Відбулося ранкове пленарне засідання Верховної Ради України

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
09 лютого 2017, 14:07

 Голова Верховної Ради України Андрій Парубій відкрив ранкове засідання.

А.Парубій повідомив про смерть народного депутата Петра Ваната, який пішов з життя 8 лютого, і висловив співчуття рідним і близьким.

Народні депутати хвилиною мовчання вшанували пам’ять Петра Ваната.

Парламентарії приступили до розгляду питань порядку денного.

Прийнято Постанову "Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Державні гарантії соціального захисту учасників антитерористичної операції, Революції Гідності та членів їхніх родин: стан і перспективи".


У Рекомендаціях парламентських слухань враховані та систематизовані пропозиції народних депутатів України, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, громадських організацій, що були висловлені 19 жовтня 2016 року на парламентських слуханнях.

Проект Постанови зареєстровано за №5712.




Прийнято Постанову "Про визначення кандидатури до складу конкурсної комісії з відбору кандидата у члени Національного агентства з питань запобігання корупції".

Документом передбачено на виконання статті 5 Закону України "Про запобігання корупції" визначити до складу конкурсної комісії з відбору кандидата у члени Національного агентства з питань запобігання корупції за поданням Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції Марцеляка Олега Володимировича – голову Антикорупційного комітету Асоціації українських правників.

Відповідний проект постанови зареєстровано за №5418.

До порядку денного та прийняття рішення включено два проекти Закону про Конституційний Суд України за №№5336, 5336-1 і проект Закону про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України (щодо розгляду справ за участю присяжних) №5271.

Народні депутати розглядають законопроекти про Конституційний Суд України.

Прийнято за основу проект Закону "Про Конституційний Суд України".

Законопроектом пропонується врегулювати порядок організації та діяльності Конституційного Суду України (далі - Суд), статус суддів Конституційного Суду України, підстави і порядок звернення до Суду, процедури розгляду ним справ і виконання рішень Суду, а також функціонування інституту конституційної скарги.

Необхідність прийняття проекту зумовлена фактом прийняття Верховною Радою України 2 червня 2016 року Закону України "Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)" (набрав чинності 30 вересня 2016 року), яким було внесено зміни до Основного Закону України в частині здійснення правосуддя та конституційного контролю.

Основними завданнями законопроекту є:

- створення на законодавчому рівні умов для реалізації права на конституційну скаргу - нового запровадженого Конституцією України додаткового національного засобу юридичного захисту прав особи, яка вважає, що застосований в остаточному судовому рішенні в її справі закон України суперечить Конституції України;

- законодавче закріплення нової організаційної структури Конституційного Суду України, яка дасть змогу ефективно реалізовувати Судом свої повноваження;

- законодавче закріплення автономності Конституційного Суду України від системи судів, що здійснюють правосуддя.

Проектом пропонується нова організаційна структура Конституційного Суду України:

Велика палата діє у складі усіх суддів Конституційного Суду України і вирішує питання у справах за конституційними поданнями та конституційними зверненнями;

два сенати Суду, кожен із яких діє у складі дев’яти суддів і розглядає питання щодо відповідності Конституції України (конституційності) законів України (їх окремих положень) за конституційною скаргою особи. Сенат Суду діє як Конституційний Суд України; ухвали Сенату Суду про відмову у відкритті конституційного провадження у справах за конституційними скаргами є остаточними;

шість колегій суддів, кожна з яких діє у складі трьох суддів. До повноважень колегії суддів Конституційного Суду України належить вирішення процесуальних питань. Ухвала про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою, постановлена трьома суддями колегії суддів Конституційного Суду України, є остаточною. Це дасть змогу зменшити навантаження на Суд та забезпечити надходження на його розгляд обґрунтованих конституційних скарг, які відповідають критеріям прийнятності.

При розгляді конституційної скарги Конституційний Суд України може видати забезпечувальний наказ, який є новим інститутом вжиття заходів захисту прав людини у виняткових випадках. Підставою для забезпечення конституційної скарги є необхідність запобігти незворотнім наслідкам, що можуть настати у зв’язку з виконанням остаточного судового рішення.

Передбачена можливість відтермінування втрати чинності актом (його окремим положенням), який визнано неконституційним.

Законопроект спрямовано на забезпечення безперервності діяльності Суду. Ним передбачено встановлення тримісячного строку для призначення новообраного Судді замість Судді, у якого закінчився строк повноважень або який досяг граничного віку перебування на посаді судді Конституційного Суду України, та продовження виконання таким Суддею своїх повноважень до призначення нового Судді. Законопроектом визначено складення суддею Конституційного Суду присяги на спеціальному пленарному засіданні Суду.

Законопроект прийнято з урахуванням пропозицій профільного комітету.

Проект Закону зареєстровано за №5336-1.

 

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України (щодо розгляду справ за участю присяжних)".


Законопроектом №5271 пропонується внести зміни до Цивільного процесуального кодексу України, відповідно до яких термін «народні засідателі», який вжито у тексті Кодексу, замінити терміном «присяжні» та поширити дію цих змін також на розгляд справ, провадження у яких відкрито до набрання чинності цими змінами.

 

 

Прийнято за основу проект Закону "Про Український культурний фонд"

Проектом (№5491) пропонується створення Фонду.

Органами управління цієї структури пропонується визначити Наглядову раду Фонду і Дирекцію Фонду.

Наглядова рада Фонду, яка забезпечуватиме контроль за діяльністю Фонду, формуватиметься з двох осіб, яких визначає Президент України, двох осіб, визначених Міністерством культури України, двох представників від закладів культури, двох представників від громадських об'єднань та Голови Фонду за посадою.

Голова Фонду призначатиметься на посаду Міністерством культури України з числа кандидатур (не більше трьох), визначених Наглядовою радою Фонду. Голова та інші члени Наглядової ради Фонду здійснюватимуть свої повноваження на громадських засадах.

Управління поточною діяльністю Фонду забезпечуватиметься Дирекцією Фонду. При цьому Виконавчий директор Фонду обиратиметься Наглядовою радою Фонду за результатами публічного та прозорого конкурсного добору.

Діяльність Фонду стимулюватиме розробку і впровадження сучасних культурних і мистецьких проектів, сприятиме виробленню конкурентоспроможного на світовому ринку вітчизняного (національного) культурного продукту. Фонд також буде стартовим майданчиком для підтримки мистецьких дебютів, у тому числі за рахунок надання грантів та стипендій.

За результатами голосування відхилено проект Закону про державний фонд гуманітарного розвитку України №3597.

Головуючий закрив ранкове засідання.