БЮЛЕТЕНЬ N 50

Опубліковано 29. 06. 1998

 

                       ЗАСІДАННЯ П'ЯТДЕСЯТЕ

 

        С е с і й н и й  з а л  В е р х о в н о ї  Р а д и

           У к р а ї н и.  29 ч е р в н я 1998 р о к у.

                         10 г о д и н а.

 

     Веде засідання член Президії першої сесії Верховної Ради

     України КОСТЕНКО Ю.І.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго ранку,  шановні народні депутати, шановні радіослухачі, гості та запрошені до Верховної Ради!

 

     Прошу депутатів   займати   місця   у   сесійному   залі   та реєструватися.  Нагадую,  що реєстрація відбувається  біля  столів реєстрації.  Поки  що  у  нас  немає  зареєстрованих  300 народних депутатів.

 

     Шановні народні  депутати,  поки   відбувається   реєстрація, дозвольте оголосити невеличке повідомлення. Прошу уваги!

 

     Шановні народні депутати! Шановні співвітчизники! Учора народ України   відсвяткував   другу   річницю   прийняття   Конституції незалежної   Української   держави.   По-різному   оцінюється  цей документ,  порізному оцінюється і той шлях,  який ми  пройшли  всі разом,  даються  надзвичайно  суперечливі  оцінки  "конституційної ночі", як її охрестив народ, що подарувала нам Основний Закон. Але без   перебільшення   можна   сказати   одне  -  нарешті  у  нашій багатовіковій історії державотворення поставлено останню крапку.

 

     І чим далі у своєму історичному поступі ми відходитимемо  від цієї  дати,  тим знаменнішим буде день прийняття Конституції,  тим вагомішим буде внесок тих, хто долучався до цієї справи.

 

     Дозвольте нагадати,   що   основи   Конституції    незалежної Української держави почали закладатися одразу ж після виборів 1990 року.  Уже тоді на рівні фахівців обговорювалися основні положення та концепція даного документа.

 

     У зв'язку  з  цим  я  особливо  хочу привітати всіх тих,  хто долучався до  розробки  цього  історичного  документа.  Насамперед народних  депутатів  скликань  1990-1994 років та 1994-1998 років, які безпосередньо приймали Основний Закон.  Деякі з них і сьогодні присутні у сесійному залі.

 

     Хочу також  подякувати  всім фахівцям,  які працювали разом з нами,  урядовцями,  усім тим громадянам,  які найсерйознішим чином поставилися  до  цієї  справи  і направляли до Верховної Ради свої пропозиції.

 

     Щиро вітаю всіх нас із цією історичною датою.  Бажаю, щоб цей Основний  Закон  справді  привів  до  головного:  злагоди в нашому суспільстві.  Адже  саме  на  основі  злагоди  можна   здійснювати подальший розвиток нашої держави, подальший історичний поступ.

 

     Дякую і найкращі побажання всім нам (Оплески).

 

     Шановні народні депутати! У п'ятницю ми розпочали обговорення проекту  постанови  Верховної  Ради  України  про   дії   Кабінету Міністрів   України   щодо  погашення  заборгованості  працівникам вугільної промисловості України.

 

     Ми домовилися,  що остаточно  завершимо  обговорення  проекту постанови  і  проголосуємо  його  на початку ранкового засідання у понеділок.

 

     Які є думки з цього приводу?

 

     Будь ласка, депутате Моісеєнко.

 

     МОІСЕЄНКО В.М.,  народний депутат України (виборчий округ 53, Донецька область).  Фракция Коммунистической партии Украины.  Юрий Иванович, я хотел бы обратить внимание с точки зрения процедуры на возникшую коллизию.

 

     Дело в том,  что мы,  конечно, должны продолжить рассмотрение данного вопроса,  но в пункте 3 Постановления "Про заяви  народних депутатів  України  стосовно  хабарництва  під  час голосування по кандидатах на  посаду  Голови  Верховної  Ради  України"  сказано: "Щотижнево   починати   засідання   Верховної   Ради   України  із заслуховування  інформації  виконуючого   обов'язки   Генерального прокурора   України   Ференця  про  хід  перевірки  заяв  народних депутатів України стосовно  хабарництва  під  час  голосування  по кандидатах на посаду Голови Верховної Ради України".

 

     Сегодня как  раз  начало недели.  Я понимаю,  что мы не можем прерывать рассмотрение предыдущего вопроса,  но я  не  вижу  здесь Ференца, который готовился бы к докладу.

 

     Я прошу все-таки пригласить его, чтобы мы могли заслушать эту информацию.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.  Тимчасова  Президія  просить  Секретаріат звернутися  до  виконуючого  обов'язки  Генерального  прокурора  і з'ясувати,  коли він зможе бути  присутнім  у  Верховній  Раді  та надати відповідну інформацію. Будь ласка.

 

     Які ще побажання?

 

     Будь ласка, Володимире Романовичу Марченко.

 

     МАРЧЕНКО В.Р.,  народний депутат України (виборчий округ 161, Сумська область).  Спасибо. Фракция Прогрессивной социалистической партии  Украины.  Я  хочу  обратиться  прежде всего к Президиуму и прошу председательствующего назвать мне сейчас  норму  Регламента, Конституции   либо  другого  закона,  согласно  которой  мы  можем принимать  этот  проект  постановления,  не  избрав   Председателя Верховного Совета, его заместителей и председателей комитетов.

 

     Я не  хочу  участвовать  в  очередном обмане шахтеров.  Прошу все-таки  назвать  норму  Регламента,  в  соответствии  с  которой возможно изменение хода рассмотрения вопроса.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати!  Звертаю вашу увагу, що є норми Регламенту,  відповідно до яких Погоджувальна рада фракцій може  вносити  зміни  або  пропонувати  зміни щодо розгляду тих чи інших  питань.  Погоджувальна  рада  фракцій  може   запропонувати розглянути   те  чи  інше  питання,  і  якщо  ця  пропозиція  буде підтримана  226  депутатами,  то  питання  вноситься  до   порядку денного.

 

     Ми дотримали  всіх процедурних вимог Регламенту,  і саме тому розглядаємо це питання.

 

     Більше немає  зауважень?  Тоді  переходимо   до   голосування проекту  постанови,  оскільки  в  п'ятницю  ми не прийняли його за основу. Народні депутати вже мали змогу обмінятися думками з цього приводу,  тож  я одразу ставлю цей проект постанови на голосування за основу.

 

     Будь ласка, увімкніть систему.

 

     "За" - 184. Рішення не прийнято.

 

     Ні, у нас уже 310 народних депутатів.

 

     Але, шановні  народні  депутати,  вибачте,  у   п'ятницю   ми приймали  рішення  голосувати  цю  постанову  в поіменному режимі. Ставлю даний проект постанови на голосування в поіменному  режимі. Будь ласка, увімкніть систему "Рада".

 

     "За" - 223. Рішення не прийнято.

 

     Будь ласка,  дайте  інформацію щодо голосування за фракціями. Комуністи "за" - 93 із 93,  НДП - 19  із  49,  Рух  -  30  із  38, "Громада"  -  25 із 25,  Соціалістична та Селянська партії - 19 із 19,  Соціалдемократична партія (об'єднана) - 14 із 15,  зелені - 7 із 11, Прогресивна соціалістична партія - 4 із 7 і позафракційні - 12 із 18.

 

     Є потреба  обмінятися  думками?   Будь   ласка,   запишіться. Пропоную   відвести  на  обговорення  5  хвилин.  Слово  надається народному депутату Олексію Марченку.

 

     МАРЧЕНКО О.А.,  народний депутат України (виборчий округ 201, Черкаська область). Відмовляюся від слова.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово надається народному депутату Моісеєнку.

 

     МОІСЕЄНКО В.М.  Фракция Коммунистической партии Украины. Юрий Иванович,  хочу  обратить  внимание  на  то,   что   в   последнем голосовании  приняло  участие 275 народных депутатов,  хотя в зале находится значительно больше,  как мне кажется. Считаю, есть смысл пригласить  еще  раз депутатов зайти в зал,  особенно это касается фракции  НДП,  которая  практически   проголосовала   против   или воздержалась.  Мы  приняли  бы решение,  ведь не хватило всего три голоса.  Я сомневаюсь,  что найдется хоть один депутат  Верховного Совета,  который  бы  открыто голосовал против поддержки шахтеров. Они проголосуют за.  Тем более что  проблемы  шахтерских  регионов настолько важны,  что их понимает абсолютно каждый. Особенно когда на фоне  нищеты  наших  основных  промышленных  регионов  тратятся сумасшедшие  деньги  на  устраивание  так  называемых празднеств в честь Конституции.

 

     Прошу еще раз поставить на голосование.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

     Слово надається народному депутату Білорусу.

 

     БІЛОРУС О.Г.,  народний  депутат   України   (багатомандатний загальнодержавний   виборчий   округ,   Всеукраїнське   об'єднання "Громада").  Дякую.  Фракція "Громада".  Ми створювали  спеціальну комісію   щодо  забезпечення  нормального  функціонування  системи "Рада".  І  неодноразово  бачили  збої.  І   сьогодні   результати голосування викликають деякі сумніви.

 

     Наш обов'язок  -  підтримати  шахтарів,  і  в нас для цього є потрібна кількість депутатів.  Прошу закликати всіх  депутатів  до залу   і  проголосувати  на  підтримку  даної  постанови.  Це  наш моральний, політичний і соціальний обов'язок.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

     Слово надається народному депутату Цибенку.

 

     ЦИБЕНКО П.С.,  народний депутат України (виборчий округ  110, Луганська   область).   Спасибо.  Фракция  коммунистов.  Уважаемые коллеги!  Как один из авторов проекта  постановления  прошу  своих коллег    поддержать   его.   То   обстоятельство,   что   сегодня приостановлена акция протеста шахтеров,  совершенно ни  о  чем  не говорит,  ведь завтра-послезавтра она может возобновиться (образно говорю "завтрапослезавтра"). Это во-первых.

 

     Во-вторых, в данном проекте  документа  учтены  итоги  нашего обсуждения в пятницу. Поэтому мы не можем его не принимать.

 

     И в-третьих,  в документе есть принципиальные вещи: поручения Кабинету Министров срочно проанализировать выполнение  двух  наших предыдущих   постановлений   по   угольным   делам  и  Генеральной прокуратуре - привлечь к уголовной ответственности должностных лиц и  хозяйственных руководителей,  которые не выплачивают заработную плату или создают условия для этого.

 

     Убедительно прошу коллег проголосовать повторно и  поддержать постановление.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.  Шановні народні депутати! Працівники, які здійснюють реєстрацію, повідомляють, що багато народних депутатів, присутніх   у  сесійному  залі,  не  зареєструвалися  біля  столів реєстрації.  Саме тому  не  спрацьовують  їхні  картки.  Через  те прохання  до  цих  народних  депутатів піти до столів реєстрації і зареєструватися.

 

     Слово від  фракції  Народно-демократичної  партії   надається депутату Іоффе.

 

     ІОФФЕ Ю.Я.,  народний  депутат  України  (виборчий округ 111, Луганська  область).  Уважаемые  коллеги!  Безусловно,  шахтерская проблема   острая.  Она  как  капля  воды  отражает  все  проблемы общества.  Наша фракция поддерживает данное  постановление,  хотя, скажем  прямо,  оно  не  решает всех проблем и является в основном чисто декларативным.

 

     Тем, что принято решение о  выплате  шестисот  миллионов  без внесения  изменений  в бюджет,  мы подчеркиваем правовой нигилизм, существующий в государстве.  То есть можно делать все, что угодно: прижало,   решаем  без  изменений  в  бюджете  об  этих  шестистах миллионов.  Но деваться некуда,  решили, надо платить. Хотя завтра повторится все сначала, если не решить три основные проблемы.

 

     Первая. Надо  решить  вопрос  достаточной  дотации.  Это надо делать строкой в бюджете.

 

     Второе. Надо  решить  вопрос   по   критериям   распределения дотации,  чтобы  ее  не  делили  на глаз,  как это делается.  Ведь возможны всяческие злоупотребления в данном вопросе.

 

     И третье.  Нужно   убрать   в   законодательном   плане   800 коммерческих  структур,  которые,  торгуя  углем,  паразитируют на шахтерах. Это должны решить мы. В противном случае никого привлечь к ответственности нельзя.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

     Від фракції Народного руху слово надається депутату Зваричу.

 

     ЗВАРИЧ Р.М.,   народний   депутат   України  (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ,  НРУ).  Фракція  Народного  руху України.   Шановні   колеги!  Як  показали  результати  поіменного голосування,  фракція  Народного  руху   України   підтримала   цю постанову  за  основу.  Ми маємо свої зауваження,  які не змінюють суті самої постанови, але які ми, власне, хотіли запропонувати для того, щоб зміцнити суть постанови.

 

     Але в  мене  склалося враження,  що більшість із депутатів не поінформовані про зміст  проекту  постанови,  оскільки  його  було роздано   на   вечірньому  засіданні  у  п'ятницю,  коли  половини депутатів уже не було.  Також зверталася увага  на  те,  що  деякі народні депутати, присутні в цьому залі, не зареєструвалися.

 

     Тому я  прошу  головуючого,  для  того  щоб ми могли все-таки прийняти цей проект постанови за основу,  прочитати  його.  Ми  не наполягатимемо,  щоб його в черговий раз роздавали, але треба, щоб він був зачитаний.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

     Слово від   фракції   Прогресивної   соціалістичної    партії надається народному депутату Вітренко.

 

     ВІТРЕНКО Н.М.,  народний депутат України (виборчий округ 160, Сумська  область).  Фракція  Прогресивної  соціалістичної   партії України.  Наша  фракція  повністю  підтримає  проект постанови про забезпечення  шахтарів  заробітною  платою   тоді,   коли   будуть дотримані  всі  регламентні  норми стосовно роботи Верховної Ради. Оці спекуляції то на чорнобильських проблемах,  то на шахтарських, то на проблемах учителів - просто непристойні для політичної сили, яка хоче  себе  називати  лівою,  комуністичною!  Навіщо  постійно обманювати шахтарів?!

 

     Ви, Юрію Івановичу,  щойно так і не змогли відповісти, згідно з якою нормою закону ця постанова вступить у дію,  для  кого  вона буде обов'язковою,  хто її виконуватиме?  Тобто такої норми закону немає і ніяким чином  Верховна  Рада  своєю  постановою  не  зможе зобов'язати когось її виконувати.

 

     Тому я   пропоную   припинити   спекуляції.   Дуже   хочеться комуністам бути всім до вподоби.  Тож нехай вони краще працюють  у залі  і  роблять  усе,  щоб якнайшвидше обрати спікера,  який буде виводити Україну з кризи, а не поглиблювати її.

 

     Треба припинити  ці   розмови.   Спочатку   оберемо   Голову, виконаємо  всі  регламенті  умови  і  лише  тоді  прийматимемо  цю постанову.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Наталіє Михайлівно,  дякую.  Час,  відведений для пропозицій, вичерпано. Я спробую їх узагальнити.

 

     Більшість депутатів  закликали  повернутися  до  голосування, зокрема, була пропозиція Романа Зварича від фракції Народного руху України нагадати основні положення проекту постанови,  що я зроблю перед голосуванням.

 

     Пропозицію щодо  неприйнятності  голосування  за  цей  проект постанови    висловлювали    представники   фракції   Прогресивної соціалістичної партії.  Нагадаю норми статті 2.2.4 Регламенту,  де зазначено,  що перше,  після виборів, пленарне засідання відкриває Голова,  а далі,  до обрання Голови Верховної Ради, засідання веде тимчасова  Президія.  І саме тимчасова Президія організовує роботу Верховної Ради та  підписує  прийняті  нею  акти.  Керуючись  цією нормою Регламенту, ми приймали постанови і підписували їх.

 

     Отже, шановні  народні  депутати,  перш  ніж поставити проект постанови  на  голосування,  дозвольте   зачитати   його   основні положення.

 

     "Постанова Верховної  Ради України про дії Кабінету Міністрів України  по   погашенню   заборгованості   працівникам   вугільної промисловості України.

 

     У зв'язку із конфліктом між делегацією профспілки працівників вугільної промисловості та правоохоронними  органами  міста  Києва під   час  пікетування  Адміністрації  Президента  та  загострення ситуації щодо погашення боргів працівникам вугільної промисловості України  внаслідок  невиконання  урядом України постанов Верховної Ради  про  невідкладні  заходи   щодо   фінансового   забезпечення вугільної галузі у 1998 році та про подолання критичного становища у  вугільній   промисловості   України   Верховна   Рада   України постановляє:

 

     1. Інформацію першого віце-прем'єрміністра України про роботу уряду  щодо  погашення  заборгованості  по  заробітній  платі   та поліпшення ситуації у вугільній промисловості взяти до відома.

 

     2. Рекомендувати  керівництву  правоохоронних  органів  міста Києва утриматись від застосування  силових  методів  до  учасників акції протесту гірників.

 

     3. Запропонувати   Кабінету   Міністрів   України   терміново розглянути питання  про  хід  виконання  постанов  Верховної  Ради України  про  невідкладні  заходи  щодо  фінансового  забезпечення вугільної галузі у 1998 році та про подолання критичного становища у вугільній промисловості України.

 

     В рамках  виконання Постанови Верховної Ради України Кабінету Міністрів задовольнити вимоги шахтарів щодо одноразової виплати їм 200 мільйонів гривень.

 

     4. Доручити   Генеральній  прокуратурі  порушити  кримінальну справу проти тих посадових осіб,  господарських керівників, які не виплачують   або   створюють  умови  для  систематичної  невиплати заробітної плати згідно із діючим законодавством".

 

     Шановні народні депутати!  Положення цього проекту  постанови були в основному погоджені з представниками уряду.

 

     Прошу в поіменному режимі проголосувати за основу проект цієї постанови. Будь ласка.

 

     "За" - 247.

 

     Рішення прийнято.

 

     Надійшли письмові   пропозиції   щодо   доповнень   до   цієї постанови.

 

     Слово надається народному депутату Віталію Шевченку.

 

     ШЕВЧЕНКО В.Ф.,   народний  депутат  України  (багатомандатний загальнодержавний  виборчий  округ,  НРУ).  Шановні  депутати,   я шкодую,  що  ми  обрали  таку  процедуру,  бо  не  було можливості виступити під час обговорення,  що є необхідною  умовою  прийняття нормальних, виважених документів.

 

     У мене   є  кілька  пропозицій.  Перша  стосується  пункту  2 постанови,  де рекомендується керівництву  правоохоронних  органів утриматися  від  застосування  силових  методів до учасників акції протесту гірників.  Пропоную доповнити цей пункт  такими  словами: "якщо  ці  дії не є прямим порушенням правопорядку і не призводять до ущемлення прав інших громадян".

 

     Інакше Верховна Рада,  теоретично припускаючи,  виступатиме в ролі підбурювача навіть на незаконні акції.

 

     Пропоную доповнити проект постанови пунктом 3.

 

     Якщо ми апелюємо до правоохоронних органів,  щоб вони терпимо ставилися до акцій протесту,  то очевидно певні зобов'язання маємо взяти і на себе. Через те варто додати такий пункт:

 

     "Звернути увагу   окремих   народних   депутатів  України  на неприпустимість скеровування  ними  учасників  акцій  гірників  на крайні    форми   протесту,   що   кваліфікується   як   порушення правопорядку".

