ПОЗАЧЕРГОВЕ ЗАСІДАННЯ  

Сесійна зала Верховної Ради України

14 січня  2010 року, 10:00 година

Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради України О.В.ЛАВРИНОВИЧ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго ранку, шановні колеги, гості Верховної Ради України. Прошу підготуватись до реєстрації.

Прошу включити систему „Рада”.

10:00:50

В залі зареєстровано 324 народних  депутатів України. Ми продовжуєм  позачергове пленарне засідання Верховної Ради України.

Сьогодні день народження народних депутатів України Кожари Леоніда Олександровича (оплески)  і  Потапова Василя Івановича (оплески)   Давайте  привітаємо наших колег, побажаєм їм всього доброго, успіхів.

Шановні колеги, надійшла заява від двох фракцій: фракції „Блоку Юлії Тимошенко” і фракції „Блоку Литвина” щодо оголошення перерви… Заяву виголосити? Для виголошення спільної заяви від двох фракцій „Блоку Юлії Тимошенко” і „Блоку Литвина” заяву виголошує керівник фракції „Блоку Юлії Тимошенко” народний депутат  Кожем’якін Андрій Анатолійович.

 

10:01:56

КОЖЕМ’ЯКІН А.А.

Шановні виборці!

Заява „Блоку Юлії Тимошенко”.

Фракція „Блоку Юлії Тимошенко” у Верховній Раді ініціювала  позачергове засідання  Верховної Ради на 14 січня  з тим, щоб спільними зусиллями знайти дійові засоби покращання виборчого процесу, усунути проблемні моменти виборчого законодавства. Ми ініціювали це позачергове засідання з одним єдиним питанням – з питанням внесення на розгляд і прийняття законопроекту щодо змін до Закону „Про вибори Президента”. Однак ми всі, все українське  суспільство, стали свідками брутального фарсу, який сьогодні розігрується Партією регіонів у Верховній Раді.

Партія регіонів та її представник, головуючий на засіданнях, Олександр Лаврінович, сьогодні демонструють  всій Україні, всьому суспільству те, як вони будуть проводити вибори Президента України.  Натомість Партія регіонів влаштувала перегони хто перший скличе засідання парламенту, наповнила порядок денний позачергового засідання другорядними питаннями і зараз намагається не допустити прийняття  необхідних змін до  виборів Президента.

Прикладом того, що вже сьогодні ведеться підготовка до масової фальсифікації виборів є ситуація в деяких областях. Це в Донецькій, Дніпропетровській, в Харківській, в Одеській, де на сьогодні вже  зареєстровано більше, ніж 12 відсотків виборців, які хочуть голосувати на дому. Тому фракція БЮТ вимагала шляхом голосування визначитись з порядком денним і першим питанням поставити розгляд законопроекту про вибори Президента (номер 5509), який вже отримав позитивний висновок профільного комітету та Науково-експертного управління.

Шановні виборці! Якщо зараз  на цьому засіданні, позачерговому, яке було ініційовано "Блоком Юлії Тимошенко", першим питанням не буде розглянуто законопроект № 5509, фракція "Блоку Юлії Тимошенко" не буде приймати участь у брутальному і цинічному фарсі, організованому Партією регіонів. Дякую.     

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, оскільки в зверненні зверталися до мене, я хочу… відповідно до Регламенту маю право вам відповісти, що те, що демонструє головуючий, він демонструє дотримання норм Регламенту, законів і Конституції України.

І що стосується підготовки до фальсифікації, я хотів би, щоб чітко звернули увагу на офіційні дані Центральної виборчої комісії. Я вчора спеціально поцікавився і можу вам сказати по номерам округів в різних областях, кількість заяв, які надійшли, не перевищує півтора відсотки. Це для того, щоб було зрозуміло наскільки правдивими є ці інформації.

Шановні колеги, оголошується до розгляду проект Закону про внесення змін до статті 209 Земельного кодексу України (щодо використання коштів). Доповідає Бевзенко Валерій Федорович, голова підкомітету Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин.

Доповідає народний депутат Рижук Сергій Миколайович. Будь ласка.

 

10:05:31

РИЖУК С.М.

Шановні колеги, Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин на своєму засіданні розглянув зазначені законопроекти, якими передбачається уточнити редакцію частини другої статті 209 Земельного кодексу України щодо використання коштів, які надходять в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, згідно з якою зазначені кошти повинні використовуватися для цілей, повязаних з освоєнням та охороною земель, поліпшенням угідь, що, звичайно, для України сьогодні надзвичайно важливо.

Законопроектом номер 3231 пропонується також використовувати ці кошти для проведення інвентаризації земель, що сприятиме виявленню земель та угідь, які підлягають освоєнню, охороні та поліпшенню.

Щодо проекту, зареєстрованого за номером 4379, то його прийняття в запропонованій редакції, а саме: направлення цих коштів для виготовлення схем планування території, містобудівної документації та проведення грошової оцінки, - не відповідає загальній концепції частини другої статті 209 Земельного кодексу України.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України пропонує прийняти за основу законопроект номер 3231, а законопроект номер 4379 направити на доопрацювання.

З огляду на викладене ми підтримуємо пропозиції народного депутата Лукянчука – і пропонуємо Верховній Раді прийняти за основу проект Закону України за номером 3231, ще раз повторю, внесений народним депутатом Лукянчуком. Хочу зазначити, що, як всі ми знаємо, дуже ґрунти України понівечені брутальним порушенням структури сівозмін, в декілька раз перевантаженням посівів олійних культур, соняшнику, монокультури, як зерна, повним занепадом тваринництва як такого вже в нас немає, а значить, немає органічних добрив.

Більше того, і в бюджеті минулого року, і бюджет, який ми зараз не маємо взагалі уряд випустив, так би мовити з поля зору ці питання, питання найважливіші, що стосуються родючості ґрунтів, охорони ґрунтів, їх грошової оцінки, земельного кадастру і всіх інших питань. Так що ми в даному випадку підтримуємо пропозиції народного депутата Лукянчука, який є членом БЮТ і коаліції. Але якщо ці пропозиції толкові ми їх підтримуємо і фракція Партії регіонів також повним складом підтримує і давайте ми дамо кошти для оцінки земель, для поліпшення земель, і все буде в нас до ладу. Тоді не буде політизації і земельних відносин. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Записуємося на питання до доповідача. Кармазін Юрій Анатолійович.

 

10:09:11

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін, Партія захисників Вітчизни.

Я поділяю вашу стурбованість багатьма питаннями, які висловили, але вважаю, що на сьогоднішній день в українців найбільше болить одне питання – це вето Президента на продовження мораторію на продаж землі сільськогосподарського призначення. І я б зрозумів би Партію регіонів, якби сьогодні першим питанням стояло о це питання одне, а другим питанням стояли зміни до закону про вибори.

Ми якось так тихенько обходимо це питання. Що вже вирішили підтримати Президента в продажу землі, чи як? Як це розуміти, скажіть мені, будь ласка. Тому що цей манюпусенький закончик, який зараз ми розглядаємо, ви розумієте, він не вирішує глобальних питань, які стоять перед нами. Хоча я підтримую прийняття  і цих змін, хоча вони не системні, ви розумієте. Що будемо робити з мораторієм. Це треба все кинути і зараз проголосувати, всіх закликати. І БЮТ закликати повернутися.

 

РИЖУК С.М. Дякую, шановний колего, за запитання. Але при чому у даному випадку тут Партія регіонів, фракція Партії регіонів? Це ви вносили, коаліція. А комітет з питань аграрної політики і земельних відносин підтримав, про що я і доповідаю А вже як від себе як народний депутат і заступник голови і член фракції Партії регіонів, кажу, що ті зміни, вони толкові, ми їх підтримуємо.

Більше того, фракція Партії регіонів наполягає, щоб ми прийняли Земельний кадастр. Ми категорично проти, доки не буде аерокосмічної зйомки, пики не буде визначити меж кожної ділянки, то ніяк не бавитися і не дурити людей, не видавати папірці під виглядом документів на право володіння землею. Я з вам згоден.

Тоді давайте і ці питання, ми підтримаємо обовязково і будемо з вами ініціаторами. А вето однозначно долаємо, тому що допоки селянин не зможе купити у селянина клаптик землі і не матимемо земельного банку, який ринок землі, дозвольте запитати у всіх нас?  (Шум у залі) Давайте, вносьте. Ви ж коаліція.  (Шум у залі) А, немає коаліції? Ну, я ж тут не винний.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергій Миколайович, сідайте, будь ласка.

Доповідь стосовно проекту 4379. Попов Олександр Павлович, прошу, будь ласка.

 

10:11:46

ПОПОВ О.П.

Шановний Олександр Володимирович, шановні колеги! Перш за все хочу сказати, що автором цього законопроекту є Олександр Попов, Валерій Баранов і Юрій Сербін. Ми працюємо в одному комітеті і наша пропозиція виходила конкретно з практичної роботи, яку ми бачимо і в органах місцевого самоврядування і у нашому комітеті.

У чому різниця законопроекту 4379 від попереднього? Перша частина нашої пропозиції співпадає з тією, що тільки що прозвучала у проекті 3231. Але ми пропонуємо додати зміст поправки, яка звучить так: „Виготовлення схем планування територій та містобудівної документації грошової оцінки земель.  Чому це потрібно? Справа в тому, що на території нашої країни ми маємо багаточисельні інвестиційні проекти, які споруджуються на території міст або прилеглої до них території. Наприклад, місто Комсомольське Дмитрівської сільської ради, землі якого входять до Комсомольської міської ради, ми маємо ситуацію, коли інвестор, реалізуючи два крупних інвестиційних проекти в сфері гірничо-збагачувальної та металургійної промисловості сплачує компенсацію за переведення угідь, сільгоспугідь, в інше призначення земель, тобто бізнесове призначення, сплачує кошти в місцеві бюджети. І обмеження використання цих коштів, оскільки законом виписано їх цільове призначення, це на покращання сільгоспугідь, не дають можливості використати цей ресурс для того, щоб розробити генеральний план розвитку території, адже реалізація таких великих інвестиційних проектів, безумовно, вимагає і планування будівництва житла і розвиток інженерної інфраструктури і таке інше.

Крім того, виникає питання: якою буде вартість податку на землю. Адже використання під бізнес, безумовно, збільшує і вартість цієї землі з точки зору накладання податку. Тому ця пропозиція, вона є сьогодні така, яка, дійсно, є з практики, і, на нашу думку, її треба підтримати.

Але, з іншого боку, оскільки комітет прийняв рішення підтримати попередній законопроект, ми вносимо пропозицію, дійсно, підтримати попередній законопроект, тому що він відрізняється від нашого тільки тим, що треба додати декілька напрямків використання, додаткового використання цих податків. І таким чином при підготовці законопроекту  до другого читання ми можемо з комітетом, я думаю, врегулювати це питання, в тому числі врахувавши нашу пропозицію.

Тому я пропоную, дійсно, проголосувати за попередній законопроект, і на друге читання ми вийдемо зі спільною думкою і двох комітетів  комітетів і авторів цих законів. Щиро дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Питання, будь ласка, до доповідача.

Кармазін Юрій Анатолійович.

 

10:15:28

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін. У мене до вас таке питання, скажіть будь ласка, цей ваш законопроект поданий через рік і трошки більше ніж попередній. Яким чином він там рахується, альтернативним це питання до тих, хто приймав, я не знаю, як це, у мене це б не вийшло, якось у вас, у Регіоналів, це виходить. Але у мене суть іншого питання. Чи не вважаєте ви, що до Земельного кодексу України треба вносити комплексні зміни, не до 209-ї тільки, і не тільки зараз в цій частині, а треба вносити комплексні  зміни, але найперше суспільству треба сьогодні відповісти на питання, що робити з ринком сільськогосподарської землі. От зараз ми відкрили з першого числа, пішов відлік, вже почався деребан, інше питання наскільки він буде законний, цей деребан землі сільськогосподарського призначення. Як ви думаєте, бо не стримають ті законодавчі?

 

ПОПОВ О.П. Я много времени проработал в органах местного самоуправления, у меня сложилось такое впечатление, когда мы начинаем комплексно перерабатывать, менять один закон действующий на другой, на практике мы получаем закон, который хуже, чем был предыдущий. Вот почему-то так получается у нас действительно наяву. Поэтому, мне кажется, что в  принципе вы правильно ставите вопрос, но вот у меня опасение того, что мы можем получить худший вариант, чем был. Поэтому внесение таких поправок, которые имеют с точки зрения реальной практики, это тоже вариант, поэтому на этот момент было бы правильно принять вот так. Но если мы  сможем действительно подготовить серьезно, мы же много сегодня кодексов в Верховной Раде рассматриваем и, к сожалению, имеем конфликтную  ситуацию с их принятием. Поэтому в принципе вы правы, но вот сегодня с учетом всех обстоятельств, думаю, что сейчас правильное решение это внесение изменение к поправке.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Слаута Віктор Андрійович, будь ласка, питання.

 

10:17:46

СЛАУТА В.А.

Я підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вже отримали відповідь. Дякую, сідайте, будь ласка. Записуємось на обговорення. Зарубінський Олег Олександрович з місця, будь ласка, мікрофон.

 

10:18:32

ЗАРУБІНСЬКИЙ О.О.

Дякую, Олександре Володимировичу. Олег Зарубінський, "Блок Литвина". Ви знаєте, я взяв слово не для того, щоб обговорювати цей законопроект, бо відверто кажучи, обговорення це є серйозна справа. Але я не бачу сенсу обговорювати цей законопроект, бо в залі знаходиться 38 народних депутатів. А навіть якщо врахувати ганебну практику голосування за себе і за того парня, він не буде апріорій проголосований в позитивному плані. Тому мені здається, що те що було зроблено з влаштування, я назву так, цього позачергового засідання, воно і призвело певною мірою до того, що навіть гарні законопроекти, на жаль, якщо не будуть сьогодні, в тому  числі і цей, проголосовані, вони будуть вважатися відхиленими і ми до них бог зна коли зможемо повернутися. Мені здається, що фактично ми зараз займаємось імітацією діяльності. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чечетов Михайло Васильович.

 

10:19:40

ЧЕЧЕТОВ М.В.

Уважаемый Александр Владимирович, уважаемые избиратели, я полностью поддерживаю коллегу Зарубинского в той части, что конечно очень стыдно и позорно, что фракция БЮТ в полном составе покинула парламентский зал. И несмотря на то, что тысячи людей приехало в Киев для того, чтобы отстоять свое право на получение пенсий, зарплат в соответствии с законом, принятым по инициативе Виктора Федоровича Януковича, но они не вносят, правительство Тимошенко не вносит бюджет, бюджет не рассматривается, людей даже не допускают и избивают в Кабинете Министров, которые отстаивают свое право на получение социальных выплат, защищающих их в условиях кризиса.

 Что касается законопроекта. Мы сегодня рассматриваем два альтернативных законопроекта по дной и той же теме. В части   законопроекта Попова, цим законопроектом пропонується розширити перелік напрямів цільового використання коштів, які надходять в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва. Проектом передбачається можливість використання цих коштів не тільки на освоєння і охорону цих земель та поліпшеня відповідних угідь, як це передбачено чинною редакцією частиною другої статті 209 закону України, а й на здійснення землеустрою, виготовлення схем, планування територій, містобудівні документації, грошової оцінки земель.

У зв’язку з тим, що два законопроекти (і законопроект народного депутата від Партії регіонів Бевзенка, і законопроект від Партії регіонів Попова) розглядалися на профільному комітеті і було прийнято рішення щодо того, щоб за основу прийняти законопроект Бевзенка, і коллега Попов погодився з цим. То я також, пропоную прийняти за основу законопроект Бевзенка 3231, а в процесі доопрацювання до другого читання окремі позиції можна внести на процедурі до другого читання, таким чином поліпшити в кінцевому варіанті цей законопроект, і прийняти в остаточному варіанті  його в другому читанні. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановні, обговорення завершено. Чи є необхідність в заключному слові у доповідачів.

Є. Будь ласка, Сергій Миколайовичу Рижук.

 

10:22:07

РИЖУК С.М.

Шановні колеги!  Хочу перед голосування привернути вашу увагу на справедливі запитання і колеги Юрія Кармазіна в тому, що ми справді, що стосується Земельного кодексу,  на  цій сесії внесено 25 поправок народними депутатами і всі вони от такого характеру делікатного, чи приватного чи лобістського, якого хочеш, але вони в комплексі не вирішують проблеми. То ми те, що сьогодні обговорюємо – це теж важливе питання, але воно одне із тисячі питань, які нам потрібно все-таки і обговорити, і прийняти за основу, і в цілому тоді зайнятись системно земельними відносинами.

Тому що я вимушений сказати у заключному слові, земельна реформа, яка б вона недолуга була, вона зупинилася і приносить велику біду українському народу і самій нашій землі, особливо родючості. Сьогодні у латифундистів по 50, 100, 150 тисяч гектарів в оренді землі, вони її нещадно експлуатують, вивозять половину валового збору зерна, я підкреслюю, не експортують, а вивозять за безцінь. І не сільський бюджет, ні сільський голова, ні селяни, ні обласний бюджет жодної копійки з цього не має. І в нас 60 відсотків ґрунтів задіяно під монокультурою зерно. А в нас дехто ще й хвалиться, що вивозять зерно: і Прем’єр-міністр, і Президент. Чим же тут хвалиться? Тут біда. Якщо ми 10 відсотків віддаємо за безцінь валового збору світового рівня торгівлі. Тобто це якраз про земельні відносини кажу. Якщо оренда, то вона повинна бути чесною, порядною, щоб не могли приховувати врожай, і щоби не експлуатувати землю.

То я закликаю, давайте ми, проголосуючи за цю поправку, вона толкова, тому що вона стосується оцінки земель, плати за землю, і кошти ці йдуть саме до землі, а не витягують останню родючість.

То на наступній сесії, враховуючи сьогоднішню нашу цю дискусію, щоби ми в комплексі розглянули усі проблеми Земельного кадастру, Земельного кодексу, і не розглядали ніяких більше законопроектів такого типу такого подібного, які деталізують питання доти, доки в принципі не вирішимо кардинально законів, основи законів про землю. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Попов Олександр Павлович, заключне слово.

 

10:24:50

ПОПОВ О.П.

Спасибо, я думаю, нужно еще обозначить одну проблему, которою решит данный законопроект, и не важно какой  из них будет принят. Это проблема возникла, ну вот буквально недавно и связанна она с чем. Если раньше компенсация за использование сельхозугодь перечислялись муниципалитетами в коммерческие банки и ложились на депозиты, потому что использовать их в таком объеме было не целесообразным ну на те цели, которые сегодня законом предусмотрены и таким образом хоть какие-то деньги муниципалитеты получали для того, чтобы решать вот эти проблемы, которые мы сейчас хотим урегулировать законом. То после того когда вышло постановление Кабинета Министров и все счета с коммерческих банков с местных бюджетов были переведены в казначейство, получилась такая ситуация, что сейчас даже вот эти миллионы, которые есть у муниципалитетов они пошли, вот в данном случае в ноябре-декабре прошлого года и очевидно это будет и дальше, на покрытие дефицита государственного бюджета, другими словами их просто стырили.

Поэтому я убежден, что этот проект обязательно нужно в короткие сроки доработать и обязательно принять. Я прошу поддержать Верховный Совет одно из наших предложений.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершено обговорення двох проектів законів.

Шановні колеги, зараз в сесійному залі Верховної Ради України зареєстрований 221 народний депутат України. Таким чином Верховна Рада України зараз не може ухвалювати рішень.

Ми з вами стали свідками того, як одна політична сила намагалась використати Верховну Раду як інструмент політичної боротьби у виборчій кампанії із скликанням позачергових пленарних засідань. Отже, бачимо результат, який досягла ця політична сила. Я думаю, результат дуже красномовний, не потрібно намагатись використовувати вищі представницькі органи країни і єдиний законодавчий орган країни в своїх вузько партійних інтересах,. Потрібно ставитись до законодавчого процесу з належною повагою і увагою.

У зв’язку з цією ситуацією, яка зараз склалася, я хочу нагадати, що чергове пленарне засідання Верховної Ради України розпочне свою роботу у вівторок 19 січня о 10 годині. Позачергове пленарне засідання оголошую закритим.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку