ЗАСІДАННЯ  ДВАДЦЯТЬ  СЬОМЕ

   с е с і й н и й  з а л  В е р х о в н о ї  Р а д и

      У к р а ї н и  21  л ю т о г о  1996  р о к у

                      16.00 година

 

      Веде  засідання  Голова  Верховної  Ради України

      МОРОЗ О.О.

 

      ГОЛОВА.    Прошу    депутатів підготуватися   до

 реєстрації...

      Прошу  депутатів  підготуватись  до реєстрації і

 повторюю  ще  раз, так би мовити, мова йде про те, що

 ми повинні зараз зареєструватись, відкрити засідання,

 зняти те протиріччя, яке постіно присутнє тут в залі,

 і вже з вересня місяця минулого року весь час довкола

 нього  нагнітаються  суперечки,  хоч  саме по собі це

 питання  не  варте  тої дискусії, і виршішити питання

 таким способом.

      Є  суб'єкти  законодавчої ініціативи, які внесли

 проект   постанови  з  цього  приводу  відповдіно  до

 Регламенту,   і  відповідно  до  Регламенту,  причому

 голосуванням  в  271  голос  перенесене  саме  на цей

 період  питання, йдучи на потребу чи на прохання ряду

 фракцій, які вважали, що потрібно спочатку розглянути

 проекту  бюджету,  що  було  зроблено,  тобто,  умова

 дотримана.

      Друга   пропозиція,   яка   виникає   як  проект

 документу,  ут  називалась  в  залі і на Раді фракцій

 кілька разів сьогодні повторювалась, мова йде про те,

 що  можна  розглянути  це  питання, так би мовити, на

 такому  паліативному  рішенні через входження України

 чи  нашого  парламенту  до Міжпарламентської асамблеї

 асоціативним членом, тобто без особливих зобов'язань,

  або   без  ніяких  зобов'язань  для  України.

      І  третя  пропозиція, яка теж має право на життя

 про те, щоб відхилити зовсім і не розглядати сьогодні

 це  питання,  яке  теж  можна  вирішити, але в єдиний

 спосіб   через   голосування.  Для  цього  теж  треба

 зареєструватись.

      Будь  які спроби блокувати розгляд цього і інших

 питань  безперспективні.  Ще  раз  повторюю, з одного

 боку  тому,  що  нам  потрібно  виходити  на  розгляд

 Конституції і треба вчитись слухати один одного, тому

 що  у Верховній Раді треба приймати Конституцію, а не

 десь  інше  і  не  іншим  способом.  А  з іншого боку

 використовується  недругами  парламенту, так сказати,

 нинішня ситуація для того, щоб продовжувати політичні

 ігри якимось способом.

      Можливо  мені і не треба було б це говорити. Але

 я, щоб не було якихось недомовленостей, адже все одно

 ця  інформація ходить по сесійному залу. І враховуючи

 те,  що  у відкритий ефір наше засідання не йде, то я

 знаю,  що частина керівників фракцій одержали, ну так

 би   мовити,   пораду  відносно  того,  що  будь-яким

 способом  треба  блокувати  роботу  Верховної Ради, а

 потім  будуть  вирішуваться  питання  по  керівництву

 Верховної Ради тощо.

      Я хочу сказати так: для всіх посад не вистачить,

 тому голосуйте кожен за себе, я прошу голосуйте кожен

 за себе, думайте, що картка може бути в кармані і дві

 за  когось, але крісло під собою одне і совість одна.

 Думайте самостійно.

      Я  тому  прошу провести реєстрацію, щоб відкрити

 засідання.  І ще раз обіцяю, що все буде іти точно за

 демократичної  процедурою  і треба вирішувати, бо нам

 ще дуже і дуже багато  чого треба зробити.

      Я  хочу, щоб Верховна Рада працювала стільки, як

 передбачено  її  каденцією, скільки її Президент, щоб

 ще  три  роки  працював  так,  як  передбачено цією ж

 каденцією.  Тілько,  щоб  робила  і  Верховна Рада, і

 Президент  те,  що обяцяли людям під час предвиборної

 компанії.

      Я  прошу  провести  реєстрацію,  увімкніть, будь

 ласка,  систему. Ще раз повторюю, кожен відповідає за

 себе.

      Ми не можем відкрити при 261 депутату засідання. Я вичерпав усі свої аргументи.

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      Так і поіменно теж саме. Воно і є поіменне. Будь

 ласка, опублікуйте пофракційно список, як голосували,

 пофракційно. Зараз не проходить пофракційно? Ще треба

 раз?  Ну,  будь  ласка,  ще  раз зареєструємось. Будь

 ласка,    зареєструйтесь   ще   раз   і   пофракційно

 опублікуйте голосування.

 

      Ще  можу  один  аргумент висунуть такого змісту:

 справді,  змістить  мене  з  посади  Голови  можна ще

 Верховною  Радою, але обрати іншого довго доведеться.

 Я  просив  би  це  теж  врахувати,  щоб кожен за себе

 подумав. Власне кажучи, мене це не так хвилює. Так.

      Зверніть, будь ласка, на голосування. Я прошу із

 НДГ, позафракційних три... А ну давайте ще раз перший

 список.

      Поровський,  сядьте  на  місце. Ну, ви знаєте, у

 нас  нема  ні поліцейських, ні жандармських функцій у

 Верховній Раді, кожен займається своїм ділом.

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      Я  переконливо  прошу:  для  гарантій можливості

 працювати  в  майбутньому, будь ласка, не штовхайтеся

 там, бо Зарудний прийде, будь ласка.

      ШУМ В ЗАЛІ.

      Сідайте, сідайте на місце.

      Ще час не настав, сідайте.

      Сідайте.

      Євгену  Кириловичу, я переконливо прошу........,

 я  прошу  вас  потім,  Валерій  Григорович, сядьте на

 місце,  Євгене  Кириловичу,  переконливо прошу до тих

 хто   17   зверніться  ви,  абсолютно  даю  нормальну

 пропозицію.

      Яка  дає  змогу  працювати  учіткому режимі, дає

 змогу  своє  політичне  лице зберегти. Всій Верховній

 Раді.  Дає  оці  всі  підстави,  ви знаєте, підтексти

 якісь познімати, Павло Михайлович,і вам теж.

      І вам теж потрібно це.

      Я  прошу  у  даному  випадку  кожного  депутата,

 слухайте себе,совість свою, не слухайте вождів.

      Якщо можна два слова, Євген  Кирилович.

 

      МАРЧУК.  Я  можу  тільки  повторити  те,  що  ви

 сказали, Олександре Олександровичу,...

 

      ГОЛОВА.  Увага.

 

      МАРЧУК.  Кажу  можу  тільки  повторити  тещо  ви

 сказали   і   добавити,  що  оскільки  проблема,  яка

 обговорюється  виключнопарламентська і Уряд до неї як

 відомо немає ніякого відношення, тому від імені Уряду

 якось говорити не можна.

 

      ГОЛОВА.  Все правильно.

 

      З  ЗАЛУ.  А  как депутат это каждый выбирает так

 как он считает нужным, я зарегистрировался.

 

      ГОЛОВА.  Все правильно.

      Оплески.

      Ще  раз,  я можу до вас звернутися з проханням.

 До тих хто сумнівається.

      Я прошу, я прошу фракцію "Реформи", ваша позиція

 минулого  разу, 12 грудня, була вирішальною для того,

 щоб  сесія  зареєструвалася під вашу обіцянку про те,

 що  ви будете реєструватися, коли розглядатимуться ці

 питання  у лютому місяці. Я в стенограмі зачитував це

 до обіду, ще раз можу прочитать. Якщо це справді так,

 то я звертаюся до членів фракції "Реформи".

      Ви  за  свої слова, за свою позицію відповідаєте

 чи ні? Чому ж тоді ви не реєструєтесь?

      (Шум у залі)

      Я  ще раз повторюю, я може зачитати ще раз слова

 Соболєва  від  імені  фракції,  що ви в лютому будете

 реєструватися,  якщо  ми  спочатку  розглянемо проект

 бюджету.   Це  сталося.  Лютий  закінчується.  Проект

 бюджету  розглянутий.  В  першому  читанні прийнятий.

 Чому ви не реєструєтесь і де ж тоді ваше слово?

      (Шум у залі)

      Не хочу я буть провидцем. Я, дивлячись на деяких

 депутатів  минулого  скликання,  які сидять тут зараз

 зверху,  хочу сказати, що якщо не всі із "Реформ" там

 сидітимуть,   то   значна   або  більша  частина  там

 сидітимуть. Тому, думайте теж.

      (Шум у залі)

      І зі мною теж. Хоча я місце собі ще знайду.

      Микола Іванович!

      (Шум у залі)

      Я   ще  раз  хочу  сказать,  що  йде  блокування

 засідань  Верховної  Ради  виключно  без причини. Тут

 ніякого    патріотизму,    збереження   боротьби   за

 державність   абощо,   це  виключно  з  меркантильних

 інтересів   політичних,   або,  вірніше,  замовлення,

 зроблено  так.  І  тільки  для  того,  щоб  розвалить

 Парламент,  іншого нічого нема. Нічого немає, Дем'ян,

 нічого.

      (Шум у залі)

      Та  я  б з задоволенням, Поровський, відповідаю,

 працював би над економічними питаннями, як би ви були

 в залі , коли розглядаються економічні питання.

      Оробцю дайте слово.

 

 

      ОРОБЕЦЬ. Я попрошу, Олександре Олександровичу,

 

      ГОЛОВА. На всі 10 хвилин, запишиться, хто хоче.

 

      ОРОБЕЦЬ. Олександре Олександровичу, я прошу вас,

 і  в  тому  числі успокоїтись, оскільки гнів -це не є

 добрий порадник. До обіду ми практикували іншу форму,

 яку  ви  після обіду чомусь відкинули. Ми тоді просто

 пробували,    спробували   рейтинговим   голосуванням

 встановити,  яка,  взагалі то є більшість, і саме для

 того,  щоб  прийняти нормальне компромісне рішення. Я

 думаю,  що  якщо  піти  в  тому  напрямку,  то  можна

 зрушитись,  якщо робити це силовим методом, воно ж ні

 до чого не призведе.

      Таким  чином, я пропоную повернутися до того, що

 було до обіду, без реєстрації.

 

      ГОЛОВА.  Я  можу  підтримати цю пропозицію. Яким

 чином?   Ми   повинні   зареєструватись,   і   шляхом

 рейтінгового  голосування визначити, щоза чим ставить

 на  голосування.  І  тоді в такій послідовності можна

 голосувати.   Давайте,   зареєструйтеся  і  будем....

 давайте.  Та  як? Ну, так ви ж диктуєте умови значній

 частині  депутатів,  які  ішли  на компроміс до цього

 декілька  разів,  повірвши,  що їх.., ну, справедливо

 стосовно них будуть діяти інші. В'ячеслав Максимович,

 я  ще  раз  пояснюю: ми, будьте уважні, послідовність

 можлива   така.   Я   рейтінговим   голосуванням  без

 реєстрації  не  можу нічого визначати, тму що це теж,

 теж  компроміс.  Тому  послідовнісіть може бути така.

 Шляхом  рейтінгового  голосування  після  реєстрації,

 шляхом  рейтінгового голосування ми визначаємо в якій

 послідовності  ведемо голосування і я переконаний, що

 ми  найдемо  правильне  рішення,  але  до  реєстрації

 проводити якесь голосування я просто не маю права.

      (Шум в залі)

      В'ячеслав  Максимович,  Ви маєте на увазі на тій

 Верховній Раді? Так.

      (Шум в залі)

      Значить,    підніміть    стенограму,   В'ячеслав

 Максимович,  бо  Ви  згадуєте  тільки  частини певні.

 Стенограма   підтвердить,   що   в  режимі  засідання

 працював    сесійний    зал,    шляхом   рейтінгового

 голосування  визначили найбільшу кількість голосів, а

 потім  за  першим  разом, підкреслюю, за першим разом

 брали  із  тих,  хто  найбільше  взяли в рейтінговиму

 голосуванні заступників.

      (Шум в залі)

      Запішіться з місця на 10 хвилин всі разом. На 10

 хвилин.

      (Шум в залі)

      Будь ласка, Кравчук. Прошу уваги.

 

      КРАВЧУК Л.М. Шановні народні депутати, я, мабуть

 в  цьому  залі, який знає всю історію створення МПА і

 підходи  до  цього утворення.

      Мабуть,   не   існує   в   міжнародній  практиці

 організації  міжнародного характеру, яка б керувалась

 трьома   документами.   МПА  зараз  керується  трьома

 документами   -це   Парламентська   Угода,  Конвенція

 мінська  і  Положення   про   МПА.

      Всі  вони  між  собою  не узгоджуються, і тому в

 таких  випадках  може  бути  проблема  для будь -якої

 держави.  Це  є нелогічно і є загрозою для будь -якої

 держави.  В  міжнародних  організаціях має бути повна

 ясність.

      Якщо  ви  пригадуєте голосування до Ради Європи,

 то  ми  приєднались  до статуту Ради Європи. Сьогодні

 МПА  не  має  свого  статуту.

      Тому  наша  фракція  розглянула  це  питання,  і

 вносить наступну пропозицію. Документ вам роздано.

      Враховуючи   те,   що  сьогодні  ця  організація

 керується  трьома  документами,  а  така розмитість в

 основоположних  засадах  міжнародних  структур не має

 аналогів  і  може мати непередбачувані наслідки, тому

 сьогдні  можна  зробити тільки один крок -приєднатись

 до  Асамблеї  в  якості  спостерігача,  асоційованого

 члена,  визначивши  порядок  роботи над статутом МПА,

 після прийняття статуту і схвалення його в цьому залі

 ми можемо приєднатись повноправним членом до  МПА.

      Наша  фракція  також  звертається до всіх вас з

 таким проханням, перше -не звинувачувати один одного,

 коли йдеться про МПА, сомусь кажуть про гроші, хто на

 які живе. Хто на які гроші живе -це буде досліджено і

 все  зрозуміло буде народові, треба говорити про МПА.

       Далі. Ми не хочемо, щоб тут йшла спекуляція про

 МПА,   коли   виступаючі   кажуть,  що  сьогодні  або

 приєднавшись  зразу  поліпшеться економічне становище

 України.  Економічне  становище  поліпшеться в одному

 випадкуОлександре  Миколайовичу,,  коли ми укладемо з

 усіма  державами,  в тому числі з Росією, рівноправні

 еокномічні угоди, іншого не буде.

      І  третє. Як кому не хочеться, але я вам нагадаю

 сьогодні, що коли свторювалось СНГ, то ми домовились,

 що  будемо  головувати  по  черзі.  Це витримано було

 тільки  рік  і два місяці. Зараз постійним головуючим

 Борис  Єльцин.  Тут  сидить...  Одну  хвилиночку.  Не

 заважайте мені говорити.

 

      ГОЛОВА.   Я прошу уваги.

 

      КРАВЧУК Л. М. Я знаю яка тут культура певних сил

 у  Верховній  Раді,  але  я можу перекричати вас всіх

 разом взятих. Так ось тут знаходиться Прем'єр-міністр

 Євгеній  Кирилович  Марчук, нехай він скаже, він хочь

 раз  головува  на  засіданні  Глав  Урядів.  І  ще не

 висохли   чорнила   про   обрання  Голови  Російської

 Федерації,   як   вже   його   швиденько  з  рабською

 психологією обрали головою МПА. То будьте уважні, щоб

 вс не підвели випадково.

 

      ГОЛОВА.  Я  прошу  не  розпочинати  дискусію,  а

 висловлювати  позицію, будь ласка,  М'ясковський.

 

      М'ЯСКОВСЬКИЙ М.М.

 

      Спасибо.   Я   прошу   передать  слово  депутату

 Мармазову.

 

      ГОЛОВА.  Будь ласка.

 

      МАРМАЗОВ Є.В. Мармазов, "Коммунисты Украины".

 

      Ну,   я   просто   удивляюсь   позиции   Леонида

 Макаровича,  как  он  может вот это на белое говорить

 черное наоборот. Ну, это характерно кстати для него.

      Значит, мы полгода тому назад роздали документы,

 где четко сказано, что присоединяемся мы к соглашению

 МПА   СНГ,   к   соглашению,   куда  присодинилось  9

 государств. Зачем же ж он  извращает.

      Второе.  Ельцина.  Кто, я напоминаю, кто кричал,

 что   если   Ельцин   а   не   изберут,  то  пропадет

 демократия  - Кравчук.  Кто  сегодня  заявляет  опять

 накануне  выборов,  что  Ельцин  горант  демократии -

 Кучма.

      Так зачем вот... в одном моменте вам выгодно  вы

 говорите одно, в другом моменте вы... Я вам скажу вот

 эти  люди, они завели в заблуждение Украину и заводят

 Верховный Совет. А МПА -это чистейшая демократическая

 обкединение.  Там  и грамма нет на какие-то намеки на

 державных структур. Это люди запугивают.

      Я  прошу  проголосовать  за  присоединение к МПА

 сегодня.

 

      ГОЛОВА.  Я  згоден голосувати, але немає людей в

 залі, юридично. Голубченко. Шевченко.

 

      ШЕВЧЕНКО В.І.

      Уважаемые  депутаты!  Мы  сейчас  находимся... Я

 прошу   внимания.   Мы   сейчас   находимся  в  такой

 систуации...

 

      ГОЛОВА.  Володимир  Іванович, я прошу вас, ідіть

 на трибуну, не чуть від мікрофона, ідіть сюди.

 

      ШЕВЧЕНКО  В. І. Уважаемые депутаты! Ну, сейчас у

 нас   сложилась   такая   ситуация,  когда  идут  уже

 разговоры  о  роспуске  парламента  и  так далее. Это

 самом  собой  не  делает  нам  всем чести. И я считаю

 необходимым  внести  такое  предложение тем группам и

 фракциям,  оторые  уже  делали неоднократно уступки и

 "РУХУ",   и  "Державности",  и  особенно  "Реформам",

 которые  председатель  этой  группы Суслов, по-моему,

 потерял всяческую совесть, он даже...

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      Я извиняюсь, Виктор Иванович.

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      Виктор Иванович, я извиняюсь, Соболев, но тем не

 менее,  тем  неменее  надо  еще  раз  и коммунистам и

 социалистам и другим трезво мыслящим депутатам пойти,

 пойти еще раз сейчас на уступки до конца выполнить то

 условие, которое было записано в решении 12 декабря.

      Продолжать  работу  сейчас  над  бюджетом и теми

 законопроектами,     которые    названы    в    числе

 червоочередных и самых необходимых Кабинетом Министров.

      И  после  этого возратиться к рассмотрению этого

 вопроса.

      Для  этого  надо  сейчас  принять решение, что и

 Рух,  и Державнисть и Реформы заявлят с этой трибуны,

 что   после   принятия   бюджета  этот  вопрос  будет

 рассмотрен, спасибо.

 

      ГОЛОВА.  Я  просив  би,  коли виступає депутат з

 трибуни , з місця не давати йому характеристику.

      Тому  що  це  не  робить  честі  тому хто дає ту

 характеристику.

      Тим  патче,  якщо  депутат  стоїть  який  кілька

 скликань  у  складі  Верховної  Ради,  за яким стоїть

 багато тисяч людей у колективі, який підтвердив своєю

 роботою, що це державник, що це людина по справжньому

 дбає  про  державу,  а  не  на  словах тільки, тому я

 просив  би  бути  стриманими і не намагатися перебити

 виступаючого.

      Правильно,  він  в даному випадку посилається на

 аргументи,  він  говорить  про  те, що говорив той чи

 інший представник від фракції 12 грудня.

      Так,  я  ще  раз прочитаю, дайте мені будь ласка

 Регламент.

      Немає у вас.

      Я читав це, будь ласка я  можу  ще найти раз.

      Хунов,  будь ласка.

 

      ХУНОВ А. І. Передайте слово Моисеенко. Моисеенко

 передайте.

 

      ГОЛОВА.  Поки  Хунов  буде  говорити,  я  ще раз

 процитую, що, про що йшла розмова тут.

      Одну  хвилиночку.  Будь  ласка, ось іде, ось іде

 розмова  12  грудня:  ".... бо ви як Голова Верховної

 Ради  (говорить  Соболєв)  даєте  слово,  що зараз ми

 реєструємося,   відкриваєм   засідання   і  починаємо

 розгляд  питання, не приймаючи ніякого рішення, але ж

 ви  бачите,  що для розгляду питання залишилося менше

 години. Що це за розгляд буде?

      Але   якщо  це  питання  переноситься  на  лютий

 (будьте  уважні,  Соболєв  каже),  я  повторюю, після

 розгляду   проекту   бюджету.  (Він  повторює:  після

 розгляду   проекту  бюджету).  Таким  чином,  це  дає

 можливість продовжити нашу роботу. Якщо це буде чітко

 заявлено, ми готові зареєструватися".

      Що ще потрібно?

 

      МОІСЕЄНКО В.М.

 

      Уважаемые   коллеги,   мы  сегодня  находимся  в

 кризисной   ситуации,   в   кризисной   парламентской

 ситуации.  Все это всем понятно сидящим здесь в зале.

 Кризис вызван нормой Регламента.

      Я  уже однажды выступал и говорил о том, что для

 того,  чтобы  перейти через нормы Конституции, нашему

 Президенту  и части депутатов хватило для того, чтобы

 это сделать, подписать определенное соглашение.

      Я  считаю,  что  распускать  парламент  на  этих

 основаниях, когда одна группа пытается навязать волю,

 исходя  из  Регламента, это просто, ну скажем так, не

 по государственному.

      Я  скажу откровенно: еще год назад я поодерживал

 идею   роспуска   этого   парламента.   И  сейчас  ее

 поддерживаю,  потому  что  дальше  сидеть с вот этой,

 Господи    прости,   публикой,   которая   не   имеет

 ответственности перед народом, становится все обидней

 и  обидней,  перед избирателями стыдно. Понимаете? За

 принимаемые решения.

      Поэтому,   я   предлагаю   сегодня,   во-первых,

 рассмотреть  возможность приглашения сюда Президента,

 потому  что  он  должен  находиться здесь, когда идет

 речь о роспуске Верховного Совета.

      Второй вопрос, чтобы он посмотрел на эту сторону

 на   своих   вот  прихвостней,  которые  здесь  есть,

 повнимательней,  и  дал  оценку  их  поведению. После

 этого, после этого, если эти люди не поймут этого

      (Шум у залі)

      Вот  если  они  не  поймут, должен быть заключен

 дорговор  о  том,  чтобы  провести  именно  по  этому

 вопросу особую процедуру, особую процедуру.

      Теперь,    что    касается   позиции   отдельных

 депутатов.  Я полностью поддерживаю Мармазова, потому

 что  у меня в руках комплекс документов, которые были

 выданы,  и  меня  смешит  позиция  Кравчука,  который

 говорит  о отм, что, вы ж понимаете, давайте подождем

 пока   примут   статут,   а   потом  будем  смотреть:

 присоединяться  или  не присоединяться. Я предпочитаю

 играть  в активную игру и влиять на статут в качестве

 активного члена этой организации, а не пристегиваться

 потом  непонятно к чему и пытаться на это всю влиять.

 Поэтому   я   сегодня  предложил  бы  прекратить  это

 сборище,  просто  предложил  бы,  перейти  работать в

 комиссии,  потому  что толку из этого не будет, потом

 поехать   поработать   в   округа,  посоветоваться  с

 избирателями,  обратиться к избирателям тех, а мы уже

 знаем,   кто   не   регистрировался,  через  средства

 массовой  информации,  поставил  бы  вопрос об отзыве

 этих  депутатов,  я  подчеркиваю,  об  отзыве их, как

 позорящих   это   звание,   потому  что  народ  хочет

 присоединяться  к  СНГ, и она не будет ппротиворечить

 его воле.

      (Шум в залі)

      А после возвращения через неделю начать разговор

 с  того,  что  распускаться  или  не  распускаться  с

 присутствием  Президента  и всех тех, кто отвечает за

 государство в этой стране. Спасибо.

 

      ГОЛОВА. Заварзін.

 

      ЗАВАРЗІН.

 

      Спасибо,  Александр  Александрович.  Я попытаюсь

 коротко.

      Во-первых,  я  снова  обращусь  к  тем  группам,

 которые  сегодня не регистрируются. Это прежде всего,

 как  уже здесь сказали -не государственное отношение.

 Ну,    это    сказали    мягко.    Это   обыкновенное

 наплевательское   отношение   к   всоим  избирателям,

 которые  их избрали. И эти депутаты недостойны своего

 депутатского  мадата  ибо  они  шли на выборы, обещая

 народу  плодотворно работать в Верховном Совете.

      Второе.    Значит,   в   обязательном   порядке,

 буквально   в   следующем   номере   "Голос  Украины"

 напечатать   с   комментариями  те  фамилии,  которые

 блокируют  работу  Верховного Совета и порекомендвать

 избиратешлям   посмотреть  на этих депутатов, которые

 сегодня  не  просто  блокируют, а удерживают.........

 Если   я   приведу   только   1  пример.  15-й  отряд

 пенсионеров   тех,   по  которым  много  вопросов  не

 урегулировано   с   бывшими  республиками  Советского

 Союза.

      И  в третьих, в третьих. На сегодняшний день....

 да,  и здесь и военнослужащие... масса... А вхождение

 в  Межпарламентскую  ассамблею  даст  возможность нам

 урегулировать эти вопросы.

      И в третьих. Я поддерживаю предложение Мармазова

 полностью  и  еще  есть  одно  предложение. Все-таки,

 действительно,  наверно,  нам  подумать в этом зале в

 отношение  того,  чтобы  выехать  на округа и решение

 Президиума  Верховного  Совета обязать всех депутов в

 этот  период быть на своих округах и посоветоваться с

 избирателями своих округов и провести соответствующие

 документы,  не  подделку,  а документы.

      И  последнее, если вы помните, Соболев клятвенно

 обещал, что как только, как мы сразу регистрируемся и

 рассматриваем,   да,   и  Сирота,  и  другие  обещали

 клятвенно  вот  с этой  трибуны  Верховного Совета.

      И  в-четвертых,  значит,  перед этим было тогда,

 голосовали за вхождение в Европейский Союз, тоже были

 вот  такие  вот  общения.

      Спасибо  за  внимание.

 

      ГОЛОВА.   Чупахін. Останній  виступ.

 

      ЧУПАХІН.

      Александр Александрович,  уважаемые  коллеги!

      У   меня   создалось  впечатление,  что  не  все

 народные  депутаты  поняли,  о  чем, в принципе, идет

 речь.  И  у нас путается сразу несколько документов о

 Межпарламентской ассамблее. Вспоминают и Конвенцию, и

 Регламент   ,  и Положение.

      А   речь   идет   только  лишь  о  соглашении  о

 Межпарламентской  ассамблее  государтств  -участников

 Содружества  независимых  государств,  основная  цель

 которого    состоит    в    том,    чтобы    учредить

 Межпарламентскую  ассамблею.

      И  Украина,  присоединяясь  к  этому соглашению,

 будет   являтся   всего   лишь   навсего  учредителем

 Межпарламентской ассамблеи. И больше ни о чем речь не

 идет.

      Никто не говорит о том, что нужно ратифицировать

 Конвенцию о Межпарламентской ассамблее, которое можно

 ратифицировать   с   замечаниями,   как   это  сделал

 Азербайджан.

      Поэтому  я  считаю,  что  вполне  целесообразным

 было   бы   нам,   поскольку   регистрация,  по  всей

 видимости,    не   состоится,   провести   в   рамках

 совместного  заседания  комиссии,  может  быть,  даже

 парламентские  слушания,  чтобы все-таки окончательно

 все  мы   уяснили, о  чем  идет  речь.

      Если  такое  предложение будет принято Александр

 Александрович, я думаю оно в какой-то степени поможет

 развязать создавшийся на сегоднешнее время кризис.

 

      ГОЛОВА. Час використанний. Будь ласка, спасибі.

      Я  прошу,  нам  треба визначаться і пропозицію у

 мене  така. Я розумію прекрасно, що тут немає логіки,

 немає ніяких пропозицій консруктивних з боку тих, хто

 не хоче  реєструватися.  Зараз, хвилинку.

      Тут є з одного боку чисто політична установка, а

 з  другого  боку  є  просто замовлення конкретне, яка

 викликана    кон'юктурною   сьогоднішньою   ситуацією

 владною  в  Україні і за тим нічого немає іншого.

      Мені  здається,  що і там і там повний програш в

 результаті.  Ви  біблію  згадайте, там теж говориться

 про  те, що... так, так Богдане. От розумієте, коли я

 ставав  комуністом,  то  я  біблію  вчив,  бо я хотів

 знати,  що  там  говориться  для  того, щоб вироблять

 якись  світоглядні  позиції.  А  коли  ви поспішали у

 партію,  то  ви відхрещувалися від усього, а потім...

 Знаю, ну Петро Ілліч про вас то вже все знаю, про вас

 то  знаю  вже все. Тим більше, як ви ЦК працювали, то

 господи  хто  ж про те не знає і як ви що писали і де

 що підписували.

      Тому  я  просив би давайте ми відійдемо від отих

 догм  своїх  сьогоднішніх якихось світоглядних чи що.

 Мова  йде,  я буквально кажу, мова йде про збереження

 Парламенту,   про   солідність   Парламенту.   А  без

 Парламенту  і  держави  не  буде.  Я  до  Тарана тоді

 звертаюсь, ви  почитайте  цікаву  книжку  співавтором

 якої був Оробець, там гарно сказано. Так.

       Оробець якраз записаний.

      Зареєструємося, розглянемо. Давайте!

      Так  треба  зареєструватися,  Павло  Михайлович.

 Говоріть.

 

      ОРОБЕЦЬ.

 

       Шановні  колеги.  Я  дуже прошу трошки понизити

 голос.  Заспокоїтися. Я буду говорити те, що багатьом

 не подобається.

      Можу  сказати  про  себе,  що мене недолюблює ні

 президентська   Адміністрація   -це   ясно,   і  мене

 недолюблює  керівництво  Верховної  Ради. Але на то є

 причина.

 

      ГОЛОВА. Але поважає.

 

      ОРОБЕЦЬ.  Спасибі.  Але тим не менше, я хочу

 сказати,  що  відповідь  пану  Заварзіну: мої виборці

 мене  вибирали  за те, що я буду відстоювати інтереси

 України  так,  як  я це розумію. Це мої виборці, і це

 правда.  У вас інші виборці, але і Україна різна. І я

 хочу  сказати, що є така приказка, що любовью здобути

 все,  а силою нічого. І діло в тому, що перетиснути -

 це  не  вийде.  Це  проба  сил, по суті, справи перед

 прийняттям  Конституції.  Я  дуже  не  хочу, щоби наш

 народ України голосував за дурну Конституцію, дуже не

 хочу.   І   для   того  нам  треба  найти  нормальний

 компроміс.

      На  привеликий жаль, я бачу, що той диявольський

 план, який зроблений, реалізується крок за кроком. Ви

 можете  почитати  ту  книжку.  Уже  я  набираю  вісім

 пунктів, які вже справдились.

      Так  ось, мені здається, що тут потрібен справді

 компроміс.  Я  думаю,  що  є  таке  поняття, як слово

 Голови  Верховної  Ради.  Діло в тому, що ми вже мали

 той  процес,  коли  були  заступники Голови Верховної

 Ради обрані в той спосіб, що ми зараз три фракції уже

 не  довіряєм  просто  так  словам. І це правда. Таким

 чином, я пропоную повернуться до того процесу, що був

 перед  обідом, але має бути чітко нам заявлено чесним

 словом  Голови Верховної Ради, що це не є реєстрація,

 що  це  не  є  реєстрація.  Є  більш простіший метод:

 давайте   просто  ми  піднімем  ті  руки,  хто...  От

 давайте,  може,  я  проведу цей експеримент (ну, але,

 якщо  мені Олександр Олександрович дозволить) -хто за

 перше рішення, хто за друге, хто за третє. Ми побачим

 реальний   стан.   Але   без   реєстрації.   Воно  не

 приймається.

      Я  хочу  сказати  один  момент.  Це дасть одне -

 елементи   погодження   компромісу  і  злагоди.

      Мені  хочеться,  щоб це питання Міжпарламентська

 Асамблея  не  привносилося в той момент, коли бояться

 злагоди  саме  в  цьому  залі, бояться саме ті кому є

 втрачати від злагоди в цьому залі, хто зацікавлений в

 такому  розвитку подій, щоб влада була безконтрольна,

 щоб просто , далі було грабування населення.

      То давайте ми себе запитаємо, чи в нас є поступ,

 злагода чи ми далі йдем в рознос.

      Я думаю, що такі сили центриські, я думаю можуть

 домовитися.

      Таким  чином, Олександре Олександровичу, я прошу

 вас  давайте  процес  все-таки на погодження, а не на

 роз'єднання .

 

      ГОЛОВА.  Значить  я  згоден  і на такий варіант,

 можу  дати слово Голови про те, що буде дотримуватися

 Регламент .

      Будь ласка Богдане це ж і вас стосується теж.

      А  відносно того аргумента, ну Юрій Оробець тоді

 не  був  ще  обраний, коли обирали заступників Голови

 Верховної   Ради,   то   я   можу   вам  сказати,  що

 відрізняється та ситуація від цього значно, тому що у

 сесійному режимі, у пленарному режимі йшло засідання,

 зареєстровано  були  депутати,  підбиралися  пари для

 голосування  і  умова  була така, шляхом рейтінгового

 голосування,  яка пара найбільше набере, та ставиться

 на розгляд.

      І   тоді   183   набрала   пара   та  яка  стала

 заступниками після голосування уже ефективному режимі.

      Так що іншого не було.

      Зараз  я  вам  можу пообіцяти, що Регламент буде

 дотримуватися,  я пояснив всю процедуру. Більше того,

 я  знаю,  що  результат  буде  такий, що влаштував би

 всіх,  але длятого треба переступити не свою позицію,

 не   своє   слово,  а  ну  якби  так,  щоб  виглядити

 принциповим,  послідовним,  давши  слово  десь,  а не

 собі, і нетут в залі і навіть не на фракції.

      От в чому розумієте колізія сьогоднішня.

      Терещук ваше слово, ви перші на списку.

 

      ТЕРЕЩУК

 

      Дякую    Олександре    Олександровичу,   шановні

 депутати,  я  хочу  запропонувати  один із механізмів

 виходу із цієї ситуації.

      Ви знаєте, що свого часу, коли ставилось питання

 про   включення   до   порядку  денного  питання  про

 Міжпарламентську  асамблею,  тоді  було  вирішено, що

 спочатку  ми  приймаємо рішення по приєднанню до Ради

 Європи,  а  потім  повертаємся  до цього питання.

      І  я думаю, що ця угода, воно продовжує діяти. І

 справа  в  тому, що коли ми проголосували рішення про

 входження   України   до   Ради   Європи,  це  тільки

 півсправи.  Тому  що для того, щоб, дійсно, увійти до

 Ради  Європи,  нам  потрібно  буде  сформувати  дієві

 органи, які будуть працювати в Раді Європи, а також в

 Міжпарламентській   асамблеї   держав  Європи.

      І ці питання будуть ставитися на порядку денному

 Верховної  Ради. І якщо та угода діє, то дуже складно

 будуть  прийматися  рішення  про  затвердження складу

 комісій, делегацій, а багато з тих, хто зараз кричить

 і  не  хоче  реєструватися, вони перші записуються до

 Ради Європи, їдуть туди, щоб там виступати.

      Тому,  якщо  зараз  це  рішення  не пройде, дуже

 складно  буде  прийматися рішення про створення таких

 делегацій і їх робота.

      І для того, щоб вийти нам зараз з цього процесу,

 я пропоную наступне: взятися за розгляд питань, які у

 нас  є в порядку денному, але мати на увазі, що будь-

 яке питання, яке буде торкатися органів роботи в Раді

 Європи,  може  зазнати  така ж сама доля, яка зазнала

 зараз питання про вирішення праці в Міжпарламентській

 асамблеї. Це одна і та ж ситуація.

      Тому я пропоную повернутися до тих питань, які в

 нас  стоять  і нагальні у розгляді, а як тільки в нас

 стане  чергове  питання про Раду Європи, зараз вся ця

 ситуація знову стане на свій зміст.

      І   останнє.   Я   хотів   би   побажати  членам

 депутатської  фракції  "Реформи",  майже  половина  з

 них  -кияни,  побувайте на підприємствах міста Києва,

 порозмовляйте   з   робітниками,  і  ви  відчуєте  їх

 відношення  і до економічної ситуації в Україні, і до

 інтеграції    в    Міжпарламентську    Асамблею,    і

 необхідністю  узгодження  законів,  і  я, якщо вам це

 потрібно,   можу  вам  допомогти  в  організації  цих

 зустрічей. Дякую.

 

      ГОЛОВА.  Довганчин.

 

      ДОВГАНЧИН.

 

      Дякую.  Шановні  колеги,  ситуація, яка сьогодні

 склалася,  вона  час  від  часу  складається в нашому

 Парламенті  і,  на  превеликий  жаль,  не  робе честі

 нікому,   жодній   з  політичних  сил,  яка  сьогодні

 перебуває  в  Парламенті,  чи то в більшості, чи то в

 меншості,  чи  то в центрі, чи то як би воно не було.

 Із   досвіду  своєї  роботи  не  стільки  політичної,

 скільки  господарської,  я  зрозумів, що добре в тому

 господарстві,  а  тепер і в тій країні, де дуже часто

 міняються   керівництво,   тобто   Президент,   тобто

 Парламент, тобто керівник заводу, керівник колгоспу і

 так далі. І напевно сьогодні і не сьогодні, а ще з 91

 року   війшла   така  тенденція,  значить,  у  нас  в

 державі  -чим гірше, тим краще. Колотити, щоб не було

 толку,  і  щоб  в  цій  мутній воді добре було комусь

 ловити  рибу,  але,  шановні  колеги,  народ  напевно

 стомився  терпіти  це  діло,  і  якщо  сьогодні ми не

 дійдемо  до  нормального  компромісу,  чи знаходження

 нормальної середини, народ уже не потерпить ні одних,

 ні других і на це місце прийде хтось другий.

      Ми   ж   прекрасно   знаємо,   шановний   Леонід

 Макаровиу,  ви присутні серед нас, як йшов референдум

 по  незалежності України, що було записано в бюлетні,

 і  тому  народ  нам  повірив  і  95  відсотків  чи 99

 проголосували  за незалежну Україну. Але ж в бюлетень

 питання  було  поставлено так, що ніхто нічого не міг

 зрозуміти.  Ми  знаємо, як робилася Біловежська пуща.

 Законно  чи не законно і так дальше. Ми знаємо звідки

 пприйшла  імперія,  відки почався Союз і хто звільнив

 народи Європи від поневолення фашистського.

      Ми  знаємо,  що  таке  Рада  Європи,  кого  вона

 представлює  і  яки  країни,  які політичні сили туда

 входять.  Але  спправа  не  в  цьому. Ми будуємо свою

 незалежну  самостійну державу Україну і сьогодні всім

 і  "Реформи"  і  Рухові  і  комуністам  необхідно  це

 пам'ятати,  необхідно  це  пам'ятати.  І тому розпуск

 Верховної  Ради  буде не на користь, зміна Президента

 буде  не накористь,  а буде тільки на користь ворогам

 нашої незалежності і нашої держави.

      Я  пропонував  би  зараз зробити ще на 10 хвилин

 перерву,  в  нас  є  найбільш  компромісні  сили  -це

 комуністи  і  є  Народний  Рух.

      Черноволу,  Сімоненку  вийти і домовитися, найти

 компроміс,  як  ми  будем  це  питання  розглядати ще

 сьогодні,  чи  ще  через  місяць  і  так далі. А далі

 продовжувати роботу Верховної Ради.

      Я  дякую  всім  за увагу і закликаю до здорового

 глузду.

 

      ГОЛОВА.     Левченко.    Не    хоче    говорить.

 Немировський...

      (Шум в залі)

 

      НЕМИРОВСЬКИЙ. Передайте Стешенко,  пожалуйста.

 

      ГОЛОВА. Стешенко, будь ласка.

 

      СТЕШЕНКО.

 

      Шановний   Олександр   Олександровичу,   шановні

 колеги.  Мені все-таки здається, що ми втрачаємо час,

 Олександр  Олександрович.  Треба, мабуть, ще відвести

 час  для того, щоб керівники фракцій послпілкувались,

 а  ми  розійшлись  до комісій і добре підготувались і

 завтра виконали ті завдання, які ми втратили сьогодні

 в   зв'язку   з   цимии   безплідними  дебатами,  які

 відбуваються в цьому залі. Дякую.

 

       ГОЛОВА.  Олександр  Миколайович, якби ви тільки

 ще  сказали, хто буде у фракціях, хто в комісіях. Ну,

 ви  же  самі  розумієте,  що а ми підемо порадимось в

 Комісії,  а  в  фракціях  нікого.

      Вже  тут я з в ами згоден. Але тут настільки все

 зрозуміло, що це як навіть... Не можу, бо все короткі

 на  ум  приходять, розумієте?

       Душейко.

      Скажіть  так, щоб  всі  зрозуміли.

 

 

      ДУШЕЙКО.    Шановні    колеги,   я   думаю,   що

 переконувать  когось у чомусь у цьому залі -це справа

 безкорисна  через  те, що кожний має свою позицію. Ця

 позиція  і  партійна,  і  фракційна,  і  позиція його

 совісті,  позиція  в  якійсь мірі виборців, як кожний

 вважає  і таке  інше.

      Тому я не буду висловлювати і підтримувати якусь

 одну   чи   іншу  позицію,  але  хочу  звернутись  до

 тверезого   глузду,   або  до  здорового  глузду,  як

 тверезого  розуму  кожного депутата: давайте все-таки

 вийдемо  з  цієї  кризи.  Якщо  ми  хочемо,  щоб наша

 держава  була повноціною, якщо в ній повинні прцювати

 всі рівні, або всі важелі рівноваги, мається а увазі

 і  виконавчої  влади,  і  законодавчої  (я, Олександр

 Олександрович, трошки вибачусь, я трішки перерву свій

 виступ, поки Володимир Яворівський наговориться).

 

       ГОЛОВА.  Володимир  Олександрович,  будь ласка,

 слухайте,  говоріть.

      Будь  ласка, поважайте все-таки колегу свого, ну

 що  ви?

      Тим більше, що ви майже сусіди по округах.

 

      ДУШЕЙКО.   Олександр  Олександрович,  просто  ви

 розумієте,   і  всі  в  залі  розуміють,  що  питання

 інтелекту,  воно  не дається ні чим, і питання багато

 інших, які я міг би сказать.

      І  інше,  це я вибачаюс за в ідступ, якщо хочеш,

 щоб  поважали тебе,  навчись  поважати інших.

      Так   от   я   все-таки   пропоную,   Олександре

 Олександровичу,  давайте  прислухаємось до аргументів

 Оробця,  щось  там  є реальне. Давайте може підемо на

 цей  компроміс, не реєструючись, але без реєстрування

 воно  не  відбудеться,  карточки  будуть  уставленні,

 давайте  поставим під ваше чесне слово, якщо ви даєте

 це    чесне   слово,   рейтенгеве   голосування   без

 реєстрації.  Бог з ним це не порушення, я розумію, що

 це   порушення   регламенту,  але,  щоб  найти  якісь

 компроміс.

      Після  цього  я  так розумію, що група "Реформи"

 дала  слово, що після такого рейтенгового голосування

 вона  згідна  зареєструватися  і провести голосування

 так як слід.  Це як один варіант компромісу.

      Другий  варіант.  Якщо  вже  з  цього не вийде і

 сьогодні  ми в залі нічого не найдем, то давайте дамо

 час  на  роздуми,  все  рівно  в  комісіях  не будуть

 працювать,  ще  хай  кожний поконсультується зі своєю

 совістю. І попробуєм розпочати засідання завтра. Якщо

 воно   не   відбудеться,  тоді,  дійсно,  залишається

 варіант  оголошувать  перерву  на  роботу  у виборчих

 округах, не в комісіях.

      Але  я  вибачаюсь за затримку часу, але це дасть

 нам  підставу всім попасти під удар під той, який був

 висловленний  під час селекторної наради через те, що

 Президент  сказав, що у вівторок Верховна Рада прийме

 постанову  по  підготовці до весняно-польових робіт і

 по агропромисловому комплексу.

      Ми  знов  накличемо  на  себе  удар  наших  усіх

 виборців,  які  скажуть,  що  влізли в політиканство.

 Тому  я  думаю,  що  хай  подумають, давайте підем на

 компроміси і вирішемо ці питання, бо інакше справи не

 буде.

      Дякую за увагу.

 

      ГОЛОВА.  Гетьман останній виступ.

 

      ГЕТЬМАН   В.   П.   Я   передаю   слово  Леоніду

 Михайловичу Вернигорі, члену нашої групи.

 

      ГОЛОВА.   Будь  ласка.  Вернигора,  будь  ласка,

 Леонід Михайлович.

 

      ВЕРНИГОРА Л.М.

 

      Шановний  Олександр  Олександрович!  Я  за вашою

 порадою  уважно  прислухався  до себе. І хочу сказать

 таке:  як  народний  депутат  кожен має право вийти з

 законодавчою  ініціативою.  От  я  вношу  пропозицію:

 сьогодні  в  порядку  денному  розглянуть  лише  одне

 питання:    про   входження   України   в   МБА,   як

 асоційованого члена. І крапка. І тоді не треба ніяких

 рейтингів,  нічого.  Ми  ж маєм право змінить   запис

 порядку  денного.  Так, входить  як асоційований член

 (спосперігач).

 

      ГОЛОВА. Дякую. Спасибі.

      В  мене є пропозиція така, яку висловили тут уже

 багато  депутатів.  Будь ласка, прослухайте. Можливо,

 це останній варіант, який може ще до чогось привести,

 до  якогось  результата. Не реєсруючись, але... тобто

 ми  повинні  зафіксувиати  свою  присутність.  Це  не

 реєстрація,  я не буду її оголошувати, як реєстрацію.

 І   шляхом  рейтингового  голосування  визначити, яке

 рішення ближче до душі депутатів.

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      А  потім...  Будьте уважні. Навіщо ви знаєте про

 що  я  сказав, а вже "ні". А після того реєструємося,

 щоб  не боялися депутати і будемо голосувати чи в тій

 послідовності, як визначимо рейтинговим голосуванням,

 чи  в  тій послідовності, яку я відразу оголосив. Але

 люди   будуть   спокійні,   знатимуть   до   чого  ми

 схиляємось.

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      От  якби  ви говорили не тільки без мікрофона, а

 ще й і в мікрофон, то було б все добре. От тож воно і

 є.

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      Можна так ставити на...

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      Тому  я  прошу вставити картки і перевірити нашу

 явку  без  реєстрації.  Будь ласка. Я прошу визначити

 шляхом  голосування  кількість  нашу  в залі. Хто за,

 будь ласка. А? Просто без реєстрації, без реєстрації.

      Прошу  вас,  без  реєстрації,  Леонід  Іванович,

 Леонід Іванович Гаманюк.

 

      Я ще раз прошу без реєстрації.

      Не  вже  не зрозуміло. 279 є в залі, так. Ще раз

 будь ласка для точності, бо Леонід Іванович не дійшов

 ще  на  місце,  Гаманюк ще на місце не дійшов, а Юрій

 Прокопович запізнився, сідайте будь ласка. Бігом.

      Ще  раз  голосуйте,  це  не реєстрація. Ще раз не

 бійтеся, шановні демократи.

 

      ЙДЕ РЕЄСТРАЦІЯ.

 

      ГОЛОВА.  Так ви за себе дивіться.

      Ви  ж  весь  час  так  голосуєте, там руки скоро

 поломаєте, ну що ви.

 

      Є в залі 280 чоловік, так.

      От  давайте подивимося було три, так не нервуйте

 будь   ласка,  сядьте,  ну  сядьте,  давайте,  є  три

 пропозиції   шляхом   рейтингового  голосування,  яка

 ближче до душі депутатам.

      Так потім я дам Соболєв.

      Спокійно, шляхом рейтингового голосування, є три

 пропозиції. Одна приєднатися до МПА.

      Друга. Асоційовано приєднатися.

      І третя не приєднуватися.

      В    будь-який    послідовності    ставимо    на

 голосування. Рейтингове голосування.

      Хто за те, щоб приєднатися. Голосуйте.

      Рейтингове голосування.

 

      ЙДЕ ГОЛОСУВАННЯ.

 

      ГОЛОВА.  140 хоче приєднатися, умовно кажучі, це

 все не так.

 

      "за"- 160.

      А   хто   хотів   би  не  приєднуваться  зовсім,

 проголосуйте.

 

      "за" - 55.

      Тепер подивіться: арифметика ж зрозуміла, вбивчо

 зрозуміла.  Це,  як мій учитель математики колись вів

 уроки,  так мені казав: "Це уже і пеньок розумів би".

 Що   люди   хочуть,   що  люди  хочуть  асоційованого

 членства,   яке   абсолютно   не   втискує   інтереси

 суверенної держави.

      Треба зареєструваться, проголосувать і поставить

 крапку над цим питанням.

      (Шум у залі)

      Як завгодно: давайте з асоційованого розпочнем.

      (Шум у залі)

      Давайте так. Це ж не має значення ніякого! Я вам

 ще  раз  кажу:  це  не  має ніякого значення. Так, як

 визначено Регламентом, так, як визначено Регламентом.

      (Шум у залі)

      Я прош уваги: оскільки у прямий ефір ця передача

 не йде ще, то я ще Бобриньову поясню, яка різниця між

 асоційованим і дійсним членом.

      (Шум у залі)

      Асоційований  член  -це  такий,  як  і  дійсний,

 тільки  з  однією вадою. Ви розумієте? Так? А в всьму

                         - 41 -

 іншому теж саме, розумієте? Будь ласка. Спокійно.

      Ще   раз   пояснюю  для  всіх,  будь  ласка.  Ми

 використали  всі  компромісні  варіанти. Є пропозиція

 така, ну, сядьте на місце, сядьте на місце.

      Ну, послухайте в кінці кінців, хто сумнівається.

 Нам   треба  зробити  зараз  так,  зареєструватися  і

 відповідно  до регламенту я надаю слово Мармазову від

 суб'єкта   законодавчої   ініціативи,   Гетьману  від

 "Незалежних"  і  Юхновському  від "Державності". Вони

 висловлюють  свої  пропозиції, і в тій послідовності,

 як   вони   висловлять,   ми   голосуємо,  який  буде

 результат,  ви  зорієнтувалися.  А  потім,  як будуть

 внесені   ці   три   пропозиції,  буде  ще  четверта,

 зрозуміло. Підтримується?

      Я  прошу,  зареєструйтеся.  Ставлю,  проводиться

 реєстрація.

     (Шум в залі)

      

      "За"-

     

      Картку  витріть  об  штани  і вставьте ще раз її

 добре, будь ласка.

      (Шум в залі)

      Будь  ласка. Та я серьйозно кажу -ну, це ж... це

 так передбачено, да...

      (Шум в залі)

      Всі  приготувалися?  Сидоренко...  Я  прошу Вас,

 сідайте,  сідайте...  Пронюку  дамо  слово і Пронюку,

 сідайте, сідайте...

      (Шум в залі)

      Зарудний...  Я до Зарудного звертаюся, Вас місце

 Ваше  чекає...  Ну,  будь  ласка, одну хвилиночку....

 Почекайте,  сядьте поки що, сідайте.... Зарудний, ну,

 сідайте, бо за Вас проголосують там, ну, що Ви? Ще не

 дай бог правильно проголосують...

        (ШУМ   У   ЗАЛІ)

     

       ГОЛОВА.  Усі  заспокоїлись, уже ніхто не боїться

 реєструватись?

      Будь  ласка,  Віталій  Іванович, сідайте. Степан

 Васильович,  відпустіть Поровського. Сідайте, він уже

 інструктаж одержав. Будь ласка, ще раз повторю умови.

 Будь ласка,  прошу  уваги,  та  почекайте   трошки.

      Ще   раз   повторю  умови:  ми  зараз  проводимо

 реєстрацію,  дальше  вноситься три пропозиції, ще раз

 повторю, ну, невже ви думаєте, що один, тут нема, щоб

 один був розумніший од усіх, найрозумніші усі разом.

       Ці  пропозиції  20  разів вже обговорювались на

 засіданні  фракції,  і пояснено чому так не можна, як

 ви пропонуєте. Тому я ще раз вам наполегливо пояснюю:

 треба  зареєструватись  -перше,  друге -три виступи з

 трьома   пропозиціями   і  в  тій  послідовності,  як

 визначено   Регламентом,   спокійно   і  не  нервуючи

 проголосувати і ми одержвимо потрібний результат. Для

 всіх  потрібний. Зрозуміло.

      Проводиться  реєстрація,  будь  ласка.  Я  боюсь

 Осадчука, щоб він віршами не говорив. Зареєструйтесь,

 будь ласка. Візьмете слово, візьмете.

      Тепер  я  можу  сказать  так,  вечірнє засідання

 оголошується відкритим. Я прошу вашої уваги.

      Мармазов,  будь ласка, на трибуну. Три йдуть три

 пропозиції. 5 минут давайте.

     

      МАРМАЗОВ Є.В.

     

      Уважаемые   товарищи,   ну   здесь  разные  были

 высказывания  и  разные спекуляции. Прежде всего я бы

 хотел  ответить  на  вопрос, что мы сейчас обсуждаем.

 Речь  идет о присоединении Верховного Совета Украины,

 именно  Верховного  Совета как Парламента, соглашинеи

 подписанное  в  марте  1992  году  (...........)  как

 Международной  общественной  организации  Парламентов

 СНГ.  О  присоединении  конвенции  ОМПА,  вот об этом

 будет  много  разговоров  после  моего  выступления и

 експерты,    которые   давали   оценку   в   основном

 останавливались  именно на конвенции.

      То речь может идти у нас только после подписания

 его Президентом Украины с последующей ратификацией на

 Верховном  Совете.  Парламенты,  не  ратифицировавшие

 конвенцию, сохраняют членство ОМПА и вступают в члены

 МПА в обкеме полномочий, предусмотренным соглашением.

 Это  нужно  четко знать. Так что разговор должен идти

 только о соглашинии.

      Противоречит  ли присоединение Верховного Совета

 Украины  к  соглашинею  о МПА  вот  нашим национальным

 законом?  Нет, не противоречит .

      Наши оппоненты знают, что перед Советом Европы у

 нас больше обязательств чем перед МПА. Что соглашения

 МПА  полностью отвечает украинским законам и оговорка

 там, что Верховного Совета к ратификации соглашение о

 создании  СНГ  и  чтобы  не  допустить  присоединение

 Верховного Совета к соглашению ими развернута широкая

 пропагандистская компания по дискрититации МПА.

      Ну    во-первых,    говорят,   что   вопрос   не

 подготовлен.

      Вы знаете, что этот вопрос обсуждается ...

     

      ГОЛОВА.  Я прошу уваги, одну хвилиночку. Шановні

 депутати,   ну   заспойтися   будь  ласка,  все  буде

 нормально, сідайте на місце.

      Говоріть будь ласка, тихо.

     

      МАРМАЗОВ  Значит здесь высказываются, что вопрос

 не подготовлен.

      Ну  вопрос  обсуждается ссентября прошлого года.

 Тысячу вже было документов, тысячу экспериментов.

      Говорит, что нужен быть устав.

      Никакого  устава  не  нужно, есть соглашение, мы

 просто присоединяемся к соглашению.

      Говорится,   что   мы   должны  быть  в  статусе

 наблюдателя,  мы  и  так в статусе наблюдателя. И без

 принятия решения.

      Якобы  МПА  имеет  квотный принцип голосования и

 решения принимается большинством.

      Ну это вранье, товарищи.

      Статья 3, 7 почитайте соглашения.

      Якобы  украинские  солдаты после присоединения к

 МПА буду воевать в горячих точках.

      Вранье.

      Государство    не    подписавшее    договор    о

 коллективной  безопасности,  Украина  не подписала не

 участвует  даже  в  обсуждениях  вопросов связанных с

 коллективной безопасностью, как это сделала Молдова.

      Утверждается, что вступление Украины в МПА будет

 покрываться Украины 25 - 30 процентов  бюджета МПА.

      Вранье.

      По  самым  высоким оценкам наш вклад в МПА будет

 200 - 250 тысяч долларов.

      Напомню. В Совете Европы  2,5 - 3 миллиарда.

      Что   касается  нашумевшего  указа  Ельцина  про

 стратегический курс Российской Федерации с государств

 СНГ.

      То  в  нем отстаиваются интересы Россиии, как их

 понимает      Ельцин.     Были     предложения     по

 совершенствованию СНГ со стороны Назарбаева, Алиева и

 каждый из них также отстаивал свои интересы.

      Да  и  мы,  вступая в МПА, чтобы отстаивать свои

 интересы.

      Как  коммунист  я  не  имею иллюзии относительно

 политики правлющих кругов теперешней России, но имено

 участие  в  МПА  дает  нам  дополнительные  рычаги  -

 отстаивать   интересы   Украины.   Если   со  стороны

 ельцинского  или другого шовинистического руководства

 будет  поползновение к ущемлению этих интересов. Есть

 ли  у  нас  общие  интересы со транами СНГ и проблемы

 общественной   жизни   по  которым  желательно  чтобы

 действительно    було    унифицировано   национальное

 законодательство?    Безусловно   есть:   взаимосвязь

 экономики,  общий  рынок сбыта, перемещение товаров и

 услуг,  социальные проблемы и так далее, и так далее.

 Общих  интересов  со странами СНГ у нас больше, чем в

 Западной Европе.

      Почему же вокруг этого простого и ясного вопроса

 возник   такой  бум?  В  нашем  парлмиенте  есть  два

 диаметрально   ротивоположных   позиции   по  данному

 вопросу.    Одни   убеждены   в   важности   развития

 стратегического партнерства Украины, как независимого

 государства,   с  Россией  и  другими  странами  СНГ,

 паралельно  развивая  связь  со  странами  Запада,  у

 других  идея  фикс -переориентации политики с Востока

 на   Запад,  недопустить  никакого  сотрудничества  с

 Россией  и  странами  СНГ  даже  в ущерб жизни народа

 Украины.   Эта   идея   поставлена   в   основу  всей

 националистической политике.

      Вот  поэтому  мы  и  ставили,  чтобы ратификацию

 приема   в   Совет  Европы  осуществить  в  пакете  к

 присоединению к  Соглашению о  МПА СНГ.

      Хотел  бы напомнить позицию нашего Президента по

 этому  опросу.  В  его  программном  докладе  "Шляхом

 радикальных  экономических  реформ".  Предидент добре

 усвідомлює,  що  лінія  на  активізацію  економічного

 співробітництва   з  країнами  СНД  викличе  протидію

 певних політичних сил. Хочу, щоб ни в кого не виникло

 ілюзій  щодо  можливостей переорієнтації Президента з

 цих  питань. Такий курс має принциповий характер. Він

 пов'язаний з вимогами економічного виживання України,

 і іної альтернативи я не бачу.

      Продовження  попередньої політики самоїзоляції -

 це  економічне  та  політичне  самогубство. Президент

 вести  народ  цим  шляхом  не  буде.  Президент  буде

 посліждовно   виступати   за  зміцнення,  розвиток  і

 економічного співробітництва в межах СНД, повноправну

 участь   в   ньому  України.  Бо  трета  в  решті-реш

 розуміти:  там  де  ми  не буремо участь, ці проблеми

 всеодно   вирішуються,  але  без  нас  і  не  в  нашу

 користь". Правильные слова Президента, но мало что он

 сделал в этом плане.

      Вопрос  сегодня  стоит  так:  если  парламент не

 поддерживает  присоединение к соглашению о МПА, более

 демократичного  соглашения  даже трудно придумать, то

 это  покажет, что Верховный Совет против интеграции в

 СНГ,   что   мы   отворачиваемся   от   СНГ,  всецело

 ориентируемся  на Запад. Народ Украины должен об этом

 знать,   как  и  знать,  к  чему  в  перспективе  это

 приведет.

      Изибратели  должны  также  знать  позицию в этом

 вопросе   своих   депутатов.  Я  предлагаю  вопрос  о

 присоединении к соглашению МПА голосовать поименно.

     

      ГОЛОВА. Дякую.

      Слово   має  Гетьман  Вадим  Петрович  від  ряду

 фракцій.

      Спокійно,  будь ласка.

     

      ГЕТЬМАН  В. П. Шановні колеги -народні депутати,

 ще утром ви знали нашу чітку позицію, яку я від імені

 нашої  депутатської  групи  виголошував,  про  те, що

 група  була  готова  підтримати  приєднання  до  цієї

 Асамблеї в повному обсязі.

      Але,  бачачи  той  стан,  тупиковий стан, в який

 зайшов наш парламент...

     

      ГОЛОВА. Одну хвилиночку.

      Мухін!     Володимир    Васильович,    Володимир

 Васильович,   посадіть,  будь  ласка,  старших  і  не

 старших офіцерів, посадіть,  будь ласка.

      (Шум у залі)

      Будь  ласка,  Зарудний,  ну  чого ви коментуєте

 там? Сядьте на місце.

     

      ГЕТЬМАН  В.  П.  Шановні колеги, але депутатська

 група   "Незалежні",   вбачаючи  той  кризовий  стан,

 тупиковий  стан, в який зайшов наш парламент, бажаючи

 внести  свій  вклад  в те, щоб наш парламент працював

 більш продуктивно, перш за все на економічні реформи,

 сьогодні  внесла  корективи  в  свою позицію і готова

 проголосувати  за  приєднання  до  Асамблеї  в якості

 спостерігача, тобто асоційованого члена, до прийняття

 нової Конституції.

      Нашу   позицію   підтримують  сьогодні  "Центр",

 "Реформи",  "Єдність",  МДГ,  "Аграрники за реформи",

 "Аграрники   України"   і,  я  надіюсь,  новостворена

 фракція.   Я   закликаю  всих  приєднатися  до  нашої

 пропозиції. Дякую. МДГ виключаємо.

      (Шум у залі)

     

      ГОЛОВА.  Спокійно,  спокійно.  МДГ виключається,

 але  в  Парламенті залишаються, спокійно, будь ласка,

 Юхновський. Третя пропозиція.

     

      ЮХНОВСЬКИЙ.

     

      Шановний   Олександре   Олександровичу,  шановні

 депутати,   дозвольте   мені   повторити   спершу  ту

 аргументацію,   яку   я   говорив   вранку,   яка  не

 передавалась  по  радіо  відносно  того,  що  розгляд

 такого   питання   на   засіданні  Верховної  Ради  є

 провокаційною  затією,  направленною  на умисний зрив

 роботи  Верховної  Ради.  Якщо б ми на Верховній Раді

 позитивно  вирішили  це  питання,  і  приєдналися  до

 Межпарламентської  Асамблеї,  то ми посіяли б страшну

 зневіру   в   народі,  в  національне  будівництво  в

 Україні,  в  будівництво держави. Ми відірвали би від

 Верховної Ради, від Уряду неймовірно велику кількість

 людей, десятки мільйонів людей і посіяли би зневіру в

 народі.  Якщо  б ми вирішили це питання негативно, то

 це  означало  би, що ми ускладнили би наші стосунки з

 Росією,  що  нам не порібно. Ми повинні мати з Росією

 нормальні  двосторонні  стосунки в різних наппрямках,

 але входження в Міжпарламенську асамблею і підписання

 конвенції для  нас є  згубне.

      Перш  за  все,  чи  знаєте  ви,  що  входження в

 Міжпарламенську  асамблею передбачає створення суду з

 півдружності,  який  має право Конституційного суду і

 отже, який буде знаходитися над нашим законодавством.

 Крім того, порібно чітко знати, що юридично починаючи

 з  22  січня  1994 року ми вже не є членами СНД через

 те,  що  ми  не підписали відповідну конвенцію. Отже,

 для  нас методика вступу до Міжпарламенської асамблеї

 є  зовсім  інша,  як  для інших держав, які є членами

 СНД.  Таким  чином,  прийнявши  до  уваги,  що  Росія

 ппорушує  ті домовленості, які були між нами і Росією

 про  розппподіл  флоту,  про  підписання Договору про

 дружбу і все інше, ми можемо сказати, що питання, яке

 сьогодні   розглядається,   є  повністю  інспероване,

 штучне і шкідливе для Української держави питання.

      Тому  парламенська група  "Державність" виступає

 з  єдиною  можливою  пропозицією:  не  розглядати  це

 питання,  як  таке,  яке є повністю деструктивне і не

 потрібне.  У  всякому  разі,  не  розглядати  його до

 прийняття Конституції України.

      Шановні   депутати,   ми   знаходимся   зраз   в

 інтенсивному ппроцесі будівництва, перед нами бюджет,

 перед  нами закони, перед нами Конституція -це перше,

 що  ми  маємо вирішити. А це питання  тільки порушить

 нормальне  державне  будівництво  в  Україні. Тому ми

 пропонуємо   не   виносити   це  питання  на  розгляд

 Верховної   Ради,   в  всякому  разі,  до  прийеняття

 Конституції України.

      Дякую.

      (Шум в залі)

     

      ГОЛОВА.  Дякую  і  прошу уваги... Таким чином, я

 прошу вашої уваги, зосередьтесь, будьте уважні.

      Я   ще   ра  прошу:  сідайте  на  місця,  будьте

 уважними.

      Є  три  проекти  постанови.  Перший проект такий

 (........)  не  прочитав,  так  я прочитаю.

      "  Верховна  Рада   постановляє :

      Приєднатись   до   угоди   про  Міжпарламентську

 асмблею  держв  -учасниць  співдружності  незалежних

 держав,  укладеної  в  місті Алма-Аті 27 березня 1992

 року  з  такими  застереженнями.  На участь Верховної

 Ради  України  в  Міжпарламентській  асамблеї держав-

 учасниць  співдружності  незалежних держав, далі МПА,

 не  розповсюджується  дія :

      а)  статуту  Співдружності  незалежних держав та

 посилань     на     нього     в     документах,    що

 регламентуютьдіяльність  МПА;

      б)  Положеннь  Конвенції  про МПА, які входять в

 суперечність  з  Алма-Атинською угодою від 27 березня

 1992  року  про  створення  МПА  та  законодавством

 України.

      Це  перший  проект.

      Другий проект такий: приєднатись до МПА в якості

 асоційованого   члена,   маючи   на  увазі  остаточне

 вирішення  цього  питання після прийняття Конституції

 України.

       (ШУМ   У   ЗАЛІ)

      Членах,  в дужках, спостерігача, правильно. Я в

 цій  категорії  ще  не  думав,  що  член може ще буть

 спостерігачем.

       (ШУМ   У   ЗАЛІ)

      Ну сому ви зразу так буквально розумієте слова?

      Спокійно.

      І  третя  пропозиція...

      Та  я  розумію, тому що нікого це не стосується,

 тих,  хто  в залі  сидить.

      Я  прошу.

      І    третя    пропозиція    Ігоря    Рафаїловича

 Юхновського, так я розумію, не приєднуватись до... А,

 не  розглядати...  ні,  не розглядати не можна, бо ми

 вже   розглядаємо. Просто  не  приєднуватись, так?

      Можна   ставити  на  голосування?  Я  ставлю  на

 голосування.

      Спокійно,  щоб один за другого не голосував і не

 хвилювався. Спокійно,  відайте  всі.

      Перший   проект   ставиться  на  голосування  за

 основу. Прошу.

     

      "За" -

     

      Рішення не прийнято.

      Сідайте, будь ласка.

      Друга   пропозиція   ставиться  на  голосування.

 Приєднатися до МПА в якості члена-спостерігача, маючи

 на  увазі  остаточне  вирішення  цього  питання після

 прийняття    Конституції   України.   Я   ставлю   на

 голосування цю пропозицію.

      Зніміть  голосування.  Я  ще  раз повторюю, будь

 ласка,  прошу, я ще раз прошу, прислухайтеся. На раді

 фракцій   ми  розглядали  це  питання  про  процедуру

 голосування  і  всі висловилися про те, що непотрібно

 ставити   на   поіменне   голосування,  щоб  не  було

 спекуляції.

      Тому, будь ласка, пропозиція приєднання до МПА в

 якості  члена-спостерігача,  маючи на увазі остаточне

 вирішення  цього питання після прийняття Конституції.

 Ставлю на голосування цю пропозицію.

     

      "За" -

     

      Третя пропозиція про неприєднання до  МПА.

     

      "За" -

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      Спокійно.  Значить,  рішення  ефективного  ми не

 маємо.  Тому  Президія  окремо розгляне це питання ще

 раз і внесе свою пропозицію в сесійний зал.

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      Я  ще  раз прошу сісти всіх на місце. Перерва не

 оголошувалася.  Ще раз повторюю, що Президія розгляне

 цю  ситуацію  і  внесе  свою  пропозицію  на  розгляд

 Верховної Ради.

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      Ще раз повторюю, будь ласка.

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      Я не розумію чому обурення таке? Мармазову слово

 дайте.

     

      МАРМАЗОВ

      Александр  Александрович,  я  внес  предложение:

 голосовать  в  поименном  режиме. Проголосуйте за это

 дело.  Если  не приймут решение, значит не приймут. Я

 же  как  народный  депутат  внес  предложение.  Вы не

 имеете права даже  отбросить это предложение.

      (ШУМ В ЗАЛІ)

     

      ГОЛОВА.  Я  ще  раз  нагадую, що на раді фракцій

 пропозиції     такої     обговорювались,    але    не

 пропонувалось.  Якщо ви наполягаєте, я можу поставить

 на голосування.

      (ШУМ В ЗАЛІ)

      Ну   це   не   кращій   варіант.  Але  регламент

 зобов'язує,  ну,  будь ласка. Хто за те, щоб поіменне

 голосування, голосуйте.

     

      ЗА -

     

      Зарудний, Зарудний.

      Будь ласка.

      Я   ще   раз  прошу.  Одну  хвилинку,  це  не  я

 розпочинаю, це ви розпочинаєте, будь ласка, відійдіть.

      ШУМ В ЗАЛІ.

     

      ГОЛОВА.  Я  ще  раз  прошу  вас,  відійдіть  від

 трибуни.

      Дайте Шейку слово.

      Регламентна комісія.

      Сядьте на місце.

      Я ще раз кажу, сядьте на місце.

      ШУМ В ЗАЛІ.

     

      ГОЛОВА.  Сядьте на місце.

     

      ШУМ В ЗАЛІ.

     

      ГОЛОВА.  Я згоден.

      Читайте Регламент , будь ласка.

      Сядьте на місце, я прочитаю Регламент.

     

      ШУМ В ЗАЛІ.

     

      ГОЛОВА.  Яка стаття.

     

      Спокійно,  спокійно,  а  що ж мені робити, почекайте,

 спокійно, яка ж....

      Сядьте  на  місце.  Бойко,  я  не давав вам

 трибуну.

     

     

      ІЗ ЗАЛУ. Я хочу поговорити.

     

      ГОЛОВА.  Поговорите,  поговорите.  Сядьте,  будь

 ласка.  Я  ще  раз  хочу сказати, сядьте на місце, ви

 слово не одержите зараз, будь ласка, будь ласка.

      Сядьте  на місце, ще раз повторюю. Я ще раз хочу

 попередить, Бойко...

      Я ще раз кажу:  сядьте на місце...

      (Шум в залі)

     

 Я  наполягаю  на  тому, щоб всі сіли на місце. Ще раз

 наполягаю  сядьте   всі  на  місця свої. Я ще раз вам

 кажу  сядьте  на  місце,  щоб ми на основі регламенту

 вирішили  питання.  Василю, сядеш ти за грати скоріше

 від деяких комуністів.

      

  Прошу уваги, сядьте на місце.

     

      Сядьте на місце будь ласка.

      Будь ласка увага.

      Прошу уваги.

      Хлопці сядьте на місце.

      Сідайте.

      В залі кругом чути однаково, добре, прошу.

      Значить,  норма Регламенту передбачає такі, таку

 процедуру.

      Прийняття  рішень пункт 3. 5., 3. 2. 5. означає,

 пропозиція   або   проект   акти,   які  не  отримали

 необхідної  більшості голосів на підтримку вважається

 відхіленими.

      Таке   відхилення  проекту  акта  заноситься  до

 протоколу  пленарного  засідання як рішення Верховної

 Ради  у  разі  необхідності  оформляється відповідною

 постановою   Верховної   Ради.   Якщо   інший  спосіб

 відхилення не вимагається законом.

      Ми  цією нормою, вірніше так, цю норму ми разів,

 якщо  ніякого,  сказати,  разів 200 перекривали іншою

 нормою,  цю  норму,  а  саме статею 3. 2. 6. Поіменне

 голосування  проводиться за пропозицією з будь-кого з

 депутатів  підтриманою  не  менше  як  одною  третьою

 депутатів , які взяли участь у голосуванні.

      На  голосування  ця  пропозиція ставиться першою

 серед інших пропозицій щодо способу голосування.

      Оскільки  прецедент  у  нас  такий  є, але норми

 Регламенту  не  врегулювали  співвідношення  між цими

 позиціями,   між  цими  правилами.  Тому,  тут  можна

 розглядати питання відповідно до статті 3. 2. 4.

      "У ході розгляду законопроекту чи іншого питання

 переголосування  пропозицій  чи  поправок проводиться

 Верховною  Радою після проведення нового обговорення.

 При  цьому  допускається  проведення  обговорення  за

 скороченою   процедурою,   крім   випадків  прийняття

 рішення    щодо    Конституції,    коли   обговорення

 проводиться в повному обсязі".

      Тим   самим,   я  з  самого  початку  дав  точне

 тлумачення  Регламенту і вносив пропозицію про те, що

 треба через Президію вернуться до цього питання.

      Я  прошу вас проголосувати протокольне доручення

 Президії  розглянути  це  питання і ще раз винести на

 розгляд Верховної Ради в повному обсязі.

      (Шум у залі)

      Я ще раз прошу... Якби це питання було, скажімо,

 якесь  рядове,  що  стосувалось  однієї норми: акцизу

 абощо,  -я  без всякого сумніву, зараз би поставив ще

 раз на повторне голосування, зіславшись на прецедент.

 Але  в  нас  не  прецедентне  правило, а визначене на

 основі Регламенту.

      Я ще раз кажу: на основі Регламенту...

      (Шум у залі)

      Я ще раз хочу сказати, якщо керуваться буквально

 Регламентом,   то   треба  тоді  вважати  це  питання

 відхиленим.  я  ж  вважаю, що це питання не завершено

 розглядом.

      (Шум у залі)

      Я   ставлю  на  голосування  доручення  Президії

 внести це питання повторно на розгляд Верховної Ради,

 протокольне доручення.

      Ставлю на голосування.

      (Шум у залі)

     

      "за"

      

      Рішення прийнято. Протокольне доручення. Рішення

 прийнято.

      Я  ще  раз  повторюю,  хто  не зрозумів, рішення

 прийнято,  протокольне  доручення  Президії  повторно

 буде  внесено  питання  після  розгляду  на Президії.

 Зрозуміло.

      О   10-й   годині   ранку   завтра  продовжиться

 засідання, до побачення.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку