ЗАСІДАННЯ ШІСТНАДЦЯТЕ

Сесійний зал Верховної Ради України

06 жовтня 2017 року, 10 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України ПАРУБІЙ А.В.

 

10:02:33

ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго ранку, шановні колеги! Прошу зайти в зал і зайняти робочі місця. Готові до реєстрації?

Я прошу народних депутатів зареєструватись.

 

10:03:46

Зареєстровано 349 народних депутатів.

Ранкове пленарне засідання Верховної Ради оголошую відкритим.

Шановні колеги, вчора ми не завершили розгляд проекту Закону про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях, яким ми маємо визнати Росію агресором на рівні законодавчого акту.

Хочу наголосити, це той закон, який передбачає визнання Росії агресором рівнем закону. Для мене є незрозумілим, чому вчора відбулось блокування трибуни. Люди, які пишуть мені листи про дотримання Регламенту, вчора грубо і цинічно нищили парламентаризм в цьому залі. Ми цього не дозволимо.

Ми сьогодні, колеги, згідно Регламенту Верховної Ради України продовжимо розгляд цього питання. І я прошу всіх зайняти свої робочі місця.

Хочу нагадати, ми завершили вчора розгляд на виступі представника від "Народного фронту". Хочу також нагадати, що вчора на Погоджувальній раді ми узгодили, що пункт "Мінські угоди" вилучається з тексту законопроекту ще в першому читанні. Це той момент, який найбільше викликав суперечок. Більше того, хочу нагадати, було узгоджено, що позиція про Крим буде узгоджена до другого читання, і Чубаров і… є гарантом того, що цей пункт буде виписаний згідно закону і згідно наших міжнародних домовленостей. І тому я вважаю, що жодних підстав сьогодні для конфліктів немає. І я переконаний, що сьогодні український парламент покаже здатність ефективно і дієво працювати.

І зараз я надаю слово для виступу Максиму Бурбаку, а потім всім тим, хто був записаний на виступ. Прошу, Максим Бурбак до виступу.

 

10:05:57

БУРБАК М.Ю.

Шановні колеги, доброго дня. Вчора з цієї трибуни я оголосив вимоги фракції "Народний фронт" до законопроекту про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій і та Луганській областях. Однак, деякі фракції та депутати не хотіли або не змогли їх почути. Тому я ще раз повторюю.

На вимогу "Народного фронту" із законопроекту було вилучено усі посилання на Мінські домовленості. Без наших голосів цей законопроект не пройде. "Народний фронт" завжди вимагав назвати Росію агресором і відповідним чином формувати політику держави. За нашої сили конкретні справи і рішення, ми маємо моральне право на такі слова. Цей закон потрібен, він нарешті називає речі своїми іменами. Цей закон працює в інтересах нашого війська. Наша принципова умова до цього законопроекту – жодних згадок Мінських домовленостей – вона виконана.

Наша друга умова – відображення верифікації виведення сил окупанта з території Донецької та Луганської областей. "Народний фронт" голосувати за законопроект за умови, що закон набирає чинності лише після повного виведення з території ОРДЛО…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, 1 хвилину.

 

БУРБАК М.Ю. "Народний фронт" голосуватиме за законопроект за умови, що закон набирає чинності лише після повного виведення з території ОРДЛО російської армії, їхніх найманців та припинення існування окупаційної адміністрації так званих республік.

Цей факт повинен засвідчуватися указом Президента, який він підписує лише на основі спільного подання міністра внутрішніх справ України та міністра оборони України. Ці дві умови відображають думку державницьких сил в цьому парламенті.

Стосовно виборів в ОРДЛО. Без рішення Верховної Ради жодних виборів не буде, так само не буде жодних інших дій, які могли б становити навіть теоретичну загрозу. У цій війні переможе не емоція, у цій війні переможуть розум, принцип і вміння об'єднувати всі сили – внутрішні і зовнішні – проти агресора. Тому давайте з холодним розумом та патріотичним серцем проголосуємо законопроект в першому читанні, доопрацюємо до другого і почнемо повертати назад території…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 30 секунд, будь ласка.

Наступний виступ. Хочу нагадати, вчора вже був виступ в обговоренні від фракції "Батьківщина", від фракції "Самопоміч", зараз – від "Народного фронту".

І зараз я запрошую до слова від Радикальної партії Олега Валерійовича Ляшка. Будь ласка.

 

10:08:48

ЛЯШКО О.В.

Олег Ляшко, Радикальна партія.

Шановні українці, я хочу нагадати історію питання. З моменту підписання Мінських домовленостей команда Радикальної партії завжди, я наголошую, завжди послідовно визнавала ці Мінські домовленості як такими, що не відповідають національним інтересам України. Ми запевняємо і стверджуємо, що, підписавши Мінські домовленості, Президент Порошенко перевищив свої повноваження, надані йому Конституцію України, Мінські домовленості не відповідають Конституції, не відповідають інтересам України. Жодний документ, який голосувався тут у парламенті на легалізацію Мінських домовленостей команда Радикальної партії ніколи не підтримувала.

Я хочу нагадати, після того, коли під тиском Президента 31 серпня 2015 року в парламенті були проголосовані зміни до Конституції про надання особливого статусу для Донбасу, фракція Радикальної партії єдина, яка вийшла з коаліції на знак протесту проти легалізації Мінських домовленостей. Наша позиція незмінна. Саме тому ми й вимагаємо вилучити із тексту  про реінтеграцію Донбасу посилання в статті 7 законопроекту на Мінські домовленості, які їх легалізують. Ми категорично проти цього, ми наполягаємо на тому, що ззовні, під тиском не може  змінюватися Конституція України, територіальний устрій чи політичний лад. Мінські домовленості – це консервація російської агресії, це визнання путінської переваги і нав'язування Україні ззовні, як українцям жити. Виключно українці, виключно український народ має право вирішувати  долю  України, територіальний устрій  України і майбутнє  України.

Ми дякуємо нашим міжнародним союзникам за нашу солідарність… за їхню солідарність в нашій боротьбі, але ми не втручаємося у внутрішні справи і не розказуємо як жити німцям, французам чи американцям. Не розказуйте,  будь ласка, і нам як жити українцям. Українці самі здатні вирішувати свою долю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Додайте хвилину.

Будь ласка, Ігор Луценко. Ігор Луценко.

Колеги, заспокойтесь, сядьте на місце. Заспокойтесь, сядьте на місце. Заспокойтесь. Заспокойтесь. Заспокойтесь. Увага! Увага! Колеги, увага, не робіть конфліктної ситуації.

Будь ласка, Ігор Луценко. Виступайте, Ігор!

 

10:12:18

ЛУЦЕНКО І.В.

Шановні українці! Вчора фракція "Батьківщина" зареєструвала свій альтернативний законопроект, доручила це зробити мені як автору. Наша позиція дуже чітка і зрозуміла: Мінські угоди не мають бути ніякою частиною – ні найменшою частиною, ні частково – українського законодавства. Для цього ми прибрали у своєму законопроекті будь-які згадки про Мінські угоди, більше того, будь-які згадки про будь-які документи, котрими легалізуються через ООН, через будь-які інші інституції ці ганебні угоди. Це перше і найголовніше.

Але є ще друге, яке не менш головне, ми туди вставили згадку про Крим, яка є територією так само окупованою Російською Федерацією, що навіть Путін визнає, а ми не хочемо визнавати тут чомусь. Так само ми сюди включили і економічну зону, і шельф, і все, що є багатством України, котре було загарбано Путіним, разом із  загарбанням Криму.

Третє. Ми прибрали всі абсолютно неправильні згадки про неіснуючі укази Президента з цього закону, якими ми даємо фактично Президенту будь-яку позицію, щоб він вставляв свій указ, якого ми не бачили і не знаємо, це антиконституційна норма і ми вимагаємо, щоб це було прибрано з законопроекту.

І врешті-решт, четверте,. Ми вважаємо, що не якийсь оперативний і не конституційний штаб мусить керувати силовими діями на сході і оборони нашої держави, а є інституція і називається Президент України, у кого є колосальний обсяг повноважень, який є Верховним Головнокомандувачем, от він має командувати військами на сході, це його функція, нехай воює.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Від "Блоку Петра Порошенка" до виступу запрошується Ірина Луценко. Будь ласка, пані Ірина.

І, колеги, прошу заходити в зал, ми скоро перейдемо до прийняття рішення і я прошу запросити депутатів в зал, і зайняти робочі місця.

Будь ласка, Ірина Луценко.

 

10:14:22

ЛУЦЕНКО І.С.

Шановні колеги, шановне суспільство! Ви другий день спостерігаєте шабаш розконсервованих агентів ФСБ, які не дають можливості Україні вийти з цієї військової агресії мирним і дипломатичним шляхом.

Перше. Ці розконсервовані агенти не дають можливості парламенту назвати Росію тим, ким вона є для України і для українського народу – агресором.

Наступне: ці феесбешники не дають можливості українцям і парламенту назвати, що Україна перебуває в стані самооборони. Для чого робляться ці основні поняття? Це дасть нам можливість залучити оборонну летальну зброю. Це дасть нам можливість ввести в Україну миротворчу місію, яка буде розповсюджена по всій території, яка закриє український кордон і дасть можливість перестати вбивати мирне населення, а це вже більше 10 тисяч українців, перестати вбивати наших хлопців.

Вчора нам з Іриною Геращенко прийшло повідомлення з 72 бригади, так званих "чорних запорожців", в яких на прапорі стояв надпис "Україна або смерть!". Хлопці пишуть і кажуть: "Ми не розуміємо: ми не в тих стріляємо? Ми не захищаємо Україну? Що у вас відбувається в парламенті?"

Так от, якщо не буде прийнятий цей закон, який ми запропонували, в першому читанні з пропозиціями залучити  будь-які додаткові компроміси, на які готовий йти парламент, що відбудеться? Основне: руйнування Норманського і Мінського мирних форматів, прийняття цих законів, альтернативних – це підстави для можливих звинувачень міжнародної коаліції з  боку західних партнерів, зривів переговорного процесу і виходу з нього саме України.

Друге – підстава для зняття санкцій…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка,  хвилину.

 

ЛУЦЕНКО І.С. … підстава для зняття санкцій з Російської Федерації.

Третє – розвал міжнародної української коаліції. Тут багато говориться про мінські перемовини. Запропонуйте інший формат, де Росія залишила свої пальці, де її можна взяти за носа і притягнути.

Якщо ми не приймемо цей закон, у нас не буде ричагів витягнути наших заручників. Місія ОБСЄ вийде з цього процесу, нас звинуватять в тому, що ми самі зриваємо – це є підігравання Російській Федерації. Прошу вас, звернути на це увагу. Прошу вас, підтримати цей закон, який ми пропонуємо в першому читанні, де також будуть враховані і питання Криму. Не ведіться на провокації! Подивіться, хто зриває ці процеси.

Зараз за нами спостерігає наша українська армія, яка дає нам  можливість отак мирно, спокійно показати: українська держава є…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  30 секунд.

 

ЛУЦЕНКО І.С. Українська держава є! Ми можемо все вирішити мирним дипломатичним шляхом.

Шановні друзі, сідайте на свої робочі місця і покажіть всім українцям: ви за тисячі смертей чи ви за мирне вирішення? Ви за всю Україну чи Донбас треба відділити і тих 5 мільйонів українців, які там знаходяться, кинути напризволяще?

Ви державники, ви давали клятву боронити суверенітет, незалежність української держави! (Оплески)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, просить ще Чубаров слово. Почекайте хвилиночку! Хвилинку Батенко, потім Чубаров. (Шум у залі) Дам! Дам! Чому ви кричите?

І, будь ласка, Батенко, одна хвилина.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

 

10:18:40

БАТЕНКО Т.І.

Шановний пане Голово Верховної Ради, шановні депутати, шановне українське суспільство! Тарас Батенко, "Українське об'єднання патріотів –  УКРОП". Ми три роки чекали на цей законопроект, три з половиною роки, коли йде війна, щоби назвати речі своїми іменами. На жаль, ми бачимо, ми вчора  побачили що емоція зашкалює і емоція не може диктувати прийняття таких серйозних законів, а холодний розсудок. На жаль, ми бачимо, як влада сьогодні не хоче чути опозицію, тому що є кілька альтернативних законопроектів.

Для нас принципові речі, про які УКРОП постійно говорив: Мінські угоди не є легітимними угодами для України. Якщо ви хочете, щоб вони були легітимними, вносьте в український парламент і ми їх будемо ратифіковувати.

Тому ми вважаємо, що це неприпустимо, і 7 стаття має бути вилучена без ніяких хитрощів через різні резолюції Генеральної асамблеї ООН, які в Генеральній асамблеї протаскувалися Російською Федерацією.

Не потрібно в цьому парламенті хитрощів!

Друге пит...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 30 секунд.

 

БАТЕНКО Т.І. ... Олександра Валентиновича, поясніть суспільству і депутатам, чи там немає далі торгівлі на крові, чи Рада безпеки... oо ваше рішення, яке прийнято було про заборону торгівлі на крові, воно діє і воно залишається в силі. Інакше ми не будемо голосувати, тому що ми вважаємо, що 10 стаття приховує таку торгівлю на крові, яка забезпечує пересування товарів  людей.

Третє – це питання Криму.

І четверте, пам'ятайте, що в нас Закон про оборону, де чітко розписано всі дефініції...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 30 секунд – завершити.

 

БАТЕНКО Т.І. ... статус Президента як Верхоного головнокомандування, ставка Верховного головного командування, а не об'єднаний оперативний штаб і відповідальність, яку кожен несе за свої дії: Президент, Генеральний штаб, кожен генерал і кожен депутат Верховної Ради.

Не ґвалтуймо Конституцію, а виконуємо закон! Дякую. (Оплески)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Від "Опозиційного блоку" слово надається Бойкові. Будь ласка.

 

10:20:53

БОЙКО Ю.А.

Шановний пане Голово, шановні народні депутати, по всій соціологічних опитуваннях, які проводяться в державі, на перше місце по проблемам, які турбують громадян України, 60 відсотків населення ставить питання завершення конфлікту на сході і відновлення територіальної цілісності нашої країни. Це означає, що люди хочуть миру, люди хочуть повернути людей і території України і вважають, що це повинно бути головним  завдання цього составу парламенту.

Наша фракція розглянула законопроекти, представлені сьогодні на розгляд. Ми вважаємо, що законопроект, який сьогодні розглядається, зараз якраз 7163 є все, що завгодно, окрім механізму того самого повернення територій і людей і відновлення територіальної цілісності нашої держави. Наша фракція з самого початку свідомо підтримала Мінський протокол, який на той час дав можливість зупинити, як мінімум, масові трагедії і зробити таким чином, щоб перевести конфлікт з військової в політичну плоскість.

Наша фракція стає на цих позиціях і сьогодні, і ми будемо підтримувати той закон, який відкриє двері для мирного врегулювання  конфлікту.

Якщо хтось в цьому залі  вважає, що можна досягнути цього політичним шляхом без компромісу, то думаю, що він помиляється. Компроміс між сторонами повинен бути, сторони повинні чути один одного і виконувати все, що хоче народ України – відновлення мирної країни.

Дякую за увагу. (Оплески)

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. І, колеги, заключний виступ у обговоренні Чубарова, потім – заключне слово секретаря РНБО, автора законопроекту, і ми переходимо  до голосування. Прошу  усіх заходити в зал.

Будь ласка,  пане Чубаров. Включіть мікрофон.

 

10:23:04

ЧУБАРОВ Р.А.

Шановний Голово! Шановні колеги! Не можна і далі відокремлювати один   від одного  Крим та інші окуповані території України, коли мова йде про відновлення територіальної цілісності України та забезпечення її державного суверенітету.

Саме навколо запропонованого проекту 7163 у нас є унікальна можливість нарешті вийти з єдиною формулою, єдиною формулою  перед всім  світом, перед партнерами, перед ворогом, це єдина формула відновлення територіальної цілісності України в межах кордонів, визнаних  міжнародним співтовариством, включаючи Автономну Республіку Крим та місто Севастополь. Отже, починаючи з назви цього    проекту і по всьому тексту, ми маємо включити Крим та виписати норми, які ведуть до  деокупації Криму і  норми… і окремих районів Донецької і Луганської областей.

Тому я закликаю також проголосувати у першому читанні 7163 і в другому читанні за умови вирішення двох ключових моментів: щодо Мінських угод і щодо Криму. Випишемо все це таким чином,  щоб воно задовольнило більшість  депутатського корпусу і тоді вже проголосуємо і в цілому.

Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам, колеги.

Таким чином ми завершили обговорення. Було питання до секретаря РНБО з приводу даного законопроекту. І я прошу включити мікрофон Олександру Турчинову. Будь ласка.

 

10:25:02

ТУРЧИНОВ О.В.

Дякую. Шановний Голово, шановні народні депутати, я сподіваюсь, що зараз Верховна Рада прийме дуже важливе для країни рішення – визнає Росію країною-агресором. Чому це стало актуально саме зараз? Тому що Путін хоче приховати свою агресію під миротворчою операцією і натягнути на роги агресора "блакитні каски". Країна-агресор, яка визначена нашим законодавством, ніколи не може приймати участь в будь-яких миротворчих заходах.

Наступне питання. Ще вчора була домовленість за ініціативою "Народного фронту", Радикальної партії Олега Ляшка, узгоджено з "Блоком Петра Порошенка" щодо вилучення, щоб не було спекуляцій, хоча там нема цієї… але ж все одно вилучити в першому читанні першу частину 7 статті, де йдеться про Мінські угоди. (Оплески) Незважаючи на це, трибуна була заблокована.

Наступне питання. В законі чітко сказано, 11 стаття, що Україна продовжує боротьбу за визволення своєї території, зокрема Автономної Республіки Крим. Це питання не знімається. Коли є бажання розширити цю позицію в другому читанні, я переконаний, що Верховна Рада заперечувати проти цього не буде і це чітко підтримає.

Наступне питання, застосування Збройних Сил. Шановні колеги, читайте не Фейсбук, а закон. Чітко обмежена територія застосування, я завершую, Президентом Збройних Сил, це Луганська і Донецька області, для звільнення окупованих територій.

Наступне питання. Не треба спекулювати навколо торгівлі. Рада національної безпеки і оборони заборонила торгівлю з окупованими територіями. Це рішення не може відмінити ні військовий командир, ніхто інший. Тому всі спекуляції навколо цього є просто спроба прикрити своє злочинне неголосування за важливий для країни закон.

Прошу забути якісь там політичні чвари, згадати про країну, захистити країну і прийняти відповідальне рішення, підтримавши цей закон в першому читанні. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Отже, колеги, ми переходимо до прийняття рішення. Я прошу всіх зайняти робочі місця. Ми зараз в ситуації, коли багато людей біля трибуни. Я хочу наголосити, я поставлю на голосування, я поставлю на голосування за основу з вилученням частини першої статті 7, в якій згадуються Мінські угоди.

Зупиніться! (Шум у залі)

Я прошу зупинитися. Ми переходимо до голосування. Прошу всіх зайняти робочі місця. Ми переходимо до голосування.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. ...Конституцію! Це положення Конституції! (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І таким чином, колеги. Зупинись, ти! (Шум у залі)

Я ставлю на голосування проект Закону про особливості державної політики… (Шум у залі) Колеги! На балконі діти. Зупиніться! Діти, які дивляться на вас.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  …порушуєте Конституцію! (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Проект Закону про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях із вилученням частини першої статті 7, в якій згадуються Мінські угоди (№ 7163)  за основу.

Колеги, прошу підтримати, прошу проголосувати. Голосуємо, колеги! Визнаємо Росію агресором! Визнаємо Росію агресором! Голосуємо, колеги. Патріоти, голосуємо, визнаємо Росію агресором! Голосуємо! Прошу підтримати.

 

10:29:26

За-233

Рішення прийнято. Росія визнана агресором! Рішення прийнято.

І ми переходимо до наступного проекту Закону про створення необхідних умов для мирного врегулювання ситуації в окремих районах Донецької та Луганської областей (7164 і 7164-1).

Я прошу підтримати розгляд за скороченою процедурою. Прошу проголосувати розгляд за скороченою процедурою. Прошу голосувати.

 

10:30:10

За-184

Рішення прийнято.

І я запрошую до доповіді Першого заступника Голови Верховної Ради України, Уповноваженого Президента України з мирного врегулювання ситуації в Донецькій та Луганській областях Геращенко Ірину Володимирівну. Будь ласка, 3 хвилини.

 

10:30:30

ГЕРАЩЕНКО І.В.

В першу чергу я хочу звернутися до трибуни і гостьової ложі парламенту і вибачитися перед українськими дітьми, які сьогодні є в цій залі, за той безлад, який влаштували дорослі дяді і тьоті. Вибачте їх! І я мрію про те, щоб насправді ви стали депутатами і демонстрували тут європейську культуру поведінки. Дорогі мої, вибачте, будь ласка, за те, що відбувається у цій залі.

А тепер я прошу дати мені 4 хвилин, так як вчора було надано всім доповідаючим для доповіді цього дуже важливого законопроекту.

Шановні колеги, насправді, найбільша довіра сьогодні існує до української армії. І зрозуміло, чому до армії, а не до цього парламенту, де дорослі дядьки, яким місце на фронті, влаштовують бійки. Так ось я хочу привести слова легендарного "Призрака" Ігоря Гордійчука, який пройшов Савур-Могилу, і вчора на одному з телеканалів сказав, а його сміливості недовіряти немає підстави тут жодній людині: у нас немає можливості звільнити окуповані Російською… території наші тільки військовим шляхом, ми маємо поєднати дипломатичний шлях і військовий. І тому наша з вами задача сьогодні – це дати сенергію, дати зброю нашому війську і дати зброю нашій дипломатії. Насправді, Мінські угоди, які тут так багато хто критикує, неідеальні, і ніхто жодного разу ніде не визнавав, що вони геніальні, але вони приймалися в драматичних умовах, після Іловайська, другий протокол підписувався після Дебальцевого. І це була відповідальність Верховного Головнокомандувача, не оцих, знаєте, хто кидав своїх побратимів на смерть, а людина, яка відповідає за життя своїх солдатів, зберегти це життя. І в ті драматичні моменти гинуло по 70 наших кращих хлопців. Мінські угоди дозволили зберегти життя: за останній місяць загинуло 5 наших хлопців. Це велика цифра, але 5, 8 підказують, 8 – це велика цифра, кожне життя варте того, щоб його берегти. І ось ці товариші, які сьогодні тут зривають нормальне обговорення такого важливого питання і вчора принижували наших дипломатів, коли говорили: "Давайте кинемо їх в окопи!". Та ви не маєте права так говорити про наших дипломатів, ви самі ніколи, знаєте, нікого не врятували. Тому дуже важливо нам зараз взяти відповідальність і сказати наступне: закон 3 роки тому приймався в найдраматичних умовах і він допоміг дати нашим дипломатам дипломатичну зброю, бо тільки після цього було введено санкції. Цей закон не вступив силу, тому що Російська Федерація, вона не виконала ключовий безпековий блок. І цей закон не прив'язаний ні до підпису спікера, ні до підпису Президента, він прив'язаний до безпекового блоку, який, якщо не буде виконаний…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу дати хвилину.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. … то цей закон ніколи не вступить в силу.

Тому, насправді, ми сьогодні не переголосовуємо закон, ми надаємо силу цьому закону, ми даємо силу нашим дипломатам для того, щоб вони мали зброю і продовжили санкції. А ключовий пункт в законі "Самопомочі", який вона пропонує це зняти цей пункт, це для того, щоб зняти санкції Кремля нашими руками. Цього не буде.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я запрошую до співдоповіді секретаря Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони Вінника Івана Юрійовича. Будь ласка, пане Іван. Будь ласка, виступайте, мікрофон включений.

 

10:34:21

ВІННИК І.Ю.

Доброго ранку, шановні колеги. Знаєте, дійсно в Україні є декілька фронтів є фронт військовий і є фронт дипломатично-політичний.

На військовому фронті так само важко перемагати, коли дипломатична і політична складова не на твоєму боці. Економічні санкції, введені проти Російської Федерації, – дуже важливо руйнують економіку ворога. Ми розуміємо, що тил будь-якої армії – це важлива складова перемог цієї армії. Безумовно, ми розуміємо, що у вересні 2014 року в Україні було мало інструментів військових для  того, щоб протистояти другій найбільшій армії світу, російській армії, яка здійснила агресію проти України тому дипломатичний фронт був надважливий в той момент, безумовно. Тоді  дійсно був прийнятий закон, який складається з десяти статей, багато з яких викликають деякий резонанс, а деякі викликають суттєвий резонанс в  Україні, у свідомого суспільства. Де-факто, що ми робимо сьогодні, ми від цього закону залишаємо одну статтю, 10-ту, 10-ту, я наголошую на цьому, дев'ять статей ніколи не будуть діяти, я хотів би пояснити чому.

Шановні колеги, справа в тім, що законопроектом пропонується подовжити строк цього згаданого резонансного закону виключно в частині статті 10-ї у разі, якщо будуть виведені всі військові формування з  України,  а також будуть виконані інші всі умови цієї статті. Однією з умов є призначення виборів на 2014 рік, ми живемо в 2017 році, свідомі правники, свідомі мої колеги розуміють, що ми робимо це виключно для української дипломатії, для того, щоб мати відповідну зброю. Я розумію,  що тут багато дискусій, але нам треба це підтримати сьогодні для того, щоб забезпечити українську дипломатію вимогою виводити Росією війська з окупованих територій, забезпечувати контроль  України над своїм кордоном. Прошу голосувати за основу і в цілому, комітет рекомендує.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я прошу записатись: два - за,  два - проти.             

Алексєєв.

Будь ласка. Від "Народного фронту" передає слово голові фракції Максиму Бурбаку.

 

10:37:23

БУРБАК М.Ю.

Шановні колеги, по-перше, хотів би всіх подякувати за те, що ми підтримали перший законопроект за основу і, впевнений, що всі ми разом доопрацюємо до другого читання.

Стосовно позиції "Народного фронту" по законопроекту 7164, хочу наголосити, що "Народний фронт" послідовно підтримує мирне врегулювання російсько-українського конфлікту, звісно, якщо план такого врегулювання відповідає Конституції і законодавству України, українським національним інтересам і нормам міжнародного права. Водночас неприпустимо, щоб весь процес врегулювання конфлікту полягав у змушуванні України до політичних рішень. Першим і обов'язковим кроком має бути виконання Росією, як країни-агресора, безпекових положень Мінських домовленостей. Україна не порушує своїх зобов'язань за Мінськом, а лише захищається. Важкі озброєння української сторони залишаються там, куди вони були відведені, згідно з умовами перемир'я. Росія досі не виконала жодного свого зобов'язання.

Отже, ми категорично не можемо переходити до виконання політичної частини домовленості, тим більше, поки не може бути і мови про, так звані, проведення виборів на Донбасі. Спочатку військова деокупація, верифіковане виведення російських військ і контроль України над державним кордоном, звільнення всіх військовополонених, лише потім можна говорити про інші питання.

"Народний фронт" заявляє про свою жорстку умову. Положення закону від 16 вересня 2014 року може набути чинності лише після повного остаточного виводу за межі України російських окупаційних військ, в тому числі виведення всіх найманців та розпуску окупаційних адміністрацій, так званих республік. Порядок верифікації факту виведення окупаційних сил буде встановлений законом 7163, який ми щойно проголосували.

І ще одне, парламент ухвалить своє рішення щодо початку виконання Закону про особливості місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей лише після виконання всіх, наголошую, всіх положень статті 10 цього закону. Це також вимога "Народного фронту", яка була врахована у проекті закону в пункті 2. Давайте об'єднаємося разом і почнемо відновлювати територіальну цілісність України. Слава Україні!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз я дам, я дам Сергій. Зараз автору альтернативного – Левченку, дві хвилини, а потім – Сергій Соболєв.

Левченко, включіть мікрофон.

 

10:39:56

ЛЕВЧЕНКО Ю.В.

Левченко, "Свобода", 223 округ, столиця України Київ.

Те, що зараз відбувається в цій сесійній залі, це є свідчення того, що переважна більшість народних депутатів забули про ту присягу, яку вони складали три роки тому. Про ту присягу, в якій вони обіцяли захищати інтереси української нації, боронити українську Конституцію. Більшість народних депутатів забули про цю присягу. Тільки що був ухвалений, незаконно, в першому читанні, але незаконно був проголосований законопроект 7163, який дозволяє торгівлю з окупантами. Який насправді не фіксує Росію як реального окупанта, а тільки дає декларативні норми, а Україна і далі буде відповідальна за всі соціально-економічні питання на окупованих територіях.

А тепер пропонується ухвалити 7164, ганебний проект Президента, яким він пропонує продовжити дію на рік федеративного закону, який був ухвалений минулим скликанням, незаконно. Вимикали табло, вимикали трансляцію ради, нормальні закони так не ухвалюються. А чому ухвалювали саме таким чином? А тому, що в тому законі прописується народна міліція для бойовиків, народна прокуратура для бойовиків. В тому законі прописується можливості прямого зв'язку бойовиків з Російською Федерацією, по суті, немає у нас одної… не буде у нас одної політики міжнародної, а виключно вони будуть вирішувати з ким і як зв'язуватись. В тому законі прописана амністія для злочинців, які вбивають наших героїв наших на сході, в тому законі це все прописано. Якщо ви зараз за це проголосуєте, якщо навіть це обговорюєте, то ви забули про свою присягу, ви є всі зрадники української нації і вам  треба розходитись…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  До слова запрошується Сергій Соболєв від фракції "Батьківщина".

 

10:42:22

СОБОЛЄВ С.В.

 Шановні колеги, я думаю, зараз найцікавіше – це не те, що  сталося з пролонгацією закону, а  найцікавіше, який закон ми пролонгуємо.

Я вам зачитую ключові статті, які будуть ще рік діяти в разі, якщо парламент ухвалить це рішення.

Перша стаття. Державна гарантує відповідно до закону недопущення кримінального переслідування, притягнення до кримінальної відповідальності всіх учасників подій в Луганську і Донецьку. (Шум у залі) От за що ви будете голосувати!

Друге, пункт 3: призначення органів прокуратури і судів буде відбуватися за погодженням з місцевими органами самоврядування.

Третє: призначення органів народної міліції буде відбуватися за погодженням з органами місцевого самоврядування. (Шум у залі)

Таким чином…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Завершіть виступ. Завершіть виступ!

 

СОБОЛЄВ С.В. Таким чином, фактично цим законом, за який зараз проголосує "Опозиційний блок", "Блок Петра Порошенка" і "Народний фронт" ви пролонгуєте дію Закону, яка фактично узаконює російську окупаційну владу на цих територіях. І ви побачите на табло, хто за це проголосує.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Колеги, наступний виступ від Радикальної партії Олег Ляшко.

Я прошу дуже коротко, тому що отруйний газ запустили в зал. Я прошу дуже  лаконічно виступати.

 

10:44:34

ЛЯШКО О.В.

Олег Ляшко, Радикальна партія.

Пане Голово, ви хочете лаконічно – я вам скажу лаконічно. Закон, термін дії кого ви продовжуєте, антиконституційний, зраджує національні інтереси українців і зраджує безпеку нашої держави.

Фракція Радикальної партії – єдина, яка голосувала проти, в повному складі, цього закону. Колега виходить з БПП і розказує: нам треба цей закон для дипломатії. Інший розказує: нам треба цей закон для міжнародних союзників. Ні дипломатія, ні міжнародні союзники не можуть бути підставою для того, щоб торгувати національними інтересами України. Для того, щоб під тиском змінювати конституційний лад, змінювати Конституцію і узаконювати російську агресію в Україні.

Ми категорично проти того, щоб сепаратисти, путінські найманці були місцевою вадою на Донбасі. Ми категорично проти федералізації України. Ми категорично проти того, щоб Конституцію Україні писали чи в Москві, чи в Мінську, чи в Брюсселі, чи де завгодно. Українську Конституцію, український державний лад, українське життя, виключний суверен – український народ, тому наша команда за цей закон голосуватиме проти.

Але хотів би нашим колегам, які блокували вчора трибуну парламенту, нагадати одну істину: архіви не горять. Ось результати голосування, 17 березня 2015 року нова редакція Закону про особливий статус для Донбасу і всі ті, більшість із тих, хто вчора блокував трибуну, голосували за цей закон. (Оплески)

У мене питання, в мене питання: чому ви тоді не голосували проти? Чому ви, пані Сироїд Оксана, чому ви голосували за? Пан Семенченко, чому ви голосували за? Щоб терористів обирали, щоб легалізувати їх як місцеву владу. Чому ви не голосували...

Дайте закінчити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, 30 секунд.

 

ЛЯШКО О.В. Чому ви цим голосуванням узаконили Мінські домовленості, проти яких ви сьогодні виступаєте?

Тому команда Радикальної партії не підтримує цей законопроект. Ми –  проти легалізації терористів і російської окупації на Донбасі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, у зв'язку з ситуацією в залі я буду давати по одній хвилині надалі. По одній хвилині. Зараз, будь ласка,  від "Опозиційного блоку" Бойко, потім  одна хвилина – Березюк, і потім переходимо до голосування, колеги. БПП – Ірина Луценко. По одній хвилині.

 

10:47:27

БОЙКО Ю.А.

Шановні народні депутати! (Шум у залі)  Закон про особливий статус окремих територій був прийнятий три роки тому назад і жодного дня не працював. Жодного дня не було реалізовано положення  закону з різних причин. Але сьогодні, коли я казав про компроміс, який повинен бути в суспільстві для того, щоб політичним шляхом вирішити питання повернення територій в країну, я якраз мав на увазі те, що  ми повинні приймати закони, які відкривають шлях для мирного врегулювання. І тому ми вважаємо, що якщо в цьому законі є надзвичайно важливий пункт, який повинен підтримати весь парламент, по виведенню іноземних збройних  формувань – я концентрую увагу, іноземних збройних формувань! – з території України, парламент повинен підтримати цей закон, якщо він, дійсно, думає  про…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 30 секунд.

 

БОЙКО Ю.А.  Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Березюк. Включіть мікрофон.

 

10:48:47

БЕРЕЗЮК О.Р.

Для тих, хто протягом 15 років бореться за Україну, а вона сьогодні в окупації. Всі тут сидите, і кожного дня ситуація з окупацією України погіршується.  Цей законопроект,  саме цей законопроект – це законопроект про окупацію України, цей законопроект про добровільну здачу України. Цей законопроект про те, щоб тих, хто вбивав українських… вбиває українських хлопців, треба відпустити і подякувати їм, що вони це робили. Цей законопроект злочинний. А якщо ви пам'ятаєте 2015-й рік, то тоді Президент України  і коаліція  говорили про те, що ми будемо боротися, і за три роки практично  здають Україну. Тому, тому цей законопроект ніколи не можна голосувати. І не провокуйте Україну на те, щоб вона вам довіряла.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І, будь ласка, заключний виступ від "Блоку Петра Порошенка", від "Блоку Петра Порошенка" Ірина Луценко. І переходимо до голосування. Я прошу запросити всіх депутатів в зал і прошу всіх зайняти свої робочі місця.

 

10:49:53

ЛУЦЕНКО І.С.

Шановне суспільство, ви тільки що спостерігали, як покидьки із "Самопомочі", некий Гришин, який тепер прикривається українським ім'ям Семен Семенченко, і вчорашній розконсервований тут агент ФСБ, який тут красувався на трибуні, влаштовують війну нашим дітям, які знаходяться тут, зверху і спостерігають за цим страшним дійством. Оце ті люди, які брешуть українському суспільству за те, що вони за Україну. Це вони хочуть розв'язати війну не тільки на сході, а й тут, всередині країни, показавши, що ми ні на що не здатні. Це вони розказують, що наші війська треба забрати з фронту, опустити руки і чекати, коли нас не буде.

Цей закон направлений на одне, ми не можемо самостійно справитися з Росією, у нас не такі Збройні Сили сильні, як в мілітаризованій Росії. Тому нам потрібні санкції, збільшені санкції і продовження санкцій. Нам потрібна сильна міжнародна коаліція, щоб…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 30 секунд, будь ласка.

 

10:50:01

ЛУЦЕНКО І.С. …щоб Україна показала, що вона справжня держава. Ганьба цим покидькам і підтримаємо нашу мирну Україну. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Обговорення завершене, колеги. Я прошу приготуватись до голосування.

І я ставлю на голосування проект Закону про створення необхідних умов для мирного врегулювання ситуації в окремих районах Донецької та Луганської областей, номер 7164. Першою я ставлю пропозицію комітету за основу і в цілому. Прошу голосувати, прошу підтримати. Голосуємо, прошу підтримати. Голосуємо, колеги. Прошу підтримати.

(Шум у залі)

 

10:52:06

За-229

Закон прийнято. Колеги, закон прийнято, не розходьтесь.

Я прошу зараз розглянути ще дві постанови. Увага! Лишайтесь на місцях. Дві постанови, які ми маємо сьогодні розглянути, які запускають пенсійну реформу, які дадуть людям пенсії. Тому я прошу залишатись.

Ми переходимо до постанов. І я ставлю на розгляд першу. Проект Постанови про скасування рішення Верховної Ради України про прийняття в цілому, як закону законопроекту про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України (номер 6230, 6232, 6232-П2 і 6232-П3).

І я запрошую… Перше, ми не повинні голосувати окремої процедури. Я запрошу до доповіді спочатку заступника голови комітету Арешонкова Володимира Юрійовича. Будь ласка. По всім, по всім, це одне обговорення по всім трьом.

 

10:53:14

АРЕШОНКОВ В.Ю.

Шановний Андрію Володимировичу, шановні колеги народні депутати України! Комітет на засіданні 4 жовтня цього року розглянув проекти постанов Верховної Ради України  про скасування рішення Верховної Ради України від 3 жовтня 2017 року про прийняття в цілому як закону законопроект про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів (реєстраційний номер 6232 від 6.06.2017 року), внесені народним депутатом України Левченком Юрієм (реєстраційний номер 6232-П від 3.10.2017-го), народними депутатами України Сотник, Журжій, Подоляк, Сироїд (реєстраційний номер 6232-П1 від 4.10.2017 року), народним депутатом України Альоною Шкрум (реєстраційний номер 6232-П2 від 4.10.2017 року) та ухвалив відповідні висновки.

Процедура скасування рішень Верховної Ради України визначена положеннями статті 48 Регламенту Верховної Ради України і, зокрема, передбачає звернення народного депутата України до головуючого на пленарному засіданні із заявою про порушення Регламенту Верховної Ради України, подання письмової заяви до Голови Верховної Ради України з одночасним внесенням відповідного проекту постанови Верховної Ради України. Проаналізувавши стенограми пленарних засідань Верховної Ради України, комітет дійшов висновку, що основними аргументами для скасування зазначених рішень були: порушення неособистого голосування народними депутатами, рішення головного комітету не відповідає фінальному тексту законопроекту і мало місце повернення до голосування пропозицій поправок.

Згідно з частиною восьмої статті 48 Регламенту Верховної Ради України комітет ухвалив висновки на зазначені проекти постанов, які пропонує Верховній Раді України…

 

Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради України ГЕРАЩЕНКО І.В.

 

10:56:08

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я перепрошую, хвилину, будь ласка, додайте.

 

АРЕШОНКОВ В.Ю. Згідно з частиною восьмої статті 48 Регламенту Верховної Ради України комітет ухвалив висновки на зазначені проекти постанов Верховній Раді України, в яких пропонує Верховній Раді України визначитись щодо їх прийняття чи відхилення шляхом голосування у сесійній залі.

Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам, шановний колего.

Я ще раз перепрошую за те, що відбувається у сесійній залі. Дійсно, перед гостями і журналістами шановними ми перепрошуємо за те, що деякі наші колеги не вважають, що це громадяни їх країни і можна кидати тут шашки.

І я зараз надаю слово для співдоповіді з цього законопроекту, шановні колеги…

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Де керівництво Верховної Ради?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Керівництво Верховної Ради шашки задуває, які ваші колеги ледь тут не задушили всіх…. Це ваші колеги по опозиції. (Шум у залі)

 Ми рухаємося далі, шановні колеги. І зараз ми записуємо на обговорення законопроекту… (Шум у залі)

 Зараз, я перепрошую. Олена, я перепрошую, я просто шукаю. Я перепрошую, ви побачили, що я зараз взяла папери і я іду по порядку денному. Всі заспокойтесь. Ми зараз рухаємося по порядку денному.

Будь ласка, народний депутат Левченко. Він є одним із авторів альтернативного законопроекту. Прошу, будь ласка. Все, працюємо в нормальному парламентському режимі.

Дякую.

 

10:57:03

ЛЕВЧЕНКО Ю.В.

Левченко, "Свобода", 223-й округ, місто Київ – столиця України.

"Присягаю на вірність України, зобов'язуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, дбати про благо Вітчизни і добробут Українського Народу. Присягаю додержуватись Конституції України та законів України, виконувати свої обов'язки в інтересах усіх співвітчизників."

Це присяга народного депутата України, яку кожну складав тут присутній. Але, на жаль, більшість цю присягу не виконують, більшість наплювали на цю присягу, більшість наплювали на Конституцію.

Я зараз, щоб не було ніяких спекуляцій від президії, щоб не було ніяких спекуляцій, щоб нікого не звинувачували, я заявляю офіційно з трибуни Верховної Ради і беру на себе відповідальність: ту шашку димову запалив я і, я вважаю, що я зробив правильно, тому що я би цей парламент спалив, щоб він не робив те, що він робить, ті антиконституційні речі, щоб він не порушував присягу, щоб ви всі не знущалися над українським народом!

Тому, так! Я ту шашку запалив і запалю ще багато разів для того, щоб не було цих зрадників тут.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу припинити виступи, які суперечать Конституції України. Вимкніть мікрофон, будь ласка. Вимкніть мікрофон. Все. Мікрофон…(Шум у залі)

 Я прошу вас зайняти ваше місце, ви як народний депутат України маєте шанувати Конституцію України і закон, не закликати до…

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Я виступаю по законопроекту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ви виступаєте до звершення законодавчого ладу України. Я прошу вас сісти. Я надаю слово наступному автору…

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. Я хочу виступити по цьому законопроекту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У вас був шанс…

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. У мене 30 секунд, пані Ірина.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, у вас немає 30 секунд.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. 30 секунд по цьому законопроекту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви порушуєте Конституцію.

 

ЛЕВЧЕНКО Ю.В. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви виступили і ви порушили Конституцію України. Включити 30 секунд і я прошу доповідача говорити виключно по темі його законопроекту. Доповідач відмовляється доповідати по темі законопроекту.

Я сказала 30 секунд, якщо ви по темі будете говорити. По темі. По темі! Якщо тільки не по темі, ми виключаємо. Будь ласка.

 

10:59:40

ЛЕВЧЕНКО Ю.В.

Я по темі, по темі. Так от цей законопроект 6232 – це якраз є та ж сама політика, цю… Верховна Рада проводила 3 роки. 3 роки ця Верховна Рада як і попередня, і до неї, і до неї, працює виключно на один відсоток громадян, виключно на олігархат і їхніх послушників, які сидять тут.

Цей законопроект спрямований, щоб віддалити і так корупційні суди від людей, щоби унеможливити навіть шанс на справедливість судовій  системі. Ви хочете себе оточити церберами? Ви підняли зарплати суддям, поліції, прокурорам, щоб захищатися від українського народу, але у вас не вийде, у Януковича не вийшло і у вас не вийде!

Слава Україні!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я хочу наголосити, що коли виступаючий дотримується регламенту, це йде на користь роботі в сесійній залі.

Я запрошую до слова шановного доповідача наступного альтернативного законопроекту – це пані Сотник, Олена Сотник. Потім – ви, так в мене по таблиці йде.

Олена Сотник, будь ласка, доповідайте ваш альтернативний законопроект. Потім – Олена Шкрум.  

 

11:00:42

СОТНИК О.С.

Дякую.

На жаль, змушена продовжити те, що тільки що говорив пан Левченко, це, дійсно, злочинний законопроект, який був прийнятий в злочинний  спосіб. І, до речі, відсутність рішення регламентного комітету підтверджує, бо вони дуже добре знають, що було неперсональне голосування, що були численні порушення.

Я вже мовчу про те, що комітет, який збирався і який прийняв рішення про те, що  всі поправки мають бути  повернуті і повернув фактично поправку Лозового, яким закриті мають бути всі кримінальні провадження по Майдану, які мають закриті всі кримінальні провадження, які стосуються народних депутатів в цьому залі, закриті кримінальні провадження по високопосадовцям і корупціонерам. 400 тисяч кримінальних проваджень, які знаходяться в МВС, коли  просто постраждалі залишаться фактично без жодної сатисфакції, коли не буде покарання. Вони повернули норму, яка фактично унеможливлює стягнення з злочинців безпідставно набутих коштів, таким чином вони  розплатилися з  "Опозиційним блоком" за  голоси. А після цього, коли підняла громада, коли підняли громадські організації це питання, сказали, що ви просто знищуєте кримінальну юстицію, фактично комітет сфальсифікував рішення. І зараз ви можете на сайті побачити: комітет не збирався, комітет не голосував, але запропонував свою редакцію цього законопроекту. Це фактично знищення парламентаризму, тому що у нас на сьогоднішній день тут узаконюється шахрайство, узаконюються злочини, злочини, вчинені головою комітету.

Тому я закликаю цей парламент підтримати одну з постанов, тому що не правові рішення не можуть породити право, підтримати одну з постанов і виправити цю злочинну ситуацію, проголосувати проект в нормальній редакції і дати можливість…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 30 секунд, будь ласка.

 

СОТНИК О.С. І дати можливість людям все ж таки звертатися до суду, і справедливо відстоювати свої права. Я вас прошу, парламент, не ховайтеся за злочинними рішеннями, ви маєте ухвалювати правові рішення, тільки у такий спосіб люди будуть вам довіряти, в інший спосіб ви перетворюєтеся в злочинців. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, дякую. Дивіться, піднімають зараз руки там партії, фракції, які згадувалися. Ми йдемо по альтернативним законопроектам, потім всі зможуть записатися на обговорення і виступити.

І я ще раз хочу, шановні колеги, от на що звернути увагу. Зараз звучать дуже критичні виступи і це нормально, але це йде по регламенту. Давайте діяти в межах регламенту і політичної нашої нормальної високої культури. Зараз до виступу…

Я бачу ваше слово, шановні представники "Опозиційного блоку", але ви зможете тільки долучитися до обговорення. Зараз надається слово автору альтернативного законопроекту пані Альоні Шкрум. Пані Альона, прошу вас до мікрофону.

 

11:03:58

ШКРУМ А.І.

Шкрум Альона, фракція "Батьківщина".

Колеги, я дуже рада сьогодні чути від фактично головуючого на засіданні, що треба рухатися по регламенту, що треба не порушувати регламент і що, коли всі рухаються по регламенту, то це йде на користь країні. На жаль, цього не відбувалося під час голосування у другому читанні за законопроект 6232 зміни до процесуальних кодексів. Ми бачили кнопкодавство і ви його можете побачити в Інтернеті, це вже є на всіх сайтах. Ми бачили, як голосує "Опозиційний блок" в обмін на з голосу поставлені поправки, які були повернуті комітетом. Ми бачили, як пан Парубій, на той час головуючий на засіданні, дозволив голосування не відповідно по Регламенту з усіма порушеннями обов'язкових імперативних регламентних норм і законів  України, з голосу вносити поправки, з голосу повертатися до 50 поправок, які були названі тут з трибуни і проголосовані за одну секунду.

Колеги, давайте, давайте не будемо лицемірами, вперше офіційно, я це можу заявити, вперше відбулося фальсифікування рішення комітету. Тому що рішення комітету не відповідало тому, що було зазначено тут паном головою комітету з трибуни і за що потім проголосувала Верховна Рада. Ті поправки, які зазначив голова комітету з трибуни і за які потім проголосувала Верховна Рада України  вони не відповідали рішенню комітету, яке було прийнято. І я доклала стенограму рішення комітету, стенограму того, про що говорилося тоді на Комітеті з правової політики, до своєї заяви про скасування рішення з голосування цієї Верховної Ради. На жаль, регламентний комітет теж не бере на себе відповідальність, колеги, але хтось мусить взяти за себе відповідальність, за ці порушення, хтось має бути притягнутий до тієї відповідальності. І фракція "Батьківщина" вимагає розслідування щодо фактів фальшування рішення комітету, щодо  фактів підробки рішення комітету. І ми не можемо дозволити собі, зараз, щоб не ця Рада приймала закони, а приймали закони фактично за  підробними документами, за підписами членів Комітету правової політики. Це є абсолютно не припустимо і я прошу це зупинити, колеги. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Дякую.

Наступний альтернативний законопроект, Сергій Лещенко. Будь ласка,  пане Сергій.

 

11:06:12

ЛЕЩЕНКО С.А.

Шановні українці! На чому тижні відкорковували пляшки дорогого шампанського в "Опозиційному блоці", тому що цим голосуванням за кодекси фактично реабілітували, фактично повернули коаліцію тих політиків, які протягом багатьох десятиліть грабували українську економіку, грабували українських бюджет. Які були усунуті на узбіччя після того як їхній висуванець президент втік з України, коли Янукович, фактично, став міжнародним злочинцем. Але цього тижня їх залучили для ухвалення ганебних поправок в кодекси.  Тільки тому, що демократичні сили відмовились голосувати за цей ганебний, в прямому сенсі слова законопроект. Законопроект, який  дозволяє повернутися всім колишнім регіоналам до України, тому що він зменшує  термін розслідування. І тепер ці кримінальні провадження, які були відкриті, вони мали бути закриті за цими поправками, за які "Опозиційний блок" віддав голоси. Але навіть їх вони ошукали, тому що залучивши  голоси "Опозиційного блоку" і реанімувавши їх і назад повернувши в політику, вони потім через комітет, який не мав на те повноважень, який взагалі не збирався, скасували ці самі норми. Тобто вони двічі ошукали: спочатку українських громадян, яких, фактично, пошили в дурні всіма останніми подіями, а по-друге, своїх нових партнерів по коаліції з "Опозиційного блоку", коли те, за що вони голосували, потім шахрайським  способом скасували.

І, звичайно, не тільки політична оцінка цьому дається, а навіть експертна оцінка. Той самий реанімаційний пакет реформ прямо вказує, що цей закон, він призведе до паралічу системи кримінальної юстиції. І він закликає, цей закон, або скасувати, як ми можемо зараз зробити, або Президент України має накласти на цей закон вето. І те, що зараз буде в сесійній залі, я прошу вас, шановні глядачі, уважно слідкувати за табло для голосування, за тим, як кожний політик буде натискати кнопку, чи вони підтримують систему демократії і верховенства права в Україні, чи вони підтримують "договорняки" і змову – змову "Блоку Петра Порошенка" і "Народного фронту".

Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, виступили всі автори проектів альтернативних, законопроектів.

Кілька разів згадувався "Опозиційний блок". Будь ласка, мікрофон пану Шурмі. Прошу, пане Шурма.

 

11:08:33

ШУРМА І.М.

Ігор Шурма, "Опозиційний блок".

Ви знаєте, Україна зараз роздирається ззовні, но так, як її роздирають зсередини, це ще треба повчитися у світі: самі своїми руками винищувати державу.

Я зараз звертаюся до тих людей, які одні з найбільших воювали з комуністами. Так доля склалася, що вони сидять на сьогодні на тих кріслах. Я звертаюся до тієї фракції: вам щось "пороблено", запросіть священика, посвятіть ті місця, щоб ви не робили дурниць, бо коли вам потрібно, ви звертаєтесь до Конституції про порушення, а коли голосуєте за антиконституційну медичну реформу, то ви Конституції не бачите.

Не шукайте ворогів, найдіть поєднання в себе. Ви несете відповідальність за все те, що робиться у парламенті, бо ви були членами  коаліції. Якщо ви  вийшли з коаліції – зробіть заяву, позбудьтеся всіх своїх посад, які ви маєте в комітеті і дістаєте за це гроші. І людина, яка в Донецьку робила переворот в обласній раді, сьогодні шашку кинула, вона є з вами сьогодні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 30 секунд, будь ласка, завершіть.

 

11:09:47

ШУРМА І.М.

І на сьогоднішній день "Опозиційний блок" так, які і всі отут у парламенті, намагається зробити максимум і докласти максимум зусиль, і дуже часто поступається своїми якимсь принциповими речами заради миру. Вбивають людей, вбивають не тільки українців, як на цьому акцентується, вбивають громадян України різних національностей саме, які є такими самими патріотами своєї держави, як ті, що живуть і на заході, і на півні, і на півночі України.

Я закликаю всіх, припиніть шукати ворогів, бо прийде час і ви... (Оплески)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую дуже.

Шановні колеги, ми  переходимо до голосування. Я прошу зайняти...

Перепрошую, є, я думала, що немає потреби обговорювати – є потреба обговорювати. Прошу записатися від фракцій: два – за, два – проти. Дякую.

Я перепрошую, я надаю зараз слово пану Опанасенку від... Олені Сотник від "Самопомочі".

(Шум у залі)

Ще раз.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я перепрошую.

 

11:11:10

СОТНИК О.С.

Олена Сотник, фракція "Самопоміч".

Опанасенко Олександр в залі, на відміну від багатьох інших депутатів. Я хочу зараз звернутися і використати цю можливість, звернутися до керівництва Верховної Ради.

Я не просто прошу, я вимагаю службового розслідування по працівникам секретаріату Комітету з правових питань і також відповідно про особу, яка підписала рішення комітету, яким фактично змінила остаточну редакцію, яка була проголосована в цьому залі. Тому що я думаю, що оце якраз і є ключове питання – врятувати цей парламент від остаточної деградації.

Тому якщо ми будемо  в злочинний спосіб  надавати можливість змінювати редакцію проголосованих депутатами законопроектів і будемо це толерувати, то ми перетворимося, вибачте, в якусь "бананову республіку", а фактично цей парламент буде нелегітимним.

Я вважаю,  що особи,  які це зробили, мають  понести відповідальність. Відповідно ми маємо дати відповідь, хто, як, в який спосіб фальсифікував це рішення і повернутися безпосередньо до  голосування, виправити ті помилки, які  створюють можливість для злочинців уникнути відповідальності і фактично створюють загрозу того,  що люди, які  загинули на Майдані, люди, які загинули під час військових дій, не будуть… їх вбивці не будуть покарані. Тому я дуже прошу керівництво парламенту… (Шум у залі)  Я вимагаю провести службове розслідування, дати відповідь, хто сфальсифікував рішення комітету, і переголосувати даний законопроект. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, звучало кілька реплік щодо комітету. І просто потім ми дамо  від комітету обов'язково слово. Зараз… зараз від  фракцій, потім від комітетів. Я іду по порядку денному.

Будь ласка,  Южаніна передає слово Князевичу. І спочатку ви виступаєте від фракції. Я вам дам потім на репліку від комітету підсумувати. Прошу, пане Князевич. Від фракції зараз.

 

11:13:25

КНЯЗЕВИЧ Р.П.

Дякую.

Шановні колеги, от я хочу пояснити, в чому суть істерики, яка зараз відбувається з залою. Друзі, ми три тижні розглядали законопроект. Пам'ятаєте, про що йшлося? Закритість, не транспарентність, не така термінологія. Ви чули хоч в жодному виступі згадку про це? А знаєте чому?  Тому що вони не зрозуміли, що перед тим, як голосувати, зібрався комітет, де перед кожним членом комітету на екрані був відповідний проект рішення, де ми прибрали всі ці норми і  запропонували їх вилучити. А всі правки, до яких ми пропонували повернутися, ми  або в новій редакції, або  відтворити ту  норму, яку  пропонував парламенту комітет ще в Порівняльній таблиці. Вони просто цього не зрозуміли.

Тепер що вони хочуть? Їх найбільше болить те, що  ми  не даєм можливість повернутися… відмінити справи Майдану і корупціонерів. Вони хочуть, щоб їх не було. Вони вимагають, щоб ми вернули ту редакцію, яка була  на самому початку 109-ї статті.   Вони не будуть мати на  чому піаритися.

Ми позбавили їх цього. Жодних порушень не було. Кожен з членів комітету, який був присутній, от є члени комітету, які стоять тут, перед вами, живі члени комітету, які були присутні, і кожен з них… От пан Ткачук стоїть переді мною і показує, що вони мали проекти рішення і знали, за що голосували.

Тому прошу вас зараз обов'язково, кожен член парламенту повинен розуміти, за що він голосує. Наш комітет запропонував парламенту голосувати, і Голова поставив на голосування рішення про прийняття законопроекту в цілому з урахуванням рішення комітету. І тому жодних порушень ми в цьому не бачимо. Навпаки, ми пишаємося тим, що нам вдалося комітетом виправити відповідні ті норми, які хтось привніс і хотів, щоб ці норми надалі відповідно залишались в законопроекті.

А що стосується справ Майдану, це справа честі завершити їх і не намагатися під такий шумочок продовжити безкінечне їхнє розслідування. Ми якраз за це. Разом з тим, це не поширюватиметься на справі Майдану, а поширюватиметься тільки на ті справи, які будуть внесені до ЄРДР через 3 місяці після набуття…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу надати 30 секунд.

 

КНЯЗЕВИЧ Р.П. …через 3 місяці після набуття чинності закону. І якщо ви хочете за це, щоб нас притягувати до відповідальності, то ми готові до такої відповідальності. Ми будемо боротися за те, щоб справи Майдану і справи проти корупціонерів були доведені до логічного кінця. Більш того, ми запропонували формулу, що тепер слідчий суддя може безкінечну кількість разів продовжувати розслідування на вимогу слідчого, на відміну від тієї ситуації, яка вже зараз є, коли це можна робити тільки один раз.

Ви і цього не хочете. Кажіть людям правду, а не брешіть так відверто, як ви робите до сих пір. (Оплески)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановний колего.

Будь ласка, Альона Шкрум надає слово Сергію Соболєву.

 

11:16:19

СОБОЛЄВ С.В.

Пане Руслане, у мене таке відчуття, що ви переплутали засідання комітету і те, що ви з цієї трибуни оголошували, з тим, що ви зараз говорите. Вам підняти стенограму вашого виступу? 109 стаття повертається в текст. Про що ви кажете? 109 поправка. Про що ви взагалі кажете?

109 поправка повертається в текст. Ви зачитали 36 поправок, які комітет повернули в текст. І не приховуйтесь лише 109 поправкою Лозового від Радикальної партії. Туди повернули в текст і поправку Долженкова, де ви прибрали право конфіскації майна у третіх осіб в цивільному процесі, за яке тут кричали всі: "Давайте конфіскуємо майно Януковича і його приспішників!" Яке ви мали право не зачитати рішення комітету, якщо воно було? Ви оголосили перелік статей, я їх записував під стенограму.

Візьміть стенограму безпосередньо у Верховній Раді, де записано: 109 стаття і ще 36 статей ні в якій не в новій редакції. Не брешіть! Є стенограма. В тій редакції, в якій вони були, були знову повернуті сюди. Тепер, щоб прикрити собі, я не знаю, яке місце, ви викручуєтесь і змінюєте терміни ці? Після того, як НАБУ, після того, як прокурор, який розслідує справи Майдану, вам прямо каже в очі: "Що ви зробили?" Після того, яке керівник МВС каже, що, я змушений закривати десятки тисяч справ? Це була фальсифікація.

Без розслідування цієї справи, і тут повинен бути Генеральний прокурор і НАБУ, які повинні встановити цей факт, ніякого підпису під законом не може бути. І наша фракція буде голосувати за те, щоб цей закон був скасований, повернутий в зал і проголосований в редакції, яку буде підтримувати комітет і сесійна зала. І ніякої фальсифікації тоді не буде. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Залишається ще виступ від Радикальної партії. Будь ласка, пані Корчинська. Шановні колеги! Я ж уважно слухаю, зараз ми закінчимо, Оксано, одну хвилину, зараз ми закінчуємо від фракцій. І потім ваша ще фракція бере слово, і потім репліки. Ні-ні-ні, вам зараз нададуть ваше слово. Бо там кричали. Я створюю вам геніальні умови для роботи.

Будь ласка, пані Оксано, ваші дві хвилини.

 

11:18:50

КОРЧИНСЬКА О.А.

Слава Ісусу Христу! Зараз я говорю не для депутатів і не для тієї малої кількості людей, які боролись зараз за нашу Україну. Я зараз говорю для наших ангелів, для ангелів – наших хлопців, які втратили своє життя на фронті, для ангелів – депутатів, які зараз не сидять в парламентів і більшість з них вже на приватних літаках улітає, зробивши свою ганебну справу.

Я кажу зараз про те, що ми всі помремо.

Це вам великий секрет відкрию – ми всі помремо. І після того як ми всі помремо, є суд, котрий ви не купите, не підкупите, не домовитесь, не віддасте їм яку-небудь тему, не захистите їх родичів і не запропонуєте їм які-небудь посади, це суд Божий. Вас всіх, нас всіх чекає суд Божий. І на суді Божому ви не зможете бути перед Господом, казати, що ви це робили, тому що вам так сказала фракція. Ви не скажете, що ви так робили, тому що була така домовленість. Ви не розкажете про те, що так казали вам американці і так вам казали європейці для балансу. Ви не розкажете про те, що ви хотіли зробити подарунок Путіну руками американців і європейців, і ви зробили велику справу, бо ви думаєте, що ви це вирішуєте. Господь нам дав великий шанс врятувати нашу країну. На суді Господньому ми всі відповімо перед судом один на один перед Господом. І від вашого права вибору, від вашого те, як ви натискаєте кнопку залежить, яка доля у нашої країни, яку нам дав Господь Бог. Прошу це не забувати і у всіх буде відповідь

І тому, якщо зараз є шанс, що у вас… тут залишились депутати, які навіть судову реформу не зупинять, на жаль, тому що вже мало, вже немає нікого. Це…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо.

Зараз "Опозиційний блок" одна хвилина і згадувалося прізвище Долженкова, ще одна хвилина. Дві хвилини Долженков. Будь ласка. І потім будемо голосувати по законопроекту окремо, колеги.

 

11:21:16

ДОЛЖЕНКОВ О.В.

Дуже добре… Доброго ранку, шановне таке недуже з великої кількості суспільство. Шановні громадяни, тут згадувалось моє прізвище відносно того, що згадувалась правка 1018, що стосується того, що необхідно підняти стенограми під час голосування законопроекту. Ми голосували законопроект 6232, він не є ідеальним. Але ми активно включались до розробки цього законопроекту, до внесення правок до цього законопроекту. Оскільки, якщо б ми не включались в розробку, законопроект був набагато гіршим.

