ЗАСІДАННЯ ПЕРШЕ

(продовження)

Зал засідань Верховної Ради України

11 січня 2024 року, 13 година 20 хвилин

Веде засідання Голова Верховної Ради України СТЕФАНЧУК Р.О.

 

13:26:49

ГОЛОВУЮЧИЙ. Слава Україні!

Шановні народні депутати, відповідно до прийнятої нами Постанови "Про деякі питання організації роботи Верховної Ради дев'ятого скликання в умовах дії воєнного стану" сьогодні ми продовжуємо наше пленарне засідання.

Шановні колеги, звертаю увагу, що згідно з прийнятою Верховною Радою України постановою всі присутні на пленарному засіданні не повинні поширювати інформацію щодо його початку, перебігу та прийнятих у парламенті рішень раніше ніж через годину після оголошення перерви у пленарному засіданні. Прошу всіх колег неухильно дотримуватись прийнятого українським парламентом рішення та відповідально поставитися до  забезпечення безпеки єдиного законодавчого органу нашої держави.

У разі повітряної тривоги буде оголошено перерву у пленарному засіданні і ми всі маємо перейти до безпечних місць відповідно до схеми укриття, яка розміщена на робочому місці кожного із вас.

Шановні народні депутати, за нашою парламентською традицією пропоную розпочати роботу з виконання Державного Гімну України.

(Лунає Державний Гімн України)

ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Слава Україні!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Героям слава!

Шановні народні депутати, триває вже 23-й місяць цинічної широкомасштабної збройної агресії Російської Федерації проти України. Від імені Верховної Ради України висловлюємо слова безмежної вдячності захисникам і захисницям України за самовіддану службу, неймовірну стійкість, залізну витримку та відвагу на полі бою, а також за те, що завдяки їм ми все ж можемо жити і працювати у власній державі.

Я прошу хвилиною мовчання вшанувати пам'ять усіх воїнів, які полягли за Україну, а також мирних громадян-жертв російської агресії.

(Хвилина мовчання)

Шановні колеги, повітряна тривога. Шановні колеги, є пропозиція перший закон без обговорення, увійти в другий і повітряна тривога. Давайте одразу проголосуємо. Ми знаходимося…

Шановні колеги, я ставлю пропозицію включити до порядку денного сесії проект Закону про внесення змін до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" щодо вдосконалення діяльності Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (реєстраційний номер 9667) і альтернативного до нього 9667-1. Шановні колеги, я прошу голосувати.

 

13:31:51

За-280

Рішення прийнято.

Шановні колеги, я ставлю пропозицію прийняти за основу проект Закону про внесення змін до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" щодо вдосконалення діяльності Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (реєстраційний номер 9667-1). Прошу голосувати.

 

13:32:24

За-270

Рішення прийнято.

Шановні колеги, наступний законопроект, в який ми зараз входимо, 10062. Це проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку...  Що – ні? Шановні колеги, 10062: проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку обробки та використання даних в державних реєстрах для військового обліку та набуття статусу ветерана війни під час дії воєнного стану.

І на цьому я оголошую перерву. Збираємося після цього, після перерви, через 15 хвилин.

Шановні колеги, ми домовлялися, через 15 хвилин після завершення тривоги ми збираємося знову в цьому залі і продовжуємо працювати над цим законопроектом. Дякую.

 

(Після перерви)

 

15:05:34

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я прошу перед тим, як ми почнемо, лідерів фракцій і груп на одну хвилиночку підійти сюди. Будь ласка, на одну хвилиночку лідери фракцій і груп.

Шановні колеги, будь ласка,  приготуйтеся. Зараз ми, тільки що, з лідерами фракцій і груп домовились про наступний поряд розгляду питань, питання, в якому ми знаходимося.

Зараз буде спочатку, я так розумію, Дмитро Олександрович Разумков бере 3 хвилини виступу і ставить потім три… Скільки? Я вам дам, ви скажете тоді. І ставить три поправки на підтвердження… на врахування, на врахування.

Потім буде п'ять виступів по 3 хвилини від фракції "ЄС", вони ставлять на врахування… На врахування не ставлять. І на цьому ми завершуємо питання на врахування.

Потім буде поставлено чотири-п'ять поправок на підтвердження, підтримає зал – підтримає, не підтримає – не підтримає. І після цього ми зустрінемося... І після цього ми приймемо рішення. Добре? Подивимося, що в залі робиться. Шановні колеги, сприймається такий варіант?

Шановні колеги, будь ласка,  і так, ми в розгляді Закону 10062 –  це проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку обробки та використання даних в державних реєстрах для військового обліку та набуття статусу ветерана війни під час дії воєнного стану.  Будь ласка,  ми переходимо до розгляду правок, як ми і домовились з колегами по фракціях і групах.

Дмитро Олександрович Разумков, назвіть  спочатку ці три поправки, а потім давайте, скільки часу, ми домовились.

 

15:15:15

РАЗУМКОВ Д.О.

Дякую, Руслан Олексійович. Значить, у мене тринадцять правок, я прошу замість десяти правок дати мені 6 хвилин, і три правки потім я окремо поставлю ще на врахування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А можна номера цих поправок, щоб я якраз знайшов.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Можна. 2, 5, 21, 28, 58, 86, 93, 138, 146, 192.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви мені скажіть, тих три, які ви будете ставити.

 

РАЗУМКОВ Д.О. А, які буду ставити –25-а, 77-а і 295-а.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, 6 хвилин.

 

15:15:51

РАЗУМКОВ Д.О.

6 хвилин дайте мені. Шановні колеги, вчорашнє засідання я думаю, що для вас для всіх було доказом того, що сьогодні не існує парламентаризму в Україні, що ми бачимо з вами узурпацію влади, що ми не маємо ні Кабміну, ні Верховної Ради. У нас рішення приймаються виключно в Офісі Президента. У нас абсолютне покривання Безуглих, покривання (можете потім давати репліки), це робить голова фракції монобільшості, це робить керівник парламенту, не даючи прибрати людей, які ганьблять армію, які знищують наш парламент, які шкодять нашій державі, видаючи державні таємниці, розповідаючи про втрати на фронті. І все це закриває засідання Голова Верховної Ради замість того, щоб розглядати важливі дійсно законопроекти.

Сьогодні ви, коли їхали на роботу, я думаю, що багато з вас побачили жінок, які є матерями, які є дружинами і які вимагають демобілізації для наших з вами захисників. І я зараз не говорю про той абсолютно клішешний з Росії законопроект 10378, який заніс уряд, а я говорю про наші альтернативні законопроекти. Наприклад, 10313. Коли Голова Верховної Ради не ставить їх на голосування, тому що йому це не дозволяють, мабуть, зробити з Офісу Президента, і ми не можемо проголосувати демобілізацію, яку сьогодні вимагають наші захисники. Вони стомилися, вони люди, і дуже часто, коли з ними спілкуєшся, вони кажуть: ми прийшли добровольцями, а стали рабами. І у нас один вихід  завершення війни –  або загинути, або  потрапити до полону. І це дуже страшно.

Я хочу звернутися до керівництва парламенту, в нас щодо тієї ж узурпації влади, яка сьогодні відбувається, ви запроваджуєте класні ноу-хау, що ніхто з депутатів без вашого відома і погодження з Офісом Президента їздити нікуди не буде.

Ми бачили поїздки до Сполучних Штатів Америки, вони дуже результативні, нічого не дали досі, нічого. І в тому числі не даєте інформацію, скільки грошей на це було витрачено, державних грошей на ці відрядження. То ви краще з'їздите не в Нью-Йорк в Сполучених Штатах Америки, а в Нью-Йорк в українському Донецьку, в Донецькій області, поспілкуйтесь з нашим військовими. Руслан Олексійович, мені здається, ви жодного разу за всю війну ще не встигли з ним поспілкуватися безпосередньо в зоні бойових дій. Я  думаю, що це було б непогано і дешевше для державного бюджету України.

Наступне питання – це те, що парламент не приймає закони, які б допомагали українському бізнесу. Парламент не приймає закони, які б  допомогла нашим з вами захисникам, виключно по політичним мотивам, тому що монобільшість не змогла або не схотіла самостійно внести ці закони. А закони опозиції просто не голосуються в залі, просто не голосуються в залі. Вам важливіше захищати Безуглих і перетворювати парламент на парламент "бездумних", аніж приймати  розумні, правильні речі.

Ви не показуєте українцям, що відбувається в парламенті, той безлад, який є. Ви не вносите постанови на голосування, в тому числі і нашого колеги пана Мокана, яка б дозволила поновити трансляції Верховної Ради України і пустити сюди журналістів, щоб вони бачили і щоб, можливо, комусь стало все ж таки соромно за те, що відбувається  в стінах парламенту.

Ви ведете все до того, щоб ми виграли війну, але програли страну, програли нашу країну, про це говорять наші захисники. Я думаю, що багатьом вчора поприходили есемески від хлопців і дівчат, які на фронті, і що вони думають взагалі про те, що відбувається в стінах парламенту, коли парламент перетворюється на цирк, перетворюється на орган, за який, на жаль, мені соромно. Мені соромно, що ви перетворили Верховну Раду України на відділ Офісу Президента, що жодного рішення без цього неконституційного органу не приймається.

Скажіть мені, будь ласка, у нас є Верховний Головнокомандувач –  Президент держави, чому він не вніс Закон про демобілізацію і мобілізацію? Саме він видає закони, пов'язані з цим сектором безпеки і оборони. Для вас політика набагато важливіша і рейтинги, аніж наші захисники і наша держава. Це страшно. Це має бути соромно. Але виходить у нас наступним чином: робите цю ганьбу ви, а соромно за вас мені і невеликій кількості народних депутатів, які дійсно розуміють, що відбувається сьогодні в парламенті, що відбувається сьогодні в країні. А багато хто мовчки на це спостерігає.

Шановні колеги, в першу чергу з монобільшості, я звертаюсь до вас, думайте, будь ласка, життя після Ради не завершується і вам треба буде ходити по вулицях і дивитися людям в очі.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, ставимо поправки. І так, шановні колеги, 25 поправка Разумкова і колег. Комітетом… Що-що?

Включіть Разумкову, я не зрозумів.

 

 

15:22:08

РАЗУМКОВ Д.О.

 

Я коротко їх представлю, щоб люди розуміли, за що голосують. 25 правка - це заборона на використання реєстру для забезпечення здійснення виборчого процесу. Щоб ми потім з вами не прийшли до виборів у Дії, "дірявій" Дії з рашистським корінням, і щоб наші вибори не відбувалися так, як вони відбуваються в Російській Федерації, в країні недодержави. Тому, будь ласка, підтримайте 25 правку, щоб цей реєстр не був переданий до ЦВК і на базі його не могли провести виборчий процес.

Будь ласка, підтримайте цю правку. 25-а.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 25 поправка Разумкова,  комітетом відхилена. Прошу голосувати.

 

15:23:05

За-87

Рішення не прийнято.

Наступна поправка. Секундочку. 77-а. Будете представляти?

Будь ласка, Разумков, 77-а.

 

15:23:18

РАЗУМКОВ Д.О.

Дякую. Руслан Олексійович, 77 поправка, вона стосується того, щоб прямо заборонити встановлювати… встановити пряму заборону передачі відомостей щомісяця в реєстрі до третіх осіб, щоб потім персональні дані людей не гуляли по державі або по приватним інституціям, як часто в нас буває. Будь ласка, ставте на голосування 77-у.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 77 поправка, комітетом відхилена, авторства Разумкова і колег. Ставлю на врахування. Прошу голосувати.

 

15:24:03

За-85

Рішення не прийнято.

І наступна поправка, завершальна, 295-а. Разумков, будь ласка.

 

15:24:11

РАЗУМКОВ Д.О.

Дякую. Шановні колеги, правка пропонує встановити пряму заборону на використання реєстру та електронного кабінету військовозобов'язаного, резервіста, призовника для оповіщення громадян про необхідність виконання обов'язку… Ну, фактично про те, щоб розсилати повістки.

Це існує в РФ. Я не думаю, що такими принципами ми взагалі можемо ставитись і порівнювати Росію і так званих росіян з нашими з вами співвітчизниками. Будь ласка, давайте встановимо пряму заборону на цю ганьбу.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 295 поправка Разумкова і колег, комітетом відхилена. Прошу голосувати.

 

15:25:09

За-78

Рішення не прийнято. Дякую.

Разумков завершив поправки. Йдемо далі.

Далі у нас п'ять виступів по 3 хвилини.

Будь ласка, почнемо з Гончаренка. Олексій Олексійович, будь ласка.

 

15:25:28

ГОНЧАРЕНКО О.О.

Олексій Гончаренко, "Європейська солідарність". Шановні друзі, я хочу нагадати всім, про що був цей законопроект. Я взагалі-то є його співавтором. Тому що цей законопроект був про автоматичне надання статусу УБД. У нас колосальна проблема в державі: наші військові не можуть отримати статус УБД, деякі, які по року, два роки на нулі служать, а отримати статус учасника бойових дій не можуть. У нас з цим повний бардак.

В принципі, схоже з тим, що відбувається у Верховній Раді України. І це, безумовно, є абсолютно неправильно, абсолютно неправильно, так не має бути. Має бути надання статусу УБД автоматично, людина отримала один раз бойову доплату, значить, вона приймала участь у бойових діях. Закон говорить: один день приймав участь – все. Людина отримала, не дай боже, поранення бойове, значить, вона приймала участь у бойових діях, автоматично дайте статус УБД. Дайте людині цей документ або пришліть його в Дію, якщо людині так підходить, все.

Це була ідея цього законопроекту. Я був одним з тих, хто, власне, цю ідею висував, ми її обговорювали, все і зробили законопроект. Але далі, далі почалося кіно, в нього повключали ну просто все підряд. І сьогодні ми навіть до кінця не знаємо, бо поправки, таблиця з'явилися там декілька годин тому. Це неможливо навіть голосувати, такі питання. І ми не розуміємо сьогодні, що в цьому законопроекті, в ньому всього дуже багато. Так не має бути.

Тому, друзі, так Верховна Рада працювати не може, це є неправильно, коли Верховна Рада так працює. Знов я бачу, Микола Тищенко біля Голови Верховної Ради, може, обговорює константу, біля Першого заступника знов Микола Тищенко, друзі. Все нормально в нас, у Раді нічого не змінюється. Ті, які були в СІЗО під НАБУ, теж, напевно, зараз підійдуть до Голови Верховної Ради. До речі, вони не підписалися за відставку спікера Стефанчука. А це треба робити, друзі.

Всі, хто підтримує відставку спікера Стефанчука, який сьогодні не організує роботу Верховної Ради, який сьогодні збирається зганьбити Україну на весь світ, зганьбити і залишити Україну без делегацій в Парламентській асамблеї Ради Європи, він просто хоче зруйнувати все, що може зруйнувати, я звертаюсь до вас, підходьте до мене, тут іде збір підписів,  і ви покажете свою справжню позицію.

Автоматичний статус УБД ми обов'язково доб'ємося через нормальний закони, через нормальні правила. Так буде, бо маємо працювати на військо…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Оскільки мене згадали. Я просто хочу нагадати, ті підписні листи, якими ви махаєте, зараз вони видані вам були більш ніж пів року тому. Тому я ще раз підкреслюю, що я одразу їх вам видав. Тому збирайте, будь ласка, підписи, це ж ваша конституційна процедура. Але поки щось не дуже.

Дякую.

Шановні колеги, ідемо далі. Наступний у нас виступ, Геращенко Ірина Володимирівна, будь ласка.

 

15:28:58

ГЕРАЩЕНКО І.В.

Дякую. Шановні колеги, хочу нагадати, що цей законопроект стосується автоматичного отримання УБД. І він народжувався як компроміс, тому що законопроекти виписані ідеально, але за авторства "Європейської  солідарності" в порядок денний не виносяться.

Як компроміс сюди було додано важливу насправді платформу, що стосується єдиного реєстру військовозобов'язаних, який має бути в країні. Але, на жаль, до другого читання цей законопроект став гірше, аніж виписали його до першого читання. І, на жаль, з 28-и поправок "Європейської  солідарності" – це точно не спам, а це інтелектуальна спроба покращити цей проект – ви прийняли тільки дві поправки.

А що ж внесено сюди до другого читання? Перше. Ні про яке автоматичне отримання УБД тут не йдеться. І знову прийдеться нашим військовим місяцями доводити під Авдіївкою, під Бахмутом, на інших "гарячих" лініях  фронту, що вони виконують бойові розпорядження і мають право отримати статус УБД, а отже і відповідні пільги.

Друге. В реєстр військовозобов'язаних вносять ті норми, які от ви тільки що поховали в так званому законопроекті колективної Мар'яни, Шмигаля про мобілізацію. І мова йде, що тут ви хочете в реєстр військовозобов'язаних поставити інформацію про виїзд за кордон, про адміністративну відповідальність.

До речі, це буде стосуватися пана Стефанчука. Коли він отримає адміністративну відповідальність за порушення, які він робить весь час в залі, оцю інформацію він буде змушений внести в свій реєстр військовозобов'язаного. Я хочу його від цього, до речі, убезпечити і цю норму треба вилучити з реєстру. Так само, як і інші бздури, які абсолютно не відповідають реєстру військовозобов'язаного цивілізованої країни, який має базуватися на зрозумілих даних.

Також, до речі, в цьому реєстрі ви навіть вносите таку норму, що військовозобов'язані не повинні давати дозвіл на обробку персональних даних. Вибачте, навіть коли ми заповнюємо декларації, ми даємо дозвіл на обробку персональних даних, а це норма абсолютно антиконституційна.

І тому ми вважаємо, що цей законопроект, він є неготовим до читання, другого читання, розгляду в залі. І окрема історія, коли з'явилася таблиця такого важливого законопроекту – за кілька годин до розгляду, тому що, на жаль, Голова Верховної Ради не може нормально налагодити роботу парламенту, не може, як це потрібно, організувати роботу так, аби ми бачили проекти такі важливі і таблиці до них вчасно, аби ми з вами працювали професійно.

Отже, в цьому законі нам потрібно залишити те, що стосується статусу УБД, там потрібно залишити реєстр військовозобов'язаних, але прибрати звідти…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, слово надається народній депутатці Сюмар Вікторії. Будь ласка.

 

15:32:10

СЮМАР В.П.

Добрий день, шановні колеги. Я продовжу, власне, спіч своєї колеги, але, напевно, почну з того, що теж, коли я сьогодні йшла на роботу, я спочатку зустріла хлопця, який шкутильгав. Я подивилася вниз на його ногу, це був протез, і далі стояли жінки, дружини військовослужбовців, які говорили про демобілізацію своїх чоловіків. Вони тримали різні плакати, там був плакат про те, що мій коханий вже 600 днів на фронті і що його потрібно замінити, і це має відбутися не через 36 місяців, а це має відбутися через 18-24 місяці. Я чому, власне, про це говорю? Ви зараз скажете, який це має стосунок до реєстрів, бо, очевидно, що питання реєстрів, воно прямо пов'язано з питанням мобілізації. І питання мобілізації, яке сьогодні відкладене, тому що Кабмін відкликав свій законопроект, тому що багато там порушень Конституції і дуже-дуже суспільство сприймає чутливо його сьогодні. Все це речі одного порядку, тому що нам потрібно мобілізувати нових людей для того, щоб замінити тих, хто сьогодні на фронті.

Яким чином нам сьогодні забезпечити цю нову мобілізацію? Ви знаєте, напевно, ключове слово тут повага, повага до військовослужбовців. Добре, що тут, в цьому залі, немає поваги і ніхто нікого не слухає, всі так, знаєте, як в пісок говорять про важливі речі, тому що ідеться про життя і смерть українців насправді. Але чому слово "повага"? Тому що цей законопроект, він взагалі-то задумувався як той проект, який мав дати відповіді на питання отримання статусу учасника бойових дій. Зараз цей процес займає величезну кількість часу, величезну кількість бюрократичної різної тяганини. І коли, власне, була ця ініціатива зробити це в автоматичному режимі, то мало йтися саме про учасників бойових дій і про те, щоб це було автоматично. Коли з'являлася інформація про те, що людина пробула стільки-то днів на передку, вона отримувала просто-напросто посвідчення учасника бойових дій теж автоматично через автоматичні системи, а не через якісь бюрократичні  речі.

Але в результаті цей законопроект насправді шляхом нашого звичного шулерства тут, у Верховній Раді, як ми це любимо, перетворився на збір даних про всіх, не тільки про військовослужбовців, але і про резервістів, про військовозобов'язаних. І цей збір даних насправді суперечить, з моєї точки зору, і Конституції також, оскільки там має бути дуже багато вашої приватної інформації, такої інформації, як інформація з медичних карток. І знову-таки про це говорили мої колеги, ви надаєте згоду на використання цієї інформації.   От не треба займатися шулерством, треба мати повагу до людей, тоді мобілізація...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, наступний доповідач – це у нас Ар'єв Володимир Ігорович. Будь ласка, 3 хвилини.

 

15:35:27

АР’ЄВ В.І.

У мене іноді складається враження, що всі ці законопроекти спеціально спрямовані на те, щоб якнайбільше розізлити українців, роздратувати їх, налякати. Але по-серйозному держава не хоче говорити з громадянами. По-людські, по-нормальному просто пояснити, що і для чого робиться. Я вже не кажу про повагу до опозиційних фракцій, які отримують таблицю про друге читання в останній момент. Але за нами теж стоять люди, виборці, які теж потребують поваги. Але те, що сьогодні робиться цим законопроектом, це не про полегшення надання статусу учасника бойових дій, це про великого брата із орвеллівського твору "1984", це про стеження за всіма українцями, це про збір понаднормової інформації про всіх українців, про всіх чоловіків, які підлягають мобілізації.

У мене іноді просто складається враження, що, ну, давайте ще запишемо в цей законопроект кожному на лоба привісити вебкамеру і ходити з нею постійно. От тоді він буде повністю відповідати антиутопії Орвелла. Але чи ми будуємо демократичне суспільство, чи ми будуємо авторитарну утопію, яка була написана для того, щоб налякати людей і ніколи в житті не підійти до такого? Ви зараз же лякаєте людей таким майбутнім.

Я абсолютно переконаний, що цей законопроект у такому вигляді приймати ні в якому разі не можна. Я розумію, що тут абсолютно похер всім, що я говорю і що говорять мої колеги, даруйте на слові. Тому що кожен займається в залі своїми справами, Голова Верховної Ради тре про щось. Більшість депутатів сидить в мобільних телефонах або як на тусовках, на світських раутах між собою розмовляють.

Але ми говоримо зараз про долі людей, яких мають залучати, мобілізовувати в майбутньому, потенційно мобілізовувати до захисту країни. І їх треба не як в Радянському Союзі зганяти як скот, а з людьми в демократичній і вільній країні треба поводитися відповідно до всіх світових нормальних вимог. Те, що ми зараз робимо, буде мати дуже погані наслідки, і в тому числі і на мобілізацію, тому що системно лякати людей це означатиме настроювати їх проти держави, а це злочин.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, слово надається Павленку Ростиславу.

 

15:38:37

ПАВЛЕНКО Р.М.

Дякую. Шановні колеги, знаєте, є кілька дуже простих речей, які чомусь ігноруються часто в цьому залі. Перше, маленька автократія, маленька диктатури ніколи не переможе велику диктатуру, тому що при зіткненні двох уламків радянської системи переможе, на жаль, той, який просто більший. Натомість точно зможе перемогти Росію, точно зможе перемогти оцей великий уламок радянської імперії – демократична країна, демократична Україна, яка будуватиме всю свою роботу на повазі до свого громадянина, на чесній і серйозній розмові із своїм громадянином і на досягненні ефективних механізмів, власне, залучення громадянина до тих задач, які потрібні.

Знаєте, мобілізація потрібна не військовим. Очевидно, що мобілізація потрібна всьому суспільству, тому що альтернативи не існує, альтернатива – це, власне, зникнення держави. Тому в цьому залі ми маємо приймати такі закони, які  нам забезпечать ефективні і справедливі механізми для того, щоб Україна могла перемогти.

Саме з цією метою "Європейською солідарністю" було подано законопроект дуже простий, дуже логічний і номер його –  9681, про те, що  всі наші захисники мають в автоматичному порядку отримувати посвідчення учасників бойових дій, і я згадав про це. Тому що, власне, той проект закону, який ми з вами зараз розглядаємо, він був, якщо дозволите нагадати, прийнятий з умовою про те, що в комітеті буде зведено два положення: один про автоматичний спосіб набуття статусу учасника бойових дій, а другий про застосування для цього електронних реєстрів. Нібито прості речі, але те, що ми бачимо на виході, практично зігноровані норми про автоматичний статус учасника бойових дій, і всі ті недолугості, про які говорили мої колеги, про нехтування конституційними правами, про абсолютно нелогічні і непрацюючі по своїй суті норми, про батіг без будь-якої мотивації і про речі, які просто неможливі в демократичному суспільстві.

Зараз мої колеги будуть ставити на голосування правки. Поки в цьому залі є народні депутати, це видно, закликаю все-таки дослухатися не до партійних якихось настанов, а до здорового глузду. Підтримати ті позиції, які дозволять з цього проекту зробити ефективний і справедливий механізм підтримки наших захисників, і це буде кроком до перемоги.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, я хочу запитати, всі поправки на врахування свої… Більше запитань немає? Немає.

Зараз ми розберемося по поправках на підтвердження, як ми домовлялися, чотири поправки голосуємо, тільки ми з номерами розберемося. Одну секундочку. Шановні колеги, одна секундочка.

Шановні колеги, ми розібралися з номерами.

Будь ласка, перша поправка 134, буде ставити Івченко на підтвердження.

 

15:43:05

ІВЧЕНКО В.Є.

135-а.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я перепрошую. Давайте, 135-а –  Івченко, а потім 134-а – Фріз буде, ми розібралися просто з номерами.

Будь ласка, Івченко, 135 поправка.

 

15:43:17

ІВЧЕНКО В.Є.

Івченко, фракція  "Батьківщина". Шановні колеги, в цьому законі ми з вами зняли те, що непотрібно для реєстру військовослужбовців. Перше, це виїзд людини. Просили, щоб люди, які будуть заповнювати показували, куди він виїжджає, в яку країну, дату і так далі. Дякуючи комітету, ми зняли.

Друге. Навіщо в цьому реєстрі дані про особу, яка взяла кредит, реєстр боржників. Це що, можуть бути не мобілізовані люди? Тому дякуючи комітету, зняли.

І ця правка, колеги, ця правка говорить про наступне, тільки рішення суду і тільки те вноситься безпосередньо в реєстр, ніяка підозра. Тому що у нас тисячі підозр, а рішення судів одиниці, а це означає, людей, які мають підозру, вони можуть бути, скажімо, як ухилянти або люди, які не будуть мобілізовувати. Тому, будь ласка, нажміть жовту...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Позиція комітету, будь ласка,  по 135 поправці.

 

15:44:26

ФЕДІЄНКО О.П.

Позиція комітету: правка врахована.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, і так 135 поправка авторства Завітневича і колег комітетом врахована. Водночас Івченко просить поставити це рішення на підтвердження. Ставлю 135 поправку на  підтвердження.

 

15:44:58

За-44

Рішення не прийнято.

Дякую.

Так, Івченко все поки.

Так, 134-а, Фріз, будь ласка.

 

15:45:05

ФРІЗ І.В.

Дякую, пане Голово. Насправді, ця правка дуже пов'язана з правкою 135. Я б хотіла звернути увагу колег, що вона є неправомірною, тому що вона пропонує збирати відомості про притягнення особи до кримінальної відповідальності, що є порушенням нормативно-правової логіки, адже відомості потрібно збирати або можливо збирати лише за наявності вироку суду, який набрав законної сили.

Прошу вас поставити цю поправку на підтвердження і не підтримувати, тому що вона надає надмірні повноваження збирачам реєстру.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  134 поправка, яка позиція комітету?

 

15:45:51

ФЕДІЄНКО О.П.

Правка врахована частково.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, 134 поправка авторства Третьякової і Тарасенка, вона врахована частково. Водночас народна депутатка Фріз просить поставить це рішення на підтвердження.

Ставлю 134 поправку в редакції, в якій вона врахована частково, на підтвердження. Прошу голосувати.

 

15:46:20

За-28

Рішення не прийнято. Поправка скасована.

Наступна поправка 141. Фріз, будь ласка.

 

15:46:30

ФРІЗ І.В.

Дякую, пане Голово. Шановні колеги, насправді ця поправка стосується того, щоб надати можливість збирати відомості про наявність чи відсутність судимості, чи були зняті, чи погашені вони у встановленому законом порядку.

Я хочу наголосити, що з цієї каші, яка стосується змісту цього законопроекту, взагалі не є відомим, хто які відомості вносить та хто буде споживачем цієї інформації, яка буде міститися в цих реєстрах. Саме тому через надмірне збирання персональної інформації, яка є обтяжливою для ведення реєстру, я пропоную поставити цю поправку на голосування і не підтримувати її.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Яка позиція комітету по 141 поправці?

 

15:47:15

ФЕДІЄНКО О.П.

141 поправка врахована комітетом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вона врахована редакційно. Так?

Шановні колеги, 141 поправка авторства Третьякової і Тарасенка, вона врахована редакційно. Народна депутатка Фріз просить поставити це рішення на підтвердження.

Я ставлю 141-у поправку в редакції, в якій вона врахована редакційно. Прошу голосувати.

 

15:47:50

За-114

Рішення не прийнято. Поправка відхилена.

Далі, наступна 143-я. Так? А, 142-а, пов'язана з нею.

Будь ласка, Фріз. 142-а, пов'язана з нею.

 

15:48:09

ФРІЗ І.В.

Дякую, пане Голово. Дякую, колеги за розуміння і адекватне ставлення до аналізу правок, які  подані були до другого читання.

Дійсно, 142 правка є фактично пов'язаною з тою, що ми з вами щойно відхилили, тому даби не витрачати ваш час, прошу, аргументація та ж – надмірне збирання інформації до реєстру, споживачем якої буде поки що невідомо хто, тому що неврівноважено це в запропонованій редакції. Прошу поставити 142 правку на підтвердження і не підтримувати її.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Яка позиція комітету, будь ласка, по 142 поправці?

 

15:48:46

ФЕДІЄНКО О.П.

Правка врахована.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, 142 поправка авторства Завітневича і колег, вона комітетом врахована, я прошу... Але народна депутатка Фріз ставить її на підтвердження. Прошу голосувати.  

 

15:49:19

За-104

Рішення не прийнято.

143 поправка. 143 поправка, будь ласка, Фріз.

 

15:49:34

ФРІЗ І.В.

Дякую, пане Голово.

Шановні колеги, 143 поправка стосується збору відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень, які передбачені статтями 210 та 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Ми вважаємо, що це є надмірною нормою, яка може бути внесена до  цього реєстру, яка не має суттєвого значення, а отже  є нелогічною для того, щоб її використовувати при формуванні реєстру військовозобов'язаних, резервістів та призовників. Я прошу, пане Голово, поставити цю поправку також на підтвердження та не підтримувати як  нелогічну.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Яка позиція комітету з цього питання?

 

15:50:22

ФЕДІЄНКО О.П.

143 правка врахована комітетом. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, 143 поправка авторства Завітневича і колег. Комітетом врахована. Народна депутатка Фріз просить поставити її на підтвердження.

Ставлю цю поправку на підтвердження.

 

15:50:46

За-137

Рішення не прийнято.

І завершальна на сьогодні поправка, як ми домовилися на зібранні лідерів фракцій і груп, 166-а.

Будь ласка, Фріз.

 

15:50:58

ФРІЗ І.В.

Дякую, пане Голово. Шановні колеги, насправді правка стосується того, щоб були  внесені відомості щодо оформлення  документів для виїзду за кордон на постійне проживання або залишення на постійному проживанні за кордоном. З огляду на те, що ми з вами в тому числі відхилили правки, які стосуються перетину кордону як недоречні для формування реєстру військовозобов'язаних, я прошу вас як таку, що є в незрозумілому формулюванні, тому що невідомо, це про процес чи про дію йдеться в цій правці,  поставити правку  166 на підтвердження та не підтримувати її.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Яка позиція комітету, будь ласка.

 

15:51:44

ФЕДІЄНКО О.П.

Правка 166 комітетом врахована.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

166 поправка авторства Крулька Івана Івановича, комітетом врахована, водночас народна депутатка Фріз просить поставити це рішення на  підтвердження. Ставлю 166 поправку на підтвердження. Прошу голосувати. 

 

15:52:13

За-127

Рішення не прийнято.

Шановні колеги, як ми й домовились на Погоджувальній раді, ну отут зібрання лідерів фракцій і груп, про те, що це буде на сьогодні завершальна поправка, яку ми пройдемо. Перед тим, як оголосити перерву, шановні колеги, просто повітряна тривога не дала можливість привітати трьох наших колег з днем народження.

Давайте привітаємо. Сьогодні день народження у наших колег народних депутатів України: Ніни Петрівни Южаніної, "Європейська солідарність" (Оплески); Ігоря Володимировича Гузя, "Партія "За майбутнє" (Оплески); і Сергія Миколайовича Ларіна, "Платформа за життя і мир". Вітаємо колег-іменинників, і побажаємо міцного здоров'я, плідної роботи на благо України.

Шановні колеги, ми не завершили розгляд цього питання, але, як ми домовилися, переносимо його на наступне наше засідання, на продовжене, на наступний етап нашого продовженого засідання.

Я оголошую перерву у нашому пленарному засіданні. Про час і місце його продовження вам буде повідомлено завчасно. Нагадую на необхідності непоширення інформації щодо його початку. Разом з до перемоги! І слава Україні!

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку