БЮЛЕТЕНЬ N125

Опубліковано 09. 07. 1997

 

ЗАСІДАННЯ СТО ДВАДЦЯТЬ П'ЯТЕ

 

С е с і й н и й  з а л  В е р х о в н о ї  Р а д и

 

У к р а ї н и.  9  л и п н я  1997  р о к у.

 

16 г о д и н а .

 

Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради

 

України ТКАЧЕНКО О.М.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги!  Я прошу  зайняти  робочі  місця. Будемо реєструватися.

 

     Реєструймося (Шум у залі).

 

     Зареєструвалися 273 народні депутати.

 

     Зареєструвався 271 народний депутат.

 

     Зареєструвалися 270 народних депутатів.

 

     Зареєструвалися 259 народних депутатів.

 

     Я говорю,   враховуючи,   що   трансляції   немає,   і  прошу реєструватися.  Сьогодні на спільному засіданні груп і фракцій  ми домовилися, що всі реєструємося і працюємо (Шум у залі).

 

     Сядьте не місце,  будь ласка.  А Петро Миколайович є? Шановні колеги!  О 14 годині ми дійшли згоди з керівниками груп і фракцій, що завтра домовляємося про порядок розгляду питання про проведення військового навчання "Сі-Бриз" у  плані  порушення  конституційних норм.  Прошу зареєструватися, щоб розпочати засідання. А виступати будемо з місця, не з трибуни.

 

     Слово надається депутату Когену. З місця, будь ласка.

 

     КОГЕН Ю.Б,  секретар Комітету Верховної Ради України з питань прав   людини,  національних  меншин  і  міжнаціональних  відносин (Бахчисарайський  виборчий  округ,  Автономна  Республіка   Крим). Уважаемые и некоторые мной не уважаемые коллеги! Я хотел бы, чтобы мы  все-таки  зарегистрировались.  Мы  должны  принять  решение  и потребовать,  чтобы  завтра  здесь был Президент и отчитался за те события,  которые происходят. Нашей страной торговали в розницу. В настоящее время отдают оптом. Это надо понять. Это очень серьезно, нет сейчас серьезнее вопроса.  Мелкие вопросы должны  остаться  за бортом.  Мы  должны решить этот основной вопрос,  потому что он не политический,  а сугубо экономический. Мало того что народ доведен до голода,  мы еще хотим сдаться другим странам.  Это будет только на радость  таким  политикам,  как  Чорновил  и  Заец.  Вот  этого допустить нельзя ни в коем случае!

 

     Я считаю, что мы должны зарегистрироваться и, приняв решение, потребовать от Президента Украины выступить здесь завтра.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги!  Я хочу вам ще раз доповісти  про зустріч,  яка  відбулася  сьогодні з 14 до 15 години з керівниками груп і фракцій.  Ми домовилися,  що завтра Голова  Верховної  Ради разом   із   керівником   фракції   комуністів   зустрічається   з Президентом,  і вони відпрацьовують  схему  розгляду  питання  про недопустимість проведення навчання "Сі-Бриз" на території України. Для підготовки відповідного матеріалу, опрацювання цього матеріалу в профільних комітетах у закордонних справах і зв'язках з СНД та з питань оборони і державної безпеки потрібен час.  Ми відводимо час до понеділка. Таким чином, у вівторок вносимо це питання першим на розгляд  Верховної  Ради  в   пленарному   відкритому   режимі   і розглядаємо.  Яке  рішення прийме Верховна Рада,  таке й буде.  На цьому Погоджувальна рада  депутатських  груп  (фракцій)  завершила роботу.

 

     Мені доручено  підготувати це питання для розгляду.  Разом із депутатами  Петром   Миколайовичем   Симоненком,   Мармазовим   та керівником  апарату  Горьовим  ми  опрацювали  його і завтра даємо можливість Голові Верховної Ради  разом  із  депутатом  Симоненком зустрітися з Президентом і домовитися.

 

     Пропозицію розглядати  це питання завтра без підготовки,  без достатньої  аргументації  я  вважаю  недоцільною.  На  мою  думку, домовленість   усіх   керівників  груп  і  фракцій  заслуговує  на підтримку.

 

     Я просив би зареєструватися і працювати. Що тут не зрозуміло? (Шум у залі).

 

     Тоді я   пропоную   інший   варіант.   Сідайте,  будь  ласка, зареєструємося,  і я  ще  раз  поставлю  на  поіменне  голосування пропозицію  про внесення цього питання до розгляду завтра першим у пленарному режимі (Шум у залі).

 

     Ну, давайте в пакеті  разом  із  реєстрацією.  Сідайте,  будь ласка, на місця.

 

     Зареєструємося з  одночасним  визначенням,  що  завтра першим вноситься  на  розгляд  питання   про   недоцільність   проведення військових навчань "Сі-Бриз". Депутат Кендзьор уже підтримує...

 

     Шановні колеги!  Я прошу вас зайняти робочі місця.  Я проведу реєстрацію разом із голосуванням  пропозиції,  щоб  завтра  першим розглядалося   питання   про   недоцільність   проведення  навчань "Сі-Бриз" на території України.

 

     Сідайте, будь ласка.  Реєструємося,  я нагадую,  з одночасним визначенням,   що   завтра   першим   розглядається   питання  про недоцільність проведення навчань "Сі-Бриз" на  території  України. Реєструємося і голосуємо одночасно.

 

     Зареєструвалися 238 народних депутатів.

 

     Просять повторити.    Будь   ласка.   Так   само.   Одночасно реєструємося і голосуємо.

 

     Якщо в пакеті,  то ми повинні набрати  276  голосів.  І  тоді відкриваємо  засідання  і  вносимо  питання  до  порядку  денного. Давайте не хитрувати.  А  то  не  зареєструвались  і  хочуть,  щоб питання внесли до порядку денного.

 

     Є пропозиція проголосувати поіменно.

 

     Будь ласка, голосуємо пропозицію провести поіменну реєстрацію і голосування в пакеті.  Депутат Безсмертний підтримує...  (Шум  у залі).

 

     Не хочемо допрацювати до відпустки так, як розпочали. Нічого, до 1 серпня попрацюємо.

 

     Зареєструвалися 223 народні депутати.

 

     Ще раз поіменно реєструємося і одночасно голосуємо.

 

     Зареєструвалися 176 народних депутатів.

 

     Висвітіть результати голосування по фракціях, будь ласка.

 

     Шановні колеги,  я  тоді  не  розумію,  чого  ми  хочемо.  Ми домовилися сьогодні з керівниками фракцій.