Що стосується підняття стенограми, під стенограму зачитувалась пропозиція, це до пана Соболєва, 1018, я особисто це чув. А якщо б ця правка не була врахована, щоб тоді було, шановні громадяни? От стаття 1 Конституції України: Україна є правовою державою. Право власності відповідно до статті 41 є невідчужуваним та непорушним. Але що було б, якщо б не була врахована правка Долженкова? А було б наступне: непотрібно прикриватися Янукевичем і пхати його усюди. Ця норма має необмежену дію. Вона буде застосовуватися до всіх громадян України і негромадян України. Тобто якщо є якісь корупціонер, по відношенню до якого було б винесено відповідний обвинувальний вирок і який був  засуджений за вчинення корупційного правопорушення, прокуратура в рамках спеціальної конфіскації, в рамках цивільного провадження зверталася б до будь-якої третьої особи або юридичної особи, якщо були б докази відносно того, що майном цієї фізичної або юридичної особи навіть не володіли, а просто користувалися. Якщо б колись вказаний корупціонер взяв у якогось товариша машину проїхати або прожив певний час в приміщені певному, згідно цієї норми необхідно конфіскувати це приміщення. Якщо ви бачите такий шлях боротьби з корупцією, то ганьба вам, тому що це не шлях демократичних країн і шлях боротьби з корупцією. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, ми закінчили обговорення. Єдине, що два комітети наполягають, які тут згадувалися, на хвилині роз'яснень теж для депутатів, для наших шановних виборців.

Будь ласка, регламентний комітет. Я запрошую до слова пана Арешонкова. Будь ласка, з місця буде виступати. Прошу.

 

11:23:43

АРЕШОНКОВ В.Ю.

Шановні колеги, я звертаюсь зараз до всіх виступаючих і прошу бути коректними по оцінці діяльності, у даному випадку регламентного комітету. Хочу нагадати, що регламентний комітет своїм рішенням визнав, що в абсолютно законний і правовий спосіб всі народні депутати у відповідності до 48 статті Регламенту подали звернення і заяви на адресу Голови Верховної Ради України і підготували проект відповідних постанов. І також нагадую, що враховані абсолютно всі зауваження народних депутатів і у відповідності знову ж таки до 48-ї статті Регламенту, це питання виноситься на розгляд до сесійної зали так як це і передбачено законом.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую за роз'яснення.

Чи є потреба профільному комітету? Немає. Так?

Шановні колеги, переходимо до голосування, ми будемо рухатися з вами в порядку зареєстрованих законопроектів

 І перший проект постанови про скасування рішення Верховної Ради України від 3.10.2017 про прийняття в цілому як Закону законопроект "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів". Реєстраційний номер, спочатку, номер 6232 – це народного депутата Левченка. Прошу, голосуємо.  

 

11:25:27

За-39

Не проходить проект постанови.

Наступний проект постанови номер 6232-1 – це альтернативний, з такою ж довгою назвою, це законопроект народного депутата Олени Сотник. Прошу голосувати, прошу визначатися.

 

11:25:59

За-44

44 депутати підтримали законопроект, проект  постанови 6232-П1, вона не проходить.

 Наступний проект постанови, з такою ж назвою, але номер 6232-П2 – це проект постанови народного депутата Альони Шкрум. Прошу голосувати, визначатися.

 

11:26:35

За-49

Не підтримано ваш законопроект, проект постанови, вірніше, пані Альона.

І наступний проект постанови 6232-П3, з такою ж назвою проект постанови, народного  депутата Сергія Лещенка. Прошу визначатися.

 

11:27:04

За-45

45 голосів. Рішення не підтримано.

Шановні колеги, дозвольте привернути вашу увагу, що щороку у жовтні відзначається День боротьби із захворюванням на рак молочної залози. Саме тому від імені МФО "Рівні можливості" сьогодні депутати і члени цієї важливої міжфракційної групи хотіли скористатися нагодою та привернути увагу народних депутатів, урядовців, журналістів, просто громадян України до цієї проблеми в Україні. Рак молочної залози є найпоширенішим онкологічним захворюванням і кожної години від цього захворювання в Україні помирає одна жінка. Тому розові стрічки, оці рожеві стрічки сьогодні на народних депутатах України, на гостях Верховної Ради, вони символізують увагу до цієї важливої проблематики.

Ми хочемо звернутися від імені МФО "Рівні можливості" до всіх українських жінок з проханням, дбайте про своє здоров'я, ви потрібні Україні і, будь ласка, не забувайте проходити відповідні профілактичні огляди. Також ми хочемо звернутися до чоловіків, щоб вони підтримували жінок в цьому дуже важливому позиції, що потрібно щороку проходити такі огляди. І хочемо закликати уряд, і парламент тут об'єднуватися, щоб разом знаходити фінансування для профілактики цього жахливого захворювання, яке щороку забирає життя багатьох українських жінок.

І тепер, шановні колеги, після цього оголошення і важливої заяви ми рахуємося далі по порядку денному. У нас ще є один проект постанови, який ми маємо розглянути, це проект Постанови номер 6614-П про скасування рішення Верховної Ради України від 03.10.2017 про прийняття в цілому, як закону законопроекту "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій"( реєстраційний № 6614).

І я запрошую на трибуну народного депутата Левченка, який є автором цього законопроекту, а потім співдоповідач буде доповідати, шановний пан Арешонков. Пане Левченко. Немає його.

Прошу тоді до слова співдоповідача, але ви зрозуміли, що було прийнято відповідний закон і депутат Лещенко скористався своїм законодавчим правом, він подав проект постанови про скасування цього рішення, зараз ми розглядаємо цю постанову. Прошу, вас до слова пане Арешонков.

 

11:29:35

АРЕШОНКОВ В.Ю.

Шановна пані головуюча, шановні народні депутати України! Комітет на засіданні 6 жовтня цього року розглянув проект Постанови Верховної Ради України про скасування рішення Верховної Ради України від 3.10.2017 року про прийняття в цілому як закону законопроекту… Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо підвищення пенсій) (реєстраційний номер 6614) від 22.062017 року, внесений народним депутатом України Юрієм Левченком, (реєстраційний номер 6614-П) від 4.10.2017 року та його Заяву до Голови Верховної Ради України.

 Процедура скасування рішень Верховної Ради України визначена положеннями статті 48 Регламенту Верховної Ради України і, зокрема, передбачає звернення народного депутата України до головуючого на пленарному засіданні із Заявою про порушення Регламенту, подання письмової Заяви до Голови Верховної Ради України, з одночасним внесенням відповідного проекту Постанови Верховної Ради України.

Розглянувши подані  матеріали, комітет дійшов висновку, що основним аргументом для скасування зазначеного рішення Верховної Ради України на думку автора було те, що за його словами під час розгляду та прийняттю рішень щодо поправок і пропозицій до вказаного законопроекту, головою комітету Денісовою було змінено текст законопроекту, що зафіксовано в стенограмі пленарного засідання 3 жовтня 2017 року.

Проаналізувавши стенограму пленарного засідання від 3 жовтня комітет зазначив, що  голова Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення Денісова, зачитала з трибуни Верховної Ради України для стенограми, пропозиції і поправки для врахування в законопроекті реєстраційний номер 6614 при прийнятті його в другому читанні та в цілому, за що і проголосувало 288 народних депутатів України.

Згідно з частиною восьмою статті 48 Регламенту Верховної Ради України комітет ухвалив висновок на зазначений проект Постанови Верховної Ради України в якому пропонує Верховній Раді визначитись щодо його прийняття, чи відхилення…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вам треба ще час?

Так, шановні колеги, є потреба обговорювати цю постанову? Немає потреби обговорювати постанову. І тоді, пане Голово, я прошу.

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України ПАРУБІЙ А.В.

 

11:31:56

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді, колеги, я ставлю на голосування проект Постанови про скасування рішення Верховної Ради України від 03.10.2017 про прийняття в цілому, як закону законопроекту "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" (номер 6614-П). Хто підтримує дану постанову, прошу голосувати.

 

11:32:34

За-14

Рішення не прийнято, колеги.

І це відкриває шлях для пенсійної реформи, для підняття пенсій нашим громадянам.

Шановні колеги, я... В залі присутні представники уряду, я хочу принести їм вибачення, в нас відбувався сьогодні в залі інцидент і, на жаль, технічно в залі неймовірно складно працювати. Я хочу повідомити, що згідно статті 51 Регламенту України і по технічних обставинах я змушений зараз закрити ранкове засідання Верховної Ради України.

Шановні колеги, я оголошую про закриття ранкового засідання пленарного Верховної Ради України.

І, шановні колеги, я хотів би, щоб ми сьогодні усі гуртом переосмислили те, що відбулося і не наближали більше парламент до його знищення. Всі патріотичні сили, всі державницькі сили  повинні усвідомити, те, що сьогодні відбувалося в залі, є неприйнятним. Ми не повинні нікому дозволити нищити український парламент і Верховну Раду України. У найважчі часи завжди Верховна Рада України була базою для порятунку нашої держави. Я хотів би, щоб всі переосмислили і щоб ми, зібравшись на другий раз на пленарне засідання, прийшли з іншим настроєм, аніж нам намагалися сьогодні посіяти в залі.

Дякую вам, колеги. До побачення.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку