Засідання 8

Опубліковано 14. 12. 2020

СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

 (депутатських груп) у Верховній Раді України

 

14 грудня 2020 року, 11 година

 

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

 

РАЗУМКОВ Д.О. Доброго ранку, шановні колеги! Доброго ранку, шановні телеглядачі! Доброго ранку, шановні представники засобів масової інформації! Я радий вас всіх сьогодні бачити на Погоджувальній раді Верховної Ради України дев'ятого скликання.

Я хотів би вам всім нагадати, що це непростий буде, але важливий тиждень і для нас як для парламенту, і для держави. Багато виноситься питань ключових, важливих, в тому числі і бюджет, але я на цьому зосереджусь окремо. Це крайній тиждень у цьому році, я сподіваюся, що він пройде консолідовано, він пройде ефективно,  і ми зможемо розглянути ті ключові законопроекти, які сьогодні важливі для держави і для Верховної Ради України.

Перш за все я хотів би нагадати, що сьогодні День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. І я думаю, що те, що відбулося у 86-му році, добре нам може нагадувати, що одне неправильне, невиважене, необдумане рішення може призвести до глобальної катастрофи, і це той історичний урок, який ми всі з вами повинні пам'ятати. Зараз я пропоную вшанувати хвилиною мовчання всіх тих, хто загинув під час ліквідації. (Хвилина мовчання) Прошу сідати.

На минулому тижні ми з вами отримали висновки Венеціанської комісії щодо тих рішень, які були прийняті Конституційним Судом України, і інших заходів, які були з цим пов'язані.

Я задоволений тим, що позиція Венеціанської комісії по багатьом питанням збігається з позицією Верховної Ради України: і щодо незалежності інституції, і щодо відповідальності за незаконне збагачення, що вона повинна бути достатньо жорсткою, що вона повинна бути кримінальною відповідальністю за недекларування.

І хотів би вам нагадати, що минулого тижня ми змогли достатньо швидко, у четвер був зареєстрований цей законопроект, а в п'ятницю він був проголосований. Я розумію, що там багато компромісних позицій, хтось займав більш радикальну позицію, хтось займав більш м'яку позицію. Однак, я дійсно хотів би вам всім подякувати за те, що ви знайшли в собі сили, і всі фракції погодилися на розгляд цього законопроекту швидко, розуміючи відповідальність перед державою, перед громадянами за ту антикорупційну політику, яку повинна проводити  Україна. Це, в першу чергу, також пов'язано з тим, що ми фактично запобігли тому, щоб хтось у наступному році, посилаючись на те, що немає цієї статті, не декларувався. Я думаю, що незабаром цей законопроект буде підписаний і вступить в силу.

Також на цьому тижні будуть розглядатися два законопроекти, напрацьовані також робочою групою. Я хотів би ще раз подякувати представникам всіх депутатських фракцій та груп, які до неї входять, особливо керівнику, координатору цієї робочої групи – Денису Анатолійовичу Монастирському. Ці законопроекти будуть розглядатися завтра. Це законопроекти, пов'язані з діяльністю НАЗК і з врахуванням тих позицій, які були зазначені в рішенні Конституційного Суду 27 жовтня 2020 року.

Наскільки я розумію, достатньо компромісну позицію займають всі депутатські фракції та групи. Я сподіваюсь, що ми також ефективно зможемо це питання розглянути завтра перед бюджетом.

Також хотів би зазначити, що в нас знову лунає багато критики, Андрію Євгеновичу, в першу чергу до вашого комітету щодо того, що вже пройшло півтора місяці, ми жодного законопроекту ще не розглянули, пов'язаного з врегулюванням роботи Конституційного Суду.

Коли ми спілкувалися і з міжнародними експертами, вони також підтримують ряд позицій, які відображені в законопроектах, пов'язаних із врегулюванням роботи Конституційного Суду. І я сподіваюся, що ви все ж таки спроможетесь їх розглянути. Також чекають цю позицію і представники робочої групи для того, щоб вирішити третє питання, пов'язане із врегулюванням проблематики, яка виникла після рішення Конституційного Суду.

Я сподіваюсь, що все ж таки та критика, яка лунає по відношенню до Верховної Ради України, ви її все ж таки почуєте, тому що це, в першу чергу, ваша відповідальність як керівника комітету. Тому я думаю, що це все ж таки варто зробити хоча б через півтора місяці.

Наступне питання. В нас незабаром буде День Святого Миколая. Я знаю, що хтось з народних депутатів допомагає конкретно конкретним діткам, хтось допомагає лікарням, хтось допомагає іншим установам. І давайте пам'ятати, що свято повинно приходити до кожного. Кожен в рамках своїх можливостей, кожен в рамках того, що в нього є, я зараз не про фінанси, я про бажання допомогти і принести свято дітям, особливо тим дітям, яким сьогодні важко. Наприклад, я знаю, що деякі народні депутати будуть допомагати дитячому онкологічному відділенню Київського міського клінічного онкологічного центру і збирають записки для того, щоб і до діток навіть в лікарнях прийшов Святий Миколай. Я думаю,  якщо буде бажання,  також можете долучитися.

Повертаючись до нашої роботи і до пленарного тижня, також завтра ми з вами розглядаємо три ключових законопроекти – це 4100, 4000 і кошторис Верховної Ради України -  це бюджет.

Ми сьогодні поспілкувалися з представниками всіх депутатських фракцій та груп, я бачу абсолютний конструктив в підходах, сподіваюсь, що до завтра він не зміниться і всі будуть готові плідно попрацювати над цим документом, і все ж таки, щоб ми не перетворювали роботу парламенту в ту не зовсім приємну і навіть не для народних депутатів, а до людей практику, коли знову з'являються так звані бюджетні новорічні ночі. Я хотів би вірити в те, що ми завтра зможемо з вами розглянути всі необхідні законопроекти і їх прийняти для того, щоб створити передумови входження в новий рік з повним фінансовим розумінням, що буде відбуватися з 1 січня.

Також законопроекти, про які я сказав, пов'язані із конституційною кризою і відновленням роботи НАЗК. Також законопроект на четвер – "інвестиційні няні" на повторне друге читання. Я сподіваюся, що він буде готовий, було б бажано його прийняти наприкінці цього року.

Важливим питанням буде питання щодо продовження Закону про  так званий особливий статус, він завтра виноситься на розгляд Верховної Ради України.

І наприкінці свого виступу я хотів би зазначити, що було під час наради обговорення з представниками різних депутатських  фракцій і груп щодо графіку роботи Верховної Ради під час локдауну. Я думаю, що колеги висловляться з цього питання.

І у нас з вами в п'ятницю буде "година запитань до Уряду", я хотів би почути  від вас пропозиції щодо того, кого з міністрів варто було б запросити для виступу. Я так розумію, що багато хто не буде змінювати вже традиційну практику і запропонує запросити міністра охорони здоров'я Степанова.

Ще одну хвилинку. Шановні колеги, я просто, щоб ви розуміли рівень того, скільки людей сьогодні хворіє і перехворіло в Апараті Верховної Ради і серед народних депутатів України. Станом на сьогодні перехворіло або хворіє в Апараті 211 співробітників. Серед народних депутатів України, які перехворіли або хворіють сьогодні – це 128 народних депутатів України. Станом на сьогодні – 21 особа і 55 представників Апарату. Тому, будь ласка,  бережіть себе,  бережіть тих, хто вас оточує, тому що і від вашої роботи, і від кожного з нас залежить дуже  багато. Дякую.

Олено Костянтинівно.

 

КОНДРАТЮК О.К. Доброго дня, шановні колеги! Дякую, Дмитре Олександровичу.

Фактично парламент працює в сесійному режимі останній тиждень перед новим роком, і ми повинні максимально ефективно відпрацювати цей час, аби дати відповіді на найважливіші питання, які реально хвилюють людей. Громадяни України чекають від влади, тобто від уряду, від парламенту України як інституції відповіді, чого очікувати від локдауну, який запланований урядом, з якогось дива, з 8 січня, і як з карантином "вихідного дня", з парламентом знову уряд не радився. І чи варто взагалі вводити цей карантин в такий період часу, якщо порівнювати навіть з іншими країнами Європи? Які будуть наслідки цього локдауну для країни, економіки, малого бізнесу, для найманих працівників, а також для бюджетної сфери? Яку допомогу від держави і яку компенсацію отримають громадяни від жорстких карантинних обмежень?

Друге питання, яке хвилює громадян, – це масова вакцинація від COVID, яка вже стартувала в країнах Європи і в світі, і при цьому ніхто зараз достеменно не знає, як же і коли від коронавірусу будуть вакцинувати українців.

І третє питання – що людям очікувати від держбюджету на 2021 рік, який ми маємо розглянути цього тижня у другому читанні і в цілому. Чи будуть гарантовані всі соціальні виплати, чи буде передбачено достатньо коштів на оборону, медицину та боротьбу з наслідками пандемії та інших критичних важливих сфер, соціальних сфер, особливо освіти?

Отже, що стосується вакцинації. Ми бачимо, що масова вакцинація вже розпочалася в Великобританії. З сьогоднішнього дня вакцинація розпочалася в Штатах, вже доправлені перші вакцини до Канади. В Штатах для цього було підготовлено зараз понад 600 центрів з вакцинації по всій країні, з урахуванням наявності спеціального холодильного обладнання. Ми бачимо, наскільки стратегічно діє Євросоюз, який сформував портфоліо з різних вакцин, уклавши контракт одразу з шістьма виробниками. Попередньо вже закуплено на 300 мільйонів вакцин для потреб Євросоюзу. Також серйозні домовленості про паритетний розподіл вакцин між країнами відповідно до кількості населення кожної країни. Очікується, що масова вакцинація в Європі розпочнеться вже з січня 2021 року.

І найголовніше, що я би хотіла, на що би хотіла звернути увагу вашу – це висновки президента Єврокомісії Урсули фон дер Ляєн, яка зазначила, що життя людей рятуватимуть не стільки вакцини, а те, яким чином буде підготовлений та організований сам процес вакцинації в кожній країні. Тобто я переконана, що Верховна Рада має серйозно підняти це питання перед урядом і взяти під свій парламентський контроль питання підготовки до масових вакцинацій від коронавірусу в Україні, а також забезпечення усіх українців, які цього потребують, безкоштовною вакциною в достатній кількості.

Я особисто і на закритих нарадах, і безпосередньо на "годинах запитань до Уряду" піднімала це питання перед Прем’єр-міністром України, перед міністром охорони здоров'я і нас запевняли, що все гаразд, що ми знаходимося в стадії переговорів, і ми в якійсь черзі очікуємо вже вакцину.   Однак по факту, єдине, на що зараз може розраховувати Україна, це поставка в першому півріччі 21-го року незначної кількості вакцин від коронавірусу в рамках глобальної ініціативи "Ковакс", а це близько 8 мільйонів доз вакцини, якої вистачить лише на 4 мільйони населення України. Проте за даними МОЗ вакцинації першочергово потребують 20 мільйонів українців, з яких всі з зон групи ризику, і включаючи, звичайно, літніх осіб. Це означає, що нам потрібно 40 мільйонів доз вакцини.

Існуючих на сьогоднішній день домовленостей недостатньо для покриття потреб України. Також турбує і готовність інфраструктури до масової вакцинації українців. Тільки зараз починають розбиратися, що у нас із пунктами вакцинації, що у нас з холодильними установками, де будуть відпрацьовані медпункти і так далі.

Що стосується локдауну, ми бачимо, що більшість європейських країн, зокрема і Німеччина, ухвалила рішення про запровадження жорсткого локдауну з 16 грудня по 10 січня. Натомість, не буду повторюватись, у нас чомусь відбувається це з 8 січня.

Окремо від імені Верховної Ради я б хотіла подякувати Євросоюзу, який днями надав Україні 600 мільйонів євро мікрофінансової допомоги на боротьбу з COVID, і сподіваюсь, що всі кошти будуть витрачені за призначенням. Тому я пропоную заслухати саме і попросити Прем’єр-міністра в п'ятницю прийти до нас на "годину запитань до Уряду" з чіткими роз'ясненнями стосовно запровадження локдауну, а також питань вакцинації.

І питання, звичайно, бюджету, яке, я думаю, теж вирішимо.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Олено Костянтинівно.

Олександр Сергійович Корнієнко.

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго ранку, шановні колеги, дорогі українці. Дійсно на цьому тижні у нас дуже багато важливих питань і такий насичений тиждень. Але почати я хотів би, дійсно, з графіку роботи Верховної Ради. В нас є пропозиція, яку вносили колеги, зокрема пан Соболєв з фракції "Батьківщина", вона теж нам подобається, влаштовує нас.

Тижні з 1 по 15 січня, з 18-го по 22-е – зробити тижнями роботи в комітетах, можна було би із виборцями, але ми пам'ятаємо, що локдаун в країні планується в цей час, а тиждень з 25 по 29 січня зробити натомість пленарним. Таким чином в нас випадає тільки один тиждень і ми зможемо в січні теж більш-менш ефективно попрацювати.

Якщо є підтримка і немає заперечень, ми би просили тоді колег підготувати постанову відповідну і ми її всі будемо підтримувати в залі. Дмитре Олександровичу, якщо ваша ласка, нас теж в цьому підтримати. Дякую.

Далі з процедурних моментів. Ми підтримуємо запрошення пана Степанова на "годину запитань до Уряду", незважаючи на те, що ми його кожну п'ятницю, що два тижні заслуховуємо. Скажімо так, є ще про що поговорити, тим більше в розрізі тих питань, які суспільство задає і про тестування, і про локдаун, як це все буде відбуватися, те, що важливо суспільству дати відповідь напередодні затяжного періоду таких політичних канікул певних, зимових свят.

Що стосується порядку денного, дійсно, є і бюджет, є надія, що країна піде в новий рік з прийнятим бюджетом. Сподіваємось, що завтра ми всі крапки над "і" розставимо і все-таки цей документ буде проголосований.

Також – це повернення механізмів декларування електронного, ті законопроекти, які розробила робоча група. Я думаю, що є консенсус щодо їх голосування в цілому, ми це підтримуємо – 4470, 4471.

Що стосується інших питань, це і великий блок економічних питань є на цьому тижні. Хотілось би, щоб ми все-таки прийняли вже з другої спроби, скажімо так, законопроект про покращення умов для інвесторів, так звані "інвестняні". Там не лише "няні", там і багато інших корисних механізмів, 3670 він називається.

Також в нас є законопроект про Бюро економічної безпеки, він є на цьому тижні і сподіваємося, що також до нього дійде справа. Це те, що обіцяли ми своїм виборцям і міжнародним партнерам. Я думаю, що тут треба говорити про якнайшвидший запуск в роботу. Прийняти закон – це тільки початок, далі потрібно все створити, це новий орган треба створювати.

Є законопроекти, які стосуються зменшення податку на додану вартість для аграріїв. Є ще інші економічні законопроекти. І всі важливо на цьому тижні встигнути розглянути.

Завтра ми починаємо, одним з перших стоїть продовження Закону про особливий порядок місцевого самоврядування на окремих територіях Луганської та Донецької областей. Теж просимо колег, щоб ми оперативно прийняли в цілому цей законопроект, він важливий для продовження мирного процесу. Завтра всі про це, думаю, вдосталь ще поговоримо.

Також є кілька децентралізаційних ініціатив. Це продовження реформи структурної, законопроект 4298 про місцеві державні адміністрації. Він оновлює рамку їх дії в нових умовах децентралізації.

Є законопроект 3913 про військово-цивільні адміністрації. Також у зв'язку з децентралізацією треба трошки цей процес привести у відповідність до інших законодавчих актів.

Також ми просили би від фракції законопроект 4413 щодо Наглядової ради Суспільного телебачення спробувати на цьому тижні все-таки проголосувати. Він зараз стоїть в п'ятницю, можливо, перенести на четвер. Я знаю, що там в середу, здається, комітет, щоб  просто ми могли також дати відповідь на ту правову колізію, яка в цій сфері знаходиться.

Також хотілось би відреагувати на ті цифри, які сказав Голова Верховної Ради, щодо кількості захворівших і перехворівших депутатів, працівників Апарату. Всім побажати доброго здоров'я. І звернутися вкотре до всіх колег по сесійній залі, нам самим в першу чергу використовувати всі засоби і своїм прикладом показувати населенню,  нашим українцям, те, що в принципі масковий режим, карантинний режим,  він має свої плюси. А якщо його не виконувати, на жаль, він має свої мінуси,  про що свідчить також статистика у Верховній Раді.

Всіх з наступаючими святами. Гарного тижня. Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Олександре Сергійовичу.

Юрій Анатолійович Бойко.

 

БОЙКО Ю.А. Дякую. Шановний пане спікер, шановні присутні!

Зрозуміло, що перш за все наших людей сьогодні турбує здоров'я. І ситуація, яка  з карантином, з вакцинацією  – це питання, які люди задають кожен день. І абсолютно зрозуміло, що ми не повинні повторювати в наступному році тих помилок, які сталися в цьому році з підтримкою людей і підприємців в період жорсткого карантину, який вже анонсований урядом.

Зрозуміло, що грошей, які виділені були в цьому році і планується виділити до кінця року, вкрай недостатньо для того, щоб підтримувати і бізнес, і безробітних. І взагалі люди повинні відчувати, що про них піклується держава. Але так, як у нас сталось, коли в умовах жорсткого карантину ще додаткові навантаження на ФОПи, і вони зараз протестують під Верховною Радою. Мало того, що вони не отримали грошей і достатньої підтримки, вони ще отримали додаткове фінансове навантаження.

Друге питання – це питання вакцинації, що теж є нагальним і що теж турбує людей сьогодні більше всього. І тут дуже цинічно те, що турбота про людей принесена в жертву політичних амбіцій. І люди не розуміють, чому не дається чіткий план, коли і як вони будуть вакцинуватись, коли вже в усьому світі багато країн почали цей процес. І наша позиція абсолютно чітка – вакцина повинна бути безкоштовною, ці кошти повинні бути передбачені в бюджеті, тому що просто люди не готові за неї платити. І ми це бачимо по всім опитуванням і спілкуванням з ними. Коштів в бюджеті на це не передбачено, це повинно бути дуже швидко скориговано.

Весь цей рік парламент, я вважаю, заборгував країні і нашим громадянам по питанням миру. Ми підтримуємо перемир'я, ми бачимо, що стали менше стріляти, менше вбивати людей, і це дуже добре, але це тільки база для того, щоб в подальшому проводити політичні переговори.

Що ми бачили протягом  цього року в політичному сенсі? Ми бачили постійні заяви, кадрову чехарду, якісь дії імітації бурхливої діяльності без кінцевого результату – завершення конфлікту, повернення територій, людей. І ця помилка повинна бути виправлена в наступному році. Парламент повинен мати своє політичне обличчя і політичну волю для того, щоб проявляти її, а не просто слухати те, що скажуть зі сторони різні органи, які імітують бурну діяльність і які весь цей рік нічого конкретно не зробили для того, щоб досягти миру.

І останнє, що хочу сказати. Я хочу підтримати те, з чого ви, Дмитре Олександровичу, почали сьогоднішнє засідання. Ми дійсно повинні вшанувати пам'ять тих, хто постраждав від Чорнобильської аварії, але  ми не повинні про них пам'ятати тільки в цей день.

Ми повинні виправити цю помилку, яка сталась по відношенню до них, цю несправедливість і цей злочин, можна навіть так сказати, який стався по відношенню до них, коли у грудні 2014 року тодішній парламент одним махом забрав, одним рішенням забрав всі пільги у учасників ліквідації Чорнобильської аварії. Їх там декілька категорій. Вони всі були позбавлені пільг. Їх не так багато залишилось, але вони всі відчувають себе ображеними і відчувають без підтримки держави.

У липні 2018 року Конституційний Суд приймає рішення відновити пільги у тому вигляді, в якому вони були відібрані, тому що це обов'язок держави. Це катастрофа, і  держава повинна по Конституції допомогти цим людям. Насправді що сталось? Після рішення цього Конституційного Суду ані уряд, який тоді був, ані після цього уряду, вже змінилось їх два, нічого не зробили для того, щоб повернути ці пільги. Це не так вже багато грошей. Це набагато менше, ніж ми приплюсували в цьому році Службі безпеки України, у порівнянні з минулим роком. Ми дали 3 мільярди. А ці пільги чорнобильцям, тим, хто постраждали, вони приблизно також ту ж суму й коштують. І ці люди заслуговують на те, щоб держава звернула на це увагу, щоб держава втрутилась, а  ми як парламент повинні це очолити, можна так сказати, і повернути цим людям пільги. Тому що є рішення Конституційного Суду і воно повинно виконуватись. А ми як парламент повинні давати в цьому приклад.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Юрію Анатолійовичу.

Геращенко Ірина Володимирівна.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Шановні колеги, я хочу почати з позитивної новини. Міжнародний кримінальний суд в Гаазі прийняв позов України проти Російської Федерації за воєнні злочини на тимчасово окупованому  Донбасі  і в Криму. Власне, це наша політична команда, команда Президента Порошенка, в 2015 році подала цей позов, так само, як і в Стокгольмський звернулася арбітраж, рішенням якого так любить хвалитися Президент Зеленський. І ми переконані, що має бути єдина позиція тут влади, опозиції, що злочини Путіна, кожен його злочин на Донбасі і в Криму має бути покараний, як в Україні, так і в міжнародних судах.

Але що відбувається зараз. Зрив операції "вагнерівців", зрив операції по звільненню українських заручників у найвищих кабінетах держави. І парламент вже півроку блокує створення ТСК по "вагнерівцям". Ми ще раз закликаємо "слуг": негайно дати прізвища ваших депутатів і створити ТСК по "вагнерівцям".

І так само про ставлення влади до армії свідчить бюджет на наступний рік, де ми чітко бачимо, що це бюджет "слуг", але не народу. От головному "слузі" – Зеленському і його Офісові там додається плюс 40 відсотків на утримання Офісу Президента. Вже всі забули про переїзд в Український дім, який, до речі, не фінансується ДУСом, тому що ж туди Зеленський не переїхав. Зате у нас Зеленському все більше і більше фінансів потрібно на ось цю діяльність бурхливу. Забирається в лікарів, не піднімаються зарплати освітянам, навіть на 40-70 відсотків до їх злиденних 4-5 тисяч гривень, не говорячи про 4 тисячі доларів.

І, власне, це буде бюджет епохи бідності, тому що там дійсно не передбачені кошти на вакцинацію (а потрібно не 2,5 мільярда, а десь 15 мільярдів), не передбачені кошти на кисень, не передбачені кошти для локдауну на компенсації бізнесу. Натомість плюс 2 мільярди – Офісу Генеральної прокуратури, мільярди – на ДБР, на МВС. І при цьому вилучають 4,5 мільярда з Фонду регіонального розвитку, забирають акцизи, екологічний збір з громад.

Ми категорично проти такого бюджету. І вважаємо, що кожен, хто натисне кнопку зелену, просто тут не підтвердить свій статус опозиції і, навпаки,  проголосує за бюджет епохи бідності. Так само ми підтримуємо необхідність поваги до дітей, про яку сказав пан Разумков, і хочемо закликати негайно поставити в порядок денний законопроект, який в першому читанні прийняв попередній парламент, про статус заручників, політв'язнів і військовополонених.

Я хочу нагадати, що заблоковано на сьогодні звільнення заручників, ми не знаємо навіть прізвища тих, за кого бореться українська держава. Можливо, тому, щоб потім під шумок таксистів всяких протягували, а не справжніх героїв. А діти сотень українських патріотів і кримських татар залишаються без батьків, без матерів і навіть ми не можемо їм соціально допомогти. От ми вимагаємо не блазнювати в питанні взагалі всього, що стосується підтримки тих, хто бореться за українську державу, а це армія, це заручники, це військовополонені. Давайте їм реально допоможемо.

Що стосується дня уряду. От ми пропонуємо заслухати якраз міністра оборони, який витрачає дорогоцінний час воюючої країни на переписку з журналістами і в цей час зриває оборонне замовлення і інші важливі для армії питання; і міністра закордонних справ для того, щоб послухати чому у нас Україну обговорюють без України Путін з Макроном, Путін з Меркель. Тільки де взагалі Україна? Вона втрачає свою суб'єктність. І, власне, це вже стає питанням так само національної безпеки.

Ми повністю так само підтримуємо необхідність негайного прийняття всіх законів, що стосуються відновлення повноважень НАЗК. І хочемо нагадати, що з Офісу Президента в цьому питанні не прийшло жодних ініціатив. Звідти прийшла ініціатива розгону Конституційного Суду і тільки після однозначного висновку Венеційської комісії, який це не підтримав, Зеленський заспокоївся.

І власне, нам дуже важливо так само ввести і посилену кримінальну відповідальність за недостовірне декларування. Наші закони зареєстровані, виносьте в сесійну залу, будемо голосувати.

Що стосується локдауну, то це дійсно такий інтелектуальний локдаун накриває владу, обіцяли прив'язати локдаун до 8 тисяч інфікованих, потім до 10-и, потім до 20-и, тепер до 35-и. Замість того, щоб прив'язувати локдаун можливий до кількості інфікованих і госпіталізованих, у нас приводять до дати аби просто імітувати бурхливу діяльність. При цьому не закладаються кошти на підтримку бізнесу компенсаційно на наступний рік, не закладаються на додатковий кисень, не закладаються на лікарні, іще і говорять, що це все буде відповідальність місцевих бюджетів, з яких вилучають..…

 

РАЗУМКОВ Д.О.   Дякую.

Соболєв Сергій Владиславович.

 

СОБОЛЄВ С.В. Шановні колеги, дійсно, цей тиждень дуже відповідальний і хотілося, щоб чітко ми розуміли, як по днях розписані будуть ключові наші завдання на цей тиждень.

На жаль, із 28 законопроектів фракції "Батьківщини", це вже стало практикою, включено лише один. Причому ключові законопроекти, які стосуються наповнення бюджету, наведення порядку з корупційними оборудками і подолання цих корупційних оборудок в НАК "Нафтогаз", на державних підприємствах, включаючи державні порти, де затриманий черговий керівник, який призначений щойно, за чергові сотні тисячні хабарі в доларах. На жаль, ці всі  законопроекти  не включені в порядок денний.

Натомість ми бачимо старий, як цей світ,  законопроект про особливості місцевого самоврядування в Донецькій, Луганській областях, де знову з'являється та сама норма про те, що силовики, судді будуть призначатися цими терористами. Я думаю, що це найкращий приклад того, як далі  парламент буде продовжувати стару практику: не захищати патріотів, не захищати бізнес, який постраждав на цих територіях, а захищати тих, хто в ізоляціях і в інших концтаборах фактично знущається над громадянами України, прикриваючись тим, що туди не допускаються ні омбудсмен український, ніяка міжнародна організація.

Друге питання, яке б дозволило реально нам допомогти людям під час коронавірусу, особливо на цих окупованих територіях, які виїхали з цих окупованих територій. Я вкотре нагадую,  законопроект 2871, який підписали всі представники фракцій, де реальна підтримка бізнесу, який втратив все на окупованих територіях, на жаль, цей законопроект то з'являється,  то зникає. І от я бачу на цей тиждень знову його немає. Ну це якраз був би час  підтримати тих, хто втратив все там, саме якраз особливо в цей період, коли ми реально заговорили про підтримку бізнесу під час коронавірусу.

Окреме питання – це 2713. Люди, такого цинізму я ще не бачив за всі роки. Два із чотирьох законопроектів пропонують не оподатковувати гральний бізнес до 1 січня 2024 року. Так де ж ваші обіцянки? Де ваші розкази про 4 мільярди, які ми отримаємо від того, що громадяни програють 80 мільярдів гривень в казино? І тут з'являється законопроект. Виявляється, от який бізнес нам треба підтримувати. Причому звільняють їх від всіх видів податків. Ну є совість вносити такі законопроекти в сесійний зал?

Окреме питання – це боротьба з корупцією. Без сумніву, ми підтримуємо два законопроекти, за які ми голосували. Без сумніву, наша позиція – підтримати законопроект, який стосується безпосередньо наповнення бюджетів місцевих рад. І от тут ми переходимо до найважливішого. На жаль, в Бюджетному кодексі вчергове, і це переходить із року в рік, і тільки в останній момент за тиском депутатів потім ця норма повертається, спробують відібрати акциз у місцевих громад, так само як і податок, який повинен іти місцевим громадам від плати за землю Укрзалізниці.

Для багатьох бюджетів – це втрата від третини до половини доходів місцевих об'єднаних громад, які ми фактично виводимо із системи  самозабезпечення і знову садимо їх на дотації з центру. Тому наша пропозиція врахувати ці позиції.

 Стосовно бюджету. Якщо цього року не будуть виплати медикам і в цілому молодшому медичному персоналу, вчителям, лікарям, ми переконані, наступного року в нас не залишиться лікарів і молодшого медичного персоналу. Ті пропозиції, які роблять наші найближчі сусіди, фактично дають можливість цим людям лише із знанням мови тієї країни виїжджати на зарплати, які в десятки раз вищі, ніж те, що пропонується в цьому бюджеті.

Фракція "Батьківщина" наполягає на створенні антиковідного фонду, але щоб ніяких оборудок більше не було, чітко зафіксувати позицію, на що він використовується. Це безоплатне вакцинування, це підтримка лікарів, вчителів, молодшого медичного персоналу, що дасть можливість, принаймні в цьому найважчому році, хоча б якусь достойну зарплату, щоб ці люди отримували, які на сьогодні знаходяться на передовій.

Тому я думаю, що нам треба ще раз переглянути уважно всі позиції цього тижня і врахувати те, що необхідно.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.   Дякую.

Железняк Ярослав Іванович.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Доброго дня, шановні колеги! Нічого так точно не відображає пріоритети влади, як бюджет, тому що це вже  не обіцянки, а конкретні цифри. Саме тому в нас бюджети постійно мали назви: бюджет  оборони, бюджет відновлення від кризи, бюджет будівництва, "децентралізації".

І якщо ви розглянете цей  бюджет, то зрозумієте, що жодному з них не підходить ця назва. Тому що назвати це бюджет оборони, ми не можемо, тому що спочатку забрали 100 мільйонів на Міністерство оборони, а зараз повернули  хоча б до рівня цього року.

Якщо ми хочемо назвати це бюджет розвитку, то теж ця назва не підходить, тому що  не можна назвати бюджет з "діркою" в 240 мільярдів тим бюджетом, який буде розвивати країну, а не вганяти її в борги заради популізму влади.

Якщо ми хочемо назвати це бюджетом освіти, то треба спочатку дати відповідь, чому цинічно забрали 4,9 мільярдів між першим і другим читанням, 2,9 з них – на зарплати освітянам. Чому не виконали ті вимоги, які парламент поставив під час голосування в першому читанні.

Якщо ми хочемо назвати цей бюджет бюджет підтримки бізнесу, теж не підходить, тому що з 1 січня, як тільки буде проголосований бюджет, податки будуть підвищені, ФОП другої групи заплатить кожен місяць на 474 гривні більше, навіть якщо він не працює.

Цей бюджет не можна назвати  і бюджетом соціальної підтримки, тому що дуже цинічно під час першого читання забирати 8,5 мільярдів з Пенсійного фонду. Це означає, що або не буде індексації пенсій, або ми будемо знову шукати десь гроші посеред року.

Тому, на жаль, цей бюджет можна назвати лише бюджетом можливостей для Офісу  Президента, тому що та обіцянка, яку нам всі говорили про те, що витрати на Офіс Президента будуть зменшені, не виконана, жодної гривні не списали з Офісу Президента і з силовиків, до речі. Тому, звичайно, за цей бюджет ми голосувати в такому вигляді не будемо.

Друге. Нам треба, перед тим, як голосувати за бюджет,  розібратися, що у нас виникло в 2020 році. Коли банально ваші міністерства провладні жаліються нам, опозиційним депутатам, що їм не приходять платіжки, їм гроші не приходять, ні  Міністерство охорони здоров'я, ні Міністерство оборони, ні інші міністерства. Тому в середу ми на базі комітету будемо проводити слухання, запрошуємо всіх депутатів, щоб дізнатися, хто саме зупинив державне фінансування по захищеним і не захищеним видаткам.

Наступне – щодо локдауну. Я хочу ще раз нагадати владі, локдаун – це лише час для того, щоб ви підготувалися для боротьби  з пандемією.  Кожну хвилину локдауну бізнес і наші громадяни оплачують особисто мільйонами гривень для того, щоб ви їх не гаяли, а готували ліжка, кисень, лікарів для того, щоб далі боротися з пандемією. І ми вважаємо, що наше завдання зараз зробити все можливе для того, щоб бізнес пережив цей період.

І тому я дуже прошу вас,  пане Голово, додати законопроект 4423-д – це буде комітетський законопроект про підтримку бізнесу під час локдауну. Ми звільняємо ті види діяльності, які зупинять свою роботу, від ЄСВ. Це додаткова тисяча і навіть більше гривень підтримки бізнесу. І даємо місцевим органам влади можливість самим також давати податкові пільги для бізнесу: єдиний податок, податок на нерухомість, податок на землю – це рішення  місцевих влад. Але вони, в свою чергу, просять, для того, щоб вони підтримували бізнес, щоб ми все ж таки залишили їм акцизний податок в загальному фонді. Я думаю, що це буде спільна позиція.

А тепер щодо іншого плану, який треба вже впроваджувати – це вакцинація. Зараз всі країни обговорюють, як вони будуть впроваджувати план по вакцинації. Це насправді найбільша, наймасштабніша логістична операція у світі. І нам треба не згаяти час, як це було в березні, а вже зараз вимагати від уряду конкретного плану.

Саме сьогодні моя колега від "Голосу" Ольга Стефанишина разом з іншими нашими депутатами представить Національний план по вакцинації від коронавірусу: конкретні кроки, що повинен зробити уряд, парламент і інші органи влади для того, як тільки у нас з'явиться вакцина, всі наші громадяни її отримали.

І я дуже прошу, коли у нас буде готова ця постанова, всіх представників фракцій підтримати, тому що це наше завдання, це те, що ми можемо зробити.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Доброго дня, шановні колеги! Наша країна вступає в надскладний у фінансовому і психологічному плані рік. Ми маємо розглядати, приймати бюджет, який не дасть втратити робочі місця, людей, не дасть втрати в економіці те, що залишилося.

В Україні бушує епідемія коронавірусної хвороби і Міністерство охорони здоров'я на цьому фоні заявляє про ризик втрати медиків, яких фактично переманюють наші сусіди найближчі. І це фактично тенденція, яка майже незворотна у нашій країні, особливо в наступному році буде спостерігатися. А проект нашого бюджету не передбачає кардинального збільшення зарплати лікарям, я вже не говорю про інші категорії громадян.

Більше того, уряд хоче в ручному режимі виконувати норми законів про фінансування охорони здоров'я. І паралельно ми чуємо "співи серенад" з боку уряду перед Міжнародним валютним фондом, ми беремо на себе все чергові й чергові зобов'язання. Коли ми щось не можемо чи не хочемо прийняти, ми говоримо про те, що нам не дає це прийняти МВФ на тлі зубожіння нашої нації. При тому непотрібні наглядові ради державних підприємств і банків з космічними зарплатами з кишень наших платників податків залишаються як "плювок" українському суспільству на сьогоднішній день.

Тому, шановні колеги, якщо ми хочемо розглядати і приймати цей бюджет, наша одна з головних ключових умов, я вважаю, що з нами солідаризуються тут і говорять про це всі фактично, майже всі представники фракцій і груп лідери, це акциз пального, акциз "пістолета", який має залишитися як прямий податок місцевим органам самоврядування і  земельний податок з Укрзалізниці. Це дві ключові обставини, які ми хочемо і вимагаємо бачити в проекті бюджету, тому що інакше це буде кінець нашої децентралізації.

Прийняті на минулому сесійному тижні закони про підтримку малого бізнесу вже частково залазять у кишеню місцевого самоврядування, місцевих бюджетів. А ще якщо забрати акциз, потенційні втрати складуть близько 7,5 мільярдів гривень. І я вважаю, що це серйозно підкосить всю децентралізацію, на яку ми уповали, що вона матиме дуже позитивні тенденції в наступні роки.

Колеги, в Україні не конституційна криза, а криза ефективного, якісного, відповідального державного управління згори донизу. Найлегше таку слабку владу замінити авторитаризмом, підсиленням ролі Президента, зменшенням ролі парламентаризму. Тоді як ми вважаємо, що країні потрібен не авторитаризм людей чи людини, а авторитаризм права.

Ми вітаємо висновки Венеційської комісії стосовно рішень Конституційного Суду і самого Конституційного Суду. Ми почули, що єдиних міжнародних стандартів у світі не існує, з висновків Венеціанської комісії. Але ми також почули, що політичні органи не повинні блокувати діяльність Конституційного Суду, як це було у проекті Президента щодо розпуску Конституційного Суду, шляхом фінансового тиску, процедурних перепон і так далі. Ми й далі повинні виходити із засад верховенства права і незалежності судової влади, ухвалюючи цього тижня законопроекти щодо відновлення повноважень НАЗК і щодо моніторингу і покарання суддів.

Разом з тим, ми ще раз констатуємо, що в нашій країні ніколи – підкреслюю! – ніколи фактично, попри повноваження антикорупційних органів, не було ефективної боротьби з розкраданням державних коштів, як не було зупинено скруток ПДВ, не було зупинено контрабанди, системи відкатів з великих різноманітних будівництв і так далі. І так ми живемо по сьогоднішній день.

Наостанок ще раз просимо спікера парламенту Дмитра Олександровича Разумкова все-таки поставити наші законопроекти в порядок денний, і цього тижня, останній пленарний тиждень, проголосувати – це законопроект 3036а  щодо обов'язкового страхування всіх працівників освіти: це і вихователі, і няньки, і викладачі, і вчителі в закладах освіти державної та комунальної форм власності.

Ми вкотре хочемо побачити в порядку денному законопроект 2038, про що наголошував неодноразово голова профільного комітету пан Дмитро Лубінець, щодо визнання депортованими громадян України, які у 1944 - 1951 роках були примусово переселені з території Польської Народної Республіки. Їх все менше стає, а ми тут данину честі і пам'яті не можемо їм віддати.

Ну, і насамкінець, на п'ятницю ми очікуємо не міністра Степанова,  який вміє тільки прикриватися медиками, а нічого нового ми від нього не можемо почути, а безпосередньо Прем'єр-міністр України, який мав би точно відповісти нам стосовно термінів локдауну, глибини локдауну, вакцинації, ковідного фонду і так далі. Тому ми очікуємо на присутність у залі Прем'єр-міністра України.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Бакунець Павло Андрійович.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. Шановний пане Голово, шановні народні депутати, шановні присутні! Однозначно, що ці дні є дуже важливими, адже початок нового року вже через 2 тижні, і новостворені громади, заклади медицини, заклади освіти, підприємці та й кожен українець, всі в роздумах і плануваннях,  як же ж правильно прожити наступний рік. Однозначно він буде непростим, він буде складним, тому що цей рік не дає таких підстав думати про якісь позитивні зміни. І це, що парламент має зробити якнайшвидше – це дати усім нам орієнтири як ми плануємо прожити цей наступний рік і визначитися з бюджетом на наступний рік. Так, однозначно не всі цифри в поданому Кабміном варіанті бюджету виглядають взагалі реалістично, але ми повинні знайти якийсь компроміс як для бюджету і особливо для Бюджетного кодексу.

І найперше і найважливіше – це залишити акциз з ввезеного і виробленого в Україні пального громадам на місцях. Нам потрібно забезпечити можливість наповнення місцевих бюджетів. І зараз я говорю, власне, про зміни до Бюджетного кодексу: парламент повинен зберегти хоча б надходження цієї частки на рівні цього року, 13,44 проценти акцизу з пального в місцевих громадах. А також ми повинні збільшити ставку податку до місцевого бюджету з лісових земель. Адже акциз і податок – це такі основні надважливі статті доходів для місцевих громад. Я це бачу і по тому, де є полігон, як Яворівський полігон, це новостворені громади Жовківщини, Яворівщини і по інших регіонах, де є полігони, лісисті місцевості, ці податки є дуже важливими.

Щодо самого акцизу, власне, він подекуди останніми роками складає половину бюджетів місцевих громад. Я це говорю вам як колишній міський голова і розумію, що місцева влада за останні роки багато, багато дуже програм, власне, фінансувала за рахунок податку з акцизу з пального. Це і ремонт доріг, і тротуарів, і закладів культури,  освіти, і інша інфраструктура. Тому нам з вами дуже важливо аби залишити цей акциз на місцевих податках.

Щодо бюджету на 2021 рік. Депутатська група "Довіра" готова розглянути можливість його підтримання за таких головних умов.

Перше. Це збільшення видатків на освіту і медицину. Уряд їх відверто вирішив недофінансувати, адже пропонується зменшити освітню субвенцію і дотацію місцевим бюджетам на утримання закладів охорони здоров'я. Така позиція в теперішній час є абсолютно неприпустимою.

Друге важливе. Це передбачити кошти на протидію пандемії коронавірусу. Нам з вами потрібен такий фонд на підтримку нашим медикам. Такий фонд, через який ми напряму зможемо збільшити заробітну плату як і всім медпрацівникам, так і всьому персоналу всіх медзакладів і лаборантам для того, аби вони мали можливість за достойну заробітну плату продовжувати боротися за життя наших з вами сусідів і краян.

Ми вважаємо, що вирішення цих питань є критично важливим для країни і закликаємо і Верховну Раду, і уряд більше уваги приділяти сферам освіти і медицини в цей непростий час.

Також депутатська група "Довіра" просить включити до порядку денного законопроект 3318 про ветеринарну медицину. На початку листопада профільний комітет підтримав його в другому читанні і  рекомендував парламенту прийняти в цілому. Цей законопроект надасть конкурентні переваги українським експортерам ветпрепаратів, які зможуть отримати можливість розвитку за європейськими стандартами.

Також депутатська група "Довіра" просить внести в зал законопроект 4248-1, це щодо перегляду термінів встановлення лічильників природного газу споживачам. І розглянути його також в залі цього тижня, адже на дворі зима, і це допоможе багатьом сім'ям зекономити оплату за енергоносії і витратити ті кошти, напевне, на свої родини.

Дякую за увагу. Бажаю всім  плідного тижня.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Павле Андрійовичу.

Шановні колеги, я так розумію, що декілька пропозицій було до "години запитань до Уряду". Степанова пропонувала "Слуга народу", пропонували міністра оборони або міністра зовнішніх справ. Кого запрошуємо? Прем'єра ще пропонували.

(Загальна дискусія)

Прем'єр-міністра запрошуємо на "годину запитань до Уряду"? Якщо фракції не заперечують, тоді, будь ласка…

Ні, вибачте, тут немає ж виступів.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Ні, ви пропозиції сказали під час виступів. Будь ласка.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Добре, ставлю на голосування – Прем'єр-міністра.

Хто – за? Прем'єр-міністра – на "годину запитань до Уряду". Рішення прийнято, дякую.

Василь Іванович Мокан.

 

МОКАН В.І. Дякую, пане Голово.

Шановні учасники засідання, спершу від імені уряду дозвольте також долучитися до вшанування пам'яті подвигу ліквідаторів аварії на ЧАЕС. Сьогодні дійсно віддаємо шану всім тим, хто ціною власного здоров'я, подекуди і життя, запобіг поширенню масштабної ядерної небезпеки, ліквідовував наслідки цієї катастрофи.

Безумовно, головним питанням порядку денного цього пленарного тижня є підтримка державного бюджету. Протягом двох тижнів Прем'єр-міністр, міністр фінансів та урядовці працювали з бюджетним комітетом, з депутатами, представниками інших комітетів, робота продовжується і сьогодні по деяких проблемних питаннях. Але прошу від уряду підтримки від парламенту і проекту бюджету, і відповідно в рамках бюджетного процесу змін до Бюджетного кодексу. 

Крім цього, хочу поінформувати, що відповідно до тих законодавчих ініціатив, за які проголосували народні депутати по підтримці наших громадян і бізнесу в період карантину, сьогодні розпочалася реєстрація через додаток "Дія" на відповідні виплати ФОПам, найманим працівникам компенсації ЄСВ. Станом на зараз вже майже 6 тисяч осіб зареєструвалися і до 31 грудня такі заявки можна буде оформити, процес на реалізацію ухвалених нами законопроектів запущений.

Крім того, важлива проблема, хочу наголосити, що цього тижня планується здійснити виплати на заборгованість по заробітних платах шахтарів, вугільної галузі. Знову ж таки, відповідно до внесених парламентом змін до держбюджету, 1,4 мільярда гривень планується спрямувати на ці потреби. І хочу поінформувати, що виплата заробітної плати гірникам знаходиться на особливому контролі в уряді.

І по "годині запитань до Уряду". Прем’єр-міністр готовий буде доповідати. Але я також поінформую всіх названих вами також профільних міністрів, щоб вони були готові дати відповіді на ті запитання народних депутатів, які прозвучать у рамках нашого обговорення.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Радіна Анастасія Олегівна.

 

РАДІНА А.О. Доброго дня, шановні колеги. Від імені Комітету з питань антикорупційної політики прошу всі фракції і групи об'єднатися і підтримати законопроекти 4470 і 4471. Це законопроекти робочої групи із відновлення повноважень Національного агентства з питань запобігання корупції.

Хочу доповісти, колеги, що ці законопроекти відповідають рекомендаціям Венеційської комісії, а  саме: ці законопроекти відновлюють повноваження НАЗК, щодо яких Конституційний Суд не висловив позиції щодо їх невідповідності Конституції, саме так і порадила зробити Венеційська комісія.

Щодо особливостей здійснення повноважень НАЗК щодо суддів, законопроекти пропонують запровадити механізм скарги, як це і порадила зробити Венеційська комісія,  скарги суддів до Вищої ради правосуддя або Конституційного Суду у випадку, якщо вбачається суддею тиск на нього в процесі здійснення щодо нього повноважень НАЗК.

Ще раз наголошу: саме такий механізм і запропонувала Венеційська комісія. Венеційська комісія ж наголосила, що процес перевірки декларацій і виявлення невідповідності в деклараціях суддів має лишатися в повноваженнях Національного агентства з питань запобігання корупції із особливостями та механізмом скарги, про який я щойно сказала.

Дуже проситиму, колеги, ці законопроекти підтримати за основу і в цілому, оскільки, якщо так станеться, що ми не повернемо повноваження НАЗК до кінця цього року, фактично цим ми можемо підважити всю роботу із перевірки декларацій 20-го року.

Крім того, колеги, дуже прошу включити до порядку денного цього тижня законопроект 3335-1-д щодо Агентства із розшуку і управління активами, отриманими корупційним і іншим злочинним шляхом.

Дякую дуже, колеги.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Наталуха Дмитро Андрійович.

 

НАТАЛУХА Д.А. Колеги, дуже дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги, я справді бачу законопроект 3760, це "інвестняні",  в порядку денному на цей тиждень. Дуже дякую.

В п'ятницю, нагадую, закінчилися строки подачі правок до другого читання повторного. Сьогодні опрацьовуються всі ці аспекти. Дуже прошу підтримати, тому що це справді дуже гарний сигнал, що Україна стає більш конкурентна на міжнародних ринках.

І також вітаю нашу країну з доволі позитивним рішенням по арбітражу стосовно заборони експорту лісу-кругляку, що зайвий раз свідчить про те, що, в принципі, відстоювання національних інтересів може бути і відповідає національному і міжнародному законодавству.

Дякую, колеги. У мене все.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Радуцький Михайло Борисович.

 

РАДУЦЬКИЙ М.Б. Шановний головуючий, шановні колеги, дуже прошу включити до порядку денного для розгляду на цьому тижні два важливих законопроекти, спрямованих на боротьбу з COVID та забезпечення наших громадян ліками.

Це законопроект 4464, який виправляє багаторічну несправедливість стосовно людей з вищою немедичною освітою, які сьогодні на передовій в лабораторіях при тестуваннях, при аналізах – це біологи, вірусологи, біохіміки та інші спеціалісти. Вони проводять тестування на COVID-19, але вони не прирівняні до медичних професій, тому не отримують ні соціального захисту, ні ковідних – нічого не отримують. Дуже прошу виправити цю соціальну несправедливість.

І другий – це Закон 4442 про державні фінансові гарантії, зміни до Закону про державні фінансові гарантії обслуговування населення. В разі, якщо цей законопроект не буде прийнятий до кінця цього року, то вже з 1 січня наступного року буде заблоковано забезпечення безкоштовними препаратами хворих на цукровий діабет, онкологію, орфанні захворювання, імунодефіцити, гепатити та інше.

Ми не можемо цього допустити, не маємо на це права. Обидва законопроекти розглянуті Комітетом здоров'я нації та підтримані для прийняття за основу та в цілому. Прошу вашої підтримки.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую. Шановний пане Голово, шановні колеги! Я хотіла би звернутися до всіх голів профільних комітетів з тим, що Комітет з питань інтеграції України з ЄС робить якісну роботу, розглядаючи до першого читання законопроекти, які ви потім доопрацьовуєте до другого читання.

Я просила би звернути увагу, що цього тижня є велика кількість законопроектів, які містять наші суттєві зауваження, які потребують вашого доопрацювання в комітеті. Я назву тільки кілька номерів законопроектів, я прошу голів профільних комітетів попрацювати з нашими висновками. Це законопроекти: 3969, 4221, 3716, 1193, 1193-1, 2051-1, 3711. Ну і також є законопроекти, які насправді взагалі не відповідають праву Європейського Союзу – це 2360 і 2360-1.

Я хотіла би звернутися до Голови Верховної Ради, якщо можна все-таки підняти законопроект, абсолютно комусь здається, що технічний, але нам дуже потрібний – 2454. Ми рік тому попросили змінити назву комітету, щоби привести її в адекватну. Рік чекаємо, щоби наші повноваження були чітко визначені і щоб назва відповідала все-таки цілям, які закладені і в Конституції. Тому просила би поставити його в той час, коли реально Верховна Рада його розгляне.

І на завершення, стосовно рішення по арбітражу по лісу-кругляку. Воно вимагає від нас привести у відповідність до наших зобов'язань наше лісокористування. Тому я сподіваюся, що з усіма ініціативами, які порушують Угоду про асоціацію, ми все-таки будемо йти насамперед шляхом консультацій з Європейським Союзом і після того ухвалення законодавчих рішень. Це стосується законопроекту про локалізацію.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Завітневич Олександр Михайлович.

 

ЗАВІТНЕВИЧ О.М. Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги, у мене два питання. По-перше, хотів також сказати про бюджет. Бюджет на сектор безпеки і оборони збільшений, він збільшений майже на піввідсотка ВВП, і зараз він становить 5,96. Пропозиції комітету були майже всі враховані бюджетним комітетом і ми отримали бюджет 2021 майже за всіма нашими пропозиціями, тому він збільшений.

По-друге, хотів би сказати і подякувати та  підтримати за включення в порядок денний Закону 3196-д, це Закон про СБУ. І маю надію, що буде підтримка всіх фракцій. Це доленосна законодавча ініціатива, спрямована на докорінне реформування Служби безпеки України.

Дякую всім. Гарного тижня.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Костін Андрій Євгенович.

 

КОСТІН А.Є. Доброго дня, шановний пане Голово, шановні колеги! Ще 2 грудня під час спілкування членів Комітету з питань правової політики з експертами та з членами Венеційської комісії була почута така порада – перенести розгляд всіх законопроектів, які стосуються діяльності Конституційного Суду України, на період після отримання висновків Венеційської комісії. І саме 2 грудня комітет проголосував одноголосно щодо того, що всі законопроекти, які стосуються діяльності Конституційного Суду України, будуть розглядатися на найпершому, найближчому засіданні комітету, яке відбудеться після отримання цих висновків.

Саме тому порядок денний вже, в принципі, з цього питання сформований. І відповідно засідання комітету буде проведено в середу цього тижня, на якому будуть розглянуті всі комітети, з урахуванням висновків Венеційської комісії, які стосуються тих проблем і тієї критики, яку експерти зазначили при винесенні рішення Конституційним Судом, цього ганебного рішення, який зруйнував антикорупційну інфраструктуру.

Я буду вносити пропозицію як голова комітету створити в комітеті на підставі статті 15 Закону України "Про комітети Верховної Ради України", пропозицію про створення робочої групи з напрацювання комплексної реформи Конституційного Суду України. Тому що рекомендації Венеційської комісії, вони є дуже суттєвими і є дуже об'ємними. Наше завдання – розробити такий законопроект, який залишивши незалежність і автономію Конституційного Суду України, все ж таки буде містити відповідні чинники для того, щоб такі ганебні випадки, як ми мали 27 жовтня, не повторювалися.

Ще хотів би, шановні колеги, додати, що бюджет наступного року має в повній мірі фінансувати судову інфраструктуру. Наразі він недофінансований задля того, щоб судова система працювала в належному обсязі.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Гетманцев Данило Олександрович.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую.

Щодо рішення уряду проведення локдауну. Ми, на жаль, не отримали від уряду пропозицій щодо підтримки бізнесу на період локдауну в тому обсязі, на який ми розраховували це зробити в комітеті. Разом з тим, в комітеті є декілька пропозицій від народних депутатів щодо звільнення відповідних груп підприємців від сплати ЄСВ, я маю на увазі фізичних осіб – підприємців, на період нокдауну, а  також щодо надання органам місцевого самоврядування права на надання пільг посеред бюджетного року для відповідних підприємців з місцевих податків. Це дуже важливо саме для малого бізнесу та мікробізнесу.

 І ми на сьогодні опрацьовуємо з Кабінетом Міністрів, з Міністерством фінансів ці пропозиції. Бо ми розуміємо, що, власне кажучи, попри те, що ми хочемо ввести, ми повинні це зробити відповідально і без шкоди для державного бюджету. Тобто наші пропозиції повинні бути збалансованими.

На розгляді в комітеті є зокрема законопроект 4423, і якщо ми завершимо консультації, то найближчим часом передамо цей законопроект до Верховної Ради. Я просто хочу поставити колег до відома про нашу роботу з підтримки бізнесу.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Федієнко Олександр Павлович.

 

ФЕДІЄНКО О.П. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги! 15 грудня на засіданні Верховної Ради України заплановано розгляд законопроекту про електронні комунікації з пропозиціями Президента України від 28.10.2020 року.

Комітет на своєму засіданні 8 грудня проголосував правки до законопроекту – Закону "Про електронні комунікації" на врахування пропозицій Президента та рекомендував Верховній Раді України прийняти Закон України "Про електронні комунікації" (реєстраційний номер 3014) з врахуванням пропозицій Президента в цілому як закон.

Шановні колеги, хочу нагадати, що Україна підписала Угоду про євроасоціацію. І в додатку підписаної угоди, одним з пунктів виконання цієї угоди є саме прийняття відповідного законодавства. Діюче законодавство було прийняте понад 17 років тому. Тобто замисліться над цим питанням, що 17 років галузь в нашій країні живе у застарілому законодавчому полі. Галузь також чекає відповідних змін. Всі відповідні пропозиції були напрацьовані з долученням громадськості, громадських профільних організацій.

Тому, шановні колеги, звертаюся до вас з проханням підтримати важливі не тільки для країни, а й для галузі відповідні зміни до законодавчого поля.

Дякую за увагу. Бажаю всім міцного здоров'я.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Олександре Павловичу.

Шуфрич Нестор Іванович.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую, шановний головуючий.  

Шановні колеги, хочу побажати здоров'я всім нашим колегам, які зараз хворіють на СOVID-19, а також всім українцям якомога швидше подолати хворобу, яка прийшла в їх родини.

Треба визнати, що СOVID-19 – це не тільки і не стільки медична проблема, а вона стала реальною соціально-суспільною проблемою. І ми маємо об'єднатися навколо того, щоб допомогти нашим громадянам лікуватися незалежно від того, де вони лікуються: на стаціонарах, амбулаторно дома. Кожний, хто лікується амбулаторно дома з пневмонією, фактично дає можливість більш тяжкому хворому отримати кваліфіковану допомогу в стаціонарі.

З іншого боку, хочу сказати, що, на жаль, ми є свідками продовження тиску на свободу слова. На минулому тижні ми відреагували на можливість проведення обшуків на телеканалі "Прямому". Отримана інформація щодо бажання Нацради, прийняття рішення Нацрадою проведення перевірок на "112" каналі та каналі ZIK. Причому є рішення, що подібні перевірки неможливі до завершення карантину. Карантин завершується 31 грудня, а там далі у нас ще й локдаун – локдаун, який стане для багатьох і шлагбаумом.

Тому абсолютно переконливо висловлюю свою особисту точку зору: позиція по "Прямому" була засвідчена рішенням комітету, що подібні дії – це є прямим утиском свободи слова і тиском на діяльність опозиційних політиків, які висловлюють свою думку на цих телевізійних каналах. Це сьогодні неприпустимо.

Ми будемо вимагати давати можливість журналістам відстоювати свою позицію, незалежно від того подобається ця позиція владі чи ні. Треба визнати, дії влади сьогодні не подобаються не тільки журналістам, а й абсолютній більшості українського народу.

 Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, шановні громадяни України! Законопроект 3913,   в  другому читанні наш комітет не є головним, але він стосується тих територій Донецької і Луганської області, де не відбулись вибори. Якщо цей законопроект не буде прийнятий, то з 1 січня взагалі незрозуміло, як будуть бюджетно функціонувати ці території. Він стоїть у вас на п'ятницю. Якщо ми хочемо його фахово розглянути, то поставте його або на вівторок, або на четвер.

Наступне. На жаль, можу сказати як голова Комітету з питань прав людини, що жодного законопроекту, який би стосувався захисту прав людини, на цьому тижні немає. І це незважаючи на те, що 10 грудня весь світ і Україна святкує Всесвітній день захисту прав людини. На жаль, колеги, ми займаємося всім, окрім, напевно, прав людини. І коли ми сьогодні згадуємо про чорнобильців, напевно, потрібно було проявити свою позицію і, наприклад, розглянути законопроект, який захищає їхні права. Тому дякуємо всім чорнобильцям, які врятували і рятують нас всіх. Але, на жаль, законопроектів в цьому порядку денному на цей сесійний тиждень немає.

Я вкотре проговорюю, ті законопроекти, які підготовлені без жодних зауважень з боку юридичного управління Верховної Ради і готові до розгляду – це 0934, 3630 і 2038.

Бажаю всім нам здоров'я і не забувати про те, що ми, парламент, працюємо для людей. Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Клочко Андрій Андрійович.

 

КЛОЧКО А.А. Дякую.

По-перше, хотів би подякувати, Дмитре Олександровичу, за вашу підтримку ініціатив комітету та їх розгляд на цьому пленарному тижні. Хотів би наголосити, що законопроект про внесення змін до деяких  законодавчих актів України щодо оптимізації дорожнього будівництва та удосконалення законодавства у сфері містобудівної діяльності (за реєстраційним номером 2680) підготовлений комітетом для розгляду в другому читанні. Прошу поставити його на розгляд на цьому тижні, оскільки він містить строкові положення, які передбачають запровадження з 1 березня 2021 року, створення містобудівних умов та обмежень єдиної державної електронної системи у сфері  будівництва. Звертаю увагу на те, що можливий розгляд і прийняття проекту в  січні 2021 року не забезпечить вчасного набрання чинності передбачених ним положень, а також може створити колізію у законодавстві через нереалізовані норми закону. Нагальний його розгляд саме на цьому тижні, а не у січні. Просимо зважити на ці обставини та включити його саме до розгляду на цьому тижні.

Також хочу поінформувати, що ваше доручення, Дмитре Олександровичу, щодо розгляду в другому читанні законопроекту про внесення змін до Закону України "Про державну службу" щодо зняття вікових обмежень для роботи на державній службі (реєстраційний номер 4096) та законопроект про внесення змін до статті 1 Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" (реєстраційний номер 4467) теж буде виконаний. Сьогодні о 14:30 буде засідання комітету і дані законопроекти будуть підготовлені на завтра на розгляд парламенту.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.   Дякую.

Нагорняк Сергій Володимирович.

 

НАГОРНЯК С.В. Доброго дня, шановний Голово, шановні народні депутати. 17 листопада Верховна Рада підтримала в другому читанні законопроект номер 4119, це законопроект про багаторічні боргові суперечності між "Нафтогазом" і "Укрнафтою". Цим законопроектом передбачалося надходження до бюджету більше 10 мільярдів гривень. 23 листопада підписано цей законопроект вже Головою Верховної Ради, 26 листопада підписано Президентом. Два тижні з того часу минуло, як уряд мав прийняти підзаконні акти на виконання цього закону.

Станом на сьогоднішній день ми можемо вже приймати парламентський контроль, тому що станом на сьогодні закон не виконується, а це 1,4 мільярда гривень – заборгованість перед шахтарями за заробітною платою і 8,9 мільярда гривень – у фонд боротьби з коронавірусом.

Тому прохання все ж таки, щоб ми як парламентарі контролювали виконання нашого закону.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Сольський Микола Тарасович.

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Доброго дня, шановний пане Голово, шановні колеги! Прошу передбачити можливість розгляду цього пленарного тижня Закону "Про ветеринарну медицину та благополуччя тварин", номер 3318, підготовленого до другого читання. Реформування в цій сфері давно назріли. Крім того, закон важливий і євроінтеграційний.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Миколо Тарасовичу.

Шановні колеги, всі бажаючі виступили?

Я всім дякую. Бажаю нам плідного тижня і прийняття всіх необхідних законів.