У Верховній Раді ІХ скликання народний депутат Ігор Абрамович є Заступником голови Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики. Як запровадження податку на виведений капітал допоможе створити стимули для зростання ділової й інвестиційної активності, які зміни до законодавства дозволять інвесторам планувати свою діяльність на довгострокову перспективу, а також про своє бачення законотворчої роботи в ТСК розповідає в інтерв’ю в форматі бліц.

 -         Чому ви вирішили увійти до складу ТСК з питань захисту прав інвесторів?

Моє рішення увійти до складу Тимчасової спеціальної комісії з питань захисту прав інвесторів зумовлено великою кількістю скарг, які я,  як народний депутат України, Заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики чи не щодня отримую як від суб’єктів малого підприємництва, так і від великих галузевих бізнес-асоціацій щодо різного роду протиправних дій по відношенню до їх законних прав та інтересів.

Депутатські реагування на такого роду факти порушень законності не дають того ефекту як у випадку, коли їх розглядає спеціально утворена комісія, яка за своїм статусом й повноваженнями прирівнюється до Комітетів Верховної Ради. Так, на засідання Комісії ми запрошуємо всіх учасників справи, включаючи правоохоронні органи, що дає можливість неупереджено вислухати різні точки зору, всесторонньо дослідити викладені факти, надати їм незалежну й об’єктивну оцінку та залучити компетентні органи для належного реагування з подальшим звітуванням про вжиті заходи.

Тобто, виконуючи функцію парламентського контролю, ТСК в межах своїх повноважень має можливість оперативно й дієво реагувати на скарги бізнесу щодо порушень їх прав, неправомірного втручання в їх господарську діяльність чи перешкоджання їх законній діяльності, та домагатися припинення таких порушень законності.

 -         Які цілі ви ставите перед собою під час роботи в Спецкомісії?

 Працюючи в складі Комісії з питань захисту прав інвесторів перед собою ставлю ті самі ж цілі, що покладені в основу створення й діяльності нашої Комісії. Це захист прав інвесторів від незаконних посягань на їх інвестиційну діяльність та активи, рейдерства, тиску чи бездіяльності правоохоронних органів, недопущення перешкоджання їх законній діяльності тощо. Також це спільне напрацювання й подальша адвокація законодавчих пропозицій, спрямованих на посилення законодавчого захисту прав інвесторів, створення належних умов для розвитку інвестиційної діяльності й залучення інвестицій в економіку України.

 -         З якими проблемами, на вашу думку, бізнес найчастіше стикається в Україні?

Серед основних перешкод для залучення в країну інвестицій виокремив би, передусім, високий рівень корупції, недовіру до судової системи та тіньову економіку. Сюди також відніс би обмеженість й високу вартість фінансових (кредитних) ресурсів, надмірний податковий тиск й обтяжливе податкове адміністрування, а також монополізацію окремих галузей економіки. Крім того, значним негативним чином на рішення інвесторів вкладати свої ресурси в нашу економіку впливають бойові дії на сході країни.

 -         Чи можна вирішити ці проблеми шляхом внесення змін до законодавства? Що саме необхідно змінити?

Розробка змін до законодавства є, власне, одним з головних пріоритетів роботи нашої Комісії. Яскравим свідченням цьому є напрацювання та внесення вже в перші тижні роботи ТСК пакету антирейдерських законопроектів, які, з однієї сторони, спрямовані на недопущення рейдерських правопорушень, а з іншої, покликані суттєво посилити покарання за їх вчинення.

Щодо подальших кроків, необхідних для покращення інвестиційного клімату в Україні, виділив би необхідність системного реформування судів й  правоохоронних органів, так само як і вкрай бюрократичної системи ліцензування, дозволів та інших штучних бар’єрів, які сьогодні стримують інвесторів у їх рішенні вкладати свої ресурси в нашу економіку.

Для залучення інвестицій також вкрай важливим є законодавче забезпечення умов для реального функціонування фондового ринку, а також відновлення впливу банківського сектору, зокрема кредитування, на розвиток національної економіки. Загалом, необхідно збільшити рівень економічних свобод для інвесторів, передусім, за рахунок зниження податкового навантаження та забезпечення рівних правил, одних для всіх. В даному контексті виділив би необхідність посилення боротьби з монополізмом, рейдерством та нечесною конкуренцією.

 -         Які законопроекти, на вашу думку, необхідні для поліпшення інвестиційної репутації України?

Як Заступник голови Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики хотів би зосередитися, передусім, на питаннях, що віднесені до сфери регулювання нашого Комітету, а саме: запровадження  податку на виведений капітал на заміну податку на прибуток, що створить стимули для зростання ділової й інвестиційної активності.

Також, створення єдиного правоохоронного органу, відповідального за боротьбу з економічними злочинами, що дозволить уникнути дублювання відповідних функцій такими органами як податкова міліція, Служба безпеки чи Національна поліція. Та зниження податкового навантаження на бізнес й забезпечення стабільності податкового законодавства, що дозволить інвесторам планувати свою діяльність в Україні на довгострокову перспективу.

 -         Яку роль, на вашу думку, може відігравати парламент для залучення інвестицій в країну?

На моє глибоке переконання, парламент відіграє ключову роль у даному процесі. Розробка й ухвалення необхідних законодавчих пропозицій, здійснення ефективного парламентського контролю, а також використання інших передбачених законом інструментів, які є в арсеналі народних депутатів, повинні належним чином сприяти реалізації зазначеної мети. І я покладаю великі надії, що, в тому числі, завдяки спільним зусиллям й злагодженій роботі Тимчасової спеціальної комісії з питань захисту прав інвесторів вже в найближчому майбутньому ми зможемо говорити про перші ознаки покращення бізнес-клімату в нашій країні, підвищення її інвестиційної привабливості та збільшення притоку інвестицій в національну економіку.