ЗАСІДАННЯ ПЕРШЕ
(продовження)
Зал засідань Верховної Ради України
16 січня 2025 року, 10 година
Веде засідання Голова Верховної Ради України СТЕФАНЧУК Р.О.
10:31:05
ГОЛОВУЮЧИЙ. Слава Україні!
Шановні народні депутати, відповідно до прийнятої нами Постанови "Про деякі питання організації роботи Верховної Ради України дев'ятого скликання в умовах дії воєнного стану" сьогодні ми продовжуємо наше пленарне засідання.
Я прошу вас займати свої місця і звертаю увагу, що згідно з прийнятою Верховною Радою України постановою усі присутні на пленарному засіданні не повинні поширювати інформацію щодо його початку, перебігу та прийнятих у парламенті рішень раніше ніж через годину після оголошення перерви у пленарному засіданні. Я прошу всіх колег неухильно дотримуватися прийнятого українським парламентом рішення та відповідально поставитися до забезпечення безпеки єдиного законодавчого органу нашої держави.
Шановні колеги, у разі повітряної тривоги буде оголошено перерву в пленарному засіданні, і ми всі маємо перейти до безпечних місць відповідно до схеми укриття.
Шановні народні депутати, за парламентською традицією пропоную розпочати роботу з виконання Державного Гімну України.
(Лунає Державний Гімн України)
Шановні народні депутати, триває 1058-й день повномасштабної збройної агресії Російської Федерації проти України. У найскладніших умовах під постійним тиском ворога на фронті наші захисники і захисниці продовжують боротися за свободу, незалежність і майбутнє нашої держави. Цими днями ми згадуємо події десятирічної давнини – легендарну оборону Донецького аеропорту українськими кіборгами. Їхні імена вписані золотими літерами в серце України, а їхній подвиг є прикладом відваги, самопожертви та незламної віри у перемогу. Вічна слава героям!
І вшануймо хвилиною мовчання пам'ять усіх, хто віддав своє життя за нашу державу, а також невинних дітей, мирних мешканців, які стали жертвами рук російських окупантів.
(Хвилина мовчання)
Дякую. Прошу сідати.
Шановні народні депутати, Верховною Радою України було прийнято процедурне рішення щодо запрошення посадових осіб на пленарне засідання: міністра з питань стратегічних галузей промисловості України Германа Володимировича Сметаніна, міністра соціальної політики України Оксани Іванівни Жолнович, міністра енергетики України Германа Валерійович Галущенка. Погоджувальною радою депутатських фракцій і груп ухвалено рішення надати зазначеним членам уряду слово для виступу до 5 хвилин.
Шановні народні депутати, до слова для виступу на трибуну Верховної Ради України запрошується міністр з питань стратегічних галузей промисловості України Герман Володимирович Сметанін.
Будь ласка, Германе. Будь ласка, ваш час до 5 хвилин.
Можете починати. Обнуліть час.
10:36:59
СМЕТАНІН Г.В.
Доброго дня, шановні народні депутати. Бажаю всім здоров'я. Дякую за можливість відзвітувати про поточні питання оборонно-промислового комплексу України.
Ми вже можемо говорити про те, що українська оборонка наближається до тих спроможностей, які на сьогодні нам потрібні. Ми вже можемо говорити про те, що українська оборонка набула спроможності і продовжує свій ріст. Ми продовжуємо нарощувати спроможності українського ОПК, які зараз становлять більше 30 мільярдів доларів США. Нагадую, станом на 2022 рік спроможність українського оборонно-промислового комплексу була на рівні 1 мільярда доларів США. Це надзвичайно стрімкий ріст, і вважається, що він не тільки в загальних цифрах, а і в конкретних виробах. Дякую всім українським зброярам та всім, чия праця збільшує вітчизняне виробництво зброї.
У вересні ми успішно завершили тестування першої української ракети-дрона, яка вражає цілі на території агресора на значних відстанях. Це стратегічна зброя, яка демонструє винахідливість наших інженерів і, найважливіше, якість оборонно-промислового комплексу під час війни, вміння виготовляти саме те, що потрібно війську зараз. Це принципово новий клас озброєння, розроблений та виготовлений нашими вітчизняними зброярами.
На сьогодні ми маємо близько десяти різних проєктів у нашій ракетній програмі, більшість з яких разом з далекобійними дронами класу Deep Strike вже більше року ефективно вражають об'єкти на території в глибині Росії. Сьогодні ніч стала не виключенням, українські далекобійні засоби успішно вразили військовий об'єкт на території Тамбовської області Російської Федерації.
У цьому році Верховним Головнокомандувачем поставлено завдання виробити не менше 3 тисяч одиниць ракетного озброєння та 30 тисяч далекобійних дронів класу Deep Strike. І я впевнений, вітчизняні зброярі впораються з цим завданням.
Минулого року Верховний Головнокомандувач поставив задачу виготовити не менше мільйона FPV-дронів, і українська оборонка…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане Германе, єдине, якщо можна, цифри, ви…
СМЕТАНІН Г.В. Це відкрита інформація.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це відкрита інформація. Будь ласка.
СМЕТАНІН Г.В. Вона є в публічному доступі.
Оборонка досягла цієї цифри в жовтні з випередженням графіку.
Минулий рік став роком роботизованих систем та штучного інтелекту. Якщо позаминулого року (Нерозбірливо) морські дрони вражали ворожий флот з Чорного моря, то минулого року значно просунулося виробництво наземних роботизованих систем різного призначення: бойові, логістичні, для мінування, розмінування, медичної евакуації і так далі. На цей рік наша оборонка спроможна виготовити більше 15 тисяч наземних роботизованих систем, що дозволить зберегти життя багатьом нашим військовослужбовцям.
Кратно зростає виробництво конвенційного озброєння, БТР, СБА, протитанкове озброєння, запущене власне серійне виробництво всієї номенклатури мінометних та артилерійських пострілів, і кількість поставлених боєприпасів вираховується мільйонами.
Як раніше зазначав наш Верховний Головнокомандувач Володимир Зеленський тут же в залі Верховної Ради, за 2024 рік наші вітчизняні зброярі виготовили близько 2,5 мільйона мінометних та артилерійських пострілів та ще стільки ж боєприпасів для БПЛА. При такому масштабі виробництва навіть допустимий рівень відсотку бракованої продукції є дуже помітним, не кажучи вже про обсяги неякісної продукції при можливих відхиленнях технологічного процесу.
Так у жовтні 2024 року під час експлуатації партії загальною кількістю 54 тисячі одиниць зафіксовано 417 технічних неспрацювань мінометних пострілів 120 міліметру. І команда Мінстратегпрому, і завод-виробник, і Збройні Сили України, і залучена Служба безпеки відпрацювали цей кейс чітко, в максимально стислі терміни. У грудні минулого року виготовлено дослідну партію в кількості 1400 одиниць, яку було передано до війська на підконтрольну експлуатацію. Випробування пройшли успішно, і вже 21 грудня 2024 року за результатами проведення підконтрольної експлуатації Міністерством оборони України прийнято рішення щодо відновлення серійного виробництва 120-мілімітрових мінометних мін на зазначеному заводі та розпочато процес заміни тих партій, в яких були зафіксовані випадки неспрацювань. Заміна відбувається безкоштовно за погодженим з Міністерством оборони графіком. Заміна відбувається паралельно з відвантаженням нових вироблених мінометних пострілів за чинними контрактами та не впливає на терміни їх виконання.
Зокрема, завод-виробник вже після відновлення виробництва поставив вже більше 30 тисяч нових мінометних пострілів калібру 120 міліметрів. Після даного випадку в мережі Інтернет ширилися повідомлення про інші випадки нештатного спрацювання боєприпасів, вони комісійно були досліджені та не знайшли свого підтвердження. Як приклад, можливо, навести повідомлення про нештатне спрацювання підривників М-6 у одній з визначених бригад Збройних Сил України, яка навіть їх не отримувала, але все одно були проведені випробовування визначених партій підривників, які пройдені успішно.
Сьогодні українські зброярі активно інтегруються в європейські та світові оборонні ланцюги, і ми бачимо зацікавленість наших…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, займіть своє місце.
З процедури? Будь ласка, Железняк, з процедури що у вас?
10:42:14
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І.
Пане Голово, я б хотів дізнатися, як народний депутат, який голосував за виклик міністрів, а що тільки що відбувалося? Пробачте, коли український парламент своїм рішенням по конкретному питанню викликає міністра, то, напевно, навіть ті 5 хвилин має бути доповідь по цьому питанню. Без прив'язки до пана Сметаніна, у мене там менше до нього зауважень, але в цілому по процедурі.
Колеги, якщо ми просто зробили виступ від уряду…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Я поясню, бо ви з процедури.
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Можна мене не перебивати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Ярослав Іванович, завершуйте.
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Дякую. Якщо ми просто вирішили зробити виступ на 5 хвилин, пробачте, це неповага до вас, до мене і до часу міністра, який прийшов формально виступити. Колеги, ну ми ж їздимо в інші парламенти, вони ж якось мають такий діалог з урядовцями. Чому ми не можемо це організувати тут, в парламенті України?
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Я одразу відповім вам. Тому що ми підняли всі стенограми, по яких здійснювалися виклики. Виклики здійснювалися відповідно до статті 6 і 34, які передбачають тільки надання інформації. Я абсолютно погоджуюся з вами, парламентський контроль дуже важлива складова і форма такої складової безперечно є це "година запитань до Уряду", і ми її визначили, і в тому числі на цей тиждень.
До слова на виступ... З процедури? Що у вас? Тільки з процедури, будь ласка, Івченко.
10:43:45
ІВЧЕНКО В.Є.
Івченко, "Батьківщина". Пане Голово, я до вас особисто звертаюсь, дивіться, ми піднімали парламентом питання і було майже більше 200 голосів за те, щоб заслухати Міністра стратегічних галузей з питання з проблемами по мінам, з проблемами по тому, що відбувається на фронті.
Я вам хочу нагадати, ви, напевно, буваєте на Ставці, як так піднімається питання і які можуть задавати безпосередньо народні депутати, які спілкуються з бригадами, які спілкуються з військовими. Мені здається переводити звіт міністра на фарс не варто. Я з великою повагою відношусь до міністра Сметаніна, я впевнений, що він може дати відповіді кожному хто буде задавати. І мені здається потрібно саме так і зробити задля того, щоб у кожного народного депутата було розуміння перед тим, як вони будуть зустрічатися з військовими і отримувати відповідні питання від них.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Мені здається, що я приблизно таку саму відповідь дам, як попередній раз, ми діємо в межах і формі, як здійснювалися виклики, витяги із стенограм у мене на руках.
Шановні колеги, будь ласка, Дмитро Олександрович Разумков. Шановні колеги, давайте будемо слухати далі колег. Да, будь ласка.
10:45:05
РАЗУМКОВ Д.О.
Руслан Олексійович, я з процедури. Оскільки, у нас тут представлений і Міністр Сметанін і Галущенко, я пропоную наступну процедуру, оскільки, вони вже у Верховній Раді, дати по одному запитанню від кожної фракції та групи і до 9 хвилин на запитання від народних депутатів. Така пропозиція згідно Регламенту має право бути поставлена в залі Верховної Ради. Прошу це питання, пропозицію поставити на голосування, заслухати і задати запитання пану міністру Сметаніну і потім Галущенко за аналогічною процедурою.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Дмитро Олександрович.
Я, на жаль, перерив весь Регламент та не знайшов таку статтю, яка дає мені підстави поставити... Ні, я не можу будь-яку пропозицію, завтра буде пропозиція давайте перефарбуємо в червоний залу. Ні, це ж неможливо. Друзі, в межах і спосіб – 6-а, 34-а, рухаємося далі.
Я запрошую до слова для виступу на трибуну Верховної Ради України міністра соціальної політики України Оксану Іванівну Жолнович.
Будь ласка, Оксано Іванівно – до 5 хвилин.
Я не можу переривати міністра, я вже надав їй слово. Потім, якщо після цього у вас буде з процедури, я дам. Я ж не можу переривати міністра, бо хтось хоче з процедури.
Будь ласка, Оксано Іванівно.
10:46:14
ЖОЛНОВИЧ О.І.
Доброго дня, шановні колеги. Насамперед, хочу щиро подякувати вам за наше спільне вчорашнє дуже успішне голосування і роботу за законопроект 5344-д. Він реально проривний, і я впевнена, що ми розширимо і збільшимо кількість ринку, на якому зможемо працевлаштовувати людей з інвалідністю. І я дуже дякую вам за сміливість проголосувати цей законопроект.
Так само з приводу дітей. Дуже коротко хочу розказати основні моменти, на яких ми з вами зосереджувались впродовж цього року. Розумію, що, напевно, не встигну доповісти по всіх результатах. Разом з тим, ми підготували такий короткий звіт, тут є QR-коди на наші нові програми, які ви можете використовувати у своїх регіонах і які будуть корисні громадам. Я дуже прошу підійдіть до мене, я роздам для того, щоб ви мали можливість з цим ознайомитись, можна тільки з рук в руки народним депутатам роздавати. А також такі журнали будуть за межами залу на столиках.
Отже, ми в цьому році ухвалили стратегію деінституалізації розвитку сімейних форм виховання. Це доручення Президента і доручення, в принципі, всіх органів влади, щоб кожна дитина, яка в Україні зростає, мала зростати в сімейному оточенні. Але ми почали аналізувати, що діти, з якими ми працюємо, - це вже діти, які мають певний статус, які втратили батьків, і вони не беруться нізвідки, ці діти мають якісь підстави, чому батьки від них відмовляються, чи принаймні мама. Тому в цьому році ми зосередили свою увагу не тільки на роботі з тими дітьми, які вже посиротіли, але величезну увагу приділили превенції, як допомогти родинам з дітьми зберегти своїх дітей і не віддавати їх в систему інституційної підтримки.
І є три причини, чому так відбувається. Перше – невміння, нерозуміння, незнання як виховувати дітей, друге – бідність і третє – інвалідність. Це основні критерії. І ми почали з ними працювати.
Перше. В цьому році запроваджено в 200 наших центрах життєстійкості навчання компетенцій для батьків. Майте на увазі, хто працює в громадах, посилайте молодих батьків і не тільки, щоби вони знали, як виховувати дітей, як впоратися з тими проблемами, які виникають.
Так само ми розробили цілий пакет соціальних послуг для родини з дітьми, які мають бути в кожній громаді. І зараз в цьому році за кошти міжнародних партнерів Великобританії 5 мільйонів євро ми маємо гранту, який будемо роздавати через конкурс на громади, щоб вони мали можливість закупити такі послуги для родин. Будь ласка, кажіть своїм громадам, беріть участь і долучайтесь.
Наступне. Так само ми зробили величезну кількість заходів, які стосуються фінансової підтримки. Програма "Тепла зима", про яку ви всі знаєте. Так само 40 мільярдів гривень витрачено на субсидії. Ми залучили міжнародних партнерів і вперше адмініструємо разом з ними гроші, зокрема тверде паливо для родин, що мають бідність і не мають опалення, разом з УВКБ ООН допомога для тих людей, що родини з дітьми евакуюються з зони бойових дій, по 10 тисяч 500 на кожну особу для того, щоб вони облаштувалися на кожному місці, разом з UNICEF 15 мільйонів гривень було спрямовано на жертв, які постраждали в результаті агресії в Охматдиті та інших лікарнях. Так само ми розвиваємо послугу оздоровлення дітей, де гроші даємо на картки батькам. Розвивайте в своїх громадах бізнес, щоб дитячі табори мали можливість приймати таких дітей. Бо ми стикнулися з тим, що ми даємо гроші батькам дітей з інвалідністю, а нема таборів, які їх готові приймати.
Далі. Поліпшено вміст "пакунку малюка". Масштабовано послугу "муніципальна няня". Дуже важлива послуга, вона допомагає одиноким матерям, матерям ВПО. Ми можемо три дитини виховувати одна няня, це додаткова робота, 7 тисяч гривень за кожну дитину повертаємо. Більше ніж 22 тисячі гривень – це нормальна зарплата. Будь ласка, масштабуйте цю послугу.
Далі, вперше ми запроваджуємо в цьому році послугу для дітей з інвалідністю. Ми вже навчили величезну кількість команд, які називаються командами раннього втручання, щоби там, де виявлено інвалідність, підтримати родини і навчити їх, як з цим боротися і як з цим взагалі можна жити.
Друге. Вперше в цьому році я готова фінансувати послуги денного догляду для дітей з інвалідністю. Дуже коротко: в нас зростає кількість родин ДБСТ, сьогодні в нас їх 1290. Ми маємо ще 4200 дітей, які сьогодні є зі статусом і проживають в інституціях, але загалом 62000 дітей – це діти, які без батьківського піклування, і переважна їх більшість зростають в родинах.
Щодо дітей за кордоном. В нас було вивезено 4739 дітей, ми вже повернули 2600 дітей…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую.
Будь ласка, я так розумію, з процедури? Ну, тільки, будь ласка, Сушко, з процедури.
Дякую, займіть своє місце, Оксана Іванівна.
Сушко спочатку з процедури. Тільки з процедури.
10:51:39
СУШКО П.М.
А можна мені обновити таймер?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, обновіть таймер.
10:51:47
СУШКО П.М.
Шановні колеги, от ми викликали міністра заслухати звіт, а почули лише тільки завдання, що ми з вами повинні робити. Ми не почули, 239 голосів було за, щоб послухати не про успішний успіх, а про проблеми в соціальній політиці.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Що з процедури у вас?
СУШКО П.М. Руслан Олексійович, а чому ви перебиваєте постійно, скажіть, будь ласка?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому що таке право мені надано Регламентом. Якщо ви не з процедури, я повинен вас звернути в русло процедурне.
СУШКО П.М. Ви мене перебиваєте, не даєте можливість висловити свою думку з процедури.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це не думка, це з процедури. Будь ласка, Павло!
СУШКО П.М. Вас все влаштовує, да, що в нас діти…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Мене влаштовує, щоб воно все йшло по процедурі.
СУШКО П.М. Чому депутати, народні депутати не можуть почути відповідь на ті запитання, стосовно яких викликали міністра соціальної політики? Вона каже, що "ми з вами". Ми не з нею точно. Чому в нас усиновлення провалене? Чому діти гинуть в небезпечних родинах? Чому діти до сих пір в інтернатах? Чому не розвиваються прийомні сім'ї, а лише маємо падіння? Отакі питання ми хотіли почути.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Шановні колеги, далі, будь ласка, Гончаренко. З процедури тільки. І після цього Юрій Олексійович буде.
10:53:01
ГОНЧАРЕНКО О.О.
Я з процедури. Ми зараз слухали по демографії міністра соціальної політики. На жаль, не мали можливості поставити питання. А я хочу запропонувати і попросити вас, пане Голово, поставити на голосування питання: дати протокольне доручення Комітету з питань соціальної політики негайно розглянути питання щодо збільшення виплат на дитину до 3 років. У Верховній Раді зареєстровано декілька законопроектів на цю тему, можна розглянути їх і саме питання для того, щоб виробити механізм. Тільки що пані міністерка підтвердила, що демографічна ситуація є надзвичайно складною, ми маємо її виправляти. Тому прошу процедурно проголосувати зараз, дати відповідне доручення профільному комітету опрацювати це питання.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олексій Олексійович.
Це з процедури погоджується, є пропозиція надати відповідне… Але це комітет Потураєва, правильно я розумію? Ні, от Галина Миколаївна каже, що це не її комітет. Давайте так, я поставлю: дати відповідному комітету, а вони вже хай розберуться, чиє коло відання. Секундочку.
Але, Олексій Олексійович, це, що ви сказали, це не процедурне рішення, це не 49-а. Секундочку, доручення комітету – це не процедурне рішення, в 49-й не передбачено. Але я його поставлю, просто вам треба набрати 226, нема питань. Але просто я ще раз кажу, давайте не зловживати 49-ю, там чітко передбачені пункти, по яких може бути прийнято процедурне рішення.
Тому я ставлю цю пропозицію, вона має набрати 226 голосів. Прошу народних депутатів голосувати.
10:55:08
За-184
Рішення не прийнято.
Шановні колеги, і завершальний сьогодні виступ. А, я перепрошую, боже… Павленко Юрій. Юрій Павленко. Тільки з процедури, будь ласка, пане Юрій.
10:55:23
ПАВЛЕНКО Ю.О.
Шановний пане Голово, дійсно, ми запрошували міністра соціальної політики з тим, аби почути інформацію щодо політики держави захисту, забезпечення прав дитини.
Так, я з процедури хотів би уточнити, що відповідальність за цю політику в предметах відання – це Комітет гуманітарної, інформаційної політики. Тому теж я просив би поставити відповідне доручення Комітету гуманітарної, інформаційної політики отримати і заслухати повний звіт міністерства по захисту прав дитини. Бо, на жаль, в тій доповіді, яку надала міністр, багато було неправди. Міністр вводить в оману Верховну Раду України. Міністерство, на жаль, до сих пір не розуміє, що таке деінституалізація…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Олексійович, будь ласка, з процедури. Я з процедури зрозумів.
ПАВЛЕНКО Ю.О. …для дітей, послуг чи, власне, закладів. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую, Юрій Олексійович.
Шановні колеги, пропозиція від народного депутата Павленка доручити відповідному комітету, який очолює народний депутат Потураєв, суть пропозиції ви озвучили. Але це теж непроцедурне рішення, тут теж потрібно 226 голосів.
Ставлю цю пропозицію на голосування. Прошу голосувати.
10:56:48
За-192
Рішення не прийнято.
Шановні колеги, і завершальний виступ. До слова для виступу на трибуну Верховної Ради України запрошується міністр енергетики України Герман Валерійович Галущенко. До 5 хвилин, Герман Валерійович, будь ласка.
І я ще раз закликаю, прошу всіх міністрів, і цих, які будуть далі, відповідно до теми, по якій викликали. Будь ласка, Герман Валерійович.
10:57:15
ГАЛУЩЕНКО Г.В.
Дякую, шановний Голово. Шановні народні депутати, тематика, по якій… завтра я буду доповідати про стан енергетики в країні, сьогодні тематика у нас – корупція в енергетиці, оскільки вона підіймалася. То, по-перше, хочу сказати, що Міністерство енергетики, взагалі ми не є правоохоронним органом, але ми маємо певні інструменти. І насправді які в нас є повноваження в цьому плані – це декілька аспектів.
Перше – це превенція і це створення умов для того, щоб взагалі не було підстав для будь-яких корупційних вчинків. В тому плані є відповідні програми, вони розроблені як на рівні міністерства, так і кожна компанія енергетична має відповідні свої програми антикорупційні і які є затверджені, і вони реалізовуються.
Друге – це виявлення. І от на етапі виявлення, безумовно, це стосується і тієї інформації, яку ми бачимо, або ту, яку ми отримуємо в рамках проведення відповідних аудитів підприємств із залученням відповідних фахівців як фінансистів, так і юристів, і виявлення певних фактів, і відповідно передача цих фактів в правоохоронні органи для того, щоб вони порушували відповідні провадження і вчиняли відповідні оперативні дії. І таких насправді фактів дуже багато, коли саме міністерство звертається до правоохоронних органів з тією чи іншою інформацією. Або це співпраця з правоохоронними органами, зокрема коли вони виявляють певні факти і вказують на певні ризики. І відповідно це вже співпраця в рамках оперативних заходів, які реалізуються правоохоронними органами щодо того чи іншого факту.
Тому тут насправді теж є такі факти і, дійсно, дійсно, на жаль, були окремі і є факти корупції, вони існують. Але тут дуже важливо, що ці факти, вони мають індивідуальний характер, як і будь-яка кримінальна відповідальність за вчинення корупційного діяння. І дуже важливо, що вчинення корупційного діяння тої чи іншої особи відповідним чином... знову ж таки всі енергетичні компанії завжди надають сприяння правоохоронним органам у виявленні або встановленні тої чи іншої інформації. Тому дуже важливо, щоб це все-таки мало індивідуальний характер і не транслювалося в контексті того, що всі енергетики є корупціонерами.
І третє – це покарання. Це якраз уже функція правоохоронних органів. Безпосередньо це відповідно пред'явлення підозр, це відповідно проведення відповідного розслідування, вчинення відповідних слідчих дій з боку енергетиків. В даному випадку дуже важливо, це якраз співпраця в контексті надання всіх необхідних матеріалів, всіх документів, які потребують правоохоронні органи. І я хочу сказати, що насправді ця співпраця відбувається досить ефективно, тому що навіть коли треба передати документи просто по запиту, вони завжди надаються без відповідних додаткових ухвал суду або додаткових процесуальних документів, які може вимагати закон. І в подальшому це пред'явлення вже обвинувачення і передача справи в суд, де особа вже відповідним чином має понести покарання. Тому насправді всі ці елементи, всі три названих елементи вони працюють, і, дійсно, є такі, на жаль, факти.
Питання в тому, наскільки більш ефективно можна рухатись у цьому напрямку, це безпосередньо співпраця з правоохоронними органами в частині саме оперативного обміну інформацією. І в цьому плані теж є відповідна практика, зокрема передачі негайно тої інформації, яка є або виявляється в процесі роботи відповідних компаній.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, займайте своє місце.
Шановні колеги, перед тим, як перейти до розгляду питань порядку денного, надійшла заява від двох фракцій...
З процедури? Ну, заява є. В мене написано: заява одразу після виступу. Можна заяву, а тоді з процедури, тому що в мене в заяві чітко написано: одразу після виступу. (Шум у залі) Я не чую вас. (Шум у залі) Будь ласка, Железняк, чи... Давайте Совсун.
Надійшла заява від двох фракцій з перервою із заміною на виступ, слово надати Інні Совсун одразу після виступу міністра. Будь ласка, Інна.
11:02:34
СОВСУН І.Р.
Дякую за надане слово. Шановні колеги, я приєднуюся до всіх тих, хто щойно висловлював обурення з приводу такого формату звітування. Скажіть, будь ласка, а у вас є якесь відчуття самоповаги через те, що зараз відбувається в залі парламенту. Ви проголосували за те, аби викликати міністрів доповісти, і при цьому вам не дали жодної можливості поставити запитання. Більше того, міністри з'явилися після величезного скандалу, який трапився минулого тижня, а до цього вперто ігнорували вашу волю, вас, народні депутати, тих, хто призначили цих міністрів. А зараз виступили 5 хвилин і сором'язливо втекли. Вони що, з цукрової вати, вони розтануть від запитань депутатів? Це ганебно те, що відбувається зараз в залі парламенту, і те, в якому форматі ми заслуховуємо міністрів.
Але ще більша ганьба відбулася сьогодні вранці на засіданні комітету енергетики. Ви вже знаєте, пів року Міністерство енергетики вперто намагається протягнути через парламент законопроект про добудову третього, четвертого блоків ХАЕС. Безуспішно намагається, попри всі намагання, всі аргументи і всі можливості впливу, які використовуються. Це найкращий аргумент про те, що думає ця Верховна Рада про міністра енергетики. Ось це реальна оцінка його діяльності. Те, що попри всі зусилля він не зміг зібрати голоси на свій улюблений проєкт.
І тому зараз запропоновано фантастичне рішення. Добре, ми не можемо дозволити йому будувати. Немає довіри до міністра, аби будувати ці блоки. Ну, давайте дозволимо їм купити ці реактори у болгарів, а потім подивимося, що з ними буде відбуватись. Скажіть, будь ласка, а у нас десь валяється 27 мільярдів гривень, аби просто так купити щось, а потім вирішити, знадобиться воно чи не знадобиться? Друзі, це відверта профанація парламентських процедур. Це відверте знущання з українських громадян. Це витрата коштів, яких зараз в країні критично не вистачає. І цю витрату зараз планується доручити, довірити міністрові енергетики, якого ви самі викликали до Верховної Ради, аби розповісти про корупцію, яка там відбувається.
Так не можна. Так робити не дозволяється. Друзі, я дуже сподіваюсь, що у вас є якесь відчуття самоповаги, всіх тих, хто зараз присутній в залі, і цю оборудку, дозволити купити російські реактори в Болгарії, аби вони полежали десь під парканом в Хмельницькій АЕС, ви таке не пропустите. Тому що, якщо ви це пропустите, то ганьба такому парламенту. Ганьба парламенту, який дозволяє ці оборудки під час війни.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні… Так, з процедури Железняк, будь ласка. Ярослав Іванович – з процедури.
11:05:24
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І.
Пане Голово, ви чули, як і я, звіт, якщо можна так назвати, міністра. Давайте говорити відверто, ані я, ані будь-який інший депутат, а нас було 270, не викликали міністра, щоб він розповів, як він бореться з корупцією. Ми хотіли від нього пояснення, як сталося, що його заступник взяв 500 тисяч доларів хабарів, як сталось, що його ексзаступник і радник отримав підозру по схемі, вугільній схемі, під час війни від НАБУ. Ми хотіли дізнатися, що відбувається на атомних і інших державних підприємствах, коли через день виявляють корупційний скандал, Міністерство енергетики виходить і говорить, що це російське ІПСО, а потім тихесенько або відміняє тендер, або звільняє людину. І саме це ми вимагали. Тому оця доповідь – це імітація бурної діяльності. Правильно, я згоден з колегою, це неповага до нас, неповага самих до себе.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ярослав Іванович, якщо ви дозволите, я просто зачитаю витяг зі стенограми: "Железняк Ярослав Іванович: викликати міністра енергетики Германа Галущенка з доповіддю про роль міністерства у боротьбі з корупцією в енергетичному секторі". Саме оця тема і була переслана. Далі ви вже самі приймайте рішення, чи було воно по цьому, чи ні.
Ярослав Іванович, я просто відповів вам. Ще раз кажу, воно може задовольнити чи не задовольнити, тема була озвучена, саме лист з цими тематиками я переслав іншим. У мене пропозиція – йдемо по порядку денному. Дякую за розуміння.
Шановні колеги, відповідно до статті 28 Регламенту Верховної Ради України перед початком розгляду питань порядку денного пропоную провести сигнальне голосування. Я нагадую, необхідно одночасно, утримуючи сенсорну кнопку та зелену кнопку "За", до появи результатів голосування на табло.
Шановні колеги, я прошу взяти участь в сигнальному голосуванні. Прошу голосувати.
11:07:47
За-248
Проти – 11, утрималось – 5. Для кого я це все читаю, не знаю. Але добре, що так.
Шановні колеги, перелік питань, який був попередньо узгоджений Погоджувальною радою, вам надано. Переходимо до його розгляду.
Шановні друзі, на ваш розгляд... Я хочу нагадати, ми знаходимося у розгляді питання 12245. Я запрошую Анну Анатоліївну Пуртову на своє місце. Ми вчора пройшли всі поправки, які були відхилені комітетом і які ставилися колегами на врахування.
Ну секундочку, можна завершу? Я зрозумів. Я, можна, логіку речення завершити?
Сьогодні ми будемо ставити ті поправки, які ви забажаєте ставити на підтвердження, з врахованих, у мене попередній перелік є, але… І будемо голосувати за закон в цілому.
Будь ласка, Артур Володимирович – з процедури.
11:08:49
ГЕРАСИМОВ А.В.
Шановний Руслан Олексійович, в нас таки залишилася одна правка, яку ми не голосували і яка вчора не озвучувалася. Це 601 правка пана Бакунця з "Довіри", яка стосується виділення грошей на бригади, додатково. Вона по Регламенту вчора не була проголосована, вона не була озвучена, вона не була пройдена. І саме тому я би просив зараз згідно процедури і Регламенту дати слово пану Бакунцю, згідно цієї поправки.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Артур Володимирович, по-перше, якщо ви піднімете стенограму, я вчора декілька раз запитав, чи буде хтось наполягати на своїх поправках. Ніхто не виявився. Ще раз кажу, по-друге, ви не можете нікого спонукати.
Добре. Дякую. Будь ласка, Климпуш-Цинцадзе.
(Шум у залі) Я не можу, ми вчора це обговорили, ми пройшли вчора всі поправки, Павло! Я не розумію, для чого ми збираємося в мене на Погоджувальній раді? Ну для чого ти це робиш?
Дякую. Будь ласка, Климпуш-Цинцадзе, що у вас з процедури? Тільки процедури.
11:09:49
КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О.
Я надіюся, що ви таки дасте можливість панові Бакунцю поставити свою поправку на врахування.
Але в мене інше питання. Скажіть, будь ласка, згідно якої норми Регламенту всередині розгляду питання ми щойно мали ось ці презентації незрозумілі, незрозуміло для кого, без можливості задати питання міністрам. Чим ви керувалися, коли всередині розгляду питання ви ставили цю можливість для міністрів?
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я хочу нагадати, що питання розгляду порядку денного я оголосив після того, як була проведена оця частина, точно за такою самою схемою, за якою ми слухаємо "годину запитань до Уряду", ми не чекаємо їх. Я виконував процедурне рішення, яке було прийнято українським парламентом і підтримане Погоджувальною радою. Дякую.
Шановні колеги, переходимо до… В мене записано наступне: Бакунець, він просить замість врахованих поправок реєстраційний номер 536, 618 і 620 – 2 хвилини. Будь ласка, Павло Андрійович Бакунець.
11:10:57
БАКУНЕЦЬ П.А.
Шановний пане Голово, я прошу спершу дайте мені хвилину на репліку, бо мене було згадано.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка. Будь ласка, Павло Андрійович.
БАКУНЕЦЬ П.А. Пан Артур мене згадав. А потім я буду брати замість правок.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, 1 хвилина, Павло Андрійович.
11:11:11
БАКУНЕЦЬ П.А.
Дякую. Шановний пане Голово, я все ж таки вважаю, що сьогоднішній день ви своїми діями не дали парламенту показати справжнього парламентаризму. І коли міністри виступали, ми, на жаль, не змогли задати запитань. Тому ініціюю зміни до Регламенту, аби ми прийняли зміни до Регламенту, згідно яких ми можемо хоча б задати запитання тим людям, котрих призначаємо на роботу і за котрих несемо відповідальність перед українським суспільством.
Щодо грошей на військових. Так, на жаль, ми вчора не змогли проголосувати цієї правки. Але ви не можете відійти від Регламенту, тому пропоную і це змінювати, і залишати правки для того, аби ми робили добрі речі для українського суспільства і для українського війська.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Павло Андрійович.
Хочу нагадати, що ви, колеги, є суб'єктами законодавчої ініціативи. Будь ласка, вносьте, будемо міняти Регламент, буде мінятися процедура. Я буду слідувати тій процедурі, яка буде в Регламенті.
Павло Андрійович, тепер переходимо… Ще раз, замість поправок, нагадую, 536-а, 618-а і 620-а – Бакунець до 2 хвилин.
Будь ласка, Павло Андрійович.
11:12:38
БАКУНЕЦЬ П.А.
Дякую. Шановні народні депутати, звичайно, що коли ми розглядаємо кодекс, це, звичайно, що документ, який регулює наші міжбюджетні відносини на цей рік, ми закликаємо, що рік дуже важкий, в дуже важкій війні, і тому нам потрібно збільшити фінансування тих, хто сьогодні воює, кожного військового, кожного, хто є на фронті, для того, аби гроші поступали з податків не в державний бюджет, а поступали в кожну військову частину, в кожен батальйон, аби хлопці могли поремонтувати собі всю необхідну техніку, на яку сьогодні збирають гроші по людях, аби хлопці могли купити собі дрони, РЕБи швидко, у швидкий спосіб, а не збирати по людях, бо люди вже теж дуже втомилися на третій рік війні, при тому ще і при піднятих податках.
Що ж до того, щоби голосувати цей Бюджетний кодекс без цих норм, я все ж таки говорю, що… щодо коштів наших партнерів, які регулює цей Бюджетний кодекс. Тож я закликаю, якщо є кошти міжнародних партнерів і вони йдуть на ті чи інші інвестиційні проєкти, то дійсно непотрібно там робити ручного регулювання депутатами, а хай процедура буде такою, яка прописана в цьому Бюджетному кодексі нова. Бо це кошти міжнародних партнерів, які самі будуть обирати об'єкти для відновлення за рейтингуванням, а не ручним регулюванням народними депутатами.
Тому пропоную це підтримати, бо це важливо. Як і важлива є заробітна плата нашим аудиторам, які перевіряють державні кошти. Вважаю, що також потрібно звернути увагу, аби дати їм можливість незалежності і думати про добре правильну роботу щодо перевірки використання коштів державними структурами і місцевим самоврядуванням в Україні.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Павло Андрійович.
Далі у мене написано, що буде ставити якраз цю поправку, про яку ви говорили, якщо я правильно зрозумів, 605 поправку, Третьякова. Галина Миколаївна, так? Будь ласка, 605 поправка авторства Мамки, Третьякова буде ставити на підтвердження.
Шановні колеги, я прошу народних депутатів зайти до зали, зайняти свої місця, тому що зараз будуть ставитися поправки на підтвердження.
Будь ласка, Галина Миколаївна.
11:15:07
ТРЕТЬЯКОВА Г.М.
Шановні колеги, 605 правка завуальовано піднімає заробітну плату в одній державній службі в Україні. Я хочу сказати, що точкові зміни, коли окремі керівники державних органів бігають до бюджетного комітету і просять підняти заробітну плату в окремому державному органі, цю безсистемну практику уряд мав припинити, підготувавши до нового року законопроект 8222. Саме цим законопроектом, а не Бюджетним кодексом або бюджетом, мають вноситися зміни щодо статусу органу щодо того, яким чином положення про оплату праці діє в тому чи в іншому органі. Ще раз звертаю увагу, уряд обіцяв до нового року внести 8222, який сьогодні відсутній.
В цілому за законопроект прошу проголосувати. Водночас вважаю, що аргументи точкових змін є достатньо вагомими для того, щоб не підтримувати цю правку. Нічого не маю конкретно проти цієї служби, водночас точкові несистемні зміни потрібно…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Галино Миколаївно.
Шановні… Це поправка Григорія Миколайовича, да. Будь ласка, позиція комітету. Шановні колеги, дуже важливо почути і позицію автора…
Позиція комітету, будь ласка, по 605 поправці.
11:16:27
ПУРТОВА А.А.
Комітет врахував правку редакційно. В правці запропоновані особливості оплати праці держслужбовцям Держаудитслужби та її територіальних органів та надають можливість зберегти висококваліфікованих працівників та сприятимуть залученню професійних кадрів із необхідними знаннями та здійсненню належного фінансового контролю в рамках міжнародних зобов'язань.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Шановні колеги, уважно віднесіться, 605 поправка авторства народного депутата Мамки Григорія Миколайовича. Народна депутатка України Галина Миколаївна Третьякова хоче поставити… Ця поправка, вона врахована редакційно. Галина Миколаївна хоче таке рішення комітету щодо врахування редакційно поставити на підтвердження в залі.
Я ставлю поправку 605 в редакції, в якій вона врахована комітетом, на підтвердження в залі. Прошу народних депутатів голосувати.
11:17:35
За-198
Рішення не прийнято. Правка вважається відхиленою.
Далі у нас Герасимов, так, Артур Володимирович. Будь ласка. А потім після Герасимова, шановні колеги, ви починаєте з перших, там 7-а і так далі. Секундочку. 7-а, Герасимов. Далі у нас 466-а, Радуцький ще буде ставити. Герасимов буде ставити ще, і в нас буде ще поправка Разумкова і Дмитрієвої.
Будь ласка, я починаю. 7 поправку хто ставить? У мене написано: Герасимов. Будь ласка, Артур Володимирович. 7 поправка, Герасимов.
11:18:13
ГЕРАСИМОВ А.В.
Шановні колеги, шановні українці і шановні військові! Я думаю, все ж таки цю трансляцію покажуть, і військові, і українці її побачать. В цьому законі, який сьогодні, 16 січня, підкреслюю, це дуже символічно, який хоче прийняти сьогодні команда Зеленського, вони хочуть вкрасти 25 мільярдів гривень. Це просто коротко в рамках однієї хвилини.
Замість того, щоб віддавати їх на армію, замість того, щоб віддавати їх на дрони, замість того, щоб віддавати їх на РЕБ, вони хочуть розпиляти їх на так звані інвестпроєкти. Да не буде у вас інвестпроєктів і інвестицій, якщо території не буде, якщо людей повбивають!
Тому я звертаюся до кожного народного депутата в цій залі. Ви – народні депутати України, підкреслюю. Тому категорично не можна ні за цей закон голосувати, ні за цю правку. Тому прошу поставити на підтвердження і не підтримувати.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Позиція комітету по 7 поправці, будь ласка.
11:19:15
ПУРТОВА А.А.
Дякую. Якщо ми повернемося до суті 7 поправки, то 7 поправка пропонує уточнити значення відповідного терміну щодо дострокових зобов'язань у рамках державного приватного партнерства. Комітет врахував правку і просить підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, зрозуміло, да? Дивимося в таблицю, 7 поправка авторства Пуртової. Вона комітетом врахована. Народний депутат Герасимов просить поставити це рішення на підтвердження.
Я ставлю 7 поправку на підтвердження. Прошу голосувати.
11:19:56
За-242
Рішення прийнято.
По фракціях. По фракціях.
Далі, будь ласка, 2 хвилини – Разумков, замість поправок.
11:20:07
РАЗУМКОВ Д.О.
Дякую. Руслан Олексійович, правка 614. Правка передбачає, що радники Рахункової палати, їх, якщо не помиляюся, там аж 30, отримують вони зарплату по 75 тисяч. Колеги, ви за це голосували. Але їм цього мало, вони вирішили ще прокласти собі щасливе майбутнє до державної служби.
Що передбачає ця правка? Правка говорить про те, що якщо ти працюєш радником в Рахунковій палаті, працюєш 10 років, не вносиш в декларацію, не звітуєш про свої доходи, нічого не робиш, на відміну від усіх інших державних службовців, народних депутатів, міністрів, Президента, всіх інших, а потім вирішиш піти кудись на державну службу, то тобі ці 10 років зарахують як стаж державної служби. Це схематоз! Це дуже, дуже, дуже зручно: 10 років нічого не звітувати, не платити, не показувати декларації, не звітуватися перед НАЗК, не знаходитись в зоні відповідальності перед НАБУ, а потім, наприкінці свого щасливого життя в Рахунковій палаті, стати державним службовцем.
Колеги, я прошу не підтримувати цю правку. Ця правка – схематоз, за великі гроші, державні гроші, бюджетні гроші, які платять замість того, щоб платити нашим захисникам.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, позиція комітету по 614 поправці.
11:21:39
ПУРТОВА А.А.
Зміни пов'язані з впровадженням… які вносить дана правка, пов'язані з впровадженням прийнятих змін до Закону "Про Рахункову палату", а саме 4042, згідно з яким члени Рахункової палати та більшість посадових осіб її апарату не є державними службовцями, водночас перебування на таких посадах має зараховуватися до стажу держслужби, як це передбачено щодо інших державних органів.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Шановні колеги, позиція зрозуміла. Це 614 поправка авторства Фролова. Народний депутат Разумков просить поставити рішення комітету, яке врахувало цю правку, на підтвердження.
Я ставлю 614 поправку на підтвердження, аргументи сторін ви почули. Прошу голосувати. 614 поправка.
11:22:32
За-120
Рішення не прийнято. Поправка вважається відхиленою.
Шановні колеги, будь ласка, 466 поправка. Радуцький.
11:22:43
РАДУЦЬКИЙ М.Б.
Колеги, дуже прошу цю поправку тиснути червону кнопку, бо ця поправка повністю ламає ту реформу, яку ми з вами і наші колеги попереднього скликання зробили в системі охорони здоров'я. Цю правку не підтримує Міністерство фінансів, цю поправку не підтримує Міністерство охорони здоров'я, цю правку одностайно не підтримує Комітет здоров'я нації. Друзі, дуже прошу – червоною.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Позиція комітету, будь ласка.
11:23:17
ПУРТОВА А.А.
466-а.
ГОЛОВУЮЧИЙ. 466-а.
ПУРТОВА А.А. 466 правка.
Комітет розглянув правку, в якій пропонується не виключати норму Бюджетного кодексу, згідно якої до видатків державного бюджету належать видатки на державні програми у сфері охорони здоров'я, що здійснюються державними установами, якщо такі не уклали договір про медичне обслуговування населення.
Запропоновано зберегти діючу норму, і в 2025 році до реорганізації у державні некомерційні підприємства можуть залучатися до програми медичних гарантій, та до остаточного правового врегулювання такої реорганізації за цими установами зберігається статус бюджетних установ.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, зрозуміло, 466 поправка авторства Молотка народного депутата. Народний депутат Радуцький просить поставити це рішення, яким цю поправку враховано, на підтвердження.
Я ставлю, шановні колеги, 466 поправку на підтвердження.
11:24:28
За-134
Рішення не прийнято. Поправка вважається відхиленою.
Далі 534-а. Гончаренко має поставити, так? Будь ласка, Олексій Гончаренко. А потім 535-а, Дмитрієва буде ставити. А потім ми вернемося, я хочу, ті, хто… а потім дати вам. Будь ласка, Гончаренко.
11:24:43
ГОНЧАРЕНКО О.О.
Дякую. Шановні колеги, я звертаюсь до всіх вас. Ми зараз розглядаємо законопроект, до речі, з дуже символічним номером 12245, пам'ятаєте, "мой номер 245, на телогреечке печать". Я хочу нагадати вам і скажу, чому це символічно, тому що мова йде про те, щоби "спилить" 25 мільярдів гривень. Звичайно, за це має бути і телогреечка, і печать – все має бути. Для того, щоб прикрити крадіжку 25 мільярдів, ми голосуємо це все Верховною Радою, бо Верховна Рада ж, як її притягнути? Це ж ціла Рада. Значить, не цей…
Тому, друзі, якщо ви хочете подарувати кошти уряду, який ігнорує нас, витирає ноги об Верховну Раду, не може дійти сюди, не може відповісти на наші питання, а ми хочемо все віддати в їхні руки, – голосуйте. А якщо ви хочете, щоби бригади наші військові отримували напряму кошти і могли нас з вами захищати, не голосуйте.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Позиція комітету по 534 поправці.
11:25:52
ПУРТОВА А.А.
Я дуже прошу притримуватися всіх суті самої правки. Якщо ми говоримо про правку 534, то комітет її підтримав. Це чисто техніко-юридичне уточнення деяких норм Бюджетного кодексу для узгодження правових норм та врахування зауважень ГНЕУ до відповідного законопроекту. Тому прошу підтримати цю правку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Шановні колеги, 534 поправка авторства народного депутата Кузбита. Вона комітетом підтримана, врахована, перепрошую. Народний депутат Гончаренко просить поставити це рішення на підтвердження. Ставлю 534 поправку на підтвердження. Прошу голосувати.
11:26:39
За-230
Рішення прийнято. Поправка залишається врахована.
По фракціях.
Будь ласка, 535 поправка. Дмитрієва сказала, що буде ставити. Будь ласка.
11:26:51
ДМИТРІЄВА О.О.
Шановні колеги, ця правка теж стосується медичної реформи та реформи служби екстренки. Даною правкою планується зупинити цей процес ще на два роки та виділити майже пів мільярда гривень на підприємство, яке вже має багато кримінальних справ. В екстреному порядку ми зібрали наш комітет і прийняли рішення, що цю правку в такому вигляді не можна підтримувати. І ми, що ми почули від Києва? Що лише для Києва потрібно зробити цей виняток, лише Київ каже, що під час війни він не може зробити медичної реформи і переходу, лише… Харків чомусь може, Одеса може, Львів – всі регіони України, у них немає війни і вони змогли перейти на медичну реформу, а Києву потрібно ще два роки, їм не вистачило чотири роки.
Тому, колеги, я прошу не підтримувати цю правку і прийняти рішення нашого комітету.
Дякую вам.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Вельмишановні колеги, позиція комітету по 535 поправці.
11:27:53
ПУРТОВА А.А.
Комітет розглянув правку, яка пропонує продовжити термін здійснення з місцевих бюджетів видатків на місцеві програми підтримки підприємств санітарного транспорту. Правка дозволить фінансування підприємств до 2027 року в тих містах, які не встигли закінчити перехід під МОЗ під час реформування системи охорони здоров'я. Водночас до комітету надійшов лист від голови Комітету з питань здоров'я нації Радуцького Михайла щодо відхилення поправки 535.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, поправка 535 авторства народної депутатки Забуранної, народна депутатка Дмитрієва просить... Вона комітетом врахована. Народна депутатка Дмитрієва просить поставити це рішення на підтвердження, позицію сторін ви почули. Я ставлю 535 поправку на... Вона врахована частково, я перепрошую. Вона врахована частково. Тому я ставлю на підтвердження саме ту редакцію, яка врахована частково комітетом. Прошу голосувати.
11:29:01
За-112
Рішення не прийнято. Шановні колеги, правка вважається відхиленою.
У нас залишилися ще 64, 183, 201, 240, 475 і 476-а. Артур Герасимов, може, ви об'єднаєте, Артур Володимирович? По одній будете іти? Тоді шість поправок ще треба буде проголосувати і закон в цілому.
Будь ласка, Артур Володимирович.
11:29:25
ГЕРАСИМОВ А.В.
Шановні колеги, що стосується 64 поправки, це також Рахункова. От на цьому я просто навіть зупинюся, більше нічого говорити не буду. Це вам просто для інформації по деталях.
І ще один момент. Я звертаю вашу увагу, багато з вас спілкуються з тими, хто на фронті, у багатьох з вас у нашій фракції дуже багато родичів на фронті, чоловіки, діти, племінники, близькі родичі, ми всі знаємо, що там дуже не вистачає багатьох речей. І замість того, щоб спрямувати гроші на фронт, ви зараз 25 мільярдів збираєтеся спрямувати на так звані інвестпроєкти, увага, віддавши це Кабінету Міністрів, щоб він втихаря це розподіляв і, наскільки я розумію, з великими відкатами. Можливо, хтось з вас в схемі, я сумніваюся. Але саме тому я би просив вас і правку не підтримувати, і закон.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Позиція по 64 поправці.
11:30:33
ПУРТОВА А.А.
Колеги, знову ж дуже прошу вас триматися саме суті поправок, про які ви говорите. Що стосується правки 64, то пропозиція спрямована на узгодження норм Бюджетного кодексу із Законом "Про Рахункову палату" передусім щодо посилення фінансової та інституційної незалежності. Правка підтримана комітетом, тому прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Шановні колеги, зараз проголосуємо і тоді я дам вам... З процедури ви хочете?
Будь ласка, шановні колеги, 64 поправка авторства Молотка, комітетом врахована. Народний депутат Герасимов ставить цю 64 поправку на підтвердження. Комітет врахував. Тому прошу голосувати.
11:31:25
За-218
Рішення не прийнято. Правка відхилена.
Василевська-Смаглюк, ви з процедури? Секундочку, з процедури просить колега.
11:31:36
ВАСИЛЕВСЬКА-СМАГЛЮК О.М.
Вельмишановний пане спікере, я вас прошу втручатися, коли наші колеги дозволяють собі розказувати щось про схеми, долі і так далі. Це принижує не тільки колег по Верховній Раді, а взагалі парламент як інституцію. Це звучить образливо. Члени різних фракцій формують комітети Верховної Ради, в тому числі бюджетний комітет, там представлені абсолютно всі фракції. Тому обговорюючи, риторику, це неможливо більше слухати і принижувати один одного такими коментарями...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ольга Михайлівна. Шановні колеги... Шановні колеги... Дякую. Будь ласка.
Шановні колеги, я дуже прошу всіх (справді, я дякую), давайте притримуватися принципів депутатської етики. Я хотів би, що якщо хтось якісь звинувачення говорить, навіть якщо він після цього говорить "можливо" або "я не вірю", це все-таки були б якісь підкріплені. Ми український парламент, ми все-таки маємо тримати відповідний рівень і компетенції, і депутатської етики.
Артур Володимирович, 183 поправка Молотка, так, ваша? Будь ласка. Я сказав, 183-я. Будь ласка.
11:32:35
ГЕРАСИМОВ А.В.
Шановні колеги, зараз вам скажуть, що це дуже технічна поправка, але я вам поясню, вона дуже не технічна. Це поправка, яка каже, що не треба друкувати в газеті "Урядовий кур'єр", достатньо просто розмістити на сайті Мінфіну.
Для чого вона приймається? Що коли Кабмін почне дерибанити ці кошти, вони не будуть це друкувати, а рукописи не горят, як ви знаєте, але вони розмістять на сайті Мінфіну. Потім чергова кібератака, інформація зникла, ай-ай-ай, немає інформації. Саме тому ця правка не технічна, вона дуже серйозна, вона буде допомагати уряду прикривати крадівництво на цих 20 мільярдах.
Тому, шановні колеги, ще раз звертаюся до вас, все треба віддавати фронту, а не, вибачте, давати красти Кабінету Міністрів. Тому цю правку не підтримуйте. І ще раз звертаюся до вас, ви ж потім будете з людьми говорити, не підтримуйте цей законопроект.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Позиція комітету, коротко, будь ласка, і голосуємо.
11:33:40
ПУРТОВА А.А.
Комітет підтримує правку. І ви дійсно правильно сказали, це дійсно суто юридично технічна правка. Але єдине, що вона збільшує доступність інформації щодо внутрішнього контролю і внутрішнього аудиту. Комітет підтримує правку і просить всіх її підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Шановні колеги, 183 поправка авторства Молотка. Комітет її врахував. Народний депутат Герасимов просить поставити це рішення на підтвердження. Я прошу народних депутатів голосувати за 183 поправку.
11:34:19
За-217
Рішення не прийнято. Правка вважається відхиленою.
201-а, Кузбит. Ой, перепрошую, авторство Кузбита. Герасимов, ви ще будете наполягати?
Артур Володимирович, 201-а, будь ласка.
11:34:35
ГЕРАСИМОВ А.В.
Шановні колеги, дивіться, до мене звернувся представник комітету, якого я дуже поважаю, тому я скажу, ця правка про апостиль. Зараз вам розкажуть, що ця правка теж технічно, юридично неважлива і так далі. Але вона спрямована знов-таки на те, щоб полегшити, полегшити те, щоб ці 25 мільярдів, чи частина з них, зникли непомітно.
Саме тому, колеги, звертаюся до вас з черговим закликом не підтримати цю правку, одночасно не підтримувати цей законопроект. Бо 25 мільярдів сьогодні мають бути спрямовані на фронт. Слухайте, ви можете по-різному відноситися до мене, ви можете по-різному відноситися до "Європейської солідарності", але питання в тому, що сьогодні всі ми з вами маємо бути єдині в одному: кожна копійка – на фронт, кожна копійка, кожна гривня – на дрони, на РЕБи, на зброю, на снаряди. Тому не голосуйте за цей закон і за цю поправку.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Позиція комітету, коротко.
11:35:39
ПУРТОВА А.А.
Позиція комітету. Комітет підтримує цю правку, тому що ця правка є лише техніко-юридичним уточненням. Про що вона стосується? Те, що назва "адміністративний збір за проставлення апостилю" буде замінено на назву "плата за проставлення апостилю". Це все. Тому комітет просить підтримати цю техніко-юридичну правку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я ставлю пропозицію. Поправка 201 авторства Кузбита, вона комітетом врахована. Герасимов ставить це рішення на підтвердження. Прошу народних депутатів голосувати.
11:36:21
За-233
Рішення прийнято.
По фракціях.
Залишилося ще три поправки: 240, 475, 476, і голосуємо за закон.
Артур Володимирович, 440-а, будь ласка. 240-а, я перепрошую.
11:36:34
ГЕРАСИМОВ А.В.
Шановні колеги, шановні українці і шановні військові! Ця поправка є дуже великою, вона є однією з системних в цьому законі. Це я просто пояснюю, щоб потім представник комітету не казав, що я не читав. Я все прочитав і все вичитав в цьому законопроекті. Але якраз ця поправка може дати можливість не працювати цьому закону. Вона є реально ключовою, я відверто про це говорю. Саме тому, колеги, через те, що цьому закону не можна давати працювати, не можна давати красти 25 мільярдів гривень зараз, які конче необхідні на фронті, саме тому я прошу вас не підтримувати цю поправку.
І тепер про законопроект в цілому. Ви знаєте, вам потім ходити по вулицях, хто ще ходить, вам потім їздити на фронт, хто їздить. От як ви будете дивитись в очі військових, в яких ви, проголосувавши за цей закон, заберете 25 мільярдів гривень.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, позиція комітету.
11:37:40
ПУРТОВА А.А.
Артур Володимирович, дякую вам за те, що майже робите мою роботу. Це дійсно дуже важлива і комплексна правка. Тому до уваги колег, вона комплексна пропозиція, що стосується всього законопроекту в частині публічних інвестицій. Правка повністю підтримана комітетом, прошу вас її також підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, будь ласка, поправка 240 авторства нашої шановної народної депутатки Пуртової. Артур Герасимов просить поставити на підтвердження рішення комітету про врахування цієї поправки.
Шановні друзі, я ставлю 240 поправку на підтвердження. Прошу голосувати.
11:38:30
За-237
Рішення прийнято.
По фракціях покажіть, будь ласка. Правка залишається врахованою.
475 поправка. Герасимов, будь ласка. (Шум у залі) Яка різниця? 475-а. 475.
11:38:41
ГЕРАСИМОВ А.В.
476, Руслан Олексійович. 476.
ГОЛОВУЮЧИЙ. А, 475 ви не ставите.
ГЕРАСИМОВ А.В. І можна мені почати спочатку, будь ласка.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз. 475-у не ставите, 476-у. Добре. Дякую.
476 правка Радуцького. Будь ласка, Артур.
11:39:00
ГЕРАСИМОВ А.В.
Шановні колеги, ну це взагалі, я вважаю, один із шедеврів цього закону, який є вишенькою на торті. А тепер приготувалися? Це фінансування МСЕК на 2025 рік. Хочете – голосуйте! Я просто промовчу.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Позиція комітету по цій поправці, по 476-й.
11:39:22
ПУРТОВА А.А.
Артур Володимирович, я дякую, що ми нарешті повернулися до суті правок. Що стосується цієї правки, то пропозиція спрямована на виконання Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування медико-соціальної експертизи та впровадження оцінювання повсякденного функціонування особи, яким припинено повноваження медико-соціальних експертних комісій.
Комітет підтримує цю правку і просить всіх її підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, 476 поправка авторства Михайла Борисовича Радуцького. Народний депутат Артур Володимирович Герасимов просить це рішення комітету, яким ця поправка врахована, поставити на підтвердження.
Я ставлю 476 поправку на підтвердження і прошу народних депутатів голосувати.
11:40:19
За-211
Рішення не прийнято. Поправка відхилена.
Шановні колеги, ми завершили розгляд поправок і переходимо до прийняття рішення. Будь ласка, займіть свої місця, дуже важливе рішення.
Я ставлю пропозицію, шановні колеги, прийняти в другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними поправками проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо актуалізації та удосконалення деяких положень (реєстраційний номер 12245).
Готові голосувати? Я прошу народних депутатів голосувати.
11:41:09
За-239
Рішення прийнято. Закон прийнятий в цілому.
По фракціях покажіть, будь ласка. Дякую, шановні колеги.
Наступний законопроект 12230 – це проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей приватизації об’єктів державної та комунальної власності, переданих в оренду.
Я ставлю пропозицію включити цей законопроект до порядку денного сесії. Прошу народних депутатів голосувати.
11:41:51
За-271
Рішення прийнято.
Я ставлю пропозицію розглянути це питання за скороченою процедурою. Прошу народних депутатів голосувати.
11:42:12
За-224
Рішення прийнято.
Я запрошую до слова заступника комітету, заступника голови комітету, голову підкомітету Комітету з питань економічного розвитку Мовчана Олексія Васильовича. Він від комітету і від авторів, тому до 4 хвилин.
Я перепрошую, в мене написано ви тільки. Я не знаю, друзі, в постанові прописано, хто доповідає. Мовчан – до 4 хвилин, будь ласка.
11:42:38
МОВЧАН О.В.
Дякую. Дякую дуже. Шановні колеги, це законопроект, тему якого Верховна Рада вже бачила. Але було проведено низку засідань Тимчасової слідчої комісії з питань економічної безпеки, де було досліджено питання, чого воно стосується. Є така схема, як дуже просто вкрасти державне чи комунальне майно. Називається вона "викуп через невід'ємні поліпшення". Тобто як це працює? Береш в оренду об'єкт нерухомості державної або комунальної власності, робиш там ремонт справжній або несправжній, просто підкладаючи документи, і отримуєш право викупити цей об'єкт без аукціону.
Ця схема існує дуже багато років, і приватизаційне законодавство досить-таки успішно розвивалося, впроваджуючи прозорі аукціонні конкурентні правила гри, а схема лишалася. Тому що дуже складно її вирізати із законодавства, і приклад тому – попередні провалені парламентом підходи. Зараз цей законопроект враховує позицію більшості із тих, хто пропонував зауваження або як його вихолостити. Цей законопроект набуває чинності через 12 місяців після його підписання. Тобто всі люди, які доброчесно пішли по процедурі невід'ємних поліпшень і планують зробити викуп, будуть мати можливість завершити цю процедуру. Тобто ми даємо дуже великий термін для того, щоби всі встигли.
Далі з'являється інструмент переважного права викупу на аукціоні, тобто ті об'єкти, які не були у відведений термін викуплені, їх можна буде придбати з аукціону тій особі, яка робила ці невід'ємні поліпшення. Тобто коли на аукціоні була сформована максимальна цифра, то у того, хто робив невід'ємні поліпшення, з'являється право надати цю суму, яка була сформована на аукціоні. Тобто це такий справедливий підхід, який вирівнює всю несправедливість, яка була зашита в законодавстві.
Шановні колеги, ми маємо відмовитися від таких дикунських моделей в законодавстві, які існують ще з 90-х, і запровадити якісні нормальні правила гри, конкурентні. Цей законопроект враховує всі позиції, тому я прошу підтримати його до першого читання. До другого читання ми зробимо, зможемо зробити розширені консультації для того, щоб врахувати додаткові зауваження, якщо вони, звичайно, у вас з'являться.
Комітет на своєму засіданні рекомендував Верховній Раді розглянути законопроект в першому читанні і з урахуванням статті 116 Регламенту щодо усунення неузгодженостей і пропозицій в частинах законопроекту, які не були предметом розгляду в першому читанні.
Шановні колеги, дуже прошу підтримати цей законопроект. І дякую всім членам Тимчасової слідчої комісії з економічної безпеки, абсолютно всім членам фракцій і груп, які долучилися до підписання і розробки цієї ініціативи.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олексій Васильович.
Шановні колеги, я прошу фракції і групи записатися: два – за, два – проти, для обговорення цього законопроекту. Будь ласка.
Будь ласка, Ярослав Іванович Железняк, фракція "Голос".
11:46:44
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І.
Прошу передати слово іншому Ярославу Івановичу – Рущишину. Він буде виступати з трибуни.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Рущишин.
11:47:08
РУЩИШИН Я.І.
Шановні колеги, Рущишин, фракція "Голос". Мене дуже тривожить тенденція, яку ми спостерігаємо впродовж останніх засідань на нашій сесії, коли ми фактично протиставляємо економічні закони законам на підтримку нашій армії, невключення вчорашнього Закону про індустріальні парки і багатьох інших це підтверджує. І мене дуже дивує така дихотомія, оскільки ми в даному випадку повинні перейти від формули логічної "або-або" до "і-і", бо розбудова тилу не менш важлива ніж розбудова нашої спроможності воювати.
Тому в даному випадку цей законопроект також покращує інвестиційну можливість громад в себе реалізувати майно, яке в них в той чи інший спосіб прихоплено схемами, які на сьогоднішній день є, існують через невід'ємні поліпшення, і дає можливість зробити більш прозорим оцей ринок майна в громадах.
Тому я не буду говорити про конкретику, яку добре розказав доповідач вище, але агітую всіх проголосувати за цей законопроект і повертатися до економічної доцільності в нашій діяльності також.
Дякую. Прошу голосувати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ярослав Іванович.
Слово надається народному депутату Павленку Ростиславу Миколайовичу, фракція політичної партії "Європейська солідарність".
11:48:43
ПАВЛЕНКО Р.М.
Дякую. Прошу передати слово Петру Порошенку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Петро Порошенко.
11:48:55
ПОРОШЕНКО П.О.
16 січня – історичний день для всієї української держави. Одинадцять років в цьому залі було поставлено на голосування і руками проголосовано згортання демократії в Україні, яке так врешті-решт привело до реалізації Революції Гідності. Ті, хто голосували за 16 січня одинадцять років тому все ще в цьому залі. І все ще Верховна Рада зараз, під час війни не спромоглася вигнати їх із залу.
І згортання демократії сьогодні – це також є, що знову мене як лідера "Європейської солідарності", який планував зустрітися в Європі з лідером Європейської народної партії, знову за вказівкою керівника служби безпеки Президента не випустили на кордоні, за злочинною вказівкою. Вони намагаються відволікти увагу від власної корупції, від власної жадібності, від власних крадіжок. Лише зараз більше 70 мільярдів вашими голосуваннями було вкрадено в армії.
Але 16 січня – це є також приклад героїзму, бо 10 років тому в Донецькому аеропорті славетні "кіборги" продемонстрували, що значать новостворені Збройні Сили України, які і зараз тримають фронт, нищать русню і рятують державу. Визначайтеся, по який бік ви: з ними чи з українським народом. Слава Україні!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Козир Сергій В'ячеславович, фракція політичної партії "Слуга народу".
11:51:01
КОЗИР С.В.
Прошу передати слово Анастасії Радіній.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Анастасія Олегівна Радіна.
11:51:16
РАДІНА А.О.
Шановні колеги, доброго дня. Цей законопроект про те, щоб ліквідувати корупційну схему, через яку зараз громади і держава втрачають мільярди просто гривень, мільярди. Ці гроші могли би піти на громади, вони могли би піти на оборонку, замість цього вони йдуть в чиюсь приватну кишеню.
Як зараз працює схема? Хочете придбати собі якийсь ласий шматочок комунального майна? Просто укладіть угоду оренду, отримайте дозвіл на невід'ємні поліпшення, пофарбуйте стіни, можливо, одне скло у вікні замініть, більше нічого не робіть, не треба, нормально. Проведіть експертизу, ви її будете контролювати, про те, що це ваше фарбування стіни коштує 25 відсотків вартості об'єкта. Все, можете викуповувати за ціною, на яку ви ж і впливаєте, цей об'єкт. Громади на це потім не впливають. Що я пропустила в описі цієї схеми? Те, що, на жаль, в багатьох випадках треба ще занести в кишеню якомусь чиновнику в місцевій раді. Все, колеги.
Це ганебна абсолютно історія, яку ми маємо закрити. Є дослідження, яке показує, що при таких схемах із викупом через невід'ємні поліпшення в середньому щонайменше 45 відсотків вартості втрачає громада порівняно із ситуацією, коли би такий об'єкт продавався через аукціон.
Тому, колеги, дуже прошу підтримати цей законопроект в першому читанні. Якщо ви маєте пропозиції до другого, готові доопрацьовувати. Дякую дуже.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, хвилина – Мамка, і хвилина – Івченко. Правильно?
Будь ласка, Григорій Миколайович Мамка.
11:52:59
МАМКА Г.М.
Шановні колеги, хочу звернути увагу, коли у нас народні депутати виходять до трибуни Верховної Ради і розказують про факти корупції, які вже відбулися, або на стадії готування чи замаху, а не пишуть заяву, вони є співучасниками. Перше. Необхідно не із законом боротися, з викриттям чи зупиненням корупційних схем. Необхідно все-таки правоохоронним органам на підставі заяв ваших, якщо у вас є факти, боротися з корупцією або з корупціонерами.
З приводу аукціонів. Ви уявляєте, ми будемо підтримувати в першому читанні, але невже ви думаєте, що всі ті, хто беруть через поліпшення умов, через поліпшення умов купляють об'єкти всі корупціонери? Так же ж неможливо бути, це нереально. А невже ви уявляєте, що оцінщики, які несуть кримінальну відповідальність, оцінюють за зменшеною вартістю майно і ніхто не притягнутий до відповідальності?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Івченко Вадим Євгенович – 1 хвилина. Шановні колеги, і після цього будемо голосувати за цей законопроект.
Будь ласка, Вадим Євгенович.
11:54:09
ІВЧЕНКО В.Є.
Івченко, "Батьківщина". Колеги, перш за все хотів би привітати наших двох колег. Сьогодні день кіборгів Донецького аеропорту і тих, хто виводив з Донецького аеропорту людей. У нас в залі присутній Костенко Роман і Герасименко Ігор – це саме ті люди, які причетні до цієї події. Дякую їм щиро. (Оплески)
І друге. Колеги, цей законопроект вкрай важливий. Перше, він справедливий для тих, хто взяв об'єкти для викупу. Вони будуть прозоро мати можливість пріоритетного або останнього слова на викуп відповідного об'єкта приватизації. І друге, колеги, їм будуть зараховуватися ті поліпшення, які вони будуть робити, в орендну плату. Справедливий закон для тих, хто сьогодні хоче інвестувати в комунальне або державне майно. Прошу підтримати.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Єдине, що до тих, ще мені сказали, ще Андрій Шараськін. Будь ласка, також привітаємо. (Оплески) Дякую, шановні колеги. Дякую за ваш героїзм.
Шановні друзі, ми завершили обговорення цього законопроекту. Я прошу народних депутатів зайняти свої місця, ми переходимо до прийняття рішення за цим законопроектом. Будь ласка, шановні колеги, приготуйтеся.
Я ставлю пропозицію прийняти за основу з доопрацюванням положень відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей приватизації об’єктів державної та комунальної власності, переданих в оренду (реєстраційний номер 12230).
Готові голосувати? Я прошу народних депутатів голосувати.
11:56:42
За-275
Рішення прийнято.
Шановні колеги… По фракціях.
Наступний законопроект. По фракціях, я сказав. Шановні колеги, наступні законопроекти, їх багато, тому, будь ласка, наберемося терпіння, це 12367 і альтернативні до нього. Це проект Закону про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу…
Що-що? Шановні колеги, одну секундочку. З процедури чи що? Будь ласка, хто? Нічого. Ви будете з процедури? Зайдемо в закон, тоді.
Шановні… Закон 12367, альтернативні до нього: 12367-1, 12367-2, 12367-3. Це проект Закону про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та Закону України "Про прокуратуру" щодо усунення перешкод для сторін кримінального провадження у доступі до правосуддя.
Шановні колеги, будь ласка, займіть свої місця, тому що перше рішення: треба включити до порядку денного, а це треба 226 голосів. Шановні колеги, займіть свої місця. Перше – це включення до порядку денного сесії.
Шановні колеги, я ставлю пропозицію включити до порядку денного сесії законопроект реєстраційний номер 12367 і альтернативні до нього законопроекти. Шановні колеги, я прошу народних депутатів голосувати.
11:58:42
За-185
Рішення не прийнято.
Шановні колеги, йдемо далі. Секундочку.
Шановні колеги, що сталося? Ви вже там? Що сталося? (Шум у залі) Що сталося?
Шановні колеги, надійшла заява від двох фракцій, реальна перерва до 30 хвилин. Шановні колеги, я прошу, рівно через 30 хвилин ми всі маємо бути тут, в залі. Ми продовжимо нашу роботу рівно о 12:29. Дякую, колеги.
Керівники фракцій і груп, давайте зберемося, будь ласка, біля мене, чи де.
(Після перерви)
12:44:29
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу запрошувати колег до зали, ми скоро будемо починати.
Шановні колеги, завершилася повітряна тривога. Відповідно до постанови ми… А, ще дві фракції. Шановні колеги, реальна перерва ще 30 хвилин, шановні колеги. (Шум у залі) Вже я оголосив. Дякую.
Шановні колеги, будь ласка, ще одна перерва ще на 30 хвилин. Дякую, шановні колеги.
Заява від народного депутата Клочка, що в нього не спрацювала кнопка "За" по 12230.
(Після перерви)
13:16:49
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, завершилася перерва. Але розгляд питань порядку денного на сьогодні завершено. Дякую всім за плідну роботу.
Зараз я оголошую перерву в нашому пленарному засіданні. Про час і місце його продовження вам буде повідомлено завчасно. Нагадую про необхідність непоширення інформації щодо його початку.
Працюємо далі на благо держави. І слава Україні!