, яких ми, на жаль, знову не побачили в порядку денному, які б дозволили принаймні виправити ситуацію і відтермінувати до проведення референдуму так званий розпродаж земель сільськогосподарського призначення, який, ви вважаєте, дасть чергові мільярди, "липові" мільярди в бюджет держави. Для нас це стало очевидним, для фракції "Батьківщина", чим закінчуються такі експерименти. Фактично це буде подальше зубожіння людей, а з іншого боку буде абсолютно нормально процвітати бізнес наркоти, бізнес гральних закладів і це все буде знову таки під прикриттям гарних намірів захисту наших громадян.

Саме тому фракція "Батьківщина" наполягає, у нас залишилось 4 офіційних засідання, не рахуючи позачергових, прохання розглянути на цих чотирьох засіданнях саме ті питання, які є нагальними, щоб кожен громадянин відчув безпосередньо через свою заробітну плату, пенсію, через зниження податків, через зменшення відсоткових ставок,  яким чином вони будуть безпосередньо інвестувати в нашу країну. Бо сподіватися, що інвестори просто так  під таке законодавство, яке змінюється кожного тижня, де зростає оподаткування, будуть інвестувати сюди із-за кордону, це є велика і велика брехня. Єдиним інвестором із-за кордону може бути лише громадянин України, який працює за кордоном і інвестує сюди, але при цьому ви пропонуєте його ще й додатково обкладати податком від 5 до 15 відсотків. Саме тому ми наполягаємо на тому, щоб був докорінно переглянутий порядок денний, розуміння того, що є нагальні реальні питання, які можуть виправити ситуацію на сьогоднішній день у різних сферах, і аграрній, і судовій…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Железняк Ярослав Іванович.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Доброго дня, шановні колеги!

У нас закінчується сесія. І тим не менш хочеться, напевно, підвести певні результати. За цю сесію ми прийняли майже всі закони, які потрібні для того, щоб ринок землі, який  відкрився вперше за 30 років, нормально запрацював.

Прийняли кадрове рішення щодо міністра, який саботував вакцинацію і призвів до багатьох втрат, в тому числі і для бізнесу, і для людей. І я пишаюся тим, що прийняли всі закони, які необхідні для "Кримської платформи". В тому числі на законодавчому рівні закріпили, що воду в Крим будемо поставляти лише після деокупації цієї території.

Я пишаюсь тим, що фракція "Голос" зараз виконала 43 відсотки своїх обіцянок. Але в першу чергу дякую всім колегам за те, що підтримували ініціативи, які вносили мої колеги і особисто я. І мені здається, що було б дуже чемно і правильно заслухати на "годині запитань до Уряду" Прем'єр-міністра про виконання роботи, яку робить наш уряд, і  скільки вони всього  зробили за цю сесію, і які плани у них на наступну роботу?

Що стосується судової реформи, то "Голос" однозначно підтримує проведення судової реформи і завершення законодавчої роботи з цього питання. Ми маємо прийняти всі закони для того, щоб нарешті запустити нормальну судову реформу, і для того, щоб запустити всі необхідні органи для цього. А найголовніше, для того, щоб нарешті повернути довіру наших громадян до судів. Тому ми, як і на початку цієї сесії, заявляли, що це найголовніша реформа, і будемо всіляко це підтримувати.

Також вдячний за те, що на позачерговому засіданні буде законопроект 5596 – це законопроект про медичний канабіс. Я дуже прошу всіх колег, які хочуть заради політичних балів маніпулювати цим питанням, знайти 5 хвилин, подзвонити людям, які страждають на болі від онкозахворювань, від епілепсії, інших захворювань, і спитати у них, чи можемо ми спекулювати, політики, на цих питаннях. І дуже прошу вивчити цей закон і підтримати його в першому читанні.

Тепер щодо зради. Шановні друзі, за день до закінчення нашої сесії Верховна Рада, напевно, на позачерговому засіданні буде розглядати в другому читанні законопроект про зміни в державний бюджет. І якщо в першу чергу він стосувався реставрації, то за моєю перевіреною інформацією в цей законопроект внесено декілька правок шанованими колегами, які в тому числі зараз присутні в цій залі, які спрямовані на те, щоб відтермінувати норми про вступ у дію Закону про мову щодо телебачення і вступу  в дію Закону про мову щодо запровадження дії Закону про мову в питаннях освіти. Я дуже прошу, щоб ми не підміняли поняття і потім не отримували 20, 40, 30 постанов про скасування, відмовитись від ідеї таким хитрим і не дуже порядним способом за день до вступу в силу спотворити Закон про мову. І ми будемо всіляко наполягати на тому, щоб ці норми і ці поправки не розглядалися.

Тепер щодо чергових поганих новин для бізнесу. Я сподіваюся, що всі бачили реакцію суспільства, і бізнес-асоціацій, і експертів на 5600. Ми чомусь бачимо, що влада цієї реакції не відчула. І саме тому в порядок денний вставляється законопроект 5420 з гарною назвою – криміналізація контрабанди. Але під цією ж назвою впроваджуються норми, які будуть ще сильніше посилювати тиск на бізнес, і не допоможе це боротьбі з контрабандою. Тому що контрабанда у нас, як іде, наприклад, по електронним товарам і побутовій техніці, так вона і ходить. І 33 мільярди ми втрачаємо щорічно. І зараз коли вже обов'язкове є РРО, ми бачимо, що продається і без чеків, і без іншого. І зараз наш комітет, який представляє податкову політику, давав зауваження, які можна врахувати і виправити цей закон, а не приймати в першому читанні законопроект, який ще раз посилюватиме тиск на бізнес.

Теж саме стосується антимонопольного законопроекту 5431. Там, з одного боку, даються надзвичайно високі повноваження, а з іншого боку, перебирається відповідальність в Антимонопольного комітету. Якщо не вірите мені, почитайте висновки хоча б НАЗК або Головного експертного управління.

Шановні колеги, теж саме стосується Бюро економічної безпеки, яке ми підтримували,   зараз маємо прийняти інші закони, і на який зараз чомусь хоче повністю перейти податкова міліція. Якщо ми такі реформи пропонуємо бізнесу, я боюся, що бізнесу це не сподобається. Як тільки відкриються кордони, він поїде з України.

І останнє. Ви знаєте, вчора поїхали в космос вже приватні особи. Я  думаю, що хотілось би, щоб ми нарешті розглянули питання ТСК про космос, який чекає вже декілька тижнів, це 5477.

 

РАЗУМКОВ Д.О.   Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Доброго дня, шановні колеги.

Ми також приєднуємося до щирих вітань з нагоди великого християнського свята апостолів Петра і Павла. Ми також звертаємо увагу на те, що у нас непросто останній пленарний тиждень перед завершенням п'ятої сесії, але у нас останній пленарний тиждень перед 30 річницею Незалежності України. І питання ж не в тому, скільки ми прийняли законів, а питання в тому, як ці закони працюють для людей чи на благо людей працюють.

Ми дивимося на те, які закони, законопроекти є в порядку денному на це останній пленарний тиждень і ми не бачимо пропозиції щодо ліберального податкового законодавства, запровадження стимулів для зростання підприємництва, розвитку виробництва на території України. Ми не бачимо законопроектів, які можуть допомогти запустити відновлення української економіки, що дасть нові робочі місця людям. Натомість ми знову бачимо безліч питань, які ще не готові до розгляду, про те вже включені до порядку денного. Присутні в порядку денному, на цей тиждень, такі "цікаві", в лапках, рішення, як усунення профспілок від питання розірвання роботодавцем трудового договору з працівником. Більше того, уряд ще має нахабство аргументувати таку пропозицію необхідністю зниження рівня бюрократизації трудових відносин.

Чому я про це кажу? Та тому що лише рік тому влада урочисто оголосила про запуск програми зі створення 500 тисяч нових робочих місць у різних галузях економіки. Ми ж усі про це пам'ятаємо, 500 тисяч робочих місць? Замість цього влада  лише спричинила збільшення кількості безробітних. Дані статистики приголомшливі. Згідно останніх даних Держстату  з початку 2021 року рівень безробіття становить 10,5 відсотків. Це найвищий показник з початку 2017 року. Намагаючись зберегти свою репутацію під час підбиття підсумків першого року роботи,  уряд називає цю  програму не інакше як програмою зі збереження 500 тисяч робочих місць. Це певна маніпуляція, вже навіть не іронічно. Вона просто знущальна для українських громадян, ми вважаємо.

Очевидно, що чинний уряд вкрай невдало впорався з наслідками пандемії в економіці та нездатний подолати проблеми безробіття сьогодні. І про це треба  прямо говорити і визнавати, не приховувати, і спільно ж з нами, депутатськими фракціями і групами, шукати варіанти як з цим боротися.

Ми переконані, друзі, що проблему безробіття необхідно вирішити якнайшвидше, адже втрата роботи – це трагедія для родин і їх сімей, це відтік професійних кадрів з країни, яких ми слабо повертаємо, ми не вміємо їх повертати, тому що уряд повинен невідкладно розробити нову стратегію стимулювання зайнятості. В її основі має бути програма стимулювання розвитку бізнесу, зокрема відродження національної промисловості. І уряд повинен забезпечити сприятливі умови для інвестицій і створення нових робочих місць. Це просто не звичайні тривіальні слова.

Цього тижня нами запланований розгляд законопроекту в другому читанні 3508-д, мета якого реструктуризувати заборгованість підприємств перед "Нафтогазом" в розмірі 50 мільярдів гривень. Наша депутатська група "За майбутнє" наголошує, що це робити недопустимо шляхом покладання співфінансування цієї проблеми, вирішення цієї проблеми на місцеві бюджети. Я так розумію, що комітет профільний забрав питання місцевих бюджетів. В принципі, ми повинні завжди пам'ятати як ми допомагаємо місцевим бюджетам, місцевим громадам зростати, міцніти, а для багатьох, друзі, на жаль, виживати в рамках цієї децентралізації. Тому жодним чином ми не повинні класти додатковий тягар фінансування на місцеві бюджети, завжди про це пам'ятати, бо для багатьох це буде кінцем їхнього господарювання.

В світлі останніх рішень парламенту депутатська група "Партія "За майбутнє" наголошує, і про це колеги вже так само і говорили, на необхідності серйозно підійти до поправок до законопроекту 5600 про внесення змін  до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України в частині розширення повноважень робочих груп. Законопроект, звичайно, зробив багато галасу. Це стосується,  зокрема оподаткування ПДВ продажу житла чи податку на сільськогосподарські паї, який  за … (нерозбірливо) зростає в рази, в десятки разів. Це стосується ряду інших податкових новацій, які нічого доброго по своїй суті не несуть. Але ми розуміємо, що податки треба платити усім, просто питання: кому, скільки і як? Так, щоб після сплати податків усіх, ми не ліквідували з вами в країні просто таке поняття як "середній клас".

Рівно ж депутатська група "Партія "За майбутнє" звертається до керівництва парламенту поставити в порядок денний і розглянути законопроекти групи "За майбутнє", які важливі для наших громадян і стосуються, зокрема, власне, 2329, згаданого законопроекту нашого колеги Лубінця, державної соціальної підтримки дітей війни 5605, уточнення способу виплати пенсій 5608, захисту працівників державних комунальних закладів освіти від інфекційних хвороб 3036-а. Дякую вам.

 

РАЗУМКОВ Д.О.   Дякую.

Кулініч Олег Іванович.

 

КУЛІНІЧ О.І.  Доброго дня, шановні колеги, шановний пане Голово.

Хотів би  в останній тиждень нашої пленарної роботи звернути увагу на ті проблеми, з якими найбільше до нас  звертаються наші виборці, і якраз найбільше цих питань і цих проблем стосується питань тарифів, а також опалювального сезону.

Перше, що важливо – це  пільга на електроенергію. Депутати нашої групи неодноразово піднімали це питання перед Кабінетом Міністрів, але навіть під час "години запитань до Уряду" профільний міністр енергетики не зміг чітко пояснити, скільки буде ця пільга працювати. На сьогодні її продовжили до 1 серпня, але що буде далі ніхто не розуміє, і в першу  чергу люди це не розуміють. Ситуація ускладнюється ще й тим, що міністр енергетики обіцяв презентувати якусь нову модель, яка передбачає захист малозабезпечених верств населення, але на сьогодні моделі немає  і ми маємо просто лише відтермінування.

Друге, що важливо – це питання  тарифів по оплаті за газ. Що буде з ціною поки що незрозуміло і в цих умовах надзвичайно важливо – це питання отримання і надання субсидій. Що на сьогодні, яка ситуація? За перші 4 місяці цього року за призначенням субсидій звернулися майже 368 тисяч  домогосподарств і лише  172 тисячі їх отримали. Ті, хто не отримали, вони підпадали під ті чи інші критерії, а спеціальні комісії, які за це відповідали в колишніх районних державних адміністраціях, на сьогодні  не працюють,  і я так розумію, що уряд не планує  відновлювати їх роботу.

А критерії по наданню субсидій інколи доходять до абсурду.  Наприклад, людина продала однокімнатну квартиру і тут же придбала в іншому місці таку саму однокімнатну квартиру, вона вже субсидії не отримує, хоча людина  просто змінила місце проживання,  і я думаю, що не стала багатшою. Навіть при обміні однокімнатної квартири на однокімнатну людина субсидій також не отримає. Більше того, субсидії не будуть виплачуватися і тим категоріям громадян, яким держава сама купила житло – це діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування. Вдумайтесь, держава сама людей забезпечила їх житлом і потім забирає субсидії.

І найбільш поширений випадок – це скасування субсидій при боргах за комуналку. Але що робити, наприклад, якщо людина працює на підприємстві, де три місяці не виплачується заробітна плата? Хіба ці обставини не треба враховувати Кабінету Міністрів, особливо, коли зараз загальна заборгованість по заробітній платі по всій країні більше 3,5 мільярдів гривень.

І ще один поширений випадок - це позбавлення субсидій пенсіонерів, які мають в помешканні прописаних працюючих дітей. Не факт, що ці діти підтримують своїх батьків пенсіонерів, а якраз ці питання розглядали ті комісії, які працювали при  колишніх районних державних адміністраціях.

І останнє. Людям на сьогодні просто немає куди звертатися, спеціальні комісії не працюють. На мій погляд, уряд повинен чітко визначитися з критеріями отримання субсидій, з врахуванням тих норм і тих проблем, які я щойно озвучив. І було б добре до опалювального сезону провести окреме засідання Кабінету Міністрів з цього питання  і бажано, щоб в ньому взяли участь губернатори, мери міст і чітко все обговорили, тому  що представники органів місцевого самоврядування постійно скаржаться на відсутність належної комунікації з виконавчою владою. А взагалі потрібно прибирати людський фактор між отримувачем субсидій і чиновником – це все повинно працювати в онлайн-режимі. А на сьогодні такого механізму, на жаль, немає, комісії не функціонують, я вже не говорю про можливість чергової хвилі коронавірусу, коли тисячі людей будуть оббивати пороги, стоятимуть в чергах, не отримають субсидії.

Тому я думаю, що тут якраз уряду є над чим працювати, до осені дуже мало часу залишилось і треба вже зараз виходити на якесь конкретне, зрозуміле рішення, щоб люди знали відповідь, що буде з цим питанням.

Щодо порядку денного. Прошу, пане Голово, включити на цей пленарний тиждень законопроект, вчергове прошу, 5289, який дуже важливий для об'єднаних територіальних громад, мова йде про спрощення закупівель для об'єктів соціальної сфери.  Я знаю, що представники всіх фракцій і груп отримали звернення від органів місцевого самоврядування, керівництво Верховної Ради отримало звернення від Асоціацій міст України. Законопроект вирішує проблему закупівлі в першу чергу в дитячих садочках, школах, лікарнях, тому що діюча система працює не на користь громадам.

Також прохання до вас, пане Голово, включити на цей пленарний тиждень законопроект 3034 щодо обмеження заробітних плат посадовців. Це якраз дуже актуально в контексті пошуку коштів для субсидій для малозабезпечених громадян.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.   Дякую.

Шановні колеги, я так розумію, що всі будуть не проти заслухати Прем'єр-міністра у п'ятницю під час "години запитань до Уряду". Багато питань накопичилося, я думаю, що нам треба зрозуміти, як планує діяти уряд  фактично в літні місяці. Тому на п'ятницю запрошуємо пана Прем'єр-міністра Дениса Анатолійовича.

Переходимо до виступів голів комітетів. Хто наполягає на виступі?  Радіна Анастасія Олегівна.

 

РАДІНА А.О. Дякую дуже.

Шановні колеги, Комітет з питань антикорупційної політики дуже просить знайти можливість на цьому тижні поставити для розгляду в другому читанні законопроект 5141 щодо реформи порядку управління активами, які передаються Національному агентству з управління активами, отриманими від корупційних і інших злочинів.

Дякую дуже, колеги.

 

РАЗУМКОВ Д.О.   Дякую.

Наталуха Дмитро Андрійович.

 

НАТАЛУХА Д.А. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Шановні колеги, справді ми можемо закінчити на дуже мажорній ноті для бізнесу, і цьому підтвердження є те, що в нас на середу стоїть 4416-1 – це проект Закону про індустріальні парки. Надзвичайно важливий крок для того, щоб надати Україні і українському бізнесу інструмент для повноцінної конкуренції на зовнішніх ринках.

Для порівняння і просто для розуміння стосовно того, що відбувається навколо нас, у наших сусідів: в Туреччині індустріальних парків працює 415, в Угорщині – 210, в Польщі – 70, у нас – в дев'яти є лише резиденти, але пільги і жодні стимули не працюють у жодному з них.

Відповідно наш комітет підготував до другого читання проект Закону 4416-1, який дозволить наново запустити цей інструмент і надасть Україні додатковий інструмент для конкуренції за експорт, за промислове виробництво, за переробку і відповідно за економічне зростання.

За нашими розрахунками, якщо зробити все правильно, тобто прийняти і цей законопроект, і два інші законопроекти, які вносять зміни до Податкового і Митного кодексів, від впровадження цього інструменту в середньостроковій перспективі ми можемо очікувати до ста нових індустріальних парків, більше півмільйона нових робочих місць і на 35 відсотків зростання експорту.

Тому дуже дякую за те, що знайшли можливість поставити його в порядок денний і закликаю всі фракції підтримати цей законопроект, який є надзвичайно важливим.

Дуже дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Наступна Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую.

Шановний  пане Голово, шановні колеги, я  хотіла би попросити, по-перше, перенести з середи, бажано, на четвер розгляд ратифікації 0108. Я сподіваюся, що представники уряду нарешті прийдуть на комітет і представлять 0108 на засіданні комітету в середу. Це перше.

По-друге, я підтримую прохання, де наш комітет є головним, поставити на порядок денний розгляд ратифікації по енергоефективності громадських будівель в Україні (0104).

Поза тим, хотіла би звернути увагу на те, що деякі законопроекти потребують реально суттєвого доопрацювання з метою повної і належної імплементації положень і директив, і регламентів. Це зокрема 5161, 5161-1 і 4219.

Стосовно законопроекту, про який щойно йшлося, 4416-1, я сподіваюся, що до другого читання буде так само отримано висновок Антимонопольного комітету з метою оцінки впливу на конкуренцію, як це передбачено згідно Угоди про асоціацію.

І ще хотіла звернути увагу на два законопроекти в позачерговій сесії. 3822, він взагалі не відповідає міжнародно-правовим зобов'язанням у сфері європейської інтеграції. Тому мені дивно, що від нас вимагається Президентом України його негайний розгляд і ухвалення. Що стосується 5431, він потребує приведення  у відповідність до регламентів Європейського Союзу, знову ж таки відповідно до Угоди про асоціацію.

Я звичайно хотіла би, щоб ми нахрапом не розглядали такі законопроекти і не наробили додаткових помилок на шляху до стратегічної цілі європейської інтеграції України.        

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Колебошин Сергій Валерійович.

 

КОЛЕБОШИН С.В. Дякую, Дмитре Олександровичу.

 Шановні колеги, Комітет з питань освіти, науки та інновацій просить знайти можливість та включити найближчим часом до розгляду проект Постанови (5740) про призначення у 2021 році іменних стипендій Верховної Ради для молодих учених – докторів наук. Не треба зайвий раз говорити про важливість підтримки науки, тим більше, що там дійсно такі дуже достойні роботи. Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Костін Андрій Євгенович.

 

КОСТІН А.Є. Дякую.

Пане Голово, шановні колеги, цей тиждень є дуже важливим для розгляду принципових законопроектів, які відносяться до судової реформи. Ми маємо підтримати вето Президента, як комітет це зробив минулої п'ятниці щодо законопроекту 3711-д, та прибрати конкуренцію між двома абзацами в тексті закону.

Це вкотре принципова позиція і Президента, яка була підтримана і кількома фракціями щодо ключової ролі наших міжнародних партнерів, а саме незалежних міжнародних експертів, які мають багаторічний досвід у перевірці дотримання стандартів професійної етики та доброчесності майбутніх членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів і Вищої ради правосуддя.

Ця модель запропонована і підтримується Венеційською комісією як тимчасовий захід для нашої країни. І у нас, колеги, є унікальний шанс спільними зусиллями забезпечити формування органів судової влади дійсно новими порядними, чесними професійними і відповідальними юристами і правниками. Саме те може забезпечити те, щоб право на справедливий суд стало реальним для українських громадян та бізнесу.

Тому закликаю також підтримати законопроекти 5068, 5069, які стосуються реформи Вищої ради правосуддя. Підтримую пропозицію голови фракції політичної партії "Слуга народу" щодо необхідності розгляду в другому читанні законопроекту 5267, як він уже про це сказав.

І ще один важливий крок ми маємо зробити цього тижня, це подальший розвиток системи виконання судових рішень, тому що судові рішення мають виконуватися. Ми маємо з вами підтримати законопроект 5660 у першому читанні. Це законопроект, який розроблений робочою групою при комітеті, який стосується саме покращення системи виконання судових рішень і поширення компетенції приватних виконавців, які також будуть займатися виконанням судових рішень у більш широкому…


РАЗУМКОВ Д.О.  Галина Миколаївна Третьякова.

 

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. Дякую.

Шановний головуючий! Шановні учасники наради! Ми просимо зняти законопроект 5651 із розгляду. Це законопроект Кабінету Міністрів щодо пільг з оплати проїзду та деяких інших пільг. Альтернативний, третій альтернативний законопроект до нього внесений 1 липня цього року. І відповідно, враховуючи обмежені часові рамки та відсутність висновків, зокрема антикорупційного та Комітету з питань європейської інтеграції і неможливістю прокомунікувати із стейкхолдерами, а також беручи до уваги громадський резонанс, суспільний резонанс цього законопроекту, ми пропонуємо відкласти розгляд його на шосту сесію дев'ятого скликання.

Натомість просимо, є прохання від колежанок, в тому числі і з проблеми підборів, яка виникла на останніх тижнях, включити до розгляду законопроект 2325, який опрацьований комітетом, і  з 8 вересня 2020  року табличка на друге читання знаходиться на сайті Верховної Ради України.

Водночас хочу проінформувати, що сьогодні виступаючий від фракції, людина, при владі якої індексація пенсій проводилася двічі: в 2017 році в жовтні і в 2019 році  перед виборами,  і  людина, при владі якої прожитковий мінімум знижено більше ніж вдвічі від фактичного, сказала, що індексація в цьому році не проводиться пенсій. Хочу нагадати всім, що в середу стоїть законопроект 4668, кабмінівський теж, який індексацію пенсій регламентує на рівні закону, а не постановами Кабінету Міністрів. І зробить її так, як це зроблено за останні два роки, системною,  і кожен рік як обов'язок будь-якого уряду.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Гетманцев Данило Олександрович.


ГЕТМАНЦЕВ Д.О.  Дякую.

Шановні колеги, хочу проінформувати про те, що в комітеті, починаючи з минулого понеділка, проводяться  щодня робочі групи щодо законопроекту 5600, тобто це той податковий законопроект, який викликає багато міфів, легенд і казок щодо порушення тих чи інших прав. Я хотів би наголосити на тому про що цей законопроект. Мені здається, дуже важливо аби ми всі це розуміли.

Цей законопроект про пенсії, які у нас є найнижчими в Європі. Цей законопроект про заробітні плати медикам, які виїжджають до Польщі, цей законопроект про заробітні плати вчителям, які йдуть на базар торгувати замість того, щоб вчити наших дітей. А за рахунок чого? За рахунок усунення тих дисбалансів в оподаткуванні, які десятиріччями створювалися в нашій податковій системі, за рахунок підвищення ренти на добичу корисних копалин, яка є однією з найменших у світі у нас, за рахунок скасування невмотивованих пільг для "зелених" виробників електроенергетики, для виробників, наприклад, курятини.

Щодо усунення прогалин, що створюють можливість для системного ухилення від оподаткування окремих галузей, наприклад, будівництва, наприклад, сільського господарства – 8 мільйонів. Вдумайтесь в цю цифру, 8 мільйонів гектарів землі обробляються і перебувають "в тіні", генеруючи "чорну" готівку і доходи тим ділкам, які не хочуть сплачувати податки в країні, що воює. Таким чином це податковий законопроект про урівнення податкового тиску, це про рівні правила гри для всіх. Тому прошу не породжувати міфи, а об'єктивно давати оцінку тим актам, які ми розглядаємо.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Шуфрич Нестор Іванович.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую, шановний головуючий.  

На жаль, ввечері, 2 липня ми стали свідками чергового нападу на журналістів в цей раз каналу D1, оператор Сергій Файзулін, на нього напали представники так званої Муніципальної варти. Була розбита камера, він сам був побитий. В лікарні йому діагностували забиття тіла, пошкодження горла та закриту черепно-мозкову травму. Це питання буде розглянуто післязавтра на Комітеті по свободі слова, але такі речі є неприпустимими.

Членами комітету ініційовано законопроект 5702 – це зміни до Регламенту. Суть його в тому, щоб за образу журналістів, які працюють на території Верховної Ради України і акредитовані Верховною Радою України, за образу народних депутатів могли наказувати так, як і за образу народних депутатів України. Аналог такий є. Всі дії і злочини проти журналістів прирівнюють до злочинів проти правоохоронців. Просив би регламентний комітет розглянути це питання в середу і в четвер проголосувати. Дякую  голові регламентного комітету за допомогу під час підготовки цього законопроекту. Він дуже простий – один абзац, його можна голосувати негайно.

Ви знаєте, шановні колеги, я багато всього бачив, але я був присутній в четвер на суді Віктора Медведчука, ми за те, щоб було з'ясовано всі обставини і було прийнято справедливе рішення. Але коли звинувачення в порушення термінів подає строки на продовження запобіжного заходу і знаходить собі єдиного суддю в доволі сумнівний спосіб, а саме, пана Вовка,  суддю "всех господ", як його зараз називають журналісти, то це дуже прикро. І повертаємося до...

 

 РАЗУМКОВ Д.О.  Монастирський Денис Анатолійович.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Шановний пане Голово, шановні учасники Погоджувальної ради, я хочу звернути увагу про включення до порядку денного сесії двох законопроектів, які ми подавали від комітету і  просив би також їх включити завтра до порядку денного сесії. Мова іде про законопроект про амністію до 30-ї річниці незалежності України (5249) з альтернативним законопроектом, а також законопроекти про обіг зброї (5708, 5009) для того, щоб  комітет міг працювати і восени вже винести на розгляд Верховної Ради.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги! Хочу поінформувати вас, що 9 липня наш комітет зробив виїзне засідання нашого комітету разом з Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини до виправної колонії  № 77 в місті Бердянську. До цього ми тричі розглядали рішення  Комітету Ради Європи із запобігання катуванням, який визнав цю колонію найгіршою атмосферою загального страху за весь час,  за 40 років моніторингу тридцяти країн Європи. Після цього ми вимагали від міністра юстиції Малюськи терміново втрутитися в ситуацію і змінити керівництво. Він змінив – звільнив керівника і через 4 дні відмінив свій наказ і підвищив цього керівника, призначивши його працювати в центральному апараті.

Ми в цю середу знову будемо розглядати цю ситуацію. Користуючись нагодою і звертаючись до представника уряду, ми просимо забезпечити присутність саме міністра на засіданні нашого комітету і  надавати пояснення членам нашого комітету, яких дуже багато, і через свою незрозумілу поведінку тільки заступники приходять і щось пояснюють.

З приводу законопроектів. Дмитре Олександровичу, прошу включити 2329, це друге читання. В першому читанні цей законопроект був прийнятий, "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" щодо звільнення від негативних наслідків грошових зобов'язань".

Також просимо включити законопроект 5630 про громадянство України щодо спрощеного набуття громадянства України іноземцями та особами без громадянства, які брали участь у захисті територіальної цілісності та недоторканності України. Вважаємо, що перед 30-річчям, святкуванням 30-річчя незалежності абсолютно логічно буде надати громадянство людям, які проливали кров за нашу державу.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Клочко Андрій Андрійович.

 

КЛОЧКО А.А. Доброго дня, шановний пане Голово, шановні колеги!

Президентом України подано до парламенту проект Закону про великий Державний Герб України (№ 5712) та визначено його як невідкладний.

Комітетом у середу буде розглянуто даний законопроект. Сподіваюсь, що завдяки нашим спільним зусиллям його буде прийнято і  він стане ще одним консолідуючим чинником нашої державної єдності. Прошу включити проект №  5712 до розгляду парламентом у четвер, 15 липня, для прийняття рішення.

Президентом України Володимиром Зеленським подано пропозиції до Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку інституту старост" (№ 4535). Прийняття даного проекту є важливим кроком для продовження реформи децентралізації, над якою працює парламент. Дякую, що поставили його на розгляд парламенту у вівторок, 13 липня. З метою прискорення темпу реалізації реформи децентралізації і прийняття парламентом на цій сесії даного законопроекту  прошу поставити його одним з перших за черговістю.

Дякую. Прошу підтримати.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Мережко Олександр Олександрович.

 

МЕРЕЖКО О.О. Дякую.

Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, хотів би звернутися з проханням включити до порядку денного на цей тиждень проект Закону про приєднання до Часткової угоди про створення Групи зі співробітництва у боротьбі проти зловживання наркотиками та їх незаконного обігу (відомої як Група Помпіду) (№  0114).

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Герус Андрій Михайлович.

 

ГЕРУС А.М. Доброго дня! Дякую. У нас на цей тиждень є два законопроекти важливих: 3508-д, це врегулювання боргів на ринку газу і 5009.

Щодо 3508-д. Я хочу відповісти Тарасу Івановичу, комітет відпрацював відповідні правки і дійсно там враховані ваші правки щодо того, що місцеві бюджети не беруть участі в погашенні відповідних боргів. І в нас є вже лист підтримки від Асоціації міст України.

Другий важливий законопроект – це 5009, про спрощення приєднання до електричних мереж. Надзвичайно важливе питання, це питання стосується розвитку малого і середнього бізнесу, тому що ніяке підприємство не може почати працювати, якщо воно не приєдналося до електричних мереж. Тому, сподіваюся, що цього тижня ми також цей законопроект проголосуємо в другому читанні. Всі правки відпрацьовані, і цей законопроект дасть поштовх до розвитку малого і середнього бізнесу.

Дякую.


РАЗУМКОВ Д.О.  Бондаренко Олег Володимирович.

 

БОНДАРЕНКО О.В. Доброго дня, шановні колеги!

Я маю надію, що на цьому тижні парламент розгляне принаймні 8 законопроектів екологічного спрямування, з них 4 законопроекти є євроінтеграційними законопроектами: це законопроект 4167 про запобігання, зменшення та контроль промислового забруднення; це законопроект 3091  про державний екологічний контроль; це законопроект 4407 про об'єкти підвищеної небезпеки і це законопроект 2351 щодо внесення змін до законів щодо запобігання жорстокого поводження з тваринами.

Я сподіваюся, що на цьому тижні ми зробимо рішучий крок щодо приєднання до європейських цінностей та стандартів та щодо збільшення екологічної безпеки нашої країни та сталого природокористування.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Всі бажаючі виступили. Шановні колеги, бажаю ефективної роботи на цьому пленарному тижні. Дякую.