 

     Працювати хочемо?  Давайте зареєструємось і будемо працювати. Треба ж вірити і керівнику Верховної Ради, і керівнику фракції, що завтра  буде  домовленість.  Якщо домовляться на понеділок - то на понеділок.  Якщо домовляться на четвер чи  п'ятницю,  будь  ласка, давайте на п'ятницю перенесемо це питання.

 

     На зустрічі  керівників  груп  і  фракцій  ми  домовилися  до завершення сьомої сесії це питання розглянути.

 

     Депутат Самофалов, керівник МДГ. Будь ласка.

 

     САМОФАЛОВ Г.Г.,  голова підкомітету Комітету  Верховної  Ради України  з  питань бюджету (Дзержинський виборчий округ,  Донецька область).  Уважаемые коллеги!  Мы с вами очень обеспокоены судьбой нашего   народа.  В  понедельник,  когда  собирались  председатели комитетов и  руководители  фракций,  мы  обсуждали  порядок  нашей работы  до  каникул.  Осталось  всего  шесть  сессионных  дней,  а рассмотреть надо (и с этим в принципе согласились  все)  около  70 проектов законов, которые дадут возможность работать экономике.

 

     Вчера у нас был День правительства.  Польза была, конечно, но вчерашнее обсуждение для реализации проблем  молодежи  в  принципе ничего не дало.

 

     Сегодня возникла   очередная   проблема.   Ну,  давайте  быть серьезными людьми.  Я вам докладываю,  что  выступаю  против  НАТО здесь,   в   парламенте.   Я  подписал  документ  об  анти-НАТО  в Европейском парламенте.  Для меня это  жгучая  проблема.  Но  если серьезно проблему рассматривать,  надо получить документы.  Должен быть предмет обсуждения.  Сегодня у нас на  руках  нет  заключений профильных комитетов. Сегодня у нас с вами нет на руках заключений наших юристов о правовой  основе  всего  этого  вопроса.  Поэтому, когда мы собирались и обсуждали этот вопрос, договорились, включая и Петра Николаевича  Симоненко,  поскольку  в  понедельник  сложно здесь  собрать людей,  пригласить на вторник Президента,  министра иностранных дел,  министра  обороны,  получить  пакет  документов, разобраться в них и тогда предметно обсудить и принять решение. То решение,  которое каждый по совести считает приемлемым для себя  и для своих избирателей.

 

     Поэтому я   предлагаю   сегодня  зарегистрироваться,  принять решение о том,  чтобы во вторник этот вопрос внести,  и продолжать работу.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло як Божий день. Ця проблема, безперечно, усіх хвилює.  Сподіваюся,  ви прочитали  той  документ,  який  нам надіслали,   і  зрозуміли,  що  це  антидержавний  документ,  якщо вчиталися в оті  шість  сторінок.  Я  думаю,  що  коли  ми  будемо обговорювати  питання про "Сі-Бриз",  торкнемося й цієї хартії,  і кожний зможе висловити свою точку зору. А яке вже рішення приймемо

- це справа залу і кожного депутата зокрема.

 

     Тому я просив би зареєструватися,  і будемо працювати. Сидять міністр,  заступники,  дивляться,  як ми вболіваємо за енергетику, щоб вона була чи щоб відключали через кожну годину подачу енергії. А ми тирлуємося, вибачте за таке слово.

 

     Я прошу  зареєструватися.  Процедуру,  про  яку   я   сказав, підтвердив і депутат Самофалов,  який є генералом, і я думаю, що в нього не менше голова болить з цього приводу, ніж у кожного з нас.

 

     Будь ласка, реєструймося.

 

     Зареєструвалися 246 депутатів.

 

     Веде засідання Голова Верховної Ради України

 

     МОРОЗ О.О.

 

     ГОЛОВА. Спокійно,  будь ласка. Вечірнє засідання оголошується відкритим. Продовжується розгляд питання... (Шум у залі).

 

     Я прошу,  сідайте, будь ласка, на місце. Я поясню. Ми провели нараду керівників фракцій, домовилися про процедуру розгляду цього питання (Шум у залі).

 

     Щоб вирішувати   питання   навіть   у   такий  спосіб,  треба зареєструватися і проголосувати.

 

     Була домовленість,  і погодилися всі учасники цієї  зустрічі, що  ми  завтра  будемо вирішувати питання по суті,  маючи на увазі розгляд його в понеділок або вівторок.  Деталі  будуть  з'ясовані. Якщо ви слухаєте своїх консультантів, то ваша справа.

 

     -----------------

 

     Будь ласка, обговорюємо питання. Виступи з місця.

 

     Юхновський Ігор Рафаїлович. Прошу.

 

     ЮХНОВСЬКИЙ І.Р.,  заступник  голови  Комітету  Верховної Ради України з питань науки та народної освіти  (Личаківський  виборчий округ,  Львівська область).  Шановний Олександре Олександровичу, я маю доповідати.  Ви сказали на  15  хвилин,  а  там  поставлено  3 хвилини. То як?

 

     Аналітично-консультативна рада       дослідила       розвиток електроенергетики  в  Україні  за  такими   основними   напрямами: електроенергетика    в    міжгалузевому   балансі,   виробничі   і технологічні     аспекти     електроенергетики,      тарифи      в електроенергетиці,  оптовий ринок електроенергії, система оплати в електроенергетиці і перспективи розвитку електроенергетики.

 

     Які висновки     аналітично-консультативна     рада      може запропонувати Верховній Раді і урядові України?

 

     Насамперед такий.  Серед  п'яти типів енергоносіїв - вугілля, газ, мазут, уран і вода - найбільш важливими для електроенергетики є вугілля і газ.

 

     Для того   щоб   держава   могла  вийти  з  кризового  стану, розрахунки  показуть,  що  споживання  газу  в  державі   потрібно зменшити на 20 відсотків, а споживання вугілля - на 10 відсотків.

 

     Як досягти цього?

 

     Стосовно газу.  Ми повинні зменшити ціну газу, який подається на електростанції,  з 83 до 73 доларів  за  одну  тисячу  кубічних метрів,   що   дасть  зменшення  вартості  спожитого  газу  на  12 відсотків.  І замінити підсвітку вугілля газом, що дасть зменшення витрат газу ще на 7 відсотків.

 

     Ви знаєте,    що   всі   котли   на   наших   електростанціях запроектовані на калорійність вугілля 5 тисяч і більше кілокалорій на  один кілограм.  Але інколи на електростанції із шахт привозять вугілля калорійністю 3,5 тисячі кілокалорій на один  кілограм,  бо те вугілля наполовину із землею. Якщо вимагати, щоб електростанції споживали  вугілля  проектної  калорійності  5  тисяч   і   більше кілокалорій  на  один  кілограм,  ми виграємо на цьому не менше 20 мільйонів  доларів  за  рік  за  рахунок  скорочення  транспортних видатків.

 

     Стосовно виробничих       і       технологічних      аспектів електроенергетики.    Аналітичноконсультативна    рада    пропонує запровадити  так  звану закладну закупівлю вугілля,  так само,  як вона пропонує запровадити закладну  ціну  на  зерно  в  сільському господарстві.  Закладна  закупівля  полягає  в  тому,  що  ціна на вугілля має бути на 10 відсотків вище його собівартості за  умови, що собівартість вугілля не перевищуватиме 20 доларів за одну тонну (це реально для деяких наших шахт) і калорійність вугілля буде  не менш як 5 тисяч кілокалорій на один кілограм.

 

     Шахта, протягом  шести  місяців продавши державі за закладною ціною вугілля,  може продавати вугілля за ринковою ціною. Вугілля, закуплене за закладною ціною,  переходить у власність держави.  На цьому ми могли б зекономити 100 мільйонів доларів  щорічно.  Шахти одержують "живі" гроші, а електростанції мають можливість створити запаси вугілля.

 

     Стосовно тарифів на електричну енергію.  Тарифи на електричну енергію,  як  ви  знаєте,  були  нами розраховані дуже докладно на основі  технологічних  карт  усіх  теплових   електростанцій.   Ми одержали такі результати.

 

     Собівартість електричної   енергії,   яка   виробляється   на електростанціях,  що працюють на вугіллі,  становить  приблизно  2 американських центи за одну кіловат-годину.

 

     Враховуючи витрати,      які      здійснюють     Національний диспетчерський    центр    транспортування    електроенергії    по високовольтних лініях в обленерго, інші витрати, мінімальний тариф на електроенергію,  яка виробляється в державі,  повинен становити 3,08  цента,  або  5,54 копійки за одну кіловат-годину.  Отже,  ми повинні підвищувати ціну на електроенергію там,  де вона  є  нижча 5,54 копійки за одну кіловат-годину.

 

     ГОЛОВА. Закінчуйте, будь ласка.

 

     ЮХНОВСЬКИЙ І.Р.  Далі  я  хочу  звернути  вашу  увагу на нову організацію електроенергетики в Україні,  на  так  званий  оптовий ринок електроенергії, який було запроваджено Президентом України в 1994 році.  Остаточно підписано  договір  про  утворення  оптового ринку електроенергії України...

 

     ГОЛОВА. Ще раз прошу: завершуйте, Ігоре Рафаїловичу.

 

     ЮХНОВСЬКИЙ І.Р. У мене співдоповідь...

 

     ГОЛОВА. Та не співдоповідь,  а виступ. Обговорюється питання. Ми сьогодні вранці проголосували процедуру,  за якою спочатку була інформація   міністра,   потім   співдоповідь   від   комітету   і обговорення.  Про те,  що має бути обговорення,  ми  проголосували навіть пізніше на пропозицію депутата Юхновського.

 

     ЮХНОВСЬКИЙ І.Р.  Олександре Олександровичу,  я не знав цього. Тоді дозвольте я зачитаю тільки рекомендації.

 

     ГОЛОВА. Зачитайте рекомендації і завершуйте.

 

     ЮХНОВСЬКИЙ І.Р. Добре.

 

     Рекомендації такі.

 

     Перша і найголовніша рекомендація. Закладна закупівля вугілля по   24   долари  за  одну  тонну  за  "живі"  гроші  для  шахт  і шахтоуправлінь.

 

     Друга. Брати до уваги,  що в країні є  так  зване  екологічне споживання електроенергії. Це 40 мільярдів кіловат-годин на рік із тих 180 мільярдів кіловат-годин, що виробляються в державі, за які ніхто  не  заплатить жодної копійки і які лягають на все населення держави.

 

     Третя. Значна   кількість   електроенергії   втрачається    в транспортних   системах   обленерго.   У  деяких  областях  втрати електроенергії  в  мережах  становлять  48   відсотків   загальної кількості електроенергії.

 

     Отож ми  вносимо  три пропозиції,  які мають бути враховані в проекті закону.

 

     Перша. Постачати на електростанції вугілля тільки  нормальної якості, тобто калорійністю більше 5 тисяч кілокалорій на кілограм.

 

     Друга. Вважати    оптовий    енергоринок   України   основною організацією електроенергетики в Україні.

 

     Третя. Встановити кримінальну відповідальність за розкрадання електроенергії.  Її  розкрадається  на суму вдвоє чи втроє більшу, ніж коштують пільги,  які надані різноманітним прошаркам населення у споживанні електроенергії.

 

     Здійснення цих  трьох  основних  заходів сприятиме поліпшенню роботи електроенергетики України.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Депутат Динейкін. Будь ласка.

 

     ДИНЕЙКІН Г.І.,  член Комітету Верховної Ради України з питань паливноенергетичного     комплексу,     транспорту    і    зв'язку (Сєверодонецький виборчий  округ,  Луганська  область).  Уважаемый Александр  Александрович!  Уважаемые коллеги!  Обсуждать настолько серьезный вопрос,  который сегодня у нас стоит,  в таких условиях, конечно, невозможно.

 

     Уважаемые коллеги! Я прошу вас от имени энергетиков, от имени промышленников:  давайте все-таки  закончим  рассмотрение  вопроса принятием    Закона    об   электроэнергетике.   Базовая   отрасль промышленности не  имеет  закона!  Отсюда  все  наши  разногласия, отсюда все наши споры, все наши недоразумения. Говорить о каких-то технических,  экономических вопросах  просто  невозможно  в  такой обстановке!

 

     Я еще раз призываю вас закончить сегодня рассмотрение вопроса о проекте Закона об электроэнергетике.

 

     У меня все, Александр Александрович.

 

     ГОЛОВА. Депутат Магда. Будь ласка.

 

     МАГДА І.І.,  член Комітету Верховної Ради  України  з  питань фінансів  і банківської діяльності (Апостолівський виборчий округ, Дніпропетровська область).  Шановний  Голово!  Шановний  міністре! Шановні колеги, які стоять біля трибуни! Я прошу, щоб ви допомогли сьогодні  прийняти  Закон  про   електроенергетику.   Як   ніколи, електроенергетика перебуває у вкрай скрутному становищі. Незабаром осінньозимовий максимум,  а на електростанціях запасів вугілля  на один   мільйон   тонн  менше,  ніж  минулого  року.  На  більшості електростанцій цього запасу ледь вистачить на тиждень роботи.

 

     Спалено вугілля,  мазут із  державного  запасу,  і  гроші  не повернуто  державі.  За  браком  обігових  коштів  не ремонтуються блоки,  не здійснюються реконструкція та модернізація  обладнання. Працівникам  заборгували  зарплату  за  4-6  місяців.  Виробництво електроенергії не збільшується.  Національна енергетична  програма не виконується.

 

     Спричинено це платіжно-фінансовою кризою,  що почалася в 1990 році,  коли з'явилися бартер і ділки,  які відповідно до  урядових постанов   почали  отримувати  електроенергію  за  собівартістю  і продавати її.  Про це докладно  було  сказано  в  доповіді  голови тимчасової комісії Дудченка.

 

     До цього  всього  слід  іще  ось  що  додати.  Приватизація в електроенергетиці ще практично не розпочалася,  але,  користуючись тим,  що  робітники  електростанцій сидять без зарплати,  майже на всіх електростанціях право на майбутні акції за  безцінь  скуплено інвестиційними   посередниками   для   майбутніх  господарів,  які виділили для цього готівку у великих розмірах.

 

     Електростанції працюють на 25-30 відсотків своєї  потужності. Уже  підготовлено накази про скорочення персоналу тих блоків,  які не працюють.  Це висококваліфіковані  працівники,  для  підготовки яких  треба,  щоб  вони після закінчення інституту пропрацювали не менше 4-5 років.  А оскільки більшість  електростанцій  зі  своїми селищами  знаходяться  далеко  від великих міст і іншої роботи там немає,  то залишаються без роботи й інші члени сім'ї,  тобто зразу вся сім'я стане безробітною.

 

     Ще в гіршому становищі перебувають монтажники,  будівельники, які зарплату за послуги електростанціям не  одержують  понад  рік. Більшість  із  них  роз'їхалися  по  країнах СНД.  Ми втратили той потенціал, яким пишалися на будівництві ТЕС, АЕС як в Україні, так і  в  інших  колишніх республіках.  Без роботи залишилися сільські енергобудівники,  які ще 6-7 років тому  вводили  по  25-30  тисяч кілометрів сільських електромереж. Електромережі станцій занедбані й потребують відновлення.

 

     До появи славнозвісної постанови про  заборону  заліків  вони якось  ще існували,  одержуючи зарплату продуктами та товарами.  І хоч який важкий стан,  але енергетики не страйкують, бо знають, до чого це призведе.

 

     Щодо самої цієї постанови,  то,  на мою думку, скасовувати її не  потрібно,  а  треба  доповнити.  Реакція  підприємців  на   цю постанову    негативна.    Вони    не   поставляють   вугілля   на електростанції.  І тому  постановою  слід  передбачити,  що,  крім підприємців,  постачати  вугілля  як  давальницьку  сировину мають право шахти та об'єднання. Але ліміт виробленої з цього вугілля чи мазуту  електроенергії має бути не 150 мільйонів кіловат-годин,  а менше, і сальдо шахтам сплачувати, як правило, гривнями. Необхідно чітко  виписати  порядок  розрахунків із тими,  хто мав договір на поставку вугілля за взаємозаліком,  але  з  якихось  причин  до  1 червня його не поставив.

 

     Національній комісії    з    регулювання   енергоринку   слід переглянути схему розрахунків за  поставлене  паливо  і,  можливо, дати  право всім продавати електроенергію за вільними цінами,  але за гривні.

 

     ГОЛОВА. Іване Івановичу, завершуйте.

 

     МАГДА І.І.  Завершую.  І щодо ПДВ. Ви знаєте, якщо ми введемо ПДВ  у  галузі електроенергетики,  то це призведе до того,  що вся економіка і сільське господарство  опиняться  практично  на  нулі. Тому я вважаю,  що нам потрібно якнайшвидше перенести застосування Закону про ПДВ в електроенергетиці десь на 2000 рік.

 

     Дякую за увагу.

 

     ГОЛОВА. Депутат Моцпан.

 

     МОЦПАН А.Ф.,  член Комітету Верховної Ради України  з  питань боротьби  з  організованою злочинністю і корупцією (Амвросіївський виборчий округ,  Донецька  область).  Фракция  Социалистической  и Селянской   партий  Украины.  Уважаемый  Александр  Александрович! Уважаемые коллеги!  Прежде чем я буду говорить  по  сути,  у  меня вопрос  к  вам,  Александр Александрович.  Я как депутат правильно понял:  246  депутатов  зарегистрировались  и   проголосовали   за включение вопроса и рассмотрение его в сессионном зале сегодня?

 

     А теперь  по  сути.  Уважаемые  коллеги!  Министр  энергетики уважаемый Юрий Георгиевич Бочкарев выступил и проинформировал  нас о  состоянии  отрасли.  На  мой  взгляд,  существенным дополнением прозвучало выступление нашего коллеги депутата Панасовского  Олега Григорьевича.

 

     Ситуация в     энергетике    удручающая,    катастрофическая, неизвестно,  как мы с вами  перезимуем,  но,  к  сожалению,  я  не услышал подлинных причин, почему в таком состоянии энергетика.

 

     Я обращаю, уважаемые коллеги, ваше внимание на выступление 27 октября 1992 года назначенного на  должность  главы  правительства Леонида  Даниловича  Кучмы,  где он привел следующие данные.  За 9 месяцев  1992  года  Министерство  энергетики  экспортировало   за границу  4  миллиарда киловатт-часов электроэнергии на общую сумму 160 миллионов долларов.  Из этой  общей  суммы  на  120  миллионов долларов  по  так называемым бартерным операциям завезли в Украину ширпотреб.

 

     Таким образом,   если   бы   4    миллиарда    киловатт-часов электроэнергии  были  экспортированы не по бартеру,  а за свободно конвертируемую   валюту,   государственная   казна,   а    точнее, государственный валютный фонд получил бы 120 миллионов долларов. А он  фактически  за  эти  9  месяцев  получил  всего  40  миллионов долларов.

 

     Уважаемый глава  правительства  на  то время Леонид Данилович Кучма возмущался:  как это могло произойти? А очень просто. Тот же Леонид  Данилович  и  его  коллеги  в  1991  году приняли законы о предприятиях и  о  предпринимательстве,  которыми  разрешена  была свобода    экспорта    и,    в   конечном   итоге,   использования соответствующих возможностей для обогащения. А свое выступление он закончил  примерно  так:  у  нас продолжается тотальное ограбление государства, циничная распродажа его богатства за границу.

 

     Сегодня мы  рассматриваем   ситуацию   в   электроэнергетике. Уважаемые  коллеги!  Закон  об электроэнергетике,  проект которого предлагает комитет,  нужно принимать  во  втором  чтении  хотя  бы потому,  что  с  принятием  этого  закона будет возможность отсечь рэкетирские коммерческие структуры,  которые в  буквальном  смысле слова грабят как потребителей, так и поставщиков электроэнергии.

 

     Спасибо за внимание.

 

     ГОЛОВА. Депутат Омельчук.

 

     ОМЕЛЬЧУК Р.Ю.,  голова  підкомітету  Комітету  Верховної Ради України з питань ядерної політики  та  ядерної  безпеки  (Замковий виборчий   округ,   Рівненська   область).  Селянсько-демократична партія,  об'єднання "Нація і держава".  Шановні депутати! Шановний головуючий!  До  причин  нинішнього  стану  енергетики хочу додати таке.

 

     Нещодавно відбулася    конференція    трудового     колективу Рівненської  атомної  електростанції,  де було оприлюднено кричущі факти розбазарювання  державних  коштів  і  зловживання  посадових осіб.

 

     Стало очевидним, що ігнорування інтересів трудового колективу й держави з боку адміністрації призвело атомну  електростанцію  до критичного  становища,  коли  вона  не  тільки  не сплачує належні відрахування до бюджету,  а й тривалий час не  виплачує  заробітну плату кваліфікованому персоналу.

 

     На АЕС  склалася практика,  коли і запчастини,  і інструменти

-все до елементарних  дрібниць  закуповується  не  у  вітчизняного виробника,  а за кордоном за цінами, які в 100 і більше разів вищі від цін на українському ринку.

 

     Атомні блоки  ремонтуються  без  складання  актів  дефектації обладнання, беруться максимальні розцінки з великими приписками.

 

     Наприклад, такі гумові кільця, прошу подивитися, закуплені по 120 доларів за штуку,  а ось такі,  ви їх і  не  можете  бачити  з місця,  закуплені по 64 долари за штуку. І такого дріб'язку тільки за одним контрактом від 19 травня 1997 року N2097 закуплено на  14 мільйонів гривень.  А справжня ціна всьому закупленому - не більше 100 тисяч гривень.  Більше того,  частина закупленого - це  просто брак, про що складено відповідні акти.

 

     Саме це  є  однією з основних причин,  чому не вводяться нові блоки і не закуповується паливо.  Ось чому  населення  стогне  від високої  плати  за  кіловат-годину  електроенергії,  а  ми  з вами вишукуємо гроші для наших пенсіонерів, на соціальні потреби.

 

     Доречно сказати,  що значна  частина  цих  "золотих"  деталей могла  бути  виготовлена  в  цехах  самої  атомної електростанції. Однак,  як бачимо,  інвестуємо інші  держави,  остаточно  вбиваючи власного  товаровиробника,  використовуємо посередників,  нехтуємо національними  інтересами.  Зрештою,  це  є   не   що   інше,   як перекачування  коштів  у  тіньовий  сектор  і  підрив національної безпеки.

 

     На початку року такі обставини змусили колектив (усього понад 500  чоловік)  звернутися  до  Президента.  Проте суттєвих змін на краще немає.

 

     З 10 по 13 червня на АЕС працювала комісія Кабміну.  Однак на звернення   працівників   АЕС  високопоставлений  чиновник  голова комісії пан Козлов не зреагував і відмовився навіть узяти письмову заяву  із  зазначеного  приводу.  Більше  того,  він  звернувся до керівництва станції зі скаргою на дії цих працівників.

 

     Постає запитання:  якій державі служить цей високопоставлений міністерський  чиновник  і чи не пора компетентним органам вивчити справжні  завдання  і  мету  діяльності  таких   посадових   осіб, притягнувши   їх   до  відповідальності?  Гадаю,  що  ситуація  на Рівненській АЕС не є винятком із правил у галузі. І підтвердженням тому  є тенденційне рішення Держкоматому при проведенні тендеру на виготовлення вітчизняних паливних зборок.

 

     ГОЛОВА. Будь  ласка,  час  закінчився.  Депутат  Звягільський говорить.

 

     ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ Ю.Л.,  член  Комітету  Верховної  Ради України з питань економічної політики та управління  народним  господарством (Київський виборчий округ,  Донецька область). Уважаемый Александр Александрович!  Уважаемые народные депутаты!  Статью 1  необходимо дополнить  термином  "чрезвычайные  условия"  в  редакции депутата Магды.  Считать в электроэнергетике чрезвычайным состояние, когда, кроме    случаев,    предусмотренных   другим   законодательством, отсутствует топливо в госрезерве.

 

     В статье 24 необходимо  предусмотреть  компетенцию,  права  и ответственность    соответствующих    органов   при   чрезвычайных ситуациях.  Особо  выделить  ситуации,  связанные  с   недостатком топлива. Мы обязаны лишить "блюстителей" государственных интересов возможности,  например,  при дефиците топлива  на  электростанциях отключать шахты, добывающие для них уголь.

 

     Раздел IV регламентирует в основном права субкектов отрасли и отношения их с потребителями. Но здесь мы не видим ответственности энергетиков перед предприятиями других отраслей, в том числе перед шахтами,  фабриками,  за нарушение  договорных  условий  и  сроков оплаты поставок угля.

 

     Задолженность угольщиков  энергетикам превышает 330 миллионов гривень.  Но энергетики должны угольщикам более 220 миллионов. Эта взаимозадолженность  - один из возможных тромбов системы платежей. Вообще электроэнергия стала  чуть  ли  не  валютой  при  бартерных расчетах, а сами ее производители отделены от потребителей толпами посредников.  В  этой  связи  поддерживаю   предложение   депутата Павловского включить специальную статью о сотрудничестве субкектов электроэнергетики с  отечественными  отраслями,  указав  в  ней  и порядок прямых взаиморасчетов с поставщиками топлива, прежде всего энергетических углей.

 

     Сущность, принципы,  механизмы,  правила  оптового  рынка  по определению   цен   производителей   и   оптовых   цен,   а  также экспорта-импорта  энергии  в  проекте  не   предусмотрены   и   не представлены.    Создается   возможность   вольных   трактовок   в подзаконных актах и, следовательно, опасность превращения оптового рынка в супермонополию.

 

     Во второй части статьи 19 необходимо указать, что заказчиками капитального строительства,  реконструкции и обслуживания обкектов для   общих   потребностей  электроэнергетики  могут  выступать  и государственные органы.

 

     Статью 28  нужно  дополнить  пунктом  об  ответственности  за прекращение   или  ограничение  подачи  электроэнергии,  создающих опасность для жизни и здоровья людей.

 

     Уважаемые народные   депутаты!   Считаю,   что    проект    в представленном  виде  создает  хорошую  основу  для  монополизации украинского оптового рынка электроэнергии. Проект судьбоносный, но в такой редакции его принимать нельзя.

 

     Благодарю за внимание.

 

     ГОЛОВА. Депутат Мулява. Останній виступ.

 

     МУЛЯВА В.С.,  член  Комітету  Верховної Ради України з питань оборони   і   державної   безпеки   (Калуський   виборчий   округ, ІваноФранківська   область).   Депутатська  група  "Конституційний центр",  депутатське об'єднання  "Нація  і  держава".  Від  виходу енергетичної   галузі  з  кризи,  поліпшення  її  економічного  та фінансового становища, забезпечення України відповідно здешевленою енергією      залежить,      безперечно,     вирішення     проблем конкурентоспроможності  вітчизняних  товарів  на  внутрішньому  та зовнішньому ринках.

 

     І я  дивуюся,  що  міністр енергетики не зміг диференційовано відповісти на запитання,  чому наша енергетика перебуває в  кризі? Не  зміг відповісти і на запитання:  які вживалися заходи і яка їх результативність?

 

     Пояснюють, що ця криза - наслідок того,  що все виробництво в Україні зупинилося.  Коли починаєш розбиратися,  чому наше товарне виробництво стоїть,  то виявляється  тому,  що  дуже  дорога  наша електроенергія.   Дорога   електроенергія   здорожує  собівартість вітчизняних товарів, вони стають неконкурентоспроможними, їх ніхто не купує.  Очевидно,  що логіка така: Чого бідний? Бо дурний. Чого дурний? Бо бідний.

 

     Проте я ось тримаю в руках звернення Президента до  депутатів і  вичитую  досить  дивні речі:  щорічно в нас зникає 4,5 мільярда кубометрів  газу.  То  дозвольте  запитати:  хто  нарешті   понесе відповідальність перед українським народом за такі дикі втрати?!

 

     Інша позиція.  Під  час  транспортування  витрачається  шоста частина - 30 мільярдів кіловат-годин -  виробленої  протягом  року електроенергії.  Це  приблизно  2  мільярди гривень.  І порівняння дається: річний військовий бюджет - 1,47 мільярда гривень.

 

     Шановні, то де ми живемо?!  Хіба  не  очевидно,  що  в  цьому хаосі,  у цій анархії, я не хочу сказати грубіше, у цій каламутній водичці  нечестиві  людці  виловлюють  золоту  рибку  українського народу. І ніхто за це не відповідає!

 

     Завтра буде поставлене на сесії окреме питання - про боротьбу із злочинністю і наведення якоїсь законності в державі.  Я  думаю, що це питання,  яке ми розглядаємо, перегукується з тим завтрашнім питанням.

 

     Говориться, що в ряді обленерго  витрати  на  транспортування електроенергії  становлять  33-48  відсотків.  І це тоді,  коли по Україні середній показник  цих  витрат  18  відсотків,  а  в  ряді областей  зафіксований  і  значно менший - 6-10 відсотків.  Постає запитання:  яка держава може собі дозволити таку безгосподарність? Варто   запитати   не   тільки   нас,   депутатів,  а  запитати  і Адміністрацію Президента,  і Кабінет Міністрів:  яка держава  може дозволити  собі  таку  безгосподарність і коли цьому,  врештірешт, буде покладено край? (Шум у залі).

 

     ГОЛОВА. Дякую.  Я  прошу   депутатів   заспокоїтись.   Проект постанови з цього приводу депутат Панасовський вніс.  Є пропозиція цей  проект  постанови  прийняти  за  основу.  Він  передбачає   в основному  доручення  Кабінету  Міністрів  і відповідному комітету підготувати  на  розгляд  Верховної  Ради  проекти  законів,   які потрібні  для  того,  щоб  працювала  галузь.  І  внести у вересні проекти цих законів.  Інших пропозицій не було,  і обговорення  це теж підтвердило.

 

     Тому я  прошу проголосувати за основу проект постанови,  який вносив депутат Панасовський. Будь ласка.

 

     "За" - 172.

 

     Якщо є інші пропозиції,  то вносьте їх. Але поки що, я ще раз нагадую, була одна, яку вніс депутат Панасовський. Цю пропозицію я ставлю на голосування. Проект постанови голосується за основу.

 

     "За" - 203.

 

     Ще треба  голосувати?  Будь   ласка,   ставлю   ще   раз   на голосування.

 

     "За" - 223.

 

     Які думки   будуть  ще?  Будь  ласка,  запишіться,  хто  хоче обмінятися  думками  з  цього  приводу,  висловитися   з   мотивів голосування. Кожному - по одній хвилині.

 

     Виставте три хвилини, будь ласка.

 

     Депутат Єрмак.

 

     ЄРМАК А.В.,  член  Комітету  Верховної  Ради України з питань боротьби з організованою  злочинністю  і  корупцією  (Пологівський виборчий   округ,   Запорізька   область).   Шановний   Олександре Олександровичу!  Я прошу поставити на голосування ще раз,  тому що частина  депутатів  зараз  тільки  підійшла.  А  потім  доповнення внесемо.

 

     ГОЛОВА. Немає інших пропозицій?  Ще раз ставлю на голосування за основу проект постанови. Будь ласка.

 

     "За" - 222.

 

     Була пропозиція в цілому проект постанови проголосувати.  Він не  викликає  заперечень.  І   депутати,   які   виступали,   його підтримують. У цілому проект постанови голосується. Будь ласка.

 

     "За" - 236. Прийнято.

 

     ---------------------------

 

     У другому    читанні    розглядається   проект   Закону   про електроенергетику. Олегу Григоровичу, доповідайте з цього приводу. Будь ласка, сідайте до мікрофона.

 

     Я ще раз прошу депутатів біля трибуни: сядьте на свої місця.

 

     ПАНАСОВСЬКИЙ О.Г., голова підкомітету Комітету Верховної Ради України  з  питань  паливно-енергетичного комплексу,  транспорту і зв'язку (Артемівський виборчий округ, Донецька область). Уважаемые народные  депутаты!  12  февраля  текущего  года  после детального изучения и активного обсуждения народными депутатами проект Закона Украины об электроэнергетике был принят Верховным Советом в первом чтении.  После  четырехмесячной  работы  авторского  коллектива  и группы   привлеченных   специалистов   сегодня   вашему   вниманию предлагается проект данного  закона  для  рассмотрения  во  втором чтении.

 

     Следует отметить  высокую активность депутатского корпуса при подготовке данного законопроекта.  И от имени комитета мы выражаем благодарность   своим  коллегам  народным  депутатам  Глухивскому, Стецкиву,  Швидкому,  Дудченко,  Павловскому,  Федорину,   Оробцу, Белоусу, Магде, Шарову, Дынейкину, вам, Александр Александрович, и всем остальным,  внесшим ценные предложения и замечания  по  этому проекту.

 

     Преследуя единственную цель - упростить процедуру и сократить время обсуждения проекта Закона об электроэнергетике,  изложу  вам принципы,  которыми  мы  руководствовались  при подготовке данного законопроекта ко  второму  чтению.  И  прошу  вас  ограничиться  в предложениях  в  период обсуждения,  ибо время было достаточно для внесения поправок.  Более того,  трудно  представить,  что  кто-то лучше  комитетов,  комиссий  и авторского коллектива может сделать обработку поступивших предложений.  Уверен,  что  на  этой  стадии любые  предложения  ситуацию  только  ухудшат  и  ни  к чему кроме коллизии в законодательстве не приведут.

 

     Народными депутатами было внесено 180 предложений и поправок. Комитет    и    рабочая    группа   очень   внимательно   изучили, проанализировали и максимально учли каждое поданное предложение.

 

     Проанализируйте сравнительную таблицу. Абсолютное большинство внесенных  народными  депутатами  предложений  и  поправок учтены. Предложения  с  резолюцией   "отклонено"   единичны.   К   каждому отклоненному  предложению  есть  конкретное  обоснование.  Рабочая группа  -  авторы  окончательной  редакции   проекта   Закона   об электроэнергетике,  Комитет  по  вопросам топливно-энергетического комплекса,  транспорта  и  связи  руководствовались  исключительно действующими   и  разрабатываемыми  нормативными  законодательными актами.

 

     Учитывая, что настоящий закон,  который  определяет  правовые экономические  и  организационные  основы  деятельности и развития электроэнергетики,  будет  действовать  в  сочетании   с   другими законами   Украины,   при   работе   над   данным   документом  мы ориентировались на статьи и  положения  уже  принятых  законов:  о приватизациии    имущества    государственных    предприятий,   об ограничении монополизма и недопущении недобросовестной конкуренции в   предпринимательской  деятельности,  об  использовании  ядерной энергии и радиационной безопасности,  о чрезвычайном положении,  о защите прав потребителей и других.

 

     Следует также   отметить,  что  в  основу  положены  принятые парламентом Национальная энергетическая программа до 2000  года  и отдельные законы по энергетической отрасли: об энергосбережении, о трубопроводном транспорте.

 

     Практически отклонены только те предложения,  которые либо не являются   нормой   этого   закона,   либо   регулируются   другим законодательством,  то есть  уже  выписаны  в  других  нормативных документах  и других законах,  следовательно,  урегулированы и нет необходимости их повторять.

 

     Законопроект в окончательной редакции  стал  глубже,  точнее, конкретнее  и  вместе  с  тем проще,  содержательнее,  удобнее для пользования.

 

     Законопроект прошел    юридическую    экспертизу,     одобрен межведомственным  аналитико-консультативным  советом  при Кабинете Министров и согласно Регламенту вносится вам на рассмотрение.

 

     У вас на рабочих местах должны быть две сравнительные таблицы к  проекту  Закона Украины об электроэнергетике:  одна для второго чтения от 6 июня и дополнения к ней от 24 июня.

 

     Итак, давайте приступим к рассмотрению.

 

     ГОЛОВА. Будь ласка, процедура другого читання.

 

     Депутат Чурута.

 

     ЧУРУТА М.І.,  голова  підкомітету  Комітету  Верховної   Ради України з питань молоді,  спорту і туризму (Стахановський виборчий округ, Луганська область). Уважаемые народные депутаты! Перед вами проект Закона об электроэнергетике, который представил комитет. Вы его внимательно посмотрите,  здесь практически 99  процентов  всех предложений учтено.

 

     Чтобы сократить время рассмотрения,  Александр Александрович, я предлагаю этот проект закона проголосовать во втором  чтении  не постатейно,  а  в целом,  потому что принципиальных,  существенных замечаний практически нет.

 

     Хочу обратиться к своим коллегам,  которые блокируют трибуну. Докладывает   член   вашей  фракции  коммунист  Панасовский.  И  я обращаюсь именно к вам: давайте поддержим этот законопроект.

 

     ГОЛОВА. Такі прецеденти були.  Мається  на  увазі  скорочення процедури.  Я  розумію,  що  може  бути  90  процентів  пропозицій враховано,  але  10  процентів,  які  не  враховано,  можуть  бути важливими, їх треба готувати до третього читання.

 

     Які будуть  міркування  з приводу пропозицій депутата Чурути? Запишіться, будь ласка.

 

     Опублікуйте список.

 

     Депутат Єльяшкевич.

 

     ЄЛЬЯШКЕВИЧ О.С.,  член  Комітету  Верховної  Ради  України  з питань  фінансів  і  банківської діяльності (Дніпровський виборчий округ,  Херсонська   область).   Депутатская   группа   "Реформы", депутатское обкединение "Вперед,  Украина!".  Уважаемые коллеги! В столь сложной ситуации необходимо, конечно, поддержать предложение принять  законопроект  во  втором  чтении  и  перенести  на третье чтение.

 

     Я хотел бы обратиться к коллегам,  которые  находятся  сейчас возле трибуны Верховного Совета Украины.  Вы знаете, теряет всякую логику ваше поведение  в  то  время,  когда  не  принят  Верховным Советом Закон о выборах, когда не преодолено президентское вето, в частности  на  Закон  о  Кабинете  Министров.  И  то,  что  сейчас происходит, на мой взгляд, очень комично и работает только на тех, кто находится на улице Банковой.

 

     Поэтому я просил бы коллег депутатов подумать о  последствиях таких  шагов  и  не  срывать  сейчас нормальную работу парламента. Выдвигайте свои требования уже после того,  как мы решим  наиболее важные проблемы.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВА. Депутат Штепа. Будь ласка.

 

     ШТЕПА Н.П.,   голова   підкомітету  Комітету  Верховної  Ради України з питань соціальної політики  та  праці  (Сімферопольський виборчий округ,  Автономна Республіка Крим).  Фракция коммунистов. Уважаемый Александр Александрович!  Уважаемые авторы законопроекта и  депутаты!  Я  еще  раз обращаюсь ко всем.  Я не против принятия этого законопроекта во втором чтении,  за исключением  статей  25, 26, 27, 28, которые регулируют взаимоотношения между потребителями и продавцами электроэнергии.

 

     Немножко неточно информировали Панасовский и министр.  Еще 13 апреля  наша  комиссия  приняла  решение и направила его в базовую комиссию для того,  чтобы были учтены права потребителя. Однако до сих  пор  не  учтено  это предложение и не выполнено постановление Верховного Совета,  которое в  прошлый  раз  мы  приняли.  Сегодня министр ответил так: есть проект, который находится в Министерстве юстиции на согласовании.

 

     Поскольку этот  закон  затронет  интересы  граждан   Украины, которые  завтра  будут  поставлены  в  зависимость от коммерческих структур - они с ними будут заключать  договора  и  неизвестно,  в какие условия попадут,  я бы просила названные статьи не принимать во втором чтении, а перенести их на третье чтение.

 

     И еще одно,  Александр Александрович.  Согласно статье  6.6.9 нашего   Регламента   Кабинет   Министров  перед  третьим  чтением законопроекта    должен    представить     проекты     необходимых нормативно-правовых  документов.  В  данном  случае  это  касается конкретно правил.

 

     ГОЛОВА. Будь ласка, Олегу Григоровичу.

 

     ПАНАСОВСЬКИЙ О.Г. Эти статьи проработаны. Отношения продавцов и  потребителей  электрической  и  тепловой  энергии  регулируются непосредственно договорами,  в которых стороны предусматривают все необходимые  условия,  в  том  числе  и  взаимную ответственность. Типовой договор на  пользование  тепловой  энергией,  утвержденный вместе  с дополнением к правилам пользования тепловой энергией еще Минэнерго  СССР,  действует.  Новых  правил  пользования  тепловой энергией у нас пока нет,  поэтому действуют эти правила. В Минюсте находится  разработанный  полный  комплект  правил  предоставления услуг   бытовому   потребителю,  где  определены  отношения  между энергоснабжающими организациями и бытовыми потребителями,  начиная от технических условий до обеспечения электроснабжения.

 

     Еще до  внесения  проекта  закона НКРЭ был подготовлен проект постановления о повышении тарифов  (то,  о  чем  вы  говорите)  на коммунальные услуги на 20 процентов.  Как только проект закона был внесен на первое чтение,  НКРЭ отозвала это постановление,  и  оно находится сейчас опять в Минюсте, вопрос о введении его в действие будет решаться Верховным Советом.

 

     Постановлением, которое мы  приняли  3  июля  1997  года,  мы обязали Кабинет Министров Украины подать Верховному Совету Украины проект  свода  прав  и  обязанностей  поставщиков  и  потребителей электрической  и  тепловой энергии.  Но они просто не сумели его к этому моменту подготовить, он находится в стадии разработки. Да мы и не устанавливали срок, чтобы этот свод был готов на сегодня.

 

     Поэтому в принципе все эти статьи не вызывают возражений.  Мы внимательно рассматривали этот проект закона,  и я хочу повторить, что предложения,  которые отклонены, либо не являются нормой этого закона, либо уже выписаны в других нормативных документах.

 

     Разве не достаточно того,  что  наш  проект  дважды  проходил юридическую  экспертизу  и  получил  одобрение  в межведомственном аналитико-консультативном совете при  Кабинете  Министров?  Проект очень хорошо подготовлен!

 

     ГОЛОВА. Будь ласка, я просив би говорити стисліше.

 

     Наталіє Петрівно,  напевно,  не  так відповіли?  Ще раз слово надається депутату Штепі.

 

     ШТЕПА Н.П.  Согласно статье 27 потребитель  должен  соблюдать типовые правила и условия договора. Сегодня бытовой потребитель не заключает никаких договоров ни с кем.  Но завтра, когда произойдет приватизация в электроэнергетике, он будет их заключать. Тем более что, как вы говорите, в Минюсте есть проект этих правил. Поэтому я еще  раз  прошу  депутатов  не  торопиться  голосовать  статью  27 "Обязанности и ответственность потребителей энергии", а отнести ее на третье чтение.  Мы ее примем, ничего страшного нет. Но только в зале должен быть этот нормативный акт,  чтобы завтра  перед  нашим потребителем не были поставлены самые жесткие условия.

 

     И еще одно.  Уважаемый министр энергетики, вы говорили здесь, что не знаете, будет повышение цен или не будет. Это тоже касается нашего потребителя.

 

     Сегодня во   "Всеукраинских  ведомостях"  есть  информация  о пресс-конференции вашего заместителя, на которой он заявил, что во втором   полугодии  будет  повышение  цен  на  электроэнергию  для населения на 30- 32 процента.

 

     Исходя из сказанного и из того,  что  коммерсанты  будут  нам поставлять электроэнергию,  я прошу эти статьи,  меня поддерживает господин Звягильский, перенести на третье чтение.

 

     ГОЛОВА. Іншими словами,  надійшла така  пропозиція:  прийняти законопроект у другому читанні, крім статті 27, і підготувати його до розгляду в  третьому  читанні...  Крім  чотирьох  статей?  Будь ласка,  депутате  Павловський,  назвіть ці статті,  і поставимо цю пропозицію на голосування.

 

     ПАВЛОВСЬКИЙ М.А.,  голова Комітету Верховної Ради  України  з питань  ядерної  політики та ядерної безпеки (Центральний виборчий округ,  Хмельницька область).  Дякую, Олександре Олександровичу. Я хотів би до тих чотирьох статей додати ще дві - статті 19 і 29.  У таблиці є мої пропозиції.  У статті 19 я пропоную надати пріоритет оснащенню  приладами  та системами вітчизняного виробництва.  Суть пропозиції до статті 29 полягає в  тому,  що  існуючий  в  Україні науково-технічний    потенціал    і   міжнародне   співробітництво заохочувати тільки в тому випадку,  якщо  це  не  веде  до  втрати робочих місць в Україні.

 

     Я хотів  би,  щоб ці мої пропозиції,  оскільки вони відхилені неаргументовано, були розглянуті і враховані в цих статтях.

 

     ГОЛОВА. Шановні депутати,  є пропозиція прийняти законопроект у другому читанні,  крім статей 19,  25-29,  і підготувати його до розгляду  в  третьому  читанні  на  наступному  тижні.  Ставлю  цю пропозицію на голосування. Будь ласка.

 

     "За" - 214.

 

     Було прохання ще раз проголосувати. Будь ласка, ще раз ставлю на голосування.

 

     "За" - 233. Прийнято.

 

     Спасибі (Шум у залі).

 

     Напишіть заяву, зберіть списки, якщо вам не подобається.

 

     Оголошується перерва для роботи в комітетах.  Засідання  буде завтра о 10 годині.

 

     Керівники фракцій запрошуються до залу нарад.