Відкриваючи слухання, заступник Голови Верховної Ради України Оксана  Сироїд, зокрема, наголосила: «Ми поставили професійно-технічну освіту під загрозу знищення. Але професійно-технічна освіта – це те, що потрібно людям, адже, якщо її не буде, не буде швачки, муляра, столяра, робітників на заводах…».

О.Сироїд також зауважила: «Багато хто звинувачує у ситуації, що склалася, децентралізацію. Але насправді причина – механічний підхід уряду до розрахунків бюджету, брак свідомості, брак аналізу».

До роботи були запрошені народні депутати України, члени Кабінету Міністрів України, керівники та представники центральних органів виконавчої влади, представники Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, обласних, міських рад, обласних державних адміністрацій, керівників вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, професійно-технічних навчальних закладів, науково-методичних установ, громадських організацій, роботодавці. Головними доповідачами були міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, співдоповідачами - народний депутат України, перший заступник голови Комітету з питань науки і освіти Олександр Співаковський, Президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень.

Було обговорено нагальні проблеми та ймовірні шляхи їх розв'язання:

-        структура професійної освіти, рівні професійної освіти у відповідності до Національної рамки кваліфікацій;

-        забезпечення різнорівневого та багатоканального механізму фінансування та удосконалення системи управління професійною освітою;

-        розвиток мережі закладів професійної освіти;

-        підвищення якості професійної освіти;

-        державне замовлення на підготовку кваліфікованих кадрів як інструмент регулювання пріоритетних державних соціально-економічних потреб;

-        вплив на позитивну динаміку змін контингенту студентів, учнів, слухачів закладів професійної освіти;

-        підвищення якісного забезпечення педагогічними працівниками закладів професійної освіти;

-        модернізація матеріально-технічного забезпечення навчального процесу;

-        нормативно-правове забезпечення участі роботодавців у реалізації завдань професійної освіти, стимулювання їх зацікавленості;

-        реалізація принципу доступності професійної освіти, створення умов для навчання впродовж життя.

Учасники заходу дійшли висновку, що професійна освіта має бути безпосередньо пов’язана з потребами економіки держави, а її якість відповідати сучасним вимогам, адже в ринкових умовах виробництва втриматися на робочому місці зможуть лише висококваліфіковані працівники, які досконало володіють сучасною професією, можуть швидко змінювати спеціалізацію, що може стати певним гарантом їх зайнятості.

На думку промовців, світова тенденція неперервної професійної освіти (освіти впродовж життя) зумовлює необхідність цілісного розв’язання проблем розвитку трудового потенціалу, його професійної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації, щоб дати людині належні знання, вміння та компетентності для забезпечення її гармонійної взаємодії з технологічним суспільством, що швидко розвивається.

Система професійно-технічної освіти складається з професійно-технічних навчальних закладів незалежно від форм власності та підпорядкування, що провадять діяльність у галузі професійно-технічної освіти, інших підприємств,

установ, організацій та органів управління ними, що здійснюють або забезпечують підготовку кваліфікованих робітників.

.





Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Парламентські слухання”

07 червня 2017 18:18
24 травня 2017 17:58
22 березня 2017 17:47
21 грудня 2016 17:45
02 листопада 2016 17:45
12 жовтня 2016 18:30
27 вересня 2016 16:55
08 червня 2016 17:16
01 червня 2016 18:02
18 травня 2016 18:06