ЗАСІДАННЯ ШІСТДЕСЯТ ШОСТЕ

Сесійний зал Верховної Ради України

24 липня 2014 року, 10 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України О.В.ТУРЧИНОВ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, доброго ранку. Прошу сідати на свої робочі місця, підготуватися до реєстрації. За традицією, поки депутати готуються зареєструватись, я інформую, що сьогодні день народження народного депутата України Сікори Ольги Мирославівни. Прошу привітати.   (Оплески)

 Шановні колеги, прошу зареєструватись всіх народних депутатів. Включіть, будь ласка, систему "Рада".

10:02:13

 В залі зареєстровано 332 народних депутата. Верховна Рада розпочинає своє ранкове засідання.

Шановні народні депутати, сьогодні виповнюється 50 років з дня, коли пішов з життя класик української літератури, видатний поет, перекладач, публіцист, громадський діяч, академік Академії наук України Максим Тадейович Рильський. За вашим дорученням я дав наказ покласти корзину квітів до могили цього видатного сина українського народу.

Шановні колеги, я думаю, що зараз відбудеться історична подія, парламент давно до цього йшов, ви пам'ятаєте, ми з вами виправили на цьому тижні помилку в Закону про Регламент, який працює. І, як відомо, за результатами    виборів до Верховної Ради  України сьомого скликання, на підставі Регламенту Верховної Ради була сформована  депутатська фракція  Комуністичної партії  України у кількості 33 народних депутати. На 1 липня 2013 року ця фракція скоротилася до 23 народних депутатів, що  значно менше, ніж мінімальна   кількість фракції. У зв'язку з цим та на підставі частини четвертої статті 60 Регламенту Верховної Ради  України оголошую про розпуск депутатської  фракції Комуністичної   парті  України у Верховній Раді  України сьомого скликання. Це історична подія,  шановні колеги. І я сподіваюсь, що ніколи більше комуністичних фракцій в українському парламенті не буде. (Оплески)

 Шановні колеги, прошу сісти на свої робочі місця. Я інформую вас, що сьогодні у нас дуже напружений порядок денний. Зокрема нам треба буде обговорити і визначитись щодо  законів, які будуть визначати  соціально-економічну ситуацію найближчим часом. Це антикризові закони, які внесені  Кабінетом Міністрів, це багато інших важливих   питань, які  визначають розвиток нашої країни найближчим часом, в тому числі і питання, пов'язані з посиленням обороноздатності нашої країни.

В зв'язку з тим, що найбільше питань і дискусій зараз відбувається навколо Закону щодо змін до  бюджету нашої країни, щодо змін до  податкової системи нашої країни, нам необхідно ще провести консультації, зокрема консультації керівників депутатських фракцій і груп, які входять до коаліції, до парламентської більшості. 

Для того, щоб ми могли приймати виважені і результативні рішення, оголошується перерва   до 11-ї години. Я прошу  всіх депутатів об 11-й годині  бути в сесійній залі  для прийняття рішень. Дякую.

 

ПІСЛЯ ПЕРЕРВИ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні народні депутати, прошу сідати. Була довга перерва, важка розмова, але ми виходимо на результат і я дуже сподіваюсь, що цей результат  буде трансформовано в позитивне голосування. Я прошу секретаріат зробити  оголошення голосно в кулуарах, в  буфеті Верховної Ради, щоб всі народні депутати негайно приходили до залу для прийняття важливих, принципових рішень.

Шановні народні депутати, зараз у нас була  професійна дискусія з Кабінетом Міністрів і  депутатські фракції напрацювали дуже важливі доповнення і зміни як в Закон "Про Державний бюджет  України на 2014 рік", так і до змін до Податкового кодексу  України. В першу чергу йдеться про питання, які захищають наших громадян все ж таки, і в тому числі ті, хто працює  в бюджетній сфері. Ми домовились з  урядом,          що до четвертої години вони внесуть всі  правки, які ми обговорили на засіданні депутатських фракції і коаліції, керівників депутатських фракцій коаліції. І зараз ці пропозиції, які будуть вноситись як зміни до цих проектів, я дав доручення  роздати всім народним депутатам як більшості, так і опозиції для того, щоб ми в чотири години могли розуміти детально,  за що голосуємо.

Саме тому я вношу пропозицію перенести на 16 годину  як проект Закону про зміни до Закону  України "Про Державний бюджет  України на 2014 рік", так і Закон про внесення змін до Податкового  кодексу  України.  Шановні колеги, відкрийте порядок  денний і другим питанням ми будемо включати до порядку денного. І давайте,   шановні колеги, у нас буде  задача як включити до порядку денного, так і визначитись, питання, яке потребує     чіткої позиції Верховної Ради. Тому що ці питання пов'язані з фінансуванням в тому числі і Збройних Сил України, в тому числі, я звертаюсь до опозиції, і відновлення знищених терористами населених пунктів на Донбасі. Тому, будь ласка, шановні колеги, ми будемо і включати до порядку денного, і давати результативне голосування.

А зараз, шановні колеги, я просив би, щоб ми з вами заслухали міністра юстиції, який представить Закон про внесення змін до деяких  законодавчих актів щодо оновлення державного апарату та спрощення надання адміністративних послуг (реєстраційний номер 4322а).

Пропозиція наступна: 3 хвилини ми даємо міністру юстиції, після цього приймаємо рішення щодо включення до порядку денного і при підтримці народних депутатів зможемо прийняти цей закон в першому читанні.

Прошу, шановні колеги, міністр юстиції.

 

ПЕТРЕНКО П.Д.

Доброго дня, шановні колеги, ви знаєте, що зараз в Україні є величезна проблема щодо величезної бюрократизації адміністративних послуг. Відсутності жодної мотивації у тих державних чиновників, які повинні виконувати ці функції, надавати якісні, швидкі і не корупційні послуги нашим громадянам. Тому урядом пропонується даний законопроект, який повинен вирішити дві проблеми.

Перше питання – це проведення повної переатестації тих державних службовців, які працюють в контролюючих органах, які працюють в сфері надання адмінпослуг, в питаннях приватизації. Фактично це проведення люстрації і запровадження механізму, залучення нових людей, які мають вищу освіту і професійний досвід роботи до сфери державного апарату. Так само ми пропонуємо провести переатестацію правоохоронних органів і за спеціальним законом судової системи.

Крім того, даний закон спрощує процедуру надання адміністративних послуг для того, щоб наші громадяни дійсно отримували сервіс в органах державної влади і місцевого самоврядування. Цим законом ми пропонуємо передачу функцій, які зараз виконує держава, органам місцевого самоврядування. Це дійсно крок до  децентралізації влади, коли органи місцевого самоврядування отримують реальні повноваження  надавати  сервіси і адмінпослуги, які зараз надаються органами центральної влади. Так само ми цим законом пропонуємо  набагато спросити сам процес надання адмінпослуги. Ввести бездокументарну  форму, коли людина, яка приходить до державного реєстратора,  не повинна заповнювати 25 папірців і потім отримувати відмову, коли ці  функції буде  виконувати сам оператор.

І ми розуміємо, що набравши нових людей у сферу адмінпослуг, ми повинні забезпечити їхню мотивацію. Ми пропонуємо ввести  поняття "винагороди" відповідного оператора і особи, яка  надає адмінпослугу. Якщо вона якісно працює, то частина коштів, які  сплачуються за цю послугу, повинні переходити  її в якості легальної винагороди. Цей закон вирішує дуже багато питань, і в першу чергу питання побутової корупції, яка є масовою на сьогоднішній день в Україні.

Тому що особи, які  працюють на 1 тисячу 200 гривень заробітної плати і мають функцію держави, фактично не можуть    якісно надавати людям нормальні послуги, вони змушені отримувати хабарі. І ця побутова корупція фактично відображає ту проблема, яка потім стосується всіх державних органів і парламенту, і уряду і Президента.

Я прошу вас підтримати цей законопроект. Це перший, але дуже  серйозний крок до боротьби з корупцією і до оновлення державного апарату в сфері адміністративних і  контрольних послуг. Прошу вас його підтримати  в першому читанні, включити   до порядку денного і  ми спільно з  вами дійсно зробимо…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити виступ.

 

ПЕТРЕНКО П.Д. … ми спільно з вами зробимо реформу в цій сфері, яку відчує кожний український громадянин. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні колеги! Я звертаюся…  Дякую, Павло Дмитровичу. Сідайте, будь ласка.

Шановні колеги! Я звертаюся до  всіх народних депутатів. Прошу сісти на робочі місця  свої. Зараз ми будемо приймати  рішення щодо включення до порядку денного проекту Закону про  внесення змін до деяких законодавчих актів щодо оновлення державного апарату та  спрощення   надання адміністративних послуг  (4322а).

Як ви чули з виступу міністра юстиції, це питання пов'язане із децентралізацією, про яку ми дуже багато говоримо, із  боротьбою з корупцією в системі, яка найбільше сьогодні корумпована. Більше того, ми говоримо ту ж саму люстрацію чиновників, які не здатні працювати, які брали хабарі, тощо.

Саме тому, шановні колеги, я прошу зараз щоб ми включили до порядку денного цей закон і після цього ми його можемо розглянути за скороченою процедурою в першому читанні. Прошу підготувати систему "Рада". Колеги, до залу заходьте швидше. Ярослав, я прошу зараз приймаємо рішення.

Прошу, шановні колеги, підтримати включення законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо оновлення державного апарату та спрощення надання адміністративних послуг (реєстраційний номер 4322а). Прошу підтримати включення до порядку денного. Інна Германівна, будь ласка,  голосуємо.

 

11:38:40

За-235

Рішення прийнято.

Шановні колеги, я прошу підтримати розгляд цього питання за скороченою процедурою. Прошу, шановні колеги, підтримати.

 

11:39:04

За-211

Рішення прийнято.

Шановні колеги, прошу Писаренко Валерій Володимирович, голова Комітету з питань правової політики.

 

11:39:22

ПИСАРЕНКО В.В.

Шановний пане головуючий, шановні народні депутати! Цей законопроект лише вчора потрапив  до Комітету Верховної Ради з питань правової політики. Рішення по ньому немає, розглядати його на сьогоднішньому засіданні ми також не можемо. І по Регламенту, якщо ми його тільки що включили, можемо навіть розглядати його тільки на вечірньому засіданні.

Тому, враховуючи відсутність рішення комітету, можу сказати лише одне: що сьогодні ми цей законопроект розглядати не можемо. Комітет буде збиратися для того, щоб розглядати це питання, на наступному парламентському тижні. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, прошу записатися на виступи. Два – "за", два – проти.

Народний депутат Фурман, Всеукраїнське об'єднання "Свобода".

 

11:40:27

ФУРМАН О.Ю.

Прошу передати слово Маркіяну Лопачаку. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, включіть мікрофон.

 

ЛОПАЧАК М.Р.

Маркіян Лупачак, Всеукраїнське об'єднання "Свобода". Шановне товариство, однозначно це є надзвичайно важливий законопроект, який включає в себе моменти, про які неодноразово говорили, власне, і люди, котрі збиралися на Майдані, і є вимоги, які, власне, чекає українське суспільство. Зокрема, це стосується провести позачергову атестацію представників публічної служби та судової системи із залученням громадськості, а також відкрити доступ до служби для осіб, які одержали належну освіту та професійну підготовку, але не мають відповідного досвіду роботи на державній службі. Це однозначно дасть змогу молодим професіоналам приходити і заміняти тих корупційних чиновників, які на даний момент працюють в системі.

Також серед позитивних моментів слід виділити надання публічного та відкритого характеру Державного реєстру прав на нерухоме майно. По-перше, це значно спростить ринок нерухомості, по-друге, стане доступною інформація щодо наявності у державних службовців нерухомого майна, що означатиме більшу прозорість та можливість перевірки статків чиновника.

Також варто відзначити ширше використання офіційного веб-сайту як засобу повідомлення про вчинення реєстраційних дій. Що стосується юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, це дасть змогу швидше проводити реєстраційні дії та економити на публікаціях у друкованих засобах масової інформації. Я також пропоную, з огляду на те, що була пропозиція голови комітету, щоби це  питання розглядати після розгляду на комітеті, максимально пришвидшити розгляд на комітеті і однозначно чим швидше приймати цей законопроект. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, Соболєв Сергій Владиславович.

Передає слово народному депутату Кужель.

 

11:42:33

КУЖЕЛЬ О.В.

Шановні колеги. Приймаючи цей документ в першому читанні, як голова комітету який буде його супроводжувати на друге читання, хочу зробити зразу для першого читання зауваження. На жаль, ви повторюєте негативну практику, яка в нас була, коли ми віддали реєстрацію двічі підпорядкування міському голові, голові обладміністрації і центральному органу виконавчої влади. Я особисто була керівником держпідприємства і можу сказати, любий реєстратор який отримує приплати і залежить від міського голови, він зробить зміни в реєстраційний реєстр ті, які скаже йому мер, незалежно від закону, це треба прибрати. Я думаю, що ми обов'язково повинні провести серйозні обговорення щодо освіти того реєстратора, який повинен там бути. Я впевнена, не може бути не юрист і нам, тому що там дуже серйозно, треба мати юридичну практику, перевірки і нотаріальних документів і багато чого іншого. В цілому його не можна приймати, можна прийняти в першому читанні, все інше ми разом домовились з міністром юстиції доопрацюємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, народний депутат Каплін, фракція "УДАР".

 

11:43:45

КАПЛІН С.М.

Прошу передати слово Наталі Агафоновій.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, прошу на трибуну.

 

11:43:51

АГАФОНОВА Н.В.

Шановні колеги. Шановний головуючий.

Беззаперечно, ми підтримуємо ідею прийняття такого закону, зважаючи на те, що рівень надання адміністративних послуг, рівень підготовки, професійної підготовки державних службовців у цій сфері досить низький і люди дійсно не задоволені тим, яким чином надаються адміністративні послуги зараз. Ми вітаємо також деякі положення цього законопроекту, які стосуються, по-перше,  електронної форми подання заявок фізичних і юридичних осіб щодо державної реєстрації прав. Оскільки, ми вже живемо з вами в 21-му столітті і весь цей паперовий документообіг,  він повинен відходити у минуле.

Також ми вітаємо вільний  доступ фізичних, юридичних осіб, органів місцевого самоврядування до державних реєстрів, оскільки всі люди повинні знати і мати доступ до такої інформації. Але, на нашу думку, є  певні зауваження, які ми будемо намагатися подавати поправки і доопрацювати в другому читанні, які стосуються наступних моментів.

Звичайно, дуже важливими є переатестація, але давайте чітко в законі прописувати процедуру і правові наслідки такої переатестації. Ми не повинні віддавати цю процедуру. Ці процедури, - вони мають бути виписані в законі. Тобто люди мають знати на рівні закону, яким чином буде проводитись переатестація. Це не має бути дискредитаційним повноваженням органів виконавчої влади.

Наступне положення. Перелік і види всіх адміністративних послуг. Вони мають закріплюватися в законі. Отже, ми повинні виписувати, все ж таки доповнювати, що не розмір плати встановлюється Кабміном і органами центральної виконавчої влади, а це має, знову ж таки, бути виписано в законі.

Ну, дуже шкода, що ми ще не дійшли до часу прийняття адміністративно-процедурного кодексу. Я думаю Міністр юстиції найближчим часом підготує і подасть його, оскільки всі ці процедури мають бути закріплені в ньому. Але, як на перехідний етап, ми можемо доопрацювати цей закон і прийняти його.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Чечетов, фракція Партії регіонів.

 

11:46:08

ЧЕЧЕТОВ М.В.

Прошу передать слово Воропаеву Юрию Николаевичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, включіть мікрофон народного депутата Воропаєва.

 

11:46:15

ВОРОПАЄВ Ю.М.

Уважаемые коллеги! Хотел бы напомнить вам историю этих законов. Когда в 2009 году принимался впервые Закон о государственной регистрации, когда Министерство юстиции было его инициатором, они заложили в закон, что все средства поступаемые от регистрации, выдачу выписок и так далее, они должны поступать самому этому органу или в рамках Кабинета Министров, должны перераспределяться, в том числе на Государственную службу регистрации. "БЮТ", "Наша Украина" совершенно правильно и обоснованно возбудились и сказали, этого делать нельзя, это приведет к коррупции. Почему? Потому что деньги будут делиться самими государственными чиновниками. И мы согласились. Это наш закон был, все фракции поддержали и его приняли. И по этому закону все деньги идут в государственный бюджет. А из бюджета можно их распределять кому угодно, любому министерству.

Сейчас нам предлагают сделать совсем по-другому. Сделать то, что предлагала, предлагали предыдущие министры юстиции. Отдать часть денег туда же, где сидит государственный чиновник. А он будет определять, кому он сделал услугу правильно, кому сделал услугу неправильно, за какие деньги и какие деньги останутся ему. Это чистая коррупция! С этим нельзя соглашаться.

И не забудьте, пожалуйста, другую еще историю. Когда саму разработку Государственного реестра отдали частным компаниям под тем предлогом, что это серьезная работа, которая должна выполняться на рыночных основах. Чем закончилось? Этот реестр оказался в чужих руках и долго потом возвращали в руки государства.

Поэтому этот закон ни в коем случае нельзя голосовать!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановний народний депутат, ви переплутали закони. Ви давали коментарі до Закону 4323а, а ми зараз розглядаємо Закон 4322а.

Тому, будь ласка, читайте і уважно слухайте, що відбувається в сесійній залі.

Будь ласка, одна хвилина, народний депутат Журавський. І будемо приймати рішення.

 

11:48:27

ЖУРАВСЬКИЙ В.С.

Шановні колеги! Цей законопроект дуже важливий. Наша група його буде підтримувати. Я хотів би сказати, що рішення профільного комітету носить все-таки рекомендаційний характер. Верховна Рада може все. Так ось, цей законопроект дає можливість переатестувати правоохоронні органи. Там багато корумпованих людей. Поновити апарат, залучити нових людей. Спростити механізм реєстраційних послуг.

Це реальний крок в боротьбі із корупцією. Цей законопроект на потребу часу. Ми його будемо підтримувати. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! Ми провели обговорення відповідно до регламенту. І я дуже прошу, щоб ми зараз визначились шляхом голосування щодо підтримки в першому читанні, я підкреслюю, в першому читанні. Тому що депутати, які підтримували закон, в той же час говорили про необхідність доопрацювання деяких його положень. Саме тому, шановні колеги, ми зараз будемо визначатися щодо прийняття в першому читанні, тобто за основу, проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо оновлення державного апарату та спрощення надання адміністративних послуг. Шановні колеги, реєстраційний номер цього закону, нагадаю, 4322а.  Прошу народних депутатів підтримати прийняття цього закону в першому читанні, тобто за основу. Прошу голосувати.

 

11:50:08

За-215

Шановні колеги, "За"-215, рішення не прийнято.

Будь ласка, народний депутат Немілостівий.

Я прошу сісти на свої робочі місця. По фракціях покажіть, одну хвильку до виступу.

75 – "Батьківщина", Регіони – 0, 35 – "УДАР", 17 – "Економічний розвиток", 28 – "Суверенна європейська Україна", 34 – "Свобода", ЗМС – 0, позафракційні – 26.

Шановні колеги, це серйозне питання. Ми не можемо зупиняти реформування системи управління. Ми обіцяли це нашим виборцям, це реальні реформи місцевого самоврядування, це реальні реформи чиновничого апарату.

Будь ласка, включіть мікрофон народного депутата Немілостівого.

 

11:50:52

НЕМІЛОСТІВИЙ В.О.

Дякую. Шановний Олександре Валентиновичу, шановні колеги, шановні виборці! Я за реформи, я за боротьбу з корупцією, але давайте вам прочитаю одну із статей, їх тут п'ять таких.

Винагорода державному реєстратору. "Державний реєстратор, який протягом місяця забезпечив законне проведення державної реєстрації прав, одержує винагороду. Розмір та порядок виплати винагороди державному реєстратору встановлює Кабінет Міністрів". От представте, скільки в нас тисяч державних службовців, а чому вони за виконання своїх законних обов'язків на протязі місяця не отримують винагороду? А представте, якщо б ми написали, що прокурор, який на протязі місяця виконує свої обов'язки законно, отримує винагороду. Ну ми ставимо, ну це не боротьба з корупцією. Це одні державні службовці за виконання своїх службових обов'язків будуть отримувати винагороди, а інші державні службовців – ми їх взагалі на два місяці відправляємо додому. Яка це боротьба з корупцією? Вибачте, будь ласка, за емоції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, народний депутат Кужель.

 

11:51:55

КУЖЕЛЬ О.В.

Шановні народні депутати, я би просила би уважно чути виступ голови комітету, який буде далі готувати цей законопроект до другого читання. Я зробила застереження до першого читання до того ж пункту, який за… Пан Немілостівий? Пан Немілостівий? Я зробила в своєму виступі застереження до тих пунктів, які ви сказали в першому читанні і до другого читання, я з вами 100 відсотків згідна, і зауваження Воропаєва мають місце. Але ми відпрацюємо цей законопроект, виконуючи обов'язки щодо децентралізації, я вам це обіцяю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, народний депутат Рудьковський.

 

11:52:38

РУДЬКОВСЬКИЙ М.М.

Шановні народні депутати, вся Україна протягом останніх років переживала ситуацію, коли люди не могли об'єктивно зареєструвати своє майно, якщо хтось хотів зареєструвати, то без хабара цього зробити не можна було. Вся система повністю прогнила корупцією, були хабарі, збиралися кошти наверх і всі це прекрасно знають. Я переконаний, що нам потрібно прийняти новий закон. Нам потрібно всіх, без виключення, реєстраторів переатестувати, сформувати прозору систему і набрати відповідальних, чесних людей, які будуть діяти в інтересах наших громадян, звичайно, зменшивши плату довівши її до формальної. Бо те, що відбувалося, це неприпустимо. Але й закладати от оці всі речі про винагороду…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, народний депутат Соболєв. Я прошу народних депутатів не покидати залу.

 

11:53:54

СОБОЛЄВ С.В.

Соболєв, фракція "Батьківщина". Шановні колеги, три ключові застереження, в тому числі ті, які були озвучені в залі, є такими, які повинні бути виправлені до другого читання. Я думаю, що у нас є всі підстави для того, щоб проголосувати в першому читанні цей законопроект, бо це дає  можливість вирішити три ключові питання:  перше - це боротьба з корупцією, друге – це абсолютно чітке визначення, так хто ж такий "державний службовець" і це можна зробити в  рамках цього законопроекту, і третє – провести переатестацію тих, хто не може    виконувати свої повноваження служби людям.

Тому прохання   ще раз поставити на переголосування і я думаю зал його підтримає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні колеги, я дуже прошу всіх народних депутатів зараз  уважно віднестись, відповідально віднестись до  голосування. Ще раз акцентую, що ми приймаємо  цей закон в першому читанні, в першому, ті зауваження, які були, вони будуть виправлені до другого читання. Але нам треба  боротися з корупцією, нам треба проводити переатестацію чиновників, які не відповідають тим вимогам сьогодення, які стоять сьогодні  перед кожним   громадянином  України. Тому, шановні народні депутати, дуже прошу вас зараз повернутись  до розгляду  цього питання, підтримайте,  будь ласка, давайте повернемося до розгляду цього питання. Прошу, бистріше сідайте,  пане Крук, бистріше сідайте на своє робоче місце. Веселіше,  будь ласка, колеги, сідайте, потім поцілуєтесь,  будь ласка, сідайте  на свої робочі місця.

Прошу голосувати щодо повернення до цього закону,  будь ласка.

 

11:55:52

За-231

Рішення прийнято. 

Прошу підтримати прийняття закону за основу тобто в першому читанні, всіх прошу голосувати.

 

11:56:13

За-241

Рішення прийнято.   Дякую.

По фракціям. "Батьківщина" - 82,  Партія регіонів - 0, "УДАР" - 37, 29 - "Економічний розвиток", "Суверенна європейська Україна" - 30, "Свобода"  - 34, "ЗМС" - 0, позафракційні –  29. Так приємно не назвати одну фракцію, ви знаєте,  шановні колеги.  (Оплески)

Я прошу народних депутатів також за  аналогічною формою розглянути наступний закон, який також пов'язаний з реформуванням адміністративної системи. Прошу міністра юстиції. Павло Дмитрович, будь ласка, на трибуну. Міністр юстиції доповідає щодо Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо спрощення надання адміністративних послуг. Шановні колеги, і після цього ми з вами зможемо також визначитися щодо включення до порядку денного і прийняття в першому читанні. Будь ласка, Павло Дмитрович.

 

ПЕТРЕНКО П.Д. Шановні колеги, тут була дуже цікава дискусія серед членів парламенту з приводу необхідності боротьби з корупцією у сфері надання адмінпослуг саме тими державними службовцями, які мають контакти з громадянами, які мають можливість вплинути на прийняття того чи іншого рішення стосовно громадянина. І ви знаєте, коли ми говоримо про винагороду, яку уряд пропонує внести в закон, ми говоримо про те, що ми хочемо прибрати ту побутову корупцію, коли люди приходять і змушені надавати хабарі державному службовцю, який отримує заробітну плату в 1 тисячу 200 гривень в місяць, який має масу зобов'язань, величезні черги, бюрократичні процеси і не має жодної мотивації для того, щоб він виконував свої функції сумлінно за ці гроші, які він отримує. Це перша сторона медалі.

Друга сторона медалі, ми хочемо провести глобальну переатестацію і запросити до органів державної влади, і до місцевого самоврядування нових людей, з хорошою освітою і з професійним рівнем, для цього їм необхідно запропонувати нормальну заробітну плату. Давайте будемо чесні ми один перед одним, це чітка позиція, що не можна знайти якісного фахівця на 1 тисячу 200 гривень заробітної плати, який не буде брати хабарі. Тому що йому треба прожити і його сім'ю треба прокормити, це перше.

Друге. Винагорода дає можливість диференційовано підходити до тих, хто дає якісну швидку послугу. Це в принципі практика, яка працює в Грузії, яка зараз фактично є одним з лідерів по якості надання адмінпослуг, яка працює в Польщі. Коли людина, яка надає дуже гарні, швидкі, не корупційні послуги, має право отримати винагороду. Вона заробляє кошти  для  державного бюджету  в першу чергу. Тому що той самий державний виконавець чи державний реєстратор він у місяць приносить в десять разів більше  державному бюджету ніж розмір його заробітної плати. А якщо ми зробимо урівнялівку для всіх заробітну плату, тоді не буде мотивації конкретним державним службовцям працювати краще.

Тому ми пропонуємо, щоб  у нас були дійсно європейські підходи до мотивації тих осіб, які працюють в сфері адміністративних послуг, щоб ми туди могли залучити  найкращих людей, з найкращою освітою і найбільш мотивованих, і щоб ці люди отримували достойну винагороду за свою чесну роботу.

Що стосується  закидів з приводу прокурорів чи суддів. Прокурор чи суддя не може  отримувати винагороду, він повинен отримувати достойну заробітну плату, тому що в нього репресивні  функції. А ті особи, які надають адміністративні послуги і сервіси громадянам, у них повинна бути мотивація для того, щоб вони дійсно робили це  сервісом для наших громадян, а не проблемою для наших громадян.

 Тому я вас дуже прошу, давайте все ж таки ми запустимо цю реформу і не будемо один одного обманювати. Реформа можлива тільки тоді, коли будуть тут працювати в цій сфері мотивовані люди високопрофесійні за…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте можливість завершити.

 

ПЕТРЕНКО П.Д. … за чесну винагороду. Тому що якщо ми залишимо розмір заробітних плат для цих людей в розмірі 1200-1500 гривень, вимагати від них працювати чесно і не брати побутових хабарів – це нонсенс, це неможливо. Ми не повинні себе дурити.

Тому я ще раз вас прошу, давайте ми цей процес запустимо, і ми цю зробимо реформу, і дійсно, нам з вами через декілька місяців буде не соромно за те, що дійсно в Україні з'являються адмінцентри, де люди отримують сервіси. Такий адмінцентр ми відкриваємо пілотний буквально через тиждень. Ми хочемо показати нову якість спілкування влади з  нашими громадянами. Так само ми  передбачаємо  передачу цих функцій органам місцевого самоврядування. Скажіть мені, будь ласка, яка повинна бути мотивація у міського голови, який  відкриває адмінцентр, який  фактично вкладає кошти місцевого бюджету, якщо він не буде отримувати фактично хоча б  частину плати, яку платять  громадяни за ці адмінпослуги? У нього не буде мотивації відкривати ці адмінцентри.

Тому я вас ще раз закликаю, підтримайте цей законопроекти. Ми почнемо реформи. Немає ідеальних реформ, є  ідеальний час для реформ. Зараз саме люди вимагають, після революції, боротьбу з корупцією, боротьбу з побутовою корупцією, з хабарництвом. Без цих  реформ ми цю проблему не вирішимо. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, формула, яка пропонується Міністерством юстиції, вона дуже проста і наочна. Сьогодні чиновники зацікавлені в чергах, які стоять до них. Тому що чим довше черга, для того, щоб її обійти, люди платять хабарі. Після прийняття цього закону чиновник буде зацікавлений, щоб як можна більше людей пройшли через його кабінет і надали державі ту платню, яка визначається законом. У нього пряма мотивація покращувати роботу, а не створювати штучні черги і  вимагати хабарі. І в першу чергу, шановні колеги, ми думаємо о наших громадянах, які зможуть отримати якісні адміністративні послуги і додатково за це  не платити чорною готівкою.

Прошку, шановні колеги, підтримати включення цього закону до порядку денного. Нагадаю, реєстраційний номер 4323а, прошу голосувати щодо включення до порядку денного, шановні колеги.

 

12:03:28

За-221

Рішення не прийнято.

Шановні колеги, по фракціям, будь ласка. 71 – "Батьківщина", "регіони" – 0, "УДАР" – 33, 32 – "Економічний розвиток", 26 –"Суверенна європейська Україна", 35 – "Свобода", "ЗМС" – 0, позафракційні – 24.

Я  звертаюсь до позафракційних депутатів. Шановні колеги, давайте зараз мобілізуємось. Давайте зараз все ж таки підтримаємо пропозицію реформування системи  адміністративних послуг спрощення і головне – покращення її щодо наших громадян, щодо сприйняття нашими громадянами, щодо обслуговування наших громадян. Шановні колеги, давайте, я до всіх звертаюсь. Сядьте  на свої робочі місця! Ну, важливе питання дійсно! Прошу, підтримайте включення до порядку денного. Я ще раз ставлю на голосування і прошу підтримати включення до порядку денного. Прошу голосувати.

 

12:04:30

За-234

Дякую, шановні колеги. рішення прийнято.

Прошу підтримати скорочену процедуру розгляду цього питання. Прошу, шановні колеги, за скорочену процедуру.

 

12:04:52

За-209

Рішення прийнято. Процедурне це рішення, нагадаю.

Будь ласка, прошу голову бюджетного комітету Гєллєра Євгена Борисовича на парламентську трибуну. Де голова комітету? Проводить позачергове засідання.

Шановні колеги, прошу, у нас фактично доповідь була з цього питання. Так чи ні? Доповідав міністр юстиції. Тому давайте запишемося на обговорення: два – "за", два – проти. Прошу.

Інна Германівна, записуйтесь, будь ласка. Я ж по запису даю, система "Рада". Будь ласка, система "Рада" працює, як годинник швейцарський.

Будь ласка, народний депутат Михальчишин.

 

12:05:41

МИХАЛЬЧИШИН Ю.А.

Юрій Михальчишин, Всеукраїнське об'єднання "Свобода". Ну, направду, необхідність прийняття вказаного законопроекту обумовлена вимогами законопроекту попереднього за реєстраційним номером 4322а. І, відповідно, він має доповнюючий характер.

Отже, проектом закону пропонується встановити особливості щодо формування складу доходів загального фонду Державного бюджету України та спеціального фонду Державного бюджету від плати за надання адміністративних послуг та виконавчого збору, стягнутого органами Державної виконавчої служби.

Також вказаний проект необхідний для забезпечення виплати винагороди державним реєстраторам. працівникам органів державної реєстрації цивільного стану і також винагорода державним виконавцям, стимулювання їхньої діяльності. Проте виникає запитання у цьому контексті, чи адміністративні послуги повинні мати аж такий пріоритет. Чому такі послуги, як реєстрація, надання дозволів, ліцензій, атестація, сертифікація, верифікація та нострифікація повинні мати перевагу над працею, скажімо, вчителя в школі чи наприклад бібліотекаря, які також надають публічні послуги за своєю суттю і направду вони не менш наближені до людей та їхніх потреб. Фракціям в цілому, звичайно, підтримує прийняття вказаного законопроекту через його технічно-доповнюючий характер, але наполягає на розробці системних законопроектів, які б заохочували працю всіх тих службовців, в тому числі, органів місцевого самоврядування, які надають послуги місцевим громадам і платникам податків. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Народний депутат Розенко, фракція "УДАР".

 

12:07:19

РОЗЕНКО П.В.

Павло Розенко, фракція "УДАР" Віталія Кличка.

Ну безумовно, якщо б обговорення цього питання відбувалося десь, напевно, в інший день, ніж сьогодні, можна було б говорити справді про необхідність системи мотивації для людей, для чиновників, які надають адміністративні послуги. Безумовно, це благородна місія і правильний, можливо десь, підхід. Але з іншого боку, коли з одного боку уряд говорить про необхідність мотивацій цих категорій громадян, а з іншого боку сьогодні вносить на розгляд Верховної Ради пропозиції до бюджету, згідно яких надається право керівникам бюджетної сфери, а це вчителям, лікарям, іншим працівникам культури, соціальної сфери, виганяти їх на два місяці в безкоштовні, безоплачувані відпустки, виникає питання, тобто для одних категорій чиновників ми стимулюємо їхню оплату праці, іншу категорію не менш важливих людей, вчителів, лікарів ми даємо, ми виганяємо, фактично, за ініціативою уряду на два місяці в безоплачувані відпустки. Тому уряду треба визначитися: або ми справді говоримо про системний підхід в оплаті праці, де стимулюємо оплату праці і цікавість кожної професії, кожної бюджетної професії, не зважаючи на те, ти надаєш адміністративні послуги, чи ти надаєш послуги в системі охорони здоров'я, чи ти надаєш послуги  в системі освіти, в системі культури, чи в соціальній сфері. Тому очевидно, що ми сьогодні підтримуємо даний законопроект. Але ми вимагаємо від уряду системного підходу в оплаті праці всіх працівників, в тому числі працівників бюджетної сфери, які так само отримують сьогодні…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити виступ.

 

РОЗЕНКО П.В. Які, наголошую для Міністра юстиції. Які сьогодні, ці ж самі вчителі і лікарі отримують такі ж самі 1200-1500 гривень. Тому ми за системний підхід в системі оплати праці нашої держави України.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! Невеличкий коментар. Справа в тому, що уряд не пропонує два місяці відпустки неоплачуваної для вчителів і лікарів – це перше. По-друге, після переговорів з фракціями Міністерство фінансів також вносить корективу, щоб це обійшло і інших працівників бюджетної сфери, навіть чиновників. Тому вас керівник фракції повинен був проінформувати про ті переговори, які ми проводили під час перерви.

Шановні колеги, наступний виступ. Народний депутат Гузенко, фракція Партії регіонів.

 

12:10:23

ГУЗЕНКО К.О.

Костянтин Гузенко, Дніпропетровщина.

Шановний Головуючий! Прошу передати слово фахівцю зазначеного питання народному депутату Воропаєву.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, включіть мікрофон фахівцю.

 

12:10:35

ВОРОПАЄВ Ю.М.

Александр Валентинович, вот вы меня поправили по предыдущему закону и совершенно не обосновано. Если вы посмотрите этот закон и предыдущий, а в предыдущем законе, - это в табличке, страница 24, 25, 26, 27. То вы увидите, что в итоге по двум законам происходит. Вы меняете получается сбор, который…, госпошлину, которая сейчас уплачивается за эти услуги в бюджет. Вы меняете название на сбор, а сбор идет уже не в бюджет, он уже идет в специальные фонды. И уже не Верховная Рада будет определять размер этих сборов, а это будет делать Кабинет Министров, - это первое.

И второе. Если вы говорите в отношении того, что нужно заинтересовать работника хорошо работать? Правильно, это нужно сделать. Государственного чиновника,  обращаю внимание, государственного служащего. Для этого есть простой механизм – повысьте ему заработную плату, сделайте ее из двух частей: основная заработная плата плюс премиальная дополнительная, которая выплачивается за хорошую работу. И только лишь! Вся проблема.

И пожалуйста, очень прошу вас, прежде, чем как бы что-то комментировать, кому-то посоветуйте и скажите. Потому что изменение целого закона, которые в предыдущем законе были в отношении госпошлины, в отношении размеров вознаграждения госрегистраторов, я назвал страницы, там оно есть. Куда денешься от этого? Это нельзя голосовать, извините.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміла позиція фракції Партії регіонів.

Будь ласка, слово надається Яворівському, фракція "Батьківщина".

 

12:12:18

ЯВОРІВСЬКИЙ В.О.

Шановні колеги, шановні наші виборці! Володимир Яворівський, Троєщина. Цей закон, який ми зараз розглядаємо разом із попереднім законом, це закони-близнюки. Безперечно, що один без одного вони абсолютно неможливі. Ми перший вже проголосували. Через те, абсолютно зрозуміло і логічно, що ми повинні підтримати і цей законопроект.

Друге, що я хотів би сказати. Ми повинні звикати до того, що кожна найменша спроба реформування отого стану нашої економіки, адміністративної системи, кожна найменша спроба щось реформувати буде викликати колосальний спротив у цьому нашому парламенті, в якому дуже багато людей, які не хотіли б нічого міняти. Особливо Партія регіонів, ті люди, які для себе сформували вже законодавство, певні блоки. Вони з цього живуть і тому подібне.

Я стежу за тим, пане Петренко, пане Петренко! Я хочу, щоб ви це теж почули. Через те, я вважаю, що ми  повинні іти і якомога рішучіше іти на реформування. Я дуже пильно стежу, ревниво стежу за поведінкою наших нових міністрів, особливо нових людей, які прийшли хтось з Майдану, хтось не з Майдану, а з вулиці, але особливо за новими людьми.

І я хочу сказати про те, що ми маємо одного з найяскравіших міністрів юстиції. Я незалежний від нього нічим абсолютно. І дорікаю йому, і буду дорікати, що йому випадково потрапили архіви, святиня українська. І там досі не наведені, не наведений лад. Їх, чесно кажучи, треба було повернути у Міністерство культури. Але досі там сидять ті чиновники, які дерибанили ці наші архіви.

Через те, я ще раз кажу, ми сьогодні розвантажуємо ті колосальні черги. Я розумію, що неідеальний законопроект. Я розумію, що суспільство настільки закорумповане, що очевидно і в цих схемах десь щось буде, але вже абсолютно переконаний в тому, що треба, щоб Кабінет Міністрів виставив мінімальну якусь оцю винагороду, щоби вона не була…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте можливість завершити виступ.

 

ЯВОРІВСЬКИЙ В.О. Щоб вона не різала око, щоб це були дуже помірні легкі, так би мовити, для людини оця так звана винагорода.

Цей законопроект треба підтримати обов'язково.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, відповідно до Регламенту ми провели обговорення за скороченою процедурою. І я нагадую народним депутатам, що йдеться про прийняття закону в першому читанні. Тобто буде можливість відкоригувати ті позиції, які потребують доопрацювання. І Міністерство юстиції повністю такий підхід підтримує.

Тому, шановні колеги, я прошу сісти на свої робочі місця, усіх народних депутатів. Прошу, колеги, в проході не треба стояти, давайте сідати на свої робочі місця, підготуємося до важливого голосування. Прошу і народного депутата Фурсіна також сісти на робоче місця, від вашого голосу дуже багато може сьогодні залежать. Будь ласка, сідайте.

Шановні колеги, прошу… Пане Шуфрич, можна голосувати відповідально, рішуче. Будь ласка, сідайте.

Прошу, шановні колеги, підтримати прийняття в першому читанні, тобто за основу, проекту Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо спрощення надання адміністративних послуг (реєстраційний номер 4323а). Прошу за основу. Прошу голосувати.

Колеги, голосуємо.

 

12:16:19

За-230

Рішення прийнято.

Шановні колеги, не всі, до речі, народні депутати голосували, я бачу, деякі продовжують займатись справами, не пов'язаними з парламентською діяльністю.

По фракціям, будь ласка. "Батьківщина" рішуче сьогодні голосує – 79, Партія регіонів – 1, так, "УДАР" – 35, "Економічний розвиток" – 29, "Суверенна європейська Україна" – 25, "Свобода" – 35, "ЗМС" – 0, позафракційні – 26.

Шановні колеги, наступне питання потребує просто включення до порядку денного. Проект Закону про внесення змін до Закону "Про військовий обов'язок і військову службу" та "Про засади запобігання і протидії корупції". Прошу, шановні колеги, реєстраційний номер 4325а, підтримати включення до порядку денного. Прошу, прошу, шановні колеги, підтримати включення до порядку денного проект 4325а. Прошу голосувати.

 

12:17:53

За-263

Рішення прийнято.

Може в першому читанні? Зразу? Без обговорення? Давайте. Ні? За, за. Депутат Каплін навіть підтримує, шановні колеги. Прошу підтримати за основу цей законопроект. Прошу.

 

12:18:27

За-208

Шановні колеги, з "УДАРу" не підтримали. Шановні колеги, ви пропонуєте за скороченою процедурою обговорити, так, я розумію? Колеги, важливий закон є прохання все ж таки вважати це сигнальним голосуванням і тоді підготувати його до голосування.

Ковальчуку, будь ласка, дайте можливість, Віталію, сказати.

 

12:18:55

КОВАЛЬЧУК В.А.

Віталій Ковальчук,  фракція  "УДАР Віталія Кличка". Шановний Олександр Валентинович, шановні колеги,  шановні виборці!

Перше.  Якщо ми домовляємося з приводу тих чи інших законів, то хочу, щоб ми виконували такі домовленості, які були на Погоджувальній раді.

І друге. Виходячи з того, що ми спостерігаємо все ж таки не налаштованість  Верховної Ради на конструктивну роботу, у відповідності до волі українського народу фракція "УДАР Віталія  Кличка" заявляє і повідомляє про вихід зі складу коаліції європейського вибору у Верховній Раді  України сьомого скликання.  (Оплески)  

Сьогодні ми запускаємо  конституційний механізм, який дозволить Президенту України розпустити Верховну Раду і призначити дострокові парламентські вибори.

Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Шановні колеги, на рахунок конструктивної роботи я не зрозумів позицію, тому що Верховна Рада  позитивно голосувала. Єдине, я так розумію, що сьогодні таким чином пробують зірвати урядові закони, які планують приймати, саме таким чином. Закони, які будуть фінансувати Збройні Сили,  ви сьогодні зриваєте, не давши можливості навіть їх  проголосувати, а потім зробити свої оголошення.

Будь ласка,  Олег Тягнибок. (Шум у залі) Прошу.

 

12:20:17

ТЯГНИБОК О.Я.

Шановне товариство, Олег Тягнибок,  фракція  Всеукраїнського об'єднання "Свобода".

Фракція  Всеукраїнського об'єднання "Свобода"  заявляє про вихід нашої фракції з коаліції більшості. (Оплески) 

Ми вважаємо, що  при теперішній ситуації такий  парламент, який прикриває державних злочинців, московську агентуру,  парламент, який не  звільняє від депутатського мандату тих людей, які працюють на  Кремль, існувати  не повинен.  Крім того,  ми вважаємо, що дострокові парламентські   вибори, які повинні відбутися вже  найближчим часом, вони мають відбуватися, коли в Україні буде встановлено мир.

Саме тому ми вважаємо, що паралельно, сподіваємося відповідної  реакції від Президента і Ради національної     безпеки і оборони, має  бути введено воєнний стан в тих   регіонах України, де зараз…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити виступ.

 

ТЯГНИБОК О.Я. … в тих регіонах, де зараз відбувається антитерористична операція, має бути наведений мир, злагода і порядок, і оголошена дата дострокових парламентських виборів.

Сьогодні є великий історичний день, в нас, в українському парламенті, в найвищому законодавчому органі нашої держави припинила існувати кривава фракція Комуністів, агентури Москви. Відповідно  маємо надію, що цей парламент і буде працювати далі. До розпуску  цей парламент повинен голосувати за всі закони, які нам допоможуть перемогти зовнішнього і  внутрішнього ворога. І ми сподіваємось, що буде проголосований Закон про проведення виборів до Верховної Ради України за пропорційною системою, за відкритими списками, чого вимагає народ. Буде проголосований Закон про люстрацію, буде проголосований Закон, ще цим парламентом, про заборону комуністичної ідеології. Це є саме те, чого вимагає громада, чого вимагає українське суспільство. Слава Україні!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я прошу сідати. Будь ласка, я вам дав вже слово. Я дам слово зараз Сергію Владиславовичу Соболєву, будь ласка. Будь ласка, Сергій Соболєв. Я дам можливість, сідайте.

 

12:23:07

СОБОЛЄВ С.В.

Шановний Голово Верховної Ради, шановні колеги і не шановні колеги, я думаю, що сьогоднішня дата ввійде в історію країни як дата, яка визначає абсолютно чіткі параметри. Всі ті, хто готовий був голосувати за негайне виділення коштів для української армії, а їх не вистачає, 9 мільярдів гривень, всі ті, хто готовий був голосувати за Закон про вибори на пропорційній основі за відкритими списками, всі ті,  хто чітко розумів, що є єдина можливість сьогодні  провести дострокові вибори  в умовах, які відбуваються, якщо Президент Порошенко візьме на себе відповідальність і введе воєнний стан у двох областях Луганській і Донецькій, і   внесе на кінець  на ратифікацію…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте можливість завершити.

 

СОБОЛЄВ С.В. … Угоду про підписання  асоціації з Європейським Союзом. Це була адекватна  відповідь сепаратистам, терористам і Путіну, який пробує в цьому парламенті розігрувати свій сценарій.

Саме тому фракція "Батьківщина" заявляє про те, що ми йдемо на парламентські вибори позачергові. І ми вважаємо, в цих умовах єдиною можливістю проведення цих  виборів – це ухвалення Закону  про вибори на пропорційні основі за відкритими списками.

І друге – це негайне наведення порядку і завершення, звільнення території України від загарбників російських і тих терористів, які їх підтримують. Саме тому  сьогодні  це є фактично відповідь на всі ключові питання. І в цих умовах наша фракція чітко заявляє свою позицію стосовно позачергових парламентських виборів.

Таким чином, Голово Верховної Ради, в мене  є пропозиція – зараз зробити перерву, визначити ключові питання, які повинен ухвалити парламент. І в рамках цієї перерви негайно повернутися до питання: перше питання – це фінансування української армії; друге питання – це  питання пропорційного закону за  відкритими списками. І після цього ухвалювати відповідні рішення. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, від фракції Партії регіонів Матвієнков.

Шановні колеги, я представникам всіх фракцій зараз дам слово. Всі виступили: "УДАР" виступив,  "Свобода"  виступила, "Батьківщина"  виступила. Будь ласка.

 

12:26:12

МАТВІЄНКОВ С.А.

Уважаемые коллеги! Матвиенков, 57 округ, Мариуполь,  фракция регионов.

Мы всегда выступали и выступаем за решение вопросов, которые сегодня стоят в нашей стране, по следующему алгоритму. Первое – мир, второе – внесение изменений в Конституцию, создание базиса для того, чтобы мы могли построить нормальное, сильное, здоровое государство. Третье – проведение выборов. По этому алгоритму мы всегда говорили  и готовы были идти по пути решения этой проблемы.

Сегодня мы видим, что разыгрывается сценарий, который толкает страну непонятно куда. Если вы хотите провести выборы без восточных регионов, учитывая то, чтобы отсечь определенное мнение людей, определенные политические силы, я тогда  думаю, что вы должны понимать, какую меру ответственности за ситуацию, которая будет развиваться в стране и в мире, вы берете на себя. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, від депутатських груп і фракцій. Я не бачу депутатських груп і фракцій.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути).

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я дам можливість – репліку.

Будь ласка, від позафракційних Олег Ляшко, будь ласка. Будь ласка, Сергій Міщенко.

 

12:27:33

МІЩЕНКО С.Г.

Шановні громадяни України, шановні колеги, я хочу від позафракційних 15 депутатів в солідарність з фракцією "УДАР", в солідарність з фракцією "Свобода" заявити про вихід із коаліції для того, щоб Президент через 30 діб мав можливість перезавантажити цей парламент. І хочу відповідально заявити, що на минулому тижні на своєму округу в Бориспільському районі, в Переясловскому, в Згурівському районі сказали мені люди: "Сергій Григорович, якщо ви цього не зробите – не перезавантажите владу, ми самі прийдемо до цієї влади і її самі перезавантажимо". (Оплески)

Тому  боятися нема кому, це місце для когось, може, насиджене. Але люди визначаться, кому тут знаходитися, хто буде їх захищати, їх інтереси. Тому  Слава Україні!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Анатолій Кінах, "Економічний розвиток".

Я ж сказав, що дам репліку.

Закінчать виступи фракції – я дам можливість.

 

12:28:50

КІНАХ А.К.

Шановні народні депутати, об'єднання "Економічний розвиток" поділяє волю більшості громадян України і наших колег у Верховній Раді України про життєву необхідність перезавантаження гілок влади в Україні. Мова йде про те, що без підвищення державності, професійності, патріотизму в діях долати ті безпрецедентні ризики, які зачіпають національну безпеку, територіальну цілісність, неможливо.

Тому дуже принципово, щоб ми не перетворити дострокові вибори в Верховну Раду України в чергові перегони, де змагаються брудні технології і руйнуються національні інтереси.

Ми підтримуємо дострокові вибори у Верховну Раду як шанс українського народу сформувати сучасну, патріотичну, дієздатну владу як основу для нашого розвитку. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, для репліки одна хвилина представнику фракції "УДАР".

 

12:30:04

КОВАЛЬЧУК В.А.

Шановні колеги, шановні виборці! Ми категорично проти оголошення перерви. Ми розуміємо, що вихід із коаліції ніяким чином не може заважати продуктивній роботі Верховної Ради. Тому наголошуємо на тому, що нам необхідно розглядати і приймати всі необхідні для забезпечення армії, для протидії агресії з боку Росії закони, закони, необхідні для України. Було б бажання у народних депутатів! Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я прошу сідати на свої робочі місця. Я думаю, що Верховна Рада повинна продовжити свою роботу. Я, єдине, хочу невеличкий коментар зробити.

Сьогодні ми збиралися у мене в кабінеті, керівники фракцій, в тому числі і коаліції, і звертався я до народних депутатів, Прем'єр-міністр звертався до народних депутатів з величезним проханням, що сьогодні треба прийняти дуже непопулярні закони, важкі закони, закони, які не дадуть плюс під час проведення виборчих кампаній, але без яких не можливо далі проводити ефективні військові дії, без яких не можливо відновлювати зруйновані міста і просили колег: давайте приймемо закони, а потім визначайтесь з виходом, заходом, зручний же час зараз і для виходу будь якого. І саме тому просив: прийміть закони, дайте Верховній Раді проголосувати, після цього робіть заяви. Я не розумію, шановні колеги, що відбулось, чому ви не могли почекати до  4-ї години, до 5-ї години, коли Верховна Рада схвалить ці закони. Це ваша відповідальність, шановні колеги, а Верховна Рада продовжує свою роботу. Будь ласка.

Оголошується до розгляду проект закону, вибачте, до включення до порядку денного, проект закону про внесення змін до статті 8 Закону України "Про основи Національної безпеки України".

Прошу шановні колеги сісти на свої робочі місця. І визначатися, шляхом прийняття рішення.

(Шум у залі).

Прошу, реєстраційний номер закону 4555.

Я відчуваю після цих заяв значно підвищиться ефективність роботи Ради, тому давайте продемонструємо результат голосування.

Прошу підтримати включення проекту 4555 до порядку денного. Прошу голосувати.

 

12:32:55

За-192

Рішення не прийнято.

По фракціях. 69 – "Батьківщина", Партія регіонів – 0, 37 – "УДАР", 14 – "Економічний розвиток", 17 – "Суверенна європейська України", 34 – "Свобода", 0 – ЗМС, позафракційні – 21.

Наступне питання, шановні колеги, наступне питання. Для прийняття рішень з обговорених питань.

Будь ласка, автору закону я одну хвилину дам, виступити.

 

12:33:27

ЛЯШКО О.В.

Дякую, шановний Олександр Валентинович. Олег Ляшко.

Шановні колеги, депутати. Я вас прошу підтримати повернутися, включити до порядку денного цей законопроект. Він складається з одного речення: внести зміни до статті 8 Закону про основи Національної безпеки України, яка передбачає, що   Росія є стратегічним партнером України. Я пропоную виключити Росію з переліку стратегічних партнерів України. А точніше, вона сама себе виключила, коли анексували наш Крим, коли оголосили нам війну і розв'язали війну на Донбасі. Це надзвичайно важливе питання. Коли у нас російські окупанти вбивають наших дітей, а відповідно до законодавства – Росія стратегічний партнер України.

Я прошу повернутись до цього питання, включити законопроект до порядку денного і прийняти його за основу і в цілому. І окремо, хочу подякувати всім, від солдата до генерала за те, що вони сьогодні захищають нашу країну.

Честь і Слава нашій Армії!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! За наполяганням автора, я ставлю ще раз на голосування питання щодо включення законопроекту 4555 до порядку денного нашої сесії. Прошу голосувати.

 

12:35:00

За-197

Ефективно працюємо, 197.

По фракціях, будь ласка. "Батьківщина" – 69, Партія регіонів - 0, "УДАР" - 38, "Економічний розвиток" - 15, "Суверенна європейська Україна" – 20, "Свобода" - 34, "За мир та стабільність" - 0 , позафракційні - 21.

Наступне питання, шановні колеги. Ми з вами обговорювали питання для прийняття рішення з цих обговорених питань. Я прошу зараз визначитись Верховній Раді. Прошу 4912 проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення боротьби з тероризмом.

Прошу, шановні колеги, визначитись щодо прийняття в першому читанні, тобто за основу закон, реєстраційний номер якого 4912. Прошу голосувати.

 

12:36:00

За-202

Рішення не прийнято.

По фракціям, будь ласка. "Батьківщина" – 68, Партія регіонів - 1, "УДАР" - 37, 18 - "Економічний розвиток",  19 – "Суверенна європейська Україна", 35 – "Свобода", 0 – "ЗМС", позафракційні – 24.

Наступне питання. 4984 реєстраційний номер. Це проект Закону про внесення змін до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України (щодо оскарження рішень органів місцевого самоврядування). Проект народного депутата Сенченка.

Прошу, реєстраційний номер 4984, ми обговорювали це питання, нам треба визначитись щодо прийняття його за основу. Будь ласка, народний депутат Пилипенко з цього питання, одна хвилина.

 

12:36:52

ПИЛИПЕНКО В.П.

Дякую. Група "Економічний розвиток", Пилипенко, Полтавщина. Вчора ми цей закон обговорювали і в принципі ми всі зійшлися на тому, що для того, щоб ефективно прийняти цей закон, щоб він дійсно був прийнятий, необхідно теж внести зміни і до статті 17 Кодексу адміністративного судочинства. Оскільки ми передбачаємо підсудність. Але не передбачаємо права звернення до суду органу державної влади щодо оскарження рішень органів місцевого самоврядування.

Вчора автор підтвердив, що він підтримує це. Але оскільки ми не зможемо згідно статті 116 Регламенту між першим і другим читанням внести ці доповнення, тому вчора я під стенограму зачитав редакцію закону, яку варто було б прийняти для того, щоб він дійсно працював. Тому я прошу вас поставити на голосування у тій редакції, в якій ми вчора обговорили. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, це серйозне зауваження. Воно коригує позицію, яку нам треба зараз проголосувати. Прошу, з урахуванням поправки, яка була обговорена вчора під час сесійного засідання, коли ми розглядали це питання, прийняти цей закон за основу, тобто в першому читанні.

Прошу 4984, прошу голосувати Верховну Раду.

 

12:38:18

За-203

Рішення не прийнято.

По фракціям, будь ласка. "За" – 70, партія "Батьківщина" – 70, Партія регіонів – 0, "УДАР" – 38, 18 – "Економічний розвиток", "Суверенна європейська Україна" – 19, 35 – "Свобода", 0 – "ЗМС", позафракційні – 23.

Шановні колеги, я ще раз кажу, я не можу ще раз говорити ставити на голосування, тому що в нас коаліції не існує, і ефективність її роботи ви бачите, Верховної Ради. Ви припинили роботу ефективну роботу Верховної Ради. Треба було спочатку прийняти закони важливі, а потім зробити політичні заяви. Я буду іти за  Регламентом. Будь ласка, за Регламентом. (Шум у залі) Залишиться час, я дам можливість ще раз поставити на голосування. Я поставлю ще раз на голосування, коли залишиться час.

Будь ласка, наступне питання, шановні колеги. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо залучення місцевих громад та громадських організацій до вирішення питань оптимізації, реорганізації та ліквідації мережі державних і комунальних закладів охорони здоров'я). Реєстраційний номер закону 2967, шановні колеги.

Прошу 2967, прошу визначитися щодо підтримки цього проекту за основу, тобто в першому читанні. Ми обговорювали цей проект на минулому засіданні, прошу голосувати.

 

12:40:03

За-199

Рішення  не прийнято.

По фракціях, будь ласка. 67 – "Батьківщина", Партія регіонів – 0, "УДАР" – 36, "Економічний розвиток" – 9, "Суверенна європейська Україна" – 15, 35 – "Свобода", "ЗМС" – 0, позафракційні – 37.

Шановні колеги, будь ласка, Рудьковського, народного депутата, включіть  мікрофон.

 

12:40:28

РУДЬКОВСЬКИЙ М.М.

Олександре Валентиновичу, я звертаюся до шановних народних депутатів. Ми вчора обговорювали це питання, це дуже важливе питання для того, щоб ми могли забезпечити збереження медичної мережі. Я звертаюся до всіх народних депутатів, давайте сконцентруємося, не дивлячись на заяви про розвал коаліції, і проголосуємо, проголосуємо зараз.

До речі, Олександре Валентиновичу, доповнення. Заяви – це ще не розвал коаліції. Оголосили, пишуть індивідуальні заяви. Якщо, то тоді ви як Голова Верховної Ради при наявності заяв народних депутатів оголосите про розпуск. Я пропоную компромісний варіант, щоб продовжити роботу. Давайте сьогодні проголосуємо Постанову Верховної Ради, скажемо, про призначення виборів на 26 жовтня, значить, і, шановні колеги, самі визначимося і продовжимо працювати, а ви в коаліці…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, будь ласка, Олег Ляшко, репліка.

 

12:41:51

ЛЯШКО О.В.

Дякую, шановний Олександре Валентиновичу. Шановні колеги, я ще раз звертаюся до вас з великим проханням підтримати включення до порядку денного законопроекту 4555. Я звертаюся до всіх депутатських груп і фракцій, у нинішньому парламенті вкрай важливе питання – данина шани нашим бійцям, нашим героям, які зараз захищають країну. Прошу, пане Голово, поставити ще раз це питання повернутись, проголосувати, включити і прийняти за основу та в цілому законопроект 4505***. Колеги, прошу зберіться елки-палки. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, В'ячеслав Кириленко з цього питання.

 

12:42:34

КИРИЛЕНКО В.А.

В'ячеслав Кириленко, партія "За Україну!", "Батьківщина".

Цей законопроект важливий дуже 4555, його дійсно треба проголосувати. Він говорить, що Росія і СНГ вже не наші стратегічні партнери і це правильно. З іншого боку, в тій же Росії зараз і з оплесками зустріли спосіб, у який ми знищили власну коаліцію. Мені видається, що цьому мали передувати загальні збори коаліції і спільний вихід з повідомленням до країни лідерів трьох фракцій та позафракційних. Оце тоді була би наша сила, а не перетягування канату.

Крім того, я молю Бога, щоб зараз Прем'єр-міністр Яценюк не впав теж в емоції і не подав у відставку, і щоб в країні не почався хаос безвладдя, тому що ми можемо воювати і з Росією, яка агресію нам по суті оголосила тільки, коли є міцна демократична влада,  а це і українські фракції в парламенті, це український уряд, Голова Верховної Ради і Президент.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Будь ласка, дайте завершити виступ В'ячеславу Кириленку.

 

12:43:49

КИРИЛЕНКО В.А. 

Тому,  шановні колеги, перед оголошенням будь-яких політичних рішень все-таки треба пам'ятати і про відповідальність перед українським народом, особливо під час бойових дій. Тому що там сили АТО, вони єдині і вони не ділять себе на три фракції, а ми тут починаємо перетягувати канат. А цей законопроект 4555,  зараз треба піднатужитись і проголосувати, він потрібен. Слава Україні!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Будь ласка, Андрій Кожем'якін.

 

12:44:22

КОЖЕМ’ЯКІН А.А.

Шановний Олександр Валентинович, я  пропоную  зараз поставити на голосування і запитати у зали, у всіх фракцій про питання, яке я вважаю об'єднає зараз весь зал і дасть можливість  попрацювати плідно, як тільки що заявляли ті, хто виходив до трибуни і казав, що щось змінюється в Верховній Раді,  - це Закон про прокуратуру. (Оплески)    Але ж ставте і зараз ми всіх перевіримо на "вошивість": хто буде за те,  щоби Україна   була європейською державою і мала прокуратуру нову, а хто  за те, щоб залишався загальний нагляд, щоб вона могла розправлятись з своїми опонентами, і щоб вона існувала так, як існувала при Пшонці. (Оплески)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Шановні колеги,  будь ласка, Каплін народний депутат, одна хвилина.

 

12:45:16

КАПЛІН С.М.

Я хочу привітати багатомільйонний український народ з великою перемогою, подвійною перемогою і подвійним ударом по корупції, по політичній злочинності – скасування реєстрації  фракції комуністів у Верховній Раді і початок великої, історичної, першої політичної люстрації  з початком розпуску  Верховної Ради   України.

 Шановні колеги, ви маєте дисципліновано голосувати за кожне рішення,  за кожен законопроект. Не грайтеся з українським народом! Не  ставте український народ раком! Він вас всіх вижене звідси за ті ганебні рішення, які ви примаєте за неголосування.    

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу відключити мікрофон. Мікрофон відключіть. Я прошу народного депутата навчитися парламентської лексики, після цього я буду вам надавати слово. Будь ласка, сідайте на своє місце.

Народний депутат Кайда, будь ласка.

 

12:46:18

КАЙДА О.П.

Дякую. Олексій Кайда, фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода".  Шановний Олександр Валентиновичу, шановні депутати, фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода" відкидає будь-які звинувачення, інсинуації щодо голосувань в сесійній залі. За державницькі закони, за закони, які спрямовані на підсилення обороноздатності України, за соціальні закони ми завжди голосуємо стовідсотково. Ви бачили по всіх голосуваннях вся фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода" голосувала і буде голосувати за ці важливі закони одностайно.

І тому, Олександр Валентинович, я ще раз прошу поставити ці надзвичайно важливі закони, які зараз не набрали необхідної кількості голосів, ще раз на голосування. А депутатів заховати свої образи якісь, амбіції і дійсно бути державниками, а не переслідувати…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, давайте, просили народні депутати, ще раз спробуємо проголосувати, експеримент проведемо щодо ефективності роботи зараз Верховної Ради.

Прошу ще раз підтримати включення до порядку денного проект Закону про внесення змін до статті 8 Закону України "Про основи національної безпеки України" (щодо державної політики з питань національної безпеки) (реєстраційний номер 4555). Прошу голосувати, шановні колеги, за включення до порядку денного.

 

12:48:07

За-197

Рішення не прийнято.

По фракціям, "Батьківщина" – 71, Партія регіонів – 0, 36  - "УДАР", 16 – "Економічний розвиток", "Суверенна європейська Україна" – 21, "Свобода" – 35, "ЗМС" – 0, позафракційні – 18.

Шановні колеги, можемо далі ще попрацювати, позавалювати декілька законів   є бажання?

Я оголошую перерву тоді до  16 години. Дякую.  О 16 годині Верховна Рада  продовжить свою роботу.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку