Засідання 5

Опубліковано 02. 11. 2020

СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

 

02 листопада 2020 року, 11 година

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Доброго ранку, шановні колеги! Доброго ранку, шановні засоби масової інформації, шановні телеглядачі! Я радий вас сьогодні всіх бачити на засіданні Погоджувальної ради Верховної Ради України.

У нас наступний пленарний тиждень буде непростим, давайте говорити відверто. Багато питань, які будуть виноситись на розгляд Верховної Ради і які є ключовими і сьогодні для життя нашої держави, і для існування її на наступний рік, я маю зараз на увазі бюджет, і питання, пов'язані з євроінтеграцією і співпрацею як всередині держави (саме боротьби з корупцією), так і зі співпрацею з нашими партнерами.

На минулому тижні відбулось те рішення Конституційного Суду, яке сьогодні жваво обговорюється в суспільстві, в засобах масової інформації, серед народних депутатів. Я не можу його коментувати як Голова Верховної Ради, але я можу його коментувати як громадянин.

Свою позицію я зазначав, це рішення якраз мене застало у відрядженні, і я зазначав про те, що Верховна Рада, я впевнений в цьому, і Президент про це говорив, достатньо швидко буде реагувати на ті виклики, які постали перед суспільством та державою, пов'язані з роботою вертикалі антикорупційної. І, на мій погляд, це рішення призвело до достатньо серйозного конфлікту та дисбалансу, який ми спостерігаємо сьогодні в суспільстві, вертикалі антикорупційної діяльності, в системі навіть прийняття рішень щодо вступу до своїх повноважень новообраних представників місцевої влади. Я маю на увазі і призначення голів, секретарів, заступників обласних рад, місцевих рад, рад місцевого самоврядування. Тому Верховна Рада, я впевнений, оперативно також долучиться до цього процесу.

Сьогодні хотів би вас поінформувати, пройшла нарада з представниками всіх депутатських фракцій та груп.

Є декілька законопроектів вже на розгляді парламенту. Я думаю, що сьогодні до кінця дня буде зареєстровано законопроект, який буде відновлювати дію Закону, пов'язаного з електронним декларуванням станом на 27 жовтня 2020 року, і відновлювати статтю 366 прим. КПК. Буде надано два місяці на те, щоб вивчити та прийняти відповідні рішення, пов'язані з питаннями, які були порушені Конституційним Судом у своєму рішенні. Я впевнений, що незабаром цей законопроект з'явиться в СЕДО. Всі бажаючі, як народні депутати від більшості, як народні депутати від інших політичних сил, прошу долучатися до цього законопроекту, тому що, я впевнений, що Верховна Рада, як завжди, повинна продемонструвати свою консолідовану позицію щодо таких питань. І вважаю, що таке рішення повинно бути прийнято на цьому пленарному тижні. Для цього повинна бути єдина позиція всіх депутатських фракцій та груп в розумінні відповідальності, яка сьогодні знову стоїть перед Верховною Радою України вже дев'ятого скликання.

Якщо ми говоримо про другу велику проблему, з якою зіткнулося наше суспільство, і, на жаль, вона лише поглиблюється, це питання коронавірусної хвороби. На минулому тижні ми знову побачили так званий антирекорд – 8753 громадянина України, які захворіли. І з врахуванням того, що епідеміологічна ситуація і інші сезонні хвороби, вони також будуть, вибачте, в лапках "допомагати" поширюватись коронавірусній хворобі, звертаюся і до народних депутатів, і до всіх громадян відповідально ставитись до себе, до своєї роботи, до своїх близьких, родин, суспільства, тому що саме масковий режим дозволяє дуже серйозно зменшити ту загрозу, яку несе коронавірусна інфекція.

Я отримав листа від міністра охорони здоров'я. Я знаю, що про це сьогодні також будуть говорити представники профільного комітету і представники Комітету з питань правоохоронної діяльності. Щодо законопроекту 3891, він пов'язаний зі збільшенням відповідальності за неносіння масок. Я думаю, що коли колеги від комітетів будуть виступати, вони більш чітко зможуть це зазначити. Міністр просив включити це питання, звертався з проханням включити це питання на цьому пленарному тижні. Хотів би почути позицію комітетів і вже, виходячи з цього, будемо приймати рішення.

На минулому тижні в мене було відрядження до Німеччини. Ми змогли провести фактично крайній візит до Федеративної Республіки, тому що з понеділка вони повністю переходять в режим локдауну. І я хотів би зазначити, що перед нами навіть стоять більші виклики, щоб не допустити такої ситуації в Україні. І я думаю, що це знову буде питанням відповідальності і Верховної Ради.

У нас є достатньо серйозна підтримка на рівні Бундестагу. І в мене була можливість поспілкуватися з представниками різних депутатських фракцій, комітетів і щодо питань, пов'язаних з територіальною цілісністю, і з питаннями, пов'язаними з реформами, які відбуваються в Україні. Так само я мав багато дискусій, пов'язаних з питаннями судочинства і реформи судочинства, і всі колеги на всіх зустрічах говорили єдине, що для того, щоб рухатись в сторону Європи, нам з вами треба чітко розуміти, що верховенство права є ключовим аспектом для досягнення цієї мети. І саме тому і на цьому тижні в нас також будуть питання, пов'язані з реформою судоустрою.

На цьому тижні, наскільки я розумію, на четвер ми плануємо розгляд бюджету. Я думаю, що сьогодні буде комітет, і голова комітету зможе про це доповісти. Тому Комітет з питань бюджету якнайшвидше повинен розглянути пропозиції до проекту Закону про Державний бюджет України на 2021 рік, висновки Рахункової палати і підготувати проект Постанови Верховної Ради України щодо висновків та пропозицій до проекту Закону про Державний бюджет України на наступний рік. Я впевнений, що і комітет більш ніж серйозно віднесеться до цього питання і відповідально будуть ставитись під час прийняття рішення всі депутатські фракції, групи та, дійсно, кожен народний депутат України.

На цьому тижні ми ще будемо розглядати із важливих законопроектів, це 3711, це те, про що я зазначав, якраз і пов'язано з реформою судів.

Так званий законопроект "інвестнянь". Я думаю, що в четвер ми його зможемо також розглянути, якщо все буде добре.

Питання антикорупційної стратегії.

І питання, пов'язані з парламентським контролем (законопроект 4131).

На цьому тижні, я впевнений, нам треба розглянути ще питання щодо постанови, яка переносить парламентські слухання. Станом на сьогодні в нас є вісім запланованих парламентських слухань. Але, на жаль, знову завдяки коронавірусній хворобі ми не зможемо їх провести вчасно. Тому буде пропонуватися рішення щодо того, щоб перенести парламентські слухання  до того часу, коли це буде можливо і Верховна Рада прийме окремо відповідне рішення.

Я думаю, що ми всі з вами бачили і новини за минулий тиждень, і, в першу чергу, я хотів би звернутись і до комітетів, але, в першу чергу, і до Комітету з питань бюджету. Давайте відповідально ставитись до того, куди ми витрачаємо кошти ковідного фонду. Я розумію, що у нас багато галузей, які потребують підтримки, в тому числі в культурному сенсі. Я маю на увазі і кіно, і фото, і театри, і все інше, що дійсно потребує підтримки держави України сьогодні. Але, в першу чергу, давайте виставляти пріоритети. У нас сьогодні є медики, у нас сьогодні є вчителі, у нас сьогодні є військовослужбовці на сході держави, у нас є правоохоронці, які також виконують  функції з безпосереднім ризиком, пов'язаним з їх роботою,  в тому числі і з COVID. Тому я впевнений, що Верховна Рада, як завжди, буде приймати виважене рішення і розуміти, куди треба направляти кошти, яких сьогодні не так багато, як нам з вами би хотілось.

 Під час своїх виступів хотів би звернутись ще раз до представників депутатських фракцій та груп, щоб ви зазначили тематику, яку пропонується розглянути на "годині запитань до Уряду" у п'ятницю.

Також зверталися представники деяких депутатських фракцій щодо того, щоб, може, раніше заслухати з інформацією міністра охорони здоров'я на наступному тижні. Якщо це необхідно, можемо визначити день. Тому що ситуація загострюється і дуже важливо розуміти, в якому напрямку ми рухаємося, що необхідно від Верховної Ради. Я впевнений, що ми, як завжди, готові будемо оперативно до цього долучитися. 

Всім дякую.

Бажаю успіхів на цьому непростому, ще раз повторюю, тижні.

Руслан Олексійович Стефанчук, Перший заступник Голови Верховної Ради України.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Шановний Дмитре Олександровичу, вельмишановні народні депутати, шановні присутні! Так, справді, минулий тиждень був позначений надзвичайно таким цікавим і з юридичної, і з будь-якої іншої точки зору рішенням Конституційного Суду України. І тому я підтримую той напрямок, що цю ситуацію має вирішити в тому числі і за участю позиції парламенту. І тому нам важливо було б розділити цю ситуацію, яка склалася, на дві складових.

Перше – це питання  вирішення з негайним поверненням електронного декларування і всіх норм, які були. Я знаю, що ініціатив серед політичних партій вже набагато більше ніж достатньо, тому треба знайти компромісну ініціативу. І другий блок питань – це те, що нам треба подумати, як ми будемо вирішувати питання щодо правового режиму уточнення чи якогось іншого з  Конституційним Судом України.

Тому що я доводжу до вашого відома, що об 11 годині сьогодні були скасовані загальні збори суддів і було з порушенням всіх процедур змінено порядок денний роботи  Конституційного Суду України. І станом о 12 годині почнеться пленарне засідання Великої палати Конституційного Суду України, де буде продовження розгляду справи за конституційним поданням 46 народних депутатів щодо офіційного тлумачення положень першого речення частини першої статті 13, частини першої статті 14 Конституції України, це, що стосується тлумачення по  землі.

Тому мені видається, що, мабуть, є час для того, щоб ми спинилися в прийнятті неконституційних і незаконних рішень і почали шукати вихід з цієї ситуації. Це зобов'язує в тому числі і нас як Верховну Раду, і я вношу таку пропозицію, щоб більш уважно підійти до того, щоб ми на цьому тижні  доукомплектували наші вакансії в Конституційному Суді України і надали можливість теж дозаповнити  необхідні вакансії, які там існують.

Друге, це менш таке офіційне і емоційне, це питання плану законопроектних робіт. Я хочу подякувати всім комітетам, які внесли ці пропозиції. Пропозиції зараз зводяться, і я думаю, що ми вийдемо на компромісне і бажане рішення щодо того, чим ми будемо займатися наступного року.

Крім цього, я хотів би повідомити, що складовою такого плану законопроектних робіт має стати питання дерадянізації українського законодавства, проект про це був внесений  минулого тижня. Тому що перед тим як починати будь-які системні реформи, треба "вичистити з хати" спочатку. Тому я дуже сподіваюся на конструктивний діалог і на те, що цей законопроект буде підтриманий.

Крім цього, я інформую, що на цьому тижні будуть представлені результати аудиту держави, те, чим займалися, тобто фактично ми будемо мати можливість побачити "чек за вечірку в 30 років незалежності України" і подивитися, на якому стані економічного розвитку знаходимося ми зараз.

Крім цього, буде представлена ближчим часом на вимогу Президента України Стратегія економічного розвитку до 2030 року. Також завершення місцевих виборів, я думаю, дасть нам можливість всім повернутися в конструктивне русло, напрацювання того законодавства, про яке ми тривалий час говоримо, і робочі групи, щодо якого створені у Верховній Раді. В першу чергу, я говорю про Закон про опозицію, про Закон про державні символи, про продовження нормальної роботи, законодавство про народовладдя і пряму демократію, про Закон про нормативно-правові акти, про покращення галузевого законодавства. Тому закликаю всіх членів робочих груп активізуватися і буквально вже після цієї пленарного тижня перейти в конструктивне поле.

Також я хотів би запропонувати всім нам вирішити питання щодо парламентських слухань, тому що, на превеликий жаль, Регламент передбачає їх проведення тільки в залі Верховної Ради України, а епідеміологічна ситуація цьому противиться. Давайте подивимося, як би ми могли, не збиваючи рівень парламентських слухань, не заблокувати їх ще на найближчий період.

І абсолютно підтримую те, про що говорив спікер, це відповідальність за неносіння масок. Тому прошу депутатів, в першу чергу, проявити свою солідарність з тими рішеннями, які приймалися.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Руслане Олексійовичу.

Корнієнко Олександр Сергійович.

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги! Доброго дня, шановний спікере, перший віце-спікер, дорогі українці! Перш за все, хочемо привітати із обранням нової місцевої влади всю Україну. Це все-таки відбулося, незважаючи на те, що йдуть зараз, тривають підрахунки, про це я трохи згодом ще скажу. Президент Зеленський, ми, як центральна влада, зробили все для того, щоб ці вибори пройшли максимально прозоро, чесно, і це визнано міжнародними спостерігачами, українськими ключовими організаціями. Прохання, так би мовити, політичних опонентів дослухатися до думки тих організацій, на які ви ж завжди спиралися у своїй критиці нас при підготовці виборів. Також вибори пройшли достатньо безпечно для виборців під час пандемії, що теж визнано.

Однак, деякі занепокоєння у нас викликає затягування із встановленням та оголошенням результатів у окремих виборчих комісіях. Звертаємося до політичних сил, колег по парламенту, в першу чергу, які сформували ці комісії разом з нами, щоб ми конструктивно все?таки і оперативно дорахували і встановили результати, щоб люди вже починали збиратися на перші сесії, складати присягу і починати все-таки працювати, тому що країні потрібна місцева влада також. І щоб силові і політичні методи на дільницях все-таки перейшли в цивілізований розгляд в судах тих моментів, які непокоять щодо перерахунків або можливих порушень.

Залишаючи для вечірніх ток-шоу дискусії хто виграв вибори, хотілось би сказати, що близько 7 тисяч депутатів "Слуги народу" по всій країні та 215 голів майбутніх рад задають нам вже питання, вони почали з нами активну дискусію. Питання ці стосуються політичної ситуації в країні і ті, про які пан спікер дуже влучно тут відмітив, це державний  бюджет, звичайно,  їх непокоїть, тому що вони не можуть приступити до розгляду місцевих бюджетів, поки ми не визначимось з державним  бюджетом. А це серйозне питання, 119 новостворених районів в країні, треба теж на це зважати, це зовсім нова бюджетна структура.

Турбує, звичайно, всю країну ситуація з пандемією. Ми  погоджуємося, що, можливо, давайте викличемо пана Степанова раніше. Є така, можливо, як ідея скоротити час і у вівторок, і в середу на виступи, можливо, по 20 хвилин, і за рахунок цього отримати додатковий час, заслухати пана Степанова. Якщо колеги проти,  звичайно,  трибуна важлива, тоді просто давайте шукати час заслухати пана Степанова у вівторок-середу, ми не проти цього. Так само на п'ятницю ми збиралися викликати більш системно вже його і разом з усім урядом, як у нас це за Регламентом, для того, щоб вся країна розуміла ситуацію із пандемією, куди ми рухаємося, чи очікувати нам локдауну і так далі.

Також колег по всій країні і просто українців турбує ситуація навколо Конституційного Суду. Чому турбує місцеву владу? Тому що люди задають конкретні питання: що буде із Законом про землю, на який дуже орієнтована місцева влада і дуже чекає передачу землі в громади, на які вони вже розраховують в інвестиційному плані? Що буде із законами про децентралізацію? Чи не будуть у нас раптом в січні нові місцеві вибори? Люди вже починають такі питання задавати. Ми розуміємо, що з теперішнім складом КСУ і демаршами, які вони влаштовують, маємо шанс відкотитися назад років на 6, може, ще і до початку Революції Гідності. Ми впевнені, що така діяльність Конституційного Суду – це публічний прояв змови старих еліт, оліхархату, "п'ятої колони", які не змогли тріумфально зайти в обласні ради, як вони планували, і перейшли до плану "Б" – розхитувати ситуацію у країні через подібні рішення Конституційного Суду, які ставлять під сумнів ключові для українців здобутки після Революції Гідності, це, в першу чергу, реформа антикорупційних органів.

Президент України вніс проект Закону про відновлення суспільної довіри до конституційного судочинства. Я прошу розглянути можливість дати йому хід якомога швидше.

Щодо інших питань порядку денного. Це пакет децентралізаційних законів: 3651-д,  який розблоковує фактично створення районних державних адміністрацій, що дуже важливо, усунути правову невизначеність; це Закон про ЦНАПи так званий 0679, який дозволить створити ЦНАПи по всій країні; це "інвестняні", погоджуюсь, дуже важливий законопроект, якого очікує вся спільнота інвесторів; це закони 4119, 4120, які дозволять борг "Нафтогазу" списати в рахунок вже ковідних наших задач. І, звичайно, державний бюджет. Хотілось, щоб сьогодні комітет порадував нас ухваленим рішенням, і ми могли в четвер перейти до нього, до його обговорення в залі.

Дякую за увагу. Гарного всім насиченого тижня.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олександре Сергійовичу.

До слова запрошується Бойко Юрій Анатолійович, співголова фракції "Опозиційна платформа – За життя".

 

БОЙКО Ю.А. Дякую, шановний пане спікер.

Шановні присутні, попри весь перелік законів, які ми маємо в порядку денному, я вважаю, у нас на наступному тижні є три принципових питання, які стоять перед парламентом.

Перше питання – це боротьба з епідемією, тому що ця біда зайшла вже практично в кожну сім'ю. І ми, той, хто з цим зіткнулися, бачимо, наскільки сьогодні не готова і система охорони здоров'я, і наскільки страждають люди. Після того, як був підготовчий період, коли виділялися кошти на підготовку до боротьби, сьогодні зрозуміло, що з тих 64 мільярдів, про які ви, Дмитре Олександровичу, сказали, ми будемо, подивившись на звіт Рахункової палати,  куди вони поділися, ми будемо звертатися до правоохоронних органів, щоб була дана правова оцінка: куди вони і хто були ініціаторами того, що до медицини дійшла тільки п'ята частина тих коштів, які були виділені з цього фонду, і куди поділи інше.

Дивлячись на безпорадність уряду, парламент 20 жовтня прийняв Постанову про заходи боротьби з коронавірусом. За неї проголосували 308 народних депутатів. Там конкретні заходи:  що треба робити, яка роль уряду. Я, дійсно, підтримую рішення заслухати керівників уряду, причому не міністра охорони здоров'я, а Прем'єр-міністра, тому що гроші розподіляються не Міністерством охорони здоров'я, ми вже це зрозуміли по прикладу того, що сталося навесні. І щоб нам був наданий звіт, яким чином вже два тижні виконується ця постанова, тому що там дуже стислі терміни, і заслухати Прем'єр-міністра вже по результатах наданого нам звіту.

Друге принципове питання, яке кореспондується з першим, це бюджетний процес, який починається в нас на цьому тижні. Проекту бюджету ніхто не бачив, але для мене особисто зрозуміло, що головне завдання цього бюджету це буде також ефективна боротьба проти епідемії; соціальна підтримка людей, які постраждали внаслідок цієї біди; підтримка наших підприємств, тому що ми не бачили до цього часу реальної дієвої підтримки. Тому бюджет – це друге питання, яке дуже важливе, яке потрібно розглядати. Ми виступаємо, щоб цей бюджет збільшив виплату на медичні установи, щоб надали соціальну підтримку людям і зменшили виплату силовикам і всім цим конторам, які отримують її здебільшого в збільшеному вигляді в проекті бюджету, який ми сьогодні маємо.

Третє питання – це питання, яке піднімалося сьогодні вранці у нас на нараді, питання рішень Конституційного Суду. У мене особисто позиція з приводу так званих нових антикорупційних органів, які були запроторені в державі ще минулою владою, а сьогодні працюють або імітують роботу. Тому що всі очікували, що ці нові антикорупційні органи будуть  боротися з корупцією, а насправді НАЗК, САП, НАБУ, ще там якісь – вони всі боролися один з одним. Вони всі були замішані в численних скандалах, взаємних звинуваченнях, скандалах по перебільшенню собі заробітної плати, і люди втратили до них довіру вже давно, тому що вони не бачили реальної боротьби з корупцією, а йшла просто конкуренція між собою. На хвилинку, утримання  цих всіх нових правоохоронних органів, так званих антикорупційних, коштує нашому бюджету  6 мільярдів гривень на рік, при тому, що реального результату вони не дали.

І сьогодні парламент повинен стати на захист Конституції, тому що ми бачимо ініціативу з боку діючого Президента, протирічить Конституції. Прямо скажемо, що це готується конституційний або державний переворот, якщо буде внесений закон і прийнятий в редакції тій, що анонсував діючий Президент. Парламент повинен цьому протистояти, тому що це буде прямий шлях до диктатури, а Конституційний Суд є незалежний орган, який повинен приймати рішення без будь-якого політичного або тиску, який, ми бачили, на нього був здійснений.

Тому ми  категорично проти закону, який був внесений Президентом, і будемо боротися за незалежність наших судів у державі.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Юрію Анатолійовичу.

Геращенко Ірина Володимирівна.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Шановні колеги, вісім днів тому відбулися місцеві вибори, і досі не оголошені їх офіційні результати, а на виборчих дільницях у ДВК відбуваються, вірніше, зараз масові фальсифікації під так званим уточненням голосів.

Зеленський провалив іспит на проведення чесних виборів, що зафіксували і БДІПЛ ОБСЄ,  коли вказали, що псевдоопитування  оплачено з незрозумілих коштів, і досі ми не знаємо їх джерело, а воно грало на результат однієї з партій, і це "Слуга народу".

"Європейська солідарність", яка єдина парламентська партія увійшла до всіх обласних рад і до всіх рад місцевих обласних центрів, як відповідальна державницька політична сила, запропонувала минулого тижня Зеленському зустрітися для того, щоб обговорити в тому числі і недолугі закони, які він подав до парламенту, і вирішити конституційну кризу, в яку Зеленський завів країну,  в законний спосіб. Але Зеленському це нецікаво, так само як і нецікава правлячій партії боротьба з коронавірусом.

Ми пересягли сьогодні вже бар'єр в 402 тисячі українців, які захворіли на COVID. І, власне, сім місяців тому 65 мільярдів було спрямовано саме на боротьбу з COVID. Але у нас сьогодні панує "серіали на крові". Виділяються гроші на серіали, які зможуть освоїти тільки зрозумілі люди за один місяць, який закінчився, до грудня. Так само у нас уже гроші онкохворих вкатують в асфальт. То якщо в Росії "дураки и дороги", то в Україні інша проблема – дурні займаються дорогами. І в результаті оці дороги, вимощені на крові українців, будуть говорити про те, що ви будете нести кримінальну відповідальність за те, що не забезпечили людей киснем і просто забрали право на життя в тисяч українців, які помирають сьогодні в лікарнях без кисню. І, власне, ми вимагаємо не виклику сюди Степанова, а звільнення Степанова, так само як і всього уряду, який провалив насправді все, що можна провалити.

А від вас, пане Разумков, ми вимагаємо поставити в порядок денний Постанову 4299 про цільове використання коштів на COVID, щоб всі кошти були повернуті сюди і не розтринькувались невідомо на що.

Так само абсолютно справедливо, що наша країна увійшла в глибоку політичну кризу, яка була викликана виключно некомпетентністю Зеленського. І це він підігрував усім рішенням Конституційного Суду, починаючи із сумнівного рішення про розпуск парламенту, скандального рішення, яке фактично підвішує НАЗК. І на це рішення він відреагував, скандальне Конституційного Суду, тільки на третій день, після реакції опозиції, наших європейських партнерів, міжнародних партнерів і суспільства. І, власне, дуже цікаво читати сьогодні реакції Арахамії, Зеленського про те, що революційні надбання всіх майданів, тобто попередніх років, були дуже правильними.

Я хочу нагадати всій країні, що більшість з тих конституційних суддів, які були призначені Порошенком, проголосували проти скандального рішення. А Голова Конституційного Суду був узгоджений рік тому Офісом Зеленського. І, власне, дійсно, "тушити пожежу", спровоковану Зеленським, бензином – це надто безвідповідально.

Тому ми зареєстрували законопроекти, як і обіцяв Петро Олексійович Порошенко, які відновлюють кримінальну відповідальність за електронне декларування. Я хочу взагалі сказати суспільству чому це відбувається. Тому що всі так звані старі еліти, яким ви розповідали, що ми все не так робили, 5 років декларуються, і ми проходимо повну перевірку наших декларацій. "Слуги" ще жодного разу цю перевірку не проходили. Зеленський двічі, насправді, не подав відповідно зміни до декларацій. І перед тим, як вступав на президентську посаду, забув про свою віллу, і зараз забув про 5 мільйонів дивідендів. І, власне, зараз цей весь сир-бор відбувається. Але намагаються вирішити його не у законний спосіб зараз, а через державний переворот по суті, конституційний, ліквідувавши Конституційний Суд, і після на сто відсотків своєї прокуратури, сто відсотків свого ДБР ще створити сто відсотків свій Конституційний Суд для того, щоб всі "бздури" Президента він вже підтримував одноосібно і безповоротно.

Ми не дамо знищити антикорупційні органи. Не дамо знищити електронне декларування. Не дамо знищити декларації. І не дамо знищити демократію. Власне, правильно, що парламент всі ці роки був єдиним органом, який брав на себе відповідальність і "розрулював" кризу. Так само маємо діяти і сьогодні.

І, власне, ми закликаємо, щоб парламент у чесний спосіб, не так, як САП ви конкурсну комісію призначили, а в чесний спосіб призначили ту комісію, яка буде обирати фахових незалежних суддів Конституційного Суду, і прийняти законодавство, яке відновлює відповідальність за недостовірне декларування і відновлює так само повноваження всіх антикорупційних органів.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Тимошенко Юлія Володимирівна, голова фракції "Батьківщина".

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Шановні колеги, у нас зараз знову на порядку дня розподіл влади, дерибан землі, розподіл власності, поділ влади між судовою і президентською гілкою. Тобто іде по суті якась владна незаконна суєта. А в цей час, я хочу вам сказати, що після прийняття Постанови щодо захисту людей від COVID по всій країні горе такого масштабу, яке, на жаль, ніхто не бачить і не ставить це в пріоритет зовсім. У нас сьогодні не те, що немає вільних ліжок у лікарнях, у нас сьогодні вже люди скоро під лікарнями помирати будуть. Ліки... Спробуйте запитати у тих людей, які потрапили в лікарню, які їм видають списки медикаментів для того, щоб вони за свій кошт купували, а у них немає таких грошей абсолютно. Спробуйте запитати у людей, чи добилися вони дотестування? Ні. А спробуйте запитати у людей, якщо вони дома лікуються, хто-небудь їм допомагає? І вони далі вимушені на тестування їхати через все місто хворі. Нічого не змінилося з того моменту, як ми прийняли постанову. Вона не виконується. Люди в тяжкому горі зараз: у них немає грошей ні лікуватися, ні купувати ліки, і немає місць в лікарнях. Що ми собі думаємо!?

І тому я вважаю, що нам не треба навіть однієї години чекати, нам треба негайно викликати Прем'єр-міністра до Верховної Ради, не міністра охорони здоров'я, там питання в розподілі коштів. Нам треба викликати Прем'єр-міністра і негайно питати, що робить уряд у тому, щоб просто дати людям допомогу в такій трагічній ситуації.

Крім того, я вважаю, нам треба негайно переглядати бюджет і повертати в ковідний фонд ті гроші, які з ковідного фонду забрали, тому що сьогодні в ковідному фонді вже ні на що не залишиться грошей. Не секрет, що у нас значна кількість хворих людей взагалі не тестується. Не секрет, що люди, які помирають в глухих там селах і маленьких містах, їх навіть не направляють на спеціальні дослідження, ніхто не знає, від чого вони померли. Ми не знаємо навіть масштабу біди ковідної, яка сьогодні є в Україні. І тому сьогодні Прем'єр-міністра треба викликати у Верховну Раду, якщо ми хоч трошки розуміємо, в якому стані сьогодні держава.

Друге – це те, що стосується Конституційного Суду. Зараз я більше звертаюся до всіх людей, які зараз нас бачать, чують, я хочу вам пояснити ситуацію. Коли Конституційний Суд прийняв до розгляду законопроекти про розпродаж сільськогосподарської землі, щоб визначити конституційно це чи ні, коли Конституційний Суд прийняв до розгляду законопроекти про розпродаж стратегічної власності в Україні, про розпродаж всього, що у нас є, в тому числі науково-дослідних інститутів, коли він прийняв до розгляду Закон про незаконність грального бізнесу, і коли постало питання, що,  скоріше за все, і так, як воно насправді є, ці закони будуть визнані неконституційними, на Конституційний Суд обрушилося все кримінальне лобі, яке не хоче, щоб реально ці закони були визнані неконституційними, і почався терор Конституційного Суду. Конституційний Суд на собі відчув, що таке Національна агенція із запобігання корупції, яка працює як департамент уряду, це частина виконавчої влади, всією силою терору цей орган обрушився на Конституційний Суд, і почали по одному практично знущатися над суддями Конституційного Суду. У них не було виходу, крім як чітко сказати, що коли уряд і його департаменти, його структури впливають на Конституційний Суд, це неконституційно. І треба це чітко визнати, і не дурити людей, коли інформаційна хвиля, яка зараз започаткована, по суті руйнує залишки державності в Україні.

Але в той же час я хочу чітко заявити, що наша команда "Батьківщини" за електронне декларування, за кримінальну відповідальність за порушення даних в електронних деклараціях, за найжорсткіше покарання за корупцію.

І ми внесли зараз три законопроекти, які передбачають повернення електронного декларування, повернення жорсткої відповідальності за неякісне заповнення декларацій і за корупцію. Дорогі друзі, це треба поновлювати негайно. Але в той же час треба Конституційний Суд вивести з?під терору по суті виконавчої влади, що прямо суперечить будь-яким нормам розподілу влад, і про що сказала Венеціанська комісія і GRECO. Треба ставити ці закони на голосування.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Железняк Ярослав Іванович, фракція "Голос".

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Шановні колеги, шановні українці, в мене є три новини – дві добрі, одна погана.

Добра. Добре, що наш Конституційний Суд ще не відмінив наше засідання, засідання Верховної Ради, тому що, дивлячись на той "рознос", в який вони пішли, вони могли і це зробити. Ми про це сьогодні поговоримо.

Друга добра новина – це те, що нарешті закінчилися місцеві вибори. Ще тривають справді підрахунки, і там є фальсифікації. Ще триває другий тур, і там  в тому числі і наш кандидат Віктор Євпак буде змагатися за крісло мера Черкас. Це людина 35 років, ІТ-підприємець, який міг жити і в Лондоні, і в Дубаях, але хотів би зробити якісні умови життя в Черкасах, так, як в цих містах. А не так, щоб тільки влада, яка там окопалася 20 років, живе як дубайські шейхи. Але, в принципі, в більшості країни вибори завершилися. І тепер політики не будуть займатися популізмом, піаром, опитуванням, опитуванням про опитування і різними речами, а будуть займатися проблемами людей.

І тут ми переходимо до найважливішого. Мені здається, що окремим проросійським силам та посіпакам олігархів здалося, що нам окрім коронакризи і проблем з бюджетом ще треба додати проблеми. І тому вони зробили свій вплив на Конституційний Суд, про який нам говорив в тому числі і голова РНБО. Він прийняв те рішення, яке прийняв. Ви знаєте, коли деякі політики тут розповідають нам про зовнішнє управління, я думав, що це така лякалка. А це виявилося, що вони хвалилися своїм впливом на Конституційний Суд. І зараз завдяки цьому рішенню у нас люди не будуть мати можливість подорожувати без віз до Європи, в бюджеті не буде чим закрити діру, а уряду не буде чим платити всім: лікарям, освітянам, пожежникам, іншим бюджетникам, тому що Конституційний Суд вирішив прийняти таке рішення.

Тому, шановні колеги, ми з фракцією "Голос" повністю підтримаємо те, що нам треба повертати негайно електронне декларування, треба вирішувати все ж таки, як ми будемо далі діяти з Конституційним Судом. Тому що, залишивши його, цю проблему незмінною, ми отримаємо рішення і по землі, і по питанню мови, яке винесено на 3 листопада, тобто завтра, і по іншим важливим для держави питанням.

Друге, до чого я хотів би перейти. Ми так обговорюємо бюджет 2021 року, давайте трішки згадаємо, що у нас не завершився цей рік. І ще раз нагадаю, у нас величезна діра, надвеличезна. Ніколи такого не було. І зараз в листопаді-грудні ми будемо бачити, як не проплачуються програми на сотні мільярдів. Особливо після цього рішення Конституційного Суду, коли ніхто нам в світі не дасть грошей, тому що гроші владі, яка не хоче боротися з корупцією, не дають. Вона їх вкраде. І це питання треба вирішувати, і в тому числі, напевно, треба буде збиратися з міністром фінансів і питати, яким чином він буде фінансувати програму. Тому що у них немає грошей.

І третє. Коронавірус – надзвичайно важливе питання. Дві цифри: 8 тисяч 752 і 3938. 8 тисяч 752 – це антирекорд, кількість наших громадян, які, на жаль, захворіли за добу. 3938 – це перший  крок для того, щоб далі ці антирекорди не продовжувались. Це номер постанови, яку підписали 100 народних депутатів. Дуже проста постанова в один рядок: звільнити міністра охорони здоров'я пана Степанова.

Друзі, ми можемо приймати ще одну постанову, а потім ще одну постанову і  постанову про постанову, про те, що ми хочемо зробити, і ми пропонуємо рішення уряду, я тут погоджуюсь. Але я вам нагадаю, що по тій постанові за 20 жовтня, яку ми зразу прийняли конституційною більшістю, знаєте, скільки зроблено із пунктів? Нуль. Уряд нічого не виконав і не буде виконувати. Тому нам треба уже переходити до кадрових рішень і звільняти міністра Степанова, як ми пропонували ще в липні цього року.

І останнє. Ви знаєте, у нас було недавно п'ять питань Президента до народу, у мене все ж таки залишається єдине питання до влади від народу. Що буде далі з економікою? Нас закривають чи не закривають на локдаун? Як буде далі діяти економіка? Слухайте, ми вже зробили "секрети Полішинеля", і зараз це впливає на бізнес. Мене на будь-якій зустрічі з виборцями задають одне питання: що далі буде з карантином? Нам треба  виходити  з відповіддю людям, щоб вони хоча б підготувались.

Шановні колеги, ще раз нагадаю, ми вимагаємо, щоб Верховна Рада прийняла рішення по Конституційному Суду і по електронним деклараціям, щоб ми прийняли рішення, що ми робимо хоча б з цим бюджетом, і щоб ми звільнили пана Степанова. Далі рухатись не можемо. Вибори завершились – проблеми залишились.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Шановні колеги, шановні українці! Для чого країні розподіл гілок влади? Очевидно, для того, щоб працював механізм стримування і противаг, щоб не було узурпації влади, щоб кожна гілка влади  була доброчесною, кожна, а надто – судова.

Рік тому ми багато що понаприймали з вами у турборежимі – похапцем, не читаючи, незважаючи на правові наслідки і так далі. В результаті Конституційний Суд визнав неконституційними ні одні рішення, в тому числі суб'єктом подання яких був  Президент. Три з семи були визнані такими, що не відповідають Конституції. І коли депутат, фракція, група волають, говорять про порушення Конституції, про порушення процедур і нас не чує парламент, нас не чує Президент, тоді ми звертаємося до  Конституційного Суду як останньої інстанції, щоб почути  роз'яснення прийнятих законів чи окремих статей на відповідність їх конституційним нормам. Таких проваджень в  Конституційному Суді  зараз   близько 30, під  якими підписалися представники найрізноманітніших фракцій і депутатських груп. Нас рівною мірою цікавлять відповідність Конституції України: відкриття  ринку землі, прийняття змін до Регламенту, об'єднання громад, ліквідація районів і тому подібне.

Друзі, щодо президентського законопроекту про розпуск  Конституційного Суду. Ставити під сумнів легітимність парламенту – значить розпустити його  Президентом, і для цього є виписані Конституцією підстави. Ставити під сумнів  легітимність  Президента – значить запускати в парламенті процедуру його імпічменту, і для цього мають бути вагомі причини. Ставити під сумнів конституційне судочинство, Конституційний Суд –  ні  Президент  зі своїми юристами, ні парламент не можуть з правової точки зору, не можуть просто взяти і обнулити його, тому що це виходить за рамки наших повноважень з вами. В іншому випадку це називатиметься конституційним переворотом, прямим учасником якого хочуть зробити парламент. Під велике здивування Венеційської комісії, групи держав протидії корупції GRECO і так далі.

І "чорти водяться" не тільки в парламенті, їх, очевидно, чимало і у виконавчій владі,  так і в нереформованій до кінця судовій гілці влади. Але більш ніж переконані, друзі, що антикорупційне законодавство повинно працювати, має бути відповідальність за незаконне збагачення, реєстр повинен бути доступний. І не було б потреби НАЗК  так розгортати ситуацію щодо доступу до реєстру декларацій, закривати їх, і в наших силах це законодавчо поправити. І має бути правовий, а не політико-правовий вихід з цієї кризи. І НАЗК  як  орган виконавчої влади просто поліз у політику, і тут питання постає відповідальності голови НАЗК, бо це ситуація, яка збурила суспільство. Тому очевидно, що ми шукаємо компроміс, і очевидно, я більш ніж переконаний, що ми знайдемо цей компроміс в цій залі. І Кабінет Міністрів України, очевидно, має внести законопроект з урахуванням рішення Конституційного Суду.

Але в мене питання: як Верховна Рада має застерегтися від того, якщо Кабінет Міністрів України не внесе без врахування положення, визнані в рішеннях Конституційного Суду? Тому що ті рішення, які визнав Конституційний Суд, вони вже є неконституційними. Як ми маємо себе застерегти від цього казусу? Тому я вважаю, що ми повинні сьогодні, цього тижня, напрацювати той законопроект, який, очевидно, буде відповідати духу права і Конституції України, не більше і не менше, і зняти напругу, яка сьогодні є в суспільстві.

Друзі, ми так само підтримуємо тих представників фракцій і груп, які сьогодні наголошують на тому, що ми маємо негайно заслухати інформацію Кабінету Міністрів України в особі Прем'єр-міністра України щодо ситуації боротьби з коронавірусною хворобою. Тому що те, що вона сьогодні не під контролем органів виконавчої влади, те, що у нас ПЛР-тести в жалюгідному становищі і в кількісному порівнянні з країнами Східної Європи чи Центральної Європи, не складає сумніву. І я вважаю, що ми цю боротьбу повинні, очевидно, ставити на порядок денний категорично жорстко і вимагати негайної відставки міністра охорони здоров'я пана Степанова, відповідні голоси за цю відставку вже були зібрані раніше Партією "За майбутнє".

Рівно цього тижня у нас будуть різноманітні протестні групи біля стін Верховної Ради України, компанія SaveФОП, ФОПи, які завтра будуть пікетувати Верховну Раду України. І я націло  прошу Голову Верховної Ради України і профільний комітет винести все-таки в сесійний зал законопроекти 3853, 3993 і знайти компроміс у питанні підтримки нашого мікропідприємництва.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Сергій Володимирович Шахов. Але, Сергію Володимировичу, ви, якщо не виступаєте, будь ласка, маску надягніть, не дивлячись на те, захворіли, не захворіли, перехворіли, щоб всі були в рівних умовах.

Дякую.

 

ШАХОВ С.В. Шановний пане Голово, шановні колеги! Ми з вами можемо стати свідками падіння України як демократичної держави і найближчим часом. Особисто мені все, що відбувається нині в державі, нагадує ретельний план узурпації влади і запровадження тоталітарного режиму.

Перше. Українці перестали впливати на державну політику. Явка на місцевих виборах демонструє одне:  українці більше не підтримують жодної політичної сили, українці проклинають політику як таку.   Інша справа, що діюча влада зробила все, аби спричинити саме таку ситуацію в суспільстві. Бо чим складніша суспільно-політична ситуація буде в нашій державі, тим логічніше буде виглядати розпуск обраних органів і введення військово-цивільних адміністрацій. Тим паче ми проголосували вже цей законопроект, і цивільно-військова адміністрація може бути навіть і в Києві.

Друге. Замість реально захищати українців від недуги наше "міністерство страшилок" провокує паніку і прикриває корупційні схемки на пандемії. МОЗ щодня озвучує сумну статистику щодо кількості щоденних хворих, яка постійно збільшується, але абсолютно нічого не робить, аби зупинити цю тенденцію.

Я вкотре наполягаю, що проблема починається з початку, з діагностування. Тести в приватних лабораторіях – це неймовірно дорого, а в державні величезні черги і результати треба чекати 10 діб. Це при тому, що ми маємо власні дешеві тести, які потрібно всього лише зробити доступними для людей.

А в якому стані знаходяться інфекційні лікарні, це взагалі окрема тема, там немає елементарних умов для лікування. Є лікарні, де на 60 хворих  один санвузол. Постійні проблеми з киснем, я вже не говорю про ШВЛ, яких взагалі немає.

Наміри МОЗ про переобладнання лікарень у великих містах та обласних центрах – це дуже добре, але що робити людям у районних і сільських центрах, де сьогодні закриті лікарні? Треба негайно припинити ту реформу, яку запровадила нам пані Супрун, повернутися до тої системи старої, про  яку говорять: декомунізація, і повернути лікарні людям в селах та селищах.

Третє. Українцям "до лампочки" хто  більший корупціонер у конфлікті Конституційного Суду та антикорупційних органів. Який сенс захищати антикорупційну систему, яка за два роки не впіймала жодного корупціонера? Який сенс відстоювати Конституційний Суд, який постійно чхає на Конституцію?

Депутатська група "Довіра" підтримує ініціативу щодо необхідності врегулювання проблеми відповідальності за незаконне збагачення. Є цілий ряд законопроектів з цього питання, які необхідно розглянути та проголосувати. Але це не те, що сьогодні дійсно потребують українці. Йде зима, ростуть борги, ростуть сьогодні ціни на енергоносії, у людей більше немає заощаджень. Для багатьох українців дуже гостро стоїть питання фізичного виживання.

Наша депутатська група "Довіра" взяла активну участь в опрацюванні законопроекту бюджету і внесла низку правок щодо медичної та освітньої субвенції видатків та соціальних напрямків. Більшість з цих правок враховано бюджетним комітетом. Також бюджет необхідно виносити в зал і голосувати на цьому пленарному тижні.

Крім того, просимо підтримати та проголосувати в другому читанні законопроект 2679 щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг. Це дуже важливо для місцевих громад, оскільки удосконалюється доступ до системи адміністративних електронних послуг. Законопроект є важливим для завершення реформи децентралізації.

Шановні колеги, замість пустих популістичних івентів потрібно сконцентруватися на реальних потребах людей. Ми так і не побачили результатів президентських опитувань, але, по-друге, запитання у цьому переліку, ми з вами можемо відповісти на нього негайно.

Я прошу внести до порядку денного законопроект 2070 про створення вільної економічної зони на території Луганської та Донецької областей. Цей законопроект зареєстрований більше року, тому і може суттєво змінити ситуацію на Донбасі.

Крім того, наша депутатська група вимагає створення тимчасової слідчої комісії з розслідування причин катастрофічних пожеж в Луганській області та чиновницької халатності, через яку загинули люди. Ми наполягаємо на перевірці діяльності горе-губернатора Луганщини, який за нашою інформацією "кришує" незаконну вирубку лісів та керівництва Луганської ДСНС по прізвищу Пшик, який спустив резерв служби та довів пожежників області до неспроможності...

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Василь Іванович Мокан, постійний Представник Кабінету Міністрів України у Верховній Раді України.

 

МОКАН В.І. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Шановні колеги, від імені уряду прошу від народних депутатів підтримки ряду важливих рішень, які будуть розглядатися у Верховній Раді цього тижня. Це, безумовно, і проект бюджету на наступний рік, це також законопроект 3039а щодо ставки ПДВ на окремі операції в рамках Договору між Україною і Польщею. І це законопроект 3651-д, яким врегульовуються окремі питання організації діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій у зв'язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої України і проведеними місцевими виборами.

Також на цьому тижні планується розгляд ряду урядових ініціатив, зокрема соціальних. Мова іде про внесення змін до статті 471 Закону України "Про зайнятість населення" щодо надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину ( 3010а). Законопроект 3817 – про компенсацію громадянам втрати частини доходів в зв'язку з порушенням строків їх виплати, внесення змін. І вже згадувані ініціативи по відповідальності за ігнорування засобів індивідуального захисту – це 3890. Прошу підтримати. І також звертаюся до профільних комітетів стосовно 3891, прискорити підготовку для розгляду у сесійній залі.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Радіна Анастасія Олегівна.

 

РАДІНА А.О. Доброго дня, шановні колеги! Я хочу наголосити на наступному. Рішення Конституційного Суду, яке скасовує електронне декларування, неможливо якісно врахувати, внісши зміни до законодавства, це просто неможливо. На жаль, із рішення неможливо зрозуміти в чому є проблема із неконституційності норм, рішення є необґрунтованим і відповідно ми можемо тільки здогадуватися що саме не вдовольняє Конституційний Суд. Це не моя суб'єктивна думка, так само окрема думка судді Головатого підкреслює, що рішення  Конституційного Суду є  необґрунтованим.

Якщо ми будемо здогадуватися, що саме мав на увазі Конституційний  Суд, наприклад, говорячи, що суддів не може перевіряти виконавча влада, то ми можемо одразу починати писати законопроекти щодо створення окремої суддівської служби фінансового моніторингу, окремої податкової служби для родичів суддів і, напевне, також окремої системи фіксації порушень швидкості на дорогах, щоб, не дай Боже, не втрутитися в незалежність суддів. З цього випливає, колеги, що, на жаль, я бачу, що будь-які зміни, які ми зараз вигадаємо до Закону  "Про запобігання корупції", намагаючись врахувати позицію Конституційного Суду, можуть знову бути визнаними  неконституційними в Конституційному Суді. Неможливо пояснити людям, неможливо, чому кримінальна відповідальність за крадіжку конституційна завжди, і тільки із відповідальністю чиновників –  постійно  якесь "не слава Богу".

Відповідно, колеги, я бачу тільки один вихід і не бачу йому альтернативи. Перше – відновити законодавство про декларування в повному обсязі. І друге – це абсолютно пов'язане питання, запропонувати рішення щодо того, як ми  повертаємо Конституційний  Суд в правосудний режим ухвалення рішень.

Дякую, колеги.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Кравчук Євгенія Михайлівна.

 

КРАВЧУК Є.М. Шановні колеги, наш Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики вітає включення чотирьох законопроектів і двох постанов в порядок денний цього тижня. Зокрема просимо звернути увагу на законопроект 2024. Він має підтримку комітету, ми його рекомендуємо прийняти за основу, він стосується збільшення розмірів допомоги для дітей з тяжкими хворобами.

Також ми підтримуємо думку спікера парламенту та першого заступника щодо перенесення парламентських слухань, зокрема парламентських слухань нашого комітету, які були заплановані на 10 листопада і стосувалися туризму і "Мандруй Україною". Просимо включити в загальну постанову.

Дякую.      

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Хто ще бажає виступити?

Наталуха Дмитро Андрійович.

 

НАТАЛУХА Д.А. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, я вам дуже дякую.

Хотів би відзначити, що з самого ранку сьогодні відбувся комітет по законах по "інвестиційних нянях" так званих, 3760. Комітет продовжиться після Погоджувальної ради. Єдине прохання, мова йшла про те, що він буде розглядатися в четвер, якщо я не помиляюсь. Зараз в розкладі він поставлений на вівторок. Я думаю, що це технічна помилка. Якщо можливо, її просто виправити. І ми на четвер готуємо його до зали.

І в комплексі цього законопроекту наш комітет в рамках робочої групи також відпрацьовує потрошку правки до другого читання Закону про локалізацію. І ми постійно в процесі спілкування з середнім і малим бізнесом. Також чуємо повернення до законопроекту по індустріальним паркам. І це такий комплекс з трьох компонентів, який насправді дозволив би нам принаймні пригальмувати, якщо не простимулювати розвиток промисловості і повернутися до нагального питання реіндустріалізації нашої країни.

Тому я би дуже просив колег з профільного комітету дати відповідну оцінку на засіданні в своєму комітеті. По індустріальним паркам ми на себе беремо "інвестняні", і локалізацію вже найближчим часом.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Перебийніс Максим Вікторович.

 

ПЕРЕБИЙНІС М.В. Шановний пане Голово, шановні колеги! Від імені Комітету Верховної Ради з питань здоров'я нації проінформую вас, що на наступному пленарному тижні маємо включити декілька комітетських законопроектів: 3040 – це про внесення змін в Державний бюджет на 2020 рік. Цей законопроект дозволить розблокувати кредитні фінансування від Міжнародного банку реконструкції та розвитку, направити відповідний ресурс на закупівлю  лабораторного обладнання, витратних матеріалів, тест?систем з метою підтримки і заходів боротьби з COVID-19.

Законопроект 3890, яким встановлюються штрафи для юридичних осіб за допуск громадян в магазини, транспорт та інші громадські приміщення без захисних масок.

Законопроект 4142 – про систему громадського здоров'я. Це системне  рішення, яке передбачає побудову єдиної вертикалі громадського здоров'я від національного до місцевого рівня, яка, зокрема, повинна швидко реагувати  на настання надзвичайних подій в системі громадського здоров'я виключно з відповідями на спалахи захворювання, епідемій та аварій різного походженння.   

Законопроект 2445-д про самоврядування медичних професій. Цей проект повноцінно запускає механізм самоврядування у медичній сфері, визначає основні засади та принципи професійного самоврядування медичних професій, системи та повноваження органів професійного самоврядування.

Окремо наголошую на критичній необхідності включення в порядок денний цього тижня законопроекту 3891 щодо встановлення адміністративної відповідальності для громадян за перебування в громадських будинках, спорудах, громадському транспорті під час карантину без вдягнутих респіраторів або захисних масок. Цей законопроект повинен бути підтриманий разом з законопроектом 3890, який я вже згадував.

Шановні колеги, прошу максимальної консолідації наших зусиль для прийняття парламентом цих надважливих ініціатив, які спрямовані на боротьбу з коронавірусною інфекцією.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги, я сподіваюсь, що в парламенті вистачить політичної волі для того, щоб відновити антикорупційне законодавство, і для того, щоб, власне, відновити нашу європейську перспективу взагалі. І вистачить також волі і мудрості Верховній Раді, щоб не підтримати антиконституційну відповідь Президента України на цю кризу.

Щодо законопроектів. В порядку денному є кілька законопроектів, які не відповідають праву Європейського Союзу або прямо йому суперечать. Це законопроекти про держпідтримку у сільському господарстві (3295), про пестициди і агрохімікати (2289), також законопроекти 2360, 2360-1.

Є кілька законопроектів, які потребують суттєвого доопрацювання і комплексного, а не фрагментарного, вибіркового врахування відповідних директив Європейського Союзу. Це законопроекти 2051-1, 3450, 3055, 1193 і 1193-1, і 2353.

Позатим є законопроекти, які порушують засадничі взагалі принципи верховенства права, а відповідно принципи функціонування цивілізованих і демократичних країн, до яких ми прагнемо. Це законопроект 2445-д.

І звертаю увагу, знову ж таки, урядовців, що законопроект 2458 потребує проведення консультацій з Європейською комісією відповідно до Додатку 27 до Угоди про асоціацію.

А також прошу законопроект 2454 все-таки підняти в порядку денному і не ставити його на кінець так, як це відбувається вже протягом місяців, якщо не більше ніж півроку.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Совгиря Ольга Володимирівна.

 

СОВГИРЯ О.В. Доброго дня, шановні колеги! Комітет з питань правової політики просить перемістити законопроект 3711 і два альтернативних з вівторка на четвер, тому що у зв'язку з позицією Венеційської комісії щодо цього законопроекту в комітеті ведуться консультації.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Кальченко Сергій Віталійович.

 

КАЛЬЧЕНКО С.В. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Лише в порядку інформування. Шановні присутні, у виступі Голови Верховної Ради на початку прозвучала теза про необхідність розгляду на цьому тижні законопроекту 4131, то в порядку інформування це питання планується бути розглянутим на засіданні регламентного комітету в середу. Дасть Бог, все буде нормально, тоді воно може бути розглянуто в четвер, як і пропонується проектом розкладу.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Галина Миколаївна Третьякова.

 

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. Дякую, шановний пане головуючий.

Шановні керівники фракцій, маю довести думку Комітету соціальної політики та захисту прав ветеранів, яка проголосована одноголосно, вона стосується розміру формування, проблем формування прожиткового мінімуму. Запропоновані на затвердження прожиткові мінімуми в бюджеті на одну особу та для основних соціальних і демографічних груп населення, як і в попередні роки, є значно нижчими від фактичного рівня, при чому одні показники нижчі в 1,7 раза, інші – в 2,2 раза.

Відповідно до статті 4 Закону "Про прожитковий мінімум" саме Верховна Рада затверджує розмір прожиткового мінімуму. В порушення Закону "Про прожитковий мінімум" подано на затвердження ВРУ розмір, який не відповідає вимогам закону. Крім цього, запроваджено новацію: вперше даються додаткові величини прожиткового мінімуму окремо для суддів та для окружних прокурорів. Множинне затвердження розмірів прожиткового мінімуму для однієї соціально-демографічної групи на один і той самий проміжок часу не передбачено жодним законодавчим актом. Крім цього, хочу нагадати всім, що в грудні 2019 року проведено парламентські слухання. У травні 2020 року Верховна Рада затвердила Постанову щодо рекомендацій щодо проблем формування прожиткового мінімуму, в тому числі і для уряду України. На сьогоднішній день 90 відсотків цих рекомендацій не виконано, чим знівельовано взагалі рішення Верховної Ради України.

На думку комітету, обговорення даного питання доцільно провести на найближчому пленарному тижні з визначенням доповідача з цього питання шановного Прем'єр-міністра України пана Шмигаля Дениса. Лист за рішенням комітету направлено до всіх фракцій. В цьому році ця проблема буде загострюватися, витрати населення більше отриманих доходів. Таким чином населення почало витрачати свої збереження. Прошу врахувати думку Комітету соціальної політики та захисту прав ветеранів.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Гетманцев Данило Олександрович. І зверталися колеги щодо індустріальних парків, да, я так розумію?

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую.

Щодо індустріальних парків. Я хочу підтримати пропозиції економічного комітету, ми також розділяємо, і в нас послідовний підхід до того, аби створювати індустріальні парки і надавати відповідні пільги, і створювати вільні економічні зони в нашій державі. І приклад іноземних держав, він свідчить про те, що це дуже ефективний інструмент розвитку власної промисловості. Тому, я вважаю, з огляду на велику кількість зауважень до того законопроекту, який сьогодні розглядається в комітеті, створити робочу групу міжкомітетську, і ми, я думаю, дуже швидко доопрацюємо цей законопроект.

Також хотів повідомити шановних колег про те, що нами остаточно завершений розгляд Закону про Бюро економічної безпеки (3087-д). Ми комітетом внесли пропозиції юридичного управління до таблиці до другого читанні і рекомендували Верховній Раді для прийняття в другому читанні та в цілому цього законопроекту, який є надважливим і відповідає програмним положенням багатьох партій.

Також хочу повідомити, що нами розглянутий в комітеті законопроект 4184 про, якщо скоротити назву, так званий податок на Google, який ми пропонуємо оподаткувати великі транснаціональні компанії, що надають  електронні послуги, послуги у сфері електронної комерції. Він, з одного боку, надасть додаткові надходження до бюджету від 3 мільярдів гривень. З іншого боку, він поставить у рівні становища і наших рекламістів і великих іноземних рекламістів.

Також через комітет пройшов законопроект 3628. Якщо є змога, то я би просив включити його до порядку денного цього тижня. Це посилення відповідальності за продаж дітям електронних сигарет і рідин. Це законопроект, який підтримується абсолютно усіма фракціями. Я думаю, що він буде мати підтримку в залі, друге читання. Чим раніше приймемо, тим скоріше захистимо наших дітей.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Чернєв Єгор Володимирович.

 

ЧЕРНЄВ Є.В. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, у нас від нашого Комітету цифрової трансформації винесено на цей тиждень два законопроекти. Це про віртуальні активи (3637), який унормовує діяльність, унормовує правове поле щодо застосування таких віртуальних активів як біткоїн, інші цифрові активи.

І другий законопроект, це про внесення змін до Закону України "Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж" та інших законодавчих актів, це 4118. Він доопрацьований. Ми виносили вже його в зал. Це доступ, знову ж таки, доступ телекомкомпанії до об'єктів задля того, щоб розвивати наші Інтернет- мережі задля того, щоб надати доступ максимальної кількості наших співгромадян.

Прошу підтримати ці два законопроекти.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Нестор Іванович Шуфрич.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую.

Шановний Голово, шановні колеги, сьогодні в світі відзначають Міжнародний день припинення безкарності за злочини проти журналістів. Хочу відзначити, що за рік ситуація значно змінилася щодо покарання за злочини проти журналістів і, безумовно, цьому сприяло проведення в минулому році парламентських слухань, а також позиція Міністерства внутрішніх справ, коли відмовились від практики поховання і приховання злочинів проти журналістів в так званій статті "по хуліганці". І сьогодні активно не притягують до відповідальності за 171 статтею Кримінального кодексу України щодо протидії і перешкоджання журналістській діяльності, 345-а 1 прим., 347-а 1 прим., 348-а 1 прим. щодо погроз журналістам, знищення їх майна та посягання на життя.

Також народними депутатами членами Комітету з питань свободи слова розроблено законопроект 4224 як підсумковий щодо слухань, які проводились рік тому, і ми готуємось, дякую за підтримку, до наступних слухань в грудні, якщо ситуація з COVID дозволить провести ці слухання. Прошу прискорити розгляд законопроекту 4224 в комітетах.  Звертаюсь до свого колеги голови Комітету з питань правоохоронної діяльності Дениса Монастирського, відповідний лист від комітету буде надано.

Також, шановні колеги, хочу звернутись до всіх вас як депутат з немалим досвідом об'єднатись заради захисту конституційного ладу та конституційного порядку в нашій країні, не допустити неконституційних дій відносно інституту…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Монастирський Денис Анатолійович.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Доброго дня, шановний головуючий, шановні учасники Погоджувальної ради, шановні громадяни! Одне з питань, яке ми сьогодні обговорювали, також це питання боротьби  з коронавірусною хворобою. І я особисто як голова правоохоронного комітету завжди вважав і вважаю, що введення чи підвищення будь-якої відповідальності адміністративної чи кримінальної, є останнім кроком в регулюванні відповідних відносин. І насправді сьогодні цифри, про які ми всі знаємо, кількість захворівших, на жаль, говорять про необхідність запровадження додаткової адміністративної відповідальності за неносіння захисних масок в громадських будівлях, спорудах, в громадському транспорті. Це законопроект 3891, про який сьогодні згадували майже всі виступаючі.

Тому, колеги, у мене є пропозиція. Я пропоную представникам фракцій долучитися до роботи в комітеті чи через представників, які є в комітеті. В середу якраз ми розглянемо його на комітеті. І, можливо, для того, щоб ми або підготували, якщо будуть пропозиції, до другого читання, або, якщо їх не буде, розглянули можливість прийняти його за основу та в цілому. Передбачається відповідальність для громадян у розмірі  від 170 до 255 гривень. Давайте розглянемо, висловимо пропозиції і зауваження і можливо на цьому пленарному тижні, в четвер чи в п'ятницю, розглянемо цей законопроект в залі.

Дякую вам.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Кожем'якін Андрій Анатолійович.

Все? Більше бажаючих виступити немає?

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Доброго дня, Дмитре Олександровичу! Доброго дня, шановні колеги!

Щодо пропозицій до порядку денного пленарного тижня від нашого Комітету з питань молоді і спорту. Прохання, Дмитре Олександровичу, включити  до порядку денного цього тижня та підтримати, це проект про присудження у 2020 році Премії Верховної Ради України за внесок молоді в розвиток парламентаризму і місцевого самоврядування (4138). Важливо, шановні колеги, щоб ми ухвалили цю постанову тому що, по-перше, там до 1 грудня  строк. І друге, там у нас кандидати на присудження премій – це депутати місцевих рад, кандидати наук, учасники бойових дій, керівники громадських  об'єднань і  таке інше. Дуже велике прохання, це  перше.

І друге. Дмитре Олександровичу, якщо можна, з політичного питання. По-перше, я хотів би сказати, що спілкуючись з "ветеранами" парламентських скликань зі всіх фракцій, ми вас підтримуємо і сподіваємося на вашу дуже правильну, мудру  і чітку політичну позицію щодо подальших дій у Верховній Раді. Чому? Тому що дуже  небагато людей з присутніх в цьому залі, всього п'ять народних депутатів, пам'ятають 16 січня 2014 року, як це відбувалося і що потім було. Так от я, з досвіду, скажу   наступне: наступна влада, яка прийде, так об'єктивно і природно, вона почне з результатів голосування за той проект, який вніс пан Президент. От стовідсоткову вам даю гарантію, і потім можемо це обговорити – це раз.

І друге. Я хочу сказати, що я знаю п'ять суддів  Конституційного Суду особисто, два працювали  в комітеті, який я очолював, вони прийшли в суд після Майдану. Ви знаєте, там не так все просто, вони чесно і гідно працювали на країну, і більше того, честь і гідність вони свою не втрачали. Тому, будь ласка, треба розбиратися.

  

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Ткаченко Максим Миколайович.

 

ТКАЧЕНКО М.М. Доброго дня, колеги, доброго дня Голово. Шановний Дмитре Олександровичу, я хочу звернути вашу увагу, що 13 серпня 2020 року Президентом України був поданий як невідкладний проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях" щодо допуску дізнавачів, слідчих та прокурорів до району, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях (реєстраційний номер 3884).

Вказаний законопроект, з підготовки якого наш комітет визначений головним, був розглянутий Верховною Радою та в першому читанні прийнятий за основу. 30.09 комітет на своєму засіданні розглянув даний законопроект за процедурою підготовки до другого читання та виніс відповідне рішення.

З урахуванням того, що зазначений законопроект визначений Президентом як невідкладний, прошу вас включити проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях" щодо допуску дізнавачів, слідчих та прокурорів до району, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації  у Донецькій та Луганській областях (реєстраційний номер 3984) від 13.08 (друге читання) до розкладу засідань Верховної Ради України на пленарний тиждень 03-06 листопада 2020 року.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, я зараз ще дам Яні Вадимівні Зінкевич, вона від народних депутатів попросила виступити.

Але щодо "години запитань до Уряду". Перше, була пропозиція або в п'ятницю заслухати знову Степанова, або Прем'єр-міністра. На якій позиції?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Прем'єр-міністра.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Запрошуємо тоді Прем'єр-міністра. Питання щодо ситуації, пов'язаної з реалізацією державної політики у боротьбі з COVID, та інших питань, пов'язаних, я так розумію, з підготовкою економічних питань, пов'язаних з бюджетом. Правильно?

А на вівторок ми запрошуємо пана Степанова? На вівторок? Тоді пропонується після виступів від депутатських фракцій та груп, давайте так: 10 хвилин виступи, до 21 хвилини запитання-відповіді від фракцій. Такий регламент всіх влаштовує? Добре.

Яна Вадимівна Зінкевич.

 

ЗІНКЕВИЧ Я.В. Шановні колеги! Наразі добігає кінця термін діяльності Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань правового статусу ветеранів війни, яка була утворена Постановою Верховної Ради України  від 2 жовтня 2019 року.

На жаль, Законом України "Про  тимчасові слідчі комісії і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України" не передбачено продовження терміну діяльності комісії. Таким чином наша комісія має прозвітувати у найближчий час. Але хотілось би підкреслити, що проблема у ветеранському середовищі все рівно є, тому члени нашої ТСК планують продовжити свою роботу у новій тимчасовій спеціальній комісії.

Слід зауважити, що створення тимчасової спеціальної комісії, як і головування в ній представника депутатської фракції "Європейська солідарність", було попередньо проголосовано на засіданні підгрупи 1 підготовчої депутатської групи.

Тому прошу, пане Голово, винести цього тижня після звіту питання створення нової тимчасової спеціальної комісії згідно рішення Погоджувальної ради, яке було прийнято на першому засіданні.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, шановні колеги!

Засідання Погоджувальної ради оголошую закритим. Дякую всім. Плідного тижня.