 

     Ви очевидно  розумієте,  чому  я  це  пропоную,  оскільки  не секрет, що народні депутати з різних боків ходять до шахтарів і не завжди поводяться виважено.

 

     Я закінчую,  але в мене є ще інші  доповнення.  Прошу  згодом надати слово і проголосувати обидва доповнення.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Я поставлю на голосування вашу пропозицію.

 

     Шановні народні депутати,  ці доповнення роздані сьогодні під час ранкової реєстрації. Прошу взяти їх, зараз голосуватимемо.

 

     Отже, пропонується пункт 2 доповнити такими словами: "Якщо ці дії  не  є  прямим  порушенням  правопорядку  і  не  призводять до ущемлення прав інших громадян".

 

     У поіменному   режимі   продовжується   голосування   проекту постанови. Ставлю на голосування внесену пропозицію.

 

     Будь ласка, увімкніть систему.

 

     "За" - 150.

 

     Рішення не прийнято.

 

     Пропонується доповнити  проект  новим  пунктом такого змісту: "Звернути   увагу   окремих   народних   депутатів   України    на неприпустимість  скеровування  ними  учасників  акцій  гірників на крайні   форми   протесту,   що   кваліфікується   як    порушення правопорядку".

 

     Ставлю на   голосування   зачитане  доповнення.  Будь  ласка, увімкніть систему.

 

     "За" - 129.

 

     Не приймається.

 

     У пункті четвертому пропонується замінити слова "задовольнити вимоги  шахтарів"  на  слова  "невідкладно  розглянути  можливості задоволення вимог шахтарів". Це редакційна правка.

 

     Ставлю її на голосування. Будь ласка.

 

     "За" - 137.

 

     Рішення не приймається.

 

     І остання  пропозиція:  "Доручити  комітету  Верховної   Ради України, до відання якого віднесені питання соціальної політики та праці,  у першочерговому  порядку  розглянути  проблему  погашення заборгованості     заробітної    плати    працівникам    вугільної промисловості в контексті аналогічних проблем працівників  освіти, науки,  культури,  агропромислового  комплексу  та  інших  галузей народного   господарства   і   підготувати   проекти   відповідних нормативних  актів,  спрямованих  на розв'язання цих проблем,  для розгляду Верховною Радою України".

 

     Гадаю, пропозиція  заслуговує  на  підтримку.  Ставлю  її  на голосування.

 

     "За" - 264.

 

     Рішення прийнято. Дякую.

 

     Оскільки всі  поправки  проголосовані,  ставлю на голосування проект постанови Верховної Ради України в цілому (Шум у залі).

 

     Що? З мотивів?  Тоді запишіться,  будь  ласка.  Є  пропозиція відвести  для  зауважень  з  мотивів  голосування 5 хвилин.  Слово надається народному депутату Пасечній.

 

     ПАСЕЧНА Л.Я.,  народний  депутат   України   (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ, КПУ). Прошу передать слово Олегу Григорьевичу Панасовскому.

 

     ПАНАСОВСЬКИЙ О.Г., народний депутат України (багато-мандатний загальнодержавний    виборчий    округ,   КПУ).   Я   согласен   с необходимостью  погасить   задолженность   по   заработной   плате горнякам.  Но  мы  говорим  о  выделении 200 миллионов гривень как предоплате за еще недобытый  уголь.  А  в  энергетической  отрасли сложилась  аналогичная  ситуация.  Горняки  должны  энергетикам за потребление электроэнергии  более  200  миллионов.  Если  к  таким действиям, как предприняли горняки, добывая себе законным порядком выдачу заработной платы,  прибегнут энергетики,  страна погрузится во мрак.  Люди по 9 месяцев не получают заработную плату, доход на душу  населения  -  58  гривень  в  месяц!  Какая  разница   между энергетиками и другими отраслями?

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.   Слово   надається   народному   депутату Кравчуку.

 

     КРАВЧУК Л.М.,  народний  депутат   України   (багатомандатний загальнодержавний   виборчий   округ,  СДПУ(о)).  Шановні  народні депутати!  Погоджуюся з тим,  що ця постанова  дуже  важлива.  Але потрібно  подумати  над  механізмами,  щоб вона працювала.  Тобто, треба  внести  доповнення  до   бюджету,   котрий   розглядатимемо найближчим часом,  і щоб це стало нормою закону.  Інакше постанова буде прийнята, але не виконуватиметься.

 

     І таке. В останньому пункті записано: "створюють умови   для   невиплати   заробітної  плати  згідно  із законом".  Себто,  власне  кажучи,  згідно  із  законом  можна  не виплачувати  заробітну  плату.  Пропоную  записати по-іншому:  "не створюють умов для виплати заробітної плати згідно із законом".

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

     Слово надається народному депутату Гнатюку.

 

     ГНАТЮК Д.М.,  народний   депутат   України   (багатомандатний загальнодержавний   виборчий   округ,   Всеукраїнське   об'єднання "Громада").  Фракція  "Громада".  Прошу  передати  слово  депутату Пухкалу.

 

     ПУХКАЛ О.Г.,  народний  депутат  України (виборчий округ 209, Чернігівська область).  Фракція "Громада". Шановні колеги, звертаю вашу  увагу  на  пункт  перший  проекту постанови,  де йдеться про поліпшення ситуації у вугільній промисловості.  На мій погляд, нам ще   рано   констатувати  факт  поліпшення  ситуації  у  вугільній промисловості.

 

     І тому я пропоную вилучити цю  фразу  з  пункту  1,  а  перед словами  "погашення  заборгованості  по  заробітній  платі" додати слово "часткового".  Така  редакційна  поправка  не  змінить  суті пункту 1, а зробить його реалістичнішим.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово надається народному депутату Зваричу.

 

     ЗВАРИЧ Р.М. Прошу передати слово депутату Чубарову.

 

     ЧУБАРОВ Р.А.,  народний  депутат  України  (виборчий округ 8, Автономна Республіка Крим).  Юрий Иванович, если мы сейчас всетаки проголосуем  в  целом проект постановления,  оставив пункт 2,  где даются  рекомендации  правоохранительным  органам,  то,  наверное, впервые   законодательный   орган   примет  такое  беспрецедентное решение. Мы рекомендуем правоохранительным органам воздержаться от силовых действий в случае, если кто-то проводит акции, не оговорив их формы.

 

     Думаю, мы   не   должны   ставить   в   неудобное   положение правоохранительные  органы.  Ведь выполнив наши рекомендации,  они будут  нарушать  закон,  поскольку   акции   могут   проходить   в неправомочной форме.  Поэтому я настаиваю на том, чтобы этот пункт вообще исключить.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.   Слово   надається   народному   депутату Кірімову.

 

     КІРІМОВ І.З.,  народний  депутат  України (виборчий округ 95, Київська область). Дякую, Юрію Івановичу, але прошу передати слово депутату Костицькому.

 

     КОСТИЦЬКИЙ В.В., народний депутат України (виборчий округ 84, ІваноФранківська область).  Я хочу подякувати Івану Захаровичу, бо наша хитра система електроніки за два місяці мене вперше допустила до слова.

 

     Шановні колеги,  звертаю вашу увагу на таку  обставину.  Так, шахтарі  провели  цей великий похід,  держава пішла їм назустріч і виділяє певні кошти.  Мене турбує доля шахтарів,  і я голосував за цей  проект  постанови.  Але мене також турбує доля багатьох інших виборців нашої великої держави.  Зокрема те,  що рівень доходів  у Донецькій  та Дніпропетровській областях значно вищий,  ніж рівень доходів людей,  які проживають  на  заході  України,  наприклад  в Івано-Франківській області.

 

     Мені здається,  все-таки  варто  було  б  створити спеціальну комісію,  яка проаналізувала б ситуацію  з  доходами  населення  в різних регіонах нашої держави.  А нам у майбутньому треба виявляти принциповість  і  роздавати  "державний   пиріг",   як   називають державний бюджет, рівно і пропорційно всім регіонам України.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.   Час,   відведений   для   обговорення  з процедурних питань і з мотивів голосування, вичерпано.

 

     Слово для репліки надається народному депутату Цибенку.

 

     ЦИБЕНКО П.С. Спасибо. Фракция коммунистов. Уважаемые коллеги! Я  хотел  бы  поблагодарить  своих  коллег,  которые  с пониманием отнеслись к проблеме  горняков  и  проголосовали  за  основу  этот документ. И просил бы поддержать его в целом.

 

     А что   касается   реплики   Натальи  Михайловны,  которая  в очередной раз проголосовала против вопросов,  касающихся горняков, то хотел бы подчеркнуть,  что это последовательная позиция фракции ПСПУ,  а также напомнить Наталье Михайловне,  как три недели назад горняки  провожали  ее  с Банковой улюлюканьем и свистом.  Вот это была достойная оценка ее вклада в работу парламента.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

     Шановні народні депутати!  Висловлено кілька пропозицій  щодо цього проекту постанови.

 

     Народний депутат  Кравчук звернув увагу на механізм виконання даної  постанови.  Ми  в  раніше  прийнятих  постановах  закладали механізм, пов'язаний із внесенням змін до бюджету. Ця постанова не є винятком.

 

     Щодо редакційної  правки  останнього  пункту,   то   народний депутат Кравчук вніс слушну пропозицію. Він пропонує записати: "не створюють умов для систематичної виплати заробітної плати згідно з діючим законодавством".

 

     Ставлю на голосування проект постанови в цілому з редакційною зміною, запропонованою депутатом Кравчуком.

 

     "За" - 259.

 

     Рішення прийнято.

 

     Інші поправки ми вже голосували,  шановні народні депутати, у тому  числі й щодо правоохоронних органів та створення спеціальних комісій, які мають вивчити ситуацію в різних регіонах України (Шум у залі).

 

     Слово для репліки надається народному депутату Марченку.

 

     МАРЧЕНКО В.Р.  Уважаемые депутаты!  Мне надоела спекуляция со стороны коммунистов - вроде бы они являются людьми, беспокоящимися о  заработной  плате  шахтеров!  Посмотрите  результаты поименного голосования - мы всегда голосовали за  эти  постановления.  Однако регулярно отмечали,  что нарушаются нормы Регламента,  неправильно формируется порядок дня,  поскольку не избраны руководящие  органы Верховного Совета.

 

     Руками коммунистов  спасли правительство,  не дав возможность заслушать  его  и  решить  вопросы,  в  том  числе   об   отставке правительства.  В  нарушение норм Регламента,  вами протаскиваются пустые бумажки.  Обратите  внимание,  особенно  впервые  избранные депутаты:   постановление,   которое   мы   приняли,  не  является обязательным ни для правительства, ни для Президента. Так вот - мы шахтеров защитим, но обманывать их так, как вы, не будем!

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.  Депутате Шевченко,  будь ласка.  Він вніс пропозицію, оформлену відповідним чином.

 

 

 

     ШЕВЧЕНКО В.Ф.  Шановні колеги,  я розповсюдив у залі  окремий документ. Шкода - не мав змоги виступити за записом. Не все з моїх зауважень враховано.  Наприкінці,  скажімо,  є примітка про те, що постанова    потребує   серйозного   редакційного   доопрацювання. Наприклад,  навіть  сама  її  назва:  "Постанова   про   погашення заборгованості працівникам вугільної промисловості"...  Перепитую: якої заборгованості  -  моральної?  Та,  очевидно,  треба  ставити "заборгованості в зарплаті",  бо вимоги гірників зводяться саме до цього, і так далі. Прошу проголосувати хоча б уточнення до назви.

 

     І нарешті   ще   одне.   Було   відхилено   пропозицію   щодо "невідкладного розгляду можливості задоволення вимог шахтарів". Ви не прийняли,  а я не міг обгрунтувати. Ми проголосували за те, щоб задовольнити  вимоги  шахтарів  стосовно  одноразової  виплати,  а ввечері у програмі новин  хтось  скаже:  "А  де  гроші?".  І  наше благодійництво   закінчиться  нічим.  Тому,  очевидно,  треба  або повернутися і переголосувати,  або взяти якісь  зобов'язання  щодо внесення...

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Вимкніть, будь ласка, мікрофон.

 

     Ще раз  звертаю  увагу  всіх  народних  депутатів,  що  перед остаточним випуском будь-якого нормативного чи законодавчого  акта здійснюється  редагування  і  юридична  корекція  цього документа. Через те немає  потреби  ставити  на  голосування  всі  редакційні поправки.

 

     Шановні народні  депутати,  ми прийняли проект постанови,  як домовлялися... (Шум у залі).

 

     З процедурних питань слово просить  народний  депутат  Гмиря. Будь ласка.

 

     ГМИРЯ С.П.,  народний  депутат  України  (виборчий округ 105, Луганська  область).  Спасибо  большое.  Хочу  сказать  две  вещи. Во-первых,  Юрий Иванович,  когда вы даете слово для реплики,  все нормально. Но в данном случае была затронута Наталья Михайловна, а вы дали почему-то Владимиру Романовичу.  Это разные люди. Не знаю, на каком основании...

 

     Во-вторых, здесь все время идут спекуляции  по  поводу  того, что  ни  один  наш документ не является законным,  поскольку он не подписан Председателем Верховного Совета.

 

     Но в таком случае я хочу,  чтобы представители  фракции  ПСПУ подтвердили,  что такой фракции нет, поскольку документ о том, что фракция может быть в составе 14 человек,  безусловно,  не подписан Председателем   Верховного  Совета  Украины.  Пусть  они  об  этом публично заявят и спекулируют на этом дальше.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

     Слово для інформації надається  голові  тимчасової  Лічильної комісії Валерію Дмитровичу Мішурі.

 

     Будь ласка.

 

     МІШУРА В.Д.,  голова  тимчасової  Лічильної комісії Верховної Ради України (багатомандатний  загальнодержавний  виборчий  округ, КПУ).   Шановні  народні  депутати!  Передусім  членів  тимчасової Лічильної комісії прошу зайняти свої робочі  місця.  Ми  починаємо голосування  о 10 годині 45 хвилин.  На голосування відводиться 45 хвилин.

 

     Порядок голосування той самий.  Тобто, ви підходите до столу, за  пред'явленням посвідчення отримуєте бюлетень,  проходите через кабіну і кидаєте бюлетень у виборчу скриню. Все.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Є запитання? Будь ласка, запишіться для запитань.

 

     Пропонується відвести для цього до 5 хвилин.

 

     Слово надається народному депутату Карпову.

 

     КАРПОВ О.М.,  народний   депутат   України   (багатомандатний загальнодержавний  виборчий  округ,  НДП).  Прошу  передати  слово депутатові Філенку.

 

     ФІЛЕНКО В.П.,  народний  депутат   України   (багатомандатний загальнодержавний      виборчий      округ,      НДП).     Фракція Народнодемократичної  партії.  Шановний  Валерію  Дмитровичу!   За інформацією  народних  депутатів  і  членів  тимчасової  Лічильної комісії в кабінах встановлено якісь монітори.

 

     Перше. Прошу пояснити, з якою метою.

 

     Друге. Чи  не  вважаєте  ви,  що  це  порушення  таємниці  та процедури визначеного нами голосування?

 

     І третє.  Незалежно  від  вашої  відповіді  я наполягатиму на тому,  щоб ці монітори винесли,  бо  електронна  техніка  дозволяє встановлювати контроль на дуже високому рівні.

 

     МІШУРА В.Д.  Дякую. Встановлені монітори - це дослідні зразки для майбутнього нашого переходу на  електронне  голосування,  якщо приймемо   зміни   до   Регламенту.  Вони  ніякого  відношення  до сьогоднішнього голосування не  мають,  бо  система  вимкнена,  там немає  живлення.  Тому  ви  можете  спокійно  до  цього ставитися. Абсолютно.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово для запитання надається народному  депутату Зарубінському.

 

     ЗАРУБІНСЬКИЙ О.О.,  народний депутат України (багатомандатний загальнодержавний     виборчий      округ,      НДП).      Фракція Народно-демократичної   партії.   Шановний   Валерію   Дмитровичу! Скажіть,  будь ласка, хто конкретно приймав рішення про те, щоб на сьогоднішній  ранок  у  кабінах  для  голосування були встановлені монітори?  Це  рішення  тимчасової  Президії  Верховної  Ради,  чи тимчасової  Лічильної  комісії,  чи Підготовчої робочої групи,  чи ваше власне рішення,  чи це ваше рішення,  яке  виникло  внаслідок якоїсь поради?

 

     Дякую.

 

     МІШУРА В.Д. Я відповім на ці запитання так. У залі дуже часто звучать претензії до тимчасової Лічильної комісії з приводу  того, що  здійснюється  контроль  за  голосуванням  із  блоку керівників фракцій.  Тривають пошуки, як від цього контролю позбавитися. Були різні пропозиції. Зокрема, встановити кабіни отут, щоб голосування відбувалося в  залі.  А  за  кабіною  встановити  виборчу  скриню. Лічильна комісія розміщується за столом Президії. Називають ім'я і прізвище депутата.  Усі бачать,  як він приходить, бере бюлетень і заходить  у кабіну,  де заповнює бюлетень і вкидає його до скрині. Це один варіант.

 

     Інший варіант пов'язаний із переходом на  електронну  систему голосування,  хоча  в  Регламенті це не передбачено.  У п'ятницю я розмовляв із керівником  групи,  яка  займається  розробкою  таких систем.  Справа в тому, що ця система захищає від контролю більше, ніж,  скажімо, бюлетені. Ідеться про те, що на дискету записується програма,  Лічильна комісія контролює, щоб на ній більше нічого не було.  Ця дискета вводиться до  комп'ютера,  опечатується  членами Лічильної   комісії,  і  на  моніторі  висвічується  бюлетень.  За допомогою  "мишки"   здійснюється   голосування.   Потім   дискета виймається  членами Лічильної комісії і знищується.  Тобто ступінь захисту тут набагато більший,  ніж при голосуванні бюлетенями. Але я  ще  раз  повторюю,  що  зараз  вона  ні  в  якому  разі не буде використовуватися... (Шум у залі). Це моє рішення. (Шум у залі).

 

     Так, то мої пропозиції,  оскільки це було пізно в п'ятницю... Одну   хвилинку!   Ми  можемо  заблокувати  кабіни,  в  яких  вони встановлені.  Є ще дві кабіни, будь ласка, голосуйте в них, якщо у вас є якісь сумніви. У мене ніяких сумнівів немає.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутате Журавський, будь ласка.

 

     ЖУРАВСЬКИЙ В.С., народний депутат України (виборчий округ 68, Житомирська область).  Християнсько-демократична  партія  України. Шановний  доповідачу,  скільки коштів використано на запровадження цієї нової системи контролю,  встановлення моніторів?  І  хто  дав розпорядження виділити ці кошти?

 

     І щодо дисципліни.  Дисципліна - це складовий критерій роботи фракцій.  Навіть у країнах  із  розвинутою  демократією  депутатів контролюють.  На  те і є партійна дисципліна.  І ні комуністи,  ні рухівці,  ні члени НДП не можуть від цього відмовитися.  Інакше  б вони в ці фракції не йшли.

 

     Запитання таке: чи гарантуєте ви чесність проведення виборів? І чи продумана вами система контролю за виготовленням бюлетенів?

 

     МІШУРА В.Д.  Що стосується коштів,  то я не знаю,  скільки це коштувало,  чесно  вам кажу.  Ми цю систему ще не випробували.  Це просто пропозиція, яка може бути реалізована.

 

     Щодо виготовлення бюлетенів, то сьогодні о 8 годині 30 хвилин наша  комісія  зібралася,  ми  знову  змінили  систему  захисту  і гарантуємо,  що бюлетені,  які є в членів Лічильної комісії  -  це оригінал..

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.  Час,  відведений для запитань, вичерпано. Валерію Дмитровичу,  назвіть, будь ласка, час початку голосування, завершення,  скільки  треба  для  підрахунку  голосів  і  коли  ми збираємося в сесійному залі.

 

     МІШУРА В.Д.  Початок голосування о 10 годині 55 хвилин. Через 45   хвилин   -  завершення  голосування.  Через  півгодини  після завершення голосування,  тобто десь о 12 годині 10 хвилин,  можемо зібратися в залі.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Оголошується перерва до 12 години 15 хвилин.

 

     (П і с л я п е р е р в и)

 

     Засідання веде член Президії першої сесії Верховної Ради

 

     України МОРОЗ О.О.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати,  будь  ласка,  займайте свої місця.

 

     Слово надається  голові  тимчасової Лічильної комісії Валерію Дмитровичу Мішурі.

 

     МІШУРА В.Д.  Шановні народні депутати!  Дозвольте  ознайомити вас  зі  змістом  протоколу засідання тимчасової Лічильної комісії Верховної Ради України від 29 червня 1998 року.

 

     Із 21 члена Лічильної комісії були присутні 20. Слухали:  про  підсумки таємного голосування по виборах Голови Верховної Ради України.  У бюлетень для  таємного  голосування  по виборах  Голови  Верховної  Ради України була включена кандидатура народного депутата України Юрія Івановича Костенка.

 

     На підставі  результатів   таємного   голосування   тимчасова Лічильна комісія встановила:

 

     кількість народних  депутатів України,  що внесені до списків для таємного голосування, - 440;

 

     кількість народних депутатів України,  які одержали  бюлетені для таємного голосування, - 353;

 

     кількість народних  депутатів  України,  які  взяли  участь у голосуванні, - 337;

 

     кількість бюлетенів, визнаних недійсними

- 4; За Юрія Івановича Костенка проголосували 212 депутатів;

 

     не підтримав кандидата - 121 народний депутат.

 

     Відповідно до частини першої статті 88 Конституції України та глав 3.7, 4.3 Регламенту Верховної Ради України тимчасова Лічильна комісія вирішила вважати необраним Голову Верховної Ради України.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Чи є запитання до Валерія Дмитровича?

 

     Будь ласка, депутате Чорновіл.

 

     ЧОРНОВІЛ В.М.,   народний  депутат  України  (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ,  НРУ). Шановний голово Лічильної комісії!  Зайшовши  до  кабіни,  ми  побачили там якийсь пристрій, якого не було під час попереднього голосування.

 

     Яким чином він потрапив до кабіни для  голосування,  оскільки голосування  повинне  бути  цілком  таємним?  І  чи не могла поява (невідомо за чиєю вказівкою) цього пристрою вплинути на результати голосування,  оскільки це, можливо, відлякувало депутатів? Хто дав санкцію на встановлення моніторів,  якихось пристроїв  тощо?  Будь ласка.

 

     МІШУРА В.Д.  Дякую за запитання. Я на нього вже дав вичерпну, на мій погляд,  відповідь. І в стенограмі ви можете ознайомитися з нею.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Більше немає запитань?

 

     Сідайте, будь ласка,  Валерію Дмитровичу. Спасибі. А, є ще... Одну хвилинку!

 

     Тоді, будь ласка,  запишіться 5 хвилин на запитання.  Бо тут, здається, все ясно.

 

     Будь ласка, депутате Журавський.

 

     ЖУРАВСЬКИЙ В.С.   Християнськодемократична  партія  Укра-їни. Шановний доповідачу!  Я все-таки хочу  знати:  будуть  установлені монітори чи ні? Буде дотримана таємниця голосування чи ні?

 

     МІШУРА В.Д.  Буде.  Ви  бачите,  що обладнання не підключене, зовсім не використовується.  Крім того,  є вільні кабіни,  і можна заходити в таку кабіну.  Але, на жаль, продовжується та ж система, яка й була.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутате Бондаренко, прошу.

 

     БОНДАРЕНКО В.Д.,  народний депутат  України  (виборчий  округ 212, м.Київ). Шановний Валерію Дмитровичу, зрозуміло, що тимчасова Лічильна комісія має виконувати свою основну  функцію  -  рахувати те, що потрапило до урн.

 

     Але чи  не  вважаєте  ви  за  потрібне запропонувати зміни до процедури голосування?  Бодай такі:  голосувати за  регіонами,  за областями  чи  за партійними фракціями і безпартійні окремо.  Якщо фракція повністю проголосувала, тоді починає голосувати інша - щоб не  було ігор з підрахунком голосів...  Ми ж розуміємо,  що завжди бракуватиме декілька голосів, оскільки хтось диригує цим процесом. І  лише  коли  настане час,  тільки тоді відбудеться результативне голосування.

 

     Чи не готова тимчасова Лічильна комісія  запропонувати  якісь нові  підходи  до  цієї  проблеми  щоб  ми  врешті-решт розв'язали ситуацію механічного стопора, яка склалася?

 

     МІШУРА В.Д.  Дякую.  Є кілька варіантів,  ми їх обговоримо  в тимчасовій Лічильній комісії. Але скажу ось що.

 

     Коли парламент  структурований,  то,  приміром,  у Румунії це робиться так.  Стоїть  скриня  для  голосування,  депутат  отримує бюлетень,  каже,  за  кого голосує,  і опускає бюлетень.  Тобто за структурованого парламенту все робиться  відкрито  і  таким  чином здійснюється контроль.

 

     Ми обговоримо ще кілька варіантів.  Я не знаю,  чи були ви на попередньому засіданні -  ми  запропонували  варіант  встановлення скринь  і кабіни в ложі,  щоб голосування відбувалося при всіх.  У кожному разі щоб людина проходила через кабіну  неконтрольовано  і щоб  вона кидала бюлетень у скриню.  Тобто варіантів дуже багато і ці варіанти ми продовжимо обговорювати в комісії.

 

     Але в окремих членів нашої комісії є така думка  (я  мушу  її доповісти),  що небажано змінювати порядок голосування,  який було встановлено для кандидатів,  що проходили раніше. Тобто, ми, може, ставимо цим у нерівні умови наступних кандидатів, які висуваються.

 

     То ми,  мабуть,  підемо саме цим шляхом. А коли внесемо зміни до Регламенту, гадаю, можна буде змінити і порядок голосування. На це все потрібна добра воля членів комісії і Верховної Ради.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутате Бокий, будь ласка.

 

     БОКИЙ І.С.,   народний   депутат   України   (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ,  виборчий блок  СПУ  та  СелПУ). Прошу передати слово депутату Ніколаєнку.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Станіславе Миколайовичу, будь ласка.

 

     НІКОЛАЄНКО С.М.,  народний  депутат  України  (виборчий округ 185,  Херсонська область).  Об'єднана  фракція  Соціалістичної  та Селянської партій "лівий центр".  Шановний Валерію Дмитровичу!  Ви сказали,  що дехто з членів тимчасової Лічильної  комісії,  членом якої,  до речі,  є і я,  проти того,  щоб змінювати порядок.  Ви ж прекрасно знаєте,  що то не порядок,  а безпорядок,  а  російською мовою це називається "беспредел".

 

     От зараз деякі депутати гвалт зчинили,  що,  бачте,  в кабіні почали встановлювати якісь прилади. Та справа в тому, що депутати, які репетують, через кабіну ніколи не ходять. Тому я дуже дивуюся, коли такий гвалт піднімають.  Я сьогодні  спеціально  спостерігав. Через  кабіни пройшло приблизно 100 чоловік,  а 300 взяло участь у голосуванні.

 

     Наполягаю, Валерію Дмитровичу,  на тому, що ми мусимо змінити процедуру,  інакше  постійно матимемо такі результати.  Ці пакетні голосування,  коли кидається по 100 бюлетенів пачками, нічого ж не дають. Отже, підтримую вас, пропоную порушити питання і розв'язати його.

 

     МІШУРА В.Д.  Тимчасова Лічильна комісія працює за Регламентом комітету Верховної Ради, рішення приймається більшістю голосів. Ми поставимо вашу пропозицію,  обговоримо в комісії.  Комісія  прийме рішення, тоді запропонуємо новий порядок.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутате Зварич, прошу.

 

     ЗВАРИЧ Р.М.  Фракція Народного руху України. Шановний Велерію Дмитровичу!  Я якраз дуже уважно слухав  ваші  відповіді  стосовно електронних засобів голосування, моніторів, які з'явилися протягом суботи і неділі в кабінах.  Але все  ж  таки  хочу  поставити  два запитання і прошу, щоб ви відповіли дуже конкретно на них.

 

     Перше. Чи  було  це питання обговорено в тимчасовій Лічильній комісії? Чи є запротокольоване рішення Лічильної комісії тимчасово запровадити (хочу, власне, це підкреслити) такі електронні засоби?

 

     І друге запитання.  Враховуючи те, що Регламентом передбачені однакові умови для всіх кандидатів,  чи не вважаєте ви,  що  якраз застосування  таких  електронних  засобів  могло відвернути деяких депутатів  від  активної  участі  в  голосуванні?  I  таким  чином кандидатура Юрія Костенка була поставлена в нерівні умови.

 

     МIШУРА В.Д. Дякую вам.

 

     Що стосується  другої  частини вашого запитання,  то я так не думаю,  а щодо першої частини,  то я вже давав відповідь  з  цього приводу.

 

     До речі,  у  Сполучених  Штатах  Америки теж використовуються електронні системи голосування.

 

     Стосовно рішення Лічильної  комісії.  Ми  його  не  приймали, оскільки не використовуємо цю систему. От і все (Шум у залi).

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Сідайте, будь ласка.

 

     Шановні депутати!  Користуючись правом головуючого, оголошую, що засідання Погоджувальної ради фракції відбудеться о  12  годині 30 хвилин.

 

     О 16  годині  ми  розпочнемо  висунення  нових кандидатур для обрання.

 

     Будь ласка, депутате Безсмертний.

 

     БЕЗСМЕРТНИЙ Р.П.,  народний депутат України  (багатомандатний загальнодержавний   виборчий   округ,  НДП).  Шановний  Олександре Олександровичу!  Шановні  колеги!  У  зв'язку  із  ситуацією,   що склалася,  Президент  України  просить  оголосити  зараз перерву і пропонує о 13 годині 15  хвилин  керівникам  усіх  восьми  фракцій зустрітися у вітальній залі Адміністрації Президента.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Я  оголосив перерву до 16 години для того,  щоб з 16 години можна було провести процедуру  висунення  кандидатів  на посаду Голови Верховної Ради.

 

     Оголошую, що  фракція  НДП  збирається зараз у кімнаті 11,  а керівники фракцій збираються о 12 годині  30  хвилин  на  третьому поверсі.

 

     Будь ласка, Петре Миколайовичу.

 

     СИМОНЕНКО П.М.,  народний  депутат  України  (багатомандатний загальнодержавний  виборчий  округ,  КПУ).  Звертаюся  до  фракції Комуністичної партії України. Зібрання фракції відбудеться о 14.45 у кінозалі.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу всіх депутатів залишитися на хвилину,  я не оголосив  закінчення.  Павле  Iвановичу,  сядьте,  будь ласка,  на секунду. Вибачте, через ці оголошення я пропустив одне питання.

 

     Шановні депутати!  Центральна виборча комісія повідомила,  що по  одномандатному виборчому округу 35,  Дніпропетровська область, народним депутатом України обраний  Олександр  Олександрович  Жир, який виконав вимоги Конституції і закону України щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності.

 

     Олександр Олександрович  Жир  запрошується  на  трибуну   для складання присяги відповідно до статті 79 Конституції України.

 

     Будь ласка, Олександре Олександровичу (Оплески).

 

     ЖИР О.О.,   народний  депутат  України  (виборчий  округ  35, Дніпропетровська  область).   "Присягаю   на   вірність   Україні. Зобов'язуюсь   усіма   своїми   діями   боронити   суверенітет   і незалежність  України,  дбати  про  благо  Вітчизни   і   добробут Українського народу.

 

     Присягаю додержуватися   Конституції   України   та   законів України,   виконувати   свої   обов'язки    в    інтересах    усіх співвітчизників".

 

     Дякую за увагу (Оплески).

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Бажаємо  Олександру  Олександровичу  Жиру активно включитися  у  виконання  депутатських  обов'язків,  знайти   собі фракцію  або бути позафракційним і діяти відповідно до Регламенту, Конституції,  нашого законодавства.  Бажаємо йому успіхів і ще раз вітаємо (Оплески).

 

     Оголошується перерва.