Погоджувальна рада

Опубліковано 31. 08. 2020



СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

 

31 серпня 2020 року

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

 

РАЗУМКОВ Д.О. Добрий день, шановні колеги! Я радий всіх вас сьогодні бачити. Вітаю з початком нового етапу нашої роботи, нового політичного, нового законотворчого! Це вже четверта сесія Верховної Ради України дев'ятого скликання.

І перш за все я хотів би розпочати нашу роботу з того, щоб ми пригадали, що на минулому тижні у нас були дві урочисті знакові події – це День незалежності, День Державного Прапора – вже  29 років ми святкуємо ці свята.

Наступного року у нас важлива дата – це ювілей, фактично ювілей. І ми про це вже неодноразово говорили, про те, що дуже було б бажано до цієї дати, щоб нарешті ми ухвали загальний Закон про державні символи. Була створена робоча група з цього питання і я її очолив, там є представники всіх депутатських фракцій та груп.

На минулому тижні, на позачерговій сесії Верховної Ради України, ми прийняли відповідну постанову. До цього процесу долучилися всі: і Президент держави, і Кабінет Міністрів. І я сподіваюсь, що ми зможемо плідно та ефективно попрацювати в цьому напрямку для того, щоб, на відміну від тих прикладів, які були раніше, ми змогли довести цей процес до кінця і спільно, разом з вами. Тому що, я нагадаю, що для цього потрібно 300 голосів, прийняти цей теж важливий, знаковий закон для нашої держави.

Я хотів би вам нагадати, що вчора був День пам'яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України. І сьогодні наш робочий день для багатьох з вас, я вдячний, що ви сьогодні прийшли, розпочався з урочистостей, пов'язаних з загибеллю чотирьох нацгвардійців. П'ять років тому на площі Конституції вони віддали життя не на фронті, вони віддали своє життя в мирному Києві, захищаючи в тому числі багатьох з тих, хто сьогодні є в цій залі. Тому я пропоную згадати і вшанувати їх хвилиною мовчання.

(Хвилина мовчання)

Прошу сідати.

У зв'язку з подіями 5-річної давнини я хотів би нагадати і звертаюся до народних депутатів підключитися до цього питання. Тому що фактично процес застряг, винні досі не понесли покарання. Одна особа вже випущена на волю. Іноді складається у рідних та близьких враження, що просто процес затягується, іноді над ними, ну,  відверто знущаються.

Я розумію, що ми не можемо і не будемо впливати на судову гілку влади, однак те, що в межах і в повноваженнях Верховної Ради України, народних депутатів України, профільних комітетів я прошу долучитися до цього процесу, щоб люди не стояли і плакали, розповідаючи, що їх діти загинули, а ситуація зовсім не змінилася, а навіть змінилася на гірше за останні роки.

Буквально позавчора був рівно рік, як ми працюємо спільно. І, не дивлячись на іноді дискусійні, іноді жорсткі і палкі перемовини, які бувають і в Верховній Раді України в залі пленарних засідань, на Погоджувальній раді, на наших спільних нарадах, ми все-таки працювали достатньо швидко та ефективно, і злагоджено, не дивлячись на ті проблеми і виклики, які стояли перед Верховною Радою.

Я хотів би нагадати, що за цей проміжок часу ми змогли прийняти майже 150 законів конституційною більшістю і це дорогого коштує. І паралельно з цим для порівняння, я не проводжу там "попєрєднікі", я не про це говорю, я говорю про те, що ми достатньо ефективно всі можемо, якщо є бажання, працювати. За минулу каденцію було прийнято 26 законопроектів такою кількістю. Тому це демонструє те, що Верховна Рада України дев'ятого скликання готова працювати і може працювати.

Паралельно з цим ми мали, з одного боку, дуже незвичайний, непростий проміжок нашого часу – це боротьба з коронавірусом і Верховна Рада тут зайняла одну з лідируючих позицій. І я хотів би ще раз подякувати всім народним депутатам, які працювали над законопроектами для того, щоб зробити життя українців легше в цей непростий проміжок часу. Але я впевнений, що на цьому ми не можемо зупинятися і перед нами також буде багато викликів для підтримки малого, середнього бізнесу, для розвитку того внутрішнього потенціалу, який є в Україні.

І завжди держави по-різному виходили із світових криз: хтось повністю падав, а для когось це було поле можливостей. І я б дуже хотів, щоб разом з вами ми змогли зробити так, щоб для України це було саме поле можливостей і ми максимально використали існуючі з одного боку  проблеми, з іншого боку – перспективи, які є перед нашою державою.

Паралельно з цим я хотів би нагадати, що під час минулої сесії було також створено дві робочі групи.

Одна з них щодо законопроекту про опозицію, причому ініціював цей законопроект саме представник більшості безпосередньо, а вніс його в план законодавчої роботи Верховної Ради України Руслан Олексійович Стефанчук, якщо не помиляюсь. І, тим не менш, сьогодні робота цієї групи залишає трохи бажати кращого, тому що пропозицій щодо Закону про опозицію від опозиції поки не надійшло. Ви скажіть, якщо це не потрібно, ми просто закриємо цей процес і не будемо його далі педалювати. Якщо це важливо, а я вважаю, що це важливо, то хотілося б, щоб всі депутатські фракції, які знаходяться і в більшості, і в меншості, дійсно підключилися до цього процесу.

Схожа ситуація з робочою групою по так званому законодавчому спаму. Те, що було в рамках моїх обіцянок як Голови Верховної Ради я виконав. І хотів би, щоб все ж таки і депутати інших депутатських фракцій та груп долучилися до процесу і ми змогли напрацювати якісний законопроект, який би всіх влаштував, щодо законодавчого спаму. Тому що ми всі розуміємо, що така проблема, на жаль, сьогодні у Верховній Раді існує.

Я розумію, що є проблеми, пов'язані з Конституцією, з унормуванням з іншими законами, в тому числі з Регламентом, але я думаю, що це варто було б зробити і для себе, і для народних депутатів, які будуть працювати і після нас.

Ще одним питанням є питання, пов'язане з цим тижнем – це графік нашої роботи. До мене звернулися представники різних депутатських фракцій і груп, щоб на цьому тижні ми продовжили нашу роботу в тому режимі, який був до цього, а саме. Причому змінили графік нашої роботи і 1 вересня у зв'язку з тим, що діти йдуть до школи, до садочків, на жаль, не всі, тому що є території, які потрапили до "червоної" зони, але, тим не менш, було прохання перенести початок нашого засідання завтра на 12-у годину і працюємо ми до 3-ї години. Вівторок ми починаємо о 10-й, працюємо до 15-ї з перервою з 12-ї до 12:30. Середа – звичайний режим.

Вибачте? Післязавтра, вибачте, в середу. В середу ми працюємо за звичайним режимом. В п'ятницю ми працюємо з 10-ї до 1-ї, після 1-ї в нас 30 хвилин на запити, 30 хвилин відводимо для "Різного". В середу – до 14:00 в звичайному режимі, як і працювали, щоб ви після цього могли продовжити свою роботу в комітетах.

 

 _______________. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Звісно, "година запитань до Уряду", яка передбачена Регламентом, вона нікуди не дівається. Так само зберігається час на виступи від депутатських фракцій та груп у вівторок, і на виступи від народних депутатів України у середу. Це в цьому плані залишається так, як було і раніше.

Також на цьому тижні буде розглядатися Постанова, вона вже зареєстрована, буде розглядатися комітетом в середу, Верховною Радою України планується її розгляд на четвер – це зміна календарного плану роботи Верховної Ради України. Ми, приймаючи його на минулій сесії, домовлялися, що буде підряд два тижні роботи в регіонах – це пов'язано з проведенням місцевих виборів. Тому зараз комітет опрацює, прийме відповідне рішення і в четвер вам це буде запропоновано до розгляду.

І останнє, про що я хотів сьогодні сказати, це те, що під час своїх виступів шановні голови депутатських фракцій та груп, співголови зазначали питання щодо "години запитань до Уряду" у п'ятницю.

Я ще раз всім дякую.

Руслан Олексійович Стефанчук – Перший заступник Голови Верховної Ради України.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую, вельмишановний Дмитро Олександрович. Шановні депутати, шановні присутні, також хотів би привітати з тим, що починається четверта сесія Верховної Ради дев'ятого скликання. І я думаю, на самому початку ми мали би з вами не тільки підвести підсумки попередніх трьох, але і намітити плани на майбутнє. 

Я просто хотів би звернути увагу на декілька основних таких положень, які я хотів би, щоб і лідери депутатських фракцій і лідери комітетів теж мали можливість взяти до уваги.

Перше – це те, що у нас працює план законодавчої діяльності. Я вкотре звернувся до вас з проханням, щоб ви аналізували цей план. І за можливості, при формуванні порядку денного, відштовхувалися від тих положень, які ми з вами разом проголосували, які повинні стати системною основою вдосконалення законодавства нашої держави.

Друге питання, пов'язане з цим, це питання якості законопроектів. Тому що аналіз попередньої діяльності все-таки зводиться до того, що на 90 відсотків законопроекти, які розглядаються Верховною Радою, це зміни і доповнення до чинного законодавства. Все ж таки хотілося б, щоб ми з вами системно підходили до напрацювання нових законів, системних законів, і як Дмитро Олександрович говорив, це відбувається в окремих робочих групах. Це і питання законодавства про народовладдя, яке ми, дай боже, вже цієї осені приймемо перший закон в частині великого пакету про народовладдя, чи інших системних законів, а не просто змін і доповнень до вже існуючого законодавства.

Крім цього я хотів би звернутися і до питання щодо якості законопроектів, які розробляються всіма суб'єктами законодавчої ініціативи, це не стосується тільки народних депутатів. Тому що по деяких, як я вже говорив, законопроектах, якщо комітет враховує величезну кількість правок, то питання до якості первинного документу, якщо ви погоджуєтеся з його неякісним станом.

Крім цього я хотів би попросити звернути от вашу увагу і більше так зосередитися на питаннях європеїзації законодавства, тому що ми працюємо в програмі адаптації національного законодавства до законодавства Європейського Союзу Acquis communautaire. Я дуже б хотів, щоб теж при плануванні діяльності ми зважали на ті необхідні стандарти, яких ми маємо дотримуватися. Тому що немає потреби просто переписувати законодавство, але потрібно бачити ті орієнтири і ті стандарти законодавства, які працюють в цивілізованих розвинутих країнах, до яких безперечно ми маємо прагнути по якості законодавства.

Крім цього я хотів би наголосити на тому, що питання парламентського контролю, яке здійснюється Верховною Радою через ТСК і тимчасові спеціальні слідчі комісії, воно теж, мені здається, потребуватиме певної систематизації, і ми маємо більш детально заслуховувати питання діяльності цих тимчасових слідчих комісій і реагувати.

Крім цього я попросив би, тут сидиться біля мене колега, який представляє уряд, практично по великій кількості законодавства була підтримана правка моя щодо необхідності моніторингу за тим, як здійснюється законодавство в тому числі і урядом. І скоро вже буде звіт уряду. І я прошу звернути увагу, що в цей звіт мають потрапити питання аналізу урядом щодо того, наскільки прийняті закони досягли їхньої мети. Ми не приймаємо закони просто заради законів, а для того, щоб вони здійснювали позитивний вплив на суспільне життя  в Україні. І якщо є якісь закони, які не досягли тієї мети, яку ми покладали, ми повинні за допомогою уряду проаналізувати підстави і причини: чому нам не вдалося того чи іншого досягти? Проаналізувати і зробити роботу над помилками.

Крім цього я, завершуючи, хотів би також побажати всім плідної і конструктивної роботи над усіма законопроектами, які опрацьовуються в залі Верховної Ради України.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Олександр Сергійович Корнієнко.

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги! Доброго дня, шановні українці!

Хочеться говорити про майбутнє, але є і в теперішньому багато проблем. Перш за все хотілось би, щоб не забути в кінці, як це завжди буває, запросити на "годину запитань до Уряду" пана Степанова – Міністра охорони  здоров'я. Тому що та ситуація, яка розгортається, точно є до нього багато питань щодо боротьби з епідемією, карантинних заходів там і так далі.

Також хотілось би долучитись і до привітань з Днем незалежності, і до привітань і вшанувань з тими святами, які були у нас за весь цей час. І сказати лише одне – сьогоднішня зранку наша церемонія, в якій всі приймали участь, вона говорить про те, що такі речі не мають повторюватись. І Верховна Рада має знаходити консенсус всередині себе в сесійній залі, за допомогою політичної діалогу, дискусії, можливо, жаркої, можливо, жвавої. Але в жодному разі не доводити до того, щоб люди змушені були з вулиці допомагати депутатам приймати рішення. Давайте на четвертій сесії знову-таки  попрацюємо так, щоб цього було якомога менше і ми всі відповіді знаходили в сесійній залі.

Відповіді на питання. Питань багато, на які треба шукати відповіді: це і системні реформи, заради яких і ми йшли у владу – партія "Слуга народу", Президент Зеленський. Нам треба рухатись і по реформі народовладдя, по якій ми почали  рухатись. Я сподіваюсь, що на четвертій сесії Закон про референдум всеукраїнський буде вже прийнято і ми перейдемо до наступних законів про участь народу в законодавчій ініціативі. Ми вже зробили разом з вами, з колегами з інших фракцій, я за це вдячний, відзив депутатів місцевих рад за народною ініціативою – це дуже серйозний крок, він дуже допоможе підвищити якість місцевих рад у майбутньому.

А також до народовладдя я би відносив і продовження і завершення реформи децентралізації. Ми зробили дуже велику роботу таку стартову, тепер треба це владнати, треба терміново приймати законодавство про перехід районів, укрупнення районів. У людей багато питань, як це буде відбуватися, треба дати термінові відповіді.

Є системні реформи в економічній сфері, там кілька найважливіших питань – це і законодавство про індустріальні парки, треба нам до нього дістатися в цій сесії,  це і питання локалізації, яке викликає дуже багато питань і в суспільстві, і в партнерів. Але впевнений, що ми знайдемо відповіді. Із системних також я б відмітив законодавство про Бюро з економічної безпеки, яке нам найближчим часом необхідно приймати для того, щоб розвести функції правоохоронної системи та фінансового нагляду та контролю.

Звичайно ми не можемо забувати про безпеку і оборону. І я впевнений, що знову буде багато важливих і корисних законів щодо цього, які ми будемо спільно, всією залою – більше 300 голосів – приймати. Більшість законів, пов'язаних з обороноздатністю, так і приймалися в цьому, в минулому році.

І реформа парламенту – теж про неї не треба забувати. Підтримую Дмитра Олександровича в тому, що у нас були певні домовленості, зобов'язання один перед одним, нам треба їх довести до законопроектів, до пропозицій конкретних, як це бачать різні фракції.

Є над чим працювати і в тих обіцянках, які ми давали перш за все нашим молодим виборцям, це та сама діджиталізація, та сама IT-сфера. Готується законодавство про так звану "Дія Сіті" – це така спеціальна, нібито як, віртуальна економічна зона, яка допоможе залучити ще більше IT-бізнесу в Україну і робити нашу країну ще більше конкурентоздатною в цьому плані.

Звичайно, не можемо оминути і соціальну сферу, і тут у нас завжди багато дискусій, і багато пропозицій, що можна робити для того, щоб людям легше жилося – соціально незахищеним.

І я впевнений, що це все знайде відображення в одному законопроекті, в одному законі, який ми з вами на цій сесії будемо розглядати, більше всього навколо якого буде дискусій, але я впевнений, що ми його приймемо – це Державний бюджет України. І так як функція Верховної Ради – затвердити Державний бюджет і зробити його максимально збалансованим, оптимальним, оптимізованим і таким, за яким буде жити країна, розвиваючись наступного року, я впевнений, що ми з вами разом цю мету в цій четвертій сесії виконаємо. І це буде не 29 грудня, а це буде по графіку так, як ми і працювали минулого року. Закликаю всіх...

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олександр Сергійович.

Вадим Зіновійович Рабінович.

 

РАБІНОВИЧ В.З.

Доброго дня, шановні колеги! Я тільки повернувся з міста, де у лікарні перебувають люди, що були обстріляні та побиті в центрі європейської країни. Ми багато чого бачили в своєму політичному житті, але після 90-х такого ще не було! Це означає тільки одне: ми на законодавчому рівні повинні заборонити угрупування, які іменують себе "стадами" чи "корпусами", яких не повинно бути в Україні. В Україні повинні бути тільки одні закони – державні і одні силові структури – державні.

А якщо "зелена" монобільшість вирішить, що забороняти незаконні угрупування не потрібно, то хочу сказати, що в такому випадку люди самі будуть себе захищати, а хаос, в який ви таким чином занурите країну, буде на вашій совісті. Ви зобов'язані вимагати від правоохоронців жорсткої боротьби із цією заразою, яка перетворює нашу країну в Сомалі!

Іще Конституція повинна стати справжнім Основним Законом, який виконується всіма. ЦВК позбавило права сотень тисяч людей проголосувати на майбутніх виборах в Донецьку та Луганську. Це значить, що країна розділена на тих, кому можна голосувати і кому  голосувати не дають! Члени ЦВК говорили, що на них чинився тиск – це потрібно розслідувати!

Шановні колеги, виходячи з того, що ми живемо в парламентсько-президентській республіці, ми зобов'язані поставити це питання під контроль і повернути людям право голосу, інакше ми будемо парламентом, який позбавив людей їх конституційних прав.

Хочу також підняти питання економіки. У нас катастрофа в економіці!  Можливо, представникам монобільшості цього не видно, але я їжджу по країні і чую, що говорять про нас з вами люди. Вони кажуть, що ви не в змозі впоратися з економічною розрухою і про те, яким "недоумкам" доручено керувати країною в такий складний для України період. І замість допомоги людям ваш уряд знову підняв ціну на газ! Знову – на 45 процентів, вдумайтесь в це.

Поясніть цим "недоумкам-шмигалям": є законопроект від нашої фракції 2126, хай просто його почитають, якщо "мозгов нет". Замість того, щоб набивати кармани олігархам, ми в цьому законопроекті показали реальні механізми для істотного зменшення  ціна на газ для населення. Вдумайтесь в це! Україна добуває власного газу приблизно 21 мільярд кубів, приблизно стільки ж використовує населення. Тобто таким чином ціна на газ для населення вже завищена в три рази, а ваш уряд все ніяк не "нажрётся".

Ще один законопроект 2444, що поданий як невідкладний, пропонує не обкладати податком мінімальну заробітну плату. Люди ж і так жебракують, виживають, але це додало б їм тисячу гривень до сімейного бюджету.

За липень (вдумайтесь, будь ласка, за липень) держборг України побив ще один антирекорд: до загального боргу додалося – увага! – 86 мільярдів. Тепер загальний борг України складає 2 трильйони 355 мільярдів гривень. Тільки на проценти по заборгованості у другій половині цього року піде 267 мільярдів гривень! І це на 50 більше, чим в першій половині року. Що ви робите?  Ви навіть наших дітей та онуків прирекли на борги та вішаєте на їх шию удавку.

Ваш уряд – це уряд бідності, зубожіння та тупості – визнайте це і позбавте Україну від цієї біди. І послухайте тих, хто вміє, чуєте, тих, хто вміє, а не базікає. Досить тупих експериментів над людьми. Досить нам прем’єр-міністрів "из подворотни"!

І питання до того уряду, який, ви сказали, ми будемо ставити питання. Одне єдине питання: "уйдите уже и не позорьте Украину"!

Дякую вам дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Геращенко Ірина Володимирівна.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Шановні колеги, починається новий політичний сезон і хотілося, щоб "слуги" звернули увагу на народ. Три ключові проблеми, які сьогодні турбують суспільство: це дійсно катастрофа в економіці; це серйозна ситуація безпекова, про яку влада замовкла, тому що за сценарієм влади "перестать стрелять" – це закінчити в їх головах війну; і це дійсно катастрофічна ситуація з пандемією.

Хочу нагадати, що весною монобільшість направила на боротьбу з COVID 65 мільярдів гривень. Завтра починається школа. І от 1 вересня, хоча у освітньої сфери забрали 5 мільярдів гривень на боротьбу з COVID, зараз на те, щоб діти були забезпечені і вчителі масками не виділено жодної копійки. 450 тисяч вчителів за свої зарплати, а вони не отримують 4 тисячі доларів, як дехто обіцяв, будуть купувати маски і антисептики.

Так само я хочу нагадати, що від пандемії постраждало 11 тисяч лікарів, які були інфіковані, більше 60 медиків померли. Жоден з інфікованих не отримав, звичайно, ніякої, як ви обіцяли, страховки, коли дурили їх з голосуванням за відповідні закони. І так само з цих 65 мільярдів, тільки 600 тисяч пішли на захист медиків. А "велике будівництво" перетворилося на великий "розпил", де без тендерів витрачаються гроші платників податків. І, власне, це має теж заслуховуватись зараз уже не в парламенті, а в правоохоронних органах.

Ще більшої занепокоєності викликає зовнішня політика нинішньої влади. Як представник України в гуманітарній підгрупі в Мінську я точно знаю, що там немає самодіяльності і всі учасники цієї групи дуже чітко виконують директиви Міністерства закордонних справ і Президента.

І хочемо нагадати, що з вуст нинішніх очільників Тристоронньої контактної групи останні заяви звучать як державна зрада! Коли на Україну набираються все нові і нові зобов'язання, а Російська Федерація, яка не виконала жодного пункту Мінських угод: вона не вивела свої війська, вона не вивела свою техніку, вона не звільнила всіх заручників, вона не допустила гуманітарні міжнародні місії на Донбас, вона взагалі зникла з нашої риторики. І треба зараз не вбивць милувати, а вимагати того, щоб Російська Федерація пішла геть з Криму і Донбасу. І, власне, ми очікуємо від влади негайного звільнення Фокіна з Тристоронньої контактної групи.

Так само дивним виглядає політика влади, в тому числі і керівництва парламенту, в не оцінці, а в мовчанці ситуації в Білорусі. Права людини – це є базова цінність для кожного нормального цивілізованого європейського громадянина: чи мова йде про їх захист в Україні, чи мова йде про їх захист в Білорусі. Тому ми вимагаємо "не ховати голову в пісок", а дати оцінку ситуації в Білорусі і розглянути відповідну заяву.

Так само ще з зими ми вимагаємо поставити в порядок денний Постанову 2756 – створення ТСК по справі Шеремета, яка зараз розвалюється в суді. Але ж оголошені вже винні, оголошені вбивці на прес-конференції з Президентом Зеленським і, власне, тому блокується ця постанова.

Ми просимо вас, шановний пане Голово, поставити в порядок денний Постанову 3735 – про визнання "вагнерівців" терористичною організацією насправді. І дуже хотілося б почути, що все-таки дійсно відбулося з групою "вагнерівців" в Білорусі: чи причетне вище державне керівництво до звільнення цих терористів і передачі їх замість правосуддя Росії, їх співучаснику Путіну?

Шановний пане Голово, я хочу вам наголосити, що наша політична сила інформувала вас про підписаний вами сфальсифікований текст Закону 2524, який посилив, по суті, податковий тиск на бізнес – і було підписано законопроект не той, який голосувала сесійна зала. Очікуємо ретельного розслідування Апарату Верховної Ради, що відбулося. І ми насправді зареєструємо сьогодні законопроект, який буде виправляти ці ваші помилки.

І так само, шановні колеги, ми хотіли би звернутися ще і ще раз  "не ховати голову в пісок" у тих питаннях, які потребують політичного лідерства і політичної оцінки парламенту, який є політичним органом. А це стосується сьогодні і ситуації на фронті, ситуації з Тристоронньою контактною групою, ситуацією з Білоруссю, де насправді ми бачимо, що вже є реакція Литви, є реакція Європейського парламенту, є реакція всіх наших колег, окрім України.

І добре, що ви згадали наступний рік, коли ми будемо святкувати 30-річчя незалежності. Сподіваємося, що в цей рік Україна побачить військовий парад і вшанування героїв військових, а не те ганебне шоу, яке…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Соболєв Сергій Владиславович.

 

СОБОЛЄВ С.В. Дякую. Шановні колеги, шановні друзі, шановні, хто слухає нас! Я хотів би підняти декілька, на мій погляд, дуже важливих тем, які можливо ще виправити буквально в найближчий місяць-два і які неможливо буде виправити пізніше.

1 вересня деякі учні підуть вдруге в 1 клас, вдруге в 3 клас. На жаль, для урядів і представників чиновницького апарату це неможливо – вас на другий рік ніхто не залишить, бо проводити експерименти над країною – за це не залишають на другий рік, а за це відправляють у відставку.

Я думаю, що ті експерименти, які почалися на фоні підняття мінімальної заробітної плати на 270 гривень, зменшення щомісяця, останніх три місяці, тарифів на 2, 3, 5 відсотків, а потім підняття цих тарифів одразу майже вдвічі, те, що відбувається сьогодні з мінімальною пенсією – це фактори, які так чи інакше впливають загалом на ситуацію, коли всі країни світу і всі уряди світу, які б це країни не були: добре розвинуті, середньо розвинуті, ті країни, які відстають в своєму економічному розвитку – вони всі стимулюють свого власного громадянина і свого власного споживача.

Якщо ви вважаєте, що 270 гривень, які ви додаєте до мінімальної заробітної плати – це є стимулювання, на мій погляд – це є крах, куди нас далі штовхає цей уряд і його економічна політика.

По-друге, от ви знаєте, якось дивно, коли представники більшості починають створювати тимчасові слідчі комісії по всіх діях, які проводить їх же уряд. Так от, мені здається, вже треба негайно, не чекати ще півроку, створювати тимчасову слідчу комісію стосовно того, що відбувається в атомній енергетиці.

Ви цього не знаєте: от пане Голово, пане Перший заступник Голови Верховної Ради? Чи цього не знає, можливо, Прем'єр-міністр? Що державна компанія доводиться умисно до банкрутства через спеціально занижені тарифи! І коли виконуючий обов'язки черговий керівник цієї компанії криком кричить, звертаючись до уряду, народних депутатів: "Зупиніть це негайно!". Ми будемо це зупиняти через півроку? Коли найдешевша електроенергія, яку ми отримуємо, виявиться найдорожчою, тому що ця компанія буде банкрут? Та такого не було навіть коли ми переходили від так званої угоди, коли нам ТВЕЛи безоплатно поставляли. Я дуже добро пам'ятаю Олександра Разумкова, який задіяв всі механізми для того, щоб перейти на ринкові механізми поставки ТВЕЛів і ми тоді врятували країну.

Те, що зараз відбувається, я не хочу бути могильщиком атомної енергетики в країні. Я прошу звернути на це увагу. Можливо є хоч один законопроект, який пробує це врегулювати? Навіть законопроект, який ми стільки пробивали, Кучеренка, який нарешті поставили на цей тиждень, він лише частково вирішує. А загальні законопроекти, які підготував наш колега, так і не вносяться в порядок денний.

До речі, я хочу звернутися до Голови Верховної Ради. Ви обіцяли, що будуть вноситись всі законопроекти. 64 законопроекти фракції "Батьківщина" ми не знаходимо в переліку. Добре, 9, по яких є якісь там ефемерні висновки комітетів, що вони не допускають ці законопроекти до сесійної зали. Хоча сесійна зала визначає, який законопроект включати, а  який ні. А 55 законопроектів, які не включили, які стосуються питання енергетики, газової безпеки, питання соціального захисту, питання врегулювання на кінець-то і контролю за офшорними юрисдикціями? Жоден із цих законопроектів не включений в порядок денний. Ну, скільки це буде продовжуватись?

Наступне питання – це питання землі. Мені здається, що, якщо негайно ми не повернемось до врегулювання тих помилок, які ми наробили, ухвалюючи відповідні зміни в Земельний кодекс, нас не врятує вже ні 21-й, ні 24-й рік, тоді вже буде пізно. Бо всі оборудки будуть закладатися саме зараз.

Тому у мене загальне побажання: ще раз уважно подивіться на порядок денний, у нас не так багато сесійних тижнів для того, щоб нехтувати тими питаннями, які дійсно є необхідні.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Рахманін Сергій Іванович.

 

РАХМАНІН С.І. Дякую.

Шановні колеги, по-перше, вітаю з початком нового робочого року. І, користуючись нагодою, ще раз хочу передати співчуття від імені фракції "Голос" і від себе особисто родинам загиблих національних гвардійців, які загинули під час виконання свого обов'язку 5 років тому.

Насправді для тих, хто забув, ці трагічні події були наслідком необережної політики, коли Верховна Рада України намагалася піти назустріч забаганкам Кремля. І дуже прикро, що з цих трагічних подій ми не зробили належних висновків, тому що те, що відбувається сьогодні – фактично повторення подій п'ятирічної давнини. Мені би хотілося, щоб в цей день ми над цим замислились.

Фракція "Голос" категорично проти того, щоб були скоєнні спроби зґвалтувати, вибачте за таке слово, постанову щодо проведення місцевих виборів і дозволити, фактично дозволити, узаконити можливість проведення виборів на тимчасово окупованих територіях.

Я нагадаю, що навіть Центральна виборча комісія двічі розглядала це питання і, керуючись листами, які надходили від військово-цивільних адміністрацій, від Служби безпеки України, від командування операції Об'єднаних сил, заявляла про те, що провести вибори і належним чином забезпечити виконання законодавства і безпеку громадян неможливо навіть на переважній більшості контрольованих територій, навіть за умов так званого перемир'я.

Тому будь-які спроби створити підвалини для того, щоб провести вибори, підкреслюю, на окупованих територіях, фракція "Голос" вважає загрозою, серйозною загрозою національній безпеці, державному суверенітету, територіальній цілісності. І я закликаю колег цього не робити.

Я нагадаю тим, хто забув, що саме завдячуючи фракції "Голос" в постанові цій було включено пункт, відповідно до якого вибори на цих територіях можуть відбутися лише за умов повної деокупації і реінтеграції.

Сьогодні нам фактично пропонують те, що пропонували 5 років тому: вибори на окупованих територіях, повну амністію, особливий статус, окремий статус. Мені здається, що цей перелік неповний. Я би додав ще пам'ятник Захарченку, меморіальні дошки "Гіві" та "Моторолі" і публічне вибачення від усіх нас тим, хто вбивав і калічив українських громадян в 14-му році, які намагалися захистити український Державний Прапор. Мені дуже сумно і дуже соромно, що 5 років потому в цій залі ми повертаємось до цих питань.

Я розумію, що є необхідність обговорити певні компроміси. І під час обговорення цього питання на профільному комітеті була абсолютно слушна думка повернутися до розгляду цього питання на Тимчасовій спеціальній комісії з питань деокупації і реінтеграції. Нагадаю, що в цій залі зараз знаходяться шестеро членів цієї комісії. І я сподіваюсь, що я отримаю належну підтримку колег і найближчим часом, сьогодні-завтра, в будь-який час, коли буде зручно нашим колегам, ми можемо переглянути це питання, розглянути будь-які компроміси.

Але наполягаю ще раз: ми не маємо права робити необережних речей. Тому що від Верховної Ради саме зараз, особливо зараз, найбільше те, що потребується – це мудрість. А мудрість – це розум і сумління. Був такий видатний діяч, священик, вчений Георгій Іоанн в XIII сторіччі, який казав, що правителі потребують мудреців набагато більше, ніж мудреці правителів. І я звертаюсь до вас: слухайте власне сумління, а не розум ваших правителів. Бо можна зробити помилки, за які нам буде пізніше соромно.

І повертаючись до цього, хочу ще раз сказати, що я вважаю, і це позиція фракції "Голос", що на "годині запитань до Уряду" нам було б доречно послухати віце-прем'єра пана Резнікова з тим, щоб він нам доповів поточну ситуацію, поінформував народних депутатів, представників всіх депутатських груп і фракцій про те, що відбувається і якими є плани Тристоронньої контактної групи. Бо ті заяви, які надходять сьогодні від окремих її представників, викликають серйозну тривогу.

Крім того, я інформую наших колег про те, що фракцією "Голос" ухвалено рішення про створення Тимчасової слідчої комісії, яка б розглянула питання про затримання в Білорусії і не видання, попри вимогу української сторони, найманців, які воювали на Донбасі і які були видані Росії.

Я вважаю, що всі депутатські групи і фракції долучаться до цього. Тим більше, що ми пропонували очолити цю групу, ініціатором створення цієї Тимчасової спеціальної слідчої комісії став Роман Васильович Костенко – людина, яка дуже добре розуміється на питаннях спецслужб і яка є розважливою. Я думаю, що ця комісія буде плідно працювати.

І наостанок, хотів би підтримати точку зору багатьох колег, дуже ганебна ситуація з 1 вересня. Ми фактично поклали на плечі батьків і місцевих бюджетів, які зараз знаходяться в кризовому стані, які далеко не гумові, всі витрати, які на них лягають у зв'язку з проведенням навчання в умовах карантину.

Фракція "Голос" закликає, щоб гроші, які ми спрямовували на COVID, були спрямовані на ці потреби для того, щоб захистити вчителів і дітей.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Бондар Віктор Васильович.

 

БОНДАР В.В. Дякую, шановний Дмитро Олександрович.

Шановні колеги, ви знаєте, я хотів сьогодні пройтися трошки спочатку по самому порядку денному на тиждень, подивитися, що тут, і так прокоментувати людям, про що цей порядок денний. Дивився, дивився, шукав, що ж тут такого принципового в цьому порядку денному, що ми для людей змінюємо? А потім сьогодні мені тут, бачите, в залі якраз нагадали, що вже рік працює цей парламент і рік імітується бурхлива діяльність спільно з Кабінетом Міністрів, навіть з двома кабінетами міністрів.

От я згадую, з чого починалися вибори, з чим на вибори йшли і Президент України, і ключова фракція монобільшості, яка утворена на плечах "Слуги народу". І дивлюся, а що ж відбулося за цей рік і що насправді відбулося?

Багато питань, які люди очікували, що буде розв'язано за цей рік. Правоохоронний блок: багато було обіцянок, щоб будуть ліквідовані всі підрозділи, які займаються економікою, які "кошмарять" бізнес, які "обілечують" бізнес, які бігають по бізнесу, в усіх напрямках – СБУ, МВС і так далі, що буде створений єдиний державний орган, який буде займатися фінансовими злочинами. Що відбулося? Нічого.

Реформа охорони здоров'я. Багато було обіцянок, що ми прийдемо, дуже швидко запустимо страхову медицину, наведемо порядок, буде логіка дій по медицині, охороні здоров'я і через рік люди вже не впізнають країну, буде можливість лікуватися. Підіть сьогодні по лікарнях, запитайте людей, що там відбувається. Подивіться, як відбувається боротьба з коронавірусом. Ну, це все імітація, імітація реформ, імітація боротьби.

Промисловість. Дуже великі розрахунки були в бізнесу, в промисловості, що відбудеться відродження промисловості, що буде державна підтримка промисловості, що буде якась логіка промислова. Що насправді відбувається? Ми побачили за рік один законопроект про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями, де, якщо ти вкладаєш в промисловість більше 30 мільйонів євро, іноземець, ти отримуєш пільги на 15 років, звільнення від прибуткових податків, держава тобі компенсує третину витрат і так далі. Це хіба мова йде про таку підтримку української промисловості? Це мова йде про те, що ми українську промисловість, українських підприємців заміщуємо на іноземців, які приходять і ліквідовують те, що залишалося тут на території України.

Енергетика. Рік немає керівництва "Енергоатому". Немає ніякої логіки і стратегії розвитку цього державного підприємства. Тендери не відбуваються! Борги шалені вже майже по 16 мільярдів гривень! Зате ми фінансуємо і наводимо лад в альтернативній енергетиці – сонце, вітер, а по суті бізнеси олігархів і великих іноземних компаній. Ми платимо найдорожчу ціну в світі за цю альтернативну енергетику: вона у чотири рази дорожча, ніж в Європі, у вісім разів дорожча, ніж у Штатах. Заміщуємо саму дешеву електроенергію – атомну, яка є в Україні і гордість України, на саму найдорожчу електроенергію в світі – сонячну і вітряну. Оце відповідь, що за рік зроблено.

Освіта. Все, що ми почули за цей рік найвидатнішого від уряду і урядовців – це те, що будемо скорочувати на вимогу МВФ 36 тисяч вчителів. Це така реформа, це така підтримка вчителів, це така підтримка освіти?

Міністерство оборони. Я задам скромне питання. Хто в цій залі, я вже не говорю серед людей, може "с ходу" назвати прізвище міністра оборони? Чим він запам'ятався за останній час? Де він був, на передовій, на підприємствах військових? Де, що, чим він зайнятий, скажіть мені? Ми наче країна, яка має військовий конфлікт на сході, то покажіть мені дії цього хоча б блоку урядового. Чим він зайнятий, де ця людина, як його прізвище?

Суди. Нам багато обіцяли по судах, що буде порядок, справедливість і так далі. Що зроблено за рік?

Земля. Провели начебто законопроект про продаж землі. Цей законопроект, який насправді нічого не вирішив, законопроект, який імпотентний. Або відкривайте ринок і робіть його по-чесному, або не грайте в ці ігри, що ви підіграєте Світовому банку, МВФ, заради кредитів імітуєте діяльність, що ви створюєте ринок, потім ви його не імітуєте. Та дайте відповідь: що ви хочете насправді зробити?

Наша позиція була чітка, що в сьогоднішньому економічному стані продавати землю – це як в стані боргів розпродувати майно, коли в тебе його викуповують за копійки.

І подивіться в підсумку, що ми отримали за цей рік? Повна залежність від кредитів! За рік зросла заборгованість на 5 мільярдів доларів України. Нам іноземці диктують, кого куди призначати, знов іноземці в усіх наглядових радах в усіх державних підприємствах. То це підсумок року? А чому? Бо такий порядок денний як…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Кулініч Олег Іванович.

 

КУЛІНІЧ О.І. Доброго дня, шановні колеги, шановний пане Голово!

Завтра починається в нас четверта сесія дев'ятого скликання і люди очікують позитивних змін в країні, люди очікують продуктивної і ефективної роботи від Верховної Ради. І враховуючи пандемію коронавірусу, яка внесла свої корективи в життя країни, то, якщо оцінювати ситуацію, найбільше постраждали якраз від карантинних заходів освіта, медицина і малий та середній бізнес.

Сьогодні малий бізнес опинився в дуже скрутному становищі, велика частина підприємців залишилась просто без роботи. За статистикою Торгово-промислової палати України в перші місяці карантину закрилося біля 700 тисяч малих підприємств. Державна служба зайнятості констатує, що на сьогодні статус безробітних отримали 432 тисячі осіб – це майже на 70 відсотків більше ніж за аналогічний період минулого року. Це надзвичайно серйозна проблема для країни. І тому ми очікуємо від уряду таких законодавчих ініціатив, які дадуть можливість працювати малому і середньому бізнесу в таких складних і важких умовах.

Деякі законодавчі ініціативи є напрацьовані нашою депутатської групою і це законопроекти 2645-1, 2665, вони ще з грудня зареєстровані в парламенті, але чомусь вже більше 9-и місяців не розглядаються профільним комітетом. Я вважаю, що всі законопроекти, які направлені на підтримку малого і середнього бізнесу, повинні автоматично розглядатися в комітетах і виноситись в сесійну залу на розгляд. Тому я тут підтримаю колег: неважливо – законопроект більшості чи опозиції, якщо він важливий, його  треба розглядати.

Завтра розпочинається новий навчальний рік, який буде проходити в абсолютно важких і складних умовах і для батьків, для освітян, для учнів. Постанова МОЗу щодо затвердження протиепідеміологічних заходів в закладах освіти на період карантину була оприлюднена лише 22 серпня. Тоді уявіть собі, як можна за тиждень керівникам шкіл зреагувати і виконати цілий ряд вимог та забезпечити заклади освіти всім необхідним?

Хто конкретно здійснював цю перевірку? Чи відбулися такі перевірки закладів освіти на обладнання, яке є в медичних пунктах, санітарних кімнат? Як організовано буде харчування в цих школах, перевезення дітей? Хто цим займався? Чи є план дій у Міністерства освіти щодо перебігу навчання в таких складних умовах? От величезне запитання.

Як будуть підтримані місцеві бюджети? Чи знову, як завжди, все це ляже на їх плечі по підготовці закладів освіти і по роботі в таких складних умовах? На ці всі питання треба давати відповідь. Тому ми звертаємося і до представника уряду в парламенті і до Кабінету Міністрів: треба чітко на це все реагувати і давати відповідь і батькам і дітям. 

Карантин в повній мірі показав всі проблеми медичної галузі. За останніми даними Міністерства фінансів із ковідівського фонду на підвищення надбавок та доплат медикам виділено 6 мільярдів гривень. А це лише 9 відсотків коштів всього фонду. На забезпечення лабораторій МОЗу і закупівлю засобів індивідуального захисту – 3 мільярди гривень. Але враховуючи те, що Україна вже сьогодні посідає третє місце в Європі за темпами поширення хвороби, а серед тих, хто захворів, найбільше медиків, я думаю, що цього явно замало.

Тому дуже важливо, щоб була виконана Постанова Кабміну 623-я, яку минулого тижня підтримав бюджетний комітет, вона стосується виплати якраз надбавок нашим медичним працівникам, тому що це обов'язково треба зробити. Іще

І основна задача уряду в цьому контексті – якраз контролювати, щоб ковідівські кошти ішли на закупівлю обладнання, на захист медиків і на повний розрахунок із медичними працівниками.

Іще одне дуже важливе питання, яке я хотів би підняти, це питання соціального захисту населення. В рамках реформи децентралізації з 1 січня 21-го року має відбутися передача повноважень з надання соціальної допомоги від управлінь соціального захисту, які у нас  є зараз при районних державних адміністраціях, до структурних підрозділів, структура яких до цього часу ще не визначена. Маємо дуже багато звернень від різних соціальних працівників до депутатів нашої групи, до мене особисто звернулася директор Департаменту соціального захисту населення Полтавської ОДА Людмила Корнієнко. Люди повинні чітко знати, яким чином і де вони можуть отримати соціальні послуги в рамках цієї реформи.

Тому звертаюся особисто до Прем'єр-міністра України, до представника уряду, до Міністерства соціального захисту, необхідно у найкоротший термін завершити процес створення та методології, функціонування нових органів соціального захисту на місцях, щоб уникнути певного хаосу. Адже ці органи забезпечать виконання 38-и державних програм, а перелік державних соціальних допомог налічує 67 видів, при цьому лише 5 з них можна отримати через електронні сервіси, механізм впровадження яких до цього часу не виписаний. Тому закликаю…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олеже Івановичу.

Шановні колеги, декілька ще слів.

Перше – щодо тимчасових слідчих комісій. Я розумію, що це важливий механізм роботи Верховної Ради, але ми не можемо створювати комісії по будь-якому питанню. По-перше, давайте не підміняти собою правоохоронні, антикорупційні і інші органи, які за це кошти отримують наших громадян, це раз. Два – це все ж таки механізм контролю, а не піару, як більша частина з наших колег так вважає.

Є ще питання – це фінансування цих тимчасово слідчих комісій. Ви ж не говорите виборцям зараз про те, що треба створювати секретаріати, які додатково оплачуються, відрядження і тому подібне. Тому давайте будемо відверті: там, де це потрібно, треба і ми будемо це робити. Але робити це по будь-якому питанню – це неправильно і з точки зору економії ресурсів в тому числі. Давайте, щоб Верховна Рада, на відміну від багатьох, відносилася до державних грошей відповідно.

Друге питання. Це законопроекти, які, на жаль, не всі розглянуті у Верховній Раді. Це теж правда, однак, давайте ми піднімемо і подивимося по кожній фракції, хто скільки подав зареєстрованих законопроектів і скільки законопроектів з них не розглянуто. Я думаю, що у більшості таких законопроектів буде більше ніж у будь-якої іншої фракції.

Є пропускна спроможність Верховної Ради України. Як би мені не хотілося, але ми і так з вами рухаємося трохи швидше, м'яко кажучи, ніж це було раніше, тому що більшу частину питань ми розглядаємо за скороченою процедурою, розуміючи, що більший об'єм роботи залишається в межах комітету, а все ж таки не на пленарних засіданнях. Хотів би нагадати, що повна процедура займає годину і тоді ми лише за день могли розглянути десь 4-5 законопроектів всього.

Наступне питання – це питання, пов'язане з коронавірусом. Дійсно, ситуація непроста. І особисто я підтримав би позицію Олександра Сергійовича Корнієнка щодо того, щоб заслухати міністра охорони здоров'я України щодо розвитку ситуації з коронавірусом в Україні, прогнозів. І паралельно з цим підготовки як закладів медичної сфери, так і закладів освіти.

Навіть у Верховній Раді станом на сьогодні ми маємо 23 колеги, які захворіли або навіть зараз хворіють, бажаю їм здоров'я, швидше побороти хворобу і повернутися до своєї роботи, і сім випадків в Апараті Верховної Ради України.

Тому хотів би звернутися і до представників всіх депутатських фракцій, і груп, і до голів комітетів, тому що мене трохи дивувала ситуація на останньому засіданні Верховної Ради України щодо маскового режиму. Будь ласка, давайте відноситись відповідально і до себе і до колег, які поруч.

Я розумію, що коли ви виходите виступати, питань немає – знімається маска, але потім в залі треба бути в масці, ми в тому числі демонструємо нашу відповідальність і ставлення до цього процесу.

І останнє питання до представника уряду у Верховній Раді України,  те, про що говорили декілька представників депутатських фракцій та груп: не забути, що бюджет повинен бути поданий до Верховної Ради до 15 вересня 2020 року.

Дякую, колеги. Зараз переходимо до виступів.

Вибачте, так, Василь Іванович, вам слово.

 

МОКАН В.І. Я буквально недовго, хвилинка. Шановний пане Голово, шановні учасники Погоджувальної наради! Всіх вітаю з початком роботи четвертної сесії. Уряд як завжди націлений на побудову конструктивної взаємодії з парламентом і відкритий до діалогу.

Хочу поінформувати, що Кабінет Міністрів вніс зміни до свого регламенту і тепер усі висновки Кабінету Міністрів і позиції міністерств, і інших центральних органів виконавчої влади стосовно зареєстрованих законопроектів будуть публікуватися у відкритому доступі, а також висновки Міністерства фінансів стосовно впливу цих зареєстрованих законопроектів на показники бюджету.

Серед основних питань на цій сесії – це, безумовно, проект, підготовка Державного бюджету на наступний рік. І хочу також поінформувати, що триває над цим робота і у встановлений законодавством термін буде подано, до 15 вересня, проект головного фінансового документу нашої держави.

Також уряд планує у вересні приділити особливу увагу євроінтеграційним ініціативам і постановам у контексті підготовки України до саміту Україна-ЄС, який запланований на 1 жовтня цього року.

Загалом по "годині запитань до Уряду" присутні будуть всі урядовці, безумовно, COVID – найбільш актуальна зараз проблематика, буде доповідачем Степанов. Інші урядовці будуть готові надати відповіді на всі запитання, які будуть звучати від народних депутатів України.

Дякую. Всім бажаю плідної роботи.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Василь Іванович.

 

КОЖЕМ’ЯКІН А.А.  (Не чути) 

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Ні, не будемо змінювати гарні традиції.

Радіна? Немає.

Потураєв Микита Русланович, будете?

Хто бажає виступити, підніміть, будь ласка, руки. Раз, два.

Микита Русланович, да?

 

ПОТУРАЄВ М.Р. Я буквально, пане спікере, колеги, я не хочу гаяти час, хочу подякувати за те, що всі пропозиції нашого комітету враховані. І бажаю всім плідного робочого тижня.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Наталуха Дмитро Андрійович.

 

НАТАЛУХА Д.А. Я хотів так само подякувати за врахування пропозицій комітету. Відзначити, що ми абсолютно свідомі в комітеті стосовно критичної ситуації в промисловості і в економіці – це спонукало нас, зокрема разом з колегами і з головами, підкреслюю, напевно всіх фракцій, можливо крім однієї, подати законопроект про локалізацію, яка саме і зможе забезпечити українців робочими місцями і зможе надати стимул для відродження української промисловості.

Так само як і був поданий нашим комітетом законопроект про індустріальні парки – це зміни до Податкового і до Митного кодексів, які так само простимулюють створення нових виробничих потужностей, спрямованих і зорієнтованих на експорт, відповідно до яких українські інвестори, саме українські передусім, зможуть відкривати на цих територіях свої підприємства і займатися виробничою діяльністю, створенням доданої вартості і експорту українського товару за кордон.

Тому я згоден з критикою стосовно зменшення кількості робочих місць, всупереч заявам про наміри їх створити. Поки що, на жаль, наш комітет не бачить реальної стратегії від уряду стосовно створення додаткових робочих місць, так само як наш комітет не бачить підтримки уряду стосовно законопроекту по локалізації, незважаючи на критичний стан економіки.

Тому ми будемо ініціювати консультації з урядом і з профільним міністерством найближчими тижнями стосовно цього питання. На цьому дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Михайло Борисович Радуцький.

 

РАДУЦЬКИЙ М.Б. Дякую. По-перше, хотів би подякувати, що на запитання до уряду викликається міністр охорони здоров'я, бо там ще є одне дуже важливе питання. В нас не розроблені за три з половиною місяці підзаконні акти, щоб виплачувати страхові виплати лікарям, які борються з COVID. Це відповідь Міністерства соціального захисту.

І друге. Дмитро Олександрович, пленарний тиждень 15-18-е – це вже остаточно порядок денний?

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ні.

 

РАДУЦЬКИЙ М.Б. А, тоді все, тоді нема.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Іванна Орестівна Климпуш-Цинцадзе.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую, шановний пане Голово.

Шановні колеги, я хотіла би, власне, звернути увагу на необхідність реального наповнення роботою тієї платформи, яка була переможно оголошена як парламентсько-урядова платформа щодо законодавчого забезпечення європейської інтеграції ще попереднім попереднім віце-прем'єр-міністром.

Я чую і від пана Стефанчука і від  представника уряду те, що є готовність попрацювати над євроінтеграційними законами. Тому я, власне, звернулася з  пропозицією і до пана Голови, і до Першого віце-спікера у письмовій формі з тим, щоби максимально долучити до роботи цієї платформи і роботи над порядком денним з євроінтеграційним наших представників комітету, який я очолюю, і одночасно звернутися до уряду за переліком тих пріоритетних законопроектів і постанов, які мали би забезпечити нам виконання Угоди про асоціацію.

До всіх колег голів секторальних комітетів хочу звернутися з проханням звернути особливу увагу на те, що потрібно доопрацьовувати всі ті законопроекти, які порушують в той чи інший спосіб або не враховують законодавство Європейського Союзу, які винесені на порядок денний вже цього тижня. Законопроекти: 2698, 2289, 3023, 3023-1, 3016, 2051-1, 3450, 2464, 2689, 1182-1.

Також хочу попросити все-таки нарешті за рік виправити помилку у назві нашого комітету і ту недолугу назву, яку ми маємо: "інтеграції України з Європейським Союзом" невідомо коли, все-таки замінити на "інтеграції до Європейського Союзу" – це законопроект 2454.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Завітневич. Ні?

Галина Миколаївна Третьякова.

 

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. Добрий день, колеги. Хотіла б надати інформацію щодо виплат родинам загиблих медиків.

Станом на 29 серпня по Фонду соціального страхування надійшло повідомлень по 84 смертельних випадках медичних та інших працівників закладів охорони здоров'я. Завершено розслідування по 54 випадках: 20 з яких пов'язані з виробництвом, 34 – не пов'язані. Продовжуються розслідування по 30. З 20 випадків, пов'язаних з виробництвом, 11 випадків повністю профінансовано. Виплату зроблено: по 210 тисяч відповідно до Закону "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" і по 1,5 мільйони гривень – відповідно до Закону "Про захист населення від інфекційних хвороб", таким чином родини отримали 1 мільйон 710 тисяч гривень.

По двох актах готуються фінансові документи на виплату, по одному акту ніхто не звернувся за виплатами, по трьом актам в Держпраці вирішується питання щодо перерозслідування. Ще по трьох потерпілих відсутні члени сім'ї у розумінні положень Сімейного кодексу України. Але ведеться відповідно робота з членами родини для збору відповідних документів та можливості проведення виплат. Ситуація на контролі у Комітеті соціальної політики.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Гетманцев Данило Олександрович.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую. Хочу повідомити про те, що в комітеті перебувають на розгляді цілий ряд законопроектів, які спрямовані на підтримку нашої вітчизняної промисловості, а також інших галузей нашої економіки.

В креативній індустрії: пільги для кінотеатрів, театрів, музеїв, готелів та інших закладів, які надають такого роду послуги.

"Дія Сіті": спеціальний режим оподаткування для ІТ-галузі, коли ми створюємо з вами спеціальну віртуальну зону, після реєстрації в якій люди зможуть працювати "в білу", працювати за спеціальними умовами оподаткування і розвивати свій бізнес.   

Крім цього, в комітеті буде розглядатися на найближчому засіданні законопроект так званий по інвестиціям – це додатковий законопроект до основного закону і законопроекту, який є в Комітеті з питань економічної політики і був підтриманий нами в першому читанні. Я пропоную саме ці два законопроекти 3761 і 3762 включити до порядку денного.

Також хочу відреагувати на той закид, який пролунав на Погоджувальній раді щодо законопроекту 2524, який вже став Законом та підписаний Президентом, та спрямований на підтримку вітчизняного бізнесу, створення для нього дуже зручних умов співпраці з Державною податковою службою. Я б радив би колегам читати Регламент або хоча б консультуватися зі спеціалістами, які більше розбираються в Регламенті, перед тим, як озвучувати таке слово страшне як "фальсифікації".

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Хто бажає? Шуфрич Нестор Іванович.

 

ШУФРИЧ Н.І. Шановний Дмитро Олександрович, шановні колеги, на жаль, двоє наших колег зараз лікуються від COVID-19: Юлія Володимирівна Тимошенко та Степан Чернявський.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Троє, Нестор Іванович, троє.

 

ШУФРИЧ Н.І. Я бажаю їм якомога швидшого одужання. І вважаю, що в п'ятницю ми маємо поговорити не тільки з міністром охорони здоров'я, а й з керівником уряду. Тому що Верховна Рада і ми з вами виділили всі можливості, надали всі можливості для того, щоб того, що зараз перебуває з COVID в країні, не могло статися. Ця розмова має бути дуже принциповою.

На жаль, ситуація зі свободою слова в країні теж бажає кращого. Вперше, наскільки я пам'ятаю, не було продовжено ліцензію телеканалу – в даному випадку КРТ.

Я хочу звернутися до свого колеги з профільного комітету. Врешті-решт треба визначитись із питанням перепризначенням представників Верховної Ради України в Нацраді з питань телебачення і радіомовлення. Це вже сором, ми самих себе не поважаємо. Якщо вам подобаються такі представники, так призначте їх від "Слуги народу". То ми будемо. Тому що зараз усі кивають, що це люди Порошенка, а вони знищують свободу слова фактично. Візьміть на себе відповідальність за них.

Я не можу не звернути увагу на безпрецедентний наїзд на "112" канал. Це фактично спроба рейдерства під прикриттям влади. Праворадикали напали на журналістську групу ZIK в Одесі під час прямої трансляції. Реакції поки що нема. Підпал – вже повторна схема, але тут уже знайшли виконавців. Усе це дало можливість напасти на наших активістів "Опозиційної платформи – За життя" під Харковом, ми все про це знаємо. Такі дії мають отримати вирок! Люди мають бути, які на це спромоглися, покарані.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитро Олександрович, шановні колеги! Дмитро Олександрович, законопроект 3984 – він поданий Президентом України як невідкладний – про особливості державної політики забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях. 2 вересня на засіданні комітету ми його розглянемо. Є пропозиція, щоб 3 вересня ви його внесли на розгляд у Верховну Раду, користуючись частиною четвертою статті 101 Регламенту України.

І з приводу того, що відбувається в нас з учбовим процесом. Ми як Комітет з питань прав людини можемо констатувати факт, що наші учбові заклади не готові до учбового процесу, бо Кабінет Міністрів замість того, щоб виділити кошти на придбання засобів захисту працівників освіти, поклав це вкотре на місцеві бюджети. І це стосується не тільки шкіл, це стосується дитячих садочків, профтехосвіти, вузів.

Знову перекладають на місцеві бюджети. Цієї програми ніхто не закладав, кошти не були виділені. І я можу констатувати як народний депутат-мажоритарник, повернувшись зі свого округу, що зараз знову директори просять небайдужих батьків, благодійників втрутитись в цю ситуацію. Це просто ганебно на тлі того, що уряд знав, що відбувається з ситуацією з коронавірусом.

Також ми пропонуємо внести на розгляд Верховної Ради України законопроект 3036а – це законопроект про обов'язкове медичне державне страхування всіх працівників сфери освіти. Ми захистили подібним законом медиків, не захистили, давайте цим законом захистимо наших працівників сфери освіти.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Наступний – Кожем'якін Андрій Анатолійович.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Доброго дня, шановні колеги. Дякую, Дмитро Олександрович.

Я вітаю всіх з початком роботи сесії і сподіваюся, що поява у нас на столах таких симпатичних бокалів – це не тому, що побила все скло Верховна Рада, а тому що йде пандемія. Хоча чим відрізняється липень від червня? От я маю на увазі такі. Може краще ходити зі своїми стаканами тут в нас на сесію, щоб не опускатися до рівня пікніка? Це перше.

Друге. Я хотів би попросити все ж таки, Дмитро Олександрович, з повагою, всі так люблять спорт, з повагою відноситися до спорту і до молоді, яка переймається спортом, не тільки молодь, а й діти, і всі люди, які сьогодні полюбляють його, все ж таки один раз на тиждень давати можливість якийсь. У нас не багато хороших і добрих законів, законопроектів, але вони є. І тому, якщо один раз на тиждень один законопроект стояв би в порядку денному, я думаю, що спортсмени, і спортивна спільнота, і олімпійська спільнота, вона була дуже вдячна нам політиками за те, що ми це робимо.

Тому 3498 у нас є, тут він відсутній взагалі, це проект Закону щодо меценатства  в спорті. 3550 – щодо сприяння розвитку фізичної культури і спорту. І там трошки дуже далеко стоїть 3011 – про фізичну культуру і спорт. Це перше.

І друге. Я хотів би до Василя Івановича теж звернутись і нагадати, що в цьому році закінчується дія Державної програми забезпечення молоді житлом 13-20-го року. На жаль, вона не фінансується вже з 15-го року. Тобто, якщо в цьому році вона не буде продовжена, ви ж знаєте, її дія, то можуть бути зупинені відповідні місцеві програми всі повністю. Тому я хотів би вас попросити і звернутись до вас продовжити Кабміном дію цієї програми.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Андрій Анатолійович, я думаю, що не головне в Верховній Раді, якого формату будуть стаканчики. Да. І я думаю, що якщо ми навіть говоримо зараз про те, що масок не вистачає в школах. Ну, якщо вам буде зручно приходити зі своїм, будь ласка, це ваше право.

Хто ще буде виступати? Юрій Юрійович Арістов.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановний Дмитро Олександрович, шановні колеги! Прошу перенести розгляд законопроекту 3991 на четвер 3 вересня, щоб була можливість опрацювання зауважень до нього, наведених у висновках Мінфіну та ГНЕУ.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Всі бажаючі виступили?

Руслан Олексійович Стефанчук, Представник Президента України у Верховній Раді України.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Да, якщо дозволите, якщо можна, от коротко відреагую на запитання шановної Іванни Орестівни. Іванна Орестівна, в мене вже цей список законопроектів, які потребуються для гармонізації, для адаптації Acquis communautaire є, він надісланий віце-прем'єр-міністру. Я просто перешлю вам для ознайомлення, щоб ми сконтактували і синхронізували нашу діяльність по заведенню цього законодавства "в тіло" законодавчого простору України.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, шановні колеги. Всі бажаючі виступили. Я всім дякую ще раз. І плідного тижня, і плідної сесії. Дякую.