ЗАСІДАННЯ ТРИДЦЯТЬ ПЯТЕ

Сесійний зал Верховної Ради України

15 листопада 2005 року, 16.09 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України ЛИТВИН В.М.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги, прошу заходити до сесійної зали, з тим щоб у нас була можливість продовжити нашу роботу, тобто вечірнє засідання. Прошу, шановні колеги, підготуватися до реєстрації.

Ввімкніть систему „Рада”.

16:10:09

Зареєструвалися в сесійній залі 400 народних депутатів. Вечірнє засідання Верховної Ради України оголошую відкритим.

Шановні колеги, дозвольте проінформувати вас про засідання погоджувальної ради. Ми обговорювали ситуацію, пов'язану із розглядом парламентом законів, приурочених до вступу України до Світової організації торгівлі. Вийшли на таке рішення, прошу уважно послухати.

Законопроект 7565, це – проект закону про скасування заборони експорту вивезення брухту легованих чорних металів, брухту кольорових металів та напівфабрикатів з їх використанням, це друге читання. Як ви знаєте, ми не прийняли позитивного рішення, повернутись до його розгляду у п'ятницю, до цього законопроекту, повернутися, тобто проголосувати двічі. Якщо Верховна Рада визнає це за необхідне.

Ми домовилися щодо того, що ми проголосуємо про включення до порядку денного проекту закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо процедури митного оформлення, ми проголосуємо альтернативний законопроект – законопроект, який напрацювали народні депутати, це 8223-1. А урядовий не будемо розглядати. Це законопроект, який напрацьований, до речі, "Регіонами України".

Тому я зараз прошу підготуватися, поставлю на голосування цю пропозицію. З процедури запишіться, три хвилин, будь ласка, з процедури. Запишіться, будь ласка. На табло, будь ласка, прізвища народних депутатів.

Так, будь ласка, Петро Цибенко.                 

 

16:12:18

ЦИБЕНКО П.С.

Спасибі, Володимире Михайловичу.

Шановні колеги!  Відбулися чергові консультації, але, знаєте, ці чергові консультації  нагадують мені відому притчу про те, що таке  обмін думками з керівником, коли зайшов  зі своєю, а вийшов з його. Я просто хочу ще раз засвідчити ту обставину, що відбулося, якщо хочете, чергове ламання через коліно. Оскільки   частина фракцій  вважають, що все-таки  у них потужніший потенціал, вважають інакше, ніж, скажімо, фракція комуністів, вони приймають рішення відповідне.

Я ще раз хотів би  наголосити про те, що ціна питання сьогодні  - національні інтереси України. Ми дуже дивним чином сьогодні намагаємося   зміцнювати свій економічний потенціал: не через підйом економіки,  або через вступ до СОТу, або отримання  статусу  країни з ринковою економікою і так далі і тому подібне.

Фракція комуністів не буде підтримувати  такий підхід. Дякую.

 

ГОЛОВА.  Дякую. Василь Надрага, будь ласка.

 

16:13:29

НАДРАГА В.І.

Василий Надрага, Народный Блок Литвина.

Уважаемые коллеги! Депутаты  Народного Блока  Литвина не меняли своих позиций и своих  подходов. Мы считаем, что  те законопроекты, которые не  приносят ущерба, а, наоборот, даже   дают пусть небольшой, но плюс, должны приниматься. И в данном случае неважно, СОТ  это или не СОТ. Поэтому, когда сегодня  во время обеденного перерыва шло совещание, Погоджувальная рада, то там   и было принято решение, что по трем законопроектам мы  возвращаемся к рассмотрению, а те законопроекты,  которые вызывают вопросы, те законопроекты, которые не  объяснены  с позиции Кабинета Министров  в их целесообразности и полезности для нашей страны, естественно, мы их не рассматриваем и, естественно,  они переносятся на последующее рассмотрение  после того, как мы получим мотивированные  от Кабинета Министров  побудительные мотивы в принятии этих законопроектов.

Поэтому, наверное, есть смысл говорить  о том, что достигли  и как общую договоренность представители фракций и групп, и соответственно   эти вопросы рассматривать. Спасибо.

 

ГОЛОВА.  Дякую.  Лілія Степанівна Григорович.

 

16:14:34

ГРИГОРОВИЧ Л.С.

Лілія Григорович, фракція  Віктора Ющенка „Наша Україна”.

Шановний Володимире Михайловичу! Шановні виборці! Шановні народні депутати!

Ви знаєте, дивлюся я на це, як ми кожний день  і вже не перший місяць приймаємо  закон або намагаємося  прийняти для вступу в СОТ. І чому згадується Шевченко: „І день іде, і ніч іде, і, голову схопивши  в руки, дивуєшся чому не йде апостол правди і науки”. Це для тих людей, які кажуть, що заходять в двері з однією думкою, а виходять з іншою.

Правда є одна. Національні інтереси України вимагають прийняття цих законопроектів, і я звертаюся до фракції комуністів. Друзі, візьміть приклад із патріотичних рішень фракції комуністів Російської Федерації, бо, на  правду, вже так як вони пильнують національні інтереси Росії, то вже мабуть ви не зможете краще. Тому давайте, в цьому разі я солідарна з вами, орієнтуємося на вибір російських комуністів.

Я закликаю всіх народних депутатів пильнувати національних  інтересів, щоб „апостол правди і науки” був у цьому залі.

 

ГОЛОВА.  Дякую.  Обмінялися думками. Шановні колеги, прошу… що ви пропонуєте мені? Ну шановні, давайте приймати рішення. Я прошу вас, давайте рішення приймати.

Шановні колеги! Ставиться на голосування пропозиція про повернення до пропозиції  про включення  до порядку денного проекту Закону про внесення змін до деяких  законів України (щодо процедури митного оформлення товарів). Реєстраційний номер 8223-1. авторський.

 

16:16:27

За-282

Ми повернулися до включення  до порядку денного. А тепер я ставлю на голосування про включення  до порядку денного.  Номер 8223-1.

 

16:16:51

За-287

По фракціям, будь ласка.

Комуністів  - 0, «Регіони України» - 39, Народна партія – 40, «Наша  Україна» - 40, Блок Тимошенко – 25, Українська народна партія – 25, СПУ – 24,  СДПУ (о) – 0,  Народний блок – 18, „Довіра народу” – 13,  «Реформи і порядок» - 15, Народний рух України – 14,  „Єдина Україна” – 14,  промисловців і підприємців фракція  – 13, позафракційні – 7.

Будь ласка, Комар доповідає. Мікрофон Миколи Комара ввімкніть, будь ласка.

 

16:17:37

КОМАР М.С.

Дякую. Стосується зміни до статті 260-ої, 261-ої митного кодексу. Законопроект уточнює яка саме інформація за, сумісна з принципами бухгалтерського обліку, прийнятим у відповідній країні. В якій країні?

Ми пропонуємо: в країні походження товару. Стаття 261 теж, в разі прийняття буде можливість використовувати митну інформацію для ведення митної статистики, а також для розрахунків у разі застосування штрафів, інших санкцій та стягнень. Все. Дякую.

 

ГОЛОВА. …роздані …. Шановні колеги, ну, давайте ж…. тоді давайте, шановні народні депутати, ви поламаєте. Що? ….. шановні колеги, давайте тоді приймемо за основу проект закону 8223-1,  за основу прошу голосувати.

 

16:19:34

За-292

Рішення прийнято.

 (Ш у м   у  з а л і)

Шановні народні депутати,  ми домовилися з вами, що ми розглянемо два закони 8316 та проект Закону про внесення змін до статті один Закону України „Про вивізне (експортне) мито на відходи та брухт чорних металів”. Реєстраційний номер 8316. Будь ласка.

 

16:20:38

За-221

Я ставлю на голосування про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до  статті один Закону України „Про вивізне (експортне) мито на відходи та брухт чорних металів”. Реєстраційний номер 8316. Прошу голосувати.

 

16:21:12

За-230

Рішення прийнято.

Оголошується до розгляду проект Закону 8317. Про внесення змін до Закону України „Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировниу”. Номер 8317. Будь ласка. (Ш у м  у  з а л і)

 

ЯЦЕНЮК А.П.  ......................................................................................

....................................................... 30 відсотків на 2006 рік і протягом двох років .............................

Те, що стосується поетапного зменшення вивізного мита на шкіряну сировину, то ми пропонуємо встановити у 2006 році 15 відсотків, а з 2007 року по одному відсотку зменшити до 10%. Це жодним чином не впливає негативно на національного товаровиробника і закриває схеми щодо безмитного вивезення даної худоби через територію Молдавії. Прошу підтримати. Немає заперечень проти того, щоб поставити на прийняття за основу?

Я ставлю на голосування про прийняття за основу Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину", реєстраційний номер 8317. Прошу визначатися.

 

16:23:02

За-250

Рішення прийнято.

…оголошується до розгляду Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про оренду державного та комунального майна", реєстраційний номер 8404, 8404-1. …

Шановні народні депутати, шановні народні депутати,  законопроект „Про оренду державного та комунального майна”... Це вже не сотівські закони!  Що ви кричите, я не розумію. Будь ласка, Олексій Малиновський. Давайте мікрофон, будь ласка.

 

16:25:06

МАЛИНОВСЬКИЙ О.П.

Шановні колеги, суть доповнення  до абзацу 5 частини 2 статті 4 Закону України „Про оренду державного та комунального майна” полягає  в тому, щоб зняти заборону на оренду державних підприємств та цілісних майнових комплексів, які виробляють підакцизну продукцію….… ці підприємства вже перебували в оренді до набрання чинності норм про заборону оренди.

Проблема оренди в тому, що 29 червня 2004 року був прийнятий закон, який забороняє давати в оренду ці підприємства. Найбільш постраждала галузь – це алкогольна галузь. Тут багато цифр можна наводити, але ми потрапили в колізію, держава на себе не бере ці підприємства, ….… їх неможливо і продавати неможливо.

Тому ця поправка дає можливість розробити і вийти з колізії. Ми можемо отримувати кожного місяця у Державний бюджет  1мільйон 100 тисяч гривень, якщо цю поправку внесемо. Вона не вимагає ніяких доповнень фінансових.

Тому прохання таки прийняти цю поправку в цей законопроект в першому читанні і в цілому як закон, тому що це треба роботи негайно. І наша розплата буде – великі втрати до бюджету.  Дякую.

 

ГОЛОВА. Будь ласка, Олег Юхновський. Немає? Демьохін, будь ласка. Олег Юхновський, мікрофон, будь ласка.  Олег Юхновський, мікрофон!

 

16:26:57

ЮХНОВСЬКИЙ О.І.

Дякую, Володимире Михайловичу.

Шановні Володимире Михайловичу! Шановні колеги!

Вашій увазі пропонується проект Закону про внесення змін до Закону України „Про оренду  державного та комунального майна”, реєстраційний номер 8404-1.

Проектом пропонується доповнити абзац п’ятий частини другої статті 4 Закону України „Про оренду державного та комунального майна”. Положенням, яке знімає заборону на оренду державних підприємств та цілісних майнових комплексів, які виробляють виноробну і горілчану, та лікеро-горілчану продукції. Ця проблема загалом виникла після прийняття Верховною Радою Закону України 1505 від 29 червня 2004 року.

Склалася доволі парадоксальна ситуація. Орендувати підприємства заборонено вищесказаним законом. Приватизація не дозволяється чинним законодавством про приватизацію. Управляти такими підприємствами держава відмовляється. Однією з основних причин відмови в прийнятті управління цих підприємств міністерством аграрної політики якраз є те, що частка державного майна у них знаходиться в межах від 4 до 38 відсотків, а також відсутність реальних коштів на управління та експлуатацію цих об’єктів. Вимушена зупинка таких підприємств може призвести до втрат державного бюджету, зменшення надходжень від сплати акцизного збору, податку на прибуток на додану вартість, амортизаційних відрахувань, відрахувань до соціальних фондів тощо.

Саме тому ми внесли на розгляд проект закону, який і дасть вирішити ці проблеми та унеможливити виникнення негативних наслідків. Тому я прошу, шановні колеги, підтримати проект 8404-1 за основу, оскільки відмінність з попереднім проектом – лише він більш конкретизує перелік підприємств, власне, в яких виникла ця проблема, то його можна приймати і за основу, і в цілому.

Скажу також, що авторами враховано зауваження Науково-експертного Управління та профільного комітету. Вилучені слова: „щодо спирту етилового р....кованого, плодового та спирту етилового р…ваного”. Оскільки цю продукцію виробництво здійснюють лише державні підприємства.

Дякую за увагу і прошу підтримати проект закону.

 

ГОЛОВА. Володимир Демьохін, будь ласка, від комітету. Є Демьохін?

 

16:29:13

ДЕМЬОХІН В.А.

 Уважаемые народные депутаты!

Данный законопроект не относится к категории законопроектов по линии СОТ.

Комитет рассмотрел законопроект 8404-1 и поддержал данный законопроект. Законопроект сегодня будет, принятие этого законо.. будет влиять на численность, на количество рабочих мест и на поступление в бюджет.  Касается он вопроса предоставление возможности аренды целостности имущественных комплексов, которые выпускают подакцизную продукцию и которые были отданы в аренду  до момента  вступления в действие  Закона про внесення  змін до Закону України «Про оренду державного та коммунального майна».

Необходимо отметить, что  авторы учли  замечания Науково-експертного  управления  и  подали законопроект на замену ранее поданного.

Комитет считает, что необходимо принять данный законопроект, поддержать в первом чтении  и с учетом замечаний Науково-експертного управления, с учетом и этих замечаний, исключить предприятия по выпуску спирта этилового коньячно-плодового. Таким образом,  мы сможем урегулировать    вопрос  арендных отношений, которые были заключены до момента принятия нами закона.

 Хочу отметить, что этот законопроект  может рассматривать как лоббистский, но только с точки зрения  конкурентов на  рынке алкогольной продукции. Для сохранения мощности действующих комитет предлагает.

Первое.  Поддержать в первом чтении  законопроект 8404-1. Поддержать во втором чтении с учетом замечаний Науково-експертного управления, они учтены, и принять данный законопроект в целом.

Я убедительно прошу народных депутатов  поддержать законопроект в первом и во втором чтении  и в целом.  Спасибо за внимание.

 

ГОЛОВА.  Будь ласко, позиція уряду.

 

_______________ .  Шановні народні депутати,  Фонд державного майна України  просить вас підтримати  законопроекти подані депутатами і підтримані профільним комітетом. Тому що  це питання дуже нагальне, терміново у нас виникне проблема  з продовженням договорів оренди, починаючи  з 1  січня цього року.  І будуть дуже великі проблеми про продовження договорів і оренду. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВА. Шановні народні депутати, я ставлю на голосування в порядку  реєстрації законопроектів.

Першим вноситься на голосування проект Закону про внесення змін до Закону України „Про оренду державного та комунального майна”.  Реєстраційний номер 8404. Автор - Олексій Малиновський. На табло, будь ласка, прошу дивитися номер закону. Прошу голосувати.

 

16:32:40

За-142

Рішення не прийнято.

Ставиться на голосування проект Закону про внесення змін до Закону України „Про оренду державного та комунального майна”, реєстраційний номер 8404-1, автор - Олег Юхновський, Для прийняття за основу. Прошу голосувати. Йде голосування, шановні колеги, прошу голосувати!

 

16:33:17

За-200

Рішення не прийнято.

Я ставлю на голосування пропозицію: про направлення на повторне перше читання проектів закону: 8404, 8404-1. Прошу голосувати. На повторне перше.

 

16:33:50

За-214

Рішення не прийнято. Законопроекти відхилено.

Оголошується до розгляду проект Закону про рибне господарство та регулювання рибальства. Олександр Шевченко, будь ласка, мікрофон. Підготуватися Руденку.

 

16:34:15

ШЕВЧЕНКО О.О.

Олександр Шевченко, 39 виборчий округ, Дніпропетровщина, Народна партія Народного Блоку Володимира Литвина.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати України! Рибна галузь тісно повязана з іншими галузями і залишається потенційним постачальником сировини для підприємств і організацій аграрного комплексу.

Це  одне з вагомих джерел зайнятості населення, особливо в прибережних  регіонах країнах.

Економічні обставини, погіршення екологічного стану ………………, недостатній обсяг робіт по відтворенню рибних запасів призвели в останні роки до зменшення обсягів вилову риби у внутрішніх водоймах, в Азовському і Чорному морях та до значного зменшення вирощування товарної риби.

Крім того, підприємствам рибного господарства важкий фінансовий стан, відсутність певного законодавства не дозволяють залучати кредити на вигідних умовах терміном до 10 років. Специфічні особливості галузі вимагають з боку держави створення сприятливих умов у сфері кредитування, податкової та митної політики, фінансування за рахунок коштів Державного бюджету організацій та установ, що займаються вивченням, охороною та відтворенням рибних запасів, і  науково-дослідні  організацій відповідного профілю.

Прийняття та введення в дію Закону України про рибне господарство та регулювання рибальство дасть змогу зняти проблеми, які стоять на перешкоді розвитку цієї важливої для країни галузі, стабілізувати ситуацію та створити умови для її розвитку.

Проект закону містить пропозиції щодо визначення організаційно-правових та соціально-економічних засад функціонування рибогосподарського комплексу України, врегулювання відносин, що виникають в процесі вивчення, охорони, відтворення, вирощування, вилучення, використання, переробки водних живих ресурсів на території України,  в територіальному морі, виключно морській економічній зоні та континентальному шельфі.

Закон врегулює питання кредитування, підприємства рибного господарства зможуть брати кредити, змовляти нові судна. Компенсувати такі втрати за рахунок інтенсифікації риболовства в Азово-Чорноморському басейні та внутрішніх морів не можливо. Після введення законопроекту в дію з'явиться можливість підготовки та прийняття належних нормативних актів для формування цілісного господарчо-правового механізму управління господарським комплексом.

В процесі підготовки законопроекту до сесійної зали надійшли ряд слушних зауважень, пропозицій та поправок. Зокрема, ставиться питання про те, що в подальшому Україна буде нести великі втрати у територіальному морі, включаючи морські економічні зони, континентальний шельф.

Автори вдячні за співпрацю з народними депутатами з Комітету з питань екологічної політики, голові Геннадію Руденку, Миколі Шершуну та іншим. Комітет з питань аграрної політики пропонує також опублікувати прізвища всіх авторів закону. Переконаний, що все це буде враховано під час доопрацювання до другого читання, а також виключити із статті                      40 пункт другий. Прошу  підтримати згідно позиції комітету аграрного та узагальнюючого висновку нашого Експертного управління.

 

ГОЛОВА.   Геннадій Руденко, мікрофон, будь ласка.

 

16:37:24

РУДЕНКО Г.Б.

Шановний Володимире Михайловичу! Враховуючи   обстановку, яка склалася у залі, мабуть, не має необхідності особливо досконало обговорювати  законопроект, тому що депутати  вже мабуть визначилися з цього питання, тому   я лише  констатую резолюцію, яка прийнята нашим  комітетом. Ми просимо доопрацювати законопроект, хоча за цей  час ми попрацювали з авторами законопроектів і вважаємо, що при прийнятті за основу законопроекту  ми в змозі до другого читання  виправити всі неточності, які є у законі, і доопрацювати ті зауваження, які  надані  експертами до законопроекту. Дякую. 

 

ГОЛОВА.   Позиці уряду, будь ласка. Хто від уряду буде виступати? Яка позиція уряду?

Шановні колеги! Прошу уваги! Вноситься на голосування для прийняття за основу проект Закону про  рибне господарство та регулювання  рибальства, реєстраційний номер  8133. Прошу голосувати.

 

16:39:00

За-181

Рішення не прийнято.

Хто за те, щоб повернутися до розгляду проекту закону 8133? Прошу голосувати. Повернутися до розгляду.

 

16:39:36

За-202

Рішення  не прийнято, законопроект відхилено.  (Шум у залі)

Оголошується до розгляду проект  Закону про внесення доповнення до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо відповідальності за відмову в пільговому перевезенні громадян). Реєстраційний номер 6098.  (Шум  у  з а л і))

Олег Грачев, будь ласка.

 

16:40:10

ГРАЧЕВ О.О.

Уважаемые Владимир Михайлович! Уважаемые депутаты!

Как известно, законом про автомобильный транспорт предусматриваются льготные перевозки граждан, пользующихся  в соответствии с законодательством такими правами. Они осуществляются пассажирскими перевозчиками всех форм собственности и подчиненности. Согласно статьи 36 того закона, пассажирскому перевозчику запрещено отказываться от льготной перевозки за исключением случаев, предусмотренных законом. Безосновательный отказ  от льготной перевозки сопровождается ответственностью в соответствии с законодательством, как  сказано в этом законе. Однако, кодексом Украины «Об административных правонарушениях» не установлена мера ответственности должностных лиц, граждан, субъектов предпринимательской деятельности водителей транспортных средств за отказ от льготной перевозки граждан, которые, согласно законодательству, пользуются такими правами. Это порождает на практике недоразумение между водителями пассажирских транспортных средств и упомянутыми гражданами, не обеспечивают защиту их охраняемых законом прав и интересов в случае недобросовестного исполнения водителями своих обязанностей относительно таких льготных перевозок. Но указанные недостатки в законодательстве и обращает внимание граждане в  многочисленных обращениях.

В предлагаемом законопроекте  вносится изменение, а точнее говоря,  дополнения, которые предусматривают ответственность за безосновательный отказ от льготного перевоз, от льготной перевозки граждан.

Соответствующий профильный комитет рассмотрел и рекомендует в первом чтении, внеся при этом некоторые редакционные правки, которые, на мой взгляд, улучшают текст законопроекта. Спасибо за внимание.

 

ГОЛОВА. Так, Валерій, Валерій Васильович Келестин від комітету, будь ласка, мікрофон.

 

16:42:58

КЕЛЕСТИН В.В.

Комітетом з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності розглянуто внесений депутатом України Грачевим проект Закону України про внесення доповнень до статті 133-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Реєстраційний номер 6098.

Зазначеним законопроектом пропонується встановити адміністративну відповідальність за безпідставну відмову в пільговому перевезенні пасажирів. Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради України вважає, що за  результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій.

Комітет підтримав зазначений законопроект і вважає за можливе рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні прийняти його за основу з подальшим суттєвим доопрацюванням.

 Дякую.

 

ГОЛОВА. Так, шановні колеги, прошу уваги. Ставиться на голосування для прийняття за основу Проект Закону про внесення доповнення до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо відповідальності за відмову в пільговому перевезенні громадян), реєстраційний номер 6098. Прошу голосувати. Прошу голосувати.

 

16:44:39

За-311

Рішення прийнято.

Оголошується до розгляду проект Закону про внесення змін  до Закону України "Про пожежну безпеку". Реєстраційний номер 6123. Леонід Черновецький, будь ласка, мікрофон. Леонід Черновецький, мікрофон.

 

16:45:01

ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ Л.М.

Уважаемый Владимир Михайлович,  уважаемые народные депутаты. И главное те, кто нас слушает за пределами Верховного Совета.

Я хочу сказать о том, что очень хочется справедливости для всех абсолютно – и граждан, и субъектом предпринимательской деятельности. Это очень важно. Но, к сожалению, я не знаю, чем вызвана пожарная тревога. То ли это не нравится мой законопроект,  то ли это какие-то другие проблемы.

Но все, кто нас слушает, должны знать. Конечно, немножко валяет дурака секретариат, потому что выставляются сейчас законы, которые должны были обсуждаться год и два назад, когда был злочинный режим Кучмы, и который использовал разные силовые структуры для того, чтобы воздействовать на субъекты предпринимательской деятельности, которые добросовестно работают и сплачивают в бюджет деньги в виде разных податков.

Речь идет об обычных совершенно вещах, когда пожарник, и это по сегодня по закону существует такая норма, может прекратить  деятельность любого предприятия, просто если, например, ему дано указание главой какой-то администрации или районной, или областной, если ему не нравится какой-то предприниматель или какой-то завод, или какая-то фабрика. Это большая проблема. Конечно, многие вопросы этого закона сегодня не настолько актуальны, чтоб можно было за них устроить такую „бійку” як сейчас я бачу біля президії Верховної Ради, но в то же время я настаиваю на том и с учетом, конечно, порядочного человека Балоги, министра нового, который пришел в это министерство, где работают пожарники. Можно было бы многие положения закона отрегулировать в рабочем порядке вместе с министерством, но в первом чтении, я думаю, что этот закон мог бы быть принять.

Но главные законы, которые сегодня лежат и не выставляются в верховный Совет на обсуждение, это закон о ликвидации НДС, мой, это все бабашки и дедушки должны знать и закон о ликвидации пільг і привилегий для всех посадових осіб в стране. Это действительно …

 

ГОЛОВА. Марія Андріївна Маркуш, будь ласка, мікрофон.

 

16:48:18

МАРКУШ М.А.

Марія Маркуш, фракція комуністів. Комітетом з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності розглянуто поданий народним депутатом України Черновецьким проект закону про внесення змін до Закону України „Про пожежну безпеку”.

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України „Про пожежну безпеку”, які спрямовані на уточнення положень, що стосуються розмежування компетенції в галузі пожежної безпеки, обов’язків підприємств, установ та організацій щодо забезпечення пожежної безпеки і дотримання протипожежних вимог при проектуванні, будівництві та реконструкції об’єктів виробничого та іншого призначення, відповідальності за порушення вимог пожежної безпеки та вирішення спорів з зазначених питань.

Враховуючи, що внесення змін, які пропонуються, буде сприяти упорядкуванню діяльності в сфері пожежної безпеки, посилить захист конституційних прав громадян і юридичних осіб у цій сфері та підвищить вимоги до посадових осіб, комітет вирішив схвалити цей
законопроект і рекомендувати Верховній Раді України за результатами прийняти його в першому читанні за основу. Однак до цього законопроекту в мене на засіданні комітету було ряд зауважень. Ці зауваження стосувалися того, що  він, по суті, не містить принципово нових положень, а ці положення, які в ньому містяться спрямовані на уточнення існуючих норм.

Крім того, деякі з цих змін, вони будуть порушувати ряд законів. Внесення змін передбачених пунктами 4 і 5 буде суперечити вимогам статті 7 Закону України „Про пожежну безпеку”, пункт 6 суперечить вимогам Закону України „Про охорону праці” та кодексів законів України про працю і порушуватиме право найманих працівників на належний рівень безпеки праці, що здійснюється за допомоги інженерно-технічних комісій підприємство.

Зміни передбачені пунктом 7 не відносяться до законодавчої норми, періодичність планових перевірок об’єктів має здійснюватися і з врахуванням потреб відповідними органами.

Пункт 8 суперечить вимогам Кримінально-процесуального кодексу, тому що органи Держ…нагляду, як органи дізнання, мають здійснювати включно розслідування за фактами пожеж.

Пункт 9 щодо проведення роз’яснювальної роботи є некоректний, оскільки проведення такої роботи відноситься до обов’язків державного інспектора з пожежного нагляду.

Запропонований пунктом 10 введення до змісту статті слова „реально” недоцільно, оскільки воно не вживається в законодавчих актах. Крім того, пожежа завжди може створювати реальну небезпеку і загрозу для життя людей.

Пункт 4 суперечить вимогам державних будівельних норм. І є ще ряд інших зауважень, але я бачу, що вже час мій закінчується. Тому, я ввжаю, що цей законопроект слід відхилити.

 

ГОЛОВА. Шановні народні депутати! Вноситься на голосування пропозиція комітету про прийняття за основу проекту закону про внесення змін до Закону України „Про пожежну безпеку”. Реєстраційний номер – 6123. Прошу голосувати! Прошу голосувати! Йде голосування! Прошу голосувати!

 

16:51:43

За-155

Рішення не прийнято.

Ставлю на голосування пропозицію про направлення на повторне перше читання проекту закону 6123 на повторне перше читання.

 

16:52:13

За-206

Рішення не прийнято. Законопроект відхилено.

Оголошується до розгляду проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо порядку накладання арешту), реєстраційний номер 7430. Доповідач – Богдан Губський. Будь ласка, мікрофон.  А, Бандурка буде виступати? Будь ласка, мікрофон Бандурка. Бандурка Олександр Маркович, мікрофон.

 

16:52:42

БАНДУРКА О.М.

Шановний Голово, шановні народні депутати!

Законопроектом пропонується встановити виключність повноважень суду що прийняття рішень про накладання арешту на майно осіб, відносно яких ведеться розслідування, або на кошти, що знаходяться на рахунках в установах банків.

Тобто, згідно проекту, рішення про накладання арешту як засобу забезпечення цивільного позову або можливої конфіскації майна, може бути прийнято виключно судом. Сьогодні це може приймати рішення і інспектор податкової служби, оперуповноважений, слідчий, працівник органу дізнання, тобто, хто хоче, той і може допускати свавілля.

Мова йде про упорядкування з тим, щоб тільки виключно суд накладав такі і приймав рішення. Ми вносимо зміни до Кримінально-процесуального кодексу в частині статті 126-тої. Ми змінюємо і відповідно статтю, що стосується банків і банківської діяльності, де теж тільки проникнення в рахунки чи зняття відповідної інформації може бути за рішенням суду.

Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності цей закон розглянув і одночасно підтримав, одноголосно. У експертного управління були зауваження, їх можна врахувати до другого читання, якщо будуть і в депутатів. Думка комітету законодавчого забезпечення прийняти в першому читанні вказаний законопроект.  Дякую.

 

ГОЛОВА.  Так, шановні народні депутати,  прошу підготуватися до  голосування.  Прошу підготуватися до голосування.

Вноситься на голосування пропозиція комітету про прийняття за основу проекту закону про внесення змін до деяких  законів України  (щодо порядку накладання арешту), реєстраційний номер 7430. Прошу голосувати.

Іде голосування.  Прошу голосувати.

 

16:55:23

За-154

Рішення не прийнято.

Я ставлю на голосування пропозицію про направлення на повторне перше читання проекту закону  7430, на повторне перше читання.

 

16:55:50

За-155

Законопроект відхилено.

Оголошується до розгляду проект Закону про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо перерахунку пенсій).

Миримський, будь ласка,  мікрофон. Василь Надрага, будь ласка… А, є Лев Миримський. Будь ласка, Миримський.

Так, Василь Надрага мікрофон, будь ласка. Коротко прошу вас.

 

16:56:41

НАДРАГА В.І.

Василь Надрага, Народный Блок Литвина.

Комитет принял  решение рекомендовать данный законопроект за  основу, потому что он совершенствует законодательство в части обеспечения пенсий из расчета трудового стажа в пенсии тем, кто  оформляет дополнительные отпуски по беременности и отпуск по пологам. И соответственно, данный законопроект предполагает, что эти период заходят в общий трудовой стаж, и соответственно, по среднемесячному заработку определяется пенсия по выслуге лет, если человек на это получает право. Подчеркиваю еще раз: комитет предлагает данный законопроект принять за основу и доработать ко второму чтению. Все, спасибо.

 

ГОЛОВА.  Шановні народні депутати, вноситься на голосування для прийняття за основу: проект Закону про внесення змін до Закону України „Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування” (щодо перерахунку пенсій). Реєстраційний номер 6149. Прошу голосувати. Йде голосування. Прошу голосувати.

 

16:58:03

За-175

Рішення не прийнято.

Я ставлю на голосування: про направлення на повторне перше читання проекту Закону 6149. Повторне перше.

 

16:58:29

За-262

Рішення прийнято.

Оголошується до розгляду проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту". Реєстраційні номери 6435-1, 6452, 7427. Доповідачі: Ольга Гінзбург – немає. Герасимов. Фікс Єфим, будь ласка,  мікрофон. Немає. Петро Цибенко, будь ласка. Немає.

Я ставлю на голосування (прошу уваги!): про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до Закону України  „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту. Реєстраційний номер 6435-1. Автор – народний депутат Гінзбург. Прошу голосувати.

 

16:59:45

За-217

Рішення  не прийнято.

Я ставлю на голосування для прийняття за основу проект Закону про внесення змін до Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”. Реєстраційний номер 6452. Автор – Іван Герасимов. Прошу голосувати.

 

17:00:22

За-243

Рішення прийнято.

Я ставлю на голосування для прийняття за основу проект Закону про внесення змін до Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”. Реєстраційний номер 7427. Автор – народний депутат Єфим Фікс. Прошу голосувати.

 

17:01:05

За-256

Рішення прийнято.

Оголошується до розгляду проект Постанови про подолання негативних наслідків небезпечної екологічної ситуації, яка склалася у зв'язку з руйнуванням чорноморської берегової смуги на території селища міського типу Лазурне Скадовського району Херсонської області. Реєстраційні номери 7216, 7216-д. Доповідач – Анатолій Оржаховський. Будете? Мікрофон Оржаховський. Так, Геннадій Руденко, мікрофон, будь ласка.

 

17:01:51

РУДЕНКО Г.Б.

Володимире Михайловичу, враховуючи ……. обстановку, яка у залі,  пропоную депутатам підтримати  наш законопроект, а саме,  7216-Д. Від більш доопрацьований, ніж у пана Оржаховського, і  включає його вимоги.

Дякую.

 

ГОЛОВА.   Шановні народні депутати! Ставиться на голосування для прийняття в цілому, як постанова, проект Постанови  про подолання негативних наслідків небезпечної екологічної ситуації, яка склалася у звязку з руйнуванням  чорноморської берегової смуги на території селища міського типу Лазурне Скадовського району  Херсонської області (реєстраційний номер 7216). Автор - народний депутат  України Оржаховський. Прошу голосувати. Йде голосування.

 

17:02:54

За-258

Рішення прийнято. Постанова прийнята.  Я ставив на голосування  в цілому.

Оголошується до розгляду проект Постанови про ліквідацію надзвичайних ситуацій, що виникають в районі Всеукраїнської дитячої  оздоровниці – курорту Євпаторія та лікувально-оздоровчої місцевості курорту державного значення м. Саки Автономної Республіки Крим.

Анатолій Раханський, мікрофон.

 

17:03:29

РАХАНСЬКИЙ А.В.

Анатолій Раханський, Євпаторійський виборчий округ.

Шановні колеги!  Вашій увазі пропонується проект Постанови Верховної Ради України  про ліквідацію  надзвичайних ситуацій, що виникають в районі Всеукраїнської дитячої  оздоровниці  Євпаторії та лікувально-оздоровчої місцевості курорту державного значення м. Саки. У Криму, в районі відомих у всьому  світі оздоровниць  знаходиться найбільше на півострові   водоймище Сасик-Сиваш, яке вмішає в собі  60 мільйонів кубометрів  води. 20 років тому була збудована дамба довжиною 12 кілометрів, але до цього часу не виконано будівництво   відводного каналу  і відкачувальної  насосної станції  по регулюванню рівня води, який в озері із-за неможливості її  регулювати постійно підвищується, руйнуючи дамбу та затоплюючи домоволодіння. Тільки за останні 5 років відселено після затоплення біля 2 тисяч мешканців сіл Сакського району і  міста Євпаторії. Подальше руйнування дамби загрожує на дільниці Саки і Євпаторія затоплення та зносу залізничної та автомобільної доріг, мереж електропостачання, магістральних газо- та водоводів, пляжів, родовищ грязі.

Друге. Озеро Майнак є в місті Євпаторії, оздоровлює хворих  напротязі 100 років і відноситься до категорії державних лікувальних водних об`єктів. Однак, за останні роки почалося інтенсивне вимивання кореневих солей із підстилаючи донних мулів. Проект інституту „Кримгіпроводхоз” передбачає відновлення ґрунтових вод із збільшенням мінералізації …… в озері. Зволікання будівництва інженерного захисту берегів озера Майнаки призведе до  втрати ним цінних лікувальних якостей із витікаючими наслідками для санаторно-курортного комплексу дитячої оздоровниці Євпаторії.

Шановні колеги, Кабмін прийняв таку постанову до… на 2004-2010 роки Програму  розвитку  Євпаторії, і саме цією постановою узгоджені всі заходи …. на збереження, розвиток, використання природних ресурсів.

Шановні колеги,  профільний комітет  та Кабінет Міністрів   підтримують проект постанови. Прошу вас підтримати.

Дякую за увагу.  

 

ГОЛОВА.  Я ставлю на голосування для прийняття в цілому як постанови проект Постанови про ліквідацію надзвичайних ситуацій, що виникають у районі  Всеукраїнської дитячої оздоровниці – курорту Євпаторія та лікувально-оздоровчої місцевості курорту державного значення м. Саки Автономної Республіки Крим. Реєстраційний номер 7649.

Прошу голосувати. 

 

17:06:52

За-333

Рішення прийнято, тобто постанову прийнято.

Оголошується до розгляду проект постанови про внесення змін до  деяких законодавчих актів України (щодо наукової відпустки). Реєстраційний номер 5710. Юхновський Ігор Рафаїлович, мікрофон, будь ласка.

 

17:07:16

ЮХНОВСЬКИЙ І.Р.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні депутати, даним законопроектом пропонується доповнити законодавство про відпустки новим видом відпустки -  науковою.

Науковці зі світовим імям і великим досвідом з обєктивних причин, а також з метою свого удосконалення їздять закордон для викладання в іноземних ВУЗах та для заняття науковою роботою за кордоном.

Повертаючись, вони прагнуть передати набуті знання та свій досвід молодим вченим, які працюють в наукових установах і ВУЗах. Однак,  їх посада нерідко вже зайнята іншим працівником. В результаті вони не можуть, не мають змоги передати свій величезний досвід та збудувати науку України, незважаючи на їх прагнення до цього. Зміни, які пропонується внести даним законопроектом дозволяють науковим працівникам працювати на благо народу України. Проект закону розроблено з метою підвищення захищеності відомих науковців, збереження та підвищення наукового потенціалу України.

Проект передбачає внесення в законодавство про відпустки змін, які вводять новий вид відпустки – наукову. Вона надається для здійснення наукової та педагогічної діяльності за кордоном науковим, науково-педагогічним працівникам. Наукова відпустка надається без  збереження заробітної плати, тривалістю до 3 років, із збереженням посадового місця. У випадку, якщо науковий працівник, який виїхав закордон, друкує наукові праці і частина тих наукових і інтелектуальна власність тих наукових праць є власністю Інституту, який його відрядив, за ним зберігається на один рік заробітна плата.

Все це робиться за рішенням вчених рад відповідних Інститутів. Цей закон необхідний для підвищення наукового потенціалу України.

Прошу проголосувати за цей закон.

 

ГОЛОВА.  Шановні народні депутати,  прошу уваги. Вноситься на голосування пропозиція комітету про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо наукової відпустки). Реєстраційний номер 5710. Прошу голосувати.

 

17:09:52

За-297

Рішення прийнято.

Шановні народні депутати,  оголошується до розгляду проект Закону про внесення змін до Закону України „Про спеціальний режим інвестиційної та інноваційної діяльності технологічних парків” (щодо систему субсидіювання). Реєстраційний номер 7248. Друге читання.

Ігоре Рафаїловичу Юхновський, будь ласка, мікрофон.

 

17:10:33

ЮХНОВСЬКИЙ І.Р.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні депутати.

Закон вноситься до другого читання. Закон опрацьований у другому читанні разом із представниками Кабінету Міністрів.

У законі технологічним паркам надаються такі пільги. Проект технологічного парку, який прийнятий затвердженням Міністерством освіти і науки за рекомендаціями Національної академії наук, звільняється від мита за ввіз, а крім того від податку на додану вартість йому надається податковий кредит тривалістю 365 днів. Крім того, вносяться спеціальні рахунки проектам технологічних парків, на які заносяться відповідні податки на прибуток і податок на додану вартість від реалізації відповідної продукції. Крім того, стаття сьома вимагає, щоб включення проекту до технологічного парків не приводило до зменшення податкових зобов’язань, які автор проекту вніс до того, коли проект був зарахований до технологічного парку.

Зауваження депутатів, які були внесені у першому  читанні, враховані повністю. Просимо прийняти закон у другому читанні  і в цілому.

 

ГОЛОВА. Шановні народні депутати, я ставлю на голосування пропозицію комітету про прийняття у другому читанні і в цілому як закон проект закону про внесення змін до Закону України „Про спеціальний режим інвестиційної та інноваційної діяльності технологічних парків" (щодо системи субсидіювання), реєстраційний номер 7248. Прошу голосувати. Йде голосування, прошу голосувати.

 

17:12:35

За-219

Хто за те, щоб повернутися до розгляду закону 7248, прошу голосувати.

 

17:12:58

За-271

Повернулися.

Хто за те, щоб прийняти в другому читанні і в цілому як закон проект закону 7248 про внесення змін до Закону України „Про спеціальний режим інвестиційної та інноваційної діяльності технологічних парків" (щодо системи субсидіювання) у другому читанні, в цілому як закон. Реєстраційний номер 7248. Прошу голосувати, прошу голосувати, прошу голосувати.

 

17:13:42

За-297

Закон прийнято.

Шановні народні депутати, перелік питань на сьогоднішнє засідання, які ми мали розглянути, вичерпано. Я дякую вам за плідну роботу і конструктивізм.

Вечірнє засідання Верховної Ради України оголошую закритим. Завтра ми продовжимо роботу в пленарному режимі о десятій годині за розкладом на середу.  Дякую.

 

 

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку