ЗАСІДАННЯ ПЕРШЕ
(продовження)
Зал засідань Верховної Ради України
23 серпня 2024 року, 10 година
Веде засідання Голова Верховної Ради України СТЕФАНЧУК Р.О.
10:03:51
ГОЛОВУЮЧИЙ. Слава Україні!
Шановні народні депутати України, у засіданні Верховної Ради України беруть участь: Прем'єр-міністр України Денис Анатолійович Шмигаль та члени уряду. Давайте привітаємо колег. (Оплески)
Шановні народні депутати, відповідно до прийнятої нами Постанови "Про деякі питання організації роботи Верховної Ради України дев'ятого скликання в умовах дії воєнного стану" сьогодні ми продовжуємо наше пленарне засідання.
Звертаю увагу, що згідно з прийнятою Верховною Радою України постановою усі присутні на пленарному засіданні не повинні поширювати інформацію щодо його початку, перебігу та прийнятих у парламенті рішень раніше ніж через годину після оголошення перерви у пленарному засіданні. Я прошу всіх колег неухильно дотримуватися прийнятого українським парламентом рішення та відповідально поставитися до забезпечення безпеки єдиного законодавчого органу нашої держави.
Шановні колеги, у разі повітряної тривоги буде оголошено перерву в пленарному засіданні, і ми маємо всі перейти до безпечних місць відповідно до схеми укриття.
За парламентською традицією пропоную розпочати роботу з виконання Державного Гімну України.
(Лунає Державний Гімн України)
ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Слава Україні!
10:06:58
ГОЛОВУЮЧИЙ. Героям слава!
Шановні громадяни України, колеги, дорогі друзі, сьогодні ми відзначаємо важливий день у житті нашої країни – День Державного Прапора України. Це свято об'єднує нас навколо національних символів, які є відображенням нашої історії, наших прагнень і нашого майбутнього. Прапор України – це не лише поєднання кольорів, це глибокий, священний символ, що пройшов крізь випробовування віків і став уособленням усіх тих цінностей, які ми з вами сьогодні захищаємо. Синьо-жовтні кольори – це наша історія, наша душа, вони зберігають пам'ять про понад тисячолітню боротьбу українського народу за свою свободу і незалежність. Вони нагадують нам про героїв, які віддали своє життя за право підняти цей прапор над вільною землею, цей символ нашої непохитності і нашої надії. Я хочу сьогодні подякувати усім, хто захищає жовто-блакитний прапор: українським Збройним Силам, українському народу, народним депутатам України, Маріковському, який увійшов з відео в топ тренди, коли він захищав український прапор, і кожному з вас, шановні друзі.
Але Україна сьогодні знову у кривавому протистоянні із знахабнілим ворогом, який хоче нас знищити, і у кожного бійця, який приймає бій на нулі, йде на смерть, на рукаві шеврон із синьо-жовтим стягом. Він злить ворога, а нашим оборонцям додає сил. Солдати, маючи з собою цей прапор, піднімаються в атаку та йдуть на смерть за свою землю.
Шановні друзі, давайте вшануємо всіх, хто віддав життя за Україну, за все те, що уособлює наш Державний Прапор.
(Хвилина мовчання)
Шановні колеги, синьо-жовтий прапор незалежної України звивається над нашими містами та селами, над школами та лікарнями, над державними установами та приватними підприємствами. Його підіймають на флагштоках біля приватних осель, його вивішують у своїх вікнах прості люди. Ми всі частина великої української родини і цей прапор є символом нашого спільного дому.
Шановні колеги, пропоную подивитися відео, яке закарбувало історичні події, осяяні нашим синьо-жовтим прапором. Будь ласка, на екран.
(Трансляція відеозапису)
Шановні народні депутати України, шановні члени Кабінету Міністрів України, прошу воїнів почесної варти Національної гвардії України внести до зали засідання Верховної Ради України історичний прапор незалежності України. (Оплески)
ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Слава Україні! Героям слава!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати України, шановні члени Кабінету Міністрів, сьогодні наше місто-герой Харків – символ незламності та потужності, осередок освіти і науки, промисловості, економіки, культури і спорту – святкує свій день народження. Незважаючи на жорсткі напади і постійний обстріл з боку російської держави-терориста, харків'яни продовжують працювати, навчатися, боротися щодня, доводячи, що наш народ непереможний.
Прошу оплесками привітати нескорені серця харків'ян з Днем міста. (Оплески)
Шановні народні депутати, сьогодні день народження у наших колег народних депутатів України: Володимира Анатолійовича Воронова, "Слуга народу", і Артура Володимировича Герасимова, "Європейська солідарність". Давайте привітаємо наших колег, побажаємо міцного здоров'я, наснаги і нових досягнень на благо України. Вітаємо, колеги! (Оплески)
Шановні народні депутати, відповідно до статті 229 Регламенту Верховної Ради України та ухваленого Погоджувальною радою депутатських фракцій і груп рішення сьогодні проводиться "година запитань до Уряду". На засіданні Погоджувальної ради була визначена тематика "години запитань до Уряду". За пропозиціями депутатських фракцій і груп члени Кабінету Міністрів сьогодні будуть відповідати на запитання про стан забезпечення громадян України якісними медичними послугами в умовах воєнного стану.
Регламентом передбачена така процедура. Запитання до членів Кабінету Міністрів від депутатських фракцій і груп та відповіді на них – до 30 хвилин, запитання народних депутатів до членів Кабінету Міністрів та відповіді на них – до 30 хвилин (відводиться 1 хвилина на усне запитання і від 2 хвилин – відповідь на нього).
Шановні колеги, перед тим як перейти до "години запитань до Уряду", ми запросимо пана міністра, він 30 хвилин відбуде, потім займе своє місце, але йому о 10:50 треба бути на підписанні одного важливого договору. Але буде його перший заступник. Тому нічого не відміняється, ми працюємо годину, так, як ми домовлялися.
Шановні колеги, також прошу вас враховувати, що сьогодні засідання проходить у відкритому режимі... Да, я зараз оголошу. Засідання проходить у відкритому режимі, тому при наданні відповідей на запитання прошу не озвучувати інформацію, яка може завдати шкоду національній безпеці України, дотримуватися вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці та обігу іншої інформації з обмеженим доступом і не допускати розголошення такої інформації.
Але, шановні колеги, перед тим як перейдемо, у мене дві фракції попросили перерву із заміною на виступ. Три хвилини, у нас буде Олександр Сергійович... Де він? А от я бачу, Бакумов вже є. Від харків'ян, я так розумію. І після цього переходимо до "години запитань до Уряду".
Будь ласка, Олександр Сергійович.
10:16:10
БАКУМОВ О.С.
Шановний український народе! Шановні народні депутати України! Шановний український уряд! Сьогоднішнє звернення для міста Харкова і для харків'ян.
Харків – місто сильних, вільних і незламних людей. Твоя 370-річна історія сповнена різними подіями: перемогами і здобутками, радощами і сумом, подвигами і гідністю. Ти показав себе різним, але саме на четвертому сторіччі своєї історії ти став незламним. Незламний силою, незламний волею, незламний духом – місто-герой. Ми знаємо всі, що сучасний Харків – це центр освіти і науки, це центр промисловості та інновацій, це величезний культурний центр. Місто, яке про себе вже сказало і ще багато і багато разів скаже про себе. Так, сьогодні зранений, але ми обов'язково тебе відновимо, ми обов'язково тебе відбудуємо. Ти станеш ще прекраснішим, ще красивішим ніж був колись.
З Днем народження, рідний Харків! З Днем міста, незламні, сильні та вільні харків'яни! Слава місту-герою Харкову! Та слава Україні! (Оплески)
Я прошу уряд і народних депутатів, давайте ще раз привітаємо Харків і харків'ян з 370-річчям. (Оплески)
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановні колеги. Дякую.
Шановні народні депутати, "година запитань до Уряду". На трибуну для відповідей на запитання запрошується Міністр охорони здоров'я України Віктор Кирилович Ляшко.
Будь ласка, Вікторе Кириловичу. А поки Віктор Кирилович іде, я прошу представників депутатських фракцій і груп записатися на запитання з визначеної теми. Нагадую, 1 хвилина на кожне усне запитання та по 2 хвилини для відповіді на нього.
Будь ласка, шановні колеги, прошу представників фракцій і груп записатися на запитання.
Будь ласка, Бурміч Анатолій Петрович, депутатська група "Відновлення України".
10:19:15
БУРМІЧ А.П.
Шановний пане міністре, ми всі знаємо, який сьогодні є в країні скандал навколо Охматдиту, коли його поразила російська бомба. Всім зрозуміло, що всією країною збирали гроші на відновлення. Тільки від нашої фракції наш товариш Вадим Столар зі свого благодійного фонду перечислив мільйон гривень.
І сьогодні ці благодійні кошти, людські кошти не можуть поділити. Всім же зрозуміло, що це не державні, тому хай благодійний фонд розбереться, найме прозоро будівельника і відновить все. Чому чиновники від лікарів хочуть цими грошима розпоряджатися? Хай лікують дітей, хай лікують людей і займаються своєю справою. Коли це буде вирішено питання і припинена ця ганьба, яка сьогодні є в усьому світі?
Дякую.
10:20:17
ЛЯШКО В.К.
Я дякую за запитання. З самого початку, з 8 числа, 8 липня, коли був терористичний акт, велика кількість українського народу, бізнесу відгукнулась і допомагає Міністерству охорони здоров'я, Охматдиту пожертвами, для того щоб відновити сам заклад. Було зібрано кошти на три рахунки: рахунок благодійного фонду, спецрахунок самої лікарні "Охматдит" і кошти на United24.
Хочу сьогодні сказати, що жодна копійка з цих трьох рахунків не потрачена. У зв'язку з тим, що було прийнято рішення і благодійний фонд з Охматдитом проводив технічне обстеження, робив дефектний акт за укрупненими показниками, щоб запустити процес, який передбачає "Проєктуй-будуй", тобто укрупнені показники, відбір підрядної організації і будівництво, відновлення з технічним дообстеженням, це визвало суспільний резонанс через те, що укрупнені показники неправильно сприймаються саме по цифрах, які там були зазначені. Ніхто не читав сам конкретно договір, що було прописано в договорі, як повинен відбуватися саме принцип "Проєктуй-будуй". За результатами публічних консультацій з усіма, хто жертвував, з Охматдитом і благодійними фондами було прийнято рішення зробити Раду з відновлення Охматдиту, що якої включити найбільших благодійників, міжнародні організації і громадські організації, які представляють пацієнтів, які працюють у сфері охорони здоров'я і які працюють з будівельними організаціями, а також антикорупційні організації, які можуть подивитись.
Така рада в Міністерстві охорони здоров'я створена і саме вона зараз, на ній, точніше, відбуваються погодження всіх подальших кроків з відновлення. Буквально вчора було чергове засідання, де ми чітко обговорили, що нам потрібно зробити технічний звіт організацією, якої вже вище немає, до якої звертаються за судовими експертизами. Це організація державне підприємство "УкрНДІ", яке працює при Міністерстві інфраструктури.
Вчора була дискусія, рішення було прийнято, зараз завершується переговорна процедура і все буде відбуватись…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, від групи "Платформа за життя та мир" Колтунович Олександр Сергійович. Я правильно зрозумів, так? Будь ласка, Олександр Сергійович.
10:22:31
КОЛТУНОВИЧ О.С.
Дякую. Шановний пане міністр, маємо негативний динамічний ряд в питанні захворюваності на COVID-19. За даними МОЗ у нас в червні було захворілих 2 тисячі 300, липень – уже 11 тисяч 500, серпень, перші два тижні – 26 тисяч випадків. Тобто якщо ми беремо 2 тижні серпня до червня місяця, в 11,3 разу зросла захворюваність на COVID-19. Ми розуміємо, що це вкрай негативна динаміка.
Ми бачимо, що Національний банк у своєму прогнозі не розглядав ризику COVID-19, його впливу на економіку Україні. Моє питання буде до вас стосуватись того, чи розглядає уряд ризик впливу COVID-19, це, можливо, питання також і до Прем'єр-міністра, на COVID. Які ви плануєте обмежувальні заходи? Ми в свій час проходили і локдаун, і масковий режим, і карантинні обмеження і так далі, і так далі, і вакцинацію – тут комплекс був заходів. Що з цього моделюєте, якщо ви моделюєте найбільш негативний прогнозний сценарій, розглядаєте які дії ви?
Дякую.
10:23:39
ЛЯШКО В.К.
Я дякую за запитання. Так, дійсно ми бачимо активність, епідемічну активність до початку епідсезону, яка пов'язана саме з поширенням COVID-19. У той же час за прогнозами Всесвітньої організації охорони здоров'я і за прогнозами наших експертів COVID-19 уже втратив свій пандемічний потенціал і Всесвітня організація охорони здоров'я уже припинила надзвичайну ситуацію, і зупинила пандемію. Тому сьогодні у нас за COVID-19, як і за іншими гострими респіраторними вірусними інфекціями, відбувається чіткий плановий епідемічний сезон. Ми контролюємо, щоб була наявність ліжок у інфекційних стаціонарах, була готовність закладів охорони здоров'я приймати. А всі подальші кроки, які будуть прогнозуватись, будуть залежати саме від того, яка поширеність буде захворюваності, як буде поширюватись той чи інший вірус: чи це COVID-19, чи це грип, чи ще один із 200 гострих респіраторних вірусних інфекцій.
Хочу сьогодні сказати, що якщо ви подивитесь на інфекційні лікарні або на лікарні реанімацій, то сьогодні наявність апаратів штучної вентиляції легень, підведених точок з киснем, які дозволяють забезпечити кисневу терапію, порівняно з тим, що у нас було у 2019 році, змінилось на порядки. Раніше у нас був один апарат штучної вентиляції легень на 3-4 реанімаційних ліжка, сьогодні у нас 3 апарати штучної вентиляції легень на 1 реанімаційне ліжко. Ситуація в лікарнях зовсім інакше.
Чи є проблеми де якісь? Є певні проблем і також існують по закладах охорони здоров'я, але це проблеми, які вирішуються і мають не системний характер, а вирішуються в динаміці з органами місцевого самоврядування, Міністерством охорони здоров'я для того, щоб і в період воєнного часу інфекційні хвороби або інфекційні стаціонари не були залишені поза увагою і рухались вперед.
Щодо прогнозів економічних. Маємо надію, що сезон в разі, якщо всі будуть дотримуватись тих рекомендацій, яке дає Міністерство охорони здоров'я: вчасно вакцинуватись проти інфекційних хвороб – ми повинні пройти так, як проходили в попередні роки.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, від фракції "Слуга народу" Галайчук Вадим Сергійович, прошу.
10:25:44
ГАЛАЙЧУК В.С.
Прошу передати слово колезі Герусу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Андрій Михайлович Герус.
10:25:54
ГЕРУС А.М.
Для лікарень, ми всі розуміємо, дуже важливим є енергозабезпечення, тому що це особливі об'єкти. І це має значення як з точки зору критичної важливості наявності електроенергії, так і з точки зору економії бюджетних коштів. І зараз по Україні ідуть досить активні процеси по установленню сонячних електростанцій. Буквально на День незалежності в Стрию лікарня відкриє сонячну електростанцію, найближчого місяця в Харківській області шість лікарень отримають сонячні електростанції, а в Хмельницьку лікарня стала взагалі одним із перших активних споживачів, яка стала не тільки виробляти електроенергію, але продавати її в мережу і отримувати за це кошти.
Розкажіть, будь ласка, для суспільства, які є загальні програми і скільки всього по Україні лікарень ми плануємо, щоб вони отримали сонячні електростанції і ті сонячні електростанції забезпечували їх електроенергією.
Дякую.
10:26:47
ЛЯШКО В.К.
Пан Андрій, дякую за запитання і хочу персонально подякувати за вашу персональну залученість до процесу встановлення сонячних панелей і роботу по енергонезалежності наших закладів охорони здоров'я.
Сьогодні вже понад 90 закладів повністю забезпечені сонячними панелями з певними накопичувальними батареями, які дозволяють їм працювати в автономному режимі. В наших планах як мінімум 300 спробувати завершити до кінця цього року, це в рамках роботи з донорами і благодійниками, це в рамках проєкту Heal зі Світовим банком, і це в рамках проєкту з Міністерством енергетики "Промінь надії" – встановлення сонячних панелей на закладах охорони здоров'я, які дозволяють забезпечити або повністю заклад, якщо це ми говоримо про амбулаторії сімейної медицини, або частину відділень. Зокрема ми пріоритетом робимо реанімаційні відділення, там, де і споживання найбільше в цьому… електроспоживання найбільше, і розуміючи, що треба це масштабувати.
В нас в уряді пріоритет, щоб кожен заклад охорони здоров'я і кожна адміністративна будівля отримала альтернативне джерело енергопостачання. Але ми також раціоналісти і крок за кроком це плануємо, тому потихеньку ми це зробимо і буде все доведено. Тому дякую ще раз персонально, що допомагаєте. І реально приклад хмельницької лікарні, коли вона вже навіть і продає електроенергію через те, що було встановлено сонячні панелі на даху цієї лікарні, це той приклад, який потрібно наслідувати всім іншим.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, від групи "Партія "За майбутнє" Скороход Анна Костянтинівна.
10:28:23
СКОРОХОД А.К.
Прошу передати слово Ігорю Молотку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Ігор Федорович Молоток.
10:28:31
МОЛОТОК І.Ф.
Віктор Кирилович, вітаю. Мені здається, дуже важливе питання. Сумщина сьогодні знаходиться на передовій і в рази збільшилося лікування не тільки цивільного населення у період обстрілів, але й наші військові, які виконують певні завдання поруч, і полонені, які також поступають в наші лікарні. Хотілося б, щоб ви звернули на це увагу, збільшили, зараз переповнені лікарні, у деяких випадках не вистачає ліків, потрібно на це звернути увагу, може зробити якусь певну комісію з цього, нараду. Тому що я чую від наших лікарів, що є певні в цьому проблеми.
10:29:30
ЛЯШКО В.К.
Дякую за запитання. У мене прохання до всіх народних депутатів, коли ви чуєте від лікарів, що є проблема з лікарськими засобами у закладі охорони здоров'я, майже всі ви знаєте мій номер телефону, будь ласка, дайте мені інформацію про даний конкретний заклад. Тому що більшість лікарень вже другий рік поспіль отримує так званий пакет "Готовність до реагування", готовність до реагування до таких подій, які ми не можемо передбачити. Умовно, ми не можемо чітко прогнозувати де буде зона бойових дій, як вона буде рухатися, тому ми визначили лікарні, які пріоритетно отримують фінансування понад мільйон 200 тисяч щомісяця для того, щоб у них в складі були наявні базові лікарські засоби для такого реагування як мінімум з тримісячним запасом. Тому кожний конкретний випадок повинен розглядатися окремо.
Щодо поводження з полоненими і щодо погодження маршрутів евакуації військових поранених, я не буду цю інформацію розголошувати, я готовий персонально зустрічатися і показувати, як все працює. Буквально на цього тижні у Сумській області працював мій перший заступник, де ще раз з військовими медиками проходили всі маршрути пацієнта, дивилися стан лікування і як працює медевак по країні, для того щоб всі, хто потребує медичної допомоги, її отримали.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, від "Європейської солідарності" Бондар Михайло Леонтійович.
10:30:48
БОНДАР М.Л.
Дякую. Передайте, будь ласка, слово Ірині Геращенко.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ірина Володимирівна Геращенко, будь ласка.
10:30:55
ГЕРАЩЕНКО І.В.
Шановний пане міністре, скандал навколо Охматдит підриває довіру до України. І на рахунку цього благодійно фонду, до якого сьогодні є стільки питань, 1 мільярд гривень. Скажіть, будь ласка, от коли ці кошти будуть переведені на цільовий рахунок лікарні. Ми маємо виходити з інтересів маленьких пацієнтів і збереження колективу. Як ви знаєте, там зараз зроблена експертиза за 8 мільйонів гривень, в якій одне речення про капітальний ремонт 11-го корпусу, друге про його знесення. Що буде з 11-им корпусом, навіщо руйнувати, якщо можна відремонтувати аби лікарня працювала? І чому влада блокує доступ до ремонту лікарні благодійників, ділячи їх на хороших і поганих? Фонд Порошенка вже півтора місяця пропонує підремонтувати одне з відділень лікарні, просто це блокується.
Коли ми як парламент побачимо реалістичний план: перше, друге, третє і терміни?
10:32:01
ЛЯШКО В.К.
Дякую за запитання. Щодо благодійного фонду і перерахунку. Вчора засідала Рада з відновлення Охматдиту, вона прийняла рішення провести у вівторок виїзне засідання на території Охматдиту з залученням представників фонду для того, щоб чітко і покроково показати, як будуть використані кошти, які зібрані на рахунок фонду. Сьогодні вони не використовуються і перебувають під контролем цього фонду.
Друге питання щодо 11-го корпусу. 11-й корпус – це старий хірургічний корпус, який за результатами технічного обстеження був визнаний аварійним, про що є довідка у відповідному реєстрі. Щоб розпочати його відновлення, його не можна відновлювати в рамках відновлення з поточним ремонтом, на нього потрібно робити проект реконструкції, державні будівельні норми, які діють в країні. Для того, щоб правильно визначитися міністерству, як рухатися в подальшому, тому що за нашими попередніми розрахунками корисної медичної площі після реконструкції може бути тільки 5 тисяч метрів квадратних з 35. Ми прийняли рішення, яке вчора було підтримано Радою з відновлення – ми робимо техніко-економічне обґрунтування або передінвестиційний аналіз, який експерти на підставі технічного, медичного завдання, яке буде написано медиками з Охматдиту, зроблять нам декілька варіантів, як краще рухатися з економічної точки зору і з практичної точки зору для того, щоб зробити для медиків правильне рішення.
Тому я би не хотів, щоб ми зараз приймали рішення на підставі заяви одного чи двох керівників відділень, а треба розглядати це відновлення старого хірургічного комплексу в комплексі, і це рішення буде презентовано. Інакше ми рухатися не можемо.
Щодо відновлення і допуску до всіх інших. Для чого Рада з відновлення і технічний звіт? Тому що лікарня – це складний механізм. І нам потрібна загальна картинка. І чому ми кажемо, що ми звернулися до державного підприємства "НДІ Реконструкція". Саме вони після технічного обстеження дадуть можливість нам сказати, або це комплексне відновлення крок за кроком, або можна запустити в рамках відновлення паралельні процеси, окремо ставити вікна, окремо ставити вентиляцію і окремо...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, від фракції "Голос" Юрчишин Ярослав Романович.
10:34:12
ЮРЧИШИН Я.Р.
Прошу передати слово Інні Совсун.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Інна Романівна Совсун.
10:34:19
СОВСУН І.Р.
Інна Совсун, фракція "Голос". Пане міністре, маю до вас два запитання.
Перше. Деякий час тому в парламенті в першому читанні було прийнято законопроект про лікарське самоврядування. Законопроект викликав, м'яко кажучи, хвилю невдоволення серед лікарської спільноти, дуже багато запитань від лікарів, від медиків, дуже незадоволені першим читанням цього законопроекту. Скажіть, будь ласка, якою є позиція міністерства з приводу цього законопроекту? Як ви вважаєте необхідно рухатися в цьому напрямку?
Друге питання стосується питання інтернатури. Наприкінці весни, на початку літа дуже багато ми бачили дискусій з приводу того, якою має бути модель зарахування на інтернатуру. Скажіть, будь ласка, які є результати зарахування станом на зараз, і як ви бачите, якою буде модель зарахування на наступний рік? Тому що я думаю, що одна з головним проблем цьогорічної кампанії зарахування на інтернатуру – це пізні терміни і невизначеність до останнього моменту для випускників шостого курсу. Я думаю, що зараз важливо проговорити наперед, щоб люди наперед...
10:35:27
ЛЯШКО В.К.
Лікарське самоврядування – це урядовий законопроект, автором якого є Міністерство охорони здоров'я, тому ми його повністю підтримуємо і ми говоримо, що це майбутнє розвитку української медицини, коли лікарі для себе визначають наступні стратегії. Це не якось ноу-хау України, це загальна європейська практика. Можна дискутувати над певними речами імплементації даного законопроекту, але без нього руху вперед не буде, тому що весь час буде питання дискусії, в тому числі цього залу, чи зробив лікар, чи лікар неправильно зробив, чи головний лікар обрав стратегію правильного розвитку закладу чи неправильну, і хто кінцевий суддя оцінки цих результатів. У нашій країні це чиновник. В країнах Європейського Союзу, в Сполучених Штатах Америки, в Австралії це лікарське самоврядування по певній професії, яке оцінює ряд факторів, які ми як чиновники не можемо оцінити. І саме це ключ вперед і це ключ до розвитку якості медичної допомоги і оцінки лікарської помилки, які, на жаль, трапляються в практиці у всьому світі.
Щодо лікарської інтернатури. Одна із складових питань, що ми говоримо про потенційний дефіцит кадрів. Багато з вас звертаються до міністра охорони здоров'я з питанням, що розгляньте той чи інший заклад охорони здоров'я або ту територію, в якій немає того чи іншого кваліфікованого медичного працівника. Питання в тому, що ми маємо 6 тисяч набору, ліцензованого набору до 14 медичних вузів в країні. Ми навчаємо їх за державний кошт, але ми не можемо їх направити для роботи в ті заклади, які вкрай повинні закрити критичну потребу для охорони здоров'я країни. Більшість їх локалізувалась в великих містах. Саме тому був змінений підхід до розподілу і сказали, що чим більше у тебе балів, умовно, 200 балів ти за результатами навчання, ти можеш вибрати будь-яку спеціальність і будь-яке вакантне забюджетоване місце в закладі охорони здоров'я нашої країни, і туди тебе розподіляють. Зрозуміло, що чим нижче ти…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, від групи "Довіра". Будь ласка, Приходько Борис Вікторович.
10:37:37
ПРИХОДЬКО Б.В.
Передайте слово, будь ласка, моєму колезі Бакунцю Павлу Андрійовичу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Павло Андрійович Бакунець, будь ласка.
10:37:45
БАКУНЕЦЬ П.А.
Шановний пане міністре! Павло Бакунець, Львівщина, Яворівський район. До мене останніми тижнями звертаються, власне, наші пенсіонери, особливо репресовані і політв'язні з Яворівщини. У них є проблема, звичайно, з лікуванням в паліативному відділенні в гарному курортному містечку Немирів, яке входить до Яворівської громади. Дякую вам, що питання вирішується з надання цього пакету послуг для цієї лікарні для наших пенсіонерів. Але у них є важливе питання. Чи буде можливість заміни колінних суглобів, власне, для наших пенсіонерів? Чи буде ця послуга надаватися їм? І чи буде вона надаватися їм безкоштовно?
Дякую.
10:38:36
ЛЯШКО В.К.
Дуже дякую за запитання. Щодо паліативного пакету. Дивіться, для нас була ключова річ, бо можуть до вас також багатьох звертатися, що Національна служба здоров'я України розриває певні пакети на паліатив. Питання в тому, що там не забезпечена безбар'єрність або доступ до людей, осіб з інвалідністю. І тому це одне з ключових питань, на яке ми спрямуємо ресурс для того, щоб швидко зробити вимоги і перезаключити пакет.
Щодо ендопротезів, це кульшові і колінні суглоби, які закуповуються державою. Минулої осені я провів нараду, після проведеного аналізу і виїздів по містах, що відбувається із встановленням ендопротезів. Я побачив, що 48 відсотків ендопротезів ставляться в лікарнях, які не отримали державного розподілу закуплених ендопротезів. Що це значить? Це значить, що людині виставлявся рахунок, людина йшла купувала ендопротез, приходила в лікарню, їй його встановлювали, а Національна служба здоров'я України оплачувала цю процедуру. Ми кардинально змінили підхід, ми реально проїхалися і подивилися по всіх лікарнях, визначили реальну потребу. І цього року закуплено 37 тисяч кульшових і колінних ендопротезів. Це покриває повністю потребу.
Зараз ми завершуємо формування електронної черги. Вже вчора мені чи позавчора її презентували. Відпрацьовують спеціалісти, і з 1 січня вона стане обов'язково. Кожна людина зможе стати в чергу, зареєструватися і бачити, в якому закладі скільки черга, коли їй поставлять ендопротез, тому що потребу ми закрили в ендопротезах. І ми визначимо чітко лікарні, і чітко будемо показувати: тільки тут. В разі, якщо ти комерційний ставиш, ти обов'язково повинен будеш занести в цю базу і вказати номер самого ендопротезу, що ми ще й вирішимо питання доступу "сірого", наприклад, якогось ендопротезу на території нашої країни. Да, це буде критично для деяких медиків, які не чисті на руку, але це буде та справа, яка зроблена для українців для того, щоб ми реально закрили всю стопроцентну потребу в кульшових і ендопротезах для наших людей.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, від "Батьківщини" Цимбалюк Михайло Михайлович.
10:40:43
ЦИМБАЛЮК М.М.
Прошу передати слово Соболєву Сергію.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Соболєв Сергій Владиславович.
10:40:49
СОБОЛЄВ С.В.
Шановний пане міністр, завдяки спільним зусиллям парламенту і уряду, особливо спеціальної комісії на чолі з Тимошенко, був розроблений проект постанови і порядку забезпечення посиленого харчування для військовослужбовців під час їх лікування, реабілітації в закладах охорони здоров'я. На жаль, станом на сьогодні цей порядок так і не затверджено. Це збільшення майже в п'ять разів нормативів такого харчування. Скажіть, будь ласка, коли відповідна постанова, особливо порядок, накінець-то почнуть працювати. Попередня постанова від 2002 року. Ну це неподобство. Чи є якісь конкретні дані, коли наші військовослужбовці і заклади охорони здоров'я почнуть отримувати відповідне відшкодування на посилене харчування військовослужбовців?
Дякую.
10:41:53
ЛЯШКО В.К.
Дякую за запитання. Дякую за роботу у тимчасовій слідчій комісії, яка підняла цю проблему. Я думаю, сьогодні на уряді ми вже відпрацювали, узгодили з усіма центральними органами виконавчої влади, сьогодні на уряді ми приймемо цю постанову. Паралельно ми не чекаємо прийняття постанови, ми під нього робимо відомчі накази. Зокрема, вчора перший заступник Міністра оборони проводив нараду у Міністерстві оборони для відпрацювання саме детального механізму, як, хто, який шпиталь буде відшкодовувати якій лікарні на харчування після лікування військових. Тому цей процес не стоїть на місці, всі питання будуть закриті для того, щоб всі проблемні питання були вирішені.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Шановні колеги, залишилося ще 7 хвилин для фракцій і груп. Прошу фракції і групи перезаписатися, хто ще встигне, той встигне задати питання. Після цього, як я сказав, Віктор Кирилович йде по справах. Але залишається його перший заступник і залишається весь уряд, і народні депутати можуть продовжувати спілкування по цій темі. Будь ласка, записуймося.
Група "Платформа за життя та мир" Колтунович Олександр Сергійович.
10:42:57
КОЛТУНОВИЧ О.С.
Дякую, шановний пане Голово. Шановний пан міністр дав, в принципі, вичерпну відповідь на моє запитання. У мене буде друге альтернативне запитання уже до Прем'єр-міністра України. Воно стосується найбільш актуальної теми, яка зараз буде у нас, починаючи з вересня місяця, це питання бюджету на 2025 рік.
Національний банк прогнозує збереження ризику суттєвого зниження обсягів міжнародної допомоги на фоні електоральних циклів, які відбуваються в окремих країнах Заходу. Другий момент негативний – це те, що нам необхідно за оцінками Мінфіну додатково на наступний рік від 12 до 15 мільярдів доларів на покриття дефіциту бюджету. Ну і, безумовно, вкрай негативна фінансова ситуація всередині країни, ми бачимо, що нам Standard & Poor's і Fitch уже присвоїли за єврооблігаціями вибірковий дефолт і дефолт. Тому з цієї точки зору питання ключове № 1: а в уряду взагалі є план "Б", коли у нас на наступний і на кінець цього року не буде фінансового ресурсу чи додаткових кредитів від міжнародних партнерів?
Дякую.
10:44:04
ШМИГАЛЬ Д.А.
Дякую за ваше запитання. Ми працюємо над тим, щоби фінансування було забезпечено. Як ви знаєте, шановні народні депутати, завдяки роботі парламенту, вчасному прийняттю бюджетів, незважаючи на війну, роботі уряду, роботі нашого Президента, ми протягом всього часу повномасштабного вторгнення не мали протермінувань по жодному з видів соціальних платежів. Пенсійний фонд, субсидії, виплати для внутрішньо переміщених осіб, підтримка всіх верств населення, які потребують цієї підтримки, була забезпечена нами в державі Україна. Ми продовжуємо цю роботу. Вона важка, це робота з партнерами, робота з нашим ринком запозичень внутрішнім, він зростає, ВВП країни, незважаючи на повномасштабне вторгнення, зростає і бізнес сплачує податки. Ми вдячні нашому українському бізнесу і також особливо вдячні нашим партнерам, які допомагають і підтримують Україну.
Стосовно конкретних деталей вашого запитання, стосовно 2025 року, я передам слово міністру фінансів, попрошу Сергія Михайловича доповнити.
10:45:07
МАРЧЕНКО С.М.
Шановний народний депутат, дякую вам за запитання. Дійсно, ми зараз активно працюємо над пошуком активних джерел запозичень для того, щоб профінансувати бюджет 2025 року.
На сьогоднішній момент орієнтовна оцінка потреби у зовнішньому фінансуванні складає 35 мільярдів доларів США на наступний рік. Це попередня оцінка. Вона, звичайно, потребує додаткових джерел забезпечення. Ми зараз активно працюємо з нашими партнерами, ключові партнери – це G7 країни, що надали змогу нам формувати пакет допомоги. В першу чергу йде мова про використання 50 мільярдів доларів США як відсотки від заморожених активів. Це зараз активне питання, і я сподіваюся, що це питання буде вирішено до кінця вересня - жовтня місяця, щоб ми вже в цьому році отримали ці кошти.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Шановні колеги, перед тим як я піду далі, шановні колеги, в нас година не індивідуальних запитань до членів уряду. Будь ласка, відійдіть, дайте колегам слухати, тому що зараз питання можуть іти в тому числі і до них. Шановні народні депутати, будь ласка, дайте їм слухати можливість.
Вельможний Сергій Анатолійович, група "Довіра".
10:46:12
ВЕЛЬМОЖНИЙ С.А.
Сергій Вельможний, депутатська група "Довіра", представник Луганщини. Але зараз питання по Донеччині, де зараз ситуація суттєво погіршилась. Ворог підібрався на небезпечну відстань до Мирнограда, Селідова, Покровська та інших міст на Донеччині. Ідуть тяжкі бої. У цей же час згідно з даними Покровської МВА у місті знаходяться близько 40 тисяч людей. До мене, до Олександра Сухова, до Максима Ткаченка звертаються люди, які кажуть про проблеми з евакуацією та подальшим розселенням. Особливо ця проблема актуальна для маломобільного населення та людей, які перебувають у лікарнях.
Скажіть, будь ласка, яка ситуація наразі з евакуацією лікарень, пацієнтів і осіб, які потребують постійної медичної допомоги, з населених пунктів на Донеччині. Куди звертатися людям, які самостійно не можуть пересуватися або потребують медичного персоналу? Куди евакуюють цих людей?
Дякую.
10:47:12
ЛЯШКО В.К.
Я розпочну з лікарень. Ми реально працюємо над лікарнею Селидового, Курахового, двома покровськими лікарнями, лікарнями Мирнограда. Була зустріч моя з головою обласної адміністрації, безпосередньо працювали на місці перший заступник, голова Національної служби здоров'я України, органи місцевого самоврядування і керівники Департаменту охорони здоров'я. Ми розуміємо, куди вони евакуюються і як далі вони будуть працювати. Питання в тому, що зараз я не хочу називати місця дислокації лікарень, куди вони переселяються, бо є в цьому проблеми.
Щодо людей. Вони повинні комунікувати з головними лікарями тих лікарень. І пацієнтів уже зараз плановий прийом призупинений в деяких лікарнях, в деяких продовжується, ми розуміємо, в яких, для того, що маршрути пацієнти змінені і швидка везе в ті лікарні, які не підлягають евакуації в подальшому. В подальшому будуть рішення прийматися в залежності від того, як буде розвиватись зона бойових дій.
Але окреме запитання, у нас там інколи буває безконтрольний виїзд лікарень з Донецької області, в тому числі з Луганської області, в місця, які вони собі знаходять. Наша ключова позиція до них – погоджувати цю дислокацію з Міністерством охорони здоров'я. Оскільки виїзд лікарні, в подальшому нам треба забезпечити ротацію лікарів для надання медичної допомоги в інших лікарнях, які по маршруту пацієнтів, бо не завжди тих медичних працівників, які були, по профілю вистачає, щоб забезпечити. Ми не повинні розраховувати виключно на сили безпеки і оборони, ми повинні цивільними лікарями забезпечувати ротацію, так, як ми робимо зараз: нейрохірургів до Херсонської області.
Тому тут ключова задача – бути узгодженими в процесі. Немає проблеми персональної, є проблема загальнодержавна, і це повномасштабне вторгнення Російської Федерації на територію нашої держави. І ми повинні комплексно вирішувати, бо, виїхавши з одного місця, там залишаються люди, ми повинні їм надавати медичну допомогу, і тільки працівниками екстреної медичної допомоги ми це не витягнемо. Тому весь процес повинен бути узгоджений усіма учасниками цього процесу.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, Славицька, "Відновлення України". Я думаю, що це буде завершальний від фракцій і груп, і ми подякуємо Віктору Кириловичу і продовжимо "годину запитань до Уряду". Будь ласка, Славицька.
10:49:21
СЛАВИЦЬКА А.К.
Прошу Морозу Володимиру передати слово.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Володимир Морозов, будь ласка. Володимир Мороз, перепрошую.
10:49:26
МОРОЗ В.В.
Дуже дякую за надане слово. У мене запитання до міністра енергетики.
Герман Валерійович, у мене до вас запитання. Ви знаєте, що я з 59 округу, і практично це округ, в якому знаходяться наші вугледобувні шахти. І у мене таке запитання. Ну, по-перше, це обладнання, яке вивозиться, я знаю, що там не все так нормально, і я прошу вас, просто звертаюсь до вас призначити людину, яка буде дивитися, куди все це евакуюється, і як воно евакуюється, і щоб воно не було вкрадене.
І, по-друге, дуже звертаюсь до вас від шахтарів, від їхніх сімей з таким питанням і такою просьбою, вважайте це моїм зверненням. Сьогодні надаються злочинні накази генеральними директорами і директорами шахт, щоб шахтарі звільнялися за власним бажанням. І тому я прошу вас, ну, перетелефонуйте їм, дайте їм розпорядження…
10:50:34
ГАЛУЩЕНКО Г.В.
Дякую за ваше запитання. Ну, насправді по другому питанню давайте я конкретно зараз з'ясую. Це недопустимо, такі накази, дійсно, бо у нас сьогодні по тих регіонах, де дійсно, на жаль, рухається фронт, ми сьогодні, навпаки, дивимося, як цих людей релокувати при їх бажанні на західну частину, де є відповідні підприємства з видобутку.
А по релокації устаткування, безумовно, воно відбувається. Да, тут важливо, дійсно, це зробити в оптимальні терміни, щоб, не дай боже, не залишилось воно там під окупацією. Ми дуже щільно працюємо з пані Іриною Верещук, я дуже їй вдячний за це. Тобто, в принципі, цей процес відбувається, ми зараз ще більш уважно на нього подивимося.
Дякую. (Шум у залі) Я буквально зараз повернувся. Ми зараз з цим розберемося.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Вікторе Кириловичу, дякуємо вам.
І далі йдемо від народних депутатів. Прошу народних депутатів записатися на запитання до членів уряду, будь ласка. Дякуємо, Вікторе Кириловичу.
Прошу тиснути народних депутатів, щоб записатися. Дотисніть.
Будь ласка, народний депутат Приходько Борис Вікторович, будь ласка.
10:52:08
ПРИХОДЬКО Б.В.
Передайте, будь ласка, слово Ларисі Білозір.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, пані Білозір.
10:52:14
БІЛОЗІР Л.М.
Так, я бачу, що нашого міністра вже немає, да, в залі? Тоді питання до заступника міністра охорони здоров'я. Міністр уже говорив про те, що є програма HEAL Ukraine щодо заходів охорони здоров'я, в тому числі і амбулаторій сімейного типу. Саме це програма Світового банку і там передбачаються сонячні батареї на наших амбулаторіях і лікарнях. Хочу сказати, що МОЗ уже відібрав давно, але вже пройшло майже там, більше чим рік і нічого немає. Тобто навіть перша черга не реалізована, зокрема, на Вінниччині.
Так говорять, Світовий банк дуже бюрократично і довго проводить ці закупівлі, але дуже-дуже прошу все ж таки активізувати цей процес, тим паче Банк Ради Європи теж надав кошти, надасть кошти ще 100 мільйонів доларів на ці проєкти. І звичайно, відбудова лікарень теж дуже-дуже повільно йде. Мені здається…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, відповідь.
10:53:27
ДУБРОВ С.О.
Доброго дня. Стосовно сонячних панелей. Дійсно, відібрано близько 200 закладів охорони здоров'я щодо встановлення сонячних панелей два тижні тому за допомогою фондів і в тому числі з проєкту HEAL завезено майже 6 тисяч сонячних панелей. Ця робота має бути активізована, ми активізуємось, оскільки розуміємо, що до опалювального сезону панелі мають бути встановлені, заклади відібрані і роботи ведуться активно.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, далі Вельможний Сергій Анатолійович, група "Довіра".
10:54:01
ВЕЛЬМОЖНИЙ С.А.
Прошу передати слово Олександру Сухову.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Олександр Сухов.
10:54:08
СУХОВ О.С.
Олександр Сухов, Луганщина, депутатська група "Довіра". У мене питання до Прем'єр-міністра.
Сьогодні в Україні склалася жахлива ситуація в роботі Укртрансбезпеки. На засіданнях профільного комітету ми неодноразово обговорювали факти корупції та некомпетентності керівництва органу. Одним із рішень комітету було звернення до Прем'єр-міністра щодо відсторонення керівництва Укртрансбезпеки та призначення службової перевірки. Це рішення було ухвалено за результатами розгляду десятків звернень працівників з різних областей, у яких детально було розписані корупційні схеми керівництва. Учора за погодженням міністерства було призначено нову керівницю у Рівненській області, яка протягом усього життя працювала ветеринарною лікаркою. Людина, яка жодного дня в житті не працювала в галузі транспорту, раптово очолює Укртрансбезпеку у Рівненській області.
Тому у мене питання. Коли ви розберетеся з беззаконням Укртрансбезпеки? Коли будуть призначені компетентні та…
10:55:16
ШМИГАЛЬ Д.А.
Дякую за ваше запитання. Я попрошу виконуючого обов'язки міністра Василя Шкуракова дати відповідь.
10:55:21
ШКУРАКОВ В.О.
Дякую, Денис Анатолійович. Дякую, пане Сухов, за ваше запитання.
Як я вам повідомляв під час робочої наради в комітеті, ваші матеріали, які були дійсно отримані від комітету, були спрямовані до Національної поліції з метою проходження їх ідентифікації і перевірки і в разі цього порушення кримінального провадження. Ми отримали відповідь, що це підслідство Державного бюро розслідувань. Ці матеріали були передані туди, і зараз ми очікуємо реакції від ДБР. І відповідно будемо приймати рішення за результатами прийнятих рішень в Державному бюро розслідувань.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Мазурашу Георгій Георгійович, фракція "Слуга народу".
10:56:08
МАЗУРАШУ Г.Г.
Я звертаюся до Міністерства охорони здоров'я і до Міністерства оборони. Вітання передаю від помічника, добровольця пораненого. Він телефонував з госпіталю і передавав обурення від інших побратимів, які мають критичніші проблеми зі здоров'ям, яких направляють на ВЛК при військових госпіталях і яких там футболять як лише не можна робити у воюючій країні, коли там без чогось підходять, виходить лікар і каже, все, завтра, а цей лікар буде через три дні. А до Міністерства оборони звертаю увагу, що коли направляють військових на військово-лікарську комісію, то треба подбати про те, щоб вони, коли їм доводиться там тижнями іноді, багато днів проводити в певному місці, де їм жити і як їм там бути, тому що вони іноді, вибачте, доходить, що на вокзалах перебувають в цей час. І до військово-лікарських комісій при ТЦК взагалі, там вони всім пишуть "придатний", з цим теж треба розібратися якось вам разом.
10:57:21
ШМИГАЛЬ Д.А.
Якщо дозволите, я візьму слово і скажу, що ми прийняли всі документи, і попрошу Міноборони розібратися з цим конкретним випадком, тому що в нас всі документи прийняті, коли ВЛК ходить до військовослужбовців, які є пораненими, тобто ВЛК має приходити до ліжка і військовослужбовець поранений взагалі не має ходити на ВЛК. Я не зовсім розумію, якщо це, дійсно, правда, те, що ви кажете, це означає, що система не працює, і я зразу даю завдання, і прошу Міністерство оборони спільно з Міністерством охорони здоров'я вжити заходів, що це абсолютно неприпустимо, коли поранений боєць має кудись ходити, на якесь ВЛК, десь вистоювати, щось випрошувати – неможливо, неприпустимо.
І ще раз прошу з цим розібратися, звернути на це увагу. А передаю слово відповідно для відповіді Міноборони і Мінохорони здоров'я.
Наталія Фернандівна, прошу.
10:58:04
КАЛМИКОВА Н.Ф.
Дякую, Денисе Анатолійовичу. Дійсно, вся необхідна нормативна база прийнята. Ми, я буду вдячна за інформацію по конкретному кейсу для того, щоб розібратися про виконання на місцях.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, слово надається народному депутату Перебийносу Максиму Вікторовичу, фракція політичної партії "Слуга народу".
10:58:24
ПЕРЕБИЙНІС М.В.
Вітаю, колеги! Маю питання до Сергія Олександровича. Не дивлячись на важкі умови війни і COVID, який зараз піднімає голову, нікуди не дівається питання, яке є і соціальним, і медичним, це питання боротьби з інсультами і з їх наслідками. Будь ласка, яке бачення міністерства у цій стратегії?
Дякую.
10:59:01
ДУБРОВ С.О.
Шановний Максиме Вікторовичу, шановні народні депутати! Міністерством охорони здоров'я напрацьована стратегія боротьби з інсультом, чітко визначені цілі, які відповідають стратегії країн Європейського Союзу до 2030 року, визначені маршрути пацієнтів. Як ви всі знаєте, за останні 3-3,5 роки суттєво покращено матеріально-технічне забезпечення інсультних центрів, оновлено протоколи ведення пацієнтів з ішемічним та геморагічним інсультом, також на постійній основі проводиться клінічний моніторинг закладів охорони здоров'я, які включені в інсульти. Бачимо позитивну динаміку щодо зростання кількості проведених тромболізисів. Мета європейська – 15 відсотків до 2030 року. В Україні середній показник на сьогодні перевищує 10 відсотків. Три роки тому цей показник був близько 3 відсотків. Також суттєво зростає кількість надання послуг з тромбоекстракції. Ангіографами забезпечені кластерні лікувальні заклади. І продовжуємо роботу в цьому напрямі. Маршрути, протоколи, моніторинг. Є позитивні зрушення по якості надання медичної допомоги.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, Мошенець Олена Володимирівна, фракція політичної партії "Слуга народу".
11:00:15
МОШЕНЕЦЬ О.В.
Прошу передати слово Максиму Заремському.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Максиме Заремський.
11:00:21
ЗАРЕМСЬКИЙ М.В.
У мене два питання. Перше питання. Зараз всі детально обговорюють реконструкцію, відновлення Охматдиту, чи може сказати міністерство яка ситуація з іншими об'єктами, зруйнованими чи пошкодженими закладами охорони здоров'я на території нашої країні?
І друге питання і пропозиція до Прем'єра і до уряду. Перебуваючи зараз на окрузі, є гірські території на окрузі, прохання розробити, підтримати державну програму підтримки Карпатського регіону у сфері освіти, культури, медицини, сільського господарства, туризму, спорту, зокрема крафтовиків і ремісників Буковини, з відповідним закладенням коштів у державний бюджет на цю реалізацію.
Дякую.
11:01:08
ШМИГАЛЬ Д.А.
Я з другої частини почну. Зразу тоді сприймемо ваше звернення як звернення, і зразу доручу Міністерству відновлення і розвитку громад, територій та інфраструктури спільно з обласними військовими адміністраціями, які відносяться до Карпатського регіону, розробити подібну стратегію. У нас є стара стратегія, можливо її треба оновити, можливо, за вашої участі, за участі відповідних обласних військових адміністрацій, щоб ми після нашої перемоги могли втілити повністю всі ці ідеї в життя.
А на першу частину прошу Міністерство охорони здоров'я дати відповідь.
11:01:43
ДУБРОВ С.О.
Спочатку повномасштабного вторгнення, дійсно, було пошкоджено понад тисячу 800 об'єктів закладів охорони здоров'я, близько 400 об'єктів закладів охорони здоров'я відновлено на сьогоднішній день. У Міністерства охорони здоров'я є чітке розуміння, стратегія і алгоритм відновлення закладів охорони здоров'я. Звичайно, в першу чергу відновлюються ті заклади охорони здоров'я, які мають незначні пошкодження: вибиті вікна, дахи, але якщо говорити про відновлення повністю зруйновані заклади також за допомогою міжнародних партнерів, проєкту HEAL ця відбудова проводиться.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Божков Олександр Валерійович, фракція політичної партії "Слуга народу".
11:02:26
БОЖКОВ О.В.
Прошу передати слово Галині Леонідівні Михайлюк.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Михайлюк.
11:02:33
МИХАЙЛЮК Г.О.
Добрий день, шановні колеги! Я маю запитання до представники Міністерства охорони здоров'я. Зараз ми активно говоримо про новий навчальний рік, всі батьки дивляться графік щеплень і йдуть до лікарів. Але ми також розуміємо, яка температура на вулиці, і постійні графіки відключення світла. Можете сказати, як відбувається процедура зберігання вакцин та чи Міністерство охорони здоров'я впевнено в якості належній цих препаратів?
Дякую.
11:03:08
ДУБРОВ С.О.
Дякую за запитання. Всі 100 відсотків закладів охорони здоров'я забезпечені резервним електропостачанням у вигляді генераторів. Проводиться постійний моніторинг температури і проблем з електропостачанням закладів охорони здоров'я в тому числі холодильного обладнання немає.
Вчора в Херсоні пів дня не було світла, ситуацію тримали на контролі, всі заклади були, працювали і забезпечували свою роботу за допомогою електричних генераторів. Ще раз хочу підкреслити, амбулаторна ланка і стаціонарна на 100 відсотків забезпечені генераторами.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, Кравчук Євгенія Михайлівна, фракція політичної партії "Слуга народу".
11:03:42
КРАВЧУК Є.М.
У мене питання до першого заступника міністра охорони здоров'я з приводу підготовки до зими закладів охорони здоров'я. Уже неодноразово ми говорили про встановлення сонячних панелей, але взимку вони не будуть ефективними настільки, наскільки вони є зараз. Яка готовність лікарень, усіх закладів, особливо в сільській місцевості, у зв'язку із можливими тривалими відключеннями світла?
Дякую.
11:04:24
ДУБРОВ С.О.
Дякую за запитання. До початку зимового сезону поставлена мета керівникам департаментів охорони здоров'я ОВА забезпечити заклади охорони здоров'я, що входять до спроможної мережі, мається на увазі в першу чергу кластерні, некластерні заклади охорони здоров'я, автономним теплопостачанням, енергопостачанням або генератори, або сонячні панелі, а також автономним водопостачанням.
На сьогоднішній день ситуація різниться в залежності від області, але якщо говорити в цілому, то трошки більше 70 відсотків кластерних, некластерних закладів є абсолютно автономними, тобто забезпечення електроживленням, автономні котельні твердопаливні або на газу і скважинами у закладах.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, слово надається Ткаченку Максиму Миколайовичу, фракція політичної партії "Слуга народу".
11:05:09
ТКАЧЕНКО М.М.
Знову звертаюся до Прем'єр-міністра. Денисе Анатолійовичу, величезне прохання до вас розглянути на найближчих засіданнях уряду розглянути аналіз виконання стратегії державної політики щодо внутрішньо переміщених осіб. Ми декілька днів тому були на аналізі виконання цієї стратегії від Офісу омбудсмена. І я не знаю, вам вже доповіли, чи ні, но величезний відсоток невиконання цієї стратегії саме від міністерств різних. Тому, будь ласка, зверніть на це увагу.
Ну, і часу небагато. Питання. Зараз потягами люди їдуть на Львівщину з Покровська, евакуація. Куди розмішують людей з Покровська, з інших зон бойових дій зараз у Львівській області?
Дякую.
11:06:07
ШМИГАЛЬ Д.А.
Попрошу Ірину Андріївну Верещук відповісти.
11:06:09
ВЕРЕЩУК І.А.
Дякую за запитання, колеги. У нас діє постійно штаб при Кабінеті Міністрів, і ми запрошуємо вас на засідання цього штабу щосереди. Я дуже буду вдячна, якщо ви долучитесь до роботи чату. У нас є чати по кожній області окремо: Сумщина, Харківщина, Донеччина очевидно, Херсонщина, і там 24/7 кожен потяг, який відправляється з Покровська на Рівне, на Львів, на Закарпаття, Полтава, Дніпро, всі дані, куди хто їде, яка релокація закладів, хто, за що відповідає, і ви будете в режимі 24/7 бачити усі переміщення.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Галайчук, фракція "Слуга народу".
11:06:52
ГАЛАЙЧУК В.С.
Прошу передати слово колезі Ростиславу Тістику.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Ростислав Тістик.
11:07:00
ТІСТИК Р.Я.
Як чути? Так. Доброго дня, Денис Анатолійович. Доброго дня, шановний уряд. Дивіться, у мене питання такого характеру, я його місяць назад задавав якраз на Комітеті якраз нашому профільному з питань бюджету Міністерству фінансів, і відповіді, в принципі, вони не змогли дати абсолютно, можливо, для них це не є пріоритетним. У мене питання є, так як воно суміжне з Міністерством охорони здоров'я, до нашого міністра Віктора Кириловича, а саме до його заступника.
Дивіться, після цинічного обстрілу Охматдиту в Києві питання укриттів у лікарнях стало знову досить актуальним. На цей рік на будівництво укриттів саме в медичних закладах на 2024 рік передбачено 1 мільярд гривень. Саме з планових перших шести місяців було задекларовано 333 мільйони гривень. Але зараз нагадую, 23 серпня, і станом на сьогодні ми можемо побачити, що використаних коштів нуль. Нуль гривень в цій програмі, нуль укриттів зроблено в медичних закладах. У мене питання. Коли це питання стане пріоритетним? Тому що саме не нуль, на жаль, загиблих…
11:08:10
ДУБРОВ С.О.
Я не можу з вами погодитись, що нуль укриттів зроблено в закладах охорони здоров'я. Ця робота проводиться. Дійсно, мільярд гривень з державного бюджету розподілені між закладами охорони здоров'я, частково з співоплатою з місцевою владою. Зараз наразі не можу представити статистику, але в багатьох лікувальних закладах наразі відбувається організація і ремонт укриттів для забезпечення відповідних умов для пацієнтів і персоналу лікарень.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, слово надається народній депутатці Цибі Тетяні Вікторівні, фракція політичної партії "Слуга народу".
Будь ласка, Тетяно.
11:08:51
ЦИБА Т.В.
Доброго дня, колеги! Питання до представника Міністерства охорони здоров'я. Безумовно, зараз очевидно, що дуже серйозним викликом для України зараз є демографічна ситуація. Відповідно питання, яке бачення у представника Міністерства охорони здоров'я з цього приводу, можливо, є якісь загальні, так би мовити, репродукційні пакети? І в тому числі питання, парламент ухвалив Закон про посттравматичне батьківство, можливо, є вже якісь практичні кроки з реалізації, розкажіть про це, будь ласка.
Дякую.
11:09:27
ДУБРОВ С.О.
В цьому році запроваджений новий пакет в програмі медичних гарантій щодо використання допоміжних репродуктивних технологій. Наразі 18 закладів охорони здоров'я законтрактовані, переважна більшість, а саме 15 закладів – це приватні заклади, від НСЗУ ми покриваємо абсолютно всі витрати, які пов'язані зі штучним заплідненням.
Якщо говорити про подальші дії з боку Міністерства охорони здоров'я, зараз закінчується напрацювання урядового Закону про сурогатне материнство в тому числі, найближчим часом цей законопроект буде поданий до Верховної Ради після опрацювання робочою групою.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Княжицький Микола Леонідович, фракція політичної партії "Європейська солідарність".
11:10:12
КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л.
Дякую. В мене запитання до шановного пана прем'єра. Пане Прем'єр-міністре, в мене до вас запитання. Пане Прем'єр-міністре! Дякую. Знайома вам Косівщина, в Косівській громаді зараз закривають три школи через те, що вони дерев'яні, це 600 учнів залишається фактично поза навчанням. Більшість шкіл не мають укриттів. Їм пропонують будувати укриття своїми коштами, але бюджету на те не вистачає. Схожа ситуація у Верховинському районі, схожа ситуація у багатьох інших регіонах.
Скільки шкіл у нас зараз немає укриттів? Скільки коштів виділив на це уряд? І як ми розпочнемо 1 вересня в таких громадах, які і без шкіл, і без дитячих садочків, як Верховинський район, залишаються повністю через брак коштів ще й в місцевих бюджетах. Ми ж турбуємося про демографію, про те, щоб люди не виїжджали, коли їм нема де навчити дитину, лише дистанційно, нема куди в садочок віддати, як їм не виїжджати?
Дякую.
11:11:17
ШМИГАЛЬ Д.А.
Дякую за ваше запитання. Уряд цього року виділив на будівництво укриттів у школах вже 7,5 мільярда гривень. Окрім цього, урядом розроблено спільно з ДСНС, Міністерством освіти розроблена так звана концепція безпекових просторів у тих областях за методикою Міністерства освіти, які не мали обстрілів, які не мають об'єктів критичної інфраструктури. Ми домовились створювати відповідні безпекові простори, які розроблені за участі партнерів, зокрема наших фінських партнерів, ізраїльських партнерів, які допоможуть фактично створити такий простір без підземних укриттів на основі перших поверхів або цокольних поверхів навчальних приміщень з відповідними технічними рішеннями. Для деталей також прошу міністра освіти доповнити.
11:12:14
ЛІСОВИЙ О.В.
Дякую. 10 тисяч 553 школи у нас використовують або власні укриття, або укриття закладів, які знаходяться поряд, і будівель, споруд, які знаходять поряд. Я говорю про ті, які допущені до початку навчального року ДСНС.
Окрім того, у нас 1 тисяча 327 шкіл мали укриття на перших поверхах, в тому числі дерев'яні школи, про які ви згадуєте. Є інженерне рішення сьогодні, яке можна застосувати для того, щоб вивести, не допустити невиходу дітей в очне навчання. І питання пошуку коштів, да, є малоспроможні громади, і сьогодні уряд працює над тим, щоб знаходити фінансування для того, щоб дофінансовувати і давати субвенцію на цю мету. 7,5 мільярда таких коштів було виділено в цьому році, але пріоритет був наданий прифронтовим територіям, де найгірша ситуація. І на наступний рік працюємо на те, щоб допомогти тим громадам малоспроможним, які не можуть навіть модульні укриття найпростіші…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Колтунович Олександр Сергійович, "Платформа за життя та мир"
11:13:23
КОЛТУНОВИЧ О.С.
Дякую, шановний пане Голово.
Шановний Денис Анатолійович, я не бачу ні пані Юлії Свириденко, ні Юлії Стефанішиної. В мене питання буде стосуватися зовнішньоекономічної діяльності, тих проблем, які у нас є. І я на цьому тижні уже фокусував питання щодо падіння експорту до країн Європейського Союзу, но вийшли нові дані Держстату, де у нас за підсумками першого півріччя падіння на 9,2 відсотка. Я вже мовчу про від'ємне сальдо зовнішньої торгівлі. От мало хто знає, можливо, в нас тут і прапор Європейського Союзу стоїть, а експорт туди в нас падає. Тому як ви будете вирішувати це питання? Мова, власне ж, не про квоти, мита, як ви чудово розумієте. Це перший момент.
А другий момент, який стосується також зовнішньоекономічних чи торгівельних уже війн, які відбуваються між ЄС і Китаєм, ми бачимо, що Європейський Союз запровадив антитарифи, точніше, відповідні тарифи і імпортні мита додаткові на електромобілі з КНР, Китай зі свого боку антисубсидіарне розслідування щодо молочної продукції. Чи не розглядаєте ви варіант заміщення на китайському ринку в подальшому молочної продукції з України, ну, і поглиблення інтеграції?
Дякую.
11:14:30
ШМИГАЛЬ Д.А.
Дякую за ваше запитання. Хочу звернути увагу, що статистика першого року війни, вона викривлює базу стосовно експорту до Євросоюзу, тому що при блокуванні Чорного моря фактично весь експорт України йшов через європейські коридори, через "Шляхи солідарності" так звані. Зараз ми експортуємо через Чорне море, уже фактично з часу деокупації і звільнення Чорного моря, через наш чорноморський коридор ми експортували понад 64 мільйони тонн вантажів, тобто це фактично уже виводить нас на обсяги, які більше, ніж були довоєнними. З них 40... близько 44 тонн – це агропродукція, решта – це продукція вже різного призначення. Відповідно до цього потік автоекспорту, автотранспортом через Європейський Союз, він, очевидно, зменшується. Тобто тут треба зважати і робити відповідно посилання на цей фактор.
Стосовно деталей я попрошу першого заступника міністра економіки Олексія Соболева також додати.
11:15:36
СОБОЛЕВ О.Д.
Так, ми... у Міністерства економіки підтримка експорту – це один з пріоритетів. Ми розробляємо різноманітні програми для того, щоби це відбувалося, безпосередньо працюємо з українськими експортерами, так, і проговорюємо різноманітні торговельні угоди, і обговоримо торговельну угоду з ЄС, для того щоб закріпити на більш довгостроковий період той пільговий режим, який з ЄС зараз існує. І так само зараз сезон трохи сповільнення експорту через те, що аграрії закінчили вивезення врожаю минулого року і ми очікуємо підвищення експортних потоків з врожаєм нового року.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Підласа Роксолана Андріївна, фракція "Слуга народу".
11:16:25
ПІДЛАСА Р.А.
Доброго дня, шановні колеги. Прошу передати слово Володимиру Гевку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Володимир Гевко.
11:16:35
ГЕВКО В.Л.
Доброго дня. У мене запитання до заступника міністра охорони здоров'я. Запитання по Тернопільщині. Зараз в Тернополі створюється новий онкологічний центр, і в мене таке запитання: як міністерство зараз включилося в процес створення цього центру саме в питанні забезпечення його сучасним обладнанням? Я попрошу заступника міністра прокоментувати.
Дякую.
11:17:10
ДУБРОВ С.О.
Дякую за запитання. Як я вже говорив, за останні 3-4 роки масштаби і обсяги закупівлі дороговартісного обладнання, вони є просто рекордними. В цьому році закуплено для онкологічних центрів 15 лінійних прискорювачів, які вже розподілені і будуть встановлені до листопада поточного року. Також ми розуміємо потребу в лінійних прискорювачах для забезпечення високоякісної онкологічної допомоги і іншим онкологічним центрам і закладам. І зараз опрацьовуємо механізм закупівлі ще від 5 до 7 лінійних прискорювачів для тих онкологічних центрів, які їх не отримають за розподілом 2024 року.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Кіссе Антон Іванович, депутатська група "Довіра". Немає пана Кіссе? Добре.
Будь ласка, Герус Андрій Михайлович, фракція "Слуга народу".
11:18:10
ГЕРУС А.М.
Прошу передати Юрію Олександровичу Камельчуку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Юрій Олександрович Камельчук.
Камельчук. Включіть, будь ласка, мікрофон. Будь ласка. А у вас картка вставлена, да? Мікрофон не працює. Пересядьте на те, що поруч. Включіть Камельчука, будь ласка.
11:18:28
КАМЕЛЬЧУК Ю.О.
Я включений. Всіх зі святом! Дякую.
Шановні друзі, в цей важливий день не менш важливе запитання до Міністерства охорони здоров'я, а точніше, здоров'я наших військових, захисників і захисниць. В них часто виникають старі і нові проблеми з зубами. Я знаю, що є приватні ініціативи, які дуже допомагають військовим на фронті, поблизу фронту, приїжджають туди з мобільними такими зубними лабораторіями. Що робить міністерство з цього приводу? Скажіть, будь ласка, які є успіхи в цій сфері, наскільки здоров'я наших військових захищено саме в цьому?
Дякую.
11:19:32
ДУБРОВ С.О.
Дякую за запитання. В цьому році запущено два проекти Міністерством охорони здоров'я, урядом сумісно з Міністерством ветеранів. З квітня цього року запущено проект саме для військовослужбовців, для ветеранів щодо зубопротезування. На сьогоднішній день за даним пакетом в НСЗУ законтрактовано 100 закладів охорони здоров'я, які надають відповідну послугу. Вартість послуги становить 14960 гривень.
З 13 червня було підписано Постанову Кабінету Міністрів, яка розширює дану послугу для ветеранів-військовослужбовців і включає зуболікування. На сьогоднішній день законтрактовано за другим пакетом, а саме: зуболікування, санація ротової порожнини, - 89 закладів охорони здоров'я. Також немає обмежень для приватних закладів в тому числі. Робота проводиться активно, контрактування протягом всього року, тобто не на початку року, як за іншими пакети. Заклади долучаються, і військовослужбовці-ветерани отримують цю послугу абсолютно в усіх областях нашої країни.
11:20:40
ШМИГАЛЬ Д.А.
Я додам, з вашого дозволу. Вперше в нашій історії цього року ми з вами заклали в бюджет кошти, на початку року, 750 мільйонів гривень, власне, для зубопротезування для наших військових. І після цього ще додали мільярд на стоматологічні послуги для того, щоб можна було ще й обслуговувати. І поширили це, як сказав перший заступник міністра охорони здоров'я, на всі клініки фактично цей пакет, включая і приватні, і державні клініки. Тобто наші захисники можуть вирішувати всі свої питання по лікуванню, профілактиці, зубопротезуванню в будь-якому медичному закладі безкоштовно, це буде оплачено.
Цю проблему ми знаємо вже дуже давно, я ще головою обласної адміністрації працював. Всі ветерани на цьому полягали, нарешті ми це зробили. Тому зараз в державі це питання вирішено. Якщо будуть виникати якісь окремі випадки непорозумінь, будемо їх разом з вами залагоджувати.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, Німченко Василь Іванович, "Платформа за життя та мир". Немає.
Будь ласка, тоді Швачко Антон Олексійович, є. "Слуга народу".
11:21:45
ШВАЧКО А.О.
Прошу передати слово Крейденку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, народний депутат Крейденко.
11:21:50
КРЕЙДЕНКО В.В.
Доброго дня. У мене питання до Прем'єр-міністра. Відвідую багато закладів соціальної інфраструктури разом з волонтерами, допомагаємо там відновлювати з "Добробатом" багато і приватних будинків, і лікарень і так далі.
Турбує питання людей системи раннього оповіщення, бо прифронтові зони, люди без інтернету, люди без зв'язку. Розпорядження є від 2018 року про провадження до 24-го року в усіх закладах цієї інфраструктури цих ранніх оповіщень. Хто відповідальний за те, що їх немає і коли вони будуть впроваджені?
І ще, якщо можна, ще одне питання до Міноборони. Також перевізники звертаються, знімають з рейсів, а останній раз автобусних рейсів, водії перевозять пасажирів, а на автостанціях забирають працівники ТЦК водіїв до ТЦК, і відповідно зривають повністю всю логістичну сферу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, відповідь.
11:22:58
ШМИГАЛЬ Д.А.
Дякую за ваше запитання. Я запропоную зараз, щоб ми його розглянули як ваше звернення. І відповідно попрошу Міноборони спільно з ДСНС по системі раннього оповіщення дати аналітику, виключну інформацію. І ми тоді зможемо чітко подивитись, як працює ця система. Якщо є десь недопрацювання, про які ви говорите, значить, будемо тоді вживати термінових заходів для того, щоб це питання було вирішено.
І друга частина?
КРЕЙДЕНКО В.В. (Не чути)
ШМИГАЛЬ Д.А. Це до Міноборони питання.
Так, коли знімає ТЦК водіїв з буса, ну, теж неприпустима ситуація, коли просто їде рейсовий автобус і там водія забирають. Я попрошу Міноборони попрацювати з ТЦК, щоб такі речі не повторювались.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, що у вас з процедури? Будь ласка, Олексій Гончаренко з процедури. Але я попереджую, маєте виступати тільки з процедури. Якщо ні, то... Будь ласка.
11:24:04
ГОНЧАРЕНКО О.О.
Тільки з процедури. Шановний пане Голово, тільки з процедури.
Питання наступне. Позавчора Верховна Рада проголосувала 277 голосів викликати в Верховну Раду міністра енергетики Галущенка. Галущенко не прийшов вчора. Галущенко прийшов сьогодні, але це абсолютно не в тих рамках.
Я звертаюсь до Прем'єр-міністра України і до вас, шановний пане Голово. Верховна Рада України представляє народ України. І якщо сюди викликали будь-якого чиновника, він зобов'язаний тут бути, відповідаючи перед народ України. Не хоче тут бути? Геть з уряду! Викидайте. Давайте…
11:24:43
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка.
Шановні колеги, інформація отримана. "Година запитань до Уряду" завершена. Дякуємо Прем'єр-міністру та членам Кабінету Міністрів України за надані відповіді та участь у пленарному засіданні у цей важливий для нашої держави і всіх українців день.
Дякую всім за роботу. Зараз я оголошую перерву у нашому пленарному засіданні. Про час і місце його продовження вам буде повідомлено завчасно. Нагадую про необхідність непоширення інформації щодо його початку.
Продовжуємо наполегливо наближати нашу перемогу. І слава Україні!