ЗАСІДАННЯ П'ЯТНАДЦЯТЕ

Сесійний зал Верховної Ради України

05 жовтня 2017 року, 16 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України ПАРУБІЙ А.В.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Шановні колеги, просимо повертатися всіх до сесійної зали. За кілька хвилин розпочнеться вечірнє засідання парламенту. Просимо повертатися до сесійної зали, маємо ще достатньо важливих законопроектів у порядку денному. Окрім тих, які дискутуються, це і питання підтримки кінематографа, інше питання, що стосується зовнішньої політики України і реінтеграції окупованих Російською Федерацією територій. Просимо повертатися до сесійної зали, займати робочі місця і будемо працювати.

Я прошу секретаріат так само дати оголошення з проханням, щоб народні депутати України поверталися до сесійної зали, займали робочі місця.

 

16:07:44

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, будь ласка, готуємося до реєстрації. Я прошу зайняти робочі місця і приготуватися до реєстрації. Готові? Заходять ще.

Отже, я прошу провести реєстрацію народними депутатами України. Будь ласка.

 

16:08:32

Зареєстровано 366 народних депутатів. І вечірнє пленарне засідання Верховної Ради України оголошую відкритим.

Хочу вам нагадати, що ми сьогодні до обіду включили в порядок денний сесії два законопроекти, і після обіду ми можемо переходити до їхнього розгляду. Перший з них це є проект Закону 7163, 7163-1 і 7163-2. Це проект Закону про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях.

Шановні колеги, це три законопроекти, всі автори будуть мати змогу виступити, як і комітет, але я прошу вас всіх підтримати пропозицію розгляду за скороченою процедурою. Я прошу усіх зайняти робочі місця і підтримати розгляд за скороченою процедурою. Будь ласка, прошу зайняти робочі місця.

Готові до голосування? Будь ласка, я ставлю пропозицію розгляд 7163, а також 1 і 2 за скороченою процедурою. Прошу проголосувати, прошу підтримати. Прошу проголосувати. Прошу підтримати. Голосуємо, колеги. Прошу підтримати.

 

16:10:17

За-119

Ще не зайшли в зал. Я поставлю ще раз. Не кричіть, будь ласка, колеги. Будь ласка, займіть робочі місця.

Отже, колеги, прошу зайняти робочі місця, прошу приготуватись до голосування. Я ставлю пропозицію розгляду за скороченою процедурою 7163, 7163-1 і -2. Прошу підтримати, прошу проголосувати розгляд за скороченою процедурою. Прошу підтримати, голосуємо.

 

16:11:13

За-136

Я ще раз поставлю. Якщо не буде голосів, ми перейдемо до розгляду за повною процедурою. Я третій раз поставлю так, як я ставлю всі питання.

І я ставлю ще раз пропозицію розгляду за скороченою процедурою. Прошу підтримати. Прошу проголосувати. Голосуємо, колеги.  

 

16:11:50

За-157

Рішення прийняте. 

І я запрошую до доповіді секретаря Ради національної безпеки і оборони Турчинова Олександра Валентиновича.

Олександр Валентинович, запрошую вас до трибуни.

 

16:12:18

ТУРЧИНОВ О.В.

Шановний Голово! Шановні народні депутати! Запропонований законопроект має стратегічне значення для нашої країни. Він створює правові і організаційні умови для відновлення територіальної цілісності  України, повної деокупації Донецької та Луганської областей, забезпечує тверду та непохитну правову позицію України в міжнародних судових інстанціях, у переговорних процесах, блокує будь-які  спроби Російської Федерації продовжити агресію, маскуючись під миротворців.  Головне, проект чітко і недвозначно визначає Російську Федерацію державою-агресором, а території окремих районів Донецької і Луганської областей окупованими.

Законопроект… (Шум у залі)

Шановні колеги, будуть питання, я дам відповіді на всі питання.

Законопроект вводить поняття "окупаційні адміністрації Російської Федерації", яка під прикриттям самопроголошених органів реалізує на тимчасово окупованих територіях завдання російського політичного і військового керівництва. Діяльність на окупованій території Збройних сил Російської Федерації…

Я просив би дати декілька хвилин, надто важливе питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, я додам.

 

ТУРЧИНОВ О.В. Діяльність на окупованій території Збройних сил Російської Федерації, підконтрольних їй військових формувань та окупаційної адміністрації Російської Федерації суперечать нормам міжнародного гуманітарного права, є незаконною, а будь-який, виданий у зв'язку з такою діяльністю, нормативно-правовий акт являється недійсним і не створює правових наслідків.

Законопроект визначає, що в межах тимчасово окупованої території діє…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу додати дві хвилини.

 

ТУРЧИНОВ О.В. Дякую.

Законопроект визначає, що в межах тимчасово окупованої території діє особливий порядок забезпечення прав і свобод цивільного населення, визначений національним законодавством і нормами міжнародного гуманітарного права. Право приватної власності є визначальним для всіх цивілізованих держав. Тому у проекті йдеться про те, що за фізичними і юридичними особами зберігається право власності та  інші речові прав на майно, в тому числі і нерухоме, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областях, якщо воно набуте, відповідно до законів України.

Проект закону визначає наступні пріоритети державної політики. Звільнення окупованих територій та відновлення конституційного ладу на них, захист прав свобод і законних інтересів громадян України, які постраждали внаслідок російської агресії. Зміцнення незалежності державності і забезпечення єдності та територіальної цілісності української держави.

Законопроект запроваджує ефективну систему управління військовою операцією з метою протидії російській агресії та звільнення окупованих територій. Відповідно до законопроекту схвалюється рішення Президента України про застосування з цією метою Збройних Сил України та інших військових формувань.

Встановлюється, що безпосереднє керівництво всіма силами і засобами, які використовуються для забезпечення саме безпеки у Донецькій та Луганській областях, покладаються на об'єднаний оперативний штаб Збройних Сил України. Створюється єдина вертикаль, яка забезпечує планування, організацію та контроль виконання оборонних та безпекових завдань у Донецькій та Луганській областях. Зокрема, спрямування і координацію діяльності військово-цивільних та військових адміністрацій.

Дуже важливо, що за нашими військовослужбовцями...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка,  30 секунд, завершуйте.

 

ТУРЧИНОВ О.В. Дуже важливо, що за нашими військовослужбовцями і працівниками правоохоронних органів зберігаються всі пільги, що мають учасники антитерористичної операції.

На завершення. Хочу наголосити, що прийняття законопроекту створить умови для ефективного захисту національної безпеки України, відсічі збройної агресії Російської Федерації і звільнення захоплених Росією територій. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Олександр Валентинович.

І я запрошую до доповіді народного депутата України Сироїд Оксану Іванівну.

 

16:17:25

СИРОЇД О.І.

Шановні колеги! Я хочу пригадати кілька подій, які трапилися в стінах цього парламенту. Я хочу вам пригадати подію 28 червня 1996 року, коли в цьому залі голосувалася Конституція України, і тоді, голосуючи за статтю 17 про недопущення розташування іноземних військових баз на території України, на вимогу комуністів було проголосовано в "Перехідних положеннях" дозвіл на перебування російського Чорноморського флоту на території Криму.

Тоді ознайомтеся, будь ласка, з стенограмою цього засідання. Почитайте про що тоді  говорили депутати. Вони казали, та вони і так там стоять, та це лише на  20 років, та це ж не іноземні війська, а це просто бази. Вони дискутували, скільки  вони будуть брати грошей  за оренду цього Чорноморського флоту. І тільки один депутат зазначив, що через 20 років Крим не будуть вважати  територією України. На жаль, пройшло  лише 20 років, ми  маємо наслідки цього рішення.

Я хочу також нагадати вам ще  одне рішення. Це рішення, це виступ  з цієї трибуни міністра закордонних справ Удовенка, коли він представляв успіх Будапештського меморандуму. Цитую: "Протягом  останніх 2,5 років ми наполегливо працювали над іншою принциповою для нас проблемою – отримання від ядерних держав гарантій безпеки України  в зв'язку з її приєднанням до договору нерозповсюдження ядерної зброї. Хотів би тут зазначити, що жодна  держава, що приєднувалася до договору, таких гарантій  не отримувала. Те, що вдалося вийти на підписання такого  документу без будь-яких перебільшень має безпрецедентний  характер і абсолютно новим  словом є у сучасних міжнародних відносинах. Уперше в  історії ядерні держави  погоджуються на надання  адресних  гарантій окремій  державі".

Тоді Президент Кравчук зазначив, що якщо завтра до Криму зайдуть російські війська, ніхто їх…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу надати 2 хвилини.

 

СИРОЇД О.І. Коли зайдуть  російські війська, ніхто й бровою не поведе для  того, щоб  нас захистити. Це сталося не завтра, це сталося через 20 років.

Я навела вам ті приклади, коли з таким пафос з цієї трибуни нам  розказували про перемоги. І ви знаєте, насправді, якими  фатальними  виявилися ці  рішення для нас з вами. 

У мене є питання: невже вас історія нічому не вчить. Невже ви не розумієте, що впроваджувати  будь-які російські сценарії, ви не обдурюєте  Путіна, ви обдурюєте себе, ви  обдурюєте своїх людей. Невже ви не розумієте, що поки  національний інтерес не  стане пріоритетом, нас ніхто поважати  не буде. І невже  ви не розумієте, що для  того, щоб захистити своїх людей, свою армію і свою державу, потрібні справжні рішення,  а не симулякри. Ми знов почули так багато пафосних ідей. Але в тому законопроекті, який був презентований, там немає правди, там немає правдивості. Декларація про визнання Росії окупантом без визначення дати окупації  це є порожнє слово. Це не має жодних юридичних наслідків. Тільки визнання дати окупації покладе на Росію обов'язок в майбутньому сплатити за всі руйнування і за порушення прав людини.

Невже ви не розумієте, що ми не можемо роз'єднувати політику  стосовно Криму і Донбасу, бо інакше ми відмовляємося від Криму. Невже ви не розумієте… Тут багато казалося про те… про те, що права людини будуть захищені. А що, ви не бачите в цьому законопроекті, там немає нічого, там немає жодної процедури, це  голі декларації і відсилки на підзаконні акти. Як ці люди будуть захищені? Ми пропонуємо всі механізми захисту прав людини.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу 30 секунд, завершити.

 

СИРОЇД О.І.  Ви знаєте, що нас будуть тільки тоді  поважати, коли ми будемо поважати себе самі і коли ми будемо приймати рішення, які є в наших національних інтересах. А те, що ви зараз пропонуєте, це насправді є повторення дозволу на Чорноморський флот, це є повторення Будапештського меморандуму. Тільки правдиві рішення, тільки правдиві рішення врятують Україну. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

До доповіді запрошую народного депутата України Іллєнка Андрія Юрійовича.

 

16:22:19

ІЛЛЄНКО А.Ю.

Андрій Іллєнко, Всеукраїнське об'єднання "Свобода". Сьогодні – один з найбільш відповідальних днів в історії Верховної Ради  цього скликання і, напевно, взагалі в історії Верховної Ради, і один з найбільш відповідальних днів у житті кожного з вас, шановні народні депутати, які давали присягу на вірність українському народу. І сьогодні ми повинні обрати, на чиєму ми боці: на боці української нації чи на боці ворога.

І коли ми говоримо багато правильних слів, то ми маємо розуміти, що це  лише обгортка, а реальність полягає в тому, що в цьому законопроекті в статті 7 пропонується легалізувати ганебні антиконституційні антидержавні Мінські угоди, підписані терористами під диктовку Кремля. І це є величезний ризик для українському державності. Тому що ці нелегітимні документи можуть стати частиною українського законодавства. Цього допустити не можна.

І саме тому ми, депутати-націоналісти від "Свободи", від Національного корпусу підготували відповідний альтернативний законопроект, в якому ми чітко вказуємо, що Росія – агресор, що окуповані території саме такий мають мати статус, що має бути припинена будь-яка торгівля з окупованими територіями. Але, найголовніше, ми прибираємо усі згадки про ганебні Мінські угоди.  І треба розуміти, що, якщо зараз будуть розповідати про те, що є резолюція ООН, і буде посилання на резолюцію ООН, то в тій резолюції написано, що Україна повинна в повному обсязі виконати Мінські угоди. А Мінські угоди – це амністія терористам. Мінські угоди – це фактично навіть не федералізація –  конфедералізація України. Мінські  угоди – це народна міліція, яка буде називатися "загони окупантів-терористів". Мінські угоди – це руйнація української держави.

Подумайте, на чиєму ви боці, народні депутати. Подумайте про Україну. Подумайте, що це голосування будуть пам'ятати ваші діти, ваші онуки, як ви голосували.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу дати 2 хвилини.

 

ІЛЛЄНКО А.Ю. Тому не зробіть, будь ласка, фатальну помилку. Тому що це буде навіть не злочин, це буде помилка, як казав один великий француз. Тому давайте захистимо інтереси України, давайте не піддаватися на шантаж, не важливо звідки він іде чи зі сходу, чи з заходу. Україна має думати своєю головою, це Верховна Рада України, а не орган, яким мають малювати з-за кордону. Національні інтереси України понад усе! Україна понад усе! Слава Україні!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. До співдоповіді запрошується секретар Комітету з питань національної безпеки і оборони Вінник Іван Юрійович. Будь ласка.

 

16:25:23

ВІННИК І.Ю.

Доброго дня, шановні колеги!

Робота над цим законопроектом розпочалася не сьогодні і не вчора. Робота ведеться фактично  впродовж трьох років російської агресії  проти України. І, дійсно, ми розпочинали з доволі слабких  переговорних позицій, тому що українські переговорні позиції, на жаль,  були знищені попереднім керівництвом країни, яка свідомо знищувала  українську армію.

В сучасному світі, який базується на засадах сили, в якому остаточно,  чи майже остаточно, втрачено верховенство права, як це нав'язує сьогодні агресивна  політика Російської Федерації на чолі з Володимиром Путіним, змушує Україну рахуватися з цією парадигмою. Тому, безумовно, в 2014 році, коли після перемоги Майдану Україна звільнила більшу частину України від російської окупації, я думаю, що ні в кого не викликає сумнівів, що впродовж 23 років незалежності Україна знаходилася під російською окупацією і робила те, що говорили їй з Кремля, ми почали розбудовувати державу.  Дійсно,  залишилися захопленими Крим і частина Донецької та Луганської області в результаті того, що ми не будували армію  впродовж 23 років. Дійсно, Росія розпочала гібридну агресію проти України, гібридну війну. Вона не  визнавала своєї присутності на Донбасі, вона не визнавала присутності своїх військ. Водночас вона шантажувала Україну, що "якщо ви оголосите війну, ви залишитеся в повній економічній ізоляції". Війська Російської Федерації могли опинитися в Києві. Це перемога України, що їх тут сьогодні немає. І не треба казати, що у нас нема перемог, у нас є перемоги, і їх багато.

Україна, українська армія, Українська держава еволюціонувала. Сьогодні ми  можемо рухатися далі. Сьогодні нарешті ми можемо на рівні законодавства…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка,  2 хвилини.

 

ВІННИК І.Ю. …визначати країну, яка здійснила агресію проти України, це Російська Федерація. Російські регулярні війська здійснили окупацію Криму, російські регулярні війська здійснили окупацію частини Донецької та Луганської області. Росія прагнула захопити Україну повністю та встановити політичний контроль над нашим майбутнім. Ми сказали "ні", сказали "ні" українські Збройні Сили України, український народ, кожен громадянин, який підтримував армію, інші військові формування, і українські волонтери.

Сьогодні ми приймаємо законодавство, яке всенародно, я підкреслюю, всенародно, адже єдиним джерелом влади є народ, згідно статті 5 Конституції, який обирає своїх представників в парламент. Якщо ми сьогодні підтримаємо, це буде голос українського народу, що на Україну розпочала війну Російська Федерація, що російські війська перебувають на Донбасі, що нам треба здійснити заходи щодо звільнення цих територій, а в подальшому здійснити заходи по їх реінтеграції, деокупації, зачистці та тощо.

Цим законопроектом ми встановлюємо правові засади для збереження права власності всім фізичним, юридичним особам, які тимчасово не контролюють свою власність на територіях, які сьогодні окуповані Російською Федерацією. Ми чітко визначаємо, посилаючись на засади Організації Об'єднаних Націй, що ми поважаємо ті резолюції, які прийняла Організація Об'єднаних Націй у відповідь на збройну агресію Російської Федерації проти України.

У зв'язку з цим Комітет нацбезпеки та оборони, розглядаючи цей законопроект на своєму засіданні,  пропонує, з огляду на зазначене, що в частині першій статті 7 законопроекту слова "Мінський протокол від 5 вересня 14–го року", "Мінський меморандум від 19 вересня 14-го року" та "комплекс заходів від 12 лютого 15-го року" замінити словами "Резолюцією Ради Безпеки ООН, прийнятій у зв'язку з російською збройною агресією проти України в Донецькій та Луганській областях", щоб не було дискусії про зраду. Її ніколи не було в цій Верховній Раді після Майдану і ніколи…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 30 секунд, завершіть.

 

ВІННИК І.Ю. Шановні колеги! Комітет пропонує прийняти законопроект 7163, поданий Президентом України Порошенком Петром Олексійовичем. За результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу.

Альтернативні законопроекти не набрали належної підтримки.

Я ще раз хотів би подякувати Президенту України Петру Олексійовичу Порошенку, секретарю Ради безпеки та оборони України пану Турчинову за цю потрібну Україні роботу, за  цей законопроект.

Прошу підтримати за основу в першому читанні з правкою комітету, яку я озвучив тільки що під стенограму. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам.

Прошу провести запис: два – за, два – проти.

Колеги, давайте відразу ми домовимось. Давайте, я буду по хвилині додавати, щоб по три хвилини вийшло. По хвилині буду додавати всім і вийде по три хвилини, колеги.

Будь ласка, це є перший від "Батьківщина". Немиря передає слово Сергію Соболєву. Будь ласка.

 

16:31:06

СОБОЛЄВ С.В.

Шановні колеги! Я думаю, те, що зараз відбувається, мені нагадує голосування в цій же сесійній залі фракції комуністів, Партії регіонів і тих, хто смалодушничал за законопроект про особливий статус окремих регіонів Донецької і Луганської областей. Яким узаконили тероризм за території Луганська і Донецька, яким дозволили створювати підрозділи так званої народної міліції, свої суди і свої прокуратури.

Але найцинічніше, це є пропозиція сьогоднішня комітету, який доповідає цей законопроект. Про що свідчать резолюції ООН і хто готував ці резолюції? Резолюція, на яку посилаються, готувалась Російською Федерацією з однією метою – узаконити Мінські угоди.

Більше того, в той же день була заява Міністерства закордонних справ України, яке заявило, що верхом цинізму є з боку країни-агресора подавати резолюцію Радбезу ООН. Оце ви хочете узаконити?! Це ви хочете внести як зміни до закону?

Друге. Стаття 9, стаття, яка передбачає замість того, щоб Верховний головнокомандуючий взяв свою відповідальність згідно з Конституцією України на себе і не ховався три роки, як це було поспіль, нам пропонують створення якогось ефемерного органу, за яким буде далі відповідальність не зрозуміло яка.

Ще цинічніше, це є спроба узаконити указ, якого не існує в природі. Через 3 роки військової агресії Російської Федерації дати дозвіл на використання Збройних Сил. Та це прямий шлях десяткам тисячам наших воїнів у суд в Гаагу, бо ви узаконюєте, що 3 роки вони незаконно використо…

 

Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради України

ГЕРАЩЕНКО І.В.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Одну хвилину прошу додати, будь ласка.

 

СОБОЛЄВ С.В. …на цих територіях, захищаючи свою Батьківщину від прямої агресії.

Саме тому наша фракція не буде голосувати за цей верх цинізму, який нам пропонується. Ми готові підтримати в першому читанні законопроект альтернативний для того, щоб його далі доопрацьовувати і врахувати всі найважливіші моменти, де зазначено ключові речі, які стосуються Росії, країни-агресора, і військового збройного протистояння, яке може використовувати Президент держави, парламент і країна у разі прямої нової агресії Російської Федерації. Це є ключове, де повинен бути Крим і всі окуповані території Російською Федерацією. Дякуємо.

 

16:34:09

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо.

Будь ласка, фракція "Самопоміч", Тарас Пастух.

 

16:34:18

ПАСТУХ Т.Т.

Шановні українці! Слава Україні!

Кожен парламент має, напевно, у своєму житті за час свого скликання буквально декілька голосувань, де він може показати, як він голосує і чиїм парламентом він є, чи він є парламентом України, чи він є парламентом олігархів. Але у даній ситуації ми не про олігархів говоримо, а ми говоримо про тих власників, які сюди прислали, дуже багатьох депутатів, на жаль, із-за кордону. І сьогодні кожен українець буде мати можливість нарешті побачити, що за 3 роки, до чого дозрів кожен його депутат, за якого він голосував, кожна політична сила до чого дозріла. Кожна політична сила і депутат, який виходив сюди на трибуну, називав Росію країною-агресором і окуповані наші території. Сьогоднішнє голосування це покаже.

І, дійсно, було сьогодні секретарем Ради національної безпеки сказано дуже багато слів. Ті слова, які "Самопоміч" говорить вже протягом останніх 2,5 років: назвіть нарешті війну війною, назвіть нарешті окупанта, назвіть нарешті окупованою територію. Сьогодні ми їх почули. Але сьогодні кожен українець має можливість відкрити закон і почитати, і побачити, що завтра це все працювати не буде.

Саме, пане секретар Національної Ради безпеки і оборони, ви прописали в законі, що визначати територію, яка окупована, буде та людина, яку ви буквально недавно порадили звільнити зі Збройних Сил, – пан Муженко начальник Генерального штабу.

Я вам хочу нагадати, що саме пан Муженко через рік війни після того, коли був Іловайськ, де всі уже підтвердили, що зайшли російські війська, де був ДАП, де 29 січня вже були бої біля безпосередньо міста Дебальцевого. Він сказав: "Українські Збройні Сили не б'ються з регулярними частинами Російської Федерації". Це його слова.

Зараз ви хочете, щоб він визначив окуповану територію. Він цього не зробить. Він цього тоді не зробив і зараз не робить. І, якщо це в законі не буде…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Одну хвилину додайте, будь ласка.

 

ПАСТУХ Т.Т. Якщо це в законі не буде прописано, коли відбулася окупація і які саме території окуповані, які області і райони, Муженко цього не зробить, зрозумійте ви, нарешті, ці речі.

Не можна, пане секретар, прикривати того рішення, якого не існує. Підготуйте рішення Президента, внесіть в парламент, ми всі проголосуємо і дамо згоду на використання Збройних Сил. Перестаньте підставляти наших військовослужбовців. Їх сьогодні садять по тюрмах,. Сьогодні цим законом ви даєте можливість амністувати тих, які їх вбивають. Наші, на жаль, військовослужбовці не захищені.

Сьогодні ви хочете поставити, ви кажете, що ви прописали, яким чином буде звільнятися територія. Так, "Мінськом".  Сьогодні ви закопуєте наші війська в окопи. Сьогодні жоден наш військовий не буде мати по "мінську" право зробити пострілу і зробити крок вперед. То, можливо, їм не треба там сидіти. Нехай дипломати йдуть і займаються вирішенням по "мінську" цих питань. Це закон не…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо, шановні колеги, у всіх у нас рівні можливості.

15 секунд, добре.

 

ПАСТУХ Т.Т.  Шановні українці, це Закон не про деокупацію, це Закон про капітуляцію. Цього голосувати не можна. Слава Україні! 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги. Зараз, шановний пане Максиме, я маю порадитися з залою.

Тільки що до мене підійшли… Максим, одну хвилину. Пане Максиме, одну хвилину, я хочу порадитися.

Тільки підійшов до мене колега від "Батьківщини" пан Луценко, який заявив, що він зареєстрував ще один альтернативний законопроект такий самий, і він вимагає зараз його тут представити. Його комітет не розглядав. Я хочу… Комітет… Зала протестує проти цього. Я порадилася.

Шановні колеги, ви додасте ваші поправки між першим і другим читанням до законопроекту, який сьогодні буде проголосований. Дякуємо.

Шановні колеги, буде проголосовано... Ми всі будемо ставити на голосування… Ну, не кричіть. Я ж  раджуся із залом, правда? Зараз.

Я даю  3 хвилини для виступу представнику "Народного фронту" лідеру фракції "Народний фронт" шановному Максиму Бурбаку. Пане Максиме, прошу до слова.

 

16:38:48

БУРБАК М.Ю.

Шановні колеги, давайте заспокоїмося і, врешті-решт, почнемо працювати на відновлення територіальної цілісності нашої держави. Фракція "Народного фронту" підтримає законопроект 7163 в першому читанні.

"Народний фронт" послідовно бореться за відновлення територіальної цілісності України, за безумовне повернення Криму і Донбасу. Для нас неприйнятні сумніви чи компроміси щодо прав українця на незалежну зовнішню і внутрішню політику. Наше розуміння цілісності суверенітету буде незмінним незалежно від позиції Росії, США, а також Євросоюзу.  Україна має зайняти жорсткішу позицію щодо російської агресії і показати …….. та власні сили.

Вимога номер один фракції "Народного фронту". При розробці… зараз при обговоренні вилучити абзац перший статті 7 і нову редакцію доопрацювати до другого читання. Ми не допустимо легалізації незаконних підписів російських найманців під цими так званими угодами.  

Друга вимога "Народного фронту". Ми наполягаємо між першим і другим читанням прописати версифікацію або підтвердження факту виведення російських військ. Законопроект 7163 треба і необхідно обов'язково доповнити положенням про те, що факт виведення російських військ, їх найманців з окремих районів Донецької і Луганської області повинно засвідчуватися Указом Президента, який він підписує лише на основі спільного подання міністра внутрішніх справ  України та міністра оборони  України. Це друга умова нашого голосування за проект в другому читанні.

(Шум у залі)  

Я перепрошую. Припиніть зірвання важливого закону для відновлення територіальної цілісності! Давайте працювати і приймати реальні рішення, а не відпрацьовувати плани Путіна і Росії в цьому залі.

Шановні депутати, якщо ми боремось за відновлення  України в повних її межах, давайте проголосуємо в першому читанні з вимогами "Народного фронту". Вилучаємо абзац перший статті 7, і  впевнений, ця вся напруга спаде.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я прошу додати Максиму Бурбаку одну хвилину.

Я звертаюсь до колег з "Самопомочі". Я в Мінську не боюсь бойовиків. Вас я тим більше не боюся! На місце сіли! Сіли на місце!

(Шум у залі)  

І зараз ми вимагаємо, ми вимагаємо  рівних! Я  прошу. Шановні колеги, це є демократія, коли зараз п’ять фракцій мають можливості обговорити в рівних…

 Я прошу. Таня, я прошу.

Юра і Таня, як головуюча на цьому засіданні я вимагаю порядку в залі. Ми ідемо по Регламенту. Такого не може бути, що фракція  "Самопоміч", і  я звертаюся зараз до цієї фракції, отримала 3 хвилини можливості виступити зі своєю позицією. Я вимагаю зараз 3 хвилини для "Народного фронту", 3 хвилини для Радикальної партії, 3 хвилини для "Опозиційного блоку", 3 хвилини для БПП. І я дуже прошу шанувати  президію, я прошу не чіпати мій стілець, тому що це є некоректно. Не чіпайте,  будь ласка, колесок.

Я дуже прошу, Максиму одну хвилину.

І це ганьба! (Шум у залі)

Зверніть увагу на поведінку "Самопомочі". Я прошу, зверніть увагу на поведінку  "Самопомочі". Я прошу відійти, негайно відійти від президії. Я прошу  "Самопоміч" діяти парламентськими методами. Я прошу "Самопоміч" діяти парламентськими методами. Відійдіть, будь ласка.

Насправді, сьогодні ми маємо можливість парламентських…

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України ПАРУБІЙ А.В.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я прошу зупинити бійку в залі! Зупиніться!

Я оголошую перерву за правом Голови і прошу голів фракцій підійти до мене в кабінет. Я оголошую перерву. Прошу в кабінет до мене. Зупиніться!

 

(Після перерви)

 

18:04:15

ГОЛОВУЮЧИЙ. …Завтра всі виступлять. Буде продовжене обговорення.

 

ЛЯШКО О.В.  А сьогодні?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Буде продовжено.

 

ЛЯШКО О.В.  Це неправильно, коли  одні мають право виступу, інші не мають.

 

ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Закриття! Закриття!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні колеги! Будь ласка, увага! Я хочу вам повідомити, що ми провели нараду, на якій було визначено, що в законі, який перебуває на розгляді вилучаються пункти, які посилаються на Мінські угоди. Це норма, яка мала розблокувати засідання Верховної Ради України. І це була узгоджена позиція, яку я мав оголосити з трибуни. Тим не менше, трибуна продовжує бути заблокованою. Це неприйнятна ситуація в законі, в якому ми маємо визнати Росію агресором на рівні законодавчого акту, йде опір цій позиції. Я не можу збагнути, яка логіка у тих людей, які займають сьогодні трибуну.

А у зв'язку з тою ситуацією, яка склалася, ми продовжимо розгляд цього законопроекту. Але сьогодні засідання Верховної Ради України я оголошую закритим.

Я хочу ще раз оголосити, колеги, Закон про визнання Росії агресором буде прийнятий в цьому залі. І я впевнений, що всіма буде підтримано.

Слава Україні!


Повернутись до публікацій

Версія для друку