ЗАСІДАННЯ ПЕРШЕ

(продовження)

Зал засідань Верховної Ради України

27 березня 2025 року, 10 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України СТЕФАНЧУК Р.О.

 

10:13:14

ГОЛОВУЮЧИЙ. Слава Україні!

Шановні народні депутати, відповідно до прийнятої нами Постанови "Про деякі питання організації роботи Верховної Ради України дев'ятого скликання в умовах дії воєнного стану" сьогодні ми продовжуємо наше пленарне засідання.

Шановні колеги, звертаю вашу увагу, що згідно з прийнятою Верховною Радою України постановою усі присутні на пленарному засіданні не повинні поширювати інформацію щодо його початку, перебігу та прийнятих у парламенті рішень раніше ніж через годину після оголошення перерви в пленарному засіданні. Прошу усіх колег неухильно дотримуватись прийнятого українським парламентом рішення і відповідально поставитись до забезпечення безпеки єдиного законодавчого органу нашої держави.

Шановні колеги, у разі повітряної тривоги буде оголошено перерву в пленарному засіданні, і ми всі маємо перейти до безпечних місць відповідно до схеми укриття.

Шановні народні депутати, сьогодні день народження у нашого колеги народного депутата України Валерія Івановича Божика, "Слуга народу". Давайте привітаємо колегу, побажаємо невичерпної енергії, наснаги і плідної роботи на благо України. (Оплески)

 Шановні народні депутати, за парламентською традицією я пропоную розпочати роботу з виконання Державного Гімну України.

(Лунає Державний Гімн України)

Шановні колеги, Україна вже 38-й місяць героїчно протистоїть повномасштабному збройному вторгненню Російської Федерації. Ворог продовжує тероризувати мирне населення, застосовуючи ударні дрони та здійснюючи масовані атаки. Лише вчора під ворожим вогнем опинилися Харків, Дніпро та інші населені пункти. Наші захисники та захисниці щодня виборюють майбутнє країни, захищаючи нашу землю, свободу та право жити в незалежній державі.

У цей день, 27 березня, ми згадуємо  важливу подію в міжнародній підтримці України, тому що рівно 11 років тому Генеральна Асамблея Організації Об'єднаних Націй ухвалила резолюцію, яка підтвердила територіальну цілісність нашої держави.

Шановні колеги, я прошу хвилиною мовчання вшанувати пам'ять усіх, хто віддав своє життя за незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також усіх жертв російської агресії.

(Хвилина мовчання)

Дякую. Прошу сідати.

Шановні народні депутати, я прошу запросити колег до зали, тому що ми одразу будемо переходити до розгляду питань порядку денного.

А поки відповідно до статті 28 Регламенту Верховної Ради України перед початком розгляду питань порядку денного я пропоную провести сигнальне голосування. Перед голосуванням прошу народних депутатів перевірити наявність вашої особистої картки у пульті, що знаходиться на вашому робочому місці. Я нагадую, що необхідно одночасно утримувати сенсорну кнопку та зелену кнопку "За" до появи результатів голосування на табло.

Шановні колеги, я прошу вас взяти участь у сигнальному голосуванні. Прошу народних депутатів взяти участь у сигнальному голосуванні. Будь ласка. 

 

10:19:28

За-207

Проти – 8, утримались – 3, не голосували – 82. Всього – 300.

 Я бачу, епідемія червоних кнопочок, вона вже починає ходити по залу, шановні колеги.

Шановні друзі, перелік питань, який попередньо був узгоджений Погоджувальною радою, вам надано, і переходимо до його розгляду.

Я хочу нагадати, що ми знаходимося в розгляді питання 11290, це проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об'єктів критичної інформаційної інфраструктури. Це друге читання. Ми вчора пройшли всі поправки на врахування. Сьогодні ми говорили про те, що буде виступ Дмитра Олександровича Разумкова – до 3 хвилин, і після цього він поставить ще одну поправку на підтвердження, і після цього голосуємо законопроект в цілому.

Будь ласка, Дмитро Олександрович – до 3 хвилин виступ. А я прошу інших колег зайняти свої місця. Будь ласка, Дмитро Олександрович.

 

10:20:32

РАЗУМКОВ Д.О.

Шановні колеги, я дивлюся просто на цей закон і кожного разу дивуюся, це мені нагадує дитячий анекдот, пам'ятаєте: "Миші плакали, кололися, але продовжували жерти кактус". Це про 11290. Вже міняють і доповідача, вже заносять ще раз, можна ще назву його поміняти – суть залишається.

Шановні колеги, те, що відбувається в цьому законопроекті з Держспецзв'язком, там віддають повноваження уряду, частково Президента і, головне, частково Верховної Ради України. Якщо ви готові віддати свої повноваження, які вам відписані Конституцією, ви можете це зробити. Давайте тоді просто завершимо свою каденцію, розгонимо парламент, і нехай буде служба спецзв'язку вирішувати, хто на яких посадах буде працювати, хто за що буде відповідати, віддамо їм весь функціонал, розгонимо Офіс Президента, розгонимо Кабмін. Буде одна структура, яка буде займатися всім, тому що так зручно. Можливо, там буде більш ефективності, виходячи з того, як ми самі хочемо віддати свої повноваження.

Я хотів би вам всім нагадати, Верховна Рада вже не перший раз провалює цей законопроект. Я вдячний кожному народному депутату, який за нього не голосує. Сподіваюся, сьогодні так само вистачить розуму в цій залі не голосувати за закони, які не відповідають Конституції, які не відповідають здоровому глузду, які не відповідають інтересам держави. Вас обирали люди, ви маєте виконувати свої функції. Якщо хтось не хоче цього робити і готовий поділитися своїми повноваженнями, і своїми обов'язками з Держспецзв'язком – будь ласка. Але давайте тоді і зарплати туди передамо і функціонал Верховної Ради. Якщо Президент хоче цьому органу віддати свої повноваження – будь ласка, хай вносять відповідний закон. Але   те, що відбувається, це повна єрунда, коли Держспецзв'язок буде вирішувати, а чи можна людину призначити на ту чи іншу посаду у всіх міністерствах і відомствах. Це що, це де таке в Конституції записано? Де записано в Законі про Кабмін? Де записано в повноваженнях народного депутата?

Наступне питання. Ви передаєте частину повноважень і до Ради національної безпеки і оборони. Колеги, працюйте на своїх місцях, там, де вам  сьогодні держава дала попрацювати, і люди дали попрацювати, так само, не перекладайте відповідальність на інших. Не забувайте, що за нашою діяльністю дивляться і люди в тилу, і хлопці з дівчатами на фронті.

Будь ласка,  не голосуйте за цей законопроект, він шкідливий.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, будь ласка, займіть свої місця. Дмитро Олександрович не буде вже ставити більше поправок, але у вас є право на відповідь щодо тих зауважень, які прозвучали, і будемо голосувати.

Перед тим як ви почнете, Єгор, секундочку. Шановні колеги! Шановні колеги,  я звертаюсь до вас, я прошу всіх зайняти місця, тому що ми одразу після цього починаємо голосувати за цей важливий законопроект. Я  хочу підтвердити одну річ: це важливий євроінтеграційний законопроект, від якого залежить в тому числі питання Ukraine Facility.

Будь ласка,  Єгор, дайте  відповідь на питання, і голосуємо.

 

10:24:00

ЧЕРНЄВ Є.В.

Шановні колеги, по-перше, жодного позбавлення повноважень або Верховної Ради, або Кабінету Міністрів в цьому законі немає. І я хочу нагадати про те, що робить Держспецзв'язок за цим законом. Він пропонує в органах державної влади та в критичній інфраструктурі пропонує людину, яка буде відповідати за кібербезпеку. Все! Все, що робить по цьому закону Держспецзв'язок. Де тут зменшення повноважень Верховної Ради або Кабінету Міністрів, або Президента? Немає.  

Але цей законопроект великий, комплексний законопроект якраз таки  систематизує роботу кібербезпеки, кіберзахисту країни. Він створювався згідно з Директивою NIS2, європейською директивою, і це також на виконання Ukraine Facility задля того, щоб ми отримали допомогу від наших європейських партнерів. Тому я прошу проголосувати за цей законопроект і підтримати його.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги! Шановні колеги, переходимо до прийняття рішення. Я прошу народних депутатів зайняти свої місця. Будь ласка, колеги, я прошу зайняти свої місця. Я прошу всіх зайняти свої місця.

Я ставлю пропозицію прийняти в другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними поправками проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об'єктів критичної інформаційної інфраструктури. Реєстраційний номер цього законопроекту 11290.

Готові голосувати? Я прошу народних депутатів голосувати.

 

10:26:32

За-240

Рішення прийнято. Закон прийнятий в цілому.

Покажіть по фракціях, будь ласка.

Шановні колеги, далі у мене є заяви від двох… Є заяви від двох фракцій і ще одна заява від двох фракцій з перервою з заміною на виступ.

Я спочатку запрошую до слова Ташеву Тамілу Равілівну. Будь ласка,Таміла.

 

10:27:13

ТАШЕВА Т.Р.

Шановні колеги, сьогодні використовуючи можливість, хочу привітати мусульманську громаду України, вже наступного тижня відзначатиметься Ураза-Байрам або Ід-аль-Фітр – завершення священного місяця Рамадан. Це велике свято для всіх мусульман світу та для мусульманської громади України і,  звісно,  і для  її найбільшої групи – кримських татар.

Україна – держава, яка продемонструвала, що з великою повагою ставиться до всіх релігій і культур. Толерантність, взаємна повага і  підтримка роблять нас сильними і єдиними.  На жаль, сьогодні Росія на окупованих територіях демонструє абсолютно протилежний підхід: переслідування, репресії,  утиски релігійних спільнот і національних меншин, зокрема і репресії проти мусульманської громади Криму, кримських татар та інших національностей. Ми маємо пам'ятати і нагадувати світу про це.

У ці дні прошу вас згадати українських воїнів-мусульман,  політв'язнів,  які зустрічають 12-й Рамадан та Ураза-Байрам на фронті в окопах або ж в ув'язненні. В Корані, священній книзі мусульман, сказано: "Якби Аллаг не дозволяв одним людям захищатися від інших, то були б знищені монастирі,  церкви, синагоги і мечеті, де часто згадується Боже ім'я". (Сура 22,  Аят 39,  40). Сьогодні представники усіх релігійних громад України борються пліч-о-пліч за нашу свободу, за право бути вільними, за нашу спільну батьківщину чи то з Біблією, чи то з Кораном, чи то з Торою. Саме це робить нас сильними.

Хочу закликати, якщо ви маєте друзів,  знайомих чи колег-мусульман,  обов'язково привітайте їх із цим святом,  із завершенням посту. Для них це дійсно справді важливо відчути підтримку і тепло в цей час.

Рамадан мубарак. Дякую. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я запрошую… Ще одна перерва із заміною на виступ. Будь ласка, я запрошую Софію Федину.

 

10:30:01

ФЕДИНА С.Р.

Учора всі наші соцмережі облетіли знімки наших азовців, яких засудила московська федерація на страшні терміни. І це зрозуміло, коли держава-агресор, держава-терорист засуджує наших бійців, тому що московська федерація не поважає нікого і нічого. Але також вчора в суді було відмовлено у гідному відношенні і відмовлено у наданні належної медичної допомоги нашому захиснику – полковнику Іллі Лапіну, якого ви бачите на фото. Полковнику, який тричі за час війни повертався з пенсії захищати Україну, її рубежі, хоч він не був зобов'язаний цього робити.

Сьогодні його і інших наших бойових офіцерів, як генерала Горбенка, генерала Галушкіна, судять за те, що вони мовбито неналежним чином організували оборону на Харківщині. Про цю неналежність говорять цивільні судді, цивільні прокурори, цивільні дебеерівці, цивільні слідчі, які взагалі не розуміються, що відбувається на фронті.

Полковник Лапін вчора в знак незгоди зі свавіллям оголосив голодування. У нього діабет, у нього тромбоемболія, у нього обпечені легені і проблеми з серцем. Для нього це є смертний вирок, але суддя вчора відмовила в належному лікуванні в стаціонарі.

Я звертаюся до Уповноваженого з прав людини і звертаюся до Комітету з прав людини: негайно втрутитися і забезпечити гідне відношення до наших військовослужбовців, і, зокрема, до полковника Лапіна, і забезпечити йому право на повний медицинський супровід. Я звертаюся до Комітету з питань оборони. Ви провели правку про бойовий імунітет. Нагадайте клятим суддям, прокурорам і слідчим, що цей імунітет має бути у військових, бо військові сьогодні єдині ті, хто гарантує наше життя і зрештою перебування нас у цьому залі!

Ми як депутати незалежно від фракцій і політичних вподобань сьогодні маємо стати на захист військових, бо завтра не буде кому захищати нашу українську державу. Я прошу, благаю і вимагаю забезпечити гідне відношення до військових і врятувати полковника Лапіна! Слава Україні!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, продовжуємо нашу роботу. Я прошу шановних колег підготуватися до нашого розгляду питань порядку денного.

І наступним питанням у нас проект Закону 4560 – це проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту в Україні з метою приведення їх у відповідність з актом Європейського Союзу. Це друге читання. І ми домовлялися таким чином, що у нас буде 4 хвилини – виступ Герасимова. Будуть поправки Мамки, три, так? Добре. Буде чотири поправки Крейденка, так? Чотири поправки Крейденка. І виступ "Батьківщини", і ми голосуємо. Так, чотири поправки зараз Крейденка. І Дмитро Олександрович ще буде, да? Добре.

Тоді почнемо з Герасимова – 4 хвилини.

Добре, тоді почнемо з Мамки. Григорій Миколайович – до 3 хвилин, я правильно розумію, замість ваших 14 поправок? Будь ласка, Григорій Миколайович. Включіть йому з місця.

 

10:34:26

МАМКА Г.М.

Я коротко. Дійсно, як мені повідомляли, цей законопроект дуже важливий для міжнародних перевізників. Але просто біда у нас в тому, що ми, на мою думку, шкодимо і змінюємо ті системи і підходи, які уже встановлені, стали сталими в Україні.

Що я маю на увазі? Наприклад, от наприклад, по боротьбі з корупцією і громадські ради доброчесності, ми всі не можемо до цього часу зрозуміти, що таке бездоганна ділова репутація. В цьому законопроекті ми вводимо цей термін, і я все-таки хотів би звернутися до колег, щоб в майбутньому вони подивилися до тих комісій, які по транспортних перевезеннях будуть по яких критеріях, на яке око, на ліве чи на праве, будуть встановлювати: бездоганна ділова репутація чи трохи інша. Може, буде вже новий критерій, якась корупційна репутація і все інше, але це є, коли такий термін вводиться в законі, на мою думку, необхідно його конкретизувати повністю для того, щоб сказати людям і перевізникам, хто його встановлює, по яких критеріях він визначається і після цього вже, хто буде уповноважений приймати відповідні рішення.

Я згадую дебати в Верховній Раді в цьому скликанні про те, що тільки  створимо електронні путевые листи, електронні кабінети перевізника, оце налаштується. Згадайте, з трибуни Верховної Ради коли кричали: паперові "путевые" листи – це у нас пережиток СССР. До чого ми дійшли? Ми цим законопроектом виключаємо електронний кабінет щодо перевізника.

Я вибачаюся, а це як? Тобто ми забули уже процес діджиталізації? Необхідно сказати, що ми не змогли за 6 років зробити діджиталізацію у всіх сферах господарської діяльності. І цей законопроект пронизаний такими термінами, де ми не можемо пояснити, чому так і яким чином це буде відбуватися.

Але потрібен законопроект, його необхідно підтримувати і вступати до Євросоюзу. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, далі Разумков Дмитро Олександрович – до 2 хвилин замість поправок.

 

10:37:12

РАЗУМКОВ Д.О.

Колеги, у нас склалася дивна традиція: у нас все, що треба протягнути, йому присвоюють значок Євросоюзу або Facility, або ще якихось норм. Скажіть, будь ласка, колеги із монобільшості, із інших фракцій, які планують за це голосувати, ви читали норми, які закладаються в цей законопроект? От візьміть, поки зараз іде голосування, виступи, до голосування почитайте, будь ласка, і подивіться, що за цей законопроект не варто голосувати. Якщо там просто стоїть в порядку денному, що там є флажок Європейського Союзу, прапорець, це не означає, що він відповідає Європейському Союзу, що він відповідає тим нормам, по яким живе Європейський Союз, що там є захист бізнесу, захист інтересів людини і захист тих прав і норм, по яким маємо жити нормальна держава. За цей законопроект не варто голосувати.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Далі, будь ласка, Крейденко буде, так? А після цього Герасимов ще і потім ще з "Батьківщини" буде Бондарєв. Правильно?

Будь ласка, почнемо з Крейденка, тільки називайте одразу номер поправки, щоб я міг знайти її.

 

10:38:17

КРЕЙДЕНКО В.В.

Номер поправки 16, він звучить наступним чином. Я хочу на врахування поставити. "Навчальний центр – це суб'єкт господарювання, визначений для здійснення професійного навчання працівників автомобільного транспорту з метою набуття професійної компетентності." Для чого я хочу, щоб ця поправка була врахована? Для того, щоб водії мали змогу професійно навчатися керувати транспортними засобами, бо відсутність якраз підготовки професійної водіїв, вона може сказатися як на якості надання послуг, так і привести до смертельних ДТП. В ЄС давно діють такі правила і саме такі навчальні центри як суб'єкти господарювання є визначальними в питанні безпеки. Прошу поставити на врахування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, 16 поправка авторства Крейденка. Комітетом відхилена. Автор наполягає поставити на врахування цю поправку. Ставлю 16 поправку на врахування. Прошу голосувати.

 

10:39:34

За-79

Рішення не прийнято. 

Яка наступна поправка? Номер поправки скажіть.

 

10:39:38

КРЕЙДЕНКО В.В.

Поправка 27, вона звучить наступним чином: службове приміщення – приміщення, пристосоване для постійного зберігання документів стосовно... пристосованих умов провадження та організації господарської діяльності з перевезення пасажирів або вантажів, які знаходяться на території України.

Для чого я хочу, щоб це було враховано? Бо документи перевізника, на мою думку і на думку Європейського Союзу і їх правил, мають бути доступними для перевірки, щоб уникнути махінацій, бо часто документи губляться після ДТП, що унеможливлює притягнення винних до відповідальності. Тому прошу поставити на врахування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, 27 поправка авторства Крейденка комітетом відхилена. Автор наполягає на врахуванні цієї поправки. Ставлю 27 поправку на врахування. Прошу голосувати.

 

10:40:44

За-88

Рішення не прийнято.

Ви ще будете наполягати чи може... Ще дві. Будь ласка.

 

10:40:51

КРЕЙДЕНКО В.В.

Теж важлива 44 поправка звучить: "Відомості про скоєнні порушення законодавства автомобільним перевізником, менеджером (управителем) з перевезень автомобільним транспортом, перелік яких визначено у порядку втрати або відновлення бездоганної репутації, вносяться до Єдиного комплексу інформаційних систем у сфері безпеки на наземному транспорті".

В чому тут суть? Перевізники, що системно порушують закон, не повинні продовжувати працювати. Створення єдиної бази дозволить відстежувати порушників та не допускати їх до перевезень. Прошу підтримати. Важливо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, 44 поправка авторства Крейденка комітетом відхилена. Автор наполягає на врахуванні. Я ставлю 44 поправку на врахування. Прошу народних депутатів голосувати.

 

10:41:54

За-90

Рішення не прийнято.

І завершальна поправка Крейденка. Будь ласка.

 

10:41:59

КРЕЙДЕНКО В.В.

Завершальна, номер 83. Суть її в тому, що водії маршруток і міжміських автобусів в нинішніх умовах зазвичай працюють 12-16 годин без відпочинку. Втомлені водії – це прямий ризик для життя пасажирів та інших учасників дорожнього руху. Саме тому я подав правку 83, яка саме забезпечує умови праці та відпочинку членів екіпажу згідно вимог діючого законодавства. Тому прошу підтримати це для того, щоб дати змогу водіям працювати відповідно до розкладу і не збільшувати час їх роботи без відпочинку.

Дякую. 83-я.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, 83 поправка авторства Крейденка, теж комітетом відхилена. Автор наполягає на врахуванні. Я ставлю 83 поправку на врахування. Прошу народних депутатів голосувати.

 

10:43:08

За-108

Рішення не прийнято.

Дякую, шановні колеги. Далі у нас, будь ласка, наступний у нас буде  Бондарєв. Скільки? По-моєму, у вас до 2 хвилин, так? До 2 хвилин – Бондарєв.

 

10:43:25

БОНДАРЄВ К.А.

Шановні колеги, я хотів би декілька слів звернути вашу увагу на два питання. Перше питання. Це те, що ми сьогодні обговорюємо, воно повністю прописано тим законом, який ми сьогодні розглядаємо. І прошу звернути вашу увагу на таку річ, яка в мене є зараз в руках, – це картка. Це картка професійного водія вантажівки. Є посвідчення водія, а є картка.

Друзі, я є професійним водієм. І я хоча б раз на рік сідаю за кермо вантажівки і знаю, що це таке. Я знаю всі питання, професійно знаю, і можу дискутувати з вами дуже довго. Але повірте людині, яка має досвід і має відповідні документи. Я їжджу на вантажівці. Я прошу вас підтримати цей законопроект, тому що він вирішує дуже багато питань. І сьогодні фракція "Батьківщина" буде його підтримувати.

А на що я хочу вас звернути увагу, на які питання, це на проблеми взагалі транспортної галузі. В нас є проблема – це наглядові ради. Є Мустафа Найєм, який сьогодні обходиться нам в 500 тисяч гривень. Є наглядова рада Укрзалізниці, яка шалені кошти витрачає кожен місяць на своє утримання. Сергій Лещенко там борець з корупцією, і ми їх не чіпаємо, а витрачаємо шалені кошти. Чому ми не піднімаємо питання наглядових рад?

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, будь ласка, Герасимов ще – до 4 хвилин. І після виступу Артура Володимировича ми будемо голосувати. Я прошу народних депутатів приготуватися.

А поки Артур Володимирович, будь ласка, до 4 хвилин.

 

10:45:43

ГЕРАСИМОВ А.В.

Дякую. Шановні колеги, я не буду говорити 4 хвилини, Руслан Олексійович, але попрошу дуже уважно мене послухати.

Дивіться, чи є в цьому законі дійсно норми, які потрібні для нашої інтеграції з Європейським Союзом? Так, є, це правда. Чи є тут норми, які не дозволяють нам інтегруватися? Також є. Назву тільки одну з них. Наприклад, рішення щодо навчальних центрів підвищення кваліфікації буде прийматися Кабміном без конкурсів. І почитайте висновок юридичного управління. І це несе значні корупційні ризики та суперечить частині третій статті 42 Конституції України, за якою не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Це ще пів біди, хоча це прямий канал, пряме джерело корупції. Але ключове, колеги, от зараз дуже уважно. Я попрошу всіх зараз не підтримувати цей законопроект і відправити його на термінове повторне друге читання з однієї причини. Тому що під виглядом євроінтеграції, увага, знімається ліцензування перевезення школярів – дітей. Знаєте, які пояснення мені надало Міністерство: так воно і зараз не дуже виконується, тому що воно не дуже виконується, а давайте ми його знімемо.

Чи існує там проблема? Так. Але чи можна її вирішувати таким чином? Категорично ні. Тому що, колеги, це діти, це наше не тільки майбутнє – це теперішнє. І я сьогодні закликаю вас зрозуміти, що це до першої аварії, до першого ДТП, в якому, боронь боже, щось може статися з дітьми в шкільному автобусі. Хто буде нести відповідальність?

Тому я закликаю вас не підтримувати це зараз. Після цього підтримати на повторне друге читання. І терміново зібрати комітет, і вилучити, чесно кажучи, з закону одну норму – одну, де під шумок євроінтеграції знімається ліцензування перевезення школярів.  І хочу ще раз підкреслити, проблема там дійсно є, але вирішувати її за рахунок життів дітей, я вважаю, це як мінімум неправильно і несправедливо і до них, і до майбутнього України.

Тому ще раз, не голосувати за цей законопроект. Підтримати його на  повторне друге. Скоротити строки, що завгодно, хоч зараз оголошувати перерву, збирати комітет і виймати цю норму з закону, і без нього голосувати цей законопроект.

Щиро вам дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.       

Шановні колеги, якщо хочете, можете відповісти від комітету. Якщо ні, переходимо… Будете відповідати? Переходимо до  голосування.

Шановні колеги, я прошу народних депутатів зайняти свої місця, ми переходимо до голосування.

Шановні колеги, я ставлю пропозицію прийняти в другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними поправками проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту в Україні з метою приведення їх у відповідність з актом Європейського Союзу (реєстраційний номер проекту Закону 4560).

Готові голосувати? Я прошу народних депутатів голосувати. 

 

10:49:49

За-267

Рішення прийнято. Закон прийнятий в цілому.

По фракціях покажіть, будь ласка.

З процедури – Бакумов, будь ласка, Олександр Сергійович.

 

10:50:00

БАКУМОВ О.С.

Шановний пане Голово, шановні народні депутати України, я вношу пропозицію змінити черговість розгляду питань порядку денного і наступним розглянути питання: перше – проект Постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради з питань розслідування можливих порушень законодавства при здійсненні заходів з оборони держави (реєстраційний 13123), і попередньо без обговорення, є домовленість з лідерами фракцій, і друге – це 10164-1 проект Закону про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо удосконалення правового регулювання окремих питань надомної та дистанційної роботи. Прошу, будь ласка, підтримати. А потім повернутися до запропонованого порядку денного.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, ви почули пропозицію. Я ставлю пропозицію Олександра Сергійовича на врахування. Прошу народних депутатів голосувати.

 

10:51:07

За-285

Рішення прийнято.

Тому, шановні колеги, так, як ми і говорили, наступний законопроект… як ми вирішили, наступний законопроект 13123. Проект Постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування можливих порушень законодавства України при здійсненні заходів з оборони держави.

Шановні колеги, ми домовлялися без обговорення. Тому я одразу ставлю пропозицію прийняти в цілому з урахуванням пропозицій комітету та з необхідними техніко-юридичними поправками проект Постанови реєстраційний номер 13123. Я прошу народних депутатів голосувати.

 

10:52:00

За-297

Рішення прийнято.

Шановні колеги, і наступний проект, як ми з вами прийняли рішення, яке буде розглядатися в черговості, 10164-1. Це проект Закону про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо удосконалення правого регулювання окремих питань надомної та дистанційної роботи.

У мене написано так: до 5 хвилин – Михайло Михайлович Цимбалюк і до 2 хвилин – Мамка. Але, якщо ви знімаєте, ми можемо одразу голосувати. Колеги, як ви скажете? Ви просите, Михайло Михайлович, все-таки, чи можемо голосувати? Голосуємо. Супер.

Шановні колеги, я ставлю пропозицію прийняти в другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними поправками проект Закону про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо удосконалення правого регулювання окремих питань надомної та дистанційної роботи (реєстраційний номер  10164-1).

Готові голосувати? Я прошу народних депутатів голосувати.

 

10:53:22

За-295

Рішення прийнято. Закон прийнято в цілому.

Шановні колеги, йдемо далі. Наступним проектом Закону у нас є проект Закону 12148 – це проект Закону про внесення змін до розділу "Прикінцеві та перехідні положення" Цивільного кодексу України щодо особливостей кредитування та фінансового лізингу у період дії воєнного стану.

Ми домовлялись так: у нас буде 2 хвилини – Герасимов, 2 хвилини –  Гончаренко і до 7 хвилин – Кириленко. До 5, так? 3, прекрасно. Значить, 2 хвилини – Герасимов, 2 хвилини – Гончаренко, 3 хвилини –  Кириленко, і голосуємо. Я прошу Павла Васильовича зайняти своє місце.

Будь ласка,  починаємо з Герасимова.  

 

10:54:13

ГЕРАСИМОВ А.В.

Шановні колеги, по-перше, щодо голосування за попередній закон одразу вам скажу, що, дивіться, от тепер, якщо боронь боже, щось станеться зі школярами у шкільному автобусі, ви персонально, кожен, хто голосував за цей закон, будете відповідати перед батьками цих школярів.    

І,  уж повірте, громадськість буде знати про це, тому що протоколи голосувань і стенограми засідань Верховної Ради, вони не знищуються і не горять. Всі побачать, як ви знехтували життям і здоров'ям школярів в Україні.

Що стосується цього законопроекту, навпаки, один з небагатьох зразків, коли Рада приймає добрі законопроекти. Я хочу подякувати і відповідному профільному комітету, і всім депутатам, хто голосував у першому читанні і хто проголосує зараз.

"Європейська солідарність" серед співавторів цього законопроекту, і я особисто, і Олексій Гончаренко, і багато інших членів фракції. А проблема звідки взялася, я поясню. І питання, чесно кажучи, до влади і до Кабінету Міністрів, чому вони цю проблему, хоча мали для цього всі засоби, не вирішували 3 роки. Проблема яка? Окупація України –  Київщина, Сумщина, Чернігівщина, Харьківщина, і наші фермери, наші сільськогосподарські підприємства втратили техніку, втратили посіви, втратили все. Але одночасно вони мали кредити в банках. І незважаючи на те, в якій ситуації опинилися наші фермери  і сільськогосподарські підприємства, банки почали їх знищувати, почали займатися рейдерством. І цей закон вирішує цю проблему. І я хотів би сказати, що це відповідь Верховної Ради і "Європейської солідарності" в тому числі на численні звернення громадян, на численні наші зустрічі, на яких ми обговорювали ці питання і обіцяли це вирішити.

Тому закликаю всіх проголосувати за цей закон, одне з небагатьох нормальних рішень цієї Верховної Ради. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Гончаренко Олексій Олексійович.

 

10:56:28

ГОНЧАРЕНКО О.О.

Друзі, дійсно, дуже важливий закон, закликаю всіх його підтримати. Тут, у Верховній Раді, певний час тому я виступав і казав про те, що ми маємо негайно вирішити цю проблему. Бо, дійсно, є фермери, просто щоб ви зрозуміли, що відбувається. Є фермери, які, наприклад,  займалися сільським господарством на окупованій Донеччині чи Херсонщині, чи на Запорізькій області. І далі прийшли окупанти. Вони поїхали звідти, вони не стали співпрацювати з окупантами,  вони приїхали на контрольовану територію. Але всі чудово знають,  що аграрні підприємства,  вони завжди кредитуються,  ну,  це така є специфіка сільського господарства,  там інакше працювати неможливо. І далі що відбувається? Ті,  хто перейшов там на бік окупанта чи почав з окупантом співпрацювати,  вони  кредити не платять,  до них питань нема, вони здали Україну і ще й мають з цього фінансовий зиск. А ті,  хто є патріотами,  хто не став співпрацювати з окупантами,  хто поїхав і не веде сільське господарство зараз  там,  тих банки,  наші українські банки почали нищити,  вимагаючи від них віддати гроші, які вони не можуть віддати, бо заставою є те майно,  але завжди  ж брали ще і  особисте доручення.

Тому,  друзі, дуже важливо зараз проголосувати і підтримати тих патріотів України,  які дійсно поїхали,  які  обов'язково повернуться на цю територію, коли ці території знову повернуться під контроль України. А сьогодні ми маємо їм допомогти – прийняти цей закон. І я дуже радий,  що нам вдалося разом з вами вирішити це питання, яке не вирішувалося три роки. Всі голосуємо за.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Іван Григорович –  до 3 хвилин.

 

10:58:33

КИРИЛЕНКО І.Г.

Шановний пане Голово, шановні колеги! Іван Кириленко, фракція "Батьківщина". Друзі, дуже непростий закон,  небагато людей в залі. Але хочу сказати,  що  у нас в кожному такому документі,  який ми  приймаємо,  який має вагу потім  нормотворчого нашого життя на багато років,  є буква,  а є дух. Так-от  в цьому законі я хочу звернути увагу на те,  що дух цього закону, дух – це не лише про техніку,  яка куплена  в кредит і яка залишилася на окупованій території,  яку неможливо було  вивезти, трактори,  комбайни,  сільськогосподарський реманент,  врожай зібраний,  бо це була зима. Друзі,  це не  лише про фермерські господарства,  це не лише про кредити,  які неможливо повернути, чи лізинг, який неможливо  реалізувати,  це закон про людей. І ми ще раз і ще раз цим законом, ухваленням його покажемо перед усім світом, що ми цивілізована країна, ми воюємо не лише за територію – територіальна цілісність – це святе, – але ми воюємо і за душі людей, на відміну від ворога, якого цікавить тільки територія.

Друзі, я розумію, наскільки складно сьогодні в цій ситуації, бо в банках своїх власних коштів нема, там гроші вкладників. І їх зрозуміти можна. Але я дуже дякую авторам, які знайшли механізм, як це все зробити так, щоб, як кажуть, і вовки цілі, і вівці ситі, вибачте трішки за тавтологію.

 Але цей закон треба приймати, треба. Треба підтримати патріотів – наших фермерів. Це тисячі господарств, це в основному депутати місцевих рад, люди активні. Південь і схід України бурхливо розвивався з точки зору і фермерства, і сільського господарства. І це свідчення того, що Україна перед широкомасштабним вторгненням уже отримувала по 80 мільйонів тонн зерна. Це фантастично! І це за рахунок саме цих регіонів, це за рахунок саме цих фермерських господарств. Вони вірять в те, що ми їх підтримаємо, бо вони поїхали з окупованих територій в останній момент, вибачте, босі і голі. Але банки є банки, вимоги є вимоги. Давайте цим законом допоможемо вижити одним і втриматись на плаву іншим.

Голосуємо – за. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, будь ласка, я прошу народних депутатів зайняти свої місця. Ми переходимо до голосування за цей проект закону.

Я ставлю пропозицію прийняти в другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними поправками проект Закону про внесення змін до розділу "Прикінцеві та перехідні положення" Цивільного кодексу України щодо особливостей кредитування та фінансового лізингу у період дії воєнного стану (реєстраційний номер законопроекту 12148).

Готові голосувати? Я прошу народних депутатів голосувати.

 

11:02:00

За-273

Рішення прийнято.

Покажіть по фракціях. Дякую, колеги.

Далі, шановні колеги, наступний законопроект 9234-д. Це проект Закону про хміль та хмелепродукти. Євроінтеграційний законопроект, друге читання. Ми домовлялися таким чином: до 3-х хвилин виступ Лукашука і голосуємо. Тому прошу шановних депутатів не розходитись.

Будь ласка, Лукашук. Будь ласка, будь ласка, пропустіть колегу.

 

11:02:57

ЛУКАШУК Б.О.

Шановний пане головуючий, шановні колеги! Законопроект 9234-д є євроінтеграційним і його прийняття у майбутньому дозволить збільшити експортний потенціал України в цій галузі. Законопроект спрямований на приведення у відповідність до стандартів ЄС процедури сертифікації хмелю та хмелепродуктів, контролю за діяльністю сертифікаційних центрів, особливості маркування хмелю, порядку офіційного нагляду за цим процесом, порядку переробки та змішування хмелю. Також даний законопроект урегулює державний контроль та відповідальність за дотриманням законодавства у сфері хмелярства.

Нашою фракцією були подані до другого читання поправки та пропозиції, більшість з яких спрямована на мінімізацію корупційних ризиків, а також усунення термінологічних помилок та суперечностей. Серед іншого законопроектом пропонується створення груп об'єднаних виробників хмелю та хмелепродуктів, які матимуть право самостійно розробляти та подавати на затвердження центральному органу виконавчої влади рекомендації щодо якості хмелю.

До першого читання пропонували створювати такі групи у кількості  не менше трьох членів. Нашою фракцією була запропонована поправка збільшити кількість членів таких об'єднань до семи, адже збільшення реальних учасників таких об'єднань забезпечить відображенням таким об'єднанням дійсних інтересів галузі, а не вузької групи виробників, які будуть мати можливість самостійно впливати на роботу галузі в цілому.

Комітетом Верховної Ради з питань аграрної та земельної політики більшість пропозицій та правок нашої фракції була врахована, тож фракція "Батьківщина" буде голосувати за.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, переходимо до голосування. Я ставлю пропозицію прийняти в другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними поправками проект Закону про хміль та хмелепродукти (реєстраційний номер 9234-д). Ще раз нагадаю, що це євроінтеграційний законопроект, тому прошу особливої уваги до голосування за нього.

Шановні колеги, готові голосувати? Я прошу народних депутатів голосувати.

 

11:06:06

За-282

Рішення прийнято. Закон прийнятий в цілому.

Дякую, шановні колеги.

Вже, так? Надійшла заява ще від двох фракцій з перервою з заміною на виступ. Слово надається Железняку Ярославу Івановичу. Будь ласка.

 

11:06:29

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І.

Шановні колеги, є погана традиція, я кожні два тижні маю виступати з цієї трибуни, щоб закликати вас згадати про те, навіщо нас обрали. Напевно, мало з вас знають, точніше, ніхто не знає, але на вихідних нам прислали американці нову угоду по копалинах. Це вже не рамковий документ – це повноцінна угода на 60 сторінок, 58, якщо точно.

Колеги, і при всіх рівних, але я думаю, що коли ви дізнаєтесь, що всередині, це не фінальний документ, він буде обговорюватись, ви будете справді шоковані, там мова іде про всі надра, всі надходження від них, повне вето американської сторони на всі питання, навіть дрібні зміни, гроші виводяться за кордон, якщо не доходять з нашої вини, ми доплачуємо і багато іншого. І ви зараз це дізнаєтесь від мене, від опозиційного народного депутата, а мали би дізнаватися від урядовців. Є єдина проблема – вони сюди не приходять і ми, особисто я викликав двічі міністра економіки, ніхто не проголосував, а якщо б навіть проголосували, вони б все одно не з'явились, як не з'явився міністр оборони, як не з'являється міністр закордонних справ, як не з'являється той самий голова Управління державної охорони.

Скажіть мені, будь ласка, Данило Олександрович, це нормально, що ти дізнаєшся від опозиційного депутата, що рента буде тепер вся іти за кордон? Андрій Герус, нормально, що ти дізнаєшся від народного депутата, що тепер мова про всі нафтопродукти навіть? Дмитро Наталуха, нормально, що ти  дізнаєшся, що всі нові інвестиційні проєкти будуть погоджуватись? Це не я маю вам говорити, не журналісти Європейської правди або Дзеркала тижня, це мають говорити урядовці, яких ми маємо право викликати, тому що завтра вас виборці та ваші близькі спитають, про що там було. Колеги, минуло два тижня від того, як ми парламентом прийняли рішення поставити на розгляд першим питанням законопроект спікера, нашого поважного спікера, в якому є відповідальність за неявку в парламент. Це нормально, це європейська, американська практика, це просто повага до парламенту, про яку ми забули.

Скажіть мені, будь ласка, хто з вас уповноважив Андрія Мотовиловця підняти руку проти на Погоджувальній раді і не включити цей законопроект до порядку денного? Ви справді вважаєте, що це нормально? Ви справді вважаєте, що нормально дізнаватися про важливі для вас як громадян, навіть не депутатів, речі зі ЗМІ або від опозиції?

Колеги, я не знаю, як вас ще закликати до поваги до себе, але точно знаю, що треба зробити.  Зараз ми проголосуємо включити в порядок денний 11387 і проголосуємо відповідальність за неявку в парламент і закінчимо цю історію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановні колеги.

Було згадано прізвище Мотовиловця, він має право на репліку. (Шум у залі) Ну, секундочку, ну, ви ж не Мотовиловець! Мотовиловець он, я його знаю.

Андрій, будь ласка.

 

11:09:50

МОТОВИЛОВЕЦЬ А.В.

Шановні друзі, сьогодні були звинувачення голів комітетів про те, що вони щось не знають. Я розумію, що дуже приємно жити в слухах, викликати сюди людей, щоб вони доповідали. Я хочу подякувати всьому парламенту за роботу, ми виконуємо вимоги Ukraine Facility, ми працюємо. І я дуже вас прошу фокусуватися на тому, що дійсно працює, а не жити слухами. Зараз уряд дивиться цю угоду і буде захищати інтереси України. Коли прийде час голосувати або фіналізувати, вони прийдуть і будуть розмовляти з нами. Те, що пропонують вам, це просто буде знущання над урядовцями.

Я прошу не підтримувати жодної ініціативи, я прошу нікого не викликати, у нас є "година запитань до Уряду", де ми можемо задати будь-які питання. Ми готові запросити на фракцію будь-яку людину. Друзі, від нас, "слуг народу", залежить, буде щось підтримано в цьому залі чи ні.

І дякую всім депутатам Верховної Ради за голосування. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, з процедури, будь ласка, Геращенко... Геращенко, після цього я передам Бужанському з процедури. Тільки, колеги, я прошу з процедури. Будь ласка, Геращенко спочатку, потім Бужанський.

 

11:11:00

ГЕРАЩЕНКО І.В.

Шановні колеги, "Європейська солідарність" послідовно вимагає посилити контролюючу функцію парламенту. І ми просимо поставити на голосування, викликати до парламенту міністра Умєрова, який був в Ер-Ріяді. Це дійсно ненормально, коли депутати, українці від американців дізнаються про деталі перемовин там, про те, що у нас домовлено про те, що і так вже існувала безпека Чорного моря, але в цьому немає портів. При тому що у нас за чутливе питання, звільнення полонених, з Росії санкції будуть знімати. Ми хочемо все це почути, бо це дуже чутливі, важливі для країни речі.

І ми публічно звертаємося до пані Представниці Президента в парламенті Галини Михайлюк і до пана спікера як члена РНБО з вимогою зустрічі лідерів парламентських фракцій з Зеленським. Тому що ми не хочемо від Трампа або від іншої сторони чути про результати перемовин, а про копалини Зеленський перший сказав з цієї трибуни. І ми хочемо почути, чим…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я так і не можу зрозуміти, в чому пропозиція.  Поставити Умєрова, правильно я розумію?

Шановні колеги, ставлю пропозицію Геращенко щодо запросити міністра оборони Умєрова з питання, про яке говорила Ірина Володимирівна. Прошу голосувати.

 

11:12:40

За-135

Рішення не прийнято.

Будь ласка, Бужанський – з процедури. Бужанський – з процедури. По фракціях покажіть, будь ласка.

Бужанський – з процедури.

 

11:12:51

БУЖАНСЬКИЙ М.А.

Шановні колеги, дійсно, Верховна Рада на минулому засіданні проголосувала за те, щоб законопроект 11387 на Погоджувальній раді був поданий в порядок денний. Це не рішення фракції "Слуга народу", це не рішення представника фракції "Слуга народу" – це рішення Верховної Ради України. І ми маємо визначити своє відношення до цього законопроекту шляхом голосування.

Я підтримую колегу Железняка. І я прошу поставити на голосування питання щодо винесення в зал на розгляд законопроекту 11387. Якщо ми його провалимо, така його доля. Якщо ми його схвалимо,  Президент буде мати право ветувати або ветувати частково. Але чого ми  боїмось розглядати власні законопроекти, більше того, законопроект нашого шановного спікера?

Прошу підтримати пана Железняка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Максиме Аркадійовичу, якщо дозволите. Я, ви знаєте, навіть попри те, що це мій законопроект, в який були інтегровані інші поправки, але навіть тут я не можу порушити Регламент, якби навіть дуже хотів.

Тому в мене пропозиція є інша. Я думаю, що фракція "Слуга народу" може на Погоджувальній раді зробити все, щоб він потрапив. Артур Володимирович, я відповідаю Бужанському. Ви тут яким боком? Артур Володимирович, ну я вас прошу, є ж культура спілкування.

Максиме Аркадійовичу, Ярославе Івановичу, давайте... Одну секундочку. Я завершу, я вам дам репліку. В мене велике прохання, давайте ми все-таки будемо йти так, як ми йдемо, а я думаю, що "Слуга народу" знайде можливість його поставити. (Шум у залі) А як ви були згадані? Так я до вас звернувся.

Шановні колеги, дивіться, я розумію, що вже прийшов той час, коли треба скинути енергетику. Давайте тоді, я спочатку загадав Артура Володимировича, після цього Максима Аркадійовича, потім я ще надам Ярославу Івановичу, і працюємо далі.

Будь ласка, Артур Володимирович, потім Максим Аркадійович, потім Ярослав Іванович.

 

11:15:11

ГЕРАСИМОВ А.В.

Шановний Руслан Олексійович, ви не спікер "Слуга народу" –  ви спікер всього парламенту.

Друге. Колеги, це не питання тільки монобільшості – це питання поваги до кожного присутнього в цій залі. Бо, вибачте, коли міністри і заступники міністрів взагалі не приходять навіть на важливі для них закони, це про щось говорить, це про щось говорить.

Тому я категорично, Руслан Олексійович, підтримую колегу Бужанського і прошу вас поставити цю пропозицію на голосування. Щиро вам дякую. Це парламентсько-президентська республіка, а не навпаки.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Артур Володимирович.

Максим Аркадійович. Будь ласка, Максим Аркадійович.

 

11:15:56

БУЖАНСЬКИЙ М.А.

Шановні колеги, я ще раз зазначаю, що фракція "Слуга народу" вже визначила своє ставлення до цього питання шляхом голосування минулого разу. Ми разом з усією залою, а ми Верховна Рада України, ми всіх громадян України тут представляємо разом, підтримали включення в порядок денний цього законопроекту. Я нагадаю вам, що головна функція Верховної Ради не тільки законотворча – контрольна функція. Якщо Верховна Рада дає 226 голосів за те, щоб призначений нею міністр був тут, він має бути тут, нічого важливішого для нього немає, жодне завдання не може бути важливіше.

Я прошу вас підтримати пропозицію колеги Железняка і розглянути зараз цей законопроект. У вас, вибачте, автівки доглядають, і це викликає скандал. Може хоч тут щось зробимо?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, дивіться... Максиме Аркадійовичу! Шановні колеги, дивіться, я вам ще раз говорю, будь ласка. (Шум у залі)

Дякую. Дякую. Дякую. Дуже дякую.

Шановні колеги, дивіться, все рівно ми підемо шляхом Регламенту, я вас дуже прошу… Максим Аркадійович, я погоджуюсь з тим, що ви сказали. Я ще… (Шум у залі) Та ну що тут, ну я можу завершити, чи ні?! Шановні колеги! А, завершуємо, да, шановні колеги? Я думаю, прийшов час.

Шановні колеги, дивіться, я ще раз кажу, я не маю нічого проти, я абсолютно підтримую те, що говорить Максим Аркадійович. Я абсолютно, я є автором цього законопроекту. Але я дуже прошу, я хочу вам нагадати, що перше, на жаль, відповідно до Регламенту Верховна Рада не може голосувати за включення чи невключення, це позиція Погоджувальної… (Шум у залі)

 Шановні колеги, я бачу, прийшов час звершувати. Якщо ми  будемо так говорити, я зараз все припиню. Ну, Артур Володимирович, при всій повазі.

Друге. Друге, ще раз, якщо це позиція "Слуги народу", я думаю, що вона буде представлена на наступному засіданні Погоджувальної ради, і законопроект буде внесений.

Ще раз, колеги… З процедури, будь ласка, Ярослав Железняк, після цього Разумков.

 

11:18:28

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І.

Шановні колеги! Колеги, тому що ми працюємо 5 років...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  З процедури тільки, будь ласка.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. З процедури. Ми, справді, можемо включати в порядок денний законопроект, якщо немає жодного заперечення від жодної фракції. Зараз лише…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Де ви це взяли?

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Одна фракція заперечує, це "Слуга народу". Але так, як ми почули, то це не позиція фракції "Слуга народу", а конкретно Андрія Мотовиловця. І при всій повазі до нього, він не буде диктувати українському парламенту, як працювати, кого викликати і до кого…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, дивіться, давайте ми все-таки… Стоп, зупиніть!

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Стоп, ні, я договорю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте ми не будемо ображати один одного.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Я договорю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще раз, Ярослав Іванович, ми не будемо ображати один одного. Тому що я вам хочу нагадати, що відповідно до Регламенту Верховної Ради  на Погоджувальній раді позицію фракції представляє особа, яка наділена цими повноваженнями. Якщо у фракції інша позиція, це теж можна вирішити, я думаю… І, будь ласка, в кожного є своя фракція, і давайте, кожен займеться своїми фракціями. Он голова фракції є у нас, на Погоджувальній раді Давид Георгійович, я думаю, підніме це питання. От ми давайте… Є Давид Георгійович? Все. Не керуйте фракцією "Слуга народу".

Будь ласка, з процедури – Разумков.

 

11:19:53

РАЗУМКОВ Д.О.

Шановні колеги, по-перше, класна штука Погоджувальна рада, але в Конституції її немає. Є народні депутати, і саме вони визначають що буде відбуватися у Верховній Раді, і рішення будуть прийматися більшістю. Якщо ми говоримо про Регламент, я пропоную застосувати процедуру ad hoc, яка передбачена Регламентом, і зараз поставити на голосування пропозицію і Железняка, і Бужанського. Будь ласка, Руслан Олексійович, це прописано Регламентом, поставте це на голосування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дмитро Олександрович, відповім вам одразу.

Перше. Конституція України, про яку ви згадуєте, містить статтю 19, яка говорить про те, що всі особи службові і посадові повинні діяти в межах і у спосіб, передбачені законом, а не на будь-яких волюнтаристських, для цього і придуманий Регламент.

Регламент, який ви сказали, щодо аd hoc процедур, це рішення не може бути прийнято по аd hoc процедурі, тому що тут виключний перелік рішень, які є, які можуть прийматися по аd hoc процедурах. Все.

Шановні колеги, це починається бардак. Шановні колеги, наступний законопроект. (Шум у залі)  Артур… Шановні колеги! (Шум у залі)

 Шановні колеги, розгляд питань порядку денного на сьогодні завершено. Дякую всім за плідну роботу.

Зараз я оголошую перерву в нашому пленарному засіданні. Про час і місце його продовження вам буде повідомлено завчасно. Нагадую на необхідності непоширення інформації щодо його початку.

Працюємо надалі на благо України. Слава Україні!

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку