Погоджувальна рада

Опубліковано 14. 09. 2020

СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

 

14 вересня 2020 року

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Доброго ранку, шановні колеги! Я всіх радий вітати на засіданні Погоджувальної ради Верховної Ради України дев'ятого скликання.

Перш за все я хотів би звернутись до колег. Цей тиждень буде достатньо напружений, багато важливих питань (я про них проговорю трошки пізніше) і щодо роботи комітетів, і щодо роботи депутатських фракцій та груп, нам треба буде консолідувати зусилля, тому що на цьому тижні у нас буде попередній розгляд бюджету.

Я хотів би вас повідомити, що на минулому тижні у мене було відрядження у Литовську Республіку. Під час його, під час стиковки рейсів також була можливість відвідати і Польщу, була можливість поспілкуватися з Маршалком Сенату. Достатньо конструктивна зустріч. Також підтримують і рух України в європейському напрямку, і ті спільні ініціативи і цінності, які ми відстоюємо і на міжнародній арені, і боротьбу за територіальну цілісність України. Також у Литві була можливість поспілкуватися та провести робочі зустрічі із Президентом Республіки, спікером парламенту, Прем'єр-міністром держави. Є багато питань, які треба буде поновлювати, переходити в більш активний режим роботи після того, як ми всі зможемо вийти з режиму коронавірусу. Але поки що, на жаль, вимушені продовжувати нашу спільну роботу саме в такому форматі.

На минулому тижні ми перетнули межу в 3 тисячі захворювань на добу в Україні. Я звертаюсь до представників всіх депутатських фракцій та груп більш виважено відноситися до режиму карантину і під час роботи Верховної Ради, і під час вашої роботи з виборцями. Я розумію, що пішла виборча кампанія, буде багато зустрічей, багато спілкування з виборцями, і це також буде відображатися і на вашій роботі. На жаль, у нас є нові випадки захворювань і серед народних депутатів України. Бажаю їм здоров'я, бажаю швидше пройти цей непростий етап і повернутися до своєї роботи.

Також нагадую, що відсьогодні Київ перейшов у так звану "помаранчеву" зону. Я звертаюся і до Апарату щодо того, щоб забезпечити роботу максимально ефективно, залучати тільки ту кількість людей безпосередньо на робочі місця, скільки це необхідно для ефективної роботи Верховної Ради України, і поберегти і людей, і себе, і також забезпечити всі необхідні заходи щодо безпечної роботи Верховної Ради України і ефективної роботи під час цього пленарного тижня.

Також нагадую, що 15 липня профільний комітет доручив Міністерству освіти розробити концепцію підвищення оплати праці вчителям. Станом на 2  вересня (це була крайня дата, якщо не помиляюсь; Сергію Віталійовичу, ви коли будете виступати, зазначте це, будь ласка) ця концепція також не була представлена ні на комітеті, не поступила до Верховної Ради України. З урахуванням початку роботи шкіл, з урахуванням непростої ситуації, в якій сьогодні опинилися вчителі, я думаю, що, можливо, було б варто запросити виконуючого обов'язки міністра освіти на "годину запитань до Уряду" для того, щоб послухати, як він бачить, по-перше, питання щодо зміни оплати заробітної плати вчителям і забезпечення шкіл всіма необхідними умовами роботи під час режиму карантину (ми бачимо, що школи у нас починають закриватися, переходити  на режим віддаленої роботи), наскільки ефективно працює система освіти, так звана віддалена система  освіти, тому що лунають різні думки з цього приводу, м'яко кажучи. Це одна з пропозицій.

Інша з пропозицій. Ми всі з вами бачили  і чули заяви, які лунали після зустрічі в рамках роботи радників "нормандського формату". Я думаю, що, можливо (я потім хочу послухати пропозиції від депутатських фракцій та груп), запросити і представника в тристоронній, не тристоронній, вибачте, в форматі "нормандських перемовин", а саме віце-прем'єр-міністра Резнікова, щоб він доповів щодо того, як ми бачимо подальший рух в цьому напрямку. Єдине що, нам треба буде визначити або зміну формату, тому що у нас доповідає виключно одна особа, й інша особа, це Прем'єр-міністр, можливо, в рамках запитань до нього будуть запитання (до іншого учасника), або все ж таки визначити когось з цих двох вищезазначених урядовців.

Також я хотів би нагадати, що до завтра до Верховної Ради України (до 15 вересня) повинен надійти Державний бюджет України на 2021 рік. Наскільки я розумію, він буде надісланий до Верховної Ради вчасно. Звертаюсь до профільного комітету, Юрій Юрійович Арістов, розглянути його. І щоби в п'ятницю ми мали можливість згідно закону розглянути це питання в сесійному залі Верховної Ради України.

Також до мене надійшло звернення Асоціації міст України щодо проекту Постанови 3693, і також це звернення надійшло і від Асоціації обласних та районних рад, щодо критичної оцінки цієї постанови. Я надіслав ці листи до всіх голів депутатських фракцій та груп і профільних комітетів, прошу врахувати їх в роботі і прийнятті рішення на цьому пленарному тижні.

Така ж схожа ситуація, але тільки від Асоціації міст України: надійшов лист щодо законопроекту 3801 (щодо розпорядження землями комунальної власності). І я звертаюся до профільного комітету також врахувати ці питання в роботі, і якщо є така можливість, прийти до спільної позиції з представниками місцевого самоврядування.

Також лунали деякі звинувачення щодо різноманітних дій помічників народних депутатів України на минулому тижні. Я думаю, що  варто було б послухати і позицію представників правоохоронних органів. І  я вважаю, що в будь-якому випадку це повинні бути неупереджені дії слідства, незважаючи на те, від кого, від яких інтересів, в інтересах кого ця людина діяла. Абсолютно незалежно, без політичної вмотивованості або відсутності цієї вмотивованості повинно рухатись право, якщо там є такий фактаж. А  далі будемо дивитись, тому що приймати такі рішення щодо винуватості або невинуватості людини може в Україні лише тільки український суд.

Ще питання – це питання,  пов'язане з нашою роботою. Зараз закінчить Андрій Андрійович Клочко. Андрій Андрійович, ви ж не заперечуєте, що ми будемо працювати так, як минулого тижня: у вівторок – до 15-ї години, у четвер – також до 15-ї години, а в п'ятницю з першої години дня у нас буде зачитування запитів і "Різне", так зване, півгодини? Якщо не буде заперечень, тому що, в принципі, з цієї пропозицією зверталися всі представники депутатських фракцій та груп, для того щоб ефективно працювати і зменшити ризики і для Апарату, і для народних депутатів України. Таке питання буде поставлено на голосування завтра під час початку нашої роботи. Тому прохання також не запізнюватись.

Під час своїх виступів, будь ласка,  також зазначайте свої пропозиції до "години запитань до Уряду".

І останнє питання сьогодні (ми проговорювали на апаратній нараді з представниками і з Першим заступником, і заступницею, і з Апаратом): досі не надійшло майже ні  від кого пропозицій щодо Закону про опозицію. Тому були запропоновані наступні строки: до 1 жовтня ми опрацьовуємо текст, до 15 жовтня ми чекаємо пропозицій до цього законопроекту, після 15 жовтня цей законопроект реєструється, і після виборів, для того щоб зняти будь-яку політичну вмотивованість, політичні баталії, ми зможемо його розглянути в стінах Верховної Ради України. 

Ще раз звертаюсь до всіх представників, в першу чергу представників небільшості, це закон для вас. Якщо ви не даєте туди пропозицій, то потім не скаржиться і не кажіть, що якось не так працює Верховна Рада України. Добре.

Дякую, шановні колеги, сподіваюся на нашу плідну працю, не дивлячись на те, що будуть вибори незабаром, і це дійсно буде відображатися не завжди конструктивно на роботі Верховної Ради України.

Руслан Олексійович Стефанчук – Перший заступник Голови Верховної Ради України.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Вельмишановний Дмитро Олександровичу, шановні народні депутати, шановні присутні! Також хотів би підкреслити те, що сказав Дмитро Олександрович, що якщо та інформація, яка минулого тижня була поширена в засобах масової інформації, є справедливою, я теж закликаю всі правоохоронні органи по максимуму включитися, провести об'єктивне, неупереджене і на базі законодавства розслідування цього випадку і в разі виявлення справді підтвердження цієї інформації зробити якісні обвинувачувальні висновки  і направити їх до судових органів. Тому що ні для Верховної Ради, ні для Президента України немає різниці, в якій політичній партії, в якій політичній фракції заходиться та чи інша особа, тому що надзвичайно важливо забезпечити рівність усіх перед законом.

Друге питання, яке я хотів би теж відмітити, що у нас відбулася така невеличка нарада з представниками всіх суб'єктів законодавчої ініціативи. І ми готові також запросити і залучити всіх присутніх тут, для того щоб ми вдосконалили систему планування діяльності Верховної Ради, моніторингу за її діяльністю. Тому що вже йде 2021 рік. Ми розуміємо, що, враховуючи і коронавірус, і всі інші справи, план законопроектних ініціатив на 2020 рік, він буде виконаний не в повному обсязі, тому нам треба зрозуміти ті пріоритети, які ми будемо ставити по законодавчій діяльності на 2021 рік. Тому я запрошую і присутніх тут лідерів політичних фракцій, і лідерів комітетів, й інших суб'єктів законодавчої ініціативи до того, щоб конструктивно включитися, щоб ми визначились, чим ми будемо займатися в 2021 рік. Це є надзвичайно важливим для ефективності нашої діяльності.

Також теж про те, що говорив Дмитро Олександрович. Оскільки я очолюю групу з питань розробки Закону про парламентську опозицію, я усвідомлюю, що зараз і гаряча пора, і все інше, тому давайте все-таки ми знайдемо час з тим, щоб всі представники всіх політичних партій, яких ми делегували, включилися. Ми по максимуму експертам будемо давати свої пропозиції, тому що в нас дуже потужний експертний блок. Вони будуть напрацьовувати і вже напрацювали те, що існує в Європі, в усьому світі, що пройшло обкатку, а далі ми будемо відшукувати ті варіанти, які будуть мати політичну підтримку в залі Верховної Ради України.

І останнє теж я хотів би попросити. Цього тижня на комітеті буде плануватися розгляд великого законопроекту, співавторами якого ми всі фактично є, оскільки напрацьовуємо його в робочій групі, це про народовладдя через всеукраїнський референдум. Подано 1 тисяча 222 поправки. Тому я теж попрошу конструктивно підійти і врешті-решт знайти ту спільну точку, яка дасть можливість подарувати народу України закон, який справді дасть можливість забезпечити його право, дароване йому статтею 5 і 34 Конституції, щодо участі в державних справах через референдум.

І наостанок. Я все-таки бачу, що динаміка, яка пов'язана з коронавірусом, вона набирає обертів не тільки в Україні. Ви знаєте, і в Європі, і в Австрії зараз, і в багатьох країнах Європи теж оголошують про другу хвилю коронавірусу. І все ж таки давайте, от період політичних баталій пройшов, давайте ми подумаємо, яким чином ми все-таки створимо той законодавчих механізм, який у разі, не дай Бог, великої епідемії в стінах Верховної Ради України дасть можливість не втратити нам управління єдиним законодавчим органом в державі. Давайте конструктивно поговоримо, щоб залишити за бортом політичні якісь речі і продумати той механізм, який дасть можливість, тим паче, що він вже пройшов свою обкатку на рівні комітетів і ніби всі задоволені.

Тому я прошу от з цих питань теж подумати і запланувати на цей пленарний тиждень.

Я дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Олена Костянтинівна Кондратюк –  заступник Голови Верховної Ради України.

 

КОНДРАТЮК О.К. Дякую, Дмитро Олександрович.

Доброго дня, шановні колеги! Я би хотіла сказати декілька слів все ж таки про ключову роль парламенту України в зовнішній політиці, а саме про прийняття парламентом на цьому тижні заяви щодо подій в сусідній Білорусі. Я переконана, що український парламент не може залишатися осторонь в ситуації, коли білоруський народ виборов свій результат, який він заслуговує, на президентських виборах і зараз стикається з застосуванням брутальної сили, репресій, залякувань з боку білоруської влади. І ми маємо виступити з чіткою позицією, в якій має бути повністю сконцентрована і зосереджена і на українському інтересі, і заснована на розумінні того, що мова іде про сусідню нашу державу, необхідність дотримання людських прав і свобод білоруського народу, повага до принципів чесних і демократичних виборів. Тому я, звичайно, виступаю за нагальний розгляд парламентом Постанови щодо ситуації в Республіці Білорусь.

Окрім того, парламент повинен не лише знати і розуміти, але і погоджувати ключові аспекти нашої стратегії щодо відновлення територіальної цілісності України шляхом повернення Донбасу і Криму. Парламент, Кабінет Міністрів, РНБО мають отримувати, звичайно, повну інформацію, що відбувається в рамках Тристоронньої контактної групи і також нормандського переговорного процесу. І будь-які заяви про якісь патрулювання не витримують жодної критики, і це тільки лише загострює і посилює недовіру до переговорного цього процесу, і говорить про те, що реальної стратегії щодо цього немає.

Тому я абсолютно підтримую позицію вашу, пане Голово, про запрошення профільного віце-прем'єр-міністра пана Резнікова з ситуацією для пояснення. Тому що хочеться, щоб ми всі разом говорили від імені України і говорили мовою (і розуміли про "червоні лінії") щодо дотримання нашої державницької позиції, яка повинна бути.

Мало того, ми вже часто чуємо останнім часом, що Україна створює якусь платформу для обговорення процесу повернення Криму. Ми не розуміємо, що це за платформа, хто є її учасником. І парламент теж має повне право отримати відповіді на всі ці питання, про які я говорю.

Зрозуміло, що в Україні дуже тривожна ситуація з коронавірусом, і ви знаєте, що станом на 12 вересня за приростом нових випадків COVID ми вже опинилися на третьому місці в світі після Мексики та Індії. І звичайно, що за показниками смертності ми теж маємо невтішні результати.

Тому окремо слід зупинитися на ситуації з тестуванням, а найголовніше насправді, кого ми тестуємо: чи дійсно всіх тих, хто зараз у групі ризику і може сприяти поширенню інфекції? В першу чергу тестуються, звичайно, люди, які звернулися до лікарів із симптомами COVID, чи медичні працівники, які працюють з інфікованими. Проте уряд взяв на себе відповідальність і з початком навчального року не потурбувався про тестування вчителів. Ми так і не вийшли на масове за своїм охопленням різних категорій працівників бюджетної сфери тестування і ми насправді не розуміємо, як взагалі проходить це тестування і що взагалі відбувається.

Тому звичайно, що я теж погоджуюся, оскільки зараз зросла кількість інфікованих серед вчителів і учнів, абсолютно погоджуюсь, для того щоб запросити виконуючого обов'язки пана Шкарлета для подання вичерпної інформації про початок навчального року та проблеми, які потребують вирішення зразу ж кардинально цього процесу.

Ну і звичайно, що я би хотіла теж доєднатися до слів моїх колег,  керівництва Верховної Ради, і все ж таки наголосити на тому, що і керівники фракцій, і керівництво комітетів, Верховна Рада повинні бути зразком для того, як починається робота насправді з питаннями, які стосуються карантину. Будь-яке невдягання маски, ігнорування цього в залі, воно створює умови для того, щоб нас повторювали всі далі люди, перш за все, на своїх підприємствах, в транспорті, в побуті і так далі. Тому я би дуже хотіла наголосити на цьому питанні, просто закликати до якоїсь поваги, взаємоповаги один до одного, щоб цього більше не повторювалося.

Насправді це стосується і роботи комітетів. І також, ви знаєте, треба теж аналізувати ситуацію, яка є, і переходити до онлайн-режиму і, можливо, роботи комітетів, а також і режиму нашої дружби міжпарламентської, тому що в нас теж не розпочато взагалі це питання. Треба використати всі можливі площадки онлайн, можливості, які тільки в нас є. Для цього в Апараті Верховної Ради створені всі абсолютно нормальні умови для такої роботи.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олена Костянтинівна.

До слова запрошується Олександр Сергійович Корнієнко – перший заступник голови фракції "Слуга народу".

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги! Доброго дня всім, хто нас бачить і чує! Дійсно, у нас другий такий тиждень роботи четвертої сесії,  насичений важливими законопроектами. На кілька з них я хотів би звернути увагу. Вони дуже важливі з точки зору нашого конституційного поступу до Європейського Союзу, який закріплений в Конституції України, хочу нагадати про це.  І напередодні дуже важливого саміту Україна-ЄС, який відбудеться 1 жовтня, у нас, як завжди, є певна домашня робота, яку необхідно було б підтягнути. Але це не для того, щоб нам щось показати партнерам (нам завжди є, що їм показати), але це для того, щоб ключові галузі економіки наші краще працювали.

Це, в першу чергу, Закон про водний транспорт, так званий (1182-1-д). Тобто сама нумерація показує, що вже йшла тривала дискусія навколо нього. І ми сподіваємось, що він вийде з комітету найближчим часом і перейде в зал, і ми з вами його будемо підтримувати.

Також це Закон про електронні комунікації (3014). Він, наскільки я розумію, очікує друге читання в комітеті. Але, наскільки ми цікавились, то дійсно є теж шанси його прийняти. Він досить компромісний, він досить великий і такий важливий. Ця сфера регулюється старими законодавчими актами. Треба оновлювати і регулювання у відповідності до наших європейських прагнень і європейських позицій.

Також традиційно хотів би звернути увагу на законопроекти, що стосуються місцевого самоврядування. Це законопроект, в першу чергу, 3014 про розподіл видатків між бюджетами. Так, ми бачимо дискусію, яка триває і всередині бюджетного комітету, і між Комітетом місцевого самоврядування, до якого я також відношусь. Дуже просимо з точки зору нашого комітету і місцевого самоврядування якнайшвидше перейти вже до розгляду в залі, тому що після місцевих виборів вже буде важче це робити.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. 3614.

 

КОРНІЄНКО О.С. 3614, пардон.

         Також в порядку денному є кілька ініціатив, дійсно спрямованих на вже подолання наслідків економічних коронавірусу. Це, в першу чергу, 3851 хотілося би зазначити, це щодо змін до Податкового кодексу щодо державної підтримки культури, туризму та креативних індустрій. Це перше читання. Але я думаю, що нам треба рухатись в цьому напрямку. Креативні індустрії вже більше ніж півроку не розуміють, як їм працювати в цих умовах, які будуть з боку держави сигнали, які акценти, проводять мітинги креативні, як ми бачили під Кабміном. Не хотілось би таких мітингів під Верховною Радою, щоб нас хтось спонукав приймати рішення, щоб ми самі ці рішення зважені приймали.

Також ми дуже вітаємо, що нарешті проект Закону 3608 щодо оновленого графіку роботи Верховної Ради вже буде виноситись в зал, і сподіваємось на підтримку всіх фракцій. Я думаю, за ці три місяці, які ми працюємо в такому темпі ad hoc, всі зрозуміли, що це гарний, корисний темп, він дозволяє сконцентруватися на роботі в комітетах. І я думаю, що ми разом це маємо підтримати і далі рухатись.

Також хотілось би щодо "години запитань до Уряду" підтримати ініціативу запросити пана віце-прем'єра з питань деокупації, реінтеграції і так далі пана Резнікова, дійсно, щоб отримати і відповіді щодо поточної ситуації у Тристоронній контактній групі і взагалі щодо мирних переговорів. Також отримати, можливо, відповіді щодо ситуації епідеміологічної на окупованих територіях, тому що ми не розуміємо, як у нас відбувається, скажімо так, обмін людьми і обмін не в плані обміну полоненими, а в плані чи є розповсюдження звідти інфекції і так далі. Тому ми підтримуємо запрошення пана Резнікова.

Також я знаю, що на цьому тижні традиційно буде Комітет з питань охорони здоров'я, так? У вас же заплановано? Можливо, ви додали б туди, в порядок денний, це як наша пропозиція, пана Степанова, щоб він частіше вам звітувався.  Буде? Супер. Бачите, я відчув, що ви це будете робити, щоб він в більш інтенсивному режимі звітувався про ситуацію епідеміологічну. Можливо, нам треба приймати певні буде швидкі рішення.

Також на цьому тижні ми чекаємо аналогічний проект швидких рішень від Центральної виборчої комісії (вони найближчими днями його внесуть) саме щодо коронавірусу та виборів, що треба їм швидко зараз зробити. Дуже така важлива ситуація.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олександре Сергійовичу.

Бойко Юрій Анатолійович.

 

БОЙКО Ю.А. Дякую.

Шановний пане спікер, шановні присутні, у нас багато гострих проблем на цьому тижні у країні, але треба виділяти пріоритети. На мій погляд, головне завдання перед суспільством – це втримати перемир'я, яке є на Донбасі, коли не стріляють і не вбивають людей. І я бачу просто дуже багато намагань з боку "партій війни", які позбавились довіри народу і не зайшли в парламент, нагадати про себе, розхитуючи цю ситуацію.

Я минулого тижня був на Донбасі, в Донецькій і Луганській областях, і дуже багато людей стурбовані тим, що йде намагання зірвати мирний процес. Це неприпустимо. І парламент тут повинен висловити свою позицію, свою політичну волю, тому що хочу нагадати: всіх нас обрали в парламент для того, щоб ми принесли мир в країну.

Друге питання – питання, яке обурило 500 тисяч громадян України, живущих на Донбасі, яке називається позбавлення їх можливості голосувати за місцеві органи влади, причому ті самі люди, які рік тому голосували за Президента, обирали діючий парламент, в тому числі багато людей головували за діючого Президента, обирали діючих парламентарів. І сьогодні вони прямо ставлять питання: чому це так сталося, що їх позбавили конституційного права голосувати за обрання мерів і голів ОТГ в абсолютно мирних містах, в яких працюють підприємства, школи, лікарні, діти ходять в садки і йде мирне життя? Це злочин, і в будь-якого злочину є виконавці, є замовники.

Але тут інше питання: де наш гарант Конституції, який повинен забезпечувати конституційне право людей голосувати? Де діючий Президент? Де його позиція? Ми ще її не чули, хоча декілька раз вже закликали його висловитись з цього приводу і навести там лад. Зрозуміло, що ми будемо захищати права людей. Зрозуміло, що винні в цьому злочині будуть рано чи пізно покарані, а вибори там відбудуться. Але це дуже прикро, що народ Донбасу, люди, які працюють і сплачують податки, отримали такий ляпас від тих, кого вони обрали на свої посади.

На цьому тижні починається бюджетний процес. Дуже важливо, щоб цей проект бюджету на 2021 рік не повторював помилки попередніх бюджетів, які ми бачили і 5 років попередньої влади, да і, власне кажучи, весь рік вже сьогоднішньої влади, коли бюджет формувався таким чином, що збільшувались виплати силовим структурам, чиновникам, адміністративні виплати і практично заморожувались з урахуванням інфляції соціальні виплати. І наші депутати, і ми всі повинні вимагати, щоб цей бюджет повернувся обличчям до людей, щоб це був бюджет соціальної справедливості, розвитку, підтримки економіки, а не формування поліцейської держави з бідним населенням, як це було 5 попередніх років.

І останнє питання я хочу поставити пану спікеру. Питання стосується  гуманітарної катастрофи, яка сьогодні є в Донецькій області. Сьогодні приблизно  400 тисяч людей не отримують питну воду в містах Костянтинівка, Слов'янськ, Торецьк. А з урахуванням переселенців  це ще більше людей сьогодні позбавлені питної води в умовах пандемії. І в порядку денному на вівторок є проект постанови, яка пройшла комітет під керівництвом Дмитра Валерійовича Лубінця, він тут присутній.

Ми провели цю постанову через комітет, він її одностайно підтримав, яка доручає уряду виділити кошти, щоб відремонтувати цей водогін і забезпечити людей питною водою. Це суто гуманітарна проблема, і треба її вирішувати якомога скоріше, тому що люди цього чекають, особливо враховуючи епідемію, яка є.

І останнє технічне зауваження. Пане спікер, у нас на екрані зник час, коли ми виступаємо. Це дає певні незручності. Прохання відновити, щоб ми  мали  можливість коригувати свій регламент.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Юрій Анатолійович.

Дійсно, я вже теж подивився, що немає на великих екранах часу, скільки залишилось на виступи. На ваших, тих, що перед вами, є час. Але прохання врахувати це Апарату.

Геращенко Ірина Володимирівна, фракція "Європейська солідарність". 

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Шановні колеги, зараз під Верховною Радою України відбувається мітинг родин загиблих героїв російсько-української війни. 25 тисяч, як мінімум, вдів, доньок, сестер, матерів загиблих зібрали підписи під петицією з вимогою негайно створити ТСК з питань "вагнерівців". Я нагадаю, що  Постанова про створення такої ТСК вже два тижні знаходиться  в  парламенті, але блокується. І ось ці жінки і чоловіки вимагають від вас, Голово Верховної Ради, негайно  поставити створення   такої ТСК.

Ми чули від партії влади, що ніякої спецоперації "вагнерівців", героїчної, наших спецслужбовців не було  проведено. Потім вони змушені були визнати, що така операція була. До речі, "вагнерівці" зізналися, що вони вбивали 25-у бригаду десантників, сотні і тисячі українських воїнів. Тепер ми чуємо, що обговорення цього питання – це є зрада національних інтересів України. Зрада національних інтересів України – це здавати цю інформацію  Путіну і брехати суспільству.

Так само ми дуже часто від "слуг" чуємо про попередників скарги. Так ось, Зеленський привів попередників на посади найвищі в державі, які сьогодні визначають долю переговорів в "нормандському форматі" і Тристоронній контактній групі, коли у нас "внучки" і "жучки" вже пропонують своїх дідусів, які, вибачте, на початку 90-х здали Чорноморський флот, Чорноморське морське пароплавство, ядерну зброю, підготували Будапештський меморандум, над яким сміється весь світ. А тапер вони щодня здають країну, коли вимагають від української армії зустрічати з хлібом-сіллю бойовиків на наших позиціях або щоби  на угоду заступника Керівника Апарату Путіна Козака Верховна Рада приймала постанови свої. Такого не буде. Путін не буде диктувати нам (і його радники) наше законодавство.

І, власне, нам потрібно не Резнікова заслуховувати тут, тому що він отримує директиви від Зеленського, а негайно проводити засідання парламенту, на якому заслухати Зеленського, який має насправді (рік тому він щодня приходив до парламенту) розказати нам, що відбувається в зовнішній політиці України і як відбувається ця зрада.

Ви знаєте, дуже дивна відбувається зараз історія з заручниками. Я хочу нагадати, що за часів Президента Порошенка ми вимагали в Мінську негайного прийняття дорожньої карти, де ключовий був безпековий блок, без тисячі порушень щомісяця і без п'яти загиблих в серпні місяці, потім гуманітарний блок і тільки після того політичний. Тепер у нас віз ставиться попереду кобили: у нас тепер вимагають прийняти спочатку політичний блок, а заручників  ніхто імен не знає, хто ж зараз знаходиться в тюрмах Росії і на окупованих територіях. Ці прізвища замовчуються. 180 дітей родин заручників замовчуються.

І ми вимагаємо від вас негайно прийняти Закон про статус заручників, політв'язнів і військовополонених, який наш парламент, попереднього восьмого скликання, прийняв, а ви його просто десь "поховали" у вашому турборежимі так само, як і Закон про військових капеланів.

І ви знаєте, вже тиждень знаходиться в лікарні в комі політв'язень Кремля Балух. Поки що немає жодної інформації про той злочин, який було здійснено проти нього. Але лікарі, дякуємо, швидкої допомоги київської лікарні все належне зараз роблять  для того, щоб вивести з коми Володимира Балуха.

І, власне, 107 медичних працівників цієї лікарні, центральної, перехворіли на COVID, вони лікують хворих на COVID. Досі лікарню не внесено у список тих, яка надає послуги по  COVID. Жоден з них не отримав насправді жодної доплати, тому що ви набрехали, коли приймали закон, що начебто по ньому можна буде отримувати якусь страховку.

Тому ми вимагаємо, щоб був поставлений в порядок денний наш закон, який дасть можливість страхування медикам, і так само, щоб лікарям і вчителям було повернуто 5 мільярдів гривень, які у них забрали у фонд боротьби начебто з  COVID.

Ще декілька питань. Де 10 мільйонів тестів, які Президент Зеленський начебто героїчно закупив у березні місяці, якщо країна дійсно не тестована, якщо дійсно у нас сьогодні вчителі змушені платити від 1 тисячі до 1 тисячі 700 гривень із своїх зарплат, щоб у приватних клініках зробити тест, і те саме лікарі? Де ці тести? А вони пішли на так зване "велике будівництво", великий дерибан, яким лєнточки їздять розрізають за бюджетні гроші "слуги" разом з Президентом.

Так ось, колеги, кілька цифр: 2018 рік – 3 тисячі 800 кілометрів доріг побудовано, 2019-й – 2 тисячі 400, за 2020-й – 1 тисяча 800 поки що побудовано. Але їх вартість зросла на 57 відсотків або на деяких ділянках дороги в 2-3 рази. Я вважаю, що правоохоронні органи мають задатися запитанням, що ж це за великий дерибан, коли за гроші платників податків усіх замість того, щоб допомогти боротися з COVID, ви лєнточки перерізаєте і крадете гроші на цих тендерах…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Соболєв Сергій Владиславович, фракція "Батьківщина".

 

СОБОЛЄВ С.В. Дякую.

Шановні колеги, я думаю, що період перерізання стрічок завершився і наступив абсолютно інший відповідальний період, який пов'язаний і з ситуацією на сході, і з ситуацією з COVID. І я думаю, що для нас стає зараз принциповим виступ Президента з щорічною доповіддю, де ми повинні розуміти політику зовнішню і внутрішню, політику стосовно COVID і боротьби з ним. Це є щорічна доповідь. Я думаю, найкращого часу, як зараз, навряд чи можна знайти. Бо навіть найстрашніше майбутнє, яке пророкував Прем'єр, що ми 3 тисячі досягнемо в кінці вересня, наступило вже сьогодні. І ви знаєте останні цифри, це жахлива ситуація із смертністю, із кількістю захворювань. Мені здається, що ми недооцінюємо, що ми не Китай, і не Північна Корея, де можна обмежити громадян у межах окремих населених пунктів, у нас не буде цього, бо в жодній іншій країні, крім цих двох, це неможливо.

Тому можливо все-таки прислухатися до порад Всесвітньої організації охорони здоров'я про шведський досвід, де найжорсткіші обмеження є для громадян, які представляють загрозу найбільшу стосовно смертності? Це громадяни з надлишковою вагою, з аутоімунними хворобами, похилого віку, обмеження їх пересування і захист тотальний в межах спеціальних санаторіїв для пристарілих, що захистить цих людей і в цілому нашу націю від цієї страшної хвороби. Коли вже зараз всі починають визнавати, що шведський досвід, який якраз до нас найкраще підходить, а не досвід тоталітарних країн, захищає громадян і країну, де вже майже 52 відсотки громадян Швеції є з антитілами, оце є захист країни. І ми чекаємо на цю доповідь Президента, в тому числі з цього питання.

Друге не менше питання – це безкоштовність тестів. Да, прискорене проведення тестів: 800 тисяч реально за останні 3 тижні. Але скільки наші громадяни віддали грошей за ці тести, які повинні, на мій погляд, бути безкоштовними, крім випадків, коли це є спортивний інтерес і ти хочеш сам себе перевірити, хворий ти чи ні. Це обов'язок держави, як і обов'язок будь-якої іншої держави.

Друге не менше питання – це питання, що далі буде відбуватися з нашим порядком денним, як ми далі будемо працювати? Ви подивіться, до героїв-лікарів і молодшого медичного персоналу зараз додаються герої-вчителі. Я щойно так само повернувся з Запорізької, Івано-Франківської, Львівської областей. Ми розуміємо, що у нас тисячі учнів не мають можливості дистанційно вчитися і не лише в селах, а в містах так само. Якщо в селах це пов'язано з тотальною неможливістю доступу до Інтернету, то і в містах, і в селах це пов'язано з тим, що немає у наших дітей, у багатьох, можливості використовувати Інтернет-з'єднання, бо немає засобів для цього. Як ці діти вчаться? Вони сидять вдома, вони позбавлені ключового права на освіту.

Далі. 25-е жовтня. Ми розуміємо, що якщо ми не використаємо спеціальні заходи для захисту чергових майбутніх героїв, це тисяч членів дільничних виборчих комісій, які будуть контактувати з тисячами людей в цей день, як вони будуть захищені? Що для цього зроблено? І ЦВК треба ухвалювати рішення не про якісь там опитування... Я не розумію, як третій раз попадає в порядок денний одне і те саме питання з тією самою назвою тільки під іншими номерами. Та треба негайно уповноважити ЦВК на захист тисяч наших громадян, які будуть по різні боки: одні – приймати на дільницях, інші – голосувати на дільницях. Ми не розуміємо, чим це закінчиться? Де тут додаткові кошти? 

І тому ресурс, який був використаний на  боротьбу з коронавірусом і, на жаль, в багатьох випадках розбазарений, бо допомога лікарям, молодшому медичному персоналу, тепер вже вчителям, ми ж розуміємо, що ми провалюємо цю ситуацію, не на це виділялися кошти, на що вони зараз використовуються.

Окреме питання –  це питання, яке стосується законодавчих актів цього тижня. На мій погляд, ми розуміємо, що у нас скорочується час, коли ми можемо з вами от так спілкуватися. Якщо хтось ще цього не розуміє, я думаю, весь світ це вже зрозумів. І подивіться на цей порядок денний. Та перше, що ми повинні зробити, це те, про що каже Перший заступник…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Железняк Ярослав Іванович.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я. І. Доброго дня, шановні колеги! Ви знаєте, у нас останні події показують, що корупція все більше поглинає владу. І, так, вчитель не знайде ні антисептика, ні маски, як і лікар, тому що ці гроші були витрачені на дороги, на зарплати силовикам, на казна-що, але точно не на коронавірус. І це питання, як потім уряд буде звітуватися за ці гроші.

І щодо корупції. Так, справді, вчора почули ситуацію, що начебто один із наших колег хотів отримати хабар за свій закон в 200 тисяч доларів США. Не знаю, чи це відповідає дійсності, чи ні, а ми розповідали про те, що у нас зняли недоторканність. Тому, пане Голово, мені здається, що нам треба викликати Генерального прокурора Ірину Венедіктову, і нехай розповідає, яка там ситуація, для того щоб і суспільство, і ми розуміли, що насправді відбувається.

Те ж саме стосується питання перемовин щодо наших окупованих територій. По-перше, як приймаються рішення підкилимно, це велике питання. А по-друге, та заява, яка пролунала від "посіпак" Путіна в Берліні, коли вони посилаються, що український парламент повинен начебто змінювати якісь свої постанови. Нехай збираються у своїй Державній думі і там щось змінюють, а в українському парламенті це не буде і ми цього не дамо.

По-друге, звертаюсь зараз до керівництва "Слуги народу". Вони чомусь посилаються на законопроект від вашого депутата. Може, ви з ним поговорите, для того щоб він зараз відкликав свою законодавчу ініціативу, яка так сподобалась Путіну, і не ганьбив ані нас, ані народ України?

І третє. Ви знаєте, це дивно, коли ми дізнаємося політичні новини зі "Світського життя" з Катериною Осадчою. Для того щоб ми далі не дивилися "Ревізор", "Хата на тата", "Танці з зірками" та інші "поважні" програми, давайте все ж таки викликаємо на п'ятницю пана Резнікова і нехай він як представник уряду, як представник цієї групи розповідає нам, що насправді відбувається. Це саме стосується і питання щодо соцопитувань під час виборів.

У нас нема інших проблем? У нас нема насправді питання, як ми захищаємо членів виборчих комісій. У нас немає відповіді, що відбувається з цими довідками, які зависли на всіх сайтах. А ми зараз займаємося черговою спробою, яка все одно є антиконституційною і яка не набере голосів.

І останнє. Ви знаєте, зараз стартує бюджетний процес. Я вас запевняю, що ми там не побачимо збільшення видатків на медицину, хоча 5 відсотків ВВП прописано в законі. А що ми там побачимо? Ми побачимо збільшення податків. Я тут хочу одразу сказати позицію нашої фракції "Голос". Ми проти популістського закладення підвищення на папері мінімальної заробітної плати, тому що це фактично підвищення податків. Кожен ФОП у місяць, який зараз не працює, тому що криза, заплатить на 560 гривень більше. Утримання одного робочого місця буде роботодавцю вартувати на 2 тисячі більше. Вони просто скоротять людей або переведуть їх на півставки.

І щодо законодавчих ініціатив. Пане Голово, ви знаєте, у нас є там ТСК по місцевим органам. От мені здається, буде дуже правильно з боку влади відкласти її після місцевих виборів і не розглядати. А замість цього у нас є два питання: перше – це питання децентралізації 3614, яке необхідно прийняти (і ми тут підтримуємо як прихильники децентралізації), а друге – це питання ТСК по "вагнерівцям". Я розповім, яка там ситуація.

Наш колега Роман Костенко звернувся до всіх вас, голів фракцій, з проханням надати свого представника. Надали зараз свого представника "Європейська солідарність" і "Батьківщина". Всі інші, включаючи "Слугу народу", чомусь на це ТСК не дають. Про ліс ми створюємо, про ЖЕКи ми створюємо ТСК, а про "вагнерівців" чомусь блокується. Тому, шановні колеги, ми вас чекаємо ще буквально декілька годин. Якщо ви не хочете приймати в цьому участь, о'кей, ми реєструємо своє ТСК у тому складі, який нам надано, і будемо ініціювали його розгляд, тому що це питання важливе.

Тому, шановні колеги, хочу ще раз підкреслити позицію фракції "Голос": ми проти корупції, проти корупції в бюджеті, проти корупції в нашому парламенті; ми за те, щоб захищати бізнес, допомагати, приймати закони про податкові пільги, а не популістично збільшувати тиск на бізнес. І ми за те, щоб наші українські інтереси були захищенні в українському парламенті. І якщо комусь не подобається це, то нехай переходить в парламент іншої країни. Я думаю, їх там радісно приймуть.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Слово надається Батенку Тарасу Івановичу, депутатська група "Партія "За майбутнє".

 

БАТЕНКО Т.І. Шановний Дмитро Олександрович, шановні колеги! Країна не росту і розвитку, а країна виживання. Ми б не хотіли, щоб наша країна була приречена саме на таке визначення і сприйняття. І ми розуміємо, що цього тижня ми будемо  говорити активно про бюджетний процес, але не плекаємо ілюзій щодо оптимізму при читанні проекту бюджету 2021. У нас немає віри у спроможність цього уряду зупинити падіння економіки, це як мінімум.

При тому ми вважаємо, що при роботі над проектом Державного бюджету 2021 треба змінити саму концепцію бюджетного планування уряду і дотримуватись людиноцентриської позиції, а не піару влади. Саме держава повинна обслуговувати людину, а не людина працювати на інтереси державного апарату, часто корумпованого державного апарату.

Колеги, ми переконані, що пріоритетом держави поряд із забезпеченням національної безпеки країні і оборони має стати освіта, медицина, наука і освіта. І це не банальні слова, бо якщо нація неосвічена, нездорова, не має наукових проривів, вона просто неконкурентна в цьому  світі. І державний бюджет України повинен вкладати реальні кошти в розвиток освіти і науки держави, а не фінансувати їх по залишковому принципу, як це відбувається сьогодні.

Ми переконані, що питання гідних зарплат педагогам і лікарям – це проблема, яку держава не хоче, не вміє і не здатна вирішувати. Прокурори, судді, чиновники, керівники державних підприємств отримують десятки тисяч гривень, іноземці в наглядових радах десятки тисяч доларів, а наші вчителі, лікарі мусять виживати як хочуть, як можуть. І питання виділення коштів на забезпечення безпеки в дитсадках, школах і вузах в умовах карантину – це першочергове питання. На даний момент ми бачимо, що забезпечення засобами захисту держава також переклала на місцеві  бюджети. А де місцевим бюджетам взяти кошти? Державна субвенція на освіту покриває лише заробітні плати, навіть без урахування позакласного навчання чи додаткових годин роботи вчителів. Необхідно терміново для уникнення втрати професійних і досвідчених педагогів запровадити обов'язкове страхування їхнього здоров'я за рахунок держави. І необхідно передбачити виділення з державного бюджету на медицину не менше 8 відсотків ВВП.

Окремим потужним рядком фінансування державного бюджету, ми переконані, має стати реальне, а не на папері, створення відділень для лікування хворих на COVID-19. Вони мають бути обладнані потужними кисневими резервуарами, всіма рівнями захисту для недопущення витоку інфекції за їхні межі та уникнення зараження лікарів, які самовіддано щодня борються, рятуючи чужі життя.

При цьому закликаємо передбачити фінансування облаштування окремих корпусів з операційними блоками, де лікували б хворих з важким перебігом коронавірусної хвороби. У нас смертність, як вже говорили неодноразово, постійно збільшується. Бо те, що уряд на початку епідемії визначив інфекційні лікарні як базові, я вважаю, це було великою помилкою.

Окремо треба наголосити на необхідності, колеги наголошували,  можливості збільшення фінансування для ПЛР-тестування, тому що ми постійно говоримо про те, що у нас є можливості самостійно, так би мовити, вкладати власні потужності у виробництво всього необхідного. Де ці можливості, де ці потужності?

Повторного карантину, друзі, країна не переживе. Більше того, ніхто на тотальний карантин вже не піде. На думку депутатської групи "Партія "За майбутнє", для порятунку українського виробника треба негайно знизити податкове навантаження на нього і не посилювати фіскалізацію для малого і середнього бізнесу. На даний момент закони, які працюють у державі, приймались в умовах турборежиму, спрямовані на те, щоб все українське було неконкурентним порівняно з імпортом.

Шановний Дмитро Олександрович, я хочу так само приєднатись до тих законопроектів, які потрібно розглянути у сесійній залі. Лунало про те, що нам треба розглянути законопроект 3614 бюджетним комітетом щодо завершення адміністративно-територіальної реформи, у відповідність положень бюджетного законодавства привести місцеве самоврядування. Тому його треба невідкладно розглянути на цьому пленарному тижні.

І серед тих законопроектів, які треба розглянути, це законопроекти щодо підтримки наших ФОПів 3850-1, 3993 щодо зменшення фіскалізації і перешкод для діяльності малого бізнесу. Тому що і РРО, і кешбек – все це фактично утруднює роботу ФОПів, буде утруднювати роботу ФОПів на перспективу, призведе до зростання кількості перевірок податкових органів, як ми не раз це вже відчували і вони відчували, а відтак – до бізнес-еміграції. Тому просимо дати доручення Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики терміново розглянути ці законопроекти в сесійній залі (3853, 3853-2 і 3993).

Соцопитування під час виборів – це ганьба! Жодна країна світу такого не проводить. Ви говорили про референдум – проводьте референдум, а не соцопитування в день голосування, тому що ми не розуміємо, чим займається влада. Вона не відповідає своїм властивим поняттям. І наша депутатська група підтримує заслуховування виконуючого обов'язки міністра освіти на "годині Уряду", як в питаннях захисту...

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Тарасе Івановичу.

Бакунець Павло Андрійович, депутатська група "Довіра".

 

БАКУНЕЦЬ П.А. Дякую.

Доброго дня, всім! Шановний пане Голово, шановні колеги! Почну з теми, яка є надважливою для всієї нашої країни, це війна на сході. Українські військові дотримуються перемир'я, але наших захисників все одно провокує агресор. Тому у більшості українців викликають занепокоєння і ці останні заяви, і внутрішня ситуація, яка відбувається в Тристоронній контактній групі. Тому ми за те, аби це питання обговорити в п'ятницю на "годині запитань до Уряду".

Ми як законодавці маємо послідовно працювати над тим, аби в законному порядку повернути свої території, створювати умови для розвитку міцних Збройних Сил. Ми повинні створювати належні умови для гідного життя наших військовослужбовців та й усіх мешканців у нашій державі, а головне, в нових об'єднаних громадах. Адже скоро, 25 жовтня, ми разом з вами оберемо не просто нових голів і нових депутатів місцевих рад, ми разом з вами повинні почати жити в нових децентралізованих об'єднаних громадах, в нових укрупнених районах, і це, напевно, є дуже важливо.

Протягом цих останніх днів, тижнів я і колеги мої з депутатської групи "Довіра" багато спілкуємося на своїх округах з тими людьми, які планують йти на місцеві вибори. Це фахові гідні місцеві люди, які готові брати відповідальність, які готові розвивати свої міста, свої селища, села, аби вони ставали кращими. Однак ці люди мають багато запитань до нас, до Верховної Ради. Насамперед вони запитують, які ж програми розвитку районів їм розробляти і показувати виборцям на місцях, коли наш парламент досі не затвердив повноваження нових районних рад? Верховна Рада наразі пропонує українцям обирати депутатів районних рад, однак ще не наділила повноваженнями ці районні ради. І ми повинні  зробити це якомога швидше.  

Друге не менш важливе. Лікарні, народні дома, бібліотеки, інше комунальне майно, яке належало старим районам, кому воно буде належати після 25 жовтня? Хто буде управляти і розвивати медицину і культуру? Ми в групі "Довіра" переконані, що право управляти майном і землями має насамперед місцева територіальна громада і саме громади найбільше будуть зацікавлені в цьому.

Третє. Ми повинні однозначно привести Бюджетний кодекс у відповідність до нового адмінтерустрою. Я погоджуюсь з вами, колеги, ми повинні закріпити 60 процентів ПДФО за місцевими громадами, ми повинні закріпити 100 процентів місцевих податків (рента, акциз й інші надходження), які будуть наповнювати, власне, місцеві бюджети і дадуть змогу їм жити.

Тому звертаюсь до вас, пане Голово, внести в зал і розглянути в другому читанні цей законопроект 3614, а також і передбачити субвенцію на медицину на базовий рівень. Це теж важливо.

Тому, шановні колеги, вважаю, що в найближчі дні ми повинні плідно попрацювати для того, аби наші громади отримали максимум від реформи децентралізації.

І ще одне важливе. Депутати групи "Довіра" внесли в Раду законопроект 4050 про внесення змін до статті 33 Закону України "Про вищу освіту" щодо усунення перешкод навчання студентів за державним замовленням. Він покликаний відновити права студентів навчатися за державним замовленням в територіально відокремлених підрозділах закладів вищої освіти.

А також, що важливо, парламент зобов'язаний закрити  вже питання РРО і повернення цих книг обліку ФОПам. Вони є на часі вже. Це законопроекти 3853-1 щодо запровадження нових і прозорих правил для суб'єктів оподаткування та законопроект 3993 щодо унормування порядку відображення отриманих доходів фізичними особами-підприємцями. Ці законопроекти також прошу включити до розгляду до порядку денного і прийняти по них рішення.

Бажаю всім нам гарного плідного робочого тижня, аби ми на цьому пленарному тижні і на наступних пленарних тижнях зуміли прийняти багато законопроектів, які зміцнять наше місцеве самоврядування, а тим і покращимо життя і комфорт нашим співмешканцям на місцях.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Павло Андрійович.

Насправді, щоб включити законопроекти, треба щоб вони були готові до розгляду і були  розглянуті і в комітеті, і ГНЕУ чи юридичне управління їх підготували.

Всі фактично виступили щодо 3614. Я не заперечую проти цього законопроекту. Але тоді я звертаюсь до комітету розглянути його для того, щоб, наприклад, в четвер ми могли його винести в зал, так само, як і 3014, якщо я не помиляюсь, теж законопроект, пов'язаний з цими питаннями. Тому, будь ласка, якщо комітет встигне це опрацювати, то на четвер ми можемо цей законопроект винести та розглянути.

Фактично всі також піднімали питання щодо шановних вчителів. Дійсно, вони сьогодні,  як і медики, як і працівники правоохоронних органів, займають одну з перших ліній оборони проти COVID. І я думаю, що фактично погляди розділилися на "годину запитань до Уряду":  або Резніков, або Шкарлет. 

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. На "годину запитань до Уряду" Президента не викликають, ви ж не перший рік в парламенті. Він же не в уряді.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Причому перебивати теж не треба, це теж не ввічливо, але ми вже звикли, з вашого боку.

Якщо ми говоримо про шановних міністрів, є тоді пропозиція заслухати Резнікова. А?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Двох.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ну, двох ми не розділимо. І в рамках замість запитань до Прем'єр-міністра є пропозиція – запитання до виконуючого обов'язки міністра освіти. Немає заперечень?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Немає.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Тобто тоді у нас  "година запитань до Уряду" буде виглядати наступним чином: 20 хвилин – виступ Резнікова, до 21 хвилини – запитання від депутатських фракцій і груп – і 20 хвилин – запитання до виконуючого обов'язки міністра освіти. Немає заперечень? Немає.

Шановні колеги, переходимо до виступу Постійного представника Кабінету Міністрів України у Верховній Раді України Мокана Василя Івановича.

 

МОКАН В.І. Дякую, Дмитро Олександрович.

Шановні колеги, хочу вас поінформувати, що сьогодні зранку відбулося позачергове засідання  Кабінету Міністрів України, на якому уряд розглянув і схвалив проект Державного бюджету на 2021 рік. І протягом сьогоднішнього дня його мають внести до Верховної Ради України так, як цього вимагає законодавство.

У п'ятницю урядовці будуть готові і відповісти на запитання, і прозвітувати по тих порушених темах і проблемах, які зазначали і звертали увагу учасники Погоджувальної ради, і також презентувати, власне, проект бюджету на наступний рік.

Також від імені Кабінету Міністрів хочу подякувати комітетам, народним депутатам за розгляд урядових законопроектів. І серед тих, які включені на цей пленарний тиждень, прошу підтримати законопроект 3960, це внесення змін до статті 6 Закону України "Про Державний бюджет на 2020 рік", це розширення програми напрямів надання державних гарантій суб'єктам господарювання в умовах карантинних обмежень.

Законопроект 3817, це внесення змін до Закону України "Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати".

3577, стосується законопроект позачергового отримання житла із житлового фонду соціального призначення для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.

Також це законопроект 2389, це зміни до Податкового кодексу України щодо заходів, спрямованих на погашення заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії.

І 3573, це внесення змін до статті 2 Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю".

І дві ратифікації, реєстраційні номери 0059 і 0061.

Користуючись нагодою, також хочу звернутися до голів комітетів з проханням прискорити підготовку таких законопроектів, два з них уже згадував колега Олександр Сергійович: це електронні комунікації і внутрішній водний транспорт (3014 і 1182-1-д). А крім цього, внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з окремих операцій на період реалізації Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща (реєстраційний номер 3039-а).

І реєстраційний номер законопроекту 3459, це також стосується ситуації на оптовому ринку електричної енергії. Будемо вдячні за прискорення роботи по цих законопроектах.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Хто з голів комітетів бажає виступити?

Радіна Анастасія Олегівна.

 

РАДІНА А.О. Доброго дня шановні колеги! Від імені антикорупційного комітету я мушу звернутися до голів комітетів і голів фракцій. Колеги, ми просимо утриматися від ініціювання включення до порядку денного законопроектів, щодо яких відсутній висновок Комітету з питань антикорупційної політики щодо відповідності вимогам антикорупційного законодавства і щодо яких не сплив встановлений Регламентом строк для надання таких висновків.

Дякую дуже, колеги.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Наталуха Дмитро Андрійович.

 

НАТАЛУХА Д.А. Дякую, шановний Дмитро Олександровичу.

Колеги зазначали про те, що 1 жовтня відбудеться доволі доленосний саміт Україна-ЄС. Ми свідомі того, що під час цього саміту варто було би і буде ініційована дискусія стосовно умов Договору про асоціацію. Цей договір стосується нас як країни в цілому. Він не стосується якоїсь однієї політичної партії або фракції. Тому ми на базі комітету так само ініціюємо дискусію стосовно пропозицій щодо виходу на ринок ЄС щодо підтримки конкретних українських галузей і щодо скасування тих чи інших квот в ідеалі.

Тому запрошуємо представників всіх фракцій доєднатися до цієї дискусії, для того щоб допомогти нашому уряду гідно і достойно в інтересах нашої держави провести ці переговори.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Михайло Борисович. Ні?

Іванна Орестівна Климпуш-Цинцадзе.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги, ми в Комітеті з питань інтеграції України до Європейського Союзу провели змістовне і досить-таки широке слухання щодо приєднання України до європейського "зеленого" курсу. Я хочу попросити всіх голів комітетів звернути увагу на рекомендації тоді, коли вони будуть ухвалені, і так само звернутися до уряду, тому що будуть серйозні напрацювання і для урядовців. Хочу окремо подякувати Комітету з питань екологічної політики і природокористування за їхню активну участь у цих слуханнях.

Я тут бачу, всі колеги активно згадують саміт. Я дуже рада, що деякі законопроекти, які дійсно потрібні для виконання Угоди про асоціацію, вносяться в порядок денний цього тижня. Але хотіла би наголосити на тому, що є в цьому порядку денному окремі законопроекти, які категорично суперечать праву Європейського Союзу, нашим зобов'язанням в рамках якраз європейської інтеграції і суперечать Угоді про асоціацію. Це, зокрема, законопроекти з привабливими назвами, але з викривленою суттю, 2464 і 2289.

Також доопрацювання якраз на відповідність праву ЄС і Угоді про асоціацію потребують, і голів комітетів прошу звернути увагу на це, 2689, 2389, 2051-1, 3450, 3055. А також законопроекти 3176, 2389 і 2458 потребують, нагадую, консультацій з європейською стороною відповідно до Додатку 27 Угоди про асоціацію. І я прошу уряд забезпечити проведення цих консультацій і отримання відповідної оцінки від наших європейських колег для того, щоб ми нічого не порушували.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Хто ще бажає? Безугла Мар'яна Володимирівна.

 

БЕЗУГЛА М.В. Дякую, колеги.

Якраз було згадано про євроатлантичну інтеграцію і те, що передбачається саміт 1 жовтня. Комітетом з питань національної безпеки, оброни та розвідки якраз запропоновано один з ключових євроатлантично-інтеграційних законопроектів – це законопроект за реєстраційним номером 2412-д, вже доопрацьований до повторного другого читання. Я прошу підтримати, ознайомитися з даним законопроектом. Опрацьовувався він в комітеті спільно кількома фракціями і входить в ключовий пакет із п'яти законопроектів відповідно до Закону про національну безпеку, які фактично перезапускають певні наші ключові напрямки. З одного боку, це питання розвитку нашого внутрішнього і спроможностей, з іншого боку, це інтеграції і співпраці з партнерами.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Бабак Сергій Віталійович.

 

БАБАК С.В. Доброго дня, шановні колеги!

Перше. Ви абсолютно правильно зазначити, Дмитро Олександрович, комітет справді давав доручення Міністерству освіти і науки розробити концепцію підвищення заробітних плат педагогічним і науково-педагогічним працівникам. Були різні пропозиції від міністерства, але комплексного бачення не було. Тому дуже вдячний за те, що дасте можливість народним депутатам запитати виконуючого обов'язки міністра, що він з цього приводу думає і що закладено в бюджеті на 2021 рік, в проекті, який буде поданий до Верховної Ради.

Друге. По ситуації з COVID-19. Станом на п'ятницю, за даними Міністерства освіти і науки, більше 130 вчителів захворіли на COVID-19 і більше 160 учнів. А на самоізоляції на п'ятницю знаходилось більше 5 тисяч вчителів і 115 класів взагалі по Україні. І з цим є величезна проблема. Я два дні провів на сході і дивився, як працюють школи біля лінії розмежування. Вони справді забезпечені зараз засобами індивідуального захисту завдяки місцевим радам. Але треба зрозуміти, і місцеві ради це кажуть, місцеві органи влади, що цих коштів може не вистачити до кінця навчального року. Тому, я думаю, варто державі втрутитись. Міністерство каже, що можна використовувати залишки освітньої субвенції, але порядку перерозподілу цих залишків теж досі немає.

І останнє. Коли спілкувався на сході з керівництвом Операції об'єднаних сил, є таке нестандартне прохання: вони кожної середи отримують від Верховної Ради 3 тисячі примірників газети "Голос України" і вони дуже просять, якщо є така можливість, збільшити цю кількість до 5 тисяч, для того щоб бійці могли орієнтуватися в тому, що відбувається у Верховній Раді, що відбувається в країні, і мати об'єктивну інформацію.

Дякую щиро.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Сергій Віталійович.

Я звертаюсь до Апарату опрацювати це питання, в тому числі і під час підготовки бюджету на 2021 рік. І, наскільки я знаю, буде офіційне звернення командування ООС на цю тему. Дякую.

Костін? Ні? Хто ще бажає?

Гетманцев Данило Олександрович.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую.

Я прошу включити до порядку денного законопроект 3016-д, який вже довго очікує на розгляд у Верховній Раді, а також законопроект 3103, це друге читання (туристичний збір), звільнення від туристичного збору переселенців. Ми його підготували на комітеті і рекомендуємо прийняти у другому читанні.

Крім цього, Кабінетом Міністрів сьогодні, окрім Закону про державний бюджет, пройшов Кабінет Міністрів, також буде подаватися до Верховної Ради проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України, відповідно до якого передбачається підвищення цілого ряду податків: екологічного податку, підвищення ЄСВ з малих підприємців, з ФОПів, а також збільшення ставок з інших податків.

Це суперечить пункту 4.1.9 Податкового кодексу України, який передбачає фундаментальний принцип податкового законодавства – стабільність. Консультації з комітетом чи з депутатами Верховної Ради попередньо не проводились щодо цього законопроекту. Тому я хочу, щоб зважити колеги на це, коли ми будемо його розглядати.

Пролунало також питання щодо підготовки до розгляду на комітеті законопроектів про РРО чи внесення змін до законодавства про реєстратори ринкових операцій. Я хочу повідомити, що у нас вже діє робоча група у складі депутатів як від провладної фракції, так і від опозиції. Дев'ять законопроектів на сьогодні подано. І ми очікуємо результат роботи цієї робочої групи, зважаючи також не тільки на інтереси фізичних осіб-підприємців, а й на інтереси мільйонів споживачів, які повинні мати змогу захистити свої права як споживачів на повернення товару, на звернення зі скаргою і які не можуть зараз зробити у зв'язку з відсутністю будь-якого доказу щодо придбання ними товарів.

І також хочу приєднатися до пропозицій, які пролунали в цій залі, щодо викликання до Верховної Ради Генерального прокурора щодо тих фактів, що з'явилися минулого тижня. Я вважаю, що ми повинні прояснити цю ситуацію, а також прояснити позицію Генерального прокурора щодо тих правопорушень, про які ми всі чуємо.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Шуфрич Нестор Іванович.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую.

Шановний головуючий, шановні колеги, прошу поставити на розгляд та внести в порядок денний проект Постанови 4071 щодо проведення парламентських слухань на тему: "Свобода слова чи свобода брехні: факти чи фейки" на 9 грудня 2020 року.

Ну, не можна не прокоментувати ситуацію з "вагнерівцями". Ви знаєте, я працював міністром з питань надзвичайних ситуацій і не можу собі уявити, щоб планувалась операція з посадкою іноземного літака з іноземними пасажирами на території України, в якому потенційно можуть знаходитись 32 терористи. Я пропоную провести нараду, запросити керівників спецслужб, і я думаю, що на цьому питання і закриється.

Мене дуже турбує ситуація, пов'язана із свободою слова. Знову в нас Нацрада, представник Нацради Зіневич Юрій, до речі, призначений уже Президентом Зеленським, дав слово, що у "Прямого FM" не буде відібрано ліцензію. На наступний день ліцензія була відібрана. Ми в середу будемо це питання розглядати, і я не виключаю, що будемо пропонувати Президенту України замінити пана Зіневича як людину, яка ввела в оману Комітет Верховної Ради України свободи слова.

В ніч на 10-е в місті Одеса стався напад, образи і втручання в журналістську діяльність журналістів "Оdessa-life". Це, до речі, вже другий інцидент з журналістами за останні 10 днів в місті Одеса. Це вже становиться системою: тиск на журналістів, які висвітлюють діяльність представників місцевої влади. Ми маємо зробити все, щоб це не стало системним правопорушенням і злочинами під час проведення виборчої кампанії і не тільки. Ми маємо захистити наших журналістів і їх право надавати інформацію.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Монастирський Денис Анатолійович.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Шановні колеги, хотів би також звернутись до керівників депутатських фракцій, що сьогодні до кінця доби закінчується строк подання пропозицій щодо кандидатур до конкурсної комісії по відбору і формуванню Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (сьогодні до кінця доби). Завтра планується відповідний комітет. І, можливо, на цьому тижні вже буде постанову розглянуто залом.

Також хотів би наголосити, що 17-го числа, у четвер, відбудуться чергові, це раз на рік проводиться, громадські слухання в Комітеті з питань правоохоронної діяльності щодо діяльності Державного бюро розслідувань. Тому якщо у вас є такий інтерес або зацікавленість, то також хочу запросити всіх до участі в цих комітетських слуханнях.

Дякую вам за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитро Олександрович, шановні колеги! Я, в першу чергу, хотів би подякувати Апарату за те, що на цей пленарний тиждень включили чотири постанови нашого комітету. Безумовно, для мешканців Донецької області це сама головна – Постанова про звернення до Кабінету Міністрів України щодо вжиття заходів для забезпечення населення Донецької області безперебійним водопостачанням (3835).

Водночас, Дмитро Олександрович, звертаю вашу увагу на законопроект 3984. Цей законопроект був поданий Президентом як невідкладний. Він стояв на попередньому сесійному тижні, але розгляд до нього не дійшов. Комітет його розглянув ще 2 вересня, і з урахуванням Закону України "Про Регламент" ми повинні його включити на цей сесійний тиждень.

Також звертаю вашу увагу на законопроект 2038. Багато громадських організацій звертаються до нашого комітету, щоб ми сприяли його розгляду в сесійній залі.

Дуже вам дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. 3980 ви сказали?

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. 3984.

 

РАЗУМКОВ Д.О. 3984.

Клочко Андрій Андрійович.

 

КЛОЧКО А.А. Добрий день, шановні колеги, шановний Голово! Всіх вітаю! Бажаю нам плідного робочого тижня.

Щодо нашого розкладу на цей тиждень. Хочу поінформувати, Дмитро Олександровичу, що проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань діяльності та організації органів державної влади, органів місцевого самоврядування у зв'язку з утворенням (ліквідацією) районів (реєстраційний номер 3651) готовий до розгляду парламентом. І тому комітет просить вас переставити його в розклад засідань на цей тиждень, оскільки він є актуальним для продовження реформи децентралізації.

Також хочу попросити ще раз включити 3614 (ви запитувати). Бюджетний комітет в середу надасть свій висновок, і його можна буде на четвер поставити в залу.

Також хочу наголосити, що до 16 вересня включно комітет продовжує приймати поправки та пропозиції від суб'єктів права законодавчої ініціативи до двох законопроектів: це законопроект про внесення змін  до деяких законів України щодо утворення військово-цивільних адміністрацій (реєстраційний номер 3913) та проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо утворення та ліквідації районних державних адміністрацій у зв'язку з утворенням (ліквідацією) районів (3975).  Вони не готові для розгляду парламентом, оскільки ще не опрацьовані ні комітетом, ні відповідними службами згідно Регламенту. Прошу перенести розгляд даних проектів на пленарний тиждень з 6 по 9 жовтня.

Ще хотів повідомити, що у нас на комітеті повинні були заслухати на цьому тижні Вітольда Фокіна. Але повідомлення було таке, що пан Вітольд Павлович не зможе явитися. Тому все, що залежить від комітету, ми зробили. Коли народні депутати зможуть зібратися і з'явиться цей час на спілкування, на висловлення його думки, я зараз не можу пояснити.

Тому щиро дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Кожем'якін Андрій Анатолійович.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Доброго дня, Дмитро Олександровичу, шановні колеги! Я хотів би додати те, що не встиг сказати пан Соболєв від фракції, що, підтримуючи ініціативу керівництва Верховної Ради, про яку казав пан Стефанчук, нам здається, що треба розглянути зараз досвід дистанційного управління або роботи комітетів, для того щоб, не дай Боже, в той ситуації, яка може розпочатись, щоб ми могли працювати Верховною Радою в такому ж режимі. Для цього треба, звичайно, розробити проект для внесення змін до Регламенту. Це перше. До Регламенту.

І друге – це, відповідаючи, підказуючи пану Шуфричу, я хочу сказати на його інформацію щодо журналістів. У пана Монастирського в комітеті всіма членами підтриманий мій законопроект щодо посилення відповідальності за вчинення кримінальних правопорушень проти журналістів. Там кримінальна відповідальність до 14 років сьогодні встановлюється. Так що нормально. Я думаю, коли будуть дивитися на цю санкцію, будуть трошки задумуватись щось робити проти  журналістів та членів їх сімей.

І третє, останнє, позитивне. Я хотів би від всіх членів комітету привітати спортивну громадськість з Днем фізичної культури і спорту, який святкувався в суботу. І хотів би висловити вдячність вчителям, тренерам, ветеранам фізкультурно-спортивного руху за гідне продовження традицій з виховання вольової, фізично загартованої та здорової молоді. Я впевнений, що Олімпійські ігри в Токіо все ж таки відбудуться в липні 2021  року і ми зможемо вболівати за нашу національну збірну. Тому ми бажаємо спортсменам наполегливості і наснаги, удачі та підкорення нових спортивних висот, вдалих стартів  і перемог.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Андрій Анатолійович, я думаю, що ви ж від комітету виступаєте. У нас виступи від депутатських фракцій і груп завтра будуть зранку, 30 хвилин  відведено. Дякую.

Мережко.

 

 КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Це ж не заборонено Регламентом.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Так. Але ви ж позицію комітету висловлюєте, а не свою особисту.

Олександр Олександрович Мережко.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Ви зробили мені зауваження, я повинен відповісти.  

 

РАЗУМКОВ Д.О. У нас немає тут реплік, при всій повазі. Ми так до завтра будемо тоді.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Що немає?

 

РАЗУМКОВ Д.О. У нас немає реплік. Дякую.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Ні, я розумію, репліки немає. Але у нас немає так, щоб ви робили зауваження, що я не маю права сказати від фракції 10 секунд або 20, розумієте? 

 

РАЗУМКОВ Д.О. Від комітету – так.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Тим більше по серйозному питанню.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

 

 КОЖЕМ'ЯКІН А.А. І вам дякую, за те, що ви робите зауваження.

 

МЕРЕЖКО О.О. Шановні колеги, наш комітет підготував проект Заяви про ситуацію в Білорусі, яка буде винесена в зал завтра, на завтрашньому  засіданні. Прошу її підтримати.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Всі бажаючі? 

Юрій Юрійович Арістов.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановний Дмитро Олександровичу, шановні колеги! В проекті розкладу пленарних засідань на завтра, 15 вересня, передбачено розгляд законопроекту 3960. Оскільки Комітет з питань бюджету ще не розглянув даний законопроект, прошу перенести його розгляд на четвер. 3960.

Також прошу перенести з середи, 16 вересня, на четвер, 17 вересня, розгляд у другому читанні законопроект 3991 щодо змін до Закону про Державний бюджет на 2020 рік.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Всі бажаючі виступили? Дякую.

Дякую, шановні колеги. Засідання Погоджувальної ради оголошую закритим.