ЗАСІДАННЯ ДЕВ'ЯНОСТО ВОСЬМЕ

 

Сесійний зал Верховної Ради Україні.  2 липня 1992 року.  16 година.

 

Веде засідання  Перший  заступник  Голові   Верховної   ради України ДУРДИНЕЦЬ В.В.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати!  Прошу підготувався до поіменної реєстрації.

 

     Прошу зареєструватися.

 

     У залі 371 народний  депутат.  Вечірнє  засідання  Верховної Ради Україні оголошує відкритим.

 

     Шановні депутати!  Під  час обідньої перерві члени Президії, представники постійних комісій,  голови яких відсутні з  поважних причин,    за    участю    Першого    віце-Прем'єр-міністра    та віце-прем'єрМіністрів обговориш внесені  проекті  постанов,  і  в урахуванням  виступів  народних  депутатів  погоджувальна комісія Президії Верховної Ради і Кабінеті Міністрів  підготувала  проект поставові.  Ми дійшли висновку, що є необхідність обговорити його в постійних комісіях протягом 30 хвилин.

 

     3

 

     Пропонується такий порядок подальшої роботи.  Біля  столиків реєстрації  ви  отримаєте ці проекти.  Зараз я вам скажу,  в яких місцях будинків Верховної Ради комісії зберуться,  щоб обговорити і  максимально  врахувати  всі  принципові  пропозиції,  які були висловлені під час обговорення:

 

     Комісія мандатна і з питань депутатської етики -  кімната  N 2, другий поверх;

 

     у закордонних справах - ложа Президії;

 

     у питаннях законодавства і законності - кабінет N 14, вулиця Грушевського, 18/2;

 

     з питань правопорядку та боротьби із злочинністю - кабінет N 8, вулиця Грушевського, 18/2;

 

     з питань   державного  суверенітету,  міжреспубліканських  і міжнаціональних відносин - кабінет N 7, там же;

 

     у питаннях  діяльності  Рад  народних  депутатів,   розвитку місцевого самоврядування - хол третього поверху, центр;

 

     з питань планування, бюджету, фінансів і цін - зал Президії;

 

     з питань   економічної   реформи   і   управління   народним господарством - кімната N 12, вулиця Іжевського, 18/2;

 

     з питань розвитку базових галузей народного  господарства  - кімната N 11, там же;

 

     з питань  будівництва,  архітектури  та житлово-комунального господарства - хол третього поверху, справа;

 

     з питань агропромислового комплексу - хол третього  поверху, зліва;

 

     з питань відродження та соціального розвитку села - кінозал;

 

     4

 

     у питаннях  соціальної  політики  та  праці  - кімната N 10, вулиця Грушевcького, 18/2;

 

     у питаннях екології та раціонального  природокористування  - кімната N 20, другій поверх;

 

     з питань  Чорнобильської катастрофи - кабінет голови комісії Яворівського;

 

     з питань здоров'я людини - кімната N 6, третій поверх;

 

     з питань народної освіти і  науки  -  кімната  N  7,  третій поверх;

 

     з питань  культури  та  духовного відродження - кімната N 8, третій поверх;

 

     у справах жінок,  охороні сім'ї,  материнства і дитинства  - кімната N 17а, другій поверх;

 

     у справах ветеранів,  пенсіонерів,  інвалідів, репресованих, малозабезпечених і воїнів-інтернаціоналістів - ложа Уряду;

 

     у справах молоді - кімната N 18а, другій поверх;

 

     у правах людині - кімната N 21, перший поверх;

 

     з питань  обороні  і  державної  безпека  -  хол  біля  ложі Президії;

 

     з питань  гласності та засобів масової інформації - хол біля ложі Уряду.

 

     Пропонується зібратися,  обговорити   проект   протягом   30 хвилин,  а потім продовжити його розгляд. Після того, як приймемо постанову,  пропонується відвести час для "Різного".  У "Рівному" за  проханням  великої групи народних депутатів надамо можливість виступити від віруючих народному депутату митрополиту Агафангелу.

 

     5

 

     І ще одне.  Шановні депутати!  Сьогодні багато  питань,  які включені до порядку денного,  не розглянуто.  Отже, їх треба буде розглянути  завтра.  Крім  того,  завтра  ми  повинні  розглянути питання про довіру Уряду, про що сьогодні проголосували.

 

     Від імені  Президії  Верховної  Ради звертаюся до всіх,  хто придбав квитки до місці свого постійного  проживання,  врахувати, що завтра ми працюватимемо весь день.

 

     Оголошується перерва на 30 хвилин для роботи в комісіях.

 

     /Після перерви/

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні  депутати!  Прошу  займати робочі місця, будемо продовжувати роботу.

 

     Починаємо розгляд висновків постійних комісій  щодо  проекту Постанови Верховної Раді України про Постанову Кабінету Міністрів України  "Про  внесення  змін  до  системи  регульованих  цін  на продовольчі товари".

 

     Ми щойно   закінчили   обговорення  цього  проекту.  Є  така пропозиція  щодо  порядку  розгляду  проекту  постанови.  Якщо  у постійних  комісій  будуть  зауваження,  тоді  від мікрофона чи з трибуни представник комісії викладе висновок комісії.

 

     Від Комісії мандатної і з питань  депутатської  етики  слово має депутат Рябоконь.

 

     РЯБОКОНЬ В.П.,   голова   Комісії   Верховної  Ради  України мандатної і з питань депутатської етики /Барський виборчий округ, Вінницька область/.

 

     6

 

     Комісія пропонує ввести такі зміни, доповнення до проекту.

 

     У пункті   1   замість   слова  "одноманітних"  пропонується записати "без одночасного введення".

 

     Пункт 2 пропонується викласти в  такій  редакції:  "Кабінету Міністрів України забезпечити виплату компенсації за червень 1992 ропу не пізніша  10  липня  цього  року,  максимально  спростивши механізм  виплати,  передбаченій  постановою  Уряду",  і  далі за текстом.

 

     І пропонується  пункт  3:  "Кабінету  Міністрів  України  за підсумками  другого кварталу провести індексацію заробітної плати в  галузях  невиробничої  сфери,  а  також  виплат   пенсіонерам, студентам,    іншим    соціальне   незахищеним   громадянин,   що фінансуються з бюджету".

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Може,  ми зробімо такт чином: вислухаємо всіх, а потім ні доучуємо.  /Шум у залі/.  Розглядати по пунктах?  /Шум у залі/. Гаразд, давайте віх комісій.

 

     ГОЛОВАТИЙ С.П.,  член  Комісії  Верховної  Рада  Україні   у закордонню  справах  /Сирецький  виборчій  округ,  м.  Київ/.  На засіданні Комісії у закордонних справах були присутні 14 чоловік. Ми  пропонуємо у пункті і зазначити:  "Вважати Постанову Кабінету Міністрів Україні "Про внесення змін в системі  регульованих  цін на  продовольчі  товарі"  від  30  червня  1992  року  за  N  359 помилковою".

 

     Пункт 2  викласти   у   такій   редакції:   "У   зв'язку   з невідворотністю   процесів,   започаткованих  впровадженням  цієї постанові,  доручив Кабінету Міністрів переглянуті механізм... "і далі за текстом.

 

     7

 

     Голосувала 10 членів комісії - "за", 4 - "проти".

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Другий мікрофон.

 

     МАЦЯЛКО Н.В.,   генеральний   директор  Української  газової корпорації "Укргаз" /Кременецький виборча!  округ.  Тернопільська область/. Василю Васильовичу! Ми так будемо до ночі все збирати і голосувати,  Напевно,  треба  всі  пропозиції  віддати   депутату Білоблоцькому,  нехай він з кимось їх опрацює і близько 18 години внесе загальні пропозиції.  Бо якщо  від  кожної  комісії  будуть вносити  пропозиції,  ми  витратимо дві,  три години часу.  Нехай комісія узагальнює, а ми давайте далі працювати.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Можливо, так. Третій мікрофон.

 

     БІЛИЙ В.П.,  член Комісії Верховної Ради  України  з  питань відродження  та  соціального  розвитку села /Дубнівський виборчий округ,  Рівненська область/.  Шановні народні депутати!  Шановний Василю Васильовичу! Хочу підтримати колегу Мацялко. Дійсно, у нас 24 комісії і кожна мав свої поправки.  уявіть,  що ми  заслухаємо всі комісії,  але що робитимемо далі? Тому пропоную проголосувати за те,  щоб усі пропозиції вдати в одну комісію, підготувати один проект постанові,  а завтра проголосувати. Або ви, як головуючий, приймете одноособово рішення, щоб не марнувати час.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Перший мікрофон.

 

     8

 

     СЕРЕБРЯННИКОВ Ю.П.,  член Комісії Верховної Ради  України  з питань    розвитку   базових   галузей   народного   господарства /Калинівський виборчий округ,  Донецька область/.  Наша  комиссия приняла решение необычное. У нас единогласно проголосовали за то, чтобы не принимать  вообще  никакого  постановления.  Потому  что рассматриваемы  сегодня  вопрос  является  элементом более общего вопроса,  который будет  рассматриваться  завтра.  Это  вопрос  о доверии  Кабинету Министров.  Завтра мы и поручим новому Кабинету Министров или Кабинету Министров,  который останется,  что  нужно делать далее.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні  депутати!  Ми хотіли,  щоб наша комісія висловилася,   а   потім   після    постатейного    обговорювання відредагувати проект і прийняти в цілому постанову.

 

     Але, дійсно,  щоб  не  гаяти  часу,  пропоную всім постійним комісіям свої  висновки,  зауваження  передати  Миколі  Петровичу Білоблоцькому,   Погоджувальна   комісія  узагальнить  їх,  внесе доопрацьований проект постанови Верховної Ради.  Приймається? Хто за таку пропозицію, прошу проголосувати.

 

     "За" - 285. Рішення прийнято.

 

     Прошу голів  і представників постійних комісій передати свої пропозиції і висновки Миколі Петровичу Білоблоцькому.

 

     ГРИНЬОВ В.Б., заступник Голови Верховної Ради України /Індустріальний виборчий округ, Харківська область/. У мене така пропозиція.

 

     9

 

     Тут висловлювалася пропозиція зовсім не приймати  постанови. Може,  ми  все-таки  проголосуємо  як за основу?  Це не відмінить нашого попереднього рішення.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Є така думка і пропозиція.  Можна  поставити  на голосування,   якщо   ви   наполягаєте?   Не  треба?  Тоді  нехай доопрацюють і внесуть на  розгляд  погоджений  проект  постанови. Домовились?

 

     Шановні народні  депутати!  Зараз  16 година 52 хвилини.  На виступ у "Різному"  записалось  багато  бажаючих.  Переходити  до розгляду інших питань немає ніякого сенсу.

 

     Я зроблю  оголошення  після  того,  як  закінчимо  "Різне" і приймемо постанову Верховної Ради. Зараз - "Різне".

 

     Слово надається   народному   депутату    Саввіну    Олексію Михайловичу. За ним виступатиме депутат Дудченко.

 

     САВВІН О.М.,  митрополит  Агафангел  /Староміський  виборчий округ,  Вінницька область/.  Шановні народні  депутати!  Шановний головуючий!  Я  хочу  оголосити  звернення  віруючих  Української православної  церкви  до  Верховної  Ради,   Президента   України Кравчука Леоніда Макаровича та народних депутатів:

 

     "Ми, віруючі   Української  православної  церкви:  єпископи, духовенство,   чернецтво,   студенти   семінарій,    представники Українських   православних   братств  та  миряни  -  люди  різних національностей,  громадяни  України   дуже   стурбовані   заявою Верховної   Ради   України   про   невизнання  канонічних  рішень Харківського архієрейського собору  УПЦ,  на  якому  було  обрано нового

 

     10

 

     предстоятеля нашої святої церкви митрополита Володимира /Сабодана/.

 

     Всеукраїнський помісний собор,  що відбувся 26 червня  цього року  в  Києво-Печерській  лаврі,  одностайно  суворо  засудив за церковні злочини колишнього митрополита Філарета  /Денисенка/  та підтвердив  канонічність  постанови  Харківського  архієрейського собору про звільнення його з посади предстоятеля УПЦ  і  скинення його   із   священного   сану   та  обрання  нового  предстоятеля Української   православної    церкві    митрополита    Володимира /Сабодана/.  Тому  блаженніший Володимир,  митрополит Київський і всієї України, був обраний таємним голосуванням на альтернативній основі і в єдиний законним і канонічним предстоятелем Української православної церкви, якого на теперішній час визнали предстоятелі помісних православних церков світу.

 

     У зв'язку  з  тим,  що  Філарет  /Денисенко/  не  підкорявся рішенням Харківського архієрейського собору і  продовжує  вносити велику  смуту  в  життя Української православної церкви,  яка мав право юридичної  особи,  звертаємося  до  вас,  шановний  Леоніде Макаровичу,   як  до  Президента  України  та  до  всіх  народних депутатів парламенту з проханням допомогти силою закону  провести в   життя   рішення  юридичної  організації,  якою  в  Українська православна церква.

 

     Філарет /Денисенко/   зобов'язаний   негайно   звільнити   і передати  призначеній  Харківським  архієрейським собором комісії офіційну резиденцію по вулиці Пушкінській,  36  і  Володимирський кафедральний   собор   у  Києві,  а  також  усе  майно  і  справи Української православної церква.

 

     Якщо таке рішення не буде проведено в життя, то Собор УПЦ

 

     11

 

     знімає з себе відповідальність за ті  наслідки,  які  можуть статися, коли обурений народ піде силою брати резиденцію і собор, що єпископат УПЦ до цього часу стримує.

 

     Ми з  усією  відповідальністю  наполегливо  просимо  негайно притягнути   до  відповідальності  Філарета  /Михайла  Антоновича Денисенка/ за ту смуту та ворожнечу,  яку вій сіє останнім  часом серед   віруючих,   використовуючи   політичні   гасла.  За  його благословенням та під керівництвом  особистого  секретаря  Бориса Табачика бойовики незареєстрованої воєнізованої організації УНСО, ідеологія якої  наближається  до  фашистської,  штурмували  святу Києво-Печерську  лавру  з метою її захоплення перед приїздом туди митрополита   Володимира    /Сабодана/,    по-звірячому    побили священиків,  ченців,  навіть маленьких дітей та старих, що можуть засвідчити відеозапис та багато свідків.

 

     Дуже прикро, що державне радіо та телебачення фактичне стали на бік позбавленого сану Філарета /Денисенка/, постійно передають інформацію,  спрямовану проти УПЦ,  її священноначалія,  що  дуже ображає релігійні почуття православних віруючих.  По Українському телебаченню  прозвучала  заява  так  званого   Комітету   захисту українського православ'я,  до складу якого входять деякі депутати Верховної Ради України:  Червоній, Шевченко, Поровський, командир УНСО Корчинський, секретар Філарета Борис Табачик, використовуючи фарс "об'єднання" УПЦ в особі  Філарета  з  частиною  Української автокефальної православної церкви.  Цей комітет фактично оголосив боротьбу  проти  Української  православної  церкви   під   гаслом боротьби  з  "агентами  спецслужб"  іноземних держав,  за духовне відродження України.  Таким чином,  оголошено  терор  проти  прав віруючих, свободи віросповідання, робиться ставка

 

     12

 

     на силові методи у вирішенні релігійних проблем.

 

     Вважаємо, що   "зелене   світло"   дія   всіх   вищезгаданих протизаконних дій відкрила своєю некомпетентною  заявою  Президія Верховної  Ради України,  якою не визнаються рішення Харківського архієрейського собору УПЦ.  На наш погляд, ця заява грубо порушує Закон  України  про свободу совісті та релігійні організації,  де зафіксовано положення про те,  що в Україні  церква  відокремлена від  держави.  Ми  просимо Верховну Раду відреагувати на заяву її Президії та скасувати її як протиправну. Втручанню держави у суто внутрішні   церковно-канонічні   справи  у  правовій  Українській державі місця не повинно бути.

 

     Просимо також надати митрополиту Володимиру право  виступати по Українському телебаченню та радіо,  друкуватися в пресі. На це він і всі єпископи УПЦ мають  конституційне  право  як  громадяни України.

 

     Ми вимагаємо  звільнити  Володимирський  собор та резиденцію Київського  митрополита  від  бойовиків  УНСО  та  повернути   їх законним власникам. Фашистам не місце у святому храмі!

 

     Ми, єпископи  Української православної церкви,  духовенство, віруючі,  надіємось на вашу  мудрість,  прихильність  до  ідеалів справедливості та прав людини.

 

     Ми віримо,  що  ви  побачите правдиве обличчя Філарета і па, хто керує ним проти нашої святої церкви.  Треба всім  усвідомити, що як зрадник УПЦ він не принесе користі і УАПЦ, з якою він тепер об'єднався,  призначив  себе  заступником  патріарха   УАПЦ.   Це об'єднання    відбулося    на    суто   політичній,   а   не   на церковноканонічній основі,  бо відбулося  без  рішення  Помісного собору і без благословення всіх

 

     13

 

     православних патріархів.  Тим  більше,  що після позбавлення сану Денисенко як громадянин не мав  права  виступати  від  імені церкви.

 

     Своїм об'єднанням  з  частиною УАПЦ Філарет перекреслив наші надії на діалог з УАПЦ  щодо  об'єднання  з  ними  на  канонічній основі.  Ось  чому  ми  просимо  Президента  України  та народних депутатів України не  тільки  визнати  наше  вільне  демократичне обрання    нового   предстоятеля   УПЦ   митрополита   Володимира /Сабодана/,  а  й  сприяти  йому  у  всіх  службових  справах  по наведенню  порядку  і  миру в церкві,  яка прямує іншим шляхом до своєї повної незалежності,  без  розриву  молитовних  відносин  з Вселенським  православ'ям  у нових умовах її життя - у незалежній нашій Українській державі.

 

     До цього ми будемо закликати свою  паству,  присвятимо  свої молитви і сили, щоб Господь дав нам сили, кріпость та єдність щоб Господь благословив усіх нас миром".

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Закінчуйте, будь ласка.

 

     САВВІН О.М.  До речі,  в Почаївській лаврі побили монаха і в неділю,   мотивуючи   дозволом  Кравчука  Леоніда  Макаровича  та районного прокурора,  збираються разом із загоном безпеки  робити напад   на   лавру.   Подібне   твориться   в   Рівному,  луцьку, ІваноФранківську та в інша містах.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Закінчуйте, будь ласка.

 

     САВВІН О.М. Потрібно терміново винести правдиве рішення, щоб заспокоїти віруючих України.

 

     Дякую.

 

     14

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Я   всіх  закликаю  дотримуватися  встановленого порядку і регламенту.  Пам'ятайте,  регламент до трьох хвилин. Не треба зловживати терпінням депутатів.

 

     Слово надається    народному   депутату   Дудченку   Віталію Івановичу. За ним виступатиме народний депутат Спис.

 

     ДУДЧЕНКО В.І.,  голова раді  федерації  профспілок  Одеської області /Біляївський виборчий округ,  Одеська область/. Федерация независимых  профсоюзов  Украины   поручила   мне   выступить   с заявлением.

 

     "Заява президії   ради   Федерації   незалежних   профспілок України.

 

     5 червня цього року  учасники  "круглого  столу"  за  участю Президента  та  представників  профспілкових  об'єднань підписали комюніке,  яким визначили основні  принципи  взаємодії  з  питань соціального захисту населення.

 

     Зокрема, дійшли  згоди,  що  профспілки  братимуть  участь у підготовці проектів постанов,  розпоряджень та інших  нормативних актів Кабінету Міністрів, що стосуються інтересів трудящих. Таким чином,  було започатковано цивілізовані  відносини  ніж  органами виконавчої  влади і профспілками як один з елементів стабілізації соціально-політичної обстановки в Україні.  Всупереч домовленості лише  в червні Кабінетом Міністрів без відома профспілок прийнята Постанова "Про внесення  змін  до  системи  регульованих  цін  на продовольчі  товари".  В  результаті  ціни  на  життєво необхідні продукти - хліб,  молоко,  олію,  фрукти,  макаронні вироби, жири зросли  в  декілька разів,  і ват стали недоступними в біологічно необхідній кількості не лише для

 

     15

 

     соціальне вразливих  верств  населення,  а  й  для   значної частини працюючих.

 

     За період  з  1  січня  1991  року по 1 січня 1992 року ціни зросли в середньому в 27,9 раза, в той час коли зарплата - лише в 9,8  раза.  Крім  того,  за згодою Кабінету Міністрів з 22 червня цього  року  вдвоє  підвищено  тарифи  на  перевезення  пасажирів залізничним   транспортом.  За  нашими  прогнозними  розрахунками мінімальний споживчий бюджет у середньому на душу населення склав у  червні  5563  карбованці,  а  мінімальні  витрати  на  основні продукти харчування,  оплату житла та  проїзд  на  роботу  склали майже  3000  карбованців,  і  це без урахування підвищення цін на продовольчі товари з  1  липня.  За  таких  обставин  мінімальний розмір  заробітної  плати забезпечує мінімальний споживчий бюджет тільки на 17 відсотків,  а потреби  в  найнеобхідніших  продуктах харчування - на третину.

 

     У зв'язку з цим рада Федерації незалежних профспілок України пропонує  офіційно  Указом  Президента  встановити  фізіологічний прожитковий  мінімум  як  гарантію  забезпечення мінімуму доходів населення. Це - перше.

 

     Друге. Визначити    рівень    забезпеченості    не     нижче фізіологічного  мінімуму  - як межу,  яка дав право на соціальний захист.

 

     Третє. До кінця п'ятої сесії  ввійти  до  Верховної  Ради  з пропозицією про відміну зазначеної постанови.

 

     Четверте. Відповідно   до  комюніке  Президента  України  та представників  профспілкових  об'єднань  від  5  червня   негайно провести засідання "круглого столу" з метою обговорення ситуації, що склалася.  У разі неприйняття в оперативному  порядку  рішучих заходів щодо соціального захисту населення, враховуючи

 

     16

 

     масові вимоги профспілкових організацій, а також те, що Уряд не відреагував на вимоги профспілок,  викладені в  заяві  від  12 червня  1992  року,  Рада  ФНП  України  змушена  буде  виступити організатором  профспілкових  дій  з  метою  впливу   на   органи виконавчої влади".

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово надається народному депутату Спису.

 

     СПИС М.М.,  голова  Комісії  Верховної Ради України з питань гласності та  засобів  масової  інформації  /Ялтинський  виборчий округ,   Республіка  Крим/.  Уважаемые  народные  депутаты!  Хочу довести до вашего сведения заявление межпарламентской  ассоциации "За гражданский мир и межнациональное согласие".

 

     "28 июня   1992   года   в  Симферополе  был  жестоко  избит Колисниченко Вадим Васильевич,  народный депутат Республики Крым, руководитель депутатской группы Верховного Совета Крыма "За мир и согласие",  один  из   инициаторов   организации   и   проведения Всекрымского  конгресса  народных депутатов всех уровней "За мир, демократию и гражданское согласие".

 

     Организаторы и  исполнители  этого  преступления   пока   не известны,  но  предельно ясно то,  что оно явилось результатом не случайного стечения обстоятельств,  а вытекает из логики развития политических процессов на полуострове.  Нетрудно догадаться,  что вдохновителями этой гнусной акции явились те  силы,  которые  уже длительное   время   в   угоду   своим  политическим  амбициям  и карьеристским целям преднамеренно нагнетают политические  страсти в Крыму, насаждают сепаратистские настроения и,

 

     17

 

     прикрываясь демагогическими лозунгами,  псевдопатриотическим позерством, толкают жителей полуострова в пучину хаоса и анархия.

 

     Именно эти силы не приемлют гражданскую позицию Колисниченко и  его  сторонников.  Случившееся свидетельствует о том,  что эти вин,  исчерпав в политической борьбе аргументы и довода, чувствуя слабость и несостоятельность своих позиций,  перешли к применению грубой физической  силы,  обнажив  тем  самым  всю  надвигающуюся опасность.   Избиение   Колисниченко  -  это  выступление  против стабилизации обстановки в Крыму,  сохранения целостности  Украшен при    предоставлении    Крыму   самых   широких   полномочий   в экономической, социальной и культурной сферах, мира, спокойствия, благополучия каждого крымчанина.

 

     Межпарламентская ассоциация    "За    гражданский    мир   и межнациональное   согласие",   объединяющая   многих    депутатов Верховного  Совета  Украине  и  Верховного  Совета  Крыма,  резко осуждая подобные  действия,  обращается  к  депутатам  Верховного Совета  Республики  Крым  с  призывом  дать принципиальную оценку этому вопиющему факту,  положить  конец  имеющим  место  уступкам различном  сепаратистским  силам,  принять  необходимые  меры  по обеспечению  нормальной  деятельности   депутатов   в   интересах населения Крив.

 

     Межпарламентская ассоциация   обращается  ко  всем  здоровым политическим движением в Крыму с призывом заявить свою решимость, активно  противодействовать  любым попыткам ввергнуть крымчан,  а вместе с ними и Украину в межнациональную рознь,

 

     18

 

     в политические, экономические, социальные потрясения.

 

     Межпарламентская ассоциация   считает,   что   о   принятием Верховным  Советом  Украины  законодательных актов,  определяющих статус  Крыма  и  разграничивающих  полномочия   между   органами государственной   власти   и  управления,  созданы  благоприятные условия  и  возможности  для  переориентации  деятельности   всех политических  сил  из  сферы  политической  конфронтации  в сферу консолидации и сотрудничества для преодоления кризиса, проведения необходимых экономических реформ во имя блага людей труда.

 

     Мы обращаемся   с   призывом   объединить   наш  усилия  для использования этих возможностей".

 

     Спасибо за внимание.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово надається народному депутату Васильеву. За ним виступатиме народний депутат Михайло Горинь. Немає?

 

     Слово надається    народному    депутату   Хмарі.   За   ним виступатиме...  Тут депутати  записалися,  а  в  залі  їх  немає. Депутат  Чорновіл  є?  Немає.  Депутата  Сметаніна  немає,  він у відрядженні. Депутат Коржик є? Є.

 

     Прошу, Степане Ільковичу.

 

     19

 

     ХМАРА С.І.,  член Комісії Верховної Рада  України  о  питань державного  суверенітету,  міжреспубліканських  і міжнаціональних відносин  /Індустріальний  виборчий  округ,  Львівська  область/. Заява   Української   консервативної  республіканської  партії  з приводу ситуації,  що складається внаслідок підписання в Дагомисі угоди між Україною і Росією.

 

     "Проаналізувавши Дагомиську  угоду  між  Україною  і Росією, провід УКРП однозначно оцінює її такою, що спрямована на подальше колоніальне закабалення України Російською імперією.

 

     Угодою передбачено:   відкритість   кордонів,   що  виключає державну незалежність України;  економічну залежність України від Росії   через  прив'язування  промислових  підприємств,  особливо оборонних,  до російського промкомплексу під ширмою кооперативних зв'язків;  закріплення  військово-морських баз Росії на території України і збереження домінуючого становиш російських збройних сил в Україні,  замаскованих під стратегічні сили об'єднаних сил СНД, що суперечить проголошеному Україною  принципові  позаблоковості, президентському  Указу  від  7  квітня 1992 року і є поворотом до кабальних, але не ратифікованих мінських угод від 14 лютого цього року;  посилання  на  Україну військових з Росії і прийняття ними присяги  на  вірність  Росії;  підготовку  до  підписання  нового широкомасштабного   військовополітичного   договору   з   Росією; відтворення  імперських  структур  під  виглядом   координаційних органів.

 

     В Угоді   зазначено,  що  вона  вступав  в  силу  з  моменту підписання,  що  суперечить  Конституції  України,  Законові  про Президента, постанові Верховної Ради України від

 

     20

 

     19 грудня  1991  року  і  Заяві Верховної Ради від 19 грудня 1991 року. Отже, Угода є антиконституційною і протизаконною, а ті високі  посадові  особи,  що  підписали  її  - Президент,  Голова Верховної Ради, Прем'єр-міністр України, - є законопорушниками.

 

     Провід УКРП заявляє,  що спроби найвищого  неокомуністичного державного  керівництва України видати дагомиську угоду за успіх, в підступною,  зухвалою брехнею,  яка  розповсюджується  з  метою ввести в оману громадськість України.

 

     Насправді відбувається  широкомасштабна змова проти України, а так звана  внутрішня  стабільність  є  вигадкою,  бо  насправді державно-політичне керівництво, ставши на шлях зради національних інтересів України,  дозволяє розграбовувати національні багатства і руйнувати молоду державу внутрішнім і зовнішнім її ворогам.

 

     21

 

     Дагомиське капітулянтство  має  свою  ганебну  увертюру.  22 червні Президія Верховної Ради України разом з Президією обласної Ради Криму, яку незаконно Верховна Рада України піднесла до рангу "Верховного Совета",  на спільному засіданні  створили  легітимну базу для відриву Криму від України.

 

     Було схвалено проект Закону про статус автономної Республіки Крим,  в якому,  всупереч міжнародному праву і  законам  України, більшовицькій  Кримській  автономії  надається право власності на землю,  природні  багатства,  надра,  прибережну  морську   зону, вводиться  кримське  громадянство  і  повністю  нехтуються  права кримськотатарського народу та українців, які там мешкають.

 

     Особливо виділялися  ганебним  плазуванням  перед   Багровим Голова Верховної Ради України Плющ і член Президії Верховної Ради Дмитро Павличко.

 

     Провід УКРП  засудите  капітулянтську  поведінку  Президента Кравчука,  Голови  Верховної Ради Плюща і Прем'єр-міністра Фокіна на переговорах в Дагомисі і  вважає  їх  зрадниками  національних інтересів України,  які знехтували інтересами українського народу і намагаються знову підступно втягнути його в імперське ярмо.

 

     Провід Української  консервативної  республіканської  партії закликає всі демократичні і патріотичні організації,  всіх чесних громадян  України  протестувати   проти   антинародної   політики малоросійської влади і розпочати підготовку до виборів Установчих зборів,  які  повинні  прийняти  нову   Конституцію   України   і сформувати уряд національного порятунку. Тільки вирішення питання про владу,  очищення всіх  державних  структур  від  корумпованих комуністичне проімперських кадрів може врятувати Україну.

 

     22

 

     28 червня 1992 року. Провід УКРП."

 

     І ще про одне, я хотів би...

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Все, досить.

 

     ХМАРА С.І....  підтримати  пропозицію  про утворення комісії для розслідування діяльності Прем'єр-міністра. Дуже багато чуток, публікацій у пресі про те,  що Прем'єр-міністр Фокін пов'язаний з мафією.  Я прошу утворити парламентську комісій дія розслідування його діяльності.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово  надається народному депутату йоржику.  За ним виступатиме народний депутат Негода.

 

     КОРЖИК В.І.,  член Комісії Верховної Рада України  з  питань відродження  та  соціального  розвитку села /Вовчанський виборчий округ,  Харківська область/.  Шановний Голово!  Шановні депутати! Вельмишановні виборці!  Пройшло вже більше півроку,  як ви,  люди України, проголосували за самостійну України. Чи краще стало жити нашим людям,  чи є хоч якась надія на поліпшення нашого життя? На жаль, у недалекому майбутньому цього не передбачається, сьогодні, мабуть,  у нас не знайдеш людини, яка б не виступала на словах за побудову  незалежної  України.  Але  давайте  уважно   поглянемо, скільки  серед  них  людей /і депутатів/,  які,  ярім балачок,  і пальцем  не  поворухнули,  щоб  побудувати   незалежну   Україну. Навпаки,   своїми  виступами,  діям  вони  завдають  шкоди  нашій незалежності.

 

     23

 

     Мені пригадуються слова великого мудреця, який сказав: "Господи, дай мне силы изменить то,  что я могу изменить, дай мне терпение смириться с  тем,  что  я  не  могу  изменить,  дай  мне мудрость,  чтобы  отличить  первое от второго".  Якщо ми вирішили побудувати самостійну Україну,  то повинні не обдурювати людей, а сказати  їм  правду  про  те,  що  у нас не вистачає енергетичних ресурсів,  а для того,  щоб їх купити,  у нас немає грошей.  Тому давайте  дивитися правді у вічі - ми повинні це затягнути ремінці і міняти продукти харчування на необхідні енергоресурси.

 

     Стосунки з Росією,  від якої на 80 відсотків залежить  успіх розвитку економіки, треба будувати не на амбіціях і протистоянні, як  інколи  це  робиться,  а  на  злагоді  й  терпимості.  Багато депутатів,  в  тому  числі  й  наших лідерів,  своїми виступами в пресі,  по  телебаченню  завдають  нікуди  стосункам  між  нашими народами, а виходить і ославляють нашу державу.

 

     Ми пам'ятаємо,  що  Кутузов  залишив  Наполеону Москву,  щоб зберегти країну.  Згадайте, скільки було у нього противників, але цей  крок  врятував  російську  армію  і  в  кінцевому результаті забезпечив перемогу і суверенність держави.

 

     Побудова незалежності  -  це  головне.  Якщо  ми,  всі  люди України,  не  зрозуміємо  цього,  в  першу  чергу  це  стосується політичних лідерів,  то не зможемо її побудувати і  не  виконаємо тієї історичної ролі, яка нам сьогодні відведена.

 

     Дякую за увагу.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово  надається  народному депутату Негоді.  За ним виступатиме депутат Козаренко.

 

     24

 

     НЕГОДА В.Ф., голова Орджонікідзевської міської Ради народних депутатів    /Марганецький   виборчий   округ,   Дніпропетровська область/.  Шановні депутати!  Шановна президіє! 20 червня у місті Дніпропетровську   відбулася   міжрегіональна  нарада  керівників місцевих  Рад  базового  рівня.  З   ініціативи   організаційного комітету,  куди ввійшли:  Жуков - голова Макіївської міської Ради народних депутатів,  народний депутат України, Кушнарьов - голова Харківської міської Ради народних депутаті.  в,  народний депутат України,  Куніцин  -  голова  Красноперекопської   міської   Ради народних  депутатів,  народний  депутат  України,  Лобач - голова Лисичанської міської Ради народних  депутатів,  народний  депутат України, Негода - голова Орджонікідзевської міської Ради народних депутатів,  народами  депутат  України,  Пустовойтенко  -  голова Дніпропетровської   міської  Ради  народних  депутатів,  народний депутат України і Хотлубей - голова Маріупольської  міської  Ради народних депутатів, народний депутат України.

 

     На цій  нараді  була  прийнята  резолюція,  яку  я доведу до вашого відома.

 

     "Нарада відзначає,  що більш  ніж  дворічний  досвід  роботи місцевих  Рад  базового  рівня показав,  що економічне та правове становище  Рад  значно  погіршилося,  виявляється  тенденція   до зневажливого  ставлення  до актів,  до приймаються радо місцевого самоврядування.

 

     Посилення диктату  центральної   влади   у   відношенні   до місцевого  самоврядування,  її  фінансова  політика призводять до значного скорочення  соціальних  програм,  занедбання  соціальної інфраструктури,

 

     25

 

     поглиблення важкої екологічної ситуації в містах.

 

     З метою  плідної  спільної  праці  щодо розбудови незалежної України, практичної реалізації Конституції, чинного законодавства України,  захисту  інтересів  міст  базового  рівня,  координації діяльності міських Рад у галузях бюджету,  комунальної власності, забезпечення  виконання  законів  щодо  місцевого самоврядування, учасники наради наголошують:

 

     Перше. Утворити  асоціацію  Рад  народних   депутатів   міст базового рівня України.

 

     Друге. Утворити   організаційний   комітет   по   підготовці документів для юридичного оформлення асоціації.

 

     Третє. Звернутися до Верховної Ради  України  з  пропозицією щодо   приєднання   України   до  Європейської  хартії  місцевого самоврядування.

 

     Четверте. Вважати за доцільне та запропонувати: а/ Верховній Раді України - окремо розглянути і вирішити проблему забезпечення стабільного надходження коштів до бюджетів місцевих Рад.

 

     б/ Комісії Верховної Ради з питань діяльності  Рад  народних депутатів,  розвитку  місцевого  самоврядування  -  розробити  та втілите конкретні заходи щодо забезпечення контролю за виконанням Закону  України  про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування як знизу, так і зверху.

 

     П'яте. Звернутися  до   Президента   України   та   Кабінету Міністрів  з пропозиціями щодо практичного розв'язання найближчим часом таких питань і проблем:

 

     26

 

     вирішення питання фінансування місцевих Рад для  будівництва житла, враховуючи різке скорочення дольового фінансування, окремо визначивши фінансування будівництва житла для осіб,  що потерпіли від    аварії    на    чорнобильській    АЕС,    а    також   для військовослужбовців.

 

     Забезпечення необхідного ріння заробітної плати  працівників виконавчої влади,  місцевого обслуговуючого комплексу:  вчителів, лікарів,  працівників культури, житлово-комунального господарства тощо, а також вирішення питань цільового фінансування будівництва житла для цієї категорії працівників.

 

     Забезпечення міст  базового   рівня   міським   пасажирським транспортом,   налагодження   випуску   для   міських  перевезень автобусів   та    трамваїв,    враховуючи    досвід    Південного машинобудівного      заводу,     який     займається     випуском дніпропетровських тролейбусів.

 

     Шосте. Правлінню асоціації до 1 жовтня 1982 року  розробити, беручи за основу проект, запропонований Комісією Верховної Рада з питань економічної реформи і управління  народним  господарством, пропозиції  до системи оподаткування,  яка б передбачала розвиток підприємництва.

 

     Сьоме. З   метою   зміцнення   кадрів   представницької   та виконавчої  влади  запропонувати  Президенту України та Верховній Раді у найкоротший строк розробити проекти і прийняти законі  яро державного службовця та кадрову політику.

 

     Восьме. Запропонувати   Верховній  Раді  концепцію  розробки проектів законів,  яка передбачала б їх  юридичну  експертизу  та відсутність в них зайвої регламентації.

 

     27

 

     вважати за   необхідне   надати  правлінню  асоціації  право дорадчого  голосу  при  розробці  законопроектів,  що  стосуються тільки інтересів місцевого самоврядування.

 

     Дев'яте. Вважати за безперечне,  що проект нової Конституції України не може бути прийнятий без обговорення  і  опрацювання  у Радах усіх рівнів.

 

     Десяте. Звернути увагу Президента України, Верховної Ради на крайню   необхідність   найближчим   часом    розпочати    роботу Конституційного  Суду  України  як  гаранта захисту прав місцевих Рад".

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово  надається  народному  депутату  Козаренку Василю Івановичу, підготуватися депутату Морозу.

 

     КОЗАРЕНКО В.І.,  секретар  Комісії  Верховної Ради України з питань    державного    суверенітету,    міжреспубліканських    і міжнаціональних відносин /Антрацитівський міський виборчий округ, Луганська  область/.  Шановний  Василю   Васильовичу!   До   мене звернулися  працівники готелю "Київ".  Як депутатський запит хочу зачитати їхнє звернення.  Пробачте за мову оригіналу.  "Гостиница "Киев"  уже два года находится на хозрасчете,  является полностью рентабельным хозяйством.  Гостиница открыла свой  валютный  счет, сейчас Кабинет Министров Украины /за подписями товарищей Масика и Пехоты/ без ведома и согласия коллектива гостиницы "Киев"  меняют положение   гостиницы  "Києв"  -  переводят  нас  на  бюджет.  Мы полностью рентабельны.  В новое  время  -  это  два  шага  назад. Запрещают нам иметь валютный счет,

 

     28

 

     заниматься внешнеэкономической  деятельностью  в  то  время, когда  все  гостиницы,  включая  гостиницу  "Октябрьская",  имеют валютные   счета   и  занимаются  экономической  деятельностью  и валютными операциями.

 

     Назначение на должность директора гостиницы  и  его  четырех заместителей   производится   только   хозяйственным  управлением Кабинета Министров Украины... "

 

     /Я мог бы назвать, кого на эту должность рекомендуют, но не буду этого  делать.  Это  полное  нарушение существующих правил/. "Вопрос: когда же закончится этот беспорядок в действиях Кабинета Министров?"

 

     Я маю  ще  кілька  хвилин,  тому  зачитаю  таке  ж звернення Київського   орендного   будівельного   підприємства    "Будова", скоротивши його. Це буквально три речення.

 

     "Ми просимо  не узаконювати постанову Верховної Ради України про оренду окремих майнових комплексів,  що є в загальнодержавній власності,  в  такому  вигляді,  як  вона запропонована,  тому що знову-таки створює для трьох установ привілейоване  становище,  а колективи  підприємств  і організації,  які працюють на них,  - в залежне і беззахисне. Просимо захистити наш колектив від намагань поламати  законний  договір  оренди і надати можливість нормально працювати.

 

     І останнє.  "Ми впевненні,  що серед вас  більшість  -  люди принципові   і   справедливі,   таму  нас  не  покидає  надія  на справедливе вирішення цього питання. Від імені колективу директор Коробко".

 

     До цього запиту приєднується народний депутат Сальніченко.

 

     29

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово   надається   народному   депутату  Морозу Олександру Олександровичу. Підготуватися депутату Козярському.

 

     МОРОЗ О.О., секретар Комісії Верховної Ради України з питань агропромислового комплексу /Таращанський виборчий округ, Київська область/.  Шановні колеги! У мене декілька конкретних питань, але в  них  депутатський  запит  до  Кабінету міністрів,  зміст якого зродиться до того,  що в місті Тараща Київської області  протягом десяти  років не вирішується проблема очистки питної води.  Тут у людей більше, ніж де-небудь, відмічені захворювання нирок та інші хвороби,  пов'язані зі оповиванням недоброякісної води.  Ситуація погіршилася після того, як на Таращу впала "чорнобильська хмара". Нині місто віднесено до четвертої зони.

 

     Прошу втрутитися  в  цю справу.  Необхідно побудувати очисну станцію, або виділити кошти на будівництво станції обеззалізнення води, або шукати інші шляхи розв'язання проблеми.

 

     30

 

     Депутатський запит  Генеральному  прокурору  України Віктору Івановичу Шишкіну.  "У місті Львові та області  багато  прикладів порушення  прав людини - переслідування за переконання,  заборони на процесію. Один з них - звільнення з роботи у школі N 9 єдиного вчителя  -  кандидата  історичних наук Помагаєва за те,  що він - член Соціалістичної партії  України.  Прошу  вашого  втручання  і притягнення винних до відповідальності".

 

     Звернення до Президента України Кравчука відносно того, що у ряді  місць  Львівської  і  Рівненської  областей  під   приводом виконання  розпорядження Президента зносяться пам'ятники,  які не мас права ніхто зносити за діючим законодавством.

 

     мова йде про демонтаж пам'ятників Герою  Радянського  Союзу, легендарному  розвіднику  Миколі Кузнецову,  а також вірним синам України,  які віддали  своє  життя  за  кращу  долю  українського народу:  Олександру  Гаврилюку,  котрий до 1939 року чотирнадцять разів перебував під арештом та судом і двічі сидів  у  концтаборі "Береза Картузька"; комсомольцю 30-х років Василю Пересаді.

 

     Копію цих документів передаю на адресу Президента.

 

     31

 

     І є   звернення   ветеранів  Великої  Вітчизняної  війти  до Верховної  Ради.  Воно  розглянуте  на  засіданні  президії  ради ветеранів   і   стосується   необхідності  розгляду  питання  про діяльність ОУНУПА.  Це поєднується з тим запитом,  який я  робив. Отже,  ми  повинні  створити  комісію,  для  того  щоб об'єктивно розібратися в цій ситуації.

 

     І, нарешті,  останнє.  Учора  під   час   дискусії   депутат Головатий виступив із звинуваченням,  яке під собою не має ніяких підстав. Він говорив про те, що за Соціалістичною партією України багато крові і так далі.

 

     Я хочу сказати таке. За Соціалістичною партією України крові немає ніякої і,  дасть Бог, не буде ніякої. А от відносно нашої з депутатом Головатим партії, то це питання окреме. Ми у тій партії маємо  однаковий  стаж  роботи.  Правда,  я   туди   прийшов   за переконаннями,  а він - заради власної вигода,  і тому, я вважаю, неслава тієї партії якраз і полягала в тому,  що в ній були  такі члени, як Головатий.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово  надасться  народному депутату Козярському Богдану Івановичу, за ним виступатиме депутат Васильєв.

 

     КОЗЯРСЬКИЙ Б.І.,  секретар Комісії Верховної Рада України  л питань  народної освіти і науки /Червоноградський виборчий округ, Львівська область/.  Як секретар Комісії з питань народної освіти і науки перш за все хочу вам повідомити про свою мрію.  Мрію, щоб у кожному, навіть найменшому селі в нашій Україні була шкода. Хоч би

 

     32

 

     початкова. Мрію  про те,  щоб у кожному районному центрі був театр. Тоді б не було таких жахливих наслідків і прогалин у нашій культурі й освіті, які є сьогодні.

 

     Дуже хочу,  щоб  ті  школи,  які  були  українськими,  знову повернулися в лоно українських шкіл.  Бо,  виступаючи  на  курсах підвищення    кваліфікації,    вчителі    з    Дніпропетровської, Запорізької,  Миколаївської,  Харківської,  Луганської, Донецької областей сказали, що не мають куди віддавати своїх дітей у школу. Таким чином ті школи,  які були українськими, повинні повернутися в лоно україністики.

 

     Був я в Молдові.  І сьогодні хочу наголосити на тому,  що ми зробили для молдавського населення,  якого вдвоє менше в Україні, ніж українського в Молдові.  А зробили ми чимало.  Це - 110 шкіл, 67 дитячих садочків,  3 факультети в Чернівецькому  університеті, факультети в педучилищах і так далі.

 

     Для українців  у  Молдові  не зроблено абсолютно нічого.  Мі були там з депутатом  Зінченком  і  виступали  і  в  Кишиневі,  у Верховній Раді, і в Бєльцах, в університеті. У якому ж аспекті ми виступали?  Перш  за  все  говорили  про  те,  щоб  подумали  про українців,  яких  у Молдові 630 тисяч,  344 села.  Адже там немає жодної української школи.

 

     Можна сказати,  що ми вже зробили перші кроки. У Бєльцському університеті відкривається факультет україністики,  єдиний, на 25 чоловік,  і півфакультету - для  підготовки  вчителів  початкових класів, набір - 15 чоловік.

 

     33

 

     Були ми  і  в  інституті культури,  де "вибили" десять місць диригентури  для  українських  хлопців  і  дівчат.   У   Кишиневі відкривається перша українська гімназія,  вже надійшло більше 120 заяв.  І в чотирьох школах  різних  районів  Кишинева  по  одному першому  українському класу.  В українському селі Іванча буде два перших, п'ятий, шостий, сьомий і восьмий українські класи.

 

     Коли я виступав по телебаченню, нам перед тим, як виступати, показали  ролик.  Там - група дітей,  кореспондент запитує:  "Вы, дети,  -  украинцы?"  "Да,  мы  украинцы".  "Вы  хотите   изучать украинский  язык?" "Нет,  нет,  нет,  мы не хотим украинский язык изучать".  "Почему же вы не хотите украинский  изучать?"  "Потому что не хотим".  Це було зроблено для того, щоб підтвердити думку, що українці - це манкурти і яничари,  які  не  хочуть  мати  свої школи на території Молдови.

 

     Останнім часом  в  цьому аспекті ніби вже є потепління.  Але вчора  приїхали  з  Молдови  представники   різних,   громадських організацій,  які сказали,  що у Кишиневі відключено газ. Вже два тижні не хоронять трупи,  що спричиняв виникнення різних заразних хвороб.  Там уже зафіксовано черевний тиф. Отже, ми якось повинні продумати це питання,  адже газ в Молдову іде з України,  і таким чином і Україна втягується в цей конфлікт.

 

     Гадаю, що  обидві  сторони  потрібно  вислухати,  і  реакція нашого парламенту повинна бути  правильною.  Треба  поставити  це питання   так,  щоб,  принаймні,  вирішити  справу  з  газом.  Ще погрожують відключити електрику.  Це вже взагалі було б  трагічне становище. Отже, прошу Верховну Раду на це відреагувати.

 

     Дякую за увагу.

 

     34

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово  надається  народному  депутату  Васильєву Василю Івановичу. За ним виступатиме депутат Остроущенко. Депутат Терехов попросив надати слово замість нього.

 

     Прошу.

 

     ВАСИЛЬЄВ В.І., робітник очисного вибою шахти імені Стаханова виробничого об'єднання "Красноармійськвугілля"  /Красноармійський міський  виборчий  округ,  Донецька  область/.  К тому заявлению, которое сделал  депутат  Козаренко,  присоединяется  и  коллектив гостиницы "Москва".  У них точно такие же условия, точно такая же проблема,  и  это  требование  поддерживают   депутаты,   которые проживают в гостинице "Москва".

 

     Уважаемые коллеги!     Прошло    полгода,    как    угольная промышленность по инициативе Правительства стала  бездотационной. Что  это дало?  Какие плюсы и минусы?  Что ожидает в связи с этим саму отрасль  и  все,  что  связано  с  ней?  Я  считаю,  Василий Васильевич,   на  этот  вопрос  должен  ответить  Государственный комитет  Украины  по  угольной  промышленности,  должно  ответить Правительство.  Причем  депутаты  обязательно  должны  знать  эту информацию.  Пока все,  что делается,  я считаю,  не очень должно радовать.  Так,  со  второго  квартала  1992  года постановлением Кабинета  Министров  Украины  за  N  376  введен  новый   порядок распределения   средств,   полученных   от   реализации  угольной продукции.   Этот   подзаконный   акт   противоречит   закону   о предприятиях.  Согласно  указанному  постановлению осуществляется перераспределение     средств     от     высокорентабельных     к низкорентабельным предприятиям и объединениям путем введения

 

     35

 

     средних по   отрасли  оптовых  или  расчетных  цен.  Уровень оптовых цен  на  уголь  в  Украине  в  результате  их  усреднения оказался  выше  уровня мировых цен в пересчете по биржевому курсу доллара.  А с учетом налога на экспорт, затрат на транспортировку это  делает  экспорт  угля  убыточным.  При  этом  товарообменные операции  наши  партнеры  предпочитают  совершать   с   угольными предприятиями России и Казахстана.

 

     Какой же  выход?  На  мой  взгляд,  необходимо  предоставить объединениям,  которые этого желают  /в  частности,  объединениям "Добропольеуголь",  "Красноармейскуголь",  "Селидовуголь"/, право продавать уголь по прямым договорам в количестве 10  процентов  и более  сверх  госзаказа  по  свободным  ценам,  которые ниже цен, установленных в Украине.

 

     Уважаемые коллеги! Одним из трудных моментов для депутата

- я  сужу  по  собственному  опыту  - является прием избирателей, когда к тебе обращаются с просьбой о справедливом решении,  а  ты бессилен чем-то помочь.

 

     Денисов Василий  Яковлевич,  ныне  пенсионер,  проживающий в городе Димитрове Донецкой области,  был осужден в Молдавии в 1945 году  и  провел  за  колючей  проводкой  10  лет.  В 1986 году он реабилитирован,  но до сих пор не может получить  хотя  бы  каплю материального    возмещения    за   несправедливость,   содеянную государством,  только потому, что осужден быв в Молдавии, а не на территории Украины.

 

     Я считаю,  что необходимо на уровне глав государств - бывших республик  бывшего  Союза  -  положительно  решить  этот  вопрос. Кстати,  более  месяца  назад  я  обращался  письменно  к  нашему Президенту,

 

     36

 

     но до сих пор не получил ответа.

 

     Мне стыдно смотреть этому человеку в глаза.  Что я могу  ему сказать? Только развожу руками.

 

     Спасибо.

 

     Веде засідання   заступник  Голови  Верховної  Ради  України ГРИНЬОВ В.Б.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово    надається     депутату     Остроущенко. Підготуватися депутату Старіченку.

 

     ОСТРОУЩЕНКО С.В.   Уважаемый   Владимир   Борисович!   Прошу зафиксировать мое предложение,  чтобы завтра утрой  поставить  на голосование  вопрос  об отмене постановления нашего Президиума по религиозному вопросу, постановления, нарушающего основополагающую статью  Закона  о  свободе  совести  и  религиозных организациях, касающуюся  отделения  церкви  от  государства,   невмешательства государства во внутрицерковную жизнь. Государство может выступать лишь  гарантом  исполнения  закона,  и  политики,  в  особенности народные  депутаты,  не  имеют права втягивать церковь в циничные политические интриги, результаты которых мы видим.

 

     Вы помните,  как торжественно нам  объявили  здесь,  в  этом зале,  об объединении Украинской православной церкви и Украинской автокефальной  православной  церкви.  Вы   аплодировали,   этому. Пресса, и телевидение в особенности, захлебывались от восторга. А наш Президент и Президиум приветствовали это объединение речами и посланиями,  осуждали  якобы незаконный собор в Харькове,  не дав себе  труда  разобраться,  кто  же  с  кем  объединился  и  какие последствия это вызовет в многомиллионной массе верующих.

 

     37

 

     Но если  все  25  православных  епархий  Украины  протестуют против насилия,  творимого над ниш,  против  попрания  незыблемых церковных канонов,  то какая же Украинская православная церковь и с кем объединилась?

 

     Объединилась не церковь.  Объединился низложенный,  лишенный сана  Филарет,  которому уже нечего было терять.  С кем?  Якобы с Автокефальной церковью,  которую возглавляет 95- летний Мстислав, живущий в Канаде.  Но к нему не дозвонились,  так что он не знал, что объединился со своим недавним ярым противником  Филаретом.  И сейчас,   когда  Мстислав  прибыл  в  Киев,  он  заявил  прямо  в аэропорту,  что возмущен этим объединением и против  него.  А  из восьми епископов этой церкви четыре отказались участвовать в этой немыслимой, попирающей все церковные каноны акции.

 

     Вот такой фарс сочинили и разыграли группы наших  депутатов, которые;  еще  два  месяца  назад  разносили в газеты обращения к народу,  где  клеймили  позором  Филарета  как   агента   КПЗ   и аморального  человека,  а  сегодня  используют  его как послушное орудие в своих руках. Это депутаты Червоний, Перовский, Шевченко, Скоряк, Павлычко и другие.

 

     дело доило до того,  что, например, депутат Скорик вызывает, так  сказать,  "на  ковер"  в  Киевский  облисполком  благочинных Киевской  области  и дает им указание не встречать Владимира.  Но благочинные дали ей достойный ответ.

 

     38

 

     А депутат Червоний так  ведет  себя  в  церкви  в  Ровенской области, что благочинные приехали сюда, чтобы протестовать против поведения  этого  депутата,  который   устраивает   там   какието ликвидационные  комиссии по ликвидации церквей,  не подчинившихся Филарету.  Накладываются аресты  на  счета  епархий,  монастырей, церквей.

 

     Создалась крайне  опасная  ситуация взрыва массы религиозных людей,  потрясенных  таким  надругательством  над   каноническими законами церкви.  Ведь по этим канонам единственным предстоятелем Украинской  православной  церкви  является  Владимир,   избранный единогласно  архиерейским  собором  в Харькове.  А собор церкви в Киево-Печерской   лавре   26   июня    подтвердил    каноничность харьковского собора.  И не депутатам,  и не Президиуму, и даже не Президенту судить о том,  что канонично,  а что не канонично. Это внутреннее дело церкви.

 

     Все православные  церкви мира признали каноничность избрания Владимира и установили с ним долженствующие связи. И никто из них не признает Филарета.

 

     В постановлении  этого  собора,  подписанного  всеми членами епископата,  то  есть  главами  всех  православных   епархий,   в частности,   говорится:   "Обратиться   к  Президенту  Украины  с изложением всей информации о  чрезвычайно  напряженной  ситуации, когда в некоторых областях происходит грубое вмешательство

 

     39

 

     представителей власти во внутренние дела нашей церкви".  И я хотела бы знать,  кто дал распоряжение наместникам  Президента  в областях  поддерживать  это  мнимое  филаретовское  объединение и устраивать обструкцию владимирской церкви?

 

     /Шум у залі/.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

     Слово надається депутату Старіченко.  Підготуватися депутату Півню.

 

     СТАРІЧЕНКО О.Г.,    директор   радгоспу   "Красная   Звезда" Костянтинівського району /Дружківський виборчий  округ,  Донецька область/.  Хочу  поднять  в  своем  выступлении вопросы,  которые сегодня волнуют моих избирателей и,  думаю,  также и  ваших.  Эти вопросы     требует     немедленного    решения,    вмешательства Правительства.  Так сложилось, что наше Правительство оказалось в подвешенном   состоянии  как  раз  в  тот  момент,  когда  должно принимать очень важные решения. Какие это решения?

 

     40

 

     Первое. Сегодня наши дети поступают в вузы.  В прошлом  году отдельные вузы потребовали от абитуриентов заключения договоров с предприятиями об оплате за  обучение  в  пределах  25-  50  тысяч рублей. Сегодня эта ставка возросла до 100 тысяч рублей. Пока что согласно нашей Конституции  учеба  в  высших  учебных  заведениях бесплатная. Я просил бы, чтобы наше Правительство и наш Президент рассмотрели  данный  вопрос,  чтобы  не  допускать  среди   детей дискриминации.   Ведь   одни   могут   взять   такой  договор  на предприятии,  другие не могут.  Таким образом,  одни будут  иметь привилегированное  право  на  поступление в вуз,  а другие такого права не будут иметь.

 

     Хотел бы,  чтобы   протокольно   было   записано   поручение председателю  Комиссии по вопросам народного образования и науки, чтобы он тоже принял участие в решении этого вопроса.

 

     Второе. Сегодня вакханалия происходит не только  в  народном хозяйстве,   но   и   в  торговле.  Из-за  того,  что  цены  наши устанавливаются по тем старым законам, где были рубли с копейками /а копеек у нас почти нет/,  растут очереди, поскольку нет сдачи, и начинается дерганье.  Устанавливается, например, цена - 4 рубля 50 копеек,  7 рублей 44 копейки. Ну что можно купить за 40 или 50 копеек? Да ничего. Прошу Правительство в этом вопросе разобраться и  решить  его,  чтобы  не создавать дополнительные трудности для нашего покупателя.

 

     Следующий вопрос. Мы сегодня и в городах, и в селах живем во мраке  в  связи  с  тем,  что  Правительство  приняло  решение  о повышении платы за наружное освещение, а горсоветы не в состоянии оплатить те затраты, которые идут на освещение городов и улиц.

 

     41

 

     Просил бы  Правительство рассмотреть данную проблему,  чтобы все-таки снизить тарифы на наружное освещение.

 

     А последнее.  Когда нас с вами избирали,  то наши избиратели называли  нас  товарищами.  Сегодня  многие  из вас называют себя панами.  Мои избиратели просили спросить у вас: кто же мы теперь, как нас теперь называть? Давайте мы примем какое-то решение. Если мы все стали панами,  так давайте официально  определимся:  мы  - паны,  товарищи или граждане.  Если человека, стоящего на трибуне или у микрофона,  называют паном,  то  мои  избиратели  в  данном случае считают себя холопами. Прошу по этому вопросу тоже принять решение.

 

     Веде засідання  Перший  заступник  Голови   Верховної   Ради України ДУРДИНЕЦЬ В.В.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово надається народному депутату Півню. За ним виступатиме народний депутат Касьяненко.

 

     ПІВЕНЬ М.І.,  голова колгоспу імені 118  загиблих  комунарів Шахтарського   району   /Макіївський-Советський  виборчий  округ, Донецька область/.  Уважаемые товарищи!  Сегодня мы рассматривала вопрос о ценообразовании,  об отпуске цен на сельскохозяйственную продукцию.  Вопрос этот еде не решен,  поскольку готовится проект постановления, которое мы будем принимать.

 

     42

 

     Мы как-то однобоко сегодня решаем вопросы.  Я неоднократно с этой трибуны говорил о  том,  что  народные  депутаты  и  Кабинет министров  должны  работать  сообща.  А  у нас появилась какая-то третья сила,  которая постоянно старается разорвать эту цепь. Она достигла своей цели - назначение отдельных министров мы отдали на откуп Президенту.  Мы говорили,  что теперь  есть  исполнительная власть,  которая  берет  на  себя  политические  и  экономические вопросы,  а Верховный Совет должен работать  как  законодательный орган,  то есть писать законы,  которые, кстати, никто не читает, не говоря уже о том, что никто их не выполняет.

 

     Почему я так говорю?  В Кабинете министров уже  не  считают, что они обязаны иметь связь с депутатами.  Запросы,  которые дают депутаты,  идут словно вода  в  песок.  Это  неправильно.  И  эта вакханалия   будет   у   нас   продолжаться,   уважаемый  Василий Васильевич,  пока мы не проведем закрытое  заседание,  о  котором постоянно говорим,  и не разберемся,  кто чем должен заниматься и как.

 

     Мы говорили,  что,  прежде чем принимать  какое-то  решение, Кабинет   Министров  должен  предоставить  депутатам  необходимые документы. Все с этим согласились. И уважаемый Президент, который тогда присутствовал на заседании, обратился к Витольду Павловичу, дал указание Кабинету Министров.  Ну и что?  Кто-то выполнил  это указание?  Да никто.  Никто никого не понимает. Говорят, мол, все на  места  отдали,  вы  на  местах  руководите.   Но,   извините, предприятия  пока еще государственные,  и,  наверное,  необходимо координировать  действия  этих  предприятий,  необходимо,   чтобы Кабинет Министров работал с ними.

 

     43

 

     И торговля   пока  еще  тоже  государственная.  И  не  нужно выдумывать   сейчас   какую-то   коммерциализацию.   Когда    она произойдет, тогда и будем решать вопросы по-другому. А пока этого нет,  то наверное, не нужно друг друга убаюкивать, потому что нам люди перестанут доверять. Уже и так многие не доверяют. И мы друг другу не будем доверять.

 

     Кабинет Министров сформирован не сегодня.  И  я  просил  бы, чтобы члены Правительства сделали выводы, потому что весь Кабинет министров никто никогда не уберет. Для этого нужно солнечный удар получить. Как это - заменить всех? Это ведь не игрушки.

 

     Почему я так говорю?  Ал посмотрите, что творится на местах. Приведу простой припер,  идет уборка урожая.  Нефтепродуктов нет. Кому  выгодно  не  давать  нефтепродукты?  Звонит мне заместитель председателя,  и говорит,  что все 50  тонн  бензина,  которые  я достал  им  через  область,  находятся  на  складе  Постниковской нефтебазы,  но завскладом  не  выдает  бензин.  Вот  до  чего  мы дожились!

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Закінчуйте.

 

     ПІВЕНЬ М.І. Я то закончу, но это уже крик души.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло.

 

     Слово надається   народному   депутату  Касьяненку.  За  ним виступатиме депутат Гудиш.

 

     44

 

     КАСЬЯНЕНКО А.І.,  член  Комісії  Верховної  ради  України  у закордонних  справах  /Дніпровський  виборчий  округ,  Херсонська область/.  Уважаемые коллеги  депутаты!  Уважаемый  президиум!  К народным  депутатам  от  Херсонской  области  обратились ветераны войны  и  труда  с  письмом,  которое  хотим  довести  до  вашего сведения.

 

     "Из газеты  "ветеран",  издающейся  координационным  советом ветеранов  стран  содружества,  мы  ознакомились  с   законом   о ветеранах  Беларуси.  В  основном  одобряем  его и сожалеем,  что законодатели Украины по неизвестным причинам оттягивают  принятие подобного закона в суверенной державе Украина. Мы просим народных депутатов, весь Верховный Совет защитить нас. А для этого считали бы  целесообразным  добиваться  включения  в  повестку дня сессии следующих вопросов.

 

     Первое. Закона о ветеранах, как это сделали в Беларуси.

 

     Второе. Постановления  Верховного   Совета   об   учреждении комитетов  по делам ветеранов войны,  труда и Вооруженных Сил при Президенте  и  Кабинете  Министров  Украины   /соответственно   в областных,  районных  органах  исполнительной  власти/.  Практика создания  координационных  советов  в  том  виде,  в  каком   они существуют сейчас, абсолютно себя не оправдала. Скорее всего, это дань старой моде,  поскольку  их  возглавляют  должностные  лица, заинтересованные  в  том,  чтобы  вопросы  подчиненных им органов госуправления решались  вышестоящими  ведомствами  независимо  от пожеланий народа,  общественных организаций и особенно назойливых ветеранов.

 

     45

 

     Третье. В   практику   применения   Закона   о    пенсионном обеспечении  ради  социальной  справедливости считаем необходимым внести поправку для  подтягивания  к  уровню  жизни  прошлых  лет /старых  зарплат/  в интервал 1980-1990 гг.,  заменив коэффициент 2,9  на  3,7,  так  как  до  1989  года  фактически  зарплата  не повышалась /по сравнению с ее уровнем за период 1981-1985 гг. /

 

     Поэтому коэффициент  2,9  явно  занижен.  Дело  в  том,  что погрешности от введения коэффициента 2,9 уже сегодня и на будущее при  новоисчисленном уровне зарплаты фактически лишают пенсионера заработанного  им  размера  пенсии.  Сколько  бы  мы  ни  вводили новшеств  и  перерасчетов пенсий /в связи с ростом цен и падением курса рубля,  купона, гривны/, основная ошибка останется навечно, если не будет исправлена.

 

     Четвертое. Просим  также  внести предложение о дополнениях к Закону  о  пенсионном  обеспечении.  Во-первых,  дополнить  закон статьей  о праве на вознаграждение за льготный стаж в годы войны/ если общий трудовой стаж превышает у мужчин 45 лет, а у женщин 40 лет/.  Во-вторых,  статьей  или  дополнением  к статье 77 в такой редакции:  "Труженикам  тыла  военных   лет   и   военнослужащем, выполнявшим  задание  Фронта  в  тылу,  награжденным  орденами  и медалями,  - на 25 процентов выше минимального размера пенсии  по возрасту".

 

     Просим считать официальным запросом Кабинету Министров".

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово  має народний депутат Олександр Васильович Гудима. За ним виступатиме народний депутат Шевченко.

 

     46

 

     ГУДИМА О.В.,  член Комісії Верховної Ради України  з  питань культури  та  духовного відродження /Луцький-Центральний виборчий округ,  Волинська область/.  Шановний Василю Васильовичу! Шановні депутати!  Це  раз  запрошую вас побувати з 9 по 12 липня в місті Луцьку,  де проходитиме Фестиваль авторської  пісні  та  пісенної поезії "Оберіг-92".  Я сприятиму вашому відпочинку, а при бажанні мочена стати учасниками цього заходу.

 

     За два роки роботи у Верховній Раді вдруге  на  цій  трибуні бачу  депутата  Саввіна.  У  1990 році,  коли він агітував нас за Івашка, і сьогодні.

 

     Хочу нагадати депутату Морозу, що минулого року ЦК Компартії України   у  місті  Луцьку  проводив  конференцію  по  засудженню діяльності ОУН-УПА.  Але люди пікетували цей  Західні  результати цієї  конференції  усім  відомі.  У  цьому році буде святкуватися 50-річчя Української повстанської армії.  З цієї нагоди хочу  для депутата  Мороза  навести  свідчення  наших ворогів,  які в своїх звітах червоних партизанів називали бандами,  а групи  ОУН-УПА  - групами опору.  Крім того, в листопаді 1942 року в Німеччині була розкрита    підпільна    мережа     ОУН,     заарештовано     210 підпільників-оунівців,   які   вели   підривну  діяльність  проти Німеччини. Це відбулося, хочу підкреслити, в листопаді 1942 року.

 

     47

 

     И еще хочу спросить госпожу Остроущенко:  с  каких  это  пор заядлые коммунисты,  преследовавшие церковь, так яро ее защищают? С  какой  целью?  Что  вы  видите  в  этом:  единое  православное пространство,  единую  неделимую  Россию или чтото другое?  Какие цели вы этим преследуете?

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово надається народному депутату  Шевченку,  а далі - порадимось.

 

     ШЕВЧЕНКО О.Є.,  член Комісії Верховної Ради України з питань державного суверенітету,  міжреспубліканських  і  міжнаціональних відносин /Голосіївський виборчий округ, м. Київ/. Шановні народні депутати!  Хочу вас поінформувати про те,  що  вчора  до  столиці України   прибув  патріарх  Київський  і  всієї  України,  Готова Української  православної  церкви,  Київський  патріарх  Святіший Мстислав.  Я повідомляю про те,  що в аеропорту ніяких заяв пресі Святіший Мстислав не робив.  І та  інформація,  яка  була  подана депутатом  Остроущенко з цієї трибуни дещо раніше,  не відповідає дійсності.  У цьому ви переконаєтесь,  бо найближчим  часом  /або сьогодні  увечері,  або  завтра,  якщо  не  встигнуть  опрацювати плівку/ по Українському  телебаченню  буде  показано  інтерв'ю  з патріархом Мстиславом.

 

     48

 

     Я ще раз хочу нагадати вам, шановні народні депутати, і всім нашим слухачам і телеглядачам про те,  що Президія Верховної Ради України розглянула ситуацію, яка склалася у зв'язку з проведенням підпільного Харківського архієрейського собору,  організованого з Москви.  Спочатку  він  не  оголошувався як Архієрейський собор і тільки  потім,  коли  уже  зібрався,  був  таким   оголошений   і проводився   підпільно.   Це   було  порушенням  діючого  статуту Української православної церкви.

 

     Справа в тому,  що кожна громадська організація -  релігійна чи  якась  інша,  зареєстрована  в  офіційних  державних  органах України,  -  зобов'язана  дотримуватися  свого   статуту   і   не порушувати його.

 

     У Заяві  Президії  Верховної  Ради  і в Заяві Ради в справах релігій при  Кабінеті  Міністрів  детально  пояснюється,  в  чому полягають порушення в проведенні Архієрейського собору в Харкові, а також пояснюється,  що рішення його є незаконними, тому що вони порушують   статут  Української  православної  церкви.  Президент говорив  про  це  всьому  народу  України,  по  телебаченню  було передано його інтерв'ю.  Президент пояснив, що держава не повинна втручатися у справи  церкви.  Він  наголосив,  що  держава  і  не втручається  у справи церкви,  але стежить і буде стежити за тим, щоб   зареєстровані   громадські   організації   не    порушували зареєстрованих статутів.

 

     Дякую за увагу.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні  депутати!  Зараз  вам  роздадуть проект постанови Верховної Ради України,  який вноситься  погоджувальною комісією після його доопрацювання, з урахуванням висновків

 

     49

 

     постійних комісій.  Є  необхідність  порадитися  з  вами про подальший порядок розгляду цього проекту. Яка ваша думка? Вранці? Враховуючи   те,   що  зареєстровано  162  народних  депутати,  і враховуючи надзвичайну важливість цієї постанова,  в така  думка, щоб ви взяли з собою цей проект,  подивилися його,  осмислили,  а завтра ми розпочнемо ранкове засідання з розгляду цього  проекту. Це - перше.

 

     Друге. Я  хотів  вас  поінформувати про перелік питань,  які залишилися не розглянутими  і  вносяться  на  завтрашнє  пленарне засідання.

 

     Про довіру Кабінету Міністрів України.

 

     Про проект Закон? про державну статистику /друге читання/.

 

     Про проект Закону про порядок вирішення колективних трудових спорів /конфліктів/.

 

     Про внесення змін і доповнень до деяких  законодавчих  актів України.

 

     Про внесення  змін до Закону про державну податкову службу в Українській РСР.

 

     Про проект Закону про  плату  за  землю  /голосування  після опрацювання окремих статей і проекту в цілому/.

 

     Про проект Положення про Фонд державного майна України.

 

     Про проект Закону про інформацію /друге читання/.

 

     Про проект  Закону  про  охорону атмосферного повітря /друге читання/.

 

     Про внесення   змін    і    доповнень    до    Закону    про оперативнорозшукову діяльність.

 

     50

 

     Про порядок  застосування Закону України про внесення змін і доповнень до Кримінального і Кримінально-процесуального  кодексів Української  РСР,  Кодексу  про адміністративні правопорушення та Митного кодексу України.

 

     Про внесення змін і доповнень до деяких  законодавчих  актів України  у зв'язку з прийняттям Закону про оренду майна державних підприємств та організацій.

 

     Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів у зв'язку із затвердженням Державної програми приватизації майна.

 

     Про проект  Державної  програми приватизації майна державних підприємств /голосування після доопрацювання  окремих  пунктів  і програми в цілому/.

 

     Ось бачите, який величезний перелік документів.

 

     І останнє.  У  зв'язку з тим,  що роботи дуже багато,  група народних депутатів внесла пропозицію розпочати завтра роботу о  9 годині.  Давайте порадимося в цього приводу. Ставлю цю пропозицію на голосування.  Хто підтримує цю пропозицію?  Голосуємо  рухами. Прошу опустити. Хто проти? Меншість. Прийнято.

 

     Ми працювали   сьогодні   надзвичайно   напружено.   Давайте організовано закінчимо наше пленарне засідання.

 

     Перший мікрофон.

 

     МАРЧЕНКО В.Р.,  член  Комісії  Верховної  Ради   України   у закордонних справах /Романський виборчий округ, Сумська область/. Василий Васильевич!

 

     51

 

     Ясно, что  мы  этот  план  завтра  не  выполним.  Прошу   на заседание  Президиума решить,  какие же из этих вопросов наиболее важны.  Один  из  самых  важных,   я   считаю,   -   о   принятии Государственной   программы   приватизации.   Этот   вопрос  надо рассматривать одним из первых,  а потом -  по  степени  важности, предлагаю также продолжить сессию на следующей неделе. Еще одного дня нам обязательно не хватит. Спасибо.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю,  що так і зробимо.  Ми радилися зараз з Володимиром Борисовичем та іншими членами Президії і вирішили, що вранці,  перед початком  пленарного  засідання,  внесемо  на  ваш розгляд  пропозиції,  які  документи ми обов'язково мусимо завт а розглянути і прийняти.

     На цьому дозвольте вечірнє засідання оголосити закритим. До побачення.

     52

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку