ЗАСІДАННЯ ТРИДЦЯТЬ ВОСЬМЕ 

Сесійний зал Верховної Ради України

20 червня 2013 року, 16 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України В.В.РИБАК

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні народні депутати,  прошу підготуватися до реєстрації. Увімкніть систему "Рада".

16:01:57

Зареєструвалося в залі 347 народних депутатів. Вечірнє засідання Верховної Ради оголошую відкритим.

Шановні депутати, продовжуємо розгляд питань порядку денного. Ми на засіданні вранці визначалися, які питання треба нам сьогодні розглянути.

 Тому, я прошу уваги, тому я вношу на розгляд проект постанови (номер 2522а)  про відзначення в Україні 25-ї річниці виведення радянських військ з Афганістану.     (Шум у залі)

Бажаючі обговорювати є? Прошу проголосувати скорчену процедура.

 

16:03:29

За-202

Проти – 30, утрималось – 4, не голосувало – 128. Рішення прийнято.

Доповідає Куніцин, прошу.

По фракціях.

Так, а нащо я тоді, Сергію  Володимировичу, нащо я ставлю це питання, якщо блок ваш не голосує? Давайте  я зніму його. (Шум у залі)Так не голосує ніхто. Ану покажіть, як голосували фракції.

Партія регіонів – 154, "Батьківщина" – 13, "УДАР Віталія Кличка" – 0, "Свобода" – 0, Компартія – 28.

Я зніму зараз питання. (Шум у залі) Що тут – 25 років – по повній програмі розглядати? Що розглядати ви будете?

Прошу, доповідайте, Серію Володимировичу.

 

16:04:36

КУНІЦИН С.В.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні депутати,  15 лютого наступного року виповнюється 25 років з дня закінчення Афганської війни. 160 тисяч українців воювали в Афганістані: 3,5 тисячі загинуло, 9 тисяч стали інвалідами. На сьогоднішній день за 25 років після закінчення війни померло у 8 разів більше, ніж загинуло в Афганістані – 25 тисяч чоловік померло після афганської війни. Середній вік  ветерана Афганістану – 49 років. Кожен четвертий став інвалідом уже після війни.

На сьогоднішній день на Україні було 3,5 тисячі сімей загиблих, 741 вдова і більше 1 тисячі – дітей.  За 25 років третина  батьків померли.  Із      3,5 тисяч батьків, діти  яких загинули в Афганістані, залишилося вже 2466. Із 741 вдови залишилось  639.

На сьогоднішній день  пенсія матері, яка втратила  дитину на цій війні, складає 1400 гривень. Хіба це не сором для нашої держави, коли мати  втратила  дитину? Інвалід 1 групи афганської  війни отримує  пенсію  в 2600 гривень. 

І ми внесли проект постанови,  щоб  на державному рівні була відмічена ця дата, і сподіваємося, депутати, які пройшли цю війну, у  нас 10 депутатів в цьому скликанні, які створили групу "Ветерани  Афганістану за майбутнє". Ми  внесли пропозицію, на державному  рівні,  щоб відмітити цю дату.  Двадцять вісім  тисяч сімей афганців  не мають квартир…

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ.  Завершуйте.

 

КУНІЦИН С.В.   Дванадцять тисяч не мають машин,  28 тисяч не мають квартир. 

І я вважаю, що ми хотіли би, ветерани Афганістану, щоб ми були останніми ветеранами України, які пройшли цю війну.  І я сподіваюся на те, що всі фракції нас підтримають, тим більше,  що тиждень тому був виданий  указ Президента про те, щоб наступний рік в Україні був роком вшанування  учасників бойових дій на території інших  держав. Дякую за увагу. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Все,  дякую.

Співдоповідь – Яворівський Володимир Олександрович. І після цього я запитаю можна ставити на голосування, проголосуємо.

 

16:08:07

ЯВОРІВСЬКИЙ В.О.

Володимир Яворівський. Я в даному випадку виступаю як голова підкомітету по відзначенню пам'ятних дат на всеукраїнському рівні. Безперечно я переконаний, що нам варто було б звичайно обговорити це і за повною процедурою, але вже як прийнято рішення, то прийнято. Ми повинні просто людям нагадати про те, що це була страшна, несправедлива, політична помилка тодішнього керівництва. Моє маленьке село на Вінниччині, де всього-на-всього там було десь 180 хат, зараз їх набагато менше. На кладовищі, я ось недавно був у поминальні дні у моєму селі, на кладовищі шість могил хлопців, яких привезли у цинкових гробах із Афганістану.

Це війна була справді несправедлива і жорстока, і через те про неї потрібно говорити.  Бо я можу собі зараз, коли підійшов на цю трибуну, я пригадав, як у Верховній Раді Радянського союзу у 1989 році на трибуну піднявся Андрій Сахаров, цей невеличкий чоловік, якого недавно звільнили з цього домашнього арешту у Нижньому Новгороді, а тодішньому Горькому, якщо не помиляюсь. Він піднявся на трибуну і почав вимагати, а в залі сиділи годовані наші генерали рожевощокі, секретарі обкомів тодішні і таке інше, і коли цей чоловік почав говорити, що ж ми робимо, давайте виводити війська, бо це фатальна помилка, там нам нічого робити, там немає наших інтересів, афганців перемогти на їхній території неможливо, він про це говорив. І коли на нього покрикував Горбачов і мало не зганяв його з трибуни, але все одно це рішення було прийнято тоді. Ми за нього проголосували тоді, вистачило голосів, і почали виводити із Афгану людей.

Через те, я думаю, щ це ганебна сторінка була, бо такого робити, стільки людей за абсолютно незрозумілі інтереси покласти молодих хлопців і стільки життів, очевидно ніхто не мав морального права…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую. Ви все сказали, Володимире Олександровичу.

Можна ставити на голосування? Ставлю на голосування проект постанови (номер 2225а) про відзначення України 25-ї річниці виведення радянських військ з Афганістану для прийняття за основу і в цілому. Прошу голосувати.

 

16:11:10

За-351

Проти – 0, утрималося – 0, не голосувало – 36.

Рішення прийнято.

А чого ви так кричали? Зала визначилась – 350 депутатів. По фракціях покажіть, бачте голосували всі, нормально.

Розглядається проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет на 2013  рік" (щодо забезпечення безперервного функціонування відповідних державних реєстрів). Прошу, доповідає народний депутат України Пресман.

Прошу проголосувати за скорочену процедуру. Прошу голосувати.

 

16:12:58

За-186

Не солідно генерал-полковнику так кричать.

"За" – 186, проти – 39, утрималось – 8, не голосувало – 157.

Рішення прийнято.

Доповідайте, дві хвилини.

 

16:13:19

ПРЕСМАН О.С.

Основною метою проекту закону є вирішення проблеми фінансування у другому  півріччі  2013 року державних реєстрів, держателями яких є  Міністерство юстиції та Укрдержреєстр, та забезпечення їх функціонування шляхом збільшення видатків із спеціальних фондів Державного бюджету на 2013 рік.

Міністерство юстиції  є держателем  14 реєстрів, які забезпечують реалізацію завдань,  пов’язаних з реєстрацією речових прав на  нерухоме майно, актів цивільного стану, об'єднань громадян, політичних партій, засобів масової інформації, нормативно-правових  актів тощо.

Державним бюджетом на перше півріччя  2013 року на  утримання зазначених реєстрів було передбачено  316 мільйонів 255 тисяч гривень, які протягом шести місяців надходили на спеціальний фонд  Міністерства юстиції.

На даний час державним  підприємствам інформаційним центром надано послуг на суму 317 мільйонів 158 тисяч гривень, що вже перевищує заплановані   надходження.  Проте на друге півріччя не передбачено існування Спеціального фонду державного бюджету для утримання державних реєстрів.

Оскільки пунктом 12 статті 11 бюджету на 2013 рік було визначено, що плата за одержання  інформації  з державних реєстрів, держателями яких є Міністерство юстиції та  Укрдержреєстр,  надходять до  спеціального фонду  Мін'юсту лише до 1 липня 2013 року.

У зв'язку з цим моїм законопроектом пропонується продовжити до кінця поточного року фінансування державних реєстрів за рахунок коштів спеціального фонду Державного бюджету. Надходження до спеціального фонду Мін'юсту в першому...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте.

 

ПРЕСМАН О.С. ...пропонує передбачити бюджетні призначення спеціального фонду Державного бюджету на друге півріччя 2013 року  на суму 364 мільйони 545 тисяч гривень. З них для  функціонування держаних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, – на и354 мільйони 545 тисяч гривень та забезпечення функціонування державних реєстрів, держателем яких є "Укрдержреєстр", –  на 10 тисяч гривень. Ну, загалом все. Прошу підтримати цей законопроект.  

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голова комітету з питань бюджету Євгеній Борисович Гєллєр, прошу.

 

16:16:21

ГЄЛЛЄР Є.Б.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні народні депутати, шановні запрошені.  Законопроектом передбачено забезпечити належне функціонування у другому півріччі 2013 року державних реєстрів, держателем яких є Міністерства юстиції та Державна реєстраційна служба.

Пропонується збільшити за спеціальним фондом державного бюджету обсяги бюджетних призначень Міністерства юстиції на 364,5 мільйонів гривень, за бюджетними програмами, за якими здійснюються заходи з ведення зазначених реєстрів. При цьому збільшуються на також суму обсяги доходів спеціального фонду державного бюджету в частині власних надходжень бюджетних установ, що находиться як плата за одержання інформації з державних реєстрів.

Отже, положення законопроекту збалансовано за показниками доходів та видатків державного бюджету. Головне науково-експертне управління зазначило, що законопроект може бути прийнятий. При цьому слід зазначити, що положення законопроекту є аналогічним за змістом до законопроекту за номером 2055-а, поданого урядом, який було розглянуто Комітетом з питань бюджету на засіданні 5 червня та прийнято рішення щодо його підтримки за основу та в цілому як закон із зауваженнями стосовно забезпечення узгодження бюджетних показників.

Зважаючи на зазначене, у разі  підтримки  Верховною Радою даного законопроекту за основу та в цілому як закону належить уточнити підсумкові показники  доходів і видатків  Державного бюджету у тексті законопроекту та додатках до нього відповідно до чинної редакції Закону "Про Державний бюджет на 2013 рік" з урахуванням змін, прийнятих до нього Верховною Радою законом від 21 травня за номером 283 та інших аналогічних законів, прийнятих до розгляду зазначеного законопроекту.

Для стенограми зазначаю, що такі уточнюючі… уточнення є  обов'язковими для забезпечення  дотримання…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте.

 

ГЄЛЛЄР Є.Б. Для стенограми зазначаю, що такі уточнення є  обов'язковими для забезпечення  дотримання збалансування показників Державного бюджету. Відповідно Комітет з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради при оформленні такого закону належить внести необхідні редакційні та технічні, юридичні уточнення до тексту і додатків до законопроекту.

Прошу підтримати. Дякую за увагу. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Яка пропозиція у вас?

 

ГЄЛЛЄР Є.Б.  Прийняти  за основу та  в цілому.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу  народних депутатів записатися на виступи від фракцій. Прошу, фракція "УДАР Віталія Кличка", Розенко, народний депутат. 

 

16:19:23

РОЗЕНКО П.В.

Павло Розенко, фракція "УДАР Віталія Кличка". Ми ще раз наголошуємо пропозицію нашої фракції щодо неможливості ухвалення будь-яких змін до бюджету, поки уряд не виконає Закон України "Про Державний бюджет на 2013 рік" і за підсумками I кварталу не внесе повноцінні зміни і доповнення до Державного бюджету України на 2013 рік. В першу чергу, ці зміни повинні стосуватися збільшення соціальних стандартів: збільшення пенсійного забезпечення, проведення  індексації пенсій, осучаснення цих пенсій, збільшення соціальних допомог, індексації заробітної плати, яка зараз не виплачується, а також забезпечення всіх, фінансуванням всіх бюджетних установ: лікарень, вищих навчальних закладів, середніх навчальних закладів, адже, за словами керівників цих закладів фінансування у них є лише до жовтня цього місяця. І вони вимушені сьогодні відправляти весь персонал у відпустки за власний рахунок з тим, щоб хоч якось вписатися в бюджет, який їм був проголосований Верховною Радою попереднього скликання.

Окрім цього, Володимире Васильовичу, фракція "УДАР" категорично заперечує проти голосування цього законопроекту в цілому, адже, ви самі чули, що є зауваження і Науково-експертного управління, і самого комітету.

Також до цього законопроекту є конкретні зауваження фракції "УДАР". Тому згідно регламенту, я ще раз наголошую, цей документ в цілому сьогодні голосуватися не може. Тому тільки голосування повинно відбуватися в першому читанні. Це є позиція фракції "УДАР".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція Партії регіонів,  народний депутат Зац.

 

16:21:25

ЗАЦ О.В.

Прошу передать слово Михаилу Васильевичу Чечетову.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, Чечетов.

 

ЧЕЧЕТОВ М.В.

Специально для "Свободы", которая не понимает, кроме украинского, ни одного языка, демонстрируя свою ущербность, бескультурье, духовную ущемленность. (Шум у залі) На українській мові, щоб правильно кнопки нажимали.

Цим законом пропонується збільшити доходи і видатки спеціального фонду Державного бюджету України та спрямувати додаткові надходження. (Шум у залі)  Я вижу, що ви і украинской мови не знаєте! Шевченка читайте! Та спрямувати додаткові надходження Міністерству юстиції на фінансування бюджетних програм у сферах державної реєстрації актів цивільного стану державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, оскільки згідно з чинними вимогами абзацу другого пункту першого "Прикінцевих положень" Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" таке фінансування повинно здійснюватися тільки до 1 липня 2013 року. Пропоную підтримати цей закон в цілому. Ще раз повторюю, в цілому.

Ну, я вижу, что нужно врачей вызывать, поскольку уже и с ушами, со слухом плохо в "Свободе". Я чувствую, что скоро фракция "Свобода", мы потерям фракцию "Свободы" в парламенте. А Владимира Васильевича я попрошу поставить на голосование вопрос о том, чтобы лишить права голоса, поотключать микрофоны тем, кто  мешает работе Верховной Рады. Такое есть в Регламенте. Жестко поставить и закрыть им рот дней на 5. Пусть слушают. Потому что они уже ничего не понимают и не слышат. Там уже оглохли все. Закон…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні депутати, перекладаю. Михайло Чечетов вніс пропозицію прийняти закон за основу і в цілому. Бо ви не чули. Я перекладаю те, що сказав Чечетов. А ні или да, будете голосувати і все.

Так, об'єднання "Свобода", Сабій. Давай послухаємо.

 

16:24:06

САБІЙ І.М.

Прошу передати слово Юрію Михальчишину.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу передати.

 

16:24:14

МИХАЛЬЧИШИН Ю.А.

Всеукраїнське об'єднання "Свобода", місто Львів. Шановний Володимире Васильовичу, дорогі колеги, звертаю вашу увагу на те, що законопроект, який нам щойно представляв колега Пресман, насправді є копією законопроекту за реєстраційним номером 2055а (17 травня 2013 року), який був внесений Кабінетом Міністрів і вже розглядався у сесійній залі, і був відхилений. А відтак я звертаю вашу увагу, дорогий Володимир Васильович, прошу мене послухати, що згідно статті 107 Регламенту України на цій сесії вказаний законопроект більше розглядатися не може. Це за формою.

А за змістом. Суть даного законопроекту зводиться до того, що у порівнянні з попереднім, просто змінено джерела фінансування. Раніше було сказано, що серед джерел коштів фінансування було перерахування Національним банком України до державного бюджету коштів.

Очевидно, зрозуміли шановні представники Партії регіонів, що тих 16 мільярдів, які щоквартально Національний банк зобов'язаний перераховувати до бюджету не вистачить, відтак запропонували нові надходження, а саме, від плати за послуги, що надаються бюджетним установам згідно із законодавством.

Треба звернути увагу, що цей об'єм коштів, який пропонується, а саме, 365 мільйонів гривень – є абсолютно нереалістичним до виконання. І відтак пропонується повністю штучне і віртуальне, по суті, джерело надходжень.

Тому фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода" закликає вас зняти цей законопроект з розгляду, а у випадку постановки його на голосування, голосуватиме проти. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "Батьківщина", народний депутат Слюз. Прошу.

 

16:26:07

СЛЮЗ Т.Я.

Шановні присутні, в доповнення до сказаного мною сьогодні вранці, фракція "Батьківщина" свідомо голосувала за включення до порядку денного і закликала провладну партію до цього законопроекту до моменту голосування в першому читанні подати об'єктивне фінансово-економічне обґрунтування.

На сьогоднішню годину цього фінансово-економічного обґрунтування немає. Натомість ми почули із доповіді доповідача, що витрачаються кошти на один реєстр в розмірі 26 мільйонів гривень на загальну суму 360 мільйонів гривень.

Я не буду повторювати те, що я казала зранку, я назву конкретні цифри. Перше. Джерелом доходів, яким передбачається збільшення для виконання цієї бюджетної програми за результатами казначейського звіту за перший квартал лише виконано на 21 відсоток. Це, очевидно, випливає з того, що річна сума даних надходжень від наданих послуг органів державної влади не буде, очевидно, виконана. Немає змісту доповнювати цю статтю доходів 364 мільйони.

 Другий момент. Згідно Бюджетного кодексу зміни до державного бюджету в частині надходжень лише розглядаються за результатами трьох кварталів. Очевидно, це є порушенням чинного Бюджетного кодексу.

Виходячи з вищенаведеного, фракція "Батьківщина", якби цей законопроект голосувався в першому читанні, ми би його підтримали з врахуванням поправок, які я озвучила. Враховуючи те, що ставиться на голосування в цілому, фракція "Батьківщина" даний законопроект підтримувати не буде.

Іще один важливий момент я хочу підняти. Шановні народні депутати, вчора на засіданні  бюджетного комітету було прийнято протиправне рішення відносно листів-погоджень учасників-членів бюджетного комітету. Що це означає? Що тепер члени бюджетного комітету можуть не бути присутніми на засіданнях бюджетного комітету лише за листами погодження. І  згідно листів-погодження будуть їх розглядати перерозподіл…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте.

 

СЛЮЗ Т.Я.  Тому я звертаюся, в першу чергу, до голови бюджетного комітету. Євгеній Борисович, до вас, до вас  як Голови Верховної Ради, Рибак Володимир Васильович, прошу скасувати даний проект рішення, який суперечить повністю здоровому глузду. Давайте ми тоді всіх працівників України всіх посадимо вдома і, наприклад, лікарі будуть надавати нам медичну допомогу за листами-погодженнями. Давайте жінок, дозволимо їм сидіти вдома не працювати, щоб вони виховували своїх діточок і будуть працювати за листами-погодженнями.

Я хочу сказати, шановні колеги, згідно Конституції 19 статті всі повинні діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачених Конституцією та законами України. вважайте мій виступ як депутатський запит і прошу відреагувати: скасувати дане рішення бюджетного комітету, яке було прийняте всупереч Конституції та іншому бюджетному законодавству. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Олег Ляшко, народний депутат, хвилина у вас.

 

16:29:32

ЛЯШКО О.В.

Олег Ляшко, Радикальна партія. Економічна політика, яку проводить нинішня влада і уряд, вона є катастрофічною для нашої країни і це засвідчують результати невиконання бюджету і за перший квартал, і за другий, і по півріччю. Я хочу звернутися до уряду. Ви ігноруєте вимоги Закону про Державний бюджет на 2013 рік, яким передбачено, що  за  результатами виконання бюджетну по першому кварталу  уряд  зобов'язаний   внести зміни  в частині підвищення  соціальних  стандартів. Уряд Азарова    цього не робить. Тому  я думаю, що у Верховної Ради є всі підстави розглянути  питання про відставку уряду Азарова як такого, що не  виконує Конституцію,  законів України, ігнорує права громадян і обкрадає  цих громадян.

Я звертаюся  до Верховної Ради, невідкладно прямо завтра розглянути питання відставки Уряду Азарова. Цей уряд має  бути зметений, влада має змінена,  бюджет має працювати в інтересах людей, а не олігархів, як це відбувається сьогодні.  Геть Партію регіонів!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Цибенко, фракція Комуністичної   партії.

 

16:30:48

ЦИБЕНКО П.С.

Дякую. Фракція комуністів, Петро Цибенко, голова Організації ветеранів України. Фракція Компартії України готова, принаймні в першому читанні  підтримати цей законопроект. Але, принагідно, я хочу звернути увагу на дві речі.  

По-перше, ми підтримуємо  фінансування  безперервне державних реєстрів. А з іншого боку, я задаю  запитання: а коли   буде подано законопроект про зміни до державного бюджету з пропозицією збільшити соціальні витрати на ветеранів. На ветеранів війни, наймолодшому з яких сьогодні 87, на дітей війни, на чорнобильців.

По-друге, на що хочу звернути увагу. Цей документ зареєстрований 20 червня тобто сьогодні він включений до     порядку денного, він сьогодні розглядається. Мій законопроект зареєстрований у грудні місяці, разом з колегою Бабич щодо вилучення із Закону про державний бюджет 4 пункту  Прикінцевих положень, про призупинення  законів України прямої дії, до цих пір не розглянутий…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  І одна хвилина,  народний  депутат Шуфрич.

 

16:32:05

ШУФРИЧ Н.І.

На підставі того, що була в попередньому виступі згадана    фракція Партії регіонів, я хочу виступаючому нагадати, що питання відставки уряду вже розглядалося на черговій сесії. І згідно Регламенту, і Конституції України може розглядатися один раз. А якщо ви маєте, шановний виступаючий, бажання виставлятися і підставлятися, то це ваша особиста справа. А щодо питання уряду, то ви вже один раз визначилися.

Тому прошу вас заспокоїтись і працювати в режимі діючого регламенту і Конституції України. Прийде осінь, згадайте про це питання, а зараз не мучайте ні себе, ні людей. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування проект Закону (реєстраційний номер 2341а) про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (щодо забезпечення безперервного функціонування відповідних державних реєстрів для прийняття за основу). Прошу голосувати.

 

16:33:34

За-244

Проти – 61, утрималося – 29, не голосувало – 63. 

Рішення прийнято.

Комітет нехай попрацює і внесе в цілому. Є зауваження депутатів. Є пропозиція доручити комітету попрацювати, пропозиції почути всіх депутатів і внести 2 липня на розгляд Верховної Ради. Прошу проголосувати.

 

16:34:41

За-234

Проти – 57, утрималося – 22, не голосувало – 82.

Рішення прийнято.

Розглядається проект Закону (номер 2850)  про внесення зміни до Закону України "Про схвалення Указу Президента України "Про направлення миротворчого контингенту для участі України у міжнародній миротворчій операції в Косово, Союзна Республіка Югославія". Доповідає заступник міністра оборони Можаровський Володимир Миколайович. Прошу доповідати.

Хвилину постійте. Можна ставити на голосування? (Шум у залі)

 Ну, ви бачите? Доповідайте.

 

МОЖАРОВСЬКИЙ В.М.

Шановний Володимире Васильовичу! Шановні народні депутати!  Як вам відомо, національний контингент бере участь у миротворчій операції в Косово з 2000 року. На сьогодні чисельність контингенту складає 163 військовослужбовця. Завдання в складі багатонаціональних сил виконує… в складі сил ..….

Фінансування діяльності цього контингенту здійснюється за рахунок коштів державного бюджету. Відповідно до висновків Рахункової палати діюча редакція Закону про направлення миротворчого контингенту для участі в міжнародній миротворчій операції не визначає джерел  фінансового забезпечення миротворчого контингенту. І це суперечить вимогам Закону України "Про участь України в міжнародних миротворчих операціях".

На сьогодні в правовому полі, пов’язаному з направленням та забезпеченням життєдіяльності зазначеного підрозділу, діє указ Президента 1999 року і постанова Кабінету Міністрів 1999 року.

Тому враховуючи викладене, Міністерством оборони пропонується внести зміни до діючого закону за результатами, і схвалення яких на законодавчому рівні будуть визначені і в подальшому джерела фінансування участі нашого контингенту в міжнародній операції в Косово, Союзна Республіка Югославія.

Прошу народних депутатів підтримати цей проект закону. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є пропозиція розглянути за скороченою процедурою. Прошу проголосувати. Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:37:41

За-196

Проти – 82, утрималось – 6, не голосувало – 115.

Рішення прийнято.

Володимире Миколайовичу, сідайте.

Голова підкомітету Комітету з питань національної безпеки й оборони Кузьмук Олександр Іванович.

 

16:38:05

КУЗЬМУК О.І.

Високодостойні колеги! Комітет розглянув це питання, одностайно підтримав. Юридичного управління зауважень немає. Питання є  на відповідь закону, який ми прийняли в 2010 році. Фінансових витрат також немає. Я прошу всіх підтримати цей законопроект. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Можна  поставити на голосування?

Ставлю на голосування проект Закону (номер 2850) про внесення змін до Закону України "Про схвалення Указу Президента України "Про направлення миротворчого контингенту для участі України у міжнародній миротворчій операції в Косово, Союзна Республіка Югославія" прийняти за основу і в цілому. Прошу голосувати.

 

16:39:14

За-333

От вам і все порушення. "За" – 333, проти – 0, утрималось – 0, не голосувало – 67.

Рішення прийнято. По фракціях.

Розглядається  проект Закону про внесення  змін до Податкового кодексу України  щодо трансфертного ціноутворення (2515). Доповідає міністр Клименко Олександр Вікторович.

Прошу за скороченою процедурою розглянути. Прошу голосувати.

 

16:40:19

За-203

Проти – 96, утрималось – 3, не голосувало – 98.

Прошу, Олександре Вікторовичу, доповідайте, у вас дві хвилини.

 

КЛИМЕНКО О.В. 

Шановний Володимире Васильовичу, шановні народні депутати! До вашого розгляду пропонується закон, законопроект про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення. До винесення цього законопроекту в сесійній залі ми провели широкі консультації з представниками українського та іноземного бізнесу, які тривали майже пів року.

Ми погодили усі принципові та технічні аспекти. Я прийшов сьогодні до вас, маючи за плечима підтримку тих представників бізнесу, що прагнуть прозорою та соціальної відповідальності. Головною метою законопроекту є побудова дієвої системи державного регулювання трансфертного ціноутворення в Україні. Що це означає на практиці? Те, що держава отримає ефективні механізми, які дозволять упередити неконтрольоване виведення капіталів з нашої країни до офшорів та юрисдикції з низькими ставками оподаткування.

З позиції державного патріотизму принципово, щоб точка прибутку була в тій країні, де він об'єктивно зароблений. Бізнес отримає прибуток за рахунок використання саме українських ресурсів та інфраструктури і він має робити відповідні відрахування до бюджету країни. На жаль, сьогодні сталою є практика, коли бізнес, в першу чергу великий, мінімізує свої податкові зобов'язання і нам це відомо. Настав момент, коли ми маємо покласти цьому край, коли ми маємо прийняти вольове рішення в інтересах нашої держави та її громадян.

У нас немає часу на роздуми і зволікання. Прийняти цей законопроект потрібно було ще принаймні десять років тому. Увесь світ уже не перший рік веде активну боротьбу із ухиленням від сплати податків з використанням пов'язаних осіб та низка податкових юрисдикцій. Трансферне ціноутворення та боротьба  з ерозією податкової бази – це питання номер один і для Євросоюзу, і для країн  "великої вісімки".

Майже усі держави  мають  відповідну законодавчу базу для захисту своїх національних інтересів. Боротьби з виведенням капіталу ведеться і на глобальному рівні, створюються міждержавні бази даних, проводиться постійний обмін інформ….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте!  Дайте завершити.

 

КЛИМЕНКО О.В. Україна ще й досі залишається світовим аутсайдером у цьому питанні.

Я прошу підтримати. Ми маємо сьогодні підтримки бізнесу, ми сьогодні пройшли дуже великий шлях. І що важливо – ми маємо залучити понад 20 мільярдів гривень протягом трьох років, не  створюючи  зайве податкове навантаження на сумлінних платників податків.

Шановні народні депутати! Я прошу підтримати ініціативу Міністерства доходів і зборів та проголосувати за даний законопроект. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Голова Комітету з питань  податкової та митної  політики Віталій Юрійович Хомутиннік. 

 

16:43:25

ХОМУТИННІК В.Ю.

Дякую. Шановний Володимире Васильовичу!  Шановні колеги! Поданий законопроект направлений на запровадження дієвого механізму державного регулювання, ціноутворення при  проведенні зовнішньоекономічних  операцій з поставки товарів чи послуг.

Проектом запропоновано встановлення контролю для унеможливлення виведення фінансових ресурсів за межі держави шляхом запровадження інструменту трансфертного ціноутворення.

Міністр стисло доповів про основні напрями законопроекту. Що б хотілось би добавити? З метою встановлення трансфертного ціноутворення пропонується в даному законопроекті запровадження такого податкового контролю для операцій, які перевищують 50 мільйонів гривень. Це перше.

По-друге. По податку на додану вартість пропонується застосовувати порядок трансфертного ціноутворення з 1 січня 2018 року.  Але по окремим групам товарів, це    мається на увазі, в першу чергу, сировина, яка експортується з України. Запровадження цього механізму пропонується з 1 січня, з 1 липня, вибачте, цього року.

Також для співставлення ціни по контролю за цими операціями пропонується визначити діапазон ринкових цін або діапазон ринкової рентабельності залежно від обраного методу визначення ціни у контрольованих операціях.

Для цього пропонується 5 методів, по яким буде обиратися порівнювальна ціна. Перший метод – це ціна перепродажу. Другий – витрати плюс. Наступний. Ціна, чистий прибуток підприємства і порівняльної неконтрольованої ціни аналогів продажу товарів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу завершити.

 

ХОМУТИННІК В.Ю.  При розгляді на комітети народні депутати зробили ряд зауважень до законопроекту. Буквально, стисло.

Перше. Це можливість передбачити уточнення критеріїв визнання пов'язаності осіб, критеріїв враховування операцій для такого контролю.

По-друге. Розглянути доцілісність централізованого підходу для проведення перевірок, передбачивши організацію проведення перевірок центральним органам, а не територіальними відділеннями.

Третє. Можливість запровадити правила трансфертного ціноутворення для цілей податку на прибуток та податок на додану вартість одночасно з моменту набрання чинності законом.

Наступне. Це включити вимогу надання у складі звітності первинних документів за контрольованими операціями усіма платниками податків.

Також залишилось питання, яке треба буде додатково радитись до другого читання. Також розділились думки щодо контрольованих операцій. Це мають бути тільки експортні операції чи також і внутрішні операції як запропоновано в редакції.

Всі ці та інші пропозиції членів комітету викладені в проекті рішення комітету. Всі вони попередньо проговорені з міністерством. І, на наш погляд, законопроект готовий для того, щоб розглядати його і приймати за основу, і доопрацювати ці та інші питання при доопрацюванні до другого читання. Бажано було б, якщо голосувати, то прийняти скорочену процедуру, тому що у нас залишився ще один пленарний тиждень. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу записатися від фракцій на обговорення. Не руку тягнути надо, а записуватися.

Фракція "Батьківщина", Кириленко.

 

16:47:38

КИРИЛЕНКО І.Г.

Прошу передати слово колезі Терьохіну Сергію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сергій Терьохін. Де у нас Сергій Терьохін? Виступайте. Виступайте.

 

16:47:44

ТЕРЬОХІН С.А.

Володимир Васильович, мене важко не помітити. Шановні колеги, Терьохін, "Батьківщина", Голосієво, Київ.

Подивіться, будь ласка, нам подано законопроект, який нібито спирається на норми Організації економічного співробітництва і розвитку. Нічого подібного. Отут міністр виступав і сказав, що треба покласти край. Мені, знаєте, почулося, що треба покрасти край, по одній причині. От хтось там говорив про всілякі там експортні продукти, так-от 7 років, кому даються пільги від цього закону? Ну, бачите, хімія, металургія, вугілля і так далі. Тобто для всіх цей закон застосовується, для цих – ні, 7 років є пільги.

Друге питання. Ну, скажіть, будь ласка, ну, чому в цьому законі написано, що трансфертне ціноутворення поширюється на внутрішні проблеми України? Згідно з ОЕСР це тільки міжнародні договори. Нічого немає більшого. Там, де стикається національне законодавство з офшорними компаніями, привіт Кіпру між іншим. Ми ж дійдемо, я так думаю, до його знову ратифікації. З… або з малоподатковими юрисдикціями, або написано, що цей закон поширюється на фізичних осіб не пов'язаних з бізнесом. Тому у вас, якщо хтось продасть квартиру там троюрідна тітка вашого брата по першому шлюбу, то вона буде по цьому закону де-факто пов'язана з вами і має подавати там всілякі там податкові звіти для того, щоби їй вирішити чи це трансфертна ціна, чи це нормальна ціна.

І нарешті, шановні колеги, в нас в Податковому кодексі абсолютно недолугому, але є спеціальні статті, які стосуються…                           

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити. Завершуйте.

 

ТЕРЬОХІН С.А.  Так от, в Податковому кодексі є статті, які стосуються цін пов'язаних осіб. Це все покриває все, що робиться в Україні. От коли, припустимо, виробник бере там торговий дім або, як от хтось казав, як купували їжу дітям по тендерам, і робить прокладку, маніпулюючи цінами. Це все є. Єдина проблема до міністра, як він називається, доходів і зборів, чому ці правила не застосовуються.

Тому фракція "Батьківщина" в тому вигляді, який сьогодні суперечить рекомендаціям Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСD) голосувати за цей проект не буде. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Об'єднання "Свобода", народний депутат Мельник.

 

16:51:10

МЕЛЬНИК Є.І.

Прошу передати слово Олександру Мирному.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Передаємо Олександру Мирному. Прошу, прошу.

 

16:51:19

МИРНИЙ О.Б.

Олександр Мирний, Всеукраїнське об'єднання "Свобода". Знаєте, є така хороша російська пісня: "Что ж ты милая смотришь искоса, низко голову наклоня". Дякую. Так я довго думав над змістом цих слів і нарешті зрозумів, що це за поза. Це поза, в якій знаходиться зараз уряд і він змушений косить лиловым глазом в строну священних дійних корів з великим чистим вименем, тобто олігархів.

Цим законопроектом уряд визнає, що у нас мільярди гривень ходять мимо бюджету. Уряд визнає, що у нас створюються і підтримуються схеми, за якими абсолютно легально можна не показати доходи до бюджету. І цей маленький, дуже обережний, крок урядом, який в цьому законопроекті, він викликає і здивування, мало того, ми його підтримуємо, ми будемо голосувати за цей законопроект тільки з однієї причини, що ви… (Оплески) Дякую. Ви нарешті самі визнаєте, до чого ви довели країну.

І ще, Володимире Васильовичу, хочу вам нагадати про те, що голосування за введення військ… Вибачте, за надсилання контингенту в Косово прийнято 33 чоловіка не тому, що без обговорення, а тому, що порушується процедура. І це, як ви кажете, не Тернопільська міська рада, але це і не донецька міська рада, це Верховна Рада і процедура повинна бути дотримана.  Є обговорення, значить, воно є. Подобається це чи не подобається, ви маєте дотримуватися Регламенту. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Подобається вам чи не подобається, не блокуйте трибуну, і я не буду порушувати Регламент. Півтора місяці прогуляли ви! Та давайте хоч щось до відпустки, а то не заробимо і зарплату не можу платити вам.

Так, народний депутат Момот, Партія регіонів.

 

16:54:04

МОМОТ О.І.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні колеги! Запровадження в Україні загальновизнаних в світі механізмів контролю за визначенням цін в операціях між пов’язаними особами, зокрема за операціями з контрагентами, зареєстрованими в офшорних зонах, сприятиме реалізації основних принципів податкового законодавства та недопущенню  втрат доходів  держбюджету. Прошу підтримати.

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ.  Фракція "УДАР  Віталія Кличка", народний депутат Куренной.

 

16:54:44

КУРЕННОЙ В.К.

Прошу передати слово Оксані Продан.

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ.  Оксані Продан передаємо слово.

 

16:54:50

ПРОДАН О.П.

Оксана Продан, фракція "УДАР Віталія Кличка". Шановні колеги,  шановні народні депутати, ми зараз з вами розглядаємо законопроект, який дуже  сильно впливатиме на розвиток економіки. І всі ми з вами знаємо, що державна статистика свідчить:  економіка України ледь жевріє.  Чи допоможе цей проект? Він  допоможе зупинити тих, які ще вчора думали   вкладати гроші в Україну. 

Чому? Тому що, крім того, держава цим законопроектом  дає собі можливість   впливати на ціни абсолютно всіх інвесторів, які працюватимуть з Україною. Крім того, що держава сьогодні заставить в разі прийняття  цього законопроекту весь великий бізнес додатково  подавати  в податкову службу, в Міністерство доходів і зборів   величезні кіпи документів, що лягає  на вартість і дає можливість контролювати,  і сплачувати штрафи.  Цим законопроектом надаються додаткові преференції окремо визначеним  галузям. Цей проект  дозволяє владі і дозволяє Міністерству доходів і зборів  впливати    на внутрішнє ціноутворення, це те, чого не має в жодній країні.

На минулому тижні я була в  Європі (ми були  в Берліні  з комітетом), де однозначно   представники Міністерства фінансів Німеччини сказали: трансферне ціноутворення не може стосуватися внутрішніх цін. Цим проектом Міністерство доходів і зборів  отримає право впливати на всі підприємства  України.

Я закликаю всіх тих, хто має  будь-яке відношення до економіки України, всіх тих, хто колись працював на виробництві,  не голосуйте  за цей проект, не   затягуйте зашморг на економіці України. Дякую.

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ.  Фракція Комуністичної партії, одна хвилина, Петро Миколайович.

 

16:56:49

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко, фракція Компартії. Ми проголосуємо, але попереджаємо, що це можна розглядати  тільки перший крок  і дуже, так скажемо, нерішучий у наведенні порядку щодо контролю за валютою і грішми, які виходять з території України і практично не повертаються на територію України. Це тільки для того, щоб проконтролювати. А головне –  треба ще жорсткішу політику вводити щодо того, як гроші, які зароблені в Україні, на які витрачалися наші внутрішні ресурси, повернути для того, щоб вони працювали реально на реальну економіку. Ось в чому полягає сьогодні завдання і уряду, і Верховної Ради. Іншого немає. Бо будемо ходити з протягнутою рукою постійно, у Міжнародного валютного фонду просити і таке інше. Що від цього зміниться для економіки України, виходячи з того, що тільки ми проконтролюємо, будемо реально знати. Треба заставити і примусити, щоб ці гроші працювали в економіці України. Тоді це буде реальний другий крок, який дасть реальні зміни у нас для економіки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування. Прошу депутатів підготуватися. Проект Закону (номер 2515) про внесення змін до Податкового кодексу України щодо транспортного ціноутворення для прийняття за основу і скоротити строки підготовки до другого читання наполовину.  Прошу голосувати народних депутатів.

 

16:58:36

За-279

В цілому ставити на голосування? Голосувати будете?

Розглядається проект закону. По фракціях покажіть.

Ставлю на розгляд проект Закону (2015а)  про внесення змін до Закону України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" (щодо надбавки на догляд). Доповідає заступник міністра соціальної політики Коломієць В'ячеслав Миколайович.

Яка процедура? Прошу проголосувати за скорочену процедуру.

 

16:59:41

За-195

Проти – 84, утрималося – 9, не голосувало – 108. Рішення прийнято.

Прошу.

 

КОЛОМІЄЦЬ В.М.

Шановний Володимире Васильовичу! Шановні народні депутати!  Міністерством соціальної політики розроблено проект Закону на виконання соціальних ініціатив Президента України Віктора Федоровича Януковича на 2013 рік.

На даний час розміри надбавки за догляд і відповідної державної соціальної допомоги на дитину-інваліда не залежить від міри втрати її здоров'я. Даним законопроектом передбачено диференціацію розмірів надбавки на догляд в залежності від ступеня втрати здоров'я дитини шляхом підвищення величини надбавки на догляд за дитиною інвалідом, яка нездатна до самообслуговування з 50 до 75 відсотків прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку.

Таким чином в разі прийняття цього закону розмір надбавки на догляд, що призначається до державної соціальної допомоги на дитину-інваліда підгрупи А віком до 6 років, збільшиться з 1 липня на 243 гривні. Таким чином розмір допомоги з надбавкою на догляд відповідно з липня буде складати 1 тисячу 354,8 гривні, а з грудня – 1 тисячу 438,3 гривні. Для дітей віком від 6 до 18 років розмір надбавки зросте з липня відповідно до 302,5 гривні, і таким чином розмір допомоги з надбавкою на догляд на дітей віком від 6 до 18 років з липня буде складати 1 тисячу 533,3 гривні, з грудня –         1 тисячу 628,8 гривні.

Зазначені зміни будуть здійснені більш ніж для 15  тисячі дітей-інвалідів з високою мірою втрати здоров'я. Також законопроектом передбачається встановлення відповідальності одержувачів державної соціальної допомоги за подання недостовірних документів для призначення такої державної соціальної допомоги. Необхідність інформування органів, що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершили ви? Дякую. Сідайте.

Голова Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Валерій Михайлович Сушкевич, увімкніть мікрофон.

 

17:02:13

СУШКЕВИЧ В.М.

Дякую, Володимире Васильовичу.  Народний депутат Сушкевич, фракція "Блоку Юлії Тимошенко", голова Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів.

Шановні колеги, прошу послухати законопроект,  який  стосується діток з інвалідністю. Багато років назад я написав Закон України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам". І всі мої парламентські роки перебування в Раді я намагався, щоб  цей закон профінансований був більш серйозно і в повному обсязі. На жаль, до сих пір цей закон фінансується дуже й дуже непросто.

І сьогодні я просто не  погоджуюсь як  голова комітету, як  автор цього закону з заступником міністра, який сказав, що цей закон передбачає диференціацію  надання допомоги, а, власне, надбавки на догляд за дитиною-інвалідом відповідно до цього  законопроекту.

Мова йде тільки про одне – про те, що сьогодні пропонується  підвищити надбавку на догляд тільки за дітками-інвалідами підгрупи "А". Це просто з важкими, я б сказав би, страшними враженнями інвалідності цих діток, і тільки для них буде  підвищення, я б сказав би так, не дуже суттєве.

Але так чи інакше, я хочу сказати, що Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів підтримав цю  законодавчу ініціативу і пропонує прийняти цей закон у першому читанні.

Хочу звернути увагу на те, що  говорилось на комітеті. Шановні колеги, на сьогоднішній день діти, яких беруть під опіку і  піклування здорові дітки, будуть відповідно до законопроектів, які  зараз зареєстровані у Верховній Раді, які підтримуються урядом, будуть отримувати 2 тисячі 838 гривень або до 3 тисяч 650. Це дуже добре. Це суттєво, коли дітки, які…          

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити.

 

17:04:29

СУШКЕВИЧ В.М.

…підтримуються державою.

Але мова іде сьогодні про діток з інвалідністю. Я хочу сказати, що після цього прийняття законопроекту ця державна допомога разом з надбавкою на догляд буде становити 1 тисячу 355,  до 3 тисяч 533. Ну, це зовсім невеличка сума і вона потребує, безумовно, більшої підтримки.

Але при всьому цьому я звертаюсь до народних депутатів підтримати цю законодавчу ініціативу, яка стосується діток з інвалідністю, з найважчими ураженнями. Прошу підтримати в першому читанні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Є необхідність обговорювати? Прошу записатися. Від фракцій прошу. Думайте, може, і за основу, і в цілому проголосуємо за дітей? Поки думайте, я сказав: поки думайте.

Об'єднання "Свобода", Марцінків.

 

17:05:36

МАРЦІНКІВ Р.Р.

Прошу передати слово Леонову.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу народний депутат Леонов.

 

ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ.  Леонов.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Леонов, я і сказав.

 

17:05:52

ЛЕОНОВ Е.В.

Едуард Леонов, Всеукраїнське об'єднання "Свобода", Крим, Севастополь.

Шановні депутати, шановна президія! Ми розглядаємо зараз законопроект 2015а, в якому піднімається дуже важлива тема, тема матеріальної допомоги родинам, які доглядають за дітьми з важкими ураженнями. Ми повинні розуміти, шановна громада, що на сьогоднішній день в тих інтернатах, в яким утримуються діти, в яких лікуються діти з важкими ураженнями, від яких відмовилися батьки, батьки, які не в змозі вдома утримувати цих дітей. На кожну таку дитину ми витрачаємо з державного бюджету близько двадцяти тисяч гривень щомісяця, на утримання такої дитини в інтернаті. А ми зараз розглядаємо законопроект, в якому тим батькам, які йдуть на звитягу, батькам, які залишають в своїй родині нещасну дитину з тяжкими ураженнями, ми говоримо не про 20 тисяч  гривень, а про якихось там  300 гривень доплати. Тому цей законопроект явно  недостатній, уряд явно недостатньо в цьому законопроекті визначив державну допомогу, треба її збільшувати.

Ми будемо підтримувати цей закон в першому. В жодному випадку я прошу  не ставити в цілому  цей законопроект  сьогодні, тому що він потребує суттєвого доопрацювання. Тому що, окрім того, що тут закладені позитивні норми, які стосуються того,  щоб хоч трішечки підвищити соціальне забезпечення родинам, які доглядають за хворими дітьми, але водночас цим законопроектом намагаються надати можливість чиновнику, інспектору без рішення суду за своїм власним визначенням забрати назад частину  тої пенсії  жалюгідної, яка була виплачена, якщо чиновник визнає… вирішить, що нібито необґрунтовано було надано цю пенсію.  В жодному випадку  без рішення суду не можна у цих знедолених людей щось забирати. Тому ми підтримаємо цей  законопроект як малесенький крок на покращання становища цих родин, але вимагаємо збільшення посилення соціального забезпечення цих родин. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Партія регіонів. Народний депутат Зац.

 

17:08:03

ЗАЦ О.В.

Я прошу передать слово Александру Николаевичу Стояну.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу передати.

 

17:08:09

СТОЯН О.М.

Олександр Стоян, фракція Партії регіонів. Дуже добре, що голова Комітету  з питань інвалідів, пенсіонерів сказав, що треба підтримати цей законопроект, бо він сам признався, що багато років назад він вносив  таку пропозицію. Ще тоді, за часів уряду Тимошенко, наш колега вносив цей законопроект, і тоді уряд не спромігся нічого допомогти інвалідам. І тільки Президент України   Віктор Федорович Янукович  з соціальними ініціативами запропонував повернутися  до цієї, дійсно, важкої категорії наших дітей.

А збільшення значні. Дивіться, на  240 гривень, на 350 гривень. І сьогодні інвалід дитинства буде отримувати більше, чим отримує робітник мінімальну заробітну плату. Це дуже добре.

І коли  кажуть "це поки що копій очки",  я кажу: ні, це суттєвий крок підтримки дітей-інвалідів.

Безумовно, треба йти до другого кроку, треба піднімати всі виплати на рівні прожиткового мінімуму. Але я прошу всіх, давайте зараз проголосуємо, не будемо на цій темі спекулювати, тому  що попередні уряди не спромоглися    нічого зробити, а ми крок за кроком, виконуючи ініціативи Президента, підвищуємо соціальні стандарти.

Я пропоную зараз проголосувати за цей законопроект в цілому. Партія регіонів повністю буде його підтримувати, тому що це важливий соціальний законопроект. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "УДАР Віталія Кличка", народний депутат Розенко.

 

17:09:48

РОЗЕНКО П.В.

Павло Розенко, фракція "УДАР Віталія Кличка". Ну традиційне питання до Міністерства соціальної політики і до вас, Володимир Васильович.

От дивіться, є у нас сьогодні прекрасний приклад – міністр доходів і зборів. Він знайшов у нас можливість сьогодні прийти і презентувати свій законопроект. Міністр соціальної політики і праці Королевская третій раз вже ігнорує свій обов'язок представляти тут законопроекти міністерства і Кабінету Міністрів України.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У відрядженні! У відрядженні вона!

 

РОЗЕНКО П.В. Значить, ну відрядження, а таке враження, що вона постійно у нас у відрядженнях, а в той час проводяться тендери в міністерстві і розграбовуються державні кошти.

Тепер щодо безпосередньо законопроекту, про який ми говоримо. Ну, знаєте, колеги, не треба хизуватися великими досягненнями, що цей законопроект щось суттєво підвищить. Насправді, якщо подивитися його суть, підвищення абсолютно мізерне.

І до речі, у нас є конституційна норма, в якій чітко написано, що розмір соціальних допомог не може бути в Україні менше прожиткового мінімуму.

В цьому законопроекті і в цьому законі в нас написано, що надбавка за догляд складає лише 50 відсотків від прожиткового мінімуму, а уряд пропонує його збільшити до 75 відсотків прожиткового мінімуму. Так може давайте вже потрохи, хоча б для дітей-інвалідів надбавку за догляд робити вже щонайменше прожитковий мінімум.

І, Володимире Васильовичу, чому не можна цей голосувати законопроект в цілому? Бо, окрім підвищення соціальних допомог, тут є друга страшна норма, яка передбачає, що кожен набувач допомоги такої має бігати в Управління соціального захисту населення і доводити, що, не дай Бог, йому щось не переплачують. А от, якщо йому переплатять на 10 гривень, то орган соціальної політики має право без рішення суду. Увага! Без рішення  суду позбавити її цієї соціальної допомоги. Тому ці новшества уряду жодним чином пропускати і…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Томенко, фракція "Батьківщина".

 

17:12:10

ТОМЕНКО М.В.

Шановні колеги, фракція "Батьківщина" буде підтримувати даний законопроект. Але хочу звернути увагу на низку застережень такого загального характеру і практичного характеру.

Ми ще раз, в черговий раз, наполягаємо і вимагаємо від уряду виконати норму Закону про бюджет на 2012 рік, де чітко було передбачено за результатами першого кварталу переглянути всі соціальні видатки в бік їх підвищення і внести до Верховної Ради нову редакцію Закону про бюджет, за якою не лише одній категорії, дітям-інвалідам, а всім громадянам України збільшити соціальні виплати щонайменше на інфляцію і щонайменше на погіршення, умовно кажучи, індекс погіршення життя країни.

Якщо уряд за півроку спромігся лише для кількох соціальних категорій запропонувати підвищення соціальних видатків, це говорить про те, що, очевидно, він не просто не виконує Закон про бюджет, він не має реальної можливості виконати зобов'язання, які брав перед громадою.

Друга позиція. Я відвідував не один заклад, де виховуються і живуть діти-інваліди. І хочу вам сказати, що не менш нагальною проблемою є проблема адекватного фінансування цих закладів, і зокрема в частині іншої системи тарифів і набору людей. Тобто сьогоднішній день, от уявіть собі, діти-інваліди, які мають серйозні надскладні вади, їх виховує така сама кількість вчителів як в нормальних школах. Тобто, наприклад, один психолог по такій кількості як, наприклад, в загальній школі. Одна людина, яка займається їхнім здоров'ям. Як можна таких складних дітей підтримувати такій малій кількості вихователів?

Тому моя пропозиція так само як колег – підтримати в першому читанні і подумати, щоби ми, ухвалюючи в цілому, і розширили категорію соціальної допомоги.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Цибенко, фракція Комуністичної партії.

 

17:14:25

ЦИБЕНКО П.С.

Дякую. Фракція комуністів, голова Комітету соціальної політики і праці.  Шановні колеги, шановні громадяни України, безумовно, фракція Компартії України підтримає цей законопроект. Можна сперечатися про те, чи це достатній крок у потрібному напрямку чи недостатній, але найголовніше, що це крок в потрібному напрямку.

По-друге, чого бракує цьому документу? Йому бракує комплексності. Бо, дивіться, збільшуємо допомогу на догляд за дитиною-інвалідом, але навіть не за всіма дітьми інвалідами, а лише за дітьми-інвалідами групи А, тобто з найбільш важкими ураженнями. Це, безумовно, не годиться.

І, сказавши "А", треба говорити "Б", я маю на увазі, повертаючись до проблеми комплексності, ми чекаємо від уряду, що будуть внесені зміни до Державного бюджету України по збільшенню соціальних виплат і ветеранам війни, і дітям війни, і ветеранам чорнобильцям задля того, щоби вирішувати цю проблему комплексно. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Всі висловились? Ставлю на голосування. Прошу підготуватися. Не стійте, а голосуйте своїми кратками.

Ставлю на голосування проект Закону (номер 2015а)   про внесення змін до Закону України "Про державну соціальну допомогу  інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" (щодо надбавки на догляд) за прийняття за основу і доручити комітету скоротити строки їм підготовки до другого читання на половину.  Прошу народних депутатів голосувати.

 

17:16:35

За-377

Розглянемо зараз одне питання і об'явлю перерву. Розглядається проект Закону (2834) про внесення змін до Митного кодексу України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи.

То ви півтора місяці блокуєте, а тепер ви хочете перерву. Одне питання зараз розглянемо і будемо… Да. Да! Доповідає голова комітету… (Шум у залі) Та я об'явлю перерву! Доповідайте, доповідайте закон. Давайте доповідайте.

 

17:18:05

ХОМУТИННІК В.Ю.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні колеги! До вашої уваги пропонується законопроект 2834… 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз розглянемо одне питання і я об'явлю. І ваше і ваше, ви з ними говоріть. Не хочуть працювати ніхто. Ну, що я можу?! Доповідайте.

 

ХОМУТИННІК В.Ю. …щодо змін  у Митному кодексі у зв’язку із створенням Міністерства доходів і зборів. Це мова йде про законопроекти, які приймалися, 3 законопроекти аналогічні. Перший розглядався щодо змін до Податкового кодексу. Зараз мова йде зміни до Митного кодексу. До законопроекту надійшло 63 пропозиції, з них 60 враховано повністю або частково, 4 відхилено.

З урахуванням того, що законопроект був відпрацьований в комітеті, погоджений з міністерством, ми можемо голосувати його в цілому.

Єдина ремарка для стенограми,  технічне уточнення.

Редакційні зміни до поправки 28. Слова "на всій митній території  України розташувати"  після слів  "передбачених цим кодексом", а слова "в тому числі" виключити.  З врахуванням  цього технічного уточнення є пропозиція голосувати в другому     читанні та в цілому. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Поправка номер 3, народний депутат Блавацький.  Народний депутат є Блавацький? Я прошу, 3 поправка, яка відхилена, народний депутат Блавацький.

 

17:19:56

БЛАВАЦЬКИЙ М.В.

Наполягаю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  1-а врахована, вона врахована. (Шум у залі)

Добре,  сідайте голосувати, і я ставлю  1-у поправку.  Проходьте, сідайте. Ви бійку хочете, чи що ви хочете? Сядьте, я  дам  1 поправку Розенка. Ну сідайте! (Шум у залі)

 Я прошу депутатів підготуватись, я   поставлю продовжити  роботу сесії.  А потім по судам будете ходити! Сідайте, я поставлю на голосування.

Депутати підготувалися до голосування? Давайте розглянемо одне питання, і я закрию сесію. Чи я поставлю на голосування продовжити роботу сесії, засідання? А коли ж ми працювати будемо? Півтора місяця не працювали.

Відповідно до пункту 15 частини першої статті 27 Регламенту Верховної Ради України вимагаємо оголосити перерву для проведення консультацій з питань порядку денного та виголошення заяви. Ви будете зараз заяву виголошувати? Та не кричіть. А де керівники фракцій? Олександре Сергійовичу! Керівники фракцій.

Вечірнє засідання сесії оголошую закритим. Завтра о 10-й годині продовжимо.

 

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку